abonnement Unibet Coolblue
pi_169967357
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:33 schreef pijll het volgende:

[..]

Heb je wel gecheckt of dat graden Celsius of Fahrenheit waren?
Je schat me wel heel laag in ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169967386
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je schat me wel heel laag in ;)
Ik heb de foto's uit Boston gezien deze week. Die waren nog wit :)
pi_169967536
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:35 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik heb de foto's uit Boston gezien deze week. Die waren nog wit :)
Nou die foto's zijn iets ouder denk ik, het is al een paar dagen rond de 5 graden. Of misschien dat het in de schaduw nog blijft liggen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 12:43:13 #279
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169969034
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:59 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Zondag wordt de warmste dag van de komende 10 dagen. In 2007 was het echter nog veel warmer, toen werd de marathon op een gegeven moment zelfs gestopt. Dát zou pas een nachtmerrie zijn.
Daar moet ik echt niet aan denken, dan neem ik vrij van alles de komende week :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169969044
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou dan eerder voor een gewichtsvest gaan, een rugzak die heen en weer schudt lijkt me eerder je rug om zeep helpen dan dat je er sterker van wordt. Jeronimo doet dat wel eens (met een gewichtsvest dus), om te trainen voor hoogtemeters.
De vraag is wel wat je doel dan is; wil jij ook trainen voor hoogtemeters? Want daarbuiten zie ik er niet heel veel heil in, je kan dan beter intervaltrainingen gaan doen voor de uitdaging. Duurlopen combineren met krachttraining is voor beide trainingsvormen niet het meest effectief, je kan het beter uit elkaar trekken. De kans is groot dat je er raar door gaat lopen, de souplesse verliest, en als je je spieren loopspecifiek wilt trainen kun je beter met gewicht in je nek op een blok gaan stappen en dat soort oefeningen.
Hmm ja, heb ook nog wel een gewichtsvest liggen. Rugzak kan vrij strak aangetrokken worden overigens. Hoogtemeters is niet perse mijn doel, maar puur om het even een tandje zwaarder te maken voor de spieren, soort van crossfit achtig iets (trappen op rennen met gewicht).
pi_169972537
Bij het Algemeen Dagblad van vandaag zit een extra bijlage over de marathon van Rotterdam.
pi_169976498
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:43 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hmm ja, heb ook nog wel een gewichtsvest liggen. Rugzak kan vrij strak aangetrokken worden overigens. Hoogtemeters is niet perse mijn doel, maar puur om het even een tandje zwaarder te maken voor de spieren, soort van crossfit achtig iets (trappen op rennen met gewicht).
Houdt je er ook rekening mee dat je je knieen ook fors meer gaat belasten.
pi_169976973
Het lijkt heel spannend te worden met die twee barkley mannen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169976976
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:43 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hmm ja, heb ook nog wel een gewichtsvest liggen. Rugzak kan vrij strak aangetrokken worden overigens. Hoogtemeters is niet perse mijn doel, maar puur om het even een tandje zwaarder te maken voor de spieren, soort van crossfit achtig iets (trappen op rennen met gewicht).
Ik heb ook een gewichtsvest, maar gebruik hem eigenlijk alleen voor step-ups en dat soort dingen, niet met hardlopen. Het lijkt me dodelijk voor je vorm en het zal niet bevorderlijk zijn voor je spieren, wat de anderen al zeggen dus. Trap lopen enzo, gewoon rustig aan, is nog wel een goede training inderdaad. Al doe ik het natuurlijk voor hoogtemeters te overwinnen.
pi_169976991
De eerste zonnestralen zijn gezien dus is het ook weer tijd om te wijzen op de teken.
Het is zelfs de week van de teek...
http://www.weekvandeteek.nl
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169977111
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lijkt heel spannend te worden met die twee barkley mannen!
Als 1 of allebei van de mannen het halen, dan maakt Gary het parkoers gewoon nog net even wat zwaarder. Moet natuurlijk wel een uitdaging blijven :D.
pi_169978831
Hallo Fok hardlopers,

Op mijn 31e heb ik voor het eerst aan een hardloopevenement meegedaan, doel was uitlopen. Het was een 4 mijl en het was gelukt. Over 6 weken is er een 10 km loop hier in de buurt en ik vroeg me af of het haalbaar voor me is met 1 duurloop training in de week, ook hier is het doel uitlopen. Mijn basisconditie is behoorlijk slecht, maar het uiteindelijke doel wordt een halve marathon dit jaar of volgend jaar, maar dat is nu niet van toepassing.

Door blessures en andere verplichtingen kon ik voor de 4 mijl niet veel oefenen. Tijdens die voorbereiding, had ik in de laatste 2 weken voor de 4 mijl, 25 en 30 min (~4,5/5 km) gelopen. Tijdens de 4 mijl heb ik de eerste mijl rustig gedaan en toen wat versneld naar mijn eigen tempo, maar rond mijl 3 begon ik een beetje in te zakken. Uiteindelijk 38:39 als eindtijd (gokte zelf op 40 minuten).

Is het goed te doen als ik de komende 6 weken 1x in de week een hardlooptraining doe en de afstand steeds met 1 km vergroot of hebben jullie daar andere ideeën over? Meer trainingen gaat bijna niet lukken door andere verplichtingen de komende tijd, maar probeer het wel.

Gr. Een beginner
pi_169979272
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:05 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Als 1 of allebei van de mannen het halen, dan maakt Gary het parkoers gewoon nog net even wat zwaarder. Moet natuurlijk wel een uitdaging blijven :D.
De ene heeft het gehaald en de andere op 6 seconden niet vanwege een verkeerde afslag :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 3 april 2017 @ 20:42:29 #289
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169979681
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:14 schreef Barbewire het volgende:
Hallo Fok hardlopers,

Op mijn 31e heb ik voor het eerst aan een hardloopevenement meegedaan, doel was uitlopen. Het was een 4 mijl en het was gelukt. Over 6 weken is er een 10 km loop hier in de buurt en ik vroeg me af of het haalbaar voor me is met 1 duurloop training in de week, ook hier is het doel uitlopen. Mijn basisconditie is behoorlijk slecht, maar het uiteindelijke doel wordt een halve marathon dit jaar of volgend jaar, maar dat is nu niet van toepassing.

Door blessures en andere verplichtingen kon ik voor de 4 mijl niet veel oefenen. Tijdens die voorbereiding, had ik in de laatste 2 weken voor de 4 mijl, 25 en 30 min (~4,5/5 km) gelopen. Tijdens de 4 mijl heb ik de eerste mijl rustig gedaan en toen wat versneld naar mijn eigen tempo, maar rond mijl 3 begon ik een beetje in te zakken. Uiteindelijk 38:39 als eindtijd (gokte zelf op 40 minuten).

Is het goed te doen als ik de komende 6 weken 1x in de week een hardlooptraining doe en de afstand steeds met 1 km vergroot of hebben jullie daar andere ideeën over? Meer trainingen gaat bijna niet lukken door andere verplichtingen de komende tijd, maar probeer het wel.

Gr. Een beginner
1 training in de week is wel heel weinig om vooruitgang te boeken. Mijn ervaring is: Met één keer in de week houd je je conditie vast. Twee keer in de week kan je vooruit, maar langzaam. Met drie keer in de week kan je echt goed je conditie verbeteren.

Eerste advies is dus om toch te kijken of je meer keer in de week kan trainen. Het is al vroeg licht, ook al doe je doordeweeks één/twee keer door de week voor je naar werk gaat een rondje van twintig minuten, dat helpt.

Probeer in elk geval om in je trainingen rustig te trainen. Liefst in het bos/op een zachte ondergrond en niet te veel heuvels om je gewrichten zoveel mogelijk te ontlasten. Dan maak je de kans dat je een blessure oploopt zo klein mogelijk.

Waarom over zes weken de 10 kilometer als je eigenlijk geen tijd hebt om te trainen? Beter dan 'gewoon' voor een vijf gaan waardoor je niet opeens twintig minuten extra hardlopen van jezelf verlangt.
pi_169981419
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:42 schreef Jovatov het volgende:

[..]

1 training in de week is wel heel weinig om vooruitgang te boeken. Mijn ervaring is: Met één keer in de week houd je je conditie vast. Twee keer in de week kan je vooruit, maar langzaam. Met drie keer in de week kan je echt goed je conditie verbeteren.

Eerste advies is dus om toch te kijken of je meer keer in de week kan trainen. Het is al vroeg licht, ook al doe je doordeweeks één/twee keer door de week voor je naar werk gaat een rondje van twintig minuten, dat helpt.

Probeer in elk geval om in je trainingen rustig te trainen. Liefst in het bos/op een zachte ondergrond en niet te veel heuvels om je gewrichten zoveel mogelijk te ontlasten. Dan maak je de kans dat je een blessure oploopt zo klein mogelijk.

Waarom over zes weken de 10 kilometer als je eigenlijk geen tijd hebt om te trainen? Beter dan 'gewoon' voor een vijf gaan waardoor je niet opeens twintig minuten extra hardlopen van jezelf verlangt.
Ja, precies dit! Een halfuurtje eerder opstaan voor het werk of voor het eten 's avonds, die tijd heeft iedereen toch?

Trouwens.. mijn Forerunner blijkt allemaal hele hippe enge dingen te kunnen :P Nu komen er allemaal meldingen van mijn smartphone op binnen en hij zegt hoeveel stappen ik heb genomen en calorieen heb verbrand..
Als ik nou een wedstrijd ga lopen met mijn telefoon in mijn belt en jullie sturen me allemaal aanmoedigingsappjes kan ik dat op mijn horloge zien :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 3 april 2017 @ 21:27:34 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_169981548
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, precies dit! Een halfuurtje eerder opstaan voor het werk of voor het eten 's avonds, die tijd heeft iedereen toch?

Trouwens.. mijn Forerunner blijkt allemaal hele hippe enge dingen te kunnen :P Nu komen er allemaal meldingen van mijn smartphone op binnen en hij zegt hoeveel stappen ik heb genomen en calorieen heb verbrand..
Als ik nou een wedstrijd ga lopen met mijn telefoon in mijn belt en jullie sturen me allemaal aanmoedigingsappjes kan ik dat op mijn horloge zien :P
Hahaha! Dat wil je echt niet denk ik :')

Vroegâh, toen we hier allemaal nog met Endomondo liepen, kon je een gesproken boodschap sturen naar degene die aan het lopen was. Ik heb ooit één keer de fout gemaakt om dat aan te laten staan tijdens een wedstrijd...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 3 april 2017 @ 21:29:29 #292
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169981625
}) ~O> *) ~O>
F means you're fucked
pi_169981859
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:29 schreef YUR het volgende:
}) ~O> *) ~O>
:D :'( :D
pi_169982388
Ik zou samen met een kameraad de 4 mijl lopen, maar die had van zijn werk storingsdienst en helaas werd hij opgeroepen om te komen werken en hij kwam met het idee om de 10 KM bij ons in de buurt te gaan doen als vervanger. Hij liep die afstand 5 jaar geleden af en toe en wil daar ook weer naar toe gaan, de 5 KM is dus niet echt een uitdaging.

Mijn werk (overver en rare tijden) en andere sporten zitten een beetje in de weg deze periode. komende 5 weken, 2 weken overver werken en 4 voetbalwedstrijden (op een heel laag niveau) en daarvoor train ik nog maar 1x in de week ipv 2x. Daarnaast fiets ik 1x in de week ongeveer 1,5/2 uur voor een vakantie in de alpen, dat wordt na het voetbal seizoen 3x. En nu dus 1x in de week het hardlopen. Sport dus 4x in de week nu (was een jaar lang 0x :( ) Daardoor heb ik een slechte basisconditie die ik weer aan het opbouwen ben (en moet ook wat kilos kwijt).

Dinsdag/Donderdag/Zondag zijn nu mijn rustdagen, ben een beetje bang dat ik mezelf ga overbelasten met 5x in de week sporten en vroeger opstaan gaat niet gebeuren, vindt 4:45 nu al vroeg genoeg. Maar zo te lezen moet ik misschien de rustdag van dinsdag gaan opofferen en na het werk even een korte rustige loop doen, dat is qua tijd prima te doen.

Het hardlopen doe ik sowieso vrij rustig en zonder heuvels, het is toch wel wennen voor mijn lichaam. Compleet andere ervaring voor me. Ik zal het advies zeker proberen.
  maandag 3 april 2017 @ 21:58:47 #295
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169982959
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:46 schreef Barbewire het volgende:
Ik zou samen met een kameraad de 4 mijl lopen, maar die had van zijn werk storingsdienst en helaas werd hij opgeroepen om te komen werken en hij kwam met het idee om de 10 KM bij ons in de buurt te gaan doen als vervanger. Hij liep die afstand 5 jaar geleden af en toe en wil daar ook weer naar toe gaan, de 5 KM is dus niet echt een uitdaging.

Mijn werk (overver en rare tijden) en andere sporten zitten een beetje in de weg deze periode. komende 5 weken, 2 weken overver werken en 4 voetbalwedstrijden (op een heel laag niveau) en daarvoor train ik nog maar 1x in de week ipv 2x. Daarnaast fiets ik 1x in de week ongeveer 1,5/2 uur voor een vakantie in de alpen, dat wordt na het voetbal seizoen 3x. En nu dus 1x in de week het hardlopen. Sport dus 4x in de week nu (was een jaar lang 0x :( ) Daardoor heb ik een slechte basisconditie die ik weer aan het opbouwen ben (en moet ook wat kilos kwijt).

Dinsdag/Donderdag/Zondag zijn nu mijn rustdagen, ben een beetje bang dat ik mezelf ga overbelasten met 5x in de week sporten en vroeger opstaan gaat niet gebeuren, vindt 4:45 nu al vroeg genoeg. Maar zo te lezen moet ik misschien de rustdag van dinsdag gaan opofferen en na het werk even een korte rustige loop doen, dat is qua tijd prima te doen.

Het hardlopen doe ik sowieso vrij rustig en zonder heuvels, het is toch wel wennen voor mijn lichaam. Compleet andere ervaring voor me. Ik zal het advies zeker proberen.
Goed nieuws dat je ook aan andere sporten doet! Dat scheelt wel een hoop, hoewel je dan inderdaad juist moet oppassen dat je niet te veel gaat sporten, zeker als je het niet gewend bent.

Behalve als je in het doel staat zou je de voetbalwedstrijden ook wel als verkapte hardlooptrainingen kunnen zien denk ik. Het is natuurlijk een heel ander soort intensiteit wat je traint, maar je gebruikt voor een deel wel dezelfde loopspieren.

Ik heb zelf niet veel ervaring met sporten door elkaar heen beoefenen. Belangrijkste lijkt me om goed naar je lichaam te blijven luisteren.
pi_169983290
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:46 schreef Barbewire het volgende:
Ik zou samen met een kameraad de 4 mijl lopen, maar die had van zijn werk storingsdienst en helaas werd hij opgeroepen om te komen werken en hij kwam met het idee om de 10 KM bij ons in de buurt te gaan doen als vervanger. Hij liep die afstand 5 jaar geleden af en toe en wil daar ook weer naar toe gaan, de 5 KM is dus niet echt een uitdaging.

Mijn werk (overver en rare tijden) en andere sporten zitten een beetje in de weg deze periode. komende 5 weken, 2 weken overver werken en 4 voetbalwedstrijden (op een heel laag niveau) en daarvoor train ik nog maar 1x in de week ipv 2x. Daarnaast fiets ik 1x in de week ongeveer 1,5/2 uur voor een vakantie in de alpen, dat wordt na het voetbal seizoen 3x. En nu dus 1x in de week het hardlopen. Sport dus 4x in de week nu (was een jaar lang 0x :( ) Daardoor heb ik een slechte basisconditie die ik weer aan het opbouwen ben (en moet ook wat kilos kwijt).

Dinsdag/Donderdag/Zondag zijn nu mijn rustdagen, ben een beetje bang dat ik mezelf ga overbelasten met 5x in de week sporten en vroeger opstaan gaat niet gebeuren, vindt 4:45 nu al vroeg genoeg. Maar zo te lezen moet ik misschien de rustdag van dinsdag gaan opofferen en na het werk even een korte rustige loop doen, dat is qua tijd prima te doen.

Het hardlopen doe ik sowieso vrij rustig en zonder heuvels, het is toch wel wennen voor mijn lichaam. Compleet andere ervaring voor me. Ik zal het advies zeker proberen.
Ik vind dat altijd maar een beetje een kul-argument, de 5km is niet uitdagend genoeg... Probeer hem dan gewoon wat harder te lopen. De 5km kan echt super uitdagend zijn, vooral als je nog niet zo lang bezig bent. Probeer eens diep te gaan op een 5k, dat je na 2k al denkt aan stoppen. Zet PR's en verbreek die PR's. Daar kan je al jaren zoet mee zijn ;).
Als ik niet al hele dikke trails had staan voor dit en volgend jaar was ik waarschijnlijk gewoon weer eens gaan proberen te knallen op de kortere afstanden, 5 en 10km om daar wat te proberen, leuk doel voor na de UTMB! :7
pi_169984910
Wat Jero zegt! _O_

Wat is overver werk? Bedoel je ver reizen voor je werk?

Ik denk overigens dat je gewoon een keus moet maken. Als je al met zoveel bezig bent en moeilijk werk hebt, moet je niet per se voor een wedstrijd gaan waar je maar 1 keer per week voor kunt/wilt trainen.

Ik heb trouwens ooit in een dienstmaand met onregelmatige dag-, avond- en nachtdiensten 4-5x per week kunnen trainen (hardlopen, zwemmen en fietsen), omdat ik een bepaald doel voor ogen had (en ok, ik kan met redelijk weinig slaap functioneren).
Het scheelde vooral ook dat ik bij een vereniging trainde. Als jij met je maat loopafspraken maakt, lukt het waarschijnlijk beter om 2x per week te lopen.
pi_169985273
Nog enige hoop op een goede afloop zondag: in de nacht is het nog best fris en we starten 's ochtends om tien uur. Als ik voor twaalf uur binnen ben heb ik weinig last van de zon. ^O^
  Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 23:12:08 #299
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169985783
Op dit moment ben ik heel zen en zie ik wel wat het wordt zondag 8-)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169988572
Ik vond de 5km zondag ook wel zwaar zat. Had niet veel langer hoeven zijn.

quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 23:12 schreef DeLuna het volgende:
Op dit moment ben ik heel zen en zie ik wel wat het wordt zondag 8-)
Het wordt vast een heel rustige week voor ons dan, zonder een DeLuna die volledig in paniek is 8-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')