abonnement Unibet Coolblue
pi_168289201
Zwart oranje livery.. ik zou het doen als ik McLaren was ^O^

pi_168297933
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat mag iemand anders doen.
De nieuwe OP. Ik ben geen grafisch guru, dus ik heb alleen de plaatjes van Bottas, Massa en Wehrlein aangepast aan de grootte, niet aan de overall of achtergrond. Dat mag iemand anders doen als die zich geroepen voelt.

Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de constructeurs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?



In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt.



#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas



#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen



#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen



#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon



#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne



#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll



#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat



#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen



#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer



#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein



X en X

En in code tags:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 20 januari 2017 @ 17:58:10 #78
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_168298086
Bottas naar Mercedes? Weten we dat zeker?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_168298559
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:58 schreef Montelly het volgende:
Bottas naar Mercedes? Weten we dat zeker?
Nee, blijft afwachten tot eind Maart als de grid opstelling bezig is ^O^
  Forum Admin / PR vrijdag 20 januari 2017 @ 18:10:55 #80
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_168298684
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:58 schreef Montelly het volgende:
Bottas naar Mercedes? Weten we dat zeker?
Nee, ik geloof er geen zak van.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 18:31:05 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168299628
Die zullen we gewoon een Duitser pakken
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2017 @ 18:42:32 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168300000
Het schijnt dat Bottas voor die tijd tot Duitser geneutraliseerd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168300252
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat Bottas voor die tijd tot Duitser geneutraliseerd is.
Genaturalisereerd neem ik aan. Neutraliseren lijkt me wat radicaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2017 @ 18:55:33 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168300301
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Genaturalisereerd neem ik aan. Neutraliseren lijkt me wat radicaal.
Soms moet het wat radicaal. Geen idee waarom ik het niet goed schreef :@
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168301197
Liep vandaag niet de deadline af of Manor nog aan de start kon verschijnen?
pi_168302515
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 19:23 schreef Ferry_76 het volgende:
Liep vandaag niet de deadline af of Manor nog aan de start kon verschijnen?
Nee. Vandaag loopt de deadline af voor Manor om het bod, dat door een geïnteresseerde koper is gedaan, te accepteren. Omdat voor vandaag het nog reëel is dat ze aan de testen kunnen deelnemen. Zij het in het begin het met een aangepaste 2016 auto (wat door de FIA toegestaan lijkt te zijn). Elke dag vertraging zal waarschijnlijk een lager bod inhouden omdat het dan steeds moeilijker wordt op tijd klaar te zijn.

De medewerkers zijn in ieder geval nog tot eind januari in dienst en worden betaald. Tot die tijd is alles nog mogelijk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 20 januari 2017 @ 22:31:41 #87
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_168308296
Tja, 't is goedkoper om een failliet team over te kopen dan om een team van faillissement te redden.
De nieuwe koper heeft niets met schulden te maken bij faillissement.
Aan de andere kant zitten er ook weer behoorlijke kosten aan het registreren van een nieuw team.
pi_168309205
Ik denk in het geval van Manor het niet interessant is om te wachten tot faillissement, omdat je dan volgens mij niet meer kans maakt op het geld dat goed was voor p10, Haas is nieuw en heeft daar geen recht op en dus zou Manor iets van 11 miljoen krijgen gedurende het jaar.

Dit lijkt me eerder wachten tot de datum van de deadline om het team op de valreep te redden van de ondergang, voor een appel en een ei zodat de schulden ook weer makkelijker afbetaald kunnen worden, welke ze anders ook kwijt waren voor de aankoop van het team. Soort van discount/markt gebeuren.

Carlos Slim lijkt me geen potentiele eigenaar. ik vraag mij eerder af wat Ron Dennis in zijn schild voert.. die heeft zo zijn connecties en het zou zomaar kunnen dat hij op de valreep er een sub B team voor McLaren van gaat maken. Leuk speeltuintje voor Nicky de Vries en andere McLaren protegees in de verdere toekomst.
pi_168310167
40 miljoen. Die 11 miljoen lopen ze juist mis door de 11de plaats.

En een faillissement betekent het einde van Manor of wat voor team dan ook, want dan vervalt de inschrijving. En een andere inschrijving kan niet, of de FIA moet weer een nieuwe tender openen zoals voor 2010 en 2016. De failliete boedel opkopen heeft dus niet zoveel zin. Behalve aan onderdelen en zo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_168318870
Blijkbaar zit er voortgang in de gesprekken tussen Manor en de investeerder.

http://m.bbc.com/sport/formula1/38697523
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_168319128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:00 schreef tja77 het volgende:
Vraagje aan de verzamelaars, waarom de keuze voor een bepaald merk leverancier (Minichamp, Sparks models, Looksmart enz.) Doe je dat met het oog op exclusiviteit, detailniveau?
En welk merk zouden jullie adviseren voor een liefhebber voor de sport, maar geen verzamelaar in spe?
Ook als liefhebber van de sport en geen verzamelaar zou ik zeggen kies een merk met het oog op detail. En dan kom je dus bij eerder genoemde merken uit.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 13:00:28 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168319230
Ik ging voor Minichamps, want iedereen zei dat dat het beste was :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 21 januari 2017 @ 13:34:19 #93
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_168319763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 13:00 schreef tja77 het volgende:
Vraagje aan de verzamelaars, waarom de keuze voor een bepaald merk leverancier (Minichamp, Sparks models, Looksmart enz.) Doe je dat met het oog op exclusiviteit, detailniveau?
En welk merk zouden jullie adviseren voor een liefhebber voor de sport, maar geen verzamelaar in spe?
Spark is nog vrij "nieuw", een 5 jaar ofzo dus alles er voor is Minichamps.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_168320745
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_168320990
tja wat valt daar over te zeggen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_168321006
max is een slet
pi_168322860
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_168330020
Kijken jullie ook De Race of Champions ? Volgend jaar geen kruising meer in de baan , wat een klapper van Wehrlein..
pi_168330114
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:52 schreef King_Merc het volgende:
Kijken jullie ook De Race of Champions ? Volgend jaar geen kruising meer in de baan , wat een klapper van Wehrlein..
Nee heb je een link? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')