Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:16 schreef Charged het volgende:
Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van.
Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.quote:Op zaterdag 23 december 2017 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.
Edit,geen idee hoe het zit met de 2004 2.4 versie.quote:Op zaterdag 23 december 2017 12:48 schreef Charged het volgende:
[..]
Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.
Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.quote:Op vrijdag 22 december 2017 13:00 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850.
de N heeft echt heerlijke stoelen, een fatsoenlijk geluid systeem, regensensor, CanBus etc etc etc.
S60 vind ik zelf ook niks, heb alleen de v70n en S80 gehad, s60 vond ik het net niet.quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:00 schreef Charged het volgende:
[..]
Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.
Ach we gaan het vanzelf wel zien..een mooie E39 of Saab 9.5 sla ik ook niet af.
Mijn schoonvader heeft een S60 die we regelmatig voor de deur hebben staan als hij weer een tijdje op wintersport is maar ik kan daar niet aan wennen.
Ik heb de ruimte qua zit wel maar het is allemaal...mja..misschien te nieuw of zo?
Anyway,aankomende dinsdag een kijken naar de V90 T5 van mijn zwager..als die S60 al te nieuw voor me is zal die V90 helemaal lachen worden.
Gek genoeg vind ik de V60 D6 hybrid van mijn baas wel weer heerlijk om te rijden.
Ben erg benieuwd hoe deze motoren het doen op LPG. Je hoort altijd verhalen dat het met de moderne motoren een lastig verhaal is, maar dat komt meestal niet uit de praktijk.quote:Op vrijdag 29 december 2017 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 diesel de deur uitgedaan en een V70 T4 automaat 2012 op gas
Hadden ze die in Nederland ook maar gekochtquote:Op vrijdag 29 december 2017 15:50 schreef lolcat8811 het volgende:
Belgische snelwegpolitie koopt 121 Vovo's V90 (320pk, 76.000 euro/stuk)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/nieuws(...)agen-eruit~a88986bf/
Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.quote:Op donderdag 4 januari 2018 22:33 schreef cofi het volgende:
Een apart topic openen lijkt me een beetje overdreven, dus gooi hier mijn vraag even neer:
In mijn v50 uit 2004 heb ik standaard xenon verlichting. Nu valt 1 van mijn lampen sinds vanmorgen na verloop van tijd uit.
Daarnaast vind ik de lichtopbrengst ronduit slecht. De standaard lampen in de oude Corsa van mijn vriendin leveren veel meer licht in het donker.
Ik wil de xenon lampjes dus gaan vervangen, maar welk type kan ik het beste gebruiken? Standaard zit er geloof ik 4300k in; leveren 6000k lampen meer licht op? Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het daarnaast mogelijk zelf de lenzen te reinigen, of beschadig je de boel daar alleen maar mee?
Dank alvast!
Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:46 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.
Lenzen schoonmaken zal niet veel helpen helaas.
Edit; net voor de zekerheid gecheckt, zitten single xenon projectoren in, merk en type onbekend.
in het algemeen slijten de bowl's na zoveel branduren, kost je een hoop output, zelfde geld voor de xenon pitten zelf.
wellicht als je de lampen vervangt heb je weer een bak licht, zo niet dan zijn de bowl's op. Lenzen gebeurd over het algemeen nooit wat mee, ook niet mega dof worden oid.
Lenzen zijn vaak dof, clear lenses zie je niet vaak.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 00:37 schreef cofi het volgende:
[..]
Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).
Sowieso moeten de kunststof kappen (die voor alle lampen zitten) een keer gepolijst worden.
Zoals ik de constructie zie:
Lamp —> lens —> kunststof kap
Das makkelijk gezegd maar als man, 24 jaar, nul schadevrije jaren betaal ik 64 euro per maand voor WA voor mijn autoquote:Op zaterdag 13 januari 2018 08:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarom, minimaal WA met beperkt casco verzekerd zijn...
Al weet ik niet of het uitmaakt wat de oorzaak is.
Gelukt?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:21 schreef racerdkb het volgende:
Ze gaan bij dat sloop maandag dat raampje voor me er uit "zagen" (met een ijzerdraadzaag of iets dergelijks) en dan pik ik hem op voor ¤35-45.
Dan een garage vinden waar ze hem voor me in willen vorken, denk dat dat niet al te lang duurt als je er ervaring mee hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |