abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:54:56 #51
26374 made
..made by made..
pi_170658068
Kinderachtig is zeggen dat je korting geeft en dat vervolgens niet doen.

Hoeveel mensen zouden dat artikel besteld hebben met 20 euro korting ?

Denk dat ze beter die een of twee mensen de korting hadden kunnen geven. Dan maken ze eens wat minder winst.
Lurkt !
pi_170658084
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:54 schreef made het volgende:
Kinderachtig is zeggen dat je korting geeft en dat vervolgens niet doen.

Hoeveel mensen zouden dat artikel besteld hebben met 20 euro korting ?

Denk dat ze beter die een of twee mensen de korting hadden kunnen geven. Dan maken ze eens wat minder winst.
Dat is ook niet tof nee. :p
pi_170658181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja ik vind het een beetje kinderachtig :p
Det ben ik met je eens.

Je schuilen achter "technische fout" en "kennelijke vergissing", en de klant 9 dagen lang niet helpen, is dat ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 16:24:53 ]
pi_170658226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Daar ben ik met je eens.

Je schuilen achter "technische fout" en "kennelijke vergissing", en de klant 9 dagen lang niet helpen, is dat ook.
Ja klopt maar doe je ding :p
pi_170659722
Je zou zeggen dat ze gewoon een kortingscode, account onafhankelijk aan jou moeten kunnen geven ter waarde van de bon..
pi_170661938
quote:
2s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:10 schreef mandarijnfestijn het volgende:
Wat een gedoe om een paar euro. Je zou maar niks beters te doen hebben :') .
Juist omdat het maar om een paar euro gaat!
Waarom zou een bedrijf zich anders aan de regels houden? Als iedereen zo gemakkelijk zou denken hebben bedrijven vrij spel om te doen wat ze maar willen tot een bepaalde grens van xxx euro waarbij een rechtszaak de moeite waard wordt. Kleine aankopen komen veel vaker voor dus het is heel belangrijk dat bedrijven hier ook op de vingers getikt worden. Ik heb juist respect voor TS dat hij hier achteraan gaat. Wegkijken is goedkeuren.
pi_170662101
Koop een nieuwe cadeaubon van t geld wat je hebt in jouw account. Wordt gratis thuisgestuurd.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_170662309
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:13 schreef Zelva het volgende:
Je kunt naar de rechter stappen en eisen dat ze de overeenkomst nakomen.
Geschillencommissie Webshops een optie?

Zou ik sowieso doen als ik TS was.

Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet :')
pi_170662750
quote:
5s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:45 schreef zarGon het volgende:
Hoevaak zou Bol.com een kennelijke vergissing van de klant accepteren?

Wat als ik producten bestel, maar deze keer op keer terugstuur? Als het goed is hoef ik niet te betalen voor (eventuele) verzendkosten.

Hm.

:s).
:') :')

Het is meer dan die 20 euro. Als dit op meerdere producten is gebeurd en er zijn duizenden bestellingen op binnengekomen dan snap ik de reactie van bol.com. Schijnbaar nog niet alle mensen weg geautomatiseerd daar dus er worden nog fouten gemaakt.

Over jouw plan, als je een bepaalde drempel haalt dan leveren ze jou gewoon geen producten meer. En kan je niet meer bestellen bij bol.com.

Koop lekker wat bonnetjes van je geld en leef er mee.
https://www.bol.com/nl/m/cadeaubon/cadeaubon-bestellen/index.html
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:39:33 #60
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_170664542
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Geschillencommissie Webshops een optie?

Zou ik sowieso doen als ik TS was.

Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet :')
Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?

https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.

quote:
Goedkoop:
Het klachtengeld bedraagt ¤ 27,50.
Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. Andere kosten hoeft u niet te maken, met uitzondering van de kosten die direct verband houden met de procedure, zoals portikosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting. De ondernemer moet u het klachtengeld (deels) vergoeden indien u (deels) in het gelijk wordt gesteld.
Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.
  woensdag 3 mei 2017 @ 20:12:07 #62
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_170664561
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mwah... Geen leven.

Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.

Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.
Alsof hun dat wat boeit. Die retour komt gewoon binnen samen met 1000en retouren van andere klanten die ze dagelijks binnen krijgen.
Het zal jou meer tijd en energie kosten dan hen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_170665248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:11 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?

https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.

[..]

Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
pi_170671619
Ik zou van dat geld op
je account iig een relax-cd bestellen.
pi_170673788
Sommige reacties vind ik kortzichtig, dan met name van "ach het gaat maar om x euro dus..".

Vreemde instelling.
Als iedereen nou 'moeilijk deed voor die paar euro', dan zouden bedrijven waarschijnlijk wat minder schijt hebben aan de consument.

Of op z'n minst ondertussen een beter systeem hebben dan na heel veel moeite na 10 dagen (kun je nagaan hoe lang het zou duren als je er niet achteraan zit) een antwoord te krijgen die volgens mij niet eens goed aansluit op wat het probleem is.. en de vraag of de oplossing sowieso correct is want ik vind het geen rare korting waarbij je zelf zou moeten inzien dat de prijs niet klopt.

Maar nee, doe vooral geen moeite voor je zuurverdiende geld.
pi_170676595
Even een update:

Ik heb gisteren na het openen van dit topic contact opgenomen met Thuiswinkel.org en de Consumentenbond. Gek genoeg werd ik toen voor het eerst gebeld door Bol.com (door mijn klacht bij Thuiswinkel.org kreeg ik te horen).

Imro van Bol.com wilde het probleem met mij oplossen. Hij herhaalde het riedeltje; technische storing, kennelijke vergissing, algemene voorwaarden, het was een fout en ik krijg het product niet. Ik ging in discussie over "kennelijke vergissing" en hoe waardeloos de Algemene Voorwaarden was (bevat geen definitie van de term). Je kan je voorstellen dat ik moeilijk ga doen na 9 dagen genegeerd te worden. Het kwam erop neer dat Imro mij belde voor een oplossing en niet om "kennelijke vergissing" met mij te bespreken; de enige mogelijke oplossing was dat ik het cadeaukaart terug zou krijgen. Hij zou dat uitzoeken, want tja, er moest een uitzondering gemaakt worden. Ik gaf aan dat ik bedenktijd wilde voordat ik akkoord zou gaan met zijn oplossing, want ik wilde nog uitzoeken of ik het product echt niet volgens overeenkomst in ontvangst kon nemen. Hij zou me terugbellen.

Na dat gesprek kwam ik in dit topic erachter dat ik zelf cadeaubonnen kon bestellen met het bedrag op mijn account. Probleem was echter dat ik het bedrag dat ik had betaald na 9 dagen nog steeds niet terug had op mijn account (zou direct gebeuren volgens de annuleringsmail...). Ik dus weer bellen, aardige mevrouw aan de lijn, geef aan dat ik het bedrag graag op mijn account wil hebben. Kon zij niet regelen (ligt bij andere afdeling). Kwartier later gebeld door haar, het bedrag zou over een half uur op mijn account staan.

Ik zou teruggebeld worden door Imro? Is niet gebeurd. Ik moest weer zelf in actie komen om het bedrag op mijn account te krijgen...

Ik heb getwijfeld over wat ik zou kunnen doen... Terugpesten (constant retourneren), Mediamarkt-bonnen bestellen of kijken of ik alsnog het product voor de afgesproken prijs kan krijgen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2017 11:27:10 ]
pi_170676783
En ik heb gekozen voor...

quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Geschillencommissie Webshops een optie?

Zou ik sowieso doen als ik TS was.

Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet :')
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)

Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...

Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. :s).
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:14:39 #68
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_170676987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...

[..]

[..]

Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)

Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...

Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. :s).
Daad bij woord voegen _O_
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_170677186
Ik begrijp je frustratie en principe :Y

Ik heb eerder een soortgelijk geval gehad. Specificaties spraken elkaar kennelijk ( :') ) tegen; prominent stond er dat een onderdeel inclusief was, in kleine lettertjes onderaan stond dat het betreffende onderdeel exclusief was.

Ik wilde naleving, de winkel bood als 'oplossing' om kosteloos te retourneren en beriep zich daarbij op hun voorwaarden:
quote:
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Ook hier geen definitie.

De reactie op mijn klacht door Stichting Webshop Keurmerk:
quote:
Het kan voorkomen dat er een fout op de webshop staat en hier worden webshops ook tegen beschermd.
Ik wilde de procedure bij de geschillencommissie niet aangaan, want wilde binnen de 14 dagen retourneren. Uit principe koop ik dan wel (tegen een hogere prijs) bij de concurrent.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_170677309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:24 schreef baskick het volgende:
Ook hier geen definitie.
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420

Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_170677523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420

Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.
Interessant, thanks! Je doelt op 4.9 en verder?

In mijn geval prijst de winkel artikelen in rood (op wit) in een font size die 4-5 keer groter is dan de vermelde adviesprijs (lichtgrijs op wit). De adviesprijs ligt fors hoger. Ik leid af dat ze stunten met de prijs en dat het aanbod (met in dit geval een lader) prima legitiem zou zijn. In dit geval ging het om een copy-paste-fout (op 1 plek wel gecorrigeerd, op de andere plek niet en dus tegenstrijdig).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:40:16 #72
327191 RobertNL
For your gear.
pi_170677562
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...

[..]

[..]

Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)

Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...

Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel. :s).
Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt :P.

Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doen :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 4 mei 2017 @ 12:00:11 #73
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_170678029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:40 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt :P.

Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doen :)
Schikken? Computer says no.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:51:00 #74
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_170682621
Hou ons op de hoogte ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_170683546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...

[..]

[..]

Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
YesssssSSSSS!!! Een TS met kloten, go get 'm ^O^ *O* ^O^ *O*

(Graag gedaan!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')