abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170233572
Ik draag nog altijd geen positiekleding. :7
Ik smokkel wel, want ik duw broeken gewoon onder m'n buik en draag extra lange shirts die lekker meerekken. :P
En thuis gewoon lekker een joggingbroek en sloffen. *O*

Wat Nanuke zegt. Hoewel ik wel kan genieten als de baby aan het bewegen is bijv, maar ook maar tot bepaalde hoogte want af en toe doet het zo'n zeer als 'ie beweegt dat ik God smeek of hij de baby even stil wil laten liggen. En ik ben niet eens gelovig. :')
Voor ik hem voelde was ik constant angstig; Doet hij het nog wel?! Zal alles wel goed zijn?! Dan is er ook weinig genieten bij...
En ik voel me dan ook schuldig dat ik gewoon uitspreek dat ik zwanger zijn maar een matige bezigheid vind. Zoveel vrouwen die al jaren proberen zonder succes, en ik maar zeiken en zeiken en zeiken**... :@

** Vooral thuis, tegen m'n man. Die gelukkig heel goed kan doen alsof hij me begrijpt, de schat. O+

Thee, prachtige mijlpaal! *O* Echt nog maar heeeeeeeeel even wachten voor jullie. O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170233713
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:38 schreef Logician2.0 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He, wat naar zeg -O- Hopelijk sterkt ze gauw aan, veel sterkte :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170233902
Rena het is gelukt, ze heeft vanmorgen even aan de borst gelegen O+

Messina :*

Thee 40wk *O* *O* *O*

Nan zodra ik weer thuis ben komt er een verhuisdoos kleren naar je toe!! 8-)
pi_170234106
Leuk om te lezen hoe verschillend dat voor iedereen is, de overstap naar positiekleding, of niet eens Messina :D
Ik vond het gewoon fijn even de aandacht op mezelf te kunnen richten. Heb ook een leuk jurkje gekocht oa voor op mijn verjaardag over 5 weken, benieuwd hoe mijn buik nog groeit tot dan.

Nanuke, de broeken beginnen na het avondeten ook te drukken hier. Thuis gaat dan de knoop los, maar komende week een etentje dus tijd voor de positiebroek!
Ik heb me voor een nieuwe bh maar even laten opmeten en hier ook 1 cupmaat erbij op dit moment. Ben benieuwd of ik nog eens voor nieuwe zal moeten..

Voor jou is het natuurlijk je 2de zwangerschap lesage, dan schijnt het allemaal een stuk sneller te gaan.Ik hoop over een aantal weken ook echt trots te kunnen zijn ipv me nu een beetje dikkig voelen;)

thee 40 weken!! *O*
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:41:08 #170
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170234254
Logi wat fijn dat het even gelukt is! :*

UD voor Thee :o Anytime now... Kom maar op met dat Paaskindje O+

Ik vind eigenlijk alleen de onzekerheid niet leuk aan zwanger zijn, voor de rest zijn alle 'wacht maars' niet uitgekomen bij mij en vind ik het stiekem jammer om straks niet meer zwanger te zijn, ondanks de liespijn from hell af en toe. Maar dat is nu, zonder baby waar ik dan natuurlijk de hele tijd naar ga kijken O+
pi_170234933
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:40 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dat is het dan ook niet. Maar helemaal niet genieten/blij zijn/er ook maar enigszins een gevoel hebben, is wel gelijk extreem de andere kant. De hele tijd genieten ondanks alle klachten is ook niet realistisch. Maar ik heb echt nog nergens last van, maar voel me wel heel de tijd rot. En dat is wel erg frustrerend omdat automatisch mijn hoofd zich gaat afvragen of dat dan na de geboorte ook zo is. En waarom ik dan eerder wel kinderen wilde. Allemaal onzin, want ik weet wel dat het goed komt. Maar t is wel anders als je het 'even' niet ziet zitten, tov gewoon helemaal niet blij (kunnen) zijn.
Ja ik snap dat dat inderdaad anders is dan niet constant genieten ja.
Ik doelde meer op de reacties die zeiden dat het "heus niet alleen maar genieten is". Nee natuurlijk is het dat niet, maar ik ken serieus niemand die dat beweert/denkt/verwacht. Dus ik bedoelde meer dat -in mijn ogen- ook niemand dat beeld schetst.

Hoe je je nu voelt, zegt echt niets over hoe je je straks voelt als de kleine er is. En hoewel het makkelijker gezegd is dan gedaan, probeer je er niet schuldig om te voelen. Je kiest immers niet voor deze gevoelens, dus jouw 'schuld' is het niet! :*

Positiebroeken hoop ik nog even niet nodig te hebben ;) al zit vooral 's avonds m'n broek vaak al wel wat strak :')
pi_170235234
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:19 schreef Logician2.0 het volgende:
Rena het is gelukt, ze heeft vanmorgen even aan de borst gelegen O+
Dat lijkt me het mooiste wat er is O+ Kan me nog totaal niet voorstellen dat ik over 7 maanden ook zo'n prachtig hummeltje heb!

Ik ben eindelijk uit de fase dat ik 's ochtends geen trek heb, ik was niet echt misselijk, maar had zo'n weeïg gevoel in mijn maag telkens. Ben de eerste weken ook 3 kilo afgevallen zelfs :+ , kon pas 's middags en 's avonds een beetje fatsoenlijk eten. Hoef voorlopig nog niet aan de zwangerschapskleding denk ik, ben al wat voller van mezelf en koop mijn kleding altijd wat ruimer vallend, alleen broeken en panty's niet dus dat zie ik wel zodra ik het ga voelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170235744
Mijlpaal voor Thee *O*

M'n borsten waren ook het eerste wat groeide, denk 1 cup maat erbij.
Vertik het alleen om bh's te gaan kopen :')
Dus ik worstel me in m'n oude bh's totdat het echt niet meer kan. Het scheelt wel dat ik voor de zwangerschap 15 kilo was afgevallen :7
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:59:29 #174
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_170235931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:47 schreef Flav het volgende:
Mijlpaal voor Thee *O*

M'n borsten waren ook het eerste wat groeide, denk 1 cup maat erbij.
Vertik het alleen om bh's te gaan kopen :')
Dus ik worstel me in m'n oude bh's totdat het echt niet meer kan. Het scheelt wel dat ik voor de zwangerschap 15 kilo was afgevallen :7
Geloof me Flav, een goede BH is zo fijn! Niet op bezuinigen hoor.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 2 maten gegroeid en ik had enorme stuwing, mijn eigen BH's konden daar zeker niet tegenop. Noppies heeft hele fijne die nog betaalbaar vzijn ook, kun je daar geen buil aaan vallen.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_170237809
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:12 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja ik snap dat dat inderdaad anders is dan niet constant genieten ja.
Ik doelde meer op de reacties die zeiden dat het "heus niet alleen maar genieten is". Nee natuurlijk is het dat niet, maar ik ken serieus niemand die dat beweert/denkt/verwacht. Dus ik bedoelde meer dat -in mijn ogen- ook niemand dat beeld schetst.
Nou, dat idee van de stralende/mooie zwangere kom ik toch wel tegen hoor. Een collega van me is daar bijvoorbeeld heel goed in. Zij heeft zelf met heel veel pijn en moeite één kind gekregen en had graag meer gewild. Zij kan alleen maar tegen me zwijmelen hoe geweldig het toch is dat ik zwanger ben, hoe mooi mijn buik is, etc. etc. En zo ken ik nog wel wat meer vrouwen. Dat wil niet zeggen dat zij allemaal vinden dat het 'alleen maar genieten' is, maar het gevoel is wel dat het geweldig is om zwanger te zijn en een kind te krijgen. En dat is het ook! Alleen als je er middenin zit, in dat hele proces, en te maken hebt met de onzekerheid, de hormonen, de kwaaltjes, dan voelt dat niet altijd ook zo. Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf goed moet bepalen of wat je voelt nog past binnen het normale patroon of dat je aan de bel moet trekken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170238602
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:19 schreef Logician2.0 het volgende:

Nan zodra ik weer thuis ben komt er een verhuisdoos kleren naar je toe!! 8-)
Helemaal goed. 8-)
Maar het heeft geen haast, een paar dagen later mag ook. Eerst aan jezelf denken hoor! :*

In mijn omgeving is dat zwijmelen ook erg aanwezig. Uitspraken als 'ik heb me nog nooit zo goed/mooi/fijn/speciaal gevoeld als tijdens de zwangerschap' zijn geen uitzondering. En die zeggen dan ook wel dat ze mindere momenten hadden, maar over het algemeen was vonden ze het wel genieten.
Ik kan dan slecht beoordelen of ze dat dan zeggen omdat dat verwacht wordt (al vraag ik me echt af wie dat dan verzonnen heeft dat dat moet). Of misschien dat het toch de manier van de natuur is, achteraf te denken dat het mooier voelde dan het was. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170238784
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:10 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Helemaal goed. 8-)
Maar het heeft geen haast, een paar dagen later mag ook. Eerst aan jezelf denken hoor! :*

In mijn omgeving is dat zwijmelen ook erg aanwezig. Uitspraken als 'ik heb me nog nooit zo goed/mooi/fijn/speciaal gevoeld als tijdens de zwangerschap' zijn geen uitzondering. En die zeggen dan ook wel dat ze mindere momenten hadden, maar over het algemeen was vonden ze het wel genieten.
Ik kan dan slecht beoordelen of ze dat dan zeggen omdat dat verwacht wordt (al vraag ik me echt af wie dat dan verzonnen heeft dat dat moet). Of misschien dat het toch de manier van de natuur is, achteraf te denken dat het mooier voelde dan het was. :P
2x zwanger geweest, Ik vond het groeien van die buik leuk en dat wriemelende bewegende mensje geweldig maar verder... dat zwanger zijn vond ik volkomen ruk :P mijn oudste is ruim 2.5 maar ik kan mij nog goed herinneren dat ik tegen mn man zei; Als dit 9 maanden zo blijft komt er nooit een 2e... En toch kwam er een 2e.

Gewoon blijven ademen en het jezelf niet kwalijk nemen dat je het niet als roze wolk ervaart
S. 2014
J. 2016
pi_170239165
Thee 40 weken *O* voel je je nog goed?

En het is mens eigen om alles na afloop te romantiseren. De negatieve dingen vergeet je, de positieve dingen blijven over. Gelukkig maar anders zouden er nooit tweede kinderen geboren worden.

Ik vond zwanger zijn ook best leuk de eerste keer dacht ik, maar nu ik weer zwanger ben herinner ik me ook alle pijntjes en ongemakken ervan ook weer. En over een paar jaar ben ik die vast ook weer vergeten en weet ik weer alleen de leuke dingen.
pi_170240356
Klopt, van mijn eerste zwangerschap heb ik vooral de laatste periode wel wat geromantiseerd. Ik vond het zo speciaal om mijn baby te voelen bewegen, mensen naar mijn buik te zien kijken, complimenten over die buik te krijgen, etc. Nu heb ik dat ook wel weer, merk ik. Al vind ik deze tweede zwangerschap fysiek zwaarder en heb ik er op momenten ook best doorheen gezeten.

Van een goede echo word ik elke keer weer erg gelukkig. En dat is een soort gevoel dat niet makkelijk met iets te vergelijken is. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170246599
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 15:10 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Helemaal goed. 8-)

Ik vond de eerste periode, de onzekerheid of alles 'wel goed zat' elke keer weer verschrikkelijk. Ik vond het zwanger zijn fysiek een eitje, maar mentaal was het anders. Ik kon eigenlijk pas echt genieten na de bevalling, toen ik zeker wist dat alles goed met de kindjes was. Met de tweeling heb ik alles keurig voorbereid voor twee kindjes, maar in mijn hoofd spookte de hele zwangerschap de gedachte "ik hoop dat ik er in ieder geval één levend mee naar huis mag nemen". Die gedachte was niet op specifieke feiten gebaseerd, maar puur mijn eigen angst/gevoel. Ik ben ook wel van mening dat het traject wat we hebben doorlopen meespeelt in het gevoel wat ik tijdens de zwangerschap had. Ik ben echt wel een soort van jaloers geweest op mensen die "gewoon" zwanger waren en zich geen seconde druk maakten over of alles wel goed zou gaan.
pi_170246941
Oh maar dat achteraf romantiseren doe ik ook hoor! :D Ik zeg ook altijd dat ik bij mijn vorige zwangerschap bijna nergens last van heb gehad, zelfs niet in het begin, "hooguit een beetje moe".
Voorlopig mag ik nu weer in mijn handjes knijpen, maar was wel even vergeten dat dit een ander soort 'moeheid' is ;)

Misschien ben ik ook wel zo'n zwangere die alleen maar lijkt te genieten en herken ik het gevoel daarom niet hoor, maar dat 'taboe' op de kwaaltjes/baaldagen van een zwangerschap voel ik niet zo, geloof ik.
Neemt niet weg dat het natuurlijk erg ruk is als je dat wel zo ervaart, juist als het even niet lekker gaat :*

Die onzekerheid is nu wel een stuk erger ja; ik merk nu pas echt hoe heerlijk naïef ik de eerste keer was :{
Buiten dat teken ik blind voor eenzelfde zwangerschap als de vorige keer O+
Qua bevalling zie ik nog wat verbeterpuntjes ;)
pi_170246955
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:01 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik vond de eerste periode, de onzekerheid of alles 'wel goed zat' elke keer weer verschrikkelijk. Ik vond het zwanger zijn fysiek een eitje, maar mentaal was het anders. Ik kon eigenlijk pas echt genieten na de bevalling, toen ik zeker wist dat alles goed met de kindjes was. Met de tweeling heb ik alles keurig voorbereid voor twee kindjes, maar in mijn hoofd spookte de hele zwangerschap de gedachte "ik hoop dat ik er in ieder geval één levend mee naar huis mag nemen". Die gedachte was niet op specifieke feiten gebaseerd, maar puur mijn eigen angst/gevoel. Ik ben ook wel van mening dat het traject wat we hebben doorlopen meespeelt in het gevoel wat ik tijdens de zwangerschap had. Ik ben echt wel een soort van jaloers geweest op mensen die "gewoon" zwanger waren en zich geen seconde druk maakten over of alles wel goed zou gaan.
Hoe je je voelt als je zwanger bent, is zo persoonlijk. Ik ben ook na een lang traject zwanger geworden en de eerste tijd was wel onzeker, maar vanaf ongeveer 15 weken toen ik het geslacht wist en zeker vanaf 20 weken toen ik Emmy voelde, heb ik me nergens meer druk om gemaakt.
Ik had een soort van ''innerlijk weten'' dat ze een krachtig meisje is en heel veel vertrouwen in de zwangerschap en genoot alleen maar. Ik heb me sowieso nergens druk om gemaakt, ook niet om de verhuizing 2 weken na de bevalling.

Wie weet had ik een soort hormonensamenstelling waar ik bijzonder relaxed van werd. Terwijl ik normaal gesproken best een stresskip kan zijn.
  Manager PR/Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 22:33:45 #183
269689 crew  Viv
pi_170249112
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben echt wel een soort van jaloers geweest op mensen die "gewoon" zwanger waren en zich geen seconde druk maakten over of alles wel goed zou gaan.
Ik denk niet dat de manier van zwanger worden iets zegt over het al dan niet zorgen maken tijdens de zwangerschap. Ik was "gewoon" zwanger maar ik klampte me de eerste weken vast aan de statistische kansen (via deze website) en daarna aan de doppler (zoals onlangs besproken). Toen ik haar dagelijks voelde had ik veel vertrouwen in een goede afloop maar ik was me er zeker van bewust dat het nog mis kon gaan, zelfs bij de bevalling.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:14 schreef Arja het volgende:
Ik heb me sowieso nergens druk om gemaakt, ook niet om de verhuizing 2 weken na de bevalling.

Wie weet had ik een soort hormonensamenstelling waar ik bijzonder relaxed van werd. Terwijl ik normaal gesproken best een stresskip kan zijn.
Ik ook! Bieden op een koophuis, hypotheek rond zien te krijgen met 2 studieschulden, verhuizen bij 36 weken, ik kon er werkelijk niet wakker van liggen. :D Ik kreeg pas de zenuwen toen ik bij 37 weken een dag zonder water zat terwijl ik net wilde beginnen met de babywasjes, maar dat vond ik wel een terechte klacht eigenlijk.
pi_170250429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de manier van zwanger worden iets zegt over het al dan niet zorgen maken tijdens de zwangerschap. Ik was "gewoon" zwanger maar ik klampte me de eerste weken vast aan de statistische kansen (via deze website) en daarna aan de doppler (zoals onlangs besproken). Toen ik haar dagelijks voelde had ik veel vertrouwen in een goede afloop maar ik was me er zeker van bewust dat het nog mis kon gaan, zelfs bij de bevalling.

[..]

Ik ook! Bieden op een koophuis, hypotheek rond zien te krijgen met 2 studieschulden, verhuizen bij 36 weken, ik kon er werkelijk niet wakker van liggen. :D Ik kreeg pas de zenuwen toen ik bij 37 weken een dag zonder water zat terwijl ik net wilde beginnen met de babywasjes, maar dat vond ik wel een terechte klacht eigenlijk.
Ik doel in dat stukje niet op de manier van zwanger worden, maar op vrouwen die zich "gewoon" geen zorgen maken, die geen seconde nadenken over een eventuele minder goede afloop. Ik was bijvoorbeeld tegelijk zwanger met een collega die de complete zwangerschap op een knalroze wolk zat. Dat is zo ongeveer het type zwangere waar ik een beetje jaloers op was. Misschien ook juist wel omdat het iemand zo dichtbij was en we ook nog eens bijna tegelijk zwanger waren geworden.
  Manager PR/Moderator zondag 16 april 2017 @ 01:09:02 #185
269689 crew  Viv
pi_170252037
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik doel in dat stukje niet op de manier van zwanger worden, maar op vrouwen die zich "gewoon" geen zorgen maken, die geen seconde nadenken over een eventuele minder goede afloop.
Ohh zo. Ik kan me heel moeilijk verplaatsen in zulke mensen. :') Ik wilde bijvoorbeeld geen babyshower, onder andere omdat ik het voorbarig ( 8-) ) vind om een feestje te vieren terwijl er misschien toch geen kindje komt.
pi_170253524
Mijn eerste zwangerschap was ook heerlijk zorgeloos. Roze wolk gaat te ver, maar had toen echt geen moment twijfel in goede afloop. Inmiddels te veel gezien, gehoord en meegemaakt. Maar ik ben er bijna ;)

Slechte nacht hier. Menstruatiekramp gevoel, soms wat pijnlijke harde buiken en tussendoor wat slapen. Ik duik ergens vandaag maar weer terug mijn bed in.
pi_170253606
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 01:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ohh zo. Ik kan me heel moeilijk verplaatsen in zulke mensen. :') Ik wilde bijvoorbeeld geen babyshower, onder andere omdat ik het voorbarig ( 8-) ) vind om een feestje te vieren terwijl er misschien toch geen kindje komt.
Dat heb ik ook nooit begrepen... Bij een van de meisjes uit mijn pufclub overleed het kindje zomaar in de buik bij 37 weken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170253628
(nee ik hoor hier niet)
Is het ook niet dat 'wij' van fok zich sneller druk maken? We hebben veel gelezen en gehoord over wat er allemaal kan gebeuren. Ik merk dat in mijn omgeving, mijn kennis en ervaring is op bepaalde vlakken veel groter dan vriendinnen die niks op fok doen. Die staan er nog zo lekker naïef in. Ik vraag mij soms ook af hoe ik de hele zwangerschap en opvoeding had gedaan zonder fok. Was waarschijnlijk heel anders geweest.
  Manager PR/Moderator zondag 16 april 2017 @ 08:04:03 #189
269689 crew  Viv
pi_170253660
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 07:41 schreef Nazil het volgende:
Is het ook niet dat 'wij' van fok zich sneller druk maken?
Druk maken weet ik niet zo, ik denk wel dat we bewuster bezig zijn met kinderwens/zwangerschap/bevallen/opvoeden dan veel andere mensen.
quote:
Ik vraag mij soms ook af hoe ik de hele zwangerschap en opvoeding had gedaan zonder fok. Was waarschijnlijk heel anders geweest.
Ik kan me van de zwangerschap niks herinneren dat ik anders gedaan zou hebben, maar van daarna wel. Hier dankzij OUD de eerste hapjes pas bij 6 maanden, het dragen, merinowollen rompers/leggings, geen luierdoekjes met chemische stoffen, etc.
pi_170253788
Het meelezen op Fok vind ik inderdaad ook invloed hebben op hoe bewust je van dingen bent. Wel erg fijn, door al die verschillende meningen, ervaringen, manieren van omgaan met krijg je wel een breed beeld van alles. Dan kun je ook bewuster kiezen wat bij jou past en ik vind dat echt fijn! Ook om herkenbare dingen te lezen. Daar hadden we het laatst in het dreumestopic ook nog over.
Soms helpt het al zo veel dat je weet dat je met een bepaald gevoel niet de enige bent, vooral als iets rot/moeilijk is. Hier in mijn omgeving ook niet veel vrienden met kinderen, dus dan is het extra fijn om ervaringen uit te wisselen en dingen te kunnen delen!

Ik heb denk ik last van maagzuur. Ik werd wakker met een brok in mijn keel en zuur : (. Misschien nu wel een baby met haar :o! Het zou ook kunnen komen door de koffie en grote hoeveelheid chocola en vettigheid... Maar even op letten vandaag!

Het babykamertje gister geverfd en ben er heel blij mee ♡!!!
pi_170253930
Ik verbaas me in ieder geval wel over het verschil tussen de zwangeren hier op Fok en de zwangeren waarmee ik in een app groepje zit via een ander forum. Ergens had ik het idee dat hier zo'n beetje de gemiddelde zwangere rond hing maar dat valt best tegen.

Thee, gisteren al weer 40 weken. Spannend het gerommel :)
pi_170253953
Sinds ik hier in OUD meepost merk ik pas hoe naïef ik altijd ben geweest.
Heb altijd gedacht dat als je een positieve test had je ook daadwerkelijk een kind kreeg.
Niet wetende dat de eerste echo belangrijk is ivm het zien van een knipper. Dit besef kwam pas nadat ik de verhalen had gelezen van dames waarbij het vruchtje stopte met groeien of waarbij geen knipper te zien was.
Ik ging dus naar mijn eerste echo met het idee dat het een bevestiging was dat ik zwanger was, niet wetende dat het ook niet goed kon zijn. :@

Ik zit, sinds ik niet meer misselijk ben, wel op m'n blauwe wolk. Voel me ontzettend goed en de kleine man trappelt de hele dag door. Maar toch ben ik blij als ik hem straks in m'n armen mag hebben O+
  zondag 16 april 2017 @ 09:16:26 #193
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170254028
Wat fijn Logi, dat ze aan de borst kon! Hoe is het vannacht gegaan?

En Thee had haar UD *O* en nu gerommel! :%

Ik had gister een pretecho. Baby heeft mijn neus ( :X hopelijk is het nog schattig bij een baby), papa's benen en mama's buik :P Ze was ook flink (richting p90) maar ik probeer me daar maar geen zorgen over te maken. Grote baby's komen er ook uit :+
  Manager PR/Moderator zondag 16 april 2017 @ 09:21:29 #194
269689 crew  Viv
pi_170254088
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 08:30 schreef Vieve6 het volgende:
Wel erg fijn, door al die verschillende meningen, ervaringen, manieren van omgaan met krijg je wel een breed beeld van alles. Dan kun je ook bewuster kiezen wat bij jou past en ik vind dat echt fijn!
Ja klopt, zo kreeg mijn baby een plastic navelklem, maar wist ik dankzij OUD dat ik ook had kunnen kiezen voor een navelveter. En mijn baby gebruikt wegwerpluiers, maar ik weet vanuit hier dat wasbare luiers tegenwoordig niet meer bestaan uit een witte lap stof met veiligheidsspeld. :D Misschien wel een leuk onderwerp voor een apart topic!
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:04 schreef Flav het volgende:
Heb altijd gedacht dat als je een positieve test had je ook daadwerkelijk een kind kreeg.
Serieus? Kende je het begrip miskraam dan helemaal niet, of had je er gewoon nooit bij stilgestaan dat die mensen ook begonnen zijn met een positieve test? :o
pi_170254099
Gerommel is niet meer teruggekeerd, werkt ook niet echt ontspannend met 2 kids thuis. Niet te vroeg juichen dames ;)

Vieve, chocolade helpt inderdaad niet bij maagzuur. Veroorzaakt het bij mij zelfs. Zo jammer.
En fijn he, een vers geverfd kamertje O+
pi_170254199
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Serieus? Kende je het begrip miskraam dan helemaal niet, of had je er gewoon nooit bij stilgestaan dat die mensen ook begonnen zijn met een positieve test? :o
Natuurlijk kende ik het begrip miskraam, maar wist niet dat het zo vaak kon voorkomen.
Door de verhalen hier op Fok heb ik er een hele andere kijk op gekregen.
Denk dat er nog steeds een taboe op rust en dat er daarom irl niet over gesproken wordt.
Heb het misschien een beetje raar beschreven maar bedoelde ermee dat ik niet wist hoevaak het toch al fout kan zijn bij de eerste echo.
pi_170254469
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 09:16 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Ik had gister een pretecho. Baby heeft mijn neus ( :X hopelijk is het nog schattig bij een baby), papa's benen en mama's buik :P Ze was ook flink (richting p90) maar ik probeer me daar maar geen zorgen over te maken. Grote baby's komen er ook uit :+
Babyneusjes zijn altijd cute. O+
Mijn VK zei: Ach, het verschil tussen een 6 of 7 pond baby is toch niet zo heel spannend. Het klinkt alleen zo 'enorm' P50 vs P90 ;)
pi_170254568
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 09:40 schreef Flav het volgende:

[..]

Natuurlijk kende ik het begrip miskraam, maar wist niet dat het zo vaak kon voorkomen.
Door de verhalen hier op Fok heb ik er een hele andere kijk op gekregen.
Denk dat er nog steeds een taboe op rust en dat er daarom irl niet over gesproken wordt.
Heb het misschien een beetje raar beschreven maar bedoelde ermee dat ik niet wist hoevaak het toch al fout kan zijn bij de eerste echo.
En dan zijn ze hier ook nog eens dol op voor de NOD een test doen. (Misschien wel overal, maar ik volgde alleen hier). Dan heb je ineens vier of vijf extra dagen om het 'mis' te laten gaan. En als het in die dagen mis zou gaan, had je het zonder test niet geweten. Gedacht aan een zware menstruatie oid. Maar doordat je dat tweede streepje had wordt het ineens beladen.
  zondag 16 april 2017 @ 12:03:47 #199
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170255884
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 10:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Babyneusjes zijn altijd cute. O+
Mijn VK zei: Ach, het verschil tussen een 6 of 7 pond baby is toch niet zo heel spannend. Het klinkt alleen zo 'enorm' P50 vs P90 ;)
Daar heb je helemaal gelijk in! Zo klinkt het al een stuk beter te doen :)
Er stond gister op de scheurkalender dat de baby nu ongeveer 900 gram zou zijn. De echomachine schatte haar op 1277 gram! Dat scheelt nogal :D

Welke kleur is het geworden, Vieve?

En ik heb op fok ook geleerd over navelveters, draagdoeken, wasbare luiers, badbevallingen en de kinkhoestvaccinatie. En dat ik me niet heel druk hoef te maken om een hoger p-kindje :P
pi_170256479
En toch ben ik zo veel liever goed geïnformeerd dan naïef. Al komt met de informatie dan ook de onzekerheid en de angst of t wel goed is, dat liever dan gewoon maar doen omdat je niet beter weet. :)

Stroopwafel, nu is die 300 gr nog heel veel. Maar op het totaal geboortegewicht valt 300 gr bijna in t niet. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170263344
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 01:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje vallen onder 'een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest'. Als je een reeks goede echo's hebt gehad, en een baby voelt bewegen in je buik dan mag je er toch alle vertrouwen in hebben dat je straks een levend kindje in je armen hebt? Het leven zit natuurlijk altijd vol risico's maar dat zal ook zo zijn - en misschien nog wel meer - als je kind er eenmaal is. Je kind kan onder een auto lopen, verdrinken in een sloot... als je daar voortdurend bij stil staat, wordt het heel erg moeilijk en ik vind het heel zonde als je je zelf daarmee het vieren van mooie momenten ontzegt.
pi_170266849
Eens Franny, ik wist alleen niet hoe ik het moest omschrijven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170266959
Zo, morgen 6 weken en mijn eerste middagdutje zit er op. Beetje jammer dat dochterlief van de een op de andere dag heeft besloten dat zij geen middagdutjes meer wil doen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  Manager PR/Moderator zondag 16 april 2017 @ 19:43:17 #204
269689 crew  Viv
pi_170267018
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 17:31 schreef Franny_G het volgende:
Dat vind ik wel een beetje vallen onder 'een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest'. Als je een reeks goede echo's hebt gehad, en een baby voelt bewegen in je buik dan mag je er toch alle vertrouwen in hebben dat je straks een levend kindje in je armen hebt?
Ik zei "onder andere" hè, het is niet dat ik anders wel ontzettend graag die babyshower had gewild. ;) Het is meer zoiets als met jouw examenleerlingen: als die een reeks goede schoolexamens hebben gehad en ze hebben zich goed voorbereid, dan mogen ze er toch alle vertrouwen in hebben dat ze straks een diploma in handen hebben? En toch geven ze hun eindexamenfeest pas als de eindcijfers bekend zijn.
pi_170268296
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 12:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in! Zo klinkt het al een stuk beter te doen :)
Er stond gister op de scheurkalender dat de baby nu ongeveer 900 gram zou zijn. De echomachine schatte haar op 1277 gram! Dat scheelt nogal :D

Het blijft een schatting ook!
30 december was hij een P97 kindje, vorige week vrijdag een P91 kindje. Ja, nog aan de grote kant, heerlijk toch. Zo lang hij gezond is mag er best een lekker speklaagje op O+

Lastig Kris, zo'n opstandige jongedame als mama even wil slapen!
pi_170268708
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik zei "onder andere" hè, het is niet dat ik anders wel ontzettend graag die babyshower had gewild. ;) Het is meer zoiets als met jouw examenleerlingen: als die een reeks goede schoolexamens hebben gehad en ze hebben zich goed voorbereid, dan mogen ze er toch alle vertrouwen in hebben dat ze straks een diploma in handen hebben? En toch geven ze hun eindexamenfeest pas als de eindcijfers bekend zijn.
Je hebt het over een levend en op een gegeven moment voldragen kind in je buik..Hoe is dat met een examen te vergelijken??

Dat je niet per se om een baby shower in het algemeen zit te spingen, snap ik op zich wel hoor.
pi_170270342
Stroop, het gewicht blijft ook een schatting en P waardes kunnen flink schommelen tijdens de zwangerschap. O was bij de groeiecho bij 32 weken gewoon een gemiddelde baby geschat op uiteindelijk 3500 gram. Bij 40 weken nog een extra echo gehad ivm enorme buik, toen werd hij op 4000 gram geschat, en uiteindelijk bleek hij 4580 te zijn. Zonder externe baby en weegschaal blijft het toch lastig wegen ;) Een flinke baby is alleen maar een voordeel na de bevalling, en zolang het hoofd niet P99 is heb je daar relatief weinig last van (en ik denk dat een baby met P10 hoofd net zo vervelend voelt op dat moment...)

En niks mis met goed geïnformeerd, maar je hebt vaak ook geen invloed op het verloop van een (prille) zwangerschap. Je daarover druk maken heeft dan ook weinig nut, in tegenstelling tot leren voor een examen :P Maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, ook bij mij slaat af en toe de stress toe, meestal een uur voor een controle of na het lezen van een slechte ervaring.
  Manager PR/Moderator zondag 16 april 2017 @ 21:23:28 #208
269689 crew  Viv
pi_170270522
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 20:37 schreef Franny_G het volgende:
Je hebt het over een levend en op een gegeven moment voldragen kind in je buik..Hoe is dat met een examen te vergelijken??
Het is allebei een situatie waarbij je er goed voor kan staan en toch niet te vroeg wil juichen? -O-

Nou ja, voor mij bestond het dus naast elkaar in de zwangerschap, vertrouwen hebben in de goede afloop en weten dat het nog fout kon gaan. Ik heb daar niet onder geleden. :Y)
pi_170270901
Tja, het is allemaal gevoelsmatig denk ik, en daarom ook zo lastig uit te leggen. Als ik nu bij week 36 zou denken 'nou, ik moet nog maar zien of ik straks een levend kind aan deze zwangerschap over houd' dan voelt dat voor mij naar mijn nog ongeboren kind toe als een gebrek aan vertrouwen, en alsof ik gevoelsmatig nog afstand houd. En dat wil ik helemaal niet, wat mij betreft is het hechtingsproces al in volle gang en het is niet meer iets dat ik nog maar moet afwachten. Mijn hele hart is al aan dit kind verbonden, zonder enig voorbehoud.

Maar voor mij is dat vertrouwen ook nogal essentieel, het is een beetje de kern van de hypnobirthing die ik doe/heb gedaan. Dus daarom staat het denk ik ver af van hoe ik met de zwangerschap omga.
Overigens herken ik het wel allemaal als het gaat om de eerste weken van de zwangerschap, toen ik gelet op mijn leeftijd ook erg bang was voor een miskraam of andere zaken die mis konden zijn.
pi_170271434
Bevallen van een baby met P99 hoofd gaat best goed hoor ;)
Al was ik wel blij dat ik dat vooraf niet wist; had ik me er toch iets meer zorgen over gemaakt :X

Vandaag het goede nieuws verteld tegen mijn ouders en zus en zwager O+ maakt het toch weer wat echter!
Al duurde het even voordat iemand het doorhad :')
Had voor beiden een groot paasei gekocht, met een kaartje eraan met onze 3 namen en een '?' erop. Kijkt er dus gewoon niemamd naar dat kaartje he? _O- Gelukkig viel m'n zus d'r oog erop.
Morgen kijken of schoonfamilie sneller is!
  Manager PR/Moderator zondag 16 april 2017 @ 21:52:28 #211
269689 crew  Viv
pi_170271518
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 21:32 schreef Franny_G het volgende:
Mijn hele hart is al aan dit kind verbonden, zonder enig voorbehoud.
O+
pi_170271734
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 21:32 schreef Franny_G het volgende:
Tja, het is allemaal gevoelsmatig denk ik, en daarom ook zo lastig uit te leggen. Als ik nu bij week 36 zou denken 'nou, ik moet nog maar zien of ik straks een levend kind aan deze zwangerschap over houd' dan voelt dat voor mij naar mijn nog ongeboren kind toe als een gebrek aan vertrouwen, en alsof ik gevoelsmatig nog afstand houd. En dat wil ik helemaal niet, wat mij betreft is het hechtingsproces al in volle gang en het is niet meer iets dat ik nog maar moet afwachten. Mijn hele hart is al aan dit kind verbonden, zonder enig voorbehoud.

Maar voor mij is dat vertrouwen ook nogal essentieel, het is een beetje de kern van de hypnobirthing die ik doe/heb gedaan. Dus daarom staat het denk ik ver af van hoe ik met de zwangerschap omga.
Overigens herken ik het wel allemaal als het gaat om de eerste weken van de zwangerschap, toen ik gelet op mijn leeftijd ook erg bang was voor een miskraam of andere zaken die mis konden zijn.
Oei, nee, zo zou ik ook niet willen denken. Maar we weten allemaal dat het KAN. Ik ga er niet van uit -niemand hier, denk ik-, maar af en toe spookt het toch wel door m'n hoofd. Want ik/mijn kind is niet onschendbaar of zo.
Een kans van bijna nul is niet nul.

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:49 schreef twist02 het volgende:
Bevallen van een baby met P99 hoofd gaat best goed hoor ;)
Al was ik wel blij dat ik dat vooraf niet wist; had ik me er toch iets meer zorgen over gemaakt :X

Vandaag het goede nieuws verteld tegen mijn ouders en zus en zwager O+ maakt het toch weer wat echter!
Al duurde het even voordat iemand het doorhad :')
Had voor beiden een groot paasei gekocht, met een kaartje eraan met onze 3 namen en een '?' erop. Kijkt er dus gewoon niemamd naar dat kaartje he? _O- Gelukkig viel m'n zus d'r oog erop.
Morgen kijken of schoonfamilie sneller is!
Haha, leuke reacties? O+
pi_170271742
Overigens heb ik ook weinig met babyshowers, maar "te vroeg juichen" vind ik ook wel wat vreemd klinken als ik eerlijk ben. Risico's hou je altijd, maar ik vind het wel een kwestie van die risico's op waarde schatten, zeg maar.
pi_170271799
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:58 schreef Messina het volgende:
Haha, leuke reacties? O+
Ja, ze waren allemaal superblij! O+
Zij waren ook als enigen op de hoogte van de miskraam in december, dus dat maakte het nu wel extra mooi! :)
pi_170272033
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:00 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, ze waren allemaal superblij! O+
Zij waren ook als enigen op de hoogte van de miskraam in december, dus dat maakte het nu wel extra mooi! :)
Fijn zeg! O+
Veel plezier alvast voor morgen O+

Mijn moeders reactie was: 'Oh. Van jullie hadden we het niet meer verwacht!' :')
pi_170272100
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:07 schreef Messina het volgende:

[..]

Fijn zeg! O+
Veel plezier alvast voor morgen O+

Mijn moeders reactie was: 'Oh. Van jullie hadden we het niet meer verwacht!' :')
Haha, leuk is dat ja, zulke reacties!

Schoonmoeder bij onze eerste: "Oh. Was dat wel de bedoeling?" :')
pi_170272260
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, leuk is dat ja, zulke reacties!

Hahaha _O-
  Manager PR/Moderator maandag 17 april 2017 @ 00:23:31 #218
269689 crew  Viv
pi_170276672
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:58 schreef Messina het volgende:
Oei, nee, zo zou ik ook niet willen denken. Maar we weten allemaal dat het KAN. Ik ga er niet van uit -niemand hier, denk ik-, maar af en toe spookt het toch wel door m'n hoofd. Want ik/mijn kind is niet onschendbaar of zo.
Een kans van bijna nul is niet nul.
Ja, dit. Het was bij mij gevoel vs verstand, daarom kon het ook naast elkaar bestaan. Mijn verstand zorgde er ook voor dat ik een poliklinische bevalling wilde, want je weet maar nooit. Toen het er écht om ging durfde ik toch wel op mijn gevoel te varen en ben ik heel fijn thuis bevallen. O+

quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:
:D
pi_170278571
quote:
2s.gif Op zondag 16 april 2017 17:31 schreef Franny_G het volgende:

Dat vind ik wel een beetje vallen onder 'een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest'. Als je een reeks goede echo's hebt gehad, en een baby voelt bewegen in je buik dan mag je er toch alle vertrouwen in hebben dat je straks een levend kindje in je armen hebt?
Ik had er pas vertrouwen in toen hij geboren was. Ondanks tig goede echo's, ctg's en goede bewegingen. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Ik heb daar wel last van gehad.
pi_170278698
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 08:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik had er pas vertrouwen in toen hij geboren was. Ondanks tig goede echo's, ctg's en goede bewegingen. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Ik heb daar wel last van gehad.
Ik heb precies hetzelfde gehad :)

En zelfs in het begin toen ze geboren was wilde ik niet denken aan een toekomst of hoe ze er uit zou zien als ze groter zou zijn. Want op één of andere manier dacht ik altijd dat ik dat niet mee ging maken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')