Maegrim | woensdag 30 november 2016 @ 15:22 |
Van: Tot: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: Amazon 131: TheSilencer / Hyman - '67 import 142: r8ality ('72 DL) 240: ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL 242: gias 244: DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340: powerflux - 1.4 3drs Variomatic '86 345: mirelia 360: Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440: addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt - 1.7 Turbo - 1991 / Charged 460: SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i 480: Garagefluit / Picht / Greetz 740: MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 / powerflux - 2.3i GL Estate '89 850: KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994) 940: DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) 960: Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0) C30: Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) / banaantjeEE (1.6 D Momentum - 2011) S40: dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001 V40: ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 / ..-._---_-.- - 1.9D V50: Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 / IkWilbert - 2.0 Edition 2 - 2009 S60: Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001 / budvar - 2.4t / Maegrim 2.4 S70: Future_Echo - T5 / Arclight-S / Tosti-vreter (2.5 benzine) V70: Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / MisterManiac V70 Classic Europa 2.4 20v 170pk 1999 / Kingjotte - 2.4 LPG-3 1999 XC70: GI - benzine 2007 S80: Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 / Hyman - 2.9 2000 / dh105 2.9 1999 XC90: ArcticBlizzard - D5 Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius) Deze op is hier te vinden | |
IrishBastard | woensdag 30 november 2016 @ 19:27 |
Fipo gemacht! | |
r8v2 | zondag 4 december 2016 @ 23:08 |
Iemand nog een M47 liggen? | |
Piet__Piraat | maandag 5 december 2016 @ 07:49 |
Wat wil je met een tweeliter dieselblok van BMW in je Volvo? | |
r8v2 | maandag 5 december 2016 @ 09:23 |
. | |
Glijdt_licht | dinsdag 6 december 2016 @ 20:04 |
Helaas krabben moet ik soms nog wel.. Wat mij opvalt aan mijn c30 is dat er 5(!) Verschillende glasmerken in zitten.. Voorruit is een Chinees (origineel) Voorste zijruiten zijn Italiaans Achterste zijruiten Spaans Achterruit is Frans.. Why?! Normaal is het maar 1 merk toch? Verder nog ideeën hoe ik de achterbumper, spatlappen en wielkasten weer mooi zwart kan maken? Bumpershine en zo blijft maar even zitten, en dan zijn ze weer grijzig.. Lijnolie? Of iets anders? | |
vaduz | dinsdag 6 december 2016 @ 20:09 |
Goedkoper | |
IrishBastard | zaterdag 10 december 2016 @ 11:53 |
Hey Charges, nog op zoek naar vervanging van de V? Sprak gisteravond een collega over 'haar coole V70 classic', blijkt dat ze hem weg wil doen. Is een zilvergrijze Classic van '99 met atmosferische motor, zwart leer en handbak. Heeft maar 150k gelopen Moet ongeveer ¤4k opbrengen. | |
Parzival | zaterdag 10 december 2016 @ 13:46 |
waarom staat mijn XC90 er niet bij ? 3.2L AWD | |
r8v2 | donderdag 15 december 2016 @ 19:13 |
Kun je zelf aanpassen, dan wordt ie het volgende topic meegenomen.. | |
Charged | vrijdag 16 december 2016 @ 16:29 |
150 k is wel heel weinig,maar dat ligt aan de vrouw. G3 wagen? Anders is het een nee. Ze is nog aan het uittellen wat het beste is..een G3 of dieselen. Persoonlijk zie ik haar het liefste in een N (maar dat is mijn dingetje gewoon,don't ask) En echt haast heeft het niet,de V heeft een verse APK en beurt gehad en kan er nog even tegenaan. Mijn 4 eisen zijn,5 cylinder,station,volleder en Dirk moet er mee overweg kunnen. | |
Charged | vrijdag 16 december 2016 @ 16:42 |
Niet met deze OP,de S70 stond er al bij maar is niet meegenomen. | |
IrishBastard | vrijdag 16 december 2016 @ 18:15 |
Is gewoon benzine denk ik | |
Charged | vrijdag 16 december 2016 @ 18:55 |
Ben d'r bang voor dan Hoest met de jouwe btw? | |
IrishBastard | vrijdag 16 december 2016 @ 21:11 |
Ja gaat lekker hoor Heb er bijna 30k op staan nu, zal tegen eind januari dus zo'n 32k in een jaar zijn. Wel significant minder dan de 45 die ik met de vorige in het laatste jaar deed Binnenkort nog even de vrijloop van de dynamo vervangen, die maakt herrie | |
powerflux | woensdag 21 december 2016 @ 11:16 |
Heb de OP ook maar bijgewerkt. Inmiddels de '86 340 weg, een '84 340 voor in de plaats gekomen. De 360 GL en 360GLT (beide groene sedans) zijn al een jaar of 3 terug weggegaan (maar hebben nooit in de lijst gestaan) En m'n absoluut geniale blauwe 740 2.3i '89 estate heeft ook een nieuwe eigenaar sinds begin dit jaar. Leuk detail: al mijn vorige Volvo's rijden nog steeds rond, al staat de 360GL geschorst De 740, dat is de beste auto ooit. Maar in de plaats daarvan een zwart-op-zwart leer V90 3.0 van 1997 is ook wel O.K. Rij er zo'n 50K per jaar mee, alles in de spits, dus dat mag wel met wat meer decadentie. Om het missen van de 740 te compenseren gelijk ook een blauwe 960-II Estate met creme wit/hout interieur erbij gehaald. Je moet immers wel een blauwe estate hebben | |
Charged | zaterdag 24 december 2016 @ 17:45 |
Beste wensen alvast,fijne dagen en veel veilige km's. | |
Snuitebolletje | zondag 25 december 2016 @ 15:23 |
Staat die V70 nog te koop? Zoek een benzine 5 cilinder handbak met leder. | |
IrishBastard | zondag 25 december 2016 @ 20:02 |
Voor zover ik weet wel. Blijkt 180 ipv 150 te zijn. Kan wel even voor je informeren, stuur maar even een DM met je gegevens | |
slangpie | vrijdag 30 december 2016 @ 08:57 |
Weet iemand wanneer normaal de distributie van een s40 uit 2007 moet worden vervangen? Heb m gekocht met 123000 3,5 jaar geleden, nu 207000 opstaan, en is bij mij weten nog niet vervangen.. | |
Charged | vrijdag 13 januari 2017 @ 18:54 |
S70 gaat de 31-ste op voor een voorkeuring bij onze Dirk,het zal me benieuwen..merk zelf geen gekke dingen behalve een wat vreemd lichtbeeld,niks nieuws voor een classic dus evt. 2 andere units. | |
IrishBastard | vrijdag 13 januari 2017 @ 21:13 |
Fingers crossed! | |
Charged | vrijdag 13 januari 2017 @ 21:24 |
Me too en Dirk ook blijkbaar..we gaan het zien,als dit allemaal goed gaat wil ik wel wat verder gaan met de S. | |
IrishBastard | vrijdag 13 januari 2017 @ 21:52 |
Doe hem de groeten | |
Papierversnipperaar | vrijdag 13 januari 2017 @ 21:58 |
Mijn mooie Volvo! | |
IrishBastard | vrijdag 13 januari 2017 @ 22:10 |
Wow, balen man! Erge schade? | |
Charged | vrijdag 13 januari 2017 @ 22:10 |
Ow shit....waar is dat dan? | |
Papierversnipperaar | vrijdag 13 januari 2017 @ 22:25 |
Vanochtend in Doorwerth. Schade valt nog mee trouwens. Het dak is niet plat meer en er moet een nieuwe motorkap op. Maar verder doet alles het nog. | |
Papierversnipperaar | vrijdag 13 januari 2017 @ 22:27 |
Patrice_Consigny | vrijdag 13 januari 2017 @ 23:56 |
Beter zo'n tak op je volvo dan op je hoofd. | |
mistermaniac | zaterdag 14 januari 2017 @ 00:14 |
Heb er nog een te koop ..... Zwart, heeft wel wat werk.... | |
Charged | zaterdag 14 januari 2017 @ 15:08 |
ah shit,niet tof..als je grille ook kapot is wil ik wel mijn reserve doneren. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 14 januari 2017 @ 16:10 |
V70? 850? Op gas? | |
Papierversnipperaar | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:33 |
V70 op gas. 1999, 504.000km | |
Papierversnipperaar | zaterdag 14 januari 2017 @ 19:34 |
De grill is bijna heel, alleen een plastic klemmetje ziet er stuk uit. | |
powerflux | zaterdag 14 januari 2017 @ 20:02 |
Dat is behoorlijk klote | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 14 januari 2017 @ 22:58 |
Mooi. Hier 940, lpg, '95, kmstand 566 duizend nogwat. Fijne auto's Succes met het herstel. | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2017 @ 14:43 |
Volvotokkies. | |
Piet__Piraat | zondag 15 januari 2017 @ 18:33 |
Carbagerun was dat! | |
r8v2 | zondag 15 januari 2017 @ 19:11 |
Never mind, bubbeltjesdak komt door boom, niet door boem = ho :p | |
Hyperdude | zondag 15 januari 2017 @ 20:00 |
Vorig jaar? Zag ik ze in Dublin langsrammelen. | |
Piet__Piraat | maandag 16 januari 2017 @ 08:26 |
Poeh, ik durf het jaar niet te zeggen. Gezien de plaats op de weg is de foto in 2015 gemaakt, maar ik heb die sticker in één van de jaren daarvoor ook al eens gezien. Volgens mij reden ze in 2014 ook al mee met dat ding. | |
Snuitebolletje | maandag 16 januari 2017 @ 12:02 |
Heb je daar meer info van? en zou je " een beetje werk " iets meer kunnen definieren? | |
dcadapter | maandag 16 januari 2017 @ 22:33 |
moest mijn antwoord nog even checken maar drukte op post voor ik het door had. Het is niet owatrol, dat was antiroest. Kom er nog even op terug. Verdomd, even in de schuur gekeken en het spul is wél van Owatrol. Heet dus Polytrol: http://owatrol.com/nl/al-onze-producten/8088-polytrol.html Werkte onwijs goed op de spoiler van m'n 944. Vantevoren goed ontvetten. Daar is duur spul voor maar ik gebruikte gewoon goedkope bussen remmenreiniger. [ Bericht 16% gewijzigd door dcadapter op 16-01-2017 22:39:03 (gevonden!) ] | |
mistermaniac | zaterdag 21 januari 2017 @ 00:44 |
Zie PM | |
Charged | dinsdag 31 januari 2017 @ 11:14 |
De S70 voor laten keuren..stuurkogel rechts buiten en 2 nieuwe koplampen ivm lichtbeeld. Dat valt me helemaal niet tegen! Remblokken voor zijn nog wel oke maar niet voor lang meer dus direct meenemen incl. schijven. Die neem ik origineel Volvo ivm piepen imitatie (ook Bosch) Koplampen neem ik TYC vanwege verbeterde pasvorm,Depo is kut en Hella?,mja..aan de erg dure kant. Direct de cligno's vervangen voor een setje usa exemplaren,staat net even beter. | |
#ANONIEM | zondag 5 februari 2017 @ 00:08 |
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben? Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen? | |
bokkepoot | zondag 5 februari 2017 @ 11:42 |
Zicht achteruit en de spiegels vond ik ook destijds tegenvallen. In de D3 die ik gereden heb vond ik de koppeling relatief zwaar. | |
Tankiej | zondag 5 februari 2017 @ 15:04 |
Ik rijd nu 3,5 jaar in een V40 en ik heb geen enkel probleem met de grootte van de kofferbak. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alleen woon en +/- 95% van de tijd alleen in de auto zit. De V40 bevalt mij nog steeds prima! Meer dan vlot genoeg in dagelijks verkeer met de D2, voorzien van alles wat ik nodig heb om comfortabel te kunnen rijden | |
NikeyAjax | maandag 6 februari 2017 @ 15:39 |
Zondagochtend mocht een stuk door Duitsland rijden over een nagenoeg verlaten autobahn. Wat een genot. Ik was al vaker in Duitsland geweest met mijn V60 D6, maar toen was het veel te druk en dan rij ik liever met de rest mee, beetje op mijn gemak. Maar nu met een lege 3-baansweg voor me, maar eens op zijn staart getrapt en zelfs met 200 km/h reed hij nog heerlijk. Bij 240 km/h reed die wat minder comfortabel, dus lekker laten afzakken naar 160-180 km/h en geen enkel gevoel dan dat ik harder reed dan 120. Ook op hogere snelheden blijf het een geweldige auto en kom je goed mee met de rest van de autobahn. Nog steeds erg tevreden over mijn Volvo. | |
#ANONIEM | zondag 19 februari 2017 @ 11:58 |
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route? | |
Citizen.Erased | zondag 19 februari 2017 @ 12:15 |
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel) Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden. | |
#ANONIEM | zondag 19 februari 2017 @ 12:23 |
Die ervaring heb ik ook met mijn huidige PSA (C4 Cactus) systeem. Vreemd genoeg was de Garmin navigatie in een voorloper (VW Up) vele malen beter en ook in een Mercedes B klasse is de navigatie wat dat betreft superieur. Veel autofabrikanten lopen qua software wat achter de ontwikkelingen aan. Vandaar dat Apple Carplay en Android Car (oid) voor veel mensen ook een uitkomst is. Mara bedankt voor je antwoord, beter iets dan niets. | |
Worteltjestaart | woensdag 8 maart 2017 @ 13:56 |
Een kleine kick, wil toch de vraag eens hier stellen. Vanwege telkens terugkomende klachten in mijn linkerknie ben ik aan het overwegen om een automaat te kopen. Heb er ooit één korte tijd gehad, een Citroën C5 Break, maar de automaat van dit exemplaar was slecht en revisie was economisch niet te doen. Ik rijd nu een tijd een Clio uit 2011, benzine, met een lichter te bedienen koppeling dan de diesels die ik jaren gehad. Maar toch houd ik knieklachten af en toe (vooral bij filerijden) en, na 2 C5'en Break, missen we af en toe de flinke ruimte. Nou wil het feit dat de Clio te goed is om weg te doen (we hebben hem nu ongeveer een jaar), maar de 206 van mijn echtgenote begint na 13 jaar wel matig te worden. Ik speel dus met het idee om zelf weer een automaat te kopen, de 206 in te ruilen en dat mijn vrouw in de Clio gaat rijden (dat is geen probleem). Ik ben me dus aan het oriënteren en kwam op het idee om eens naar een 940 Estate te kijken. Het artikel in AutoWeek laatst deed me wel bevestigen wat ik verwachtte, nl. dat wat voor andere merken echt hoge kilometerstanden zijn eigenlijk niets zeggen bij deze 'laatste oer-Volvo', mits het onderhoud netjes wordt gedaan. Wat is dan nu de twijfel? Tja... je kijkt naar een auto van toch gauw 20 jaar aan. Zijn deze auto's nog wel geschikt om als dagelijks vervoer (tegen de 30dkm/jaar) in te zetten? Het brandstofverbruik is fors, vandaar dat ik LPG-G3 zou kiezen. Hoe zit het met roest? De automaat, flushen? En hoe betrouwbaar is die? Concreet... ik zag dit exemplaar. Op de foto's ziet hij er goed uit, het enige wat ik uit de foto's kan zien is dat ie één gasveer van de achterklep mist, de achterruitenwisser wat raar staat in rust en dat de LPG-dop mist. Zelf zou ik een andere radio in zetten met USB, maar dat zal wel geen punt zijn mag ik aannemen. Zijn deze auto's zonder afdekzeil (ze lijken bijna nooit een afdekzeil in de bagageruimte te hebben) niet een enorme klankkast? De C5 dreunde nogal wat als het afdekzeil eruit was en de bagageruimte leeg. Ik ben niet van plan om op onderhoud te bezuinigen bij zo'n auto, maar ik ben geen enorme eigen knutselaar dus hoop in principe tussen onderhoudsbeurten door niet teveel langs de garage te moeten. Alle ideeën welkom... | |
Papierversnipperaar | woensdag 8 maart 2017 @ 18:31 |
Je kan voor zo'n bedrag net zo goed een nette en veel jongere V70 kopen. Die gaan net zo lang mee. | |
Worteltjestaart | woensdag 8 maart 2017 @ 18:41 |
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden? Uiteraard uitgaande van goed onderhoud. | |
Charged | woensdag 8 maart 2017 @ 19:10 |
Een Classic iig zeer zeker. Een V op G3 hier met 583.nog wat op de klok en een S70 van een jaartje ouder op benzine met 382.000. Stuurkogeltje,draagarm en koplampreflectoren..that's it.. | |
Worteltjestaart | woensdag 8 maart 2017 @ 19:29 |
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder? Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen? | |
Papierversnipperaar | woensdag 8 maart 2017 @ 19:47 |
Auto's als de 940 zijn steeds meer voor liefhebbers, daar betaal je extra voor. Ik heb een V70 classic uit 1999 gekocht voor 1250 euro. Heb er voor ongeveer hetzelfde bedrag aan slijtage onderdelen aan verspijkerd, LPG, 507.000 km, loopt als een tiet. | |
Worteltjestaart | woensdag 8 maart 2017 @ 19:53 |
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...? Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's? | |
Papierversnipperaar | woensdag 8 maart 2017 @ 20:00 |
Als je normaal rijdt ca 1:10, wegenbelating 90 euro per maand. Automaten heb ik geen ervaring mee. | |
knoopie | vrijdag 10 maart 2017 @ 12:50 |
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind). Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte. Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank. | |
IrishBastard | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:09 |
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo | |
knoopie | vrijdag 10 maart 2017 @ 13:27 |
Ja, als je met de achterbank plat geen fiets in een v70 krijgt, heb je echt het ruimtelijk inzicht van een komkommer. De vraag is juist als de achterbank in gebruik is door mijn dochter. | |
IrishBastard | vrijdag 10 maart 2017 @ 21:24 |
Goed lezen helpt | |
Piet__Piraat | zondag 12 maart 2017 @ 08:58 |
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op? Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee. | |
Charged | zondag 12 maart 2017 @ 10:04 |
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op. Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn. | |
Tango5Romeo | zondag 12 maart 2017 @ 16:03 |
Heb zelf een 850 T-5R automaat. Nu 340dkm en geen issues. Heb de bak laten flushen bij 150 en 300dkm. Mocht je een V70 classic overwegen, het volvo850forum is dan wellicht een goeie plek voor wat gerichte vragen. | |
Worteltjestaart | maandag 13 maart 2017 @ 09:11 |
Ik neig i.i.g. meer naar de 'classic' dan naar de nieuwere modellen. De 940 blijft me wel aanspreken, o.a. vanwege het eenvoudige (en daardoor relatief goedkope) sleutelwerk er aan. De 850 heeft dat toch minder makkelijk gemaakt. Anyway, eerst nog maar even de gedachten ordenen. | |
Piet__Piraat | maandag 13 maart 2017 @ 17:09 |
De Geartronic is niet zozeer slecht qua kwaliteit, maar gewoon in z'n geheel een trage dramabak. Vind ik. D5 is zaak om de euro3 te kopen, minder gedoe met roetfilter e.d. | |
IrishBastard | maandag 13 maart 2017 @ 19:11 |
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar. Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug | |
Tango5Romeo | dinsdag 14 maart 2017 @ 09:24 |
Wat dat betreft is zo'n 'old school'-transmissie in de 850 wel lekker voorspelbaar. | |
pfefferkatze | vrijdag 31 maart 2017 @ 02:54 |
Heb laatst een V40 gekocht uit 1999. Mijn tweede auto. Redelijk verliefd er op. Nu heeft het lichtmetalen velgen met in het midden van de velgen een plastic kap met daar in het midden een Volvo logo. Helaas zijn deze dingen rondom nogal verneukt en is de lak aan het afbladderen. Ik heb ik internet gezocht op "center hub cap" maar dan vind ik voornamelijk het uiterste midden, alleen het logo. Ik ben op een autosloop geweest waar vier V40's van deze generatie stonden maar bij geen enkele dit onderdeel aanwezig. Heeft iemand dit wel eens op de sloop gezien of is er een webshop waar ik deze nieuw kan bestellen? | |
Patrice_Consigny | vrijdag 31 maart 2017 @ 07:37 |
Onderdeelnummer voor je velgen is 30813598. Enkel de kapjes los wordt nogal lastig. | |
pfefferkatze | vrijdag 31 maart 2017 @ 12:50 |
Die kappies heb ik ook wel een onderdeelnummer van: PA6-GF12 M20 (30813593) Kom daarmee alleen op een Engelstalige forumpost uit 2007 van iemand die die dingen te koop aanbied en dat hij ze gevonden heeft op de sloop. En een Lets forum. En wat verlopen eBay adverenties. En deze webshop waar ze ¤25 per stuk zijn dus dat is een beetje te veel van het goede, om ¤100 uit te geven voor die kapjes. Dus ga binnenkort wel een rondje autoslopen doen. | |
meloenworst | vrijdag 14 april 2017 @ 18:10 |
Heeft iemand enig idee hoe dit onderdeel in het Nederlands heet? http://auctions.c.yimg.jp(...)41821rgenp921643.jpg | |
Hyperdude | maandag 17 april 2017 @ 22:07 |
Iemand van hier? | |
Piet__Piraat | dinsdag 18 april 2017 @ 08:17 |
Lijkt me een mooie Carbagerunner. | |
Papierversnipperaar | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:36 |
Volvofans, mijn V70 classic heeft een probleem met de climatecontrol. Bij inschakelen contact gaat de fan even draaien, gaat uit en knipperen de lampjes van de recirculatie en de airco. Weet iemand toevallig uit z'n hoofd wat er mis is voor ik het hele internet ga afzoeken? Gezocht en volgens het boekje betekend het "Storing, raadpleeg uw Volvowerkplaats" [ Bericht 11% gewijzigd door Papierversnipperaar op 06-05-2017 11:46:41 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:49 |
Met de teller op 397500 km heb is mijn V40 1.9D er uit gegaan en vervangen door een V70 1.6D DRIVe Summum | |
IrishBastard | zaterdag 6 mei 2017 @ 12:55 |
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken? Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik | |
Charged | zaterdag 6 mei 2017 @ 13:15 |
Hoest met jouw spul? | |
Papierversnipperaar | zaterdag 6 mei 2017 @ 14:01 |
Bedankt, ik ga wel even rommelen. | |
Piet__Piraat | zaterdag 6 mei 2017 @ 18:01 |
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken. | |
mpc007 | zaterdag 6 mei 2017 @ 21:04 |
Eens. De V70 is gewoon een forse bak en het autojournaille vond bij introductie al dat de auto wat ondergemotoriseerd was. Naar de standaarden van nu is dat helemaal zo. Zeker in een dieselconfiguratie die veel km-rijdt lijkt me dat geen garantie voor het probleemloze Volvo-hypermilen wat in andere modellen zo goed kan. Bovendien, maar dat is mijn mening, zou ik ook niet in een auto met de uitstraling van een V70 willen rijden die nog trager is dan de instap VW Golf TDI van nu. De oude D4 of D5 vijfcilinders hadden mijn opties geweest voor een V70 (non-classic) met diesel. | |
Piet__Piraat | zondag 7 mei 2017 @ 09:54 |
Mja, ieder z'n keuze natuurlijk. Genoeg mensen die geen bak pk's hoeven hebben, maar wel ruimte en comfort willen. Dan is zo'n 1.6D best prima. Het houdt niet over, maar als je altijd rustig rijdt merk je daar niets van. | |
#ANONIEM | zondag 7 mei 2017 @ 13:18 |
Ik gebruik m vooral om woon-werk te cruisen en dan wil ik graag omdat ik soms flinke reisafstanden maak een comfortabele, grote en zuinige auto. Ik ga niet met een sleurhut er achter de Alpen in. | |
winterstorm666 | maandag 15 mei 2017 @ 00:02 |
@ Irish en niet eens koffie gegeven | |
IrishBastard | maandag 15 mei 2017 @ 09:05 |
Haha, was ook best druk en ik moest om 8 uur in de buurt van Houten zijn Geen probleem dus Volgende keer blijf ik even kletsen! | |
pvdplanet | maandag 15 mei 2017 @ 13:31 |
Ik heb een olieverbruik van ongeveer 2 liter op 5000 km met de S80 2.9 (eerste serie, 204 pk) PCV gecheckt, geen rook uit de peilstok en onderdruk op de vulopening. Laten we het er maar op houden dat het bij de kilometerstand hoort (360.000) of heeft iemand een ander idee? Overigens | |
Piet__Piraat | maandag 15 mei 2017 @ 14:48 |
Ik vind het best fors. Bij zo'n verbruik zou ik me wel zorgen gaan maken. Misschien ergens een keerringetje lek? | |
zwaardegekste | maandag 15 mei 2017 @ 15:02 |
Misschien een keer een goede toevoeging voor de motorolie er in, kan zomaar een hoop schelen... Zelf best te spreken over 5-in-1 olie stabilisator. | |
IrishBastard | maandag 15 mei 2017 @ 17:47 |
Dit dus. Ook juiste viscositeit gebruikt? | |
pvdplanet | maandag 15 mei 2017 @ 22:26 |
Ik denk dat de krukaskeering iets lekt aangezien de motorsteun aan de rechterkant overleden is door olie maar ook ouderdom (heb ik vervangen). Dit zijn echter druppels, geen liters. Het blok is sowieso aardig droog aan de onderzijde. Olie was 5w30 maar ben overgestapt op 5w40. Dit gooi ik in al onze voitures. Ben nu op vakantie in de Eifel met BMW en Volvo, beide 6-cilinders. Heb 10 liter olie mee, de BMW heeft na 35 ronden Nordschleife en 300km autobahn 2 liter verbruikt (normaal voor circuitgebruik) en 2 andere flessen zijn in de Volvo gegaan (niet normaal). Irritant, onze Japanners verbruiken geen druppel | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 10:47 |
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok) Ik heb een P1800 gekocht: Beste aankoop evarrrr | |
detulp050 | zaterdag 24 juni 2017 @ 10:52 |
Schitterende wagen | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 juni 2017 @ 10:59 |
Zo hee, gaaf ding man. En in nette staat ook! Zal niet goedkoop zijn geweest lijkt me. | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:34 |
Kerel,wow!! Meer pics graag | |
KaBuf | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:35 |
Mooie bak! | |
Roel_Jewel | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:36 |
Wauw | |
#ANONIEM | zaterdag 24 juni 2017 @ 12:13 |
50 jaar oud beestje | |
Hyperdude | zaterdag 24 juni 2017 @ 12:56 |
Mooie aankoop. Toeval of zoektocht? | |
pfefferkatze | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:25 |
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:32 |
Chicken iets? | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:16 |
nope
Inmiddels alweer een ander stuurtje erop gekocht gelukkig, een moto-lita | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:17 |
rubber kip | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18 |
Ik zocht al een tijdje zoiets. Ik dacht, ik kan een huis kopen, maar ik kan ook een P1800 kopen haha Dat laatste leek me toch wel slim, gezien de achterlijke prijsstijgingen (ong. 1k per maand) | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:22 |
Ohja, dit is ook nog wel een leuke: En een videootje van de vorige eigenaar: | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:23 |
Prachtig,echt mooi en gefeliciteerd met je aanwinst! | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25 |
Ik ben er idd dik mee in m'n nopjes, haha! | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:27 |
Geloof ik wel,ja,damn...beetje jaloers. | |
Hyperdude | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:30 |
Huizenprijzen gaan nergens over idd. | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:32 |
Dit ging over de P1800 in het algemeen | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:33 |
Lijkt het maar zo of is de P1800 langer als de Classic? | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:34 |
Nee hoor . Hij is net een 10cm korter dan een amazon denk ik. Het zijn niet hele grote auto's (al helemaal niet van binnen) | |
r8v2 | zaterdag 24 juni 2017 @ 15:35 |
Geen B20E? | |
Hyman | zaterdag 24 juni 2017 @ 15:52 |
Is een S, dus met carburateur, wel met late b20A kop | |
IrishBastard | zaterdag 24 juni 2017 @ 16:11 |
Boooh, dikke bak Human! | |
Citizen.Erased | zaterdag 24 juni 2017 @ 17:26 |
| |
#ANONIEM | zaterdag 24 juni 2017 @ 17:39 |
Mooie auto hoor, misschien wel mijn favo Volvo model. | |
Piet__Piraat | zondag 25 juni 2017 @ 09:12 |
De seizoenen wisselen snel daar Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk ): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen? | |
Hyperdude | zondag 25 juni 2017 @ 09:52 |
Ach, als redelijk crisisbestendige uitgave kan je iedere klassieker wel beschouwen. Of je er rijk van wordt? Zit al aardig wat gebakken lucht in de prijzen en rente lijkt, in de VS tenminste, langzaam iets aan te trekken. Meeste winsten zijn volgens mij wel gemaakt. En je kan er ook nog leuk ritjes mee maken enzo. | |
Hyman | donderdag 29 juni 2017 @ 19:09 |
gekocht gewoon voor de lol. De middenconsole komt uit een 1800e, maar ik heb eeen S, dus eigenlijk is ie er niet voor gemaakt. Daarbij heb ik een heel kort schakelpookje, omdat er wss airco origineel in zat. | |
Piet__Piraat | donderdag 29 juni 2017 @ 20:21 |
Voor de lol? Ik zat even rond te kijken, maar zo lollig vind ik die prijzen niet | |
Hyman | woensdag 19 juli 2017 @ 09:53 |
Ik heb trouwens weer een v70 in de aanbieding, want ik heb dit monster terug gekocht haha: | |
Dimitri_ | donderdag 20 juli 2017 @ 17:42 |
Vandaag met mijn vader op pad geweest om de opvolger voor zijn 740 te kopen.. Het is dit keer een XC90 V8 Ocean Race geworden.. Wat een heerlijk blok is dat zeg! Heeft er iemand ergens een forum / handleiding oid met veel informatie over onderhoud en dergelijke van de XC90? | |
slangpie | maandag 2 oktober 2017 @ 21:22 |
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i Auto is net ingelopen, 385000 km. Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt. Iemand enig idee? Als ik airco of achterruitverwarming aanzet, blijft het aanwezig. Zijn er nog meer grote gebruikers die automatisch of perongelikk vanzelf in en uitschakelen? Of kan heg iets totaal anders zijn? | |
Worteltjestaart | dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:52 |
Klinkt mij toch als een aircocompressor die in- en uitschakelt. Zeker als de druk te laag is. Heb ik ook bij mijn 945. Heb je een handmatige airco of CC? Trek anders eens de lagedrukschakelaar los (op de verdamper). Als het dan ophoudt kun je er zeker van zijn dat het de compressor is, en dat je airco (bijna) leeg (en misschien lek) is. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:03 |
Gratz. Eens met worteltjestaart, klinkt heel erg als de aircocompressor. | |
Charged | dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:56 |
Hmz..2 Volvo's in de familie erbij,zuslief een 940. En mijn zwager een nieuwe V90 T5,helaas geen pics van,levering deze maand. 5 stuks in de familie nou,S en V70,S60,940 en een V90. | |
slangpie | dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:16 |
Heb met cc. Airco is inderdaad zo goed als leeg. Maar heb airco standaard uitstaan. Vanmorgen niks aan de hand, maar als ik airco aan zet schakelt het relais idd wel steeds. Heeft er dus wel iets mee te maken. Tot nu toe is het dus opgelost Thnx. | |
slangpie | zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:23 |
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is... | |
Charged | vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:14 |
En? wat verder gekomen ermee? Onze V70 classic heeft een nieuwe MAP en krukas positiesensor gekregen en loopt sindsdien weer als een zonnetje,eigenlijk beter sinds aanschaf. De G3 pomp moet nog gedaan worden maar dat doen we na de apk. Bij voorkeuren kwam een achterband,ashoes en draagarm naar voren icm een rechter voorportier wat niet meer open wilde. Iets is gebroken in de deur en is met geen mogelijkheid meer open te krijgen. Mja,dan maar een nieuwe deur erin..oude openslijpen van de buitenkant,slot gangbaar maken,deur vervangen en weer een jaartje apk als het meezit. Winterstorm heeft een mooie strakke deur met de goede kleurcode kunnen vinden voor 6 tientjes dus de schade valt wel mee. Bijkomend voordeel,een paar jaar geleden heeft een of andere lamlul dat portier getikt ergens en die deuk is dus nou ook verholpen. | |
J.B. | maandag 23 oktober 2017 @ 17:18 |
Iemand hier ervaring met een Volvo C30? Mijn ouders hebben altijd Volvo gereden en afgezien van één slechte Volvo 340 begin jaren 90 zijn de ervaringen echter gewoon goed te noemen. Desalniettemin is de laatste Volvo die ze gekocht hebben in 97 een Volvo 940 Polar geweest, die staat nog altijd op de oprit maar wordt vanwege de voorkeur voor kleiner en zuiniger rijden tegenwoordig vergezeld van een Renault Clio uit 2012. Ik heb dus geen uitgebreide persoonlijke ervaring met meer recente Volvo's. Ik heb zelf een Renault Clio uit 2001, maar gezien mijn bedenkelijke ervaringen met mijn huidige auto en het eveneens Franse exemplaar van mijn ouders wil ik dus graag overstappen naar een benzinevariant van de kleinste recente Volvo. Wat ik me afvraag is of die auto een beetje een fatsoenlijke reputatie heeft en voor welke motor ik zou moeten gaan. 1.6 en ook 1.8 zonder turbo lijken me voor een auto van dik 1,3 ton toch wat aan de zuinige kant, mij lijkt 2.0 een geschikter formaat maar wellicht zitten daar, afgezien van het verbruik, ook weer nadelen aan... Graag hoor ik dus eventuele ervaringen over de Volvo C30, en tevens zou ik graag willen weten wat speciale aandachtspunten zijn bij de eventuele aankoop van een dergelijke auto. | |
Sounddragon | dinsdag 5 december 2017 @ 15:41 |
Elandproef voor dit topic. | |
mrPanerai | dinsdag 5 december 2017 @ 15:46 |
Hey Volvoboys, Ik sta op punt een C70 2.0D over te nemen met zo'n 150K op de teller. Maar aangezien ik weinig van volvo ken wou ik ff vragen; Hoe zijn die 2.0 motors, hoeveel is haalbaar met normaal onderhoud. Andere zaken die ik in de gaten moet houden ivm de C70? Alle input is welkom | |
Sounddragon | dinsdag 5 december 2017 @ 16:13 |
Hey, leuk dat het topic gevonden hebt man, goed bezig Een oude werkgever van me had een V40 met een 2.0D (wel tig jaar geleden), en die stond al op bijna 500k. | |
mappo | dinsdag 5 december 2017 @ 22:36 |
meld me hier ook ff: vorige week een XC40 besteld...introduction edtion luxery line, levering eind maart...kan niet wachten :-) Portemonnee wel weer leeg :-( | |
Worteltjestaart | donderdag 21 december 2017 @ 08:09 |
Mijn 940 is afgekeurd Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren. Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet. Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring. Dus even doorbijten en doorkarren [ Bericht 4% gewijzigd door Worteltjestaart op 21-12-2017 08:14:35 ] | |
Charged | donderdag 21 december 2017 @ 11:58 |
Dat is geen misselijk bedrag,jammer dat je het zelf niet kan doen. Maar mooi dat er geen twijfel is. Net terug met de S70. Voor nieuwe remmerij erop en een oliebeurt. Natuurlijk bleef de klauw links iets hangen dus daar maar een revisieklauw op laten zetten. Motorsteun distributiekant begint wat slecht te worden en draagarmen zijn ook niet helemaal jofel meer maar dat zijn Classic kwaaltjes. Direct de remvloeistof laten testen maar die was prima,ik bedoel,als we toch moet ontluchten ivm klauw vervangen. Zooitje rustig inremmen en dan is het allemaal wel weer oke voor de winter. | |
Worteltjestaart | donderdag 21 december 2017 @ 13:37 |
Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen. Maar hij heeft het afgelopen jaar veel preventief onderhoud gehad en een lijst van achterstalligheden opgelost. Dus ik weet wat ik heb. En voor de ¤1k die het nu kost heb ik geen andere auto voor de de deur waar ik redelijkerwijs op hetzelfde niveau kom. Want in die prijsklasse is de kans dat je de ellende van een ander op de oprit krijgt te staan ook reëel. Was het bedrag het drievoudige geweest, was de situatie anders geweest Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates. Het nieuwe AW Klokje Rond al gezien? Toch wel een bewijs dat een Volvo zonder onderhoud veel kan, maar dat het ook eens ophoudt. | |
Charged | donderdag 21 december 2017 @ 13:56 |
Klopt helemaal,herkenbaar. S70 is voor mij,mijn vriendin heeft een V70 ivm de honden en haar biatlon en langlauf hobby. (ook een Classic met dik 5 ton achter de kiezen.) | |
fluitbekzeenaald2.0 | donderdag 21 december 2017 @ 15:44 |
Ik heb precies hetzelfde, 940 uit '95 en een rekening van een kleine 1000 voor de eerste onderhoudsbeurt. Is schrikken ja, maar bij zo'n leeftijd met die kilometerstand kun je niet verwachten dat er niks verslijt. Ondertussen zijn er alweer wat andere dingetjes stuk De mijne heeft binnenkort 600k op de teller trouwens Paar maandjes nog. | |
Worteltjestaart | donderdag 21 december 2017 @ 16:34 |
Nou, ik heb de 940 bijna een jaar en toch al zo'n 5500 er aan verspijkerd... Wat overigens deels bekend was bij aanschaf, zoals 4 nieuwe banden, nieuwe uitlaat, enz. Maar het blijft een flink bedrag en daarmee zeker niet de goedkoopste auto per km die ik ken. Aan de andere kant, hij is nu wel op de airco na helemaal goed, dus als ik nu een jaar met alleen een oliebeurt door kom tot de volgende APK vallen de kosten per km erg mee. En dan ben ik zeker een stuk goedkoper uit dan iemand die elke 3 jaar een nieuwe D-segmenter de showroom uit rijdt... | |
IrishBastard | donderdag 21 december 2017 @ 18:15 |
Die klokje rond Echt heel dat hok is ral en die eigenaar 'ja ik houd wel van sleutelen en wist dat hij wat achterstallig onderhoud had'. Is gewoon een knakenbak Wel jammer, want geloof dat er best betere te vinden zijn. Alhoewel zes ton met originele bak en gas (!) al best netjes is | |
Charged | donderdag 21 december 2017 @ 18:40 |
Met wat ik zag (interieur en blok geloof ik op hun blauwe ogen) is dit best goed op te lossen. Knul wilde goedkoop snel rond rossen. Rode olie lekkage is stuurhuis of bak? | |
IrishBastard | donderdag 21 december 2017 @ 19:20 |
Was zwart, kwam van de turbo. Maar alle draagarmen en rubbers, kogels etc moesten en de bak was ral | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 20:18 |
Nog wel Apk tot 3/11/2018; ben benieuwd wat een Apk keuring inhoud.... | |
r8v2 | donderdag 21 december 2017 @ 20:21 |
Mijn 945 die ik voor 250 euro gekocht heb is gisteren voor drie tientjes door de APK gerold . 5ton op de teller. Op LPG | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 20:23 |
Das nog zo’n old skool Volvo Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen.. | |
fluitbekzeenaald2.0 | donderdag 21 december 2017 @ 20:30 |
De red block is legendarisch in dat opzicht. | |
Charged | donderdag 21 december 2017 @ 20:47 |
Nope,echt niet. Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig. Geen roffel,nee,geen vertrouwen. V70N misschien. | |
Worteltjestaart | donderdag 21 december 2017 @ 20:55 |
Bij mij ook 5 ton en lpg, maar ik heb toch wel iets meer betaald. Beetje geluk, soms pech denk ik! Doe je goed | |
Charged | donderdag 21 december 2017 @ 20:57 |
Onderhoud vorige eigenaren doet veel. | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 20:58 |
Die red blocks hadden toch ook geen roffel (4 cilinder!?)? | |
Charged | donderdag 21 december 2017 @ 20:59 |
Roffel is een 5 cylinder. geluid Of lees ik je bericht nou fout,kan ook nog? | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 21:06 |
Volgens mij lees je hem goed; die red blocks waren volgens mij 4 cilinders en hadden dus niet de welbekende roffel | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 21:07 |
Opmerking kwam voort vanuit de bovenstaande ‘geen roffel, nee, geen vertrouwen’ | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 21:09 |
Maar hoe zijn de 2.4 blokken in de v50 uit 2004? Nog wel de oersterke blokken? | |
Charged | donderdag 21 december 2017 @ 21:16 |
Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van. Met de V70N is het gestopt qua betrouwbare 5+ ton blokken voor zoverre ik weet. | |
Worteltjestaart | donderdag 21 december 2017 @ 21:17 |
De mijne was in de basis ook echt goed onderhouden, maar uiteindelijk kwam er nog heel wat bij. Maar is niet erg, de auto rijdt erg goed, kosten neem ik voor lief, want zo'n karakterbak is gewoon tof. En ik investeer voor mezelf, want ik ben niet van plan hem snel weg te doen. Dus de kosten zijn voor eigen bezit behouden. Ik meende dat de 2.4 geen echte Volvo-motor is? Tenminste geen onbetrouwbare Redblock. | |
fluitbekzeenaald2.0 | donderdag 21 december 2017 @ 21:34 |
Het is volgens mij vrij normaal om in elk geval om de paar jaar wel zo'n bedrag kwijt te zijn als je alles bij de garage laat doen. Je kan natuurlijk meer of minder geluk hebben, maar slijtage hou je niet tegen. Voordeel is wel dat je bijna geen afschrijving meer hebt, en een auto die destijds in het meest luxe segment zat en dat laat zien in kwaliteit en leuke opties. En als je op gas wilt rijden is er weinig beters. | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 21:56 |
En op gas rijden is lekker goedkoop per kilometer. Drukt weer lekker de km prijs, zodat je per km weer wat ruimte hebt voor onderhoud Ik heb al een v50 2.4; daarmee betaal ik toch gauw ¤0,14 per kilometer aan benzine; dat zul je met gas niet hebben gok ik zo. | |
fluitbekzeenaald2.0 | donderdag 21 december 2017 @ 22:12 |
Wel jammer van de wegenbelasting Maar dat haal ik er wel uit met mijn kilometers. Met de huidige prijzen betaal ik 8 cent per kilometer als ik het goed heb berekend. Gas is helaas weer duur de laatste tijd. | |
cofi | donderdag 21 december 2017 @ 22:21 |
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious | |
fluitbekzeenaald2.0 | donderdag 21 december 2017 @ 22:52 |
Ik betaal 300 per kwartaal, op benzine 100 minder. Auto is een Volvo 940 estate met een leeggewicht van 1499 kilo. Bakkie rijdt 1 op 8 op gas, op benzine misschien iets zuiniger maar dat weet ik niet. | |
Worteltjestaart | vrijdag 22 december 2017 @ 08:12 |
Ik heb dus ook zo'n 940 Estate. Op LPG (Vialle LPi) met G3 status. MRB is ongeveer 130 per maand. Verbruik op LPG op dit moment 1:7, maar ik heb dan ook wel een automaat en een iets opgevoerde turbo, wat het verbruik iets slechter maakt. En het is nu winter, dan zit er meer propaan in LPG en dat geeft een lagere calorische waarde dus hoger verbruik. In de zomer rijd ik 1:8. Dus brandstofkosten 8-10 cent per kilometer. Benzine rijdt ongeveer 1:10. In de praktijk doe ik zo'n 5 maanden met een volle tank benzine, want de mijne start op benzine en schakelt na 1 tot 2 km om naar LPG, afhankelijk van de omstandigheden. | |
eXplorer1 | vrijdag 22 december 2017 @ 13:00 |
komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850. de N heeft echt heerlijke stoelen, een fatsoenlijk geluid systeem, regensensor, CanBus etc etc etc. | |
fluitbekzeenaald2.0 | vrijdag 22 december 2017 @ 17:57 |
Pas jij ook de bandenspanning aan op de aanwezigheid van de gastank? Scheelt bij mij wel wat op het verbruik. | |
cofi | vrijdag 22 december 2017 @ 18:38 |
Valt me nog tegen wat de km prijs is met gas icm de hogere mrb. Had verwacht dat het goedkoper zou zijn. Maar hoe dan ook, je rijdt wel in een tank | |
fluitbekzeenaald2.0 | vrijdag 22 december 2017 @ 18:49 |
Ik ben jaarlijs 2,5k goedkoper uit dan met benzine. Niet dat ik deze auto ooit op benzine zo kopen, maar toch Vergeleken met mijn vorige auto, een Swift uit '99, zit ik een paar euro goedkoper. Het verschil in luxe is me echter veel meer waard. | |
cofi | vrijdag 22 december 2017 @ 19:14 |
Is natuurlijk nogal afhankelijk van hoeveel je rijdt Morgen naar Duitsland; even de v50 uitlaten; ben benieuwd wat ie doet | |
Worteltjestaart | vrijdag 22 december 2017 @ 20:18 |
Ik rij wel met iets hogere bandenspanning, als dat is wat je bedoelt. Rondom 2.5 en 2.7 bar voor/achter. Dan stuurt ie het best en is inderdaad het verbruik niet zo slecht... Als ik met 2.0 bar rondom rij, is het verbruik denk ik zeker 10 procent slechter. | |
fluitbekzeenaald2.0 | vrijdag 22 december 2017 @ 21:01 |
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg het omdat je denk ik iets minder zuinig rijdt dan ik, en mijn verbruik is er echt door gedaald zonder dat ik grip verloor. Heb ook een automaatje, wel een normale turbo. | |
Worteltjestaart | vrijdag 22 december 2017 @ 22:31 |
Tja, het verbruik... Ik sta helaas nog wel es in de file, dat helpt ook niet echt... Maar daarom ben ik blij dat ik lpg heb. Als ik dan 1:7.5 moet rijden, dan liever op lpg dan benzine... De MBC op de turbo zorgt dat ik denk ik een halve km minder haal per liter. | |
cofi | vrijdag 22 december 2017 @ 23:15 |
MBC? | |
J.B. | vrijdag 22 december 2017 @ 23:21 |
Manual Boost Controller, bij bepaalde oudere Volvo's (bijvoorbeeld 940 2.3t) zijn low pressure en high pressure turbo's geleverd die technisch eigenlijk vrijwel gelijk zijn. Een MBC kan je dus gebruiken als je een auto met een low pressure turbo hebt om zo dezelfde turbodruk te krijgen als bij een high pressure turbo; zo krijg je dus meer vermogen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 december 2017 @ 10:19 |
Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt. | |
Charged | zaterdag 23 december 2017 @ 12:48 |
Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter. | |
Charged | zaterdag 23 december 2017 @ 12:53 |
Edit,geen idee hoe het zit met de 2004 2.4 versie. Ik praat eigenlijk over de Classic. | |
Charged | zaterdag 23 december 2017 @ 13:00 |
Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer. Ach we gaan het vanzelf wel zien..een mooie E39 of Saab 9.5 sla ik ook niet af. Mijn schoonvader heeft een S60 die we regelmatig voor de deur hebben staan als hij weer een tijdje op wintersport is maar ik kan daar niet aan wennen. Ik heb de ruimte qua zit wel maar het is allemaal...mja..misschien te nieuw of zo? Anyway,aankomende dinsdag een kijken naar de V90 T5 van mijn zwager..als die S60 al te nieuw voor me is zal die V90 helemaal lachen worden. Gek genoeg vind ik de V60 D6 hybrid van mijn baas wel weer heerlijk om te rijden. | |
eXplorer1 | zaterdag 23 december 2017 @ 13:17 |
S60 vind ik zelf ook niks, heb alleen de v70n en S80 gehad, s60 vond ik het net niet. S60 T5 awd handbak is dan wel Mega gaaf, alleen jammer dat awd kansloos is (tot 2003). | |
cofi | zaterdag 23 december 2017 @ 16:20 |
Mijn buurman rijdt een V90 D4. Om te zien is het echt een magistrale wagen. | |
Clicks_nl | zondag 24 december 2017 @ 05:25 |
Mezelf ook maar toegevoegd aan de OP Sinds begin dit jaar al het andere opgeruimd en enige waar ik nog in rij is een V70 2.4D (2009) De combi van een vijfcilinder diesel en automaat, had ik jaaaaaaaren eerder moeten doen | |
lolcat8811 | vrijdag 29 december 2017 @ 15:50 |
Belgische snelwegpolitie koopt 121 Vovo's V90 (320pk, 76.000 euro/stuk) https://www.hln.be/nieuws(...)agen-eruit~a88986bf/ | |
#ANONIEM | vrijdag 29 december 2017 @ 16:19 |
V70 diesel de deur uitgedaan en een V70 T4 automaat 2012 op gas | |
heyhallodaar | vrijdag 29 december 2017 @ 17:41 |
Ben erg benieuwd hoe deze motoren het doen op LPG. Je hoort altijd verhalen dat het met de moderne motoren een lastig verhaal is, maar dat komt meestal niet uit de praktijk. Dus hopelijk af en toe wat updates te lezen hier! Hoeveel staat er al op de (LPG) teller? | |
J.B. | vrijdag 29 december 2017 @ 18:40 |
Hadden ze die in Nederland ook maar gekocht | |
PluggieOD | vrijdag 29 december 2017 @ 20:15 |
Vroeger met de mannen: 9 vd 10 keer kwam je er mee af met waarschuwing. Als je maar hard genoeg ging | |
cofi | donderdag 4 januari 2018 @ 22:33 |
Een apart topic openen lijkt me een beetje overdreven, dus gooi hier mijn vraag even neer: In mijn v50 uit 2004 heb ik standaard xenon verlichting. Nu valt 1 van mijn lampen sinds vanmorgen na verloop van tijd uit. Daarnaast vind ik de lichtopbrengst ronduit slecht. De standaard lampen in de oude Corsa van mijn vriendin leveren veel meer licht in het donker. Ik wil de xenon lampjes dus gaan vervangen, maar welk type kan ik het beste gebruiken? Standaard zit er geloof ik 4300k in; leveren 6000k lampen meer licht op? Heeft iemand hier ervaring mee? Is het daarnaast mogelijk zelf de lenzen te reinigen, of beschadig je de boel daar alleen maar mee? Dank alvast! | |
eXplorer1 | vrijdag 5 januari 2018 @ 11:46 |
Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is. Lenzen schoonmaken zal niet veel helpen helaas. Edit; net voor de zekerheid gecheckt, zitten single xenon projectoren in, merk en type onbekend. in het algemeen slijten de bowl's na zoveel branduren, kost je een hoop output, zelfde geld voor de xenon pitten zelf. wellicht als je de lampen vervangt heb je weer een bak licht, zo niet dan zijn de bowl's op. Lenzen gebeurd over het algemeen nooit wat mee, ook niet mega dof worden oid. | |
cofi | zaterdag 6 januari 2018 @ 00:37 |
Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan). Sowieso moeten de kunststof kappen (die voor alle lampen zitten) een keer gepolijst worden. Zoals ik de constructie zie: Lamp —> lens —> kunststof kap [ Bericht 3% gewijzigd door cofi op 06-01-2018 00:55:21 ] | |
eXplorer1 | maandag 8 januari 2018 @ 17:50 |
Lenzen zijn vaak dof, clear lenses zie je niet vaak. wordt ook wel reflector genoemd, zie exploded view hieronder: | |
pfefferkatze | vrijdag 12 januari 2018 @ 20:43 |
ik tik net zelf vanaf de binnenkant het ruitje rechtsachter van mijn Volvo V40 '99 in... Ben bang dat het me honderden euro's zou kosten via Carglass of zo'n bedrijf, en dat heb ik niet. Bovendien staan er genoeg V40's op de sloop hier in de buurt. Mijn vraag is dus; is het te doen om zo'n raam zelf te vervangen? Het zit zeker met kit vast? Hoe demonteer ik zorgvuldig het ruitje van een sloopauto en hoe monteer ik hem weer? Maakt me niet uit als ik er een dag mee bezig ben. Ik heb gegoogled maar alles wat ik tegenkom gaat over de ruiten van de deuren, ik weet niet eens hoe je dit ruitje helemaal achterin noemt. | |
IrishBastard | vrijdag 12 januari 2018 @ 21:38 |
Balen man Ben wel benieuwd hoe en of je het oplost. Kan je helaas niet helpen met tips | |
cofi | vrijdag 12 januari 2018 @ 23:25 |
Wat enorm klote idd. Ook ik kan he helaas niet verder helpen, maar ben ook wel benieuwd. Wellicht loont het om een paar glaszetters te bellen voor een offerte? Onderlinge prijs maakt nogal eens uit. Succes! | |
Worteltjestaart | zaterdag 13 januari 2018 @ 08:19 |
Daarom, minimaal WA met beperkt casco verzekerd zijn... Al weet ik niet of het uitmaakt wat de oorzaak is. | |
pfefferkatze | zaterdag 13 januari 2018 @ 09:01 |
Das makkelijk gezegd maar als man, 24 jaar, nul schadevrije jaren betaal ik 64 euro per maand voor WA voor mijn auto Beperkt casco zou ¤86/maand zijn. Binnenkort gaat de verzekering wel echt flink omlaag met schadevrij jaar en leeftijd 25 jaar. | |
pfefferkatze | zaterdag 13 januari 2018 @ 17:21 |
Ze gaan bij dat sloop maandag dat raampje voor me er uit "zagen" (met een ijzerdraadzaag of iets dergelijks) en dan pik ik hem op voor ¤35-45. Dan een garage vinden waar ze hem voor me in willen vorken, denk dat dat niet al te lang duurt als je er ervaring mee hebt. | |
cofi | woensdag 17 januari 2018 @ 20:22 |
Gelukt? Dan heb ik ook nog een vraag. Momenteel staat mijn bolide op de winterbandjes. Reden hiervoor is niet eens het extreme weer deze winter, maar meer dat mijn zomervelgen opgeknapt moet worden. Ik wil dit nu in gang gaan zetten, alleen twijfel ik of ik ze het best kan laten poedercoaten of natlakken. Beiden hebben voor- en nadelen; Poedercoaten: + hardere laklaag - wanneer de laklaag beschadigd is, is het niet meer te herstellen Natlak: + meer glans + te herstellen met een lakstiftje - zachtere laag, dus sneller beschadigd Wat is voor een setje velgen de betere behandeling? Weet iemand toevallig ook een goede spuiterij / coaterij in de omgeving Utrecht? Naast opnieuw lakken, moeten er ook stoeprand schades opgeknapt worden. Dank alvast! | |
pfefferkatze | woensdag 17 januari 2018 @ 23:02 |
Heb wel dat raam maar nog geen garage kunnen vinden die op korte termijn kan helpen Maak wel een afspraak voor volgende week, de acht lagen tape die momenteel als raam fungeren houden het aardig goed uit, ondanks de storm en regen. Naast dat poedercoaten of natlakken kan je ook nog "plastidip" overwegen. Ik heb er geen ervaring mee maar schijnbaar is het een goedkope en laagdrempelige (tussen)oplossing. http://www.auto-spuiten.nl/velgen-spuiten-met-plasti-dip/ https://plastidip.nl/faq Google zoeken naar plastidip velgen | |
cofi | woensdag 17 januari 2018 @ 23:11 |
Heb je morgen een uitdaging met de code oranje Ben benieuwd naar hoe het afloopt. Keep us posted! Plastidip is helaas geen optie. Door de erosie is het wachten tot het moment dat de band niet meer goed aansluit op de velg, waardoor de banden leeg gaan lopen. Het moet dus structureel aangepakt worden.... | |
Noisecontrollers | donderdag 18 januari 2018 @ 21:25 |
Vandaag mijn C30 1.6D uit 2009 naar de garage gebracht voor een APK en een brandend motormanagement lampje. 2 van de 4 dieselinjectoren blijken lek, 410 euro per stuk | |
LethalNinja | donderdag 18 januari 2018 @ 21:32 |
sterkte, merkte je 't zelf ook als in "minder vermogen? " | |
cofi | donderdag 18 januari 2018 @ 22:25 |
Auw! Sterkte! | |
Noisecontrollers | donderdag 18 januari 2018 @ 22:32 |
Nee merk eigenlijk niets van minder vermogen, alleen af en toe een diesellucht in de auto bij het stilstaan en een wat hoger verbruik (5.4/100 km t.o.v. 4.8/100 km eerst). Maar dat kan ook gewoon aan een wat zwaardere rechtervoet de laatste tijd liggen. | |
Charged | vrijdag 19 januari 2018 @ 18:34 |
Een beetje een maf probleempje met m'n 97 Classic. Het raam van het rechter achterportier kan wel zakken via de bestuurders bediening maar wil niet meer omhoog,wel direct via het rechter achterportier zelf. Het viel me ook op (geen idee of het al langer speelt) dat bij het rechter voorportier de verlichting van de schakelaar ermee stopt als ik hem bedien vanuit de bestuurderskant.Raam zelf werkt gewoon goed. Bedieningsunit bestuurderskant lijkt me logisch of wat denken jullie? | |
IrishBastard | vrijdag 19 januari 2018 @ 19:46 |
Denk ik ook. Bekend kwaaltje ook, die contacten slijten Kun je wel fixen met andere unit (ook door de drukcontacten over te zetten)! | |
Charged | vrijdag 19 januari 2018 @ 23:24 |
Thnx. | |
Clicks_nl | zondag 21 januari 2018 @ 05:22 |
Wheeltrim in Nijkerk http://wheeltrim.nl/ | |
cofi | zondag 21 januari 2018 @ 14:40 |
Thnx! Offerte aanvraag is de deur uit | |
Charged | donderdag 8 februari 2018 @ 16:02 |
https://www.facebook.com/events/161488814638353/ Ik denk dat ik wel ga,vorig jaar zou het best een goede opkomst geweest zijn. Iemand er geweest afgelopen editie? | |
Hyman | vrijdag 9 februari 2018 @ 07:16 |
Ik vraag me alleen af of er niet allemaal van dat volvo-forum tuig komt. Simpel volk dat :’) | |
IrishBastard | vrijdag 9 februari 2018 @ 08:32 |
Heb ik jou niet een keer gemeet in Nijmegen toen je een 960 had? Dan kan ik deze neerbuigende houding prima plaatsen namelijk | |
Charged | zaterdag 10 februari 2018 @ 07:09 |
| |
mithrandirrr | zaterdag 10 februari 2018 @ 12:51 |
Volvo treffen is echt een erg tof evenement. Afgelopen jaar waren er meer dan 1500 volvo's! | |
Charged | zaterdag 10 februari 2018 @ 18:11 |
11 landen of zoiets? Ik zie het iig wel zitten. | |
Hyman | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:25 |
Nope haha, ik ben een keertje naar zo'n meeting geweest, bij dat vliegveld in Soest. Alleen maar van die vage kerels daar | |
Hyman | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:25 |
Erger jij je niet stuk als je die facebookpagina opent? | |
IrishBastard | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:32 |
Oh ok. Eens in de OP kijken welke mafkees dat ook weer was In mijn PM box kon ik het niet vinden in ieder geval | |
IrishBastard | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:33 |
Ah, dat was H-D denk ik | |
Hyman | dinsdag 13 februari 2018 @ 19:33 |
De enige van FOK! die ik ooit heb gezien was Bart-Willem | |
IrishBastard | zondag 18 februari 2018 @ 10:27 |
Zo, dat zijn lelijke hokken https://autorai.nl/volvo-xc90-ambulance-nederland/amp/ | |
Charged | zondag 18 februari 2018 @ 10:51 |
Neh,ik kijk meer naar de foto's van de opkomst van afgelopen jaar,geeft me meer een indruk wat ik kan verwachten,snap daarom je reactie niet echt. | |
Charged | zondag 18 februari 2018 @ 10:53 |
Tja..als het werkt..mooi is idd anders maar esthetisch is niet echt van belang lijkt me. Wel hoog op de pootjes..zwaartepunt,bochten en zulks..luchtvering? | |
Charged | dinsdag 6 maart 2018 @ 16:46 |
pfefferkatze | dinsdag 6 maart 2018 @ 18:45 |
netjes | |
cofi | dinsdag 6 maart 2018 @ 19:09 |
Kijk, dat zijn de standen Wat is het voor v70? 2.5 20v? | |
Charged | dinsdag 6 maart 2018 @ 19:15 |
10v op G3 vanaf 70+km. Bouwjaar '99 De 20v T van mij gaat deze stand echt niet halen. Staat pas op 385 en een beetje op benzine,bwjr '97. | |
murp | dinsdag 6 maart 2018 @ 19:17 |
Oe, binnenkort wil ik mijn eerste Volvo kopen Die v50 dingen vind ik zooooo mooi | |
IrishBastard | dinsdag 6 maart 2018 @ 19:40 |
Netjes! Still going strong? | |
cofi | dinsdag 6 maart 2018 @ 19:49 |
Waarom haalt de 20v het miet? Kwaliteit of rij je gewoon te weinig daarmee? | |
cofi | dinsdag 6 maart 2018 @ 19:50 |
Heb er sinds een jaar 1. Voortreffelijke wagen; vooral als je een 5 cilinder pakt | |
Charged | woensdag 7 maart 2018 @ 16:23 |
Op zich wel..LPG pomp heeft een revisie nodig en de rubbers van de achterwielophanging zijn niet lekker meer,dat is nogal een operatie.Pomp valt mee,250 Euro reviseren ze hem aan huis met garantie,daar is niks van te zeggen. Voor de rest beginnen de km's zich echt af te tekenen betreffende de bestuurdersstoel en stuur. Dus,mja..je krijgt geen fuck meer terug voor zo'n exemplaar met die km's..we zijn aan het twijfelen om die rubbers te laten doen en dan maar kijken waar het schip gaat stranden. (Afkloppen) Motorisch gaat ie weer lekker met de nieuwe sensoren,wat dat betreft geen centje pijn. Dus de kans is groot dat de S gaat en ik weer kleiner ga rijden,daar is nog wel wat voor te vangen. En heel eerlijk gezegd is het grote onzin dat ik een S rij,ik doe prive nog geen 3000 km per jaar. De enige reden dat ik hem heb aangeschaft toen is omdat ik even weer wat groters en snellers onder het zitvlak wilde. [ Bericht 3% gewijzigd door Charged op 07-03-2018 16:29:25 ] | |
Charged | woensdag 7 maart 2018 @ 16:26 |
Te weinig voor dat soort auto..10 km per dag woon/werk verkeer en heel af en toe 's weekends een paar ritjes. Is niet gezond voor zo'n ding. Ik geef hem om de zoveel tijd aan m'n vriendin mee om km's te maken zodat het blok niet teveel te lijden heeft. | |
Its-Jojo-4you | maandag 4 juni 2018 @ 20:25 |
Het was even zoeken zonder de zoekfunctie op FOK... maar toch gevonden Vraagje, we gaan naar Engeland en nu lees ik dat afplakken van de koplampen verplicht is, weet iemand of die stickers ergens verkocht worden want als ik even zoek kom ik op een of andere bijzondere vorm uit die in de verste verte niet lijkt op de reguliere afplakstickers (Volvo V40 2015, gewone halogeenlampen) | |
Rio | dinsdag 5 juni 2018 @ 01:44 |
Ik kan de lampen automatisch omstellen, zit een functie in de boordcomputer (v60). Wellicht bij jou ook? | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 5 juni 2018 @ 02:28 |
ANWB verkoopt die. Overigens zelf heel vaak in UK geweest maar nooit met stickers. Volgens mij is het niet verplicht als je de tegenliggers niet verblindt. | |
WcPot | woensdag 6 juni 2018 @ 21:56 |
Ik heb nu twee jaar een V60 en dat is een hele fijne auto om mee te rijden | |
Maegrim | woensdag 6 juni 2018 @ 23:23 |
336k and counting | |
cofi | vrijdag 8 juni 2018 @ 00:03 |
Hij heeft nog een heel auto leven te gaan dus!? Wat voor blok? | |
murp | vrijdag 8 juni 2018 @ 00:07 |
Sinds een paar weken eindelijk mn v50 | |
cofi | vrijdag 8 juni 2018 @ 00:16 |
Nog een v50 bezitter Welke heb je? | |
murp | vrijdag 8 juni 2018 @ 06:43 |
een summum uit 2007. 1.8 benzine. Echt een prachtding! | |
cofi | vrijdag 8 juni 2018 @ 06:47 |
Klinkt goed! 2007, is dat voor of na de facelift? Heb je misschien foto’s? Gewoon nieuwsgierig | |
Maegrim | vrijdag 8 juni 2018 @ 08:50 |
2.4 benzine met 170 pk | |
WcPot | vrijdag 8 juni 2018 @ 11:14 |
| |
murp | vrijdag 8 juni 2018 @ 11:21 |
[ Bericht 100% gewijzigd door murp op 08-06-2018 11:28:46 ] | |
cofi | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:11 |
Van na de facelift, chique! | |
murp | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:43 |
hijs van november 2007. Voor de rest niet zo veel verstand van auto’s | |
pfefferkatze | vrijdag 8 juni 2018 @ 13:37 |
is het die ene die je uit Zeeland wilde halen? | |
murp | vrijdag 8 juni 2018 @ 14:10 |
ja! | |
Hyperdude | vrijdag 8 juni 2018 @ 14:12 |
Die hele zeldzame? Veel rijplezier. | |
murp | vrijdag 8 juni 2018 @ 14:27 |
voor mij superzeldzaam En bedankt! | |
Charged | maandag 11 juni 2018 @ 18:13 |
@ Murp,proficiat met je nieuwe aanwinst,veel veilige km's. Vandaag m'n retro poster binnen gekregen,nr 16 van de 150. | |
Papierversnipperaar | maandag 11 juni 2018 @ 18:19 |
Hele fijne motor | |
cofi | dinsdag 12 juni 2018 @ 01:43 |
Kan niet anders beamen | |
Charged | dinsdag 12 juni 2018 @ 17:51 |
Gaspomp van de V70 is weer gefixed..of eigenlijk een nieuwe tank met andere pomp. De vorige had een interne pomp en deze een externe ivm verkrijgbaarheid onderdelen.PTC pomp of zoiets..afijn,het zal wel,3 jaar garantie en alles.. De S70 gaat de deur uit,loop of sloop..ik zie het wel,ik wissel de goede onderdelen uit met de V zoals de remmen voor (nog geen 700 km oud),kachelmotor en kabelboom en nog wat ander spul. De S heeft (naar wat ik vermoed) zijn pcv compleet dicht zitten en is daardoor voor mij de moeite niet meer waard,nokken en krukas keerring er beide eruit geklapt. Jammer maar helaas,marktplaats/club of sloop,we zien wel,is voor de rest geen verkeerd beestje met nog genoeg leuke extra's. Heb een stokbrood als overbrugging gekocht al een goeie 1,5 maand geleden. | |
cofi | donderdag 14 juni 2018 @ 21:07 |
Zojuist geconstateerd dat een xenon lamp van mijn v50 (2004) kapot is. Meteen een setje nieuwe besteld, maar nu ik toch de koplampen los moet maken wil ik eigenlijk meteen de lenzen schoon maken. Ik vind de licht opbrengst namelijk maar Mwoah mwoah. Gevoelsmatig levert een goede halogeen lamp meer licht op. Gezien de prijs van nieuwe koplampunits ben ik alleen bang dat ik de lens / koplampunit alleen meer verkloot als ik het niet goed doe. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb niet echt een goede tutorial kunnen vinden, dus als er iemand tips heeft, dan hoor ik dat natuurlijk graag ;-) | |
IrishBastard | donderdag 14 juni 2018 @ 22:18 |
Heb dit op Volvo-Forum volgens mij wel gelezen. Werd toen aangeraden met alcohol en wattenstaafjes te werken, niet te hard poetsen Lenzen zijn gewoon glas en moet dus geen kwaad kunnen. Ik kon er iig bij mijn V70 niet bij komen | |
caspervc | donderdag 14 juni 2018 @ 22:24 |
Meldt zich hier. Sinds twee weken in bezit van een v40 T3 momentum uit 2012. Heerlijk met donker blauwe buitenkant en blond lederen interieur ❤ | |
cofi | donderdag 14 juni 2018 @ 22:29 |
Dank je voor je bericht. Vooral dat schoon maken met watjes en alcohol is een goede. Glassex leek mij al wat twijfelachtig. Verder heb ik toch een how-to gevonden: Daarna heb ik zojuist de bevestiging gekregen dat ik morgen de nieuwe lampjes binnen krijg. Wordt vervolgd! | |
cofi | vrijdag 15 juni 2018 @ 16:49 |
Nou, die lenzen waren inderdaad smerig: Na 1 lens gedaan te hebben was het verschil tussen beiden goed te zien: Nog niet gedaan: Na de poetsbeurt: Alleen ben ik volgens mij het echte probleem ook tegen gekomen: Niet heel duidelijk te zien, maar de reflecterende (zilveren) laag van de reflector is aangetast, vermoedelijk door de tand des tijds / hitte van de lampen. Aangezien de reflectoren volgens mij niet los te koop zijn en de complete units flink aan de prijs, laten we het maar voor wat het is. Jammer, maar als er vanavond in het donker een verbetering te zien is, heeft dit mini projectje toch al zijn voordeel opgeleverd. Edit: Ik lees net dat er ook retrofit projectoren op de markt zijn: https://www.retrofitlab.c(...)sch-al-design-1.html Mocht het lichtbeeld vanavond alsnog kut zijn, dan misschien toch maar nieuwe projectoren bestellen. Ik hoop alleen wel dat de originele balasten erop passen. We gaan het zien. [ Bericht 16% gewijzigd door cofi op 15-06-2018 17:36:34 ] | |
cofi | woensdag 27 juni 2018 @ 22:01 |
En de lichtopbrengst is inderdaad nog steeds totaal ruk. De retrofit projectoren zijn vandaag afgeleverd. Binnenkort maar even knutselen. Daarnaast begint er ook een wiellager te zingen en moeten de draagarmen vervangen worden. Binnenkort maar laten doen bij het beurtje. Stiekem toch al de nodige centen stuk geslagen op de Volvo..... | |
J.B. | donderdag 28 juni 2018 @ 12:16 |
De lichtopbrengst is sowieso een probleem bij de Volvo C30/S40/V50 van die generatie, halogeen is ook waardeloos. | |
murp | zondag 22 juli 2018 @ 12:23 |
Hallo! Kunnen jullie mij even op weg helpen? Ik heb dus een v50 uit eind 2007 en er zit een keyless entry op. Daar ben ik best blij mee aleen heb ik een klein ongemak met het alarm. Als ik ga tanken en ik moet betalen dan weet ik niet hoe ik het alarm eraf moet halen. Of de personen in de auto mogen niet bewegen of ik moet de sleutel in de auto laten. Iets zegt me dat je dit anders in kan stellen, maar geen idee hoe en wat. | |
IrishBastard | zondag 22 juli 2018 @ 13:59 |
Zit een knopje in de auto normaal waarmee je de sensoren intern uit zet. Ff in het boekje kijken? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 25 juli 2018 @ 00:46 |
Sinds een tijdje mag ik in deze rondhobbelen. Is geen straf. | |
WcPot | woensdag 25 juli 2018 @ 09:14 |
| |
cofi | woensdag 25 juli 2018 @ 20:41 |
Een echte R?? | |
bokkepoot | donderdag 26 juli 2018 @ 20:39 |
Jup, tenzij er andere remmen onder geknutseld zijn | |
IrishBastard | donderdag 26 juli 2018 @ 20:52 |
Blijven stoere bakken! Wat voor kleur interieur heb je? | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 28 juli 2018 @ 12:45 |
Ayup. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 28 juli 2018 @ 12:45 |
Gobi. Mooi combo. | |
cofi | zaterdag 28 juli 2018 @ 17:21 |
Mooi ding! Vandaag maar eens groot onderhoud aan de v50 gedaan; beurtje, condensor vervangen (toch wel lekker, airco met dit weer ), Draagarmen, lagers en koelvloeistof tankje. Even een investering, maar rijdt toch wel een stuk prettiger zo. [ Bericht 1% gewijzigd door cofi op 28-07-2018 17:24:07 (Koelvloeistof tankje vergeten....) ] | |
IrishBastard | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:36 |
Mocht er nog iemand interesse hebben in een goed onderhouden V70 D5 van 2008, roep dan ff, dan PM ik even de MP link Kan de mijne van eigenaar wisselen zodat ik wat jongers kan halen | |
Maegrim | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:17 |
Da's gewoon het eerste resultaat op MP zo te zien | |
IrishBastard | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:23 |
Geen idee, hou de rest van de advertenties niet bij En een forumprijsje kan natuurlijk altijd | |
Gummiebeer | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:58 |
Morgen ff proefritje maken in een 2002 V40. 1.8,gelukkig geen gdi! | |
bokkepoot | vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:58 |
De rest van de auto word je ook niet blij van hoor Die V40 is niet echt volvowaardig | |
Gummiebeer | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:17 |
In ieder geval beter dan een Suzuki Wagon r+ | |
Maegrim | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:18 |
Leuke bak maar ik wil geen diesol, vinden m'n motoren niet leuk | |
IrishBastard | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:24 |
Kun je beter een V70 kopen | |
IrishBastard | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:25 |
Motor met het zonnetje, V70 bij een buitje en in de kou. Prima toch? | |
Maegrim | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:41 |
S60 benzine + trein bij kou | |
bleiblei | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:46 |
bullshit. ben al 6 jaar erg tevreden met mijn v40 uit 2004 en heb daarvoor in C70's (gen1, cabrio & coupe), v70 (gen2 T5 & R), 940 en 740 (mee)gereden, want dat zijn de auto's die mijn ouders hebben/gehad hebben. Dus het is niet alsof ik geen vergelijkingsmateriaal heb. [ Bericht 7% gewijzigd door bleiblei op 03-08-2018 20:53:44 ] | |
Gummiebeer | vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:14 |
Naar gekeken maar ik vind persoonlijk in mijn bescheiden mening ¤78 per maand mrb iets te ver gaan. | |
Maegrim | vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:28 |
145 voor een V70 diesel in Utrecht | |
IrishBastard | vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:29 |
Denken dat je er bent met ¤78 Voor die D5 moet ik maandelijks ¤135 aftikken Gelukkig loopt 'ie dan wel 1 op 12 | |
IrishBastard | vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:30 |
Nou ja, je mag er in ieder geval Utrecht nog mee in | |
Maegrim | vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:32 |
Het is in ieder geval waarom ik geen diesel rij | |
IrishBastard | dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:50 |
Toch mooi, heb je een week je auto te koop staan, overlijdt de accu Gisteren 2 uur op de ANWB kunnen wachten voor starthulp. Vanochtend deed ie al weer niets. Netjes doorgemeten door de ANWB maar accu had nog maar 50% capaciteit Accu is natuurlijk net 4 maanden over de garantie heen Nou ja, verkoop met splinternieuwe accu dus | |
Gummiebeer | woensdag 8 augustus 2018 @ 21:07 |
Het is een V40 geworden uit 2000. De eerste V40 die ik proefreed had 2 gare aandrijfassen, de verkoper ontkende dit | |
IrishBastard | woensdag 8 augustus 2018 @ 21:18 |
Ach joh, die trilling hoort toch gewoon? | |
Asschen_sukar | zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:22 |
Hebben sindskort een volvo v40 station uit 2002 gekocht. Beste auto die we ooit gereden hebben, denk niet dat we nog snel naar wat anders gaan. Maar sinds deze week ineens een kloppend geluid als we met een bocht een drempel op rijden. Dacht zelf eerst aan een schokbreker, maar ik trof dit onder de linker achterband aan: Klopt het dat dit de stabilisator stang aan de achterkant is? En is dit makkelijk zelf op te lossen, zonder de auto op een brug te kunnen zetten? | |
daNpy | zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:24 |
Zonder brug is het, als het kan, gewoon ruk omdat je er niet goed bij kan. Het beste is een 4 komkommer omdat je ze in positie moet monteren met de "wielen op de grond". Ziet er wel roestig uit van onder trouwens. | |
Asschen_sukar | zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:38 |
Ja, heb niet onder de auto gehangen toen we hem kochten. Hopelijk is het alleen een beetje roest aan de oppervlakte. Anders wellicht maar even op zoek naar van die oprij blokken. Sowieso niet verkeerd om een setje te hebben. Weet je toevallig een goed adres / website voor losse onderdelen hiervoor? Kan tot nu toe alleen hele sets a 500 euro vinden. Zo te zien heb ik alleen dat verbingsstukje richting de ophanging nodig? | |
IrishBastard | zondag 12 augustus 2018 @ 09:25 |
Is een eitje om zelf te doen, wel even op bokken of zo zetten. Heten endlinks of stabilisator stangetje/stokje. Kijk even op misterauto.nl, die hebben dat sowieso Kosten een keer ¤25 per stuk | |
IrishBastard | zondag 12 augustus 2018 @ 09:27 |
De laatste keer dat ik mijn 4 komkommers gebruikte om aan de auto te klussen hielp het niet veel Zo roestig is dit trouwens niet hoor, voor een auto van 2002. Vooral die endlink is er slecht aan toe, die dragende delen hebben alleen wat vlieg roest. Zal jouw auto ook echt wel hebben | |
daNpy | zondag 12 augustus 2018 @ 10:22 |
Autocorrect die woorden de hele tijd verandert Kan op de foto niet goed zien hoe erg het is, het is alleen nogal bruin. Kan ook door de foto komen natuurlijk, maar het viel me op. | |
pfefferkatze | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:58 |
LaPo |