abonnement Unibet Coolblue
pi_168643802
quote:
VVD en PVV hebben geen baat bij meer deelnemers premiersdebat RTL

Geert Wilders en Mark Rutte overwegen het premiersdebat van RTL te boycotten als er meer dan vier lijsttrekkers worden uitgenodigd. Een dreigement dat andere partijen serieus nemen.
bron

andere bron

Snap het wel eigenlijk van die twee. Beetje dom ook van RTL, geeft Wilders een makkelijke exit en wordt het debat alleen maar minder interessant van.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2017 18:05:09 ]
  vrijdag 3 februari 2017 @ 18:34:55 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168644272
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:03 schreef Tem het volgende:

[..]

bron

andere bron

Snap het wel eigenlijk van die twee. Beetje dom ook van RTL, geeft Wilders een makkelijke exit en wordt het debat alleen maar minder interessant van.
Dit is toch al dagen bekend?
Antway: zwichten voor chantage is iets wat geen weldenkend mens zou moeten willen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168644336
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit is toch al dagen bekend?
Ik heb het vandaag pas gelezen en zag er nog geen topic over.
quote:
Antway: zwichten voor chantage is iets wat geen weldenkend mens zou moeten willen.
Heeft geen bal met chantage te maken. Als RTL eerst afspreekt om alleen een debat te doen tussen Rutte en Wilders, dat dan naar 4 partijen brengt en nu weer de afspraken gaat veranderen is het hun goed recht om niet deel te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2017 18:41:14 ]
pi_168645728
Bluf. Ik zou zeggen: nodig er 6 uit, en kijk wat Rutte en Wilders doen.
Die komen echt wel opdagen.
in a crowd you lose humanity
pi_168646625
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik heb het vandaag pas gelezen en zag er nog geen topic over.
NWS / Rechtse partijen willen de linksen de mond snoeren.....
pi_168660110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:40 schreef Wombcat het volgende:
Bluf. Ik zou zeggen: nodig er 6 uit, en kijk wat Rutte en Wilders doen.
Die komen echt wel opdagen.
Dit dus, gewoon iedere lijstrekker uitnodigen dan krijg je nog een beetje leuke tv ook.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_168660165
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2017 12:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dit dus, gewoon iedere lijstrekker uitnodigen dan krijg je nog een beetje leuke tv ook.
Denk je? Volgens mij verzandt het dan snel in snedige oneliners en hunnie en hullie gewauwel. Niemand heeft namelijk genoeg tijd om zijn standpunten duidelijk te maken. Daarnaast zijn er genoeg debatten en hebben Wilders en Rutte niet direct baat bij een debat waar ze door zes partijen worden aangevallen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 4 februari 2017 @ 13:01:59 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168660449
PVV en VVD zijn toch inmiddels de enigen die er nog toe doen als het gaat om premierkandidaten? Wie zit er te wachten op splinterpartijen als PvdA of Denk in een premierdebat?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168660827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 19:40 schreef Wombcat het volgende:
Bluf. Ik zou zeggen: nodig er 6 uit, en kijk wat Rutte en Wilders doen.
Die komen echt wel opdagen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 8 februari 2017 @ 08:38:27 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168751609
quote:
"GL vrijwel even groot als CDA,D66"

GL-leider Jesse Klaver mag bij de
huidige stand in de Peilingwijzer op
een uitnodiging voor het premiersdebat
van RTL hopen.RTL wil de vier partijen
uitnodigen die volgende week bovenaan
staan,maar er kan er een bijkomen als
het verschil tussen de nummers 4 en 5
binnen de onzekerheidsmarge valt.


Dat is nu het geval.GL staat met 14 tot
16 zetels vijfde en de achterstand op
D66 (14-18 zetels) en het CDA (15-17)
valt binnen de onzekerheidsmarge.

In de Peilingwijzer is ten opzichte van
vorige week nauwelijks iets veranderd.
PVV en VVD staan op 1 en 2,de SP,de
PvdA en 50Plus zijn 6de,7de en 8ste.

Bron: teletext
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168762563
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 18:03 schreef Tem het volgende:
geeft Wilders een makkelijke exit en wordt het debat alleen maar minder interessant van
Zonder Wilders wordt het juist interessanter :')
pi_168762757
Gewoon alle lijsttrekkers uitnodigen, een wapen naar keuze laten kiezen en loslaten in een arena. Diegene die overblijft is de nieuwe premier.
<hr>
pi_168763219
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zonder Wilders wordt het juist interessanter :')
Ik doel niet op Wilders maar op een debat met 8 partijen wat tot niets leidt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2017 19:39:26 ]
pi_168764009
'Het grote premiersdebat', schadelijke kolder die partijen die al een 'voorsprong' hebben meer gelegenheid bied om reclame te maken voor zichzelf dan andere partijen dat zouden kunnen. En waarop worden de uitnodigingen gebaseerd? Peilingen. Als er iets onberekenbaar is.. Houd gewoon debatten met alle fractievoorzitters van reeds in de TK aanwezige partijen, klaar, en kap met die hyperige neiging om er een soort tweestrijd van te maken die er feitelijk niet is in ons meerpartijenstelsel.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_168774361
Wilders is natuurlijk de slimste van het stel (niet dat de anderen zo slim zijn :{ ), omdat het in het debat vrijwel alleen over Wilders zal gaan, direct of indirect. De lijsttrekkers zullen over elkaar buitelen in Politieke Correctheid en een wedstrijd maken wie de lelijkste dingen over Wilders kan zeggen ( zo is kereltje Pechtold ook groot geworden).
Het publiek zal dan een nog groter afkeer krijgen van de gevestigde politiek :r :r :r
Uiteindelijk winst voor Wilders *O*
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168774473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:03 schreef Oud_student het volgende:
Wilders is natuurlijk de slimste van het stel (niet dat de anderen zo slim zijn :{ ), omdat het in het debat vrijwel alleen over Wilders zal gaan, direct of indirect. De lijsttrekkers zullen over elkaar buitelen in Politieke Correctheid en een wedstrijd maken wie de lelijkste dingen over Wilders kan zeggen ( zo is kereltje Pechtold ook groot geworden).
Het publiek zal dan een nog groter afkeer krijgen van de gevestigde politiek :r :r :r
Uiteindelijk winst voor Wilders *O*
Met wie en hoe gaat Wilders volgens jou straks dan regeren?
En hoe succesvol moet dat gaan worden?
pi_168774536
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met wie en hoe gaat Wilders volgens jou straks dan regeren?
En hoe succesvol moet dat gaan worden?
Eerst moet "ons" parlementair systeem worden vervangen, zelfs in Griekenland heeft men een beter systeem, men kan daar in 3 dagen een regering vormen en binnen 3 weken nieuwe verkiezingen houden als men er binnen 3 dagen niet uit is.

In het huidige systeem zullen 7 splinterpartijen 2 jaar gaan onderhandelen, terwijl de oude regering gewoon doorgaat 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168774599
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:11 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Eerst moet "ons" parlementair systeem worden vervangen, zelfs in Griekenland heeft men een beter systeem, men kan daar in 3 dagen een regering vormen en binnen 3 weken nieuwe verkiezingen houden als men er binnen 3 dagen niet uit is.

In het huidige systeem zullen 7 splinterpartijen 2 jaar gaan onderhandelen, terwijl de oude regering gewoon doorgaat 8)7
Oh, Wilders komt dus nooit aan de macht als het aan jou ligt? Immers dan zou de grondwet moeten wijzigen en ben je minstens 6 jaar verder (immers de huidige EK zal niet instemmen, en dan moeten de twee opvolgende wel mee willen werken).

Overigens is het natuurlijk gelul, zelfs de lastigste onderhandelingen hier duurden niet langer dan een maand of vier. Nederlanders zijn gewend compromissen te sluiten.
pi_168854622
ADnl twitterde op zondag 12-02-2017 om 16:07:50 PVV-leider Geert Wilders heeft zich afgemeld voor het RTL-premiersdebat van 26 februari https://t.co/TndIssIufC https://t.co/OHw9vMKQjR reageer retweet
ADnl twitterde op zondag 12-02-2017 om 16:14:48 Jesse Klaver (GroenLinks) en Sybrand Buma (CDA) maken bekend te zijn uitgenodigd voor het debat https://t.co/TndIssIufC reageer retweet
pi_168854649
KeesBerghuis twitterde op zondag 12-02-2017 om 16:13:53 RTL houdt zich niet aan de afspraak voor een debat met 4 partijen. De VVD zal daarom de uitnodiging afslaan. reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 februari 2017 @ 16:26:56 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168854807
Goed bezig RTL, goed bezig :')

De NOS maakt er ook al een bende van met de kleine partijen, blijft weinig over.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_168854809
Dus van premiersdebat naar een debat met het CDA/D66 en GroenLinks

HAHAHAHAH wat een prutsers bij RTL :')

"moeten we in Europa blijven?"

"Ja. maar ik zeg wel dat we kritisch moeten blijven"

"Daar ben ik het volstrekt mee eens en als Wilders hier was, nou dan had ik hem de wind van veuren gegeven"

"Natuurlijk, hope and change, you gotta believe in America.... oh shit, die speech van Obama ben ik vergeten te vertalen..."
pi_168855094
BREEK
PREMIERSDEBAT afgelast
(she/her)
pi_168855322
Goeie genade, zijn Markie en Geertje écht zó bang van een beetje meer tegenspraak? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 februari 2017 @ 16:49:05 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168855387
quote:
13s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Goeie genade, zijn Markie en Geertje écht zó bang van een beetje meer tegenspraak? :')
Goh, de RTL organiseert een lijstrekkersdebat maar gaat spontaan extra partijen uitnodigen. Raar hè, dat partijen dan weglopen? Het grote debat tussen alle partijen is twee weken daarna.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')