abonnement Unibet Coolblue
pi_169835822
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:39 schreef Tchock het volgende:
En nog maar even duidelijk: ik maak niemand uit voor nazi. Ik verwijt Baudet niet een nazi te zijn, ik verwijt jullie niet een nazi te zijn. Het in mijn schoenen schuiven van Godwins, wat nu meerdere users proberen, laat ik niet gebeuren.
Reageer dan eens inhoudelijk op een van mijn reacties op je.
pi_169835823
In hoeverre is zijn praat over etniciteit en andere zaken omtrent cultuur daadwerkelijk een voorteken dat hij een Nazist is?

Een intellectueel moet toch juist ook de pijnlijke en on-ethische onderwerpen aansnijden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:46:08 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835913
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Reageer dan eens inhoudelijk op een van mijn reacties op je.
Links is vaak inhoudelijk niet te verdedigen. Klimaatverandering tegenaan is in principe ook lastig te verdedigen, maar is iets wat iedereen treft.

Wat dan wel triest is, is dat de persoon Baudet zo gigantisch gedemoniseerd wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169835918
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:34 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Criminelen achter tralies zetten is in zeker opzicht ook een vorm van zuiveren. Er is niks mis met het buitenhouden van kwade invloeden en het welkom heten van positieve invloeden of (en dat ontbreekt inderdaad bij de FvD) van vluchtelingen die onze hulp het meest nodig hebben. Als de selectie gebaseerd wordt op ras of afkomst dan is het inderdaad eng, maar dat stukje interpreteer je.
Het probleem met Baudet en het partijprogramma van het FvD is dat het allemaal zo opgeschreven wordt dat je het er haast niet mee oneens kunt zijn op het eerste gezicht maar dat is niet werkelijk wat er staat.

Het selecteren op "cultuur" is feitelijk niets anders dan het selecteren op afkomst als je doet alsof de gehele Arabische wereld eenzelfde cultuur heeft en ook over ze praat als een homogene groep. "Zelf beslissen over wie je toelaat" is natuurlijk mooi maar daarmee is niets gezegd over wíe het FvD dan wil toelaten. Dus moet ik inderdaad interpreteren en invullen.

Maar wat wel duidelijk is en wat mij zeer tegenstaat is dat de vrijheid om in Nederland, binnen de wet, te geloven en leven zoals je zelf wil afgebroken wordt. Integratie wordt gelijkgesteld met assimilatie, oftewel het overnemen van de Nederlandse cultuur. In een samenleving en zeker in de Nederlandse hoeft niet iedereen dezelfde cultuur te hebben. En extreme politieke ideeën zijn hier toegestaan!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:47:20 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835939
Je doet alsof er tussen de regels in één grote ellende staat. Ga toch weg man _O-
Je hebt nul feiten om die uitspraak op te baseren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169835947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Je doet alsof er tussen de regels in één grote ellende staat. Ga toch weg man _O-
Je reageert nergens inhoudelijk op, alleen maar huilen dat je voor nazi wordt uitgemaakt of dat Baudet gedemoniseerd wordt. Mag ik het niet oneens zijn met de man? Wat een laag niveau.
pi_169835955
Ah, de fans sturen weer een niet-fan uit het topic weg want dat kan niet de bedoeling zijn.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Je doet alsof er tussen de regels in één grote ellende staat. Ga toch weg man _O-
Je hebt nul feiten om die uitspraak op te basseren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:48:37 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169835961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je reageert nergens inhoudelijk op, alleen maar huilen dat je voor nazi wordt uitgemaakt of dat Baudet gedemoniseerd wordt. Mag ik het niet oneens zijn met de man? Wat een laag niveau.
Ja, maar ga niet met al die onzin strooien. Daar ben ik zwaar allergisch voor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169835991
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Nattekat het volgende:
Je doet alsof er tussen de regels in één grote ellende staat. Ga toch weg man _O-
Je hebt nul feiten om die uitspraak op te baseren.
Beetje een Fylax-post dit wel hoor, en dan zeg je dat ik in mijn eentje het beeld van de FVD'er verpest. ;(
(she/her)
pi_169836005
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:33 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt zo triest dat je meteen voor nazi wordt uitgemaakt als je niet massaal immigranten wil opnemen :')
Wie doet dat dan?
quote:
Multicultie werkt niet, punt.
Is dat zo? Kan je dat ook onderbouwen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:52:31 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836030
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie doet dat dan?

[..]

Is dat zo? Kan je dat ook onderbouwen?
Het feit dat er zwarte en witte wijken zijn. Het feit dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, etc.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169836036
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie doet dat dan?

[..]

Is dat zo? Kan je dat ook onderbouwen?
Wat doe je moeilijk? De onderbouwing staat er gewoon:
quote:
, punt.
Dat lijkt me wel afdoende inhoudelijk op zo'n bijeenkomst.
pi_169836050
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:03 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Eerlijke opvang is mensen opvangen die onze hulp het meest nodig hebben. Daarbij denk ik vooral aan (het uitnodigen van) vrouwen en kinderen, de armere vluchtelingen (m/v/meerderheid/minderheid), eventuele minderheden die extra kwetsbaar zijn, of personen ('rebellen') die doelbewust getarget worden door kwaadaardige regimes. Zoals het nu gaat zien we vooral een braindrain tot stand komen, of dus de opname van gelukszoekers/rijken/bad-guys.
Denk je niet dat het beleid zoals FvD voorstaat - minder opnemen (neem ik aan, want ook dat staat niet in het programma) met een GreenCardsysteem zoals in de VS (waar je eerder een green card krijgt als je hoger opgeleid bent) juist nog sterker voor dit effect zorgt?

Als je voorstaat dat we meer kwetsbare groepen moeten opvangen, en als dat dan ook echt daadwerkelijk zou gebeuren, zou ik betere grensbewaking helemaal geen slecht idee vinden. Het gaat me uiteraard niet over de status van de grenzen an sich maar om de humanitaire steun die we - in mijn ogen - moreel verplicht zijn om te leveren aan mensen in nood.

Dat de huidige toestroom vooral bestaat uit rijkeren deel ik wel. Ten slotte kost de overtocht zelf ook een kapitaal. Maar de conclusie daaraan verbinden dat het dus gelukszoekers zijn die geen hulp nodig hebben vind ik te ver gaan.
pi_169836064
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit dat er zwarte en witte wijken zijn. Het feit dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, etc.
Mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het zou toch raar zijn om te zeggen dat "multiseksie" niet werkt?
pi_169836076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind het wel frappant dat mensen die waarschuwen voor de gevolgen van het binnenhalen van vreemde culturen altijd als groot voorbeeld van hoe het wel moet een land noemen waar een vreemde cultuur de inheemse cultuur vrijwel volledig heeft verdreven.
Nou laten we het over Japan hebben. Daar werkt het goed en niemand wordt er kwaad over. We kunnen hetzelfde systeem hier ook implanteren.
pi_169836079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het probleem met Baudet en het partijprogramma van het FvD is dat het allemaal zo opgeschreven wordt dat je het er haast niet mee oneens kunt zijn op het eerste gezicht maar dat is niet werkelijk wat er staat.

Het selecteren op "cultuur" is feitelijk niets anders dan het selecteren op afkomst als je doet alsof de gehele Arabische wereld eenzelfde cultuur heeft en ook over ze praat als een homogene groep. "Zelf beslissen over wie je toelaat" is natuurlijk mooi maar daarmee is niets gezegd over wíe het FvD dan wil toelaten. Dus moet ik inderdaad interpreteren en invullen.

Maar wat wel duidelijk is en wat mij zeer tegenstaat is dat de vrijheid om in Nederland, binnen de wet, te geloven en leven zoals je zelf wil afgebroken wordt. Integratie wordt gelijkgesteld met assimilatie, oftewel het overnemen van de Nederlandse cultuur. In een samenleving en zeker in de Nederlandse hoeft niet iedereen dezelfde cultuur te hebben. En extreme politieke ideeën zijn hier toegestaan!
Dat jij geen idee hebt waarop geselecteerd kan worden betekent niet dat je het dan maar in mag vullen met een of ander racistisch doemscenario. Selectie vindt ook nu al plaats met visa, werkvisa, studievisa, enz.

Overigens wordt niet zozeer geselecteerd op cultuur, danwel afgekeurd op (hopelijk) volstrekt onpassende anti-democratische ideeën. Dat is dan weer mijn (optimistische) interpretatie. Maar het toont aan dat je doembeeld ook maar een van de mogelijke invullingen is. Het moet idd niet zo zijn dat moslims per definitie als niet passende cultuur worden aangemerkt, ik hoop dus op een individuele toetsing van iemands 'cultuur', al wordt niet helemaal duidelijk of en hoe FvD dat wil.

Qua laatste paragraaf ben ik het grotendeels met je eens. Maar wat versta je omder "extreme ideeën"?
pi_169836089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:55 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Nou laten we het over Japan hebben. Daar werkt het goed en niemand wordt er kwaad over. We kunnen hetzelfde systeem hier ook implanteren.
Implanteren. Hulde.
pi_169836097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het zou toch raar zijn om te zeggen dat "multiseksie" niet werkt?
Mannen zijn niet binnengekomen en door diverse politieke partijen en instanties gedompeld in een inburgeringssausje. Het feit is dat de inburgering zoals voorgesteld jaren terug, enorm heeft gefaald. Niemand die daar de verantwoording voor neemt overigens.
pi_169836111
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Implanteren. Hulde.
Ja hulde.
pi_169836125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:46 schreef Tchock het volgende:
Het probleem met Baudet en het partijprogramma van het FvD is dat het allemaal zo opgeschreven wordt dat je het er haast niet mee oneens kunt zijn op het eerste gezicht maar dat is niet werkelijk wat er staat.
Dus wat er werkelijk geschreven staat dat klopt niet, maar jouw interpretatie is dus de juiste ?
8)7
Verder alles goed met je ?
Komt er ook een ander duivelse boodschap als je hun verkiezingsspotjes achterstevoren beluisterd ?
pi_169836134
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:55 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Overigens wordt niet zozeer geselecteerd op cultuur, danwel afgekeurd op (hopelijk) volstrekt onpassende anti-democratische ideeën. Dat is dan weer mijn (optimistische) interpretatie. Maar het toont aan dat je doembeeld ook maar een van de mogelijke invullingen is. Het moet idd niet zo zijn dat moslims per definitie als niet passende cultuur worden aangemerkt, ik hoop dus op een individuele toetsing van iemands 'cultuur', al wordt niet helemaal duidelijk of en hoe FvD dat wil.
Het idee wat ik krijg van veel FvD-stemmers in de media, op facebook en hier, is dat de islam per definitie onverenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Uiteraard staat ook dat niet in het partijprogramma en als dat ook oprecht niet gevonden wordt vind ik dat een goed teken.
quote:
Qua laatste paragraaf ben ik het grotendeels met je eens. Maar wat versta je omder "extreme ideeën"?
In mijn ogen zouden zo min mogelijk ideeën verboden moeten zijn. De grens ligt idealiter bij aanzetten tot geweld of discriminatie, maar niet dichterbij. Geloven dat vrouwen minderwaardig zijn mag in Nederland, of zou moeten mogen in elk geval.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:59:16 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het zou toch raar zijn om te zeggen dat "multiseksie" niet werkt?
Mannen en vrouwen leven gewoon samen, kan niet gezegd worden van halve Turken en Nederlanders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169836151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Denk je niet dat het beleid zoals FvD voorstaat - minder opnemen (neem ik aan, want ook dat staat niet in het programma) met een GreenCardsysteem zoals in de VS (waar je eerder een green card krijgt als je hoger opgeleid bent) juist nog sterker voor dit effect zorgt?

Als je voorstaat dat we meer kwetsbare groepen moeten opvangen, en als dat dan ook echt daadwerkelijk zou gebeuren, zou ik betere grensbewaking helemaal geen slecht idee vinden. Het gaat me uiteraard niet over de status van de grenzen an sich maar om de humanitaire steun die we - in mijn ogen - moreel verplicht zijn om te leveren aan mensen in nood.

Dat de huidige toestroom vooral bestaat uit rijkeren deel ik wel. Ten slotte kost de overtocht zelf ook een kapitaal. Maar de conclusie daaraan verbinden dat het dus gelukszoekers zijn die geen hulp nodig hebben vind ik te ver gaan.
Die conclusie trek ik niet, en de nuance is weldegelijk in mijn post aanwezig. Ik sta oprecht een goed asielsysteem voor, maar dan wel een waarin beter wordt gekeken naar de nood. FvD heeft voor nu mijn stem gekregen omdat ik 'grenzen' zie als primaire noodzaak om juist vluchtelingen goed te kunnen helpen. Als die grenzen er eenmaal zijn stem ik misschien wel links om er voor te zorgen dat het niet domweg blijft bij het opwerpen van hekken.
pi_169836154
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja hulde.
Implementeren.
pi_169836161
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mannen zijn niet binnengekomen en door diverse politieke partijen en instanties gedompeld in een inburgeringssausje. Het feit is dat de inburgering zoals voorgesteld jaren terug, enorm heeft gefaald. Niemand die daar de verantwoording voor neemt overigens.
Nou, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik denk dat integratie is voorgesteld als een proces dat heel gemakkelijk gaat en geen offers vergt van beide zijden en dat is niet waar. Maar als je naar Nederland kijkt met een beetje objectieve blik kun je ook niet zeggen dat het een totale rampstaat is.

Zelfs die zwarte wijken - ik woon er zelf in eentje - is eigenlijk maar weinig mis mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')