ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Nee, wat ik begrepen heb via-via is dat men uiteindelijk +120 verder kon. Daarbij: als er op spoor 3 een defecte trein staat, heb je ook helemaal geen uitwijkmogelijkheden. Je kan vanaf Arnhem alleen nog op spoor 2 komen om al tussen Arnhem tussen Velperpoort linkerspoor te rijden, zodat je in Zevenaar op spoor 2 komt.
Gister zijn er daardoor bij Abellio wat ritten uitgevallen: 1 defecte Abellio trein te Zevenaar 1 trein van Abellio stopte niet in Zevenaar 2 treinen Emmerich-Arnhem en Arnhem-Emmerich opgeheven zonder vervangend vervoer (dus dat werd +180!!) 1 trein van Arriva heeft niet kunnen stoppen in Zevenaar ri. Doetinchem, een volgende naar Winterswijk heeft met vertraging linker spoor vanaf Arnhem gereden tot voorbij Zevenaar, om zo op spoor 2 te komen
Gaat weer goed met dat Abellio. Waarom er maar 7 stellen zijn die naar NL kunnen, vraag ik me nog steeds af. Was het zoveel duurder om extra reserves te hebben?
Op zondag 7 mei 2017 10:57 schreef Peterselieman het volgende: mja, zo gek is dat niet. Arriva had in het begin ook maar zes stellen die Duitsland in mochten. Later is dit uitgebreid naar acht stellen.
"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
Het had nog zuunigert gekund hoor. Loutert pendelen Arnhem - Wesel en daart altijd overstappen. Stuk goedkopert
Ongetwijfeld. Ik zie nu dat Eurobahn 7 vijfdelige Flirts voor de treindienst naar Hengelo heeft besteld met spanningen 1.500 V DC, 15 kV AC 16,7 Hz, (25 kV AC 50 Hz)
Ik vind heel dat genuil over toelating gewoon problemen zoeken om maar niet te hoeven rijden. Ik bedoel, dit gejank hebben we al twintig jaar zo niet nog langer. Als er de wil geweest was, was het allang opgelost
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Op zondag 7 mei 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Ja, maar dat is toch kut? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen
Ja, maar dat is toch kut? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben.
"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
neuh. Met goede planning kan het best. Enige is dat als er meerdere stellen uitvallen je wel snelle alternatieven moet kunnen bieden. In het noorden is dat geen probleem, maar ik weet niet of Abellio een station kent waar twee in Nederland toegelaten stellen elkaar ongeveer tegelijkertijd kruisen en een keermogelijkheid is.
Het komt er gewoon op neer "Leuk dat we naar Nederland rijden, maar jullie zoeken het maar uit als er een stelletje defect is gegaan, want daar hebben we niet of nauwelijks reserves voor".
8 stellen voor Hengelo - Bielefeld voor het NL-deel, samen met de 19 Flirts die ze overnemen van Westfalenbahn die niet naar Nederland mogen, kan je daar dus die taferelen ook krijgen.
neuh. Met goede planning kan het best. Enige is dat als er meerdere stellen uitvallen je wel snelle alternatieven moet kunnen bieden. In het noorden is dat geen probleem, maar ik weet niet of Abellio een station kent waar twee in Nederland toegelaten stellen elkaar ongeveer tegelijkertijd kruisen en een keermogelijkheid is.
Ze komen elkaar tegen tussen Zevenaar en Emmerich, en met dubbele stellen bij Oberhausen-Holten (splitsen/combineren in Wesel waarbij er een halfuur tussen zit (:43 ri Oberhausen, :17 ri Arnhem)
Op zondag 7 mei 2017 11:49 schreef greavy het volgende: Het komt er gewoon op neer "Leuk dat we naar Nederland rijden, maar jullie zoeken het maar uit als er een stelletje defect is gegaan, want daar hebben we niet of nauwelijks reserves voor".
8 stellen voor Hengelo - Bielefeld voor het NL-deel, samen met de 19 Flirts die ze overnemen van Westfalenbahn die niet naar Nederland mogen, kan je daar dus die taferelen ook krijgen.
Dat is dus heel iets anders dan "het in 1 keer, samen, GOED doen".
Op zondag 7 mei 2017 11:28 schreef greavy het volgende: Ongetwijfeld. Ik zie nu dat Eurobahn 7 vijfdelige Flirts voor de treindienst naar Hengelo heeft besteld met spanningen 1.500 V DC, 15 kV AC 16,7 Hz, (25 kV AC 50 Hz)
Het voordeel daar is wel dat de hele verbinding Hengelo-Brake met vijf stellen uitgevoerd wordt. Er wordt niet gekoppeld met stellen die niet voor Nederland geschikt zijn en er rijden ook geen spitsversterkers.
Abellio heeft er ook zeven, maar die hebben de omloop wel eens in de war waardoor je moet wisselen in Wesel of er gewoon niet verder gereden wordt dan Emmerich.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, maar dat is toch kut? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen
Ik was gisteren op Brussel Noord. Waarom laten de verantwoordelijke instanties (Brussel stad, NMBS, Politie) het toe dat het daar zo'n Afrikaans landschap wordt? Overal ruikt het naar pis, overal liggen zwervers of Afrikaanse vluchtelingen in hoekjes of zie je lege 'bedden' en het is ook nog een bouwval van jewelste.
Op zondag 7 mei 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Ze zijn er wel mee bezig om dat Europees te versimpelen maar hoe vlot dat gaat, ik weet het niet
Het voordeel daar is wel dat de hele verbinding Hengelo-Brake met vijf stellen uitgevoerd wordt. Er wordt niet gekoppeld met stellen die niet voor Nederland geschikt zijn en er rijden ook geen spitsversterkers.
Abellio heeft er ook zeven, maar die hebben de omloop wel eens in de war waardoor je moet wisselen in Wesel of er gewoon niet verder gereden wordt dan Emmerich.
Als de omlopen niet veranderen, en je in die 54 minuten op- en neer naar Hengelo kan, heb je 5 stellen nodig voor Hengelo-Bielefeld. Er zijn er geen zeven, maar acht besteld voor Nederland volgens een bericht van Stadler. (ET4.01-ET4.08)
Ze komen elkaar tegen tussen Zevenaar en Emmerich, en met dubbele stellen bij Oberhausen-Holten (splitsen/combineren in Wesel waarbij er een halfuur tussen zit (:43 ri Oberhausen, :17 ri Arnhem)
hmm, dan zou je een trein in Emmerich lang moeten keren als dat daar mogelijk is. Dan kun je op van/naar Arnhem pendelen met een stelletje. Heb je richting Nederland wel forse vertraging, maar onmogelijk is het niet.
hmm, dan zou je een trein in Emmerich lang moeten keren als dat daar mogelijk is. Dan kun je op van/naar Arnhem pendelen met een stelletje. Heb je richting Nederland wel forse vertraging, maar onmogelijk is het niet.
:08 richting Düsseldorf, :45 richting Arnhem Als je Arnhem-Emmerich vv met één stel wil doen, moet je die tijden al grof aanpassen, want nu vertrekt om :44 een trein uit Arnhem naar Emmerich, terwijl er dan ook één naar Arnhem komt. Die is om :15 aan in Arnhem, en keert daar dus 29 minuten. Met 2 stelletjes is het allemaal haalbaar. Laat je de trein uit Emmerich ri Düsseldorf op het kopspoor keren, en de trein van/naar Arnhem op spoor 1 of beide op het middenperron. Maar ideaal is het zeker niet.
:08 richting Düsseldorf, :45 richting Arnhem Als je Arnhem-Emmerich vv met één stel wil doen, moet je die tijden al grof aanpassen, want nu vertrekt om :44 een trein uit Arnhem naar Emmerich, terwijl er dan ook één naar Arnhem komt. Die is om :15 aan in Arnhem, en keert daar dus 29 minuten. Met 2 stelletjes is het allemaal haalbaar. Laat je de trein uit Emmerich ri Düsseldorf op het kopspoor keren, en de trein van/naar Arnhem op spoor 1 of beide op het middenperron. Maar ideaal is het zeker niet.
I know. Ik heb alleen gekeken naar de rijtijd tussen Arnhem en Emmerich en die is 22 minuten. Hierdoor heb je in een uur 16 minuten om twee keringen te realiseren. Hierdoor is deze noodoplossing in theorie dus mogelijk
Op zondag 7 mei 2017 11:59 schreef MCH het volgende: Ik was gisteren op Brussel Noord. Waarom laten de verantwoordelijke instanties (Brussel stad, NMBS, Politie) het toe dat het daar zo'n Afrikaans landschap wordt? Overal ruikt het naar pis, overal liggen zwervers of Afrikaanse vluchtelingen in hoekjes of zie je lege 'bedden' en het is ook nog een bouwval van jewelste.
Omdat heel Brussel er zo uitziet. Brusselaars stappen gewoon over de slapende zwervers heen de winkels in.
Op zowel Zutphen als Nijmegen de omroep dat er tussen Breda en Roosendaal minder treinen rijden door werkzaamheden. Alleen er rijden helemaal niet minder treinen: door werkzaamheden Roosendaal-Lage Zwaluwe rijdt de trein uit Vlissingen door naar Breda, in plaats van de IC Roosendaal-Zwolle. Echter op de normale tijden en gewoon 2x per uur.
Sterker nog: er rijden zelfs extra treinen omdat de Sprinter Den Bosch-Dordrecht vandaag Den Bosch-Roosendaal rijdt. Daardoor ook de aparte situatie dat de IC wel stopt op Etten-Leur, terwijl de Sprinter voorbij rijdt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mooi altijd hoe dat gaat bij NS als de pleuris uitbreekt. Men hoopt gewoon dat het meevalt Totaal niet bij machte om er iets aan te doen verder
Moet je eens voor de grap aan NS de vraag stellen waarom IN HET WEEKEND structureel veel te korte treinen worden ingezet. 99 van de 100 keer krijg je dan als reactie dat men echt hun uiterste best doet, maar dat het nu eenmaal niet te voorkomen is dat je IN DE SPITS soms moet staan.
Op zondag 7 mei 2017 13:08 schreef Salatrel het volgende: Valt ook niet zo heel veel aan te doen hè brandalarm is ook al een aantal afgegaan op Rotterdam cs ivm de vele fakkels die afgestoken worden
Ook dat had je van te voren kunnen zien aankomen en wat brandwachten neer kunnen zetten..
Moet je eens voor de grap aan NS de vraag stellen waarom IN HET WEEKEND structureel veel te korte treinen worden ingezet. 99 van de 100 keer krijg je dan als reactie dat men echt hun uiterste best doet, maar dat het nu eenmaal niet te voorkomen is dat je IN DE SPITS soms moet staan.
Ja, zo van, dat was de vraag niet
Bovendien is het natuurlijk vette kletskoek dat men "hun uiterste best doet" als je ziet wat er in het weekend allemaal op opstelterreinen staat te verstoffen. Gewoon pure onwil
Op zondag 7 mei 2017 12:14 schreef NedKelly het volgende: Ja want door die werkzaamheden zijn er natuurlijk geen langere treinen beschikbaar.... De drukte was 2 weken geleden al te voorzien.
Dit ziet er inderdaad onverantwoord uit. Waar moeten de sudoku's nu ingevuld worden?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
het Rotterdamse OV was al om 15:45 overbelast met mensen die vroegtijdig de Kuip verlieten, 50.000 Feyenoord supporters die daar zaten om het kampioenschap te gaan vieren wat hem vandaag niet wordt En dan het centrum nog goed gevuld.
Op zondag 7 mei 2017 19:41 schreef b2py het volgende: Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
Mierengeneuk. Technisch is dat stukje spoor nu gelijk aan de Betuweroute.
Op zondag 7 mei 2017 19:41 schreef b2py het volgende: Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
En ERTMS. En het spoor schijnt vernieuwd te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
In België was het vandaag Open Wervendag, hun variant op de Dag van de Bouw. Één van de projecten die meedeed was de Antwerpse Noorderlijn, een groot bouwproject waarmee men 't stad in de toekomst beter bereikbaar wil maken.
Aan de Frankrijklei is een nieuwe tunnelingang gemaakt voor de trams, die hier straks ondergronds de binnenstad kunnen doorkruisen. De drukke oversteekplaats Keyserlei - Meir wordt autoluw gemaakt.
In de buitenlucht wordt er gebruik gemaakt van een conventionele bovenleiding. Eenmaal in de tunnel wordt er gebruik gemaakt van een stroomrail, omdat er minder ruimte nodig is om deze te monteren.
In de verte is het bestaande, maar nog nooit gebruikte, niveau -3 van station Opera te zien. Als onderdeel van dit project wordt station Opera geheel vernieuwd, sinds september 2016 is dit station gesloten i.v.m. de verbouwing.
Een grote fan zal straks zorgen voor ventilatie en -indien nodig- rookafvoer uit de tunnel.
Verder door de tunnel wandelen was niet mogelijk, daar ligt namelijk bestaande infrastructuur. Wanneer de helling vanaf de Frankrijklei opengaat (voorzien volgende maand), zal tramlijn 8 doorrijden vanaf station Astrid (Antwerpen Centraal) naar halte Brussel (Antwerpen Zuid).
Het nieuwe onderstation + regelapparatuur.
De renovatie van station Opera is geen klein project: ooit was hier een trap die je naar de toegangshal van het station bracht. Nu is er niks anders dan een gapend gat.
De hal van Opera: ooit waren hier loketten. In de toekomst wordt dit een parkeerplaats en een tunnel voor auto's, de trams rijden daar vervolgens onder.
Ook verderop bij 't Eilandje (Museum Aan de Stroom) wordt er gewerkt aan de Noorderlijn. De Londenbrug wordt compleet vervangen omdat deze in de toekomst ook trams moet vervoeren. In de tussentijd is er een tijdelijke voetgangersbrug, die elk uur opent voor het scheepvaartverkeer.
De ModelspoorGroep Venlo hield dit weekend haar jaarlijkse open dagen. Naast het modelspoor en een aantal aanwezig (model)bussen was het echte werk ook onderdeel hiervan. Op en rond spoor 6 was divers materieel verzameld dat zowel van binnen als buiten bekeken kon worden. Hoewel het evenement tot 17u zou duren vertrok loc 2225 van de SMMR al om 15.15u op deze zondagmddag, een flinke wolk uitlaatgassen achterlatend op het Venlose station.
Helemaal tegen het juk van spoor 6 in Venlo was locomotief 2215 van het Spoorwegmuseum geparkeerd. Deze loc, die betreden mag worden op eigen risico aldus het A4'tje op de huif, staat normaal gesproken in Blerick om daar het elektrisch materieel in en uit de loods te kunnen duwen en slepen. Door het ontbreken van een ATB-installatie met geldige controles mag de loc niet zelfstandig het hoofdspoor op, waardoor de 2215 ook voor het korte stukje terug naar Blerick gesleept zal moeten worden.
Na afloop van het evenement in Venlo vertrok Locon met de 9902 die de 6703 op sleep nam. Laatstgenoemde is al sinds begin jaren '60 op het spoor te vinden: destijds nog als NMBS 6391, en vanaf eind jaren '90 als ACTS 6703. Na opheffing van ACTS is de serie locs overgegaan naar Locon. Die heeft echter alleen de 6702 gebruikt (als 9802). Omdat er voor de wintersporttreinen afgelopen seizoen een rangeerloc nodig was op de Watergraafsmeer is de 6703 na jaren stilstand in Amersfoort gereanimeerd. Hier komt de loc achterop de 9902 door Den Bosch op weg richting Utrecht en verder.
Na de foto in Den Bosch werd snel in de gereedstaande sprinter gestapt om naar Geldermalsen te reizen. Hier stond de loctrein bestaande uit de Locon 9902 met de 6703 op sleep aan de kant om deze sprinter en de achteropkomende Intercity te laten passeren. De omgeving op deze foto zal binnen een paar jaar nogal veranderen: het lange middenperron van Geldermalsen zal een flink deel van zijn lengte verliezen, aan spoor 1 komt een nieuw zijperron en aan de andere kant komt een extra eilandperron.
Ook de Kameel is aanwezig geweest bij de open dagen van de ModelspoorGroep Venlo. Hoewel de voormalige directiemotorwagen op de heenweg nog een flinke omweg via Arnhem en de Betuwelijn nam, vertrok de NS20 via de kortste weg weer naar het museum. Hier passeert de Kameel met flinke snelheid station Geldermalsen, waar de lichtcondities vandaag niet al te best waren.
Bij terugkomst in Oldenzaal zag ik in de verte iets op het kopspoor aan de Bentheim-zijde staan dat ik niet thuis kon brengen. Na er heengereden te zijn bleek het een werktrein van Strukton te zijn, bestaande uit loc 303001, een stopmachine en 'Ballastplog 16'.
Teruglopend naar de auto begon de overweg in de Koppelboerweg te rinkelen. Even later kwam in het aller allerlaatste licht van de dag DB Cargo-loc 1614 de bocht om met Ermewa-ketelwagens aan de haak, op weg naar Deventer en verder.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 8 mei 2017 07:51 schreef Kansenjongere het volgende: NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
De rest staat gesloopt in Rotterdam
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op maandag 8 mei 2017 07:51 schreef Kansenjongere het volgende: NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
dit is allemaal de schuld van machinisten zoals saladel die de koppeling niet eens een paar cm op willen tillen bij het combineren
Betekent dat dat NS verantwoordelijk gaat worden voor compensatie als jij door een gemiste aansluiting je vliegtuig op Schiphol mist?
Deels, er staat dat ze gaan onderzoeken welke problemen ze tegenkomen en wat daar de oorzaken van zijn. Er staat nog helemaal niets over wie waar verantwoordelijk voor is. Wat een gevolg zou kunnen zijn is dat vervoerder A jouw (deels) moet compenseren voor het missen van een aansluiting op vervoerder B, zoals jij zegt maar voordat het zo ver is zijn we wel paar jaar verder..
Edit: als ik de enquete zo lees gaat het vooral over passagiersrechten die wel of niet toepasbaar zijn en hoe erg mensen op de hoogte zijn en of de EU daar wat aan moet doen:
[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 08-05-2017 14:38:14 ]
Op maandag 8 mei 2017 14:28 schreef MTL het volgende: Sowieso, 5 cm. Dat boeit echt totaal niet. Daar zijn die geleidehoorns speciaal voor gemaakt Die koppelingen zijn juist enigszins flexibel.
Ja precies, daarvoor dacht ik ook dat die punten taps toe lopen.
Betekent dat dat NS verantwoordelijk gaat worden voor compensatie als jij door een gemiste aansluiting je vliegtuig op Schiphol mist?
Nee, het betekent specifiek dat dennistd 50% meer BTW gaat betalen op woensdagen waarop het regent*.
Tevens wil ik u hierbij meedelen dat u in aanmerking komt voor de geveinsde bureaucratieprijs 2017. Af te halen tussen 4:30 en 5:15 op het gemeentehuis van Almere en alleen per openbaar vervoer bereikbaar.
*de definitie van regenen wordt later bepaald, evenals de definitie van woensdagen.