abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 mei 2017 @ 16:15:44 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_170748273
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
De middagspits komt straks vroeg op gang :P
het Rotterdamse OV was al om 15:45 overbelast met mensen die vroegtijdig de Kuip verlieten, 50.000 Feyenoord supporters die daar zaten om het kampioenschap te gaan vieren wat hem vandaag niet wordt >:)
En dan het centrum nog goed gevuld.
pi_170754642
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:24 schreef greavy het volgende:
Is het echt zoveel duurder voor extra stellen 1,5kV en NL-toelating dan?
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 11:24 schreef greavy het volgende:
Is het echt zoveel duurder voor extra stellen 1,5kV en NL-toelating dan?
Ze zijn ook geschikt voor 25kV en ECTS, want er ook een stukje over de betuwelijn gereden.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:41:04 #53
256146 b2py
Beton!
pi_170754761
Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
  zondag 7 mei 2017 @ 20:52:13 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170757224
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:41 schreef b2py het volgende:
Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
Mierengeneuk. Technisch is dat stukje spoor nu gelijk aan de Betuweroute.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:03:00 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_170757663
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:41 schreef b2py het volgende:
Sorry? Dat rijden ze niet hoor, ze rijden op een stukje aangepast 'oud' spoor dat 25kV heeft gekregen
En ERTMS. En het spoor schijnt vernieuwd te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 7 mei 2017 @ 21:03:42 #56
256146 b2py
Beton!
pi_170757690
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mierengeneuk. Technisch is dat stukje spoor nu gelijk aan de Betuweroute.
;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170757780
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:03 schreef b2py het volgende:

[..]

;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:gaap: 1985 wil z'n spoorlijn terug.
Bier.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:20:51 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170761173
In België was het vandaag Open Wervendag, hun variant op de Dag van de Bouw. Één van de projecten die meedeed was de Antwerpse Noorderlijn, een groot bouwproject waarmee men 't stad in de toekomst beter bereikbaar wil maken.


Aan de Frankrijklei is een nieuwe tunnelingang gemaakt voor de trams, die hier straks ondergronds de binnenstad kunnen doorkruisen. De drukke oversteekplaats Keyserlei - Meir wordt autoluw gemaakt.


In de buitenlucht wordt er gebruik gemaakt van een conventionele bovenleiding. Eenmaal in de tunnel wordt er gebruik gemaakt van een stroomrail, omdat er minder ruimte nodig is om deze te monteren.


In de verte is het bestaande, maar nog nooit gebruikte, niveau -3 van station Opera te zien. Als onderdeel van dit project wordt station Opera geheel vernieuwd, sinds september 2016 is dit station gesloten i.v.m. de verbouwing.


Een grote fan zal straks zorgen voor ventilatie en -indien nodig- rookafvoer uit de tunnel.


Verder door de tunnel wandelen was niet mogelijk, daar ligt namelijk bestaande infrastructuur. Wanneer de helling vanaf de Frankrijklei opengaat (voorzien volgende maand), zal tramlijn 8 doorrijden vanaf station Astrid (Antwerpen Centraal) naar halte Brussel (Antwerpen Zuid).


Het nieuwe onderstation + regelapparatuur.


De renovatie van station Opera is geen klein project: ooit was hier een trap die je naar de toegangshal van het station bracht. Nu is er niks anders dan een gapend gat.


De hal van Opera: ooit waren hier loketten. In de toekomst wordt dit een parkeerplaats en een tunnel voor auto's, de trams rijden daar vervolgens onder.


Ook verderop bij 't Eilandje (Museum Aan de Stroom) wordt er gewerkt aan de Noorderlijn. De Londenbrug wordt compleet vervangen omdat deze in de toekomst ook trams moet vervoeren. In de tussentijd is er een tijdelijke voetgangersbrug, die elk uur opent voor het scheepvaartverkeer.
  zondag 7 mei 2017 @ 22:37:36 #59
256146 b2py
Beton!
pi_170761791
Is dit het afmaken van de Premetro naar metro ombouw?
  zondag 7 mei 2017 @ 22:38:58 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170761846
Nee, ze zijn het tramnetwerk aan het uitbreiden. Hier zullen straks dan ook trams rijden, geen metro's.

Eerder zijn er al tunnels en stations in gebruik genomen die decennia geleden waren aangelegd, zoals de Reuzenpijp.
  Redactie Sport maandag 8 mei 2017 @ 02:40:44 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170766174
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 8 mei 2017 @ 02:42:36 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170766175
De ModelspoorGroep Venlo hield dit weekend haar jaarlijkse open dagen. Naast het modelspoor en een aantal aanwezig (model)bussen was het echte werk ook onderdeel hiervan. Op en rond spoor 6 was divers materieel verzameld dat zowel van binnen als buiten bekeken kon worden. Hoewel het evenement tot 17u zou duren vertrok loc 2225 van de SMMR al om 15.15u op deze zondagmddag, een flinke wolk uitlaatgassen achterlatend op het Venlose station.

Helemaal tegen het juk van spoor 6 in Venlo was locomotief 2215 van het Spoorwegmuseum geparkeerd. Deze loc, die betreden mag worden op eigen risico aldus het A4'tje op de huif, staat normaal gesproken in Blerick om daar het elektrisch materieel in en uit de loods te kunnen duwen en slepen. Door het ontbreken van een ATB-installatie met geldige controles mag de loc niet zelfstandig het hoofdspoor op, waardoor de 2215 ook voor het korte stukje terug naar Blerick gesleept zal moeten worden.

Na afloop van het evenement in Venlo vertrok Locon met de 9902 die de 6703 op sleep nam. Laatstgenoemde is al sinds begin jaren '60 op het spoor te vinden: destijds nog als NMBS 6391, en vanaf eind jaren '90 als ACTS 6703. Na opheffing van ACTS is de serie locs overgegaan naar Locon. Die heeft echter alleen de 6702 gebruikt (als 9802). Omdat er voor de wintersporttreinen afgelopen seizoen een rangeerloc nodig was op de Watergraafsmeer is de 6703 na jaren stilstand in Amersfoort gereanimeerd. Hier komt de loc achterop de 9902 door Den Bosch op weg richting Utrecht en verder.

Na de foto in Den Bosch werd snel in de gereedstaande sprinter gestapt om naar Geldermalsen te reizen. Hier stond de loctrein bestaande uit de Locon 9902 met de 6703 op sleep aan de kant om deze sprinter en de achteropkomende Intercity te laten passeren. De omgeving op deze foto zal binnen een paar jaar nogal veranderen: het lange middenperron van Geldermalsen zal een flink deel van zijn lengte verliezen, aan spoor 1 komt een nieuw zijperron en aan de andere kant komt een extra eilandperron.

Ook de Kameel is aanwezig geweest bij de open dagen van de ModelspoorGroep Venlo. Hoewel de voormalige directiemotorwagen op de heenweg nog een flinke omweg via Arnhem en de Betuwelijn nam, vertrok de NS20 via de kortste weg weer naar het museum. Hier passeert de Kameel met flinke snelheid station Geldermalsen, waar de lichtcondities vandaag niet al te best waren.

Bij terugkomst in Oldenzaal zag ik in de verte iets op het kopspoor aan de Bentheim-zijde staan dat ik niet thuis kon brengen. Na er heengereden te zijn bleek het een werktrein van Strukton te zijn, bestaande uit loc 303001, een stopmachine en 'Ballastplog 16'.

Teruglopend naar de auto begon de overweg in de Koppelboerweg te rinkelen. Even later kwam in het aller allerlaatste licht van de dag DB Cargo-loc 1614 de bocht om met Ermewa-ketelwagens aan de haak, op weg naar Deventer en verder.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170766660
NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
  maandag 8 mei 2017 @ 08:26:22 #64
67174 Dos37
Come on Twente
pi_170766929
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 07:51 schreef Kansenjongere het volgende:
NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
De rest staat gesloopt in Rotterdam :'(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_170767373
Zag ik nou een Locon 1600 voor de Pimpel die nu zo in Almelo aan gaat komen?
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 8 mei 2017 @ 09:20:31 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170767523
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 8 mei 2017 @ 09:21:19 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170767540
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zag ik nou een Locon 1600 voor de Pimpel die nu zo in Almelo aan gaat komen?
eastbound? Westbound? :?

Ik zit in Delft trouwens, ik weet het sowieso niet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 mei 2017 @ 09:29:23 #68
256146 b2py
Beton!
pi_170767660
quote:
5s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eastbound? Westbound? :?

Ik zit in Delft trouwens, ik weet het sowieso niet *O*
Dat moet haast wel westbound zijn
pi_170768111
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat moet haast wel westbound zijn
Ja!
Bier.
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 10:04:11 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170768157
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 mei 2017 @ 11:07:00 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170769335
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 07:51 schreef Kansenjongere het volgende:
NS vindt nu blijkbaar dat een VIRM-4 wel voldoende is in de ochtendspits tussen Nijmegen en Den Helder...
Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 11:26:23 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170769741
quote:
14s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het schijnt dat het stel niet met een gereed staand zesje wilde koppelen omdat de hoogte van de koppelingen vijf centimeter verschilde. Aldus een bericht op Somda
Hard genoeg tegenaan rijden :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 8 mei 2017 @ 11:42:49 #73
256146 b2py
Beton!
pi_170770083
Locov heeft het NS besluit dienstregeling 2018 gepubliceerd: http://locov.nl/actueel/p(...)stregeling-2018.aspx
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 8 mei 2017 @ 13:12:48 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170771858
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 09:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat moet haast wel westbound zijn
mits op tijd ja, wat bij de Pimpel ook maar een dobbelsteen in de lucht is :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 8 mei 2017 @ 13:19:29 #75
256146 b2py
Beton!
pi_170771970
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

mits op tijd ja, wat bij de Pimpel ook maar een dobbelsteen in de lucht is :X
Vandaar de 'moet haast wel' zijn :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')