Of zelfs 11 euro als het om een duplicaat gaat, want de vervoerders hebben heel slim van banken en energiemaatschappijen geleerd dat je je trouwste klanten het lucratiefst uit kunt persen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:21 schreef bork het volgende:
Cato!
OV-chipkaart is geldmachine: 55 miljoen euro winst in vijf jaar, kosten Translink per kaart 0,88 euro, klant: 7,50 euro.
[..]
Tell me, ik heb er hier wel aardig over lopen klagen, 2 kaarten stuk binnen 1,5 jaar. Die zit nu altijd in zo'n hard hoesje en komt er niet uit, bij controle waarschuw ik conducteur iedere keer over dit feit, je hebt zelfs eikels die ze een beetje buigen!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Of zelfs 11 euro als het om een duplicaat gaat, want de vervoerders hebben heel slim van banken en energiemaatschappijen geleerd dat je je trouwste klanten het lucratiefst uit kunt persen.
Handjes in de lucht iedereen die verbaasd is.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:21 schreef bork het volgende:
Cato!
OV-chipkaart is geldmachine: 55 miljoen euro winst in vijf jaar, kosten Translink per kaart 0,88 euro, klant: 7,50 euro.
[..]
Steekt middelvinger omhoog.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Handjes in de lucht iedereen die verbaasd is.
Haren, allemaal dwarse rechtse rakkers daarquote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik mag in ICM naar Haren vandaag. Jeeej, ICM <3
Stel je niet zo aan joh. Als je je kaart gewoon netjes behandeld, dan sloopt de conducteur hem echt niet. Zelf gebruik ik een Secrid. = Awesome!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 08:31 schreef bork het volgende:
[..]
Tell me, ik heb er hier wel aardig over lopen klagen, 2 kaarten stuk binnen 1,5 jaar. Die zit nu altijd in zo'n hard hoesje en komt er niet uit, bij controle waarschuw ik conducteur iedere keer over dit feit, je hebt zelfs eikels die ze een beetje buigen!
Wel binnenkort op je telefoon (m.u.v. apple) maar daar kan geen bestaand abbo op komen
Zelf ook met verbijstering toe staan kijken hoe een conducteur mijn kaart tussen zijn worstvingers verboog, maar wellicht hoopte hij zo zijn bonus veilig te stellen...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh. Als je je kaart gewoon netjes behandeld, dan sloopt de conducteur hem echt niet. Zelf gebruik ik een Secrid. = Awesome!
Lekker dan ...quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:44 schreef James1988 het volgende:
Treinbotsing bij Bettembourg: http://www.wort.lu/en/lux(...)c336a5e74263e13aa8e9
Jaar of tien geleden was daar ook al een botsing toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:44 schreef James1988 het volgende:
Treinbotsing bij Bettembourg: http://www.wort.lu/en/lux(...)c336a5e74263e13aa8e9
klopt. Zes doden waren er toen. Betrof dubbeldekker uit dezelfde serie. Dat stel is later opgeknapt en vernummerd, waarna het weer in dienst kwam.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaar of tien geleden was daar ook al een botsing toch?
Als je de link via google opent kan je het hele artikel lezen.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat Arriva zowel het gecrashte stel van Dalfsen als die van Winsum afgeschreven heeft.
Nu kwam ik net op een stukje op Dagblad van het Noorden. Slechts een deel van het artikel is zichtbaar, maar het komt erop neer dat het Groningse bedrijf Holthausen er wel brood in ziet om het bij Winsum aangereden treinstel op te lappen en om te bouwen tot een proefstel voor het rijden op waterstof.
https://www.dvhn.nl/groni(...)%80%99-21998868.html
http://duurzaam-actueel.nl/pionier-holthausen-laat-zien/
ah thanks. Enige puntje is natuurlijk dat de middenbak zwaar beschadigd is geraakt en vermoedelijk afgeschreven is. De rest van het stel heeft ook schade opgelopen, maar kan misschien wel gerepareerd worden.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je de link via google opent kan je het hele artikel lezen.
https://www.google.nl/url(...)u10x2RVnflEdknFxcUgQ
Van IlsedeLange had de zomer voor het ongeluk met een verlenging ondergaan. Zou die tussenbak geschikt zijn? Die is zgan.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah thanks. Enige puntje is natuurlijk dat de middenbak zwaar beschadigd is geraakt en vermoedelijk afgeschreven is. De rest van het stel heeft ook schade opgelopen, maar kan misschien wel gerepareerd worden.
Veel GroenLinks-kinderen op deze school johquote:Op dinsdag 14 februari 2017 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Haren, allemaal dwarse rechtse rakkers daar
Ongetwijfeld wel. Alleen is er volgens mij nog steeds geen besluit genomen of het stel opgelapt zal worden of niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van IlsedeLange had de zomer voor het ongeluk met een verlenging ondergaan. Zou die tussenbak geschikt zijn? Die is zgan.
Ah, de andere helft van Haren dusquote:Op dinsdag 14 februari 2017 12:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Veel GroenLinks-kinderen op deze school joh
tering, heb t altijd zonde gevonden dat er zoveel 6400's gewoon langs de kant staan weg te kwijnen, klopt mijn opvatting dat mede door terugloop van het goederenvervoer de 6400'en veel minder zijn gebruikt dan de 22/2400'en over dezelfde periode? (pakweg 30 jaar nu)quote:Op maandag 13 februari 2017 23:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat ik kan vinden zijn overbrengingen in 2010, dus al 6-7 jaar
Op zichzelf is het goederenvervoer gegroeid maar het is veel aantrekkelijker geworden om elektrisch te rijden op internationale verbindingen. Daarnaast konden concurrerende vervoerders geen 6400 krijgen en hebben daarom maar andere loc's gekocht/geleast.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 16:09 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
tering, heb t altijd zonde gevonden dat er zoveel 6400's gewoon langs de kant staan weg te kwijnen, klopt mijn opvatting dat mede door terugloop van het goederenvervoer de 6400'en veel minder zijn gebruikt dan de 22/2400'en over dezelfde periode? (pakweg 30 jaar nu)
twitter:brightonstation twitterde op maandag 13-02-2017 om 21:51:53 Gatwick trains are red, Southeastern's are blue, Southern's don't run, But that's nothing new! @SouthernRailUK @Se_Railway @gatwickexpress reageer retweet
Fijne valentijnsdag, treinvriendjestwitter:brightonstation twitterde op maandag 13-02-2017 om 22:16:37 Signals are red, Commuters are blue, The heating's not working, And the TOC says screw* you (*Other versions available) reageer retweet
Hij zal er wel genoeg voor betaald hebben.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
WIE IS VALENTIJN EN WAAROM KRIJGT HIJ EEN DAG
Wie betaalt bepaaltquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
WIE IS VALENTIJN EN WAAROM KRIJGT HIJ EEN DAG
Hij wil zijn mailbox databases altijd beschikbaar hebbenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
WIE IS VALENTIJN EN WAAROM KRIJGT HIJ EEN DAG
Ah.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij zal er wel genoeg voor betaald hebben.
1 autocorrectquote:
2 Is voor jouw doen nog best redelijk slim hoorquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
1 autocorrect
2 domme vaudt van mij
en nu is ie stukquote:Op maandag 13 februari 2017 11:52 schreef b2py het volgende:
Nou, de eerste gereviseerde VIRM rijdt..
Nee, maar het kan het gereviseerde viertje zijn dat jij zagquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kwam hij vanochtend vanuit het noorden richting Zwolle trouwens? Ik kreeg het idee dat ik iets met teveel geel zag voorbijflitsen.
Volgens mij is de verhouding blauw/geel nauwelijks veranderd, en mocht die veranderd zijn is de hoeveelheid blauw toegenomen en geel afquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kwam hij vanochtend vanuit het noorden richting Zwolle trouwens? Ik kreeg het idee dat ik iets met teveel geel zag voorbijflitsen.
Omdat het blauw vanaf het dak naar beneden kwam kreeg je de indruk van een groot blauw vlak, dat is niet meer en het is duidelijk zichtbaar. Er kan misschien effectief wel meer blauw opzitten (wat ik betwijfel) maar het oogt veel geler:quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij is de verhouding blauw/geel nauwelijks veranderd, en mocht die veranderd zijn is de hoeveelheid blauw toegenomen en geel af
Wat is er stuk aan? Volgens mij loopt ie momenteel gewoon gepland uit in Enkhuizen na de spits.quote:
Ook voor jou is er gips, Flesquote:Op dinsdag 14 februari 2017 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 Is voor jouw doen nog best redelijk slim hoor
Is onderweg naar Alkmaarquote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:09 schreef MTL het volgende:
[..]
Wat is er stuk aan? Volgens mij loopt ie momenteel gewoon gepland uit in Enkhuizen na de spits.
Ik zie in de materieelagenda ook alleen iets over cabineverwarming die geen correcte terugkoppeling geeft.
Kan natuurlijk zijn dat ze dat direct even gaan repareren, maar dat lijkt verder weinig met de planning van doen te hebben.
Als je bovenin zit mis je inderdaad een hoop blauw jaquote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het blauw vanaf het dak naar beneden kwam kreeg je de indruk van een groot blauw vlak, dat is niet meer en het is duidelijk zichtbaar. Er kan misschien effectief wel meer blauw opzitten (wat ik betwijfel) maar het oogt veel geler:
[ afbeelding ]
Je sais pas.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:09 schreef MTL het volgende:
[..]
Wat is er stuk aan? Volgens mij loopt ie momenteel gewoon gepland uit in Enkhuizen na de spits.
Ik zie in de materieelagenda ook alleen iets over cabineverwarming die geen correcte terugkoppeling geeft.
Kan natuurlijk zijn dat ze dat direct even gaan repareren, maar dat lijkt verder weinig met de planning van doen te hebben.
Calciumsulfaat. Dat spul wat je om je lijf kunt krijgen als je een grote bek hebt gehadquote:
Jochie, van Fles win je het niet als het over stenen, mineralen, aardlagen en algemen dingen gaatquote:Op dinsdag 14 februari 2017 18:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Calciumsulfaat. Dat spul wat je om je lijf kunt krijgen als je een grote bek hebt gehad
Ga je nou mierenneuken om een beetje water?quote:
Als je ziet wat Franse boeren met stenen doen als ze protesteren, daar wint Fles ook niet van. (Die smijten stro en stenen in een meststrooier, vervolgens rijden ze achteruit - met ingeschakelde strooier - richting de ME )quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jochie, van Fles win je het niet als het over stenen, mineralen, aardlagen en algemen dingen gaat
Wel als het gaat over onder welke aardlaag je ze beter kan bedelven eah.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je ziet wat Franse boeren met stenen doen als ze protesteren, daar wint Fles ook niet van. (Die smijten stro en stenen in een meststrooier, vervolgens rijden ze achteruit - met ingeschakelde strooier - richting de ME )
Fransozen? Bij voorkeur onder vervuilde grond.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wel als het gaat over onder welke aardlaag je ze beter kan bedelven eah.
Vond het een paar dagen terug al heel bijzonder om over een laag sneeuw te rijden (1e trein in de ochtend). Rails nagenoeg onzichtbaar. Maar zo'n waterplas lijkt me ook wel gaafquote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje water op de rails? In Thailand rijdt men gewoon door ...
Ze liggen er heus wel hoor. Baanvak 140 = baanvak 140.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vond het een paar dagen terug al heel bijzonder om over een laag sneeuw te rijden (1e trein in de ochtend). Rails nagenoeg onzichtbaar.
Dat zagen we vorige maand wel in het Zwarte Woud. Rails niet zichtbaar, maar men reed gewoon volle bak door.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze liggen er heus wel hoor. Baanvak 140 = baanvak 140.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kijk hem tags typen danquote:
Omdat het zo'n dom is?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:41 schreef James1988 het volgende:
Amsterdam is inderdaad wel een berg [sub]'s waard.
Ik bedoelde omdat het in mijn ogen een fors overgewaardeerde stad is.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat het zo'n dom is?
eh eh eh, seksueel getinte woordspelingen.
Is het overgewaardeerd? Het is een van de weinige plaatsen in Nederland waar ik het "ik ben in een metropool" gevoel krijg. In Utrecht is het ook druk maar daar heb ik toch meer het "gezellige Hollandse studentenmeuk"-beeld bij. Voor een (in mijn geval voormalig) feestganger of iemand die "iets" wil doen eigenlijk bijna altijd wel iets voor hun smaak. In vergelijking met dat soort steden in het buitenland is Amsterdam een van de allerprettigste. En statistisch gezien ook een van de allerveiligste. En er mag gewoon veel. Dat is ook iets om trots op te zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik bedoelde omdat het in mijn ogen een fors overgewaardeerde stad is.
Ik zet wel even mijn Waldorfpet op als je er ZO hard om vraagt hoor Over welke stad wil je een kutverhaal horen?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy.
Apeldoorn natuurlijk. Of Arnhem, heb ik ook niet zoveel mee.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zet wel even mijn Waldorfpet op als je er ZO hard om vraagt hoor Over welke stad wil je een kutverhaal horen?
Ja, daarom wil ik daar wel kutverhalen over horenquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Apeldoorn. APELDOORN. Serieus? Wat deugt er nou WEL aan Apeldoorn. Zielloze kutstad. Heb er nog familie wonen ook. Van de reli-freaks kant. Bom d'r op!
Tijdgebrekquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Fred. .
Slightly embarrassing yourself
Ik kan je vertellen dat hij niet in Enkhuizen staat, en niet in Amsterdam maar in Alkmaarquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:28 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie de VIRMm morgen wil volgen:
http://fredvz.technolia.nl/trein/index.php?mat=8637
Twee disclaimers:
• Soms ontbreekt er een paar uur info (zoals vanmorgen)
• Het aankomststation van elke trein/rit wordt nog niet goed verwerkt.
Dat laatste komt omdat de informatie is gebaseerd op DVS (Dynamische Vertrek Staat) en die bevat alleen informatie over vertrekkende treinen. Zo lijkt het nu dat de VIRMm in Bovenkarspel-Flora staat, maar hij staat toch echt in Enkhuizen.
Leuk die info van NSquote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat hij niet in Enkhuizen staat, en niet in Amsterdam maar in Alkmaar
En Amersfoort?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 20:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zoals ik trouwens eerder heb geroepen zijn er bijna geen plaatsen in Nederland waar ik negatieve dingen over te zeggen heb. Helemaal de grote steden. Ik snap bijvoorbeeld de kritiek op Rotterdam niet, vind het een prachtige stad, met een fantastische skyline en een holy-fuck-wat-cool-industrie. En Delft en Den Haag en Utrecht en Maastricht maar ook Deventer en ook Zutphen en ook Hengelooo. Misschien ben ik wel een slet als het om dit soort dingen gaat. Kwispelende puppy.
Oké baasquote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze liggen er heus wel hoor. Baanvak 140 = baanvak 140.
twitter:BBCNews twitterde op dinsdag 14-02-2017 om 13:14:12 For the first time in 50 years a steam train is running a timetabled passenger service in England… https://t.co/wsTHDKarEf reageer retweet
Zekerquote:
Die moeten ook rijden en als ze een keer in de Willemsspoortunnel in Rotterdam stil komen te staan is er daar een handige oplossing. Ik las net elders dat ze dan de reserveloc van de IC Direct de tunnel insturen om die cargo op te drukken, zodat de treinenloop niet al te lang gehinderd wordt.quote:Weer eens wat anders dan al die tienduizend goederentreinen hier
Leuk!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2017 21:54 schreef liesje1979 het volgende:
Incomming veel te schattigheid
[[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kinderen leken een beetje ongemakkelijk te worden van mijn camera dus wilde niet te opvallend foto's maken.
En bijbehorend verslagje:
Ja goed, goed! Ik ben vandaag naar de grote markt geweest en toen met 61 naar dat plein, toen met 60 de heuvel op, toen een stukje met de kinderspoorbaan, dat vond ik helemaal geweldig en precies zoals ik me het had voorgesteld, van die glunderende koppies.die trots en heel serieus mijn kaartje kwamen knippen. Ik was de enige passagier. toen op een halte uitgestapt op advies van 2 jongetjes, op dat stationnetje begrepen ze me niet goed of ik hun niet want volgens hen had ik beter een halte later uit kunnen stappen dus toen over het spoor verder gelopen naar de volgende halte me ondertussen ernstig afvragend of er beren en wolven voorkomen in Hongarije.
Maar ik heb de barre tocht overleefd, was wel tof om daar helemaal in mijn uppie te zijn
En toen liep ik dus hier, en ik was net op tijd bij het volgende stationnetje anders was ik een trein tegengekomen.
[ afbeelding ]
Dat er van sturen weinig sprake is gebeurt wel meer dan "een paar" keer per jaar hoorquote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:34 schreef MTL het volgende:
Jep, dat gebeurt een paar keer per jaar
Overigens is van sturen weinig sprake.
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 22:34 schreef MTL het volgende:
Jep, dat gebeurt een paar keer per jaar
Overigens is van sturen weinig sprake. Dat ding wordt door ProRail gevorderd en NS heeft maar te leveren.
Factuurtje gaat uiteraard via Prorail naar de betreffende vervoerder toe.
Befehl ist Befehl. ProRail is toch de baas van het spoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?
Er zal ook ongetwijfeld een contract aan vast zitten.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:57 schreef dennistd het volgende:
ProRail kan wel van alles willen maar volgens mij is dit gewoon Europese wetgeving. Ik denk ook niet dat ik zomaar een treintje bij de MBS of de Bentheimer Eisenbahn mag gaan rijden als de infrastructuurbeheerder dat best vindt.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 23:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mag dat trouwens wel, een reizigersmachinist die een goederentrein opduwt?
Zo is er ook een keer een Pimpel weggesleept door een DDZ.quote:Op woensdag 15 februari 2017 10:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja en nee.
Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein.
Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is.
Soms gaat dat ook niet, dan moet er geïmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
defecte stoomafnemerquote:Op woensdag 15 februari 2017 10:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja en nee.
Nee, de machinist heeft (waarschijnlijk) geen bevoegdheidsbewijs voor het rijden voor het bedrijf van de gestrande trein.
Ja, op dat moment valt het onder ProRail calamiteiten, en wordt de eerste de beste loc met machinist gevorderd. Voor de Willemsspoortunnel is dat simpelweg de icd wegsleeploc, waar voor NS standaard een reservemachinist voor beschikbaar is.
Soms gaat dat ook niet, dan moet er geïmproviseerd worden. Dat zagen we een paar jaar terug bij Hoorn, waar een stoomtramloc een ICM (geloof ik) weg sleepte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |