50 jaar oud beestjequote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Chicken iets?quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
nopequote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo hee, gaaf ding man. En in nette staat ook!
Zal niet goedkoop zijn geweest lijkt me.
quote:
rubber kipquote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
Ik zocht al een tijdje zoiets. Ik dacht, ik kan een huis kopen, maar ik kan ook een P1800 kopen hahaquote:
Geloof ik wel,ja,damn...beetje jaloers.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:25 schreef Hyman het volgende:
Ik ben er idd dik mee in m'n nopjes, haha!
Huizenprijzen gaan nergens over idd.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
...
Dat laatste leek me toch wel slim, gezien de achterlijke prijsstijgingen (ong. 1k per maand)
Dit ging over de P1800 in het algemeenquote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan nergens over idd.
Nee hoor .quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:33 schreef Charged het volgende:
Lijkt het maar zo of is de P1800 langer als de Classic?
Is een S, dus met carburateur, wel met late b20A kopquote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Ach, als redelijk crisisbestendige uitgave kan je iedere klassieker wel beschouwen. Of je er rijk van wordt? Zit al aardig wat gebakken lucht in de prijzen en rente lijkt, in de VS tenminste, langzaam iets aan te trekken. Meeste winsten zijn volgens mij wel gemaakt.quote:Op zondag 25 juni 2017 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
De seizoenen wisselen snel daar
Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk ): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen?
gekocht gewoon voor de lol. De middenconsole komt uit een 1800e, maar ik heb eeen S, dus eigenlijk is ie er niet voor gemaakt. Daarbij heb ik een heel kort schakelpookje, omdat er wss airco origineel in zat.quote:Op zondag 25 juni 2017 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
De seizoenen wisselen snel daar
Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk ): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen?
Gratz.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:22 schreef slangpie het volgende:
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Eens met worteltjestaart, klinkt heel erg als de aircocompressor.quote:Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
En? wat verder gekomen ermee?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:23 schreef slangpie het volgende:
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
Dat is geen misselijk bedrag,jammer dat je het zelf niet kan doen.quote:Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.
Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren
Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.quote:
Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:58 schreef Charged het volgende:
Net terug met de S70. Voor nieuwe remmerij erop en een oliebeurt.
Natuurlijk bleef de klauw links iets hangen dus daar maar een revisieklauw op laten zetten.
Motorsteun distributiekant begint wat slecht te worden en draagarmen zijn ook niet helemaal jofel meer maar dat zijn Classic kwaaltjes.
Direct de remvloeistof laten testen maar die was prima,ik bedoel,als we toch moet ontluchten ivm klauw vervangen.
Zooitje rustig inremmen en dan is het allemaal wel weer oke voor de winter.
Klopt helemaal,herkenbaar.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.
Maar hij heeft het afgelopen jaar veel preventief onderhoud gehad en een lijst van achterstalligheden opgelost. Dus ik weet wat ik heb.
En voor de ¤1k die het nu kost heb ik geen andere auto voor de de deur waar ik redelijkerwijs op hetzelfde niveau kom. Want in die prijsklasse is de kans dat je de ellende van een ander op de oprit krijgt te staan ook reëel.
Was het bedrag het drievoudige geweest, was de situatie anders geweest
[..]
Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.
Ik heb precies hetzelfde, 940 uit '95 en een rekening van een kleine 1000 voor de eerste onderhoudsbeurt. Is schrikken ja, maar bij zo'n leeftijd met die kilometerstand kun je niet verwachten dat er niks verslijt. Ondertussen zijn er alweer wat andere dingetjes stukquote:Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.
Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren
Met wat ik zag (interieur en blok geloof ik op hun blauwe ogen) is dit best goed op te lossen.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:15 schreef IrishBastard het volgende:
Die klokje rond Echt heel dat hok is ral en die eigenaar 'ja ik houd wel van sleutelen en wist dat hij wat achterstallig onderhoud had'.
Is gewoon een knakenbak Wel jammer, want geloof dat er best betere te vinden zijn.
Alhoewel zes ton met originele bak en gas (!) al best netjes is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |