abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170736960


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 00:44:03 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170736964
kutjochies
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 7 mei 2017 @ 00:56:25 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170737077
quote:
11s.gif Op zondag 7 mei 2017 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
kutjochies
Ik heb heul geen kutje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 7 mei 2017 @ 10:53:42 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170739910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 23:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen bus geregeld?
Nee, wat ik begrepen heb via-via is dat men uiteindelijk +120 verder kon.
Daarbij: als er op spoor 3 een defecte trein staat, heb je ook helemaal geen uitwijkmogelijkheden. Je kan vanaf Arnhem alleen nog op spoor 2 komen om al tussen Arnhem tussen Velperpoort linkerspoor te rijden, zodat je in Zevenaar op spoor 2 komt.

Gister zijn er daardoor bij Abellio wat ritten uitgevallen:
1 defecte Abellio trein te Zevenaar
1 trein van Abellio stopte niet in Zevenaar
2 treinen Emmerich-Arnhem en Arnhem-Emmerich opgeheven zonder vervangend vervoer (dus dat werd +180!!)
1 trein van Arriva heeft niet kunnen stoppen in Zevenaar ri. Doetinchem, een volgende naar Winterswijk heeft met vertraging linker spoor vanaf Arnhem gereden tot voorbij Zevenaar, om zo op spoor 2 te komen

Gaat weer goed met dat Abellio.
Waarom er maar 7 stellen zijn die naar NL kunnen, vraag ik me nog steeds af. Was het zoveel duurder om extra reserves te hebben?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 10:57:38 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170739970
mja, zo gek is dat niet. Arriva had in het begin ook maar zes stellen die Duitsland in mochten. Later is dit uitgebreid naar acht stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:17:19 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740252
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
mja, zo gek is dat niet. Arriva had in het begin ook maar zes stellen die Duitsland in mochten. Later is dit uitgebreid naar acht stellen.
"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170740290
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
Het had nog zuunigert gekund hoor. Loutert pendelen Arnhem - Wesel en daart altijd overstappen. Stuk goedkopert
  zondag 7 mei 2017 @ 11:24:32 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740378
Is het echt zoveel duurder voor extra stellen 1,5kV en NL-toelating dan?
  zondag 7 mei 2017 @ 11:26:03 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740406
Ben benieuwd hoe de Eurobahn dat gaat doen straks naar Hengelo, die krijgen ook Flirts met 1,5kV en NL-toelating. Vast ook weer een beperkt aantal.
  zondag 7 mei 2017 @ 11:26:13 #10
256146 b2py
Beton!
pi_170740412
Geen idee hoeveel goedkopert het is, alleen weet ik dat het goedkopert is
  zondag 7 mei 2017 @ 11:28:44 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740463
Ongetwijfeld. Ik zie nu dat Eurobahn 7 vijfdelige Flirts voor de treindienst naar Hengelo heeft besteld met spanningen 1.500 V DC, 15 kV AC 16,7 Hz, (25 kV AC 50 Hz)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:33:19 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740544
Ik vind heel dat genuil over toelating gewoon problemen zoeken om maar niet te hoeven rijden. Ik bedoel, dit gejank hebben we al twintig jaar zo niet nog langer. Als er de wil geweest was, was het allang opgelost :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170740637
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:40:12 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740682
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Ja, maar dat is toch kut? :? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170740714
quote:
15s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch kut? :? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen :{
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 11:48:07 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170740824
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"ergens anders is het ook kut" is niet hetzelfde als "zo gek is dat niet". Zo gek is dat namelijk wel: al eeuwen lang worden er mensen per spoor vervoerd en inmiddels is het heus wel heel precies bekend hoeveel stellen je nodig hebt om een dienst fatsoenlijk uit te voeren. Als je daar dan een kwart van weg bezuinigt kun je er op wachten dat de boel in de soep loopt.
neuh. Met goede planning kan het best. Enige is dat als er meerdere stellen uitvallen je wel snelle alternatieven moet kunnen bieden. In het noorden is dat geen probleem, maar ik weet niet of Abellio een station kent waar twee in Nederland toegelaten stellen elkaar ongeveer tegelijkertijd kruisen en een keermogelijkheid is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 7 mei 2017 @ 11:49:41 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740862
Het komt er gewoon op neer "Leuk dat we naar Nederland rijden, maar jullie zoeken het maar uit als er een stelletje defect is gegaan, want daar hebben we niet of nauwelijks reserves voor".

8 stellen voor Hengelo - Bielefeld voor het NL-deel, samen met de 19 Flirts die ze overnemen van Westfalenbahn die niet naar Nederland mogen, kan je daar dus die taferelen ook krijgen.
  zondag 7 mei 2017 @ 11:51:53 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740895
quote:
10s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Met goede planning kan het best. Enige is dat als er meerdere stellen uitvallen je wel snelle alternatieven moet kunnen bieden. In het noorden is dat geen probleem, maar ik weet niet of Abellio een station kent waar twee in Nederland toegelaten stellen elkaar ongeveer tegelijkertijd kruisen en een keermogelijkheid is.
Ze komen elkaar tegen tussen Zevenaar en Emmerich, en met dubbele stellen bij Oberhausen-Holten (splitsen/combineren in Wesel waarbij er een halfuur tussen zit (:43 ri Oberhausen, :17 ri Arnhem)
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 7 mei 2017 @ 11:54:16 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170740924
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:49 schreef greavy het volgende:
Het komt er gewoon op neer "Leuk dat we naar Nederland rijden, maar jullie zoeken het maar uit als er een stelletje defect is gegaan, want daar hebben we niet of nauwelijks reserves voor".

8 stellen voor Hengelo - Bielefeld voor het NL-deel, samen met de 19 Flirts die ze overnemen van Westfalenbahn die niet naar Nederland mogen, kan je daar dus die taferelen ook krijgen.
Dat is dus heel iets anders dan "het in 1 keer, samen, GOED doen".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 7 mei 2017 @ 11:55:16 #20
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170740930
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:28 schreef greavy het volgende:
Ongetwijfeld. Ik zie nu dat Eurobahn 7 vijfdelige Flirts voor de treindienst naar Hengelo heeft besteld met spanningen 1.500 V DC, 15 kV AC 16,7 Hz, (25 kV AC 50 Hz)
Het voordeel daar is wel dat de hele verbinding Hengelo-Brake met vijf stellen uitgevoerd wordt. Er wordt niet gekoppeld met stellen die niet voor Nederland geschikt zijn en er rijden ook geen spitsversterkers.

Abellio heeft er ook zeven, maar die hebben de omloop wel eens in de war waardoor je moet wisselen in Wesel of er gewoon niet verder gereden wordt dan Emmerich.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 7 mei 2017 @ 11:58:44 #21
256146 b2py
Beton!
pi_170740971
quote:
15s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch kut? :? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit geklooi op de langere termijn uiteindelijk gewoon MEER geld kost, dan het in 1 keer, samen, GOED doen :{
First time right _O_
pi_170740984
Ik was gisteren op Brussel Noord. Waarom laten de verantwoordelijke instanties (Brussel stad, NMBS, Politie) het toe dat het daar zo'n Afrikaans landschap wordt? Overal ruikt het naar pis, overal liggen zwervers of Afrikaanse vluchtelingen in hoekjes of zie je lege 'bedden' en het is ook nog een bouwval van jewelste. :(
  zondag 7 mei 2017 @ 11:59:37 #23
256146 b2py
Beton!
pi_170740986
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geld. Als het geld er was geweest. Want dan had je eenvoudig alle systemen gelijk kunnen trekken. Nu veranderen iedere keer de regels in iedere lidstaat en mag je het proces, net als je denkt dat je het kent, opnieuw gaan doen voor het volgende treinstel.
Ze zijn er wel mee bezig om dat Europees te versimpelen maar hoe vlot dat gaat, ik weet het niet
  zondag 7 mei 2017 @ 12:00:13 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170740997
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het voordeel daar is wel dat de hele verbinding Hengelo-Brake met vijf stellen uitgevoerd wordt. Er wordt niet gekoppeld met stellen die niet voor Nederland geschikt zijn en er rijden ook geen spitsversterkers.

Abellio heeft er ook zeven, maar die hebben de omloop wel eens in de war waardoor je moet wisselen in Wesel of er gewoon niet verder gereden wordt dan Emmerich.
Als de omlopen niet veranderen, en je in die 54 minuten op- en neer naar Hengelo kan, heb je 5 stellen nodig voor Hengelo-Bielefeld. Er zijn er geen zeven, maar acht besteld voor Nederland volgens een bericht van Stadler. (ET4.01-ET4.08)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 7 mei 2017 @ 12:01:29 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170741025
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ze komen elkaar tegen tussen Zevenaar en Emmerich, en met dubbele stellen bij Oberhausen-Holten (splitsen/combineren in Wesel waarbij er een halfuur tussen zit (:43 ri Oberhausen, :17 ri Arnhem)
hmm, dan zou je een trein in Emmerich lang moeten keren als dat daar mogelijk is. Dan kun je op van/naar Arnhem pendelen met een stelletje. Heb je richting Nederland wel forse vertraging, maar onmogelijk is het niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')