abonnement Unibet Coolblue
pi_168079151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:12 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik zucht omdat je duidelijk niet hebt geluisterd. Het kan zijn dat je die persconferentie (nog) niet gezien hebt, in dat geval zou je hem kunnen kijken. Al die vragen die je nu stelt kwamen terug in die persco, met juridische uitleg van een advocaat.
Dat hij zijn belastingaangifte niet zou mogen vrijgeven zoals hij tig keer heeft beweerd is al even vaak ontkracht door de instanties die erover gaan.
De reactie van de voorzitter van het Amerikaanse Ethiekbureau lijkt me ook waardevoller dan het "Wij van WC-eend"-verhaaltje van Trump zelf.
  donderdag 12 januari 2017 @ 16:19:33 #27
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_168079297
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:12 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik zucht omdat je duidelijk niet hebt geluisterd. Het kan zijn dat je die persconferentie (nog) niet gezien hebt, in dat geval zou je hem kunnen kijken. Al die vragen die je nu stelt kwamen terug in die persco, met juridische uitleg van een advocaat.
Dan heb ik dat gedeelte van zijn advocaat gemist. Ik heb echter wel gelezen dat de reactie van de advocaat door onder andere die ethiekcommissie al doorgeprikt werd.
quote:
Ik zucht ook vanwege je 1e zin: "Ik verdenk Trump er ook van dat zijn terughoudende reactie over het definitief verbreken van zijn zakenbelangen te maken heeft met zijn imago"

Ik weet niet wat je definitie van "terughoudende reactie" is, maar het feit dat hij al meer doet dan nodig is, is niet bepaald een "terughoudende reactie".
Dat is onzin. Hij doet juist veel minder dan nodig, want hij geeft zijn zakelijke belangen niet op, maar "distantieert" zich er van. Indirect is hij dus nog steeds grootaandeelhouder en adviseur.

Bovenal is hij dus niet onpartijdig als het om zakelijke belangen gaat: het zijn immers zijn zoons die het bedrijf op naam krijgen. Veel te makkelijk voor Trump om in de positie zijn zoons concurrentievoordelen te geven of te bevoordelen.

Enige juiste oplossing in mijn ogen? De volledige handel verkopen en liquideren. Dan ben je als president pas echt los van belangenverstrengeling.
pi_168079361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat hij zijn belastingaangifte niet zou mogen vrijgeven zoals hij tig keer heeft beweerd is al even vaak ontkracht door de instanties die erover gaan.
De reactie van de voorzitter van het Amerikaanse Ethiekbureau lijkt me ook waardevoller dan het "Wij van WC-eend"-verhaaltje van Trump zelf.
Het ethiekbureau heeft geen poot om op te staan, omdat Trump niet verplicht is om te doen wat hij nu doet.

Bovendien was dat verhaal niet van Trump maar van iemand van Morgan, Lewis & Bockius.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168079390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:12 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik zucht omdat je duidelijk niet hebt geluisterd. Het kan zijn dat je die persconferentie (nog) niet gezien hebt, in dat geval zou je hem kunnen kijken. Al die vragen die je nu stelt kwamen terug in die persco, met juridische uitleg van een advocaat.
De advocaat zei niks over zijn belastingaangiftes volgens mij, slechts hoe hij zijn bedrijven ging scheiden. Trump zei er zelf wel iets over, wat neerkwam op 'doe ik als ik klaar ben met de audit en tevens interesseert het niemand want ik ben gekozen stomme media'.

Je kan de transcript hier terugvinden, je mag me aanwijzen waar die advocaat het hier over heeft.

quote:
Ik zucht ook vanwege je 1e zin: "Ik verdenk Trump er ook van dat zijn terughoudende reactie over het definitief verbreken van zijn zakenbelangen te maken heeft met zijn imago"
Ik denk ook dat Trump bang is dat uit zijn tax returns precies blijkt hoeveel hij waard is, en dat dat een belangrijke reden is om ze niet vrij te geven.

quote:
Ik weet niet wat je definitie van "terughoudende reactie" is, maar het feit dat hij al meer doet dan nodig is, is niet bepaald een "terughoudende reactie".
Dat gaat over zijn bedrijven scheiden (tevens :') voor die structuur), niet over de tax returns waar Belabor het over heeft. Je danst een beetje om zijn vraag heen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168079437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:22 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Het ethiekbureau heeft geen poot om op te staan, omdat Trump niet verplicht is om te doen wat hij nu doet.

Bovendien was dat verhaal niet van Trump maar van iemand van Morgan, Lewis & Bockius.
Het idee van ethiek is dan ook niet dat je doet wat wettelijk verplicht is, maar dat je doet wat juist is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168079523
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:19 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dan heb ik dat gedeelte van zijn advocaat gemist. Ik heb echter wel gelezen dat de reactie van de advocaat door onder andere die ethiekcommissie al doorgeprikt werd.

[..]

Dat is onzin. Hij doet juist veel minder dan nodig, want hij geeft zijn zakelijke belangen niet op, maar "distantieert" zich er van. Indirect is hij dus nog steeds grootaandeelhouder en adviseur.

Bovenal is hij dus niet onpartijdig als het om zakelijke belangen gaat: het zijn immers zijn zoons die het bedrijf op naam krijgen. Veel te makkelijk voor Trump om in de positie zijn zoons concurrentievoordelen te geven of te bevoordelen.

Enige juiste oplossing in mijn ogen? De volledige handel verkopen en liquideren. Dan ben je als president pas echt los van belangenverstrengeling.
Zoals ik al vermoedde. Bekijk dat gedeelte dus maar eens. Hier overigens een onderbouwd stuk van een expert op dit gebied en die dit doet voor politieke clienten:

http://fortune.com/2017/01/11/trumps-ethics-conflicts-lawyer/
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168079786
General Mattis zei net dat Israel de enige Democratie is in het Midden-Oosten. Dat is een behoorlijke statement van deze held jegens Turkije. Het geeft een duidelijk beeld van het nieuwe bewind.
pi_168080294
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De advocaat zei niks over zijn belastingaangiftes volgens mij, slechts hoe hij zijn bedrijven ging scheiden. Trump zei er zelf wel iets over, wat neerkwam op 'doe ik als ik klaar ben met de audit en tevens interesseert het niemand want ik ben gekozen stomme media'.

Je obsessie met zijn belasting is werkelijk schattig te noemen. En nee, de juridisch expert had het daar inderdaad niet over omdat het onderwerp van de originele persconferentie (het was verschoven naar gisteren) zou gaan over het op afstand zetten van zijn bedrijven.

[..]

Ik denk ook dat Trump bang is dat uit zijn tax returns precies blijkt hoeveel hij waard is, en dat dat een belangrijke reden is om ze niet vrij te geven.

En weer tax. Ik ga eens tellen hoe vaak je daarover begint. Maar maak je nu werkelijk de koppeling tussen tax returns en "hoeveel hij waard is?" Als het over het laatste gaat: je weet hopelijk dat hij een PFD heeft moeten inleveren bij federal? Een personal financial disclosure waarin staat wat hij bezit, wat hij ontvangt, zijn holdings, etc? En dat enorme document heb ik in het verleden al een honderd keer gepost

[..]

Dat gaat over zijn bedrijven scheiden (tevens :') voor die structuur), niet over de tax returns waar Belabor het over heeft. Je danst een beetje om zijn vraag heen.

En weer tax! En ja, het ging over zijn bedrijven zoals al aangegeven in mijn 1e reactie in deze post
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168080361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:38 schreef DeParo het volgende:
General Mattis zei net dat Israel de enige Democratie is in het Midden-Oosten. Dat is een behoorlijke statement van deze held jegens Turkije. Het geeft een duidelijk beeld van het nieuwe bewind.
Het zal zeker interessant worden. Het verplaatsen van de ambassade naar Jerusalem schijnt nog steeds 1 van de eerste acties te gaan worden van de nieuwe president.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168080374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:57 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je wilt zeggen, behalve dat ook jij niet zo goed weet waarom hij die aangiftes niet geeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168080796
De dag vandaag. Trump heeft gesprekken (@ Trump Tower) met o.a.:

* Randall Stephenson (CEO of AT&T)
* Robert Quinn (Senior Executive Vice President, External and Legislative Affairs of AT&T)
* Henry Kravis (Co-founder KKR, Investor, Financier, Philanthropist, Art collector)
* Balaji S. Srinivasan (Partner at Andreessen Horowitz, CEO of 21.co)
* Jim O'Neill (Managing director at Mithril Capital Management, Managing director at Clarium Capital)
* Martin Silverstein (Attorney, Fmr. US Ambassador to Uruguay)
* Mark Green (Director Millennium Challenge Corporation, President of the International Republican Institute, Fmr. US Ambassador to Tanzania)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168081028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 17:22 schreef antiderivative het volgende:
De dag vandaag. Trump heeft gesprekken (@ Trump Tower) met o.a.:

* Randall Stephenson (CEO of AT&T)
* Robert Quinn (Senior Executive Vice President, External and Legislative Affairs of AT&T)
* Henry Kravis (Co-founder KKR, Investor, Financier, Philanthropist, Art collector)
* Balaji S. Srinivasan (Partner at Andreessen Horowitz, CEO of 21.co)
* Jim O'Neill (Managing director at Mithril Capital Management, Managing director at Clarium Capital)
* Martin Silverstein (Attorney, Fmr. US Ambassador to Uruguay)
* Mark Green (Director Millennium Challenge Corporation, President of the International Republican Institute, Fmr. US Ambassador to Tanzania)
Hoe weet je dat toch steeds? :?
pi_168081307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:10 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Ja, dat zegt hij. Maar hij zegt zoveel en meestal liegt hij als hij praat.
Dat is wel waar maar hij heeft wel een enorm bedrijf. Ik zou daar ook niet zomaar uit stappen met de kans dat het geld gaat kosten. Ik maak me er niet zo druk om het is gewoon Barosso en andere politici omgedraaid die na hun politieke carriere hun zakken vullen met lobbyen of een functie in het bedrijfsleven. Die mensen hebben ook niet het beste met ons voor tijdens hun politieke carriere.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_168081381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:22 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Het ethiekbureau heeft geen poot om op te staan, omdat Trump niet verplicht is om te doen wat hij nu doet.

Bovendien was dat verhaal niet van Trump maar van iemand van Morgan, Lewis & Bockius.
Sta jij hier achter of vind jij dat Trump er wel meer werk van moet maken?
Ik ben namelijk persoonlijk van mening dat uiteindelijk Trump toch echt gehoor moet geven aan alle belangenverstrengeling-zorgen, maar dat ik ook begrijp dat zijn imperium dusdanig complex is dat dit zomaar zijn halve presidentschap in beslag zou kunnen nemen en dat veel commentaar kort door de bocht is.

Dat gezegd hebbende, vind ik ook dat Trump (en zijn advocatenleger!) dit hadden kunnen weten en dat ze het bewust zo spelen nu. Een smerig spelletje om er onder uit te komen.
Rex Tillerson heeft ook een aardig imperium en hem lukt het wel.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:05:22 #40
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168081863
Marine Le Pen blijkbaar gespot in Trump Tower.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_168082390
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:05 schreef Mani89 het volgende:
Marine Le Pen blijkbaar gespot in Trump Tower.

[ afbeelding ]
Wat een vreselijk kitscherige inrichting eigenlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:31:13 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168082561
quote:
13s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:24 schreef xpompompomx het volgende:
Wat een vreselijk kitscherige inrichting eigenlijk.
"Eigenlijk".

Valt het je nu pas op?

Die man is een eersteklas kamper.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168082609
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

"Eigenlijk".

Valt het je nu pas op?

Die man is een eersteklas kamper.
Dat had ik al door ja, maar ik verbaas me er elke keer weer over ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:35:02 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168082674
quote:
10s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:32 schreef xpompompomx het volgende:

Dat had ik al door ja, maar ik verbaas me er elke keer weer over ;)
Ja, hij is een onuitputtelijke bron van ongeloof en ontzetting. Personificatie van de Monsterlijke Wansmaak.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:35:47 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168082696
Maar er zijn kennelijk genoeg proleten die het prachtig vinden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168082707
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:35 schreef Ringo het volgende:
Maar er zijn kennelijk genoeg proleten die het prachtig vinden.
Hij is zo lekker volks he ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168082773
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 16:38 schreef DeParo het volgende:
General Mattis zei net dat Israel de enige Democratie is in het Midden-Oosten. Dat is een behoorlijke statement van deze held jegens Turkije. Het geeft een duidelijk beeld van het nieuwe bewind.
Turkije ligt niet in the Midden Oosten, volgens mij en wordt niet als zodanig aangemerkt.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  donderdag 12 januari 2017 @ 18:39:07 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168082780
quote:
6s.gif Op donderdag 12 januari 2017 18:36 schreef xpompompomx het volgende:

Hij is zo lekker volks he ;)
"Hij spreek onze taal"
"Diep in ze hart heul gewoon gebleven, die ouwe frikandellenvreter"
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_168082845
Het is dat men weet dat het de trumptower was in de afbeelding, anders had men er geen woord over gezegd. Dus het gaat weer lekker over niks.
Kan er weer een bezem door?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')