abonnement Unibet Coolblue
pi_175935986
MBC?
pi_175936185
Manual Boost Controller, bij bepaalde oudere Volvo's (bijvoorbeeld 940 2.3t) zijn low pressure en high pressure turbo's geleverd die technisch eigenlijk vrijwel gelijk zijn. Een MBC kan je dus gebruiken als je een auto met een low pressure turbo hebt om zo dezelfde turbodruk te krijgen als bij een high pressure turbo; zo krijg je dus meer vermogen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:19:33 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175941239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:16 schreef Charged het volgende:

Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van.

Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:48:34 #179
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175943480
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.
Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.
Graag verwijderen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:53:29 #180
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175943544
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.
Edit,geen idee hoe het zit met de 2004 2.4 versie.
Ik praat eigenlijk over de Classic.
Graag verwijderen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 13:00:58 #181
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175943654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:00 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850.

de N heeft echt heerlijke stoelen, een fatsoenlijk geluid systeem, regensensor, CanBus etc etc etc.
Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.
Ach we gaan het vanzelf wel zien..een mooie E39 of Saab 9.5 sla ik ook niet af.
Mijn schoonvader heeft een S60 die we regelmatig voor de deur hebben staan als hij weer een tijdje op wintersport is maar ik kan daar niet aan wennen.
Ik heb de ruimte qua zit wel maar het is allemaal...mja..misschien te nieuw of zo?
Anyway,aankomende dinsdag een kijken naar de V90 T5 van mijn zwager..als die S60 al te nieuw voor me is zal die V90 helemaal lachen worden.

Gek genoeg vind ik de V60 D6 hybrid van mijn baas wel weer heerlijk om te rijden.
Graag verwijderen.
pi_175943968
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:00 schreef Charged het volgende:

[..]

Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.
Ach we gaan het vanzelf wel zien..een mooie E39 of Saab 9.5 sla ik ook niet af.
Mijn schoonvader heeft een S60 die we regelmatig voor de deur hebben staan als hij weer een tijdje op wintersport is maar ik kan daar niet aan wennen.
Ik heb de ruimte qua zit wel maar het is allemaal...mja..misschien te nieuw of zo?
Anyway,aankomende dinsdag een kijken naar de V90 T5 van mijn zwager..als die S60 al te nieuw voor me is zal die V90 helemaal lachen worden.

Gek genoeg vind ik de V60 D6 hybrid van mijn baas wel weer heerlijk om te rijden.
S60 vind ik zelf ook niks, heb alleen de v70n en S80 gehad, s60 vond ik het net niet.

S60 T5 awd handbak is dan wel Mega gaaf, alleen jammer dat awd kansloos is (tot 2003).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_175948317
Mijn buurman rijdt een V90 D4. Om te zien is het echt een magistrale wagen.
pi_175965115
Mezelf ook maar toegevoegd aan de OP

Sinds begin dit jaar al het andere opgeruimd en enige waar ik nog in rij is een V70 2.4D (2009)
De combi van een vijfcilinder diesel en automaat, had ik jaaaaaaaren eerder moeten doen
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_176113826
Belgische snelwegpolitie koopt 121 Vovo's V90 (320pk, 76.000 euro/stuk)







https://www.hln.be/nieuws(...)agen-eruit~a88986bf/
pi_176114930
V70 diesel de deur uitgedaan en een V70 T4 automaat 2012 op gas *O*
pi_176117979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 diesel de deur uitgedaan en een V70 T4 automaat 2012 op gas *O*
Ben erg benieuwd hoe deze motoren het doen op LPG. Je hoort altijd verhalen dat het met de moderne motoren een lastig verhaal is, maar dat komt meestal niet uit de praktijk.

Dus hopelijk af en toe wat updates te lezen hier!

Hoeveel staat er al op de (LPG) teller?
pi_176119714
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:50 schreef lolcat8811 het volgende:
Belgische snelwegpolitie koopt 121 Vovo's V90 (320pk, 76.000 euro/stuk)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://www.hln.be/nieuws(...)agen-eruit~a88986bf/
Hadden ze die in Nederland ook maar gekocht ;(
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:15:01 #189
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_176123095
Vroeger met de mannen:


9 vd 10 keer kwam je er mee af met waarschuwing. Als je maar hard genoeg ging :P
pi_176291423
Een apart topic openen lijkt me een beetje overdreven, dus gooi hier mijn vraag even neer:

In mijn v50 uit 2004 heb ik standaard xenon verlichting. Nu valt 1 van mijn lampen sinds vanmorgen na verloop van tijd uit.

Daarnaast vind ik de lichtopbrengst ronduit slecht. De standaard lampen in de oude Corsa van mijn vriendin leveren veel meer licht in het donker.

Ik wil de xenon lampjes dus gaan vervangen, maar welk type kan ik het beste gebruiken? Standaard zit er geloof ik 4300k in; leveren 6000k lampen meer licht op? Heeft iemand hier ervaring mee?

Is het daarnaast mogelijk zelf de lenzen te reinigen, of beschadig je de boel daar alleen maar mee?

Dank alvast!
pi_176298330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:33 schreef cofi het volgende:
Een apart topic openen lijkt me een beetje overdreven, dus gooi hier mijn vraag even neer:

In mijn v50 uit 2004 heb ik standaard xenon verlichting. Nu valt 1 van mijn lampen sinds vanmorgen na verloop van tijd uit.

Daarnaast vind ik de lichtopbrengst ronduit slecht. De standaard lampen in de oude Corsa van mijn vriendin leveren veel meer licht in het donker.

Ik wil de xenon lampjes dus gaan vervangen, maar welk type kan ik het beste gebruiken? Standaard zit er geloof ik 4300k in; leveren 6000k lampen meer licht op? Heeft iemand hier ervaring mee?

Is het daarnaast mogelijk zelf de lenzen te reinigen, of beschadig je de boel daar alleen maar mee?

Dank alvast!
Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.

Lenzen schoonmaken zal niet veel helpen helaas.

Edit; net voor de zekerheid gecheckt, zitten single xenon projectoren in, merk en type onbekend.

in het algemeen slijten de bowl's na zoveel branduren, kost je een hoop output, zelfde geld voor de xenon pitten zelf.

wellicht als je de lampen vervangt heb je weer een bak licht, zo niet dan zijn de bowl's op. Lenzen gebeurd over het algemeen nooit wat mee, ook niet mega dof worden oid.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_176315726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:46 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.

Lenzen schoonmaken zal niet veel helpen helaas.

Edit; net voor de zekerheid gecheckt, zitten single xenon projectoren in, merk en type onbekend.

in het algemeen slijten de bowl's na zoveel branduren, kost je een hoop output, zelfde geld voor de xenon pitten zelf.

wellicht als je de lampen vervangt heb je weer een bak licht, zo niet dan zijn de bowl's op. Lenzen gebeurd over het algemeen nooit wat mee, ook niet mega dof worden oid.
Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).

Sowieso moeten de kunststof kappen (die voor alle lampen zitten) een keer gepolijst worden.

Zoals ik de constructie zie:

Lamp —> lens —> kunststof kap

[ Bericht 3% gewijzigd door cofi op 06-01-2018 00:55:21 ]
pi_176370486
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:37 schreef cofi het volgende:

[..]

Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).

Sowieso moeten de kunststof kappen (die voor alle lampen zitten) een keer gepolijst worden.

Zoals ik de constructie zie:

Lamp —> lens —> kunststof kap
Lenzen zijn vaak dof, clear lenses zie je niet vaak.

wordt ook wel reflector genoemd, zie exploded view hieronder:
life happens while you're pusing the throttle.
pi_176460857


ik tik net zelf vanaf de binnenkant het ruitje rechtsachter van mijn Volvo V40 '99 in... ;(

Ben bang dat het me honderden euro's zou kosten via Carglass of zo'n bedrijf, en dat heb ik niet. Bovendien staan er genoeg V40's op de sloop hier in de buurt.

Mijn vraag is dus; is het te doen om zo'n raam zelf te vervangen? Het zit zeker met kit vast? Hoe demonteer ik zorgvuldig het ruitje van een sloopauto en hoe monteer ik hem weer? Maakt me niet uit als ik er een dag mee bezig ben.

Ik heb gegoogled maar alles wat ik tegenkom gaat over de ruiten van de deuren, ik weet niet eens hoe je dit ruitje helemaal achterin noemt.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 21:38:05 #195
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_176462599
Balen man :'( Ben wel benieuwd hoe en of je het oplost.

Kan je helaas niet helpen met tips ;(
pi_176465751
Wat enorm klote idd. Ook ik kan he helaas niet verder helpen, maar ben ook wel benieuwd. Wellicht loont het om een paar glaszetters te bellen voor een offerte? Onderlinge prijs maakt nogal eens uit.

Succes!
  zaterdag 13 januari 2018 @ 08:19:10 #197
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_176470207
Daarom, minimaal WA met beperkt casco verzekerd zijn...

Al weet ik niet of het uitmaakt wat de oorzaak is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_176470466
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 08:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarom, minimaal WA met beperkt casco verzekerd zijn...

Al weet ik niet of het uitmaakt wat de oorzaak is.
Das makkelijk gezegd maar als man, 24 jaar, nul schadevrije jaren betaal ik 64 euro per maand voor WA voor mijn auto :')

Beperkt casco zou ¤86/maand zijn.

Binnenkort gaat de verzekering wel echt flink omlaag met schadevrij jaar en leeftijd 25 jaar.
pi_176478448
Ze gaan bij dat sloop maandag dat raampje voor me er uit "zagen" (met een ijzerdraadzaag of iets dergelijks) en dan pik ik hem op voor ¤35-45.

Dan een garage vinden waar ze hem voor me in willen vorken, denk dat dat niet al te lang duurt als je er ervaring mee hebt.
pi_176574341
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:21 schreef racerdkb het volgende:
Ze gaan bij dat sloop maandag dat raampje voor me er uit "zagen" (met een ijzerdraadzaag of iets dergelijks) en dan pik ik hem op voor ¤35-45.

Dan een garage vinden waar ze hem voor me in willen vorken, denk dat dat niet al te lang duurt als je er ervaring mee hebt.
Gelukt?

Dan heb ik ook nog een vraag. Momenteel staat mijn bolide op de winterbandjes. Reden hiervoor is niet eens het extreme weer deze winter, maar meer dat mijn zomervelgen opgeknapt moet worden. Ik wil dit nu in gang gaan zetten, alleen twijfel ik of ik ze het best kan laten poedercoaten of natlakken. Beiden hebben voor- en nadelen;

Poedercoaten:
+ hardere laklaag
- wanneer de laklaag beschadigd is, is het niet meer te herstellen

Natlak:
+ meer glans
+ te herstellen met een lakstiftje
- zachtere laag, dus sneller beschadigd

Wat is voor een setje velgen de betere behandeling?

Weet iemand toevallig ook een goede spuiterij / coaterij in de omgeving Utrecht? Naast opnieuw lakken, moeten er ook stoeprand schades opgeknapt worden.

Dank alvast! :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')