Hoe moet ik mijn lege accu ontkoppelen ?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:25 schreef sturmpie het volgende:
gebruik je reserve-accu anders ipv de lege accu.
dus: ontkoppel de lege accu en koppel de auto aan op de reserve-accu.
rood op +
zwart op -
je accu heeft 2 polen, +=rood, - = zwart.quote:
Dat had ik gedaan maar toen ontstond er een ontploffing en de reserve accu vloog bijna onder de kap vandaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:30 schreef Gieliovd het volgende:
Hij zal nooit opladen van die andere accu. Je kunt proberen te starten met beide aangesloten... Dat mag geen enkel probleem zijn.
Zou de - pool niet aan de accu maken maar aan een kaal metalen deel onder de kap.
Eerst rood aan rood, dan zwart aan je auto. Daarna kun je gewoon starten.
Laat hem ff lopen en ontkoppel weer in omgedraaide volgorde.
heb je startkabels ? vraag even iemand met 'n auto om je auto te starten met startkabels.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:38 schreef Atak het volgende:
Op YouTube staan er video's waar ze de lege accu niet ontkoppelen. Ze sluiten gewoon de reserve aan.
Ja maar ik doe het liever zelf met mijn reserve accu.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
heb je startkabels ? vraag even iemand met 'n auto om je auto te starten met startkabels.
dus.. je hebt reserve-accu gekoppeld aan je lege accu met 2 kabels. plus op plus en min op min ?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja maar ik doe het liever zelf met mijn reserve accu.
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan maar toen ontstond er een ontploffing en de reserve accu vloog bijna onder de kap vandaan.
Dat gaat nu niet meer lukken als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja maar ik doe het liever zelf met mijn reserve accu.
vanwege de explosie & rook hè ?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:15 schreef Juup© het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat nu niet meer lukken als ik het zo lees.
Zo staat het ongeveer overigens ook in de gebruiksaanwijzing van mijn auto, ontkoppel je andersom of sluit je - pool van de externe krachtbron rechtstreeks op de accu aan i.p.v. op een metalen deel van b.v. de motor, dan is er een kans dat er problemen met de elektronica ontstaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:30 schreef Gieliovd het volgende:
Zou de - pool niet aan de accu maken maar aan een kaal metalen deel onder de kap.
Eerst rood aan rood, dan zwart aan je auto. Daarna kun je gewoon starten.
Laat hem ff lopen en ontkoppel weer in omgedraaide volgorde.
Proestquote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:24 schreef Fer het volgende:
Het beste start je gewoon met de hulpaccu erop. Maar wel een fatsoenlijke gebruiken en niet zo'n ibood accu die je met usb kan opladen, die is voor je brommer hooguit.
Van de explosie graag.quote:
Geen van de computer die waarschijnlijk nu ook een flinke optater gekregen heeft?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
Van de explosie graag.
(ik vraag mezelf nog steeds af wat dit in K&W doet, maar goed).
Prima, maar eerst een pics van explosie en schade!quote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze past beter in PTA dacht ik zo
K&W ---> PTA
Dank je Vonkentrekkerquote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze past beter in PTA dacht ik zo
K&W ---> PTA
Dat is wel erg lang geleden danquote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:03 schreef john2406 het volgende:
Net als een oud collega van mij, nieuwe uitlaat kost 250 gulden garage gek hele auto kost maar 100.
Yep zelden zo gelachen.quote:
mengen onder de werkvloer zou ik dan ook noooooit doenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:27 schreef john2406 het volgende:
echter ik mengde mij onder op de werkvloer.
Klopt. Ik had mijn reserve accu op mijn lege accu aangesloten maar ik had vergeten om de reserve accu aan te doen. Kan dat de reden zijn waarom er een ontploffing ontstond?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:13 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dus.. je hebt reserve-accu gekoppeld aan je lege accu met 2 kabels. plus op plus en min op min ?
dan zou je auto wel iets moeten doen als die reserve-accu vol is.
een vonk kan komen als je kabels verkeerd zitten. dat zou zelfs schade aan t electrisch systeem van je auto kunnen doen.
En wat als ik nu een andere auto (van vriend) gebruik om mijn auto op te laden? Moet zijn auto dan aan staan wanneer ik mijn auto opstart nadat die opgeladen is?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:13 schreef FredvZ het volgende:
Als je de accu goed hebt aangesloten (dat wil zeggen + op + en - op -) dan moet je de auto zo kunnen starten idd
Electronisch systeem werkt nog; niks mis met de elektrische ramen, of met de starter. Ik hoor nog steeds dat geluidje wanneer ik de auto op wil starten maar de accu heeft niet genoeg kracht.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:15 schreef Juup© het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat nu niet meer lukken als ik het zo lees.
is niet onmogelijk imo.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:25 schreef Atak het volgende:
[..]
Klopt. Ik had mijn reserve accu op mijn lege accu aangesloten maar ik had vergeten om de reserve accu aan te doen. Kan dat de reden zijn waarom er een ontploffing ontstond?
zijn auto mag aan staan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:27 schreef Atak het volgende:
[..]
En wat als ik nu een andere auto (van vriend) gebruik om mijn auto op te laden? Moet zijn auto dan aan staan wanneer ik mijn auto opstart nadat die opgeladen is?
Ja. Er is zo'n aan en uit knopje aan de zijkant.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Een reserve accu die je aan moet zetten?
je bedoelt dus eigenlijk accubooster in plaats van reserveaccu.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja. Er is zo'n aan en uit knopje aan de zijkant.
Dat snap ik niet waarom die ontploffing ontstond. Het was echt heftig. Ik dacht dat de auto ging ontploffen maar waarschijnlijk is de accu stuk want het elektronisch systeem van mijn auto functioneert nog. Nu ben ik bang om nog iets te doen want volgens mij deed ik alles correct:quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
is niet onmogelijk imo.
misschien is je lege accu nu 100% kapot.
hopelijk is de schade beperkt tot de accu.
Weet ik niet. Ik had zo'n ding geleend van iemand.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
je bedoelt dus eigenlijk accubooster in plaats van reserveaccu.
omdat ie niet aan stond toch ?quote:
Hij stond wel aan. Maar na de ontploffing heb ik hem uitgezet.quote:
Ik hoor alleen het geluid: "aehaehaehaeh".quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
Maar als je ramen en startmotor nog werken is je accu helemaal niet leeg. Als je de sleutel omdraait, hoor je dan alleen tik tik of gewone ehehehehee geluid?
Misschien heb je wel een backfire gehad.
de startmotor gaat wel rond, gewoon nieuwe accu er in of startkabels+auto regelen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik hoor alleen het geluid: "aehaehaehaeh".
Wacht even. Je hebt een accubooster aan je auto-accu gekoppeld, de auto gestart, en je vind het oprecht raar dat je booster door je motorkap naar buiten wil vliegenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:53 schreef Atak het volgende:
[..]
Hij stond wel aan. Maar na de ontploffing heb ik hem uitgezet.
Ik snap hier echt geen bout meer van.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wacht even. Je hebt een accubooster aan je auto-accu gekoppeld, de auto gestart, en je vind het oprecht raar dat je booster door je motorkap naar buiten wil vliegen
Doe eens een foto van je ''reserve accu''.
Weet ik veel. Het is zo'n ding met twee (rode en zwarte) dingen eraan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:21 schreef halfway het volgende:
Zeker zo'n 250ah ding? kun je een paar uur mee lassen.
Niet je accu opladen, maar startkabel aansluiten, andere auto starten, jouw auto starten en een rondje rijden met je auto.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 19:27 schreef Atak het volgende:
[..]
En wat als ik nu een andere auto (van vriend) gebruik om mijn auto op te laden? Moet zijn auto dan aan staan wanneer ik mijn auto opstart nadat die opgeladen is?
1 rondje maar met verwarming aan achterruit verwarming er nog bij verlichting etc.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet je accu opladen, maar startkabel aansluiten, andere auto starten, jouw auto starten en een rondje rijden met je auto.
Maak dan een minste een foto van en plaats hier.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:32 schreef Atak het volgende:
[..]
Weet ik veel. Het is zo'n ding met twee (rode en zwarte) dingen eraan.
Dit heb ik net gedaan en het is gelukt.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet je accu opladen, maar startkabel aansluiten, andere auto starten, jouw auto starten en een rondje rijden met je auto.
Op het blok?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:53 schreef john2406 het volgende:
De min trouwens op het blok om te verkomen dat het eerst door een lege accu moet.
Welk blok bedoel je?quote:
Er is inmiddels een ander probleem tevoorschijn gekomen: auto blijft hangen op 3000 toeren, als je harder rijdt gaan de toeren wel omhoog maar als je stil staat blijft die op 3k toeren hangen terwijl die veel lager moet staan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
bwj ?
Houdt je ons ook op de hoogte hoe het met het benzine verbruik in de toekomst gaat?
Je zult hem even opnieuw moeten inleren de comp, procedure zal wel in het niet te vinden zijn!quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:27 schreef Atak het volgende:
[..]
Er is inmiddels een ander probleem tevoorschijn gekomen: auto blijft hangen op 3000 toeren, als je harder rijdt gaan de toeren wel omhoog maar als je stil staat blijft die op 3k toeren hangen terwijl die veel lager moet staan.
Wablief?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je zult hem even opnieuw moeten inleren de comp, procedure zal wel in het niet te vinden zijn!
Ik heb geen Ford meer dus ik weet alleen nog dingen van toen ik wel nog eentje had.quote:
Jij en TS..kunnen jullie niet misschien een box apart nemen of zo en ophoeren? Te slecht voor woorden dit gezuig.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb geen Ford meer dus ik weet alleen nog dingen van toen ik wel nog eentje had.
https://www.gebruikershan(...)79807.html?page=0032
Ik ben van Ford afgestapt toen ze slechte zekeringskasten erin plaatsen deden.
Dat doe je toch altijd? Daar is zo'n booster/jumpstarter toch voor? Motorkap open, ding erop, aanzetten, starten, ding weer uit, klemmen er weer af, opbergen en wegrijden met de auto, toch? Zo heb ik het tientallen keren gedaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:08 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Wacht even. Je hebt een accubooster aan je auto-accu gekoppeld, de auto gestart, en je vind het oprecht raar dat je booster door je motorkap naar buiten wil vliegen
Doe eens een foto van je ''reserve accu''.
https://www.anwb.nl/auto/(...)omen/starthulp-gevenquote:
Beter sluit je de min-pool de kabels van beide auto's gewoon op de min aan van de accu.quote:Op zondag 7 mei 2017 00:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/auto/(...)omen/starthulp-geven
Een citaat ervan bij deze.
•Begin met de pluspool van de helpende auto, daarna die van de te helpen auto. Gebruik daarvoor de rode kabel. Dezelfde volgorde hanteer je voor de zwarte kabel, die je op het motorblok (massa maken) aansluit.
Niet bij een oude mini die hebben de plus op de massa!
Dit slaat dan dus ook nergens op. Je bouwt met de twee auto's een parallel systeem, dus de stroom gaat nooit "door" de accu.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:53 schreef john2406 het volgende:
De min trouwens op het blok om te verkomen dat het eerst door een lege accu moet.
Wat is een niet?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je zult hem even opnieuw moeten inleren de comp, procedure zal wel in het niet te vinden zijn!
Dan ga je zelf ook weer even terug.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 21:28 schreef Atak het volgende:
Ik had dit probleem paar weken geleden ook. Toen had in het laten maken. Nu is het weer terug.
Die multimeter heeft ook geen doel hij meet nu de stroom van de gever en niet van de ontvanger.quote:Op zondag 7 mei 2017 12:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Beter sluit je de min-pool de kabels van beide auto's gewoon op de min aan van de accu.
[..]
Dit slaat dan dus ook nergens op. Je bouwt met de twee auto's een parallel systeem, dus de stroom gaat nooit "door" de accu.
Op het blok aansluiten is juist vragen om problemen in je elektrisch circuit, zeker bij oudere auto's waarbij door corrossie of andere aanslag een slecht contact ontstaat tussen de massakabel naar de andere auto. Kan je ook leuke vonken door krijgen.
Heb je trouwens al eens goed naar die pagina gekeken waar je naar linkt
[ afbeelding ]
Niet is net een typo dus.quote:Op zondag 7 mei 2017 13:05 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat is een niet?
[ afbeelding ]
.
[..]
Dan ga je zelf ook weer even terug.
Mwoah; ik denk dat de beste man de spanning veel interessanter vindt.quote:Op zondag 7 mei 2017 18:25 schreef john2406 het volgende:
Die multimeter heeft ook geen doel hij meet nu de stroom van de gever en niet van de ontvanger.
Kortom weten we wat de gever en de ontvanger is op deze foto?
Hij meet sowieso de spanning en geen stroom en hij meet tussen twee verschillende componenten. Kan dus ook prima zijn dat hij een onderdeel zoekt dat sluiting maakt, maar dan zou je eigenlijk niet verwachten dat er kabels van een andere auto zijn aangesloten op de accu.quote:Op zondag 7 mei 2017 18:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die multimeter heeft ook geen doel hij meet nu de stroom van de gever en niet van de ontvanger.
Kortom weten we wat de gever en de ontvanger is op deze foto?
Als die dat zoekt zal die 1 kabel los moeten maken en de zekeringen eruit trekken.quote:Op zondag 7 mei 2017 20:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hij meet sowieso de spanning en geen stroom en hij meet tussen twee verschillende componenten. Kan dus ook prima zijn dat hij een onderdeel zoekt dat sluiting maakt, maar dan zou je eigenlijk niet verwachten dat er kabels van een andere auto zijn aangesloten op de accu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |