Neeeej Niet per coupé deuren Weet je hoe 1840 dat is Maar dat zou nog tot 2005 rondgereden hebben zo??quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:46 schreef James1988 het volgende:
Een groep enthousiastelingen van de Southern Electric Traction Group is een inzamelingsactie gestart voor de restauratie van 4VEP nummer 423417 "Gordon Pettit", een serie elektrisch treinstellen die van 1967 t/m 2005 op de sporen in het zuiden van Engeland te vinden was.
Onder de naam "Buy the VEP a Pint" probeert de SETG £25.000 in te zamelen voor de restauratie, zodat ze er later weer mee over Brits ijzer kunnen scheuren.
[ afbeelding ]
Ja, echt! In 2005 zijn de laatste buiten dienst gegaan.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neeeej Niet per coupé deuren Weet je hoe 1840 dat is Maar dat zou nog tot 2005 rondgereden hebben zo??
En ook dat is nog dagelijkse kost, de deuren van een IC125 hebben alleen handgrepen aan de buitenkant.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb in 2012 trouwens nog in een trein gezeten waarbij je het raam (de glasplaat) in de deur eerst aan een leren riem omlaag moest laten zakken waarna je met je hand de klink van de buitenkant open kon doen
Mooie foto's! Is die achterste 151 van DB? Of is die nog gewoon roodquote:Op dinsdag 14 maart 2017 22:53 schreef dennistd het volgende:
Vanmiddag tussen Duisburg en Düsseldorf geweest voor het omgeleide Fernverkehr en Abellio, vanwege de werkzaamheden tussen Düsseldorf Hbf en Flughafen. Hier alvast twee plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier, een filmpje over het vertrekproces:quote:
Die Class 121 is tenminste wel voorzien van de modernste snufjes zoals led-frontseinen en, jawel: handgrepen aan de binnenkant!quote:Op dinsdag 14 maart 2017 21:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, echt! In 2005 zijn de laatste buiten dienst gegaan.
En zelfs vandaag de dag worden er nog "slammers" ingezet, Chiltern Railways gebruikt een paar Class 121's voor spitsslagen tussen Princes Risborough en Aylesbury.
[ afbeelding ]
Een Class 121 "bubble car", die al 57 jaar dienst doet.
[..]
En ook dat is nog dagelijkse kost, de deuren van een IC125 hebben alleen handgrepen aan de buitenkant.
Dat zijn die buitenborden daar? Die kunnen geen rood weergeven heb ik mij laten vertellen..quote:Op woensdag 15 maart 2017 18:37 schreef FredvZ het volgende:
NS is trouwens wel lekker inconsequent met die nieuwe layout. Op Delft Zuid bijvoorbeeld staat nog steeds de oude layout. Best onhandig als je de vertraging in rode letters verwacht en het komt in wit op blauw.
Jep, die buitenboden. Kan het me haast niet voorstellen dat die schermen alleen wit en blauw weer kunnen geven, ze kunnen immers ook wit weergeven (en wit is in 99,99999% van de systemen rood+groen+blauw)quote:Op woensdag 15 maart 2017 19:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zijn die buitenborden daar? Die kunnen geen rood weergeven heb ik mij laten vertellen..
Christus te paard zeg Je kunt ook OVERAL jeuk aan hebbenquote:Op woensdag 15 maart 2017 18:37 schreef FredvZ het volgende:
Best onhandig als je de vertraging in rode letters verwacht en het komt in wit op blauw.
Niet iedereen is gezegend met 100% functionerende ogenquote:Op woensdag 15 maart 2017 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Christus te paard zeg Je kunt ook OVERAL jeuk aan hebben
Zou je echt denken dat ze dat over het hoofd hebben gezien?quote:Op woensdag 15 maart 2017 19:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep, die buitenboden. Kan het me haast niet voorstellen dat die schermen alleen wit en blauw weer kunnen geven, ze kunnen immers ook wit weergeven (en wit is in 99,99999% van de systemen rood+groen+blauw)
ik denk dat het gewoon een ontwerpbeslissing is geweest en dat het nu "opeens" "totaal onmogelijk" isquote:Op woensdag 15 maart 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou je echt denken dat ze dat over het hoofd hebben gezien?
VVD,d66,CDA en CU is 75. SGP er misschien bij als het op 75+ moet komen?quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:58 schreef James1988 het volgende:
Moet ik nog maar zien, gaat geen makkelijke formatie worden
Met de 31 zetels van de VVD en de 50+ van Krol ben je er ook alquote:Op woensdag 15 maart 2017 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VVD,d66,CDA en CU is 75. SGP er misschien bij als het op 75+ moet komen?
quote:Op woensdag 15 maart 2017 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Christus te paard zeg Je kunt ook OVERAL jeuk aan hebben
What's next? "Whuu whuu beetje onhandig als je de vertraging in een schreefloze Helvetica light 88 punts verwacht en hij komt ineens in 84 punts "
Die AOW-leeftijd gaat echt niet terug naar 65 jaarquote:Op woensdag 15 maart 2017 22:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Met de 31 zetels van de VVD en de 50+ van Krol ben je er ook al
Helvetica mét schreef lijkt me trouwens best knap.quote:
quote:Op woensdag 15 maart 2017 22:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Met de 31 zetels van de VVD en de 50+ van Krol ben je er ook al
Begin niet over "Courier Avec" waar Fred bij isquote:Op woensdag 15 maart 2017 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Helvetica mét schreef lijkt me trouwens best knap.
Delft Centraal viel de nieuwe layout me wel op, is er wel duidelijker op gewordenquote:Op woensdag 15 maart 2017 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Begin niet over "Courier Avec" waar Fred bij is
Ik denk dat het dan stabieler is om met drie partijen te regeren en dan per onderwerp steun te verzamelen. Dat levert de meeste bewegingsvrijheid voor een kabinet op.quote:Op woensdag 15 maart 2017 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VVD,d66,CDA en CU is 75. SGP er misschien bij als het op 75+ moet komen?
Dat is wel vaker gebeurt met ddz toch?quote:Op donderdag 16 maart 2017 08:32 schreef James1988 het volgende:
Twee DDZ-viertjes vonden elkaar niet zo lief en besloten tussen Breda en Tilburg afscheid van elkaar te nemen.
Dat is de trein die ik normaalgesproken neem, maar vanochtend had ik moeite met opstaan
Dat is inderdaad wel eens eerder gebeurd.quote:Op donderdag 16 maart 2017 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is wel vaker gebeurt met ddz toch?
Zo te zien 76 zetels, dus dat zal het kabinet wel wordenquote:Op woensdag 15 maart 2017 22:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VVD,d66,CDA en CU is 75. SGP er misschien bij als het op 75+ moet komen?
ja, maar toen was het volgens mij dat het niet tussen de stellen splitste, maar dat, net als in België vorige week, zich een paar rijtuigen afsplitstenquote:Op donderdag 16 maart 2017 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is wel vaker gebeurt met ddz toch?
Gelukkig gebeurt dit niet zo heel vaak, en zijn het twee treinstellen. Dat is onhandig, maar niet onveilig. Wanneer een trein ineens rijtuigen verliest, zoals een paar dagen terug in België gebeurde, is het risico een stuk groter.quote:Op donderdag 16 maart 2017 08:58 schreef MTL het volgende:
Mja, die DDZ koppeling is heel precies qua koppelen. Doe je iets net niet helemaal goed, dan gebeurd er zoiets. Na het vorige incident met spontaan ontkoppelen werd er gehamerd op de controlepunten voor het goed gekoppeld zitten, dus er zal een dezer dagen wel weer opnieuw een schrijven komen dat je na het koppelen die dingen visueel goed moet controleren.
nee joh! boem is hoquote:Op donderdag 16 maart 2017 08:58 schreef MTL het volgende:
Mja, die DDZ koppeling is heel precies qua koppelen.
Doe ik het een keer met een 'd', zoals je, blijkens jouw vorige post, wilde... Is het weer niet goedquote:
Ja, lach er maar om.quote:Op woensdag 15 maart 2017 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Begin niet over "Courier Avec" waar Fred bij is
Zelfs de GPS module die altijd aan blijft staan is niet meer actief? (Oftewel: Zwitserland al gebeld?)quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:57 schreef Maegrim het volgende:
Iemand een idee waar loc 186-004 uithangt....? Nedtrain is em kwijt
De Belgen hebben rond 2000 sloten met loks van GPS voorzien omdat ze ze kwijt waren. Eéntje vind ik nog best acceptabelquote:Op donderdag 16 maart 2017 10:02 schreef MTL het volgende:
[..]
Zelfs de GPS module die altijd aan blijft staan is niet meer actief? (Oftewel: Zwitserland al gebeld?)
Dat is wel au
Nou, volgens MBN staat ie hier. Volgens mij niet, net het hele terrein afgefietstquote:Op donderdag 16 maart 2017 10:02 schreef MTL het volgende:
[..]
Zelfs de GPS module die altijd aan blijft staan is niet meer actief? (Oftewel: Zwitserland al gebeld?)
Dat is wel au
quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:10 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Nou, volgens MBN staat ie hier. Volgens mij niet, net het hele terrein afgefietst
al eens achter het juk gezocht?quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:10 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Nou, volgens MBN staat ie hier. Volgens mij niet, net het hele terrein afgefietst
Zeker.quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Fijn eah, relativeren door te vergelijken met de Belgen <3
Misschien moet het MBN keertje naar buiten?quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:10 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Nou, volgens MBN staat ie hier. Volgens mij niet, net het hele terrein afgefietst
Ze hebben er toch genoegquote:Op donderdag 16 maart 2017 09:57 schreef Maegrim het volgende:
Iemand een idee waar loc 186-004 uithangt....? Nedtrain is em kwijt
Die is verwijderd PSMquote:Op donderdag 16 maart 2017 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste Spinter Nieuwe Generatie is op weg naar Velim voor testwerk
Filmpje stond gewoon op het account van de NS. Weird danquote:
Lekker dan..... Voorheen deed Alstom dat ook met één van hun filmpjes.quote:
Terecht. Hogere frequenties beginnen steeds meer negatieve gevolgen te hebben. Dat mag wel een keer over zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:21 schreef b2py het volgende:
http://locov.nl/actueel/p(...)stregeling-2018.aspx
Locov allerminst tevreden over voorstel dienstregeling 2018
Was dat maar het enige wat er aan de hand is. De verbinding Enkhuizen-Amsterdam wordt zo langzamerhand nog trager dan toen er enkelspoor over de gehele lengte was en er een stoomtrein reed. Heel veel overstappen worden gesloopt en diverse sprinters staan regelmatig 7 - 10 minuten wortel te schieten omdat de treinpaden voor en na een knelpunt niet meer aan elkaar passen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
nja als je een 10 minutendienst gaat invoeren in een kwartier/halfuur landschap is het logisch dat het aan de randjes scheef loopt. Als je gewoon landelijk alles 10-minutendienst gaat rijden heb je dat gezeik ook niet. Dat moet de locov ook wel zien.
Dan ben je ook wel een strontmongool ook natuurlijk. Iedereen die er een kwart seconde over nadenkt snapt dat dat levensgevaarlijk is. Rednecksquote:
Het wordt gewoon hoog tijd voor spoorverdubbeling op Uitgeest-Den Bosch denk ik...quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Was dat maar het enige wat er aan de hand worden. De verbinding Enkhuizen-Amsterdam wordt zo langzamerhand nog trager dan toen er enkelspoor over de gehele lengte was en er een stoomtrein reed. Heel veel overstappen worden gesloopt en diverse sprinters staan regelmatig 7 - 10 minuten wortel te schieten omdat de treinpaden voor en na een knelpunt niet meer aan elkaar passen.
quote:
NS Logistiek be like:quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:21 schreef b2py het volgende:
http://locov.nl/actueel/p(...)stregeling-2018.aspx
Locov allerminst tevreden over voorstel dienstregeling 2018
De 186 005 heb ik vanmorgen nog gezien aan de ICD, geen idee of er aan de andere kant van de stam de 186 004 stond.quote:Op donderdag 16 maart 2017 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben er toch genoeg
Dit was de loc een maand geleden
ziet er goed uitquote:
West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar één boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar.quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
De reizigers boven Zaandam worden dus gewoon flink genaaid door NS met geplande dienstregeling voor 2018
Tja. Gezeik met de moerdijkbrug en omgeleide badslippers naar Duitsland zijn blijkbaar belangrijker.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:09 schreef James1988 het volgende:
Roosendaal - Lage Zwaluwe? Wat heb je dáár nou aan?
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
West-Brabant anders ook behoorlijk. Sprinters Roosendaal - Lage Zwaluwe, beneluxtrein weg, en met wat pech maar één boemeltreintje naar Antwerpen in plaats van twee (met ook nog eens beroerde aansluitigen in rsd). Hoe krijgen ze het voor mekaar.
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo 1 ipv 2. Dat is nu toch ook 1 per uur? Naar Puurs ofzo?
Dat sowieso.quote:
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Heeft te maken met veiligheid: IL&T wil niet dat er nog meer treinen van/naar Roosendaal rijden zonder in Nederland werkzaam beveiligingssysteem.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
De plannen waren er voor 2, wanneer de benelux weg zou gaan. Het is best wel een drukke verbinding immers, maar kennelijk staat dat dus ook op losse schroeven als ik Locov mag geloven.
Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit stoptrein is praktisch altijd leeg behalve tijdens de zomermaanden....
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja joh? Ik had daar een ander beeld bij.
Die is verwijdert uit de genenpool...quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:
Pregnant teenage model dies during railway photoshoot in Texas
Niet heel slim, deze dame.
Darwinawardquote:Op donderdag 16 maart 2017 18:02 schreef James1988 het volgende:
Pregnant teenage model dies during railway photoshoot in Texas
Niet heel slim, deze dame.
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Yep. Roosendaal had in 2015 10.399 in- en uitstappers per dag. Wat trouwens een vermindering is van 6,5% t.o.v. 2013. Dat is echt achterlijk weinig.
Wat trouwens geloof ik de bedoeling was, is de oude IR (geen idee hoe die treinsoort nu heet in Belgistan, waarschijnlijk IC) die tot Essen rijdt, doortrekken tot Roosendaal en dan kom je op wat James zegt. Maar dat was puur als compensatie voor het wegvallen van de Benelux, die een snelle verbinding heeft met Antwerpen en daardoor verder België in, waardoor het aantrekkelijk blijft om vanuit Roosendaal naar Antwerpen te forenzen bijvoorbeeld.
Ik zou het liefst zien dat deze IC gewoon een paar keer per dag door gaat rijden naar Den Haag. Om het uur ofzo, en ieder uur naar Roosendaal.
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 20:28 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik kom er eigenlijk alleen in de spits, dat zal het beeld wel vertekenen voor me. Het aantal reizigers zal met het verslechterde aanbod ook zeker niet gaan toenemen.
De intercity Essen - Charleroi mag inderdaad niet naar Nederland, omdat de M6-bakken te groot zijn voor het Nederlandse profiel. Ze zouden de perronkappen in Roosendaal waarschijnlijk slopen.quote:Het probleem met de IC vanuit Essen is volgens dat de meesten in die serie met dubbeldeksmaterieel rijden, die niet op het Nederlandse net passen (?omgrenzingsprofiel?).
Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een daling van 6,5% ten opzichte van 2013 is best wel een prestatie. Daarmee is Roosendaal volgens mij een buitenbeentje, want zelfs in de "magere jaren" (2013-2015) wist NS groeiende reizigersaantallen neer te zetten.
Ja, inderdaad. De reistijden op de Zeeuwse Lijn zijn sinds dienstregeling 2012 flink langer geworden, ik denk dat veel reizigers uit Zeeland zijn overgestapt op de auto.quote:Op donderdag 16 maart 2017 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zal wel volledig het gevolg zijn van de Zeeuwse lijn en het Fyra debacle?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |