abonnement Unibet Coolblue
pi_167861507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 17:17 schreef hunter2011 het volgende:

[..]

Ondanks alle terechte kritiek op Trump moet ik hem wel nageven dat zijn manier van zakendoen wel vruchten afwerpt, en dat ik denk dat hij wel het juiste idee heeft om banen te behouden.

Natuurlijk zal er per saldo meer verdwijnen en wordt elke behouden baan flink opgeklopt, maar globalisering is een vloek voor de laaggeschoolde arbeider en dan moet je met een beetje ballen en je vuist op tafel de strijd aan om die banen te behouden. Wat dat betreft doet hij het goed.

Op de lange termijn zet het weinig zoden aan de dijk, ben ik bang. Banen die nu gered worden staan over vijf jaar weer gewoon op de tocht. Maar op korte termijn is het brood op de plank. Ik denk niet dat onder Trump ineens anders over arbeid gedacht gaat worden, dus men moet de zegeningen nu maar tellen.
pi_167861801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:49 schreef Nintex het volgende:
Als 'Ask Sean' weer Trump's verdediging gaat worden gaan we weer een bumpy ride zien.

De Chinezen moeten het weer ontgelden

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 03-01-2017 om 00:47:12 China has been taking out massive amounts of money & wealth from the U.S. in totally one-sided trade, but won't help with North Korea. Nice! reageer retweet
China geeft enkel humanitaire hulp aan Noord-Korea, geen militaire. Sterker nog, de relaties zijn vrij slecht te noemen. Het enige land wat schuldig is aan de N-Koreaanse wens voor kernwapens is de VS.

Er was in 1994 met N-K een afspraak gemaakt (door Carter en Clinton) dat ze niet bedreigd zouden worden door de VS en daarom hadden ze toen hun eigen nucleaire programma (opgestart na de val van de Sovjetunie) opgegeven, en toen heeft N-K ook het non-proliferatieverdrag getekend. In 2002 bleek echter dat de VS (Bush) in het geheim op 7 landen kernwapens had gericht als doel voor 'first-strike' attacks, onder die 7 landen bleek ook Noord-Korea te zijn.

Als gevolg daarvan voelde N-K zich verraden en zegde het korte tijd later het non-proliferatieverdrag op en hervatte het zijn nucleaire programma. China is dus niet verantwoordelijk, de VS heeft het Koreaanse nucleaire monster zelf geschapen en dankzij het 'verraad' van het verleden zal N-K geen enkele concessie doen aan de VS.

Maar goed, tot dusver de inhoud en het verleden. Dat blijkt voor Trump niet te tellen, die zeikt liever op China.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:11:11 #228
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_167861992
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:53 schreef Mystikvm het volgende:
Ondanks alle terechte kritiek op Trump moet ik hem wel nageven dat zijn manier van zakendoen wel vruchten afwerpt, en dat ik denk dat hij wel het juiste idee heeft om banen te behouden.
Het is echter wel hopeloos kortetermijndenken, zoals je zelf ook al benoemd. Je kunt wel 700 banen behouden, maar het gaat uiteindelijk over banen scheppen. Als je sneller banen verliest dan behoudt, dan is het vechten tegen de bierkaai.

Ik ben vooral benieuwd wat Trump kan/wil doen om langetermijnsinvesteringen los te weken in binnen- en buitenland. Ik denk dat buitenlandse bedrijven met Trump's harde woorden over importbelastingen niet staan te springen om binnen de komende twee jaar fors te investeren. Die wachten eerst fijn even af wat Trump allemaal nog gaat doen voordat ze zulke risico's nemen.
quote:
Natuurlijk zal er per saldo meer verdwijnen en wordt elke behouden baan flink opgeklopt, maar globalisering is een vloek voor de laaggeschoolde arbeider en dan moet je met een beetje ballen en je vuist op tafel de strijd aan om die banen te behouden. Wat dat betreft doet hij het goed.
Dat zijn de twee dingen waar Trump bewezen heeft talent voor te hebben: dingen opkloppen en de vuist op tafel slaan.

Nu nog eens afwachten of die tafels onder zijn vuist nog gaan breken of gewoon zoals vanouds blijven staan.

quote:
Ik denk niet dat onder Trump ineens anders over arbeid gedacht gaat worden, dus men moet de zegeningen nu maar tellen.
Sanders leek de beweging richting flexibilisering en grote veranderingen in het onderwijs te willen maken. Als Trump die deur open zou gooien zou ik hem nog eens het voordeel van de twijfel willen geven als het om de komende vier jaar gaat. Ik heb er een hard hoofd in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Belabor op 03-01-2017 19:22:20 ]
  Redactie Games dinsdag 3 januari 2017 @ 19:23:04 #229
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_167862347
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Belabor het volgende:

Sanders leek de beweging richting flexibilisering en grote veranderingen in het onderwijs te willen maken. Als Trump die deur open zou gooien zou ik hem nog eens het voordeel van de twijfel willen geven als het om de komende vier jaar gaat. Ik heb er een hard hoofd in.
Over dat laatste punt, misschien totaal unrelated maar toch interessant: gouverneur Chris Cuomo van New York heeft samen met Bernie Sanders een beurs aangekondigd voor scholieren die uit families komen die onder de 125.000 dollar verdienen.

Bernie's ideëen zijn blijkbaar toch blijven hangen :)
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:32:58 #230
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_167862656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:23 schreef Puddington het volgende:

[..]

Over dat laatste punt, misschien totaal unrelated maar toch interessant: gouverneur Chris Cuomo van New York heeft samen met Bernie Sanders een beurs aangekondigd voor scholieren die uit families komen die onder de 125.000 dollar verdienen.

Bernie's ideëen zijn blijkbaar toch blijven hangen :)
Hoewel de eerste stap belangrijk is, vind ik het wel opmerkelijk dat ze er een harde bovengrens aan stellen in plaats van een glijdende schaal op basis van inkomen zoals hier in Nederland.

Ik zou een andere keuze gemaakt hebben, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik hier in "Nederland toeslagenland" woon en ze dat fenomeen in de VS niet echt kennen.
  Redactie Games dinsdag 3 januari 2017 @ 19:35:39 #231
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_167862744
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:32 schreef Belabor het volgende:

[..]

Hoewel de eerste stap belangrijk is, vind ik het wel opmerkelijk dat ze er een harde bovengrens aan stellen in plaats van een glijdende schaal op basis van inkomen zoals hier in Nederland.

Ik zou een andere keuze gemaakt hebben, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik hier in "Nederland toeslagenland" woon en ze dat fenomeen in de VS niet echt kennen.
Je komt uit Europa, dan ben je automatisch een vieze communist. :P
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:36:13 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167862761
trouwens nog even... obamacare repeal in niet geheel mogelijk, alleen reconciliatie van budgetten (waarmee obamacare lam ligt natuurlijk) ... om de miljoenen amerikanen die dan hun healthcare verliezen toch de mogelijkheid te geven (wat ze verplicht zijn) zal er meer dollars ingepompt moeten worden als dat obamacare kost...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167863095
Ford banen in de VS laten houden, check

Debiele plannetjes House Republicans afschieten, check

TRUMP _O_
pi_167863123
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:36 schreef Re het volgende:
trouwens nog even... obamacare repeal in niet geheel mogelijk, alleen reconciliatie van budgetten (waarmee obamacare lam ligt natuurlijk) ... om de miljoenen amerikanen die dan hun healthcare verliezen toch de mogelijkheid te geven (wat ze verplicht zijn) zal er meer dollars ingepompt moeten worden als dat obamacare kost...
Men zal de gevolgen hier bejubelen *O*
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:53:09 #235
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167863302
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Men zal de gevolgen hier bejubelen *O*
nou ja als de rep senatoren door gaan krijgen hoeveel mensen in hun staat ineens niets meer hebben gaan ze wel miepen denk ik, vooral omdat er nog steeds niets op papier staat over de replace act
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_167863303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:45 schreef Nintex het volgende:
Debiele plannetjes House Republicans afschieten, check
Trumpfans die geen moment overwegen of dit één-tweetje misschien afgesproken werk was, check. :P

Het had wellicht geloofwaardiger aangevoeld als ze er een weekje tussen hadden gelaten, maar als Zijne Trumpheid een week had gewacht met er over te twitteren had óók niemand het geloofd. ;)
  dinsdag 3 januari 2017 @ 20:01:37 #237
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167863543
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:32 schreef Belabor het volgende:

[..]

Hoewel de eerste stap belangrijk is, vind ik het wel opmerkelijk dat ze er een harde bovengrens aan stellen in plaats van een glijdende schaal op basis van inkomen zoals hier in Nederland.

Ik zou een andere keuze gemaakt hebben, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik hier in "Nederland toeslagenland" woon en ze dat fenomeen in de VS niet echt kennen.
De sociale uitgaven per persoon zijn in de VS helemaal niet zoveel lager. Dat is een misverstand. Verder heeft Nederland juist het hele toeslagen systeem van de VS afgekeken... Means tested heet dat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167865832
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een-tweetje tussen Trump en de Republikeinse partij, zo uit de koker van het PR-team.
Alleen even vergeten om Breitbart vooraf in te lichten? Want ik begreep dat die nu nogal door de mand vielen.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 21:48:09 #239
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167866540
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Belabor het volgende:

[..]

Het is echter wel hopeloos kortetermijndenken, zoals je zelf ook al benoemd. Je kunt wel 700 banen behouden, maar het gaat uiteindelijk over banen scheppen. Als je sneller banen verliest dan behoudt, dan is het vechten tegen de bierkaai.

Ik ben vooral benieuwd wat Trump kan/wil doen om langetermijnsinvesteringen los te weken in binnen- en buitenland. Ik denk dat buitenlandse bedrijven met Trump's harde woorden over importbelastingen niet staan te springen om binnen de komende twee jaar fors te investeren. Die wachten eerst fijn even af wat Trump allemaal nog gaat doen voordat ze zulke risico's nemen.

[..]

Dat zijn de twee dingen waar Trump bewezen heeft talent voor te hebben: dingen opkloppen en de vuist op tafel slaan.

Nu nog eens afwachten of die tafels onder zijn vuist nog gaan breken of gewoon zoals vanouds blijven staan.

[..]

Sanders leek de beweging richting flexibilisering en grote veranderingen in het onderwijs te willen maken. Als Trump die deur open zou gooien zou ik hem nog eens het voordeel van de twijfel willen geven als het om de komende vier jaar gaat. Ik heb er een hard hoofd in.
Ach de EU heeft ook veel Aziatische bedrijven fabrieken laten openen in de EU door importbeperkingen te op te leggen. Niks nieuws onder de zon.

Waarom zou dat in de VS anders werken?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167866718
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:48 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ach de EU heeft ook veel Aziatische bedrijven fabrieken laten openen in de EU door importbeperkingen te op te leggen. Niks nieuws onder de zon.

Waarom zou dat in de VS anders werken?
China en India pakken het nog veel rigoureuzer aan. China dwingt buitenlandse partijen om te werken via een Chinese partner, die er doorgaans met heel wat kennis vandoor gaat. India schermt haar markt heel sterk af en blokkeert bijvoorbeeld de vestiging van buitenlandse ketens, al geloof ik dat Modi hierin wel zaken aan het veranderen is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_167868241
joshbhaskell twitterde op dinsdag 03-01-2017 om 20:14:44 Aides to Bill and Hillary Clinton tell @ABCPolitics that they will attend @realDonaldTrump inauguration on January 20th reageer retweet
Hoe groot zal Trump's troll grin zijn de 20e :')
pi_167868362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:45 schreef Nintex het volgende:
Ford banen in de VS laten houden, check

Debiele plannetjes House Republicans afschieten, check

TRUMP _O_
Maffia maatje, Check :')

http://www.nydailynews.co(...)-1.2932315?cid=bitly

Drain the swamp. :') :') :') :') :')

persoonlijk hoop ik dat Trump binnen de kortste keren impeached wordt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_167869010
Ah, weer dat verhaal van die man die heeft ingezien fout te hebben gezeten en zich in heeft gezet voor van alles. Maar Hillar(!) is erger! Altijd! Mwaargh!!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_167869038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 23:08 schreef OMG het volgende:
Ah, weer dat verhaal van die man die heeft ingezien fout te hebben gezeten en zich in heeft gezet voor van alles. Maar Hillar(!) is erger! Altijd! Mwaargh!!
En die veroordeling van die man met Trump is ook oud, uit 1989. Wat is het verschil?
pi_167869322
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 23:10 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

En die veroordeling van die man met Trump is ook oud, uit 1989. Wat is het verschil?
Hilary is niet de President elect maar een gewoon burger. Trump is wel de President Elect. dat lijkt me nogal een groot verschil
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2017 @ 23:24:47 #246
230491 Zith
pls tip
pi_167869352
Al die Aluhoedjes die denken dat Trump-Congres een een-tweetje speelden met de ethics commitee :') Alsof al die politici een deuk in hun stoere reputatie willen (teruggefloten worden met een tweet) om de PEOTUS een kleine boost te geven die hij helemaal niet nodig had.

Vroeger werd dat soort onzin gewoon naar BNW verwezen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_167870117


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 04-01-2017 00:10:19 (Hou dit maar fijn in BNW) ]
  woensdag 4 januari 2017 @ 00:54:12 #248
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_167870780
Hillary gaat ook naar de inauguratie dus er is helemaal niets aan de hand. ;)
2019: The Great Awakening
pi_167870858
Build the wall!
quote:
In a wide-ranging request for documents and analysis, President-elect Donald Trump's transition team asked the Department of Homeland Security last month to assess all assets available for border wall and barrier construction.
http://www.reuters.com/article/us-usa-border-trump-exclusive-idUSKBN14N0TY
  woensdag 4 januari 2017 @ 01:24:43 #250
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_167871078
Waarom zou die muur er per se moeten komen?
Is dat hip of zo?
En welk belang heeft het trumpiaanse pauperclubje in Nederland daar precies bij? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')