abonnement Unibet Coolblue
pi_168501439
Welkom Cass en LDG!

Oef SQ, daar zou ik het ook wel een beetje warm van krijgen. Komt vast goed. ^O^

Hier 0 negatieve opmerkingen over het leeftijdsverschil. N. is bijna 21 maanden nu en als mensen er dan al iets over zeggen is dat vaak iets in de trend van dat ze zoveel aan elkaar zullen hebben later. Dat hoop ik uiteraard ook, maar geen enkel leeftijdsverschil is daar een garantie voor natuurlijk.

Ik moest vandaag best veel voorweeën wegpuffen en het leek ook even heftiger te worden, maar het laatste uur is het toch wel weer flink afgezakt. Ik ga er maar weer vanuit dat ik morgenochtend gewoon weer zonder baby wakker word. :s)
  zaterdag 28 januari 2017 @ 21:23:35 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_168501695
Oeh dat klinkt toch wel spannend selvaria!
Ik ben ook zo benieuwd hoe het gaat zijn. Ik heb de vorige keer natuurlijk alleen ingeleide weeën gehad en 0,0 voorwerk :')

Ik heb geen enkele opmerking over leeftijdsverschil gehad. Of over timing. Noch de vraag "wanneer komt nummer 2?" (Maar dat laatste wijt ik aan de situatie met mijn moeder ;))
disclaimer
pi_168502651
Hopelijk hebben de voorweeën stiekem toch al iets gedaan Selvaria!

Lou was er net uitgeslingerd en mijn vriend begon na een paar dagen al over een tweede :')
Mijn moeder vroeg het ook al na een paar maanden en de laatste tijd voor mijn gevoel elke dag. Mijn vader vond het daarentegen heel snel. "Pa, broertje en ik schelen bijna hetzelfde als Lou en embryo" *Pa rekent na* -oh, verrek!-
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:12:17 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168503124
Dank voor alle enthousiaste reacties! Ik vind de spanning voor niks ook achteraf niet zo erg. Ik heb heel bewust voor de combinatietest gekozen. Maar een eventuele volgende keer ga ik rechtstreeks voor de nipt want met afbreken als serieuze optie werd ik wel zenuwachtig van de tijd die verstreek.
En FF, had je nog een specifieke sale in gedachten? O-)

SQ, dappere vrouw met je verbouwing nu! Goed dat je je hormonen zoveel mogelijk binnenboord houdt ;)

Franny, gefeliciteerd met je grote dochter!

Selvaria, ik wens je een spoedige bevalling toe. En anders een goede nacht om nieuwe energie op te doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168503446
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zal maar geen flauwe grappen maken over de toekomst van vakanties, ff :+ gelukkig hebben jullie er nog van kunnen genieten ;)

En ik wist waar ik aan begon met die verbouwing he. Ik vind het al lullig zat dat ik niet kan helpen nu, dus aanmoedigen en prijzen is een stuk productiever dan druk opvoeren en stampvoeten ;)
Wrijf het er maar in... we maakten in het najaar nog plannen om nog drie weken naar de vs te gaan (westers land is wel zo handig bij evt zwangerschap), toen werd dat door het huis al twee weken vlak voor oplevering. En toen werd het een tweeling en ging er een streep doorheen. En ook door de eventuele grote plannen van minstens de komende vijf jaar denk ik :( Maar in Europa staat ook nog genoeg op ons verlanglijstje, dus daar gaan we ons nu maar op oriënteren. Dit jaar wordt het een weekje centerparcs :')

Aanmoedigen en prijzen zou hier niet werken, mijn man moet een deadline hebben om iets te gaan doen. Ikzelf overigens ook.

Lemijn, ik ben groot fan van de Hema babykleding, dus ben daar los gegaan. Online is het momenteel niet zoveel meer, maar in de winkels hebben ze nog wel veel aanbod. De basis uitzet in maat 50/56 is iig al compleet nu, maar voor maar 30 euro ofzo (maar ik heb natuurlijk ook nog redelijk wat van baby 1)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_168503697
Oja ik zou mijn man ook zeker steunen ipv achter de vodden aan zitten, want bij hem heb ik inderdaad het idee dat het effect averechts zou zijn. Maar wel erg begrijpelijk dat je het netjes wil hebben als de mini er is :)!

Ook welkom aan LDG natuurlijk!

Selvaria wat spannend! Dit weekend was een goed moment voor jullie toch? Wat betreft opvang voor dreumes? Hoop het voor jullie :)!
  zaterdag 28 januari 2017 @ 22:41:26 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168503701
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wrijf het er maar in... we maakten in het najaar nog plannen om nog drie weken naar de vs te gaan (westers land is wel zo handig bij evt zwangerschap), toen werd dat door het huis al twee weken vlak voor oplevering. En toen werd het een tweeling en ging er een streep doorheen. En ook door de eventuele grote plannen van minstens de komende vijf jaar denk ik :( Maar in Europa staat ook nog genoeg op ons verlanglijstje, dus daar gaan we ons nu maar op oriënteren. Dit jaar wordt het een weekje centerparcs :')

Aanmoedigen en prijzen zou hier niet werken, mijn man moet een deadline hebben om iets te gaan doen. Ikzelf overigens ook.

Lemijn, ik ben groot fan van de Hema babykleding, dus ben daar los gegaan. Online is het momenteel niet zoveel meer, maar in de winkels hebben ze nog wel veel aanbod. De basis uitzet in maat 50/56 is iig al compleet nu, maar voor maar 30 euro ofzo (maar ik heb natuurlijk ook nog redelijk wat van baby 1)
Poe, dat is wel veel aanpassing van je plannen inderdaad... Ik richt m'n pijlen voor het gemak ook maar op Europa voor de komende jaren :)

Ik vind die basic dingen juist lastig qua aankopen. Weet ik veel of ik rompers wil met korte of lange of afwezige mouwen! Dus ik laat de hemarkt maar aan me voorbij gaan en wacht even af, volgens mij ga ik ook een hoop krijgen. Intussen gooi ik moeiteloos bij de site van Next mijn mandje vol voor 200 euro, maar vervolgens klik ik braaf weg :)
en laten we ook niet vergeten dat hier al wat ligt. met mijn schamele 15 weken. tijd zat....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168503733
Hilz, hopelijk is het bij die ene spuugbeurt gebleven voor Senn :*
Tnx voor alle jompels, ben zo blij met deze mijlpaal! Wil dit keer erg graag thuis bevallen :Y Maar liever nog 2-3 weken blijven zitten en eerst fit worden idd :7

LDG fijn dat het al wat zekerder voelt, wel naar van het flauwvallen!

Wup die link ga ik opslaan en van de week rustig lezen O+

Nolita hopelijk is het vol te houden voor je, wel goed getimed qua seizoen! Ben je stiekem Estavana? O-)

Sara wat een stomme opmerkingen! Iedereen mag toch lekker zelf weten hoe ze t willen? :o

Lemijn een goede nipt, wat fijn! O+

Stroopwafelmeisje, is 2 cm placenta dik? :@ hier lag er een ministukje voor de uitgang met 20 weken, maar met 30 weken was ie keurig opgeschoven :)

Thee maagzuur moet verboden worden :(

Welkom casselliot, ben benieuwd! :D

Gogo respect voor t sporten! _O_

Fazz dat zou fijn zijn, jouw naam die erdoor komt! Hier kwam vriend gister ineens met twijfels over t kaartje :')

Franny een verjaardag is ook best slopend, zwanger zijnde! Dus lekker rustig aan doen :*

Luke t blijft spannend he :*

Overigens voelde ik oudste meer/eerder dan deze, terwijl deze placenta gunstiger ligt :D

SQ dat zou ik ook niet kunnen handelen :P hier ineens vochtplekken en druppels in plafond vvan de keuken, wrs van een CV leiding in de babykamer... Dus morgen monteur op bezoek, alles aan de kant geschoven en ik ben als de dood dat de vloer eruit moet
:'(

Ff ik ben benieuwd wie de rompertjes ziet!

Selvaria toch al wat gepuf, spannend! :%

Hahaha skittles, na een paar dagen al ja? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168503752
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

:9 :D lekker ontspannen dagje van maken, je dwingt het toch niet af.
Ik kwam gisteren terecht op deze site: http://geboorteverhalen.mooiebevallingen.nl
Heb daar een tijdje zitten lezen. Ik vond het best fijn om alleen maar positiviteit rondom bevallen te zien.

Hoi littledrummergirl!
Ik heb ook een mooi bevallingsverhaal! Zo leuk, je had er bij moeten zijn! :+

Lemijn!! YesyesYES! Wat enorm fijn voor je!
:)
pi_168503771
Oei FF dat is wel ff plannen aanpassen ja :o

Kleertjes hier ook (te) veel nog van oudste, zelfs al veel weggedaan ook :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168503848
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:41 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Poe, dat is wel veel aanpassing van je plannen inderdaad... Ik richt m'n pijlen voor het gemak ook maar op Europa voor de komende jaren :)

Ik vind die basic dingen juist lastig qua aankopen. Weet ik veel of ik rompers wil met korte of lange of afwezige mouwen! Dus ik laat de hemarkt maar aan me voorbij gaan en wacht even af, volgens mij ga ik ook een hoop krijgen. Intussen gooi ik moeiteloos bij de site van Next mijn mandje vol voor 200 euro, maar vervolgens klik ik braaf weg :)
en laten we ook niet vergeten dat hier al wat ligt. met mijn schamele 15 weken. tijd zat....
Rompers heb ik juist amper gekregen, net als maat 50/56. Ik kreeg veel bovenkleding maat 68 en 62, die koop ik dus bewust amper. En qua rompers hangt het hier af van het seizoen wat fijn is, zolang het maar stretch is. Voor maat 50/56 ga ik overigens voor overslagrompers en die waren helaas niet in de sale.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:37:59 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_168504744
Ik heb vorige keer eigenlijk vrijwel geen kleding gekregen. Hopelijk dit keer ook niet... want het is eigenlijk nooit mijn smaak en ik heb al genoeg :@ (Dit klinkt heel ondankbaar maar ik vind het zo zonde, al die ongedragen spullen uiteindelijk).
Voor mij hoeft kraambezoek sowieso niet met geschenken aan te komen maar dat is toch traditie. Het liefst heb ik dan gewoon een doos bonbons ofzo :') of een ovenschotel :Y)
disclaimer
  zaterdag 28 januari 2017 @ 23:47:13 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_168504901
Oh en ik had bij mauw ook vier rompers maat 104 gekregen :D echt geniaal, misschien dat ze er over een jaar in past.
"Ja mijn vrouw had gezegd dat ik niet de kleinste maat moest kopen want dat hebben jullie waarschijnlijk al genoeg" O+
disclaimer
pi_168506770
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb vorige keer eigenlijk vrijwel geen kleding gekregen. Hopelijk dit keer ook niet... want het is eigenlijk nooit mijn smaak en ik heb al genoeg :@ (Dit klinkt heel ondankbaar maar ik vind het zo zonde, al die ongedragen spullen uiteindelijk).
Voor mij hoeft kraambezoek sowieso niet met geschenken aan te komen maar dat is toch traditie. Het liefst heb ik dan gewoon een doos bonbons ofzo :') of een ovenschotel :Y)
Vriendin van me had op t kaartje van de 2e gezet: 'kadotip; kraamkost🍽'
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168507672
Ik kreeg inderdaad ook vooral grotere kleertjes, maat 68 en nog groter. Vooral roze, met bloemetjes en glitters, van mijn schoonfamilie. ;( . Verder ook veel andere cadeautjes, zoals speelgoed. O+ .

Selvaria, spannend nu hoor!

Lemijn, ik zou het gewoon lekker afwachten. Als de baby er eenmaal is, kun je ook nog genoeg kopen he? Ik kreeg bijvoorbeeld na twee weken I verschonen en aankleden in de gaten wat voor soort rompers ik het prettigst vond en bij haar het beste zaten en die heb ik er vervolgens bijgekocht. Je hoeft echt niet alles al te hebben en te weten. Ik had bij I maar een klein stapeltje kleren klaarliggen. ^O^ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168507676
Toos babyloos meldt zich. :+ Heerlijk geslapen, dat wel!

Nu snap ik ook eindelijk dat die voorweeën je behoorlijk op het verkeerde been kunnen zetten. Op een gegeven moment moest ik om de 7 à 10 minuten zachtjes meepuffen en dat echt wel 3 of 4 uur lang en dacht ik dat het de goede kant op ging, maar een uur later was er bijna niks meer van over, om over de nacht dus maar niet te spreken. _O-

Wij kregen voor dreumes destijds rompers in maat 86/92 van schoonouders, met 20 maanden paste ze er in. O+ We krijgen van schoonmoeder trouwens steeds veel te grote kleding, het is echt hilarisch dat ze elke keer bij het geven zegt dat dit toch vást wel zal passen. :D

Verder hier inderdaad ook vooral overslagrompers gekocht in de kleinste maatjes. Ook fijn om je man lekker mee aan het puzzelen te zetten en zo scherp te houden. :+
pi_168507751
Dat is inderdaad wel heftig voorwerk, Selvaria. Ik snap dat je dan denkt dat het nu echt gaat beginnen. Maar een goede nacht slaap is ook heel fijn. :D .

Omdat I jarig was, stuurde mijn vriend me gisteren nog zijn verhaal van de bevalling door. Heb ik destijds ook gelezen, maar nu komt het wel weer extra binnen. Je vergeet toch al snel weer dingen. Hij heeft dus tijdens de bevalling af en toe opgeschreven hoe het ging. Tot de laatste paar uur, toen het echt heftig werd en hij niet van mijn zijde kon/mocht ( :+ ) wijken. Maar ook over die uren heeft hij dezelfde dag nog wat opgeschreven. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168507752
Selv die voorweeën :(
Hier is vanaf de eerste keer voorweeën tot het echte werk bijna 2 weken gegaan :X

Hoop gauw op mini kitten ;) voor je :*
  zondag 29 januari 2017 @ 08:45:36 #219
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168507831
Flinke voorweeën, Selv! Hopelijk leveren ze al wat cm's op. Had je de vorige keer ook voorweeën?

Wat leuk dat je vriend dat heeft opgeschreven, Franny! Je vergeet zoveel weer hè, vooral de details. Lijkt me erg leuk om weer terug te lezen.

Ik heb de vorige keer niet zoveel kleertjes gekregen. Wel van schoonouders, maar die weten mijn smaak. En een stuk of 3 dingetjes van andere mensen die ik niet zo mooi vond, dat vind ik idd wel zonde. En in het eerste jaar ook wel een paar keer van schoonfamilie kleertjes die te groot waren en pas in het verkeerde seizoen paste. Maar misschien is het nu voor baby 2 wel te gebruiken :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168507889
Sylver, vorige keer zetten de weeën eigenlijk gelijk door. Dat duurde wel lang: het begon hetzelfde als gisteren en pas 20 uur later waren ze zo regelmatig dat ze ook effectief waren, maar ze zijn tussendoor dus niet gestopt. Ik vrees dat ik dit keer nog wel een paar keer flink in de maling genomen ga worden. :+

Wat bijzonder dat je vriend dat allemaal zo op heeft geschreven Franny. O+ Ik heb man de vorige keer gesommeerd elke 'mijlpaal' (naar het ziekenhuis/ruggenprik gezet/persdag enz.) met de tijd daarbij te noteren zodat ik dat later kon verwerken in mijn eigen verhaal. Zonder had ik denk ik nooit meer alles op een rijtje kunnen zetten.
pi_168507920
Hehe rompers in maat +92 gekregen check! Ik overweeg stiekem deze keer op de kaart te zetten dat mensen geen kleding hoeven te geven, want ik vond praktisch alles lelijk :@ Ik vraag me daarnaast sowieso af of er nog veel animo is voor kraambezoek. Waar we de vorige keer al tijdens de zwangerschap overspoeld werden met cadeaus en kaarten, is het dit keer bijzonder karig. Gelukkig merkt de baby daar niks van, want anders zou ik het toch wel sneu vinden. (Zelf vond ik de vorige keer al dat kraambezoek voornamelijk een verplichting, dus ik kan dat in ieder geval best missen :P )

Selvaria: dat klinkt toch wel veelbelovend hoor. Ik duim voor een zondagskindje!
  zondag 29 januari 2017 @ 09:01:02 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_168507943
Kazy, dat je nu niet overladen wordt met kadootjes vooraf vind ik wel logisch eigenlijk. Denk dat de meeste mensen er van uit gaan dat je niet op nóg meer zooi zit te wachten. Bij een eerste heb je natuurlijk nog niks.

En volgens mijn verloskundige zijn voorweeen bij een tweede kind vaak meer regel dan uitzondering helaas. We gaan het zien! Jammer dat het niet doorzette!
disclaimer
  zondag 29 januari 2017 @ 09:05:34 #223
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168507980
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
En volgens mijn verloskundige zijn voorweeen bij een tweede kind vaak meer regel dan uitzondering helaas. We gaan het zien! Jammer dat het niet doorzette!
Echt? Dan weet ik straks nog niet wanneer ik moet bellen, of de vk komt elke keer voor niks :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168508003
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:05 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Echt? Dan weet ik straks nog niet wanneer ik moet bellen, of de vk komt elke keer voor niks :P
Ja, dat had ik gisteren dus ook.
Gelukkig niet gebeld, maar ik ben nu ook bang dat ik te lang ga wachten straks en de vk de baby nog net op kan vangen of zo. :')
  zondag 29 januari 2017 @ 09:12:57 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_168508035
In mijn belinstructie voor een tweede kind staat: bellen zodra de weeën om de 5-6 minuten komen en pijnlijk zijn.
Bij twijfel even onder de douche :D
disclaimer
pi_168508056
Dames, even geen roomkaas van de lidl eten ivm mogelijke listeria! http://radar.avrotros.nl/(...)?utm_source=facebook
pi_168508059
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:08 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gisteren dus ook.
Gelukkig niet gebeld, maar ik ben nu ook bang dat ik te lang ga wachten straks en de vk de baby nog net op kan vangen of zo. :')
Dat is toch precies op tijd :+
pi_168508378
Geen baby nog voor Selv, check
Geen roomkaas eten van de Lidl, check.

Beterschap voor de zieken! :*
Lemijn, goede uitslag! *O*
En welkom nieuwe dames :)

Nu mis ik waarschijnlijk alsnog iets. Sorry. :P

Ik heb allerlei kwalen die ik pas zou verwachten bij een 35+ weken zwangerschap, en ik baal er flink van. Voel me gewoon niet fit en happy zoals je verwacht bij een tweede trimester. Overal pijn waardoor ik waggel als een eend, kan geen lekkere houding vinden om te slapen... /Zucht.
Ik doe altijd mijn best alles positief te bekijken, maar vandaag hangt er een donker wolkje boven m'n hoofd. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168508479
Spannend Selv!

Welkom nieuwe dames *O*

Had toevallig een bakje roomkaas van de Lidl in de ijskast staan, even gecheckt en hij was nog gesloten dus maar meteen in de prullenbak gedaan.

Jeej voor de goede uitslag Lemijn *O*

Wij mogen donderdag weer gaan kijken naar de kleine spruit O+
Dan wordt ook meteen de ud vastgezet, als alles nog klopt zou ik dan 10+6 zijn en blijft het 25 augustus :)
pi_168508533
Wup, ik schrok meteen. Gisteren verjaardagsboodschappen gedaan bij de Lidl. Gelukkig niet die roomkaas gekocht :)

Selvaria, gek hè, dat je zo voor de gek gehouden kunt worden door je eigen lichaam.

Ik heb de vorige keer best veel kleertjes gekregen, tot maat 74 ongeveer. En ik vond eigenlijk alles ook echt leuk. Ik geloof dat ik best duidelijk maak wat mijn smaak is :')

Ik ben net mijn bevallingsverhaal aan het teruglezen geweest. Ik zie helemaal niet op tegen nogmaals bevallen. Het ging zo vlot en dat magische moment van een pasgeboren baby tegen je aan O+ Hopelijk is dat met ongeveer 40 weken nog steeds zo :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_168508658
Lemijn wat top van de goede uitslag!!
Het bevestigt bij mij wel weer mijn neiging naar de combinatietest niet te doen. Ik heb hier al een aantal keer gelezen hoeveel onrust en spanning een uitslag kon geven, waarna gelukkig steeds een goede nipt volgde. Ik zou graag meteen voor de nipt gaan als ik überhaupt al iets wil, maar verwacht net te vroeg zwanger te zijn geworden om daarvoor in aanmerking te komen. Ik kan iig nergens vinden tot welke week een nipt uitgevoerd kan worden?

Haha tombola, geen estavana hier. Het nieuws is voorlopig nog ons geheim ;)

Selvaria je houdt het wel spannend. Het is niet dat er niets gebeurt zeg maar. Hopelijk zet het snel toch nog door dit weekend!
  zondag 29 januari 2017 @ 10:07:28 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_168508712
Je kan de nipt toch sowieso laten doen nolita? Je zal de eerste niet zijn hoor, hier :)

Messina :* even balen mag altijd!
disclaimer
pi_168508949
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:03 schreef Nolita het volgende:
Lemijn wat top van de goede uitslag!!
Het bevestigt bij mij wel weer mijn neiging naar de combinatietest niet te doen. Ik heb hier al een aantal keer gelezen hoeveel onrust en spanning een uitslag kon geven, waarna gelukkig steeds een goede nipt volgde. Ik zou graag meteen voor de nipt gaan als ik überhaupt al iets wil, maar verwacht net te vroeg zwanger te zijn geworden om daarvoor in aanmerking te komen. Ik kan iig nergens vinden tot welke week een nipt uitgevoerd kan worden?

Haha tombola, geen estavana hier. Het nieuws is voorlopig nog ons geheim ;)

Selvaria je houdt het wel spannend. Het is niet dat er niets gebeurt zeg maar. Hopelijk zet het snel toch nog door dit weekend!
Weet jij precies hoe het zit met die nieuwe nipt richtlijnen? Ik mijn uitgerekende datum is eind augustus.Het duizelt me nog steeds een beetje en ik heb werkelijk geen idee waar ik goed aan doe. Ik moet ze sowieso betalen (tenzij medische indicatie) dus dat maakt geen verschil wmb.

Er komt nog een voorlichting bij de vlos aan maar ik ben graag ook zelf goed geïnformeerd :7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_168509132
Zo, ik heb blije hormonen. Nieuwe rompertjes maat 56 bij hema el cheapo gescoord *O* oude zijn verwassen of korte mouw. In begin vond ik lange mouw wel zo fijn.

Ik heb elke keer wel kleertjes gekregen. Vond niet alles even mooi. Deed ze dan 1 keer aan, foto maken en die appen. Iedereen blij ;)
pi_168509355
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Weet jij precies hoe het zit met die nieuwe nipt richtlijnen? Ik mijn uitgerekende datum is eind augustus.Het duizelt me nog steeds een beetje en ik heb werkelijk geen idee waar ik goed aan doe. Ik moet ze sowieso betalen (tenzij medische indicatie) dus dat maakt geen verschil wmb.

Er komt nog een voorlichting bij de vlos aan maar ik ben graag ook zelf goed geïnformeerd :7
Nee, ik weet nog lang niet alles en heb ook nog vragen. Heb wat informatie via Google gezocht, maar hoop ook bij de verloskundige meer antwoorden te krijgen.

Volgens mij is het tot 1 april zo dat je een combinatietest kunt laten doen en wanneer daar een verhoogde kans uitkomt je in aanmerking komt voor de nipt. Je kunt op een paar plekken en in België meteen voor de nipt gaan, maar geloof dat dat dan een paar honderd euro's kost.(verbeter me waar nodig!)
Vanaf 1 april kun je meteen voor de nipt kiezen ipv combinatietest en betaal je een eigen bijdrage van 175 euro.
Ik ben aanvullend verzekerd voor prenatale screening zonder medische indicatie maar kan nergens vinden of de eigen bijdrage voor de nipt dan ook vergoed wordt.
Naast de kosten ben ik er nog helemaal niet over uit of ik wil laten testen. Wat dat betreft geen aanwijzingen, maar idd. Waar doe je goed aan? En op 1 april ben ik als alles goed gaat 16w5d. Heb ik dan nog de mogelijkheid om de nipt te laten doen? Ook wat betreft gevolgen van een evt slechte uitkomst..
pi_168509590
Ik heb eigenlijk geen stomme kleding gekregen, sowieso maar weinig kleding. Maar ik had ook een verlanglijstje voor de baby gemaakt met dingen die ik bewust niet had gekocht zoals slaapzakken, zo'n speelding boven de maxi cosi, een naamtrein, speelmat, speenkoord.. van heel mijn familie heb ik daar dingen van gekregen. Maar ja, nu hebben we dat wel en ik hoef niet alles dubbel...

Die nieuwe nipt richtlijnen gaan te laat in voor iedereen die nu zwanger. Maar Belgie kan een optie zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 29 januari 2017 @ 11:01:48 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168509632
Voor LDM +
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:46 schreef Nolita het volgende:

[..]

Nee, ik weet nog lang niet alles en heb ook nog vragen. Heb wat informatie via Google gezocht, maar hoop ook bij de verloskundige meer antwoorden te krijgen.

Volgens mij is het tot 1 april zo dat je een combinatietest kunt laten doen en wanneer daar een verhoogde kans uitkomt je in aanmerking komt voor de nipt. Je kunt op een paar plekken en in België meteen voor de nipt gaan, maar geloof dat dat dan een paar honderd euro's kost.(verbeter me waar nodig!)
Vanaf 1 april kun je meteen voor de nipt kiezen ipv combinatietest en betaal je een eigen bijdrage van 175 euro.
Ik ben aanvullend verzekerd voor prenatale screening zonder medische indicatie maar kan nergens vinden of de eigen bijdrage voor de nipt dan ook vergoed wordt.
Naast de kosten ben ik er nog helemaal niet over uit of ik wil laten testen. Wat dat betreft geen aanwijzingen, maar idd. Waar doe je goed aan? En op 1 april ben ik als alles goed gaat 16w5d. Heb ik dan nog de mogelijkheid om de nipt te laten doen? Ook wat betreft gevolgen van een evt slechte uitkomst..
Ik haal mijn informatie graag bij het RIVM, maar daar staan de details waar jij terecht om vraagt nog niet op: klik. Wel staat er dat meer informatie volgt in 2017, geduld dus...

Hier een post van mij over de opties op dit moment, ik zocht het uit voor mezelf met verhoogd risico, maar optie 2 en 3 blijven natuurlijk gelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 29-01-2017 11:18:51 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 29 januari 2017 @ 11:06:29 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168509741
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:35 schreef Theeleuter het volgende:
Zo, ik heb blije hormonen. Nieuwe rompertjes maat 56 bij hema el cheapo gescoord *O* oude zijn verwassen of korte mouw. In begin vond ik lange mouw wel zo fijn.

Ik heb elke keer wel kleertjes gekregen. Vond niet alles even mooi. Deed ze dan 1 keer aan, foto maken en die appen. Iedereen blij ;)
Hoera voor je blije hormonen :) De mijne zijn ook tevreden, want toen ik vanmorgen vroeg wakker lag voelde ik volgens mij een soort motje fladderen vanbinnen. Dus ik hoef geen kleren meer te kopen, ik heb iets levends in m'n buik!

En ik las hierboven over overslagrompers, toen dacht ik oh ja, nog meer opties. Ik ga dus voorlopig voor methode 'uitstellen'.

Leuk om te lezen over bevallingsverhalen van vorige keer. Slim om anderen tijden te laten opschrijven. Ik heb ook een verslag van mijn eigen geboorte van beide ouders, bijzonder is dat.

Franny, over schrijven gesproken, schreef jij in het begin niet soms brieven aan I? Ik weet niet meer of dat voor of na haar geboorte was, maar wel dat je het een paar keer hier liet lezen en dat ik dat heel mooi vond. Doe je dat weer?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168509996
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:01 schreef Lemijn het volgende:


Hier een post van mij over de opties op dit moment, ik zocht het uit voor mezelf met verhoogd risico, maar optie 2 en 3 blijven natuurlijk gelden.
Bedankt voor je aanvulling.

Helaas is het een linkje naar je profiel, niet naar je post. Maar ik kan me idd nog herinneren dat je de opties van dit moment nog niet zo lang geleden hebt gepost.
Idd goed om die nog eens door te nemen.
  zondag 29 januari 2017 @ 11:17:13 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168510026
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:16 schreef Nolita het volgende:

[..]

Bedankt voor je aanvulling.

Helaas is het een linkje naar je profiel, niet naar je post. Maar ik kan me idd nog herinneren dat je de opties van dit moment nog niet zo lang geleden hebt gepost.
Idd goed om die nog eens door te nemen.
Oh sorry! Had 'm niet gecheckt. Moment, goede komt eraan.

Edit: done.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 29 januari 2017 @ 11:40:07 #241
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_168510589
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn belinstructie voor een tweede kind staat: bellen zodra de weeën om de 5-6 minuten komen en pijnlijk zijn.
Bij twijfel even onder de douche :D
Ah kijk, er hoeft geen regelmaat in te zitten en X aantal minuten duren? Dat scheelt al, daardoor belde ik de vk de vorige keer een beetje laat :P

Oh ik vergat nog LDG en Cass welkom te heten. Welkom! *O*

Wat rot Messina, hopelijk voel je je snel beter.

Ik heb vandaag een donderwolkje hangen. Sowieso nogal last van moodswings sinds ik de 30 weken ben gepasseerd. Meer mensen die daar last van hebben? Ik kan het me van de vorige keer niet herinneren, maar toen had ik ook nog geen peuter met bijhorende buien rondlopen, wellicht scheelt dat :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_168510710
De tijden van bepaalde zaken (hoeveel cm ontsluiting wanneer, het breken van de vliezen e.d.) werden bij ons ook door de vk opgeschreven. Het verslag daarvan kregen we direct mee. Misschien ook iets om met vk van tevoren even te bespreken? Wat zij wel/niet opschrijven.

Lemijn, dat je dat nog weet! Goede lurker was je. Voor I heb ik het nog wel eens gedaan maar eigenlijk zou ik het weer eens moeten doen. En ook voor de nieuwe baby. Je maakt zoveel mee in korte tijd, zoveel emoties ook, dat het echt goed is om eea soms op te schrijven want je vergeet het weer. Het is ook best emotioneel hoor, om stil te staan bij wat je voelt en het onder woorden te brengen. In die zin is het ook wel een vorm van verwerking. Niet als in: erge traumatische dingen verwerken maar 'gewoon' al de emoties die je allemaal hebt als je een kind krijgt en het kind ziet groeien en ontwikkelen. Er is voor mij wat dat betreft echt een nieuwe wereld open gegaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 29 januari 2017 @ 11:49:31 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168510834
Nou voel ik me bijna een stalker :o Ik heb gewoon een goed geheugen en dingen als mooi geformuleerde verhalen vallen op.
Ik denk dat het voor mij ook wel eens tijd wordt om wat op te gaan schrijven...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168511109
De scholingen rondom de counseling voor de nipt worden in februari en maart gegeven, dus ik denk dat niemand al weet wie er met welke termijn precies nog wel en niet voor in aanmerking komen.
pi_168511745
Mijn beste vriendin heeft tijdens haar zwangerschap een emailadres voor haar dochtertje aangemaakt waar ze af en toe mailtjes naar stuurde. En nu het kindje er is doet ze dat nog steeds af en toe, citaatjes, verhalen, foto's van knutsels ect. Vind ik wel cute, ik denk alleen dat ik t gewoon straal zou vergeten _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_168513578
Ik ben niet je bestie maar ik doe dat ook! Ik stuur vaak foto's en filmpjes naar hun emailadressen, geen verhalen, die schrijf ik in hun boeken.
pi_168516928
Meld :7
Met baby in buik :s)
Vanmorgen fotoshoot gehad, erna m'n zusje verrast met een Babyshower en nu thuis wachten tot de monteur komt voor de lekkage :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168522042
Kennen jullie die mop van Selvaria die graag nog dit weekend thuis wilde bevallen omdat dat zo goed uit zou komen, maar dat de tijd meer en meer begon te dringen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 29 januari 2017 @ 17:52:28 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_168522104
WHOOOO Selvaria! Turbo! Wat geweldig! Gefeliciteerd!

Balen van de fluxus maar fijn dat je niet naar het ziekenhuis hoefde en alles nu stabiel is. Was het zoals je hoopte?
disclaimer
pi_168522265
Wow selvaria gefeliciteerd! *O* *O* *O*

Mooie namen :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')