Net als Duvel begrijp ik dit, maar deze regels worden dus wel voornamelijk door NS en ProRail bedacht waarna IL&T ze omzet in regelgeving. Gevalletje "Dat hebben ze daar bedacht (maar zonder mij had het niet bestaan) /manager die een impopulaire maatregel aan 'zijn' mensen moet gaan uitleggen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:21 schreef Cherna het volgende:
[..]
Kijk, persoonlijk zou ik meer willen maar de regelgeving beperkt ons steeds meer. Ook dat speelt wel een rol. I&l en T heeft de regelgeving enorm aangescherpt. Daar heb ik persoonlijk wel moeite mee.
Nou... het heeft ook te maken met de algemene trend dat er niet meer wordt geaccepteerd dat aan sommige activiteiten risico's kleven. Dan wordt al snel gekozen voor "niet" in plaats van het (geringe) risico te accepterenquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Net als Duvel begrijp ik dit, maar deze regels worden dus wel voornamelijk door NS en ProRail bedacht waarna IL&T ze omzet in regelgeving. Gevalletje "Dat hebben ze daar bedacht (maar zonder mij had het niet bestaan) /manager die een impopulaire maatregel aan 'zijn' mensen moet gaan uitleggen.
Nou... veel van de nieuwe regelgeving is juist door IL&T opgelegd na incidenten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Net als Duvel begrijp ik dit, maar deze regels worden dus wel voornamelijk door NS en ProRail bedacht waarna IL&T ze omzet in regelgeving. Gevalletje "Dat hebben ze daar bedacht (maar zonder mij had het niet bestaan) /manager die een impopulaire maatregel aan 'zijn' mensen moet gaan uitleggen.
Naar voorstellen van ProRail en NS...quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... veel van de nieuwe regelgeving is juist door IL&T opgelegd na incidenten.
De vraag is of verbieden van activiteiten de juiste reactie is op "incidenten".quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou... veel van de nieuwe regelgeving is juist door IL&T opgelegd na incidenten.
Hoe het ook is. Teveel regelgeving werkt verstikkend als die dan ook nog regelmatig wijzigd. Ik ben van mening dat een goed opgeleide machinist weet waar hij mee bezig is. Me dunk de opleiding hier in NL was twee jaar met minimaal 200 rangeerdagen. In Duitsland was die nog langer en begon je met goederen en S bahn en een materieel soort.quote:Op vrijdag 23 december 2016 21:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Naar voorstellen van ProRail en NS...
Dat betekent niet, dat het een ieder niet vrijstaat om te proberen er wél iets van te behouden. En dat is wat men nu dus aan het doen isquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:58 schreef Duvel het volgende:
Dan kun je wel gaan staken en heel hard roepen dat het allemaal kut is, maar het is nou eenmaal een gegeven dat de wereld verandert, dus ook je werkpakket.
Ach, er is altijd nog België of Frankrijkquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:40 schreef Cherna het volgende:
Het kan natuurlijk zo zijn omdat de opleiding verkort is en er meer dan alleen NS over de sporen rijd dat het zo moet zijn. En ga ik daar niet vanaf wijken. Die tijd is voorbij ondanks dat ik dat persoonlijk jammer vind.
En met dat zwaaihandje wil je zeggen...? Toch niet dat ik m'n bek maar moet houden?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:30 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat betekent niet, dat het een ieder niet vrijstaat om te proberen er wél iets van te behouden. En dat is wat men nu dus aan het doen is
Frankrijk. Daar zou ik wel eens willen rijden over de sporen. Het mooiste spoorland. Schitterend mat.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach, er is altijd nog België of Frankrijk
Waar staken nog normaal is.quote:
Ik heb zelf iets meer met Engeland, maar ik kan me zeker vinden in wat je zegt. Ze hebben echt wel mooie trajecten en materieel in Frankrijkquote:Op vrijdag 23 december 2016 22:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Frankrijk. Daar zou ik wel eens willen rijden over de sporen. Het mooiste spoorland. Schitterend mat.
Waar doe je dat dan mee?quote:Gelukkig kan ik het wat nabootsen om zelf iets te creëren en om te zetten in een sim. Hobby.
En je met 50 jaren oud met pensioen gaat als machinist. Daar ben ik het ook niet mee eens(zou het zelf niet eens willen). België en Frankrijk gaan te ver. Dat ben ik met je eens. Maar de infrastructuur en mat is geweldig.quote:
Mja, misschien is de levensverwachting ook lager. Of hebben ze het er als staat (want geen pensioenfondsen) voor over. We zijn in Nederland ook soms wel doorgeslagen in alles in termen van geld of kosten te beschrijven.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
En je met 50 jaren oud met pensioen gaat als machinist. Daar ben ik het ook niet mee eens. België en Frankrijk gaan te ver. Dar ben ik met je eens.
Meer dat ik me tegen mijn zin weer een reactie uit heb laten lokken en er nu nogmaals mee klaar ben. Maar interpreteer het voor de rest lekker zoals je zelf wil.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
En met dat zwaaihandje wil je zeggen...? Toch niet dat ik m'n bek maar moet houden?
Niets. Als het af is gooi ik het op het net waar anderen dan van gebruik kunnen maken. Het gaat mij om het creëren van de routes voor de sim.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb zelf iets meer met Engeland, maar ik kan me zeker vinden in wat je zegt. Ze hebben echt wel mooie trajecten en materieel in Frankrijk
[..]
Waar doe je dat dan mee?
We gaan er ook niet uitkomen vrees ik. Ik vind de argumenten van het betreffende deel van het rijdend personeel op z'n minst niet sterk, jij staat aan de andere kant. So be it.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Meer dat ik me tegen mijn zin weer een reactie uit heb laten lokken en er nu nogmaals mee klaar ben. Maar interpreteer het voor de rest lekker zoals je zelf wil.
Eh. Leer eens enigszins Nederlands?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:43 schreef tripel7 het volgende:
De grootste grap is dat hij waars voor die sim betaald heeft, en dus betaald om virtueel de hele tijd min of meer dezelfde rondjes om de kerk te rijden. Terwijl als zijn werkgever, die hem meer dan royaal beloond, dat wilt opleggen hij meteen op de barricade springt.
Als ik Train Simulator speel vind ik de "netwerk"-achtige routes wel het leukste om te spelen. Van A naar B en weer terug naar A gaat vervelen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:43 schreef tripel7 het volgende:
De grootste grap is dat hij waars voor die sim betaald heeft, en dus betaald om virtueel de hele tijd min of meer dezelfde rondjes om de kerk te rijden. Terwijl als zijn werkgever, die hem meer dan royaal beloond, dat wilt opleggen hij meteen op de barricade springt.
Ik vroeg "waar", niet "wat"quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:43 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niets. Als het af is gooi ik het op het net waar anderen dan van gebruik kunnen maken. Het gaat mij om het creëren van de routes voor de sim.
Zie het als een level dat iemand maakt voor een game met een editor.
Nee klopt. Ik heb eigenlijk ook een hekel aan dit soort discussies op internet. De uitslag kan men vantevoren al voorspellen. Maar soms kan ik het toch niet laten. Leerpuntje voor mijquote:Op vrijdag 23 december 2016 22:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
We gaan er ook niet uitkomen vrees ik. Ik vind de argumenten van het betreffende deel van het rijdend personeel op z'n minst niet sterk, jij staat aan de andere kant. So be it.
OK, dan zal ik ook proberen het subtieler aan te pakken. Deal?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nee klopt. Ik heb eigenlijk ook een hekel aan dit soort discussies op internet. De uitslag kan men vantevoren al voorspellen. Maar soms kan ik het toch niet laten. Leerpuntje voor mij
Ik rij niets in die sim. Puur testen en bouwen. Dat gaat van ter plaatse fotos maken en objecten bouwen met gmax en natuurlijk nog wat Franse vrienden die mij helpen met sporen plannen en andere data.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:43 schreef tripel7 het volgende:
De grootste grap is dat hij waars voor die sim betaald heeft, en dus betaald om virtueel de hele tijd min of meer dezelfde rondjes om de kerk te rijden. Terwijl als zijn werkgever, die hem meer dan royaal beloond, dat wilt opleggen hij meteen op de barricade springt.
Ja zoiets, maar dat kost allebei 40-50 euro, en ik ben op zoek naar een goedkope dagkaart (max ¤20-25 per dag ofzo)quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.treinreiswinke(...)es-wochenende-ticket
http://www.belgianrail.be(...)rten/go-pass-10.aspx
Je kunt ze delen, die prijzen zijn niet per persoon.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:56 schreef Jappie111 het volgende:
[..]
Ja zoiets, maar dat kost allebei 40-50 euro, en ik ben op zoek naar een goedkope dagkaart (max ¤20-25 per dag ofzo)
Trainz is het programma.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik Train Simulator speel vind ik de "netwerk"-achtige routes wel het leukste om te spelen. Van A naar B en weer terug naar A gaat vervelen.
East Croydon naar Brighton ken ik inmiddels op m'n duimpje, maar de routes via Peckham Rye enzo blijven me verbazen
[..]
Ik vroeg "waar", niet "wat"
Train Simulator? Of een ander stuk software?
Jij, fan van Engeland?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb zelf iets meer met Engeland, maar ik kan me zeker vinden in wat je zegt. Ze hebben echt wel mooie trajecten en materieel in Frankrijk
[..]
Waar doe je dat dan mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |