Wat voor panne dan?quote:Op woensdag 7 december 2016 14:08 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Tweederde van deze treinen staan aan de kant wegens panne. Er zijn trajecten waar helemaal geen trein meer rijdt. Op de route van Chemnitz via Riesa naar Elsterwerda, weet de MRB zelfs geen vervangend busvervoer te regelen
http://www.mdr.de/sachsen(...)-zugverkehr-100.html
quote:
Wielstellen (is dat de juiste NL vertaling?) vallen stukjes uit ofzoquote:Vor allem die Radsätze machen Schwierigkeiten, von Ausbröckelungen ist die Rede
En als je een reis plant die vertrekt op spoor 1-2 op Schiphol dan staat er bij welke letterborden de trein stopt.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:02 schreef b2py het volgende:
Update rsplnnr xtr, nu ook melding welke kant het perron is!
Draaistellen.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
[..]
Wielstellen (is dat de juiste NL vertaling?) vallen stukjes uit ofzo
Dit zijn Ausbröckelungen
[ afbeelding ]
Dat is toch een Drehgestell?quote:
Draaistellen slopen de rails?quote:Op woensdag 7 december 2016 15:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
[..]
Wielstellen (is dat de juiste NL vertaling?) vallen stukjes uit ofzo
Dit zijn Ausbröckelungen
[ afbeelding ]
Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over Utrecht CS.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:27 schreef Peter het volgende:
Maarten van Rossum over Utrecht Centraal
Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier..
Hij kan het contrast met Winsum niet meer aan denk ik.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende:
Pier Eringa (Utrecht is al spoorhoofdstad van Nederland en moet dat ook van Europa worden)
Kan het niet vinden...quote:Op woensdag 7 december 2016 18:03 schreef ReisT het volgende:
Het was wel even zoeken, tot bleek dat ik daarvoor op de mysterieuze twee driehoekjes moest tikken.
Nu heb ik gelijk de drukte-informatie teruggevonden, die zag ik al een tijdje niet meer in de app.
Als dat betekent dat die poortjes weer verdwijnen ben ik voor.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende:
[..]
Pier Eringa (Utrecht is al spoorhoofdstad van Nederland en moet dat ook van Europa worden)
De spoorwereld draait tegenwoordig om Winsum in plaats van Geerdijkquote:Op woensdag 7 december 2016 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij kan het contrast met Winsum niet meer aan denk ik.
Ja, dat was het. Maar we gingen ons niet verstoppen in de bus na afloop...quote:Op woensdag 7 december 2016 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klinkt als een leuk schoolreisje
euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten...quote:
Metelen Land, spoorhoofdstad van Europaquote:Op woensdag 7 december 2016 21:53 schreef Goverman het volgende:
[..]
Ja, dat was het. Maar we gingen ons niet verstoppen in de bus na afloop...
[..]
euhm ja, een van de argumenten van Pier Eringa als argument voor Utrecht als spoorhoofdstad van Europa was dat daar het spoorwegmuseum staat. Een mooie plek om idd. niet te vergeten...
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende:
[..]
Zo, die kan zich qua pH-gehalte meten met Arriën Kruyt van Rover, die zich ook al zo positief uitliet over uit liet. [...]
Opvallend was vooral dat iedereen - kennelijk - geloofde dat het geld als manna uit de hemel neerdaalt, want IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef Goverman het volgende:
IenM (met ruim 400 mln aan de OV-terminal en een kleine 300 mln aan het spoor in en om Utrecht CS verreweg de grootste financier ) werd door geen van deze heren genoemd
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:01 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Van Rossum en Kruyt hebben natuurlijk wel gelijk. Zeg ik dan als reiziger. Zeker als je het met Arnhem of Rotterdam vergelijkt.
Over dat tweede: dat zegt misschien wel iets over het imago van je werkgever in de sector.
Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Ja, ik wil ook tien miljoen euro (een schijntje eigenlijk), een krat bier en een lekker wijf.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:
Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer.
Maar omdat het belastinggeld is is het belangrijk dat de mensen die daar controle en besteding op uitvoeren maar in de schijt zakken ofzo?quote:Op woensdag 7 december 2016 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien wel omdat geen enkele cent van IenM zelf is, maar gewoon belastinggeld van jou en mij. Van andermans geld is het lekker brassen niewaar.
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:
[..]
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen. Zelfs een wereldtitel van het Nederlands elftal weet hij nog wel negatief neer te zetten. Is zijn kenmerk en moet je van houden. Kruyt was wel opvallend negatief, vooral omdat zijn organisatie wel steeds betrokken is (ook bij bouwfasering). Zo'n column schrijven is dus een een soort van flauw richting zijn eigen club ROVER.
Over je punt twee: tja, IenM doet het nooit goed. Is bekend. We hebben geen verstand van zaken, willen nergens geld aan uitgeven en als we het dan toch een keer doen dan is het altijd het verkeerde, want te duur (maar ook te weinig en te laat). Ook doen we aan politieke spelletjes en lopen we te onderhandelen met alles en iedereen. Zal allemaal kloppen (soort van). Maar ja, diezelfde sector heeft daar dan ook wel weer een soort van belang bij. Zonder dat ze zelf de rekening betaalt. Die wordt namelijk betaald door jouw belastingeuro's. IenM past daar alleen maar op en probeert zoveel mogelijk project voor de (te weinige) euro's te krijgen.
Dat laat onverlet dat er best mooie dingen worden gerealiseerd die ook best wel werken. Misschien is Utrecht CS je smaak niet, maar het resultaat is prima (zowel het spoor als het station). Rotterdam, Breda en Arnhem zijn architectonisch wel mooier vind ik. Misschien had Calatrava wat mooiers ontworpen. Dat zou best kunnen. Maar voor het geld wat dat had gekost, zijn waarschijnlijk alle NSP's gerealiseerd (Arnhem, Breda, Rotterdam, Den Haag, Utrecht).
[..]
Dat klopt zondermeer, geld wat IenM besteedt is belastinggeld. Iedere medewerker bij IenM krijgt dat er nogal duidelijk ingeramd. Net zoals de plicht om je over verplichten/besteden daarvan altijd te kunnen verantwoorden. Richting de bewindspersoon en richting de Kamer. Want uiteindelijk bepalen zij (kabinet en Kamer) de besteding van ons (belasting)geld. En de ambtenarij voert dat loyaal uit.
Maar die notie zat er bij de speechende heren dus niet in vanmiddag. De idee dat Utrecht CS met belastinggeld is gefinancierd bestond dus niet... Daar was het vooral: leuk, maar we willen meer. Helaas voor hen (en voor vele anderen) is de pot toch echt leeg voor nieuwe wensen. En ook Sinterklaas is al weer vertrokken...
Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.quote:Op woensdag 7 december 2016 23:46 schreef Goverman het volgende:
[..]
Neuh, Van Rossum weet alles negatief te framen.
Voor wat betreft die wisselsanering: ja, dat is een systeemkeuze (wissel = storingsbron vs wissel = flexibiliteit). Voor Utrecht CS was het uitgangspunt dat een trein van elke richting naar elke richting moest kunnen. Dat gebeurde in de praktijk nooit. Maar het betekende wel veel wissels (met dus onderhoud, roestrijden e.d.). Dat een deel van die wissels weinig nut had, daarover zullen we het wel eens zijn.quote:Op donderdag 8 december 2016 02:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het enige punt wat ik je wil geven is dat de mensen op I&M goed werk doen, je leeft verder in een waanzinnigenwereld als je vindt dat de sanering van de wissels een goed idee is (op te lossen met marginaal iets meer onderhoud en technologie), voor de rest zijn het stuk voor stuk uitstekende punten. Weerleg ze eens zou ik zeggen in plaats van impliceren dat het onzin is wat er gezegd wordt. Alleen al die 40% minder reizigers voor de tram bijvoorbeeld, alleen dat al maakt het hele project extreem kak. Áls het waar is.
LOL, op de schaal van Van Rossum scoorde dit item idd positief. En wat betreft Haarlem heeft hij ook een punt hoor, dat is een erg mooi station.quote:Op donderdag 8 december 2016 08:16 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vond hem voor zijn doen vrij positief en zijn kritiekpunten onderbouwde hij ook gewoon.
RIP aan de nabestaandenquote:Op donderdag 8 december 2016 08:05 schreef b2py het volgende:
Loc 1767 is niet meer: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=258660
http://www.rtvoost.nl/nie(...)tyPhoto[pp258664]/0/quote:De brand in de trein tussen Hengelo en Enschede was rond kwart voor negen vanochtend onder controle. Dat meldt de brandweer. Het treinverkeer ligt waarschijnlijk nog tot vanmiddag stil.
De brand brak vanochtend uit in de locomotief van de trein, bij de Elsbeekweg. Al snel stond de hele locomotief in brand. In de trein zaten 25 mensen: die hebben allemaal de trein veilig kunnen verlaten.
De brandweer verwacht dat het treinverkeer zeker tot vanmiddag nog is gestremd. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Damn! Die zag ik gistermiddag nog rijdenquote:Op donderdag 8 december 2016 08:05 schreef b2py het volgende:
Loc 1767 is niet meer: http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsItem.aspx?nid=258660
Wat jongen?quote:Op woensdag 7 december 2016 19:27 schreef Peter het volgende:
Hij kan ook brommen maar is aak wel net iets diplomatieker dan onze eigen brombeer hier..
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.quote:Op donderdag 8 december 2016 10:54 schreef Duvel het volgende:
Opvallend hoeveel 1700'en door brand getroffen zijn de afgelopen jaren.
Ik kan me niet herinneren dat er een evenredig deel van de 1600'en of klassieke locs met dat soort problemen zijn uitgerangeerd.quote:Op donderdag 8 december 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vind het op zich wel meevallen. Er zijn 4 van de 81 om die reden niet meer inzetbaar. Daarnaast staat een deel geplukt terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |