abonnement Unibet Coolblue
pi_170301043
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




En game on!
pi_170301089
Jagar, dat klinkt als een fijn weekend maar nog fijner om weer compleet te zijn! Had T je gemist?

Mijn druif bleek niet alleen hoektanden te krijgen maar ook oorontsteking te hebben. Dus ab en al na 1 sessie hadden we weer een hele nacht slaap ipv een newbornritme :o :z Nu weer even die speen afbouwen tot alleen voor in bed..
pi_170301143
Aah, Kris. O+

Die gevoelens zijn heel herkenbaar, Jagar. Op N.'s kdv-dagen vind ik het heerlijk om ongegeneerd de hele dag met L. aan mijn borst te Netflixen, maar vanaf een bepaald tijdstip kijk ik de klok wel vooruit naar half 5, wanneer ik haar weer op kan halen. Klinkt als een fijn weekend, maar samen is toch altijd leuker. O+

Mineola, hoektanden zijn bitches. :( En arm ventje met zijn oorontsteking. ;(
pi_170302148
Wat een lieve foto Kris. O+ Bizar hoe snel en vast ze soms ineens kunnen slapen he? Ketel viel dit weekend ook ineens binnen tien seconden diep in slaap op de arm van mijn man. Konden hem van wagen in autostoeltje laden en weer terug, en hij tukte er keihard doorheen.

Fijn dat het een goed weekend was Jagär! Maar ook heel herkenbaar inderdaad. Man en ik hadden vorige maand ons eerste weekendje met zijn tweetjes, Ketel logeerde bij opa en oma. Was héérlijk, maar de tweede dag kijk ik ook wel uit naar weer samen knuffelen.

Aah, wat sneu voor je druifje Mineola. Hopelijk knapt hij snel op! :*
pi_170304417
Fantastische foto Kris O+.
Wat fijn dat de ab meteen verbetering oplevert Mineola!
Mijn dreumes is overdag dus de laatste dagen af en toe zomaar ineens HEEL ERG van STREEK. Echt nog geen aanleiding ontdekt en ook nog steeds niets gevonden wat hem helpt er sneller weer uit te geraken. :?
pi_170338938
Wat een geweldige foto Kris!

Jager, fijn dat jullie weer samen zijn én fijn dat je ook hebt kunnen genieten van je tijd voor jezelf.

Mineola, wat fijn dat de ab zo goed helpt, hopelijk zet de slaap trend zich door!

Vosje, wat sneu, misschien weer zo'n bekend sprongetje? Hopelijk zit ie snel weer lekkerder in z'n velletje!

Hier vandaag naar de kinderarts geweest, t ging allemaal wel goed, maar toch ook straks na de verhuizing toch onder controle blijven bij het ziekenhuis, met name voor de ontwikkeling van kleinste (ze willen kindjes met geboortegewicht onder 1500g langer volgen). De reflexen geven iig nog geen reden tot zorg, het leek haar niet op spasmen gelukkig.

Voor grootste moet ik wat meer gaan oefenen op z'n fijne motoriek, daar heeft ie wat moeite mee (stukje brood is erin prikken met een vinger en dan met een grote zwaai van tafel of met hele vuist in één keer naar binnen proppen :') ). Hebben jullie misschien nog tips qua speelgoed?
pi_170339366
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:44 schreef Madivi het volgende:
Wat een geweldige foto Kris!

Jager, fijn dat jullie weer samen zijn én fijn dat je ook hebt kunnen genieten van je tijd voor jezelf.

Mineola, wat fijn dat de ab zo goed helpt, hopelijk zet de slaap trend zich door!

Vosje, wat sneu, misschien weer zo'n bekend sprongetje? Hopelijk zit ie snel weer lekkerder in z'n velletje!

Hier vandaag naar de kinderarts geweest, t ging allemaal wel goed, maar toch ook straks na de verhuizing toch onder controle blijven bij het ziekenhuis, met name voor de ontwikkeling van kleinste (ze willen kindjes met geboortegewicht onder 1500g langer volgen). De reflexen geven iig nog geen reden tot zorg, het leek haar niet op spasmen gelukkig.

Voor grootste moet ik wat meer gaan oefenen op z'n fijne motoriek, daar heeft ie wat moeite mee (stukje brood is erin prikken met een vinger en dan met een grote zwaai van tafel of met hele vuist in één keer naar binnen proppen :') ). Hebben jullie misschien nog tips qua speelgoed?
Mijn tip is vooral; zoek iets wat je kleintje leuk vindt. Mijn dreumes vindt vormenstoofjes dus echt 10x niks. Maar nu heeft 'ie een sleutelhuis en dat is echt helemaal geweldig, hij probeert de hele tijd met de sleuteltjes de deurtjes open te krijgen..
pi_170339446
Madivi, zijn erwtjes een optie om te eten? Dat is voor S. echt een uitdaging om ze 1 voor 1 te pakken. Qua speelgoed heb ik geen tips.

Hier nog steeds kiezendrama. Wat een ellende zijn die krengen. Gisteren om 12 uur weer gillend wakker, met zetpil uiteindelijk wel goed geslapen.
Vandaag dus maar met zetpil naar bed gedaan, maar geloof niet dat het werkt.

Verder is ons mannetje ineens een écht kindje. Hij tettert de hele dag door, soms ook echte woorden/geluiden, loopt door de kamer, komt zelf knuffels geven en at net zelf met een lepel zijn spinazie op :o
En nu is hij gisteren naar de kapper geweest en met dat korte koppie is het zo'n jongetje echt al O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170341396
Madivi: lijkt me elke keer wel spannend zo'n kinderartsbezoek!
Wat zijn jouw kindjes toch van ver gekomen (<1500 g is echt zo ieniemienie) en wat fijn dat het allemaal goed loopt. LeSage was me voor met de erwtjestip :P Het is ook zo fantastisch om te zien zo'n dreumes die die dingen echt 1 voor 1 naar binnenwerkt O+
De drama's hier lijken deels frustratie doordat hij dingen wil die hij nog niet kan (vandaag brullen want wilde zelf zijn schoentjes aantrekken
:D) en helaas ook oorpijn (vinger in oor en krabben, draaien en wurmen vandaag). Morgen voor de verandering maar weer eens naar de huisarts :{.
Ik ben zwaar jaloers LeSage! Die van mij wil wel lepelen met spinazie, maar dat lukt niet dus dan wordt er in woede ontstoken en vliegt er van alles door de lucht. Ook qua haar hebben we nog even geduld nodig (het begint wel te groeien nu) :D
pi_170342198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:44 schreef Madivi het volgende:
Wat een geweldige foto Kris!

Jager, fijn dat jullie weer samen zijn én fijn dat je ook hebt kunnen genieten van je tijd voor jezelf.

Mineola, wat fijn dat de ab zo goed helpt, hopelijk zet de slaap trend zich door!

Vosje, wat sneu, misschien weer zo'n bekend sprongetje? Hopelijk zit ie snel weer lekkerder in z'n velletje!

Hier vandaag naar de kinderarts geweest, t ging allemaal wel goed, maar toch ook straks na de verhuizing toch onder controle blijven bij het ziekenhuis, met name voor de ontwikkeling van kleinste (ze willen kindjes met geboortegewicht onder 1500g langer volgen). De reflexen geven iig nog geen reden tot zorg, het leek haar niet op spasmen gelukkig.

Voor grootste moet ik wat meer gaan oefenen op z'n fijne motoriek, daar heeft ie wat moeite mee (stukje brood is erin prikken met een vinger en dan met een grote zwaai van tafel of met hele vuist in één keer naar binnen proppen :') ). Hebben jullie misschien nog tips qua speelgoed?
Van Ella's keuken heb je 'puffs', kleine ronde maisboogie-achtige snacks met tomatensmaak, de maat van een erwt ongeveer. Te koop bij de AH, Jumbo en Etos in ieder geval.
Ik zou zeggen: tekenen/kleuren, spelen met ongekookte macaroni en spaghetti, je kunt een busyboard maken met verschillende dingen daarop als sloten en ritsen. De kassa van Fisher Price is ook een goede om mee te oefenen. En de gewone houten blokjes en bijvoorbeeld Duplo-poppetjes waar de armen en benen van verdraaid kunnen worden.
pi_170343754
Madivi, misschien gek maar hier is G dol op de prullenbak. Hij wordt hysterisch blij als hij afval mag weggooien. Nu is zijn fijne motoriek altijd beter geweest dan zijn grove maar ik heb hem vandaag propjes paasei van de tafel laten pakken zodat hij die weg mocht gooien. Misschien ook een idee *) ik geloof dat meer kindjes de prullenbak helemaal tof vinden
pi_170344782
Ja... zelfs recyclen.

Ik zeg dan "papier" of "plastic" of "prullebak" of "voor de diertjes" (restjes groente, fruit ed die wij dagelijks aan de dieren voeren). Voor alles een aparte bak. Glas en blik scheiden wij ook, maar dat gooi ik zelf in de juiste bak.

Soms loopt hij uit zichzelf al naar de juiste bak O+
Schudden voor gebruik
pi_170344825
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:44 schreef Madivi het volgende:
Wat een geweldige foto Kris!

Jager, fijn dat jullie weer samen zijn én fijn dat je ook hebt kunnen genieten van je tijd voor jezelf.

Mineola, wat fijn dat de ab zo goed helpt, hopelijk zet de slaap trend zich door!

Vosje, wat sneu, misschien weer zo'n bekend sprongetje? Hopelijk zit ie snel weer lekkerder in z'n velletje!

Hier vandaag naar de kinderarts geweest, t ging allemaal wel goed, maar toch ook straks na de verhuizing toch onder controle blijven bij het ziekenhuis, met name voor de ontwikkeling van kleinste (ze willen kindjes met geboortegewicht onder 1500g langer volgen). De reflexen geven iig nog geen reden tot zorg, het leek haar niet op spasmen gelukkig.

Voor grootste moet ik wat meer gaan oefenen op z'n fijne motoriek, daar heeft ie wat moeite mee (stukje brood is erin prikken met een vinger en dan met een grote zwaai van tafel of met hele vuist in één keer naar binnen proppen :') ). Hebben jullie misschien nog tips qua speelgoed?
puzzelen, tekenen, kleien, groffe kralen rijgen, van die dopjes met prikkers in een gaatjes bord... of in het bakje terug stoppen, duplo, blokken stapelen, propjes papier maken en opplakken, activity board (oude verlichtingsknoppen en schakelaars, slotjes, ritsen en touwtjes ed op een bord plakken)

Euhm nog meer?
Schudden voor gebruik
pi_170357654
Ooh, Ketel heeft nu zo'n woordenboek van Richard Scarry van de bieb. En iedere keer dat wel bij het woord 'knuffelen' komen legt hij zachtjes zijn hoofd tegen mijn borst. Zó lief. Ik ga elke keer een beetje stuk van binnen. O+ O+ O+
pi_170359142
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:01 schreef lunapuella het volgende:
Ooh, Ketel heeft nu zo'n woordenboek van Richard Scarry van de bieb. En iedere keer dat wel bij het woord 'knuffelen' komen legt hij zachtjes zijn hoofd tegen mijn borst. Zó lief. Ik ga elke keer een beetje stuk van binnen. O+ O+ O+
Mnoh, dat is ook wel super schattig!!

S. stal vandaag de show op de markt. Met zijn knalblauwe ogen en korte kapsel naar iedereen zwaaien en kletsen O+ en zo scoorde hij een bloem en een doosje rozijntjes *)
Boodschappen met kind zijn echt zoveel leuker :D

De peultjes die we kochten op de markt werden net helaas wel vakkundig aan de hond gevoerd... }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170359650
Luna en LeSage, zo schattig!

Dank voor de tips, sommige zijn nog veel te precies voor hem, maar het zijn wel mooie dingen om naar toe te werken!
pi_170362866
Pfoe, ik heb een enorme emo-huilbui en zit er zo doorheen.
De slaapproblemen van S. worden met de dag groter.
Al maanden slaapt hij 's nachts tussen ons in. Naar bed brengen kon ik alleen doen en dan moest ik 3 kwartier tot een uur langs het bedje zitten, maar daarna was er dan ook wel een paar uur rust.
Vanaf vorige week weigert hij om in zijn bed te gaan slapen in de avond (overdag is geen enkel probleem).
De enige manier waarop hij nog in slaap valt is door met vriend in ons bed te liggen en met geluk kan hij overgelegd worden. Vriend wordt er gek van en ik heel verdrietig, omdat hij bij mij niet eens meer wil slapen. :'(
Ik zou zo graag een oplossing willen.
De methode van gecontroleerd huilen durf ik niet eens aan, want er is geen huilen, alleen maar krijsen tot hij paars ziet, kokhalzen, stoppen met ademen en met zijn hoofd bonken. Ik ben gewoon bang dat hij zichzelf iets aan doet ;(

Zijn er hier nog tips waardoor we weer een beetje op een normale manier kunnen slapen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170363547
LeSage :*
Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt, maar wij hebben een tijdje een matras naast het ledikantje gelegd waar iemand van ons op lag tijdens het in slaap vallen. Met de hand tussen de spijlen en dan maar aaien en kontje wiebelen (buikslaper). Net zo lang tot ie rustig was en zelf in slaap kon vallen. Dat ging steeds korter duren. Maar goed, mis. heb je dus zoiets al lang ooit geprobeerd.
En vraag op tijd hulp!

Ik weet niet of je buik al gegroeid is? Deze mama ligt ook niet meer lekker iig. Neem het niet te persoonlijk op.
pi_170364038
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:04 schreef Adrian4 het volgende:
LeSage :*
Ik weet niet wat je al geprobeerd hebt, maar wij hebben een tijdje een matras naast het ledikantje gelegd waar iemand van ons op lag tijdens het in slaap vallen. Met de hand tussen de spijlen en dan maar aaien en kontje wiebelen (buikslaper). Net zo lang tot ie rustig was en zelf in slaap kon vallen. Dat ging steeds korter duren. Maar goed, mis. heb je dus zoiets al lang ooit geprobeerd.
En vraag op tijd hulp!

Ik weet niet of je buik al gegroeid is? Deze mama ligt ook niet meer lekker iig. Neem het niet te persoonlijk op.
Ik zat dus eerst altijd langs zijn bed tot hij diep sliep en dat was dan genoeg. Nu is dat dus ineens ook niet meer goed.
En die dikke buik: check! Hij zal vast ook wel wat merken van mijn hormonen en verminderde flexibiliteit..
Die doorkomende kiezen zijn ook nog zo'n dingetje...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170365616
Pfff Lesage dat is heftig.

Wij hebben met onze dreumes ook een periode gehad van 6 weken ongeveer dat meneer niet wilde gaan slapen. Hier was het ook krijsen en over de toeren tot aan spugen aan toe. Enige wat bij ons hielp was in de auto en 30 tot 60 min toeren totdat die sliep. Daarna konden we hem overpakken. Soms moest dit s nachts herhaald worden.

Ik denk eigenlijk wel dat je moet gaan proberen om te laten krijsen c.q. gecontroleerd huilen en dat volhouden. Kijk maar naar de afleveringen van de nanny. Ook daar veel ouders die eraan onderdoorgaan. Terwijl het met oefenen en volhouden vaak na 3 tot 4 dagen over was. Is niet slim om je kind zo lang tussen je te laten slapen. Ze proberen je uit en merken heel goed wat werkt. Ondanks dat het soms pijn doet moeten jullie zelf volhouden en doorzetten. Gaat anders van kwaad tot nog erger..

Vraag kan je ook stellen bij cb wellicht dat die je nog van tips kunnen voorzien.
pi_170365891
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:48 schreef Bastoenie het volgende:
Is niet slim om je kind zo lang tussen je te laten slapen. Ze proberen je uit en merken heel goed wat werkt. Ondanks dat het soms pijn doet moeten jullie zelf volhouden en doorzetten. Gaat anders van kwaad tot nog erger..
Nou, dit hebben we echt niet bedacht na een slecht nachtje. Na een aantal weken iedere nacht urenlang naar gehuil luisteren, langs zijn bed zitten en wiegen konden we echt niet anders meer.
Dat tussen ons in slapen is dan ook wel hetgeen ik het minst erg vind. We slapen dan alledrie gewoon.
Het niet gaan inslapen en daar uren mee bezig zijn is iets wat me veel meer zorgen baart en wat ik (zeker nu zwanger) echt niet goed trek.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 20 april 2017 @ 22:02:34 #22
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170366263
Pfff LeSage, dat is echt zwaar!
N slaapt ook bij ons in bed, en ze kan ook niet zelf in slaap vallen, alleen aan de borst, bij mijn man op zn buik, of in de draagzak. Maar dan valt ze vrij snel in slaap en slaapt ze ook goed. Dus we laten het maar zo, hoewel dat vast onverantwoord is als je sommige mensen/boeken gelooft. ;)
Overigens zijn ze op deze leeftijd heel eenkennig, dus trek het je niet teveel aan dat ie niet bij jou wil slapen. Hier is het de héle dag door 'mama!' Kan geen moment alleen spelen, wil niet meelopen maar alleen door mama gedragen, en hangt 15x per dag aan de borst.... Maar dat vindt ze wel 'gesellig'!
Tips heb ik dus niet, als je maar wat vindt wat voor jullie allemaal werkt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170368017
Oef LeSage, zo'n post deed ik ook toen ik een week of 20 zwanger was. Ik zag gewoon niet hoe het (vooral icm een nieuwe baby) goed zou moeten komen. Wij hebben wel doorgepakt en N. gecontroleerd laten huilen. Ze was toen bijna 1,5 en we moesten gewoon iets, want ik deed onder invloed van hormonen geen oog dicht als zij bij ons in de kamer sliep en ik zat er ook doorheen. We zijn één of twee avonden steeds om de zoveel minuten wezen troosten, ze heeft toen ook wel eens hysterisch gehuild, maar ineens werkte het en sliep ze de hele nacht op haar eigen kamer. Nog niet zonder wakker te worden tussendoor, maar ze hoefde niet meer verplaatst te worden naar onze kamer. Het verdient niet de schoonheidsprijs, dat laten huilen, maar ik was echt helemaal op. We hebben haar wel altijd laten merken dat we in de buurt waren.

Ik realiseer me wel dat we heel veel geluk hebben gehad dat het zo relatief makkelijk ging uiteindelijk, maar wellicht kun je iets met de ervaring. Sterkte. Ik vond die periode wel tien keer zo heftig als het slaapgebrek nu met een newborn. :*
pi_170368506
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nou, dit hebben we echt niet bedacht na een slecht nachtje. Na een aantal weken iedere nacht urenlang naar gehuil luisteren, langs zijn bed zitten en wiegen konden we echt niet anders meer.
Dat tussen ons in slapen is dan ook wel hetgeen ik het minst erg vind. We slapen dan alledrie gewoon.
Het niet gaan inslapen en daar uren mee bezig zijn is iets wat me veel meer zorgen baart en wat ik (zeker nu zwanger) echt niet goed trek.
Dat geloof ik wel dat die keuze niet over 1 nachtje ging. Ik snap het ook wel, elke avond rondrijden was hier ook uit totale wanhoop. Zelfs in de nacht een aantal keer gedaan. In vergelijking met jou verhaal stelde dat weinig voor.. Misschien dat jullie kleine ergens last van heeft. Uiteindelijk zijn wij er wel achter gekomen dat er een oorontsteking achter zat en dst hij daardoor van slag was. Wij hebben de kids laten controleren door een chiropractor, die kan ook nog weleens wat betekenen. Maar of dst bij jullie iets oplevert set ik niet. Sterkte en hopelijk is t opgelost voor de 2e er is
pi_170370070
LeSage, is hem een nachtje uit logeren laten gaan een optie? Wellicht doorbreek je daarmee het patroon, en anders hebben jullie sowieso weer eens een goede nachtrust en rustige avond. Of iets van een nachtlampje icm zorgen dat hij hoort dat jullie in de buurt zijn, door in de kamer naast hem iets te gaan doen? O heeft hier ook even zo'n periode gehad dat hij niet alleen in z'n bed wilde s avonds, maar dat ging gelukkig vanzelf over en duurde maar een week. Nu heeft hij alleen dat hij nog rustig een uur gaat liggen spelen en kakelen als hij in z'n bed ligt, maar daar hebben we geen last van. Sterkte iig!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170370350
Selvaria, ik zou zelf misschien ook nog wel open staan voor huilen, maar vriend echt niet. Helaas is die niet 18,5 week zwanger ;) :X

FF, uit logeren heb ik inderdaad al bedacht en gaan we ook uitvoeren. Al is het maar om even een avond met vriend uit eten te gaan en een keer gezellig te doen met z'n 2. Het is ook niet persé gezelliger na zo'n strijd om het slapen.
Dat kletsen lijkt me nou best gezellig door de babyfoon O+

Ik hoop ook dat het toch iets van doen heeft met die kiezen ( :( ) en vanzelf overgaat. Dus dat huilen pas ná de nog doorkomende 3 kiezen..

Ik ga maar eens slapen zelf. Voordeeltje van zijn slechte avonden zijn dat hij 's morgens wel lekker slaapt :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170372508
Oh LeSage dat is zwaaaar ;(. In zwangere toestand al helemaal. Een nachtje logeren klinkt sws als een goede tip! Ben benieuwd wat dat brengt bij jullie. Patroon doorbreken klinkt iig logisch. En misschien hebben LuDann of Jagar nog tips, als ik het me goed herinner hebben die ook uitdagingen met slapen gehad (misschien niet helemaal hetzelfde maar desalniettemin kunnen dezelfde tips wellicht helpen?).

Verder mss zachtjes zingen, zachtjes muziekje aan..? Toevallig hier vd week muziekje op de babyfoon aangezet en warempel hield ze op met krijsen, ging rustig liggen tutten en viel uiteindelijk in slaap :?.

Saskia, ik vind het niet onverantwoord (waarom zou het onverantwoord zijn?), maar het lijkt me dat het in bepaalde situaties wel bemoeilijkt? Hoe doe je dat als jullie een avondje / nachtje weg zijn, gaat ze dan wel slapen zonder jullie of is het dan drama? Of bij de oppas? Dat soort dingen.. lijkt me onpraktisch voor zowel ouders als kind.

Enne Bastoenie, ik vind meerdere keren rondrijden in de nacht echt niet meevallen, damn :P.
pi_170374883
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:24 schreef LeSage het volgende:
Selvaria, ik zou zelf misschien ook nog wel open staan voor huilen, maar vriend echt niet. Helaas is die niet 18,5 week zwanger ;) :X

FF, uit logeren heb ik inderdaad al bedacht en gaan we ook uitvoeren. Al is het maar om even een avond met vriend uit eten te gaan en een keer gezellig te doen met z'n 2. Het is ook niet persé gezelliger na zo'n strijd om het slapen.
Dat kletsen lijkt me nou best gezellig door de babyfoon O+

Ik hoop ook dat het toch iets van doen heeft met die kiezen ( :( ) en vanzelf overgaat. Dus dat huilen pas ná de nog doorkomende 3 kiezen..

Ik ga maar eens slapen zelf. Voordeeltje van zijn slechte avonden zijn dat hij 's morgens wel lekker slaapt :')
Hier waren kiezen en hoektanden echt de boosdoeners, wat een ellende. :X We hebben die methode ook pas toegepast toen die door waren en ze nergens meer last van had. We merkten dat het een gewoonte was geworden en die hebben we dus gelukkig kunnen doorbreken.
pi_170374925
Och Saskia, zolang jullie het geen probleem vinden is er toch ook geen probleem? :)

Zusje, dat muziekje vind ik ook nog wel een goed idee, thanks!

Daarom gaan we daar ook maar op wachten, Selvaria, ik vind hem nu ook wel heel sneu.

Vannacht was warempel een minder drama. Nadat hij om 9 uur sliep met papa in bed is hij overgelegd. Om 12 uur werd S. wakker en sliep meteen tussen ons in verder.
En dan is ie nu net wakker en geeft spontaan allemaal kusjes en knuffels O+ O+ Dat maakt veel goed hè?

Vanavond heb ik gelukkig geen last van de drama's, ik mag lekker tot 10 uur werken :') :s)

Ps. Hoe is het met Wolk, LuDann? Ik mis jullie verhalen!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170375156
Lesage je kan ook nog eens vanuit het bedje kijken of jullie kleine misschien enge of gekke dingen ziet. Daar kan die ook van slag raken, gekke schaduwen of iets dergelijks die je van jullie positie uit niet ziet.

Andere optie kan nog zijn gedrag observeren via een babycamera. Bij ons viel op dat de kleine steeds ergens naar wees. Toen we dat weg hadden gehaald was het ook goed.

Hier in de buurt hebben ze het ook over negatieve aardstraling? Hebben een aatal Hulp voor gevraagd en daarna sliepen de kinderen ook beter. Moet je in geloven denk ik wij hebben er niets mee gedaan.

Fijn dat het beter ging altijd weer lekker :)
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:10:23 #31
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170375169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:21 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh LeSage dat is zwaaaar ;(. In zwangere toestand al helemaal. Een nachtje logeren klinkt sws als een goede tip! Ben benieuwd wat dat brengt bij jullie. Patroon doorbreken klinkt iig logisch. En misschien hebben LuDann of Jagar nog tips, als ik het me goed herinner hebben die ook uitdagingen met slapen gehad (misschien niet helemaal hetzelfde maar desalniettemin kunnen dezelfde tips wellicht helpen?).

Verder mss zachtjes zingen, zachtjes muziekje aan..? Toevallig hier vd week muziekje op de babyfoon aangezet en warempel hield ze op met krijsen, ging rustig liggen tutten en viel uiteindelijk in slaap :?.

Saskia, ik vind het niet onverantwoord (waarom zou het onverantwoord zijn?), maar het lijkt me dat het in bepaalde situaties wel bemoeilijkt? Hoe doe je dat als jullie een avondje / nachtje weg zijn, gaat ze dan wel slapen zonder jullie of is het dan drama? Of bij de oppas? Dat soort dingen.. lijkt me onpraktisch voor zowel ouders als kind.

Enne Bastoenie, ik vind meerdere keren rondrijden in de nacht echt niet meevallen, damn :P.
Nouja, ik hoor wel vaak ' dan leert ze toch nooit zelf te slapen'. Maar dat komt vast ooit wel.
Bij anderen valt ze ook alleen op schoot in slaap, dat is idd wel onhandig. Ze is nog nooit uit logeren geweest, en als de oppas er is, kom ik op tijd terug om haar naar bed te brengen (ze slaapt nu meestal van 21.30 tot 8 en van 14.30 tot 16 ofzo).
Vooral op het kdv is het onhandig, want daar hebben ze niet altijd tijd om met haar op schoot te gaan zitten. Maargoed, dat is maar 1 middag per week, dus dan slaapt ze maar eens niet.

Hopelijk zijn het de kiezen en gaat het daarna beter LeSage! Hier zijn we nu bezig met hoektanden, dat gaat t.n.t. wel goed.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170376446
Wij zitten hier al drie weken in de hoektanden drama. Wat een klote dingen zijn dat zeg. Het duurt vooral zo lang voordat die helemaal door zijn.
pi_170376461
Ha Saskia, klinkt alsof jullie meisje net wat meer hecht aan nabijheid bij het slapen gaan dan het gemiddelde. Van die opmerkingen van 'dan leren ze nooit zelf in slaap vallen' ken ik ook (vooral mbt in slaap laten vallen bij voeding en elke keer gaan troosten bij huils). Heb altijd gedacht dat dat een vreemde manier van er tegen aankijken is. Als ze eenmaal genoeg vertrouwen in de veiligheid van de omgeving hebben komt het vanzelf toch wel . Nu slaapt mijn eerste sinds 13 mnd als een zonnetje, ze gaat meestal opgeruimd naar bed en slaapt zo'n 12 uur als we haar laten om sochtends blij wakker te worden :).
LeSage, klinkt superzwaar ja. Fijn dat het nu even meeviel en overdag zo'n fijne knuffelkont maakt dan veel goed he? Wij hebben nu dat gedrag in veel mindere mate. Bij in bed leggen even keihard brullen en dramatisch handjes omhoog. Dat is meteen over zodra de deur dichtgaat dus echt meer zoiets als 'ik kan het toch proberen?' dan daadwerkelijk leed. Hij is altijd een makkelijke inslaper geweest en vind zijn bed echt fijn. We wisten echt niet wat ons overkwam wat dat betreft, want eerste was daarin echt anders en had onze fysieke nabijheid superhard nodig. Hopelijk vind jullie mannetje naar bed gaan snel minder erg :*
pi_170377720
LeSage wat zwaar zeg!!! Zeker tijdens de zwangerschap.

Hier eigenlijk dezelfde ervaring als Selvaria. Ik zag het ook niet zitten om met 4 mensen in 1 bed te slapen en wist ook echt niet goed hoe we het patroon konden doorbreken om dat L al zo lang in ons bed sliep. Ik wilde wel graag op tijd een oplossing vinden omdat L dadelijk ook vast zal moeten wennen aan de nieuwe situatie met broertje of zusje. Bij ons duurde het ook ongeveer 3 a 4 dagen/nachten en toen ging het steeds beter. Wat mij heeft geholpen is om een boekje te lezen met uitleg over de theorie... Anders had ik het denk ik niet gekund omdat mijn visie ook absoluut niet is om je kindje te laten huilen. In het boekje stond het kort en duidelijk uitgelegd en op een manier dat ik er wel achter kon staan. Maar ook heel begrijpelijk dat je vriend er niet voor wil kiezen en dat je dat zelf ook niet helemaal ziet zitten... Maar misschien heb je wat aan deze ervaring.

Heeft er nog iemand tips bij verkoudheid en ontstoken oogjes? Liefst zo natuurlijk mogelijk. Heb de oogjes nu schoongemaakt met een watje met water, maar weet niet of het vanzelf over zal gaan. & de verkoudheid van L duurt zo lang deze keer. Veel snot en af en toe een beetje hoesten. Echt zielig. Heb haar al wel kamillethee te drinken gegeven, maar ze blijft snotteren...
pi_170381698
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:06 schreef Vieve6 het volgende:


Heeft er nog iemand tips bij verkoudheid en ontstoken oogjes? Liefst zo natuurlijk mogelijk. Heb de oogjes nu schoongemaakt met een watje met water, maar weet niet of het vanzelf over zal gaan. & de verkoudheid van L duurt zo lang deze keer. Veel snot en af en toe een beetje hoesten. Echt zielig. Heb haar al wel kamillethee te drinken gegeven, maar ze blijft snotteren...
Niet echt: bedje iets omhoog, veel neusje poetsen en vies geworden textiel wassen, evt neusje spoelen met fysiologisch zout om de boel open te houden, oogjes af en toe voorzichtig schoonmaken, opletten dat het bij een verkoudheid blijft en hopen dat het snel overgaat. Zoals een huisarts me ooit zei: 'soms zijn die kleintjes uit vier weken drie weken verkouden en een week ontkouden' :')
pi_170384332
N. zei net "houvajou" tegen me nadat ik dat tegen haar had gezegd. Echt, je kon me opdweilen hoor. O+ :'( O+

Verder heeft ze *ergens* manieren geleerd:
"N., wat wil je drinken?"
"Beetje Janja graag! *) "
:D

Hier zitten de ukjes ook vast in de Snotgevangenis Vieve, al weken. Vooral L. heeft er last van, maar N. komt er ook maar niet vanaf, vooral van die nare hoest niet. De ha vermoedt iets astmatisch, aangezien dat ook in de familie zit, maar met haar puffertje (Flixotide, werkt ook ontstekingsremmend) blijft het redelijk onder controle. Ze is in elk geval verder niet benauwd.
pi_170384545
Aw wat lief Selvaria en nog netjes opgevoed ook nog O+
pi_170387966
ai, wat leuk, Selvaria.

T is ook al minstens 4 weken verkouden, met heel veel snot. We kunnen wel aandelen tempo kopen.
pi_170388357
Sterkte met alle snot- en slaapproblemen. :* Hoop dat het drama snel voorbij is LeSage, zo zwaar is dat.

Wat superlief Selvaria! Daar zou ik ook van smelten hoor. :'( O+

Wij tekenden vandaag het koopcontract voor ons nieuwe huis! *O* Oh ik kijk zo uit naar een tuin. Ketel was mee en de makelaar kreeg een hapje van zijn appel en moest ook even Dribbel voorlezen. _O-
pi_170389048
Wij tekenden toevallig vandaag het verkoopcontract Luna :D en hier was O ook mee, maar die was te verdiept in zijn flapjesboek om ergens anders aandacht voor te hebben :D

Wel een fijn vooruitzicht, een tuin! Onze tuin blijkt qua ligging niet ideaal, grotendeels schaduw (het dakterras ligt wel vol in de zon), maar desondanks vindt O het nu al geweldig om in rond te rennen, en van het afstapje (5cm) af te klimmen. Moet er veel aan jullie huis gebeuren?

Wat lief Selvaria :D

Hier geen aandelen tempo, neus afvegen is de hel dus O loopt binnenshuis rond als een smerig jongetje want de verkoudheid is hier ook al een tijdje present. Gelukkig is het loopneusdeel wel klaar, maar er komen soms echt zulke grote groene bonken uit z'n neus dat ik me afvraag hoe dat kan :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170389256
Och veel verkouden dreumesjes dus... Nou maar hopen dat t zonnetje snel wat meer gaat schijnen en ze allemaal weer opknappen!

Selvaria O+ dan zou ik ook echt wegsmelten. Wat lief zeg!!! & wat een leuk woord Janja :D.

Luna gefeliciteerd met het kopen van jullie huis en FF met de verkoop! Drukke tijden dan voor jullie!

L vindt neus schoonvegen ook echt verschrikkelijk. Als ze zelf met een zakdoekje wat mag wrijven vindt ze dat nog best leuk, dus dat laten we haar dan ook maar regelmatig doen, alle beetjes die er toch weer af zijn helpen. Ik kan het nooit zo goed aanzien de snotneus, maar schoonvegen is ook draaaama en steeds zieliger als je dat weken aan een stuk steeds moet doen.
pi_170389275
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:21 schreef FlyingFish het volgende:
Wij tekenden toevallig vandaag het verkoopcontract Luna :D en hier was O ook mee, maar die was te verdiept in zijn flapjesboek om ergens anders aandacht voor te hebben :D

Wel een fijn vooruitzicht, een tuin! Onze tuin blijkt qua ligging niet ideaal, grotendeels schaduw (het dakterras ligt wel vol in de zon), maar desondanks vindt O het nu al geweldig om in rond te rennen, en van het afstapje (5cm) af te klimmen. Moet er veel aan jullie huis gebeuren?

Wat lief Selvaria :D

Hier geen aandelen tempo, neus afvegen is de hel dus O loopt binnenshuis rond als een smerig jongetje want de verkoudheid is hier ook al een tijdje present. Gelukkig is het loopneusdeel wel klaar, maar er komen soms echt zulke grote groene bonken uit z'n neus dat ik me afvraag hoe dat kan :')
ook buitenhuis loopt T er zo bij. Hoewel hij neus afvegen meestal niet zo erg vind. Maar, het is zo extreem dat er vaak na een minuut weer een grote bel uitkomt. Als meneer begint te smakken weet ik hoe laat het is, en hangt het op z'n lippen...
pi_170389329
Sel, wat onwijs lief! O+

Luna, gefeliciteerd met jullie huis! *O*

Snot. }:| Overal snot. Altijd. En vooral aan mamma afvegen. Ik draag niet zo graag zwart in snotseizoen meer. Hoe vaak ik op mijn werk al de vraag heb gekregen wat voor vage vlek ik nu weer op mijn arm/been/waardanook heb.

L. heeft vandaag een spelletje bedacht. Ze wilde samen met pappa en mamma op het grote bed. Zij wees dan één van ons drie aan en zei 'Huilen!'. Die moest dan gaan nephuilen en de andere twee moesten dan knuffelen en kusjes geven. Ging ze zelf ook helemaal nephuilen enzo. :') Maar onwijs veel kusjes en knuffels.

We worden ook regelmatig meegetrokken om 'We maken een kringetje" te doen. Zo schattig, zelfs al heb ik er soms geen zin in om mee te doen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170390924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:21 schreef FlyingFish het volgende:Moet er veel aan jullie huis gebeuren?
Op korte termijn alleen wat schilderwerk gelukkig. Daar hebben we het huis ook wel op uitgezocht. Op langere termijn zouden wel de tuin en badkamer aan willen pakken, maar dat heeft geen haast.

Gefeliciteerd met de verkoop!
  vrijdag 21 april 2017 @ 22:00:23 #45
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170392064
Gefeliciteerd met de huizen FF en Luna! *O*

Sterkte met de snothoofden iedereen! Hier valt het meestal wel mee gelukkig. Soms komt ze enthousiast aanlopen en biedt me een 'snottie' aan... Bedankt he :{

Emoties zijn idd ook leuk, vooral het tegenovergestelde huilen en lachen. Gaat ze ook zo staan oefenen :D :(

En ' we maken een kringetje' is idd een grote favoriet hier *O*

Ze roept nu constant 'nounou, sowie sowie, jomme jomme' :D jezelf terughoren idd!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170392377
Oh, die kletsende kindjes O+

Sterkte met alle snot. Daar hebben wij dan weer geen last van :+

Vandaag heeft vriend het geprobeerd met laten huilen. 3 kwartier later is hij toch maar bij papa op de bank in slaap gevallen.
We hebben nu samen besloten te wachten tot de kiezen helemaal door zijn en dan gaan we er voor :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170394211
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 21:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Op korte termijn alleen wat schilderwerk gelukkig. Daar hebben we het huis ook wel op uitgezocht. Op langere termijn zouden wel de tuin en badkamer aan willen pakken, maar dat heeft geen haast.

Gefeliciteerd met de verkoop!
Wij dachten ook enkel wat muren schilderen, maar daar kwamen steeds meer kleine klusjes bij. Toch de vloer boven vervangen, toch de trap opnieuw bekleden, toch het houtwerk ook maar verven... en een vaatwasser inbouwen die niet past omdat de waterslang net verkeerd zit :') Ben blij als het straks klaar is. Ik kan ook vrij weinig doen vanwege O (al mag ik sowieso al weinig, maar lichte klusjes lukken ook niet omdat hij in de buurt wil zijn). Maar goed, als het goed is is dit de laatste verhuizing voor de komende 30+ jaar en is het straks wel een heel fijn huis! Hopelijk vallen de extra dingen bij jullie mee.

En het is wel leuk om een mooie nieuwe kleuterkamer voor O te kunnen maken. Hij heeft een kikkergroene muur nu (de rest is wit) en op een andere muur komt een toffe sticker van een wereldkaart met dieren erop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170395783
Jeetje LeSage, wat een zware avonden en nachten zo, sodeju! Euhm, ff denken, hoe hebben we het nachtcircus toen omgezet in doorslapen op de eigen kamer...? ( wat erg hoe snel je dat weer vergeet zeg!)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snotboks! Echt al een maand ofzo. Nu ook met een bonushoest. (Souvenier van mijn werk denk ik; ik heb 'm ook!)
Inclusief kortademigheid en daarom pufjes. Mnooooh, zo zielig vind ik dat...
  zaterdag 22 april 2017 @ 17:18:17 #49
409579 LuDann
All the way
pi_170406841
Luna, van harte gefeliciteerd met jullie huis! Wat fijn zeg, met tuin. Dat gaat Ketel vast heel leuk vinden.

Wat een leuke muurtsticker FF. O+

Oef, heftig LeSage. Ik kan me voorstellen dat het je even te veel wordt, vooral met baby op komst. Ik ben denk ik de laatste die advies kan geven, want hier is het (hoewel veel beter dan voorheen) nog steeds niet zoals het boekje. :P

Wolk werd in de slechtste periode een keer of 8 per nacht wakker en bleef dan regelmatig ook een uur of langer spokenkrijsen. Zodanig dat we nu een bijzonder slechte verstandhouding hebben met onze buren zelfs. Met begeleiding van kinderarts en kinderpsycholoog is het wel beter geworden met slaaptraining. Daarna werd ze nog 3 - 5 keer per nacht wakker maar omdat ze dan weer snel insliep vind ik dat te doen. Dit valt ook binnen de range van het 'normale' zeg maar.

Ik ben nu voor het eerst een week weg van Wolk (voor werk) en man heeft haar nu een paar nachten alleen gehad. Paar dramanachten maar ze werd maar 1 keer wakker afgelopen nacht. Wie weet slaapt ze door als ik terug kom.

Ik ben een beetje te druk met werk en familiedrama (zie spoiler) om hier regelmatig te posten, en ik lees ook niet alles meer mee. Maar wat ik meelees vind ik altijd superleuk. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 24-04-2017 10:14:55 ]
pi_170408249
Oh Lu, wat slecht van je buren zeg. Alsof jij er blij mee bent dat Wolk slecht sliep...
Ik hoop ook voor je dat ze straks lekker doorslaapt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. was vandaag een echte hipster toen we bij de nieuwe foodhall in Eindhoven waren. Hij vond de pulled pork en verse coleslaw heerlijk :9 :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 22 april 2017 @ 19:18:40 #51
409579 LuDann
All the way
pi_170409520
Oehoe, pulled pork. :9 Goede smaak heeft 'ie! :D

Hmm, na een videocall met manlief begreep ik dat ze toch een lastige nacht hadden met 3 keer langdurig wakker. Ugh. Ik had gehoopt dat het met slapen beter zou gaan, nachtvoedingen ontwennen en zulks. Nja. We gaan het zien.

@lesage:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door LuDann op 24-04-2017 10:15:42 ]
pi_170409580
Wat heftig Lu, sterkte. :*
pi_170410228
Sterkte LuDann! En hopelijk ziet de huisarts het wel als noodkreet waardoor wellicht dingen versneld kunnen worden.

Boze buren vanwege niet slapende kinderen :N Ik begrijp dat het heel vervelend is, maar als er iets aan gedaan kon worden, had je dat echt wel gedaan want voor jezelf is het minstens zo vervelend.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170410985
Gefeliciteerd alle nieuwe huiseigenaren!

Dat is een zware last LuDann-veel sterkte voor jou en je familie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk is jullie Wolk straks als je thuiskomt zo blij dat je er weer bent dat ze spontaan beter slaapt :*

Kennen meer mensen hier de 5 min slaap val? Ik had er al van gehoord, maar nog niet zo meegemaakt. Vandaag viel dreumes in de auto vanaf de ikea in slaap voor 5-10 min terwijl hij rond dat tijdstip meestal nog net wakker blijft voor de lunch. Dus: thuisgekomen, gelunched, vol goede moed op bedje gelegd en dus nieslapennie. Kind slaapt normaal echt nog wel twee uur smiddags en vandaag dus helemaal niet. Ben benieuwd naar de nacht :')
  zaterdag 22 april 2017 @ 20:25:30 #55
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170411198
Heel veel sterkte Lu! :*
En een week zonder kind, dat zou ik niet kunnen!

De 5-min-slapenval is hier ook bekend, maar heeft weinig invloed op de nacht. Hoogstens slaapt ze 's avonds wat eerder.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170412293
Mijn bijna-jarige-Stickertje kreeg vandaag van heel veel lieve Fokkers een verjaardagskaart O+ Je weet wie je bent, tnx a million lieve mensen!
pi_170419465
Gisteren viel S. toevallig wel in slaap in de beddenzaak. Toen we bij de auto waren werd hij wakker en kletste meteen door alsof die 10 minuten slaap niet gebeurd waren, zoiets?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170419586
Herkenbaar wel, uren door kunnen op 5 minuten slaap. :') Als we nu rond dreumesbedtijd in de auto terug zitten en ze lijkt moe te worden geven we haar een van onze telefoons met een filmpje van Bumba oid er op. Dan blijft ze tenminste wakker en kunnen we haar thuis in bed mikken.
  zondag 23 april 2017 @ 09:57:25 #59
409579 LuDann
All the way
pi_170420515
Aargh die 5 minuten slaap val ja. Erg bekend, heel irritant.

Gefeliciteerd L-E! We denken aan jullie deze dagen. Elva. O+

Onze buren zijn gewoon eikels. Vrijwel elk weekend gaat de muziek keihard aan want 'jullie veroorzaken overlast dus mogen wij dat ook'.

@Vosje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 56% gewijzigd door LuDann op 24-04-2017 10:16:53 ]
pi_170421198
Hehehe, zo vreemd dat ze helemaal bijgetankt kunnen lijken door zo'n mini dutje! Gelukkig hadden we dezelfde ervaring als Saskia; eenmaal wakker snachts zoals gebruikelijk (is pas sinds twee weken zo en voelt heerlijk *O* ) en savonds dus ietsjes eerder afgeserveerd ^O^

Gefeliciteerd LE!

Zo'n zonde van je buren Lu- erg jammer van zo'n houding van ze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170421268
Lu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170424792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:31 schreef Madivi het volgende:
Luna en LeSage, zo schattig!

Dank voor de tips, sommige zijn nog veel te precies voor hem, maar het zijn wel mooie dingen om naar toe te werken!
juist oefenen aan aanrommelen met preciezere dingen helpen goed ontwikkelen.

Die pinnetjes met een bolletje bijvoorbeeld. Gebruikte wij eerst om uit doosjes te halen en er weer in te stoppen. (De grote pinnen dan, de kleine heb ik ivm in de neusstopacties of doorslik gevaar uit voorzorg apart gehouden).
Sorteren op kleur oefenen. Sowieso kleuren oefenen. Proberen erin te prikken. Aangeven terwijl mama ze erin prikt.

We doen dit geen uren, maar 5 minuten of zo. Het wisselt nogal..
Schudden voor gebruik
pi_170425771
Sterkte Lu!
Schudden voor gebruik
pi_170426275
LE, :*.

Lu, :*.
pi_170438984
Lu, je verhaal raakt me echt ;( :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren naast het bed van S. gaan zitten tot hij sliep en hij heeft 3 kwartier GEKRIJST, maar viel wel in slaap uiteindelijk. Vandaag duurde het nog maar een kwartier. Dit vind ik zelf nog wel acceptabel. Langs zijn bed zitten is toch een ander verhaal dan uren met hem op de bank zitten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170447605
Lu heel veel sterkte voor jullie allemaal. Wat heftig zeg ;( :*

LE gefeliciteerd en sterkte :*

LeSage: fijn dat er in ieder geval vooruitgang in zit :* Hopelijk raakt hij snel niet meer zo overstuur.

M. heeft sinds een paar dagen de 'nee' en 'niet'-fase herontdekt, waarbij ze ook steeds met haar hoofd nee schudt. Ook praat ze ineens in zinnen van 3 à 4 woorden, echt bizar! We kunnen nu van die kleine gesprekjes met haar voeren, zo leuk O+ Jammer alleen dat ik nog niet alles kan verstaan of begrijp, tot verdriet van M.
pi_170447872
sterkte, Lu.

Wat leuk, Kazy! Ik kan niet wachten tot T meer gaat spreken...

Ik heb net een heel hard huilend jongetje achter gelaten op het kdv. Hij was er 2 weken niet geweest, en dat viel nu zwaar. Lastig vind ik dat, ik zou het liefst nu terug gaan om hem op te halen..
pi_170447895
N. heeft de peuterkaart nu volledig ingezet. Ze begon al met 1,5 met nee en de stervende zwaan, maar nu heeft ze soms echt driftbuien en groot verdriet om (voor ons) hele kleine dingen. Als ze iets niet mag reageert ze het af door te slaan op hetgene dat op dat moment het dichtst bij is: soms dus ook haar zusje. :X Ook probeert ze me enorm uit als ik L. aan het voeden ben: ik kan dan eenmaal niet makkelijk opstaan om haar uit de situatie te halen op dat moment.

Vooral het slaan vind ik erg lastig. Ze wil me bijvoorbeeld niet aankijken als ik haar wil uitleggen dat dat echt niet mag en gaat snel over op andere dingen. Laatst was ik er echt even klaar mee en heb ik haar in de hoek gezet en gezegd dat ik haar even niet lief vond en ze daar maar even moest blijven staan (dit alles met krijsende L. op de achtergrond omdat ze net in haar gezicht geslagen was }:| ). Vervolgens kwam ze huilend naar ons toe gerend terwijl ze riep "Nowa wel jief!". Boh, wat voelde ik me schuldig, maar ik ben ook maar een mens natuurlijk. :'( Pittige fase dit hoor.

Gelukkig is ze buiten deze buien zo ontzettend leuk en lief. Ze zingt de hele dag liedjes, brengt boekjes naar iedereen("Papa deze jesuh. Mama desuh boekje jesuh. Nowa deze. Jahjahjah. :) " ) en kan heel lief alleen, maar ook samen met ons of haar vriendinnetje spelen. Haar fantasie kent verder geen grenzen ("Kijk mama, Nowa dinosauwus bouwd!" terwijl ze met een paar willekeurig op elkaar gestapelde blokjes aangelopen komt _O- ) en haar taalontwikkeling gaat belachelijk snel. Over 2,5 week is ze gewoon al weer jarig. :o
  maandag 24 april 2017 @ 10:28:52 #69
409579 LuDann
All the way
pi_170449133
Bedankt voor de sterktewensen!

LeSage:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Selvaria: klinkt als een lastige fase zeg. Helemaal op en top peuter!
pi_170461585
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170485290
Selvaria ook al een echte peuter dus? Klinkt erg herkenbaar, al hebben wij nog geen tweede natuurlijk, dus dat maakt het een stuk beter te handelen.

Iemand ideeën?

Onze Minion is eigenlijk altijd een prima slaper geweest. Voorheen legden we haar op bed, kletste ze nog max 10 minuutjes en viel dan in slaap.
Maar de laatste tijd gaat dat steeds lastiger. Sowieso gaat ze sinds een tijdje altijd zitten of staan zodra we weggaan en ook het kletsen duurt steeds langer.
Hartstikke gezellig en gezonde manier van de dag verwerken enzo ;) maar ze houdt het soms serieus ruim een uur vol...

Ze huilt niet, maar vertelt hele verhalen, kruipt en wandelt dr hele bed 10x rond, zingt liedjes etc. :')

Ze ligt er vanaf 19.45u in en is nu nog bezig...

Gewoon normaal gedrag / teken dat ze niet moe is / overdag teveel slaapt (meestal 1,5-2u)? :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170485707
O doet hier precies hetzelfde Twist. Ligt makkelijk een dik uur te 'praten', alleen als hij heel moe is zoals vandaag maar een kwartiertje ofzo. Zolang hij niet huilt vind ik het prima. Overdag gaat hij wel gelijk slapen (of is hij iig stil), hij wil alleen pas een half uur nadat hij wakker is uit bed. Ik denk dat hij erg gezellige knuffelbeesten heeft ofzo...

En hij heeft weer een blauwe plek erbij. Zijn die van jullie ook van die kneusjes die niet kijken waar ze lopen? Nu heeft hij weer een afdruk van een verwarming op z'n voorhoofd gewoon omdat hij zonder te kijken loopt. En er van leren doet hij ook niet helaas :(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170486595
Twist, herkenbaar! Het gebeurt hier nog steeds :') We proberen tijdens het naar bed gaan al samen met Sjaak de dag door te nemen, te benoemen wat er allemaal is gebeurd en er hij in zijn hoofd heeft. Daarna zeggen we dat het tijd is om te gaan slapen. Vervolgens noemt Sjaak alle bewoners van het Sprookjesbos op en dat die ook gaan slapen :') :')
Soms helpt het, maar na een drukke dag ook echt niet.
pi_170488572
Wurm kan zijn eigen naam zeggen O+

Zitten we foto's te kijken op mijn mobiel. Wijst hij zichzelf aan L-arr-ssssss :D en zo bij nog 100 foto's waarbij hij ook
Ima (tante pima)
Co (one eelco)
Maaaaareuh beebie (maare)
Eruit knalt. Gevolgd door een high5 en een ik ben sterk armpje Argggggh grom geluid (vandaag van zijn vader geleerd) :')

Wij hebben vorige week mijn oma begraven en op dezelfde dag is mijn nichtje geboren. Heftige rollercoaster van verdriet en geluk door elkaar. Ik ben er een beetje mwah van... zegt L-arr-ssss O+ als hij op de commode staat. "uileuh! Ahh!" Kusmondje en pakt hij mij stevig vast om te kroelen en wiegt hij mij heen en weer.
"Ahh mama is zo gelukkig met jou!"
"Nee! Kom!"
Nog meer knuffels die ik nodig had.

Wat verbaasde hij mij vandaag met zowel nieuwe gebaren, nieuwe klusjes waarmee hij uit zichzelf helpt, ineens deze en afgelopen week veel meer woorden en dan ook nog inleven in een ander O+

Kleine grotert.
Schudden voor gebruik
pi_170489065
Hier precies zo, twist! En 's middags nu ook, nu we proberen om in pyjama te slapen, zonder slaapzak :')
pi_170489167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 20:52 schreef twist02 het volgende:
Selvaria ook al een echte peuter dus? Klinkt erg herkenbaar, al hebben wij nog geen tweede natuurlijk, dus dat maakt het een stuk beter te handelen.

Iemand ideeën?

Onze Minion is eigenlijk altijd een prima slaper geweest. Voorheen legden we haar op bed, kletste ze nog max 10 minuutjes en viel dan in slaap.
Maar de laatste tijd gaat dat steeds lastiger. Sowieso gaat ze sinds een tijdje altijd zitten of staan zodra we weggaan en ook het kletsen duurt steeds langer.
Hartstikke gezellig en gezonde manier van de dag verwerken enzo ;) maar ze houdt het soms serieus ruim een uur vol...

Ze huilt niet, maar vertelt hele verhalen, kruipt en wandelt dr hele bed 10x rond, zingt liedjes etc. :')

Ze ligt er vanaf 19.45u in en is nu nog bezig...

Gewoon normaal gedrag / teken dat ze niet moe is / overdag teveel slaapt (meestal 1,5-2u)? :?
Klinkt voor mij heel normaal, Annie doet dat eigenlijk al vanaf dat ze een jaar of 1,5 is :Y . Geklets, gezing, gebabbel, hele verhalen met haar knuffels en dan valt ze ergens tussendoor in slaap. Tas is meestal meteen knock-out als we hem in bed leggen, en bij nietzoheelmoe wil hij simpelweg niet in z'n bed dus mag hij als hij niet kan slapen nog even in de box spelen. Ik vermoed als hij wat meer spraakvermogen krijgt, dat het gespeel in bed ook gaat beginnen.
pi_170489182
Sillie wat lief O+
pi_170492258
Herkenning is fijn O+ dank allemaal! ;)

Het is gelukkig ook niet elke avond, maar vaak net wel de avonden als ze er de volgende dag vroeg uit moet. Dus dan komt ze soms maar aan 10 uur slaap ofzo.
Aan de andere kant is ze vrolijk en energiek genoeg dus het zal wel loslopen ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170492831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 22:54 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Klinkt voor mij heel normaal, Annie doet dat eigenlijk al vanaf dat ze een jaar of 1,5 is :Y . Geklets, gezing, gebabbel, hele verhalen met haar knuffels en dan valt ze ergens tussendoor in slaap. Tas is meestal meteen knock-out als we hem in bed leggen, en bij nietzoheelmoe wil hij simpelweg niet in z'n bed dus mag hij als hij niet kan slapen nog even in de box spelen. Ik vermoed als hij wat meer spraakvermogen krijgt, dat het gespeel in bed ook gaat beginnen.
Tas wil nog in de box? Wow!

Hier soms hetzelfde Twist, en soms gaat hij gewoon slapen. Ik merk aan T heel sterk dat hij beter gaan slapen als hij niet superduper moe is. Zou het helpen om wat vroeger naar bed te gaan?

Manoman, wat een drama hier de laatste ochtenden. Ik krijg het ontbijt blijkbaar niet snel genoeg op tafel, en alles is huilen schreeuwen jezelf laten vallen. Zelfs als het ontbijt dan op tafel staat is het niet goed, tot we hem eindelijk ervan hebben kunnen overtuigen om een hapje te eten. Ik wil m'n ontspannen ochtenden terug..
  woensdag 26 april 2017 @ 09:37:10 #80
409579 LuDann
All the way
pi_170493251
LeSage:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken de verhalen over de kletsende dreumes niet. :P Wolk doet doorgaans maar 2 dingen in bed 's avonds: slapen of huilen. Kletsen en spelen in bed doet ze alleen overdag wel eens als ze wakker is geworden van haar dutje. Maar dat duurt nooit lang.

Verder lijken de peuterbuien hier ook in volle omvang te zijn begonnen. Zwaar zeg. Aankleden kan zo een half uur duren. :')

Stippel: wat dubbel zeg. Gecondoleerd en gefeliciteerd.
pi_170493598
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tas wil nog in de box? Wow!

Hier soms hetzelfde Twist, en soms gaat hij gewoon slapen. Ik merk aan T heel sterk dat hij beter gaan slapen als hij niet superduper moe is. Zou het helpen om wat vroeger naar bed te gaan?

Manoman, wat een drama hier de laatste ochtenden. Ik krijg het ontbijt blijkbaar niet snel genoeg op tafel, en alles is huilen schreeuwen jezelf laten vallen. Zelfs als het ontbijt dan op tafel staat is het niet goed, tot we hem eindelijk ervan hebben kunnen overtuigen om een hapje te eten. Ik wil m'n ontspannen ochtenden terug..
O gaat hier ook weer in de box (hebben een inklapbox in het nieuwe huis, daar rondwandelen is niet zo handig met verf en allerlei gereedschap open en bloot). Ik rits m open, en nadat hij er zelf ingeklommen is weer dicht. Met nieuw speelgoed speelt hij daar gerust een stil half uurtje, en dan gooi ik er wat ander speelgoed in en is het weer even rustig. Tot hij moe wordt, dan is het alleen nog maar schreeuwen dat hij eruit wil. In ons huidige huis was de box overigens al een tijdje de hel.

Wij zijn van het luie soort. Ontbijt is hier nog steeds een papfles gevolgd door crackers naar wens. De pap staat klaar als ik hem eruit haal (anders is het idd schreeuwen tot het klaar is). Lunchen doen we wel met brood.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170504598
Vandaag mocht ik eerder gaan op het werk. Dus mijn collega's vroegen wat ik dan met mijn vrije dag ging doen...

Poetsen terwijl S. nog bij opa en oma is O+ Gewoon ongestoord het hele huis kunnen doen, wie had me ooit wijs kunnen maken dat ik daar van zou genieten :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170506723
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:37 schreef LuDann het volgende:
LeSage:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken de verhalen over de kletsende dreumes niet. :P Wolk doet doorgaans maar 2 dingen in bed 's avonds: slapen of huilen. Kletsen en spelen in bed doet ze alleen overdag wel eens als ze wakker is geworden van haar dutje. Maar dat duurt nooit lang.

Verder lijken de peuterbuien hier ook in volle omvang te zijn begonnen. Zwaar zeg. Aankleden kan zo een half uur duren. :')

Stippel: wat dubbel zeg. Gecondoleerd en gefeliciteerd.
wat ontzettend moeilijk voor jullie :*

Thanks!
Schudden voor gebruik
pi_170508092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 09:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tas wil nog in de box? Wow!

Hier soms hetzelfde Twist, en soms gaat hij gewoon slapen. Ik merk aan T heel sterk dat hij beter gaan slapen als hij niet superduper moe is. Zou het helpen om wat vroeger naar bed te gaan?

Manoman, wat een drama hier de laatste ochtenden. Ik krijg het ontbijt blijkbaar niet snel genoeg op tafel, en alles is huilen schreeuwen jezelf laten vallen. Zelfs als het ontbijt dan op tafel staat is het niet goed, tot we hem eindelijk ervan hebben kunnen overtuigen om een hapje te eten. Ik wil m'n ontspannen ochtenden terug..
Ja, nouja, willen.. soms kan het even niet anders, ik kan bijvoorbeeld niet koken en op twee kinderen tegelijk letten dus dan gaat hij even in de box terwijl Annie zelf speelt of TV kijkt. Meestal heeft hij er na een minuutje drama wel vrede mee. En 's avonds bij nietslapennie gaat dat ook zo. Even gemopper en dan gaat hij spelen. En soms komt z'n zus hem vermaken, dat helpt ook wel O+ .

Ontbijt hier moet er ook meteen zijn en is dus een papfles (voor beide kindjes nog). Die neem ik mee naar boven als ze wakker worden. Daarna beneden nog fruit of een boterham. Is dat een optie voor hem? Of hem even zelf laten klungelen met een plakje brood tot jij het ontbijt klaarmaakt? Dat werkte hier altijd wel.
pi_170508120
Jeutje Ludann, wat heftig zeg. Sterkte voor jullie :* .
  woensdag 26 april 2017 @ 21:09:29 #86
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_170508138
Of brood in de avond klaarmaken en in de koelkast leggen?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_170508679
Tas is wel echt baby-af nu bijna twee maanden na z'n eerste verjaardag. Samen met Annie is hij vooral bezig met grondig onderzoeken wat er allemaal NEE is . Meestal gaat het zo: Tas doet iets wat niet mag, Annie roept "Oooooh Tas! Dat mag niet!" en doet vervolgens vrolijk mee. En dan hoor ik (soms na een harde BONK :+ ) twee giebelende kinderen O+ . Waarom dacht ik ook alweer dat het makkelijker werd als hij groter werd :') .

Maar grappig is het wel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170509431
Gecondoleerd nog Stippel :* Wat goed dat L. zijn naam al kan zeggen (Zeker de letter L is hier nog een dingetje.)

Twist: heel herkenbaar. M. doet dit ook al een paar maanden. Sinds we het voorlezen weer hebben geïntroduceerd, gaat ze wel iets makkelijker slapen. Soms helpt het om een paar keer te zeggen dat ze toch lekker moet gaan slapen. Een half uur tot een uur feesten in bed is hier in ieder geval geen uitzondering, tenzij Heel Erg Moe.

Ondeugende Tas! Wel leuk dat ze nu ook samen dingen gaan ondernemen.
pi_170511127
Dat ondeugende koppie linksonder Razz :D Maar die interactie lijkt me wel mooi om te zien!

O was vandaag een dagje met opa, oma en neef op pad, naar andere familie die ergens een huisje met zwembad hadden gehuurd. Sinds een week of drie gaat hij nu elke week ook een dag naar m'n ouders voor mijn rust, en waar hij eerst moest huilen als m'n moeder alleen al voor de deur stond, pakt hij nu enthousiast gelijk z'n schoenen. En ondanks dat hij pas 20:20 thuis was, zat hij nog vol energie. Nadat opa en oma dag hadden gezegd liep hij mee naar de deur om ze uit te zwaaien en voordat oma goed de deur uit was werd de deur al zwaaiende direct dichtgegooid :D

Gaan er mensen nog wat leuks doen morgen? Ik heb mijn moeder een verlanglijst meegegeven voor de vrijmarkt (vindt ze leuk om naar te kunnen zoeken, en mijn vader ook omdat ze dan zelf met minder troep thuis komt), en ga zelf met O even in de stad kijken voor zover ik dat trek, terwijl m'n man plinten aan het verfen is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 27 april 2017 @ 09:37:34 #90
409579 LuDann
All the way
pi_170514986
Leuke foto's Razz! O+

Wij gaan niks doen vandaag, we hebben echt meer dan genoeg zooi in huis. :')

Wat doen jullie als je dreumes super verdrietig is omdat ze naar buiten wil maar onder geen beding schoenen of jas aan wil?

Vermoeiend dit. :')
pi_170515329
O wat lastig Lu. Hier is het meestal de drang om naar buiten gaan die wint en dan trekt ze jas en schoenen aan. Sowieso doet ze daar niet zo moeilijk over. Ik heb meer moeite met haar 's avonds in kleding krijgen na haar bad. Ze loopt het liefst naast gillend door het huis. :9

Razz, terrorTaz O+

L. wil graag boven op bed spelen. Maar pappa is niet zo lekker dus die ligt even te slapen en dat gaat niet. Nou, denkt L., dan doe ik het toch zelf. En ze sleept haar speelstoeltje naar de trap om over het traphekje te proberen te klimmen. Als ik d'r niet tegen had gehouden was het nog gelukt ook.

Leukste gesprekje van de dag:
L.: Melj?
Ik: wil je een glaasje melk?
L: Ja! Beter!
Ik: oké, in een beker.
L.: mamma slojje?
Ik: is goed, dan neemt mamma een slokje thee.
L. slaat haar beker tegen die van mij: PJOOST!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170515745
Hier vorige week ook gehad dat kletsen in bed. Maar is nu weer over. Vannacht wilde L alleen plotseling niet meer in haar eigen bedje toen ze wakker was. & ze wilde eigenlijk ook perse met haar gezicht op mijn gezicht liggen... Niet echt goed geslapen dus...

LeSage en Ludann allebei heel veel sterkte! Wat heftig en moeilijk voor jullie!

Razz wat een lieve/grappige foto's :D!

Jagar wat rot dat er zo'n drama is. Zo gek soms hoe dat gaat. Zo plotseling als het er is, zo kan het ook weer weg zijn. Maar wel heel lastig als er zulke fase is.

Kris wat gezellig dat kletsen zo ♡!

Hier gaan we vandaag even wat drinken in het dorp. L is toch naar schoonmama, is normaal haar oppasdag en ze vond het toch gezellig als L gewoon kwam. Dus wij gaan even wat drinken met vrienden en halen haar daarna weer op.
  donderdag 27 april 2017 @ 11:32:00 #93
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170516538
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:37 schreef LuDann het volgende:
Leuke foto's Razz! O+

Wij gaan niks doen vandaag, we hebben echt meer dan genoeg zooi in huis. :')

Wat doen jullie als je dreumes super verdrietig is omdat ze naar buiten wil maar onder geen beding schoenen of jas aan wil?

Vermoeiend dit. :')
Als ik zelf mijn jas en schoenen aandoe, wil ze meestal ook wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:21:13 #94
409579 LuDann
All the way
pi_170520984
Oh ja, zelf mijn jas eerst aandoen is wel een idee. :Y
pi_170522201
Razz O+ Wat een dondersteen heb je. :D

Wij scoorden traditiegetrouw een fietsstoeltje op de vrijmarkt. Vorig jaar een voorzitje, nu vast eentje voor achterop, want Ketel nadert voorzichtig de 15 kilo... :o
pi_170523166
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:51 schreef lunapuella het volgende:
Razz O+ Wat een dondersteen heb je. :D

Wij scoorden traditiegetrouw een fietsstoeltje op de vrijmarkt. Vorig jaar een voorzitje, nu vast eentje voor achterop, want Ketel nadert voorzichtig de 15 kilo... :o
Ik heb N. laatst voor het eerst achterop meegenomen, ze vond het fantastisch. O+ Ze is nog lang geen 15 kilo trouwens, maar ik vind het voorop best zwaar worden. Dit voelde toch net wat stabieler.
pi_170524729
Ohja een achterstoeltje! Dat moet ik nog. Wij zijn mooiweerfietsers maar ik zoek wel een stoeltje dat gemakkelijk op een andere fiets over te zetten is. Bestaan die?
pi_170524781
Als je een Yepp neemt en je hebt een geschikte bagagedrager, dan is het heel makkelijk. Als je bagagedrager niet geschikt is, kun je er een adapter opzetten en is het alsnog makkelijk.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170528145
Ah kijk, goede tip ^O^ ! Ik vind Yepp zo duur voor die tien fietstochtjes die wij per jaar maken :@ . Maar misschien toch wel handig dus.

Tas zei vanavond z'n eerste drielettergreepwoord! "PAPIPAAAA" O+ .

Het was een ananas, maar het oefenen van paprika gisteravond heeft duidelijk z'n vruchten afgeworpen :+ .
pi_170528762
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah kijk, goede tip ^O^ ! Ik vind Yepp zo duur voor die tien fietstochtjes die wij per jaar maken :@ . Maar misschien toch wel handig dus.

Tas zei vanavond z'n eerste drielettergreepwoord! "PAPIPAAAA" O+ .

Het was een ananas, maar het oefenen van paprika gisteravond heeft duidelijk z'n vruchten afgeworpen :+ .
2e hands zoeken, ze zijn vrij veel te vinden op marktplaats bijv. Ik heb mijn Yepp mini ook als nieuw voor bijna niks overgenomen.
pi_170528832
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja een achterstoeltje! Dat moet ik nog. Wij zijn mooiweerfietsers maar ik zoek wel een stoeltje dat gemakkelijk op een andere fiets over te zetten is. Bestaan die?
en anders op mp zoeken naar de oude gmg stoeltjes... die kun je echt heel makkelijk overzetten.

edit: deze dus.

S. 2014
J. 2016
pi_170529854
Razz, O+ Wat een leukerd heb je daar! En paprika of ananas, kniesoor die daarop let.

Ik las nog over Twist en haar kletsende dreumes, lijkt me niets mis mee. De mijne heeft in bed twee standen: slapen of huilen.

Fietsstoeltjes, hier een Yepp mini. Nieuw gekocht met een extra adapter voor op man zijn fiets. Ik wil tzt ook een Yepp voor achterop. Maar Twix weegt nog geen 9 kilo dus tijd genoeg.

Leuke Koningsdag gehad?

Wij liepen over de vrijmarkt vanmorgen. Ik heb niet zoveel met vrijmarkten maar toen ik een kraampje zag waar ze tussen alle tweedehands spullen een thermometer aanboden, was het voor mij weer klaar voor dit jaar. :X

Ik heb niks tegen tweedehands, ben dol op de kringloop en neem hier op Fok regelmatig iets over uit V&A, maar een gebruikte thermometer is voor mij een brug (of zes) te ver.
  donderdag 27 april 2017 @ 21:43:10 #103
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170530513
Wij hebben een Little Tikes reuze glijbaan voor 6 euro gekocht, dus dat was geslaagd :)
En een Puky step en veel te veel boekjes. Maar er ligt idd ook erg veel troep.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170534156
Haha, bah Malteser :r

Lu, soms maar gewoon onder lichte dwang. S. wil namelijk heel vaak dingen niet, maar soms moet het wel... luiers moeten ooit schoon bijvoorbeeld :')

Vandaag eerst met opa en oma over de vrijmarkt gelopen en twee auto's gescoord.
Toen over de markt waar een motordag wordt georganiseerd ieder jaar. S. was echt helemaal gelukkig en heeft alleen maar gelachen, gedanst en 'brrrrrr' gedaan O+
Daarna dutje in de auto gedaan toen we naar schoonbroers gingen en daar nog heerlijk gespeeld en gegeten.
Zo'n topdag O+

Lusten jullie dreumessen trouwens ook zo'n vreemde dingen? Olijven, brie, kipkerrie-salade :9 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170538193
Slechte bijlees want:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enfin... toch een heel klein beetje bijgelezen hierzo! Koningsdag was hier lekker rustig. Wel even in de stad wezen kijken, maar niet zo veel bijzonders gezien (of ik ging te laat, kan natuurlijk ook ;))

Lu en LeSage: heel veel sterkte! Klinkt erg moeilijk voor jullie families, hopelijk keert de situatie snel in positieve zin! :*

Haha Malteser...die thermometer! Zou ik ook niet zo snel doen (lees: nooit) ;) Ik heb weer wat minder met 2e hands spullen, maar voor "groot" speelgoed voor A maak ik wel een uitzondering, omdat ze daar vaak snel op uitgekeken is. De loopauto en Puky-loopfiets zijn allebei nog wel een hit!

LeSage: A heeft niet echt vreemde eetvoorkeuren (behalve dat het per se pittig en hartig moet zijn). Ze haat zoet (dus ook snoep). Dat scheelt... ;) Toch soms lastig, want zoete groenten (doperwten bijvoorbeeld) moet ze ook niet. Toen ik haar eens een donut gaf en een boterham met hagelslag kreeg ik beide keren een blik van: "probeer je me nu te vergiftigen? :("

Ik heb vandaag vrij en A zit op de crèche! Voor het eerst sinds vorig jaar zomer een dagje voor mezelf! *O* Ga straks lekker in mijn eentje (is heul niet gênant, daarom ga ik ook om 10u) naar de bios. Dan shoppen en vanmiddag mijn nieuwe moederfiets ophalen! Heb een rode Cortina Roots besteld bij die ene online zaak die hem vanwege Koningsdag 250e had afgeprijsd! *O* Dan nog een Yepp-achterzitje scoren en een helmpje voor A (wel zo'n veilig idee) en dan kunnen we ein-de-lijk fietsen! :D
pi_170538513
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:42 schreef Aerenia het volgende:
Slechte bijlees want:
[spoiler]
Ik heb vandaag vrij en A zit op de crèche! Voor het eerst sinds vorig jaar zomer een dagje voor mezelf! *O* Ga straks lekker in mijn eentje (is heul niet gênant, daarom ga ik ook om 10u) naar de bios. Dan shoppen en vanmiddag mijn nieuwe moederfiets ophalen! Heb een rode Cortina Roots besteld bij die ene online zaak die hem vanwege Koningsdag 250e had afgeprijsd! *O* Dan nog een Yepp-achterzitje scoren en een helmpje voor A (wel zo'n veilig idee) en dan kunnen we ein-de-lijk fietsen! :D
Tuurlijk is dat niet gênant joh! Solo naar de bios is heerlijk, ik mis dat nu echt. Heb het sinds Ketel pas 1x kunnen doen.

:* voor je spoiler. Ik mag binnenkort, kreeg welgeteld drie dagen na mijn 30e verjaardag de verwijsbrief. :')

Ik vind tweedehands prima, maar een thermometer gaat mij ook wel te ver ja. Er werden gisteren op de vrijmarkt ook meerdere potjes aangeboden... toch maar niet gedaan. :P
pi_170538724
oh, dat is toch wel spannend, Aerenia. Sterkte! En wat fijn, van de fiets. Ik vind fietsen met dreumes zo leuk. Al is het tegenwoordig hard werken, want dreumes ontwikkelt heel sterk z'n eigen mening. Hij wil bijvoorbeeld zodra we naar buiten gaan dezelfde muts op, maar die kan niet onder z'n helm. Dus als ik dan z'n helm opdoe en daarvoor z'n muts afdoe is het drama. Snel afgeleid gelukkig, maar we hebben nogal wat dramabuien op het moment. Hard werken vind ik deze fase.

Andere vraag: hebben jullie dreumessen al loopfietsen? Vanaf hoe oud konden ze daarmee overweg?
pi_170538777
Aerenia. :* Hopelijk is er niks aan de hand.

Jagar, N. krijgt er een voor haar verjaardag (over twee weken :o ) en we hebben hem vorige maand in de winkel geprobeerd. Het ging nog best onhandig, ze zal er nog best even mee moeten oefenen. Ik weet niet hoe handig T. motorisch is, maar ik zou denken dat hij nog wat te jong is.
  vrijdag 28 april 2017 @ 10:26:28 #109
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170538862
Geniet van je dag Aerenia! En sterkte wbt je spoiler :*

N heeft deze loopfiets: https://www.loopfietsstor(...)BMkbu4bBcaAiyR8P8HAQ

Maar heel handig gaat het nog niet, ze vindt er al na een paar minuten weinig meer aan (maar dat is met al het speelgoed).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170539251
Hopelijk loos alarm Aerenia. Wanneer weten ze meer? Ik heb er nog steeds nooit een gedaan. Toen ik de oproep kreeg was ik net gestopt met de pil en had ik een onvoorspelbare cyclus, daarna zwanger en dan mag het niet. En tussen de zwangerschappen is het er ook niet van gekomen. Straks na de bevalling dus maar eens doen.

En niks mis met alleen naar de bios! Heb dat vroeger ook vaak gedaan toen ik nog in Den Haag woonde en een pathepas had. Zelfs eens in m'n eentje in een zaal gezeten :D Bios is juist bij uitstek een van die dingen die je ook prima alleen kunt doen. Welke film ga je heen?

Jagar, O krijgt er ook een voor z'n verjaardag (tenzij oma er gisteren op de vrijmarkt een gescoord heeft, stond op het naar kijken lijstje), z'n loopauto gaat heel goed dus ik verwacht dat hij een loopfiets ook wel snel doorheeft. Alleen omvallen zal nog regelmatig gebeuren.

En ik koop vrij veel tweedehands. Aan de ene kant omdat ik veel kinderdingen nieuw het geld niet waard vind omdat ze er zo snel uit of overheen groeien, en qua speelgoed ook omdat er al teveel troep in de wereld is en hij dan toch regelmatig wat nieuws heeft wat ik het daarna weer bij de speelgoedkringloop aflever zonder dat het me veel geld gekost heeft. Maar ik ben wel kritisch op wat ik waar koop, want het moet niet overduidelijk flink gebruikt zijn en dingen als handdoeken, potjes, flessen, matrasjes ed kopen we gewoon nieuw vanwege hygiene. Een goed matras vind ik het geld wel waard (zolang het geen aerosleep is :P)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170539321
Oei spannend, Aerenia, sterkte!

Ik hoop dat mini nog even 14 kilo blijft, zodat we nog niet over hoeven naar zitjes achterop. Ik vind haar echt nog te jong daarvoor :@ Ze is gewoon groot, of vooral breed. Ze past ook niet meer goed in de peuterschaal van de bakfiets :(

Eetvoorkeuren: hier vooral hartig en heel, heel veel fruit. En alle soorten kaas, ook hier liep ze zo weg met een stuk brie _O-

Loopfietsjes: mini heeft een wishbonebike en dat gaat hier prima :) Toen ze hem kreeg voor haar verjaardag ging ze steeds alleen heel enthousiast zitten sturen, maar na een tijdje snapte ze ook het vooruit-achteruitprincipe.
pi_170539467
Loopfietsen: ik denk dat J met 15 maanden de Puky Wutsch kreeg. Daar kon hij toen qua lengte net op en vond hij na een paar weken heel leuk. Met 22 maanden kreeg hij een Puky LR M, maar waar anderen zeiden dat hun kind er vanaf 1,5 jaar op kon, vind J dat pas sinds vorige week ook leuk (hij is nu 24 maanden).
pi_170540253
Oh, ik moet er wel bij zeggen dat ik het over een loopfiets met twee wielen had, geen driewieler. :)
pi_170541059
Ow even snel: Willem heeft een Bandits en Angels, de groene O+
Nu hebben we de driewiel stand. Hij snapt het nog niet zo goed, maar goed, hij loopt ook nog maar net. Ik zet hem er wel regelmatig op. Terug-uit gaat inmiddels vrij goed.

Sorry voor de niet bijlees verder. ik ga weer even mijn coconnetje in :W
  vrijdag 28 april 2017 @ 12:53:52 #115
409579 LuDann
All the way
pi_170541293
Sterkte met die uitslag Aerenia! En alleen naar de bios. O+

Wolk kreeg voor haar eerste verjaardag een Puky loopfiets, maar daar past ze nog niet op met 20 maanden. Ze heeft ook een houten driewieler, die is al zeker een half jaar een dikke hit.

Wij gaan morgen naar Elfia en hebben een larp jurk voor Wolk. 8-) Zin in! :D
  vrijdag 28 april 2017 @ 13:30:47 #116
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170541947
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 12:53 schreef LuDann het volgende:
Sterkte met die uitslag Aerenia! En alleen naar de bios. O+

Wolk kreeg voor haar eerste verjaardag een Puky loopfiets, maar daar past ze nog niet op met 20 maanden. Ze heeft ook een houten driewieler, die is al zeker een half jaar een dikke hit.

Wij gaan morgen naar Elfia en hebben een larp jurk voor Wolk. 8-) Zin in! :D
Oh, daar wou ik misschien ook nog heen :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170542092
Aerenia, dat is niet fijn. Hopelijk is de uitslag verder goed. En alleen naar de bios, heerlijk! Zou ik ook wel willen. En geniet van het fietsen samen. Twix vindt fietsen echt een feestje. Ook een helm hier trouwens voor hem.

Loopfiets: Twix kreeg er een met Sinterklaas (tweewieler) maar daar past hij nog lang niet op.
Hij heeft wel een loopauto (VW Beetle) en die vindt hij fantastisch. Daar kan hij nu dus wel met zijn voeten aan de grond en sinds hij dat doorheeft, gaat hij als een speer.

Bloesem met haar kleine kaasboerinnetje O+. Heerlijk dat ze er zo van kan genieten. Is ze ook lang?

LuDann, veel plezier morgen!
pi_170542285
Aerenia, sterkte. Kan me goed voorstellen dat je gaat piekeren over zo'n uitslag, ook al hoeft er niks te zijn. Ik duim dat alles goed blijkt te zijn!

Ludann en Lesage, ik las ook heftige dingen bij jullie. Sterkte! :*

Loopfietsen; heb ik nog niet voor W. en ik denk ook niet dat hij dat al kan. We hebben wel een loopauto, daar zit 'ie graag op, maar vooruit komt 'ie nog niet!

Hier is het even niet zo leuk, ik was vorig weekend een weekendje weg zonder W (die bleef bij papa). Maar W. moet nu dus echt niks van me weten. Als ik hem oppak of knuffel is 'ie instant heel boos. Alles wat ik met 'm wil doen is drama, ik mag zelfs geen boekjes voor 'm lezen. Het is papa voor en papa na nu. Hij wil zelfs niet meer bij me drinken, dus het zal ook wel einde bv zijn nu. En het is vast een fase en het komt
vast weer wel goed, maar 't is nu even echt niet leuk :'(
pi_170544506
Aerenia, sterkte! Ratio en gevoel liggen bij zulke dingen nu eenmaal een stuk uit elkaar. Hoop dat je snel een goede uitslag krijgt! :*

Sillie, leuk is het niet, maar het hoort er helaas bij inderdaad :*
Probeer het te zien als een stukje ontwikkeling van een gezond hechtingspatroon!

Hier ook een wishbonebike, gekregen met Sinterklaas (toen was ze 1jr7mnd). Tot nu toe nog altijd in de driewielerstand en het is een grote hit! O+

Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer ze er ook als tweewieler mee uit de voeten kan!

Nog 2,5 week en dan is ze gewoon geen dreumes meer! :o
Al is het qua formaat en praten ook al wel echt een peutertje :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170547519
Aerenia, wat rot zeg. Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Sillie, troost je, hier is het ook papa voor en papa na en ik ben niet weg geweest :')
Sterker nog, ik ga over 2 weken een weekend weg, ben benieuwd hoe verschrikkelijk ik S. ga missen :{

Een loopfiets hebben we nog geen, wel een tractor, maar daar gaat hij niet op zitten, maar langs lopen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 28 april 2017 @ 18:31:43 #121
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_170547980
Jager, Frans croste met 2 jaar en 3 maand ongeveer zo op zn puky met 2 wielen weg. Ideaal ding O+ .

V durfde er nooit op te zitten. Hij kan zn evenwicht niet zo goed herstellen, waardoor hij het eng vindt en hij van die babyauto's overgestapt is naar een 12 inch met zijwielen.

Ik zou gaan testen in de winkel of hij het aandurft en zo ja zou ik zonder twijfel weer zo'n puky kopen, maar als het maar hard kan is het soberso mooi.

Let wel ik gebruik het nu als vervoersmiddel naar de supert enzo, maar ook zeker in het park een leuk speelding.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:55:03 #122
409579 LuDann
All the way
pi_170549690
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:30 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Oh, daar wou ik misschien ook nog heen :)
Jaaaaa Elfia meet! *O*
  vrijdag 28 april 2017 @ 19:58:43 #123
409579 LuDann
All the way
pi_170549790
Ik was dus laatst een week weg van Wolk (en man) maar heb haar dus eigenlijk amper gemist hé. :@

Mijn moeder maakte me vooraf een beetje nerveus met een 'een week is wel heel erg lang hé, voor de eerste keer' maar het was geen probleem. Nogal druk met andere dingen. En met mezelf. Heb een heel boek uitgelezen en mijn nagels eens gelakt. Beiden al 2 jaar niet gedaan ofzo. *O*

Nu voel ik me alleen wel een beetje schuldig. Dat ik haar niet gemist heb. Het is ook nooit goed. :')
pi_170550348
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:58 schreef LuDann het volgende:
Ik was dus laatst een week weg van Wolk (en man) maar heb haar dus eigenlijk amper gemist hé. :@

Mijn moeder maakte me vooraf een beetje nerveus met een 'een week is wel heel erg lang hé, voor de eerste keer' maar het was geen probleem. Nogal druk met andere dingen. En met mezelf. Heb een heel boek uitgelezen en mijn nagels eens gelakt. Beiden al 2 jaar niet gedaan ofzo. *O*

Nu voel ik me alleen wel een beetje schuldig. Dat ik haar niet gemist heb. Het is ook nooit goed. :')
Nee joh, niet schuldig voelen. Ik hoop juist heel erg dat ik hem niet zo erg mis! Hij is thuis bij papa, dus in goede handen.
En ik ga met 5 vriendinnen Valencia in. Ik hoop zo dat ik kan genieten van wat me-time ( :r ). Zeker omdat ik gok dat dat vanaf september helemaal einde verhaal is met #2.

Heerlijk toch, dat je jezelf nog kan vermaken zonder kind en dat je jezelf niet helemaal kwijt bent. :* O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 28 april 2017 @ 20:26:14 #125
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170550399
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 19:55 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jaaaaa Elfia meet! *O*
Wij gaan zondag...
Hoe ging dat trouwens met de bv toen je weg was? Heb je gekolfd? Wou ze nog drinken toen je terug was? En lukte het je man met Wolk in zijn eentje?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 28 april 2017 @ 21:18:54 #126
409579 LuDann
All the way
pi_170552064
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 20:24 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nee joh, niet schuldig voelen. Ik hoop juist heel erg dat ik hem niet zo erg mis! Hij is thuis bij papa, dus in goede handen.
En ik ga met 5 vriendinnen Valencia in. Ik hoop zo dat ik kan genieten van wat me-time ( :r ). Zeker omdat ik gok dat dat vanaf september helemaal einde verhaal is met #2.

Heerlijk toch, dat je jezelf nog kan vermaken zonder kind en dat je jezelf niet helemaal kwijt bent. :* O+
Dat klinkt wel fantastisch, Valencia met vriendinnen. O+ Hopelijk kun je er van genieten zonder al teveel gemis. Bij mij hielp het zeker dat Wolk gewoon bij haar vader was.
  vrijdag 28 april 2017 @ 21:28:30 #127
409579 LuDann
All the way
pi_170552336
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 20:26 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wij gaan zondag...
Hoe ging dat trouwens met de bv toen je weg was? Heb je gekolfd? Wou ze nog drinken toen je terug was? En lukte het je man met Wolk in zijn eentje?
Ahhh, zondag hebben we al wat anders.

Ik heb 2 keer per dag gekolfd ja. Enkelzijdig helaas want was een van de slangetjes van mijn kolf vergeten.
Ondanks het kolven 's avonds werd ik de eerste nacht om 4 uur wakker in een plas melk. :') Dikke stuwing. Toen 170 gekolfd, nog best veel. Drinken toen ik weer terug was was geen enkel probleem, gewoon als vanouds.

Man heeft het wel moeilijk gehad, maar daar waren we op voorbereid. Toen ik weg ging werd ze nog zo'n 4-5-6 keer wakker en de eerste paar nachten dat ik weg was was dat niet anders. Dikke paniek telkens en lastig weer in slaap te krijgen. Uiteindelijk lukte het met een flesje water (mm wilde ze niet), boekjes en afleveringen van Peppa. Man sliep met haar samen in bed.

Na een paar nachten werd ze wel minder vaak wakker. Nu ik terug ben slaapt ze wel beduidend beter door. Eergisteren zelfs van 19:00 tot 5:30. :o En na bv nog tot 8:00. :o :o
pi_170552493
Van genieten, LuDann! Ononderbroken slaap O+
  vrijdag 28 april 2017 @ 21:49:29 #129
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170552922
Wow slaap!!!! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 28 april 2017 @ 22:27:54 #130
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_170554050
Wow wat lekker Ludann! Ben je weggeweest om het slaap-voeding-patroon te doorbreken?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170554368
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 21:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat klinkt wel fantastisch, Valencia met vriendinnen. O+ Hopelijk kun je er van genieten zonder al teveel gemis. Bij mij hielp het zeker dat Wolk gewoon bij haar vader was.
We gaan naar ons lieve vriendinnetje die er 6 maanden stage loopt O+ Nu al 4 maanden weg, dus kan niet wachten om haar te zien.

Ze vindt het ook zo lastig dat ze S. niet kan zien al die tijd. Met FaceTime schrikt ze zich steeds kapot :') en ze hadden nog wel afgesproken dat S. niet zou groeien :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170554404
*O* voor je slaap, Lu! Eindelijk O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170554732
Ik hoop dat jullie iets doorbroken hebben Lu! *O*

Klinkt heerlijk LeSage! Lekker genieten en extra knuffelen bij thuiskomst. :)

N. logeert vannacht bij oma, maar ik verwacht door snotbaby alsnog wel 4 of 5 voedingen te moeten geven vannacht, net als de afgelopen dagen. :P
  vrijdag 28 april 2017 @ 23:52:11 #134
409579 LuDann
All the way
pi_170556136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:27 schreef Mariposas het volgende:
Wow wat lekker Ludann! Ben je weggeweest om het slaap-voeding-patroon te doorbreken?
Nee, ik had een conferentie in Schotland. Maar kwam wel goed uit op zich.

Ik geniet van de slaap nu maar ik vermoed dat het een tijdelijke situatie is hoor. We hebben in het verleden ook wel kleine periodes gehad dat het wat beter ging en er komt onvermijdelijk weer die terugval. Als ze ziek wordt bijvoorbeeld dan denk ik dat we zo weer zijn waar we waren.

Edit: maar heb daar niet zo'n moeite mee, zoals het de laatste tijd ging ging het eigenlijk wel best. Vaak wakker, maar wel kort dus dan slapen we beiden voldoende.
  vrijdag 28 april 2017 @ 23:58:05 #135
409579 LuDann
All the way
pi_170556235
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:40 schreef LeSage het volgende:

[..]

We gaan naar ons lieve vriendinnetje die er 6 maanden stage loopt O+ Nu al 4 maanden weg, dus kan niet wachten om haar te zien.

Ze vindt het ook zo lastig dat ze S. niet kan zien al die tijd. Met FaceTime schrikt ze zich steeds kapot :') en ze hadden nog wel afgesproken dat S. niet zou groeien :P
Wat gezellig zo! Leuk idee om haar op te zoeken. Is toch anders dan Facetime. :Y
pi_170559261
Sterkte Aerenia :* Heb je wel genoten van je vrije dag?

Ik vind overigens een dag alleen thuis, of zelfs een thuiswerkdag, heerlijk! (Dat was ook een reden om straks met 34 weken met zwangerschapsverlof te gaan ipv later.) Geen idee of ik dat ook nog zo lekker zou vinden als ik een paar dagen zonder kind weg ben.

Fietsjes: mijn ouders hebben er eentje gekocht voor M. (Van Frozen, volgens mij is mijn moeder fan :'( :') M. kreeg ook al een Frozen pyjama en puzzel van mijn moeder.) M. vindt het fietsje erg leuk, maar is nog nét iets te klein (als in te kort) om er goed op te kunnen zitten.

En ik ben benieuwd naar de outfit van Wolk voor Elfia!
pi_170564380
Hier is de boosheid eindelijk weer over, ik mag W. weer optillen, eten geven en in bad doen zonder boos geschreeuw en gehuil *O*

En hij wandelt (!) ineens het hele huis door, hij wordt groot! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170567763
Wat fijn LuDann van het wat langer slapen. Larpende E. :D

Ik herken dat tweewieler gedoe niet :D Wurm heeft hier al zo lang een tweewieler, maar die vind hij geen reet aan. Een loopmotor is wel een hit, maar daar doet hij drama mee. Hij stoot dan expres tegen iets aan, stapt van zijn motor af die hij neerlegt. stapt twee passen en laat zich dan OH NEEEEEJJJJ vallen. :')

Hij heeft een maand of twee geleden een driewieler gehad van zijn nichtje en daar trapt hij gewoon op weg. Nou heeft hij dat wobbelen ook al onder de knie. O+ dus benen na elkaar gebruiken is niet geheel ongewoon.

Als ik hem keer (want sturen is nog lastig :D ) en hem een zetje geef dan maakt hij zo nog een slag of 3 a 4 erachter aan. En dan is de tuin op :P en moet ik weer keren.

Hij is qua bewegen vlot, maar dat is hij altijd al geweest. Alleen praten een paar woordjes :D

We hebben een jaarabbo gekocht voor blijdorp. Lang leve Pepper. Het was toch op de planning en nu ineens met 50% korting O+ Dus laat die meetings maar komen :P
Schudden voor gebruik
pi_170567823
als iemand wel wil meeten natuurlijk :@
Schudden voor gebruik
  zaterdag 29 april 2017 @ 20:03:22 #140
409579 LuDann
All the way
pi_170570216
Kazy, slim om vroeg met verlof te gaan. Als de baby er eenmaal is, is die tijd voor jezelf weer wat zeldzamer natuurlijk.

Wat fijn Sillie, dat het weer beter gaat! En leuke foto zeg.

Leuk Stippel, een jaarabbo. Voor ons alleen wat ver weg voor een meet, denk ik.

Voor de liefhebbers, foto's van Wolk in d'r jurk. Ze vond hem zelf erg 'Nooooooi!'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 29 april 2017 @ 20:06:11 #141
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170570295
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:11 schreef Stippelrientje het volgende:
als iemand wel wil meeten natuurlijk :@
Natuurlijk, lekker dichtbij!

Hij is ook heel noooi Lu!
Wij gaan morgen, maar zo'n mooie jurk heeft N niet, ikzelf ook niet.

En *O* voor Sillie en W!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 29 april 2017 @ 20:12:27 #142
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_170570498
Mooie jurk O+

F heeft 2 loopfietsen. Een Puky Wutsch, tweedehands gekocht, en vanaf dag 1 een hit, hij corsst er de tuin mee door. Af en toe wil hij ook de Puky tweewieler proberen. Dat is nog best lastig, maar ik denk dat ie t zeker voor z'n verjaardag kan, F is een doordouwer.

Ik las ook iets over makkelijke fietsstoeltjes. F zit voor of achterop, ligt er aan of broer meegaat of niet. Achterop heb ik een Yepp easyfit zitje, die kun je op een moederfiets met speciale bagagedrager in 5 sec losmaken en verplaatsen. Doen wij regelmatig. Vriend heeft een adapter op zijn bagagedrager laten zetten.
pi_170571674
LuDann, enjoy your sleep! En dat jurkje, te cute, je zou d'r toch opvreten!

LeSage, oooh, ben best een beetje jaloers! Klinkt heerlijk, een paar dagen weg. Wat leuk ook, zo'n vriendin die zelfs op afstand zo betrokken is. Geniet er van!

Ik heb mr T nog nooit een dag niet gezien bedacht ik me laatst... Maar lijkt me best lekker om eerlijk te zijn, een paar dagen alleen voor jezelf zorgen! :@

Sillie, kiek 'm goan dan! Zou de installatie van de wandelfeature het probleem zijn geweest denk je? Of zijn er ook nieuwe tanden door?

Hier zijn de beentje ook nog een fractie te kort voor de loopfiets. Maar hij heeft wel zo'n rolbeestjefietsding. Grooooot succes. (Op die winkelhaak toen in zijn tong na dan :P Maar goed, hij knettert nu niet meer fullspeed van de stoep af, dus het was een waardevol leermomentje, lamasegge ;) )

T is momenteel lachwekkend ondeugend. Als ie weet dat iets niet mag, dan doet ie het in slowmotion. Dan kijkt ie je bijvoorbeeld strak aan, terwijl zijn hand heeeel langzaam diep in zijn danoontje verdwijnt...
pi_170579304
Lu O+ Wat een mooi meisje in haar mooie jurk!

Sillie *O* wandelende W. O+ Zou zomaar kunnen dat die buien daar vandaag kwamen, hier lijkt het daar namelijk wel op. Hij is alweer een stuk beter te handelen en zelfs slapen is minder drama.

Sara, heerlijk toch, lekker in je danoontje grabbelen >:)

S. wordt zo groot ineens allemaal. Hij kan zingen (soort van ;) ) en doet allerlei dieren na. Deze week zelfs als hij vogels, kippen en vissen ziet doet hij ze na!
En dan lees ik hier de verhalen over de oudere dreumessen en wat die al kunnen en dat hebben wij hier nog allemaal tegoed O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170597111
S. heeft vandaag zo genoten van ons fietstochtje O+
Zo grappig hoe veel hij nu ziet op de fiets. Roepen en aanwijzen, zwaaien naar iedereen.

Het was wel een beetje vermoeiend. 7 km heen en ook weer terug, zwanger, met dreumes en volle luiertas :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170600933
Wat bedoel je LeSage? Dat het willen lopen, maar het net nog niet kunnen heel frustrerend is voor de kindjes?
Ik denk dat we hier ook in die fase zitten. Zelfs de nachten gaan hier voor ons doen gewoon slecht.
pi_170600947
Wij zijn gisteren ook wezen fietsen! Gestopt bij een soort speeltuin. Willem was niet te houden, hij wilde spelen. Druk bezig met contact zoeken met andere kindjes. Ik vind dat zo gek om te zien... een kind van mij dat uit zichzelf contact zoekt met andere kindjes. Ik kroop altijd zo ver mogelijk in een hoek of bleef tegen mijn moeder aangeplakt.
Invloed van papa of aangeleerd gedrag bij het kdv? Geeft niets, maar wat ben ik op zo'n moment trots op hem!!
pi_170601087
Nou, meer dat S. van die tijden heeft dat hij heel humeurig is en slecht slaapt. Dan zoek ik allerlei (vaak fysieke) oorzaken. Soms klopt het met tandjes, maar vaak ook niet.
En dan gaat het ineens weer beter waarbij allerlei nieuwe features zijn. Deze keer was het los lopen, meer woordjes en mij beter snappen.
Ik denk dat die features zoveel energie kosten om te ontwikkelen dat hij daar humeurig van wordt.

Die frustratie heb ik bij S. met lopen niet gemerkt. Eerst kroop hij nog gewoon veel en van de ene op de andere dag liep hij.

S. heeft een enorme blauwe plek op zijn wang :( eigen lompheid gisteren, maar het is altijd zo zonde van zijn mooie huidje ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 1 mei 2017 @ 09:46:36 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170602084
Haaai :W

Ik heb (hopelijk) weer iets meer tijd om hier mee te posten! Dochter zit inmiddels op school, dus als S tukjes doet heb ik tijd voor mezelf!!

Wel een beetje jammer dat ie over het algemeen nog maar 1x slaapt, maar soit ;)

Heel herkenbaar hierboven wat LeSage zegt; S hier kan ook enorm mopperig zijn als ie bezig is nieuwe dingen te leren. En op de achtergrond spelen denk ik altijd wel wat fysieke ongemakjes mee. Hij kwakkelt nu al maanden met constant een snotneus, een zere keel, ontstoken ogen, tandjes..... Op de tandjespijn na heb ik het momenteel zelf ook allemaal en dan besef je weer even hoe irritant dat eigenlijk is :X

Frustratie van dingen willen maar nog niet kunnen is ook heel aanwezig trouwens! Hij kan inmiddels sinds een paar weken kruipen ipv tijgeren (ja, met 14 maanden ja :') ) en trok zich vanochtend voor het eerst aan mij op tot staan toen ik op de grond zat *O*

En zometeen mogen we voor de BMR prik maar hij knikkerde net na zn badje in slaap dus mag m wakker gaan maken :X
pi_170602282
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:06 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Natuurlijk, lekker dichtbij!

Hij is ook heel noooi Lu!
Wij gaan morgen, maar zo'n mooie jurk heeft N niet, ikzelf ook niet.

En *O* voor Sillie en W!
Leuk! Zullen binnenkort eens een datum prikken! :D O+

Leuk he die beestjes herkennen en nadoen? Wurm kan een krokodil nadoen (klapbek) en sinds kort gaat die niet meer horizontaal dicht maar verticaal O+
Het is zo leuk om die groei mee te maken.
Schudden voor gebruik
pi_170602404
Hier eindelijk weer eens een beetje meer geslapen dan 2,5 uur (niet aan een stuk). De slaapfunctie was weer eens stuk van mijn kind :(

Verstopte neus gedoe en dan heeft hij gelijk erg last van zijn oortjes.
En we hadden net geprobeerd om weer eens een stukje ei (via borstvoeding binnen te krijgen). Helaas onder de eczeem plekken. Dus dat is nog altijd niet geschikt voor wurm.

vandaag eens starten met zijn kamertje verbouwen O+ Het logeerstapelbed gaat wurm zijn nieuwe bed worden. :D IK BEN ZO TOE AAN IETS MEER RUIMTE IN BED ^^, dus overdag ga ik hem daar al steeds laten slapen. Alleen hebben we net zijn gordijnen bij ons in de slaapkamer opgehangen :') Want die zijn donkerder dan de oude van ons :D Kunnen we het weer terug plaatsen 8)7
Schudden voor gebruik
pi_170602411
Sterkte met de prik LB! Tas mag volgende week, ik heb er nu al geen zin in. Z'n zus was altijd superZenBaby met de prikjes, Tas.. eh.. nouja, een echte man :') .

Hier ook veel drama de laatste weken en de reden: twee boventanden door en de eerste stapjes gezet *O* !

Herkenbaar dus, ik geloof dat de grote gele bijbel daar ook op neerkomt: eerst is het een tijdje ruk en dan kunnen ze weer iets nieuws. Nu nog de ietsjeminderpoepenfunctie, dat zou fijn zijn. Vandaag al drie poepluiers }:| .
pi_170620628
Wurm wilde vanmiddag geen luier meer aan. Nou oke dan.
Zijn stapelbed met enorme bouwvakkerspleet in elkaar gezet dus :P

Komt hij vanavond na het eten.. nog altijd in zijn blote kont.. naar mij toe.
Bah! Hij laat zijn handen zien. Ik zie in eerste instantie niks. Dus veeg een beetje met een nat doekje. Hij gaat op de grond liggen en wijst naar zijn billen. Een nieuwe luier dus. Potje is enkel om op te zitten als je niet moet.

Ben ik de boel beneden aan het opruimen als mijn meneer hem in bad stopt. Zie ik zijn keukentje in een soort van chaos. Dus ik pak wat spullen op om ze in de kastjes te kletteren. Valt mijn oog op een zeefje in een pannetje. Heeft hij gewoon een drol in dat zeefje zitten prakken :')
GETVERDEMME _O- _O-
Schudden voor gebruik
pi_170620768
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 21:54 schreef Stippelrientje het volgende:
Wurm wilde vanmiddag geen luier meer aan. Nou oke dan.
Zijn stapelbed met enorme bouwvakkerspleet in elkaar gezet dus :P

Komt hij vanavond na het eten.. nog altijd in zijn blote kont.. naar mij toe.
Bah! Hij laat zijn handen zien. Ik zie in eerste instantie niks. Dus veeg een beetje met een nat doekje. Hij gaat op de grond liggen en wijst naar zijn billen. Een nieuwe luier dus. Potje is enkel om op te zitten als je niet moet.

Ben ik de boel beneden aan het opruimen als mijn meneer hem in bad stopt. Zie ik zijn keukentje in een soort van chaos. Dus ik pak wat spullen op om ze in de kastjes te kletteren. Valt mijn oog op een zeefje in een pannetje. Heeft hij gewoon een drol in dat zeefje zitten prakken :')
GETVERDEMME _O- _O-
En toen heb ik m'n baby in de cosleeper naast me wakker geproest _O-
pi_170621603
Wurm. _O- N. poepte vanochtend in de douche, maar ging er gelukkig niet mee spelen. :+
pi_170621697
Mooi verhaal stippel :D Ik durf O sowieso geen moment meer zonder luier te laten. Van de week na het douchen wilde meneer perse op de commode staan tijdens het afdrogen. Terwijl ik een luier uit de lade pak plast hij zo in het rond en op de muur -O- en vervolgens zet ik hem op de grond zodat ik rustig even alles kan opruimen (oa aankleedkussen was nat, net als pyjama en slaapzak), plast hij vervolgens op de vloer nog eens de boel onder... Maar nog altijd beter dan poep in een zeefje :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170622423
Hahaha, Stippel _O- rook je dat niet trouwens? De lucht die van mijn kind af komt :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170625889
Stippel :D :'( Kreeg je het nog schoon of heb je het weg moeten doen?

Hier in de verste verte nog geen signalen van zindelijkheid. Het besef van poepen heeft ze wel, alleen wordt het sinds kort glashard ontkend :') De vraag of we even een schone luier om moeten doen, resulteert meestal in een door de kamer rondrennende dreumes die 'neeneenee :N ' roept :') (Overigens doet ze hetzelfde als we het niet vragen maar gewoon zeggen.)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:17:06 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170626017
Hier komt het besef ook! Als Alex zonder luier loopt en hij moet plassen, wordt hij een beetje paniekerig, drupt wat en gaat rondrennen :') luier aan is instant plassen. Met poepen nog niet meegemaakt :P
Lekker stippel :'D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 2 mei 2017 @ 08:53:48 #160
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170626356
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 09:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Leuk! Zullen binnenkort eens een datum prikken! :D O+

Leuk he die beestjes herkennen en nadoen? Wurm kan een krokodil nadoen (klapbek) en sinds kort gaat die niet meer horizontaal dicht maar verticaal O+
Het is zo leuk om die groei mee te maken.
Ik kan op zaterdag 3 juni (hoezo druk :P )
Meet mensen zin om mee te gaan naar Blijdorp?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 09:35:47 #161
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_170626877
mm, lekker stippel.

Dreumes was vanmorgen om kwart voor 6 wakker. Boh, vroeger zei ik dat alles met een 6 erin te vroeg was om op te staan, maar daar ben ik van terug gekomen. Maar, alles met een 5 erin vind ik nog te vroeg.

Onze T is zo leuk, zo vrolijk en vol enthousiasme meestal. We waren zaterdag een rondje wandelen, en er waren demonstraties bij ons in de buurt, dus heeeeeel veel politie. T werd zo dol enthousiast, heeft wel een half uur lang op vol volume tatutatatatuatutata geschreeuwd en naar elke politieagent en auto gewezen. De links-radicale demonstranten wisten niet zo goed wat ze ervan moesten vinden, want politie is natuurlijk evil.
pi_170630769
Stippel, bah. Hahaha. Maar de hamvraag is natuurlijk, wat deed je met de zeef?

FF, O kan er wat van. Maar ik begrijp hem wel. Lijkt me zo zalig voor die kleintjes om eens even geen luier om je gat te hebben.

Selvaria een douchepoeper, wij hebben een badpoeper. :X

Kazy, hier ook nog geen teken van zindelijkheid. Hij komt het melden als er poep in zijn luier zit, hij zit 's morgens altijd even op zijn potje (soms plast hij, vaker niet). Komt vanzelf een keer. Of niet. Ze zijn nog jong.

Jagar, dat klinkt leuk! Dat van het tijdstip net iets minder. Dan mag ik helemaal niet klagen met 7.10 uur vanmorgen :@. Dat is echt vroeg voor ons op onze vrije dag samen. Normaal slaapt Twix langer op dinsdag (want maandag kdv geweest dus moe).
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:25:54 #163
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_170630827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:22 schreef Malteser het volgende:
Stippel, bah. Hahaha. Maar de hamvraag is natuurlijk, wat deed je met de zeef?

FF, O kan er wat van. Maar ik begrijp hem wel. Lijkt me zo zalig voor die kleintjes om eens even geen luier om je gat te hebben.

Selvaria een douchepoeper, wij hebben een badpoeper. :X

Kazy, hier ook nog geen teken van zindelijkheid. Hij komt het melden als er poep in zijn luier zit, hij zit 's morgens altijd even op zijn potje (soms plast hij, vaker niet). Komt vanzelf een keer. Of niet. Ze zijn nog jong.

Jagar, dat klinkt leuk! Dat van het tijdstip net iets minder. Dan mag ik helemaal niet klagen met 7.10 uur vanmorgen :@. Dat is echt vroeg voor ons op onze vrije dag samen. Normaal slaapt Twix langer op dinsdag (want maandag kdv geweest dus moe).
Hoe gaat het nu met Twix? En 7.10 klinkt heel erg fijn, dat is bij ons uitslapen.

Ik heb een bad plasser. Gister ging ik samen met T in bad. Ik zat al in bad, en toen zette de duutser T in bad, en het eerste wat hij deed was even fijn plassen, en er heel hard om lachen.

Maar net gedaan alsof het er niet was. In zoveel water merk je het toch niet, dacht ik maar.
pi_170631563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met Twix? En 7.10 klinkt heel erg fijn, dat is bij ons uitslapen.

Ik heb een bad plasser. Gister ging ik samen met T in bad. Ik zat al in bad, en toen zette de duutser T in bad, en het eerste wat hij deed was even fijn plassen, en er heel hard om lachen.

Maar net gedaan alsof het er niet was. In zoveel water merk je het toch niet, dacht ik maar.
Het gaat goed. Helaas groeit hij niet. Maar dat laten we voorlopig los. Hij ontwikkelt verder prima.
We zijn wel verwend qua tijdstip 's morgens, dat realiseren we ons.

In bad plassen en er dan heel hard om lachen, grapjas die T!
pi_170632051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Het gaat goed. Helaas groeit hij niet. Maar dat laten we voorlopig los. Hij ontwikkelt verder prima.
We zijn wel verwend qua tijdstip 's morgens, dat realiseren we ons.

In bad plassen en er dan heel hard om lachen, grapjas die T!
Bij ons is de poep/plashumor ook aan de orde van de dag. Vooral bij het luier verschonen vindt mijn 19-maanden oude zoontje het leuk om windjes te laten. Hij doet dan enorm zijn best en als het dan lukt moet hij heel hard lachen om daarna 'vies! bah!' te roepen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_170632283
Lachen om scheten, dat doet S. ook graag.
Poepen vindt hij dan minder leuk, vooral omdat hij weet dat er daarna verschoond moet worden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170632418
Nou, geïnspireerd door stippels poepverhaal besloot Tas vandaag dat het echt übergrappig is als je je ondergepoepte piemel met twee handjes vastgrijpt en dan die twee handjes door je haar haalt. Herhaal tot mama boos.
pi_170635961
Twix vindt het ook fantastisch om naar zijn piemel te graaien zodra de luier open gaat. Ik zorg bij poep dus dat ik er meteen een doekje op leg.
En Twix is natuurlijk iets ouder en de term "even wachten" kent hij inmiddels.
En soms handelt hij er ook naar. Soms. :+
pi_170637001
Het fijne van ouderschap is dat de absoluut wanhopige momenten (dreumesmetpoepinz'nhaar-peutergooitdeviezeluierdoordekamer-hoedefuckdoenmensenditzondertotalebreakdown :% ) dezelfde dag nog worden gecompenseerd door momenten van ultieme trots want EERSTE STAPJES OMG MIJN KIND LOOPT O+

Kiekmnou, met z'n limoensap :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170637810
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 15:20 schreef silliegirl het volgende:

En hij wandelt (!) ineens het hele huis door, hij wordt groot! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke trui!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170637844
Razz <3
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170638346
Razz O+ (Hij is veel blonder dan z'n zus! Edit - qua haar dus :X )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_170638509
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 18:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Het fijne van ouderschap is dat de absoluut wanhopige momenten (dreumesmetpoepinz'nhaar-peutergooitdeviezeluierdoordekamer-hoedefuckdoenmensenditzondertotalebreakdown :% ) dezelfde dag nog worden gecompenseerd door momenten van ultieme trots want EERSTE STAPJES OMG MIJN KIND LOOPT O+

Kiekmnou, met z'n limoensap :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaa stappen!!! Wat gaaf! En meteen ook Lopen voor Gevorderden, met iets in de hand.
pi_170638654
Razz *G*

En de knapzak van McLaura O+
pi_170639638
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:12 schreef McLaura het volgende:

[..]

Leuke trui!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa! Hij is zeker leuk, bij jouw vent staat 'ie ook goed O+ .

Blijft 'ie bij jou wel mooi trouwens? Ik heb hem al een aantal keer gewassen, maar het "knal" lijkt er een nogal af te gaan..

Stappende Tas!! *O*
  dinsdag 2 mei 2017 @ 20:37:17 #176
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170640020
Goed zo Tas, go go go!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170640353
Stappende Tas en dat blije hoofd er ook bij! Minder van het poephaar :') (Ik verheug me nu al op m'n jongetje als ik al die poep- en piemelverhalen lees :+ )

McLaura wat een groterd al zeg!
pi_170641357
Tas *O* die eerste waggelstapjes O+ Ik vraag S. onredelijk vaak om iets te gaan zoeken, gewoon om naar dat wiebelkontje te kijken als hij loopt *)

Ik had net een poepluier boven het randje. Stop eens met die verhalen over poep hier, dat inspireert mijn kind }:|

S. werd net huilend wakker, ik ben er naast gaan zitten en hij sliep binnen 2 minuten door. In zijn eigen bed. Wat een genot O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170649782
Tas, daar ga je. Kleine wereldontdekker! *O*

L. is zo ontzettend aan het uitproberen en zich aan het afzetten tegen alles. Gister van 7 tot half 5 aan één stuk door strijd gehad. Om de stomste dingen. Omdat ze niet op de tafel mag staan. Omdat ze niet naar buiten wil. Omdat ze niet naar binnen wil. Omdat ze een boterham wil. Omdat ik een boterham voor d'r heb gemaakt. Omdat ze met de stofzuiger wil spelen. Omdat ze met de stofzuiger mág spelen. Omdat ik de stofzuiger opruim omdat ze er niet mee speelt. En zo de hele dag door. Ik word daar echt geen leukere mamma van ofzo. :{
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 3 mei 2017 @ 09:46:26 #180
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_170649954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:32 schreef Krisvc het volgende:
Tas, daar ga je. Kleine wereldontdekker! *O*

L. is zo ontzettend aan het uitproberen en zich aan het afzetten tegen alles. Gister van 7 tot half 5 aan één stuk door strijd gehad. Om de stomste dingen. Omdat ze niet op de tafel mag staan. Omdat ze niet naar buiten wil. Omdat ze niet naar binnen wil. Omdat ze een boterham wil. Omdat ik een boterham voor d'r heb gemaakt. Omdat ze met de stofzuiger wil spelen. Omdat ze met de stofzuiger mág spelen. Omdat ik de stofzuiger opruim omdat ze er niet mee speelt. En zo de hele dag door. Ik word daar echt geen leukere mamma van ofzo. :{
oh man, vermoeiend is dat. Het is vast een fase, maar daar wordt het niet beter van.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 3 mei 2017 @ 09:54:51 #181
186611 Haags
pi_170650069
Mijn dreumes is bijna twee jaar oud. Wat gaat het hard zeg. :o

ONGELOOFLIJK!
Zonder wrijving geen glans
pi_170650682
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 20:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Jaaa! Hij is zeker leuk, bij jouw vent staat 'ie ook goed O+ .

Blijft 'ie bij jou wel mooi trouwens? Ik heb hem al een aantal keer gewassen, maar het "knal" lijkt er een nogal af te gaan..

Stappende Tas!! *O*
Ik was hem bewust in de licht bonte was omdat hij erom bekend staat snel valer te worden als je hem met donkerdere kleuren wast.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170650861
Aah, stap!Tas! *O* Wat kijkt hij er ook heerlijk blij bij. O+

:* Kris, die fases zijn stom inderdaad. Voor iedereen.

Stippel _O- Was het zeefje nog te redden?

Ketel is hier soms ook doodvermoeiend (zoals toen hij gisternacht om half 3 schreeuwend wakker werd met poepluier, en pas ruim een uur later weer rustig sliep - toen ik ondertussen naar de bank verkast was omdat hij maar aan me blééf friemelen), maar daarbuiten zo heerlijk lief. Hij geeft duizendmiljoen kusjes als hij weggaat, knuffelt, stapt vrolijk rond en oooh O+ O+ O+ Ik vind het ook zo fijn dat hij nu goed loopt, we worden er zo veel mobieler van.

Zo waren we dit weekend op moeder-zoon date in het nijntje museum:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn ouders zijn deze week op vakantie in een huisje in de buurt, dus gisteravond even langs geweest. Het licht was zó prachtig, blij dat ik mijn camera bij had.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:46:35 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170650952
Die van je vader (?) en K. Is er echt een om groot af te laten drukken O+
Kwak
pi_170650996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:46 schreef kwakz0r het volgende:
Die van je vader (?) en K. Is er echt een om groot af te laten drukken O+
Mijn vader inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:49:57 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_170651019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:48 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Mijn vader inderdaad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha nice! (Ja niet dat ik dacht dat t je moeder was hoor)
Kwak
pi_170651081
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Haha nice! (Ja niet dat ik dacht dat t je moeder was hoor)
Had zomaar een random man kunnen zijn! Je weet het niet op die schapenboerderijen!
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:25:12 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170655715
Is er hier iemand met een Nuna pepp buggy? En hoe bevalt ie?
Ik heb nu een goedkoop kutding, Alex hangt er helemaal in en hij rijdt verschrikkelijk. Ik wil een nieuwe dus, maar dan wel een goeie.. Jemig wat lastig :/
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_170656137
Ik heb er heel wat uitgeprobeerd in de afgelopen jaren maar ben nu eindelijk tevreden. Ik heb een MacLaren Techo XLR. Wel via MP, want ¤450,- voor een buggy vond ik iets teveel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170656502
Ik heb de Chicco Liteway2. Was bedoeld als "handig voor in de auto als we opeens ergens kort naartoe moeten", maar het ding rijdt zo fijn dat hij ook meegaat naar de dierentuin. Hij kan ook helemaal plat, zodat A lekker kan tukken tussendoor :)

Die poepverhalen! :') Ben blij dat A al weigert op het verschoonkussen te liggen als er een minuscuul poepvlekje op zit ("mama..bahhh..nee!!! Bah!!!")

Kris: lijkt mij ook erg vermoeiend die buien... hoe gaat het verder met je? (Lees af en toe ook in andere topics mee ;))

Mooie foto's Luna! O+
En Tas loopt al! :o Wat is hij daar snel mee!

A had gister op het kdv de hele dag niet geslapen. Leek er weinig last van te hebben. Maar vanochtend sliep ze gewoon uit tot half 10! :o Ik ben er zelf om 9u maar uit gegaan. Mijn lijf deed pijn, want is het niet gewend meer om 11u achtereen te liggen :')

Nog dank voor jullie reacties vorige week! :* Ik mag de 22e naar het zkh voor nader onderzoek.
Dagje vrij was heerlijk. Ben naar Beauty & The Beast geweest (wist niet dat het een musical was :') maar was wel mooi gemaakt). Nieuwe fiets bevalt prima, en A vindt het geweldig! O+
pi_170656824
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:56 schreef Aerenia het volgende:
Ik heb de Chicco Liteway2. Was bedoeld als "handig voor in de auto als we opeens ergens kort naartoe moeten", maar het ding rijdt zo fijn dat hij ook meegaat naar de dierentuin. Hij kan ook helemaal plat, zodat A lekker kan tukken tussendoor :)

Die wilde ik ook. Totdat ik hoorde dat hij niet echt tot 15 kg te gebruiken is en dat de voorwielen snel doorbuigen. De Consumentenbond liet sowieso niet veel heel van die buggy trouwens. Vandaar toch maar een MacLaren.

quote:
Wij testten buggy's op gebruiksgemak, rijgedrag en stevigheid. De buggy die de hoogste score kreeg is de Maclaren Volo met een 8,2. Maar dit is een ouder model dat al in 2011 getest is. Vanaf 2016 testten we 14 nieuwere buggy's. Ze zijn deels op een andere manier getest dan de modellen die we vóór 2016 testten. Van de nieuwer geteste buggy's scoort de Easywalker Mini buggy (¤225) het best met een 7,9. Verschillende buggy's scoren een onvoldoende. De Chicco Liteway2 raden we zelfs af: hij ging kapot tijdens onze duurtest en er is ook een veiligheidsissue: tussen de zonnekap en het frame zit een ruimte waar kindervingertjes in bekneld kunnen raken.
De Nuna Pepp had dit rapport:

quote:
Besturen en rijden 9,4
Gebruiksgemak 8,1
Kind in de wagen 6,9
Ergonomie (voor het kind) 6,2
Vervoer 8,7
Autostoeltje en reiswieg N.v.t.
Boodschappenmand/-net 4,7
Bekleding wassen 7,8

Voordelen
Je hoeft alleen de kap nog te monteren
Blijft rechtop staan als je hem ingeklapt hebt
Prettig om mee te rijden op de stoep, maar ook de stoep op en af gaat makkelijk
Rijdt voor een buggy vrij aardig op alle ondergronden
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:14:58 #192
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_170657010
Loop-Tas! \o/ kijk 'm casual gaan dan!

quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:43 schreef McLaura het volgende:
Ik heb er heel wat uitgeprobeerd in de afgelopen jaren maar ben nu eindelijk tevreden. Ik heb een MacLaren Techo XLR. Wel via MP, want ¤450,- voor een buggy vond ik iets teveel.
Ja, hier hetzelfde. Echt een fijn ding!

Maar over de nuna Pepp hoor ik ook goede verhalen van collega's!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170657168
Hahaha die review :')
Als ik die van te voren had gelezen, had ik hem ook nooit gekocht hoor!
Heb hem nu bijna driekwart jaar, maar hij bevalt prima en herken weinig uit die review. Vond hem een stuk steviger dan bijv. De Koelstra Simba. Doorgezakt is ie (nog) niet met mijn 12.5kg wegende dreumes, hij stuurt fijn, grote boodschappenmand, en die zonnekap laat eerder los als je iets tussen de kap en het frame duwt dan dat het dan muurvast zit. Dus ach...voor 99 euro is het te doen ;)
pi_170657607
Luna, wat een prachtige foto's!

Buggy, wij hebben er geen. We hebben een Joolz en een Tula. Als ik met de auto op pad ga, heb ik de Joolz en de Tula bij me. Als ik met de fiets op pad ga, zit de Tula in de fietstas. Ik twijfel over de aanschaf van een buggy. Waarom wel/niet?
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:39:05 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_170657649
Ik kocht ook een chicco liteway nav laaiend enthousiaste reacties hier op fok, maar ik vind het echt een kutding van jewelste. Kind zit er helemaal niet prettig in.
disclaimer
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:40:11 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_170657668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:37 schreef Malteser het volgende:
Luna, wat een prachtige foto's!

Buggy, wij hebben er geen. We hebben een Joolz en een Tula. Als ik met de auto op pad ga, heb ik de Joolz en de Tula bij me. Als ik met de fiets op pad ga, zit de Tula in de fietstas. Ik twijfel over de aanschaf van een buggy. Waarom wel/niet?
ik heb m voor op vakantie en sinds noud er is gebruiken we m ook als we met z'n allen ergens langer heen gaan. Dierentuin of uitgebreid shoppen.
disclaimer
pi_170657762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:37 schreef Malteser het volgende:
Luna, wat een prachtige foto's!

Buggy, wij hebben er geen. We hebben een Joolz en een Tula. Als ik met de auto op pad ga, heb ik de Joolz en de Tula bij me. Als ik met de fiets op pad ga, zit de Tula in de fietstas. Ik twijfel over de aanschaf van een buggy. Waarom wel/niet?
Wij hebben ook een joolz en een tula, En een buggy (easywalker Mini). Die hebben we destijds gekocht voor vakantie (want kan mee in het vliegtuig, paraplu model). Maar in de praktijk ligt hij nu standaard in mijn auto. Handiger meenemen dan de joolz (kleine auto, joolz past niet volledig in de kofferbak, buggy wel). De buggy gaat mee naar opa en oma op hun oppasdag en wordt veel gebruikt als we even de stad ofzo ingaan met de auto.
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:45:14 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170657806
Buggy omdat ik die wagen de gang uit wil :P zo breed.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:45:47 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170657826
Voor Max had ik destijds een maclaren, maar die dingen zijn sindsdien verdriedubbeld in prijs :X
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_170658795
Wij hebben een Mutsy buggy (en wagen). Was in de aanbieding toen we een buggy nodig hadden voor vakantie vorig jaar, en hij kon plat. Voor die 70 euro konden we geen miskoop doen dachten we. We wilden hem wellicht in Canada achterlaten maar hij beviel zo goed dat we hem nog steeds gebruiken voor de dierentuin en bij opa en oma.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170661496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:37 schreef Malteser het volgende:
Luna, wat een prachtige foto's!

Buggy, wij hebben er geen. We hebben een Joolz en een Tula. Als ik met de auto op pad ga, heb ik de Joolz en de Tula bij me. Als ik met de fiets op pad ga, zit de Tula in de fietstas. Ik twijfel over de aanschaf van een buggy. Waarom wel/niet?
Ik kocht onze buggy toen we gingen vliegen met oudste (Koelstra Simba, we gingen voor een Chicco Liteway maar die bleek te laag of te kort of zo? Werkte iig voor geen meter voor ons).

We gebruiken m nu zelden, alleen als ie toevallig in de auto lag en we ergens zijn waar ie handig blijkt te zijn -> anderhalf keer per jaar dus. Maar mijn moeder gebruikt m wel als ze oppast. Wat ik dan weer wat onzinnig vind want ze heeft ook een kinderwagen ter bes beschikking... maar goed, ieder zijn smaak. Ik vind de buggy alleen op vakantie handig want klein opvouwbaar. Voor de rest heb ik een tula, een fiets en een stationwagon dus dan neem ik liever de wagen met luchtbanden mee, veel comfortabeler.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 03-05-2017 20:58:52 ]
pi_170661533
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Haha nice! (Ja niet dat ik dacht dat t je moeder was hoor)
Ik lachte hier veel harder om dan strikt noodzakelijk :D
Wat een mooie foto's Luna, het ziet er idd uit als een heerlijke avond! Zo lekker dat het weer langer licht is, nu nog wat warmer O+
pi_170661872
Hele mooie foto's Luna. O+

De buggy ligt bij ons standaard in de auto, we gebruiken hem twee keer per maand denk ik. Ik vind het wel heel handig dat hij ook op fiets mee kan. ^O^
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:18:01 #204
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170662326
Wij hebben een Prenatal buggy van 70 euro ofzo. We gebruiken hem vrijwel elke dag, voor korte stukjes in de buurt. Langere stukken gaan we fietsen en als we met het OV gaan nemen we de Tula. We hebben geen wandelwagen meer, die nam echt teveel ruimte in.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170663666
Oh ja, dat is wel een verschil idd, we wonen nu ergens anders en we hebben veel meer ruimte nu dan destijds bij oudste. Toen lag de kinderwagen in de auto bij gebrek aan plek ervoor in huis, en gebruikten we de buggy vaker, die paste wel in de hal. En de buggy op de fiets mee doe ik nu ook niet meer met twee kinderen.
pi_170664132
Hier ook een Chicco met dreumes (BIJNA PEUTER :X ) van ruim 15kg, maar er zakt nog niks door hoor :+
Prima ding wat mij betreft :) ze zit er ook prima in

Maar ik was dan ook écht niet van plan om honderden euro's uit te geven aan een buggy :N dan pak ik de kinderwagen wel gewoon. Hier dus vooral voor korte snelle stukjes, en om mee te nemen naar oma. Ja, de kinderwagen rijdt lekkerder, maar daarom is dit ook een buggy en geen kinderwagen ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170665458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:25 schreef pinquit het volgende:
Is er hier iemand met een Nuna pepp buggy? En hoe bevalt ie?
Ik heb nu een goedkoop kutding, Alex hangt er helemaal in en hij rijdt verschrikkelijk. Ik wil een nieuwe dus, maar dan wel een goeie.. Jemig wat lastig :/
Ik vind het een hele fijne. Klapt snel in, rolt lekker. Wendbaar ding ook. Wij zijn er blij mee. Dat hangen is bij de Pepp ook wel een beetje.. maar de rug is ook wel schuin-ish. Even passen in de winkel?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 3 mei 2017 @ 20:32:54 #208
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170665587
Ja had dat al gezien idd, dat 't rugje zo schuin staat.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_170666518
Toch nog even nadenken over wat we doen. We gebruiken de Joolz en de Tula echt veel. Maar voor op vakantie lijkt me een buggy wel wat (neemt minder plek in in de auto). De Quinny Zapp Xtra 2 leek me ook wel wat, omdat die nog naar je toe kan. Vind ik fijn als Twix slaapt. Nadeel is dat 'ie laag is maar man en ik zijn allebei niet groot.

Wij kregen vandaag de stoeltjes binnen voor Twix' speelplek, gebaseerd op de speelplek die IMA maakte. In het kader beter goed gejat dan slecht verzonnen ;). Twix is door het dolle heen. "Mama titte!"

pi_170666995
Heel leuk Malteser O+ Hier komen ze ook maar we zijn nog altijd in conclaaf over welke kleur :D ik wil graag petrol, want dat past bij de muur

[ Bericht 18% gewijzigd door Mineola op 03-05-2017 21:46:25 (Foto weer weg :+) ]
pi_170667210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:14 schreef Mineola het volgende:
Heel leuk Malteser O+ Hier komen ze ook maar we zijn nog altijd in conclaaf over welke kleur :D ik wil graag petrol, want dat past bij de muur.
Super leuk, petrol is een mooie kleur. Zeker icm een muur in die kleur, krijg je dan vast een mooi geheel!
Man wilde rust creëren, omdat we nog een magneetbord/prikbord aan de muur willen voor alle kunstwerken en het speelgoed ook al gekleurd is. Maar anders was het hier ook een kleur geworden.
pi_170667323
Klinkt heel leuk met zo'n krijtbord met alle kunstwerken! Ik hou ook van dat rustige en strakke, met antraciet en hout en wit O+
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:35:05 #213
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_170667597
Oh, leuk, ik wil dat ook in het nieuwe huis! Maarja... welk nieuw huis... :') :'(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170667852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:35 schreef Mariposas het volgende:
Oh, leuk, ik wil dat ook in het nieuwe huis! Maarja... welk nieuw huis... :') :'(
Nog geen ander huis gekocht? Omdat het weer zo'n gekte is op de huizenmarkt of nog niks kunnen vinden?
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:44:11 #215
409579 LuDann
All the way
pi_170667857
Wat leuk Malteser! O+ Ik zou willen dat wij daar de ruimte voor hadden.

Wij hebben ook geen buggy trouwens, maar gaan dit jaar voor het eerst met Wolk op vakantie (2 weken kamperen :D ) en daarbij is ruimtegebrek wel een issue in de auto.
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:02:35 #216
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_170668427
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nog geen ander huis gekocht? Omdat het weer zo'n gekte is op de huizenmarkt of nog niks kunnen vinden?
Helaas nog niets gekocht, er is nagenoeg geen aanbod. En wat wordt aangeboden, wordt aangevallen als uitgemergelde straathonden die een worst toegeworpen krijgen.
Ach, ik had al op gerekend op tijdelijk huren, maar twee keer verhuizen is wel echt kut. Maar misschien moeten we maar minimalistisch gaan leven, dat scheelt een hoop dozen. :Y)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170668801
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Helaas nog niets gekocht, er is nagenoeg geen aanbod. En wat wordt aangeboden, wordt aangevallen als uitgemergelde straathonden die een worst toegeworpen krijgen.
Ach, ik had al op gerekend op tijdelijk huren, maar twee keer verhuizen is wel echt kut. Maar misschien moeten we maar minimalistisch gaan leven, dat scheelt een hoop dozen. :Y)
Kom bij mij in de wijk wonen! Come to the dork side! O+ :+
:)
pi_170668960
Buggy... ik heb vanaf begin de quinny zapp 2.0 en die bevalt me goed. Wel hebben we een goedkoop barrel erbij gekocht omdat die quinny eigk standaard in B. Zn auto ligt en ik dan geen buggy thuis of onderweg heb. Das echt een beetje een poepding maar goed voor boodschappen doen en schoolruns gaat het prima.

Tas *O* lekker aan de wandel!

Hier gaat het best. Heb de huisarts om lab gevraagd voor coeliakie. Vanwege middelste zal A ook jaarlijks gescreend gaan worden. Heb de eerste keer uitgesteld omdat het bij E ook pas wat later positief was maar wil nu toch wel gaan screenen. Fingers crossed dat t okay is. En dat de afname meevalt, arm ding.

En ik ging naar de huisarts want hij zit sinds een week of wat onder het eczeem. Huisarts: ja das eczeem. Ja zo ver was ik ook 😂 maar hoe dan?! Ja geen idee, vet houden en tot ziens. Okdoei. Wel sneu want A heeft er echt onwijs jeuk aan en krabbelt zich helemaal open als ie erbij kan.
:)
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:19:19 #219
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170668993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 21:44 schreef LuDann het volgende:
Wat leuk Malteser! O+ Ik zou willen dat wij daar de ruimte voor hadden.

Wij hebben ook geen buggy trouwens, maar gaan dit jaar voor het eerst met Wolk op vakantie (2 weken kamperen :D ) en daarbij is ruimtegebrek wel een issue in de auto.
Misschien daar iets huren? Bolderkar ofzo?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:22:04 #220
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170669104
Ah shit is dat mignonne. Hier ook eczeem, en sja dat kan idd vanallerlei oorzaken hebben. Hier lijkt 't gewoon van binnenuit te komen, slecht in z'n vel, of hitte, of tandjes of... Enzovoorts.
Max heeft 't ook, ik heb 't ook. Krabben tot bloedens toe is gewoon kak :{ smeren idd, miss helpt koelen ook.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:22:48 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170669128
Smeren en blazen is ook wel fijn als 't erg is. Maar hier wordt ook in z'n slaap fanatiek gekrabbeld.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:30:07 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170669361
En voor een fijne investering: zijden kleding is erg prettig voor een eczeemhuid.

Maar t is shit...... ik hou S zn huidje nauwlettend in de gaten, maar vooralsnog lijkt ie helemaal puntgaaf. Zuslief was vanaf 1,5 het bokje en die heeft altijd wel ergens een naar plekje, met af en toe flinke opvlammingen. Vriend en ik zijn er als kind allebei overheen gegroeid dus fingers crossed dat dat voor haar ook geldt, en evt voor S als hij het toch ook krijgt.
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:39:06 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170669660
Malteser, dat ziet er mooi uit zeg O+

Wij hebben hier ook de speelhoek verbouwd, en het is zo leuk om te zien hoe S echt kan spelen! Eindeloos dingetjes van de tafel halen en er weer op leggen, en maar proberen om te gaan staan. En dat lukte deze week voor t eerst!

Maandag waren we bij t consultatiebureau voor controle en de BMR. S groeide op zn -2 lijntje keurig door. 76 cm en 9 kilo is ie nu. Verder zei de vpk dat hij flink soepele gewrichtjes heeft dus dat staan en lopen daarom ook misschien wel wat langer duurt.
pi_170669759
Mja ik heb voor oudste wel wat zijdeshirts en ga binnenkort maar ns kijken voor een pyjama ofzo voor A. Er zitten een paar vrij grote plekken op zn rug, 2 op zn buik. Op zn billen en zn balletjes :X zn bovenbeentjes en zn onderarmpjes. Zn gezichtje wisselt een beetje qua wel of geen uitslag. Achja, t is wel mijn kind he, deze poept normaal dus moest er wel wat anders zijn :Y)
:)
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:47:19 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170669967
Ow wat frustrerend...

Bij rug en buik en luier-area zou ik denken aan warmtegerelateerd eczeem trouwens. E heeft t vaak in haar nek als het warm weer is (want wil altijd perse dr lange haar los dus dat broeit als een gek). Is A ook zo warmbloedig?

Ohja en E heeft vaak bij dr polsen en knokkels plekjes, en dat was met name heel erg toen we haar nog elke dag met een natte washand poetsten na het eten. Water is killing, dus ben dat met een droog / droger doekje gaan doen, of onder de kraan en dan gelijk afdrogen.
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:48:40 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170670001
Mehh zoveel ;( zo rot voor 'm
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:54:25 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170670149
't is qua smeren ook een leven lang zoeken naar iets passend trouwens :{ ik heb voor Max nu eindelijk een bodylotion die goed helpt bij opvlammende plekken: Eucerin ato control.
Vet houden is voor dat vlammende gewoon niet genoeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_170670157
Oh, zo zielig al die eczeem kindjes ;(

Malteser, super mooie hoek! Ik heb m aan vriend geshowd, want ik wil ook een hoek. Vandaag kregen we een filmpje doorgestuurd dat S. aan het spelen was aan het tafeltje bij opa en oma. Hij bleef keurig zitten en had echt een spel met het speelgoed O+ Zo knap, dat die fantasie nu al begint.

Deze week gaat het slapen trouwens weer veel beter *O*
Dan doen we alleen even net alsof hij tot de ochtend in zijn eigen bed slaapt ipv tussen ons in vanaf een uur of 11 :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:57:06 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170670229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:54 schreef pinquit het volgende:
't is qua smeren ook een leven lang zoeken naar iets passend trouwens :{ ik heb voor Max nu eindelijk een bodylotion die goed helpt bij opvlammende plekken: Eucerin ato control.
Vet houden is voor dat vlammende gewoon niet genoeg
Gebruik je ook hormoonzalf dan?
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:58:20 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170670257
Nee geen hormoonzalf
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2017 @ 22:59:11 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170670284
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:54 schreef LeSage het volgende:
Deze week gaat het slapen trouwens weer veel beter *O*
Dan doen we alleen even net alsof hij tot de ochtend in zijn eigen bed slaapt ipv tussen ons in vanaf een uur of 11 :')
Slaap is slaap toch? oO<

Ik ben inmiddels blij met een kind dat 's avonds ongeveer 2 uur in zn eigen bed slaapt, en daarna de rest van de nacht bij mij. Op zolder, samen in het logeerbed :')
  woensdag 3 mei 2017 @ 23:03:33 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170670421
Mijn slaap is mij te kostbaar dus Alex slaapt nogsteeds lekker bij ons O+ of Naja naast me, in z'n eigen bed, tegen mijn bed aan :+ Soms rolt ie even naast me, om op een gegeven moment weer terug te kruipen naar z'n eigen plekje O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 mei 2017 @ 23:04:20 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_170670447
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:58 schreef pinquit het volgende:
Nee geen hormoonzalf
Ik wel, maar dat zint me niks want dat duurt dus al best lang. Heb een hele tijd geprobeerd om het met kokosolie onder de duim te houden, maar dat was echt kansloos helaas.

En ik blijf me maar afvragen of er toch iets voedinggerelateerd is, maar ik kan er de vinger niet opleggen.
pi_170670631
Malteser, wij hebben toevallig vorige week dezelfde kasten gekocht voor in O's nieuwe kamer. Die plank er overheen is zelf gemaakt of komt die ook bij de Zweden vandaan? Overigens geen stoeltjes hier, gewoon een zitkussen en speelkleed voor op de grond en in de woonkamer krijgt hij zijn eigen Nijntje sofa, heeft hij bij oma ook en daar zit hij heel graag in te lezen.

Hoe oud is S nu LB? Kan hij afgezien van misschien een wat tragere motorische ontwikkeling ook blijvende nadelen van die soepele gewrichten hebben? En een tafel met leuke dingen erop is natuurlijk wel verleidelijk om aan te gaan staan!

En sterkte voor de kindjes met eczeem. Hier blijven de huidproblemen gelukkig beperkt tot soms wat rode vlekjes in de knieholtes en wat schrale plekken. Zodra zijn romper echter uit gaat gaat hij los met krabben en zit in een mum van tijd zijn hele buik en rug onder de krassen. Met romper aan krabt hij nooit.

We hebben hier veel drama momenteel. Meneer is zwaan kleef aan en de halve dag aan het huilen met woede-uitbarstingen er doorheen omdat hij geen koekje mag, omdat hij geen banaan wil, omdat hij geen banaan krijgt etc. En tussendoor maar aan m'n been hangen en bij me willen zijn. Ik denk dat de aanstaande verhuizing en extra oma-dag hem ook wat stress geven, wat hij op mij afreageert met boosheid. Hopelijk vanaf zondag wat meer rust ook voor hem (en mij).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170673615
Hier ook Eucerin Atopi Control Bodylotin om dagelijks in te smeren. Hij krijgt vooral 's nachts flare ups bij zijn benen, polsen en buik en dan lijkt de Atopicontrol intensief kalmerende crème redelijk zijn werk te doen. Bij de handen eczeem wat niet weg te krijgen is, maar vanmiddag naar de kinderarts, kan die er meteen naar kijken.
pi_170673722
Mariposas, wat zuur dat het 2 keer verhuizen wordt. Inderdaad goed kijken wat perse mee moet en wat tijdelijk in opslag kan.

Eczeem, hier ook. Als het open ligt gebruiken we hormoonzalf maar zolang het dicht is gewoon vette Purol.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 23:11 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, wij hebben toevallig vorige week dezelfde kasten gekocht voor in O's nieuwe kamer. Die plank er overheen is zelf gemaakt of komt die ook bij de Zweden vandaan? Overigens geen stoeltjes hier, gewoon een zitkussen en speelkleed voor op de grond en in de woonkamer krijgt hij zijn eigen Nijntje sofa, heeft hij bij oma ook en daar zit hij heel graag in te lezen.
Plank is een keukenblad van Ikea. De Ekbacken licht eiken die we hebben ingekort zodat 'ie even diep is als de kasten en het zaagverlies hebben we gebruikt als opstaande rand.
pi_170673745
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
Malteser, dat ziet er mooi uit zeg O+

.....

Maandag waren we bij t consultatiebureau voor controle en de BMR. S groeide op zn -2 lijntje keurig door. 76 cm en 9 kilo is ie nu. Verder zei de vpk dat hij flink soepele gewrichtjes heeft dus dat staan en lopen daarom ook misschien wel wat langer duurt.
Schrale troost, Twix is net geen 9 kilo bij dezelfde lengte.... en van sept '15. Mini's hebben we!

Alle speelhoek credits mogen naar IMA! Zij plaatste foto's in het betreffende topic (en op Pinterest), daar hebben wij het van overgenomen. O+
pi_170674018
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 07:31 schreef Malteser het volgende:

[..]

Schrale troost, Twix is net geen 9 kilo bij dezelfde lengte.... en van sept '15. Mini's hebben we!

Alle speelhoek credits mogen naar IMA! Zij plaatste foto's in het betreffende topic (en op Pinterest), daar hebben wij het van overgenomen. O+
Ah, ik zie het idd. Ik dacht dat je alleen het idee van de stoeltjes icm de Stuva serie had overgenomen. Het ziet er iig mooi uit, kan begrijpen dat Twix er ook blij mee is!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170674225
We zijn het er wel over eens inmiddels dat de speelhoek er gaat komen :) waarschijnlijk met dezelfde stoeltjes, want die staan wel goed bij ons interieur. Team-betergoedgejat :s)

Mariposas, ik vond 2 keer verhuizen niet zo tof. Er was geen andere keuze, maar heftig vond ik het zeker. Scheelt ook nog dat ik net zwanger was van #2. Misschien ook wat veel :') spullen in de opslag hebben wij gedaan, en daar nog uitgezocht wat wel en niet mee moest naar het nieuwe huis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170675065
Ziet er mooi uit, zo'n speelhoek! Nu hebben we er geen plek voor en is de hele woonkamer T's speelhoek. Straks in Brussel gaan we vast groter wonen en hebben we er plek voor.

T heeft eindelijk weer eens een hele nacht doorgeslapen, behalve een war-cry om 6 uur. Hij sliep tot half 8, en toen hebben we hem maar wakker gemaakt. Jammer van die war-cry, want daarna konden de duutser en ik allebei niet meer slapen. Maar, dat was stiekem ook wel relaxed, het ochtendritueel zonder kind.
pi_170675412
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 08:39 schreef LeSage het volgende:
We zijn het er wel over eens inmiddels dat de speelhoek er gaat komen :) waarschijnlijk met dezelfde stoeltjes, want die staan wel goed bij ons interieur. Team-betergoedgejat :s)

Mariposas, ik vond 2 keer verhuizen niet zo tof. Er was geen andere keuze, maar heftig vond ik het zeker. Scheelt ook nog dat ik net zwanger was van #2. Misschien ook wat veel :') spullen in de opslag hebben wij gedaan, en daar nog uitgezocht wat wel en niet mee moest naar het nieuwe huis.
Check dan het betreffende topic. IMA heeft namelijk de muur ook nog heel tof geschilderd en koos voor een hoge kast met lades ipv deuren. Kun je kijken wat je mooier/praktischer vind.
Wij kozen voor deuren omdat we met speelgoedmanden werken. Dan zijn planken handiger dan lades.
pi_170675980
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:57 schreef Malteser het volgende:

[..]

Check dan het betreffende topic. IMA heeft namelijk de muur ook nog heel tof geschilderd en koos voor een hoge kast met lades ipv deuren. Kun je kijken wat je mooier/praktischer vind.
Wij kozen voor deuren omdat we met speelgoedmanden werken. Dan zijn planken handiger dan lades.
Ik had die van IMA al gezien. Echt prachtig ook O+
Wij gaan voorlopig alleen voor een lage bank met bureaublad, omdat hij tegen de box aan komt te staan. Tegen de tijd dat de box eindelijk de deur uit kan (ik zou graag 3 kinderen willen, in niet te lange tijd :') ) kan er een hoge kast naast komen te staan.
Speelgoed opbergruimte hebben we in principe al best veel, door de zelfgemaakte tv-kast waar we houten kistjes op wieltjes onder hebben staan.
Zijn trouwens echt een aanrader _O_ even snel door de kamer heen en alles in die bakken gooien, schuif ze onder de kast en opgeruimd staat netjes. En S. kan ze er zelf meteen weer onderuit halen als hij wil spelen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:11:19 #243
409579 LuDann
All the way
pi_170676912
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:19 schreef pinquit het volgende:

[..]

Misschien daar iets huren? Bolderkar ofzo?
Misschien wel een optie, maar we gaan een twee verschillende campings af en weet niet of dat overal mogelijk is. Ik zal eens kijken naar zo'n opvouwbare bolderkar op MP ofzo. :Y
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:12:46 #244
409579 LuDann
All the way
pi_170676943
Bah, eczeem lijkt me zo naar hee. -O-

Wolk heeft wel altijd een droge plek op haar rug, precies tot waar de rand van haar luier loopt. Ik weet niet zo goed wat eczeem is, maar kan dat het ook zijn? Ik smeer het in met vette zalf maar het blijft altijd jeuken als haar romper uitgaat.
pi_170678142
Pffff, mannen soms.... vriend was gisteren de luiertas vergeten mee te nemen naar oma en vandaag de kinderwagen uit de auto te halen voor thuis.
Dus ik heb net een zeer interessant blokje om gedaan met hond en kind. Hij vond werkelijk álles de moeite waard om bij stil te staan en goed te bekijken :') O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170678586
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 22:18 schreef mignonne het volgende:
Buggy... ik heb vanaf begin de quinny zapp 2.0 en die bevalt me goed. Wel hebben we een goedkoop barrel erbij gekocht omdat die quinny eigk standaard in B. Zn auto ligt en ik dan geen buggy thuis of onderweg heb. Das echt een beetje een poepding maar goed voor boodschappen doen en schoolruns gaat het prima.

Tas *O* lekker aan de wandel!

Hier gaat het best. Heb de huisarts om lab gevraagd voor coeliakie. Vanwege middelste zal A ook jaarlijks gescreend gaan worden. Heb de eerste keer uitgesteld omdat het bij E ook pas wat later positief was maar wil nu toch wel gaan screenen. Fingers crossed dat t okay is. En dat de afname meevalt, arm ding.

En ik ging naar de huisarts want hij zit sinds een week of wat onder het eczeem. Huisarts: ja das eczeem. Ja zo ver was ik ook 😂 maar hoe dan?! Ja geen idee, vet houden en tot ziens. Okdoei. Wel sneu want A heeft er echt onwijs jeuk aan en krabbelt zich helemaal open als ie erbij kan.
Bij de kruidvat van het merk kruitvat heb je eczeemzalf zonder cortisonen enz. Dat werkt voor wurm goed bij eczeemuitbraak. En anders wellicht koelzalf aanvragen bij de HA?

jeuk sucks..
Schudden voor gebruik
pi_170679000
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:26 schreef FlyingFish het volgende:
Mooi verhaal stippel :D Ik durf O sowieso geen moment meer zonder luier te laten. Van de week na het douchen wilde meneer perse op de commode staan tijdens het afdrogen. Terwijl ik een luier uit de lade pak plast hij zo in het rond en op de muur -O- en vervolgens zet ik hem op de grond zodat ik rustig even alles kan opruimen (oa aankleedkussen was nat, net als pyjama en slaapzak), plast hij vervolgens op de vloer nog eens de boel onder... Maar nog altijd beter dan poep in een zeefje :D
Dekking zoeken :P
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:53 schreef LeSage het volgende:
Hahaha, Stippel _O- rook je dat niet trouwens? De lucht die van mijn kind af komt :X
NEE! Echt zo vreemd, want hij kan soms enorm hard stinken. Maar het ruikt vaak nog altijd naar borstvoedingspoep. Zijn voeten kunnen harder stinken :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 07:58 schreef kazy het volgende:
Stippel :D :'( Kreeg je het nog schoon of heb je het weg moeten doen?
Er staat een nieuwe theeblaadjeszeef op het boodschappenlijstje :+
quote:
Hier in de verste verte nog geen signalen van zindelijkheid. Het besef van poepen heeft ze wel, alleen wordt het sinds kort glashard ontkend :') De vraag of we even een schone luier om moeten doen, resulteert meestal in een door de kamer rondrennende dreumes die 'neeneenee :N ' roept :') (Overigens doet ze hetzelfde als we het niet vragen maar gewoon zeggen.)
_O- herkenbaar dat wegrennen :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 08:53 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik kan op zaterdag 3 juni (hoezo druk :P )
Meet mensen zin om mee te gaan naar Blijdorp?
Ik ga checken.... JA! Ik kan!
Hebben wij elkaar al op FB? :D :@

quote:
18s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, geïnspireerd door stippels poepverhaal besloot Tas vandaag dat het echt übergrappig is als je je ondergepoepte piemel met twee handjes vastgrijpt en dan die twee handjes door je haar haalt. Herhaal tot mama boos.
_O- O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 04-05-2017 12:54:50 ]
Schudden voor gebruik
pi_170680548
Oe toch die poepverhalen! :D

Lu, mijn inmiddels peuter meisje had dat ook altijd en ikzelf ook als kind. Ikzelf had ook echt eczeemplekken, mijn dochtertje heeft het nog niet gehad. Alletwee wel een supergevoelige, droge huid. Vooral na badjes en zo flink terugvetten met olie en af en toe tussendoor insmeren hield het hier onder controle. Inmiddels lijkt haar huidje (3 jaar) wat minder gortdroog.

LeSage, geeft een hele nieuwe definitie aan de term ronddrentelen he? Op stap met een losse dreumes :Y

Hadden we hier ineens een superrelaxed ritme voor de nacht (rond 3 eenmaal wakker en na slokje weer gaan slapen tot 7), is het alweer vervangen door een vroege vogel gewoonte (vanochtend kind met moeite tot 6:30 in bed weten te houden). c_/
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:21:39 #249
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170681956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dekking zoeken :P

[..]

NEE! Echt zo vreemd, want hij kan soms enorm hard stinken. Maar het ruikt vaak nog altijd naar borstvoedingspoep. Zijn voeten kunnen harder stinken :')

[..]

Er staat een nieuwe theeblaadjeszeef op het boodschappenlijstje :+

[..]

_O- herkenbaar dat wegrennen :D

[..]

Ik ga checken.... JA! Ik kan!
Hebben wij elkaar al op FB? :D :@

[..]

_O- O+
Ik geloof dat ik je toegevoegd heb :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170683301
Ja! O+
Schudden voor gebruik
pi_170688677
Tns voor de credits, was voor mij ook gewoon inspiratie van Pinterest hoor! :D

En gaat het goed met de dreumesjes hier? Hoop het!

Ben een beetje forummijdend geworden na de MK. Maar met M is alles goed :) ze zingt de hele dag liedjes. Van 'in holland staat een huis' tot 'ik zag twee beren' en 'olifantje in het bos' tot 'in de maneschijn'. Ze is super bijdehand :') als ze niet wil slapen horen we door de babyfoon 'deze bedje niet leuk! M voetballuh kijken inne bank!'
pi_170688995
Plaatje bij praatje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:51:04 #253
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_170690946
Voetballuh kijken. :D nou, ik zou liever in bed liggen. :P
Ze is groot geworden, en veel blonde haartjes. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_170694989
Wat een moppie O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170696159
Wat een mooie foto IMA qua scherpte. Die concentratie die je haar ziet hebben. En nu al vragen naar voetbal kijken :D O kijkt ook graag voetbal, maar dat is vooral omdat er dan iets beweegt op tv, er om vragen kan hij ook nog niet. Als hij het zou kunnen zou hij vragen naar de Trivago-reclame, daar laat hij zijn speelgoed voor staan om met open mond naar die man te gaan kijken :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 5 mei 2017 @ 07:57:24 #256
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170697847
Mooi hoor Ima :) en voetbal is ook leuk!

Er waren mensen die zin hadden om naar Blijdorp mee te gaan, zie hier:
OUD / Blijdorp meet zaterdag 3 juni
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 10:22:38 #257
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_170699981
wat een lekker ding heb je toch, IMA.

Zijn jullie dreumessen ook zo moeilijk met nieuwe kleren? Ik had gister nieuwe regenlaarzen voor hem gekocht, en hij wou ze echt niet aan. Drama zeg. Daarna ook z'n regenpak aan, wat hij weinig aanheeft, en dat wou hij ook niet. Uiteindelijk toch zover gekregen, en toen konden we naar buiten om in de plassen te stampen.

pi_170700231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:59 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een mooie foto IMA qua scherpte. Die concentratie die je haar ziet hebben. En nu al vragen naar voetbal kijken :D O kijkt ook graag voetbal, maar dat is vooral omdat er dan iets beweegt op tv, er om vragen kan hij ook nog niet. Als hij het zou kunnen zou hij vragen naar de Trivago-reclame, daar laat hij zijn speelgoed voor staan om met open mond naar die man te gaan kijken :')
De 'plastic fantastic' lens van Canon, aankoop van de eeuw ^O^
pi_170702088
IMA, wat een heerlijk kind heb je daar! Ik moest hardop lachen door het voetballuh protest :)
pi_170702841
Wat leuk om M. weer eens te zien IMA!

Jagar, N. moest ook altijd wennen aan jassen en schoenen die anders waren: regenlaarzen, snowboots, etc. Hopelijk binnenkort lekker vaak in de plassen stampen. O+

Hier nog een leuke in de categorie N.'s wilde fantasie. Echt, waar ze het vandaan haalt. :') We waren net bij de kinderboerderij en daar liep een hele grote kalkoen rond. N. vond hem eng en begon te huilen ("tatoen beetje eng!"), vervolgens vroeg ik waarom ze hem eng vond en zei ze: "heel groot. Eet kleine meisjes!" :o _O- Ik heb haar niet echt aan het verstand kunnen brengen dat kalkoenen geen vleeseters zijn.
pi_170703792
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 10:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

De 'plastic fantastic' lens van Canon, aankoop van de eeuw ^O^
Leuk weer wat je van te lezen! Die foto is prachtig, en je andere foto's ook O+ Wat is ze groot! En je inspireert me om niet alleen m'n camera en kitlens mee te nemen voor mijn aankomende Waddentrip maar ook de rest af testoffen :@ die 50 mm is zo fijn!
pi_170704209
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:42 schreef Mineola het volgende:

[..]

Leuk weer wat je van te lezen! Die foto is prachtig, en je andere foto's ook O+ Wat is ze groot! En je inspireert me om niet alleen m'n camera en kitlens mee te nemen voor mijn aankomende Waddentrip maar ook de rest af testoffen :@ die 50 mm is zo fijn!
Doen! Ik heb de afgelopen dagen alleen de 50mm gebruikt. Aan de ene kant beperkt dat, aan de andere 'dwingt' het om andere foto's te maken :)
pi_170705815
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Doen! Ik heb de afgelopen dagen alleen de 50mm gebruikt. Aan de ene kant beperkt dat, aan de andere 'dwingt' het om andere foto's te maken :)
:Y O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_170723181
Vader en zoon die samen in de tuin aan het werk zijn O+
S. gooit alle kiezels in een emmer. En vervolgens haalt hij ze er weer uit, maar dat geeft niet :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 6 mei 2017 @ 21:29:08 #265
409579 LuDann
All the way
pi_170733422
IMA, wat leuk om weer iets van je te lezen. Wat wordt je meisje groot zeg. Mooie foto!

Selvaria, die meisjes etende kalkoen. :o :D

Jagar, lekker plassen stampen. O+

Pfoe, eindelijk wat lekkerder weer vandaag. Hopelijk houdt het aan, iedereen in huis is snipverkouden, Wolk incluis. De nachten zijn dus weer als vanouds. :')

Morgen nemen man, ik en Wolk mijn vader mee op sleeptouw naar Artis. We proberen er wat leuks van te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170733478
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 21:29 schreef LuDann het volgende:
IMA, wat leuk om weer iets van je te lezen. Wat wordt je meisje groot zeg. Mooie foto!

Selvaria, die meisjes etende kalkoen. :o :D

Jagar, lekker plassen stampen. O+

Pfoe, eindelijk wat lekkerder weer vandaag. Hopelijk houdt het aan, iedereen in huis is snipverkouden, Wolk incluis. De nachten zijn dus weer als vanouds. :')

Morgen nemen man, ik en Wolk mijn vader mee op sleeptouw naar Artis. We proberen er wat leuks van te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfoe zeg, wat verschrikkelijk ;( heeeeel veel sterkte :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170734720
Wat heftig Lu, veel sterkte :*
pi_170735289
Wat ontzettend naar Lu. ;( :*
  zondag 7 mei 2017 @ 08:57:23 #269
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_170738728
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 21:29 schreef LuDann het volgende:
IMA, wat leuk om weer iets van je te lezen. Wat wordt je meisje groot zeg. Mooie foto!

Selvaria, die meisjes etende kalkoen. :o :D

Jagar, lekker plassen stampen. O+

Pfoe, eindelijk wat lekkerder weer vandaag. Hopelijk houdt het aan, iedereen in huis is snipverkouden, Wolk incluis. De nachten zijn dus weer als vanouds. :')

Morgen nemen man, ik en Wolk mijn vader mee op sleeptouw naar Artis. We proberen er wat leuks van te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje zeg... ;(

Wij gaan ook vandaag, misschien zien we jullie nog!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_170738954
Jeetje zeg Lu, heel veel sterkte :*
pi_170742011
Wat naar Lu ;( Veel sterkte voor jullie allemaal! Hopelijk is het ondanks alles toch een fijne dag vandaag in Artis! :*
pi_170745899
Heel veel sterkte LuDann! Wat heftig zeg!
pi_170746919
Ik weet niet wat ik erop moet zeggen LuDann behalve gecondoleerd en je maar weer heel veel sterkte wensen. Hopelijk hebben jullie er vandaag toch een leuke dag van kunnen maken.

Mijn ouders hebben vandaag O weer thuisbezorgd nadat hij 2 nachten uit logeren was ivm de verhuizing (zou 1 nacht zijn, maar het was gisteren nog zo'n chaos dat er nog een nachtje aan vast is geplakt). Maar hij heeft in 2 uurtjes al zijn speelgoed door het nieuwe huis verspreid en ligt nu alweer twee uur te slapen :') En z'n nieuwe stoel eigen valt in de smaak!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170750994
Gezellig kamertje FF! Dat stoeltje is hier ook in trek. Zowel bij M. als bij onze kat die er regelmatig in ligt te tukken, maf beest.

M. heeft sinds een paar dagen ook de peuterupgrade gekregen geloof ik. Dramaqueen to the max en het Oost-Indisch doof zijn, heeft ze ook geperfectioneerd :') Gelukkig is ze verder hartstikke lief ;)
pi_170792347
Fijn dat het nieuwe huis zo bevalt FF. Toffe stoel ook!

Wij hebben een paar dagen zesde ziekte achter de rug. Arm guppie.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170794654
Sterkte LuDann :*
Schudden voor gebruik
pi_170806085
Hoe is het nu, Lu?

Dreumessen, ik kan ze niet altijd begrijpen. Bloemkool was net echt 'bah :r ' met op de grond gooien en alles. Tot hij het van mijn vork mocht eten. Toen werd er nog van gesmuld ook :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170807536
Beterschap voor L. Kris :*

LeSage herkenbaar! :D

Rustig hier trouwens.
pi_170809639
Leuke stoel FF. Hij zit er wel lekker in te chillen haha :).

Kris veel beterschap! Altijd naar om te zien als je dreumes niet fit is.

LeSage, soms is het ook lastig, maar toch fijn dat hij uiteindelijk nog smakelijk heeft gegeten! Hier is het eetgedrag ook wisselend & kan ze een bepaald soort eten de ene keer heel lekker vinden en een andere keer laten liggen.
Ik heb het idee dat er veel verschillende factoren een rol spelen, misschien tandjes, hoe het bereid is/de structuur, gecombineerd met iets wat ze lekkerder of juist viezer vindt. Gelukkig eet ze vaak wel een deel van de maaltijd dus dat vind ik al heel fijn! (vaak de groenten wel en vlees meestal niet, aardappels/pasta/rijst wisselend).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vieve6 op 09-05-2017 21:59:26 ]
pi_170813159
S. eet dus vooral groente niet. Die legt hij keurig op de hoek van de tafel :D
Hier speelt vooral mee hoe zijn pet staat. En welk trucje op dat moment werkt.

Zo was een week geleden 'helpen' het toverwoord bij verschonen. Nu is het weer een groot gevecht, dus kietel ik heb tussendoor steeds zodat hij even is afgeleid :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:06:58 #281
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170828483
Hier wordt nog steeds bijna alles gegeten :) Hij kan ook heel netjes eten met lepel en vork, scheppen gaat heel goed. Eigenlijk gaat alles goed *O* Dreumes probeert zelfs af en toe een woord uit :D en is dan helemaal blij dat we hem begrijpen (als we hem begrijpen :P )

wat fotootjes :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:09:20 #282
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170828544
Wow hij is groot geworden!

Waarmee laat je hem dingen snijden?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:13:01 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170828619
Nee hij snijdt niet hoor, hij was met de komkommer aan het stampen op 't aanrechtblad :P
Ik laat hem wel eens z'n brood smeren met het mes uit z'n kinderbestek, dat heeft kleine kartels. Daar valt ook wel mee te snijden denk ik :)

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_170828687
ik geef T ook altijd een mes uit z'n kinderbestek, als hij mij aan het helpen is.

Wat een mooie tuinbroek is dat, pinq. Met natuurlijk een mooi jongetje erin!

(waar is die van?)
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:20:07 #285
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170828772
Kleine Schobbejak! hij was duur, handgemaakt en antroposofisch verantwoord enzo, maar hij draagt hem zo fijn O+ m'n oma heeft 'm nu dus maar nagemaakt :P

Ik zie dat ze deze nu niet meer hebben, ribfluweel komt in de herfst weer denk ik. Wel linnen, zomercollectie :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_170828943
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:20 schreef pinquit het volgende:
Kleine Schobbejak! hij was duur, handgemaakt en antroposofisch verantwoord enzo, maar hij draagt hem zo fijn O+ m'n oma heeft 'm nu dus maar nagemaakt :P

Ik zie dat ze deze nu niet meer hebben, ribfluweel komt in de herfst weer denk ik. Wel linnen, zomercollectie :)
Oei, die zijn inderdaad duur! Maar wel heel mooi!
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:36:08 #287
56471 pinquit
oh my lama!
pi_170829192
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Oei, die zijn inderdaad duur! Maar wel heel mooi!
De jasjes zijn ook zo mooi O+ Alex heeft ook een wollen hesje ervan :P

O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_170830261
Pinq wat een schatje! O+

Wat hier een tijdje geholpen heeft met eten was 'reversed psychology' *)

"Eet je dat niet op? Oh, dat kan je zeker nog niet zelf doen hè?"
*Insert schrokkende Minion om het tegendeel te bewijzen* :Y)
Disclaimer: werkt hooguit een paar weken ;)

Discussiëren met een kind van nog geen 2 vond ik altijd al wat apart, maar daar was ik inmiddels aan gewend.
Wat nieuw is, is dat zij de discussie tegenwoordig regelmatig wint :')

"Zelluf lopen!"
"Nee, je moet even een handje geven, want hier rijden auto's."
*Minion kijkt opzij en weer terug naar mij*
"Nee mama, auto's rijdt op (s)taat, niet oppe (s)toep. Ikke lopen oppe toep. Zelluf lopen oppe toep! *) "
*Minion loopt demonstratief verder*

Ik: :X -O-
Random voorbijganger: :D _O-

Nog maar 4 dagen en dan heb ik gewoon een peuter! :o
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170830808
Wat een lekker kaboutertje heb je daar Pinq. O+

Twist, ik kan je hele post +1en, alleen duurt het hier nog 2 dagen:

"N., je bent bijna jarig."
"Joepie, kadootjes! *O* "
_O-

Op het kdv wordt ze ook omschreven als een bijdehante, pittige tante, ik dacht dat ze dat reserveerde voor hier thuis. :X :D
pi_170833407
Haha, Twist, lekker bijdehand O+

Pinq, wat een schatje is het toch O+

S. helpt wel graag met koffiezetten. Zelf het knopje induwen en dan maakt de machine ineens herrie enzo :o :D

Vanaf morgen ben ik tot zondag met vriendinnen weg. Ik vind het zo spannend dat ik S. zo lang niet zie :')
Gelukkig is hij op dit moment zo verliefd op papa dat het vast heel leuk wordt voor de mannen thuis O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170834479
Minion en N. al bijna peuters, whut! Die discussie ook :D M. beantwoordt alles alleen nog maar met ja of nee. Ook de open vragen, dus gesprekjes verlopen hier wat dat betreft nog een beetje vreemd. Ben benieuwd wanneer dat kwartje ineens gaat vallen.

Pinq leuke foto's. A. is toch wel echt een knapperd hoor O+

Veel plezier alvast LeSage! Kun je evt. nog facetimen ofzo? Dat doen wij hier als mijn man weer eens moet overwerken. Voor het slapengaan kan ze dan toch nog even dag zeggen en 'papa kijke'.
pi_170834567
Wauw Pinq wat een mooi mannetje! Wat leuk dat hij zoveel zelf doet! Misschien hier ook maar eens meer oefenen!

Twist wat grappig haha : ). Knap dat ze dat al zo goed weet en de discussie zo weet te winnen :p!

& bijna jarig en N van Selvaria ook!

Oh dat is ook spannend LeSage! Maar ook superleuk, lekker weg met vriendinnen! Heel veel plezier!
pi_170835452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:47 schreef kazy het volgende:
Minion en N. al bijna peuters, whut! Die discussie ook :D M. beantwoordt alles alleen nog maar met ja of nee. Ook de open vragen, dus gesprekjes verlopen hier wat dat betreft nog een beetje vreemd. Ben benieuwd wanneer dat kwartje ineens gaat vallen.

Pinq leuke foto's. A. is toch wel echt een knapperd hoor O+

Veel plezier alvast LeSage! Kun je evt. nog facetimen ofzo? Dat doen wij hier als mijn man weer eens moet overwerken. Voor het slapengaan kan ze dan toch nog even dag zeggen en 'papa kijke'.
Uiteraard ga ik FaceTimen! Wil m nog wel even een virtuele knuffel kunnen geven :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170836400
Wat een heerlijk mannetje heb je daar pinq! O+

Die minion...ze is wel lekker bijdehand! :D Dat zij en N al bijna peuters zijn zeg... :o Tijd gaat snel!

Veel plezier LeSage!

A is dinsdag op de "schoolfoto" van de crèche gegaan. Ben benieuwd!

Vroeger liep ik altijd op straat recht voor me uit te kijken en had ik amper contact met andere voorbijgangers (heel normaal dus... ;)), maar A zegt de laatste tijd echt iedereen gedag (ook louche types in een vuilniszak-met-bontkraagje) en werkelijk iedereen (ook die louche types) moet erom lachen en zegt gedag terug. Best wennen! Zelfs de buurman die ik nog nooit had zien lachen kàn lachen :')

Vandaag CB geweest: 12.5kg bij 86cm ^O^ Ze heeft zich ook weer lopen uitsloven door van alles te benoemen bij de vpk nog voor die kon vragen hoe het zit met praten. Zat dus weer supertrots te wezen daar O+
pi_170836561
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:50 schreef Aerenia het volgende:
Zelfs de buurman die ik nog nooit had zien lachen kàn lachen :')
Ja, dit! Wij hebben echt de minst sociale buurman ooit, hij kijkt je hooguit nors aan als je langskomt, maar meestal negeert hij je gewoon. Maar als N. Hajjow tegen hem zegt of haar tong uitsteekt doet hij altijd met haar mee of zwaait hij naar haar. De eerste keer stond ik echt zo :o . _O-

N.'s niet bijster originele, maar toch wel leuke kdv-traktatie voor morgen is klaar! Het is nu toch echt bijna zo ver. :'(

Edit: ik belandde overigens nog in een lachstuip toen man zich afvroeg waarom we in vredesnaam een pinguïn aan het spiesen waren. :D
pi_170838053
Ik vind m hartstikke leuk selvaria, je pinguïn! (cannot unsee nu :D) Minion en N al bijna jarig gewoon, jeetje! En al hele discussies voeren!

Dreumesen die iedereen vertederen O+
Hier ook eentje, zo leuk is dat! Op zo'n ultrasoon toontje haj roepen en je hoofd scheef houden, score.

LeSage, veel plezier met je vriendinnen! Lekker even een paar jaar 'terug in de tijd' en zomaar gaan en staan waar je wil zonder vooruitdenken en spullen meenemen! (Ok, dat kan met kind ook, maar alleen op jezelf letten en geen rekening hoeven houden met slaapjes en eten voelt soms als luxe en extreem relaxed, zeg maar)

Pinq wat een fantastisch kind heb je toch met z'n retro look O+ ik vind KS zo geweldig maar jouw kind rockt die outfits helemaal! O+

Adrian hoe gaan je laatste loodjes? Willem krijgt een broertje toch? Spannend hoor!

En nog een dikke knuffel voor Lu want jeetje meisje, wat krijg je het voor je kiezen... ;( :* Hoe was jullie dag in Artis?
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:56:04 #297
409579 LuDann
All the way
pi_170838934
Twist, wat een gesprekken joh, super bijdehand zeg. :o O+ Ik zie dat echt nog niet voor me hier, Wolk kent een hoop woordjes, zegt soms 2 woorden achter elkaar maar echt nog geen zinnen.

Mooi Selvaria, leuk gedaan! Hoe doen ze dat met uitdelen, in plaats van fruit ofzo?

Hier nog 3 maanden te gaan tot Wolk's verjaardag maar heb vandaag toch al even een oefentaartje gebakken. Goed excuus om lekker te knutselen in de keuken. :Y)

Pinq, wat een heerlijke foto's. <3 Ik vind hem met langer haar ook leuker. Dat opstapje hebben wij ook in de keuken, maar mijn schoonvader heeft er een ombouw omheen gebouwd.



LeSage, veel plezier! Hopelijk valt het missen mee en gaat alles gesmeerd netjes beide mannen thuis.

Aerenia, goed gegroeid, fijn hoor. En superfijn dat ze even haar skills tentoon wilde stellen. 8-) Wat kun je als moeder dan groeien hé?

Bedankt voor alle steunwensen, lief van jullie. Artis was te doen, we doen gewoon heel hard alsof alles compleet normaal is. :') Nog even koffie gedaan met MissB, man en J. Vond Wolk net zo gezellig als wij, ze hebben lekker rondjes achter elkaar gerend rond een muurtje bij het terras.
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:13:49 #298
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170839520
Wat kunnen sommigen al goed praten! Hier alleen nog twee-woordzinnen, maar echt nog geen zinnen. De tel qua woorden ben ik al kwijt, maar zeker 500.

Goed van A Aerenia! Praten is echt zo handig :)

Zo'n keukending is ook wel handig! We hebben er alleen niet echt plek voor... Vandaag had ik haar op een stoel gezet om te kijken, ging ze rauwe aardappels eten :o

Idd norse mensen aan het lachen maken is hier ook een hit. N rent vaak door de trein, zegt tegen iedereen halloooo... Dan kijkt iedereen blij.

Mooie pinguin Sel! :D

Fijn dat het leuk was in Artis Lu! En verder :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170839599
Oh, goede vraag Lu. Geen idee, dat zoeken ze zelf maar uit. :+

Dankzij Baard van DaD hebben wij ook zo'n Learning Tower. Echt een grote hit hier, N. wordt echt boos als ik niet "effe tojuh pakkuh" doe. _O- Jurkjesboks trouwens. :7
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:48:15 #300
409579 LuDann
All the way
pi_170840690
Rauwe aardappels eten, dat zie ik Wolk ook nog wel doen. :') Ze kan ook de verantwoordelijkheid van een open beker nog niet aan, dat valt in dezelfde categorie. :+ Water overal. :')

Learning tower, dat was het woord waar ik net niet op kon komen. :P Voorbeeld van iemand hier op Fok gejat, hier ook een dikke hit. Ze schuift hem zelf overal heen waar ze bij wil.

Jurkjesboks! Een van mijn favorieten. O+ En goeie attitude mbt het uitdelen op het kdv. :7
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:48:54 #301
409579 LuDann
All the way
pi_170840702
Smiley overload. :') :') :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')