abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games maandag 8 mei 2017 @ 13:19:07 #226
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170771964
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat dit wel extra ironisch maakt:

[..]

Guardian
Ja maar dat is de guardian, dat is links-liberale gutmensch propaganda!!!1!1!!einz!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170771992
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:19 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ja maar dat is de guardian, dat is links-liberale gutmensch propaganda!!!1!1!!einz!
Het zijn citaten van Hunt, dus tenzij hij het niet gezegd heeft is er weinig 'Guardian' aan. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170772041
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:04 schreef riazop het volgende:

[..]

ook dat is niet, noodzakelijkerwijs, waar

hun idee is dat bv uittreding uit de eu het land welvarender maakt
welnu, we weten het NIET
We weten prima dat het een negatief effect op de welvaart zal hebben. Dat is geen raketwetenschap.
  maandag 8 mei 2017 @ 13:25:25 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170772064
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach man. Toen je opgroeide was je naar eigen zeggen maar wat blij in een gemengde wijk te wonen; zelfs een school waar iedereen door elkaar zat. Dankzij de sociaal-democraten en sociaal geengageerde CDAers. Maar nu je naar eigen zeggen tot het zelfbenoemde hipster-gilde bent toegetreden, haal je de ophaalbrug op. Dat is wat D66ers doen en niet anders.

Ik kan van harte deze posts quoten:

[..]

[..]

Jij, Monolith, Kaas, Ryon en vele andere lopen over van de arrogantie, vliegen afvangen en superioriteitswaanzin.

De hipster-referentie legt ook nog eens iets anders bloot: stiekem zit er toch wel degelijk groepsdenken achter, door de zogenaamde individualisten en vrijzinnige geesten. De eenvormigheid van de geindividualiseerde 24 uurs economie.

D66 is sowieso het Apple van de politiek en gebaseerd op een marketingtruukje. Meer imago dan politieke inhoud en een totale verkrachting van het begrip "sociaal liberalisme" (ergens had Ryon wel een punt). Het wordt verkocht als een soort Centurion Card dat je toegang verschaft tot Ons Soort Mensen, en het vrijzinnige sausje dient als gold-plated excuus om als een Gordon Gekko of Patrick Bateman tekeer te gaan. 'Vrijzinnig', 'libertair', 'liberaal'. Chardonney drinkende, latté lurkende egocentrische imago mannetjes.
Tja, dit is meer een onderschrijving dat het je om een soort afkeer van een subcultuur gaat dan om daadwerkelijke standpunten. Als je al vind dat een Donald Trump, die aanwijsbaar de belastingen voor rijken verlaagt, moest winnen van een Clinton dan is daar geen enkele andere verklaring meer voor.

Het populisme is tot een niveau gezakt van "het boeit niet of de onderklasse het niet beter of zelfs slechter krijgt, als de zo gehate hipsters het leven maar zuur wordt gemaakt".
pi_170772123
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
Jij, Monolith, Kaas, Ryon en vele andere lopen over van de arrogantie, vliegen afvangen en superioriteitswaanzin.
Ah, de inhoudelijke argumenten waren weer eens op? Ik voer toch echt discussie op de inhoud in deze topics hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170772196
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, de inhoudelijke argumenten waren weer eens op? Ik voer toch echt discussie op de inhoud in deze topics hoor.
Rustig aan. Meneer gaat zo weer huilen in de FB dat hij gepest wordt anders, wat geen enkel mod interesseert.
  maandag 8 mei 2017 @ 13:34:13 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170772211
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De impliciete hipster toe-eigening legt wel de kaarten bloot ja. "Ow wat leefde ik toch in een mooie gemengde wijk, maar nu onder het mom van liberalisme en vrijdenken voeren we een scheefhuurdersoorlog".
Je legt me ook weer mooi van alles in de mond

Mijn grote verschil met de populisten-aanhangers is dat mijn interpretatie van gelijke kansen inhoudt, dat ik wil zorgen dat iedereen een kans krijgt om een fijn leven op te bouwen. Dit in tegenstelling tot bepaalde types die het vooral gaat om dan maar het leven van de winnaars kapot te maken.
  maandag 8 mei 2017 @ 13:57:34 #233
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170772649
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je legt me ook weer mooi van alles in de mond

Mijn grote verschil met de populisten-aanhangers is dat mijn interpretatie van gelijke kansen inhoudt, dat ik wil zorgen dat iedereen een kans krijgt om een fijn leven op te bouwen. Dit in tegenstelling tot bepaalde types die het vooral gaat om dan maar het leven van de winnaars kapot te maken.
Ja, dit 'horse race' frame is door de commerciële televisie gepopulariseerd. Dat 'winnaars-verliezers' frame heeft de hele politiek geperverteerd. Fijn dat jij jezelf tot de 'winnaars' rekent. 'Winnaars' die winnaars zijn dankzij oorlogen in zandbakken, datamining en controle over de geldpers.

Uit het WRR rapport:

quote:
Er is nog een ander mogelijk gevolg van grote bezitsongelijkheid, namelijk de
invloed die vermogenden kunnen uitoefenen op de publieke opinie en de politieke
besluitvorming. Her en der zien we hoe miljardairs hun greep op de media versterken,
zoals Bertelsmann-Mohn in Duitsland, Berlusconi in Italië, en Murdoch in het
vk. Maar het proces is wellicht nog het sterkst in Nederland, waar de miljardairs
De Mol, Berlusconi, Bertelsmann en Murdoch in toenemende mate de media, meer
specifiek de televisiemarkt, zijn gaan domineren. Deze ontwikkeling is meermaals
geconstateerd, onder andere door het Commissariaat voor de Media in de jaarlijkse
mediamonitor, ook uit zorg over de pluriformiteit van de Nederlandse media
(Commissariaat voor de Media 2002). Zelfs zonder zeer wantrouwend te zijn, is te
vermoeden dat vanuit deze media een bepaalde invloed op de meningsvorming
uitgaat die niet ingaat tegen de belangen van de vermogende eigenaars. Zo wordt
economisch bezit indirect omgezet in publieke invloed.
Marietje Schaake - nog zo'n winnaar
POL / Het EU-VS Vrijhandelsverdrag (TTIP) #2
http://925.nl/archief/201(...)en-ttip-te-pushen-3/

En als gevolg daarvan: wat willen ze nu echt doen aan bijvoorbeeld kankerverwekkende kunstgraskorrels, de zorgmaffia enzovoorts. Of zit dat de winnaars weer teveel dwars.

Het voting record lijkt erop...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 mei 2017 @ 14:21:47 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170773269
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, dit 'horse race' frame is door de commerciële televisie gepopulariseerd. Dat 'winnaars-verliezers' frame heeft de hele politiek geperverteerd. Fijn dat jij jezelf tot de 'winnaars' rekent. 'Winnaars' die winnaars zijn dankzij oorlogen in zandbakken, datamining en controle over de geldpers.

Uit het WRR rapport:

[..]

Marietje Schaake - nog zo'n winnaar
POL / Het EU-VS Vrijhandelsverdrag (TTIP) #2
http://925.nl/archief/201(...)en-ttip-te-pushen-3/

En als gevolg daarvan: wat willen ze nu echt doen aan bijvoorbeeld kankerverwekkende kunstgraskorrels, de zorgmaffia enzovoorts. Of zit dat de winnaars weer teveel dwars.

Het voting record lijkt erop...
Je draait er nog steeds omheen waarom volgens jou tweedracht en ongelijkheid zaaiende, mensen als Trump en Le Pen de voorkeur genoten boven hun tegenstrevers

Ach ik heb geen bijzonder salaris en woon niet in de hipstertowns (Utrecht/Amsterdam) maar ik heb in ieder geval een plezierig leven en ben positief ingesteld. Maar dat mag niet van de populisten, dat moet kapot worden gemaakt. En dan wel door hun destructieve agenda.

Er waren hier Trump-aanhangers die daar voor waren "omdat ze dan zo zuur zijn bij DWDD". Gelijkheid volgens de populisten: iedereen even zuur.
  maandag 8 mei 2017 @ 14:27:15 #235
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170773388
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je draait er nog steeds omheen waarom volgens jou tweedracht en ongelijkheid zaaiende, mensen als Trump en Le Pen de voorkeur genoten boven hun tegenstrevers

Ach ik heb geen bijzonder salaris en woon niet in de hipstertowns (Utrecht/Amsterdam) maar ik heb in ieder geval een plezierig leven en ben positief ingesteld. Maar dat mag niet van de populisten, dat moet kapot worden gemaakt. En dan wel door hun destructieve agenda.

Er waren hier Trump-aanhangers die daar voor waren "omdat ze dan zo zuur zijn bij DWDD". Gelijkheid volgens de populisten: iedereen even zuur.
Jij zegt: "Mijn grote verschil met de populisten-aanhangers is dat mijn interpretatie van gelijke kansen inhoudt, dat ik wil zorgen dat iedereen een kans krijgt om een fijn leven op te bouwen. Dit in tegenstelling tot bepaalde types die het vooral gaat om dan maar het leven van de winnaars kapot te maken."

In de praktijk doet D66 helemaal niets voor de zgn. 'verliezers' (zoals gezegd een categorisering die door de commerciële televisie is ingevoerd, waarna het een self-fullfilling prophecy wordt). Van participatiewet tot werken onder WML tot afschaffen sociale werkplaatsen.

Een deel van de kiezers heeft dat prima in de smiezen, waardoor dus een boel thuis blijven (in de VS en Frankrijk) of dus als Democraat naar Trump neigen.

Dus ja, de 'verliezers' kapot en overstelpt met goedkope massa-immigratie? Dan de 'winnaars' ook. Met Macron toch wel als een nieuw dieptepunt tov Hillary Clinton.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170773540
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

We weten prima dat het een negatief effect op de welvaart zal hebben. Dat is geen raketwetenschap.
zoals Zwitserland en Noorwegen ernstig te lijden hebben?
pi_170773566
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]



Mijn grote verschil met de populisten-aanhangers is dat mijn interpretatie van gelijke kansen inhoudt, dat ik wil zorgen dat iedereen een kans krijgt om een fijn leven op te bouwen.
en dan stem je op de kandidaat van de banken?
pi_170773623
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:34 schreef riazop het volgende:

[..]

en dan stem je op de kandidaat van de banken?
Wel een bijzonder sterk argument dit altijd. Welke specifieke door Macron voorgestane maatregelen beperken de mogelijkheid tot gelijke kansen volgens jou precies?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 mei 2017 @ 14:37:48 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170773651
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij zegt: "Mijn grote verschil met de populisten-aanhangers is dat mijn interpretatie van gelijke kansen inhoudt, dat ik wil zorgen dat iedereen een kans krijgt om een fijn leven op te bouwen. Dit in tegenstelling tot bepaalde types die het vooral gaat om dan maar het leven van de winnaars kapot te maken."

In de praktijk doet D66 helemaal niets voor de zgn. 'verliezers' (zoals gezegd een categorisering die door de commerciële televisie is ingevoerd, waarna het een self-fullfilling prophecy wordt). Van participatiewet tot werken onder WML tot afschaffen sociale werkplaatsen.

Een deel van de kiezers heeft dat prima in de smiezen, waardoor dus een boel thuis blijven (in de VS en Frankrijk) of dus als Democraat naar Trump neigen.

Dus ja, de 'verliezers' kapot en overstelpt met goedkope massa-immigratie? Dan de 'winnaars' ook. Met Macron toch wel als een nieuw dieptepunt tov Hillary Clinton.
De aap komt zo te zien langzaam uit de mouw

Dat je D66 een kutpartij vind qua standpunten dat zal me een worst zijn. Dat hoort bij de politiek.

Maar je geeft met je laatste regels feitelijk al toe dat het gewoon gaat om uit pure wrok het leven van hun aanhangers kapot te maken, zelfs al gaat het ten koste van jezelf. Dat is pas een dieptepunt te noemen. Dergelijke drijfveren mogen maar al te graag ontmaskerd worden.
pi_170773662
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel een bijzonder sterk argument dit altijd. Welke specifieke door Macron voorgestane maatregelen beperken de mogelijkheid tot gelijke kansen volgens jou precies?
hij kiest voor cosmetische veranderingen van een systeem waarvan we weten dat dat de verschillen in stand houdt
  maandag 8 mei 2017 @ 14:39:10 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170773686
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:34 schreef riazop het volgende:

[..]

en dan stem je op de kandidaat van de banken?
Dus als je bij een bank gewerkt heb deug je per definitie niet?
pi_170773700
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:38 schreef riazop het volgende:

[..]

hij kiest voor cosmetische veranderingen van een systeem waarvan we weten dat dat de verschillen in stand houdt
Nog meer vaagheden. Welk systeem is dat precies, hoe houdt dat verschillen in stand en hoe ging Le Pen dat dan wel veranderen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170773705
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus als je bij een bank gewerkt heb deug je per definitie niet?
enig wantrouwen is dan wel gewenst

hij heeft dar niet op de postkamer gezeten he
  maandag 8 mei 2017 @ 14:43:52 #244
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170773800
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Maar je geeft met je laatste regels feitelijk al toe dat het gewoon gaat om uit pure wrok het leven van hun aanhangers kapot te maken, zelfs al gaat het ten koste van jezelf. Dat is pas een dieptepunt te noemen. Dergelijke drijfveren mogen maar al te graag ontmaskerd worden.
Dit zeg ik toch helemaal niet? Wat ik zeg is: als de 'verliezers' van het horse race construct kapot moeten (en ja, dit hebben de commerciële krachten, de Bertelsmanns geintroduceerd; strijd! sensatie! wedstrijd!) dan de zelfverklaarde winnaars ook.

Dat is wat ik zei. En dat is iets heel anders dan "zelfs al gaat het ten koste van jezelf". Het is geen opofferingsstoot ofzo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 mei 2017 @ 14:44:42 #245
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170773820
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:33 schreef riazop het volgende:

[..]

zoals Zwitserland en Noorwegen ernstig te lijden hebben?
Niet te lijden, maar ze hebben er voldoende baat bij om ca. ¤ 1 miljard (NO) of ¤ 690 miljoen (CH) aan de EU te betalen. Per jaar, zonder dat ze er directe steun voor terug krijgen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 8 mei 2017 @ 14:50:09 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170773948
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit zeg ik toch helemaal niet? Wat ik zeg is: als de 'verliezers' van het horse race construct kapot moeten (en ja, dit hebben de commerciële krachten, de Bertelsmanns geintroduceerd; strijd! sensatie! wedstrijd!) dan de zelfverklaarde winnaars ook.

Dat is wat ik zei. En dat is iets heel anders dan "zelfs al gaat het ten koste van jezelf". Het is geen opofferingsstoot ofzo.
Natuurlijk gaat het wel ten koste van jezelf. Of denk je dat Trump werkelijk wat geeft om de verliezer? En jij loopt het hier steeds goe dte praten en rookgordijnen op te trekken. Sterker nog je steunt gewoon kandidaten als Trump en Le Pen.
  maandag 8 mei 2017 @ 14:52:44 #247
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170774014
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:39 schreef riazop het volgende:

[..]

enig wantrouwen is dan wel gewenst

hij heeft dar niet op de postkamer gezeten he
Afijn, als je een bankier minder vertrouwt dan een politicus, ben je niet de gemiddelde burger.
Doorgaans worden bankiers niet als al te betrouwbaar gezien, maar nog wel een paar plaatsjes boven de politici.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170774045
quote:
12s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niet te lijden, maar ze hebben er voldoende baat bij om ca. ¤ 1 miljard (NO) of ¤ 690 miljoen (CH) aan de EU te betalen. Per jaar, zonder dat ze er directe steun voor terug krijgen.
dan stellen we dus samen vast dat er Europese landen buiten de eu zijn die aanzienlijk rijker zijn dan eu landen?
  maandag 8 mei 2017 @ 14:55:18 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170774080
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:53 schreef riazop het volgende:

[..]

dan stellen we dus samen vast dat er Europese landen buiten de eu zijn die aanzienlijk rijker zijn dan eu landen?
Ze betalen mee en houden zich aan alle regeltjes. Ze mogen alleen niet mee beslissen. Tel uit je winst.
  maandag 8 mei 2017 @ 14:55:27 #250
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170774086
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:53 schreef riazop het volgende:

[..]

dan stellen we dus samen vast dat er Europese landen buiten de eu zijn die aanzienlijk rijker zijn dan eu landen?
Er zijn landen buiten de EU die aanzienlijk rijker zijn dan EU-landen. Kijk bijvoorbeeld naar Qatar.
Maar dat wil niet zeggen dat de EU de oorzaak is van dit verschil in rijkdom, of dat het beëindigen van het EU-lidmaatschap deze rijkdom zal herverdelen. Net zo min als een onafhankelijk Texas deze staat niet plotseling veel rijker maakt dan dat zij nu is in de Verenigde Staten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')