De red block is legendarisch in dat opzicht.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:23 schreef cofi het volgende:
Das nog zo’n old skool Volvo
Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
Nope,echt niet.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:23 schreef cofi het volgende:
Das nog zo’n old skool Volvo
Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
Bij mij ook 5 ton en lpg, maar ik heb toch wel iets meer betaald.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:21 schreef r8v2 het volgende:
Mijn 945 die ik voor 250 euro gekocht heb is gisteren voor drie tientjes door de APK gerold .
5ton op de teller. Op LPG
Onderhoud vorige eigenaren doet veel.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Bij mij ook 5 ton en lpg, maar ik heb toch wel iets meer betaald.
Beetje geluk, soms pech denk ik!
Doe je goed
Die red blocks hadden toch ook geen roffel (4 cilinder!?)?quote:Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:
[..]
Nope,echt niet.
Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.
Roffel is een 5 cylinder.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef cofi het volgende:
[..]
Die red blocks hadden toch ook geen roffel (4 cilinder!?)?
Volgens mij lees je hem goed; die red blocks waren volgens mij 4 cilinders en hadden dus niet de welbekende roffelquote:Op donderdag 21 december 2017 20:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Roffel is een 5 cylinder.
geluid
Of lees ik je bericht nou fout,kan ook nog?
Opmerking kwam voort vanuit de bovenstaande ‘geen roffel, nee, geen vertrouwen’quote:Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:
[..]
Nope,echt niet.
Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.
Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:09 schreef cofi het volgende:
Maar hoe zijn de 2.4 blokken in de v50 uit 2004? Nog wel de oersterke blokken?
De mijne was in de basis ook echt goed onderhouden, maar uiteindelijk kwam er nog heel wat bij.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Onderhoud vorige eigenaren doet veel.
En op gas rijden is lekker goedkoop per kilometer. Drukt weer lekker de km prijs, zodat je per km weer wat ruimte hebt voor onderhoudquote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is volgens mij vrij normaal om in elk geval om de paar jaar wel zo'n bedrag kwijt te zijn als je alles bij de garage laat doen. Je kan natuurlijk meer of minder geluk hebben, maar slijtage hou je niet tegen.
Voordeel is wel dat je bijna geen afschrijving meer hebt, en een auto die destijds in het meest luxe segment zat en dat laat zien in kwaliteit en leuke opties. En als je op gas wilt rijden is er weinig beters.
Wel jammer van de wegenbelasting Maar dat haal ik er wel uit met mijn kilometers.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:56 schreef cofi het volgende:
[..]
En op gas rijden is lekker goedkoop per kilometer. Drukt weer lekker de km prijs, zodat je per km weer wat ruimte hebt voor onderhoud
Ik heb al een v50 2.4; daarmee betaal ik toch gauw ¤0,14 per kilometer aan benzine; dat zul je met gas niet hebben gok ik zo.
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curiousquote:Op donderdag 21 december 2017 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wel jammer van de wegenbelasting Maar dat haal ik er wel uit met mijn kilometers.
Met de huidige prijzen betaal ik 8 cent per kilometer als ik het goed heb berekend. Gas is helaas weer duur de laatste tijd.
Ik betaal 300 per kwartaal, op benzine 100 minder. Auto is een Volvo 940 estate met een leeggewicht van 1499 kilo. Bakkie rijdt 1 op 8 op gas, op benzine misschien iets zuiniger maar dat weet ik niet.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef cofi het volgende:
[..]
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious
Ik heb dus ook zo'n 940 Estate.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef cofi het volgende:
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious
komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:
[..]
Nope,echt niet.
Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.
Pas jij ook de bandenspanning aan op de aanwezigheid van de gastank? Scheelt bij mij wel wat op het verbruik.quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik heb dus ook zo'n 940 Estate.
Op LPG (Vialle LPi) met G3 status.
MRB is ongeveer 130 per maand.
Verbruik op LPG op dit moment 1:7, maar ik heb dan ook wel een automaat en een iets opgevoerde turbo, wat het verbruik iets slechter maakt.
En het is nu winter, dan zit er meer propaan in LPG en dat geeft een lagere calorische waarde dus hoger verbruik.
In de zomer rijd ik 1:8. Dus brandstofkosten 8-10 cent per kilometer.
Benzine rijdt ongeveer 1:10.
In de praktijk doe ik zo'n 5 maanden met een volle tank benzine, want de mijne start op benzine en schakelt na 1 tot 2 km om naar LPG, afhankelijk van de omstandigheden.
Ik ben jaarlijs 2,5k goedkoper uit dan met benzine. Niet dat ik deze auto ooit op benzine zo kopen, maar tochquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:38 schreef cofi het volgende:
Valt me nog tegen wat de km prijs is met gas icm de hogere mrb. Had verwacht dat het goedkoper zou zijn. Maar hoe dan ook, je rijdt wel in een tank
Is natuurlijk nogal afhankelijk van hoeveel je rijdtquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik ben jaarlijs 2,5k goedkoper uit dan met benzine. Niet dat ik deze auto ooit op benzine zo kopen, maar toch
Vergeleken met mijn vorige auto, een Swift uit '99, zit ik een paar euro goedkoper. Het verschil in luxe is me echter veel meer waard.
Ik rij wel met iets hogere bandenspanning, als dat is wat je bedoelt. Rondom 2.5 en 2.7 bar voor/achter. Dan stuurt ie het best en is inderdaad het verbruik niet zo slecht... Als ik met 2.0 bar rondom rij, is het verbruik denk ik zeker 10 procent slechter.quote:Op vrijdag 22 december 2017 17:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Pas jij ook de bandenspanning aan op de aanwezigheid van de gastank? Scheelt bij mij wel wat op het verbruik.
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg het omdat je denk ik iets minder zuinig rijdt dan ik, en mijn verbruik is er echt door gedaald zonder dat ik grip verloor. Heb ook een automaatje, wel een normale turbo.quote:Op vrijdag 22 december 2017 20:18 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik rij wel met iets hogere bandenspanning, als dat is wat je bedoelt. Rondom 2.5 en 2.7 bar voor/achter. Dan stuurt ie het best en is inderdaad het verbruik niet zo slecht... Als ik met 2.0 bar rondom rij, is het verbruik denk ik zeker 10 procent slechter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |