ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 06-02-2017 23:57:58 ]
Als die verloopt, krijg je weer wel een gratis kaart van de NS (in ieder geval als je hem oorspronkelijk van de NS kreeg bij je abonnement). Maar dan moet je er dus wel 2,5 keer zo lang mee doen als wat TLS als de technische levensduur van de kaart lijkt te zien.
Nja, dat was de vraag niet als je een nieuwe kaart moet hebben kost dat een X bedrag aan geld. Om die kaart aan te maken.
WAAROM je een nieuwe kaart nodig hebt, heeft daar geen enkele invloed op.
"Oh beste Opeldealer ik wil graag kutbrik zoveelnogwat XL van u kopen! Wat kost die?" -"Nou mevrouwtje dat hangt er vanaf. Is uw huidige auto gestolen dan kost hij 20k, is hij in de prak gereden door uzelf dan kost hij 30k, is hij in de prak gereden door iemand anders dan kost hij 10k."
De buitenaardse redeloosheid van NS, TLS, de Chipkaart en letterlijk ALLES wat ermee te maken heeft, wil maar niet doordringen blijkbaar.
Het feit dat het ruim vijf jaar duurt voor er heel langzaam een eerste aanzet is gemaakt (en dan uiteraard wederom pas als er een bevel komt vanuit Den Haag, want denk maar niet dat ze uit eigen beweging rekening gaan houden met de klant) om zonder kosten je eigen geld terug te kunnen krijgen, ook wanneer je niet bereid bent daar vijf jaar op te wachten, is wat dat betreft veelzeggend.
De provincie schrijft aan de bezwaarmakers dat het weliswaar mogelijk is om Sappemeer-Oost open te houden, maar in dat geval worden Sappemeer-Oost en Kropswolde nog maar twee keer per jaar uur bediend
Is het nou 2x per uur of 2x per jaar, dat verschilt nog wel even
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.
Op dinsdag 7 februari 2017 10:16 schreef MTL het volgende: Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.
Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia á la NS Kan daar ook niet meer over gezeurd worden
vraagje trouwens: zijn de verschillende breedtes van deuren van de koplopers een overblijfsel van bagagecompartementen etc?
EDIT: nvm, dacht dat er ook verschillende breedtes deuren zaten in de tussenrijtuigen, alleen de voorkanten van de kopbakken hebben bredere deuren, voor de rest is alles gelijk
[ Bericht 43% gewijzigd door Flodder450 op 07-02-2017 11:10:30 ]
Zal wel meevallen. De Coradia Nordic versie mag bijvoorbeeld 180 en die valt ook onder dezelfde reeks treinen. Toen ik daar was viel het mij juist op hoe rustig die rijdt, ook bij hogere snelheden. Draaistellen en vering moeten geschikt zijn voor 200 km/u en de Coradia NS is drukdicht, dus meer comfort in de tunnels (minder last van de oren e.d.). Dus qua comfort maak ik mij niet al te veel zorgen.
Na dat gedoe met die Fyra zijn alle ogen op NS gericht. Dit project moet gewoon goed gaan. Als ik kijk over wat voor details er nu gediscussieerd wordt met de ICNG, dan gaat het wel goed komen met die trein Tenzij er natuurlijk enorme kwaliteitsproblemen zijn met de bouw.
Alstom heeft geen product genaamd "Coradia Regional" in het assortiment.
Het hele Coradia-gamma is ontwikkeld voor regionale treinen, de intercityversie (Coradia Liner) is een doorontwikkeling van de Polyvalent. Het grootste verschil zit in de afwerking, van de Polyvalent heeft Alstom ook een versie ontworpen die 200 km/u kan.
Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt. De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt. Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS. En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG
[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 12:11:45 ]
Op dinsdag 7 februari 2017 10:46 schreef MTL het volgende: Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia á la NS
Och jezus. Moest er weer zo nodig iets met "een geheel eigen gezicht" komen?
Valt mee hoor, dat eigen gezicht. Maar je zou versteld staan van de hoeveelheid kleine dingen die aangepast worden tijdens zo'n ontwerpfase. Dat kan echt vanalles zijn. Kleine, maar essentiële dingen als de positie van knoppen op de stuurtafel, tot behoorlijk grote dingen als interieur of positie van het toilet. Maar andersom ook weer hele kleine niet essentiële dingen, die desondanks toch het rijden een klein stukje aangenamer maken. En soms kan ook iets niet gerealiseerd worden omdat het bijvoorbeeld in de knoei komt met apparatuur of andere dingen.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:41:27 ]
vandaag ff op en neer geweest naar pluskut en ook even de drukte in de trein bekeken nav de vele posts hierover van flash maar viel reuze mee met de drukte. Er was plek zat.
Op dinsdag 7 februari 2017 12:28 schreef MTL het volgende: Valt mee hoor, dat eigen gezicht. Maar je zou versteld staan van de hoeveelheid kleine dingen die aangepast worden tijdens zo'n ontwerpfase. Dat kan echt vanalles zijn. Kleine, maar essentiële dingen als de positie van knoppen op de stuurtafel,
Iets als de positie van knoppen op de stuurtafel kan toch al een jaar of 40 gewoon standaard zijn? Net zoals in elke auto het licht aan de linker hendel en de ruitenwisser aan de rechter hendel zit? Daar hoeft toch niet ELKE keer weer iemand iets anders van te vinden? Wat een onzin lijkt me dat zeg
Op dinsdag 7 februari 2017 12:28 schreef Salatrel het volgende: vandaag ff op en neer geweest naar pluskut en ook even de drukte in de trein bekeken nav de vele posts hierover van flash maar viel reuze mee met de drukte. Er was plek zat.
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee
ja hallo toen was ik nog niet eens uit Rotterdam weg
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee
Zolang er geen passagiers op het dak zitten...
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
De cabines zijn tegenwoordig vrijwel allemaal volgens de Europese afspraken en specificaties gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld de SLT die er voor 98% of zo aan voldoet, zoiets zal dus de ICNG en SNG ook worden. Echter ook binnen die specificaties is er ruimte voor landelijke voorkeuren. Bijvoorbeeld een vervoerder die veel op ETCS rijdt, zal eerder kiezen voor vaste knoppen voor bepaalde ETCS handelingen die vaak moeten gebeuren, terwijl dat voor een andere vervoerder totaal niet interessant is. Ergonomie van de cabine is tegenwoordig vrij standaard. Dus schermen, meters, enzovoorts hebben vrijwel altijd dezelfde plek.
Ik lees ook weleens van die lulkoek als "NS accepteert dat reizigers x tijd moeten staan" en zo
Ook weer tekenend voor de wereldvreemdheid van die club NS gaat daar namelijk helemaal niet over. De leverancier levert een product of dienst, de klant betaalt een prijs, en de klant bepaalt dan of hij het geleverde product in relatie tot de betaalde prijs acceptabel vindt. Denken dat de leverancier daarover gaat, slaat gewoon nergens op.
Op dinsdag 7 februari 2017 12:41 schreef MTL het volgende: De cabines zijn tegenwoordig vrijwel allemaal volgens de Europese afspraken en specificaties gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld de SLT die er voor 98% of zo aan voldoet, zoiets zal dus de ICNG en SNG ook worden. Echter ook binnen die specificaties is er ruimte voor landelijke voorkeuren. Bijvoorbeeld een vervoerder die veel op ETCS rijdt, zal eerder kiezen voor vaste knoppen voor bepaalde ETCS handelingen die vaak moeten gebeuren, terwijl dat voor een andere vervoerder totaal niet interessant is. Ergonomie van de cabine is tegenwoordig vrij standaard. Dus schermen, meters, enzovoorts hebben vrijwel altijd dezelfde plek.
Okee, fair enough. Maar dan heb je toch aan een stuk of 3 configuraties uiterlijk wel genoeg zou je denken?
Op dinsdag 7 februari 2017 12:43 schreef Dr_Flash het volgende: Ik lees ook weleens van die lulkoek als "NS accepteert dat reizigers x tijd moeten staan" en zo
Ook weer tekenend voor de wereldvreemdheid van die club NS gaat daar namelijk helemaal niet over. De leverancier levert een product of dienst, de klant betaalt een prijs, en de klant bepaalt dan of hij het geleverde product in relatie tot de betaalde prijs acceptabel vindt. Denken dat de leverancier daarover gaat, slaat gewoon nergens op.
Hun beroepsleugenaar beloofde zelfs dat je in een intercity niet langer dan 15 minuten hoeft te staan? Uiteraard zonder er een tegenprestatie tegenover te stellen, want het moet natuurlijk wel bij mooie woorden blijven.
Hun beroepsleugenaar beloofde zelfs dat je in een intercity niet langer dan 15 minuten hoeft te staan? Uiteraard zonder er een tegenprestatie tegenover te stellen, want het moet natuurlijk wel bij mooie woorden blijven.
Deventer - Enschede in 15 minuten lijkt me het begin van een mooie tegenprestatie
Tja, je zou inderdaad denken dat het tegenwoordig wel een beetje uitgekristalliseerd is qua voorkeuren voor de cabines. Maar als bijvoorbeeld Alstom standaard de tractiehendel links plaatst en NS wil 'm meer rechts omdat ander materieel het op dezelfde plek heeft, dan moet dat gewoon kunnen. Maar andersom geldt natuurlijk ook: soms is inderdaad ook een voorstel van de kant van de vervoerder niet altijd een verbetering. Tja, dat is nu juist het hele ontwerpproces. Uitproberen en kijken waar je tegenaan loopt in de dagelijkse gang van zaken
[ Bericht 15% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:44:23 ]
Op dinsdag 7 februari 2017 12:51 schreef MTL het volgende: Tja, dat is nu juist het hele ontwerpproces. Uitproberen en kijken waar je tegenaan loopt in de dagelijkse gang van zaken
Ja dat snap ik. Maar op een gegeven moment ben je er wel een keertje uit natuurlijk.
Op dinsdag 7 februari 2017 13:12 schreef dennistd het volgende: Zoals op station Zevenaar, waar ze hekken langs spoor 2 hebben geplaatst (waar vanaf april Abellio moet gaan stoppen)
Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg
Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...
Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En nu begint het ook nog te sneeuwen in Twente Apocalyps...
Echt nu dus:
quote:
Keine oder fehlerhafte Verbindung zum HAFAS-Server. Die Verbindung zum HAFAS-Server konnte nicht aufgebaut werden oder war nicht stabil benutzbar. Dies ist möglicherweise ein Lastproblem oder Netzwerk-Fehler.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 7 februari 2017 12:04 schreef MTL het volgende: Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt. De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt. Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS. En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG
Alleen maakt Alstom zelf niet zo'n duidelijk onderscheid, als je op de site het portfolio "main line" opzoekt krijg je een overzicht van alle Coradia's te zien inclusief de V200.
De Coradia Liner V200 is een doorontwikkeling van de regionale series. De Coradia die NS krijgt is ook een doorontwikkeling van de regionale series. Het kan een aparte ontwikkeling zijn, het kan dezelfde ontwikkeling zijn. We weten het gewoon niet.
Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg
Een week van tevoren worden ze natuurlijk wel eerst geschilderd. Daarvoor zal helaas het treinverkeer voor onbepaalde tijd stilgelegd moeten worden in verband met de veiligheid
Op dinsdag 7 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende: De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...
Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Op dinsdag 7 februari 2017 14:20 schreef MTL het volgende: NS Int machinisten op de Berlijn trein zouden gewoon zelf bevoegd moeten zijn voor koppelen en ontkoppelen.
Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
Over het algemeen niet, inderdaad. maar tenzij dat recent veranderd is, zouden ze dat wel degelijk ook zelf mogen doen in geval van calamiteiten.
Op dinsdag 7 februari 2017 13:14 schreef dennistd het volgende: Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
Gebeurt met een leeg materieel rit
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-02-2017 14:50:09 ]
Doordat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Almelo en Hengelo wil je de trein uit Amsterdam (die in Almelo stond) maar vooral de trein uit Berlijn (die in Oldenzaal stond) terug laten keren. Als je een locomotief hebt met rijtuigen dan moet je de loc wel eerst naar de andere kant laten rijden natuurlijk...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Haaaaaaat aan de stoptrein 's-Hertogenbosch - Dordrecht. Tussen Tilburg en Breda rijdt dat kreng een paar minuten voor de intercity naar Roosendaal, als dat ding een paar minuten vertraagd is krijgt de intercity daar dus ook meteen last van.
Storinngggg (Al hoewel naar het schijnt de 141 wel gaat rijden..)
Het is gewoon zo fucking kansloos tegenwoordig. Je moet elke ochtend eerst op internet gaan kijken "zal mijn trein vandaag wel rijden?" Je zult er maar van afhankelijk zijn, voor je werk of zo Ik moet morgen naar Delft trouwens. Dat wordt lachen
Het is gewoon zo fucking kansloos tegenwoordig. Je moet elke ochtend eerst op internet gaan kijken "zal mijn trein vandaag wel rijden?" Je zult er maar van afhankelijk zijn, voor je werk of zo Ik moet morgen naar Delft trouwens. Dat wordt lachen
Pas 1 keer hoeven omreizen, en dat was net 1 dag dat ik op ene andere locatie zat
Het vervelendste is gewoon dat je er niet op kunt rekenen. Elke dag voelt het gewoon als "mazzel" als je vanuit Deventer Enschede haalt of Utrecht of Amsterdam of Delft. Aan de andere kant, zelfs als je die mazzel 's morgens hebt, bekruipt je meteen het gevoel "doe ik hier wel goed aan? Ik moet vanmiddag ook nog terug...." .
Op woensdag 8 februari 2017 09:47 schreef Dr_Flash het volgende: Het vervelendste is gewoon dat je er niet op kunt rekenen. Elke dag voelt het gewoon als "mazzel" als je vanuit Deventer Enschede haalt of Utrecht of Amsterdam of Delft. Aan de andere kant, zelfs als je die mazzel 's morgens hebt, bekruipt je meteen het gevoel "doe ik hier wel goed aan? Ik moet vanmiddag ook nog terug...." .
De NS stimuleert binnen blijven. Lekker de hele dag vlammetjesomeletten maken
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Het is gewoon zo fucking kansloos tegenwoordig. Je moet elke ochtend eerst op internet gaan kijken "zal mijn trein vandaag wel rijden?" Je zult er maar van afhankelijk zijn, voor je werk of zo Ik moet morgen naar Delft trouwens. Dat wordt lachen
Het is treurig dat het moet, maar ik heb om die reden de reisplanner widget voor mijn heen- en terugreis op mijn telefoon staan, zodat ik alleen de verversknop hoef aan te tikken om te zien of het de NS behaagt om mij van of naar mijn werk te vervoeren.
De NS stimuleert binnen blijven. Lekker de hele dag vlammetjesomeletten maken
Vertel!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe makkelijk ook die IC Almere-Amsterdam CS er afgelopen maandag uitgefietst werd "omdat dat nodig is".. Hoezo? Is die trein niet nodig om mensen te vervoeren?
Ons Flash is wereldkampioen GoPro vlammetjesomelet maken
ei, ei, ei.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Troch in oanriding op it spoar tusken Dronryp en Harns-Haven ride der gjin treinen op dat trajekt. Op de oergong yn de Alde Trekwei yn Harns binne in trein en in auto op elkoar botst. Der is ien persoan ferwûne rekke. It slachtoffer is nei it sikehûs brocht. Sawol de auto as de trein rekken swier skansearre. Ferfierder Arriva set bussen yn. It is net bekend wannear't de treinen wer ride kinne.
Het is gewoon zo fucking kansloos tegenwoordig. Je moet elke ochtend eerst op internet gaan kijken "zal mijn trein vandaag wel rijden?" Je zult er maar van afhankelijk zijn, voor je werk of zo Ik moet morgen naar Delft trouwens. Dat wordt lachen
Jij hebt toch een scherm boven het trapgat hangen?
Jij hebt toch een scherm boven het trapgat hangen?
Het is al meerdere keren gebeurd dat dat scherm aangaf dat er niets aan de hand was, en dat ik 3 minuten later op het station aankwam en ineens de pleuris uitgebroken bleek te zijn.
Toen ik net in Utrecht uit de trein stapte werd er omgeroepen dat er 'gegeven de huidige situatie' gratis koffie te krijgen is. Ik had geen idee over welke situatie dat ging... Maar de koffie smaakt prima.
Op woensdag 8 februari 2017 18:43 schreef ReisT het volgende: Toen ik net in Utrecht uit de trein stapte werd er omgeroepen dat er 'gegeven de huidige situatie' gratis koffie te krijgen is. Ik had geen idee over welke situatie dat ging... Maar de koffie smaakt prima.
Kwam vast te zitten op de spoorwegovergang zei de tomtom dat ie af moest slaan ofzo? kijk waar dat blik staat. Heeft deze jongeman zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen ofzo?
Op woensdag 8 februari 2017 19:53 schreef Salatrel het volgende: Kwam vast te zitten op de spoorwegovergang zei de tomtom dat ie af moest slaan ofzo? kijk waar dat blik staat. Heeft deze jongeman zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen ofzo?
"Ineens had ik een lege band, ik kon niet meer sturen. "
Omdat we inmiddels zo dichtbij de Nederlands/Belgische grens waren loonde het niet meer echt om terug richting de Brabantroute te rijden. Net over de grens bij Eijsden/Visé ligt de belangrijkste goederenspoorlijn van België, die het Duitse Aachen met de Antwerpse haven verbindt. Deze lijn had ik in het dieseltijdperk in 2007 een paar keer bezocht maar sinds de electrificatie niet meer. Een goede reden om dit nu eens te gaan doen.
Op zondag is een deel van de lijn urenlang dicht ivm onderhoudswerkzaamheden, waardoor vele goederentreinen niet verder kunnen rijden dan grensstation Aachen West. 's Middags even voor 15:00 gaat de lijn dan open en is het net als elke andere zondag een optocht van treinen richting de haven van Antwerpen of Zeebrugge.
Ook al is het pas eind januari en is het laatste licht om 16:30, dat zou toch nog anderhalf uur tijd opleveren voor een paar goederentreinen. De eerste trein die mocht vertrekken uit Aachen West is de BLOG/NMBS 2827 met ketelwagentrein 47560 uit Ludwigshafen naar Antwerpen BASF. De trein werd opgewacht bij het Franstalige dorpje Warsage.
De Railtraxx class 66 is in Nederland maar lastig te krijgen met een goed/vol beladen trein. Op lijn 24 had ik een stuk meer geluk toen op zondagmiddag 22 januari 2017 de 266 035, voorzien van een Railtraxx logo, met een volledig beladen containertrein uit het Hongaarse Püspökladány naar Zeebrugge Voorhaven West voorbij kwam.
Crossrail Benelux deed ook een duit in het zakje door de rode DE6310 te sturen met een zeer fraai beladen trein uit Ludwigshafen naar Antwerpen Combinant.
Deze homogene sleep groene B-Logistics staalwagens zijn onderweg van het Zuid-Duitse Dingolfing naar Kinkempois en worden vanaf Köln Gremberg door de 2818 getrokken. Het geheel is hier onderweg ter hoogte van het dorpje Warsage op lijn 24 richting Visé op zondag 22 januari 2017.
Het geluk kon niet op toen er een tweede rode Crossrail class 66 verscheen. De PB13 had eerder deze zondag al een trein van Antwerpen naar Brühl en keerde in de middag met de retourtrein weer terug, gelukkig ditmaal via lijn 24 waaraan Warsage gelegen is.
In heerlijk winters namiddaglicht passeert de PB13 van Crossrail met een volledig beladen trein uit Busto naar Antwerpen Combinant op zondag 22 januari 2017.
Voordat de zon definitief in de sluierbewolking zou zakken dienden zich nog twee treinen aan van B-Logistics, de goederentak van de Belgische spoorwegen NMBS.
De eerste was meteen de mooiste van de twee en laat ik hier nog als afsluiter zien van een mooie en vruchtbare middag. De van een E-drivers-logo "30% less energy" voorziene 2843 is met een fraaie intermodale trein uit Novara onderweg van Aachen West naar Antwerpen Combinant en passeert hier ter hoogte van het dorpje Warsage.
knetterbek allemaal. Waarom kunnen ze dat niet gelijk trekken?
Omdat dat miljarden gaat kosten. Alles is ontworpen op "links rijden", dat gooi je niet zomaar even om. In Engeland bijvoorbeeld is "bidirectional signalling" (dubbel enkelspoor-beveiliging) echt een uitzondering.
Als het even kan staan er alleen aan de linkerkant van de baan seinen, en de machinist zit ook links. Als je wil dat de treinen rechts gaan rijden betekent dat dat de seinen ook naar rechts moeten (er is niet genoeg ruimte tussen de sporen), maar dan moet je de cabine ook spiegelen.
In Zweden hebben ze zo'n omkeeractie uitgevoerd op de weg: Dagen H.
Op woensdag 8 februari 2017 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende: Lijkt me toch niet handig dat de treinen op gegeven moment elkaar moeten kruisen, al zal dat wellicht niet zo vaak voorkomen of tunnels/bruggen?
Het is niet alsof ze op die lijn bij uitzondering links rijden. Heel België rijdt links. Dus je hebt dezelfde kruisingssituatie als wanneer rechts je standaardrichting is, alleen dan gespiegeld.
Het is niet alsof ze op die lijn bij uitzondering links rijden. Heel België rijdt links. Dus je hebt dezelfde kruisingssituatie als wanneer rechts je standaardrichting is, alleen dan gespiegeld.
Nee dat snap ik, maar geeft gedoe bij de grenzen vind ik Al heb je dan wellicht al gedoe met spanningssluizen dan maakt het ook minder uit
Gelukkig niet, maar voor de Europese eenwording op het spoor is het niet handig dat er zoveel dwarsliggers zijn
Een dertigtal verschillende systemen die goed werken maar misschien niet alle functionaliteit bieden is beter dan een gehandicapt systeem waarvan de verschillende implementaties niet 1-op-1 compatible met elkaar zijn terwijl het nu ruim 20 jaar getest wordt. Dikke anus met je standaard.
Een dertigtal verschillende systemen die goed werken maar misschien niet alle functionaliteit bieden is beter dan een gehandicapt systeem waarvan de verschillende implementaties niet 1-op-1 compatible met elkaar zijn terwijl het nu ruim 20 jaar getest wordt. Dikke anus met je standaard.
Kijk, dat is nou net iets dat ik niet bedoelde. Ik had het alleen over de rijrichting op de sporen. Niet over de beveiligingssystemen.
Op woensdag 8 februari 2017 22:50 schreef dcm360 het volgende: En als ze dat wel gedaan hadden, was er ook 1 fly-over meer nodig bij Breda (in het geval van de HSL-zuid)
Op de HSL-zuid wordt ten zuiden van Rotterdam al links gereden, dat bespaart inderdaad een fly-over bij Prinsenbeek. En bij Rotterdam Lombardijen heb je toch al ingewikkelde constructies nodig. De aansluiting richting het zuiden bij Breda is dan weer op de allergoedkoopste manier gemaakt. Op de HSL zelf was er nog geld voor een fly-over, maar vervolgens sluit het als een enkelsporige lijn gelijkvloers aan op de lijn uit Roosendaal...
Over links rijden gesproken trouwens: er is in Nederland ook nog een niet-grensbaanvak waar links gereden wordt. Welke?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op de HSL-zuid wordt ten zuiden van Rotterdam al links gereden, dat bespaart inderdaad een fly-over bij Prinsenbeek. En bij Rotterdam Lombardijen heb je toch al ingewikkelde constructies nodig. De aansluiting richting het zuiden bij Breda is dan weer op de allergoedkoopste manier gemaakt. Op de HSL zelf was er nog geld voor een fly-over, maar vervolgens sluit het als een enkelsporige lijn gelijkvloers aan op de lijn uit Roosendaal...
Over links rijden gesproken trouwens: er is in Nederland ook nog een niet-grensbaanvak waar links gereden wordt. Welke?
Maliebaan-Blauwkapel is het rechter spoor buiten gebruik, dus dat is eigenlijk gewoon enkelspoor. Op Blauwkapel-Utrecht centraal is het wel echt links rijden
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hee zogenaamd milieuvriendelijke NS, let eens op die verwarming joh. Net anderhalf uur gekookt zitten worden in een ICM. Mijn fles lekker fris drinkwater is inmiddels een soort soep, mijn kauwgom is gesmolten en ik heb een paar keer moeten verzitten om geen brandwonden op te lopen. Nadenken.
stelletje racisten ook daar hoor want toen ik in mijn HC tijd daar een omroepje deed hoorde ik ook gelijk een vrouwtje door de cabinedeur zeggen: "Nou, die is ook niet van hier!"
Op donderdag 9 februari 2017 10:37 schreef Salatrel het volgende: stelletje racisten ook daar hoor want toen ik in mijn HC tijd daar een omroepje deed hoorde ik ook gelijk een vrouwtje door de cabinedeur zeggen: "Nou, die is ook niet van hier!"
Ja dat soort collaborateurs moet je voorzichtig mee zijn.
9 Februari 2017 - In de Antwerpse haven op de linkeroever moest ik even pauze nemen, en dat kan hier nog langs de weg op parkeerstroken. Toen ik net stil stond zag ik dit fraaie keteltreintje rangeren, dus even de camera erbij gepakt en een klikje maken met mijn vrachtwagen ernaast.
Op donderdag 9 februari 2017 08:17 schreef Dr_Flash het volgende: Hee zogenaamd milieuvriendelijke NS, let eens op die verwarming joh. Net anderhalf uur gekookt zitten worden in een ICM. Mijn fles lekker fris drinkwater is inmiddels een soort soep, mijn kauwgom is gesmolten en ik heb een paar keer moeten verzitten om geen brandwonden op te lopen. Nadenken.
Is toch groene stroom, boeiuh
Toen NS nog Emmen-Zwolle reed was dat 's winters ook erg, dan stond de kachel ook de hele nacht op standje snijbrander. Trein van 5:15 was een crematorium op wielen.
Iemand een tuinkabouter kwijt? Een overijverige Arriva-controleur heeft op Apeldoorn - Zutphen namelijk eentje uit de trein gezet omdat de kabouter geen vervoersbewijs kon tonen
Op donderdag 9 februari 2017 16:09 schreef Peterselieman het volgende: Iemand een tuinkabouter kwijt? Een overijverige Arriva-controleur heeft op Apeldoorn - Zutphen namelijk eentje uit de trein gezet omdat de kabouter geen vervoersbewijs kon tonen
Op donderdag 9 februari 2017 16:09 schreef Peterselieman het volgende: Iemand een tuinkabouter kwijt? Een overijverige Arriva-controleur heeft op Apeldoorn - Zutphen namelijk eentje uit de trein gezet omdat de kabouter geen vervoersbewijs kon tonen
Aanvang om 19.30u, het duurt tot ongeveer 22.30u (eerder weggaan kan ook als je de trein moet halen), de zaal is open om 18.30u, het is 10 minuten vanaf het station, we hebben gehaktballen en bier, en de entree is ¤2,50. Oh ja, en je hoeft geen lid te zijn van de NVBS.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als je wil dat de treinen rechts gaan rijden betekent dat dat de seinen ook naar rechts moeten (er is niet genoeg ruimte tussen de sporen), maar dan moet je de cabine ook spiegelen.
Onzin, het zijn geen stoomtreinen. In NL hadden voor de 1600 alle e-locs de stuurtafel rechts. Het werkt allebei.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 9 februari 2017 05:12 schreef dennistd het volgende: Over links rijden gesproken trouwens: er is in Nederland ook nog een niet-grensbaanvak waar links gereden wordt. Welke?
Van Harinxmakanaal - Leeuwarden? Waar de trein uit Harlingen en de trein naar Stavoren "links" rijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tussen Alphen a/d Rijn en Gouda wordt bij het kruisen ook over linkerspoor gereden.
Bij andere modellen maakt het minder uit, omdat daar de voorruit vrij is.
In dit soort treinen is het inderdaad kut, je hebt een punt. Komt dit buiten het VK nog voor? (De Belgische motorstellen even niet meetellend want uitstervend).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hebben de NMBS MS96 / DSB IC3 niet een doorloopkop?
Dat hebben ze inderdaad, maar daarbij klapt als het ware de hele cabine opzij. De machinist zit in het midden en heeft prima uitzicht naar beide kanten.
Bij de Electrostars zit de machinist ter hoogte van de linker spoorstaaf.
Op donderdag 9 februari 2017 22:26 schreef James1988 het volgende: Het zou me ook niet verbazen als zo'n kop niet meer te combineren valt met de meest recente botsnormen.
Dat vind ik altijd zo'n ontzettend zwets-argument he. Eoa droplul op een kantoor besluit dat iets wat altijd prima werkte plotseling "niet meer veilig" is, en HOPPA de trein is fout, alles moet acuut van de baan, fabrikant is Schuldig, hanged drawn & quartered, de hele mikmak. En waarom? Om niks. Alsjeblieft schiet toch eens op met die onzin iedere keer
Dat vind ik altijd zo'n ontzettend zwets-argument he. Eoa droplul op een kantoor besluit dat iets wat altijd prima werkte plotseling "niet meer veilig" is, en HOPPA de trein is fout, alles moet acuut van de baan, fabrikant is Schuldig, hanged drawn & quartered, de hele mikmak. En waarom? Om niks. Alsjeblieft schiet toch eens op met die onzin iedere keer
Volgens mij valt dat wel mee in geval van bestaand materieel dat niet meer voldoet aan de normen. Dat is nog altijd blijven rijden. De 1100 zijn ook zonder botsneus blijven rijden tussen het moment dat de beslissing is gevallen om de neus toe te passen en het moment dat de laatste is voorzien van een neus.
En de 1600/1700/1800 zijn ook niet massaal van de baan gegaan na dit ongeval:
Nah, wel dan? Ten eerste ging het over doorloopkoppen, die noch SLT noch VIRM hebben. Ten tweede is VIRM gewoon gekeurd, veilig bevonden en toegelaten. Een treintype wordt niet opeens "onveilig" zodra er een "nog veiliger" treintype op de markt komt. Dat staat gewoon los van elkaar. Snap je dat niet?
Op vrijdag 10 februari 2017 00:06 schreef Dr_Flash het volgende: Nah, wel dan? Ten eerste ging het over doorloopkoppen, die noch SLT noch VIRM hebben. Ten tweede is VIRM gewoon gekeurd, veilig bevonden en toegelaten. Een treintype wordt niet opeens "onveilig" zodra er een "nog veiliger" treintype op de markt komt. Dat staat gewoon los van elkaar. Snap je dat niet?
Maar dat beweert toch ook helemaal niemand? En het ging toch ook helemaal niet over doorloopkoppen in VIRMs?
Een bestaand type moet niet ineens van de baan omdat de botsnormen worden verscherpt. Het bestaande model is niet ineens onveilig omdat er niet meer aan de normen wordt voldaan, maar het nieuwe model is wel veiliger.
Dat zie je wél bij die foto die ik plaatste. De VIRM (gebouwd volgens de oude normen) zit zwaar in de kreukels, en als de machinist niet op tijd had kunnen vluchten zou die er aanzienlijk letsel aan hebben overgehouden. De SLT heeft ook flinke schade, maar de cabine zelf is vrijwel intact gebleven. En de machinist dus ook.
Maar dat beweert toch ook helemaal niemand? En het ging toch ook helemaal niet over doorloopkoppen in VIRMs?
Een bestaand type moet niet ineens van de baan omdat de botsnormen worden verscherpt. Het bestaande model is niet ineens onveilig omdat er niet meer aan de normen wordt voldaan, maar het nieuwe model is wel veiliger.
Dat zie je wél bij die foto die ik plaatste. De VIRM (gebouwd volgens de oude normen) zit zwaar in de kreukels, en als de machinist niet op tijd had kunnen vluchten zou die er aanzienlijk letsel aan hebben overgehouden. De SLT heeft ook flinke schade, maar de cabine zelf is vrijwel intact gebleven. En de machinist dus ook.
Dat ontken ik toch ook niet Ja, een SLT is voor de machinist veiliger dan een VIRM als je naar dat plaatje kijkt Wie dan WEL de impact van de botsing pakt....?
Soberzo had die botsing natuurlijk nooit plaats moeten vinden.
Dat ontken ik toch ook niet Ja, een SLT is voor de machinist veiliger dan een VIRM als je naar dat plaatje kijkt Wie dan WEL de impact van de botsing pakt....?
Energie gaat naar de zwakste van de twee, de VIRM dus.
Dat zag je ook wel in Bad Aibling... die twee FLIRTs boorden zich frontaal in elkaar aan hoge snelheid, en waren er allebei erg slecht aan toe. De energie ging naar beide treinstellen.
quote:
Soberzo had die botsing natuurlijk nooit plaats moeten vinden.
Dat sowieso.
quote:
Op vrijdag 10 februari 2017 00:17 schreef Dr_Flash het volgende: zo maar eens slapen. EN maak er morgen allemaal maar lekker een puinzooi van op het spoor, ik blijf thuis
Energie gaat naar de zwakste van de twee, de VIRM dus.
Dat zag je ook wel in Bad Aibling... die twee FLIRTs boorden zich frontaal in elkaar aan hoge snelheid, en waren er allebei erg slecht aan toe. De energie ging naar beide treinstellen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 10 februari 2017 09:31 schreef Peterselieman het volgende: De provincie Overijssel is niet blij met hoe Arriva het lijntje Almelo - Mariënberg uitvoert. De Lintjes trekken het niet
Ik denk dat de definitieve oplossing nog ruim een jaar op zich laat wachten wanneer cxx haar twee FLIRTs voor de Kippenlijn krijgt en er in Nederland twee D-GTW's over zijn. Die kunnen dan naar de Achterhoek, waarna vanuit daar twee 2/6 door kunnen schuiven naar Almelo-Mariënberg-Hardenberg.
Op vrijdag 10 februari 2017 09:31 schreef Peterselieman het volgende: De provincie Overijssel is niet blij met hoe Arriva het lijntje Almelo - Mariënberg uitvoert. De Lintjes trekken het niet
Op vrijdag 10 februari 2017 13:25 schreef FredvZ het volgende: De energiewagens zijn zeker al afgevoerd? (net zoals de bijbehorende Plan E rijtuigen en 2200 D-locs)
Wat ik begrepen heb kunnen de 6400's niet én energie én tractie leveren, dus zit je dan vast aan drie locs per set.
Volgens mij heeft de DSB binnenkort wat snelle diesels over.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Serie over markante spoorlijnen, afl.:Frankrijk:Petit train jaune, Villefranche-de-Conflent-LaTour de Carol
Van de voet van de Franse Pyreneeën tot de hoogvlakte van de Cerdagne aan de Spaanse grens kronkelt de Gele Kanarie, zoals de bijnaam van de trein is,zich langs grootse viaducten en tunnels naar ijle hoogten in de zon.
Op vrijdag 10 februari 2017 17:04 schreef b2py het volgende: Overigens ontgaat het mij waarom International de testing regelde voor de FLIRT maar dat terzijde
Het rapport lezen helpt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het maken van duidelijke afspraken is waar het ILT terecht voor pleit. Het proces was nodeloos ingewikkeld, waardoor het mis heeft kunnen gaan. Niet iedereen was namelijk op de hoogte van allerlei afspraken en wat er moest gebeuren. En zo ontstaan miscommunicaties.
Op vrijdag 10 februari 2017 17:11 schreef James1988 het volgende: "alleen in het veiligheidsbeheersysteem van NS Internationaal zijn regelingen rond beproevingsritten opgenomen."
Want NSR koopt nooit nieuwe treinen?
Neu. Alle NS treinen worden door het IPB / TTC getest. En die tak van sport valt onder NS International. Waarom zou je dan een tweede team speciaal voor NS Reizigers in gaan richten? Moet je ook daar weer mensen voor aannemen, trainen, up-to-date houden, enz.
Neu. Alle NS treinen worden door het IPB / TTC getest. En die tak van sport valt onder NS International. Waarom zou je dan een tweede team speciaal voor NS Reizigers in gaan richten? Moet je ook daar weer mensen voor aannemen, trainen, up-to-date houden, enz.
Vindt die organisatie niet ook zijn oorsprong in de Fyra/HSL?Betuweroute? Toen we in NL van testen een kerntaak hebben gemaakt?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja geen idee eigenlijk. Je was op een gegeven moment wel aan het facetimen met je familie of met je tinderchick terwijl je aan het poepen was met de deur open en via de spiegel aan het laten zien was hoe de hotelkamer eruit zag. Bijna hetzelfde
Ja geen idee eigenlijk. Je was op een gegeven moment wel aan het facetimen met je familie of met je tinderchick terwijl je aan het poepen was met de deur open en via de spiegel aan het laten zien was hoe de hotelkamer eruit zag. Bijna hetzelfde
Dus terwijl hij zat te schijten, besloot jij in je blote kont door de kamer te lopen? Interessant.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 10 februari 2017 20:21 schreef Duvel het volgende: Dus terwijl hij zat te schijten, besloot jij in je blote kont door de kamer te lopen? Interessant.
Misschien moet je niet te ver gaan in het beproeven van je geluk. Je zou maar eens meer kunnen krijgen dan waar je voor pingelde. Wil je dat wel?
Ik heb dat ding vanochtend nog de watergraafsmeer uitgeschopt, lokomotief Bombardier TRAXX F140 MS2 186-033 met lokomotief Bombardier TRAXX F140 MS2 186-013
[ Bericht 42% gewijzigd door Maegrim op 11-02-2017 00:22:46 ]
Op zaterdag 11 februari 2017 00:04 schreef FredvZ het volgende: NS geeft nu af en toe nu wel materieel info voor de 1100, maar of het ook betrouwbaar is... [ code verwijderd ]
Volgens deze info zou de 1176 door een sandwich van twee TRAXX-en met daartussen, jawel, een TRAXX.
Vanaf de 13e (nee, geen grap ) zou het goed moeten gaan gok ik zo. Ik zag op mijn dienstkaartje opeens de treinaanduiding Sandwich9/SW9 als treintype staan.
Lekker nuttig: Om 9.15u een automatische omroep in Almelo over een overwegstoring Zwolle-Groningen die om 10.00u verholpen is. Je bent pas op z'n vroegst om 10.11u in Zwolle, als de storing al opgelost is dus...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou ja, dan kun je als reiziger naar Haarlem beter via Breda en dan de oude lijn reizen, ipv via Amsterdam Centraal wat normaal sneller zou zijn. Dat bericht heeft tenminste nog nut.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven