abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170172415
Uitgerekende data:

15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

15 mei: Minarosa
15 mei: Messina (jongen)

4 juni: Adrian4 (jongen)
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
4 september: dobbey
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria

6 november: DevilsAndDust

15 december: Pannenkoekenmix

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door Messina op 14-04-2017 21:30:11 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170172945
Mag ik even verdrietig zijn? ;(

Na een heftige dag op het werk keek ik nog meer uit naar vanavond. We rijden erheen en haar man deelt ons mee dat ze al de hele middag bij een bevalling is en onze afspraak niet doorgaat...
Nu komt de spanning los, heb zo behoefte aan even bevestiging en nu weet ik helemaal niet wanneer ik die weer krijg. -O-
pi_170173118
Och Nolita, dat is toch ook heel vervelend. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170173530
Balen Nolita! Hoop dat je snel terecht kunt. :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170173555
Wat rot Nolita :*
pi_170173821
Ah Nolita, dat is ook super balen! Ik hoop dat je snel terecht kunt!

Gefeliciteerd nog, Logi O+ Morgen de grote dag, spannend hoor!

Verder voel ik me klote...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170174033
Nolita, dat is ook heel vervelend. Hopelijk kun je snel terecht voor een nieuwe afspraak.

LeSage, dat lijkt me heel heftig :*
pi_170174127
Nolita, kan me voorstellen dat je daar flink van baalt ja... -O- Hopelijk kun je alsnog snel terecht!

SPOILER: LeSage
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Logi, alvast een hele fijne ontmoeting met je kleine meid gewenst! :*

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:05 schreef Messina het volgende:
[..]

Ik heb de meeste familieleden pas na 20+ weken (dus na de combinatietest) ingelicht. Alleen oma had de opmerking 'Ik vond het al zo'n rare wijde trui', verder had niemand enig idee. :P
Haha :D dat is hier écht geen optie vrees ik...
Was de afgelopen tijd juist wat afgevallen en met name m'n buik was redelijk plat, dus droeg juist wat strakkere truitjes. Nu kan ik het 's avonds in een wijde hoodie al niet eens meer verbergen :')
(Ja, dat zijn vooral m'n darmen, dat weet ik ;) maar die zwellen wel steeds eerder op de dag op..)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170174208
Nolita, wat klote. :*

LeSage, heftig zeg. Maar volgens mij is hij op de allerbeste plaats om de hulp te krijgen die hij nodig heeft.
Hier hetzelfde soort perikelen met schoonvader. Ik vind het ontzettend moeilijk. En dan is het niet eens mijn eigen vader.

Tja, die darmen he, wanneer gaat dat gerommel gewoon weer over in doffe verstop ellende? :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170175308
LeSage, verdrietig zijn om zoiets is logisch! Binnen houden maakt het alleen maar erger... Sterkte!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:58 schreef twist02 het volgende:

Haha :D dat is hier écht geen optie vrees ik...
Was de afgelopen tijd juist wat afgevallen en met name m'n buik was redelijk plat, dus droeg juist wat strakkere truitjes. Nu kan ik het 's avonds in een wijde hoodie al niet eens meer verbergen :')
(Ja, dat zijn vooral m'n darmen, dat weet ik ;) maar die zwellen wel steeds eerder op de dag op..)
Ik heb na de eerste altijd een buik gehouden. Zo'n rand met vel & vet die niet weg te trainen viel, zelfs niet toen mijn BMI rond de 22 zat. Dus inderdaad, dan zal zo'n buik een stuk minder opvallen dan wanneer je een prachtige strakke buik hebt. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:00 schreef Krisvc het volgende:

Tja, die darmen he, wanneer gaat dat gerommel gewoon weer over in doffe verstop ellende? :P
Hier is mijn stoelgang echt beter dan ooit. Heb wel heel even (week of twee) verstopping gehad rond de 20 weken. De eerste weken (tot een week of 8 denk ik) juist dunne ontlasting. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170177550
Logi, heeeeel veel succes morgen... Lekker knuffen met je verse bundeltje blijheid!

Een Knipper voor Twist! Heerlijk! *O*

Nolita, wat stom. -O-

LeSage, :*. Wat een emotionele situatie voor iedereen...

Gisteren naar de vk. Buik (fundushoogte geloof ik?) lag 5 weken voor. Dat vonden ze wel veel, dus baby is nagemeten, maar die was maar 1,5 week te groot gelukkig. Dus heb gewoon een dikke/hoge pens :P
pi_170177745
Logi, ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Heel erg veel succes morgen, wat een bijzondere dag wordt het. Dikke :* !
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170178046
Messina, heb je het met een reden zo lang geheim gehouden?

LeSage, hopelijk voelt je vader zich snel beter!

Hier ging het vandaag wat minder. Na een dreumes die absoluut niet in zijn fietsstoeltje mee naar huis wilde en steeds de fiets bijna omschopte als ik hem erin tilde (bedankt mevrouw met hond die vroeg of ze kon helpen O+) en een bezoekje aan de supermarkt waarbij elke stap pijn deed zat ik er even doorheen. Man was druk bezig geweest in het nieuwe huis en werd bij thuiskomst getrakteerd op een flinke huilbui. Mijn ouders zouden morgen in ons nieuwe huis wat gaan klussen, maar dat hebben we nu omgeruild voor een oppas-afspraak zodat ik iig weer eens een dagje echt rust heb en bij kan slapen. En morgen ook mijn werk bellen dat ik me deels ziek wil melden omdat ik een volle dag werken niet meer trek. Heb netto nog maar drie werkdagen te gaan voor m'n verlof dus dat voelt een beetje overdreven, maar ik denk dat het wel nodig is. M'n gyn vond het al heel wat dat ik überhaupt nog werkte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170179201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:26 schreef FlyingFish het volgende:
Messina, heb je het met een reden zo lang geheim gehouden?
Hard en bot: Als had gebleken dat dit kindje een ernstige afwijking zou hebben had ik de zwangerschap laten afbreken. Bij trisomie 13 en trisomie 18 overlijden 9 van de 10 kinderen in het eerste levensjaar.

Ik had persoonlijk geen behoefte aan de hele familie om me heen als het 'mis' zou zijn geweest. Mijn directe familie -ouders e.d.- waren uiteraard wel op de hoogte.

En pak zoveel mogelijk rust, FF. Als je het nodig hebt heb je het nodig. :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170179656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Hard en bot: Als had gebleken dat dit kindje een ernstige afwijking zou hebben had ik de zwangerschap laten afbreken. Bij trisomie 13 en trisomie 18 overlijden 9 van de 10 kinderen in het eerste levensjaar.

Ik had persoonlijk geen behoefte aan de hele familie om me heen als het 'mis' zou zijn geweest. Mijn directe familie -ouders e.d.- waren uiteraard wel op de hoogte.

En pak zoveel mogelijk rust, FF. Als je het nodig hebt heb je het nodig. :*
Daar zouden wij ook voor gekozen hebben, maar dat was voor ons geen reden om het daarom stil te houden. Plus dat de combinatietest met 12 weken daar ook wel een goede indicatie voor geeft. Wij hebben daar wel bewust op gewacht (al hebben we het de 1e keer wel al rond 8 weken aan een deel van de directe familie verteld omdat kerst toen een mooie aanleiding was. Die hebben toen in de stress gezeten vanwege slechte combinatietest en wachten op de nipt-uitslag)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170181029
Bedankt dames! ik werd een uur geleden gebeld en kon meteen langskomen.
Even met de echo gekeken, hartje klopte mooi, gelukkig!

Nu met goede moed op naar de 20 weken echo volgende week vrijdag.

lesage, sterkte. lijkt me heftig om je vader zo te zien. :*

en logi, nu dan echt succes en op een mooie kennismaking morgen *O*
pi_170181684
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Daar zouden wij ook voor gekozen hebben, maar dat was voor ons geen reden om het daarom stil te houden. Plus dat de combinatietest met 12 weken daar ook wel een goede indicatie voor geeft. Wij hebben daar wel bewust op gewacht (al hebben we het de 1e keer wel al rond 8 weken aan een deel van de directe familie verteld omdat kerst toen een mooie aanleiding was. Die hebben toen in de stress gezeten vanwege slechte combinatietest en wachten op de nipt-uitslag)
Het zal er mede aan liggen dat ik met bepaalde familieleden -zoals een van de zussen van mijn moeder- niet echt een lekkere band heb. Altijd geroddel en gedoe. Uiteindelijk gewoon heel bewust gekozen voor mezelf en wat ik wilde (en vooral niet wilde) ;)

Ik haal wel twee dingen door elkaar; Zoon pas na 12 weken ingelicht -na de combinatietest-, en een groot deel van mijn moeders familie dus pas na 20 weken. Mijn vaders familie zal het weten via mijn ouders, ik zie die mensen nooit.

Klinkt als een hele ongezellige familie, zo bedoel ik het helemaal niet. Bijna allemaal lieve mensen, maar zou ze zelf nooit gekozen hebben. :@

Nolita, maakte je je zorgen dat er iets niet goed zou zijn? Fijn dat je toch nog hebt kunnen gluren! O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170182434
Fijn dat alles goed was Nolita!

Wij hebben het überhaupt maar aan 1 oom en tante zelf bekend gemaakt (al zal schoonmoeder die al van tevoren gebeld hebben denk ik :D), ik zie de rest van mijn ooms en tantes nooit meer.

Ik heb er nog wel een paar een geboortekaartje van O gestuurd, maar dat was het ook wel. Maar mijn moeder heeft het vast trots aan ze verteld zodra ze ze sprak. Het stomme was wel dat twee tantes van ons een kaartje krijgen en niet op kraambezoek zijn geweest (vond ik overigens prima, ik heb die mensen al jaren niet gesproken dus was blij met alleen een kaartje terug), maar m'n broer had geen kaartjes naar ze gestuurd en m'n schoonzusje had ze zelfs nog nooit gezien, maar daar zijn ze wel op bezoek geweest want 'een drieling is speciaal'. Ik twijfel dus nog of ik ze straks weer een kaartje moet sturen want de kans dat ze nu wel op bezoek komen is nu veel groter, ook omdat we bij een van hen in de wijk gaan wonen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170182886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Nolita, maakte je je zorgen dat er iets niet goed zou zijn? Fijn dat je toch nog hebt kunnen gluren! O+
Zorgen is wellicht een groot woord, maar ik vond de ruim 4 weken sinds de vorige controle, zonder enig teken van leven tussendoor, wel erg pittig. Begon daardoor steeds meer te twijfelen of het wel goed zou gaan, ook al waren er geen signalen dat het niet zo was.

Volgende controle is weer over 4 weken, maar heb over 9 dagen de seo. Daardoor verwacht ik dat dat niet zo pittig meer wordt als dat ik nu ervaren heb.
  donderdag 13 april 2017 @ 01:50:34 #20
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170184434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:11 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat alles goed was Nolita!

Wij hebben het überhaupt maar aan 1 oom en tante zelf bekend gemaakt (al zal schoonmoeder die al van tevoren gebeld hebben denk ik :D), ik zie de rest van mijn ooms en tantes nooit meer.

Ik heb er nog wel een paar een geboortekaartje van O gestuurd, maar dat was het ook wel. Maar mijn moeder heeft het vast trots aan ze verteld zodra ze ze sprak. Het stomme was wel dat twee tantes van ons een kaartje krijgen en niet op kraambezoek zijn geweest (vond ik overigens prima, ik heb die mensen al jaren niet gesproken dus was blij met alleen een kaartje terug), maar m'n broer had geen kaartjes naar ze gestuurd en m'n schoonzusje had ze zelfs nog nooit gezien, maar daar zijn ze wel op bezoek geweest want 'een drieling is speciaal'. Ik twijfel dus nog of ik ze straks weer een kaartje moet sturen want de kans dat ze nu wel op bezoek komen is nu veel groter, ook omdat we bij een van hen in de wijk gaan wonen.
Ik zou ze wel weer een kaartje sturen.
Bij je broer kwamen ze langs terwijl zij geen kaartje hadden gestuurd, dus wat dat betreft maakt een kaartje geen verschil :)


Succes vandaag, Logi! Op naar een mooie ontmoeting *;
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170184747
Bedankt iedereen O+ O+ O+ O+ O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 april 2017 @ 06:24:19 #22
269689 crew  Viv
pi_170184768
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:28 schreef Nolita het volgende:
Zorgen is wellicht een groot woord, maar ik vond de ruim 4 weken sinds de vorige controle, zonder enig teken van leven tussendoor, wel erg pittig. Begon daardoor steeds meer te twijfelen of het wel goed zou gaan, ook al waren er geen signalen dat het niet zo was.
Herkenbaar, in de tijd tussen combinatietest en 20-wekenecho zat bij mij maar 1 controle met hartje luisteren. Best een lange tijd om te overbruggen, omdat je nog geen schopjes voelt als bevestiging dat de baby het nog doet. Ik had ook steeds meer twijfels en toen ik er echt de zenuwen van kreeg, heb ik een AngelSounds doppler gekocht (via Marktplaats, want meteen ophalen). Ik vond het wel stom van mezelf dat ik er niet gewoon op kon vertrouwen dat het goed zat, maar ook weer niet nodig om door te bikkelen. Nou ja, hang in there! :*
  donderdag 13 april 2017 @ 07:28:12 #23
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170184942
Logisch die twijfels, Nolita. Wel erg fijn dat je toch nog vanavond langs mocht komen! En hopelijk voel je de baby snel bewegen, dus vallen de weken tussen de seo en volgende controle ook mee.

Heftig LeSage! Hopelijk krijgt hij nu de juiste hulp en kan hij er (relatief) snel weer van genieten. Sterkte :*

FF, wat mag je al vroeg met verlof? Heeft dat te maken met je werk, of was al eerder duidelijk dat het te zwaar werd?

En een :* voor Logi! Vandaag je meisje ontmoeten O+
pi_170185069
quote:
17s.gif Op donderdag 13 april 2017 05:40 schreef Logician2.0 het volgende:
Bedankt iedereen O+ O+ O+ O+ O+
Succes vandaag en lekker knuffelen met je meisje!! O+
pi_170185111
Logi, veel succes vandaag!
pi_170185120
Hier trouwens ook tantes die perse een kaartje willen maar niet langskomen. Ik vind het prima, we sturen een kaartje dan is iedereen weer blij.
pi_170185149
Logi, de verjaardag van je meisje! Heel veel succes vandaag. :* *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170185182
LeSage, wat heftig zeg :{ Veel sterkte met de situatie!

Logician, succes vandaag! *O*

Qua kaartjes sturen denk ik dat ik aan mijn kant van de familie het beperkt ga houden; ik heb een gigantische familie en er zijn er maar een paar waar ik echt contact mee heb. Heb niet zo'n behoefte aan mensen die ineens langs willen komen omdat er een kindje is en daarvoor nooit. Maar that's just me :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170185243
Dank jullie wel :* ik merk dat ik er gelukkig best rustig onder kan blijven, omdat ik weet dat dit het beste is nu.

Ik vind het geen probleem als ik een kaartje stuur, maar geen bezoekje krijg. Wel vervelend zijn mensen die op hun kaartje schrijven snel te komen kijken en waar je verder niets meer van hoort. Schrijf dat dan ook niet. Ik vind een kaartje met 'gefeliciteerd' ook helemaal prima.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 13 april 2017 @ 08:33:45 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_170185350
Geboortekaartje is geen uitnodiging he.
Als dat zo zou zijn heeft deze baby nog 80 kraamvisites tegoed :')
disclaimer
pi_170185393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Logisch die twijfels, Nolita. Wel erg fijn dat je toch nog vanavond langs mocht komen! En hopelijk voel je de baby snel bewegen, dus vallen de weken tussen de seo en volgende controle ook mee.

Heftig LeSage! Hopelijk krijgt hij nu de juiste hulp en kan hij er (relatief) snel weer van genieten. Sterkte :*

FF, wat mag je al vroeg met verlof? Heeft dat te maken met je werk, of was al eerder duidelijk dat het te zwaar werd?

En een :* voor Logi! Vandaag je meisje ontmoeten O+
Dat komt omdat het een meerling is, dan mag je met 30 weken al (of evt 32). Netto komt dat meestal ook op gewoon 16 weken neer omdat meerlingen gemiddeld 4 weken eerder geboren worden, en je alsnog maar max 10 weken na de bevalling krijgt zonder dat het 'gemiste verlof' voor de bevalling gecompenseerd wordt zoals dat bij eenlingen wel gebeurt. Maar ik denk dat na 30 weken nog doorwerken ook alleen bij sommige kantoorbanen haalbaar is, wat dat betreft merk ik echt wel flink verschil met 1 baby vs 2 tegelijk, zowel qua pijntjes als qua onhandigheid vanwege grote buik.

Succes vandaag Logi!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170185429
Ja, ik dacht vroeger dus wel dat een kaartje betekende dat ik langs moest komen. Ik heb daar nog schuldgevoelens van. Ik vond voorheen kraamvisites echt heel erg. Eerst omdat ik helemaal niets met zo'n baby kon en al helemaal niet met de verhalen van moeders aan het kraambed over bevallingen e.d. en later omdat ik het ook confronterend vond en blikken of opmerkingen kreeg over wanneer ik aan de beurt zou zijn. Meest dodelijk: 'Staat je goed hoor' wanneer je uit beleefdheid dan toch die baby maar even vasthoudt. :') .

Ik had gisteren ineens zo'n heel pijnlijk gevoel in mijn lies, zoals ik dat bij I rond deze termijn ook een keer had. De daling is ingezet, geloof ik. :Y) . Vanmiddag liggingsecho. *O* . Het is wel grappig hoe dat gaat trouwens: de eerste echo's waren zo spannend, maar nu gaat mijn vriend niet eens mee. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170185454
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:21 schreef LeSage het volgende:
Dank jullie wel :* ik merk dat ik er gelukkig best rustig onder kan blijven, omdat ik weet dat dit het beste is nu.

Ik vind het geen probleem als ik een kaartje stuur, maar geen bezoekje krijg. Wel vervelend zijn mensen die op hun kaartje schrijven snel te komen kijken en waar je verder niets meer van hoort. Schrijf dat dan ook niet. Ik vind een kaartje met 'gefeliciteerd' ook helemaal prima.
Dat vind ik ook geen probleem idd, alleen directe familie en goede vrienden verwacht ik op visite, de rest hoeft van mij sowieso niet tenzij ze zelf graag willen.

Vorige keer wel van een aantal mensen geen kaartje (of persoonlijke reactie) terug gekregen, en die krijgen dit keer ook geen kaartje meer en mogen het doen met een Facebook-post :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170185476
Heb je dat bijgehouden dan, FF? :o .

Ik ga er vanuit dat geen reactie nog niet wil zeggen dat diegene niet blij voor mij/ons is. Omdat ik weet hoe ik zelf was/ben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170185551
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:11 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat alles goed was Nolita!

Wij hebben het überhaupt maar aan 1 oom en tante zelf bekend gemaakt (al zal schoonmoeder die al van tevoren gebeld hebben denk ik :D), ik zie de rest van mijn ooms en tantes nooit meer.

Ik heb er nog wel een paar een geboortekaartje van O gestuurd, maar dat was het ook wel. Maar mijn moeder heeft het vast trots aan ze verteld zodra ze ze sprak. Het stomme was wel dat twee tantes van ons een kaartje krijgen en niet op kraambezoek zijn geweest (vond ik overigens prima, ik heb die mensen al jaren niet gesproken dus was blij met alleen een kaartje terug), maar m'n broer had geen kaartjes naar ze gestuurd en m'n schoonzusje had ze zelfs nog nooit gezien, maar daar zijn ze wel op bezoek geweest want 'een drieling is speciaal'. Ik twijfel dus nog of ik ze straks weer een kaartje moet sturen want de kans dat ze nu wel op bezoek komen is nu veel groter, ook omdat we bij een van hen in de wijk gaan wonen.
Dat voordeel heb ik dan weer; Ik woon zo ver uit de buurt van mijn familie dat ze niet heel snel zomaar op de stoep zullen staan. :D
Wij sturen dan weer wél kaartjes naar de hele -directe- familie, omdat er gewoon gemiep gaat komen als ik ga selecteren. Tante A. wel, tante B. niet, daar komt echt gemiep van. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:28 schreef Nolita het volgende:

[..]

Zorgen is wellicht een groot woord, maar ik vond de ruim 4 weken sinds de vorige controle, zonder enig teken van leven tussendoor, wel erg pittig. Begon daardoor steeds meer te twijfelen of het wel goed zou gaan, ook al waren er geen signalen dat het niet zo was.

Volgende controle is weer over 4 weken, maar heb over 9 dagen de seo. Daardoor verwacht ik dat dat niet zo pittig meer wordt als dat ik nu ervaren heb.
Snap ik helemaal! Hoop dat je snel schopjes gaan voelen, dat helpt enorm. Tot ze een dag stil liggen, uiteraard. -O- (Maar zo kun je altijd wel wat verzinnen en helaas doet je brein dat ook :P )

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 06:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Herkenbaar, in de tijd tussen combinatietest en 20-wekenecho zat bij mij maar 1 controle met hartje luisteren. Best een lange tijd om te overbruggen, omdat je nog geen schopjes voelt als bevestiging dat de baby het nog doet. Ik had ook steeds meer twijfels en toen ik er echt de zenuwen van kreeg, heb ik een AngelSounds doppler gekocht (via Marktplaats, want meteen ophalen). Ik vond het wel stom van mezelf dat ik er niet gewoon op kon vertrouwen dat het goed zat, maar ook weer niet nodig om door te bikkelen. Nou ja, hang in there! :*
Ik heb het ook overwogen, maar mijn man was bang dat ik de hele dag met dat ding zou gaan zitten. En wat als het een keer niet lukt om dat hartslagje te vinden *omdat de baby anders ligt dan je verwacht*? Zit je voor niks compleet in de rats. En stel dat het wél mis gaat rond de 20 weken, dan kunnen ze tóch niets doen. Door zulke dingen toch maar besloten het niet te doen.

Logi gaat vandaag gewoon d'r meisje knuffelen. O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170185584
Omg kaartje is uitnodiging is nooit in me opgekomen :o :D
  donderdag 13 april 2017 @ 09:01:43 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170185615
Logi gaat haar baby vandaag ontmoeten! Veel plezier O+

Wat grappig die verschillende meningen over tantes en kaartjes. Ik heb een grote familie, en ga trots en zonder problemen iedereen een kaartje sturen. Prima als niet iedereen langs komt, want dan houd ik echt geen rustig moment over in de kraamtijd. En iedereen die wel langskomt is van harte welkom. Ik was zelf ook niet altijd een trouwe kaartjesstuurder, dus daarvoor alle begrip. Maar ik wil ze gewoon infomeren over het nieuwe familielid.

Het nieuws verspreiden hebben mijn ouders trouwens (met mijn toestemming) gedaan. Dat leverde al onverwachte kaartjes van familie op, vond ik heel leuk.

FF, jij bikkel, succes met je laatste (halve) werkdagen! Aangeven dat het niet gaat is alleen maar sterk toch. Dat weet ik zo goed omdat ik het zelf ook gedaan heb natuurlijk O-)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170185616
Vooral als er op een kaartje iets staat over rusttijden van moeder en kind zag ik dat altijd als een duidelijke aanwijzing: we verwachten dat je langs gaat komen dus we geven even aan hoe laat wel en niet handig is. Dat zie je tegenwoordig trouwens vrijwel niet meer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 13 april 2017 @ 09:05:58 #39
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170185650
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:01 schreef Franny_G het volgende:
Vooral als er op een kaartje iets staat over rusttijden van moeder en kind zag ik dat altijd als een duidelijke aanwijzing: we verwachten dat je langs gaat komen dus we geven even aan hoe laat wel en niet handig is. Dat zie je tegenwoordig trouwens vrijwel niet meer.
Die staat ook vrij hoog in de top 5 van overbodige zaken op een geboortekaartje. En ik ben dan wel weer zo modern dat niet iedereen onaangekondigd welkom is als ik toevallig niet rust.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170185669
*bijleest*

Logi succes vandaag!

Een knipper voor Twist! *O*

Ik zag ook nog een mooie echofoto van Aloria. (Wat een scherpe foto trouwens.)

Bijna verlof voor FF *O*

LeSage wat zwaar, sterkte voor jullie :*

Geboortekaartjes: ik stuur ze ook naar de mensen die niet kwamen. De vorige keer kregen we trouwens van de familie van mijn man allemaal pakketjes per post ipv dat ze op kraamvisite kwamen. Dat was ook wel erg leuk! Iedere keer een verrassing in de brievenbus. Van boekjes tot rompertjes en zelfs een handdoek en knuffeldoekje met de naam van M. erop.

Deze keer verwacht ik overigens ook veel minder bezoek. Je merkt, nouja ik merk, echt wel dat een tweede al heel anders is dan een eerste. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de omgeving. Het nieuwe is er vanaf denk ik :P
pi_170185688
Lemijn, ik kreeg inderdaad ook een onverwacht kaartje van een (achter)tante, helemaal zelfgemaakt. Echt superlief. O+

Franny, ik snap dat gevoel wél, ik heb het ook wel als 'moetje' ervaren als ik een kaartje kreeg, zeker toen ik wat jonger was. Tegenwoordig stuur ik gewoon een kaartje terug en ga ik alleen langs als ik een goede band heb met de ouders. :D

Maarre, geen "rusttijden" meer op het kaartje, dus? Gaan jullie er überhaupt iets opzetten als 'bel even van tevoren' of zoiets?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170185752
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:07 schreef kazy het volgende:

Geboortekaartjes: ik stuur ze ook naar de mensen die niet kwamen. De vorige keer kregen we trouwens van de familie van mijn man allemaal pakketjes per post ipv dat ze op kraamvisite kwamen. Dat was ook wel erg leuk! Iedere keer een verrassing in de brievenbus. Van boekjes tot rompertjes en zelfs een handdoek en knuffeldoekje met de naam van M. erop.
Ja, dat doe ik nu zelf ook vaak. Vooral als het iemand is uit de familie die ik verder niet veel zie, of als ik denk: ik ga nog wel eens langs op een later moment, dan is het heel leuk om iets te sturen.

Messina: nee, wij zetten dat soort dingen niet op het kaartje. Ik vind het mutserig. :D . :P . Bovendien hebben wij sowieso eigenlijk geen familie/vrienden die zomaar ineens op de stoep zullen staan. Daar zijn ze allemaal wel beleefd genoeg voor. Vorige keer stonden wel een keertje mijn zus en zwager tijdens de kraamtijd onverwacht op de stoep omdat ze in de buurt waren en mijn zwager I nog niet had gezien, maar van mijn zus kan ik dat wel hebben. :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170185764
Ik heb wel altijd een "bel even" erop gezet. Meer dan 1 groep hoef ik niet per keer in de eerste weken. Is me veel te druk. Nou helpt het vast niet dat met flink bloedverlies je je overreden voelt door een bus. Maar ik wil(de) dubbele afspraken voorkomen.
Overigens hebben wij weinig los aanwaaiende familie en vrienden, ze kennen ons wel :)

En ik stuur gewoon de hele bups kaartjes. Wie wel of niet iets heeft teruggestuurd onthoud ik niet en maakt me ook niet uit. Ik doe er soms ook 2 weken over om een kaartje te sturen. Moet eerst onthouden er 1 te kopen en daarna kost het best nog wat tijd voor ik niet vergeet het te posten.....
  donderdag 13 april 2017 @ 09:16:25 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170185779
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:09 schreef Messina het volgende:
Maarre, geen "rusttijden" meer op het kaartje, dus? Gaan jullie er überhaupt iets opzetten als 'bel even van tevoren' of zoiets?
Ik niet nee. Open deur toch?
Ik zie het als een aankondiging van de geboorte, mooi verpakt, niet als een berichtje over wanneer ik slaap.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 13 april 2017 @ 09:18:21 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_170185800
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:01 schreef Franny_G het volgende:
Vooral als er op een kaartje iets staat over rusttijden van moeder en kind zag ik dat altijd als een duidelijke aanwijzing: we verwachten dat je langs gaat komen dus we geven even aan hoe laat wel en niet handig is. Dat zie je tegenwoordig trouwens vrijwel niet meer.
omdat iedereen tegenwoordig godzijdank gewoon een afspraak maakt van te voren :')
disclaimer
pi_170185827
Ik zou trouwens echt niet meer weten wat de rusttijden zijn....Kun je dat dwingen een slapende baby elke dag van x tot y? :P
  donderdag 13 april 2017 @ 09:21:18 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_170185835
En wij hadden wel een "bel even". Dan hebben ze meteen je nummer bij de hand :)
Vanuit de familie heb ik nu inderdaad veel minder aanloop. Wel meer fokkers :7
disclaimer
  donderdag 13 april 2017 @ 09:22:31 #48
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170185849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:07 schreef kazy het volgende:
Deze keer verwacht ik overigens ook veel minder bezoek. Je merkt, nouja ik merk, echt wel dat een tweede al heel anders is dan een eerste. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de omgeving. Het nieuwe is er vanaf denk ik :P
Ja, dat merk ik ook. Vind het niet erg, de belangrijkste mensen zijn geweest de eerste 3 weken en de rest zie ik wel. Ze zijn welkom, maar als ze niet komen is het ook prima.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:09 schreef Messina het volgende:
Maarre, geen "rusttijden" meer op het kaartje, dus? Gaan jullie er überhaupt iets opzetten als 'bel even van tevoren' of zoiets?
Nee, maar niemand zal snel onverwachts langskomen bij ons :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:23:31 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170185858
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
En wij hadden wel een "bel even". Dan hebben ze meteen je nummer bij de hand :)
Vanuit de familie heb ik nu inderdaad veel minder aanloop. Wel meer fokkers :7
Hier geen bel even, maar wel onze telefoonnummers erop :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:24:13 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_170185866
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:20 schreef Theeleuter het volgende:
Ik zou trouwens echt niet meer weten wat de rusttijden zijn....Kun je dat dwingen een slapende baby elke dag van x tot y? :P
nou ik vond het wel fijn dat het bij ons van 12:30 tot 15:30 gesloten was in de kraamweek. Nee, geen garantie op slapende baby, maar wel garantie op geen overenthousiaste buurvrouwen/schoonfamilie ;) (mijn eigen familie heeft alleen nog mannen dus die komen toch niet :'))

Sterker nog, ik heb nog steeds een briefje naast de deurbel hangen met het verzoek om tijdens die uren niet aan te bellen :P
disclaimer
pi_170185939
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:58 schreef Crumpette het volgende:
Omg kaartje is uitnodiging is nooit in me opgekomen :o :D
Ik hoor daar nog wel over van de oudere generatie. :D
pi_170185982
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:16 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik niet nee. Open deur toch?
Ik zie het als een aankondiging van de geboorte, mooi verpakt, niet als een berichtje over wanneer ik slaap.
* Doet snel d'r deur op slot * :P

Ach, eerste week lig ik toch in het ziekenhuis, kaartjes kunnen ook best wat later op de bus. ^O^

Gewoon telefoonnummer(s) op het kaartje, genoteerd. :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170186088
Volgens mij gaan wij nog geen 15 kaarten sturen. We hebben geen contact met ooms/tantes/etc en opa's en oma's heb ik niet meer. Dus dan blijven er vrienden over, want waarom kennissen ook? Ik heb zelfs overwogen geen kaartjes te doen, maar dat vond ik dan toch net weer te ver gaan. :@ En ze gaan sowieso pas na de kraamtijd op de post. Kan me niet voorstellen dat ik voor die tijd al zit te wachten op mensen in mijn huis die ook nog aan mijn verse lekker ruikende baby zitten.

Bijna verlof voor FF! *O*

En logi, veel plezier met de eerste ontmoeting van je dochter. Ik hoop dat je niet zo vroeg al wakker was van alle spanning en dat de keizersnee 100% meevalt. :* :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170186114
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:48 schreef Franny_G het volgende:
Heb je dat bijgehouden dan, FF? :o .

Ik ga er vanuit dat geen reactie nog niet wil zeggen dat diegene niet blij voor mij/ons is. Omdat ik weet hoe ik zelf was/ben.
Niet specifiek bijgehouden, maar wel onthouden. Gaat overigens om vrienden die we maar heel af en toe zien, niet om familie. Familie is grotendeels van de generatie die bij grote gebeurtenissen altijd een kaartje sturen, maar familie die ik of mijn ouders al jaren niet gesproken heb krijgt ook geen kaartje, net als schoonfamilie die ik nog nooit gezien heb. Maar daarvan zou het adres achterhalen al veel gedoe zijn :')

En ik ging ook nooit om kraamvisite, tenzij noodzakelijk want directe familie, baby's heb ik niks mee. Maar een kaartje terug of een persoonlijke gelukswens oid lijkt me niet meer dan normaal. Daarmee zorg je juist dat je niet perse langs hoeft te komen ;)

Zojuist werk gebeld en me 100% ziek gemeld! Ik ga nog wel gewoon werken, maar dan zonder verplichtingen en dan kunnen ze gewoon iemand volwaardig inplannen voor mijn uren. En zoon is ook opgehaald door oma, dus ik ga even een ochtend bijtanken en lekker lezen, slapen en tv kijken!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170186254
Logi vandaag baby ontmoeting !!!
Groot gelijk FF, rustig aan doen

Gister te horen gekregen dat de nipt test ook goed is, we krijgen een gezonden baby !!!!!
Vandaag 13 weken O+
pi_170186293
Goede beslissing, FF! Die twee in je buik kunnen je energie vast gebruiken :)

Wij hadden best veel kaartjes, 100+. Maar ik stuur dan ook alle collega's (15 stuks) en sommige vriendinnen van mijn moeder, die steeds super geïnteresseerd waren. Die zijn zelfs op kraamvisite geweest O+
Wel telefoonnummers en adres op het kaartje gezet, omdat ik er vanuit ging dat niet iedereen dat zomaar wist van ons, zeker wat ooms en tantes niet.
En geen onverwacht bezoek behalve van mijn zussen/ouders/schoonbroers/schoonouders. Maar die zijn dan ook altijd welkom O+ (Om een afwas weg te werken bijvoorbeeld >:) *) )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170186401
Fantastisch nieuws Aloria! *O*

FF, hoop dat je vandaag even fijn tot rust kan komen! ^O^

Ik ga zo met mijn schoonmoeder op pad, nog wat plantjes kopen voor de tuin. O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170187128
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:33 schreef Stormqueen het volgende:
Geboortekaartje is geen uitnodiging he.
Als dat zo zou zijn heeft deze baby nog 80 kraamvisites tegoed :')
Bij mijn familie kunnen ze dat zomaar wel zo opvatten :o Ben ik althans bang voor :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170187554
Aloria, wat fijn van de NIPT! ^O^
Is een geslachtsbepaling daarbij in NL ook standaard eigenlijk (mits je dat wilt natuurlijk)?

Wij sturen (net als de vorige keer) wel weer gewoon de hele familie een kaartje denk ik. Verder ben ik niet zo van de kaartjes, maar bij zoiets als een geboorte vind ik dat wel leuk :)

'Kaartje = uitnodiging' doe ik niet aan; dan had ik het woord 'uitnodiging' er wel opgezet :{w Het is gewoon om te laten weten dat er iemand geboren is, niet meer en niet minder.

Rusttijden of 'even bellen' doe ik eveneens niet aan. Rusttijden lijkt me sowieso lastig: wat nou als er 12.00-14.00u op staat en ik om 14.30u ook even wil rusten? :?
En dat mensen even moeten bellen voordat ze langskomen lijkt mij gewoon gezond verstand. Mensen die dat niet doen laat ik dan ook rustig buiten staan.
(Deurbel ligt er sowieso standaard uit bij ons, dus da's makkelijk :D )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170187943
Ik mag met jullie mee posten, wij verwachten op 15 december een baby. O+

Officieel ben ik nou vijf weken zwanger. Dat vind ik wel heel verwarrend aangezien mijn eisprong zo'n drie weken geleden was. Maar ik ga proberen mijn hoofd er niet meer over te breken. :D

Ik heb al wel klachten, pijn in de baarmoeder, misselijk en moe.
Anti-klacht, grotere borsten. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_170188671
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:52 schreef LeSage het volgende:
Goede beslissing, FF! Die twee in je buik kunnen je energie vast gebruiken :)

Wij hadden best veel kaartjes, 100+. Maar ik stuur dan ook alle collega's (15 stuks) en sommige vriendinnen van mijn moeder, die steeds super geïnteresseerd waren. Die zijn zelfs op kraamvisite geweest O+
Wel telefoonnummers en adres op het kaartje gezet, omdat ik er vanuit ging dat niet iedereen dat zomaar wist van ons, zeker wat ooms en tantes niet.
En geen onverwacht bezoek behalve van mijn zussen/ouders/schoonbroers/schoonouders. Maar die zijn dan ook altijd welkom O+ (Om een afwas weg te werken bijvoorbeeld >:) *) )
+1 op zo'n beetje alles! Wel onverwacht bezoek gekregen, maar meer in de zin van mensen die ik niet verwacht had dat ze uberhaupt zouden komen. Voelde me erg fijn en trots in die tijd.

FF, klinkt als een goede beslissing. Hoe ver ben je nu? 29 weken zoiets?

Pannenkoekenmix gefeliciteerd!!

Net kraamzorg intake gehad. De eerste keer door omstandigheden niet gehad. Het was een super lieve vrouw. Ze had me ook wel goed door, hoe ik ben.
Hoef me geen zorgen te maken over Willem tijdens de kraamweek, dat was het voornaamste wat ik wilde checken. Verder heb ik aangegeven dat ik rust in huis en ontspannenheid belangrijker vind dan dat mijn badkamer 6x gepoetst wordt.

Nu begint alles echt dichtbij te komen :D
pi_170188686
argh, ik quote mezelf!
pi_170191051
quote:
3s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik mag met jullie mee posten, wij verwachten op 15 december een baby. O+

Officieel ben ik nou vijf weken zwanger. Dat vind ik wel heel verwarrend aangezien mijn eisprong zo'n drie weken geleden was. Maar ik ga proberen mijn hoofd er niet meer over te breken. :D

Ik heb al wel klachten, pijn in de baarmoeder, misselijk en moe.
Anti-klacht, grotere borsten. :@
Gefeliciteerd! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170191518
Dankjewel Rena en Adriana. :)
Voor jou schiet het echt op Adriana! Ik ben zo benieuwd naar hoe het gaat, dan heb ik een idee van wat me te wachten staat. 8-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_170191828
Ik kom met babynieuws van logician. O+ Ze vroeg me om namens haar te vertellen dat hun prachtige dochter is geboren.

quote:
Carlijn Annabelle Rosalie is geboren, om 12:59.

Ze doet het supergoed alleen helaas wel nog wat hulp nodig ivm wetlung.

Ze is echt prachtig en ik ben helemaal verliefd!




[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 13-04-2017 18:38:27 ]
pi_170191892
Gefeliciteerd met de kleine meid Logi!
Nu lekker genieten O+ O+
pi_170191980
Gefeliciteerd met je dochter Logi *O* Ze ziet er goed uit, zeker niet alsof ze te vroeg is gekomen. Hopelijk zijn de opstartproblemen snel verholpen en mogen jullie snel naar huis! Is het gegaan zoals je graag wilde? Veel geluk samen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 13 april 2017 @ 15:41:21 #68
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170192069
Gefeliciteerd Logi! *O*

Wat lief en wat een mooie namen! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 april 2017 @ 15:45:12 #69
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170192148
Gefeliciteerd!!!! Hopelijk snel naar huis *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170192203
Gefeliciteerd logi! *O* *O*
pi_170192252
Wat een lekkere bolle toet! Gefeliciteerd Logi! Hoop dat het je allemaal is meegevallen en dat je een spoedig herstel hebt! :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170192305
Logi, gefeliciteerd!! Wat een mooie meid en wat een mooie naam O+
pi_170192314
Logician, wat een mooi meisje O+ Van harte gefeliciteerd! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170192400
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:49 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

+1 op zo'n beetje alles! Wel onverwacht bezoek gekregen, maar meer in de zin van mensen die ik niet verwacht had dat ze uberhaupt zouden komen. Voelde me erg fijn en trots in die tijd.

FF, klinkt als een goede beslissing. Hoe ver ben je nu? 29 weken zoiets?

Pannenkoekenmix gefeliciteerd!!

Net kraamzorg intake gehad. De eerste keer door omstandigheden niet gehad. Het was een super lieve vrouw. Ze had me ook wel goed door, hoe ik ben.
Hoef me geen zorgen te maken over Willem tijdens de kraamweek, dat was het voornaamste wat ik wilde checken. Verder heb ik aangegeven dat ik rust in huis en ontspannenheid belangrijker vind dan dat mijn badkamer 6x gepoetst wordt.

Nu begint alles echt dichtbij te komen :D
27.5 vandaag. Ik ben zo blij met m'n beslissing voor een dagje vrij! Heb alleen boodschappen gedaan, maar verder helemaal niets! En het geeft ook echt rust dat ik de beslissing wat betreft werken heb gemaakt. Arbo dienst belde wel net al, maar die hadden alle begrip en melde alleen dat ik dan wel met 34 weken automatisch met verlof ging, wat ik maar heb verbeterd naar 30.

En ik heb een tweelingborstvoedingskussen besteld, zodat ik dat een serieuze kans kan gaan geven.

Ik moet de kraamzorgintake nog krijgen een dezer dagen, maar hier wordt ook de zorg voor O mijn belangrijkste punt. Zit je bij een bureau of een particulier?

Las gisteren in een tijdschrift over verlatingsangst, dat kinderen daar bij een verhuizing, verandering van kdv of komst van broertje of zusje opeens veel last van kunnen krijgen. Die arme O heeft dat straks allemaal achter elkaar...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170192403
Logi gaat vanavond even rustig bijlezen en waarschijnlijk ook even reageren hier.
pi_170192949
Gefeliciteerd Logi!!! *O*
pi_170193262
Logi gefeliciteerd! *O*
Wat een mooierd! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 13 april 2017 @ 17:07:08 #78
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170193553
Logi van harte met je prachtige dochter! O+
Ik hoop dat ze het goed blijft doen en dat ze snel gewoon fulltime bij je mag liggen :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170193699
Van harte gefeliciteerd met je dochter Logi *O*
Daar is je mooie meisje dan! Hopelijk mag ze snel lekker bij jou liggen! :*
Mooie namen ook! O+
pi_170193719
Logi gefeliciteerd met jullie mooie meisje O+
Knap goed op en laat je vertroetelen :*
pi_170193732
Logi, gefeliciteerd *O* O+ *O*
pi_170193891
Van harte Logi!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170194000
Logi, gefeliciteerd met je mooie dochter! O+ Nu goed herstellen en genieten van je meisje!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170194009
Gefeliciteerd Logi, met je mooie dame. O+ . Hopelijk gaat het allemaal goed met jou en met haar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170194032
Logi wat een pracht dochter heb je gekregen !

Nipt is niet met geslachtsbepaling hier in Nederland. En vriend wil bij hoog en laag niet weten wat het word. Dus daar ga ik in mee *;
pi_170194201
Gefeliciteerd met je prachtige dochter Logi O+ *O*
pi_170194265
Gefeliciteerd Logi! O+ *O*
pi_170194383
Gefeliciteerd Logi, wat is ze mooi! O+

Ik heb even een baalmomentje. Het ging een beetje beter met mij, doordat ik voor mezelf de scheiding had gemaakt tussen het niet leuk vinden van de zwangerschap (en wat dat met me doet) en het wel heel leuk vinden dat er straks een klein wezentje is. We hebben vandaag de kleur voor de kinderkamer uitgezocht en het laminaat en dat voelde heel fijn. Maar nu post iemand uit een semi-vriendengroep een helemaal blije mededeling over het zwanger-zijn en al helemaal verliefd zijn op de kleine. En dan voel ik me rot dat dat gevoel er bij mij niet is. Ik weet wel dat niet iedereen het zo ervaart en dat het okee is wat ik voel. Maar soms wil ik ook wel een dagje gewoon alleen maar blij zijn en überhaupt iets voelen bij de gedachte dat er iets in me groeit. Dat overheersende gevoel van me geen leven kunnen voorstellen zonder kinderen is op de een of andere manier weg. En of dit nou komt van het ergens al afgesloten hadden na de laatste ivf-poging of dat het angst is voor alles wat komt weet ik niet, maar ik vind het nu oprecht even heel erg stom. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170194466
Daar is ze dan Logi! Wat een mooi meisje, en wat een bol gezichtje voor deze termijn <3
Ik gun jullie alle geluk van de wereld. Hopelijk gaat alles vanaf nu bergopwaarts! :*
pi_170194802
Logi O+ ze is er O+. Hopelijk is het een beetje gegaan zoals je in gedachten had. Nu lekker genieten!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170194804
Van harte gefeliciteerd Logi *O*

Nanuke je mag best even balen :* Een zwangerschap is niet niks he. Eerst voel je je (meestal) minstens 3 maanden kut, dan komen de fysieke ongemakken en beperkingen en dan heb ik het nog niet eens over de hormonsters. Daar mag je best eens van balen en dat wil niet zeggen dat je jezelf tekort doet t.o.v. je kindje.

En ja er zijn vrouwen die 9 maanden euforisch zijn, maar ik denk dat er genoeg vrouwen zijn die de zwangerschap liever skippen en gewoon liever gelijk die baby hebben. Ik wel in ieder geval, ondanks redelijk makkelijke zwangerschappen ;)
pi_170195044
Gefeliciteerd met je mooie dochter Logi!
  donderdag 13 april 2017 @ 18:46:23 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170195173
Gefeliciteerd logi
pi_170195302
Kazy, ik zou soms wel willen dat ik echt klachten had. Maar ik ben nooit misselijk geweest, of draaierig van de lage bloeddruk. Ik heb geen heel rare pijntjes, geen bloedverlies. Ik ben alleen maar moe en voel me rot. Terwijl het eigenlijk iets moois zou moeten zijn. Al was het alleen maar soms. :@ Ik voel me zo'n zeur en ik kan niet verklaren waarom dit is wat ik voel en dat maakt het nog frustrerender. (De meeste dagen gaat het aardig en kan ik t soort van naast me neer leggen. Maar als ik dan zo dichtbij zie hoe het ook kan, maakt t me wel verdrietig.)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170195331
logi van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! *O*

En fijn van de goede nipt aloria!

Nanuke, ik denk dat het belangrijk is om jezelf toe te staan dat je nu eenmaal voelt wat je voelt. Wie weet komen de momenten/dagen dat je wel echt kunt genieten van het kindje in je buik nog wel. :*
  donderdag 13 april 2017 @ 18:54:38 #96
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170195344
Jaah Logi, daar is ze! En wat is ze mooi! O+
Van harte gefeliciteerd!! *O*

Ik wens je een voorspoedig herstel en dat ze maar snel helemaal wordt goedgekeurd :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170195391
Logi, gefeliciteerd met je mooie dame O+
pi_170195399
Nanuke, wellicht ook zelfbescherming? Ik heb pas laat in deze zwangerschap vertrouwen gekregen (alsin, dat er een kindje echt echt bijkomt). Dat staat ook het gevoel van "intens genieten" in de weg.
pi_170195461
Nanuke, onderschat hormonen niet. Ook niet wat die doen met hoe je je voelt. Je down voelen kan erbij horen, maar als het de overhand neemt raad ik je aan erover te praten. Depressiviteit in de zwangerschap komt voor. Nou wil ik absoluut niet zeggen dat je depressief bent, dat weet ik helemaal niet, maar je kan je ook gewoon geestelijk ongelofelijk klote voelen van een zwangerschap.
Ik herken het trouwens wel. Bij mij ging het na een week of 12 over de vorige keer. Echt iets voelen voor de baby kwam in de weken (of maanden zelfs) na de geboorte pas.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170195533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:56 schreef Theeleuter het volgende:
Nanuke, wellicht ook zelfbescherming? Ik heb pas laat in deze zwangerschap vertrouwen gekregen (alsin, dat er een kindje echt echt bijkomt). Dat staat ook het gevoel van "intens genieten" in de weg.
:Y dit had ik ook, tot de 20weken een soort slag om de arm van "wat nou als het alsnog niet goed zou zijn en t weggehaald moet worden?". Puur uit Zelfbescherming inderdaad. Nu de kleine Is goedgekeurd en beweegt is dat een heel stuk minder.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170195601
Dankjulliewel. Het helpt wel, al jullie relativerende woorden. O+

Ik was inderdaad al doorgestuurd door de verloskundige, om eens te praten over wat ik precies voel. Om te voorkomen dat het doorgroeit naar een echte depressie. Volgende week kon ik al terecht, dus maar eens horen of ik handvaten kan krijgen om er wat meer grip op te krijgen.
En de 20-weken echo is niet zo gek ver meer weg. Wie weet dat dat inderdaad ook een goed zetje kan geven. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 13 april 2017 @ 19:10:02 #102
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_170195736
Gefeliciteerd met jullie mooie dochter, Logi! O+ *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_170195789
Gefeliciteerd Logi *O*
S. 2014
J. 2016
pi_170195802
Vergeet ik Logi helemaal te feliciteren met kleine C.! Ze is er, wat fijn. O+ *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170195844
Gefeliciteerd Logi! Mooie namen! O+
pi_170196209
Dank jullie O+

De bevalling zelf vond ik echt heel erg heftig, en ook dat ze ipv huid op huid etc naar de neonatologie moest en etc

Toch is het het allemaal waard geweest, ze heeft net even bij mij op de huid mogen liggen, en ik ben echt helemaal belachelijk verliefd O+

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2017 19:30:32 ]
pi_170196366
Wat heerlijk, Logi O+

Nanuke, ik heb me de eerste weken van deze zwangerschap heel down gevoeld, onder invloed van de hormonen. Gelukkig is dat nu redelijk weg. Zeker met jouw achtergrond en het feit dat je afscheid aan het nemen was van je kinderwens vind ik het helemaal niet gek dat je je zo voelt.
Misschien is het fijn om bij een cursus/yoga te gaan voor zwangere vrouwen? Ik vond en vind het bijzonder prettig om te merken dat zwanger zijn voor veel mensen weinig genot is. En er gewoon even lekker over te kunnen klagen tegen elkaar :)
De mensen die dat tegen mij zeggen ('Nog nooit heb ik me zo fantastisch gevoeld als tijdens de zwangerschap') zijn vaak al ouder en volgens mij vergeten hoe zwaar en rot je je kunt voelen.
Heel veel sterkte en pas goed op jezelf *;
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170196392
Gefeliciteerd Logician! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_170196503
Nanuke, ik heb echt hele fijne hulp gehad (nouja, dat loopt nog steeds) van een psycholoog. Ik kan het zeker als aanraden.
pi_170197072
Logi van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter. O+

Nanuke. :*
  donderdag 13 april 2017 @ 20:08:01 #111
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170197350
Logi gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! O+

Nanuke :*
pi_170197657
Logi. O+
pi_170197801
Gefeliciteerd Logi! O+ *O*
pi_170198701
Gefeliciteerd Logi met jullie prachtige dochter!!

Nanuke, ik herken me wel in je verhaal. De eerste 20 weken van de zwangerschap kon ik er ook absoluut niet van genieten. Voelde me daar ook heel rot over, schuldig, want in mijn ogen hoorde je te genieten, dat hebben toch alle zwangeren??

Goed gesprek gehad met de verloskundige, die het veel realistischer schetste. Het is fantastisch om een kindje te krijgen. De weg er naar toe, de zwangerschap, is echt niet zo leuk. Je hoort vaak van de roze wolk waar zwangere vrouwen op zitten, m'n verloskundige drukte me op mijn hart dat iedereen die zij op het spreekuur krijgt, het zwanger zijn niet altijd even leuk vind. Iedere zwangere vrouw heeft last van dingen. De een meer dan de ander, de een langer dan de ander. Maar het is echt niet raar om niet happy te zijn met alles wat er bij zwanger zijn komt kijken. Dat maakt het kindje niet minder gewenst.

Dat gesprek heeft mij enorm geholpen, dat mijn gevoel dus normaal was. Het gevoel is ook wel veranderd, positiever geworden. Dus ook bij jou kan dat veranderen. En misschien niet, maar dat betekent niet dat je niet stapelgek gaat zijn op je kindje straks!!

Lang verhaal, sorry, maar wilde je even laten weten dat je niet alleen staat wat je gevoel betreft
pi_170198738
Logi van ♡e gefeliciteerd met je mooie meisje!!! Lieve namen en superfijn dat je net even kon knuffelen.

LeSage wat heftig voor je... Begrijpelijk dat je er zelf verdrietig van bent & knap dat je er zo rustig bij kan blijven!

Ook een knuffel voor Nanuke!

FF wat knap en goed dat je zo voor jezelf opkomt en voor de tweeling natuurlijk :). Fijn dat je wat rust hebt gehad vandaag.

Hier din een mailtje gestuurd over de geboorte kaartjes om te kijken of iemand wat kan ontwerpen maar nog geen reactie... Ongeduldig ben ik. Wij sturen de meeste familie wel en niet iedereen komt langs (gelukkig), zou erg druk zijn... Maar wie wel graag wil is van harte welkom!
pi_170198811
Gefeliciteerd Logi!
pi_170199109
Logican gefeliciteerd *O* Wat klink je verliefd O+
  donderdag 13 april 2017 @ 21:17:57 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_170199831
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:29 schreef Logician2.0 het volgende:
Dank jullie O+

De bevalling zelf vond ik echt heel erg heftig, en ook dat ze ipv huid op huid etc naar de neonatologie moest en etc

Toch is het het allemaal waard geweest, ze heeft net even bij mij op de huid mogen liggen, en ik ben echt helemaal belachelijk verliefd O+
van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie dochter O+ hopelijk vanaf nu alleen maar betere tijden! :*
disclaimer
pi_170200726
Nanuke, staar je niet teveel blind op wat je nu voelt, want negen maanden zijn best lang en je ervaart een heel scala aan emoties, mede door hormonen en alle veranderingen in je lijf. Er zijn mooie momenten, momenten waarop je misschien wel dat allemaal gaat voelen van die 'roze wolk', momenten waarop je zult zuchten vanwege allerlei kwaaltjes (die je misschien nog wel krijgt) en momenten waarop je baalt. Het is gewoon wel een beetje een achtbaan wat dat betreft, vind ik. Een deel zit 'em in acceptatie, zoals al is gezegd. Ga niet uit van je allemaal hoort te voelen of wat je niet voelt en wel zou willen voelen, etc. Je voelt wat je voelt, en daar is niets mis mee.

Ik was vandaag voor een liggingsecho. Het was allemaal weer prima. Hij lag natuurlijk wéér met een arm en een handje voor z'n gezicht, dus ik heb opnieuw niet veel meer dan een neusje gezien. :D . Verder alles gemiddeld, gewicht nu rond de 2500. En hoofdje al aardig ingedaald, zoals ik dacht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170200945
Jullie zijn zo lief! O+ O+ O+

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:52 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
En misschien niet, maar dat betekent niet dat je niet stapelgek gaat zijn op je kindje straks!!
Lief! :* Ik ben daar best bang voor, dat dat gevoel straks nog net zo is als nu.

Het gaat inmiddels wel weer beter. Ik lig op de bank met thee en deken. En met de knoop van de broek los, want die past toch niet meer zo goed. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170202084
Gefeliciteerd met jullie mooie dochter Logi! Mooie namen heeft ze :)
pi_170202137
Gefeliciteerd Logi, wat is ze mooi! O+ Hoop dat jullie straks beiden snel opknappen na deze intense tijd.

Nanuke, wat Krisvc zegt: hier duurde het ook tot ruim na de bevalling hoor, voordat dat "abstracte kindje" mijn lievelingsmens werd.
En zwanger zijn, mnjah, ik heb de oh-wat-schitterend-geweldig-mooi-wolk ook alleen maar bij een handjevol anderen over zien drijven hoor. Wat oprecht supertof is voor ze natuurlijk, maar zó awesome dat je de hele dag glitterregenboogjes met twinkelsterretjes en zweefhartjes rondsproeit: nee, dat is niet hoe een gemiddelde zwangere deze tijd beleeft, geloof ik.
pi_170202377
Ik heb in juni een bruiloft. Op dat soort momenten vind ik zwanger zijn wel awesome (op het niet-drinken na dan). Lekker een strakke jurk aan, maar geen hakken en je hoeft je buik niet in te houden. Iedereen zegt hoe leuk het eruit ziet. En iedereen wil de hele dag zorgen dat je op je gemak bent, qua eten, drinken en zitten. Heerlijk :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170203007
Gefeliciteerd Logician, met je prachtige dochter!

Ik heb me op het begin ook behoorlijk down gevoeld, vooral ook door de vermoeidheid. Vanaf de 20 weken echo gaat het beter. Het gaat nu super snel, maar ik ben er behoorlijk klaar mee. Zwanger zijn vind ik gewoon niet leuk. Laat de baby maar komen.
pi_170203153
Het is voelt gewoon 'not-done' om te zeggen dat zwanger zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk is. Of dat je het niet zo leuk vindt.
De baby in mijn buik is méér dan welkom. Ik heb de afgelopen tien jaar veel tranen gelaten om deze baby, die maar niet kwam. Maar nu het zo ver is, vraag ik mezelf wel eens af wáárom ik dit zo graag wilde. Dat is puur omdat ik zwanger zijn zwaar vind (en dan heb ik vooral psychische klachten en houd ik wat vocht vast, het is niet eens "super ernstig").
Als ik zulke dingen denk voel ik me vaak schuldig, want deze baby is nog altijd superwelkom en ik weet zeker dat ik straks helemaal gelukkig met hem ga zijn. Alleen dat hele zwanger zijn mag zo snel mogelijk voorbij zijn.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170204008
Och messina, dat is zo herkenbaar. En wat voor mij ook niet helpt is dat irl niemand ook maar enigszins lijkt te snappen wat ik voel. Mijn moeder vindt het heel vervelend, maar herinnert zich haar zwangerschap anders. En voor de rest zijn het vooral mensen die het zwanger zijn (op de klachten na) wel als leuk ervaren hebben. Dus als ik dan aangeef dat ik het zwaar vind vanwege slecht in mijn vel zitten, levert dat veelal scheve gezichten op.

LeSage, ik heb in augustus dan een bruiloft, en dat lijkt me dan wel heel leuk. Precies om wat jij zegt; mooie jurk aan, zwangere buik uit en iedereen die zegt dat je er leuk uit ziet en die voor je wil zorgen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 april 2017 @ 23:01:57 #127
269689 crew  Viv
pi_170204332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:54 schreef Messina het volgende:
Ik heb het ook overwogen, maar mijn man was bang dat ik de hele dag met dat ding zou gaan zitten. En wat als het een keer niet lukt om dat hartslagje te vinden *omdat de baby anders ligt dan je verwacht*? Zit je voor niks compleet in de rats. En stel dat het wél mis gaat rond de 20 weken, dan kunnen ze tóch niets doen. Door zulke dingen toch maar besloten het niet te doen.
Klopt, zo'n doppler kan meer kwaad dan goed doen als je niet uitkijkt. We luisterden alleen samen, mijn man zocht dan het hartje. O+ We wisten dat het soms niet te vinden is, maar we hebben het toch altijd snel gevonden en dan meteen weer uitgezet. We luisterden niet vaker dan 2-3 keer per week, dat was genoeg om de zenuwen op afstand te houden. :Y)


Logi gefeliciteerd! Wat een mooie bolle wangetjes, en dat bij 36 weken. O+
pi_170204399
Gefeliciteerd met je mooie meisje logi O+
pi_170204661
Messina :*

Dank je O+ onze bollie.
Ze is volgens de kinderarts idd groot voor haar termijn van 36,1wk.
2935gram en 47cm :) O+

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2017 23:14:41 ]
pi_170204919
Pffff, en net toen ik dacht, hehe, geen klachten meer, werd ik een avond heel misselijk en moest spugen. Dat zou na 16 weken toch gewoon over zijn? -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170205213
Gefeliciteerd logi! O+
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2017 @ 23:54:05 #132
240917 Mula
pi_170205747
Gefeliciteerd Logi! Wat een mooierd! O+
pi_170208068
Ohh Lesage dat is balen :{ :*

Ik kan eindelijk weer huilen, ben één grote janklap momenteel. :')

Echt heel erg blij mee want ik was wel bang stiekem dat mijn gevoel op slot bleef, maar dat is absoluut niet het geval, verliefdheid op en top hier O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2017 07:11:30 ]
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:10:14 #134
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170208074
Gefeliciteerd Logi O+ O+ O+
pi_170208089
Thx
pi_170208231
Logi!!! Oh my!!! Wat een lekkere bollie. Ze is prachtig O+
pi_170208254
Logi, net zolang blijven hier als je wilt hoor! En dat zijn mooie statistieken voor 36 weken!

Lesage, dat is ook ruk. Overigens hier een kleuter en man met dezelfde klachten. Buikgriep dus...en een verkoudheid heeft mij gevonden -O- enige zonder klachten is de jongste, maar ja, peuter, dus die vindt wel iets om driftig over te worden :')
pi_170208848
Succes met deze dag dan Thee! :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170209985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:53 schreef Nanuke het volgende:
Och messina, dat is zo herkenbaar. En wat voor mij ook niet helpt is dat irl niemand ook maar enigszins lijkt te snappen wat ik voel. Mijn moeder vindt het heel vervelend, maar herinnert zich haar zwangerschap anders. En voor de rest zijn het vooral mensen die het zwanger zijn (op de klachten na) wel als leuk ervaren hebben. Dus als ik dan aangeef dat ik het zwaar vind vanwege slecht in mijn vel zitten, levert dat veelal scheve gezichten op.

LeSage, ik heb in augustus dan een bruiloft, en dat lijkt me dan wel heel leuk. Precies om wat jij zegt; mooie jurk aan, zwangere buik uit en iedereen die zegt dat je er leuk uit ziet en die voor je wil zorgen.
Ik kan mij dan weer moeilijk voorstellen dat iemand een zwangerschap geweldig vindt. :+
Maar het is natuurlijk goed mogelijk dat we alle "narigheid" achteraf vergeten of minder belangrijk vinden. ;)

Stop het gevoel niet weg, zou ik willen adviseren. Daar wordt het echt niet beter van. Je mag het zwaar vinden en het moeilijk vinden, je bent écht niet de enige!

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:01 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt, zo'n doppler kan meer kwaad dan goed doen als je niet uitkijkt. We luisterden alleen samen, mijn man zocht dan het hartje. O+ We wisten dat het soms niet te vinden is, maar we hebben het toch altijd snel gevonden en dan meteen weer uitgezet. We luisterden niet vaker dan 2-3 keer per week, dat was genoeg om de zenuwen op afstand te houden. :Y)

Lijkt me heerlijk als je ervan kunt genieten. Er samen een momentje van maken. O+

Logi, wat een mooi gewicht voor 36 weken! Wel erg kut dat ze niet lekker bij je heeft kunnen slapen. Hopelijk is dat vanavond anders! :*
En lekker blijven posten hier als jij dat wilt. En als je toch gaat verhuizen volgen we daar mee. :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170210255
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:11 schreef LeSage het volgende:
Succes met deze dag dan Thee! :*
Komt goed hoor, paracetamol doet wonderen :) en kleuter is weer redelijk opgeknapt. Mannen zijn per definitie zielig als ze ziek zijn en peuters xijn peuters _O-
pi_170210484
Logi, dat is zeker een goed gewicht zeg! Laat maar lekker gaan die emoties, en wat heerlijk dat je zo verliefd bent. Ik hoop voor je dat de bv gaat lopen, maar dat lukt vast. :* .

Thee, wat een pech zeg. Sterkte ermee!

Ik moest er vannacht uit omdat I ineens in haar bed had geplast. Is sinds ze volledig zindelijk is voor het eerst. Maar ik was al eerder wakker omdat ik haar hoorde kreunen en schreeuwen in haar slaap, dus ze zal wel heftig aan het dromen zijn geweest. Toen heb ik haar bij ons in bed genomen maar dat werkt nu echt niet meer. Normaalgesproken kan ik dan nog best slapen, maar nu lig ik met die dikke buik niet meer fijn als ik weinig ruimte heb en ik krijg het ook heel snel te warm en benauwd met zo'n warm lijfje en een warme adem zo dicht bij me (ze slaapt dan ook het liefst met een arm om mijn nek). Maar goed, vandaag is ze naar het kdv (als konijntje O+ ) en ik kon zojuist nog even wat slapen. *) .

Ik ben ook weer in de fase van het snurken beland. Ik schrok zojuist gewoon even wakker van mijn eigen snurk. :') .

Ja, dat zwanger zijn, is echt heel charmant, elegant en regenboog en roze wolkjes. O+ . _O- .
Maar, om vrolijk af te sluiten, ik heb wel nu ineens zo'n gevoel dat ik ook echt zin heb om mijn baby straks te zien en er naar uit begin te kijken. Dat leefde tot dusver niet zo sterk bij me. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170210984
Logi! O+ O+ Je klinkt zo verliefd en gelukkig! Ik hoop dat je eigen lijf ook snel herstelt en dat je haar vandaag lekker kan laten drinken. En dat je vandaag ook nog een beetje kan genieten van de verjaardag van je oudste. :* Blijf gerust nog even hangen als je dat wilt, er is niemand die je hier tegen zal houden.

Franny, zomaar wakker worden van je eigen gesnurk. :D

ViviRAWRS, mooi dat jij en je man er zo'n moment van konden maken samen. Ik durf zo'n dopller ook niet, om wat Messina zegt. De vk zei wel dat als ik echt veel zorgen had, ik ook wel kon bellen om even het hartje te luisteren. Ik denk niet dat ik daar gebruik van ga maken, maar het is wel een geruststelling om dat achter de hand te hebben als het echt niet meer gaat.

Oh en mensen, ik heb gisteren voor het eerst een zwangerschapsbroek aangehad en ik snap niet hoe ik het zo lang zonder heb volgehouden. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170213719
Zwangerschapsbroeken O+
Draag ze al vanaf 12 weken haha.
pi_170218321
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2017 17:39:32 ]
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:43:46 #145
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170218407
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:38 schreef Logician2.0 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte. Heel zwaar om je kindje zo te zien liggen en al helemaal zwaar dat je er nu even niet bij mag zijn. Dikke knuffel
pi_170219022
Heftig Logi, hopelijk gaat het snel beter.
pi_170219060
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:38 schreef Logician2.0 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zwaar Logi, je had natuurlijk wel iets van ongemak verwacht bij deze termijn, maar zoveel ongemak nou ook weer niet. Ik hoop heel heel erg dat het snel beter gaat :* :* Sterkte!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 april 2017 @ 18:25:31 #148
269689 crew  Viv
pi_170219280
Wat heftig Logi, hopelijk gaat het vanaf nu snel beter met haar. :*
pi_170219388
Enig goed nieuws, we hebben net de uitslag vd röntgen gekregen en ze heeft een lichte groeiachterstand van de longen, ieg geen infectie.
pi_170219414
Dat scheelt inderdaad wel weer, Logi. Moeilijk om je meisje niet bij je te kunnen hebben, lijkt me? Sterkte. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170219644
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:31 schreef Franny_G het volgende:
Dat scheelt inderdaad wel weer, Logi. Moeilijk om je meisje niet bij je te kunnen hebben, lijkt me? Sterkte. :* .
Ja dat was echt mijn grootste angst, gewoon niet eens bij haar mogen.
En de bv lukt ook niet, valt allemaal stiekem heel erg tegen... :@
Gelukkig zijn de momenten dat we wel bij haar zijn geweest O+
pi_170219802
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:42 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Ja dat was echt mijn grootste angst, gewoon niet eens bij haar mogen.
En de bv lukt ook niet, valt allemaal stiekem heel erg tegen... :@
Gelukkig zijn de momenten dat we wel bij haar zijn geweest O+
Zo duren de uren natuurlijk ook wel heel lang, als je maar ligt te wachten en denken aan je meisje. Mogen jullie alweer bij haar?
Komt dit door de wet lung ism de termijn?
Hebben ze enig zicht op wanneer er verbetering zou moeten zijn?

En hoe gaat het lichamelijk met jou?

Sorry voor de vragen. Snap als je helemaal geen zin hebt in beantwoorden. :@

Een hele dikke knuf voor jou!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170220460
Logi, bovenal van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje! *O*. Maar wat moet dit zwaar zijn, als je niet bij haar mag zijn. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170221597
Och Logi dat lijkt me ook echt ontzettend moeilijk!!! Hopelijk gaat het gauw beter met haar en kun je de hele dag van haar genieten!
pi_170223968
Ach Logi, wat rot dat het nu niet goed gaat. Gelukkig zijn jullie in goede handen en zal het vast snel beter gaan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 14 april 2017 @ 21:43:40 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170224994
Gelukkig geen infectie, maar pfff.. Dat jullie nu niet naar d'r toe mogen lijkt me echt heel zwaar :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170225308
Logi, sterkte en hopelijk mag je snel bij je dochter! :*
pi_170226525
We hebben net onverwacht toch nog even mogen buidelen O+

Messina ja de longfoto gaf aan dat deze nog onrijp zijn.

Er is nu afgesproken dat we bij haar mogen als ze rustig is, maar enkel met zo weinig mogelijk prikkels etc.

Met mij gaat het fysiek nu redelijk goed, enkel een ijzerinfuus gehad.
Het is vooral mentaal even zwaar nu.

Ik ga vanaf nu updates in het persoonlijke topic posten zodat ik niet alles hier overneem, dikke knuffel aan iedereen en zo bedankt voor het meeleven en alle steun O+ O+ O+
pi_170227181
He bah, dat is ook niet de start die je wilt. Hopelijk is t morgen weer een stukje beter. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170227828
Ach logi wat vervelend dat ze het moeilijk heeft. Fijn dat jullie toch hebben kunnen buidelen. Hoop dat ze snel vooruit gaat!

Vandaag de eerste positiekleding gekocht. Wel fijn om even mee bezig te zijn. Kan mijn eigen kleding nog wel aan, maar de broeken zaten al best prima! En weer 2 goed passende bh's erbij. Daar was ik wel aan toe, m'n borsten zijn echt uit mijn eigen bh's gegroeid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 15-04-2017 00:47:42 ]
pi_170232384
Logi, wat zwaar zo...hopelijk gaat het snel beter met je meisje! :*

Ook een dikke knuffel voor iedereen die niet zoveel kan genieten als ze misschien zou willen :*
Maar eens met wat er al gezegd is: stop je gevoel niet weg, maar erken het gewoon!

Overigens vraag ik me soms wel af waar dat beeld/gevoel vandaan komt dat je altijd maar zou moeten genieten van een zwangerschap..?
Ik herken dat om eerlijk te zijn eigenlijk helemaal niet. Ervaren jullie dat echt zo sterk als druk?

Ik ken echt maar weinig mensen die serieus verwachten dat je 24/7 op een roze wolk zit hoor. Sterker nog: bij mijn vorige zwangerschap gaf ik regelmatig aan dat ik er zo van genoot en dan kreeg ik vooral opmerkingen als "Ja, wacht maar tot (insert random ding).." :')

Misschien ken ik gewoon teveel cynici _O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170232710
Hihi Nolita, ik kan me dus echt niet voorstellen nu nog in mijn gewone kleding te lopen. Mijn buik heeft inmiddels zulke proporties dat mensen zonder aarzelen beginnen met feliciteren. En dan denk ik soms: waarmee dan? Oh ja, ik ben zwanger :')
Blouse op het werk pas ik zelfs al niet meer, dus daar ook al mijn positieshirt van de vorige keer aan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170232920
Logi, fijn dat er toch momenten zijn dat jullie even samen kunnen zijn!

40 weken vandaag! *O*
pi_170233315
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 09:12 schreef twist02 het volgende:

Overigens vraag ik me soms wel af waar dat beeld/gevoel vandaan komt dat je altijd maar zou moeten genieten van een zwangerschap..?
Dat is het dan ook niet. Maar helemaal niet genieten/blij zijn/er ook maar enigszins een gevoel hebben, is wel gelijk extreem de andere kant. De hele tijd genieten ondanks alle klachten is ook niet realistisch. Maar ik heb echt nog nergens last van, maar voel me wel heel de tijd rot. En dat is wel erg frustrerend omdat automatisch mijn hoofd zich gaat afvragen of dat dan na de geboorte ook zo is. En waarom ik dan eerder wel kinderen wilde. Allemaal onzin, want ik weet wel dat het goed komt. Maar t is wel anders als je het 'even' niet ziet zitten, tov gewoon helemaal niet blij (kunnen) zijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170233373
Nolita, die bhs waren bij mij ook al vroeg nodig. Hele cupmaat erbij in de eerste paar weken. :') En die broeken, ja, ik pas ook nog in mijn gewone broeken. Maar die gaan op een gegeven moment wel drukken en vervelend zitten en dan wisselde ik ze om voor trainingsbroeken. Dus om te voorkomen dat ik straks in een trainingsbroek op m'n werk zou verschijnen, nu maar een echte zwagerschapsbroek. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170233572
Ik draag nog altijd geen positiekleding. :7
Ik smokkel wel, want ik duw broeken gewoon onder m'n buik en draag extra lange shirts die lekker meerekken. :P
En thuis gewoon lekker een joggingbroek en sloffen. *O*

Wat Nanuke zegt. Hoewel ik wel kan genieten als de baby aan het bewegen is bijv, maar ook maar tot bepaalde hoogte want af en toe doet het zo'n zeer als 'ie beweegt dat ik God smeek of hij de baby even stil wil laten liggen. En ik ben niet eens gelovig. :')
Voor ik hem voelde was ik constant angstig; Doet hij het nog wel?! Zal alles wel goed zijn?! Dan is er ook weinig genieten bij...
En ik voel me dan ook schuldig dat ik gewoon uitspreek dat ik zwanger zijn maar een matige bezigheid vind. Zoveel vrouwen die al jaren proberen zonder succes, en ik maar zeiken en zeiken en zeiken**... :@

** Vooral thuis, tegen m'n man. Die gelukkig heel goed kan doen alsof hij me begrijpt, de schat. O+

Thee, prachtige mijlpaal! *O* Echt nog maar heeeeeeeeel even wachten voor jullie. O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170233713
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:38 schreef Logician2.0 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He, wat naar zeg -O- Hopelijk sterkt ze gauw aan, veel sterkte :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170233902
Rena het is gelukt, ze heeft vanmorgen even aan de borst gelegen O+

Messina :*

Thee 40wk *O* *O* *O*

Nan zodra ik weer thuis ben komt er een verhuisdoos kleren naar je toe!! 8-)
pi_170234106
Leuk om te lezen hoe verschillend dat voor iedereen is, de overstap naar positiekleding, of niet eens Messina :D
Ik vond het gewoon fijn even de aandacht op mezelf te kunnen richten. Heb ook een leuk jurkje gekocht oa voor op mijn verjaardag over 5 weken, benieuwd hoe mijn buik nog groeit tot dan.

Nanuke, de broeken beginnen na het avondeten ook te drukken hier. Thuis gaat dan de knoop los, maar komende week een etentje dus tijd voor de positiebroek!
Ik heb me voor een nieuwe bh maar even laten opmeten en hier ook 1 cupmaat erbij op dit moment. Ben benieuwd of ik nog eens voor nieuwe zal moeten..

Voor jou is het natuurlijk je 2de zwangerschap lesage, dan schijnt het allemaal een stuk sneller te gaan.Ik hoop over een aantal weken ook echt trots te kunnen zijn ipv me nu een beetje dikkig voelen;)

thee 40 weken!! *O*
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:41:08 #170
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170234254
Logi wat fijn dat het even gelukt is! :*

UD voor Thee :o Anytime now... Kom maar op met dat Paaskindje O+

Ik vind eigenlijk alleen de onzekerheid niet leuk aan zwanger zijn, voor de rest zijn alle 'wacht maars' niet uitgekomen bij mij en vind ik het stiekem jammer om straks niet meer zwanger te zijn, ondanks de liespijn from hell af en toe. Maar dat is nu, zonder baby waar ik dan natuurlijk de hele tijd naar ga kijken O+
pi_170234933
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:40 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dat is het dan ook niet. Maar helemaal niet genieten/blij zijn/er ook maar enigszins een gevoel hebben, is wel gelijk extreem de andere kant. De hele tijd genieten ondanks alle klachten is ook niet realistisch. Maar ik heb echt nog nergens last van, maar voel me wel heel de tijd rot. En dat is wel erg frustrerend omdat automatisch mijn hoofd zich gaat afvragen of dat dan na de geboorte ook zo is. En waarom ik dan eerder wel kinderen wilde. Allemaal onzin, want ik weet wel dat het goed komt. Maar t is wel anders als je het 'even' niet ziet zitten, tov gewoon helemaal niet blij (kunnen) zijn.
Ja ik snap dat dat inderdaad anders is dan niet constant genieten ja.
Ik doelde meer op de reacties die zeiden dat het "heus niet alleen maar genieten is". Nee natuurlijk is het dat niet, maar ik ken serieus niemand die dat beweert/denkt/verwacht. Dus ik bedoelde meer dat -in mijn ogen- ook niemand dat beeld schetst.

Hoe je je nu voelt, zegt echt niets over hoe je je straks voelt als de kleine er is. En hoewel het makkelijker gezegd is dan gedaan, probeer je er niet schuldig om te voelen. Je kiest immers niet voor deze gevoelens, dus jouw 'schuld' is het niet! :*

Positiebroeken hoop ik nog even niet nodig te hebben ;) al zit vooral 's avonds m'n broek vaak al wel wat strak :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170235234
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:19 schreef Logician2.0 het volgende:
Rena het is gelukt, ze heeft vanmorgen even aan de borst gelegen O+
Dat lijkt me het mooiste wat er is O+ Kan me nog totaal niet voorstellen dat ik over 7 maanden ook zo'n prachtig hummeltje heb!

Ik ben eindelijk uit de fase dat ik 's ochtends geen trek heb, ik was niet echt misselijk, maar had zo'n weeïg gevoel in mijn maag telkens. Ben de eerste weken ook 3 kilo afgevallen zelfs :+ , kon pas 's middags en 's avonds een beetje fatsoenlijk eten. Hoef voorlopig nog niet aan de zwangerschapskleding denk ik, ben al wat voller van mezelf en koop mijn kleding altijd wat ruimer vallend, alleen broeken en panty's niet dus dat zie ik wel zodra ik het ga voelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170235744
Mijlpaal voor Thee *O*

M'n borsten waren ook het eerste wat groeide, denk 1 cup maat erbij.
Vertik het alleen om bh's te gaan kopen :')
Dus ik worstel me in m'n oude bh's totdat het echt niet meer kan. Het scheelt wel dat ik voor de zwangerschap 15 kilo was afgevallen :7
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:59:29 #174
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_170235931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:47 schreef Flav het volgende:
Mijlpaal voor Thee *O*

M'n borsten waren ook het eerste wat groeide, denk 1 cup maat erbij.
Vertik het alleen om bh's te gaan kopen :')
Dus ik worstel me in m'n oude bh's totdat het echt niet meer kan. Het scheelt wel dat ik voor de zwangerschap 15 kilo was afgevallen :7
Geloof me Flav, een goede BH is zo fijn! Niet op bezuinigen hoor.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 2 maten gegroeid en ik had enorme stuwing, mijn eigen BH's konden daar zeker niet tegenop. Noppies heeft hele fijne die nog betaalbaar vzijn ook, kun je daar geen buil aaan vallen.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_170237809
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:12 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja ik snap dat dat inderdaad anders is dan niet constant genieten ja.
Ik doelde meer op de reacties die zeiden dat het "heus niet alleen maar genieten is". Nee natuurlijk is het dat niet, maar ik ken serieus niemand die dat beweert/denkt/verwacht. Dus ik bedoelde meer dat -in mijn ogen- ook niemand dat beeld schetst.
Nou, dat idee van de stralende/mooie zwangere kom ik toch wel tegen hoor. Een collega van me is daar bijvoorbeeld heel goed in. Zij heeft zelf met heel veel pijn en moeite één kind gekregen en had graag meer gewild. Zij kan alleen maar tegen me zwijmelen hoe geweldig het toch is dat ik zwanger ben, hoe mooi mijn buik is, etc. etc. En zo ken ik nog wel wat meer vrouwen. Dat wil niet zeggen dat zij allemaal vinden dat het 'alleen maar genieten' is, maar het gevoel is wel dat het geweldig is om zwanger te zijn en een kind te krijgen. En dat is het ook! Alleen als je er middenin zit, in dat hele proces, en te maken hebt met de onzekerheid, de hormonen, de kwaaltjes, dan voelt dat niet altijd ook zo. Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf goed moet bepalen of wat je voelt nog past binnen het normale patroon of dat je aan de bel moet trekken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170238602
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:19 schreef Logician2.0 het volgende:

Nan zodra ik weer thuis ben komt er een verhuisdoos kleren naar je toe!! 8-)
Helemaal goed. 8-)
Maar het heeft geen haast, een paar dagen later mag ook. Eerst aan jezelf denken hoor! :*

In mijn omgeving is dat zwijmelen ook erg aanwezig. Uitspraken als 'ik heb me nog nooit zo goed/mooi/fijn/speciaal gevoeld als tijdens de zwangerschap' zijn geen uitzondering. En die zeggen dan ook wel dat ze mindere momenten hadden, maar over het algemeen was vonden ze het wel genieten.
Ik kan dan slecht beoordelen of ze dat dan zeggen omdat dat verwacht wordt (al vraag ik me echt af wie dat dan verzonnen heeft dat dat moet). Of misschien dat het toch de manier van de natuur is, achteraf te denken dat het mooier voelde dan het was. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170238784
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:10 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Helemaal goed. 8-)
Maar het heeft geen haast, een paar dagen later mag ook. Eerst aan jezelf denken hoor! :*

In mijn omgeving is dat zwijmelen ook erg aanwezig. Uitspraken als 'ik heb me nog nooit zo goed/mooi/fijn/speciaal gevoeld als tijdens de zwangerschap' zijn geen uitzondering. En die zeggen dan ook wel dat ze mindere momenten hadden, maar over het algemeen was vonden ze het wel genieten.
Ik kan dan slecht beoordelen of ze dat dan zeggen omdat dat verwacht wordt (al vraag ik me echt af wie dat dan verzonnen heeft dat dat moet). Of misschien dat het toch de manier van de natuur is, achteraf te denken dat het mooier voelde dan het was. :P
2x zwanger geweest, Ik vond het groeien van die buik leuk en dat wriemelende bewegende mensje geweldig maar verder... dat zwanger zijn vond ik volkomen ruk :P mijn oudste is ruim 2.5 maar ik kan mij nog goed herinneren dat ik tegen mn man zei; Als dit 9 maanden zo blijft komt er nooit een 2e... En toch kwam er een 2e.

Gewoon blijven ademen en het jezelf niet kwalijk nemen dat je het niet als roze wolk ervaart
S. 2014
J. 2016
pi_170239165
Thee 40 weken *O* voel je je nog goed?

En het is mens eigen om alles na afloop te romantiseren. De negatieve dingen vergeet je, de positieve dingen blijven over. Gelukkig maar anders zouden er nooit tweede kinderen geboren worden.

Ik vond zwanger zijn ook best leuk de eerste keer dacht ik, maar nu ik weer zwanger ben herinner ik me ook alle pijntjes en ongemakken ervan ook weer. En over een paar jaar ben ik die vast ook weer vergeten en weet ik weer alleen de leuke dingen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170240356
Klopt, van mijn eerste zwangerschap heb ik vooral de laatste periode wel wat geromantiseerd. Ik vond het zo speciaal om mijn baby te voelen bewegen, mensen naar mijn buik te zien kijken, complimenten over die buik te krijgen, etc. Nu heb ik dat ook wel weer, merk ik. Al vind ik deze tweede zwangerschap fysiek zwaarder en heb ik er op momenten ook best doorheen gezeten.

Van een goede echo word ik elke keer weer erg gelukkig. En dat is een soort gevoel dat niet makkelijk met iets te vergelijken is. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170246599
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:10 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Helemaal goed. 8-)
Maar het heeft geen haast, een paar dagen later mag ook. Eerst aan jezelf denken hoor! :*

In mijn omgeving is dat zwijmelen ook erg aanwezig. Uitspraken als 'ik heb me nog nooit zo goed/mooi/fijn/speciaal gevoeld als tijdens de zwangerschap' zijn geen uitzondering. En die zeggen dan ook wel dat ze mindere momenten hadden, maar over het algemeen was vonden ze het wel genieten.
Ik kan dan slecht beoordelen of ze dat dan zeggen omdat dat verwacht wordt (al vraag ik me echt af wie dat dan verzonnen heeft dat dat moet). Of misschien dat het toch de manier van de natuur is, achteraf te denken dat het mooier voelde dan het was. :P
Ik vond de eerste periode, de onzekerheid of alles 'wel goed zat' elke keer weer verschrikkelijk. Ik vond het zwanger zijn fysiek een eitje, maar mentaal was het anders. Ik kon eigenlijk pas echt genieten na de bevalling, toen ik zeker wist dat alles goed met de kindjes was. Met de tweeling heb ik alles keurig voorbereid voor twee kindjes, maar in mijn hoofd spookte de hele zwangerschap de gedachte "ik hoop dat ik er in ieder geval één levend mee naar huis mag nemen". Die gedachte was niet op specifieke feiten gebaseerd, maar puur mijn eigen angst/gevoel. Ik ben ook wel van mening dat het traject wat we hebben doorlopen meespeelt in het gevoel wat ik tijdens de zwangerschap had. Ik ben echt wel een soort van jaloers geweest op mensen die "gewoon" zwanger waren en zich geen seconde druk maakten over of alles wel goed zou gaan.
pi_170246941
Oh maar dat achteraf romantiseren doe ik ook hoor! :D Ik zeg ook altijd dat ik bij mijn vorige zwangerschap bijna nergens last van heb gehad, zelfs niet in het begin, "hooguit een beetje moe".
Voorlopig mag ik nu weer in mijn handjes knijpen, maar was wel even vergeten dat dit een ander soort 'moeheid' is ;)

Misschien ben ik ook wel zo'n zwangere die alleen maar lijkt te genieten en herken ik het gevoel daarom niet hoor, maar dat 'taboe' op de kwaaltjes/baaldagen van een zwangerschap voel ik niet zo, geloof ik.
Neemt niet weg dat het natuurlijk erg ruk is als je dat wel zo ervaart, juist als het even niet lekker gaat :*

Die onzekerheid is nu wel een stuk erger ja; ik merk nu pas echt hoe heerlijk naïef ik de eerste keer was :{
Buiten dat teken ik blind voor eenzelfde zwangerschap als de vorige keer O+
Qua bevalling zie ik nog wat verbeterpuntjes ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170246955
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:01 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik vond de eerste periode, de onzekerheid of alles 'wel goed zat' elke keer weer verschrikkelijk. Ik vond het zwanger zijn fysiek een eitje, maar mentaal was het anders. Ik kon eigenlijk pas echt genieten na de bevalling, toen ik zeker wist dat alles goed met de kindjes was. Met de tweeling heb ik alles keurig voorbereid voor twee kindjes, maar in mijn hoofd spookte de hele zwangerschap de gedachte "ik hoop dat ik er in ieder geval één levend mee naar huis mag nemen". Die gedachte was niet op specifieke feiten gebaseerd, maar puur mijn eigen angst/gevoel. Ik ben ook wel van mening dat het traject wat we hebben doorlopen meespeelt in het gevoel wat ik tijdens de zwangerschap had. Ik ben echt wel een soort van jaloers geweest op mensen die "gewoon" zwanger waren en zich geen seconde druk maakten over of alles wel goed zou gaan.
Hoe je je voelt als je zwanger bent, is zo persoonlijk. Ik ben ook na een lang traject zwanger geworden en de eerste tijd was wel onzeker, maar vanaf ongeveer 15 weken toen ik het geslacht wist en zeker vanaf 20 weken toen ik Emmy voelde, heb ik me nergens meer druk om gemaakt.
Ik had een soort van ''innerlijk weten'' dat ze een krachtig meisje is en heel veel vertrouwen in de zwangerschap en genoot alleen maar. Ik heb me sowieso nergens druk om gemaakt, ook niet om de verhuizing 2 weken na de bevalling.

Wie weet had ik een soort hormonensamenstelling waar ik bijzonder relaxed van werd. Terwijl ik normaal gesproken best een stresskip kan zijn.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 april 2017 @ 22:33:45 #183
269689 crew  Viv
pi_170249112
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben echt wel een soort van jaloers geweest op mensen die "gewoon" zwanger waren en zich geen seconde druk maakten over of alles wel goed zou gaan.
Ik denk niet dat de manier van zwanger worden iets zegt over het al dan niet zorgen maken tijdens de zwangerschap. Ik was "gewoon" zwanger maar ik klampte me de eerste weken vast aan de statistische kansen (via deze website) en daarna aan de doppler (zoals onlangs besproken). Toen ik haar dagelijks voelde had ik veel vertrouwen in een goede afloop maar ik was me er zeker van bewust dat het nog mis kon gaan, zelfs bij de bevalling.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:14 schreef Arja het volgende:
Ik heb me sowieso nergens druk om gemaakt, ook niet om de verhuizing 2 weken na de bevalling.

Wie weet had ik een soort hormonensamenstelling waar ik bijzonder relaxed van werd. Terwijl ik normaal gesproken best een stresskip kan zijn.
Ik ook! Bieden op een koophuis, hypotheek rond zien te krijgen met 2 studieschulden, verhuizen bij 36 weken, ik kon er werkelijk niet wakker van liggen. :D Ik kreeg pas de zenuwen toen ik bij 37 weken een dag zonder water zat terwijl ik net wilde beginnen met de babywasjes, maar dat vond ik wel een terechte klacht eigenlijk.
pi_170250429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de manier van zwanger worden iets zegt over het al dan niet zorgen maken tijdens de zwangerschap. Ik was "gewoon" zwanger maar ik klampte me de eerste weken vast aan de statistische kansen (via deze website) en daarna aan de doppler (zoals onlangs besproken). Toen ik haar dagelijks voelde had ik veel vertrouwen in een goede afloop maar ik was me er zeker van bewust dat het nog mis kon gaan, zelfs bij de bevalling.

[..]

Ik ook! Bieden op een koophuis, hypotheek rond zien te krijgen met 2 studieschulden, verhuizen bij 36 weken, ik kon er werkelijk niet wakker van liggen. :D Ik kreeg pas de zenuwen toen ik bij 37 weken een dag zonder water zat terwijl ik net wilde beginnen met de babywasjes, maar dat vond ik wel een terechte klacht eigenlijk.
Ik doel in dat stukje niet op de manier van zwanger worden, maar op vrouwen die zich "gewoon" geen zorgen maken, die geen seconde nadenken over een eventuele minder goede afloop. Ik was bijvoorbeeld tegelijk zwanger met een collega die de complete zwangerschap op een knalroze wolk zat. Dat is zo ongeveer het type zwangere waar ik een beetje jaloers op was. Misschien ook juist wel omdat het iemand zo dichtbij was en we ook nog eens bijna tegelijk zwanger waren geworden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 april 2017 @ 01:09:02 #185
269689 crew  Viv
pi_170252037
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik doel in dat stukje niet op de manier van zwanger worden, maar op vrouwen die zich "gewoon" geen zorgen maken, die geen seconde nadenken over een eventuele minder goede afloop.
Ohh zo. Ik kan me heel moeilijk verplaatsen in zulke mensen. :') Ik wilde bijvoorbeeld geen babyshower, onder andere omdat ik het voorbarig ( 8-) ) vind om een feestje te vieren terwijl er misschien toch geen kindje komt.
pi_170253524
Mijn eerste zwangerschap was ook heerlijk zorgeloos. Roze wolk gaat te ver, maar had toen echt geen moment twijfel in goede afloop. Inmiddels te veel gezien, gehoord en meegemaakt. Maar ik ben er bijna ;)

Slechte nacht hier. Menstruatiekramp gevoel, soms wat pijnlijke harde buiken en tussendoor wat slapen. Ik duik ergens vandaag maar weer terug mijn bed in.
  zondag 16 april 2017 @ 07:35:55 #187
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170253606
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 01:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh zo. Ik kan me heel moeilijk verplaatsen in zulke mensen. :') Ik wilde bijvoorbeeld geen babyshower, onder andere omdat ik het voorbarig ( 8-) ) vind om een feestje te vieren terwijl er misschien toch geen kindje komt.
Dat heb ik ook nooit begrepen... Bij een van de meisjes uit mijn pufclub overleed het kindje zomaar in de buik bij 37 weken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170253628
(nee ik hoor hier niet)
Is het ook niet dat 'wij' van fok zich sneller druk maken? We hebben veel gelezen en gehoord over wat er allemaal kan gebeuren. Ik merk dat in mijn omgeving, mijn kennis en ervaring is op bepaalde vlakken veel groter dan vriendinnen die niks op fok doen. Die staan er nog zo lekker naïef in. Ik vraag mij soms ook af hoe ik de hele zwangerschap en opvoeding had gedaan zonder fok. Was waarschijnlijk heel anders geweest.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 april 2017 @ 08:04:03 #189
269689 crew  Viv
pi_170253660
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 07:41 schreef Nazil het volgende:
Is het ook niet dat 'wij' van fok zich sneller druk maken?
Druk maken weet ik niet zo, ik denk wel dat we bewuster bezig zijn met kinderwens/zwangerschap/bevallen/opvoeden dan veel andere mensen.
quote:
Ik vraag mij soms ook af hoe ik de hele zwangerschap en opvoeding had gedaan zonder fok. Was waarschijnlijk heel anders geweest.
Ik kan me van de zwangerschap niks herinneren dat ik anders gedaan zou hebben, maar van daarna wel. Hier dankzij OUD de eerste hapjes pas bij 6 maanden, het dragen, merinowollen rompers/leggings, geen luierdoekjes met chemische stoffen, etc.
pi_170253788
Het meelezen op Fok vind ik inderdaad ook invloed hebben op hoe bewust je van dingen bent. Wel erg fijn, door al die verschillende meningen, ervaringen, manieren van omgaan met krijg je wel een breed beeld van alles. Dan kun je ook bewuster kiezen wat bij jou past en ik vind dat echt fijn! Ook om herkenbare dingen te lezen. Daar hadden we het laatst in het dreumestopic ook nog over.
Soms helpt het al zo veel dat je weet dat je met een bepaald gevoel niet de enige bent, vooral als iets rot/moeilijk is. Hier in mijn omgeving ook niet veel vrienden met kinderen, dus dan is het extra fijn om ervaringen uit te wisselen en dingen te kunnen delen!

Ik heb denk ik last van maagzuur. Ik werd wakker met een brok in mijn keel en zuur : (. Misschien nu wel een baby met haar :o! Het zou ook kunnen komen door de koffie en grote hoeveelheid chocola en vettigheid... Maar even op letten vandaag!

Het babykamertje gister geverfd en ben er heel blij mee ♡!!!
pi_170253930
Ik verbaas me in ieder geval wel over het verschil tussen de zwangeren hier op Fok en de zwangeren waarmee ik in een app groepje zit via een ander forum. Ergens had ik het idee dat hier zo'n beetje de gemiddelde zwangere rond hing maar dat valt best tegen.

Thee, gisteren al weer 40 weken. Spannend het gerommel :)
pi_170253953
Sinds ik hier in OUD meepost merk ik pas hoe naïef ik altijd ben geweest.
Heb altijd gedacht dat als je een positieve test had je ook daadwerkelijk een kind kreeg.
Niet wetende dat de eerste echo belangrijk is ivm het zien van een knipper. Dit besef kwam pas nadat ik de verhalen had gelezen van dames waarbij het vruchtje stopte met groeien of waarbij geen knipper te zien was.
Ik ging dus naar mijn eerste echo met het idee dat het een bevestiging was dat ik zwanger was, niet wetende dat het ook niet goed kon zijn. :@

Ik zit, sinds ik niet meer misselijk ben, wel op m'n blauwe wolk. Voel me ontzettend goed en de kleine man trappelt de hele dag door. Maar toch ben ik blij als ik hem straks in m'n armen mag hebben O+
  zondag 16 april 2017 @ 09:16:26 #193
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170254028
Wat fijn Logi, dat ze aan de borst kon! Hoe is het vannacht gegaan?

En Thee had haar UD *O* en nu gerommel! :%

Ik had gister een pretecho. Baby heeft mijn neus ( :X hopelijk is het nog schattig bij een baby), papa's benen en mama's buik :P Ze was ook flink (richting p90) maar ik probeer me daar maar geen zorgen over te maken. Grote baby's komen er ook uit :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 april 2017 @ 09:21:29 #194
269689 crew  Viv
pi_170254088
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 08:30 schreef Vieve6 het volgende:
Wel erg fijn, door al die verschillende meningen, ervaringen, manieren van omgaan met krijg je wel een breed beeld van alles. Dan kun je ook bewuster kiezen wat bij jou past en ik vind dat echt fijn!
Ja klopt, zo kreeg mijn baby een plastic navelklem, maar wist ik dankzij OUD dat ik ook had kunnen kiezen voor een navelveter. En mijn baby gebruikt wegwerpluiers, maar ik weet vanuit hier dat wasbare luiers tegenwoordig niet meer bestaan uit een witte lap stof met veiligheidsspeld. :D Misschien wel een leuk onderwerp voor een apart topic!
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:04 schreef Flav het volgende:
Heb altijd gedacht dat als je een positieve test had je ook daadwerkelijk een kind kreeg.
Serieus? Kende je het begrip miskraam dan helemaal niet, of had je er gewoon nooit bij stilgestaan dat die mensen ook begonnen zijn met een positieve test? :o
pi_170254099
Gerommel is niet meer teruggekeerd, werkt ook niet echt ontspannend met 2 kids thuis. Niet te vroeg juichen dames ;)

Vieve, chocolade helpt inderdaad niet bij maagzuur. Veroorzaakt het bij mij zelfs. Zo jammer.
En fijn he, een vers geverfd kamertje O+
pi_170254199
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Serieus? Kende je het begrip miskraam dan helemaal niet, of had je er gewoon nooit bij stilgestaan dat die mensen ook begonnen zijn met een positieve test? :o
Natuurlijk kende ik het begrip miskraam, maar wist niet dat het zo vaak kon voorkomen.
Door de verhalen hier op Fok heb ik er een hele andere kijk op gekregen.
Denk dat er nog steeds een taboe op rust en dat er daarom irl niet over gesproken wordt.
Heb het misschien een beetje raar beschreven maar bedoelde ermee dat ik niet wist hoevaak het toch al fout kan zijn bij de eerste echo.
pi_170254469
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Ik had gister een pretecho. Baby heeft mijn neus ( :X hopelijk is het nog schattig bij een baby), papa's benen en mama's buik :P Ze was ook flink (richting p90) maar ik probeer me daar maar geen zorgen over te maken. Grote baby's komen er ook uit :+
Babyneusjes zijn altijd cute. O+
Mijn VK zei: Ach, het verschil tussen een 6 of 7 pond baby is toch niet zo heel spannend. Het klinkt alleen zo 'enorm' P50 vs P90 ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170254568
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 09:40 schreef Flav het volgende:

[..]

Natuurlijk kende ik het begrip miskraam, maar wist niet dat het zo vaak kon voorkomen.
Door de verhalen hier op Fok heb ik er een hele andere kijk op gekregen.
Denk dat er nog steeds een taboe op rust en dat er daarom irl niet over gesproken wordt.
Heb het misschien een beetje raar beschreven maar bedoelde ermee dat ik niet wist hoevaak het toch al fout kan zijn bij de eerste echo.
En dan zijn ze hier ook nog eens dol op voor de NOD een test doen. (Misschien wel overal, maar ik volgde alleen hier). Dan heb je ineens vier of vijf extra dagen om het 'mis' te laten gaan. En als het in die dagen mis zou gaan, had je het zonder test niet geweten. Gedacht aan een zware menstruatie oid. Maar doordat je dat tweede streepje had wordt het ineens beladen.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 16 april 2017 @ 12:03:47 #199
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170255884
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 10:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Babyneusjes zijn altijd cute. O+
Mijn VK zei: Ach, het verschil tussen een 6 of 7 pond baby is toch niet zo heel spannend. Het klinkt alleen zo 'enorm' P50 vs P90 ;)
Daar heb je helemaal gelijk in! Zo klinkt het al een stuk beter te doen :)
Er stond gister op de scheurkalender dat de baby nu ongeveer 900 gram zou zijn. De echomachine schatte haar op 1277 gram! Dat scheelt nogal :D

Welke kleur is het geworden, Vieve?

En ik heb op fok ook geleerd over navelveters, draagdoeken, wasbare luiers, badbevallingen en de kinkhoestvaccinatie. En dat ik me niet heel druk hoef te maken om een hoger p-kindje :P
pi_170256479
En toch ben ik zo veel liever goed geïnformeerd dan naïef. Al komt met de informatie dan ook de onzekerheid en de angst of t wel goed is, dat liever dan gewoon maar doen omdat je niet beter weet. :)

Stroopwafel, nu is die 300 gr nog heel veel. Maar op het totaal geboortegewicht valt 300 gr bijna in t niet. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170263344
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 01:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh zo. Ik kan me heel moeilijk verplaatsen in zulke mensen. :') Ik wilde bijvoorbeeld geen babyshower, onder andere omdat ik het voorbarig ( 8-) ) vind om een feestje te vieren terwijl er misschien toch geen kindje komt.
Dat vind ik wel een beetje vallen onder 'een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest'. Als je een reeks goede echo's hebt gehad, en een baby voelt bewegen in je buik dan mag je er toch alle vertrouwen in hebben dat je straks een levend kindje in je armen hebt? Het leven zit natuurlijk altijd vol risico's maar dat zal ook zo zijn - en misschien nog wel meer - als je kind er eenmaal is. Je kind kan onder een auto lopen, verdrinken in een sloot... als je daar voortdurend bij stil staat, wordt het heel erg moeilijk en ik vind het heel zonde als je je zelf daarmee het vieren van mooie momenten ontzegt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170266849
Eens Franny, ik wist alleen niet hoe ik het moest omschrijven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170266959
Zo, morgen 6 weken en mijn eerste middagdutje zit er op. Beetje jammer dat dochterlief van de een op de andere dag heeft besloten dat zij geen middagdutjes meer wil doen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 april 2017 @ 19:43:17 #204
269689 crew  Viv
pi_170267018
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 17:31 schreef Franny_G het volgende:
Dat vind ik wel een beetje vallen onder 'een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest'. Als je een reeks goede echo's hebt gehad, en een baby voelt bewegen in je buik dan mag je er toch alle vertrouwen in hebben dat je straks een levend kindje in je armen hebt?
Ik zei "onder andere" hè, het is niet dat ik anders wel ontzettend graag die babyshower had gewild. ;) Het is meer zoiets als met jouw examenleerlingen: als die een reeks goede schoolexamens hebben gehad en ze hebben zich goed voorbereid, dan mogen ze er toch alle vertrouwen in hebben dat ze straks een diploma in handen hebben? En toch geven ze hun eindexamenfeest pas als de eindcijfers bekend zijn.
pi_170268296
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 12:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in! Zo klinkt het al een stuk beter te doen :)
Er stond gister op de scheurkalender dat de baby nu ongeveer 900 gram zou zijn. De echomachine schatte haar op 1277 gram! Dat scheelt nogal :D

Het blijft een schatting ook!
30 december was hij een P97 kindje, vorige week vrijdag een P91 kindje. Ja, nog aan de grote kant, heerlijk toch. Zo lang hij gezond is mag er best een lekker speklaagje op O+

Lastig Kris, zo'n opstandige jongedame als mama even wil slapen!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170268708
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik zei "onder andere" hè, het is niet dat ik anders wel ontzettend graag die babyshower had gewild. ;) Het is meer zoiets als met jouw examenleerlingen: als die een reeks goede schoolexamens hebben gehad en ze hebben zich goed voorbereid, dan mogen ze er toch alle vertrouwen in hebben dat ze straks een diploma in handen hebben? En toch geven ze hun eindexamenfeest pas als de eindcijfers bekend zijn.
Je hebt het over een levend en op een gegeven moment voldragen kind in je buik..Hoe is dat met een examen te vergelijken??

Dat je niet per se om een baby shower in het algemeen zit te spingen, snap ik op zich wel hoor.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170270342
Stroop, het gewicht blijft ook een schatting en P waardes kunnen flink schommelen tijdens de zwangerschap. O was bij de groeiecho bij 32 weken gewoon een gemiddelde baby geschat op uiteindelijk 3500 gram. Bij 40 weken nog een extra echo gehad ivm enorme buik, toen werd hij op 4000 gram geschat, en uiteindelijk bleek hij 4580 te zijn. Zonder externe baby en weegschaal blijft het toch lastig wegen ;) Een flinke baby is alleen maar een voordeel na de bevalling, en zolang het hoofd niet P99 is heb je daar relatief weinig last van (en ik denk dat een baby met P10 hoofd net zo vervelend voelt op dat moment...)

En niks mis met goed geïnformeerd, maar je hebt vaak ook geen invloed op het verloop van een (prille) zwangerschap. Je daarover druk maken heeft dan ook weinig nut, in tegenstelling tot leren voor een examen :P Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, ook bij mij slaat af en toe de stress toe, meestal een uur voor een controle of na het lezen van een slechte ervaring.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 april 2017 @ 21:23:28 #208
269689 crew  Viv
pi_170270522
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 20:37 schreef Franny_G het volgende:
Je hebt het over een levend en op een gegeven moment voldragen kind in je buik..Hoe is dat met een examen te vergelijken??
Het is allebei een situatie waarbij je er goed voor kan staan en toch niet te vroeg wil juichen? -O-

Nou ja, voor mij bestond het dus naast elkaar in de zwangerschap, vertrouwen hebben in de goede afloop en weten dat het nog fout kon gaan. Ik heb daar niet onder geleden. :Y)
pi_170270901
Tja, het is allemaal gevoelsmatig denk ik, en daarom ook zo lastig uit te leggen. Als ik nu bij week 36 zou denken 'nou, ik moet nog maar zien of ik straks een levend kind aan deze zwangerschap over houd' dan voelt dat voor mij naar mijn nog ongeboren kind toe als een gebrek aan vertrouwen, en alsof ik gevoelsmatig nog afstand houd. En dat wil ik helemaal niet, wat mij betreft is het hechtingsproces al in volle gang en het is niet meer iets dat ik nog maar moet afwachten. Mijn hele hart is al aan dit kind verbonden, zonder enig voorbehoud.

Maar voor mij is dat vertrouwen ook nogal essentieel, het is een beetje de kern van de hypnobirthing die ik doe/heb gedaan. Dus daarom staat het denk ik ver af van hoe ik met de zwangerschap omga.
Overigens herken ik het wel allemaal als het gaat om de eerste weken van de zwangerschap, toen ik gelet op mijn leeftijd ook erg bang was voor een miskraam of andere zaken die mis konden zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170271434
Bevallen van een baby met P99 hoofd gaat best goed hoor ;)
Al was ik wel blij dat ik dat vooraf niet wist; had ik me er toch iets meer zorgen over gemaakt :X

Vandaag het goede nieuws verteld tegen mijn ouders en zus en zwager O+ maakt het toch weer wat echter!
Al duurde het even voordat iemand het doorhad :')
Had voor beiden een groot paasei gekocht, met een kaartje eraan met onze 3 namen en een '?' erop. Kijkt er dus gewoon niemamd naar dat kaartje he? _O- Gelukkig viel m'n zus d'r oog erop.
Morgen kijken of schoonfamilie sneller is!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 april 2017 @ 21:52:28 #211
269689 crew  Viv
pi_170271518
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 21:32 schreef Franny_G het volgende:
Mijn hele hart is al aan dit kind verbonden, zonder enig voorbehoud.
O+
pi_170271734
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 21:32 schreef Franny_G het volgende:
Tja, het is allemaal gevoelsmatig denk ik, en daarom ook zo lastig uit te leggen. Als ik nu bij week 36 zou denken 'nou, ik moet nog maar zien of ik straks een levend kind aan deze zwangerschap over houd' dan voelt dat voor mij naar mijn nog ongeboren kind toe als een gebrek aan vertrouwen, en alsof ik gevoelsmatig nog afstand houd. En dat wil ik helemaal niet, wat mij betreft is het hechtingsproces al in volle gang en het is niet meer iets dat ik nog maar moet afwachten. Mijn hele hart is al aan dit kind verbonden, zonder enig voorbehoud.

Maar voor mij is dat vertrouwen ook nogal essentieel, het is een beetje de kern van de hypnobirthing die ik doe/heb gedaan. Dus daarom staat het denk ik ver af van hoe ik met de zwangerschap omga.
Overigens herken ik het wel allemaal als het gaat om de eerste weken van de zwangerschap, toen ik gelet op mijn leeftijd ook erg bang was voor een miskraam of andere zaken die mis konden zijn.
Oei, nee, zo zou ik ook niet willen denken. Maar we weten allemaal dat het KAN. Ik ga er niet van uit -niemand hier, denk ik-, maar af en toe spookt het toch wel door m'n hoofd. Want ik/mijn kind is niet onschendbaar of zo.
Een kans van bijna nul is niet nul.

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:49 schreef twist02 het volgende:
Bevallen van een baby met P99 hoofd gaat best goed hoor ;)
Al was ik wel blij dat ik dat vooraf niet wist; had ik me er toch iets meer zorgen over gemaakt :X

Vandaag het goede nieuws verteld tegen mijn ouders en zus en zwager O+ maakt het toch weer wat echter!
Al duurde het even voordat iemand het doorhad :')
Had voor beiden een groot paasei gekocht, met een kaartje eraan met onze 3 namen en een '?' erop. Kijkt er dus gewoon niemamd naar dat kaartje he? _O- Gelukkig viel m'n zus d'r oog erop.
Morgen kijken of schoonfamilie sneller is!
Haha, leuke reacties? O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170271742
Overigens heb ik ook weinig met babyshowers, maar "te vroeg juichen" vind ik ook wel wat vreemd klinken als ik eerlijk ben. Risico's hou je altijd, maar ik vind het wel een kwestie van die risico's op waarde schatten, zeg maar.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170271799
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:58 schreef Messina het volgende:
Haha, leuke reacties? O+
Ja, ze waren allemaal superblij! O+
Zij waren ook als enigen op de hoogte van de miskraam in december, dus dat maakte het nu wel extra mooi! :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170272033
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:00 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, ze waren allemaal superblij! O+
Zij waren ook als enigen op de hoogte van de miskraam in december, dus dat maakte het nu wel extra mooi! :)
Fijn zeg! O+
Veel plezier alvast voor morgen O+

Mijn moeders reactie was: 'Oh. Van jullie hadden we het niet meer verwacht!' :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170272100
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Fijn zeg! O+
Veel plezier alvast voor morgen O+

Mijn moeders reactie was: 'Oh. Van jullie hadden we het niet meer verwacht!' :')
Haha, leuk is dat ja, zulke reacties!

Schoonmoeder bij onze eerste: "Oh. Was dat wel de bedoeling?" :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170272260
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, leuk is dat ja, zulke reacties!

Schoonmoeder bij onze eerste: "Oh. Was dat wel de bedoeling?" :')
Hahaha _O-
Je raekt an de dinge geweun.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 17 april 2017 @ 00:23:31 #218
269689 crew  Viv
pi_170276672
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:58 schreef Messina het volgende:
Oei, nee, zo zou ik ook niet willen denken. Maar we weten allemaal dat het KAN. Ik ga er niet van uit -niemand hier, denk ik-, maar af en toe spookt het toch wel door m'n hoofd. Want ik/mijn kind is niet onschendbaar of zo.
Een kans van bijna nul is niet nul.
Ja, dit. Het was bij mij gevoel vs verstand, daarom kon het ook naast elkaar bestaan. Mijn verstand zorgde er ook voor dat ik een poliklinische bevalling wilde, want je weet maar nooit. Toen het er écht om ging durfde ik toch wel op mijn gevoel te varen en ben ik heel fijn thuis bevallen. O+

quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:
Schoonmoeder bij onze eerste: "Oh. Was dat wel de bedoeling?" :')
:D
pi_170278571
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 17:31 schreef Franny_G het volgende:

Dat vind ik wel een beetje vallen onder 'een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest'. Als je een reeks goede echo's hebt gehad, en een baby voelt bewegen in je buik dan mag je er toch alle vertrouwen in hebben dat je straks een levend kindje in je armen hebt?
Ik had er pas vertrouwen in toen hij geboren was. Ondanks tig goede echo's, ctg's en goede bewegingen. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Ik heb daar wel last van gehad.
pi_170278698
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 08:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik had er pas vertrouwen in toen hij geboren was. Ondanks tig goede echo's, ctg's en goede bewegingen. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Ik heb daar wel last van gehad.
Ik heb precies hetzelfde gehad :)

En zelfs in het begin toen ze geboren was wilde ik niet denken aan een toekomst of hoe ze er uit zou zien als ze groter zou zijn. Want op één of andere manier dacht ik altijd dat ik dat niet mee ging maken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_170278717
Ik zie een babyshower (of mother blessing) ook als een soort wens of hoop op een gezond kindje. Een moment om stil te staan bij de zwangerschap, bij de veranderingen die (hoe dan ook) gaan plaatsvinden en om je zegening mee te geven voor het verdere verloop, zeg maar.

Ik wilde geen babyshower of mother blessing, want ik vond het zo ongemakkelijk, maar achteraf zou ik willen dat ik had gevierd hoe de situatie op dat moment was: iedereen gezond en alles vol vertrouwen.
pi_170278879
Maar wat issie goed gelukt, Cygne. :*

Gelukkig bestaat er goede hulp als zulke nare gedachtes de overhand (dreigen te) krijgen. Sinds ik bij de POP-poli loop ben ik een stuk minder angstig. Puur door daar uit te spreken en te bespreken hoe ik me voel(de). En thuis kan ik mijn angsten ook kwijt. En ik maak me geen illusies dat mijn man het snapt, want ik snap het zelf soms niet eens. :')

Maar vandaag 36 weken. *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170279139
Messina. :*
Fijn dat je baat hebt bij de POP-poli. Bij mij overheerste het niet, gelukkig. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Nu is dat weg en kan ik er volop van genieten.
pi_170279243
En ook: je kindje is al je kindje als het in je buik zit he. Dat er mogelijk nog iets mis gaat of je kindje later niet meer leeft doet daar niets aan af, gevoelsmatig zeker niet. Een kind wat niet levend wordt geboren is niet per definitie een 'mislukt project', er is nog steeds alle trots en liefde die hoort bij het krijgen van een baby O+ #ervaringsdeskundige
pi_170279318
Wat zeg je dat mooi, L-E :*
pi_170280153
L-E. O+
pi_170282479
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:46 schreef L-E het volgende:
En ook: je kindje is al je kindje als het in je buik zit he. Dat er mogelijk nog iets mis gaat of je kindje later niet meer leeft doet daar niets aan af, gevoelsmatig zeker niet.
Precies, dat probeerde ik ook te verwoorden. Er staat trouwens in de Trouw dit weekend een erg mooi artikel van een man die zijn kind laat in de zwangerschap is verloren. Weet niet of je Blendle hebt?

Cygne, als je getraumatiseerd bent (en ik hoop niet dat je het erg vindt als ik het zo benoem maar ik denk dat het wel juist is..) dan is dat erg begrijpelijk, je vertrouwen is dan zo beschadigd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170282571
Dat klopt wel, Franny. Ik ben daar ook voor in therapie geweest. De geboorte van M heeft wel heel erg geheeld. Het is er nog wel, maar het heeft nu een plekje.
pi_170285288
Jullie verwoorden het allemaal mooi. O+
En ik ben blij dat er ook dames zijn die wel gewoon lekker van hun zwangerschap kunnen genieten :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170292497
Wat ik ook heel sterk heb: bij sommige dingen helpt het ook daadwerkelijk om uit te gaan van een minder of ronduit negatief scenario, omdat het dan minder tegenvalt als dat scenario uitkomt. Op die manier kun je jezelf alvast een beetje indekken ofzo.

Maar ik geloof werkelijk niet dat zoiets opgaat bij een zwangerschap. Ik geloof wel dat je dat onbewust kunt doen uit zelfbescherming, maar ik denk niet dat het ook echt 'werkt', in de zin dat het dan minder tegenvalt ofzo.
Het klinkt nogal krom hoe ik het nu uitleg :') maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.

Hier vandaag ook de schoonfamilie ingelicht en weer een hoop blije en verraste gezichten O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170294131
Waar komt de vraag uit voort, denk je, Twist? Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik die vraag ook wel eens, vaak heel voorzichtig gesteld. Maar dat was toen ook niet zo gek, want mijn vriend en ik kenden elkaar pas een paar maanden toen ik zwanger bleek te zijn. Vaak vertelden we uit onszelf al dat het wat eerder was dan we zelf in gedachten hadden.

En verder, met je eens. Tegen bepaald verdriet kun je je niet indekken, al is het wel menselijk om dat te proberen als je al eerder dergelijk verdriet hebt meegemaakt. Ik lees wel eens van die verhalen van mensen vroeger, toen kindersterfte hier nog zoveel meer voorkwam. Ouders die meerdere kinderen verloren. Dan moet je wel jezelf een harnas aanmeten of zoiets, want anders ga je daar helemaal aan kapot (en dat gebeurde natuurlijk ook).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170294708
Bij de tweede vind ik het wel een rare vraag idd Twist. Bij de eerste kan ik me er nog iets bij voorstellen (als de omstandigheden op papier wellicht niet ideaal zijn). Heb je haar gevraagd waarom ze dat vraagt? Wellicht stelt ze die vraag standaard bij iedereen en is ze zich er helemaal niet bewust van dat het een foute vraag is. Wel fijn dat je enthousiaste en verraste reacties kreeg! Had je schoonfamilie het ? wel door, of heb je het bij hen op een andere manier bekend gemaakt?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170295800
Ik vind het maar een nare vraag, twist! Bij de eerste al, maar bij een tweede helemaal. De meeste mensen in onze omgeving zijn op de van het feit dat wij naar 3x pgd-ivf uitbehandeld waren, en zelfs wij kregen nooit de reactie 'was het wel de bedoeling'. Terwijl ik me dat dan juist wel weer kan voorstellen, want het was niet bewust 'de bedoeling'. :+
Net als FF vraag ik me af of ze wel door heeft dat de vraag een beetje vreemd is. Heb je er wat van gezegd/er naar gevraagd?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170296024
Franny, ja ik denk dat het soms ook een -logisch- onbewust zelfverdedigingsmechanisme is inderdaad.

FF, ja, 2 hadden het vraagteken direct door dit keer ;) schoonmoeder moest eerst d'r leesbril zoeken :D

SPOILER: lang verhaal ;)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170296630
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 21:55 schreef twist02 het volgende:
Franny, ja ik denk dat het soms ook een -logisch- onbewust zelfverdedigingsmechanisme is inderdaad.

FF, ja, 2 hadden het vraagteken direct door dit keer ;) schoonmoeder moest eerst d'r leesbril zoeken :D

SPOILER: lang verhaal ;)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was bij ons twee jaar terug precies hetzelfde :D Toen hadden we iedereen kerstkaarten gegeven met daarop onze namen en ? En mn schoonzusje gelijk feliciteren en mn schoonmoeder had ook geen idee wat er aan de hand was, die dacht gewoon een kerstkaart tot ze haar bril pakte (en mn schoonzusje het nog even uitlegde).

Je spoiler geeft wel wat meer begrip voor waar het vandaan komt idd, maar dat maakt de vraag niet minder vreemd. Maar wel leuk dat ze iig heel enthousiast is, dat is het belangrijkste!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170300122
Mooi verwoord hierboven LE.
Ik sta ook wel zo in het leven om me geen zorgen te maken over zaken die misschien zouden kunnen gebeuren. Dan ervaar je zoveel zorgen extra die wellicht niet nodig zijn. Dat neemt niet weg dat ook ik mijn onzekere momenten heb in de zwangerschap.

Twist idd vervelende vraag zeg. Ik vraag me altijd af waarom mensen dat überhaupt willen weten..

Ik kwam gisteravond niet in slaap, want ik voel mijn baby! O+ Vriend voelde al anderhalve week iets en ik had de afgelopen paar dagen een vermoeden. In bed was het opeens overduidelijk. Vriend en ik voelden dezelfde bewegingen en de flinkere schopjes voelde ik ook heel duidelijk van buiten. Dat was genieten samen O+ O+
pi_170300442
Huh, je vriend voelde het eerder dan jij Nolita? Dat is toch normaal andersom?

Twist, dat klinkt in elk geval alsof ze er ook wel heel blij mee is. Dan snap ik dat je er niet perse naar gaat vragen. Maar het blijft wel een rare opmerking, al bedoelt ze het misschien anders.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170300559
Dat dacht ik ook Nanuke, dus geloofde het eerst niet, maar hij was echt ervan overtuigd dat hij de baby voelde. Heb m gezegd iedere avond te voelen en als het duidelijker wordt het toch wel zo zal zijn. Nu ik het zelf ook zo bewust heb gevoeld geloof ik wel dat mijn vriend het al in de gaten had. Dus het kan schijnbaar ;)
pi_170300631
Dat is inderdaad wel bijzonder, Nolita, ook voor je vriend!

Klinkt vooral als een beetje onhandige opmerking, twist, maar dat ze erg blij is, is inderdaad het voornaamste. Mijn moeder is daar ook wel goed in, dan wil ze een beetje een praatje maken met de kleinkinderen maar dan zegt of vraagt ze precies het verkeerde, of gewoon onhandig. Afgelopen eerste paasdag vroeg ze aan de tienerdochter van mijn zus: 'Heb je nog een beetje leuke vrienden?'
Zij: 'Ja hoor oma, gelukkig wel, het zou wat zijn als ik stomme vrienden had.' :D . :P . _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170301503
Leuk, die eerste schopjes Nolita :)

Ik ben mijn verkoudheid zat }:| En iedereen is verbaasd me nog te zien rondlopen met baby in buik na het lange paasweekend, tja, kan haar er moeilijk uitniezen ofzo :')
pi_170306425
Heel irritant die vraag: "Was het bewust" of "Was het gepland"

Heb regelmatig ook die vraag gehad. Begrijp niet zo de meerwaarde van deze vraag en het doel. Of t nou gepland is of niet het blijft mij en mijn partners pakkie-an.

Lijkt me ook erg vervelend om die vraag te moeten horen als je al maanden of zelfs jaren bezig bent om een kindje te krijgen...

Denk dat mensen soms niet zo goed weten wat ze moeten zeggen en hoe ze moeten reageren.. Misschien omdat ze geschrokken zijn met het nieuws dat je zwanger bent? Als ze weten dat het welkom is dan kunnen ze makkelijker blij reageren.

[ Bericht 24% gewijzigd door Memoru op 18-04-2017 14:33:22 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:24:35 #242
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170307450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:27 schreef Memoru het volgende:
Heel irritant die vraag: "Was het bewust" of "Was het gepland"

Heb regelmatig ook die vraag gehad. Begrijp niet zo de meerwaarde van deze vraag en het doel. Of t nou gepland is of niet het blijft mij en mijn partners pakkie-an.

Lijkt me ook erg vervelend om die vraag te moeten horen als je al maanden of zelfs jaren bezig bent om een kindje te krijgen...

Denk dat mensen soms niet zo goed weten wat ze moeten zeggen en hoe ze moeten reageren.. Misschien omdat ze geschrokken zijn met het nieuws dat je zwanger bent? Als ze weten dat het welkom is dan kunnen ze makkelijker blij reageren.
Op "Was het gepland" reageer ik met "nee, als ik het kon plannen was ik 2 jaar terug al zwanger" :{w Zijn ze snel genoeg stil :+
pi_170308092
Wat leuk, Nolita! Bijzonder ook dat je partner het eerder voelde dan jij! Voel je nu de schopjes ook niet aan de binnenkant, maar wel aan de buitenkant?

Ik heb totaal geen problemen met de vraag of het gewenst of gepland was. Bij de eerste kreeg ik die vraag behoorlijk vaak. Dat krijg je nou eenmaal als je zelf net uit de baarmoeder bent geslingerd. Het antwoord was gewoon kort "Ja, enorm gewenst" Voor ons voelde het niet als irritant of vervelend ondanks dat we er lang over hebben gedaan en uiteindelijk in het medisch traject zijn gerold. De insinuatie dat mijn leven nu enorm verknalt en voorbij was, vond ik vervelender :+
pi_170309258
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:24 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Op "Was het gepland" reageer ik met "nee, als ik het kon plannen was ik 2 jaar terug al zwanger" :{w Zijn ze snel genoeg stil :+
Hier had ik het ook wel verwacht maar ik heb die vraag nog geen enkele keer gesteld gekregen. :o Maar volgens mij weet iedereen die mij kent wel dat ik ook graag kinderen wil. Morgen trouwens het intake gesprek *O*

Wel jammer eigenlijk dat mensen het toch vragen, heb wel meegemaakt dat een collega vertelde dat ze zwanger was van de 3de en dat het een echte verrassingskindje was, dat zegt al genoeg :D

( zie het al voor mij skittles, dramatisch muziekje als je ligt te bevallen en op het bevallingskaartje staat er een prachtig einde van mijn oude leven en op deze dag begint er een nieuwe en dan een prachtig mooi nieuw titel liedje als de kleine er dan ook is _O- )
pi_170316930
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:55 schreef Skittles het volgende:
Wat leuk, Nolita! Bijzonder ook dat je partner het eerder voelde dan jij! Voel je nu de schopjes ook niet aan de binnenkant, maar wel aan de buitenkant?
Nee, ik voel ze nu ook aan de binnenkant! Was een paar dagen aan het twijfelen, maar gisteravond een aantal keer achter elkaar heel duidelijk dus nu ben ik overtuigd dat het de baby is :D
pi_170323956
Ugh, waardeloze nacht weer eens. Als dochter op school is, kruip ik terug mijn bed in.
Lijkt wel steeds meer blijvende actie te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lichte kramp en harde buiken. Mag wel een keertje doorzetten nu....
pi_170323979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 07:54 schreef Theeleuter het volgende:
Ugh, waardeloze nacht weer eens. Als dochter op school is, kruip ik terug mijn bed in.
Lijkt wel steeds meer blijvende actie te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lichte kramp en harde buiken. Mag wel een keertje doorzetten nu....
Spannend! Hoop dat je nog wat uurtjes slaap kan pakken en dat je verkoudheid minder is!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170324014
Ik kan me voorstellen dat het nu wel mag beginnen Thee. Hopelijk zet het door.


Hoe is het bij jou Tweedle?

Hier een valse start gehad. Goede weeën om de 4 minuten die een minuut aan hielden. Bouwde zich mooi op maar na een uur of 5 stopte het weer -O- Nu lijkt er totaal niets meer aan de hand te zijn
pi_170324201
Spannend, T & T (&T?)! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 19 april 2017 @ 08:26:38 #250
269689 crew  Viv
pi_170324222
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:04 schreef Thistleweed het volgende:
Goede weeën om de 4 minuten die een minuut aan hielden. Bouwde zich mooi op maar na een uur of 5 stopte het weer -O- Nu lijkt er totaal niets meer aan de hand te zijn
En er ligt nu geen baby naast je? ;)
  woensdag 19 april 2017 @ 08:27:07 #251
73386 Fazz
onderweg
pi_170324227
Ja verwarring alom; welke T zal als eerste met goed nieuws komen?! ;)

Succes dames, hopelijk zet het nu wel door :%
pi_170324254
Het wordt pas ultiem verwarrend als hun baby's allemaal dezelfde voorletter hebben en ze het alle drie hebben over *letter*. ;(

Hopelijk doet dat voorwerk wat! *O*
pi_170324260
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:30 schreef Skittles het volgende:
Het wordt pas ultiem verwarrend als hun baby's allemaal dezelfde voorletter hebben en ze het alle drie hebben over *letter*. ;(

Hopelijk doet dat voorwerk wat! *O*
Op dezelfde dag geboren, ook nog! :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170324409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Op dezelfde dag geboren, ook nog! :D
Dan komt er kortsluiting in m'n zwangerschapshersenen :o

Nee grapje, die is er al door de usernames
pi_170324436
Een baby zou wel een logisch gevolg zijn van al die weeën maar helaas :)

Naamverwarming O+
pi_170324552
Op naar een datum drieling voor de T's!

Spannend hoor, hoop voor jullie dat het gerommel door gaat zetten vandaag!
  woensdag 19 april 2017 @ 09:04:48 #257
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170324574
Ohh spannend Thee en Thistle, dat klinkt al behoorlijk vergevorderd! Dat kan toch echt niet lang meer duren, lijkt me.

Ik heb alleen veel harde buiken en weinig lucht, zegt allemaal nog niks... Word er een beetje neutelig van want ik ben heel erg van het dingen willen kunnen verklaren, maar word nog iedere morgen wakker met een vrolijk spartelende baby aan de binnenkant. (Ook nog steeds O+ natuurlijk)
pi_170324648
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:47 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dan komt er kortsluiting in m'n zwangerschapshersenen :o

Nee grapje, die is er al door de usernames
Haha, weet je zeker dat het niet je zwangerschapsbrein is? :P

Ik heb het ook met Nanuke en Nolita. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170324709
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Haha, weet je zeker dat het niet je zwangerschapsbrein is? :P

Ik heb het ook met Nanuke en Nolita. :@
:'( Ik kwam niet op het woord brein. Gisteren ook niet op het woord 'paars' :') "ja uh, die ene broek. Niet roze, maar die ene andere kleur". Hopeloos

Met die namen heb ik het dan weer niet mee :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Skittles op 19-04-2017 09:26:02 ]
pi_170324745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Haha, weet je zeker dat het niet je zwangerschapsbrein is? :P

Ik heb het ook met Nanuke en Nolita. :@
Ik ook :D komt door dezelfde beginletter en hetzelfde aantal letters denk ik... Net als dat de T's allemaal een lange naam hebben wat het nog makkelijker maakt om ze door elkaar te halen. Hopelijk straks iig baby's met verschillende namen!

Veel succes dames, ik hoop dat het voorwerk iig al wat heeft gedaan voor jullie! En verder is het maar weer afwachten...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170326748
Hmm, gek, ik heb helemaal geen moeite de namen uit elkaar te houden _O-
pi_170326894
Dat is ook ruk thistle...na 5 uur verwacht je inderdaad wel een baby te hebben. Ik werd rond 10 uur wakker van pijnlijke weeen *O* en na een half uur weer foetsie :')
Ik ga maar eens het jurkje voor mijn dochter afmaken.
pi_170327555
Voorwerk, voor thistle en thee hopelijk snel een baby ^O^

Hier hartje geluisterd en ik mag een kraamzorg bureau gaan bellen de 20 weken echo regelen en
bloedprikken.
pi_170327613
Blij dat ik niet de enige ben met zwangerschapsbrein :D

Hartje luisteren O+

Hier bewoog mijn buik net als een malle, maar zodra ik de camera had gepakt bleef 'ie weer stil liggen, :'( :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170327753
Ik vind het zo leuk dat iedereen hier in verschillende fases zit van de zwangerschap, leuk en interessant om te lezen :) Ben benieuwd hoe ik er zelf aan toe ben over 7 maanden!

Mijn bonusdochter zei van het weekend weer dat ze zo graag zus wil worden, we hadden er haar al eens heel casual naar gevraagd of ze het leuk zou vinden als er een baby bij ons kwam wonen en dat leek haar wel wat; "Dan mag het bij mij in bed slapen" :') Ben benieuwd hoe ze het vind als het echt zover is haha, haar moeder vist af en toe ook al naar of het zover is, we hebben gelukkig een fijne band. Ze moesten eens weten O+ , we gaan het haar na de volgende echo vertellen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170327846
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:08 schreef Messina het volgende:
Hier bewoog mijn buik net als een malle, maar zodra ik de camera had gepakt bleef 'ie weer stil liggen, :'( :D
Hij of zij presteert niet onder druk haha, lijkt me echt prachtig om te zien O+

Ik heb ook wel het idee dat ik al een beetje zwangerschapsbrein heb, had de VK mijn verkeerde telefoonnummer gegeven :+ , ook echt alle cijfers omgedraaid :') En chaos met afspraken maken op het moment, ik moet echt dingen in mijn agenda zetten anders gaat het niet goed..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170328035
quote:
17s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:17 schreef rena het volgende:

[..]

Hij of zij presteert niet onder druk haha, lijkt me echt prachtig om te zien O+

Ik heb ook wel het idee dat ik al een beetje zwangerschapsbrein heb, had de VK mijn verkeerde telefoonnummer gegeven :+ , ook echt alle cijfers omgedraaid :') En chaos met afspraken maken op het moment, ik moet echt dingen in mijn agenda zetten anders gaat het niet goed..
aargh telefoonnummers ja. Ik heb al zo vaak mn privenummer ipv mn weeknummer ingesproken bij zakelijke telefoontjes :') echt niet handig in mijn vak (met verslaafden en ander moeilijk volk) _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170328060
Spannend, kom maar op met nieuwe babies!

Ik heb gisterenavond mijn bevalplan afgerond. Dat gaan we vanavond bespreken met de VK. Ik ben benieuwd. De belangrijkste dingen:
- Ik wil zo veel mogelijk vrij kunnen bewegen tijdens het opvangen van de weeën, liefst in bad.
- Geen pijnbestrijding anders dan epiduraal.
- Mijn ongegronde angst voor oxytocine staat er ook in...
- Man wil graag baby (mee) aanpakken.
- Grote broer moet als eerste van de hele fam. kennismaken met zijn nieuwe broertje. Ik hoop zo dat we veel tijd krijgen met zijn viertjes zonder circus er om heen O+

Nog 9 werkdagen voor mijn verlof! *O*
pi_170328941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:27 schreef Adrian4 het volgende:
Spannend, kom maar op met nieuwe babies!

Ik heb gisterenavond mijn bevalplan afgerond. Dat gaan we vanavond bespreken met de VK. Ik ben benieuwd. De belangrijkste dingen:
- Mijn ongegronde angst voor oxytocine staat er ook in...
Wat is je angst? Bij de jongste heb ik infuus oxytocine gehad om de weeen bij te stimuleren (en ik heb het nodig om de placenta los te krijgen)

En bijna verlof *O*
pi_170330659
Adrian4, dat laatste punt is toch niet iets voor in een bevalplan? Dat lijkt me iets waar zorgverleners niets mee kunnen, vooral je man zou daarvoor moeten zorgen lijkt me. Of is het bevalplan ook voor hem bedoeld?

Ik heb weer een sticker gekregen van de gyn! Baby's worden nu beide ietsje meer dan 1 kilo geschat, het worden waarschijnlijk kleintjes. En ze hebben flink bewogen, de onderste ligt nu met de voeten naar beneden. Het is alleen onduidelijk of die zich gedraaid heeft, of dat het de andere baby is die er half onder is geschoven. Maakt ook niet heel veel uit, ze zitten qua gewicht toch heel dicht bij elkaar. Ze zijn iig flink actief, inclusief schoppen tegen het echo-apparaat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170331699
Ik denk dat je gelijk hebt FF. Dat zal ik vanavond wel horen dan. Neemt niet weg dat ik het heel erg belangrijk vind. ;)
Mijn man vond het in ieder geval wel fijn om een keer op een rijtje te zien wat ik allemaal wil. Dus wat dat betreft is het voor hem ook nuttig.

Weet niet, theeleuter. Ongegrond. Ben vooral bang voor een te sterk effect, waardoor ik het allemaal niet meer kan hendelen. Maar als het nodig is, is het nodig en ook daar zullen we het vanavond wel over hebben denk ik.

hoera voor de sticker FF.
pi_170332000
Ik heb ook aangegeven dat de eerste die erbij "mag" onze zoon is. Die wordt waarschijnlijk gebracht door een van onze ouders, dus heb ze van tevoren ingelicht dat ze sowieso een tijdje in de hal mogen zitten (of koffie mogen gaan drinken :P )

Twee stickers voor FF *O* *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170332001
Spannend T-girls, met al die krampjes enzo! Hopen dat jullie zo al stiekem een beginnetje hebben gemaakt voor het echte werk...

Bijna verlof voor Adrian4! Lukt het werken nog wel, of wordt het die 9 dagen nog doorbijten?

Fijn van je dubbelsticker FF! Ben benieuwd naar je buik!

Zwangerschapsbrein: check. Als ik onderbroken word of het onderwerp een zijspoor neemt, ben ik mijn verhaal kwijt. Floeps. Als water in een afvoerputje.
pi_170335640
Jullie doen een soort wie van de drie, T's? Ik ben benieuwd!!

FF, fijn dat de twee het goed doen :)

Hier ook een zeef. Vandaag op het werk wel 10 keer staan zuchten wat ik ook alweer ging doen. En mijn collega maar lachen.

Gisteren de officiële SEO gehad, maar eigenlijk wisten we al dat alles goed was *O* nog steeds een jongetje en hij lijkt qua uiterlijk nu al op broertje. Qua innerlijk trouwens ook, want ik voelde hem trappen tegen de echokop O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170341085
Inbraak#

De T's zijn wel lang stil? Zijn jullie al aan het baby knuffelen? :D
pi_170341494
Nope
pi_170341692
Fijn van de sticker voor FF en de goede seo voor lesage. *O*
pi_170346144
Oei, ik twijfel nu of ik niet eerst naar ' Wachten op het tweede streepje moet' :')

Maar:
Misschien dat ik mij al heel voorzichtig mag melden. :P
Een officiële test ga ik waarschijnlijk morgen doen maar 'alles' wijst erop dat het hartstikke raak is. :)
Volgens de 'kalender' hebben we alles correct getimed en ik zou rond deze dagen ongesteld moeten worden.
Echter wijst niets erop dat die komt maar ik ben de laatste dagen wel wat makkelijker duizelig en voel mij wat zwakjes.
Zeker vandaag al 2 keer goed misselijk geweest (wat heel slecht uitkwam want ik kon er niet van slapen terwijl ik uit de nachtdienst kwam).
Mijn hele lichaam voelt alsof het zich klaarmaakt voor een baby. O+
Er rommelt ook al een week iets in mijn lijf en mijn gevoel weet het gewoon zeker.
Ik wil niet te vroeg testen maar nu de symptomen komen, hoef ik eigenlijk niet te wachten.

Ik heb een zoon van bijna 4 en dit wordt dus ons 2e kind. Deze maand zijn we het pas gaan proberen en het lijkt er sterk op dat het gelijk raak is. :P
Als alles goed gaat, krijgen we rond kerst onze nieuwe gezinslid! *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door vencodark op 20-04-2017 02:21:46 ]
pi_170346668
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 21:42 schreef BellaaElisa het volgende:
Inbraak#

De T's zijn wel lang stil? Zijn jullie al aan het baby knuffelen? :D
Nope....
pi_170346916
Venco, wat leuk! Hopelijk bevestigt de test je gevoelens.

Ik zit dit keer bij een ander kraambureau dan de vorige keer, en zij hebben zo'n lijstje met spullen die je in huis moet hebben. Daar lees ik op dat ik twee kruiken en twee badcapes moet hebben. Van I heb ik nog een kruik en een badcape, en ik heb nooit het idee gehad dat ik er twee van zou moeten hebben. Of is er iemand die me kan uitleggen wat dat noodzakelijk maakt? Dat de ene soms in de was zit of zo? :D . Ook die twee kruiken komt op mij wat overdreven over.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 20 april 2017 @ 08:26:37 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_170346947
Hier ook twee kruiken en die gingen ook beide in het bedje. Kun je die niet lenen? Het is toch maar voor een paar dagen.
Badcapes zijn idd bullshit op zo'n lijst.
disclaimer
pi_170347028
S. kwam eind januari en toen hadden we toch echt 2 kruikjes nodig. Soms tegelijk, soms afwisselen. Of eentje gebruiken voor verwarmde kleertjes uit badje en de andere voor een voorverwarmd bed.
Nu ik dit typ denk ik: ik wil weer baby zijn!!

Ik verwacht bij #2 minder kruiken nodig te hebben in september, maar je weet het nooit natuurlijk. Het vriest ook in april }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170347033
Hier wel 2 kruiken nodig gehad ja, vooral belangrijk voor thuisbevalling ook dacht ik? Geen idee waar je woont maar je mag de mijne zo lenen hoor :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_170347038
Hier ook twee kruiken nodig gehad. Hangt er een beetje vanaf hoe goed de baby zichzelf warm kan houden. Badcapes heb ik nooit gebruikt. Ik denk ook dat je die makkelijk kan vervangen met een hydrofiel.
pi_170347080
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:34 schreef LeSage het volgende:
S. kwam eind januari en toen hadden we toch echt 2 kruikjes nodig. Soms tegelijk, soms afwisselen. Of eentje gebruiken voor verwarmde kleertjes uit badje en de andere voor een voorverwarmd bed.
Nu ik dit typ denk ik: ik wil weer baby zijn!!
Ja, vet lachen, die krampjes, snotneuzen die je zelf nog niet kan snuiten en ongecontroleerde bewegingen waardoor je jezelf steeds krabt en/of wakker mept. :+

Verder: succes voor alle (bijna) puffend dames! *O*
pi_170347279
I was van januari, maar bij haar heb ik ook maar één kruik gebruikt. Best zielig eigenlijk, zo achteraf. _O- . ;) . Nu koop ik er wel eentje bij dan, het zal inderdaad beetje afhangen van hoe goed een kind zelf de temperatuur kan regelen.

Maar, de extra badcape kan ik dus wel overslaan. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170347313
Voel me vandaag niet helemaal lekker. Beetje misselijk en moe. Ook wel krampen maar reken maar nergens op. Wil eigenlijk lekker in bad maar de schoonmaakster is er dus dat gaat niet (luxe problemen :P )
pi_170347746
1 kruik is dan toch prima Franny? Ik heb die 2e niet gemist... dit keer is de kruik alleen gebruikt toen ik zo'n last had van naweeën :+
pi_170347800
Ik had maar 1 kruik. Hij is alleen gebruikt om de kleertjes te warmen tijdens de bevalling. Ik speel namelijk zelf voor kruik, we slapen samen ;)
pi_170347928
O is van een hete week in augustus, maar de kraamhulp heeft twee kruiken gebruikt, een voor het voorverwarmen van het bedje, en een voor iets anders maar geen idee meer wat. Ze had er iig twee nodig. Na de kraamweek hebben we er overigens nog maar 1 gebruikt, met name om het bedje warm te houden tijdens een voeding. Voor nu houden we het ook gewoon op twee kruiken.

Badcapes hebben we er drie van in gebruik, maar wij wassen meestal maar 1 keer per week (wel meerdere wassen dan), en O gaat twee keer per week onder de douche + 1 reserve. Hij past alleen eigenlijk niet meer, dus moet even een grotere maken van een gewone handdoek.

Thistle, je schoonmaakster is vast geen uren meer bezig, dus heb je iig iets om naar uit te kijken!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170348136
Onder voorbehoud gefeliciteerd Venco! Fijn dat je er al zoveel vertrouwen in hebt dat je zonder te testen je zelfs al hier durft te melden, hopelijk is het terecht! Ik durfde het zelfs met mijn aanhoudend positieve ovulatietesten pas na een echte test te geloven, en me hier melden pas nog later.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170348279
Spannend venco :s)

Goedgekeurd bij de vk, bloeddruk zelfs iets gezakt ^O^ Blijven wachten maar weer...

Lekker in een schoongemaakt bad straks Thistle :7

Ik heb drie badcapes :@ Waarvan twee zelfgemaakt met toffe kleurtjes en printjes, dus die wil ik hoe dan ook gebruiken ;)
pi_170348628
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:30 schreef WupWup het volgende:
Ik speel namelijk zelf voor kruik, we slapen samen ;)
O+
De beste kruik voor een baby; Mama O+

Ik heb twee kruiken, want dat stond op de lijst als 'must'. :')
Maar met 36+3 hebben we nog geen babybad in huis. :@

Thistle, beterschap!

En een sticker voor Tweedle *O*
Wat gaaf dat je zelf badcapes hebt gemaakt! :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170349576
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 08:39 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ja, vet lachen, die krampjes, snotneuzen die je zelf nog niet kan snuiten en ongecontroleerde bewegingen waardoor je jezelf steeds krabt en/of wakker mept. :+

Verder: succes voor alle (bijna) puffend dames! *O*
Neehee, het romantische, schattige stuk alleen maar. Hele dagen mogen slapen, lekker beetje melk drinken en warm gehouden worden O+

Edit: ik lees nu je nachtelijke avontuurtje :* dat gedeelte hoeft inderdaad niet echt :X

[ Bericht 11% gewijzigd door LeSage op 20-04-2017 10:49:07 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170349665
Oh ja, kleine disclaimer: baby sliep wel in onze slaapkamer, zonder verwarming.
#2 ligt straks weer op onze slaapkamer, deze keer met verwarming, maar dan wel weer enkel glas :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170349780
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:06 schreef Messina het volgende:

En een sticker voor Tweedle *O*
Wat gaaf dat je zelf badcapes hebt gemaakt! :Y
Goed te doen hoor! Is niet veel meer dan vierkante lap met driehoekje erop voor het mutsje, en zorgen dat buiten en voering netjes tussen biaisband komen :)
pi_170349901
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:42 schreef LeSage het volgende:

[..]

Neehee, het romantische, schattige stuk alleen maar. Hele dagen mogen slapen, lekker beetje melk drinken en warm gehouden worden O+

Edit: ik lees nu je nachtelijke avontuurtje :* dat gedeelte hoeft inderdaad niet echt :X
Haha! Dit was de eerste nacht die echt slecht te noemen was en ze is al bijna 12 weken. Valt best mee dus. Al vond ik dat vanochtend tijdens dreumeswakkerwordtijd niet. ;)
pi_170353595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:45 schreef FlyingFish het volgende:
Onder voorbehoud gefeliciteerd Venco! Fijn dat je er al zoveel vertrouwen in hebt dat je zonder te testen je zelfs al hier durft te melden, hopelijk is het terecht! Ik durfde het zelfs met mijn aanhoudend positieve ovulatietesten pas na een echte test te geloven, en me hier melden pas nog later.
Denk dat het ook komt omdat mijn eerste zwangerschap ook gelijk raak was en alles vlot was gelopen. Dat is geen garantie voor later maar het schept wel wat meer vertrouwen.
Vanavond weten we het! *O*
pi_170354497
Spannend Venco! Ik duim voor je. :D Mijn testje was ook wel enigszins overbodig, ik was al héél zeker van de uitkomst. :)

Vandaag wil mijn misselijkheid niet echt over. Best lastig. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_170355518
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:51 schreef Tweedledee het volgende:

[..]

Goed te doen hoor! Is niet veel meer dan vierkante lap met driehoekje erop voor het mutsje, en zorgen dat buiten en voering netjes tussen biaisband komen :)
En kunnen naaien, en inspiratie vinden, en zin hebben, en, en, en... Ik vind 't knap! ^O^

Vandaag hartje mogen luisteren. Morgen hopelijk eindelijk een datum voor de keizersnede, een beetje zekerheid zou fijn zijn inmiddels.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170356130
Dicht ~O>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')