abonnement Unibet Coolblue
pi_170401055
'Rijksten weer iets rijker, maar aandeel in totale vermogen lager'


De rijkste Nederlanders zijn weer rijker geworden, maar voor het eerst sinds de crisis is hun aandeel in het totale vermogen iets gedaald. Dat meldt de Volkskrant. Volgens de krant komt dat door de gestegen huizenprijzen, waar de gewone huizenbezitter meer van profiteert dan de rijken.

De rijkste 1 procent van Nederland bezat in 2015 ruim 295 miljard euro aan privévermogen. Dat komt neer op bijna 28 procent van al het vermogen, blijkt uit cijfers die de krant bij het Centraal Bureau van de Statistiek opvroeg. Een jaar eerder bezat diezelfde groep nog 28,5 procent van al het Nederlandse vermogen.

15,5 miljoen

Ook de allerrijksten moesten iets inleveren. Daar daalde het totale vermogen voor het eerst in jaren. Deze 7.500 mensen bezitten 11 procent van al het privévermogen, een fractie minder dan een jaar eerder. Het gaat dan om 117 miljard op een totaal van 1.061 miljard. Per huishouden komt dat neer op 15,5 miljoen euro.

"Het gaat hierbij om privaat vermogen: aandelen, bank- en spaarrekeningen, huizen en andere bezittingen. Bij de berekeningen zijn de pensioenen niet meegeteld", schrijft de Volkskrant. Het pensioen wordt niet meegeteld, omdat dat geen vermogen is waar je zomaar bij kunt.

Vermogensongelijkheid

Als je de pensioenen meetelt, is er in Nederland sprake van een "relatief grote ongelijkheid in vermogen", zegt CBS-hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen in de krant. Die ongelijkheid is aanzienlijk groter dan de inkomensverschillen, schrijft de Volkskrant.

http://nos.nl/artikel/216(...)-vermogen-lager.html

Het is eerlijk verdeelt in de wereld :')
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 12:49:44 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170401096
Goed zo :D dit wordt weer een janktopicje :9
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170401116
Eerlijke verdeling gaat ook niet.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  PR/Manusje van alles zaterdag 22 april 2017 @ 12:57:15 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_170401271
Boeiend?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_170401311
Feitelijk staat er in het artikel dat iedereen rijker is geworden. Maar dat klinkt niet smeuïg. Net zoals dat het niet lekker bekt als je zegt: "rijkste Nederlanders dragen weer meer bij aan de samenleving". Veel te objectief.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_170401316
Triest om zo te zien.
pi_170401379
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:58 schreef Alan_Bastard het volgende:
Feitelijk staat er in het artikel dat iedereen rijker is geworden. Maar dat klinkt niet smeuïg. Net zoals dat het niet lekker bekt als je zegt: "rijkste Nederlanders dragen weer meer bij aan de samenleving". Veel te objectief.
We kunnen ook niet zonder ze. Er zijn toch mensen voor nodig om al die dure huizen, boten en weet ik veel wat te maken :7
pi_170401619
Iedereen in dit land heeft de kans om rijk te worden. Prima toch?
Nieuw is niet altijd beter.
  Moderator zaterdag 22 april 2017 @ 13:25:34 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170402082
Klopt. Gaat wel lekker zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170403174
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:09 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Iedereen in dit land heeft de kans om rijk te worden. Prima toch?
Hah. Schei uit.
pi_170403735
Tja, 1% rendement op 10 miljoen is wat anders dan op 10,000 euro.

De vermogensbelasting voor vermogens boven de 1 miljoen zou verdriedubbeld moeten worden.
pi_170403769
Ben er erg blij mee. Ben zelf ook miljonair.

Lekkere vrouwen mogen mij altijd een berichtje sturen trouwens
Moeten zij weten
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:54:33 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170403960
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:42 schreef Confetti het volgende:
...

De vermogensbelasting voor vermogens boven de 1 miljoen zou verdriedubbeld moeten worden.
Joh, na de formatie valt straks ieder koophuis toch al in Box 3.
Herverdelen blijft een feest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170405076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:48 schreef aloa het volgende:
'Rijksten weer iets rijker, maar aandeel in totale vermogen lager'


maar voor het eerst sinds de crisis is hun aandeel in het totale vermogen iets gedaald.

Dat komt neer op bijna 28 procent van al het vermogen, blijkt uit cijfers die de krant bij het Centraal Bureau van de Statistiek opvroeg. Een jaar eerder bezat diezelfde groep nog 28,5 procent van al het Nederlandse vermogen.
Met andere woorden: De ongelijkheid is gedaald. Dit is toch precies wat iedereen zo graag wilt?
Beetje vreemd om dit bericht zo te verdraaien om de rijken slecht af te schilderen.
pi_170405102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:00 schreef Dally het volgende:

[..]

Met andere woorden: De ongelijkheid is gedaald. Dit is toch precies wat iedereen zo graag wilt?
Beetje vreemd om dit bericht zo te verdraaien om de rijken slecht af te schilderen.
joh 8-)
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:02:07 #16
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_170409071
Dat krijg je als men steeds rechtse partijen aan de macht helpt
pi_170409101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 16:00 schreef Dally het volgende:

[..]

Met andere woorden: De ongelijkheid is gedaald.
Nee.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:09:10 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_170409266
Mensen die met geld om kunnen gaan worden rijker.
Gras is groen.
Sneeuw is wit.

Als je een "rijke" een miljoen geeft dan maakt hij er 10 miljoen van. Geef je een "arme" 10 miljoen dan geeft hij het uit aan rotzooi.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 april 2017 @ 19:40:43 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170410069
Prima toch, de rijken zou men minder in de weg moeten leggen en de middenklasse en de armeren moet men het moeilijker maken, opdat zij gemotiveerd worden ook rijk te worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:44:05 #20
451005 Grems
Clown World
pi_170410133
99% van de mensheid bestaat dan ook uit nauwelijks functionele debielen.
pi_170410207
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:42 schreef Confetti het volgende:
Tja, 1% rendement op 10 miljoen is wat anders dan op 10,000 euro.

De vermogensbelasting voor vermogens boven de 1 miljoen zou verdriedubbeld moeten worden.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_170410237
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:02 schreef Velda het volgende:
Dat krijg je als men steeds rechtse partijen aan de macht helpt
En zo is dat. De meeste rechtse stemmers stemmen steevast tegen hun eigen beste interesse in en praten dit goed.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170411360
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

En zo is dat. De meeste rechtse stemmers stemmen steevast tegen hun eigen beste interesse in en praten dit goed.
Inderdaad. Ongelofelijk he, lijkt wel het Stockholm syndroom
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:34:24 #24
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_170411426
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

En zo is dat. De meeste rechtse stemmers stemmen steevast tegen hun eigen beste interesse in en praten dit goed.
alle rechtse mensen zijn stom
beter stemmen ze allemaal op de SP
Roemer als MP zou een zegen zijn voor dit land

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170411899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:02 schreef Velda het volgende:
Dat krijg je als men steeds rechtse partijen aan de macht helpt
Met alleen maar linkse partijen aan de macht zat jij nu waarschijnlijk in een Gulag.
pi_170412324
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:02 schreef Velda het volgende:
Dat krijg je als men steeds rechtse partijen aan de macht helpt
Exact, de rechtse partijen hebben veel land van Nederland verkocht aan buitenlandse multinationals. Zodat er geen ruimte meer is voor de armere Nederlanders. Want die buitenlandse multinationals hebben veel landgenoten van hen naar hier gehaald om gezamenlijk de armere Nederlanders te dwingen om goedkoop de nodige arbeid te verrichten. Een pact dus van kwade baasjes.
pi_170412391
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:32 schreef k3vil het volgende:

[..]

Inderdaad. Ongelofelijk he, lijkt wel het Stockholm syndroom
En zo is dat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 20:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

alle rechtse mensen zijn stom
beter stemmen ze allemaal op de SP
Roemer als MP zou een zegen zijn voor dit land

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roemer moet ook geen MP zijn en dat weet de SP zelf ook wel. Pechtold hoort premier te zijn, maar dat is een inkoppertje.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170413674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 13:09 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Iedereen in dit land heeft de kans om rijk te worden. Prima toch?
Kansen bestaan niet. Als het niet gebeurt, was er ook geen kans.
pi_170419813
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:50 schreef -AMG- het volgende:
Eerlijke verdeling gaat ook niet.
Tuurlijk wel. Een eerlijke verdeling is per definitie ongelijk omdat individuen nu eenmaal niet gelijk zijn.

Dan kun je nog uren discussie voeren over hoe ongelijk het moet zijn. Dat zal ergens liggen tussen de situatie in Nederland (te gelijk verdeeld) en landen waar alleen de happy few wat heeft en de rest van de bevolking alleen maar honger (te ongelijk verdeeld).
pi_170419835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:41 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Kansen bestaan niet. Als het niet gebeurt, was er ook geen kans.
Een gemiste kans bestaat niet volgens jou?
pi_170419844
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 21:04 schreef torentje het volgende:

[..]

Exact, de rechtse partijen hebben veel land van Nederland verkocht aan buitenlandse multinationals. Zodat er geen ruimte meer is voor de armere Nederlanders. Want die buitenlandse multinationals hebben veel landgenoten van hen naar hier gehaald om gezamenlijk de armere Nederlanders te dwingen om goedkoop de nodige arbeid te verrichten. Een pact dus van kwade baasjes.
De talentloze werknemer wordt niet bedreigd door buitenlanders, maar door robots.
pi_170419851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:42 schreef Confetti het volgende:
Tja, 1% rendement op 10 miljoen is wat anders dan op 10,000 euro.

De vermogensbelasting voor vermogens boven de 1 miljoen zou verdriedubbeld moeten worden.
2 keer 0 is?
pi_170419886
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De talentloze werknemer wordt niet bedreigd door buitenlanders, maar door robots.
Dus arm en blank betekend voor jou talentloos?
pi_170419926
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:55 schreef torentje het volgende:

[..]

Dus arm en blank betekend voor jou talentloos?
Als je talent hebt en toch arm bent kun je inderdaad ook te lui zijn, maar in de kern is het zo dat je in Nederland als je wat te bieden hebt een heel prima inkomen kan verdienen.

Sowieso ben ik van mening dat armoede in Nederland niet bestaat (buiten de daklozen cs).

En wat huidskleur met deze discussie te maken heeft ontgaat mij. Leg dat eens uit.
pi_170419947
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:58 schreef Alan_Bastard het volgende:
Feitelijk staat er in het artikel dat iedereen rijker is geworden. Maar dat klinkt niet smeuïg. Net zoals dat het niet lekker bekt als je zegt: "rijkste Nederlanders dragen weer meer bij aan de samenleving". Veel te objectief.
Het is maar zeer de vraag of rijke (lees: vermogenden) zoveel bijdragen aan de maatschappij. Zeker als ze geen of vrijwel geen inkomen hebben.

Daarom moet de vermogensrendementsheffing ook imo sterk omhoog na een x vermogen.
pi_170419955
De top van werkend Nederland en in het bijzonder van ambtenaren heeft zijn pensioen goed voor elkaar, en dat mogen / moeten de midden inkomens zoals met alles voor ophoesten.
pi_170419969
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 09:04 schreef Shaken63 het volgende:
De top van werkend Nederland en in het bijzonder van ambtenaren heeft zijn pensioen goed voor elkaar, en dat mogen / moeten de midden inkomens zoals met alles voor ophoesten.
Maar daar gaat het topic niet over. De echt vermogenden hoeven niet te werken. Op de een of andere manier gaat het publieke debat altijd over inkomensverschillen in plaats van vermogensverschillen. Die laatste is veel wezenlijker.
pi_170419978
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 09:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je talent hebt en toch arm bent kun je inderdaad ook te lui zijn, maar in de kern is het zo dat je in Nederland als je wat te bieden hebt een heel prima inkomen kan verdienen.

Sowieso ben ik van mening dat armoede in Nederland niet bestaat (buiten de daklozen cs).

En wat huidskleur met deze discussie te maken heeft ontgaat mij. Leg dat eens uit.
Omdat het voornamelijk de niet-blanken zijn die rijk zijn. Die zouden dus volgens jou meer talent hebben. Terwijl als de blanken nooit iets gemaakt zouden hebben, de niet-blanken nog in de ijstijd geleefd zouden hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door torentje op 23-04-2017 10:09:54 ]
pi_170419980
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 09:02 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het is maar zeer de vraag of rijke (lees: vermogenden) zoveel bijdragen aan de maatschappij. Zeker als ze geen of vrijwel geen inkomen hebben.

Daarom moet de vermogensrendementsheffing ook imo sterk omhoog na een x vermogen.
Dat laatste gaat je niet helpen om echt vermogenden meer te laten betalen.

Op zichzelf mag inkomen uit vermogen beter worden belast zowel in tarief als in de breedte, maar dat vereist echt meer denkwerk.

Dat vermogenden relatief veel bijdragen is een feit overigens. Direct of indirect zijn dat de werkgevers.
pi_170419997
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 09:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Omdat het voornamelijk de niet-blanken zijn die rijk zijn. Die zouden dus volgens jou meer talent hebben. Terwijl als de blanken nooit iets gemaakt zouden hebben, de niet-blanken nog in de ijstijd geleefd zouden leven.
Het is mij even ontgaan dat het vooral niet-blanken zijn die geld hebben.

We hebben het hier gewoon over Nederland, besef jij je dat wel?
pi_170420017
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 09:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]


Dat vermogenden relatief veel bijdragen is een feit overigens. Direct of indirect zijn dat de werkgevers.
Dat zeg je wel mooi maar dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Ten eerste hoeft dat vermogen niet in bedrijven te zitten en hoeft dat niet in Nederlandse bedrijven te zitten.

Daarnaast kun je je afvragen of rijke mensen ook niet indirect enorm veel baat hebben bij het verzorgingsstelsel waar iedereen aan meebetaalt.


Overigens ben ik het met je eens dat wat betreft belasting iets slims bedacht moet worden, ik daag je uit om mee te denken.
pi_170420076
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 09:13 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat zeg je wel mooi maar dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Ten eerste hoeft dat vermogen niet in bedrijven te zitten en hoeft dat niet in Nederlandse bedrijven te zitten.

Daarnaast kun je je afvragen of rijke mensen ook niet indirect enorm veel baat hebben bij het verzorgingsstelsel waar iedereen aan meebetaalt.


Overigens ben ik het met je eens dat wat betreft belasting iets slims bedacht moet worden, ik daag je uit om mee te denken.
Ik heb het over de groep als geheel.

Dat verzorgingsstelsel wordt feitelijk betaald door de vermogenden. Ik ben het met je eens dat ze er ook juist van profiteren, maar als je de rekening betaalt, dan mag dat ook.

Het slimme zou wat mij betreft zijn dat je mondiaal werkt aan een verbreding van de grondslag en tarieven voor vennootschapsbelasting mondiaal naar minimaal 20% gaan en dat ook als minimum geldt na afspraken (waarbij in het buitenland betaalde belasting dan wel meetelt).

Landen die daar niet aan mee willen werken worden dan niet erkend fiscaal, waardoor er de mogelijkheid bestaat om het inkomen in het land waar men woont of gevestigd is te belasten alsof het vanuit dat land is gegenereerd.
pi_170420617
Prima, die mensen hebben capaciteiten die weinig andere hebben dus het is ze gegund. Elke euro is immers eerlijk verdiend. Je moet de prikkel om te excelleren nooit weghalen door hoge belastingen te heffen, daar is de economie niet bij gebaat.
Edensnator over 'n out
pi_170420917
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is mij even ontgaan dat het vooral niet-blanken zijn die geld hebben.

We hebben het hier gewoon over Nederland, besef jij je dat wel?
Ja dat besef ik wel, maar die rijke niet-blanken zijn toch hier in Nederland? En door de armere blanken leven ze niet meer in de ijstijd. Is jou dat ook al ontgaan? Er ontgaat jou dan wel veel. Toch?
pi_170420918
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:06 schreef Edensnator het volgende:
Prima, die mensen hebben capaciteiten die weinig andere hebben dus het is ze gegund. Elke euro is immers eerlijk verdiend. Je moet de prikkel om te excelleren nooit weghalen door hoge belastingen te heffen, daar is de economie niet bij gebaat.
Het heeft doorgaans net zoveel met geluk te maken als met vaardigheden. Of elke euro eerlijk verdiend is is maar zeer de vraag.

Ben je serieus of sarcastisch?
pi_170421228
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 10:24 schreef torentje het volgende:

[..]

Ja dat besef ik wel, maar die rijke niet-blanken zijn toch hier in Nederland? En door de armere blanken leven ze niet meer in de ijstijd. Is jou dat ook al ontgaan? Er ontgaat jou dan wel veel. Toch?
Ben je nou serieus aan het beweren dat arme blanken ervoor gezorgd hebben dat we niet in de ijstijd leven?

Mijn hemel!
pi_170421243
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 10:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het heeft doorgaans net zoveel met geluk te maken als met vaardigheden. Of elke euro eerlijk verdiend is is maar zeer de vraag.

Ben je serieus of sarcastisch?
Het heeft uiteraard niet net zoveel met geluk te maken als met vaardigheden.
pi_170421573
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 10:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het heeft doorgaans net zoveel met geluk te maken als met vaardigheden. Of elke euro eerlijk verdiend is is maar zeer de vraag.

Ben je serieus of sarcastisch?
Ik ben absoluut serieus, dit is hoe ik erin sta. Ik ga ervan uit dat de meerderheid zijn geld gewoon eerlijk verdient.
Edensnator over 'n out
  zondag 23 april 2017 @ 13:03:44 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170423953
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het heeft uiteraard niet net zoveel met geluk te maken als met vaardigheden.
Mwoah, maar of die vaardigheden de maatschappij dienen is maar de vraag. Als jij met beurzen kan spelen en zo van een miljoen 10 miljoen kan maken, dan ben je wel slim, maar of die vaardigheden echt bijdragen aan de samenleving als geheel betwijfel ik. Als iemand veel geld verdient heeft met een goede uitvinding of echt een goede bijdrage, dan wel, maar volgens mij is dat niet zoveel het geval. Een arme schoonmaker draag wellicht meer bij aan de samenleving dan een rijke beurshandelaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 april 2017 @ 13:04:47 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170423977
Wel fijn dat het aandeel in afgedragen belasting niet wordt genoemd.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170423990
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwoah, maar of die vaardigheden de maatschappij dienen is maar de vraag. Als jij met beurzen kan spelen en zo van een miljoen 10 miljoen kan maken, dan ben je wel slim, maar of die vaardigheden echt bijdragen aan de samenleving als geheel betwijfel ik. Als iemand veel geld verdient heeft met een goede uitvinding of echt een goede bijdrage, dan wel, maar volgens mij is dat niet zoveel het geval. Een arme schoonmaker draag wellicht meer bij aan de samenleving dan een rijke beurshandelaar.
Het klinkt allemaal meer als smoesjes om te rechtvaardigen om mensen die geld hebben dat weer afhandig te maken.
pi_170424385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:58 schreef Alan_Bastard het volgende:
Feitelijk staat er in het artikel dat iedereen rijker is geworden. Maar dat klinkt niet smeuïg. Net zoals dat het niet lekker bekt als je zegt: "rijkste Nederlanders dragen weer meer bij aan de samenleving". Veel te objectief.
Je kunt je afvragen of de allerrijksten wel hun eerlijke deel bijdragen, of dat ze hun geld her en der hebben weggesluisd om maar zo min mogelijk belasting te betalen. Ook grote bedrijven zijn daar goed in. Als je bulkt in het geld kun je financieel adviseurs betalen die alle mazen van de wet kennen.

In Nederland zijn de verschillen al groot, in andere landen zoals de VS zijn ze nog veel extremer. Een zeer klein groepje extreem rijke mensen zuigt al het vermogen naar zich toe. En dan lezen we weer dit soort berichten, over de 8 rijkste mensen die net zo veel bezitten als de 3,5 miljard armste mensen: http://nos.nl/artikel/215(...)wereldbevolking.html
  zondag 23 april 2017 @ 13:31:15 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170424618
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 13:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal meer als smoesjes om te rechtvaardigen om mensen die geld hebben dat weer afhandig te maken.
Mwah nee. Het is meer zo dat ik vind dat een samenleving waarin iedereen gelijk is me meer waard is dan zelf rijk kunnen zijn maar constant op je hoede moet zijn omdat arme mensen je proberen te beroven. Natuurlijk is dat in NL niet zo, maar in Brazilie bijvoorbeeld wel.

In Nederland valt het allemaal wel mee, en het is prima zo. Maar wereldwijd.... ik vind het maar een naar idee dat een paar families over gigantische hoeveelheden geld beschikken. Want geld is ook macht he.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 april 2017 @ 13:52:48 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170425317
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

...

In Nederland valt het allemaal wel mee, en het is prima zo. Maar wereldwijd.... ik vind het maar een naar idee dat een paar families over gigantische hoeveelheden geld beschikken. Want geld is ook macht he.
Probleem is dat de maatregelen om die extremen wat aan te pakken, meestal uitmonden in het belasten van iedereen die meer dan ¤50K 'binnenharkt'. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170425447
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of de allerrijksten wel hun eerlijke deel bijdragen, of dat ze hun geld her en der hebben weggesluisd om maar zo min mogelijk belasting te betalen. Ook grote bedrijven zijn daar goed in. Als je bulkt in het geld kun je financieel adviseurs betalen die alle mazen van de wet kennen.

In Nederland zijn de verschillen al groot, in andere landen zoals de VS zijn ze nog veel extremer. Een zeer klein groepje extreem rijke mensen zuigt al het vermogen naar zich toe. En dan lezen we weer dit soort berichten, over de 8 rijkste mensen die net zo veel bezitten als de 3,5 miljard armste mensen: http://nos.nl/artikel/215(...)wereldbevolking.html
Dat laatste klinkt heel erg leuk, maar goede kans dat jij net zoveel bezit als de 1,75 miljard armste mensen. Omdat die groep gewoon niets heeft.

De verschillen in Nederland zijn gewoon erg klein.
pi_170425475
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwah nee. Het is meer zo dat ik vind dat een samenleving waarin iedereen gelijk is me meer waard is dan zelf rijk kunnen zijn maar constant op je hoede moet zijn omdat arme mensen je proberen te beroven. Natuurlijk is dat in NL niet zo, maar in Brazilie bijvoorbeeld wel.

In Nederland valt het allemaal wel mee, en het is prima zo. Maar wereldwijd.... ik vind het maar een naar idee dat een paar families over gigantische hoeveelheden geld beschikken. Want geld is ook macht he.
Het onderwerp hier is Nederland. Dus vandaar dat ik daar primair naar kijk.
  zondag 23 april 2017 @ 13:59:32 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170425519
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:48 schreef aloa het volgende:
'Rijksten weer iets rijker, maar aandeel in totale vermogen lager'


De rijkste Nederlanders zijn weer rijker geworden, maar voor het eerst sinds de crisis is hun aandeel in het totale vermogen iets gedaald. Dat meldt de Volkskrant. Volgens de krant komt dat door de gestegen huizenprijzen, waar de gewone huizenbezitter meer van profiteert dan de rijken.

De rijkste 1 procent van Nederland bezat in 2015 ruim 295 miljard euro aan privévermogen. Dat komt neer op bijna 28 procent van al het vermogen, blijkt uit cijfers die de krant bij het Centraal Bureau van de Statistiek opvroeg. Een jaar eerder bezat diezelfde groep nog 28,5 procent van al het Nederlandse vermogen.

15,5 miljoen

Ook de allerrijksten moesten iets inleveren. Daar daalde het totale vermogen voor het eerst in jaren. Deze 7.500 mensen bezitten 11 procent van al het privévermogen, een fractie minder dan een jaar eerder. Het gaat dan om 117 miljard op een totaal van 1.061 miljard. Per huishouden komt dat neer op 15,5 miljoen euro.

"Het gaat hierbij om privaat vermogen: aandelen, bank- en spaarrekeningen, huizen en andere bezittingen. Bij de berekeningen zijn de pensioenen niet meegeteld", schrijft de Volkskrant. Het pensioen wordt niet meegeteld, omdat dat geen vermogen is waar je zomaar bij kunt.

Vermogensongelijkheid

Als je de pensioenen meetelt, is er in Nederland sprake van een "relatief grote ongelijkheid in vermogen", zegt CBS-hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen in de krant. Die ongelijkheid is aanzienlijk groter dan de inkomensverschillen, schrijft de Volkskrant.

http://nos.nl/artikel/216(...)-vermogen-lager.html

Het is eerlijk verdeelt in de wereld :')
en armen weer iets armer
en de middenklasse weer iets kleiner
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170425523
Maar Nederland maakt best wel veel jachten in het hogere segment!

De luxe jachtbouwers gaan stuk indien de 1 % wereldwijd fiscaal aangepakt gaan worden.

* Niet dat dat ooit zal gebeuren hooguit wat symboolpolitiek net voor stemmen en zulks :') :')
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170425529
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:52 schreef Hyperdude het volgende:Probleem is dat de maatregelen om die extremen wat aan te pakken, meestal uitmonden in het belasten van iedereen die meer dan ¤50K 'binnenharkt'. :')
Dat ja, want de rijkeren bedenken wel constructies om onder zo,n belasting uit te komen.
De gewone man/vrouw die door hard werken net wat meer verdiend is dan aan de beurt en moet weer dokken.
  zondag 23 april 2017 @ 14:00:24 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170425542
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Joh, na de formatie valt straks ieder koophuis toch al in Box 3.
Herverdelen blijft een feest.
was vroeger ook zo , dus dat is niet zo gek hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 23 april 2017 @ 14:01:12 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170425566
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 13:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het onderwerp hier is Nederland. Dus vandaar dat ik daar primair naar kijk.
Nouja, we moeten wel op onze hoede zijn dat het niet die kant op gaat uiteindelijk. Vandaar dit topic ook.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 23 april 2017 @ 14:01:46 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170425588
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:42 schreef Confetti het volgende:
Tja, 1% rendement op 10 miljoen is wat anders dan op 10,000 euro.

De vermogensbelasting voor vermogens boven de 1 miljoen zou verdriedubbeld moeten worden.
di ekrijg je niet hoor
er zijn te vee; landen in de wereld waar ze terecht kunnen , de superrrijken betalen geen ene stuiver
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170425604
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee.
Leg uit.

Als de rijkste 1% eerst 28,5% had en nu nog maar 28%, waarom is de ongelijkheid dan volgens jou niet gedaald?
  zondag 23 april 2017 @ 14:02:45 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170425621
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:59 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Maar Nederland maakt best wel veel jachten in het hogere segment!

De luxe jachtbouwers gaan stuk indien de 1 % wereldwijd fiscaal aangepakt gaan worden.

* Niet dat dat ooit zal gebeuren hooguit wat symboolpolitiek net voor stemmen en zulks :') :')
Kunnen ze eindelijk weer jachten bouwen waarmee gevaren wordt, ipv. rondgehangen in jachthavens van Monaco en andere kansloze plaatsen. :)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_170425880
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 14:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nouja, we moeten wel op onze hoede zijn dat het niet die kant op gaat uiteindelijk. Vandaar dit topic ook.
De afgelopen jaren is er genivelleerd.
pi_170425907
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:02 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kunnen ze eindelijk weer jachten bouwen waarmee gevaren wordt, ipv. rondgehangen in jachthavens van Monaco en andere kansloze plaatsen. :)

[ afbeelding ]
:')
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170426258
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 10:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ben je nou serieus aan het beweren dat arme blanken ervoor gezorgd hebben dat we niet in de ijstijd leven?

Mijn hemel!
Toch is dat waar.
pi_170426323
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Toch is dat waar.
Nee.
pi_170427241
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 13:59 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Maar Nederland maakt best wel veel jachten in het hogere segment!

De luxe jachtbouwers gaan stuk indien de 1 % wereldwijd fiscaal aangepakt gaan worden.

* Niet dat dat ooit zal gebeuren hooguit wat symboolpolitiek net voor stemmen en zulks :') :')
De situatie is nog veel schrijnender dan je denkt. De realiteit is dat deze kleine groep rijken extreem veel macht heeft. Geld maakt macht. De uitzending is inmiddels een paar jaar oud, maar kijk dit item van Brandpunt maar eens terug: https://brandpunt.kro-ncrv.nl/brandpunt/de-wraak-van-de-rijken/
pi_170427334
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 14:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De situatie is nog veel schrijnender dan je denkt. De realiteit is dat deze kleine groep rijken extreem veel macht heeft. Geld maakt macht. De uitzending is inmiddels een paar jaar oud, maar kijk dit item van Brandpunt maar eens terug: https://brandpunt.kro-ncrv.nl/brandpunt/de-wraak-van-de-rijken/
De bevolking heeft de macht in een democratie.
pi_170428097
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 14:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee.
Waarom dan niet? Zijn er dan ooit geniale niet-blanken geweest ?
pi_170428118
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 14:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De bevolking heeft de macht in een democratie.
De bevolking heeft steeds minder te vertellen. En extreem-rijken kunnen zich moeiteloos onttrekken aan wetten en regels die voor het gewone volk gelden. Zeker daar waar het gaat om belasting betalen en dergelijke.
pi_170428223
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:18 schreef torentje het volgende:

[..]

Waarom dan niet? Zijn er dan ooit geniale niet-blanken geweest ?
Ik zou zeggen dat als jij het in dit verband het hebt over de ijstijd je alleen maar aantoont dat je zelf niet echt geniaal bent.

Verder laat ik jouw racistische denkbeelden bij jou. Totaal geen zin in een stupide discussie.
pi_170430843
quote:
2s.gif Op zondag 23 april 2017 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een arme schoonmaker draag wellicht meer bij aan de samenleving dan een rijke beurshandelaar.
Ik betwijfel het. Als de beurshandelaar aandelen heeft gekocht, dan wil deze rendement. Dus het bedrijf moet meer winst maken. Dit kan door optimalisatie van productiestappen gebeuren, wat de prijs van goederen laat zakken, waardoor meer mensen het kunnen kopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170433682
15,5 miljoen per huishouden, dus als we het eerlijk zouden verdelen, dan zouden we allemaal rijk zijn.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_170435039
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:26 schreef Mathemaat het volgende:
15,5 miljoen per huishouden, dus als we het eerlijk zouden verdelen, dan zouden we allemaal rijk zijn.
Mondiaal gezien zijn we dat ook.
pi_170438375
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 18:26 schreef Mathemaat het volgende:
15,5 miljoen per huishouden, dus als we het eerlijk zouden verdelen, dan zouden we allemaal rijk zijn.
En stort de hele maatschappij meteen volledig in.
Waarom zou je in godsnaam elke dag vroeg je bed uit als je toch wel evenveel krijgt als iedereen?
Waarom zou je spaarzaam omgaan met geld als al het geld toch steeds herverdeeld wordt?
In zo'n situatie is er geen enkele motivatie meer om iets te presteren.

Bovendien komt er plotseling zoveel geld terecht bij mensen die het meteen uitgeven dat de spullen die je kan kopen opraken met gigantische inflatie tot gevolg. Bovendien maakt niemand die spullen meer. Geld wordt binnen een paar jaar compleet nutteloos.
pi_170440549
Arme paupers :')
Leer maar eens met geld omgaan, worden jullie misschien ook nog eens rijk.
  zondag 23 april 2017 @ 21:49:00 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170441701
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:22 schreef Sjors. het volgende:
Arme paupers :')
Leer maar eens met geld omgaan, worden jullie misschien ook nog eens rijk.
ja besteden alles aan shag en bier en vakanties naar grancanaria en gokken
gooi de huren maar verder omhoog hoor, ze krijgen het toch terug van de huursubsidie
leer eerst maar eens werken he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170442059
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja besteden alles aan shag en bier en vakanties naar grancanaria en gokken
gooi de huren maar verder omhoog hoor, ze krijgen het toch terug van de huursubsidie
leer eerst maar eens werken he
Als je meerdere malen op vakantie kan gaan ben je niet echt een pauper volgens mij.
pi_170447387
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 15:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat als jij het in dit verband het hebt over de ijstijd je alleen maar aantoont dat je zelf niet echt geniaal bent.

Verder laat ik jouw racistische denkbeelden bij jou. Totaal geen zin in een stupide discussie.
Ach gut, heb ik op jouw lange tenen getrapt?
  maandag 24 april 2017 @ 07:14:34 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170447423
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:48 schreef aloa het volgende:
De rijkste Nederlanders zijn weer rijker geworden, maar voor het eerst sinds de crisis is hun aandeel in het totale vermogen iets gedaald.
Met andere woorden: De taart waar wij allen van eten is groter geworden in diameter en de rijkste Nederlanders zijn procentueel mbt het totale oppervlakte van die taart minder meegegroeid dan de rest van de bevolking.

Ok... klinkt als goed nieuws dus als je van mening bent dat het eerlijker moet.

Oh wacht... volkskrant... HANG EM HIGH!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170447454
Nie
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2017 07:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Met andere woorden: De taart waar wij allen van eten is groter geworden in diameter en de rijkste Nederlanders zijn procentueel mbt het totale oppervlakte van die taart minder meegegroeid dan de rest van de bevolking.

Ok... klinkt als goed nieuws dus als je van mening bent dat het eerlijker moet.

Oh wacht... volkskrant... HANG EM HIGH!
Is geen goed nieuws, omdat die taart in de kluis van die rijke minderheid ligt.
  maandag 24 april 2017 @ 07:30:33 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170447459
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 07:29 schreef torentje het volgende:
Nie

[..]

Is geen goed nieuws, omdat die taart in de kluis van die rijke minderheid ligt.
Dan bewaar je jouw taartpunt toch lekker in je matrasje, jongen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170447593
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 06:56 schreef torentje het volgende:

[..]

Ach gut, heb ik op jouw lange tenen getrapt?
Nee, ik vind dat je dom zit te blaten.
pi_170447601
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 07:29 schreef torentje het volgende:
Nie

[..]

Is geen goed nieuws, omdat die taart in de kluis van die rijke minderheid ligt.
Dat is juist wel goed nieuws. Dat voorkomt dat die taart meteen opgegeten wordt.
pi_170447629
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:09 schreef MichaelScott het volgende:
Mensen die met geld om kunnen gaan worden rijker.
Gras is groen.
Sneeuw is wit.

Als je een "rijke" een miljoen geeft dan maakt hij er 10 miljoen van. Geef je een "arme" 10 miljoen dan geeft hij het uit aan rotzooi.
Jup in Nederland zeker. Geloof dat als je een reset zou doen en al het geld en vermogen gelijk verdeeld over de mensen, dat je na een aantal jaar weer dezelfde mensen hebt die rijk zijn en dezelfde mensen die arm zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_170447676
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 09:02 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het is maar zeer de vraag of rijke (lees: vermogenden) zoveel bijdragen aan de maatschappij. Zeker als ze geen of vrijwel geen inkomen hebben.

Daarom moet de vermogensrendementsheffing ook imo sterk omhoog na een x vermogen.
Je bedoelt dus nog meer belasting betalen over geld waar je al 50% belasting over hebt betaald? Waar je nu om het in je bezit te hebben al meer belasting betaalt dan rendement behaalt? Geld waar je weer 21% belasting over betaalt als je het uitgeeft?

Ja we betalen echt te weinig belasting... Vermogensbelasting is gewoon jaloeziegeld. Er is namelijk al meer dan genoeg belasting over betaald denk je niet?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 09:31:33 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170448344
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 08:14 schreef ssebass het volgende:

[..]

Jup in Nederland zeker. Geloof dat als je een reset zou doen en al het geld en vermogen gelijk verdeeld over de mensen, dat je na een aantal jaar weer dezelfde mensen hebt die rijk zijn en dezelfde mensen die arm zijn.
100% dit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170448423
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 21:22 schreef Sjors. het volgende:
Arme paupers :')
Leer maar eens met geld omgaan, worden jullie misschien ook nog eens rijk.
Als je vroeger goed hebt opgelet bij het lezen van de Donald Duck dan weet je hoe je rijk moet worden. Vergelijk Dagobert en Donald maar eens met elkaar :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_170448543
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 09:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als je vroeger goed hebt opgelet bij het lezen van de Donald Duck dan weet je hoe je rijk moet worden. Vergelijk Dagobert en Donald maar eens met elkaar :)
Donald heeft wel een geile chick ik zou Katrien doen :9~ :9~ :9 oO<
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170448820
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 08:22 schreef ssebass het volgende:

Ja we betalen echt te weinig belasting... Vermogensbelasting is gewoon jaloeziegeld. Er is namelijk al meer dan genoeg belasting over betaald denk je niet?
Als er al belasting zou moeten zijn dan lijken me vermogensbelasting (en eventueel BTW) een eerlijker vorm van belasting dan belasting op arbeid.
  maandag 24 april 2017 @ 10:13:06 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170448853
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als er al belasting zou moeten zijn dan lijken me vermogensbelasting (en eventueel BTW) een eerlijker vorm van belasting dan belasting op arbeid.
inderdaad , dat ben ik helemaal met je eens . 50% belasting op alle eerlijke arbeid is een grof schandaal
grote maatschappijen betalen in Nederland als ze slim zijn 0,005%
en het MKB en de loonslaaf betalen vlak 50% over de top
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170449478
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als er al belasting zou moeten zijn dan lijken me vermogensbelasting (en eventueel BTW) een eerlijker vorm van belasting dan belasting op arbeid.
Waarom?
pi_170449561
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom?
Belasting op wat je verbruikt en wat je hebt lijkt mij een stuk eerlijker dan belasting op arbeid, aangezien je dat geld nodig hebt om rond te komen (en belasting over te betalen bij het uitgeven van je verdiende geld). Datzelfde geld voor het belasten van vermogen wat na de (noodzakelijke) uitgaven over blijft.

Het meest eerlijke is dat iedereen gewoon betaald wat diegene afneemt maar dat vereist een zeer efficiënte overheid dus dat is een utopie.
pi_170450084
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Belasting op wat je verbruikt en wat je hebt lijkt mij een stuk eerlijker dan belasting op arbeid, aangezien je dat geld nodig hebt om rond te komen (en belasting over te betalen bij het uitgeven van je verdiende geld). Datzelfde geld voor het belasten van vermogen wat na de (noodzakelijke) uitgaven over blijft.

Het meest eerlijke is dat iedereen gewoon betaald wat diegene afneemt maar dat vereist een zeer efficiënte overheid dus dat is een utopie.
Het geld dat je nodig hebt om rond te komen geef je toch al uit. Dus ik zie niet helemaal de winst.

Wel zie ik een belangrijk probleem: uitgaven in het buitenland belast je dan niet en je krijgt sowieso veel minder geld binnen.

Juist inkomen belasten is efficiënt en eerlijk lijkt mij.
pi_170450160
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het geld dat je nodig hebt om rond te komen geef je toch al uit. Dus ik zie niet helemaal de winst.

Wel zie ik een belangrijk probleem: uitgaven in het buitenland belast je dan niet en je krijgt sowieso veel minder geld binnen.

Juist inkomen belasten is efficiënt en eerlijk lijkt mij.
In vergelijking met verbruiksbelasting en vermogensbelasting is dat het niet. Het is voor de overheid inderdaad efficiënter (nou ja eigenlijk makkelijker) maar het spoort de overheid niet aan om efficiënter te werken.

Het meest eerlijke systeem is natuurlijk dat iedereen betaald voor de diensten die diegene afneemt.
pi_170452118
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 08:22 schreef ssebass het volgende:

[..]

Je bedoelt dus nog meer belasting betalen over geld waar je al 50% belasting over hebt betaald? Waar je nu om het in je bezit te hebben al meer belasting betaalt dan rendement behaalt? Geld waar je weer 21% belasting over betaalt als je het uitgeeft?

Ja we betalen echt te weinig belasting... Vermogensbelasting is gewoon jaloeziegeld. Er is namelijk al meer dan genoeg belasting over betaald denk je niet?
Het echte grote kapitaal is natuurlijk helemaal niet opgebouwd door in loondienst te zijn geweest dus het is maar zeer de vraag of er al zoveel belasting over is betaald. Hoeveel belasting betaalt Apple ook alweer?

Daarnaast, stel je bent rijk genoeg om niet te hoeven werken. Vermogensrendementsheffing is een schijntje. Dat betekent dat je vanaf dat moment minder belasting afdraagt dan iemand die wel werkt voor zijn geld terwijl je even goed gebruik maakt van de zekerheden die een stelsel zoals het onze biedt. Ik vind dat immoreel.
  maandag 24 april 2017 @ 13:03:11 #99
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170452216
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 08:14 schreef ssebass het volgende:

[..]

Jup in Nederland zeker. Geloof dat als je een reset zou doen en al het geld en vermogen gelijk verdeeld over de mensen, dat je na een aantal jaar weer dezelfde mensen hebt die rijk zijn en dezelfde mensen die arm zijn.
De geschiedenis wijst het tegendeel uit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 24 april 2017 @ 14:18:02 #100
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170454012
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 12:58 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Hoeveel belasting betaalt Apple ook alweer?
2014: $13,973 miljard
2015: $19,121 miljard
2016: $15,685 miljard

Tussen de 25,5% en 26,4% effectieve belastingdruk.

Pagina 28 van het jaarverslag 2016.
http://files.shareholder.(...).2016_-_as_filed.pdf
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_170454135
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:18 schreef monkyyy het volgende:

[..]

2014: $13,973 miljard
2015: $19,121 miljard
2016: $15,685 miljard

Tussen de 25,5% en 26,4% effectieve belastingdruk.

Pagina 28 van het jaarverslag 2016.
http://files.shareholder.(...).2016_-_as_filed.pdf
Sorry, in Nederland bedoel ik. Wij staan internationaal bekend als belastingparadijs voor multinationals.
pi_170454155
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 14:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Sorry, in Nederland bedoel ik. Wij staan internationaal bekend als belastingparadijs voor multinationals.
Waarom zouden ze hier veel moeten betalen dan?
pi_170454228
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 14:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze hier veel moeten betalen dan?
Het lijkt me fair als ieder bedrijf eerlijk naar de grootte van hun omzet belasting afdraagt aan het land waarin de omzet gemaakt is, niet?

De praktijk leert dat veel multinationals op alle mogelijke manieren belasting ontwijken en zo dus niet op een eerlijke manier bijdragen aan de samenleving waar de omzet gemaakt wordt.

"Apple dat in de VS onder vuur ligt vanwege grootschalige belastingontwijking, betaalt ook in Nederland nauwelijks belasting. De Nederlandse dochters van het zeer winstgevende bedrijf droegen in 2012 bij een omzet van naar schatting 2 miljard euro in de Benelux slechts 5 miljoen euro (0,2 procent) vennootschapsbelasting af aan de Nederlandse fiscus."
Eerlijk volgens jou?
  maandag 24 april 2017 @ 14:30:52 #104
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170454283
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 14:28 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het lijkt me fair als ieder bedrijf eerlijk naar de grootte van hun omzet belasting afdraagt aan het land waarin de omzet gemaakt is, niet?

De praktijk leert dat veel multinationals op alle mogelijke manieren belasting ontwijken en zo dus niet op een eerlijke manier bijdragen aan de samenleving waar de omzet gemaakt wordt.

"Apple dat in de VS onder vuur ligt vanwege grootschalige belastingontwijking, betaalt ook in Nederland nauwelijks belasting. De Nederlandse dochters van het zeer winstgevende bedrijf droegen in 2012 bij een omzet van naar schatting 2 miljard euro in de Benelux slechts 5 miljoen euro (0,2 procent) vennootschapsbelasting af aan de Nederlandse fiscus."
Eerlijk volgens jou?
Winsten worden belast, niet omzet. Met behulp van boekhoudtrucjes die worden toegestaan door de internationale overheden kun je winsten verschuiven naar het land waar dat het meest gunstig is.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_170454307
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:30 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Winsten worden belast, niet omzet. Met behulp van boekhoudtrucjes die worden toegestaan door de internationale overheden kun je winsten verschuiven naar het land waar dat het meest gunstig is.
Precies mijn punt inderdaad. En onze regering doet er voor een paar grijpstuivers graag aan mee. Het zou goed zijn als we dit liefst internationaal maar zeker Europees aanpakken.
pi_170454338
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 14:28 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het lijkt me fair als ieder bedrijf eerlijk naar de grootte van hun omzet belasting afdraagt aan het land waarin de omzet gemaakt is, niet?

De praktijk leert dat veel multinationals op alle mogelijke manieren belasting ontwijken en zo dus niet op een eerlijke manier bijdragen aan de samenleving waar de omzet gemaakt wordt.

"Apple dat in de VS onder vuur ligt vanwege grootschalige belastingontwijking, betaalt ook in Nederland nauwelijks belasting. De Nederlandse dochters van het zeer winstgevende bedrijf droegen in 2012 bij een omzet van naar schatting 2 miljard euro in de Benelux slechts 5 miljoen euro (0,2 procent) vennootschapsbelasting af aan de Nederlandse fiscus."
Eerlijk volgens jou?
Vennootschapsbelasting is een winstbelasting.

Omzetbelasting zal wel afgedragen zijn.
pi_170454362
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 14:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vennootschapsbelasting is een winstbelasting.

Omzetbelasting zal wel afgedragen zijn.
Je gaat niet in op mijn vraag. Is dit volgens jou en eerlijke/gewenste gang van zaken?
pi_170455514
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 14:34 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Je gaat niet in op mijn vraag. Is dit volgens jou en eerlijke/gewenste gang van zaken?
Ik vind dus dat je moet belasten op basis van behaalde winst. Die mag je niet zomaar verschuiven van land a naar b (was dat maar zo, dan zou ik heel veel geld kunnen besparen ;)).

Over de belastingdruk in dit geval kan ik niets zeggen. Ik ken de gegevens niet.
pi_170455578
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 15:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind dus dat je moet belasten op basis van behaalde winst. Die mag je niet zomaar verschuiven van land a naar b (was dat maar zo, dan zou ik heel veel geld kunnen besparen ;)).

Over de belastingdruk in dit geval kan ik niets zeggen. Ik ken de gegevens niet.
Maar dat is dus precies wat op grote schaal gebeurt.
pi_170456143
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 15:28 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Maar dat is dus precies wat op grote schaal gebeurt.
Apple zegt dat ze ruwweg 26% belastingdruk heeft en jouw bron heeft het over grootschalige ontwijking.

Die twee kan ik niet rijmen met elkaar.

Dat belastingfraude voorkomt ben ik met je eens, maar dat is toch weer een ander verhaal lijkt mij.
pi_170458003
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Apple zegt dat ze ruwweg 26% belastingdruk heeft en jouw bron heeft het over grootschalige ontwijking.

Die twee kan ik niet rijmen met elkaar.

Dat belastingfraude voorkomt ben ik met je eens, maar dat is toch weer een ander verhaal lijkt mij.
Ene bron is VS andere bron is Benelux. Daarnaast kun je je afvragen hoe betrouwbaar de cijfers van Apple zelf zijn, hen is er alles aan gelegen om de afgedragen belasting hoog te laten lijken.

Het vervelende is dat het geen fraude is maar ontwijking. Ontwijking is volgens de letter van de wet niet verboden maar wordt door veel mensen wel als onwenselijk en onethisch gezien. Nederland stimuleert dit zelfs door ondoorzichtige belastingafspraken te maken met multinationals. Daardoor creëren ze een belastingparadijs voor grootkapitaal.

Ontduiking is niet toegestaan.
pi_170458147
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:22 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ene bron is VS andere bron is Benelux. Daarnaast kun je je afvragen hoe betrouwbaar de cijfers van Apple zelf zijn, hen is er alles aan gelegen om de afgedragen belasting hoog te laten lijken.

Het vervelende is dat het geen fraude is maar ontwijking. Ontwijking is volgens de letter van de wet niet verboden maar wordt door veel mensen wel als onwenselijk en onethisch gezien. Ontduiking is niet toegestaan.
Maar die bron in de Benelux zegt enerzijds iets over de Benelux (waarbij een verkeerde maatstaf wordt gebruikt) en anderzijds iets over Apple als geheel en dat is weldegelijk in tegenspraak met wat in het jaarverslag is gepubliceerd.

Zo'n jaarverslag is niet iets waarin je gaat liegen om een wit voetje te halen. En uit dat jaarverslag blijkt dat Apple over haar wereldinkomen ruwweg 26% heeft betaald.

Dat lijkt in de verste verte niet op een bedrijf wat middels ontwijking bijna geen belasting betaalt. Sterker nog, in Nederland is dat hoger dan het maximale tarief. Het tarief in de VS is weliswaar 35%, maar ook dat is uitgaande van de absolute max en daar komt uiteraard vrijwel geen enkel bedrijf aan. Niet vanwege belastingontwijking, maar omdat er vanuit de regelgeving al hele normale zaken zijn die voor een korting zorgen (bv uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling).

Dat er mensen zijn die ontwijking als onethisch zien zal best. Ik vraag mij altijd af of die mensen ook zo recht door zee zijn als ze zelf van regelgeving kunnen profiteren.
pi_170458254
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn die ontwijking als onethisch zien zal best. Ik vraag mij altijd af of die mensen ook zo recht door zee zijn als ze zelf van regelgeving kunnen profiteren.
Jij vindt het wel ethisch? Recht van de sterkste/rijkste ofzo? Dat (bedrijven zoals, laten we ons niet beperken tot 1 enkel voorbeeld) Apple zelf niet gaat vragen of ze alsjeblieft meer belasting kunnen betalen geloof ik graag, maar wij moeten daar als samenleving wel iets van vinden imo.
pi_170459574
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 17:43 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Jij vindt het wel ethisch? Recht van de sterkste/rijkste ofzo? Dat (bedrijven zoals, laten we ons niet beperken tot 1 enkel voorbeeld) Apple zelf niet gaat vragen of ze alsjeblieft meer belasting kunnen betalen geloof ik graag, maar wij moeten daar als samenleving wel iets van vinden imo.
Jij zou geen hypotheekrente aftrekken?
pi_170460279
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 18:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij zou geen hypotheekrente aftrekken?
Natuurlijk willen mensen of bedrijven dingen doen die voordelig zijn voor hen. Als deze dingen echter voor een maatschappij onaanvaardbaar zijn kun je als maatschappij hier wetgeving voor eisen.

Waarom durf je niet gewoon te zeggen dat het massaal ontwijken van belasting voor het grotere geheel onwenselijke is?
pi_170461038
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
Waarom durf je niet gewoon te zeggen dat het massaal ontwijken van belasting voor het grotere geheel onwenselijke is?
Omdat hij daar zeg maar niet echt tegen is. Dat valt te herkennen aan de laatste alinea van #112. Vem is er altijd als de kippen bij om het grootkapitaal de hand boven het hoofd te houden. Zo rolt ie. Zie ook b.v. hier:

NWS / VVD, Rechterhand van Rutte rijk over lijken!

Hij heeft het artikel van FTM waar het topic over gaat helemaal niet gelezen. Toch meent hij daar in actie te moeten komen om zijn vrind Henry vrij te pleiten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170465684
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 19:17 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Natuurlijk willen mensen of bedrijven dingen doen die voordelig zijn voor hen. Als deze dingen echter voor een maatschappij onaanvaardbaar zijn kun je als maatschappij hier wetgeving voor eisen.

Waarom durf je niet gewoon te zeggen dat het massaal ontwijken van belasting voor het grotere geheel onwenselijke is?
Volgens mij had ik hier al iets over gezegd van gelijke strekking.

We praten duidelijk langs elkaar heen: ik heb het over Apple die op basis van wat ik zie heel behoorlijk belasting betaalt, jij hebt het over ontwijking in zijn algemeenheid.

Terecht overigens dat je opmerkt dat overheden daar iets aan moeten doen en dat je niet moet kijken naar bedrijven die gewoon gebruik maken van legale mogelijkheden.
pi_170465838
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Omdat hij daar zeg maar niet echt tegen is. Dat valt te herkennen aan de laatste alinea van #112. Vem is er altijd als de kippen bij om het grootkapitaal de hand boven het hoofd te houden. Zo rolt ie. Zie ook b.v. hier:

NWS / VVD, Rechterhand van Rutte rijk over lijken!

Hij heeft het artikel van FTM waar het topic over gaat helemaal niet gelezen. Toch meent hij daar in actie te moeten komen om zijn vrind Henry vrij te pleiten.
Post #39 en #42 bewijzen dat je weer glashard zit te liegen en mij zoals iedere keer niet van inhoudelijke repliek dient, maar met een ad hominem komt met het doel mij het zwijgen op te leggen.

Net zo goed lieg je over het andere onderwerp. Nog afgezien van het feit dat het er niets mee te maken heeft heb ik vooralsnog geen mening over die zaak.

Ik heb inmiddels wel kennis genomen van dat de betrokkenen claimen dat er drie onafhankelijke waardebepalingen zijn op basis waarvan de overnameprijs is bepaald.
pi_170467164
Als wij de rijker nog rijker maken, misschien dat ze ons dan ook wel geld geven. Toch?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170469805
Rijken zijn gierig, die geven niets vrijwillig. Zijn meer een bodemloze put waar steeds alles in verdwijnt. Willen ook slechts dagelijks feesten zonder zelf te werken.
pi_170469816
Geld maakt geld.
pi_170469840
Inderdaad, imbecielen leveren slechts imbecielen.
pi_170469853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 06:45 schreef torentje het volgende:
Inderdaad, imbecielen leveren slechts imbecielen.
Fokverbod.
pi_170470081
Beetje laat voor een fokverbod voor de rijken, gezien het aantal imbecielen.
pi_170470548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 06:31 schreef torentje het volgende:
Rijken zijn gierig, die geven niets vrijwillig. Zijn meer een bodemloze put waar steeds alles in verdwijnt. Willen ook slechts dagelijks feesten zonder zelf te werken.
Wie wil dat nou niet?
pi_170471236
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 06:31 schreef torentje het volgende:
Rijken zijn gierig, die geven niets vrijwillig. Zijn meer een bodemloze put waar steeds alles in verdwijnt. Willen ook slechts dagelijks feesten zonder zelf te werken.
Als ze geld uitgeven of investeren creëren ze wel degelijk werkgelegenheid en injecteren ze geld in de economie. Laat ze lekker grote feesten geven, zo kunnen mensen werken in de catering, zaalverhuur, entertainmentbusiness, etc. Wat al gezegd is, geld maakt geld. Door te investeren in bijv bedrijven kunnen die meer mensen aannemen of uitbouwen (stimulering bouwsector), research and development (technologische vooruitgang) e.d.

Echte bodemloze put zijn de onrendabele. Dat is geen investering en levert niets op behalve een ethisch gevoel en minder criminaliteit (al kun je dit ook anders aanpakken). Ik ben absoluut voor het helpen van mensen, maar ga niet alles lopen omdraaien alsof dit het land vooruit helpt. Ieder mensen moet de mogelijkheden krijgen om iets te kunnen bereiken (educatie, basisbehoeften), maar je moet dit dan wel zelf doen. Meesten zijn heel passief en als er dan niets gebeurt dan geven ze anderen de schuld. Nul eigen verantwoordelijkheid.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_170471380
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 06:31 schreef torentje het volgende:
Rijken zijn gierig, die geven niets vrijwillig. Zijn meer een bodemloze put waar steeds alles in verdwijnt. Willen ook slechts dagelijks feesten zonder zelf te werken.
Daarom is belasting dus ook nodig.
Hoewel veel rijke mensen volgens mij echt niet elke dag aan het feesten zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170471441
Toch knap dat in de crisis de rijkste er als enige op vooruit zijn gegaan. (de zogenaamde top 15%)

Na de crisis is de omvang van het vermogen juist gedaald, niet zo vreemd met nauwelijks inflatie en eigenlijk deflatie. (of misschien zelfs wel stagnatie wat dat betreft)

Anyway, ikzelf ben er ook iets op achteruit gegaan ondanks meer jaarlijks inkomen.
Belastingdruk ligt iets hoger en er valt niet zoveel meer te behalen op de beurzen op wat nieuwkomers na, maar dan moet je er echt bovenop zitten en al het nieuws volgen hoe klein dan ook, geen tijd meer voor.

De aandelen hebben wel de piek bereikt, in canada maar ook delen van Noord-Amerika krakt de huizenmarkt juist weer in.
Over 1 of 2 jaar (misschien wel dit jaar) bereiken dat soort effecten ons ook wel, gezien de wereldmarkten verbonden zijn met elkaar.
pi_170475184
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:38 schreef ssebass het volgende:

[..]

Als ze geld uitgeven of investeren creëren ze wel degelijk werkgelegenheid en injecteren ze geld in de economie. Laat ze lekker grote feesten geven, zo kunnen mensen werken in de catering, zaalverhuur, entertainmentbusiness, etc. Wat al gezegd is, geld maakt geld. Door te investeren in bijv bedrijven kunnen die meer mensen aannemen of uitbouwen (stimulering bouwsector), research and development (technologische vooruitgang) e.d.

Echte bodemloze put zijn de onrendabele. Dat is geen investering en levert niets op behalve een ethisch gevoel en minder criminaliteit (al kun je dit ook anders aanpakken). Ik ben absoluut voor het helpen van mensen, maar ga niet alles lopen omdraaien alsof dit het land vooruit helpt. Ieder mensen moet de mogelijkheden krijgen om iets te kunnen bereiken (educatie, basisbehoeften), maar je moet dit dan wel zelf doen. Meesten zijn heel passief en als er dan niets gebeurt dan geven ze anderen de schuld. Nul eigen verantwoordelijkheid.
Dus jij denkt dat de volgens jou onrendabelen meer eten en drinken dan de rijken?
pi_170478405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:38 schreef ssebass het volgende:

[..]

Als ze geld uitgeven of investeren creëren ze wel degelijk werkgelegenheid en injecteren ze geld in de economie. Laat ze lekker grote feesten geven, zo kunnen mensen werken in de catering, zaalverhuur, entertainmentbusiness, etc. Wat al gezegd is, geld maakt geld. Door te investeren in bijv bedrijven kunnen die meer mensen aannemen of uitbouwen (stimulering bouwsector), research and development (technologische vooruitgang) e.d.

Echte bodemloze put zijn de onrendabele. Dat is geen investering en levert niets op behalve een ethisch gevoel en minder criminaliteit (al kun je dit ook anders aanpakken). Ik ben absoluut voor het helpen van mensen, maar ga niet alles lopen omdraaien alsof dit het land vooruit helpt. Ieder mensen moet de mogelijkheden krijgen om iets te kunnen bereiken (educatie, basisbehoeften), maar je moet dit dan wel zelf doen. Meesten zijn heel passief en als er dan niets gebeurt dan geven ze anderen de schuld. Nul eigen verantwoordelijkheid.
Komt misschien als een verrassing, maar de meeste rijke blijven zitten op het geld.. als je rijk wil blijven geef je niet teveel uit en beleg je het hoogstens.
Liefst in zaken die niet weglopen, zoals huizen/panden etc.

Waar jij het over hebt is ondernemers of diegene die investeren in ondernemen.
Dat is uiteindelijk vooral de banken die dat doen, eigenlijk via krediet en dus schuld.
Dit is juist een last voor de maatschappij.
Want je moet maar hopen dat het een daverend succes word, gezien het aantal faillissementen ieder jaar.. :N

En anders ga je praten over de reuzen, de philips / heineken de AH etc., die voegen wat toe omdat ze veel mensen (tenminste dat is eigenlijk de bedoeling) moeten aannemen.. maar die automatiseren de boel in rap tempo, leuk voor de aandeelhouders zoals yours truly, maar niet leuk op lange termijn gezien het wegvallen van arbeidsplekken niet bepaald 1 op 1 via een andere industrie word overgenomen.

Wat jij verder benoemt is zo achterlijk en kleinschalig dat het ronduit idioot is als jij denkt dat zoiets de economie op grote schaal stimuleert.
pi_170479679
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 09:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Daarom is belasting dus ook nodig.
Hoewel veel rijke mensen volgens mij echt niet elke dag aan het feesten zijn.
Ik ken er eerlijk gezegd niet één die alleen maar feesten.

Gaat natuurlijk ook vervelen.
pi_170479723
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 15:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Komt misschien als een verrassing, maar de meeste rijke blijven zitten op het geld.. als je rijk wil blijven geef je niet teveel uit en beleg je het hoogstens.
Liefst in zaken die niet weglopen, zoals huizen/panden etc.

Waar jij het over hebt is ondernemers of diegene die investeren in ondernemen.
Dat is uiteindelijk vooral de banken die dat doen, eigenlijk via krediet en dus schuld.
Dit is juist een last voor de maatschappij.
Want je moet maar hopen dat het een daverend succes word, gezien het aantal faillissementen ieder jaar.. :N

En anders ga je praten over de reuzen, de philips / heineken de AH etc., die voegen wat toe omdat ze veel mensen (tenminste dat is eigenlijk de bedoeling) moeten aannemen.. maar die automatiseren de boel in rap tempo, leuk voor de aandeelhouders zoals yours truly, maar niet leuk op lange termijn gezien het wegvallen van arbeidsplekken niet bepaald 1 op 1 via een andere industrie word overgenomen.

Wat jij verder benoemt is zo achterlijk en kleinschalig dat het ronduit idioot is als jij denkt dat zoiets de economie op grote schaal stimuleert.
Veruit de meeste rijken zijn ondernemers.

Natuurlijk beleggen die ook, maar ook beleggen heeft een maatschappelijke functie.
pi_170480007
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken er eerlijk gezegd niet één die alleen maar feesten.

Gaat natuurlijk ook vervelen.
Is ook zo. Maar volgens mij gaan rijke mensen wel een stuk vaker op vakantie. En op zich is dat hun goed recht.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170480040
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
maar ook beleggen heeft een maatschappelijke functie.
De nieuwste definities worden hier "live" verzonnen. :) Het is niet de winst, het is de maatschappij Dummy! We maken ook graag wat verlies als het de maatschappij maar ten goede komt. Ik snap wel wat je bedoelt maar je kunt moeilijk beweren dat dat de drive is. Net als de deelnemers aan de postcodeloterij niet het goede doel als hoogste doel zien om deel te nemen. Het bedrijf haalt geld op door aandelen uit te geven. Dit kunnen ze enkel doen doordat de koper met die aandelen winst wil maken. Belastingvrije winst is dus de drijfveer en het eigenlijke doel. Die winst doet verder weinig voor de maatschappij. Maar w.s. zie je dat anders? Ik zou willen stellen dat "de maatschappij" prima zonder beleggers zou kunnen. Maar niet andersom. Dat vergeet men wel eens. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 25-04-2017 17:18:34 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170480130
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Is ook zo. Maar volgens mij gaan rijke mensen wel een stuk vaker op vakantie. En op zich is dat hun goed recht.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Veruit de meeste rijken zijn ondernemers.

Natuurlijk beleggen die ook, maar ook beleggen heeft een maatschappelijke functie.
Inderdaad de rijken nemen iedereen onder hun maat. Met de nadruk op nemen, en vragen niet beleefd of ze dat nemen mogen.
pi_170481729
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:01 schreef NgInE het volgende:

Is ook zo. Maar volgens mij gaan rijke mensen wel een stuk vaker op vakantie. En op zich is dat hun goed recht.
Dat is met name in de jaren dat dat ook kan.

Maar daar staan vaak ook jaren tegenover dat er nauwelijks vrije tijd is.
pi_170481794
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De nieuwste definities worden hier "live" verzonnen. :) Het is niet de winst, het is de maatschappij Dummy! We maken ook graag wat verlies als het de maatschappij maar ten goede komt. Ik snap wel wat je bedoelt maar je kunt moeilijk beweren dat dat de drive is. Net als de deelnemers aan de postcodeloterij niet het goede doel als hoogste doel zien om deel te nemen. Het bedrijf haalt geld op door aandelen uit te geven. Dit kunnen ze enkel doen doordat de koper met die aandelen winst wil maken. Belastingvrije winst is dus de drijfveer en het eigenlijke doel. Die winst doet verder weinig voor de maatschappij. Maar w.s. zie je dat anders? Ik zou willen stellen dat "de maatschappij" prima zonder beleggers zou kunnen. Maar niet andersom. Dat vergeet men wel eens. :)
Om een quote van Bill Maher van afgelopen vrijdag aan te halen: als de bus je van a naar b brengt, wie maalt er dan om wat de buschauffeur denkt.

Verder denk ik dat jij het nut van beleggers onderschat. Maar ik weet ook dat wij daar helemaal niet uit gaan komen.
pi_170481818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:08 schreef torentje het volgende:

[..]


[..]

Inderdaad de rijken nemen iedereen onder hun maat. Met de nadruk op nemen, en vragen niet beleefd of ze dat nemen mogen.
Bedoel je 'de maat nemen'?

En als je dat al bedoeld hebt, waar wil je heen met deze post?
pi_170481919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:39 schreef VEM2012 het volgende:
Om een quote van Bill Maher van afgelopen vrijdag aan te halen
Het boeit me geen rat's ass wat dat onderdeurtje beweert en wat jij denkt wat ie daarmee bedoelt.

Maar misschien kun je eens vertellen wat het maatschappelijk "nut" van de belegger allemaal is. Het probleem is dat je altijd een hoop suggereert maar het vervolgens aan ieders verbeelding overlaat wat je nou precies bedoelt. Dus ga je gang.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 25 april 2017 @ 18:51:41 #140
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170482063
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
beleggen heeft een maatschappelijke functie.
Ja en bankiers doen het werk van God. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170483360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het boeit me geen rat's ass wat dat onderdeurtje beweert en wat jij denkt wat ie daarmee bedoelt.

Maar misschien kun je eens vertellen wat het maatschappelijk "nut" van de belegger allemaal is. Het probleem is dat je altijd een hoop suggereert maar het vervolgens aan ieders verbeelding overlaat wat je nou precies bedoelt. Dus ga je gang.
Ik ga altijd uit van enige intelligentie bij de toehoorder, maar goed, voor jou dan: beleggers kunnen hun overschot aan geld en middelen ter beschikking stellen aan diegenen die een gebrek daaraan hebben, waarmee ook zij weer geholpen zijn.

Als je geen woning kan kopen is het toch best handig dat je die wel kan huren.

Als je als ondernemer een machine nodig hebt die je niet kan betalen, is het toch best handig dat je die kan leasen.

Gewoon een paar simpele voorbeelden.
pi_170483384
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja en bankiers doen het werk van God. :')
God bestaat niet (vermoed ik). Dus bankiers doen de hele dag niets?
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:18:36 #143
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170484215
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ga altijd uit van enige intelligentie bij de toehoorder, maar goed, voor jou dan: beleggers kunnen hun overschot aan geld en middelen ter beschikking stellen aan diegenen die een gebrek daaraan hebben, waarmee ook zij weer geholpen zijn.
Maar dat is niet wat ze doen. Ze steken hun geld in (wat zij denken) succesvolle bedrijven om daar rendement uit te halen. Wat jij schetst komt van de overheid en dat is de combinatie belasting/sociale zekerheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170484267
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 16:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken er eerlijk gezegd niet één die alleen maar feesten.

Gaat natuurlijk ook vervelen.
Na een goed feest ben ik 3 dagen niks meer waard. Maar dat is waarschijnlijk de leeftijd.
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:21:19 #145
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170484287
Wat is dit voor topic?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170484310
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat is niet wat ze doen. Ze steken hun geld in (wat zij denken) succesvolle bedrijven om daar rendement uit te halen. Wat jij schetst komt van de overheid en dat is de combinatie belasting/sociale zekerheid.
Het is niet zo dat ze alleen maar in aandelen beleggen (en dan nog, ook dat kapitaal kan zeer nuttig aangewend worden).

De wereld is niet zwart/wit. Er zijn zelfs meer dan 50 grijstinten.
pi_170487932
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ze alleen maar in aandelen beleggen (en dan nog, ook dat kapitaal kan zeer nuttig aangewend worden).

De wereld is niet zwart/wit. Er zijn zelfs meer dan 50 grijstinten.
Dwaze man. En toch ben je denk ik wel een lieverd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170487953
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:21 schreef eriksd het volgende:
Wat is dit voor topic?
Wat is deze Erik? :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170488354
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:21 schreef eriksd het volgende:
Wat is dit voor topic?
Dit is het topic.
pi_170488464
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dwaze man. En toch ben je denk ik wel een lieverd.
Soms wel, soms niet.

Maar wat klopt er niet aan wat ik zeg volgens jou?
pi_170488896
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet.

Maar wat klopt er niet aan wat ik zeg volgens jou?
Nou, jij brengt het een beetje zo dat men gedreven wordt door edele motieven. En dat staat natuurlijk op gespannen voet met de waarheid. Kijk, als je al denkt dat iemand niet "rijk" kan worden met eerlijke zaken dan gaat er al iets mis met de denkwijze. Dan lijkt het haast of al deze VVD'ers wel MOETEN sjoemelen omdat ze anders niet genoeg geld bij elkaar kunnen scharrelen om de schoorsteen te doen roken. Daarom zei ik al: het geeft aan hoe het beestje denkt. En dat is wat de VVD dus blijkbaar doet met het gevoel van een mens voor moraal en ethiek: ze denken dat het zo hoort en dat het heel normaal is om deze zaken met voeten te treden (m.a.w. er schijt aan hebben).
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170489141
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Na een goed feest ben ik 3 dagen niks meer waard. Maar dat is waarschijnlijk de leeftijd.
Toch gaan de geruchten in bepaalde kringen dat jij op bepaalde gebieden je mannetje nog behoorlijk staat. Weet niet meer waarover dat precies ging. Maar men was behoorlijk onder de indruk. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170489215
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, jij brengt het een beetje zo dat men gedreven wordt door edele motieven. En dat staat natuurlijk op gespannen voet met de waarheid. Kijk, als je al denkt dat iemand niet "rijk" kan worden met eerlijke zaken dan gaat er al iets mis met de denkwijze. Dan lijkt het haast of al deze VVD'ers wel MOETEN sjoemelen omdat ze anders niet genoeg geld bij elkaar kunnen scharrelen om de schoorsteen te doen roken. Daarom zei ik al: het geeft aan hoe het beestje denkt. En dat is wat de VVD dus blijkbaar doet met het gevoel van een mens voor moraal en ethiek: ze denken dat het zo hoort en dat het heel normaal is om deze zaken met voeten te treden (m.a.w. er schijt aan hebben).
Je leest dingen die ik niet geschreven heb.

Nergens suggereer ik edele motieven (daar geloof ik sowieso niet in, mensen zijn vooral met zichzelf en hun omgeving bezig).

Ook heb ik niet gezegd dat je met eerlijke zaken niet rijk kan worden. Ik heb gezegd dat jij zo'n denkwijze er op na lijkt te houden.
  dinsdag 25 april 2017 @ 22:59:53 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170489325
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:56 schreef VEM2012 het volgende:

Nergens suggereer ik edele motieven (daar geloof ik sowieso niet in
Dat is jouw afwijking, er zijn weldegelijk mensen met edele motieven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170489342
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is met name in de jaren dat dat ook kan.

Maar daar staan vaak ook jaren tegenover dat er nauwelijks vrije tijd is.
Tijd is geld. En geld is tijd. Als je veel geld hebt, dan kun je tijd maken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170489487
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is jouw afwijking, er zijn weldegelijk mensen met edele motieven.
-- bij nader inzien iets te confronterend....

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 25-04-2017 23:12:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170489607
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is jouw afwijking, er zijn weldegelijk mensen met edele motieven.
Uitzonderingen zijn er altijd.
pi_170489646
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:00 schreef NgInE het volgende:

[..]

Tijd is geld. En geld is tijd. Als je veel geld hebt, dan kun je tijd maken.
Ambitie kan in de weg zitten.

Ondernemen doe je vaak met hart en ziel.
pi_170489868
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170490267
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ambitie kan in de weg zitten.

Ondernemen doe je vaak met hart en ziel.
Je hebt niks aan rijkdom als je er niet van geniet.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170491979
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Toch gaan de geruchten in bepaalde kringen dat jij op bepaalde gebieden je mannetje nog behoorlijk staat. Weet niet meer waarover dat precies ging. Maar men was behoorlijk onder de indruk. ;)
Dat was mijn tweelingbroer, Stroefjes :P
pi_170491980
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 05:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat was mijn tweelingbroer, Stroefjes :P
Oh ja. Dat was ook zo. Sorry voor de verwarring. Jullie lijken ook zo op elkaar. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170491983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 05:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Oh ja. Dat was ook zo. Sorry voor de verwarring. Jullie lijken ook zo op elkaar. ;)
Potverdrie, jij ook al zo vroeg op om straks de centen weer bij elkaar te mogen sprokkelen?
pi_170491990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 05:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Potverdrie, jij ook al zo vroeg op om straks de centen weer bij elkaar te mogen sprokkelen?
Ja, je moet dat zien als een hobby. Het was vannacht een beetje later dan eigenlijk de bedoeling was. Maar bij nacht een man... Dus. Ook werk ze voor straks.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170491994
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 05:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, je moet dat zien als een hobby. Het was vannacht een beetje later dan eigenlijk de bedoeling was. Maar bij nacht een man... Dus. Ook werk ze voor straks.
Bedankt, u ook ^O^
pi_170492022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 05:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Bedankt, u ook ^O^
Doe de groeten aan je broer Stroefjes. We zien hem hier veel te weinig these days.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170494628
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 april 2017 23:37 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je hebt niks aan rijkdom als je er niet van geniet.
Vakantie is niet het enige waar je van kan genieten.

Veel succesvolle ondernemers zijn zo succesvol omdat ze een passie hebben voor de branche waarin ze ondernemen. Dan is werken een feest.
pi_170494675
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vakantie is niet het enige waar je van kan genieten.

Veel succesvolle ondernemers zijn zo succesvol omdat ze een passie hebben voor de branche waarin ze ondernemen. Dan is werken een feest.
Die mensen zijn workaholic. Gewoon netjes 8 uur werken, dan wat leuks doen in je vrije tijd. Is veel beter voor productiviteit; blijkt ook uit medisch onderzoek.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170494855
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 13:03 schreef Klopkoek het volgende:

De geschiedenis wijst het tegendeel uit.
Toen ik de kop zag wist ik dat ik je hier ergens zou tegenkomen. :)

Ben wel benieuwd welke historische gebeurtenissen dat tegendeel bewijzen. Ik denk namelijk dat ssebass gelijk heeft. De mensheid is zo geconditioneerd.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170495289
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:02 schreef Tango5Romeo het volgende:
De mensheid is zo geconditioneerd.
wat
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170495525
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:17 schreef Bart2002 het volgende:

wat
Dit

quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 08:14 schreef ssebass het volgende:
Geloof dat als je een reset zou doen en al het geld en vermogen gelijk verdeeld over de mensen, dat je na een aantal jaar weer dezelfde mensen hebt die rijk zijn en dezelfde mensen die arm zijn.
In grote lijnen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170495609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:27 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dit

[..]

In grote lijnen.
Lijkt me eerlijk gezegd flauwekul. Men kan dat natuurlijk makkelijk beweren omdat de stelling toch niet te controleren valt. Het tegendeel ook niet trouwens. Dus m.i. zijn dat soort beweringen zinloos.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170495679
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:31 schreef Bart2002 het volgende:

Maar men kan dat natuurlijk makkelijk beweren omdat de stelling toch niet te controleren valt.
Inderdaad. :)

Ik wil hem wel in retrospect toch even anders formuleren:
Als je al het geld herverdeelt, dan zal er toch weer een ongelijkheid ontstaan. Zal niet per se dezelfde verdeling zijn.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170495816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:34 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Inderdaad. :)

Ik wil hem wel in retrospect toch even anders formuleren:
Als je al het geld herverdeelt, dan zal er toch weer een ongelijkheid ontstaan. Zal niet per se dezelfde verdeling zijn.
Ja, dat is wel aannemelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170497277
quote:
3s.gif Op woensdag 26 april 2017 10:52 schreef NgInE het volgende:

[..]

Die mensen zijn workaholic. Gewoon netjes 8 uur werken, dan wat leuks doen in je vrije tijd. Is veel beter voor productiviteit; blijkt ook uit medisch onderzoek.
Bijzonder dat jij iets negatiefs weet te maken van mensen die zoveel lol in hun werk hebben dat ze daar graag ook langer dan die magere 40 uur per week mee bezig willen zijn.
pi_170497327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 11:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lijkt me eerlijk gezegd flauwekul. Men kan dat natuurlijk makkelijk beweren omdat de stelling toch niet te controleren valt. Het tegendeel ook niet trouwens. Dus m.i. zijn dat soort beweringen zinloos.
Kan wel zijn, maar iemand met economisch nuttig talent en het vermogen om iets op te bouwen heeft nu veel geld en zal dat na herverdeling ook wel weer weten te verzamelen.
pi_170497904
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

Kan wel zijn, maar iemand met economisch nuttig talent en het vermogen om iets op te bouwen heeft nu veel geld en zal dat na herverdeling ook wel weer weten te verzamelen.
Behalve natuurlijk die groep die oud geld hebben of in ieder geval met geld begonnen zijn. Het is veel aannemelijker dat het te maken heeft met je beginpunt, dan met het vermogen om iets op te bouwen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170498071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:13 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk die groep die oud geld hebben of in ieder geval met geld begonnen zijn. Het is veel aannemelijker dat het te maken heeft met je beginpunt, dan met het vermogen om iets op te bouwen.
Vergis je niet, die krijgen vaak ook wat mee van hun ouders naast dat geld.

Natuurlijk heeft een goede startpositie gevolgen en in die zin zal het dus niet 1:1 zijn, maar wat nu onderaan bungelt zal dat straks ook doen.
pi_170498148
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:21 schreef VEM2012 het volgende:

Natuurlijk heeft een goede startpositie gevolgen en in die zin zal het dus niet 1:1 zijn, maar wat nu onderaan bungelt zal dat straks ook doen.
En daarom moeten we de mensheid losmaken van dat belachelijke financiele gewin. De wereld draait om geld, terwijl de wereld om persoonlijke ontwikkeling zou moeten gaan. Waarom moet de keuze tussen een Aston Martin en een Dacia afhangen van hoe dik je portemonnee is?
Zou jij minder hard werken als je het deed voor voldoening ipv poen?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 13:32:35 #180
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170498331
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:25 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

En daarom moeten we de mensheid losmaken van dat belachelijke financiele gewin. De wereld draait om geld, terwijl de wereld om persoonlijke ontwikkeling zou moeten gaan. Waarom moet de keuze tussen een Aston Martin en een Dacia afhangen van hoe dik je portemonnee is?
Zou jij minder hard werken als je het deed voor voldoening ipv poen?
Omdat een Aston Martin duurder is om te produceren, dus moet ie ook meer kosten, en dat geld heb je of dat heb je niet. Maar jij wil natuurlijk dat de Aston Martins en soortgelijke auto's worden uitgedeeld bij een pak waspoeder (wat het liefst ook gratis moet zijn)?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170498402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:25 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

En daarom moeten we de mensheid losmaken van dat belachelijke financiele gewin. De wereld draait om geld, terwijl de wereld om persoonlijke ontwikkeling zou moeten gaan. Waarom moet de keuze tussen een Aston Martin en een Dacia afhangen van hoe dik je portemonnee is?
Zou jij minder hard werken als je het deed voor voldoening ipv poen?
Wie gaat er nou Dacia rijden als je voor hetzelfde geld een Aston kan kopen? Ik vind dit geen sterk voorbeeld, of ik begrijp jou niet.
pi_170498696
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:35 schreef VEM2012 het volgende:

Wie gaat er nou Dacia rijden als je voor hetzelfde geld een Aston kan kopen? Ik vind dit geen sterk voorbeeld, of ik begrijp jou niet.
Hersenspoeling heeft er voor gezorgd, dat geld (en dus status) het eerste is waar jij aan denkt, bij de namen Aston Martin en Dacia. Omdat alle keuzes die wij maken in het leven gedicteerd worden door geld. En daarom vind jij die keuze on-voor-stel-baar! Hoe kun je een auto van onder de 10000 euro vergelijken met een van 2 ton? Maar als geld niet meer 'bestaat'? Hoe maak je dan het onderscheid? Door (echte) vrije keuze.

Het valt me op dat je op mijn tweede vraag geen antwoord geeft.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170498817
quote:
11s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bijzonder dat jij iets negatiefs weet te maken van mensen die zoveel lol in hun werk hebben dat ze daar graag ook langer dan die magere 40 uur per week mee bezig willen zijn.
Ik weet uit ervaring dat dat erg slecht kan zijn voor mensen. Zo heb ik ooit gewerkt voor een baas die niets anders deed dan werken en slapen. Die man zag er niet gezond uit en hij was ook altijd moe.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  Moderator woensdag 26 april 2017 @ 13:55:19 #184
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170498818
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:49 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Hersenspoeling heeft er voor gezorgd, dat geld (en dus status) het eerste is waar jij aan denkt, bij de namen Aston Martin en Dacia. Omdat alle keuzes die wij maken in het leven gedicteerd worden door geld. En daarom vind jij die keuze on-voor-stel-baar! Hoe kun je een auto van onder de 10000 euro vergelijken met een van 2 ton? Maar als geld niet meer 'bestaat'? Hoe maak je dan het onderscheid? Door (echte) vrije keuze.

Het valt me op dat je op mijn tweede vraag geen antwoord geeft.
Als als als. De realiteit waarin we nu leven is dat het draait om geld. Het is niet anders dan ruilhandel, want voor deze hoeveelheid geld krijg jij ding/dienst X. Vroeger ging dat met vee of speerpunten, of dierenhuiden, of of of, maar dat principe is al heel oud.

Dat kun je leuk vinden of niet, maar dat gaat geen invloed hebben op de realiteit. Of sta jij op die manier ook bij de kassa in de Albert Heijn? Ik bedoel, je zult er toch in mee moeten min of meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170498856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:49 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Hersenspoeling heeft er voor gezorgd, dat geld (en dus status) het eerste is waar jij aan denkt, bij de namen Aston Martin en Dacia. Omdat alle keuzes die wij maken in het leven gedicteerd worden door geld. En daarom vind jij die keuze on-voor-stel-baar! Hoe kun je een auto van onder de 10000 euro vergelijken met een van 2 ton? Maar als geld niet meer 'bestaat'? Hoe maak je dan het onderscheid? Door (echte) vrije keuze.

Het valt me op dat je op mijn tweede vraag geen antwoord geeft.
Nou, ik geef je op een briefje dat een Aston fijner rijdt dan een Dacia. Dus ook zonder de prijs te kennen weet je best dat onderscheid.

Je begon zelf over geld, dus het is wat raar dat je mij verwijt daarop terug te koppelen.

Antwoord vraag 2: ik hoef voor het geld niet meer te werken. Maar ik vind mijzelf niet representatief. Vandaar dat ik die vraag liet liggen.
  woensdag 26 april 2017 @ 15:36:03 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170500976
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar iemand met economisch nuttig talent en het vermogen om iets op te bouwen heeft nu veel geld en zal dat na herverdeling ook wel weer weten te verzamelen.
Dan is er dus geen reden om niet te herverdelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170501227
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar iemand met economisch nuttig talent en het vermogen om iets op te bouwen heeft nu veel geld en zal dat na herverdeling ook wel weer weten te verzamelen.
Dat lijkt me zeer de vraag. Google anders voor de gein eens op survivorship bias. "Succesvolle" mensen durven vrijwel nooit toe te geven in hoeverre kans/geluk een rol heeft gespeeld in de vergaring van hun vermogen. Om nog maar niet te spreken over effecten van afkomst, milieu, erfenissen, nepotisme en aanverwante zaken.

Echt grote herverdelingen van vermogen zijn er in de recente geschiedenis niet geweest (WO1 en 2 daargelaten) dus bewijs voor deze stelling heb je niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maverick_tfd op 26-04-2017 15:53:13 ]
pi_170501314
Ter aanvulling: ik heb het niet over nette spaarders die 1 of enkele tonnen aan vermogen hebben, ik heb het over het echte grote kapitaal.
pi_170501565
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dan is er dus geen reden om niet te herverdelen.
Als ik jou een blauw oog sla herstelt dat ook wel.

Is er nu geen reden om jou een blauw oog te slaan?
pi_170501630
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 15:47 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat lijkt me zeer de vraag. Google anders voor de gein eens op survivorship bias. "Succesvolle" mensen durven vrijwel nooit toe te geven in hoeverre kans/geluk een rol heeft gespeeld in de vergaring van hun vermogen. Om nog maar niet te spreken over effecten van afkomst, milieu, erfenissen, nepotisme en aanverwante zaken.

Echt grote herverdelingen van vermogen zijn er in de recente geschiedenis niet geweest (WO1 en 2 daargelaten) dus bewijs voor deze stelling heb je niet.
Fabeltjes. Iedereen heeft geluk en pech. Iedereen heeft kansen en bedreigingen. Hoe je daarmee om gaat is wat je succes bepaalt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar in zijn algemeenheid komt geluk je echt niet aanwaaien. Voorbeeld: iemand die een mooi netwerk opbouwt en onderhoudt krijgt veel meer kansen. Geluk? Nou, wat denk jij?
  woensdag 26 april 2017 @ 16:07:04 #191
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170501655
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ik jou een blauw oog sla herstelt dat ook wel.

Is er nu geen reden om jou een blauw oog te slaan?
Dat is geen vergelijking omdat mijn blauwe oog niemand anders verder helpt.

Daarnaast motiveert herverdeling om de meerverdieners harder te laten werken. Dat is goed voor de economie en voor die mensen zelf, want ze vinden dat leuk en ze doen het om de wereld beter te maken.

Mijn blauwe oog motiveert mij niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170501664
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Fabeltjes. Iedereen heeft geluk en pech. Iedereen heeft kansen en bedreigingen. Hoe je daarmee om gaat is wat je succes bepaalt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar in zijn algemeenheid komt geluk je echt niet aanwaaien. Voorbeeld: iemand die een mooi netwerk opbouwt en onderhoudt krijgt veel meer kansen. Geluk? Nou, wat denk jij?
Goed argument Henk.

Denk je echt dat je even succesvol was geworden als zoon van een kneuterboer in Liberia? Of als zoon van verstandelijk beperkte ouders?
  woensdag 26 april 2017 @ 16:08:22 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170501686
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Fabeltjes. Iedereen heeft geluk en pech. Iedereen heeft kansen en bedreigingen. Hoe je daarmee om gaat is wat je succes bepaalt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar in zijn algemeenheid komt geluk je echt niet aanwaaien. Voorbeeld: iemand die een mooi netwerk opbouwt en onderhoudt krijgt veel meer kansen. Geluk? Nou, wat denk jij?
Dus die mensen die niet in staat zijn een netwerk op te bouwen hebben pech?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170501688
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen vergelijking omdat mijn blauwe oog niemand anders verder helpt.

Daarnaast motiveert herverdeling om de meerverdieners harder te laten werken. Dat is goed voor de economie en voor die mensen zelf, want ze vinden dat leuk en ze doen het om de wereld beter te maken.

Mijn blauwe oog motiveert mij niet.
Kijk nog eens goed naar wat jij eerst schreef.
  woensdag 26 april 2017 @ 16:10:48 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170501737
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed naar wat jij eerst schreef.
Je hebt gewoon geen gelijk, geef het maar toe.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170501828
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus die mensen die niet in staat zijn een netwerk op te bouwen hebben pech?
Nee. Die missen dat talent.

Ik ben overigens ook geen netwerker pur sang. Dat maak ik op andere fronten weer goed.

Als je gebrek aan talent als pech wil zien, ja, dan speelt geluk en pech wel een rol. Al denk ik dat inzet een hoop goed kan maken.
pi_170501859
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt gewoon geen gelijk, geef het maar toe.
Nee, eerst schrijf je dat er geen reden is om het niet te doen en daarna kom je met redenen om het wel te doen. Dat is wezenlijk anders.
pi_170501905
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:07 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Goed argument Henk.

Denk je echt dat je even succesvol was geworden als zoon van een kneuterboer in Liberia? Of als zoon van verstandelijk beperkte ouders?
Gek. Als het jou uitkomt hebben we het ineens weer niet over Nederland, maar over de hele wereld.

Ik hou mij wel gewoon aan het onderwerp als je het niet erg vindt.
pi_170502908
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gek. Als het jou uitkomt hebben we het ineens weer niet over Nederland, maar over de hele wereld.

Ik hou mij wel gewoon aan het onderwerp als je het niet erg vindt.
In Nederland hebben we geen verstandelijk beperkte ouders? Of kinderen die in moeilijke omstandigheden opgroeien waar studeren misschien niet prioriteit nummer 1 is?

Geef gewoon toe dat geluk een belangrijke factor is in hoe succesvol je kunt zijn in het leven.

Voor het geval het niet duidelijk is: ik beweer niet dat succesvolle mensen niet getalenteerd zijn, maar er zijn een hoop net zo getalenteerde mensen niet zo succesvol.

Je kunt je overigens afvragen in hoeverre talent hebben ook niet gewoon geluk is, maar dan is het leven één en al geluk en pech...

[ Bericht 3% gewijzigd door Maverick_tfd op 26-04-2017 17:08:21 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 17:03:41 #200
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170502913
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 16:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, eerst schrijf je dat er geen reden is om het niet te doen en daarna kom je met redenen om het wel te doen. Dat is wezenlijk anders.
Idd. Dat betekend dat ik niet alleen jouw drogredenaties torpedeer maar ook nog eens met positieve argumenten kom voor herverdeling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170504263
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Idd. Dat betekend dat ik niet alleen jouw drogredenaties torpedeer maar ook nog eens met positieve argumenten kom voor herverdeling.
Ben je nou aan het trollen of begrijp jij niet eens wat je zelf post?
pi_170504314
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 17:03 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

In Nederland hebben we geen verstandelijk beperkte ouders? Of kinderen die in moeilijke omstandigheden opgroeien waar studeren misschien niet prioriteit nummer 1 is?

Geef gewoon toe dat geluk een belangrijke factor is in hoe succesvol je kunt zijn in het leven.

Voor het geval het niet duidelijk is: ik beweer niet dat succesvolle mensen niet getalenteerd zijn, maar er zijn een hoop net zo getalenteerde mensen niet zo succesvol.

Je kunt je overigens afvragen in hoeverre talent hebben ook niet gewoon geluk is, maar dan is het leven één en al geluk en pech...
Ook als je een kutjeugd hebt kun je slagen. Sterker nog, ik maak mij juist zorgen om mijn kinderen omdat ze opgroeien zonder noodzaak.
pi_170504459
Van mij mogen de rijken wel wat zwaarder belast worden... Kan toch niet dat er nog armen bestaan, met zoveel rijken in de wereld. Waar zijn we mee bezig.
pi_170504913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:38 schreef Odaiba het volgende:
Van mij mogen de rijken wel wat zwaarder belast worden... Kan toch niet dat er nog armen bestaan, met zoveel rijken in de wereld. Waar zijn we mee bezig.
Ik denk niet dat jij vrolijk wordt van een mondiale herverdeling.
pi_170505118
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:59 schreef VEM2012 het volgende:Ik denk niet dat jij vrolijk wordt van een mondiale herverdeling.
Inderdaad ja, vergeleken met pakweg 6,5 miljard overige aardbewoners hebben wij het in Nederland aardig goed.
Als we moeten herverdelen dan moeten alle Nederlanders inleveren, en flink ook :X
pi_170505725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, vergeleken met pakweg 6,5 miljard overige aardbewoners hebben wij het in Nederland aardig goed.
Als we moeten herverdelen dan moeten alle Nederlanders inleveren, en flink ook :X
Ja, dat is ook wel weer zo...Maargoed, inleveren gaan we sws deze eeuw.
  woensdag 26 april 2017 @ 20:25:40 #207
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170506920
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen of begrijp jij niet eens wat je zelf post?
Ik begrijp het en jij ook. Jij doet net alsof omdat je je ongelijk niet wilt toegeven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 april 2017 @ 20:26:10 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170506935
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 18:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook als je een kutjeugd hebt kun je slagen. Sterker nog, ik maak mij juist zorgen om mijn kinderen omdat ze opgroeien zonder noodzaak.
Dat doe je toch echt zelf. Je kan gewoon eisen aan je kinderen stellen zodat ze genoodzaakt zijn hun best te doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 april 2017 @ 20:34:43 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170507169
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 19:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, vergeleken met pakweg 6,5 miljard overige aardbewoners hebben wij het in Nederland aardig goed.
Als we moeten herverdelen dan moeten alle Nederlanders inleveren, en flink ook :X
Je hebt niks aan aardig goed als het leven in NL aardig duur is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170507200
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doe je toch echt zelf. Je kan gewoon eisen aan je kinderen stellen zodat ze genoodzaakt zijn hun best te doen.
Natuurlijk doen we dat.

Ze groeien echter wel op in een hele bijzondere realiteit waar financieel alles kan.
pi_170507215
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik begrijp het en jij ook. Jij doet net alsof omdat je je ongelijk niet wilt toegeven.
Jammer dat je je van de domme wil houden.
pi_170507229
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt niks aan aardig goed als het leven in NL aardig duur is.
Dat valt anders reuze mee.
  woensdag 26 april 2017 @ 20:37:07 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170507233
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk doen we dat.

Ze groeien echter wel op in een hele bijzondere realiteit waar financieel alles kan.
Dat doe je toch echt zelf. Je kan je kinderen zakgeld geven en ze zaken zelf laten betalen. en je kan ze na het halen van een diploma kostgeld vragen zodat ze een baan moeten zoeken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 april 2017 @ 20:46:42 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170507522
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat valt anders reuze mee.
Als je genoeg geld hebt valt dat vast mee. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170508175
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doe je toch echt zelf. Je kan je kinderen zakgeld geven en ze zaken zelf laten betalen. en je kan ze na het halen van een diploma kostgeld vragen zodat ze een baan moeten zoeken.
Kinderen merken het als je geld tekort komt, kinderen merken het ook als het in overvloed is.

Natuurlijk kun je ze goed leren uitstellen van behoeftes (dat lukt al voor zakgeld, gewoon beginnen met snoep), maar als je aan je ouders ziet wat een dreigend tekort aan het eind van de maand met hen doet, dan leer je echt meer dan wanneer je een keer geen gekd hebt voor een ijsje. ;)
pi_170508201
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je genoeg geld hebt valt dat vast mee. :')
Ga maar eens reizen. Dan zie je dat veel producten in arme landen niets goedkoper zijn.
  woensdag 26 april 2017 @ 21:48:29 #217
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170509339
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kinderen merken het als je geld tekort komt, kinderen merken het ook als het in overvloed is.

Natuurlijk kun je ze goed leren uitstellen van behoeftes (dat lukt al voor zakgeld, gewoon beginnen met snoep), maar als je aan je ouders ziet wat een dreigend tekort aan het eind van de maand met hen doet, dan leer je echt meer dan wanneer je een keer geen gekd hebt voor een ijsje. ;)
Daar heb je helemaal gelijk in. Armoede geeft stress en maakt mensen (en hun kinderen) dom en kortzichtig. Daarom is het ook een probleem wat armen meestal zelf niet op kunnen lossen. Wederom een argument voor herverdeling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 april 2017 @ 21:49:16 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170509360
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ga maar eens reizen. Dan zie je dat veel producten in arme landen niets goedkoper zijn.
In arme landen is het leven vaak goedkoper waardoor mensen van 1,5 dollar per dag in leven kunnen blijven. Dat is geen argument om arme mensen in Nederland rijk te noemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170509859
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Armoede geeft stress en maakt mensen (en hun kinderen) dom en kortzichtig. Daarom is het ook een probleem wat armen meestal zelf niet op kunnen lossen. Wederom een argument voor herverdeling.
Het is natuurlijk de andere kant op. Dom en kortzichtig zijn maakt de kans levensgroot dat je arm wordt.

In Nederland zijn geen armen gelukkig, dus we hebben al genoeg herverdeling gehad.
pi_170509883
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In arme landen is het leven vaak goedkoper waardoor mensen van 1,5 dollar per dag in leven kunnen blijven. Dat is geen argument om arme mensen in Nederland rijk te noemen.
Die eten een bakje rijst. Dat koop je hier in Nederland ook voor een paar cent, wat rijst.

Ga eens de wijde wereld in!
  woensdag 26 april 2017 @ 22:12:15 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170509959
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In arme landen is het leven vaak goedkoper waardoor mensen van 1,5 dollar per dag in leven kunnen blijven. Dat is geen argument om arme mensen in Nederland rijk te noemen.
Dus armoede is volgens jou een relatief begrip.
Dan zal er altijd armoede zijn zolang er inkomstenverschillen zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 26 april 2017 @ 22:58:46 #222
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170510937
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk de andere kant op. Dom en kortzichtig zijn maakt de kans levensgroot dat je arm wordt.
Daar is al een artikel over gepost. Iets met de zelfredzaamheid van burgers.

quote:
In Nederland zijn geen armen gelukkig, dus we hebben al genoeg herverdeling gehad.
Leugenaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 april 2017 @ 22:59:30 #223
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170510950
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die eten een bakje rijst. Dat koop je hier in Nederland ook voor een paar cent, wat rijst.

Ga eens de wijde wereld in!
Been there, done that, got the Tshirt. Met rijst alleen voed je je kinderen niet op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 april 2017 @ 23:02:32 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170511016
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus armoede is volgens jou een relatief begrip.
Geralateerd aan de lokale omstandigehden, ja. :')
quote:
Dan zal er altijd armoede zijn zolang er inkomstenverschillen zijn.
Dat is een cop-out. Miljonairs zijn niet arm omdat er miljardairs zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170511365
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus armoede is volgens jou een relatief begrip.
Dan zal er altijd armoede zijn zolang er inkomstenverschillen zijn.
Eh ja...
Alsof er geen armoede bestaat in Nederland. Kijk eens om je heen :')

Als je het inderdaad gaat vergelijken met Afrika of wat dan ook, dan is iedereen in Nederland rijk :')
pi_170514227
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk de andere kant op. Dom en kortzichtig zijn maakt de kans levensgroot dat je arm wordt.

In Nederland zijn geen armen gelukkig, dus we hebben al genoeg herverdeling gehad.
Sommigen zijn arm geboren, dat heeft dus nooit iets te doen met dom en kortzichtig zijn. Is dan namelijk zeer zwaar om met 17 miljoen rijken/pooiers geld bij elkaar te sparen voor de oude dag. Toch?
pi_170514326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 06:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Sommigen zijn arm geboren, dat heeft dus nooit iets te doen met dom en kortzichtig zijn. Is dan namelijk zeer zwaar om met 17 miljoen rijken/pooiers geld bij elkaar te sparen voor de oude dag. Toch?
Jij vindt het wel makkelijk om de schuld buiten jezelf te zoeken, toch?
pi_170514388
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij vindt het wel makkelijk om de schuld buiten jezelf te zoeken, toch?
Je laatste post's hier zijn wel bijzonder kinderachtig. Wat probeer je bereiken hiermee?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170514413
quote:
10s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij vindt het wel makkelijk om de schuld buiten jezelf te zoeken, toch?
Inderdaad.
pi_170514534
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 07:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je laatste post's hier zijn wel bijzonder kinderachtig. Wat probeer je bereiken hiermee?
Als volwassenen als verongelijkte kleuters gaan lopen klagen over zaken die eigenlijk best goed voor elkaar zijn (als je toch toch de minima moet behoren, dan is Nederland echt een van de beste opties), dan heb ik wat moeite om mijn ergernis over dat geklaag voor mij te houden.

Als jij dat kinderachtig vindt van mij, be my guest.
  donderdag 27 april 2017 @ 13:14:14 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170519491
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 08:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als volwassenen als verongelijkte kleuters gaan lopen klagen over zaken die eigenlijk best goed voor elkaar zijn (als je toch toch de minima moet behoren, dan is Nederland echt een van de beste opties), dan heb ik wat moeite om mijn ergernis over dat geklaag voor mij te houden.

Als jij dat kinderachtig vindt van mij, be my guest.
Ik hoor jou alleen maar zeuren en klagen. Ga eens iets zinnigs doen of zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator donderdag 27 april 2017 @ 14:03:15 #232
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170520685
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoor jou alleen maar zeuren en klagen. Ga eens iets zinnigs doen of zo.
Dat deed hij. Daarom heeft hij nu veel van datgene wat jij graag opnieuw verdeeld wil zien.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170520739
ik ben ook rijk en heb heel veel geld ^O^

wajong skkltjes die nu boos zijn hier _O-
pi_170520839
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoor jou alleen maar zeuren en klagen. Ga eens iets zinnigs doen of zo.
Wat knap dat jij mij hoort!
pi_170531587
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 20:42 schreef Dally het volgende:

[..]

En stort de hele maatschappij meteen volledig in.
Waarom zou je in godsnaam elke dag vroeg je bed uit als je toch wel evenveel krijgt als iedereen?
Waarom zou je spaarzaam omgaan met geld als al het geld toch steeds herverdeeld wordt?
In zo'n situatie is er geen enkele motivatie meer om iets te presteren.

Bovendien komt er plotseling zoveel geld terecht bij mensen die het meteen uitgeven dat de spullen die je kan kopen opraken met gigantische inflatie tot gevolg. Bovendien maakt niemand die spullen meer. Geld wordt binnen een paar jaar compleet nutteloos.
Waarom maken de rijken hun geld niet op, maar juist meer geld?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_170532891
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:12 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom maken de rijken hun geld niet op, maar juist meer geld?
Je moet wel heel bewust alles weg gaan pissen als je als rijke je geld op wil maken.
pi_170533261
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:12 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom maken de rijken hun geld niet op, maar juist meer geld?
Kan dat wel zo makkelijk? Is dat niet voornamelijk geld dat zit in panden, bedrijven, leningen aan overheden, etc?
pi_170533477
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 22:12 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom maken de rijken hun geld niet op, maar juist meer geld?
Omdat het nooit genoeg is. Rijke mensen zijn dan ook totaal wereldvreemd.
En uiteraard volkomen op zichzelf gericht.
  maandag 1 mei 2017 @ 07:23:15 #239
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170600960
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:55 schreef CoolGuy het volgende:

Als als als. De realiteit waarin we nu leven is dat het draait om geld.
Tijd om dat te veranderen, dus.

quote:
Het is niet anders dan ruilhandel, want voor deze hoeveelheid geld krijg jij ding/dienst X. Vroeger ging dat met vee of speerpunten, of dierenhuiden, of of of, maar dat principe is al heel oud.
Vroeger ruilde je wat je had voor datgene wat je nodig had. Dat is in de huidige wereld allang niet meer zo. Nu gaat het alleen nog maar om 'meer, meer, meer'.
"There's enough for everbybody's need, but not for everybody's greed".

quote:
Dat kun je leuk vinden of niet, maar dat gaat geen invloed hebben op de realiteit.
Totdat genoeg mensen vinden dat het anders moet en ook daadwerkelijk bereid zijn er iets voor te doen. Dan gaat het absoluut invloed hebben op de realiteit. Het invoeren van een basisinkomen zou bijvoorbeeld een kleine stap zijn op de goede weg.

Maar ik zie aan jouw en VEM's reacties dat jullie daar niet toe bereid zijn. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 1 mei 2017 @ 07:31:30 #240
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170600992
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 13:56 schreef VEM2012 het volgende:

Nou, ik geef je op een briefje dat een Aston fijner rijdt dan een Dacia.
En 80% van de automobilisten zal dat aan hun reet roesten. Die hebben zitplaatsen en bagageruimte nodig voor hun drie koters en de kampeerspullen.

quote:
Je begon zelf over geld, dus het is wat raar dat je mij verwijt daarop terug te koppelen.
Waar verwijt ik je dat? Ik stel alleen maar dat jouw denken volledig geconditioneerd is door geld.

quote:
Antwoord vraag 2: ik hoef voor het geld niet meer te werken. Maar ik vind mijzelf niet representatief. Vandaar dat ik die vraag liet liggen.
Is geen antwoord op mijn vraag. Ik stel hem anders: als geld niet de beloning was geweest, had je er dan net zo veel effort in gestoken?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 09:21:37 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170601749
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 07:23 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Tijd om dat te veranderen, dus.

[..]

Vroeger ruilde je wat je had voor datgene wat je nodig had. Dat is in de huidige wereld allang niet meer zo. Nu gaat het alleen nog maar om 'meer, meer, meer'.
"There's enough for everbybody's need, but not for everybody's greed".

Was jij daar bij dan? dat je dat zo stellig kunt beweren? Ook toen waren er vast mensen die meer hadden dan anderen.

quote:
Totdat genoeg mensen vinden dat het anders moet en ook daadwerkelijk bereid zijn er iets voor te doen. Dan gaat het absoluut invloed hebben op de realiteit. Het invoeren van een basisinkomen zou bijvoorbeeld een kleine stap zijn op de goede weg.

Maar ik zie aan jouw en VEM's reacties dat jullie daar niet toe bereid zijn. :)
Daar moeten die mensen dan energie in steken om dat te bewerkstelligen, en ik denk zomaar dat die mensen daar helemaal geen zin in hebben, die willen gewoon een beetje passief blijven zitten en roeptoeteren vanaf de zijlijn want als die mensen zin hadden om ergens moeite voor te doen hadden ze wel energie ergens in gestoken om het voor zichzelf beter te maken ipv makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat het anders moet en dat anderen dat maar moeten oplossen.

Maar goed, dan heb je een basisinkomen. Geweldig. Ga je nog steeds mensen hebben die meer hebben dan dat basisinkomen, of is het zo dat het er helemaal niet om gaat dat de mensen die nu 'veel te veel' hebben per se minder moeten krijgen, en ook niet om dat een hele groep een hoger inkomen krijgt (waar men zich maar al te graag achter verschuild), maar dat het hier stiekem om het individu gaat die graag meer wil hebben zonder daar moeite voor te hoeven doen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170601859
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

En zo is dat. De meeste rechtse stemmers stemmen steevast tegen hun eigen beste interesse in en praten dit goed.
Want als je in de bijstand zit is het in je grootste belang om nog meer bijstandstrekkers het land in te laten zoals links wil.
  maandag 1 mei 2017 @ 09:35:31 #243
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170601944
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:21 schreef CoolGuy het volgende:

Was jij daar bij dan? dat je dat zo stellig kunt beweren? Ook toen waren er vast mensen die meer hadden dan anderen.
Ik kan het net zo stellig beweren als jij het tegendeel. :)

quote:
Maar goed, dan heb je een basisinkomen. Geweldig. Ga je nog steeds mensen hebben die meer hebben dan dat basisinkomen
Zeker. Maar het is de eerste stap op weg naar arbeid loskoppelen van geld.

quote:
maar dat het hier stiekem om het individu gaat die graag meer wil hebben zonder daar moeite voor te hoeven doen?
Omdat jij zelf zo in elkaar zit?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170601992
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 23:01 schreef aloa het volgende:

[..]

Omdat het nooit genoeg is. Rijke mensen zijn dan ook totaal wereldvreemd.
En uiteraard volkomen op zichzelf gericht.
Hoe oud ben jij?
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 09:48:14 #245
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170602113
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:35 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ik kan het net zo stellig beweren als jij het tegendeel. :)

[..]

Zeker. Maar het is de eerste stap op weg naar arbeid loskoppelen van geld.

[..]

Omdat jij zelf zo in elkaar zit?
Ah, arbeid loskoppelen van geld. Ja, dat zal vast betekenen dat mensen die dure opleidingen willen doen, dat nog steeds doen, ook al gaat hun dat later niks opleveren, want ja, je gaat niet meer werken voor het geld, dus waarom zou je een opleiding gaan doen die je uiteindelijk niets meer gaat opleveren, immers, je gaat niet meer werken voor geld. Of wil je geld in zijn algemeenheid weg hebben?

Ik? :D Neuh, maar ik klaag dan ook niet bij elke kans die ik heb dat het allemaal zo oneerlijk verdeeld is en dat het allemaal anders moet waarbij het uiteindelijk resultaat is dat ik meer krijg zonder daar iets voor te hoeven doen. Ik klaag ook niet dat er mensen zijn die meer hebben dan ik. Daarvan zijn er al meer dan genoeg hier op FOK!.

Als ik iets wil, doe ik daar zélf moeite voor. Maar ja, als je dan wat meer hebt dan een ander dan heb je de huilers hier die dat allemaal niet terecht vinden :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170602386
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
15
pi_170602553
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:03 schreef aloa het volgende:

[..]

15
Dat verklaard een hoop. Een miljardair is over het algemeen niet iemand met een miljard euro op de pinrekening, maar iemand die een miljard aan waarde in bedrijven bezit. Over het algemeen juichen we die mensen toe als hun waarde stijgt, omdat ze blijkbaar goed leiding aan een bedrijf geven waardoor mensen hun baan behouden. Er zijn inderdaad wereldvreemde miljardairs. Over het algemeen in de techindustrie, maar ondanks alle hype is die nog betrekkelijk klein en zelfs daar zijn ze in de minderheid. Als je wereldvreemd bent is het namelijk moeilijk een aantrekkelijk product te verzinnen en verkopen.
pi_170602726
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat verklaard een hoop. Een miljardair is over het algemeen niet iemand met een miljard euro op de pinrekening, maar iemand die een miljard aan waarde in bedrijven bezit. Over het algemeen juichen we die mensen toe als hun waarde stijgt, omdat ze blijkbaar goed leiding aan een bedrijf geven waardoor mensen hun baan behouden. Er zijn inderdaad wereldvreemde miljardairs. Over het algemeen in de techindustrie, maar ondanks alle hype is die nog betrekkelijk klein en zelfs daar zijn ze in de minderheid. Als je wereldvreemd bent is het namelijk moeilijk een aantrekkelijk product te verzinnen en verkopen.
Bedankt voor de info.
pi_170602767
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Want als je in de bijstand zit is het in je grootste belang om nog meer bijstandstrekkers het land in te laten zoals links wil.
Die bijstand wordt zo ook wel gekort, daar hoeven heus geen extra immigranten voor het land in te komen. Maar dit is wel waar de linkse partijen stuk op gaan. Voor mij zou een SP o.i.d. best interessant zijn want ik onderschrijf hun sociale waarden. De minder bedeelde Nederlander gaat mij aan het hart. De mensen in wiens zorg wordt gesneden gaan mij aan het hart. Met name de VVD laat een groot deel van Nederland gewoon in de kou staan, maar bijv. Wilders stemt ook grotendeels met de VVD mee.

Echter wil ik ook een leefbaar Nederland houden en daarvoor moet je migratie beperken. Daar zijn linkse partijen totaal niet scherp in. Die aanschouwen de puinhoop in de islamitische landen en in de islamitische wijken in Europa en denken blijkbaar, zou dat hier ook niet mooi zijn. Of ze denken dat die mensen bij toverslag veranderen als ze de NL-grens over zijn. Een VVD doet hier ook weinig aan trouwens, laat staan dat een D66 dat gaat doen.

Ik heb daarom op Nieuwe Wegen gestemd omdat die partij beide zaken verenigt, maar dat heeft helaas weinig zoden aan de dijk gezet.
pi_170602998
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat verklaard een hoop. Een miljardair is over het algemeen niet iemand met een miljard euro op de pinrekening, maar iemand die een miljard aan waarde in bedrijven bezit. Over het algemeen juichen we die mensen toe als hun waarde stijgt, omdat ze blijkbaar goed leiding aan een bedrijf geven waardoor mensen hun baan behouden. Er zijn inderdaad wereldvreemde miljardairs. Over het algemeen in de techindustrie, maar ondanks alle hype is die nog betrekkelijk klein en zelfs daar zijn ze in de minderheid. Als je wereldvreemd bent is het namelijk moeilijk een aantrekkelijk product te verzinnen en verkopen.
Of ze hebben gewoon goed gesneden in kosten, waardoor de winst verhoogt maar het aantal arbeidsplekken vermindert. Men is in Nederland niet voor niks bang voor een overname van AKZO-Nobel. Overnames gaan over het algemeen gepaard met reorganisaties met als doel om de winst voor de aandeelhouders te vergroten. Die worden er rijker van, maar jan met de pet raakt zijn baan kwijt.
pi_170604591
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 07:23 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Tijd om dat te veranderen, dus.

[..]

Vroeger ruilde je wat je had voor datgene wat je nodig had. Dat is in de huidige wereld allang niet meer zo. Nu gaat het alleen nog maar om 'meer, meer, meer'.
"There's enough for everbybody's need, but not for everybody's greed".

[..]

Totdat genoeg mensen vinden dat het anders moet en ook daadwerkelijk bereid zijn er iets voor te doen. Dan gaat het absoluut invloed hebben op de realiteit. Het invoeren van een basisinkomen zou bijvoorbeeld een kleine stap zijn op de goede weg.

Maar ik zie aan jouw en VEM's reacties dat jullie daar niet toe bereid zijn. :)
Ik hou er niet zo van om mij te verzetten tegen de realiteit.

In de tijd van ruilhandel had je een hele kleine groep die luxe had en de rest had gewoon ellende. Wil jij daar echt naar terug?
pi_170604697
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 07:31 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

En 80% van de automobilisten zal dat aan hun reet roesten. Die hebben zitplaatsen en bagageruimte nodig voor hun drie koters en de kampeerspullen.

[..]

Waar verwijt ik je dat? Ik stel alleen maar dat jouw denken volledig geconditioneerd is door geld.

[..]

Is geen antwoord op mijn vraag. Ik stel hem anders: als geld niet de beloning was geweest, had je er dan net zo veel effort in gestoken?
Als werkelijk 80% van de automobilisten alleen maar van a naar b willen en niets geven om luxe, dan zou meer dan 80% nu kiezen voor de goedkoopste optie lijkt mij zo. Dat doen ze niet. Waarom denk jij dat dat zo is?

Dat mijn denken geconditioneerd is door geld is onwaar, ik geef jou antwoord op de vraag die jij stelt en jij begon over geld.

En het antwoord op jouw vraag volgt weldegelijk uit mijn antwoord. Ik heb al genoeg geld, dus speelt het geen rol meer. Ik heb lol in wat ik doe en daarom steek ik er energie in.
pi_170604781
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:35 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Of ze hebben gewoon goed gesneden in kosten, waardoor de winst verhoogt maar het aantal arbeidsplekken vermindert. Men is in Nederland niet voor niks bang voor een overname van AKZO-Nobel. Overnames gaan over het algemeen gepaard met reorganisaties met als doel om de winst voor de aandeelhouders te vergroten. Die worden er rijker van, maar jan met de pet raakt zijn baan kwijt.
Als je meer personeel hebt dan werk om te verzetten is het ook redelijk idioot om dat personeel aan te houden.

Een en ander is het gevolg van automatisering.
pi_170604832
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je meer personeel hebt dan werk om te verzetten is het ook redelijk idioot om dat personeel aan te houden.

Een en ander is het gevolg van automatisering.
Als dat altijd de realiteit zou zijn zou je een punt hebben. Meestal wordt er van ander personeel verwacht om meer te produceren, mensen die daarin niet mee kunnen worden de laan uitgestuurd. Heb het helaas in persoonlijke kring ook zien gebeuren. Je hebt als werknemer steeds minder rechten helaas.
pi_170604966
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:12 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als dat altijd de realiteit zou zijn zou je een punt hebben. Meestal wordt er van ander personeel verwacht om meer te produceren, mensen die daarin niet mee kunnen worden de laan uitgestuurd. Heb het helaas in persoonlijke kring ook zien gebeuren. Je hebt als werknemer steeds minder rechten helaas.
Dat zal best eens ergens voorkomen. Maar dat zijn uitzonderingen, omdat je dat alleen kan doen als de mensen de jaren daarvoor minder deden dan ze aan kunnen.

Als je mensen gaat overvragen krijg je hoger ziekteverzuim. Dat schiet niet op.
pi_170605545
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zal best eens ergens voorkomen. Maar dat zijn uitzonderingen, omdat je dat alleen kan doen als de mensen de jaren daarvoor minder deden dan ze aan kunnen.

Als je mensen gaat overvragen krijg je hoger ziekteverzuim. Dat schiet niet op.
Je krijgt een soort selectie van mensen die het trekken om onmenselijke uren en productie te draaien. Wat ik ook heel veel zie is dat mensen voor een half jaar of jaar werken, ze helemaal opbranden en dan vervangen worden met de volgende loonslaaf. Doodzonde dat de vakbonden zo op hun gat liggen in Nederland, want er ligt echt werk zat voor ze.
  maandag 1 mei 2017 @ 12:40:10 #257
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170605560
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:48 schreef CoolGuy het volgende:

Ah, arbeid loskoppelen van geld. Ja, dat zal vast betekenen dat mensen die dure opleidingen willen doen, dat nog steeds doen, ook al gaat hun dat later niks opleveren, want ja, je gaat niet meer werken voor het geld, dus waarom zou je een opleiding gaan doen die je uiteindelijk niets meer gaat opleveren, immers, je gaat niet meer werken voor geld. Of wil je geld in zijn algemeenheid weg hebben?
Natuurlijk. Wie zou dat niet willen. :)

quote:
Ik? :D Neuh, maar ik klaag dan ook niet bij elke kans die ik heb dat het allemaal zo oneerlijk verdeeld is
Ik ook niet.

quote:
Als ik iets wil, doe ik daar zélf moeite voor. Maar ja, als je dan wat meer hebt dan een ander dan heb je de huilers hier die dat allemaal niet terecht vinden :D
De mensheid zal nooit echte gelijkheid kennen, zolang we geld niet verbannen. Een samenleving creeeren waar persoonlijk gewin niet de drijfveer is, maar persoonlijke ontwikkeling.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tango5Romeo op 01-05-2017 12:52:57 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 1 mei 2017 @ 12:45:18 #258
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170605714
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

Als werkelijk 80% van de automobilisten alleen maar van a naar b willen en niets geven om luxe, dan zou meer dan 80% nu kiezen voor de goedkoopste optie lijkt mij zo. Dat doen ze niet. Waarom denk jij dat dat zo is?
Simpel. Status (geconditioneerd, dus). :)

quote:
Dat mijn denken geconditioneerd is door geld is onwaar, ik geef jou antwoord op de vraag die jij stelt en jij begon over geld.
Jouw antwoord op mijn vraag suggereert iets anders. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170605882
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:39 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je krijgt een soort selectie van mensen die het trekken om onmenselijke uren en productie te draaien. Wat ik ook heel veel zie is dat mensen voor een half jaar of jaar werken, ze helemaal opbranden en dan vervangen worden met de volgende loonslaaf. Doodzonde dat de vakbonden zo op hun gat liggen in Nederland, want er ligt echt werk zat voor ze.
Ik zie vooral werknemers die heel rustig aan doen, maar alles is subjectief natuurlijk.
pi_170605910
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:45 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Simpel. Status (geconditioneerd, dus). :)

[..]

Jouw antwoord op mijn vraag suggereert iets anders. :)
Jij bedenkt een werkelijkheid en ziet alleen maar bewijzen daarvan omdat je dat wil zien. Dat mag hoor, maar het wordt zo wel een welles nietes...
pi_170606078
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie vooral werknemers die heel rustig aan doen, maar alles is subjectief natuurlijk.
Haha ja, dat zie ik wel meer werkgevers zeggen. Is ook slecht voor de portemonnee om wat anders te beweren. Er bestaan gelukkig ook nog goede bazen trouwens, al wordt het wel minder.
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 13:05:18 #262
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170606160
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:40 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Natuurlijk. Wie zou dat niet willen. :)

[..]

Ik ook niet.

[..]

De mensheid zal nooit echte gelijkheid kennen, zolang we geld niet verbannen. Een samenleving creeeren waar persoonlijk gewin niet de drijfveer is, maar persoonlijke ontwikkeling.
En waarom moet er per se gelijkheid zijn dan? Gelijkheid is niet dat iedereen hetzelfde heeft, gelijkheid is dat iedereen dezelfde kansen heeft. Sommige mensen grijpen die kansen, anderen niet, sommigen hebben geluk, ander minder geluk. Dat zal altijd zo zijn.

Overigens heb je je post aangepast, want daar stond net nog een sneer richting mij, over dat ik gelijkheid niet zo belangrijk vind ofzo toch?

Om daar maar even op te reageren; als jij miljardair bent, prima, als jij geen miljardair bent, net zo prima. Uiteindelijk, puntje bij paaltje, als 't er op aankomt, vind ik het alleen maar belangrijk of de mensen die ik lief heb het goed hebben, de rest boeit me niet.

En dat is voor de meeste mensen zo, of wou jij soms beweren dat jij jezelf helemaal niks gunt omdat dat niet eerlijk is omdat Henk van bij jou op de hoek minder te besteden heeft als jij, en jij dat geld dan niet aan jezelf uitgeeft, maar naar hem gaat brengen elke maand?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 1 mei 2017 @ 13:06:52 #263
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170606195
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

Jij bedenkt een werkelijkheid
Welke werkelijkheid bedenk ik dan, volgens jou?

quote:
...en ziet alleen maar bewijzen daarvan omdat je dat wil zien.
Of omdat psychologen en sociologen dat al lang hebben aangetoond? Maakt jouw bedrijf gebruik van reclame en marketing?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  maandag 1 mei 2017 @ 13:16:54 #264
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170606405
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

En waarom moet er per se gelijkheid zijn dan?
Hahahahahahaha! Je bent grappig! (hoop ik....anders is het diep en diep triest)

quote:
Gelijkheid is niet dat iedereen hetzelfde heeft, gelijkheid is dat iedereen dezelfde kansen heeft.
En in de huidige wereld is dat overduidelijk niet zo.

quote:
Overigens heb je je post aangepast, want daar stond net nog een sneer richting mij, over dat ik gelijkheid niet zo belangrijk vind ofzo toch?
Ja, die had ik weggehaald want niet gepast. Grappige is dat jouw reactie wel die sneer exact onderschrijft. :)

quote:
En dat is voor de meeste mensen zo
Want de mensen zijn geconditioneerd.

quote:
of wou jij soms beweren dat jij jezelf helemaal niks gunt omdat dat niet eerlijk is omdat Henk van bij jou op de hoek minder te besteden heeft als jij, en jij dat geld dan niet aan jezelf uitgeeft, maar naar hem gaat brengen elke maand?
Nee, natuurlijk niet. Ben niet gek. Maar ik denk er in ieder geval over na. Hoe er echt gelijkheid (en eerlijkheid) gecreeerd zou kunnen worden. Afschaffen van het binnenharken van geld (en persoonlijk gewin in bredere zin) is daarvoor een eerste vereiste.

Jouw visie heb je duidelijk verwoord: "ik heb genoeg poen en de rest van de wereld kan verrekken". Mooie levensinvulling. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170608048
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:01 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Haha ja, dat zie ik wel meer werkgevers zeggen. Is ook slecht voor de portemonnee om wat anders te beweren. Er bestaan gelukkig ook nog goede bazen trouwens, al wordt het wel minder.
Ziekteverzuim hier is nihil. Dus kan ik mij niet voorstellen dat de werkdruk hier te hoog ligt.

Ik doelde ook vooral niet enkel op mijn bedrijf. Ik zie gelukkig meer dan alleen dat.
pi_170608108
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:06 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Welke werkelijkheid bedenk ik dan, volgens jou?

[..]

Of omdat psychologen en sociologen dat al lang hebben aangetoond? Maakt jouw bedrijf gebruik van reclame en marketing?
Nou, dat mensen die niet de allergoedkoopste auto kopen dat vooral vanwege status doen bijvoorbeeld.

Jouw mening wordt verder niet ondersteund door de wetenschap, maar als jij onderzoeken voorradig hebt waaruit dat wel blijkt zou ik ze hier even posten. Dat zou best interessant leesvoer kunnen zijn.
pi_170608119
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ziekteverzuim hier is nihil. Dus kan ik mij niet voorstellen dat de werkdruk hier te hoog ligt.

Ik doelde ook vooral niet enkel op mijn bedrijf. Ik zie gelukkig meer dan alleen dat.
Ziekteverzuim zegt mij niet zo heel veel. Ik ken ook plekken waar ziekteverzuim haast nihil was, want ziek melden betekende opzouten. Als jij dan op een half jaar contract o.i.d. zit dan weet je wel beter. In mijn directe omgeving zijn er ook voldoende mensen tegen beter weten in gaan werken met een griep of een zware bronchitis. Je zult wel moeten als je je plek niet kwijt wilt raken. Gezond en goed voor de werknemers is echter wat anders.
pi_170608213
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:20 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ziekteverzuim zegt mij niet zo heel veel. Ik ken ook plekken waar ziekteverzuim haast nihil was, want ziek melden betekende opzouten. Als jij dan op een half jaar contract o.i.d. zit dan weet je wel beter. In mijn directe omgeving zijn er ook voldoende mensen tegen beter weten in gaan werken met een griep of een zware bronchitis. Je zult wel moeten als je je plek niet kwijt wilt raken. Gezond en goed voor de werknemers is echter wat anders.
Ook niet het geval hier.

Ik heb echt tevreden werknemers.
pi_170608471
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook niet het geval hier.

Ik heb echt tevreden werknemers.
Zoals ik zeg, er bestaan ook nog goede bazen. Maar slechte bazen wordt geen strobreed in de weg gelegd. Wat dat aangaat blijft het jammer dat de vakbonden geen fuck meer voorstellen.
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 15:23:26 #270
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170609608
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:16 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Hahahahahahaha! Je bent grappig! (hoop ik....anders is het diep en diep triest)

[..]

En in de huidige wereld is dat overduidelijk niet zo.

[..]

Ja, die had ik weggehaald want niet gepast. Grappige is dat jouw reactie wel die sneer exact onderschrijft. :)

[..]

Want de mensen zijn geconditioneerd.

[..]

Nee, natuurlijk niet. Ben niet gek. Maar ik denk er in ieder geval over na. Hoe er echt gelijkheid (en eerlijkheid) gecreeerd zou kunnen worden. Afschaffen van het binnenharken van geld (en persoonlijk gewin in bredere zin) is daarvoor een eerste vereiste.

Jouw visie heb je duidelijk verwoord: "ik heb genoeg poen en de rest van de wereld kan verrekken". Mooie levensinvulling. :)
Oh nee? En waarom niet dan? Is dat omdat het dan aan je eigen portomonnee komt? Want Henk van op de hoek met zijn bijstand kan nu direct wel wat geld gebruiken, en jij bent helemaal voor gelijkheid, dus waarom ga jij dan niet een keer minder uit eten, en strip je je uitgaven niet helemaal terug tot de absolute noodzakelijke dingen, en geef je de rest van dat geld aan Henk? Of aan de voedselbank, of de gaarkeuken, of of of?

Want dat is wat je predikt. Gelijkheid, gelijkheid voor iedereen, maar dat is zeker alleen maar zo als dat ándere mensen geld kost in plaats van jou? Een beter milieu begint bij jezelf, nou, jij kunt Henk nu vanavond al heel blij maken, maar dat doe je niet. Je roept veel, maar je doét 't niet.

Ik zeg dan in ieder geval nog dat Henk me geen snars interesseert, dus als ik moet kiezen tussen nóg een keer uit eten gaan deze week of hem dat geld brengen, dan kies ik voor nog een keer uit eten gaan. Jij denkt dat ook, want dát is waar je naar handelt. Jij gaat Henk ook geen envelopje brengen. Maar inderdaad, als de mensen waar ík om geef het maar goed hebben, de rest van de wereld interesseert me geen ene moer, of ze nou zo arm zijn als straatratten of rijker dan dan wie ook.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 1 mei 2017 @ 15:28:07 #271
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170609706
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh nee? En waarom niet dan?
Omdat jij met het belegen riedeltje komt dat de armen het armoedeprobleem moeten oplossen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 15:35:51 #272
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170609851
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat jij met het belegen riedeltje komt dat de armen het armoedeprobleem moeten oplossen.
Waar zeg ik dat dan? Ik zeg toch niet dat 'de armen' dat issue moeten oplossen? Ik vraag me wel af waarom mensen die zeggen 'daar heb ik geen trek in' zowat worden gekruisigd, maar mensen die dat kruisigen dan doen, zelf blijkbaar niet doen wat ze roeptoeteren. Ik neem even aan dat jij bv niet 'arm' bent, jij zult je vast wel een keer iets permitteren? Waarom stop je daar dan niet mee en breng je dat geld naar een 'arme' bij jou in de buurt?

Waarom kan dat niet?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 1 mei 2017 @ 16:25:27 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170610873
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
Waar zeg ik dat dan?
Volgens jou hoeven de rijken het niet te doen, dus.....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 16:37:29 #274
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170611151
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens jou hoeven de rijken het niet te doen, dus.....
Leuk rookgordijntje werp je op, want je geeft geen antwoord op de vraag, omdat dat antwoord is 'nee dat wil ik niet want ik wil niet dat het mij persoonlijk iets gaat kosten' en je dan dus enorm hypocriet bezig bent, want dat verlang jij wel van anderen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 1 mei 2017 @ 16:49:23 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170611439
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 19:40 schreef Ulx het volgende:
Prima toch, de rijken zou men minder in de weg moeten leggen en de middenklasse en de armeren moet men het moeilijker maken, opdat zij gemotiveerd worden ook rijk te worden.
Exact. Sterker: dat je hele dagen op je reet zit en daarvoor geld vangt, kun je nog een radicale keuze noemen, waarvoor enig respect valt op te brengen.
Maar dat je een heel leven lang braaf als een nowhere man aan de weg timmert zonder zelf vooruit te komen in de maatschappij, dat is vooral heel kwalijk. En in die zin alleen onze minachting waard.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170611523
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zoals ik zeg, er bestaan ook nog goede bazen. Maar slechte bazen wordt geen strobreed in de weg gelegd. Wat dat aangaat blijft het jammer dat de vakbonden geen fuck meer voorstellen.
Er lijkt geen behoefte meer te zijn als het gaat om vakbonden. Ik zou dan denken dat werknemers over het algemeen best tevreden zijn. Zo slecht is het ook niet in Nederland over het algemeen.
  maandag 1 mei 2017 @ 17:58:36 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170613090
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Leuk rookgordijntje werp je op, want je geeft geen antwoord op de vraag, omdat dat antwoord is 'nee dat wil ik niet want ik wil niet dat het mij persoonlijk iets gaat kosten' en je dan dus enorm hypocriet bezig bent, want dat verlang jij wel van anderen.
Dat heb ik van jou geleerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 1 mei 2017 @ 17:59:22 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170613108
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
Er lijkt geen behoefte meer te zijn als het gaat om vakbonden.
De vakbonden worden systematisch kapot gemaakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170613802
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De vakbonden worden systematisch kapot gemaakt.
Tuurlijk.

Jongeren hebben gewoon geen interesse om lid te worden. Of dat nu verstandig is of niet, het is een vrije keuze.
  Beste debater 2022 maandag 1 mei 2017 @ 18:37:31 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170614149
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh nee? En waarom niet dan? Is dat omdat het dan aan je eigen portomonnee komt? Want Henk van op de hoek met zijn bijstand kan nu direct wel wat geld gebruiken, en jij bent helemaal voor gelijkheid, dus waarom ga jij dan niet een keer minder uit eten, en strip je je uitgaven niet helemaal terug tot de absolute noodzakelijke dingen, en geef je de rest van dat geld aan Henk? Of aan de voedselbank, of de gaarkeuken, of of of?

Want dat is wat je predikt. Gelijkheid, gelijkheid voor iedereen, maar dat is zeker alleen maar zo als dat ándere mensen geld kost in plaats van jou? Een beter milieu begint bij jezelf, nou, jij kunt Henk nu vanavond al heel blij maken, maar dat doe je niet. Je roept veel, maar je doét 't niet.

Ik zeg dan in ieder geval nog dat Henk me geen snars interesseert, dus als ik moet kiezen tussen nóg een keer uit eten gaan deze week of hem dat geld brengen, dan kies ik voor nog een keer uit eten gaan. Jij denkt dat ook, want dát is waar je naar handelt. Jij gaat Henk ook geen envelopje brengen. Maar inderdaad, als de mensen waar ík om geef het maar goed hebben, de rest van de wereld interesseert me geen ene moer, of ze nou zo arm zijn als straatratten of rijker dan dan wie ook.
Precies, en daarom zal belasting voor een sociaal vangnet altijd afgedwongen moeten worden. En gelukkig maar.

Blijft een vreemde redenering van types die meteen in een stuip schieten als iemand oppert om de boel wat gelijkwaardiger te delen; dat moet wel moreel superieure diarree zijn van een SJW'er die dat zelf natuurlijk nooit in de praktijk zal doen.

Nou, nee. Om twee redenen acht ik, als conservatief linkse sociaal-democraat, het een waanidee om al je bezittingen op te geven. Allereerst: in mijn eentje kan ik de zieken, werklozen en ouderen in de samenleving als geheel never nooit niet onderhouden. Derhalve, en zeker omdat je zelf al aangeeft dat vreemden je niet interesseren, is het noodzakelijk in een beschaafde samenleving dat ieder kapitaalkrachtig lid daarvan een redelijke bijdrage levert aan een vangnet voor zijn medeburgers. Ja, ook die je niet kent. Je bent hier niet alleen

Ten tweede, juist de retoriek van types als jij zorgt ervoor dat ik wel uitkijk dat ik al m'n fortuin weggeef. Op barmhartigheid hoef ik niet te rekenen, mocht zoals je beweert het gros van de samenleving enkel geïnteresseerd zijn in zijn geliefden. Beetje een damn if you do ("Jouw keuze, had je je geld maar niet weg moeten geven") damn if you don't ("hypocriet, jij geeft je geld ook niet weg!") gevalletje.

Ja, op die manier is het lekker roepen dat het allemaal moreel superieur gemasturbeer van SJW's is.

De enige reden dat ik mijzelf conservatief links acht, is omdat ik de meest stabiele samenleving er een acht waarin iedereen gelijke kansen heeft om diens potentieel te ontwikkelen, en er een vangnet is, bekostigd door ons allemaal, om zij die een steun in de rug nodig hebben, om wat voor reden dan ook, bij de samenleving betrokken te houden. Dan maar belasting betalen. Dat is beschaving waard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 19:50:17 #281
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170616025
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat heb ik van jou geleerd.
Nee, je valt door de mand, want jij wil wel dat het 'gelijker' wordt, wat in de praktijk betekent dat jij vooral krijgt, en vooral weinig tot helemaal niets hoeft te geven. Natuurlijk wil je dat, want jij wordt daar alleen maar beter van, zonder dat je de lasten daarvan hebt.

Jou zie ik, net als de meesten van je gelijkgestemden, bv niet in FHF, hier op FOK!, om maar een heel klein voorbeeldje te geven van iets wat je heel simpel kunt doen. Een lousy fucking 25 euro om een Kerstpakketje samen te (laten) stellen voor iemand die het slechter heeft dan jij, en dat kan er bij jou, niet van af, want stel je voor dat je een euro moet missen.

Nee, dan maar verschuilen achter 'de grote groep' armen waarvoor je het zogenaamd beter wil hebben. Jij wil het beter hebben voor jou, of wou jij zeggen dat als er bij jou aan de deur werd aangebeld en je kreeg zomaar 5 miljoen, dat je dan zei 'nee hoor, dat wil ik alleen maar als de rest van de 'armen' dat ook krijgt. Nee joh, jij zou die 5 miljoen maar al te gretig pakken. Fuck de rest van de 'armen', is het dan.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 19:55:54 #282
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170616180
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies, en daarom zal belasting voor een sociaal vangnet altijd afgedwongen moeten worden. En gelukkig maar.

Blijft een vreemde redenering van types die meteen in een stuip schieten als iemand oppert om de boel wat gelijkwaardiger te delen; dat moet wel moreel superieure diarree zijn van een SJW'er die dat zelf natuurlijk nooit in de praktijk zal doen.

Nou, nee. Om twee redenen acht ik, als conservatief linkse sociaal-democraat, het een waanidee om al je bezittingen op te geven. Allereerst: in mijn eentje kan ik de zieken, werklozen en ouderen in de samenleving als geheel never nooit niet onderhouden. Derhalve, en zeker omdat je zelf al aangeeft dat vreemden je niet interesseren, is het noodzakelijk in een beschaafde samenleving dat ieder kapitaalkrachtig lid daarvan een redelijke bijdrage levert aan een vangnet voor zijn medeburgers. Ja, ook die je niet kent. Je bent hier niet alleen

Ten tweede, juist de retoriek van types als jij zorgt ervoor dat ik wel uitkijk dat ik al m'n fortuin weggeef. Op barmhartigheid hoef ik niet te rekenen, mocht zoals je beweert het gros van de samenleving enkel geïnteresseerd zijn in zijn geliefden. Beetje een damn if you do ("Jouw keuze, had je je geld maar niet weg moeten geven") damn if you don't ("hypocriet, jij geeft je geld ook niet weg!") gevalletje.

Ja, op die manier is het lekker roepen dat het allemaal moreel superieur gemasturbeer van SJW's is.

De enige reden dat ik mijzelf conservatief links acht, is omdat ik de meest stabiele samenleving er een acht waarin iedereen gelijke kansen heeft om diens potentieel te ontwikkelen, en er een vangnet is, bekostigd door ons allemaal, om zij die een steun in de rug nodig hebben, om wat voor reden dan ook, bij de samenleving betrokken te houden. Dan maar belasting betalen. Dat is beschaving waard.
Maar ik heb geen moeite met belasting betalen. Dat moet je toch, als het niet naar Doel X gaat, dan gaat het wel naar Doel Y. Dus, als je meer verdient betaal je ook meer belasting, allemaal prima, dat is hoe het werkt.

Jou zie ik ook niet in FHF kerstpakketjes uitdelen/sponsoren, tenzij ik er naast gekeken heb of jij dat anoniem gedaan hebt. Lekker in topicjes lullen over hoe het allemaal anders moet etc etc, maar zelf kleine dingen doen (al lijk jij mij daar, in alle eerlijkheid, veel sneller toe bereid dan een hoop anderen hier), ho maar.

De mond vol van hoe het allemaal anders moet, maar zelf concreet iets doen om op hele kleine schaal voor een ander, een vreemde, iets kleins doen, dat kan allemaal niet (nogmaals, jij zou dat, als je het niet al doet, want het is meer algemeen dan tegen jou gericht, dat in mijn optiek veel eerder doen dan de rest hier).

Niemand heeft het over in je eentje ALLE zieken, armen, ouderen onderhouden, maar dat kan ik ook niet. Maar in je eentje kun je wel iets voor 1 iemand (of een paar meer) iets betekenen. Er wordt groot geluld over dat het anders moet, maar dat moeten anderen dan vooral regelen, en de consequenties daarvan ook vooral zelf niet willen hebben, want als het er op aan komt denkt iedereen eerst aan zichzelf, want je investeert niet (vrijwillig) wat je je niet kunt veroorloven te missen.

Of dacht jij dat de grootste schreeuwerds van 'het moet allemaal anders' hier allemaal collectief zich zaken ontzeggen zodat ze dat geld aan iemand kunnen geven die het veel harder nodig heeft?
Breitling - Instruments for Professionals
  Beste debater 2022 maandag 1 mei 2017 @ 19:59:10 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_170616276
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar ik heb geen moeite met belasting betalen. Dat moet je toch, als het niet naar Doel X gaat, dan gaat het wel naar Doel Y. Dus, als je meer verdient betaal je ook meer belasting, allemaal prima, dat is hoe het werkt.

Jou zie ik ook niet in FHF kerstpakketjes uitdelen/sponsoren, tenzij ik er naast gekeken heb of jij dat anoniem gedaan hebt. Lekker in topicjes lullen over hoe het allemaal anders moet etc etc, maar zelf kleine dingen doen (al lijk jij mij daar, in alle eerlijkheid, veel sneller toe bereid dan een hoop anderen hier).

De mond vol van hoe het allemaal anders moet, maar zelf concreet iets doen om op hele kleine schaal voor een ander, een vreemde, iets kleins doen, dat kan allemaal niet (nogmaals, jij zou dat, als je het niet al doet, want het is meer algemeen dan tegen jou gericht, dat in mijn optiek veel eerder doen dan de rest hier).

Niemand heeft het over in je eentje ALLE zieken, armen, ouderen onderhouden, maar dat kan ik ook niet. Maar in je eentje kun je wel iets voor 1 iemand (of een paar meer) iets betekenen. Er wordt groot geluld over dat het anders moet, maar dat moeten anderen dan vooral regelen, en de consequenties daarvan ook vooral zelf niet willen hebben, want als het er op aan komt denkt iedereen eerst aan zichzelf, want je investeert niet (vrijwillig) wat je je niet kunt veroorloven te missen.
Oh dat ben ik helemaal met je eens en dat is wat mij het meest stoort aan het 'progressief' SJW gedram dat veel holle woorden voortbrengt en weinig wol oplevert. Wat mijn daden betreft, laat ik het bij de woorden 'laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand doet' houden. Genoeg is wel te zeggen dat ik zowel in persoonlijke (vrijwillige) en anonieme (belastingen) barmhartigheid geloof.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 1 mei 2017 @ 21:50:20 #284
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170620509
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
Een lousy fucking 25 euro
Je belegen riedeltje dat de armen het armoedeprobleem moeten oplossen :')

Die 25 euro schiet geen drol op zolang de deur naar belastingparadijzen wagenwijd openstaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 1 mei 2017 @ 21:51:43 #285
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170620543
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:55 schreef CoolGuy het volgende:
Maar ik heb geen moeite met belasting betalen.
Zolang dat geld naar banken en multinationals gaat, natuurlijk. Maar als een "luie uitkeringstrekker" er van profiteert is het land te klein. Kapitalism for the poor, socialism for the rich.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 22:43:06 #286
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170622139
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je belegen riedeltje dat de armen het armoedeprobleem moeten oplossen :')

Die 25 euro schiet geen drol op zolang de deur naar belastingparadijzen wagenwijd openstaat.
Jij bent al lang door de mand gevallen. De reden dat jij die 25 euro niet uitgeeft is heel ordinair dat je gewoon niet wil dat het jou ook maar een cent kost. Andere mensen interesseren je geen flikker, jij verschuilt je achter een groep maar het draait je om jezelf. Voor mij ook, maar het verschil tussen ons is dat ik daar wel voor uit kom.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170625496
Coolguy gaat zich ermee bemoeien en alles wordt ineens een wedstrijd lengte e-penis. Een bekend patroon. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170625691
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang dat geld naar banken en multinationals gaat, natuurlijk. Maar als een "luie uitkeringstrekker" er van profiteert is het land te klein. Kapitalism for the poor, socialism for the rich.
Precies, de luie uitkeringstrekkers worden door de meesten niet gespaard.
pi_170627790
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Want als je in de bijstand zit is het in je grootste belang om nog meer bijstandstrekkers het land in te laten zoals links wil.
Dat blijf ik een hele vreemde complottheorie vinden. Wat wint een linkse politicus er mee om mensen in de bijstand te houden? Daarnaast werken de meeste immigranten gewoon.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 10:55:16 #290
451005 Grems
Clown World
pi_170628057
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:35 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat blijf ik een hele vreemde complottheorie vinden. Wat wint een linkse politicus er mee om mensen in de bijstand te houden? Daarnaast werken de meeste immigranten gewoon.
Omdat je aan mensen die eenmaal aan het staatsinfuus hangen loyale, levenslange stemmers hebt.
pi_170628119
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:55 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat je aan mensen die eenmaal aan het staatsinfuus hangen loyale, levenslange stemmers hebt.
Dat is een mooi fabeltje waar geen enkel bewijs voor bestaat. Daarnaast ziet elke linkse partij het liefst dat mensen gewoon aan de slag gaan, maar willen ze wel een goed vangnet voor degene die geen werk kunnen vinden.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:07:30 #292
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170629353
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

Ik zeg dan in ieder geval nog dat Henk me geen snars interesseert
Dat hadden we al vastgesteld. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 12:10:05 #293
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170629399
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

Nou, dat mensen die niet de allergoedkoopste auto kopen dat vooral vanwege status doen bijvoorbeeld.
Dat is gewoon waar.

quote:
Jouw mening wordt verder niet ondersteund door de wetenschap
Mijn mening wordt wel degelijk ondersteund door de wetenschap. En dat zou jij moeten weten, als je een eigen bedrijf hebt.

Ik vraag het nog een keer: heb jij of heeft jouw bedrijf wel eens iets met marketing (of reclame) gedaan?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170629471
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 10:35 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat blijf ik een hele vreemde complottheorie vinden. Wat wint een linkse politicus er mee om mensen in de bijstand te houden? Daarnaast werken de meeste immigranten gewoon.
Klopt. Zolang Oostblokkers nog de grootste groep immigranten zijn. Vanuit de meeste Afrikaanse landen zitten meer mensen in de bijstand, dan werken. Vanuit het MO zitten de mensen uit de meeste landen een factor 3-5x vaker in de bijstand dan autochtonen.
  Moderator dinsdag 2 mei 2017 @ 12:59:44 #295
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170630304
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:07 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dat hadden we al vastgesteld. :)
Jij ook niet, of help jij momenteel 'armen' met je eigen geld?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170631418
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Klopt. Zolang Oostblokkers nog de grootste groep immigranten zijn. Vanuit de meeste Afrikaanse landen zitten meer mensen in de bijstand, dan werken. Vanuit het MO zitten de mensen uit de meeste landen een factor 3-5x vaker in de bijstand dan autochtonen.
Dat is helemaal niet waar.

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/uitkeringen
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170637258
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:54 schreef NgInE het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar.

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2016/47/uitkeringen
Je hebt gelijk ik was te optimistisch.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)liers-in-de-bijstand
pi_170637716
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:10 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dat is gewoon waar.

[..]

Mijn mening wordt wel degelijk ondersteund door de wetenschap. En dat zou jij moeten weten, als je een eigen bedrijf hebt.

Ik vraag het nog een keer: heb jij of heeft jouw bedrijf wel eens iets met marketing (of reclame) gedaan?
Het staat je vrij om de onderzoeken te posten.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 19:21:18 #299
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170638054
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:10 schreef Tango5Romeo het volgende:
Dat is gewoon waar.
Niet helemaal. Ik heb een veel te grote auto vanwege een muzikale hobby.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 mei 2017 @ 20:26:38 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170639718
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, dat mensen die niet de allergoedkoopste auto kopen dat vooral vanwege status doen bijvoorbeeld.

Jouw mening wordt verder niet ondersteund door de wetenschap, maar als jij onderzoeken voorradig hebt waaruit dat wel blijkt zou ik ze hier even posten. Dat zou best interessant leesvoer kunnen zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:28 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, de luie uitkeringstrekkers worden door de meesten niet gespaard.
betalen de huur niet van hun subsidiewoning en zijn altijd ziek en werkloos doordat ze teveel roken en bier zuipen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170649832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik was te optimistisch.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)liers-in-de-bijstand
Somalië is dan ook een land waar al jaren oorlog is. Die mensen zijn waarschijnlijk zwaar getraumatiseerd.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')