Alles wat nu stuk gaat gaat tijdens het seizoen niet meer stuk.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 12:52 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Goed punt.
In ander nieuws: McLaren heeft weer een kapotte Honda-motor
Die zijn aan het oefenen voor de snelste motorwissel van het seizoen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:25 schreef heywoodu het volgende:
McLaren gooit er ondertussen een nieuwe motor in.
Allemaal de schuld van het slechte chassis.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
Jup, McLaren blijft motoren wisselen. Ik vrees dat ze dit voor de eerste race niet onder controle hebben, het feit dat ze een paar dagen geleden nog geen idee hebben waar het aan ligt versterkt dit redelijk. Grote veranderingen voer je nu niet zomaar meer even door.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van het slechte chassis.
Die kunnen straks een motor wisselen in de tijd dat andere teams de banden doenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:42 schreef Hanschje het volgende:
[..]
Die zijn aan het oefenen voor de snelste motorwissel van het seizoen.
quote:14:07 Seven minutes in, still no track action. They can't all be changing engines.
Of Williams heeft gewoon een goede wagen gebouwdquote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:23 schreef Rossdale het volgende:
Aangezien Massa nu de snelste tijd heeft is het wel duidelijk dat zowel Merc, Ferrari en RB nog niet bepaald geprobeerd hebben om te pushen.
Massa is gewoon goed, kan ook.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:23 schreef Rossdale het volgende:
Aangezien Massa nu de snelste tijd heeft is het wel duidelijk dat zowel Merc, Ferrari en RB nog niet bepaald geprobeerd hebben om te pushen.
Die planning hebben ze dan niet eerder doorgegeven.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ericsson neemt bij Sauber zoals gepland het stuur over van Wehrlein, zo meldt het team
In de IndyCar hebben ze voor dit jaar mede dankzij Ganassi een stap kunnen zetten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:38 schreef King_Merc het volgende:
Alonso en Vandoorne kunnen nu beter naar Melbourne gaan, om alvast aan de race te beginnen, en met wat geluk halen ze (als de andere teams zich bij de race voegen op de 26ste) wat puntjes binnen...
Die japanners moeten zich schamen...
Klopt. Autosport was er ook verrast doorquote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die planning hebben ze dan niet eerder doorgegeven.
Aha, daarom heet ie Chip!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de IndyCar hebben ze voor dit jaar mede dankzij Ganassi een stap kunnen zetten.
Zou zoiets in de Formule 1 met bijvoorbeeld het binnenhalen van Illien ook kunnen?
De Red Bull klonk vorige week volgens andere teams en kenners als of die nog niet vol open stond. Dus ga er maar van uit dat dit bij meerdere teams het geval is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:57 schreef tja77 het volgende:
Wat ik me afvraag, niet zo zeer of de coureurs doortrappen gedurende de tests, maar of de motoren al hun volledige vermogen leveren. Dit om ploffen (of is het plofs) te voorkomen.
Maar Ricciardo reed dat op Ultra's geloof ik... Scheelt twee compounds.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Vettel op softs naar 1.19,9
Ietsje langzamer dan Ricciardo
Sterker nog, op de mediums waren ze volgens mij zelfs sneller.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:00 schreef sasquatsch het volgende:
Was vorige week na de Mercedes het snelste in de long runs. Nog voor Ferrari.
64, valt reuze tegen ten opzichte van Ferrari en Williams.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:02 schreef Jester65 het volgende:
Ricciardo zit inmiddels op 84 ronden. Productieve dag.
typfoutje. Was echt 64quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:51 schreef Jester65 het volgende:
15:59
Halfway through the afternoon session, here's a lapcount update:
Massa - 92
Ricciardo - 84
Vettel - 106
Hamilton - 49
Ocon - 88
Bottas - 38
Magnussen - 67
Kvyat - 45
Vandoorne - 36
Wehrlein - 47
Ericsson - 25
Hulkenberg - 14
Palmer - 15
Ok, gelukkig.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Nee. Ricciardo's tijd op softs (1.20.077) was de snelste van beide testen tot nog toe.
Snapt de FIA nog steeds niet dat we de compounds in dit soort overzichten nodig hebben?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:39 schreef Razor21 het volgende:
Er zijn vandaag totaal 1119 rondjes gereden.
[ afbeelding ]
Ik hoop eerder dat McLaren zelf dat besluit neemt en Honda de deur wijst eind van het jaar. En het lijkt me ook wel verstandig om Honda onder druk te zetten door al te kijken naar een nieuwe leverancier.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:40 schreef Fir3fly het volgende:
Hopen dat Honda aan het eind van het jaar uitstapt.
mja, dan is McLaren het bokje lijkt me.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:40 schreef Fir3fly het volgende:
Hopen dat Honda aan het eind van het jaar uitstapt.
ja joh, iedereen rijdt hier volle bakquote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:40 schreef beantherio het volgende:
Kunnen we al concluderen dat Red Bull niet snel genoeg is?
Ik wil het gewoon wetenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:05 schreef Klummie het volgende:
[..]
ja joh, iedereen rijdt hier volle bak
En dan? Tijden zeggen helemaal niks. Het enige wat belangrijk is, is dat ze geen problemen hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:44 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Snapt de FIA nog steeds niet dat we de compounds in dit soort overzichten nodig hebben?
Na Q3 in melbourne weten we iig veel meer dan die 2 weken hier als het over snelheid gaat.quote:
Of nieuwe leverancier.. Zoals je al aankaart, elke huidige motorbouwer wil niet graag met McLaren in zee omdat ze er gelijk een sterke concurrent bij hebben. McLaren is welhaast gedwongen een nieuwe leverancier te vinden als ze Honda laten vallen en met de afgelopen testdagen nu en uitblijven van resultaten in eerste helft van het seizoen moeten ze snel knopen doorhakken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan is McLaren het bokje lijkt me.
Moeten ze aankloppen bij grote rivaal Ferrari of Renault dat met een fabrieksteam en Red Bull Racing niet op McLaren zit te wachten. Mercedes is lijkt me al helemaal uitgesloten
Buiten de hele situatie met Honda zal het voor McLaren ook niet echt leuk zijn dat het contract van Alonso afloopt. Die zal toch ook niet echt veel zin hebben om hier nog mee door te gaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of nieuwe leverancier.. Zoals je al aankaart, elke huidige motorbouwer wil niet graag met McLaren in zee omdat ze er gelijk een sterke concurrent bij hebben. McLaren is welhaast gedwongen een nieuwe leverancier te vinden als ze Honda laten vallen en met de afgelopen testdagen nu en uitblijven van resultaten in eerste helft van het seizoen moeten ze snel knopen doorhakken.
quote:Was McLaren nicht sagen kann, trotzdem aber im Fahrerlager durchsickert: Wenn der Honda-Motor mal läuft, soll er nicht mehr Power haben als das 2015er Triebwerk.
Dus ze zijn aan het sandbaggen op de ultrasofts en supersofts is de conclusie?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Nee. Ricciardo's tijd op softs (1.20.077) was de snelste van beide testen tot nog toe.
Jammer dan, maar de FIA beslist dan welke motorenleverancier McLaren een motor moet geven. De leveranciers hebben dat zelf met de FIA afgesproken als er een team geen motor heeft omdat ze de situatie met Red Bull en Renault van twee jaar terug willen voorkomen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan is McLaren het bokje lijkt me.
Moeten ze aankloppen bij grote rivaal Ferrari of Renault dat met een fabrieksteam en Red Bull Racing niet op McLaren zit te wachten. Mercedes is lijkt me al helemaal uitgesloten
Dat is waar, maar dan nog is de vraag of je als team wel een gelijke behandeling krijgt. Niet qua materiaal, maar qua personeel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer dan, maar de FIA beslist dan welke motorenleverancier McLaren een motor moet geven. De leveranciers hebben dat zelf met de FIA afgesproken als er een team geen motor heeft omdat ze de situatie met Red Bull en Renault van twee jaar terug willen voorkomen.
Aangezien ze alle drie aan drie teams leveren is het de vraag wie er moet leveren.
Dat zal alleen lukken als ze ook een goed chassis af weten te leveren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:27 schreef sanger het volgende:
Ik zou McLaren wel met een Mercedes willen zien weer... Denk dat je direct een kandidaat voor podium erbij hebt.
Daar hebben ze bij McLaren toch meestal best wel vertrouwen in. Meteen goede benchmark voor zequote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal alleen lukken als ze ook een goed chassis af weten te leveren.
Niemand weet in hoeverre ze sandbaggen, een beetje of een beetje veel?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus ze zijn aan het sandbaggen op de ultrasofts en supersofts is de conclusie?
Vorige test viel me ook al op dat op een gegeven moment RIC en HAM tegelijk reden op mediums en de tijden van RIC best wel beter waren.
Een andere optie is dat ze de zachtere banden niet aan de praat krijgen natuurlijk, maar laten we dat maar niet hopen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:34 schreef Klummie het volgende:
[..]
Niemand weet in hoeverre ze sandbaggen, een beetje of een beetje veel?
Het enige dat we weten is dat geen van de teams het achterste van zijn tong zal laten zien hier en dat is alleen maar logisch.
Dan zijn ze op dit moment de enige denk ikquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Daar hebben ze bij McLaren toch meestal best wel vertrouwen in. Meteen goede benchmark voor ze
Dat bedoel ik nu juist, het is allemaal puur speculeren. De enige juiste conclusie is dat Stroll niet kan rijden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Een andere optie is dat ze de zachtere banden niet aan de praat krijgen natuurlijk, maar laten we dat maar niet hopen.
Sorry, blijkt fake news.te zijn. Vettel was vorige week sneller op softs met 1:19.952.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Nee. Ricciardo's tijd op softs (1.20.077) was de snelste van beide testen tot nog toe.
Vorige week ook al gezegd. Ferrari was vorig jaar met de tests ook één van de best (zelfs snelste) en ook weer veel ronden. Het zegt echt helemaal niks.Kan best zijn dat ze meer aan het pushen zijn dan de andere teams. Kan ook zijn dat ze echt super snel zijn. Je kan er echt niks uit concluderen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef HansvanOchten het volgende:
Ferrari staat wel consequent bovenaan qua snelheid en aantallen ronden.
Ik ga er vanuit dat zij wel een serieuze titelkandidaat zijn dit jaar itt vorig jaar.
Toen stonden ze ook bovenaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef HansvanOchten het volgende:
Ferrari staat wel consequent bovenaan qua snelheid en aantallen ronden.
Ik ga er vanuit dat zij wel een serieuze titelkandidaat zijn dit jaar itt vorig jaar.
Dat tijden niks zeggen snap ik ook wel maar als de FIA ze dan toch zo publiceert kunnen ze net zo goed effe de compound er bij vermelden voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan? Tijden zeggen helemaal niks. Het enige wat belangrijk is, is dat ze geen problemen hebben.
Lekker al die Nederlands sprekende coureurs.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:17 schreef Gezicht het volgende:
Een derde coureur op de grid die Nederlands spreekt trouwens
Wie is die tweede dan? En wat vindt hij van Max?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:17 schreef Gezicht het volgende:
Een derde coureur op de grid die Nederlands spreekt trouwens
Was afgeleid door de mediaman met bril die bij Magnussen stond.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Tof wel om van Magnussen te horen dat het weer wat meer racewagens geworden zijn.. klinkt dus als echt een goede verandering en word na de eerste gp afgepeigerde coureurtjes tellen..
En dat het met de betrouwbaarheid bij veel teams wel snor zitquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:59 schreef Kyran het volgende:
Er zijn inderdaad maar twee conclusies die we kunnen trekken.
1) Stroll kan niet rijden.
2) Honda heeft een probleem.
Voor welke duidelijkheid? Tijden zeggen niets, nada, noppes. Compounds erbij zetten draagt daar niet aan bij op wat voor manier dan ook, hooguit op welke band ze met de lichtste auto het hardst hebben gestampt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat tijden niks zeggen snap ik ook wel maar als de FIA ze dan toch zo publiceert kunnen ze net zo goed effe de compound er bij vermelden voor de duidelijkheid.
Dan stop maar helemaal met ook maar iets bijhouden van de testdagen want dat zegt toch allemaal niks.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor welke duidelijkheid? Tijden zeggen niets, nada, noppes. Compounds erbij zetten draagt daar niet aan bij op wat voor manier dan ook, hooguit op welke band ze met de lichtste auto het hardst hebben gestampt.
De tijden zijn leuk voer om bepaalde dingen te speculeren. Voor de rest kan je er niet zo veel mee.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:26 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan stop maar helemaal met ook maar iets bijhouden van de testdagen want dat zegt toch allemaal niks.
Eén dus, want Honda lijkt inderdaad een probleem te hebbenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:59 schreef Kyran het volgende:
Er zijn inderdaad maar twee conclusies die we kunnen trekken.
1) Stroll kan niet rijden.
2) Honda heeft een probleem.
Op zich speelt dat mee, maar 2 van zulke jaren gaan een team ook niet in de kouwe kleren zitten, en het laatste succesjaartje is ook al weren even geleden, en was het toen al niet zo'n heel strak geleid team. Williams is ook nog steeds niet helemaal teruggekomen na een flinke dip, ik kan me niet voorstellen dat McLaren qua chassis, organisatie en budget meteen weer op het niveau van 10 jaar geleden zit als er maar een goede motor inhangt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Of nieuwe leverancier.. Zoals je al aankaart, elke huidige motorbouwer wil niet graag met McLaren in zee omdat ze er gelijk een sterke concurrent bij hebben.
En ferrari heeft zelfs met een ongemarkeerde testband geredenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor welke duidelijkheid? Tijden zeggen niets, nada, noppes. Compounds erbij zetten draagt daar niet aan bij op wat voor manier dan ook, hooguit op welke band ze met de lichtste auto het hardst hebben gestampt.
Goed plan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:26 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan stop maar helemaal met ook maar iets bijhouden van de testdagen want dat zegt toch allemaal niks.
Aan de andere kant lees je veel geruchten dat ze met een erg lege auto moeten rijden gezien hoe laat ze remmen etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:49 schreef HansvanOchten het volgende:
Ferrari staat wel consequent bovenaan qua snelheid en aantallen ronden.
Ik ga er vanuit dat zij wel een serieuze titelkandidaat zijn dit jaar itt vorig jaar.
Daarentegen zijn er ook uitspraken van coureurs dat er amper binnen een x-aantal auto lengtes te blijven is van een andere wagen ivm verstoorde luchtstromen etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:23 schreef Meike26 het volgende:
Tof wel om van Magnussen te horen dat het weer wat meer racewagens geworden zijn.. klinkt dus als echt een goede verandering en word na de eerste gp afgepeigerde coureurtjes tellen..
maar ook de long runs zijn erg stabiel en snel..quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de andere kant lees je veel geruchten dat ze met een erg lege auto moeten rijden gezien hoe laat ze remmen etc.
De 2017 wagens remmen sowieso later omdat de topsnelheid lager ligt en de bochtensnelheid hoger is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de andere kant lees je veel geruchten dat ze met een erg lege auto moeten rijden gezien hoe laat ze remmen etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |