abonnement Unibet Coolblue
pi_168749460
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:44 schreef crystal_meth het volgende:
Hoe reëel is dat gevaar voor grondwatervervuiling eigenlijk? In Europa lopen ook olie pijpleidingen, van boortorens naar de kust van GB en Noorwegen, meerdere leidingen vanuit Rusland, NAVO leidingen (oa het CEPS dat de Beneluxlanden en Duitsland en Frankrijk verbindt, 5500 km lang, een miljoen m³ opslagcapaciteit), etc. Die lijken toch redelijk lekvrij..
Europa ligt helemaal vol met transportleidingen voor olie en chemische producten, daar gebeurt nooit wat mee.
En wat dacht je van aardgasleidingen, van Nederland naar UK, Nederland naar Denemarken, Denemarken naar de UK, Noorwegen naar Duitsland (meerdere), Noorwegen naar Frankrijk, etc etc...
Vele tienduizenden kilometers alles bij elkaar
https://nl.m.wikipedia.or(...)leiding_Maatschappij
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Buisleidingenstraat
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben geen deskundige op dat gebied.
Waarom geloof je dan wel gelijk de tegenstanders van dit project ?
Je mag ook zelf nadenken en je gezonde verstand gebruiken.
quote:
Maar ik stel kwetsbare gebieden liever niet bloot aan potentieel gevaar van fikse vervuiling. En dat de mensen in of aan de grens van het pijpleidinggebied daar ook niet op zitten te wachten snap ik volkomen.
Dat die mensen daar niet op zitten te wachten dat is Nimby gedrag
Ik heb laatst nog een stuk gepost van een andere Native American tribe waar die pijpleiding allang gelegd is en over hun land loopt (en niet er langs zoals hier het geval is), en die tribe krijgt daar ook gewoon royalty,s voor betaald. Die zijn wat pragmatischer en zijn daar tevreden mee.

Je moet ook niet vergeten dat die olie nu ook al getransporteerd wordt vanuit North Dakota, maar nu gaat dat nog per vrachtwagen en trein, denk je dat dit goed voor het milieu en ongevaarlijk is ?
Zoek maar eens op Youtube naar oil train explosion......
quote:
En het is niet zo dat er nooit iets mis gaat met oliepijpleidingen, zie Nigeria (naar ik meen). Al hadden de inwoners daar als ik het me goed herinner ook (iig op een gegeven moment) een aandeel in door illegaal af te tappen en daarmee zelf vervuiling te veroorzaken.
Een heel groot deel van die lekkages in Nigeria valt uiteindelijk wel terug te leiden naar sabotage en diefstal.
Maar zelfs dan willen ze de schuld nog bij de oliemaatschappijen neerleggen, die had het dan beter moeten beveiligen, of de bewakers staakten ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 08-02-2017 00:28:56 ]
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:24:26 #52
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168749485
Nieuw artikel met wat info over zaken voor de Supreme Court omtrent gerrymandering in 2017: The Supreme Court will examine partisan gerrymandering in 2017. That could change the voting map.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:26:11 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168749513
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:19 schreef invalidusername het volgende:

[..]

De council voor de DOJ probeert er een formeel verhaal van te maken, de rechters prikken daar zo doorheen en vragen door naar de materiele feiten. Tussen de regels door zeggen ze eigenlijk dat Trump simpelweg liegt over een acute dreiging. Niet zo raar als Trump rechters 'fake' vindt.

Ik weet niet of deze toon van de rechters gemeengoed is in de USA, maar in Nederland was er al een advocaat huilend de zaal uitgelopen, straks maar eens kijken of ze ook zo agressief en geirriteerd zijn tegenover de verdediger van de stay.
Maar dat klopt. Hij liegt ook daadwerkelijk.

En zowel rechters als advocaten zijn verre van onfeilbaar. Dat zou jij toch moeten weten.
Ik ben er iig in mijn bescheiden loopbaan als jurist al te veel tegen gekomen die een schande voor hun beroep waren. Letterlijk. Gewijzigde wetgeving niet kennen als rechter. Of als civiel advocaat denken dat je ook wel ff een bestuursrechtzaakje (proceskostenvergoeding in betreffend geval) kunt doen maar je niet voldoende inlezen en volkomen voor lul staan tijdens de zitting. En dat zijn nog maar 2 voorbeeldjes...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168749516
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Europa ligt helemaal vol met transportleidingen voor olie en chemische producten, daar gebeurt nooit wat mee.
En wat dacht je van aardgasleidingen, van Nederland naar UK, Nederland naar Denemarken, Denemarken naar de UK, Noorwegen naar Duitsland (meerdere), Noorwegen naar Frankrijk, etc etc...
Vele tienduizenden kilometers alles bij elkaar
https://nl.m.wikipedia.or(...)leiding_Maatschappij
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Buisleidingenstraat

[..]

Waarom geloof je dan wel gelijk de tegenstanders van dit project ?
Je mag ook zelf nadenken en je gezonde verstand gebruiken.

[..]

Dat die mensen daar niet op zitten te wachten dat is Nimby gedrag
Ik heb laatst nog een stuk gepost van een andere Native American tribe waar die pijpleiding allang gelegd is en over hun land loopt (en niet er langs zoals hier het geval is), en die tribe krijgt daar ook gewoon royalty,s voor betaald. Die zijn wat pragmatischer en zijn daar tevreden mee.

Je moet ook niet vergeten dat die olie nu ook al getransporteerd wordt vanuit North Dakota, maar nu gaat dat nog per vrachtwagen en trein, denk je dat dit goed voor het milieu en ongevaarlijk is ?
Zoek maar eens op Youtube naar oil train explosion......

[..]

Meer als 99% van die lekkages in Nigeria valt uiteindelijk wel terug te leiden naar sabotage en diefstal.
Maar zelfs dan willen ze de schuld nog bij de oliemaatschappijen neerleggen, die had het dan beter moeten beveiligen, of de bewakers staakten ofzo.
Zoek anders ook maar eens naar de staat van de pijpleidingen die de broertjes Koch exploiteren, dat is ongeveer het niveau waar de USA op zit, nogal onvergelijkbaar met de standaarden die wij hier in Europa erop na houden.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:26:56 #55
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168749528
Stellen dat er nooit wat gebeurt met leidingen is wat misleidend. In termen van directe mensenlevens is leiding beter dan trein, in termen van milieuschade (mits grondwater niet in t geding is), is het andersom. Althans, in de VS.
pi_168749534
iemand die zich geroepen voelt kort samen te vatten waarom betsy zo kut is?
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:29:24 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168749564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:27 schreef skysherrif het volgende:
iemand die zich geroepen voelt kort samen te vatten waarom betsy zo kut is?
Kijk naar de filmpjes vd hearings. Of de satire erover. Ze zit daar omdat 200 miljoen. Duidelijk geen enkele inhoudelijke kennis. Ze is werkelijk geroast tijdens de hearings.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168749584
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kijk naar de filmpjes vd hearings. Of de satire erover. Ze zit daar omdat 200 miljoen. Duidelijk geen enkele inhoudelijke kennis. Ze is werkelijk geroast tijdens de hearings.

Deze eens kijken dan, als mevr. warren haar net zo op het spit legt als die CEO van Wells Fargo is dat genieton.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:31:20 #60
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168749587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:27 schreef skysherrif het volgende:
iemand die zich geroepen voelt kort samen te vatten waarom betsy zo kut is?
Ze snapt geen reet van (openbaar) onderwijs. Voor een langer betoog kun je de praatjes van Franken of Warren kijken.
pi_168749607
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar dat klopt. Hij liegt ook daadwerkelijk.

En zowel rechters als advocaten zijn verre van onfeilbaar. Dat zou jij toch moeten weten.
Ik ben er iig in mijn bescheiden loopbaan als jurist al te veel tegen gekomen die een schande voor hun beroep waren. Letterlijk. Gewijzigde wetgeving niet kennen als rechter. Of als civiel advocaat denken dat je ook wel ff een bestuursrechtzaakje (proceskostenvergoeding in betreffend geval) kunt doen maar je niet voldoende inlezen en volkomen voor lul staan tijdens de zitting. En dat zijn nog maar 2 voorbeeldjes...
Ik heb er zelfs ooit eentje opgepakt en laten schrappen bij de orde :D

Maar we hebben het hier niet over een van andere lagere rechter, en niet met occasional juristen. Dit is niveau Hoge Raad en Advocaat Generaal, of zou het moeten zijn. We hebben het hier over staten die groter zijn dan Nederland.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:33:10 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168749608
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ze snapt geen reet van (openbaar) onderwijs. Voor een langer betoog kun je de praatjes van Franken of Warren kijken.
Franken is mooi idd. Bernie ook wel overigens. Die zegt gewoon waar het ip staat. Begint over de 200 miljoen en vraagt of ze werkelijk denkt dat ze daar gezeten had (genomineerd was) zonder :D ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:37:16 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168749658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:32 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs ooit eentje opgepakt en laten schrappen bij de orde :D

Maar we hebben het hier niet over een van andere lagere rechter, en niet met occasional juristen. Dit is niveau Hoge Raad en Advocaat Generaal, of zou het moeten zijn. We hebben het hier over staten die groter zijn dan Nederland.
Tsja, leken denken ook dat Brammetje een grote was.... Het enige wat die behoorlijk kon was pleiten. En delegeren :D Niet dat goed kunnen pleiten onbelangrijk is, zeker niet als strafrechtadvocaat/raadsman.

Maar betreffende niet-occasional juristen hebben gewoon weinig speelruimte. Het is gelogen, er is geen aantoonbaar gevaar vanuit die landen, landen van waauit wel aantoonbaar gevaar is staan niet op de lijst. Maar als het "mis gaat" voor de Trump administration hebben zij en de rechter het gedaan natuurlijk...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168749660
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Stellen dat er nooit wat gebeurt met leidingen is wat misleidend. In termen van directe mensenlevens is leiding beter dan trein, in termen van milieuschade (mits grondwater niet in t geding is), is het andersom. Althans, in de VS.
Waarom is de milieuschade dan andersom ?
pi_168749697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe reëel is dat gevaar voor grondwatervervuiling eigenlijk? In Europa lopen ook olie pijpleidingen, van boortorens naar de kust van GB en Noorwegen, meerdere leidingen vanuit Rusland, NAVO leidingen (oa het CEPS dat de Beneluxlanden en Duitsland en Frankrijk verbindt, 5500 km lang, een miljoen m³ opslagcapaciteit), etc. Die lijken toch redelijk lekvrij..
De pijpleiding in Alaska is bepaald niet smetteloos wat lekken betreft. In Rusland is het al helemaal dramatisch, olie lekt er massaal en wat gas betreft wordt geschat dat aan gas jaarlijks een equivalent van het jaarverbruik van Duitsland de lucht in vliegt door lekken in gasleidingen. In een groot deel van die gevallen is echter slecht onderhoud de reden van falen.

Daar staat echter tegenover dat olie transporteren per pijpleiding aanzienlijk veiliger is dan per trein, hoewel het beste natuurlijk zou zijn om geen transport nodig te hebben en dus geen olie te verbruiken.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:41:45 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168749708
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom is de milieuschade dan andersom ?
Volgens mij omdat ze lekken. Is onderzoek naar gedaan door de federale overheid, zit op iPad dus kan ff niet handig een bron zoeken, maar het is wel goed te vinden.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:46:30 #67
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168749777
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Franken is mooi idd. Bernie ook wel overigens. Die zegt gewoon waar het ip staat. Begint over de 200 miljoen en vraagt of ze werkelijk denkt dat ze daar gezeten had (genomineerd was) zonder :D ^O^
Heh ja, die had het over een oligarchie, wat me met dit kabinet wel een faire observatie lijkt; al is die case ook wel te maken denk ik alleen al met de hoeveelheid geld daar in de politiek.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:47:21 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168749790
Twitter.com/wangcecilia tweet live vanuit de rechtszaal, voor mensen zonder streams
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168749800
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Volgens mij omdat ze lekken. Is onderzoek naar gedaan door de federale overheid, zit op iPad dus kan ff niet handig een bron zoeken, maar het is wel goed te vinden.
PDFje hier:
https://web.archive.org/w(...)/crs/misc/R43390.pdf

quote:
While oil by rail has demonstrated benefits with respect to the efficient movement of oil from producing regions to market hubs, it has also raised significant concerns about transportation safety and potential impacts to the environment. The most recent data available indicate that
railroads consistently spill less crude oil per ton-mile transported than other modes of land
transportation.
Nonetheless, safety and environmental concerns have been underscored by a series
of major accidents across North America involving crude oil transportation by rail—including a
catastrophic fire that caused numerous fatalities and destroyed much of Lac Mégantic, Quebec, in
2013. Following that event, the U.S. Department of Transportation issued a safety alert warning
that the type of crude oil being transported from the Bakken region may be more flammable than
traditional heavy crude oil.
  woensdag 8 februari 2017 @ 00:49:14 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168749811
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:47 schreef Dagonet het volgende:
Twitter.com/wangcecilia tweet live vanuit de rechtszaal, voor mensen zonder streams
Ik had al minimaal 2 uur moeten slapen... -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168750082
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik had al minimaal 2 uur moeten slapen... -O-
Nu krijgt Flentje nog vijf minuten voor rebutal, sorry Whiskers :P

Judge Friedland gaat zeker tegen opheffing van de TRO stemmen (dus in favor of the states),
Clinton is agressief naar beiden maar lijkt te neigen naar White House.
De derde rechter heb je bijna niet gehoord.

Geloof dat de rechters nogal geirriteerd zijn dat Flentje het slecht voorbereid heeft, een beetje het leitmotiv van deze regering en order. Hij probeert ook door de rechter heen te praten, niet zo slim.

Nu krijgen de kranten de schuld, want de staten zouden zich baseren op kranteartikelen. Flentje krijgt een mep van Clifton, in de trant van zit niet tegen me te liegen. Want is vorige week al zei, Trump hangt zichzelf op met zijn geroep over bans, muslims etc.

Flentje betoogt dat de limitering tav greencard holders etc. zijn weggenomen. Nu vraagt Clifton waar hij op moet baseren dat Flentje daar zegenschap over heeft :D

Tussen de regels door hoor je: jullie maken bagger 'wetgeving', die jullie gaandeweg middels tweets aanpassen. Daarnaast denk ik dat de rechters de menign van Trump over rechters wel in hun oren zullen knopen en meewegen. Dat ze er nog wel toe doen.

Naar bed Whiskers, de hearing is gedaan. :)

Mijn gok voor de uitspraak. Ze wijzen het gewoon terug naar de federal court for further hearings on merit. ALs ze slim zijn. En laten de TRO dus in stand, maar limiteren die in tijd (90 dagen ofzo ;) ). Truucje om geen echte uitspraak te hoeven doen, en je hoorde rechters daar ook naar vissen.
  woensdag 8 februari 2017 @ 01:14:59 #72
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_168750089
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 00:27 schreef skysherrif het volgende:
iemand die zich geroepen voelt kort samen te vatten waarom betsy zo kut is?
Even uit het hoofd, ze heeft nog nooit een school van binnen gezien. Haar kinderen hebben nog nooit een school van binnen gezien. Ze heeft nog nooit wat met educatie gedaan, behalve geld geven aan republikeinen en gezegd dat ze verwacht daar iets voor terug te krijgen van de Republikeinse partij.

Daarnaast is ze een Reli fundamentalist, die religie een onderdeel wil maken van onderwijs. Creationisme moet op de zelfde voet komen als de Evolutie theorie etc.
Ze is tegen publiek onderwijs en voor Prive onderwijs.Goed kan je nog een discussie over voeren.

Maar het is een beetje als luk rak de eerste debiel die je op straat tegen komt aanstellen voor educatie. Alleen in dit geval hebben ze 200 Miljoen aan je partij gegeven. En je zwager is de baas van Black Water.
  woensdag 8 februari 2017 @ 01:20:29 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168750113
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 01:13 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nu krijgt Flentje nog vijf minuten voor rebutal, sorry Whiskers :P

Judge Friedland gaat zeker tegen opheffing van de TRO stemmen (dus in favor of the states),
Clinton is agressief naar beiden maar lijkt te neigen naar White House.
De derde rechter heb je bijna niet gehoord.

Geloof dat de rechters nogal geirriteerd zijn dat Flentje het slecht voorbereid heeft, een beetje het leitmotiv van deze regering en order. Hij probeert ook door de rechter heen te praten, niet zo slim.

Nu krijgen de kranten de schuld, want de staten zouden zich baseren op kranteartikelen. Flentje krijgt een mep van Clifton, in de trant van zit niet tegen me te liegen. Want is vorige week al zei, Trump hangt zichzelf op met zijn geroep over bans, muslims etc.

Flentje betoogt dat de limitering tav greencard holders etc. zijn weggenomen. Nu vraagt Clifton waar hij op moet baseren dat Flentje daar zegenschap over heeft :D

Tussen de regels door hoor je: jullie maken bagger 'wetgeving', die jullie gaandeweg middels tweets aanpassen. Daarnaast denk ik dat de rechters de menign van Trump over rechters wel in hun oren zullen knopen en meewegen. Dat ze er nog wel toe doen.

Naar bed Whiskers, de hearing is gedaan. :)

Mijn gok voor de uitspraak. Ze wijzen het gewoon terug naar de federal court for further hearings on merit. ALs ze slim zijn. En laten de TRO dus in stand, maar limiteren die in tijd (90 dagen ofzo ;) ). Truucje om geen echte uitspraak te hoeven doen, en je hoorde rechters daar ook naar vissen.
Thanks! :*
En ik vlieg idd snel mijn nest in, ik heb nog een uur of 4 voor de wekker weer gaat (eigen keus, mag werktijden ook anders indelen).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168750115
Op CNN heeft trouwens een meneer van Harvard ook een hele slimme opmerking: hij denk niet dat de rechters snel de TRO zullen opheffen, omdat na de chaos de ban effectief is teruggedraaid nu, en het opheffen van de TRO weer tot hernieuwde chaos zou leiden, waarbij weer onduidelijk is hoe de extreem ruime EO uitgelegd moet gaan worden.

Wat ik trouwens in de argumentatie gemist heb, is dat ook zonder ban inreizenden uitgebreid getoetst worden. De veiligheid is ook zonder de EO gewaarborgd.
  woensdag 8 februari 2017 @ 01:23:41 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168750134
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 01:20 schreef invalidusername het volgende:
Op CNN heeft trouwens een meneer van Harvard ook een hele slimme opmerking: hij denk niet dat de rechters snel de TRO zullen opheffen, omdat na de chaos de ban effectief is teruggedraaid nu, en het opheffen van de TRO weer tot hernieuwde chaos zou leiden, waarbij weer onduidelijk is hoe de extreem ruime EO uitgelegd moet gaan worden.

Wat ik trouwens in de argumentatie gemist heb, is dat ook zonder ban inreizenden uitgebreid getoetst worden. De veiligheid is ook zonder de EO gewaarborgd.
Uiteraard is dat zo (al kan er altijd een misser zijn bij mensenwerk). De vetting was al vrij extreme... En al helemaal bij dat (realief) handjevol vluchtelingen dat ze opgenomen hebben..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')