abonnement Unibet Coolblue
pi_169648902


[ Bericht 100% gewijzigd door Bluesdude op 20-03-2017 12:13:42 ]
pi_169648950
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind zijn analyses best zinnig en ik verwacht van Baudet menig goede inhoudelijke bijdrage aan het debat.
Zijn filosofisch fundament is : Nederlanders zitten vol zelfhaat en willen zichzelf afschaffen.
Defaitistisch en verzuurd? Of hypernationalistisch ?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_169648989
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:00 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Welk land is dit?
Ja er lopen een paar honderd Turken met hun vlag te zwaaien op een populatie van 17 miljoen.
De Nederlandse cultuur is dood man :').
pi_169649115
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:00 schreef JimmyDean het volgende:

Welk land is dit?
Het bloeiende Nederland waar jij zit dom te leuteren dat Nederlandse cultuur dood is.
Enfin.... zulk een traditie is ook oerhollands..
pi_169649139
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:15 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja er lopen een paar honderd Turken met hun vlag te zwaaien op een populatie van 17 miljoen.
De Nederlandse cultuur is dood man :').
Wie had eigenlijk bedacht dat Turks-nationalistische moskeeen, Turks-nationalistische organisaties en een Turks-nationalistische dubbele nationaliteitenpolitiek in het belang van het gehele Nederlandse volk zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169649275
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 23:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik deel je mening gedeeltelijk over het verleden. (Vergeet de uitdrukking "Liever Turks dan paaps" niet.)
Een samenhorigheidsgevoel (/sociale cohesie) voor de toekomst kan echter niet meer gebaseerd worden op die joods-christelijke cultuur, het humanisme is daarvoor een veel beter werktuig.
Juist dat humanisme zouden we volgens mij langs de meetlat van die joods-christelijke wortels moeten leggen om te kijken waar die joods-christelijke wortels een ethiek (/humanisme) die een mondiaal werkbaar alternatief kan bieden in de weg staan.
Religies hebben eeuwenlang nut gehad om een bepaalde sociale cohesie binnen een grotere (dan de nationale/regionale) groep te creëren maar zijn daarin nu juist een beperking (/gevaar) geworden.
En met de voortdenderende techniek wordt het vraagstuk steeds urgenter.
(En als we dan verschillende AI's met een verschillende ethiek creëren en als daarna de singulariteit optreedt dan zou dat zomaar kunnen resulteren in een aarde waar verschillende computersystemen elkaar eeuwenlang bestrijden over een ethisch meningsverschil gebaseerd op achterhaalde monoculturele ethieken (?hoe vervoeg ik dat woord?) van een allang uitgemoorde mensheid over dystopie gesproken....)

En over hulp verlenen; "vluchtelingen" moeten worden opgevangen in de regio.
Maar dan moet je van tevoren/op tijd geld regelen en een organisatie opzetten en niet klagen dat de "vluchtelingen" komen als we dat niet doen.
Als we daar de helft aan besteden van wat we nu aan de opvang van "vluchtelingen" hier doen dan zouden we voor de helft van het geld veel meer mensen kunnen helpen en de ontwrichting van onze maatschappij voorkomen.
Oh maar hierin ben ik het met je eens hoor. Ik volg Thierry in deze dan ook absoluut niet, al snap ik wel waar vanuit hij redeneert. 'Hoe nu verder' is een lastige vraag als we de mens, en wat hij is, daarin niet centraal stellen. Volgens mij zijn we nog helemaal niet toe aan het realiseren van een globaal 'werkbaar alternatief', en is het gevaarlijk om ons daar zonder meer voor open te stellen (het oude volledig achter te laten) zolang er nog miljarden gebonden zijn aan een cohesieglijmiddel als de islam of een nationalistische of etnische collectie-identiteit. Het humanisme als overgangsmiddel is misschien hét idee, maar ook die heeft zijn dogmatische -bijna religieuze- valkuilen. Misschien moeten we wachten op een globaal paradigmaverschuiving gecreëerd door iets wat buiten onze wil omgaat; inderdaad een AI. Had nooit bedacht dat verschillende AI verschillende zullen kunnen ontwikkelen. Zou de een dan ook slimmer dan de ander kunnen zijn? Als gevolg van wat ontstaan de verschillende opvattingen? Hoe dan ook, tot dan misschien nationaal/continentaal ('wij zijn de verlichten Europeanen') collectivisme? Dat is in elk geval waar ik hoopte; een op meer 'natuurlijke' wijze (cultureel en ethisch) tot elkaar gekomen Europa. En vervolgens een projectie daarvan op de rest van de wereld. Van binnenuit naar buiten, i.p.v. de buitenwereld geplaatst in Europa.

Wat betreft vluchtelingen; het is nogal flauw om te stellen dat 'we dat dan maar hadden moeten doen'. Er zijn genoeg stemmen vanuit de bevolking geweest om dat te doen. Het zou immers de meest humanistische benaderwijze geweest zijn. Nu besteden ze in Duitsland 70/100 miljard aan het integreren van een (relatief, hè) handjevol migranten, terwijl er nog (honderd)tientallen miljoenen lijden die voor veel minder geholpen hadden kunnen worden. Die pretentie van behulpzaamheid in het centrum van de nieuwe wereld is zo doorzichtig als wat. Je zegt wat ik ook al jaren roep; erg frustrerend dat er desondanks nog zoveel mensen zijn die mee gaan in het 'ik ben lief dus ik nodig mensen uit, ongeacht de gevolgen'-verhaaltje. Je komt tot enge theorieën zodra je je begint af te vragen wáárom het dan wél gedaan wordt.
pi_169649437
quote:
15s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat een blatante nonsens is dit dude, wat voor drugs gebruik jij?

Gaat absoluut geen blaaskaakje zeggen welke vorm van filosofische outlook ik moet hebben op de wereld hoor. Noch gaat datzelfde blaaskaakje mij vertellen hoe ik naar de geschiedenis moet kijken. Kun je er dr. in zijn, de discussie gaat gewoon door, geschiedenis, filosofie is geen natuurwetenschap. En als je dat soort dingen niet begrijpt, tja, dan ben je niet veel verder geëvolueerd dan die zelfde islam waar je het altijd over hebt.

Het gaat ook niet tussen christendom of islam, het gaat over verlichting (en de epistomologie die daarbij hoort) versus religies als christendom en islam.

Overigens is allemaal een beetje neocon - Carl Schmitt-achtig allemaal hè, mensen willen opzadelen met het christendom net nu we qua meerderheid religie van ons afgeworpen hebben. Zo'n blaag van 34 jaar die alles beter weet dan alle andere mensen.
Haha, rustig maar: je had de bespotting van Thierry er best kunnen uithalen als je niet zo volliep van weerzin jegens het blaaskaakje. Zoals ik hierboven ook al zei, ik deel zijn mening hierin niet, maar ik begrijp vanuit welke gedachten hij ertoe gekomen was, en die gedachten annuleert de ironie die jij dacht te kunnen duiden. That's all. Ook ik heb liever een verlicht fransoos, dan een christenkoning. En als je naar Thierry zijn levensstijl en filosofische overtuigingen kijkt, dan herken je de eerste ook veel meer dan de tweede. Hij is net zoals zoveel verlichtings-nationalisten wanhopig zoekende naar een antwoord; een wapen om ons, of abstracter; de verlichtingsidealen, te beschermen. Is het tegenstrijdig om dan juist het christendom aan te grijpen? Ja en nee.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 12:37:13 ]
pi_169649524
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:25 schreef remlof het volgende:
"De homeopathische verdunning van het Nederlandse volk" waar ie het over had.
Een zo`n uitspraak en hij is gelijk van de rassenleer bij jou ?

Extreemlinks is wel snel tevreden hé ?
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:26 schreef Klopkoek het volgende:
De meesten zijn het er wel over eens dat DENK een abject clubje is. Bovendien is het groeipotentieel daarvan niet zo groot. Ze zullen de andere partijen ook niet zo snel beinvloeden.

Thierry Baudet is gewoon echt een ander verhaal. Ook omdat er de verdenking bestaat van dubbele agenda's en geheime agenda's.
:D I see what you did there _O-
Je gaat er vanuit dat DENK niet groter gaat worden.
Maar Baudet verdenk je van dubbele en geheime agenda`s

Als je nu een partij moet verdenken van dubbele en geheime agenda`s dan is dit juist DENK :{w
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:44 schreef 99.999 het volgende:
Gezien zijn eerdere uitspraken en keuzes voor vrienden past mijn idee inderdaad beter.
Als je dat uitgangspunt aanhoudt dan is GroenLinks helemaal een staatsgevaarlijk clubje.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:41 schreef Klopkoek het volgende:
Een ander belangrijk verschil is dat DENK nog enigszins voor verbindende en emancipatoire pretenties staat (zoals Kuyper en de Katholieken vroeger).
DENK verbindend _O-
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:48 schreef Klopkoek het volgende:
“Laat ik het zo zeggen”, zei Kuzu, “oprukkend xenofobisch nationalisme en racisme in Nederland is een probleem. Maar natuurlijk is het niet zo dat alle Nederlanders fascisten zijn.”

Wat is daar mis mee? DENK kraamt een hoop onzin uit maar deze verklaring is pure waarheid.
Nee, dat is het niet.
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:02 schreef Spanky78 het volgende:
Grappig is, dat afhankelijk van je definitie GroenLinks ook populisme bedrijft. Met die rallies, persoonsverheerlijking en vooral een 'gevoel' en wat minder uitvoerbaar 'plan'.
Met rallies/bijeenkomsten in een bierhal nog wel.
Waar hebben we dat eerder gezien :{w
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 10:55 schreef 99.999 het volgende:
Je zit hier dus enkel dom te trollen in een serieus subforum.
Zei de grootste trol van Fok _O-
pi_169649826
quote:
Waarom twee opinies meeposten met een link naar het filmpje? Mensen kunnen het best hun eigen mening vormen zonder gestuurd te worden.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:12:49 #210
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169650300
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:49 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Waarom twee opinies meeposten met een link naar het filmpje? Mensen kunnen het best hun eigen mening vormen zonder gestuurd te worden.
Omdat daar nog wat nuttige context over die hele Julien Blanc in staat.

"Zo raadt Blanc mannen aan om vrouwen bij de keel te grijpen, om het hoofd van een vrouw richting zijn kruis te trekken en om haar te isoleren van haar familie en vrienden.
Volgens Baudet voldoet Blanc aan een belangrijke behoefte van door de vrouwenemancipatie onzeker geworden jonge mannen. Die mannen zijn volgens hem onzeker omdat jonge vrouwen gemeen zijn in de liefde."

De hele vermeende feminisering van de maatschappij (lees: voortschrijdende beschaving ipv machismo) is trouwens een typisch rechts conservatief thema.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169650381
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omdat daar nog wat nuttige context over die hele Julien Blanc in staat.

"Zo raadt Blanc mannen aan om vrouwen bij de keel te grijpen, om het hoofd van een vrouw richting zijn kruis te trekken en om haar te isoleren van haar familie en vrienden.
Volgens Baudet voldoet Blanc aan een belangrijke behoefte van door de vrouwenemancipatie onzeker geworden jonge mannen. Die mannen zijn volgens hem onzeker omdat jonge vrouwen gemeen zijn in de liefde."

De hele vermeende feminisering van de maatschappij (lees: voortschrijdende beschaving ipv machismo) is trouwens een typisch rechts conservatief thema.
Goede selectieve post. Zal ik ook doen uit het Volkskrant artikel:

Thierry Baudet heeft gelijk
pi_169650530
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2012 is het meest verschrikkelijke jaar om dit soort conclusies te trekken. Dat waren verkiezingen waarbij onstrategisch stemmen een onbetrouwbare uitslag hebben opgeleverd.
De discussie begon omdat jij niet snapte waarom mensen zeggen dat Nederland verrechtst. Dan is het logisch om 2012 erbij te pakken. Maar zoals je hebt kunnen lezen was de verrechtsing zichtbaar zowel wanneer 2017 met 2012 werd vergeleken, als wanneer 2017 met 2010 werd vergeleken. :)
quote:
Daarbij vind ik het knap hoe jij het zo weet te draaien dat je voor het verschil van 2010 naar 2017 een andere conclusie weet te trekken.
Nu geef je me teveel eer. :P Het is een kwestie van naar de volledige uitslag kijken, en de relatieve verschillen tussen links en rechts in zetelaantal te tellen. Dan kun je niet anders dan concluderen dat Nederland is verrechtst. (Nogmaals, of dat erg is, is een andere discussie.)
quote:
Groen Links is de meest linkse partij die er is en die partij is groter dan ooit. Mag ik dan zeggen dat er sprake is van verlinksing?
Je mag het zeggen, maar het slaat nergens op, omdat je maar op één partij focust.
Een hypothetisch, extreem, voorbeeld om dat punt te verduidelijken.

Stel de zetelverdeling was als volgt:
2012
GroenLinks: 4
PvdA: 146

2017
GroenLinks: 14
VVD: 136

De zetels van GroenLinks zijn zoals er ook daadwerkelijk gestemd is, de rest is fictief. Dan is GroenLinks inderdaad groter geworden, en zelfs de grootste linkse partij. Maar dan is er toch echt sprake van een verrechtsing (en niet zo'n beetje ook), omdat in plaats van dat links 150 zetels haalt, ze er nog maar 14 halen en rechts de overige 136 zetels bezit.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:22:42 #213
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169650536
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:16 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Goede selectieve post. Zal ik ook doen uit het Volkskrant artikel:

Thierry Baudet heeft gelijk
Leg uit, wat is er selectief aan?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169650776
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leg uit, wat is er selectief aan?
Jij pakt alleen een stuk tekst wat negatief is over Baudet, je kan net zo makkelijk een positief stuk tekst uit die twee opinies vissen.

Overigens is grappig dat Baudet compleet neutraal is in het hele verhaal. Hij legt feitelijk alleen maar uit.
  maandag 20 maart 2017 @ 13:48:05 #215
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169651093
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:33 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Jij pakt alleen een stuk tekst wat negatief is over Baudet, je kan net zo makkelijk een positief stuk tekst uit die twee opinies vissen.

Overigens is grappig dat Baudet compleet neutraal is in het hele verhaal. Hij legt feitelijk alleen maar uit.
Baudet is geenszins neutraal over Julien Blanc, en zijn uitwerpselen. Hij verdedigt en vergoelijkt hem te vuur en te zwaard.

In zekere zin is hij dus een rechts Gutmensch. Dat wat hij 'links' verwijt (goedpraten, pappen en nathouden) doet hijzelf ook.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169651198
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:13 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hij heeft het over de NL waarden en dweept niet met Blanc, maar legt met goede argumenten uit waarom zoveel jonge mannen behoefte hebben aan types als Blanc.
Ik draai dus niets 180 graden en dweep ook niet met Baudet.
Lees jij eigenlijk wel wat er allemaal staat in deze reeks? Het ging in de voorafgaande discussie vrij duidelijk om het christendom:

quote:
Okee, wat ook grappig is, was dat Thierry er laatst voor pleitte om kinderen verplicht het christendom bij te brengen op alle scholen. Want ja, Thierry zelf is namelijk een zogenaamde 'cultuur-christen' en dat zou, in weerwil van het feit dat de meerderheid van de bevolking inmiddels geen religie meer aanhangt, iedereen dus moeten zijn. Want het christendom vertegenwoordigt de goede normen en waarden, zeg maar.
Dat staat dus vrij haaks op het wereldbeeld dat de Blancjes van deze wereld propageren. Verder lijk je ook niet echt te snappen dat het feit dat jij je goed kan vinden in de opvattingen van Thierry niet betekent dat hij niet met dat soort types dweept.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_169651350
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees jij eigenlijk wel wat er allemaal staat in deze reeks? Het ging in de voorafgaande discussie vrij duidelijk om het christendom:

[..]

Dat staat dus vrij haaks op het wereldbeeld dat de Blancjes van deze wereld propageren. Verder lijk je ook niet echt te snappen dat het feit dat jij je goed kan vinden in de opvattingen van Thierry niet betekent dat hij niet met dat soort types dweept.
Ik zie hier alleen maar van horen zeggen. Als Baudet daadwerkelijk het Christendom wil propageren dan ben ik het daar zeker niet mee eens. Ik zie graag een link naar een filmpje waarin hij dit daadwerkelijk zegt.

Verder gebruik jij m.i. het woord dwepen volgens je eigen definitie. Hij is zeker niet kritiekloos t.o.v. Blanc, dus van dwepen is geen sprake.
pi_169651419
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Baudet is geenszins neutraal over Julien Blanc, en zijn uitwerpselen. Hij verdedigt en vergoelijkt hem te vuur en te zwaard.

Toch wel. Hij legt de behoefte uit en ziet de voordelen van de 'seminars' over versieren. Hier is je Volkskrant artikel het ook mee eens overigens.
  maandag 20 maart 2017 @ 14:27:53 #219
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169652126
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:00 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Toch wel. Hij legt de behoefte uit en ziet de voordelen van de 'seminars' over versieren. Hier is je Volkskrant artikel het ook mee eens overigens.
De opinieredactie van de Volkskrant werd geleid door Chris Rutenfrans en Martin Sommer. Die zitten inderdaad in datzelfde 'Cliteur hoekje'.

Hoeven we niet ingewikkeld over te doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169652315
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees jij eigenlijk wel wat er allemaal staat in deze reeks? Het ging in de voorafgaande discussie vrij duidelijk om het christendom:

[..]

Dat staat dus vrij haaks op het wereldbeeld dat de Blancjes van deze wereld propageren. Verder lijk je ook niet echt te snappen dat het feit dat jij je goed kan vinden in de opvattingen van Thierry niet betekent dat hij niet met dat soort types dweept.
Diegene die jij daar quote post complete onzin. Graag een link of bron waar Thierry dit gezegd zou hebben.
pi_169652364
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De opinieredactie van de Volkskrant werd geleid door Chris Rutenfrans en Martin Sommer. Die zitten inderdaad in datzelfde 'Cliteur hoekje'.

Hoeven we niet ingewikkeld over te doen.
Ik doe nergens ingewikkeld over. Jij postte dat opiniestukje.

[ Bericht 0% gewijzigd door sol1taire op 20-03-2017 14:46:26 ]
pi_169661534
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Diegene die jij daar quote post complete onzin. Graag een link of bron waar Thierry dit gezegd zou hebben.
Deze link ?

http://www.dagelijksestan(...)lijke-waarden-nodig/
pi_169661782
quote:
Ik snap zijn punt, maar ben het in dezen niet met hem eens. Van mij mag het bijzonder onderwijs afgeschaft worden.
pi_169663541
Baudet zegt:
"dat fundamentele probleem,dat fundamentele gebrek aan zelfvertrouwen wat wij hebben in onze cultuur, zelfhaat alshetware, die we proberen te ontstijgen door alles in bureaucratische procedures te vangen, door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, doordat er nooit meer een Nederlander kan ontstaan, zodat wie wij zijn niet meer gestalte kan krijgen en door onze zelfbeschikking, ons democratisch parlement volledig afhankelijk te maken van allerlei abstracte overlegorganen in de VN, in de EU en overal, dat heeft allemaal één oorzaak, en die oorzaak is onze cultuur van zelfhaat."

Hoezo zelfhaat? Lees hieronder:

Nederland staat op de zesde plaats van de lijst van gelukkigste landen ter wereld
http://nos.nl/artikel/216(...)nden-ter-wereld.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 20-03-2017 21:24:41 ]
pi_169665128
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet zegt:
"dat fundamentele probleem,dat fundamentele gebrek aan zelfvertrouwen wat wij hebben in onze cultuur, zelfhaat alshetware, die we proberen te ontstijgen door alles in bureaucratische procedures te vangen, door de Nederlandse bevolking homeopatisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, doordat er nooit meer een Nederlander kan ontstaan, zodat wie wij zijn niet meer gestalte kan krijgen en door onze zelfbeschikking, ons democratisch parlement volledig afhankelijk te maken van allerlei abstracte overlegorganen in de VN, in de EU en overal, dat heeft allemaal één oorzaak, en die oorzaak is onze cultuur van zelfhaat."

Hoezo zelfhaat? Lees hieronder:

Nederland staat op de zesde plaats van de lijst van gelukkigste landen ter wereld
http://nos.nl/artikel/216(...)nden-ter-wereld.html
Er is wel een soort van zieligheidsindustrie/zelfhaat te bespeuren hoor. De reden dat wij zoveel geld aan Afrika geven is omdat we ons 'schuldig' voelen over wat daar gebeurd. Hetzelfde met de Syrische vluchtelingen. Er begint ook echt een groep mensen te komen die bijvoorbeeld gehoor wil geven aan herstelbetalingen voor slaven of zwarte piet wil afschaffen om een paar zeurpieten tegemoet te komen.

Er is gek genoeg in Europa een behoorlijke cultuur van zelfhaat.
pi_169665598
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De media is geconcentreerder dan ooit en niet meer in handen van de journalisten (de werkvloer) maar in handen van politiek benoemde raden van bestuur en grootkapitalisten.

Het gevolg is dat 50+% van de geschreven media berichtgeving op ging aan Wilders en Rutte. In sommige media zelfs 70+%. Bron: Financieel Dagblad.

De zendtijd die lijsttrekkers op TV kregen verschilde ook nogal.
http://www.lijsttracker.nl/

Vervolgens is er ook nog een dubieuze rol gespeeld door 'identiteit', 'immigratie' en 'integratie' zo centraal te stellen, en zonder dat daadwerkelijk daar een goed debat over werd gevoerd. Met "vrouwenrechten zijn een 2000 jaar oude traditie".

75% van de media zendtijd ging op aan het thema 'cultuurbehoud' en 'identiteit'.

Het doet me denken aan de eveneens dubieuze (en manipulatieve) berichtgeving in de aanloop naar de Irak oorlog. Dat kwam later ook wel naar buiten, hoe adverteerders daar rechtstreeks opdracht toe gaven (heeft de baas van CNN zelf op camera verklaard).
De social media worden steeds belangrijker. Met uiteraard een veiligheidsklep voor fakenieuws (vb factcheckers).
pi_169665821
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:50 schreef Nintex het volgende:

Er is gek genoeg in Europa een behoorlijke cultuur van zelfhaat.
onzin dit beweren lijkt wel wat op een haat naar bepaalde meningen .
En dan de verwijten projecteren op de hele groep lijkt idd op zelfhaat.
Maar wellicht is het eerder dom generaliserend
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 22:18:12 #228
54278 crew  Tijger_m
42
pi_169666045
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:50 schreef Nintex het volgende:

Er is gek genoeg in Europa een behoorlijke cultuur van zelfhaat.
En het bewijs daarvoor is?

Zelfhaat is het als landen verantwoordelijkheid nemen voor zaken uit het heden en verleden blijkbaar. Raar. Zelfhaat als het Westen probeert Afrikaanse landen omhoog te stuwen wat voor ons een enorm voordeel zal opleveren economisch gezien.

Vinden dat zwarte piet in 2017 toch wel wat pijnlijk begint te worden? Zelfhaat, natuurlijk.

Wat een dom gelul allemaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_169666763
Een mooi voorbeeld is Merkel die vies is van haar eigen vlag.



of Schulz die de liberale Europese waarden uit het raam gooit om twee jurken te pleasen.


Nog zoiets... Bohmermann buiten de gebruikelijke 'ik schop tegen het establishment' aan collega's, zoals Hans Teeuwen geen haan die er naar kraaide.

Frits Bolkestein had er in 2011 nog over geschreven in de WSJ:
https://www.wsj.com/articles/SB10001424052702303745304576360993215502566
pi_169667031
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:41 schreef Nintex het volgende:
Een mooi voorbeeld is Merkel die vies is van haar eigen vlag.

Hoezo vies van de Duitse vlag ?
Je ziet beelden , iemand suggereert wat en dat past bij je flauwekul van zelfhaat.
Wat gebeurde daar echt?

En Schulz is niet tegen de europese cultuur met diens belangrijke waarden als democratie, meningsuiting en tolerantie. Dat is jouw frame.
En alswel, dat is nog geen bewijs van culturele zelfhaat.
  maandag 20 maart 2017 @ 22:53:55 #231
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169667151
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:02 schreef Webschip het volgende:

[..]

De social media worden steeds belangrijker. Met uiteraard een veiligheidsklep voor fakenieuws (vb factcheckers).
Op social media zie je natuurlijk dezelfde 'grote geld' manipulatie. Met Trump als winnaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169667977
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dus Somalische experts waar we in NL behoefte aan hebben zijn bij voorbaat niet welkom? Een Somalische hartchirurg met een schoon blazoen en kloppende diploma's? Even los van het feit of er daar veel van zijn of niet.

[..]
Somalische experts _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Als er in Somalië "experts" op relevante gebieden zouden zijn dan zou Somalië geen failed state zijn.

Als er één land is waarvan we categorisch mensen moeten weigeren dan is het Somalië. Tenzij je zelf ook een failed state wilt worden.
pi_169668556
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Somalische experts _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Als er in Somalië "experts" op relevante gebieden zouden zijn dan zou Somalië geen failed state zijn.

Als er één land is waarvan we categorisch mensen moeten weigeren dan is het Somalië. Tenzij je zelf ook een failed state wilt worden.
Ze zijn anders wel vooruitstrevend op het gebied van piraterij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169668605
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ze zijn anders wel vooruitstrevend op het gebied van piraterij.
En het kauwen van qat.
pi_169672258
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh maar hierin ben ik het met je eens hoor. Ik volg Thierry in deze dan ook absoluut niet, al snap ik wel waar vanuit hij redeneert. 'Hoe nu verder' is een lastige vraag als we de mens, en wat hij is, daarin niet centraal stellen. Volgens mij zijn we nog helemaal niet toe aan het realiseren van een globaal 'werkbaar alternatief', en is het gevaarlijk om ons daar zonder meer voor open te stellen (het oude volledig achter te laten) zolang er nog miljarden gebonden zijn aan een cohesieglijmiddel als de islam of een nationalistische of etnische collectie-identiteit. Het humanisme als overgangsmiddel is misschien hét idee, maar ook die heeft zijn dogmatische -bijna religieuze- valkuilen. Misschien moeten we wachten op een globaal paradigmaverschuiving gecreëerd door iets wat buiten onze wil omgaat; inderdaad een AI. Had nooit bedacht dat verschillende AI verschillende zullen kunnen ontwikkelen. Zou de een dan ook slimmer dan de ander kunnen zijn? Als gevolg van wat ontstaan de verschillende opvattingen? Hoe dan ook, tot dan misschien nationaal/continentaal ('wij zijn de verlichten Europeanen') collectivisme? Dat is in elk geval waar ik hoopte; een op meer 'natuurlijke' wijze (cultureel en ethisch) tot elkaar gekomen Europa. En vervolgens een projectie daarvan op de rest van de wereld. Van binnenuit naar buiten, i.p.v. de buitenwereld geplaatst in Europa.

Wat betreft vluchtelingen; het is nogal flauw om te stellen dat 'we dat dan maar hadden moeten doen'. Er zijn genoeg stemmen vanuit de bevolking geweest om dat te doen. Het zou immers de meest humanistische benaderwijze geweest zijn. Nu besteden ze in Duitsland 70/100 miljard aan het integreren van een (relatief, hè) handjevol migranten, terwijl er nog (honderd)tientallen miljoenen lijden die voor veel minder geholpen hadden kunnen worden. Die pretentie van behulpzaamheid in het centrum van de nieuwe wereld is zo doorzichtig als wat. Je zegt wat ik ook al jaren roep; erg frustrerend dat er desondanks nog zoveel mensen zijn die mee gaan in het 'ik ben lief dus ik nodig mensen uit, ongeacht de gevolgen'-verhaaltje. Je komt tot enge theorieën zodra je je begint af te vragen wáárom het dan wél gedaan wordt.
Over vluchtelingen, de vraag blijft staan en de noodzaak blijft aanwezig.
Het is niet alleen maar een cynische opmerking maar vooral ook een oproep om eindelijk te beginnen met dat wat nodig is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_169672710
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:25 schreef remlof het volgende:

[..]

"De homeopathische verdunning van het Nederlandse volk" waar ie het over had.
Baudet stamt zelf af van Franse immigranten.
En NL is begin 19e eeuw ooit een provincie geweest van Frankrijk. Dus geen "bezet gebied" maar daadwerkelijk opgegaan in Frankrijk.
Het gevaar van verdunning door Franse invloed wat uiteindelijk tot de teloorgang van Nederland zal leiden, is zeker aanwezig bij Franse invloeden.
Temeer daar alle generaties van de familie baudet hebben gekozen voor Franse voornamen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_169674694
quote:
8s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tssk, die zwartjes zien ook overal racisme in.
In deze opmerking bijv. Men kan dat ook zien als racisme.
Ik vind het gewoon lullig , discriminerend en asociaal
Dat verkleinwoord zwartjes is denigrerend bedoeld, minachtend doen op basis van iemands ras
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:46:36 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169674711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:45 schreef Bluesdude het volgende:

In deze opmerking bijv. Men kan dat ook zien als racisme.
Ik vind het gewoon lullig , discriminerend en asociaal
Dat verkleinwoord zwartjes is denigrerend bedoeld, minachtend doen op basis van iemands ras
Ik zal de volgende keer een sarcasme-disclaimer plaatsen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169674852
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer een sarcasme-disclaimer plaatsen.
Dat heb jij helemaal niet meer nodig joh.
pi_169675045
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer een sarcasme-disclaimer plaatsen.
Of doe eens niet dat afgezaagde sarcasme.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 13:12:27 #241
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_169675054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:11 schreef Bluesdude het volgende:

Of doe eens niet dat afgezaagde sarcasme.
Of zeur/zaag gewoon niet zo omdat je de intentie achter een post niet begrijpt. Die er echt enorm dik bovenop lag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_169675288
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In Buitenhof gister geen woord over Denk maar wel Baudet weer een racist noemen.
Hij werd niet een racist genoemd in Buitenhof van 19 maart.
Willem Schinkel zei:
" Thierry Baudet , die eigenlijk openlijk racistische en sexistische uitspraken doet"
https://www.npo.nl/buiten(...)55/POMS_VPRO_7895861 begin op 7.00 minuten

Logisch dat mensen racisme zien in die uitspraak van homeopatische verdunning.
Zelf ontkent Baudet dat hij ras bedoelde. Hij bedoelde "cultuur" .
Het is net zo discriminerend Om een paar mensen van een andere cultuur te bestempelen als grote dreiging voor de Nederlandse cultuur, wat tot afschaffing van Nederlandse cultuur leidt.
De een noemt het een raszuiverheidopvatting, ik noem het een cultuurzuiverheid streven
pi_169675438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij werd niet een racist genoemd in Buitenhof van 19 maart.
Willem Schinkel zei:
" Thierry Baudet , die eigenlijk openlijk racistische en sexistische uitspraken doet"
https://www.npo.nl/buiten(...)55/POMS_VPRO_7895861 begin op 7.00 minuten

Logisch dat mensen racisme zien in die uitspraak van homeopatische verdunning.
Zelf ontkent Baudet dat hij ras bedoelde. Hij bedoelde "cultuur" .
Het is net zo discriminerend Om een paar mensen van een andere cultuur te bestempelen als grote dreiging voor de Nederlandse cultuur, wat tot afschaffing van Nederlandse cultuur leidt.
De een noemt het een raszuiverheidopvatting, ik noem het een cultuurzuiverheid streven
Bedoel je hier discriminatie in de letterlijke, de maatschappelijke of juridische betekenis?
Is het wel discriminatie als je mensen wil buitensluiten die niets op hebben met de waarden zoals vrijheid van meningsuiting e.d.?
pi_169675667
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:34 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Bedoel je hier discriminatie in de letterlijke, de maatschappelijke of juridische betekenis?
Morele zin
En zeker is het asociaal om mensen vanwege hun niet-nederlandse afkomst op zich te schetsen als een gevaar voor het voortbestaan van de Nederlandse cultuur.
Hij is zelf zo'n verdunde Nederlander...... Belgisch, Duits, Javaans, Chinees. Hij bewijst zelf al zijn ongelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 21-03-2017 13:54:23 ]
pi_169675818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Morele zin
En zeker is het asociaal om mensen vanwege hun niet-nederlandse afkomst op zich te schetsen een gevaar voor het voortbestaan van de Nederlandse cultuur.
Hij is zelf zo'n verdunde Nederlander...... Belgisch, Duits, Javaans, Chinees. Hij bewijst zelf al zijn ongelijk.
Hij bedoelt wat anders met Nederlander dan jij.
pi_169675835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:54 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hij bedoelt wat anders met Nederlander dan jij.
Hij noemt zichzelf toch Nederlander? Ik noem hem ook zo. Dan zijn we het op dit punt eens.
pi_169675957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij werd niet een racist genoemd in Buitenhof van 19 maart.
Willem Schinkel zei:
" Thierry Baudet , die eigenlijk openlijk racistische en sexistische uitspraken doet"
https://www.npo.nl/buiten(...)55/POMS_VPRO_7895861 begin op 7.00 minuten

Logisch dat mensen racisme zien in die uitspraak van homeopatische verdunning.
Zelf ontkent Baudet dat hij ras bedoelde. Hij bedoelde "cultuur" .
Het is net zo discriminerend Om een paar mensen van een andere cultuur te bestempelen als grote dreiging voor de Nederlandse cultuur, wat tot afschaffing van Nederlandse cultuur leidt.
De een noemt het een raszuiverheidopvatting, ik noem het een cultuurzuiverheid streven
Homeopatische verdunning van het begrip racisme.

Willem Schinkel is zelf een racist als hij mensen met wie hij het niet eens is, voor racist uitmaakt.
pi_169676072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 14:03 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Homeopatische verdunning van het begrip racisme.

Willem Schinkel is zelf een racist als hij mensen met wie hij het niet eens is, voor racist uitmaakt.
Waarom kies je toch die eeuwige slachtofferrol?
pi_169676091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij noemt zichzelf toch Nederlander? Ik noem hem ook zo. Dan zijn we het op dit punt eens.
Hij noemt iemand een Nederlander als deze persoon de Nederlandse nationaliteit heeft en (belangrijker nog) de Nederlandse waarden onderschrijft. Afkomst, geloof etc. doet er niet zoveel toe. Tenminste dat heb ik ervan begrepen.

zie https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/wet-bnw
pi_169676153
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:41 schreef Nintex het volgende:
Een mooi voorbeeld is Merkel die vies is van haar eigen vlag.

[ afbeelding ]
Onzin!
Merkel heeft geen hekel aan de (Duitse) vlag.
Alleen moet je bij officiële gelegenheden niet te pas en te onpas de vlag te voorschijn halen. Protocollair zijn daar regels aan verbonden. Hij mag niet op de grond vallen. Er mag niet mee gespot worden. etc.
Merkel komt in een moeilijk parket wanneer zij wat met die vlag "moet doen".
Dus: weggeven aan een omstander en niet meer in beeld brengen is de beste "Lösung".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')