SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Dr_Flash
CubeMeisterDat zijn niet mijn frontseinen, vriend!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterIk zie nergens bewijs dat ie echt rijdtSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenAls de trein niet rijdt hou je natuurlijk wel meer tijd over om te profiteren van de Mega Sale bij Dirk.quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:56 schreef MTL het volgende:
Moet een fotosjop zijn. Iedereen weet dat treinen niet kunnen rijden in de sneeuwVerrek. Zelfs de klok staat stilquote:Op zaterdag 31 december 2016 17:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie nergens bewijs dat ie echt rijdtHelaas, van mij geen flitsend overzicht met een mooi treinplaatje per maand om het jaar mee af te sluiten. Wel laat ik jullie graag meegenieten van een foto van weliswaar matige kwaliteit, maar met een voor mij bijzondere betekenis.
17 oktober 2016
Op deze dag mag ik voor het eerst na een periode van 2 en half jaar afwezigheid weer een dienstje meedraaien op het spoor
Op de voor mij tijdelijke, doch vertrouwde standplaats Nijmegen zien we hier een deel van de cabine van het materieel SGMm, een trein die inmiddels ook alweer een jaar of veertig trouw zijn rondes rijdt. Vandaag is dit echter even niet het geval, want dit stel wordt hier door ondergetekende afgerangeerd. Oorspronkelijk zou dit stel ritnummer 4451 (sprinter Nijmegen - Den Bosch) gaan rijden, maar een defect in de tractie-installatie zorgde ervoor dat deze trein niet veel harder dan 40km/u kon. De boosdoener, zo bleek enige tijd later, was een dolgedraaide aanzetsnelheidsknop.
Bonusdetail: deze foto is één van de laatste foto's die ik met mijn oude telefoon heb gemaakt voordat deze de geest gaf. Begin 2014 maakte ik, met dezelfde toen nog gloednieuwe telefoon, ook een foto vanuit een cabine. Achteraf bleek dat de laatste foto te zijn voordat er een vroegtijdig einde aan mijn spoorcarriere kwam. Voor 2017 hoop ik dat mijn huidige nieuwe telefoon me wat meer geluk gaat brengen proost!De ICd 1000 serie komt aan in Amsterdam op 14a, loost daar z'n klanten, rijdt 250 meter door naar 14b waarna er weer mensen in mogen stappen....
Welke [bleep] heeft dit verzonnen
[ Bericht 1% gewijzigd door Maegrim op 31-12-2016 18:58:16 ]James1988
SchommelbotenloverEen paar jaar geleden heeft Network Rail een stel video's gemaakt om interesse in engineering op te wekken bij scholieren en studenten.
Er zitten best wel wat interessante video's bij, zo laten ze wat zien over hoe rails en wissels gemaakt worden, wordt er een kijkje genomen in de snelste meettrein van het VK (de New Measurement Train, ook wel bekend als de "flying banana") en wordt er een kijkje genomen in een testlab voor materialen.
Jep. Benelux staat op 14b (vaak ook nog eens vertraagd), dus jij komt op 14a binnen. Vervolgens gaat de Benelux naar de Meer, en rij jij er achteraan naar 14b. Op 14a kan dan de volgende icd alweer binnen komen. 15a wordt op dat moment bezet door de icd naar Breda en 15b door de Benelux naar Brussel.quote:Op zaterdag 31 december 2016 17:14 schreef Maegrim het volgende:
De ICd 1000 serie komt aan in Amsterdam op 14a, loost daar z'n klanten, rijdt 250 door naar 14b waarna er weer mensen in mogen stappen....
Welke [bleep] heeft dit verzonnen
Onnodig te zeggen dat dit geintje vrijwel altijd in de soep loopt omdat het op papier past, maar in het echt totaal niet.
Gevolg: icd te laat met keren, dus vertrekt te laat. Binnenkomende icd moet buiten het station wachten. Dus ook te laat.
En om het nog leuker te maken is de Benelux niet echt van het doorrijden vanaf Schiphol, dus die is meestal ook al te laat op Amsterdam, waardoor heel 14b niet beschikbaar is.
Ik geloof dat dit in het wijzigingsblad van februari gerepareerd gaat worden
Ben benieuwd waar ze dan weer mee komenZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Ja wat is dit nou. De nachttrein naar Haarlem gaat nietDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!bork
Schaffner ohne ZwangzugGuten Rutsch allemaal!, vanuit een buiten ijzig koud en zonnig maar sneeuwloos Freiburg .I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...derLudolf
allround beunhaasNou, vooruit dan maar, de beste wensenKranplätze müssen verdichtet seinPeter
byeDe beste wensen! Dat een ieder maar veel groene seinen mag passeren en dit jaar niet gaat ontsporendagZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893quote:Op zondag 1 januari 2017 11:34 schreef derLudolf het volgende:
Nou, vooruit dan maar, de beste wensenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Dr_Flash
CubeMeisterJa jij ook vieze vette lelijke patsnek!quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterVoor jou heb ik nog wel wat matige wensen liggenquote:Op zondag 1 januari 2017 11:34 schreef derLudolf het volgende:
Nou, vooruit dan maar, de beste wensenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJames1988
SchommelbotenloverGelukkig nieuwjaar treinenvriendjes
De hoogtepunt van januari 2016 was voor mij het traditionele Nieuwjaarsrondje, dit keer was gingen we door NRW via de mooie route Hagen - Siegen.
Februari 2016 was voor mij niet heel spannend. Het hoogtepunt was de doorkomst van een MerwedeLingeLijn-GTW van Arriva, op weg naar de wasstraat in Rotterdam Centraal. Het rood-wit van Arriva is een leuke afwisseling tussen al het geel-blauw.
In maart 2016 bracht ik een bezoekje aan het Verenigd Koninkrijk om een vriendin op te zoeken. Aan de treinenhobby heb ik verder niks gedaan, deze plaat van de kont van een Meridian van East Midlands Trains is de enige treinenfoto die ik heb gemaakt.
Het hoogtepunt van april 2016 was de komst van een Eurostar e320-treinstel voor testritten. Ik stond 'm in Nispen op te wachten.
In mei 2016 ging ik opnieuw naar het Verenigd Koninkrijk, dit keer voor een vakantie. Ook hier werd er maar weinig gedaan aan de treinenhobby, maar er moest wel een bezoekje worden gebracht aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.
Na ruim 3 jaar kwam er in juni 2016 een einde aan mijn inzet bij een klant in Den Haag. Op de allerlaatste dag kwam dit schattige trammetje door de Rijnstraat gestoven, waarvan ik nog net deze zaadplaat kon maken.
In juli 2016 had ik zin in een dagje weg, en belandde ik uiteindelijk in Koblenz. Pas toen ik weer thuis was kwam ik tot de ontdekking dat Koblenz niet in NRW ligt en dat het NRW-ticket er ook niet geldig is.
Na vele jaren van bouwen werd er in september 2016 een kroon op het werk gezet: met een feestje dat maarliefst 4 dagen duurde werd het nieuwe stationscomplex van Breda officieel geopend.
Dit jaar was ik mede-verantwoordelijk voor de organisatie van de NVBS Railquiz in oktober 2016. De uiteindelijke winnaars waren 'Team 010', die dit jaar de quiz mogen organiseren, en mede-FOK!ker Dennis ging in de individuele ronde aan kop.
December 2016 was een tijd van nieuwe dingen en de terugkeer van een oude bekende. Nieuwe treinen van Arriva en R-Net namen het stokje over van hun voorgangers, en de Eurostar e320 kwam nieuwe proefritten maken.Dr_Flash
CubeMeisterLeuke plaatjes weer JamesSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleengreavy
Kritische VIRM-haterHierbij ook mijn jaaroverzicht. Helaas heb ik in oktober, november en december nauwelijks tijd en moed gehad om te hobbyen, omdat opa (vader zijn vader) en oma (moeder haar moeder) in deze maanden beide na een ziektebed (en geen nieuwe behandelingen meer, dus het was wachten op het einde) de laatste adem hebben geblazen op 77 jarige respectievelijk 85 jarige leeftijd.
Tevens zijn er periodes geweest dat ik door andere omstandigheden nauwelijks foto's heb kunnen maken (verbouwingen thuis, bezoek aan familie etc), maar ook minder noodzaak, vanwege de erg lange werkweken waarbij ik ma-vr niet thuis kom en in de vrachtwagen slaap.
Januari 2016
In Januari ben ik maar één keer op reis geweest voor foto's, en niet eens ver weg. Dit was op zondag 3 januari 2016, en dat is de regio Rotterdam geweest.
LTE 6409 + biodieseltrein by Durk Houtsma., on Flickr
LTE haalde op 3 januari 2016 een biodieseltrein uit bij de BotlekTankTerminal in de Rotterdamse Botlek. Met veel gebulder komt de trein moeizaam op snelheid, onderweg naar emplacement Botlek en na omlopen zou de trein tijdelijk op de Europoort gestald worden.
Februari 2016
Pas anderhalve maand later werd er weer een reis ondernomen. Ditmaal ging het om 2 zondagen. De eerste omdat er toevallig een melding gelezen was (waarvoor dank), 28 februari ging het op pad voor oa de Railpromo Austria Express met 2 lokken en de Nosta met een Class66. De foto van deze maand wordt de Austria Express bij het Belgische Essen.
NMBS 2829 + 2822 + Austria Express by Durk Houtsma., on Flickr
Maart 2016
In Maart ging het 3 zaterdagen op stap. Onder andere even naar Duitsland, een keer een rondje treinen en nog een keer in de omgeving.
CT 6609 + autotrein by Durk Houtsma., on Flickr
Hier passeert de autotrein door CapTrain gereden, maar nu met de Class66. In Roosendaal wordt de 1600 gewisseld met de Class66.
April 2016
In April waren het meerdere Zondagse havenbedieningen. Ook werd er een bonus in Antwerpen geklikt tijdens een dagje "kijken wat er in Antwerpen rijdt" voor Engeland. Ook ging het met de SSN naar Dresden, en konden her en der foto's geklikt worden. De keuze wordt er, in tegenstelling tot de vorige 3 maanden, wat ingewikkelder.
Uiteindelijk verkies ik een foto uit Vlaardingen, waar we net op tijd waren om LTE te klikken met een keteltreintje.
LTE 6406 + keteltrein (51990) by Durk Houtsma., on Flickr
Mei 2016
In Mei ging het weer even naar Rotterdam, maar daarna ging ik al op vakantie. Via een lange treinreis naar Montenegro, en via een paar bussen naar Albanië, en via Italië terug. Deze vakantie heb ik vrij weinig foto's gemaakt, het was absoluut geen treintjes klik-vakantie.
HSH T669 1051 + 2 rijtuigen ri. Vlorë en T669 1054 rangeert by Durk Houtsma., on Flickr
De foto die ik verkies is er één uit Albanië, waar het treinverkeer sterk verminderd is de afgelopen jaren. Mede door schulden, laksheid in spoorwegonderhoud en materieel en lage reizigersaantallen.
Hier wordt er gerangeerd in Rroghozine, want de gemoderniseerde lokomotief T668 1054 is met de andere trein in opzending meegekomen, en zal 2 rijtuigen die hier een halve dag geparkeerd staan, weer mee terugnemen naar Dürres. De ezel trekt zich hier niks van aan en blijft rustig doorgrazen.
Juni 2016
In Juni ging het ook even via een bliksembezoek naar het Maintal, en werd er nog een andere keer naar de Emslandstrecke gereden. Ook werd er weer in de havens rondgeneusd.
RRF 108 + ERS-Poznan shuttle by Durk Houtsma., on Flickr
De foto van Juni wordt er één uit de havens. RRF haalt hier een Poznan-shuttle uit bij de P&O-terminal in de Europoort.
Juli 2016
Juli stond volgens mij elk weekend in het teken van havenbedieningen in Rotterdam, maar er werd ook richting Duitsland en Twente gereden voor een nieuwe Arriva Flirt.
EGP 212 279 + Arriva 450 by Durk Houtsma., on Flickr
De foto van Juni wordt een foto van de overbrenging van een nieuwe Flirt voor Arriva Limburg, en hier door EGP naar Nederland gesleept wordt.
Augustus 2016
Augustus kende weer havenbedieningen, er werd een dagje Duitsland ondernomen, en nog even naar de Sloeboog voor de Nosta; die wilde ik graag daar nog hebben en dat kan niet het hele jaar qua zonstand.
Uiteindelijk is de foto gevallen op de overbrenging van de NSM Blokkendoos van Goes naar Leidschendam. Deze foto was mogelijk door goede info en de luxe dat ik een keer vroeg klaar was met werken, kon ik dit net op tijd halen in Zeeland.
NSR 1741 + Blokkkendoos by Durk Houtsma., on Flickr
September 2016
Ik heb in September geen foto's gemaakt, dit vanwege de eerder aangehaalde slechte gezondheid van 2 familieleden.
Oktober 2016
In Oktober werd er voornamelijk havenbedieningen geklikt. Ook even kort naar de Hoekse Lijn, maar verder ben ik niet geweest vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden.
LC 1796 + 4 ketelwagens naar Shell spoorpoort 7 by Durk Houtsma., on Flickr
Op 1 Oktober 2016 plaatst Locon 4 ketelwagens bij Shell Spoorpoort 7 in Pernis.
November 2016
In November ben ik 2 keer op stap geweest, maar verder eveneens geen activiteiten vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden (en de eerste eind November overleden is).
DBC 189 067 + SSN ARmh + Bm + Bm (47787) by Durk Houtsma., on Flickr
Het nieuwe SSN ARmh217-rijtuig, ook wel Kakadu genoemd, wordt hier overgebracht vanuit Duitsland naar het SSN-depot in Rotterdam.
December 2016
December kent eveneens geen foto's, ook omdat ik hier een crematie had en een 3 dagen na kerst mijn oma overleden is.
Bonussen
Omdat ik nog geen 12 foto's heb, krijgen jullie 2 bonussen.
DB 139 314 + lege autotrein by Durk Houtsma., on Flickr
Inmiddels geheel verleden tijd bij DB in Duitsland: De BR139/140'ers. Rijden er nog een aantal rond bij privaten. Hier passeert een lege autotrein richting Osnabrück Rbf bij Salzbergen.
01 2118 + 16 rijtuigen + 52 8154 over de Tharandter Rampe by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens de SSN-reis naar Dresden was er ook vrije tijdsbesteding. Er werd even een reisje ondernomen naar de Tharandter Rampe. Hier zou een stoomtrein passeren met de 01 2118 en een lange sleep rijtuigen, en opgedrukt door de 52 8154. De trein komt met veel gestamp de fotografen voorbij over de steile helling.
Ik hoop dat jullie genoten hebben. Hopelijk wordt 2017 een beter jaar voor mij, ook qua familie-omstandigheden.Duvel
Gevallen engel.Gecondoleerd Durk, pittig laatste kwartaal.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepeDr_Flash
CubeMeisterdat idd jaquote:Op zondag 1 januari 2017 21:25 schreef Duvel het volgende:
Gecondoleerd Durk, pittig laatste kwartaal.
Voorts moeten terugblikken en overzichten natuurlijk VOOR de jaarwisseling. We zijn nu weer met frisse blik VOORuit aan het kijkenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterVoorts is het falen in 2017 weer op tijd begonnen:Een dag niet gefaald, is immers een dag niet geleefd, niewaar NS?quote:Ook het treinverkeer ondervindt hinder
van het weer.Zo rijden er tussen
Hilversum en Schiphol,Amsterdam en
Almere geen treinen doordat er rijp op
de bovenleidingen zit.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Zo zeg... Sterkte!quote:Op zondag 1 januari 2017 21:25 schreef Duvel het volgende:
Gecondoleerd Durk, pittig laatste kwartaal.
Beetje rijp op de bovenleiding. Plus 40 naar huis nu. Ach. Vandaag mag het.Bier.b2py
Beton!Tijd voor Tonzon HR folie?quote:Op zondag 1 januari 2017 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Voorts is het falen in 2017 weer op tijd begonnen:
[..]
Een dag niet gefaald, is immers een dag niet geleefd, niewaar NS?greavy
Kritische VIRM-haterdank, allen.
Provincie Friesland is momenteel met ProRail in gesprek om ALLE vier onbewaakte spoorwegovergangen in Friesland te beveiligen. Sluiten wil de provincie niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 02-01-2017 08:51:42 ]ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierSterkte, Durk.Het gaat hier om de openbare overpaden. Er zijn daarnaast ook nog een stuk of wat particuliere overpaden.quote:Op maandag 2 januari 2017 08:43 schreef greavy het volgende:
dank, allen.
Provincie Friesland is momenteel met ProRail in gesprek om ALLE vier onbewaakte spoorwegovergangen in Friesland te beveiligen. Sluiten wil de provincie niet.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierEn... Schiphol ligt er weer uit. Eens niet door een tunnelstoring, maar een lijkvinding richting Amsterdam Zuid.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893En dat terwijl er toch wel mooiere trajecten bestaan hiervoor.quote:Op maandag 2 januari 2017 09:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En... Schiphol ligt er weer uit. Eens niet door een tunnelstoring, maar een lijkvinding richting Amsterdam Zuid.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierIk denk dat "mooi" geen argument is in iemands baanvakkeuze.quote:Op maandag 2 januari 2017 09:44 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
En dat terwijl er toch wel mooiere trajecten bestaan hiervoor.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Ja dat snap ik welquote:Op maandag 2 januari 2017 10:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk dat "mooi" geen argument is in iemands baanvakkeuze.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Dr_Flash
CubeMeisterDie is echt een heel stuk trefzekerder!quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenTrein vertrekt zonder machinist en ontspoort in VorstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fokZelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Mensen die expres tegenover je gaan zitten terwijl de hele coupe bijna leeg is
Daarom heb ik een bloedhekel aan vierzitjes.
Deze mensenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!DeaDLocK2K
Bier.Daar heb ik een oplossing voor. Het enige wat je nodig hebt is jezelf en wat creativiteit, de methode heb ik beproefd en hij werkt.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:25 schreef Zelfscanner het volgende:
Mensen die expres tegenover je gaan zitten terwijl de hele coupe bijna leeg is
Daarom heb ik een bloedhekel aan vierzitjes.
Deze mensen
Als dit gebeurt, dan ga je zachtjes wiegen met je hoofd en je begint te mompelen. Ogen open, open dicht en dingen als "Neeneenee, dat wil ik NIET" zeggen. Gevolgd door een evil lachje misschien. Als je full crazy wil gaan kan je je hoofd tegen het raam of de muur aanbobben een paar keer achter elkaar.Bier.Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Wtfquote:Op maandag 2 januari 2017 11:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb ik een oplossing voor. Het enige wat je nodig hebt is jezelf en wat creativiteit, de methode heb ik beproefd en hij werkt.
Als dit gebeurt, dan ga je zachtjes wiegen met je hoofd en je begint te mompelen. Ogen open, open dicht en dingen als "Neeneenee, dat wil ik NIET" zeggen. Gevolgd door een evil lachje misschien. Als je full crazy wil gaan kan je je hoofd tegen het raam of de muur aanbobben een paar keer achter elkaar.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Benen over elkaar, iets onderuitgezakt gaan zitten tot je met je voeten bijna tegen de zitting tegenover je aankomt. Tenzij het heel druk is en er geen andere plekken beschikbaar zijn is succes gegarandeerd.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:25 schreef Zelfscanner het volgende:
Mensen die expres tegenover je gaan zitten terwijl de hele coupe bijna leeg is
Daarom heb ik een bloedhekel aan vierzitjes.
Deze mensenDr_Flash
CubeMeisterIk knoop altijd de bovenste zes knoopjes van mijn overhemd los en ga enorm breed uit onderuitgezakt zitten. Een open fles rode wijn op het tafeltje doet de restquote:Op maandag 2 januari 2017 11:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar heb ik een oplossing voor. Het enige wat je nodig hebt is jezelf en wat creativiteit, de methode heb ik beproefd en hij werkt.
Als dit gebeurt, dan ga je zachtjes wiegen met je hoofd en je begint te mompelen. Ogen open, open dicht en dingen als "Neeneenee, dat wil ik NIET" zeggen. Gevolgd door een evil lachje misschien. Als je full crazy wil gaan kan je je hoofd tegen het raam of de muur aanbobben een paar keer achter elkaar.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterquote:Op maandag 2 januari 2017 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Trein vertrekt zonder machinist en ontspoort in VorstHoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDat vroeg ik me ook af, maar dat heb ik wel vaker bij vlaamse uitsprakenquote:Op maandag 2 januari 2017 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fokziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierDe aarde draait. Dat lukt dus wel binnen een uurtje of vijf.quote:Op maandag 2 januari 2017 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>DeaDLocK2K
Bier.Het zonnestelsel draait nog sneller om het centrum van de melkweg en de melkweg beweegt ook met een achterlijke snelheid door het universum. Dus minder.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De aarde draait. Dat lukt dus wel binnen een uurtje of vijf.Bier.ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierIk bedoel maar.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het zonnestelsel draait nog sneller om het centrum van de melkweg en de melkweg beweegt ook met een achterlijke snelheid door het universum. Dus minder.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>DeaDLocK2K
Bier.In dat geval moet die belg (ze zijn de hoofdletter niet waard) niet zeveren want een uur stilstaan in het hele leven van een trein is niet het ergste op aarde.Bier.Peterselieman
Maffe Friesom de 8000 kilometer onderhoudquote:Op maandag 2 januari 2017 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe doe je dat eigenlijk meneer de spoorwegbaas? 8000 km stilstaan?
Ansaldo zou een gat in de lucht springen als hun treinen dat zouden halenAltijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterEr staan geen Belgische treinen meer op de evenaar beste man.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De aarde draait. Dat lukt dus wel binnen een uurtje of vijf.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierAch, dan duurt het zes uur.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er staan geen Belgische treinen meer op de evenaar beste man.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>Dr_Flash
CubeMeisterIk vind van wel eigenlijk. Het valt me even zwaar om vandaag net zo positief als gisteren te zijn. Komt wel weer denk ik.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDeaDLocK2K
Bier.Goeeie. Dan eerst maar ff boodschappen doen op het motorrijtuigje.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind van wel eigenlijk. Het valt me even zwaar om vandaag net zo positief als gisteren te zijn. Komt wel weer denk ik.Bier.ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierIk heb er alweer een werkdag op zitten. Nu nog even op en neer naar Zaandam.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>Dr_Flash
CubeMeisterNog een keertje terugblikken maar dan
Ik was het allang vergeten, maar Darkwing had in april vorig jaar bij het afscheid van een serie oud schroot van de RATP een aantal setjes ansichtkaarten weten te scoren. Heeft iemand misschien interesse? Voorgratiesj. Alleen ff je adres doorgeven per pm/dm. Er zijn voor de liefhebbers 6 setjes beschikbaar. First come first serve, op is op, vol is vol, wilders heeft een kleine plasser, ditdatalles lastigmoeilijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierEn nu van Zaandam naar Groningen.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>Ovchipkaart verlopen. Goed.
Bij het NS servicepunt in Alkmaar krijg ik een formulier in handen en kan ik postzegels gaan kopen om het op te sturen.
Eerst eens proberen om automatisch opwaarderen stop te zetten.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32Dr_Flash
CubeMeisterPostzegels zijn ZOO 1852.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterModerner dan treinen wel trouwens.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenWaar heb je dat formulier dan voor nodig? En waarom wil je automatisch opwaarderen op een verlopen kaart opzeggen? Een verlopen kaart kan niet eens meer opwaarderen.
En nu het over post gaat: ik heb een brief ontvangen van de NS met de vraag of ik graag aanbiedingen van ze wil gaan ontvangen per e-mail, en dat dat selectievakje nu uit staat bij mij. Blijkbaar kost mijn poging om mijn digitale postvak opgeruimd te houden tegenwoordig dus nutteloze dode boom door mijn fysieke brievenbus...ik merk nu pas dat ik een formulier 'Aanvraag vervangende kaart' heb gekregen. dat is als je kaart defect of gestolen is. of als je niet meer op de foto lijkt
m'n ovchipkaart is 'verlopen' en nu moet ik volgens de NS website het product automatisch opwaarderen stopzetten voordat het bedrag wat er nog op staat, kan terug vragen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32Als je automatisch opladen hebt, dan heeft TLS je bankgegevens al. Is de theorie dan niet dat ze automatisch het saldo bij een verlopen kaart terugsturen?Ik kijk een programma van de EO nu. Ik snap dat het niet vergelijkbaar is met wat wij onderweg gaan zien maar het is wel prachtig.DeaDLocK2K
Bier.Bij een persoonlijke kaart heb ik nog nooit zelf iets hoeven doen. Automagisch opladen is het enige wat niet werd overgezet bij mij maar dat is lang geleden. En ik heb nu alles afgekocht dus niet meer zo boeiend.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je automatisch opladen hebt, dan heeft TLS je bankgegevens al. Is de theorie dan niet dat ze automatisch het saldo bij een verlopen kaart terugsturen?Bier.Dr_Flash
CubeMeister"krijg" je niet gewoon automatisch een nieuwe kaart toegestuurd, en wordt er daarvoor 7,50 extra "automatisch afgeschreven doch niet opgeladen"? Als ze nou nog EEN greintje geloofwaardigheid op het gebied van klantvriendelijkheid willen hebben, dan toch dat.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:01 schreef Kansenjongere het volgende:
Als je automatisch opladen hebt, dan heeft TLS je bankgegevens al. Is de theorie dan niet dat ze automatisch het saldo bij een verlopen kaart terugsturen?
Of minimaal een mailtje dat je een nieuwe pasfoto moet uploaden omdat hun Stasi-dossiers verlept zijn.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterOh ja hoere. Rail Away deze week. Ik zit maar op de Dartsfinale te wachten.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:10 schreef liesje1979 het volgende:
Ik kijk een programma van de EO nu. Ik snap dat het niet vergelijkbaar is met wat wij onderweg gaan zien maar het is wel prachtig.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenIs net afgelopen.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja hoere. Rail Away deze week. Ik zit maar op de Dartsfinale te wachten.
Maar was wel heel mooi, ik had het nog nooit gezien.Geen idee, ik weet dat ik na het verlopen van mijn kaart recht heb op een nieuwe op kosten van NS (al schijnen ze dat regelmatig te "vergeten") dus ik probeer zo min mogelijk te maken te hebben met hun dochterbedrijf.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"krijg" je niet gewoon automatisch een nieuwe kaart toegestuurd, en wordt er daarvoor 7,50 extra "automatisch afgeschreven doch niet opgeladen"?Blue_Panther_Ninja
FOSS ftwDat zijn wel mooie treinen.quote:Op maandag 2 januari 2017 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog een keertje terugblikken maar dan
Ik was het allang vergeten, maar Darkwing had in april vorig jaar bij het afscheid van een serie oud schroot van de RATP een aantal setjes ansichtkaarten weten te scoren. Heeft iemand misschien interesse? Voorgratiesj. Alleen ff je adres doorgeven per pm/dm. Er zijn voor de liefhebbers 6 setjes beschikbaar. First come first serve, op is op, vol is vol, wilders heeft een kleine plasser, ditdatalles lastigmoeilijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]b2py
Beton!Lekker digitaal doen, gaat stuk vlotter en wordt er meer voor je geregeldquote:Op maandag 2 januari 2017 19:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ovchipkaart verlopen. Goed.
Bij het NS servicepunt in Alkmaar krijg ik een formulier in handen en kan ik postzegels gaan kopen om het op te sturen.
Eerst eens proberen om automatisch opwaarderen stop te zetten.Dr_Flash
CubeMeisterIk heb nog 5 setjes te weggeefquote:Op maandag 2 januari 2017 20:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dat zijn wel mooie treinen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenHoe? Dat is de vraag.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Lekker digitaal doen, gaat stuk vlotter en wordt er meer voor je geregeld
ik kan nu niets meer aanpassen. want: de kaart is verlopen.
Deze kaart is niet meer actief. Je kunt de instellingen niet meer wijzigen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32Dr_Flash
CubeMeisterTsja, dan besta je niet meer voor NS. Geloof je in reïncarnatie? Ik zou 't maar doenquote:Op maandag 2 januari 2017 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe? Dat is de vraag.
ik kan nu niets meer aanpassen. want: de kaart is verlopen.
Deze kaart is niet meer actief. Je kunt de instellingen niet meer wijzigen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenb2py
Beton!Bellen en vragenquote:Op maandag 2 januari 2017 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe? Dat is de vraag.
ik kan nu niets meer aanpassen. want: de kaart is verlopen.
Deze kaart is niet meer actief. Je kunt de instellingen niet meer wijzigen.Daar staat eigenlijk alles wat je wilt weten:quote:Op maandag 2 januari 2017 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik merk nu pas dat ik een formulier 'Aanvraag vervangende kaart' heb gekregen. dat is als je kaart defect of gestolen is. of als je niet meer op de foto lijkt
m'n ovchipkaart is 'verlopen' en nu moet ik volgens de NS website het product automatisch opwaarderen stopzetten voordat het bedrag wat er nog op staat, kan terug vragen.
https://www.ov-chipkaart.(...)n-verlopen-kaart.htmwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.Dr_Flash
CubeMeisterWeggeef. Voorgratiesj. Werden destijds gratis uitgedeeld, dus wie ben ik om er geld voor te vragen.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenBlue_Panther_Ninja
FOSS ftwIk wil best wel 1 hebben !!quote:Op maandag 2 januari 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weggeef. Voorgratiesj. Werden destijds gratis uitgedeeld, dus wie ben ik om er geld voor te vragen.b2py
Beton!Aantal mensen maken zich nogal druk over een frontje dat verwisseld is na een aanrijding en een andere kleur heeft
https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/997152223724380derLudolf
allround beunhaasAch ja, waar je je druk om kunt maken... Herstellen ze een keer iets snel zodat er minder uitval is, is het weer niet goed.quote:Op maandag 2 januari 2017 23:05 schreef b2py het volgende:
Aantal mensen maken zich nogal druk over een frontje dat verwisseld is na een aanrijding en een andere kleur heeft
https://www.facebook.com/Railmagazinenl/posts/997152223724380Kranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterNou dan moet je even je adres doorgeven via DM of PM he. Moeilijker wordt het leven nietquote:Op maandag 2 januari 2017 22:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik wil best wel 1 hebben !!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenbork
Schaffner ohne ZwangzugWetsontwerp betreffende de verwerking van passagiersgegevens.
Leuke klus
In België moet 24 uur voor aanvang van je rit allerlei gegevens over jezelf bekend zijn bij de Belgische overheid per 1 januari.
meer op: https://www.zugreiseblog.de/belgien-europaweite-bahn-datenbank/I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...Salatrel
Salatrelgoed idee zouden ze hier ook moeten doen. en iedereen die zijn niet niet of niet af maakt automagisch een boete geven.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:00 schreef bork het volgende:
Wetsontwerp betreffende de verwerking van passagiersgegevens.
Leuke klus
In België moet 24 uur voor aanvang van je rit allerlei gegevens over jezelf bekend zijn bij de Belgische overheid per 1 januari.
meer op: https://www.zugreiseblog.de/belgien-europaweite-bahn-datenbank/Dr_Flash
CubeMeisterquote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:00 schreef bork het volgende:
Wetsontwerp betreffende de verwerking van passagiersgegevens.
Leuke klus
In België moet 24 uur voor aanvang van je rit allerlei gegevens over jezelf bekend zijn bij de Belgische overheid per 1 januari.
meer op: https://www.zugreiseblog.de/belgien-europaweite-bahn-datenbank/
Wacht, even aandelen in een paar hardeschijfboeren kopenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleengoed. heb een aanvraag gedaan om het saldo van m'n verlopen chipkaart terug te vorderen.
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32Dr_Flash
CubeMeisterKom op hee, denk eens zelf na.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:44 #102dcm360
Hoe zie je dan voor je dat dat automatisch opwaarderen gaat gebeuren? Je moet dan op zijn minst de kaart langs een ov-paal halen, en die weigert de kaart omdat die verlopen is. Het saldo staat namelijk letterlijk op de kaart.Automatisch opwaarderen vervalt zodra je een nieuwe kaart aanvraagt en/of deze verloopt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed. heb een aanvraag gedaan om het saldo van m'n verlopen chipkaart terug te vorderen.
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.
Daar hoef je niets voor te doen.
Als je een vervangende kaart ter vervanging van je verlopen/verloren/defecte aanvraagt, worden je abonnementen wel overgezet, maar automatisch opwaarderen niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.Dr_Flash
CubeMeisterPrecies. Automatisch opwaarderen wordt pas getriggerd als er iets verandert aan het saldo, en dat kan nu niet meer.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:37 schreef dcm360 het volgende:
Hoe zie je dan voor je dat dat automatisch opwaarderen gaat gebeuren? Je moet dan op zijn minst de kaart langs een ov-paal halen, en die weigert de kaart omdat die verlopen is. Het saldo staat namelijk letterlijk op de kaart.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 3 januari 2017 @ 14:33:34 #105Blue_Panther_Ninja
FOSS ftwZal ik doen!!quote:Op dinsdag 3 januari 2017 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan moet je even je adres doorgeven via DM of PM he. Moeilijker wordt het leven nietPeterselieman
Maffe FriesHoogeveen heeft weer een manier gevonden om een intercitystop af te willen dwingenhttp://www.rtvdrenthe.nl/(...)-en-trein-naar-Emmenquote:Burgemeester Hoogeveen wil snelweg naar Twente en trein naar Emmen
Een goede en snelle autoverbinding met Twente en een rechtstreekse spoorverbinding met Emmen waarbij Hoogeveen als logische intercitystop moet fungeren.
Daar moet de gemeente Hoogeveen op inzetten, zei burgemeester Karel Loohuis vanavond in zijn nieuwjaarstoespraak.
Volgens de burgemeester is er de laatste jaren sprake van de ontwikkeling van een economische corridor Randstad - Noord-Nederland - Scandinavië. Hoogeveen is daarin een logische volgende stap en mag niet overgeslagen worden. "Men moet niet meteen doorschieten naar Emmen en Groningen. Maar daarvoor moet wel wat gebeuren", vindt Loohuis.
"Als Hoogeveen toonaangevend wil blijven en boven het maaiveld wil blijven uitsteken, moet de weg van voorzichtigheid, middelmaat en zuinigheid worden verlaten."Altijd onderweg naar het avontuurdinsdag 3 januari 2017 @ 18:05:56 #107Zug-Chef
Zug-ChefOndertussen in Baflo...
De spoorlijn Groningen - Roodeschool werd aangelegd door de Groninger Locaalspoorweg-Maatschappij en is geopend op 16 augustus 1893. De stations langs de lijn werden in twee klassen gebouwd. Het stationsgebouw in Baflo behoorde tot de 1e klasse en is anno 2017 het enige nog resterende originele station aan deze spoorlijn.
Omdat het vandaag, dinsdag 3 januari 2017, droog en grijs weer was, besloot ik de meerdere malen per week rijdende aardgascondenstaat bij het stationsgebouw van Baflo vast te leggen. Omdat je blik hier richting het zuiden is zijn alleen opnames zonder zon mogelijk.
Keurig volgens dienstregeling rijdt om 13:49 DB Cargo-lok 6416 "Arie" met vijf lege ketelwagens als trein 62330 vanuit Onnen het station van Baflo binnen. Na de kruising met de Arriva-trein naar Groningen wordt doorgereden naar Roodeschool.Dr_Flash
CubeMeisterTactisch geplaatst, dat bakbord of wat het ook isSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasWaarom meerdere malen per week zo'n kort treintje, zo'n 6400 trek toch met gemak heel wat meer?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ondertussen in Baflo...
[ link | afbeelding ]
De spoorlijn Groningen - Roodeschool werd aangelegd door de Groninger Locaalspoorweg-Maatschappij en is geopend op 16 augustus 1893. De stations langs de lijn werden in twee klassen gebouwd. Het stationsgebouw in Baflo behoorde tot de 1e klasse en is anno 2017 het enige nog resterende originele station aan deze spoorlijn.
Omdat het vandaag, dinsdag 3 januari 2017, droog en grijs weer was, besloot ik de meerdere malen per week rijdende aardgascondenstaat bij het stationsgebouw van Baflo vast te leggen. Omdat je blik hier richting het zuiden is zijn alleen opnames zonder zon mogelijk.
Keurig volgens dienstregeling rijdt om 13:49 DB Cargo-lok 6416 "Arie" met vijf lege ketelwagens als trein 62330 vanuit Onnen het station van Baflo binnen. Na de kruising met de Arriva-trein naar Groningen wordt doorgereden naar Roodeschool.Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 3 januari 2017 @ 18:25:02 #112DeaDLocK2K
Bier.Omdat er niet meer dan dat nodig is?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom meerdere malen per week zo'n kort treintje, zo'n 6400 trek toch met gemak heel wat meer?Bier.dinsdag 3 januari 2017 @ 18:26:34 #113Zug-Chef
Zug-ChefDat inderdaad deadlock, maar ook omdat er niet meer ruimte dan voor 5-6 wagens is in Roodeschool.Dr_Flash
CubeMeisterOr rather, er is wel ruimte voor 20 wagons, alleen het gebied waar de familie Jankenzaad er geen last van heeft, is niet groter dan 5 wagonsSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 3 januari 2017 @ 18:36:01 #115Zug-Chef
Zug-ChefNou dat is deels waar, ware het niet dat het beladen van de wagens achter het hek gebeurd (en dus niet op het emplacement zelf) en daar is wel degelijk maar ruimte voor een stuk of 5-6 wagens.derLudolf
allround beunhaasIk bedoel, eens in de week 20 is goedkoper dan 4*5quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat er niet meer dan dat nodig is?
Maar goed, bange mensen dus zijn de oorzaak.Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 3 januari 2017 @ 18:43:17 #117Zug-Chef
Zug-ChefVolgens mij zijn de omloop spoortjes in Roodeschool ook niet dermate lang dat er lange treinen uitgehaald kunnen worden. Plus je kan nu met 2 wagensets van 5 wagens uit, ipv 1 wagenset van 20 wagens.Eerste goederentrein vanuit China naar Londen vertrokken
Gepubliceerd op 03-01-2017 om 16:56
Goederentrein, Nieuwe Zijderoute, China-Rotterdam
Vanuit China is zondag de eerste spoorgoederentrein vertrokken met als eindbestemming de Britse hoofdstad Londen. De trein rijdt van de Chinese stad Yiwa in 18 dagen naar Londen en doorkruist tijdens de route zeven landen. Deze spoorverbinding moet de tijd en kosten van het goederenvervoer tussen de twee landen verminderen en China hoopt door deze verbinding de lagere exportcijfers en tegenvallende economische groei tegen te gaan.
De kosten voor het vervoer van goederen per spoor zijn beduidend lager dan de kosten voor vervoer per vliegtuig en de treinreis duurt bovendien maar half zo lang als vervoer per zee, zo meldt nieuwsmedium China Daily. De goederentrein is zondag vertrokken van het Yiwu West en moet circa 12.000 kilometer afleggen om in het Verenigd Koninkrijk te kunnen arriveren. Tijdens de proefperiode zal de trein eens per week vertrekken.
Verbindingen tussen Europa en China
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk. De Chinese overheid wil de handel en het vervoer richting Europa stimuleren, om handel en economische groei in de hand te werken. China heeft in 2015 minder geëxporteerd dan in 2014 en ook de economische groei was lager dan een jaar eerder. Daarvoor wil China de oude zijderoutes nieuw leven inblazen.
De eerste containertrein is in juli via de Nieuwe Zijderoute in Rotterdam gearriveerd. Het ging toen om een trein met zo’n twintig containers die helemaal over het spoor door Azië en via Rusland zijn vervoerd, waarin kleding, elektronica en machineonderdelen zaten. De Chinese overheid heeft voor het verder uitbouwen van de Nieuwe Zijderoute circa 36 miljard euro uitgetrokken.
http://www.spoorpro.nl/go(...)r-londen-vertrokken/
Moet een mooie fim(pje) kunnen opleveren, succesvol ondernemingsplan jullie inziens?dinsdag 3 januari 2017 @ 18:58:55 #119b2py
Beton!Ja, prima middenmaat voor duur vliegtuig en traag schip.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
Eerste goederentrein vanuit China naar Londen vertrokken
Gepubliceerd op 03-01-2017 om 16:56
Goederentrein, Nieuwe Zijderoute, China-Rotterdam
Vanuit China is zondag de eerste spoorgoederentrein vertrokken met als eindbestemming de Britse hoofdstad Londen. De trein rijdt van de Chinese stad Yiwa in 18 dagen naar Londen en doorkruist tijdens de route zeven landen. Deze spoorverbinding moet de tijd en kosten van het goederenvervoer tussen de twee landen verminderen en China hoopt door deze verbinding de lagere exportcijfers en tegenvallende economische groei tegen te gaan.
De kosten voor het vervoer van goederen per spoor zijn beduidend lager dan de kosten voor vervoer per vliegtuig en de treinreis duurt bovendien maar half zo lang als vervoer per zee, zo meldt nieuwsmedium China Daily. De goederentrein is zondag vertrokken van het Yiwu West en moet circa 12.000 kilometer afleggen om in het Verenigd Koninkrijk te kunnen arriveren. Tijdens de proefperiode zal de trein eens per week vertrekken.
Verbindingen tussen Europa en China
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk. De Chinese overheid wil de handel en het vervoer richting Europa stimuleren, om handel en economische groei in de hand te werken. China heeft in 2015 minder geëxporteerd dan in 2014 en ook de economische groei was lager dan een jaar eerder. Daarvoor wil China de oude zijderoutes nieuw leven inblazen.
De eerste containertrein is in juli via de Nieuwe Zijderoute in Rotterdam gearriveerd. Het ging toen om een trein met zo’n twintig containers die helemaal over het spoor door Azië en via Rusland zijn vervoerd, waarin kleding, elektronica en machineonderdelen zaten. De Chinese overheid heeft voor het verder uitbouwen van de Nieuwe Zijderoute circa 36 miljard euro uitgetrokken.
http://www.spoorpro.nl/go(...)r-londen-vertrokken/
Moet een mooie fim(pje) kunnen opleveren, succesvol ondernemingsplan jullie inziens?Dr_Flash
CubeMeisterhea? Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 3 januari 2017 @ 19:05:41 #121Zug-Chef
Zug-ChefDing zal wel via de Kanaaltunnel rijden uiteindelijk.dinsdag 3 januari 2017 @ 19:09:10 #122DeaDLocK2K
Bier.Hoe kom je erbij dat 1x in de week 20 goedkoper is dan 4*5?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik bedoel, eens in de week 20 is goedkoper dan 4*5
Maar goed, bange mensen dus zijn de oorzaak.Bier.Dr_Flash
CubeMeisterBrandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat 1x in de week 20 goedkoper is dan 4*5?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasDat jaquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?Kranplätze müssen verdichtet seinStukjesschrijver heeft waarschijnlijk ook nog nooit een bosatlas ingezien.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hea? Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?dinsdag 3 januari 2017 @ 19:15:11 #126b2py
Beton!Het is ook een stukje politiek he, een trein met vijf wagons brandbaar materiaal kan je beter verkopen dan een 'kolos' van 20..quote:Peterselieman
Maffe FriesZe rijden meestal maar tot Onnen. Daar wordt de trein volgens mij gecombineerd met andere cargo om een langere trein richting Rotterdam te krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?Altijd onderweg naar het avontuurderLudolf
allround beunhaasEen trein met 20 wagons kun je vanuit het oogpunt van milieu dan weer beter verkopen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is ook een stukje politiek he, een trein met vijf wagons brandbaar materiaal kan je beter verkopen dan een 'kolos' van 20..Kranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasAha.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze rijden meestal maar tot Onnen. Daar wordt de trein volgens mij gecombineerd met andere cargo om een langere trein richting Rotterdam te krijgen.Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 3 januari 2017 @ 19:19:46 #130DeaDLocK2K
Bier.En het opslaan van het product op de doellokatie dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?Bier.Dr_Flash
CubeMeisterKIJKALARMDalek op NPO 2.quote:19.55-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen.Afl.:
Japan:Hitoyoshi- Kumamoto-Aso.
De aflevering begint in Hitoyoshi,op
het eiland Kyushu.Daar is de start
van een toeristische treinrit met een
stoomtrein.In het futuristisch ogende
station van Shin-Yatsushiro stappen we
op de hogesnelheidstrein:de Shinkansen.
We rijden in een recordtijd we naar ons
volgende station:Kumamoto.Daar brengen
we een bezoek aan een kasteel.In de
laatste trein kom je als westerling
ogen en oren tekort:de Aso Boy Train.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenDr_Flash
CubeMeisterWais ich vielquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En het opslaan van het product op de doellokatie dan?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasHoeft niet per se duurder te zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En het opslaan van het product op de doellokatie dan?
Als je bulk goedkoper kunt inkopen kan een grotere opslag lonenKranplätze müssen verdichtet seindinsdag 3 januari 2017 @ 19:34:11 #134DeaDLocK2K
Bier.Dat werkt met chemische producten in ieder geval niet zo. Alle opslagtanks moeten iedere zoveel tijd of iedere zoveel gebruikskeren gereinigd en geinspecteerd worden. Dat zijn geen goedkope grapjes. Tevens zijn grote voorraden altijd problematisch.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoeft niet per se duurder te zijn
Als je bulk goedkoper kunt inkopen kan een grotere opslag lonenBier.dinsdag 3 januari 2017 @ 19:48:48 #136bork
Schaffner ohne ZwangzugVooral smerig schipquote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, prima middenmaat voor duur vliegtuig en traag schip.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...dinsdag 3 januari 2017 @ 19:59:12 #137dcm360
Ligt het nu aan mij of staat er totaal niet in dat Rotterdam in Frankrijk ligt?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hea? Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?dinsdag 3 januari 2017 @ 20:08:12 #138Duvel
Gevallen engel.Dit is De Speld, toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
Hoogeveen heeft weer een manier gevonden om een intercitystop af te willen dwingen
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-en-trein-naar-EmmenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepePeterselieman
Maffe FriesIk mag het hopen.quote:
Een snelle busverbinding tussen Hoogeveen en Emmen is enkele jaren geleden niet voor niets geschrapt. Er zat namelijk geen hond in.Altijd onderweg naar het avontuurdinsdag 3 januari 2017 @ 20:16:24 #140b2py
Beton!Schip blijft waarschijnlijk meest milieuvriendelijk aangezien elektriciteit nog steeds gruwelijk smerig verwekt wordt.quote:dinsdag 3 januari 2017 @ 20:19:41 #141Peter
byeRotterdam ligt niet in Frankrijk nee, maar de eerste trein uit China is al in juli in Rotterdam aangekomen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hea? Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?
De eerste met eindbestemming London is nu ook onderweg.dagPeterselieman
Maffe FriesIn Zandvoort stonden er herten op de trein te wachten
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)0station%20ZandvoortAltijd onderweg naar het avontuurdinsdag 3 januari 2017 @ 20:27:40 #143James1988
SchommelbotenloverMaar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Schip blijft waarschijnlijk meest milieuvriendelijk aangezien elektriciteit nog steeds gruwelijk smerig verwekt wordt.derLudolf
allround beunhaasNou, wat die vrachtschepen uitstoten is ook niet heel gezond hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Schip blijft waarschijnlijk meest milieuvriendelijk aangezien elektriciteit nog steeds gruwelijk smerig verwekt wordt.Kranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasKernenergiequote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...Kranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterToch moet je wel heel ver gaan wil je schoner per kilo vervoerd spul uit komen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maar je kunt het wel vergroenen. Wind, water, zon...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendinsdag 3 januari 2017 @ 20:31:23 #147James1988
SchommelbotenloverIk vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaatquote:derLudolf
allround beunhaasKlopt, maar het blijft rotzooi waar die schepen op varen. Lijkt meer op asfalt dan de vloeibare olie die je in je autootje gooit.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch moet je wel heel ver gaan wil je schoner per kilo vervoerd spul uit komen.Kranplätze müssen verdichtet seindinsdag 3 januari 2017 @ 20:32:45 #149DeaDLocK2K
Bier.Het is een van de dingen waar ik binnen "mijn" partij meer steun voor probeer te krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaatBier.derLudolf
allround beunhaasOh echt is dat ter ziele? Ik was van plan er klant te worden tzt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaatKranplätze müssen verdichtet seindinsdag 3 januari 2017 @ 20:46:39 #151b2py
Beton!Alstoomstroom?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat Atoomstroom niet meer bestaat
Forum Opties Forumhop: Hop naar: