abonnement Unibet Coolblue
pi_170736960


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 00:44:03 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170736964
kutjochies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 00:56:25 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170737077
quote:
11s.gif Op zondag 7 mei 2017 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
kutjochies
Ik heb heul geen kutje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 7 mei 2017 @ 10:53:42 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170739910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 23:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen bus geregeld?
Nee, wat ik begrepen heb via-via is dat men uiteindelijk +120 verder kon.
Daarbij: als er op spoor 3 een defecte trein staat, heb je ook helemaal geen uitwijkmogelijkheden. Je kan vanaf Arnhem alleen nog op spoor 2 komen om al tussen Arnhem tussen Velperpoort linkerspoor te rijden, zodat je in Zevenaar op spoor 2 komt.

Gister zijn er daardoor bij Abellio wat ritten uitgevallen:
1 defecte Abellio trein te Zevenaar
1 trein van Abellio stopte niet in Zevenaar
2 treinen Emmerich-Arnhem en Arnhem-Emmerich opgeheven zonder vervangend vervoer (dus dat werd +180!!)
1 trein van Arriva heeft niet kunnen stoppen in Zevenaar ri. Doetinchem, een volgende naar Winterswijk heeft met vertraging linker spoor vanaf Arnhem gereden tot voorbij Zevenaar, om zo op spoor 2 te komen

Gaat weer goed met dat Abellio.
Waarom er maar 7 stellen zijn die naar NL kunnen, vraag ik me nog steeds af. Was het zoveel duurder om extra reserves te hebben?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 10:57:38 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170739970
mja, zo gek is dat niet. Arriva had in het begin ook maar zes stellen die Duitsland in mochten. Later is dit uitgebreid naar acht stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:17:19 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740252
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zo gek is dat niet. Arriva had in het begin ook maar zes stellen die Duitsland in mochten. Later is dit uitgebreid naar acht stellen.
"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170740290
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
Het had nog zuunigert gekund hoor. Loutert pendelen Arnhem - Wesel en daart altijd overstappen. Stuk goedkopert
  zondag 7 mei 2017 @ 11:24:32 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740378
Is het echt zoveel duurder voor extra stellen 1,5kV en NL-toelating dan?
  zondag 7 mei 2017 @ 11:26:03 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740406
Ben benieuwd hoe de Eurobahn dat gaat doen straks naar Hengelo, die krijgen ook Flirts met 1,5kV en NL-toelating. Vast ook weer een beperkt aantal.
  zondag 7 mei 2017 @ 11:26:13 #10
256146 b2py
Beton!
pi_170740412
Geen idee hoeveel goedkopert het is, alleen weet ik dat het goedkopert is
  zondag 7 mei 2017 @ 11:28:44 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740463
Ongetwijfeld. Ik zie nu dat Eurobahn 7 vijfdelige Flirts voor de treindienst naar Hengelo heeft besteld met spanningen 1.500 V DC, 15 kV AC 16,7 Hz, (25 kV AC 50 Hz)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:33:19 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740544
Ik vind heel dat genuil over toelating gewoon problemen zoeken om maar niet te hoeven rijden. Ik bedoel, dit gejank hebben we al twintig jaar zo niet nog langer. Als er de wil geweest was, was het allang opgelost :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170740637
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:40:12 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740682
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Ja, maar dat is toch kut? :? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170740714
quote:
15s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch kut? :? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen :{
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 11:48:07 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170740824
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
neuh. Met goede planning kan het best. Enige is dat als er meerdere stellen uitvallen je wel snelle alternatieven moet kunnen bieden. In het noorden is dat geen probleem, maar ik weet niet of Abellio een station kent waar twee in Nederland toegelaten stellen elkaar ongeveer tegelijkertijd kruisen en een keermogelijkheid is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 mei 2017 @ 11:49:41 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740862
Het komt er gewoon op neer "Leuk dat we naar Nederland rijden, maar jullie zoeken het maar uit als er een stelletje defect is gegaan, want daar hebben we niet of nauwelijks reserves voor".

8 stellen voor Hengelo - Bielefeld voor het NL-deel, samen met de 19 Flirts die ze overnemen van Westfalenbahn die niet naar Nederland mogen, kan je daar dus die taferelen ook krijgen.
  zondag 7 mei 2017 @ 11:51:53 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740895
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Met goede planning kan het best. Enige is dat als er meerdere stellen uitvallen je wel snelle alternatieven moet kunnen bieden. In het noorden is dat geen probleem, maar ik weet niet of Abellio een station kent waar twee in Nederland toegelaten stellen elkaar ongeveer tegelijkertijd kruisen en een keermogelijkheid is.
Ze komen elkaar tegen tussen Zevenaar en Emmerich, en met dubbele stellen bij Oberhausen-Holten (splitsen/combineren in Wesel waarbij er een halfuur tussen zit (:43 ri Oberhausen, :17 ri Arnhem)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:54:16 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740924
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:49 schreef greavy het volgende:
Het komt er gewoon op neer "Leuk dat we naar Nederland rijden, maar jullie zoeken het maar uit als er een stelletje defect is gegaan, want daar hebben we niet of nauwelijks reserves voor".

8 stellen voor Hengelo - Bielefeld voor het NL-deel, samen met de 19 Flirts die ze overnemen van Westfalenbahn die niet naar Nederland mogen, kan je daar dus die taferelen ook krijgen.
Dat is dus heel iets anders dan "het in 1 keer, samen, GOED doen".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 7 mei 2017 @ 11:55:16 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170740930
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:28 schreef greavy het volgende:
Ongetwijfeld. Ik zie nu dat Eurobahn 7 vijfdelige Flirts voor de treindienst naar Hengelo heeft besteld met spanningen 1.500 V DC, 15 kV AC 16,7 Hz, (25 kV AC 50 Hz)
Het voordeel daar is wel dat de hele verbinding Hengelo-Brake met vijf stellen uitgevoerd wordt. Er wordt niet gekoppeld met stellen die niet voor Nederland geschikt zijn en er rijden ook geen spitsversterkers.

Abellio heeft er ook zeven, maar die hebben de omloop wel eens in de war waardoor je moet wisselen in Wesel of er gewoon niet verder gereden wordt dan Emmerich.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 7 mei 2017 @ 11:58:44 #21
256146 b2py
Beton!
pi_170740971
quote:
15s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch kut? :? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen :{
First time right _O_
pi_170740984
Ik was gisteren op Brussel Noord. Waarom laten de verantwoordelijke instanties (Brussel stad, NMBS, Politie) het toe dat het daar zo'n Afrikaans landschap wordt? Overal ruikt het naar pis, overal liggen zwervers of Afrikaanse vluchtelingen in hoekjes of zie je lege 'bedden' en het is ook nog een bouwval van jewelste. :(
  zondag 7 mei 2017 @ 11:59:37 #23
256146 b2py
Beton!
pi_170740986
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Ze zijn er wel mee bezig om dat Europees te versimpelen maar hoe vlot dat gaat, ik weet het niet
  zondag 7 mei 2017 @ 12:00:13 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740997
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het voordeel daar is wel dat de hele verbinding Hengelo-Brake met vijf stellen uitgevoerd wordt. Er wordt niet gekoppeld met stellen die niet voor Nederland geschikt zijn en er rijden ook geen spitsversterkers.

Abellio heeft er ook zeven, maar die hebben de omloop wel eens in de war waardoor je moet wisselen in Wesel of er gewoon niet verder gereden wordt dan Emmerich.
Als de omlopen niet veranderen, en je in die 54 minuten op- en neer naar Hengelo kan, heb je 5 stellen nodig voor Hengelo-Bielefeld. Er zijn er geen zeven, maar acht besteld voor Nederland volgens een bericht van Stadler. (ET4.01-ET4.08)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 12:01:29 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170741025
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ze komen elkaar tegen tussen Zevenaar en Emmerich, en met dubbele stellen bij Oberhausen-Holten (splitsen/combineren in Wesel waarbij er een halfuur tussen zit (:43 ri Oberhausen, :17 ri Arnhem)
hmm, dan zou je een trein in Emmerich lang moeten keren als dat daar mogelijk is. Dan kun je op van/naar Arnhem pendelen met een stelletje. Heb je richting Nederland wel forse vertraging, maar onmogelijk is het niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170741319
Ja want door die werkzaamheden zijn er natuurlijk geen langere treinen beschikbaar.... :{
De drukte was 2 weken geleden al te voorzien.

walburgism twitterde op zondag 07-05-2017 om 11:37:37 @NS_online zijn vanavond de treinen van Rotterdam naar het Noorden extra lange #dubbeldekkers. Onverantwoord vervoe… https://t.co/iFgcqqWWjI reageer retweet


NS_online twitterde op zondag 07-05-2017 om 11:41:32 @walburgism Er zijn 1.5 jaar geleden al acties ingepland, de werkzaamheden van vandaag. Er is geen rekening gehoude… https://t.co/YpBa6ABSdQ reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 07-05-2017 om 11:41:34 @walburgism Feyenoord. Excuses voor de drukte. Ik hoop dat het vanavond minder is. ^TB 2/2 reageer retweet
  Redactie Sport zondag 7 mei 2017 @ 12:16:09 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170741352
Wie gaat er dan ook vandaag richting Rotterdam _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 12:16:48 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170741370
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:16 schreef dennistd het volgende:
Wie gaat er dan ook richting Rotterdam _O-
Ftfy
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 7 mei 2017 @ 12:17:06 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170741374
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hmm, dan zou je een trein in Emmerich lang moeten keren als dat daar mogelijk is. Dan kun je op van/naar Arnhem pendelen met een stelletje. Heb je richting Nederland wel forse vertraging, maar onmogelijk is het niet.
:08 richting Düsseldorf, :45 richting Arnhem
Als je Arnhem-Emmerich vv met één stel wil doen, moet je die tijden al grof aanpassen, want nu vertrekt om :44 een trein uit Arnhem naar Emmerich, terwijl er dan ook één naar Arnhem komt. Die is om :15 aan in Arnhem, en keert daar dus 29 minuten. Met 2 stelletjes is het allemaal haalbaar. Laat je de trein uit Emmerich ri Düsseldorf op het kopspoor keren, en de trein van/naar Arnhem op spoor 1 of beide op het middenperron. Maar ideaal is het zeker niet.
pi_170741447
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:16 schreef dennistd het volgende:
Wie gaat er dan ook vandaag richting Rotterdam _O-
Die gast in dat shirtje heeft wel een bepaalde reden denk ik :+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 12:21:34 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170741472
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:17 schreef greavy het volgende:

[..]

:08 richting Düsseldorf, :45 richting Arnhem
Als je Arnhem-Emmerich vv met één stel wil doen, moet je die tijden al grof aanpassen, want nu vertrekt om :44 een trein uit Arnhem naar Emmerich, terwijl er dan ook één naar Arnhem komt. Die is om :15 aan in Arnhem, en keert daar dus 29 minuten. Met 2 stelletjes is het allemaal haalbaar. Laat je de trein uit Emmerich ri Düsseldorf op het kopspoor keren, en de trein van/naar Arnhem op spoor 1 of beide op het middenperron. Maar ideaal is het zeker niet.
I know. Ik heb alleen gekeken naar de rijtijd tussen Arnhem en Emmerich en die is 22 minuten. Hierdoor heb je in een uur 16 minuten om twee keringen te realiseren. Hierdoor is deze noodoplossing in theorie dus mogelijk ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 12:21:57 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170741479
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:20 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Die gast in dat shirtje heeft wel een bepaalde reden denk ik :+
Dat is gewoon een verdwaalde toerist
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 mei 2017 @ 12:25:21 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170741543
Zal ergens op een opstelterrein vast 10 VIRM-6 staan, maar nee kan echt niet anders!!!

NS dient dit gewoon goed te regelen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 12:55:02 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170742105
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:14 schreef NedKelly het volgende:

NS_online twitterde op zondag 07-05-2017 om 11:41:34 @walburgism Feyenoord. Excuses voor de drukte. Ik hoop dat het vanavond minder is. ^TB 2/2 reageer retweet
Mooi altijd hoe dat gaat bij NS als de pleuris uitbreekt. Men hoopt gewoon dat het meevalt :') Totaal niet bij machte om er iets aan te doen verder :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 mei 2017 @ 13:08:42 #35
183523 Salatrel
Salatrel
pi_170742328
Valt ook niet zo heel veel aan te doen hè brandalarm is ook al een aantal afgegaan op Rotterdam cs ivm de vele fakkels die afgestoken worden
pi_170742368
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:59 schreef MCH het volgende:
Ik was gisteren op Brussel Noord. Waarom laten de verantwoordelijke instanties (Brussel stad, NMBS, Politie) het toe dat het daar zo'n Afrikaans landschap wordt? Overal ruikt het naar pis, overal liggen zwervers of Afrikaanse vluchtelingen in hoekjes of zie je lege 'bedden' en het is ook nog een bouwval van jewelste. :(
Omdat heel Brussel er zo uitziet. Brusselaars stappen gewoon over de slapende zwervers heen de winkels in.
  Redactie Sport zondag 7 mei 2017 @ 13:11:00 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170742369
Op zowel Zutphen als Nijmegen de omroep dat er tussen Breda en Roosendaal minder treinen rijden door werkzaamheden. Alleen er rijden helemaal niet minder treinen: door werkzaamheden Roosendaal-Lage Zwaluwe rijdt de trein uit Vlissingen door naar Breda, in plaats van de IC Roosendaal-Zwolle. Echter op de normale tijden en gewoon 2x per uur.

Sterker nog: er rijden zelfs extra treinen omdat de Sprinter Den Bosch-Dordrecht vandaag Den Bosch-Roosendaal rijdt. Daardoor ook de aparte situatie dat de IC wel stopt op Etten-Leur, terwijl de Sprinter voorbij rijdt 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 7 mei 2017 @ 13:11:07 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170742374
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi altijd hoe dat gaat bij NS als de pleuris uitbreekt. Men hoopt gewoon dat het meevalt :') Totaal niet bij machte om er iets aan te doen verder :')
Met studentenspits zondagavonds richting het noorden erbij wordt het helemaal fantastisch
pi_170742509
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:10 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat heel Brussel er zo uitziet. Brusselaars stappen gewoon over de slapende zwervers heen de winkels in.
Dat is dus onzin. Brussel kent genoeg fatsoenlijke plekken.
pi_170742592
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi altijd hoe dat gaat bij NS als de pleuris uitbreekt. Men hoopt gewoon dat het meevalt :') Totaal niet bij machte om er iets aan te doen verder :')
Moet je eens voor de grap aan NS de vraag stellen waarom IN HET WEEKEND structureel veel te korte treinen worden ingezet. 99 van de 100 keer krijg je dan als reactie dat men echt hun uiterste best doet, maar dat het nu eenmaal niet te voorkomen is dat je IN DE SPITS soms moet staan. :')
  zondag 7 mei 2017 @ 13:45:23 #41
256146 b2py
Beton!
pi_170742980
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:08 schreef Salatrel het volgende:
Valt ook niet zo heel veel aan te doen hè brandalarm is ook al een aantal afgegaan op Rotterdam cs ivm de vele fakkels die afgestoken worden
Ook dat had je van te voren kunnen zien aankomen en wat brandwachten neer kunnen zetten..
pi_170743054
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Ook dat had je van te voren kunnen zien aankomen en wat brandwachten neer kunnen zetten..
Het was ook opgelost binnen 15 min, de politie heeft die gasten het station uitgeleid.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)larm-in-Rotterdam-CS
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 7 mei 2017 @ 13:49:08 #43
256146 b2py
Beton!
pi_170743096
Je weet hoe lang NS daar last van heeft toch? :P
pi_170743118
Tot na de dinsdagochtendspits minder treinen.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 14:49:15 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170744669
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Moet je eens voor de grap aan NS de vraag stellen waarom IN HET WEEKEND structureel veel te korte treinen worden ingezet. 99 van de 100 keer krijg je dan als reactie dat men echt hun uiterste best doet, maar dat het nu eenmaal niet te voorkomen is dat je IN DE SPITS soms moet staan. :')
Ja, zo van, dat was de vraag niet 8)7

Bovendien is het natuurlijk vette kletskoek dat men "hun uiterste best doet" als je ziet wat er in het weekend allemaal op opstelterreinen staat te verstoffen. Gewoon pure onwil :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 mei 2017 @ 15:38:01 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170746194
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 12:14 schreef NedKelly het volgende:
Ja want door die werkzaamheden zijn er natuurlijk geen langere treinen beschikbaar.... :{
De drukte was 2 weken geleden al te voorzien.

walburgism twitterde op zondag 07-05-2017 om 11:37:37 @NS_online zijn vanavond de treinen van Rotterdam naar het Noorden extra lange #dubbeldekkers. Onverantwoord vervoe… https://t.co/iFgcqqWWjI reageer retweet
[ afbeelding ]

NS_online twitterde op zondag 07-05-2017 om 11:41:32 @walburgism Er zijn 1.5 jaar geleden al acties ingepland, de werkzaamheden van vandaag. Er is geen rekening gehoude… https://t.co/YpBa6ABSdQ reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 07-05-2017 om 11:41:34 @walburgism Feyenoord. Excuses voor de drukte. Ik hoop dat het vanavond minder is. ^TB 2/2 reageer retweet
Dit ziet er inderdaad onverantwoord uit. Waar moeten de sudoku's nu ingevuld worden?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 7 mei 2017 @ 15:51:31 #47
256146 b2py
Beton!
pi_170746916
Zijn er al extra veiligheidsmensen besteld?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 15:53:46 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170747096
De middagspits komt straks vroeg op gang :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170747204
Als die werkzaamheden al anderhalf jaar geleden zijn ingepland, waarom publiceert NS ze dan altijd pas twee weken van tevoren?
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 16:07:38 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170747843
Maakt niet meer uit: Elke trein vanuit ROtterdam ergens anders hee, wordt in de komende uren afgebroken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 mei 2017 @ 16:15:44 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170748273
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
De middagspits komt straks vroeg op gang :P
het Rotterdamse OV was al om 15:45 overbelast met mensen die vroegtijdig de Kuip verlieten, 50.000 Feyenoord supporters die daar zaten om het kampioenschap te gaan vieren wat hem vandaag niet wordt >:)
En dan het centrum nog goed gevuld.
pi_170754642
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:24 schreef greavy het volgende:
Is het echt zoveel duurder voor extra stellen 1,5kV en NL-toelating dan?
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:24 schreef greavy het volgende:
Is het echt zoveel duurder voor extra stellen 1,5kV en NL-toelating dan?
Ze zijn ook geschikt voor 25kV en ECTS, want er ook een stukje over de betuwelijn gereden.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:41:04 #53
256146 b2py
Beton!
pi_170754761
Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
  zondag 7 mei 2017 @ 20:52:13 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170757224
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:41 schreef b2py het volgende:
Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
Mierengeneuk. Technisch is dat stukje spoor nu gelijk aan de Betuweroute.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:03:00 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_170757663
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:41 schreef b2py het volgende:
Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
En ERTMS. En het spoor schijnt vernieuwd te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 mei 2017 @ 21:03:42 #56
256146 b2py
Beton!
pi_170757690
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mierengeneuk. Technisch is dat stukje spoor nu gelijk aan de Betuweroute.
;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170757780
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:03 schreef b2py het volgende:

[..]

;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:gaap: 1985 wil z'n spoorlijn terug.
Bier.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:20:51 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170761173
In België was het vandaag Open Wervendag, hun variant op de Dag van de Bouw. Één van de projecten die meedeed was de Antwerpse Noorderlijn, een groot bouwproject waarmee men 't stad in de toekomst beter bereikbaar wil maken.


Aan de Frankrijklei is een nieuwe tunnelingang gemaakt voor de trams, die hier straks ondergronds de binnenstad kunnen doorkruisen. De drukke oversteekplaats Keyserlei - Meir wordt autoluw gemaakt.


In de buitenlucht wordt er gebruik gemaakt van een conventionele bovenleiding. Eenmaal in de tunnel wordt er gebruik gemaakt van een stroomrail, omdat er minder ruimte nodig is om deze te monteren.


In de verte is het bestaande, maar nog nooit gebruikte, niveau -3 van station Opera te zien. Als onderdeel van dit project wordt station Opera geheel vernieuwd, sinds september 2016 is dit station gesloten i.v.m. de verbouwing.


Een grote fan zal straks zorgen voor ventilatie en -indien nodig- rookafvoer uit de tunnel.


Verder door de tunnel wandelen was niet mogelijk, daar ligt namelijk bestaande infrastructuur. Wanneer de helling vanaf de Frankrijklei opengaat (voorzien volgende maand), zal tramlijn 8 doorrijden vanaf station Astrid (Antwerpen Centraal) naar halte Brussel (Antwerpen Zuid).


Het nieuwe onderstation + regelapparatuur.


De renovatie van station Opera is geen klein project: ooit was hier een trap die je naar de toegangshal van het station bracht. Nu is er niks anders dan een gapend gat.


De hal van Opera: ooit waren hier loketten. In de toekomst wordt dit een parkeerplaats en een tunnel voor auto's, de trams rijden daar vervolgens onder.


Ook verderop bij 't Eilandje (Museum Aan de Stroom) wordt er gewerkt aan de Noorderlijn. De Londenbrug wordt compleet vervangen omdat deze in de toekomst ook trams moet vervoeren. In de tussentijd is er een tijdelijke voetgangersbrug, die elk uur opent voor het scheepvaartverkeer.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:37:36 #59
256146 b2py
Beton!
pi_170761791
Is dit het afmaken van de Premetro naar metro ombouw?
  zondag 7 mei 2017 @ 22:38:58 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170761846
Nee, ze zijn het tramnetwerk aan het uitbreiden. Hier zullen straks dan ook trams rijden, geen metro's.

Eerder zijn er al tunnels en stations in gebruik genomen die decennia geleden waren aangelegd, zoals de Reuzenpijp.
  Redactie Sport maandag 8 mei 2017 @ 02:40:44 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170766174
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 8 mei 2017 @ 02:42:36 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170766175
De ModelspoorGroep Venlo hield dit weekend haar jaarlijkse open dagen. Naast het modelspoor en een aantal aanwezig (model)bussen was het echte werk ook onderdeel hiervan. Op en rond spoor 6 was divers materieel verzameld dat zowel van binnen als buiten bekeken kon worden. Hoewel het evenement tot 17u zou duren vertrok loc 2225 van de SMMR al om 15.15u op deze zondagmddag, een flinke wolk uitlaatgassen achterlatend op het Venlose station.

Helemaal tegen het juk van spoor 6 in Venlo was locomotief 2215 van het Spoorwegmuseum geparkeerd. Deze loc, die betreden mag worden op eigen risico aldus het A4'tje op de huif, staat normaal gesproken in Blerick om daar het elektrisch materieel in en uit de loods te kunnen duwen en slepen. Door het ontbreken van een ATB-installatie met geldige controles mag de loc niet zelfstandig het hoofdspoor op, waardoor de 2215 ook voor het korte stukje terug naar Blerick gesleept zal moeten worden.

Na afloop van het evenement in Venlo vertrok Locon met de 9902 die de 6703 op sleep nam. Laatstgenoemde is al sinds begin jaren '60 op het spoor te vinden: destijds nog als NMBS 6391, en vanaf eind jaren '90 als ACTS 6703. Na opheffing van ACTS is de serie locs overgegaan naar Locon. Die heeft echter alleen de 6702 gebruikt (als 9802). Omdat er voor de wintersporttreinen afgelopen seizoen een rangeerloc nodig was op de Watergraafsmeer is de 6703 na jaren stilstand in Amersfoort gereanimeerd. Hier komt de loc achterop de 9902 door Den Bosch op weg richting Utrecht en verder.

Na de foto in Den Bosch werd snel in de gereedstaande sprinter gestapt om naar Geldermalsen te reizen. Hier stond de loctrein bestaande uit de Locon 9902 met de 6703 op sleep aan de kant om deze sprinter en de achteropkomende Intercity te laten passeren. De omgeving op deze foto zal binnen een paar jaar nogal veranderen: het lange middenperron van Geldermalsen zal een flink deel van zijn lengte verliezen, aan spoor 1 komt een nieuw zijperron en aan de andere kant komt een extra eilandperron.

Ook de Kameel is aanwezig geweest bij de open dagen van de ModelspoorGroep Venlo. Hoewel de voormalige directiemotorwagen op de heenweg nog een flinke omweg via Arnhem en de Betuwelijn nam, vertrok de NS20 via de kortste weg weer naar het museum. Hier passeert de Kameel met flinke snelheid station Geldermalsen, waar de lichtcondities vandaag niet al te best waren.

Bij terugkomst in Oldenzaal zag ik in de verte iets op het kopspoor aan de Bentheim-zijde staan dat ik niet thuis kon brengen. Na er heengereden te zijn bleek het een werktrein van Strukton te zijn, bestaande uit loc 303001, een stopmachine en 'Ballastplog 16'.

Teruglopend naar de auto begon de overweg in de Koppelboerweg te rinkelen. Even later kwam in het aller allerlaatste licht van de dag DB Cargo-loc 1614 de bocht om met Ermewa-ketelwagens aan de haak, op weg naar Deventer en verder.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170766660
NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
  maandag 8 mei 2017 @ 08:26:22 #64
67174 Dos37
Come on Twente
pi_170766929
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 07:51 schreef Kansenjongere het volgende:
NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
De rest staat gesloopt in Rotterdam :'(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_170767373
Zag ik nou een Locon 1600 voor de Pimpel die nu zo in Almelo aan gaat komen?
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 8 mei 2017 @ 09:20:31 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170767523
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 8 mei 2017 @ 09:21:19 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170767540
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zag ik nou een Locon 1600 voor de Pimpel die nu zo in Almelo aan gaat komen?
eastbound? Westbound? :?

Ik zit in Delft trouwens, ik weet het sowieso niet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 mei 2017 @ 09:29:23 #68
256146 b2py
Beton!
pi_170767660
quote:
5s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eastbound? Westbound? :?

Ik zit in Delft trouwens, ik weet het sowieso niet *O*
Dat moet haast wel westbound zijn
pi_170768111
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat moet haast wel westbound zijn
Ja!
Bier.
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 10:04:11 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170768157
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 mei 2017 @ 11:07:00 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170769335
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 07:51 schreef Kansenjongere het volgende:
NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 11:26:23 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170769741
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
Hard genoeg tegenaan rijden :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 8 mei 2017 @ 11:42:49 #73
256146 b2py
Beton!
pi_170770083
Locov heeft het NS besluit dienstregeling 2018 gepubliceerd: http://locov.nl/actueel/p(...)stregeling-2018.aspx
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 8 mei 2017 @ 13:12:48 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170771858
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat moet haast wel westbound zijn
mits op tijd ja, wat bij de Pimpel ook maar een dobbelsteen in de lucht is :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 mei 2017 @ 13:19:29 #75
256146 b2py
Beton!
pi_170771970
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

mits op tijd ja, wat bij de Pimpel ook maar een dobbelsteen in de lucht is :X
Vandaar de 'moet haast wel' zijn :P
pi_170772187
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
dit is allemaal de schuld van machinisten zoals saladel die de koppeling niet eens een paar cm op willen tillen bij het combineren
  Redactie Sport maandag 8 mei 2017 @ 13:41:55 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170772326
quote:
8s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:32 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dit is allemaal de schuld van machinisten zoals saladel die de koppeling niet eens een paar cm op willen tillen bij het combineren
Gewoon met wat hogere snelheid koppelen, dat schieten ze vanzelf wel in elkaar (op welke manier dan ook)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 8 mei 2017 @ 13:44:36 #78
256146 b2py
Beton!
pi_170772375
Ik begrijp dat dat bij bussen heel normaal is maar bij treinen? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170772410
Misschien ook een beetje relevant voor hier:
https://ec.europa.eu/tran(...)timodal-transport_en
Bier.
pi_170772920
quote:
8s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:32 schreef Maegrim het volgende:

[..]

dit is allemaal de schuld van machinisten zoals saladel die de koppeling niet eens een paar cm op willen tillen bij het combineren
wat is dat? Ochtendspits?
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 14:10:07 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170772964
Maar 5cm hoogteverschil. Door slijtage van de wielen?

Goede reden om ook buiten de spits met iets meer materieel te rijden
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 8 mei 2017 @ 14:12:56 #82
256146 b2py
Beton!
pi_170773050
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:10 schreef derLudolf het volgende:
Maar 5cm hoogteverschil. Door slijtage van de wielen?

Goede reden om ook buiten de spits met iets meer materieel te rijden
:')
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 14:15:35 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170773121
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:12 schreef b2py het volgende:

[..]

:')
Dat was vrij serieus. Wat kan anders het resultaat zijn van 5cm hoogteverschil? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170773205
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat was vrij serieus. Wat kan anders het resultaat zijn van 5cm hoogteverschil? :)
lekke luchvering op voorste draaistel.
  Redactie Sport maandag 8 mei 2017 @ 14:21:23 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170773264
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Misschien ook een beetje relevant voor hier:
https://ec.europa.eu/tran(...)timodal-transport_en
Betekent dat dat NS verantwoordelijk gaat worden voor compensatie als jij door een gemiste aansluiting je vliegtuig op Schiphol mist?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170773422
Sowieso, 5 cm. Dat boeit echt totaal niet. Daar zijn die geleidehoorns speciaal voor gemaakt
Die koppelingen zijn juist enigszins flexibel.
  maandag 8 mei 2017 @ 14:33:08 #87
256146 b2py
Beton!
pi_170773543
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Betekent dat dat NS verantwoordelijk gaat worden voor compensatie als jij door een gemiste aansluiting je vliegtuig op Schiphol mist?
Deels, er staat dat ze gaan onderzoeken welke problemen ze tegenkomen en wat daar de oorzaken van zijn. Er staat nog helemaal niets over wie waar verantwoordelijk voor is.
Wat een gevolg zou kunnen zijn is dat vervoerder A jouw (deels) moet compenseren voor het missen van een aansluiting op vervoerder B, zoals jij zegt maar voordat het zo ver is zijn we wel paar jaar verder..

Edit: als ik de enquete zo lees gaat het vooral over passagiersrechten die wel of niet toepasbaar zijn en hoe erg mensen op de hoogte zijn en of de EU daar wat aan moet doen:




[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 08-05-2017 14:38:14 ]
pi_170775351
Tijd voor wat Slow TV (voor de liefhebbers, zitten die hier ook?):

Ik zeg overigens hoax :{w Al die treinen over de HSL rijden toch nooit? :+
  maandag 8 mei 2017 @ 15:41:48 #89
256146 b2py
Beton!
pi_170775382
Zelfs in de cabine heb je die orgastische tonen :9~
  maandag 8 mei 2017 @ 15:48:46 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
  maandag 8 mei 2017 @ 15:51:03 #91
256146 b2py
Beton!
pi_170775619
Metro's :P
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 16:16:07 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170776222
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:28 schreef MTL het volgende:
Sowieso, 5 cm. Dat boeit echt totaal niet. Daar zijn die geleidehoorns speciaal voor gemaakt
Die koppelingen zijn juist enigszins flexibel.
Ja precies, daarvoor dacht ik ook dat die punten taps toe lopen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170776960
Orgastische tonen ;(
Laat ik het zo zeggen: zo was het posten van die video niet echt bedoeld :')
  maandag 8 mei 2017 @ 16:57:46 #94
256146 b2py
Beton!
pi_170777072
De kwaliteit van het produkt aan te tonen?
  maandag 8 mei 2017 @ 17:02:50 #95
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_170777186
NS heeft antwoord gegeven op de vragen/opmerkingen van het LOCOV rondom dienstregeling 2018; LOCOV (PDF)
pi_170777511
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:57 schreef b2py het volgende:
De kwaliteit van het produkt aan te tonen?
Uiteraard. Beetje goede reclame maken voor de zaak, hè ;)
Hij rijdt, hij is op tijd, zonder problemen. Wat wil je nou nog meer? :P

Edit: en nee, die vraag was retorisch bedoeld ;(
  maandag 8 mei 2017 @ 17:19:35 #97
256146 b2py
Beton!
pi_170777531
Ik ben nog niet zover dat ik weet dat ie op tijd is :P
  maandag 8 mei 2017 @ 17:19:48 #98
256146 b2py
Beton!
pi_170777537
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:18 schreef MTL het volgende:

[..]
Edit: en nee, die vraag was retorisch bedoeld ;(
:D
pi_170777904
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Betekent dat dat NS verantwoordelijk gaat worden voor compensatie als jij door een gemiste aansluiting je vliegtuig op Schiphol mist?
Nee, het betekent specifiek dat dennistd 50% meer BTW gaat betalen op woensdagen waarop het regent*.

Tevens wil ik u hierbij meedelen dat u in aanmerking komt voor de geveinsde bureaucratieprijs 2017. Af te halen tussen 4:30 en 5:15 op het gemeentehuis van Almere en alleen per openbaar vervoer bereikbaar.

*de definitie van regenen wordt later bepaald, evenals de definitie van woensdagen.
Bier.
pi_170778047
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:19 schreef b2py het volgende:
Ik ben nog niet zover dat ik weet dat ie op tijd is :P
De Eindhoven presteert het met enige regelmaat om op eerste stop station Den Haag HS al vertraging te hebben, dus zou er idd niet te zeker van zijn :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')