.quote:Op maandag 5 december 2016 07:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat wil je met een tweeliter dieselblok van BMW in je Volvo?
waarom staat mijn XC90 er niet bij ? 3.2L AWDquote:
Kun je zelf aanpassen, dan wordt ie het volgende topic meegenomen..quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:46 schreef Parzival het volgende:
[..]
waarom staat mijn XC90 er niet bij ? 3.2L AWD
150 k is wel heel weinig,maar dat ligt aan de vrouw.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:53 schreef IrishBastard het volgende:
Hey Charges, nog op zoek naar vervanging van de V?
Sprak gisteravond een collega over 'haar coole V70 classic', blijkt dat ze hem weg wil doen. Is een zilvergrijze Classic van '99 met atmosferische motor, zwart leer en handbak. Heeft maar 150k gelopen
Moet ongeveer ¤4k opbrengen.
Niet met deze OP,de S70 stond er al bij maar is niet meegenomen.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:13 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kun je zelf aanpassen, dan wordt ie het volgende topic meegenomen..
Is gewoon benzine denk ikquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:29 schreef Charged het volgende:
[..]
150 k is wel heel weinig,maar dat ligt aan de vrouw.
G3 wagen? Anders is het een nee.
Ze is nog aan het uittellen wat het beste is..een G3 of dieselen.
Persoonlijk zie ik haar het liefste in een N (maar dat is mijn dingetje gewoon,don't ask)
En echt haast heeft het niet,de V heeft een verse APK en beurt gehad en kan er nog even tegenaan.
Mijn 4 eisen zijn,5 cylinder,station,volleder en Dirk moet er mee overweg kunnen.
Fingers crossed!quote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:54 schreef Charged het volgende:
S70 gaat de 31-ste op voor een voorkeuring bij onze Dirk,het zal me benieuwen..merk zelf geen gekke dingen behalve een wat vreemd lichtbeeld,niks nieuws voor een classic dus evt. 2 andere units.
Me too en Dirk ook blijkbaar..we gaan het zien,als dit allemaal goed gaat wil ik wel wat verder gaan met de S.quote:
Ow shit....waar is dat dan?quote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn mooie Volvo!
[ afbeelding ]
Vanochtend in Doorwerth. Schade valt nog mee trouwens. Het dak is niet plat meer en er moet een nieuwe motorkap op. Maar verder doet alles het nog.quote:
Heb er nog een te koop ..... Zwart, heeft wel wat werk....quote:Op zondag 25 december 2016 15:23 schreef Snuitebolletje het volgende:
Staat die V70 nog te koop? Zoek een benzine 5 cilinder handbak met leder.
ah shit,niet tof..als je grille ook kapot is wil ik wel mijn reserve doneren.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 januari 2017 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
V70 op gas. 1999, 504.000kmquote:
De grill is bijna heel, alleen een plastic klemmetje ziet er stuk uit.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:08 schreef Charged het volgende:
[..]
ah shit,niet tof..als je grille ook kapot is wil ik wel mijn reserve doneren.
Mooi. Hier 940, lpg, '95, kmstand 566 duizend nogwat. Fijne auto's Succes met het herstel.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
V70 op gas. 1999, 504.000km
Vorig jaar?quote:
Heb je daar meer info van?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 00:14 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Heb er nog een te koop ..... Zwart, heeft wel wat werk....
moest mijn antwoord nog even checken maar drukte op post voor ik het door had.quote:Op dinsdag 6 december 2016 20:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Verder nog ideeën hoe ik de achterbumper, spatlappen en wielkasten weer mooi zwart kan maken? Bumpershine en zo blijft maar even zitten, en dan zijn ze weer grijzig..
Lijnolie? Of iets anders?
Zie PMquote:Op maandag 16 januari 2017 12:02 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Heb je daar meer info van?
en zou je " een beetje werk " iets meer kunnen definieren?
Zicht achteruit en de spiegels vond ik ook destijds tegenvallen. In de D3 die ik gereden heb vond ik de koppeling relatief zwaar.quote:Op zondag 5 februari 2017 00:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben?
Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen?
Ik rijd nu 3,5 jaar in een V40 en ik heb geen enkel probleem met de grootte van de kofferbak. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alleen woon en +/- 95% van de tijd alleen in de auto zit.quote:Op zondag 5 februari 2017 00:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik heb verderop het jaar een nieuwe leaseauto nodig. Ben al voorzichtig aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op een V40 D2 Noric+. Over alles tevreden, op 1 ding na. De achterbak.... hoe kan een auto met zulke buitenmaten zo'n kleine achterbak hebben?
Kan iemand zijn ervaringen met een V40 delen? Valt het erg tegen in praktijk met bijvoorbeeld boodschappen?
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)quote:Op zondag 19 februari 2017 11:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
Weet iemand of het navigatiesysteem in de huidige V40 (de V60/S60 zal wel hetzelfde systeem hebben) ook verkeersinformatie kan tonen? En daar rekening mee kan houden bij het bepalen van de route?
Die ervaring heb ik ook met mijn huidige PSA (C4 Cactus) systeem.quote:Op zondag 19 februari 2017 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij nemen ze TMC informatie wel mee (https://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_message_channel)
Over het algemeen vind ik het systeem in mijn Volvo zeer matig, zeker in gevallen waarbij er files staan. Als ik een Apple Maps of Google Maps gebruik dan krijg ik veel betere informatie en betere alternatieven aangeboden.
Een Classic iig zeer zeker. Een V op G3 hier met 583.nog wat op de klok en een S70 van een jaartje ouder op benzine met 382.000.quote:Op woensdag 8 maart 2017 18:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zijn V70s qua betrouwbaarheid OK met hoge kilometerstanden?
Uiteraard uitgaande van goed onderhoud.
Auto's als de 940 zijn steeds meer voor liefhebbers, daar betaal je extra voor. Ik heb een V70 classic uit 1999 gekocht voor 1250 euro. Heb er voor ongeveer hetzelfde bedrag aan slijtage onderdelen aan verspijkerd, LPG, 507.000 km, loopt als een tiet.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
En V70 classic zeg je, dus van 2000 of eerder?
Dat is nauwelijks nieuwer dan een 940 uit 1998. Welke is dan de betere keuze of is dat niet 1-2-3 te zeggen?
Als je normaal rijdt ca 1:10, wegenbelating 90 euro per maand. Automaten heb ik geen ervaring mee.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zoquote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:50 schreef knoopie het volgende:
Nu heb ik ook een vraag als potentiele v70 (tweede generatie) koper. Kan iemand mij vertellen wat de afstand tussen laadvloer en dak is, en wat de breedte in de kofferbak boven/naast de wielkasten is? Mijn huidige auto is total loss, en ik zoek nu iets anders waar ik een mtb/racefiets (zonder wielen) in de achterbak kan krijgen zonder de achterbank plat te leggen (want kind).
Ene optie is, frame rechtop zetten en wielen er naast, maar daar heb ik minimaal 75cm hoogte nodig. Tweede optie is, frame dwars achterin leggen, maar dan heb ik minimaal 120cm nodig. Voor de tweede optie knutsel ik dan eventueel een kleine hulpconstructie waar de fiets op ligt, zodat hij over de wielkasten gaat. Belangrijk daarbij is dan wel de breedte van de achterklepopening op deze hoogte.
Achterbank gedeeltelijk omklappen is natuurlijk ook een optie, en dan past het zeker, maar dat doe ik liever niet vanwege rondvliegende bagage en klein kindje op de achterbank.
Ja, als je met de achterbank plat geen fiets in een v70 krijgt, heb je echt het ruimtelijk inzicht van een komkommer. De vraag is juist als de achterbank in gebruik is door mijn dochter.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Maten heb ik niet, maar heb regelmatig gewone en racefietsen achterin gehad. Past prima als de bank plat ligt, en vastzetten met een sjorbandje of zo
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.quote:Op zondag 12 maart 2017 08:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Of een trekhaak en daar gewoon een fietsendrager op?
Hoe dan ook: blijf in de Classics hangen. De V70N is qua betrouwbaarheid een stuk minder. Mijn ervaring met een automaat in een V70N is dat het een draak is (Geartronic), maar of dat daarvoor ook zo was: geen idee.
Heb zelf een 850 T-5R automaat. Nu 340dkm en geen issues. Heb de bak laten flushen bij 150 en 300dkm. Mocht je een V70 classic overwegen, het volvo850forum is dan wellicht een goeie plek voor wat gerichte vragen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verbruik zal neem ik aan beter zijn dan 1:8...?
Voor mij is zoals gezegd een automaat een must. Zijn die nog OK bij dat soort km's?
De Geartronic is niet zozeer slecht qua kwaliteit, maar gewoon in z'n geheel een trage dramabak. Vind ik. D5 is zaak om de euro3 te kopen, minder gedoe met roetfilter e.d.quote:Op zondag 12 maart 2017 10:04 schreef Charged het volgende:
[..]
Goede Classics worden ook steeds moeilijker te vinden merk ik,de onze is bijna op.
Ik denk dat we naar een N gaan,D5 waarschijnlijk. EGR en carter hebben wat aandacht nodig naar wat ik begrepen heb,de Geartonic zou vanaf een bepaald jaar goed zijn.
Wat dat betreft is zo'n 'old school'-transmissie in de 850 wel lekker voorspelbaar.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:11 schreef IrishBastard het volgende:
Met echt goed onderhoud gaat die bak ook best mee, maar het schakelgedrag is wel gewoon raar en vaak onvoorspelbaar.
Niet dat het onrijdbaar is of zo, maar soms verwacht je gewoon kickdown en denkt hij er 4 seconden over na, en een andere keer wil je rustig optrekken en schakelt hij twee versnellingen terug
Die kappies heb ik ook wel een onderdeelnummer van: PA6-GF12 M20 (30813593)quote:Op vrijdag 31 maart 2017 07:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Onderdeelnummer voor je velgen is 30813598.
Enkel de kapjes los wordt nogal lastig.
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volvofans, mijn V70 classic heeft een probleem met de climatecontrol.
Bij inschakelen contact gaat de fan even draaien, gaat uit en knipperen de lampjes van de recirculatie en de airco.
Weet iemand toevallig uit z'n hoofd wat er mis is voor ik het hele internet ga afzoeken?
Gezocht en volgens het boekje betekend het "Storing, raadpleeg uw Volvowerkplaats"
Hoest met jouw spul?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?
Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik
Bedankt, ik ga wel even rommelen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 12:55 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Elektrische storing waarschijnlijk, misschien even dat paneeltje los halen en bijvoorbeeld die sensor schoonmaken?
Anders op de sloop zo'n regelpaneeltje scoren, kost ook niet de hoofdprijs denk ik
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Met de teller op 397500 km heb is mijn V40 1.9D er uit gegaan en vervangen door een V70 1.6D DRIVe Summum
Eens. De V70 is gewoon een forse bak en het autojournaille vond bij introductie al dat de auto wat ondergemotoriseerd was. Naar de standaarden van nu is dat helemaal zo. Zeker in een dieselconfiguratie die veel km-rijdt lijkt me dat geen garantie voor het probleemloze Volvo-hypermilen wat in andere modellen zo goed kan. Bovendien, maar dat is mijn mening, zou ik ook niet in een auto met de uitstraling van een V70 willen rijden die nog trager is dan de instap VW Golf TDI van nu. De oude D4 of D5 vijfcilinders hadden mijn opties geweest voor een V70 (non-classic) met diesel.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Mooie stap vooruit! Maar ook wel een beetje risicovol. De 1.6D Driv-e staat niet bekend als een probleemloze motor en volgens mij moet ie in een V70 ook wel serieus werken.
Haha, was ook best druk en ik moest om 8 uur in de buurt van Houten zijn Geen probleem dusquote:Op maandag 15 mei 2017 00:02 schreef winterstorm666 het volgende:
@ Irish
en niet eens koffie gegeven
Dit dus. Ook juiste viscositeit gebruikt?quote:Op maandag 15 mei 2017 14:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het best fors. Bij zo'n verbruik zou ik me wel zorgen gaan maken. Misschien ergens een keerringetje lek?
Kerel,wow!!quote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Wauwquote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
50 jaar oud beestjequote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Chicken iets?quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
nopequote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo hee, gaaf ding man. En in nette staat ook!
Zal niet goedkoop zijn geweest lijkt me.
quote:
rubber kipquote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:25 schreef racerdkb het volgende:
wat zit er nou aan de trekhaak van je V70 joh
Ik zocht al een tijdje zoiets. Ik dacht, ik kan een huis kopen, maar ik kan ook een P1800 kopen hahaquote:
Geloof ik wel,ja,damn...beetje jaloers.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:25 schreef Hyman het volgende:
Ik ben er idd dik mee in m'n nopjes, haha!
Huizenprijzen gaan nergens over idd.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
...
Dat laatste leek me toch wel slim, gezien de achterlijke prijsstijgingen (ong. 1k per maand)
Dit ging over de P1800 in het algemeenquote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Huizenprijzen gaan nergens over idd.
Nee hoor .quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:33 schreef Charged het volgende:
Lijkt het maar zo of is de P1800 langer als de Classic?
Is een S, dus met carburateur, wel met late b20A kopquote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 10:47 schreef Hyman het volgende:
Haha, hier heb ik lang niet gepost (of uberhaupt op fok)
Ik heb een P1800 gekocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste aankoop evarrrr
Ach, als redelijk crisisbestendige uitgave kan je iedere klassieker wel beschouwen. Of je er rijk van wordt? Zit al aardig wat gebakken lucht in de prijzen en rente lijkt, in de VS tenminste, langzaam iets aan te trekken. Meeste winsten zijn volgens mij wel gemaakt.quote:Op zondag 25 juni 2017 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
De seizoenen wisselen snel daar
Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk ): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen?
gekocht gewoon voor de lol. De middenconsole komt uit een 1800e, maar ik heb eeen S, dus eigenlijk is ie er niet voor gemaakt. Daarbij heb ik een heel kort schakelpookje, omdat er wss airco origineel in zat.quote:Op zondag 25 juni 2017 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
De seizoenen wisselen snel daar
Ligt het aan mij, of moet er rondom de middentunnel/pook nog wel iets afgemaakt worden? En ik ben nieuwsgierig, dus ik vraag het gewoon (als je geen antwoord wil geven, ook begrijpelijk ): heb je 'm echt gekocht als object om mee te rijden, of ook wel deels als investering in de hoop er over een paar jaar een mooi bedrag voor te vangen?
Gratz.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:22 schreef slangpie het volgende:
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Eens met worteltjestaart, klinkt heel erg als de aircocompressor.quote:Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
En? wat verder gekomen ermee?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:23 schreef slangpie het volgende:
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
Dat is geen misselijk bedrag,jammer dat je het zelf niet kan doen.quote:Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.
Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren
Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.quote:
Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.quote:Op donderdag 21 december 2017 11:58 schreef Charged het volgende:
Net terug met de S70. Voor nieuwe remmerij erop en een oliebeurt.
Natuurlijk bleef de klauw links iets hangen dus daar maar een revisieklauw op laten zetten.
Motorsteun distributiekant begint wat slecht te worden en draagarmen zijn ook niet helemaal jofel meer maar dat zijn Classic kwaaltjes.
Direct de remvloeistof laten testen maar die was prima,ik bedoel,als we toch moet ontluchten ivm klauw vervangen.
Zooitje rustig inremmen en dan is het allemaal wel weer oke voor de winter.
Klopt helemaal,herkenbaar.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.
Maar hij heeft het afgelopen jaar veel preventief onderhoud gehad en een lijst van achterstalligheden opgelost. Dus ik weet wat ik heb.
En voor de ¤1k die het nu kost heb ik geen andere auto voor de de deur waar ik redelijkerwijs op hetzelfde niveau kom. Want in die prijsklasse is de kans dat je de ellende van een ander op de oprit krijgt te staan ook reëel.
Was het bedrag het drievoudige geweest, was de situatie anders geweest
[..]
Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.
Ik heb precies hetzelfde, 940 uit '95 en een rekening van een kleine 1000 voor de eerste onderhoudsbeurt. Is schrikken ja, maar bij zo'n leeftijd met die kilometerstand kun je niet verwachten dat er niks verslijt. Ondertussen zijn er alweer wat andere dingetjes stukquote:Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.
Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren
Met wat ik zag (interieur en blok geloof ik op hun blauwe ogen) is dit best goed op te lossen.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:15 schreef IrishBastard het volgende:
Die klokje rond Echt heel dat hok is ral en die eigenaar 'ja ik houd wel van sleutelen en wist dat hij wat achterstallig onderhoud had'.
Is gewoon een knakenbak Wel jammer, want geloof dat er best betere te vinden zijn.
Alhoewel zes ton met originele bak en gas (!) al best netjes is
De red block is legendarisch in dat opzicht.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:23 schreef cofi het volgende:
Das nog zo’n old skool Volvo
Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
Nope,echt niet.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:23 schreef cofi het volgende:
Das nog zo’n old skool Volvo
Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
Bij mij ook 5 ton en lpg, maar ik heb toch wel iets meer betaald.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:21 schreef r8v2 het volgende:
Mijn 945 die ik voor 250 euro gekocht heb is gisteren voor drie tientjes door de APK gerold .
5ton op de teller. Op LPG
Onderhoud vorige eigenaren doet veel.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Bij mij ook 5 ton en lpg, maar ik heb toch wel iets meer betaald.
Beetje geluk, soms pech denk ik!
Doe je goed
Die red blocks hadden toch ook geen roffel (4 cilinder!?)?quote:Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:
[..]
Nope,echt niet.
Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.
Roffel is een 5 cylinder.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:58 schreef cofi het volgende:
[..]
Die red blocks hadden toch ook geen roffel (4 cilinder!?)?
Volgens mij lees je hem goed; die red blocks waren volgens mij 4 cilinders en hadden dus niet de welbekende roffelquote:Op donderdag 21 december 2017 20:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Roffel is een 5 cylinder.
geluid
Of lees ik je bericht nou fout,kan ook nog?
Opmerking kwam voort vanuit de bovenstaande ‘geen roffel, nee, geen vertrouwen’quote:Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:
[..]
Nope,echt niet.
Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.
Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:09 schreef cofi het volgende:
Maar hoe zijn de 2.4 blokken in de v50 uit 2004? Nog wel de oersterke blokken?
De mijne was in de basis ook echt goed onderhouden, maar uiteindelijk kwam er nog heel wat bij.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Onderhoud vorige eigenaren doet veel.
En op gas rijden is lekker goedkoop per kilometer. Drukt weer lekker de km prijs, zodat je per km weer wat ruimte hebt voor onderhoudquote:Op donderdag 21 december 2017 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is volgens mij vrij normaal om in elk geval om de paar jaar wel zo'n bedrag kwijt te zijn als je alles bij de garage laat doen. Je kan natuurlijk meer of minder geluk hebben, maar slijtage hou je niet tegen.
Voordeel is wel dat je bijna geen afschrijving meer hebt, en een auto die destijds in het meest luxe segment zat en dat laat zien in kwaliteit en leuke opties. En als je op gas wilt rijden is er weinig beters.
Wel jammer van de wegenbelasting Maar dat haal ik er wel uit met mijn kilometers.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:56 schreef cofi het volgende:
[..]
En op gas rijden is lekker goedkoop per kilometer. Drukt weer lekker de km prijs, zodat je per km weer wat ruimte hebt voor onderhoud
Ik heb al een v50 2.4; daarmee betaal ik toch gauw ¤0,14 per kilometer aan benzine; dat zul je met gas niet hebben gok ik zo.
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curiousquote:Op donderdag 21 december 2017 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wel jammer van de wegenbelasting Maar dat haal ik er wel uit met mijn kilometers.
Met de huidige prijzen betaal ik 8 cent per kilometer als ik het goed heb berekend. Gas is helaas weer duur de laatste tijd.
Ik betaal 300 per kwartaal, op benzine 100 minder. Auto is een Volvo 940 estate met een leeggewicht van 1499 kilo. Bakkie rijdt 1 op 8 op gas, op benzine misschien iets zuiniger maar dat weet ik niet.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef cofi het volgende:
[..]
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious
Ik heb dus ook zo'n 940 Estate.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef cofi het volgende:
Wat doet de wegenbelasting (en hoeveel weegt je auto/wat zou je met alleen benzine betalen)? Wat voor Volvo is het trouwens? Just curious
komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850.quote:Op donderdag 21 december 2017 20:47 schreef Charged het volgende:
[..]
Nope,echt niet.
Ik zal nooit een nieuwere generatie Volvo kopen tweedehands iig.
Geen roffel,nee,geen vertrouwen.
V70N misschien.
Pas jij ook de bandenspanning aan op de aanwezigheid van de gastank? Scheelt bij mij wel wat op het verbruik.quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik heb dus ook zo'n 940 Estate.
Op LPG (Vialle LPi) met G3 status.
MRB is ongeveer 130 per maand.
Verbruik op LPG op dit moment 1:7, maar ik heb dan ook wel een automaat en een iets opgevoerde turbo, wat het verbruik iets slechter maakt.
En het is nu winter, dan zit er meer propaan in LPG en dat geeft een lagere calorische waarde dus hoger verbruik.
In de zomer rijd ik 1:8. Dus brandstofkosten 8-10 cent per kilometer.
Benzine rijdt ongeveer 1:10.
In de praktijk doe ik zo'n 5 maanden met een volle tank benzine, want de mijne start op benzine en schakelt na 1 tot 2 km om naar LPG, afhankelijk van de omstandigheden.
Ik ben jaarlijs 2,5k goedkoper uit dan met benzine. Niet dat ik deze auto ooit op benzine zo kopen, maar tochquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:38 schreef cofi het volgende:
Valt me nog tegen wat de km prijs is met gas icm de hogere mrb. Had verwacht dat het goedkoper zou zijn. Maar hoe dan ook, je rijdt wel in een tank
Is natuurlijk nogal afhankelijk van hoeveel je rijdtquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik ben jaarlijs 2,5k goedkoper uit dan met benzine. Niet dat ik deze auto ooit op benzine zo kopen, maar toch
Vergeleken met mijn vorige auto, een Swift uit '99, zit ik een paar euro goedkoper. Het verschil in luxe is me echter veel meer waard.
Ik rij wel met iets hogere bandenspanning, als dat is wat je bedoelt. Rondom 2.5 en 2.7 bar voor/achter. Dan stuurt ie het best en is inderdaad het verbruik niet zo slecht... Als ik met 2.0 bar rondom rij, is het verbruik denk ik zeker 10 procent slechter.quote:Op vrijdag 22 december 2017 17:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Pas jij ook de bandenspanning aan op de aanwezigheid van de gastank? Scheelt bij mij wel wat op het verbruik.
Ja, dat bedoelde ik. Ik vroeg het omdat je denk ik iets minder zuinig rijdt dan ik, en mijn verbruik is er echt door gedaald zonder dat ik grip verloor. Heb ook een automaatje, wel een normale turbo.quote:Op vrijdag 22 december 2017 20:18 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik rij wel met iets hogere bandenspanning, als dat is wat je bedoelt. Rondom 2.5 en 2.7 bar voor/achter. Dan stuurt ie het best en is inderdaad het verbruik niet zo slecht... Als ik met 2.0 bar rondom rij, is het verbruik denk ik zeker 10 procent slechter.
Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:16 schreef Charged het volgende:
Dacht het niet,dunnere cylinderwanden maar ben er niet helemaal zeker van.
Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.quote:Op zaterdag 23 december 2017 10:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij zit het verschil in cylinderwanden alleen tussen de atmosferische blokken, de low pressure- en high pressure turbo's, niet in welke model de motor gebruikt wordt.
Edit,geen idee hoe het zit met de 2004 2.4 versie.quote:Op zaterdag 23 december 2017 12:48 schreef Charged het volgende:
[..]
Voor zover ik me heb laten vertellen door onze monteur (Dirk op het 850 forum) is het blok van een atmosferische roffel nagenoeg gelijk als een 2,5 t. Een T-5 of een R is idd anders en beter.
Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.quote:Op vrijdag 22 december 2017 13:00 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
komt vanzelf, ooit ben je het middeleeuwse zat van de X70 classic en de 850.
de N heeft echt heerlijke stoelen, een fatsoenlijk geluid systeem, regensensor, CanBus etc etc etc.
S60 vind ik zelf ook niks, heb alleen de v70n en S80 gehad, s60 vond ik het net niet.quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:00 schreef Charged het volgende:
[..]
Een N zou ik inderdaad nog overwegen,een NN niet meer.
Ach we gaan het vanzelf wel zien..een mooie E39 of Saab 9.5 sla ik ook niet af.
Mijn schoonvader heeft een S60 die we regelmatig voor de deur hebben staan als hij weer een tijdje op wintersport is maar ik kan daar niet aan wennen.
Ik heb de ruimte qua zit wel maar het is allemaal...mja..misschien te nieuw of zo?
Anyway,aankomende dinsdag een kijken naar de V90 T5 van mijn zwager..als die S60 al te nieuw voor me is zal die V90 helemaal lachen worden.
Gek genoeg vind ik de V60 D6 hybrid van mijn baas wel weer heerlijk om te rijden.
Ben erg benieuwd hoe deze motoren het doen op LPG. Je hoort altijd verhalen dat het met de moderne motoren een lastig verhaal is, maar dat komt meestal niet uit de praktijk.quote:Op vrijdag 29 december 2017 16:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
V70 diesel de deur uitgedaan en een V70 T4 automaat 2012 op gas
Hadden ze die in Nederland ook maar gekochtquote:Op vrijdag 29 december 2017 15:50 schreef lolcat8811 het volgende:
Belgische snelwegpolitie koopt 121 Vovo's V90 (320pk, 76.000 euro/stuk)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.hln.be/nieuws(...)agen-eruit~a88986bf/
Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.quote:Op donderdag 4 januari 2018 22:33 schreef cofi het volgende:
Een apart topic openen lijkt me een beetje overdreven, dus gooi hier mijn vraag even neer:
In mijn v50 uit 2004 heb ik standaard xenon verlichting. Nu valt 1 van mijn lampen sinds vanmorgen na verloop van tijd uit.
Daarnaast vind ik de lichtopbrengst ronduit slecht. De standaard lampen in de oude Corsa van mijn vriendin leveren veel meer licht in het donker.
Ik wil de xenon lampjes dus gaan vervangen, maar welk type kan ik het beste gebruiken? Standaard zit er geloof ik 4300k in; leveren 6000k lampen meer licht op? Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het daarnaast mogelijk zelf de lenzen te reinigen, of beschadig je de boel daar alleen maar mee?
Dank alvast!
Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).quote:Op vrijdag 5 januari 2018 11:46 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als het goed is zitten er Hella E55 projectoren in, bekend dat de bowl's als een malle slijten, nieuwe lampen helpen een hoop maar zal nooit zoals nieuw worden, vervangen door evoX-R projectoren (die bizar goed zijn trouwens) of accepteren zoals het is.
Lenzen schoonmaken zal niet veel helpen helaas.
Edit; net voor de zekerheid gecheckt, zitten single xenon projectoren in, merk en type onbekend.
in het algemeen slijten de bowl's na zoveel branduren, kost je een hoop output, zelfde geld voor de xenon pitten zelf.
wellicht als je de lampen vervangt heb je weer een bak licht, zo niet dan zijn de bowl's op. Lenzen gebeurd over het algemeen nooit wat mee, ook niet mega dof worden oid.
Lenzen zijn vaak dof, clear lenses zie je niet vaak.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 00:37 schreef cofi het volgende:
[..]
Dank je voor je reactie. Domme vraag wellicht, maar wat zijn bowls? De lenzen in de lampen zien er wel wat dof uit (totaal niet helder als de lampen aan staan).
Sowieso moeten de kunststof kappen (die voor alle lampen zitten) een keer gepolijst worden.
Zoals ik de constructie zie:
Lamp —> lens —> kunststof kap
Das makkelijk gezegd maar als man, 24 jaar, nul schadevrije jaren betaal ik 64 euro per maand voor WA voor mijn autoquote:Op zaterdag 13 januari 2018 08:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarom, minimaal WA met beperkt casco verzekerd zijn...
Al weet ik niet of het uitmaakt wat de oorzaak is.
Gelukt?quote:Op zaterdag 13 januari 2018 17:21 schreef racerdkb het volgende:
Ze gaan bij dat sloop maandag dat raampje voor me er uit "zagen" (met een ijzerdraadzaag of iets dergelijks) en dan pik ik hem op voor ¤35-45.
Dan een garage vinden waar ze hem voor me in willen vorken, denk dat dat niet al te lang duurt als je er ervaring mee hebt.
Heb wel dat raam maar nog geen garage kunnen vinden die op korte termijn kan helpen Maak wel een afspraak voor volgende week, de acht lagen tape die momenteel als raam fungeren houden het aardig goed uit, ondanks de storm en regen.quote:
Naast dat poedercoaten of natlakken kan je ook nog "plastidip" overwegen. Ik heb er geen ervaring mee maar schijnbaar is het een goedkope en laagdrempelige (tussen)oplossing.quote:Dan heb ik ook nog een vraag. Momenteel staat mijn bolide op de winterbandjes. Reden hiervoor is niet eens het extreme weer deze winter, maar meer dat mijn zomervelgen opgeknapt moet worden. Ik wil dit nu in gang gaan zetten, alleen twijfel ik of ik ze het best kan laten poedercoaten of natlakken. Beiden hebben voor- en nadelen;
Heb je morgen een uitdaging met de code oranje Ben benieuwd naar hoe het afloopt. Keep us posted!quote:Op woensdag 17 januari 2018 23:02 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Heb wel dat raam maar nog geen garage kunnen vinden die op korte termijn kan helpen Maak wel een afspraak voor volgende week, de acht lagen tape die momenteel als raam fungeren houden het aardig goed uit, ondanks de storm en regen.
[..]
Naast dat poedercoaten of natlakken kan je ook nog "plastidip" overwegen. Ik heb er geen ervaring mee maar schijnbaar is het een goedkope en laagdrempelige (tussen)oplossing.
http://www.auto-spuiten.nl/velgen-spuiten-met-plasti-dip/
https://plastidip.nl/faq
Google zoeken naar plastidip velgen
sterkte, merkte je 't zelf ook als in "minder vermogen? "quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:25 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vandaag mijn C30 1.6D uit 2009 naar de garage gebracht voor een APK en een brandend motormanagement lampje. 2 van de 4 dieselinjectoren blijken lek, 410 euro per stuk
Auw! Sterkte!quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:25 schreef Noisecontrollers het volgende:
Vandaag mijn C30 1.6D uit 2009 naar de garage gebracht voor een APK en een brandend motormanagement lampje. 2 van de 4 dieselinjectoren blijken lek, 410 euro per stuk
Nee merk eigenlijk niets van minder vermogen, alleen af en toe een diesellucht in de auto bij het stilstaan en een wat hoger verbruik (5.4/100 km t.o.v. 4.8/100 km eerst). Maar dat kan ook gewoon aan een wat zwaardere rechtervoet de laatste tijd liggen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 21:32 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
sterkte, merkte je 't zelf ook als in "minder vermogen? "
Thnx.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:46 schreef IrishBastard het volgende:
Denk ik ook. Bekend kwaaltje ook, die contacten slijten Kun je wel fixen met andere unit (ook door de drukcontacten over te zetten)!
Wheeltrim in Nijkerkquote:Op woensdag 17 januari 2018 20:22 schreef cofi het volgende:
[..]
Weet iemand toevallig ook een goede spuiterij / coaterij in de omgeving Utrecht? Naast opnieuw lakken, moeten er ook stoeprand schades opgeknapt worden.
Dank alvast!
Thnx! Offerte aanvraag is de deur uitquote:Op zondag 21 januari 2018 05:22 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Wheeltrim in Nijkerk
http://wheeltrim.nl/
Ik vraag me alleen af of er niet allemaal van dat volvo-forum tuig komt. Simpel volk dat :’)quote:Op donderdag 8 februari 2018 16:02 schreef Charged het volgende:
https://www.facebook.com/events/161488814638353/
Ik denk dat ik wel ga,vorig jaar zou het best een goede opkomst geweest zijn.
Iemand er geweest afgelopen editie?
Heb ik jou niet een keer gemeet in Nijmegen toen je een 960 had?quote:Op vrijdag 9 februari 2018 07:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of er niet allemaal van dat volvo-forum tuig komt. Simpel volk dat :’)
quote:Op vrijdag 9 februari 2018 07:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of er niet allemaal van dat volvo-forum tuig komt. Simpel volk dat :’)
11 landen of zoiets? Ik zie het iig wel zitten.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 12:51 schreef mithrandirrr het volgende:
Volvo treffen is echt een erg tof evenement. Afgelopen jaar waren er meer dan 1500 volvo's!
Nope haha, ik ben een keertje naar zo'n meeting geweest, bij dat vliegveld in Soest.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 08:32 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Heb ik jou niet een keer gemeet in Nijmegen toen je een 960 had?
Dan kan ik deze neerbuigende houding prima plaatsen namelijk
Erger jij je niet stuk als je die facebookpagina opent?quote:
Oh ok. Eens in de OP kijken welke mafkees dat ook weer was In mijn PM box kon ik het niet vinden in ieder gevalquote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:25 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nope haha, ik ben een keertje naar zo'n meeting geweest, bij dat vliegveld in Soest.
Alleen maar van die vage kerels daar
Neh,ik kijk meer naar de foto's van de opkomst van afgelopen jaar,geeft me meer een indruk wat ik kan verwachten,snap daarom je reactie niet echt.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:25 schreef Hyman het volgende:
[..]
Erger jij je niet stuk als je die facebookpagina opent?
Tja..als het werkt..mooi is idd anders maar esthetisch is niet echt van belang lijkt me.quote:Op zondag 18 februari 2018 10:27 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, dat zijn lelijke hokken
https://autorai.nl/volvo-xc90-ambulance-nederland/amp/
[ afbeelding ]
Kijk, dat zijn de standen Wat is het voor v70? 2.5 20v?quote:
10v op G3 vanaf 70+km. Bouwjaar '99quote:Op dinsdag 6 maart 2018 19:09 schreef cofi het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de standen Wat is het voor v70? 2.5 20v?
Netjes! Still going strong?quote:
Waarom haalt de 20v het miet? Kwaliteit of rij je gewoon te weinig daarmee?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 19:15 schreef Charged het volgende:
[..]
10v op G3 vanaf 70+km. Bouwjaar '99
De 20v T van mij gaat deze stand echt niet halen. Staat pas op 385 en een beetje op benzine,bwjr '97.
Heb er sinds een jaar 1. Voortreffelijke wagen; vooral als je een 5 cilinder paktquote:Op dinsdag 6 maart 2018 19:17 schreef murp het volgende:
Oe, binnenkort wil ik mijn eerste Volvo kopen
Die v50 dingen vind ik zooooo mooi
Op zich wel..LPG pomp heeft een revisie nodig en de rubbers van de achterwielophanging zijn niet lekker meer,dat is nogal een operatie.Pomp valt mee,250 Euro reviseren ze hem aan huis met garantie,daar is niks van te zeggen.quote:
Te weinig voor dat soort auto..10 km per dag woon/werk verkeer en heel af en toe 's weekends een paar ritjes. Is niet gezond voor zo'n ding.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 19:49 schreef cofi het volgende:
[..]
Waarom haalt de 20v het miet? Kwaliteit of rij je gewoon te weinig daarmee?
ANWB verkoopt die. Overigens zelf heel vaak in UK geweest maar nooit met stickers. Volgens mij is het niet verplicht als je de tegenliggers niet verblindt.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Het was even zoeken zonder de zoekfunctie op FOK... maar toch gevonden
Vraagje, we gaan naar Engeland en nu lees ik dat afplakken van de koplampen verplicht is, weet iemand of die stickers ergens verkocht worden want als ik even zoek kom ik op een of andere bijzondere vorm uit die in de verste verte niet lijkt op de reguliere afplakstickers (Volvo V40 2015, gewone halogeenlampen)
Hij heeft nog een heel auto leven te gaan dus!?quote:
Klinkt goed! 2007, is dat voor of na de facelift? Heb je misschien foto’s? Gewoon nieuwsgierigquote:Op vrijdag 8 juni 2018 06:43 schreef murp het volgende:
[..]
een summum uit 2007. 1.8 benzine. Echt een prachtding!
2.4 benzine met 170 pkquote:Op vrijdag 8 juni 2018 00:03 schreef cofi het volgende:
Hij heeft nog een heel auto leven te gaan dus!?
Wat voor blok?
quote:
is het die ene die je uit Zeeland wilde halen?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:43 schreef murp het volgende:
[..]
hijs van november 2007. Voor de rest niet zo veel verstand van auto’s
ja!quote:Op vrijdag 8 juni 2018 13:37 schreef racerdkb het volgende:
[..]
is het die ene die je uit Zeeland wilde halen?
Die hele zeldzame?quote:
Hele fijne motorquote:
Dank je voor je bericht. Vooral dat schoon maken met watjes en alcohol is een goede. Glassex leek mij al wat twijfelachtig.quote:Op donderdag 14 juni 2018 22:18 schreef IrishBastard het volgende:
Heb dit op Volvo-Forum volgens mij wel gelezen. Werd toen aangeraden met alcohol en wattenstaafjes te werken, niet te hard poetsen
Lenzen zijn gewoon glas en moet dus geen kwaad kunnen. Ik kon er iig bij mijn V70 niet bij komen
quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sinds een tijdje mag ik in deze rondhobbelen. Is geen straf.
[ afbeelding ]
Een echte R??quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sinds een tijdje mag ik in deze rondhobbelen. Is geen straf.
[ afbeelding ]
Jup, tenzij er andere remmen onder geknutseld zijnquote:
Ayup.quote:
Gobi. Mooi combo.quote:Op donderdag 26 juli 2018 20:52 schreef IrishBastard het volgende:
Blijven stoere bakken! Wat voor kleur interieur heb je?
Mooi ding!quote:
De rest van de auto word je ook niet blij van hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:58 schreef Gummiebeer het volgende:
Morgen ff proefritje maken in een 2002 V40. 1.8,gelukkig geen gdi!
In ieder geval beter dan een Suzuki Wagon r+quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:58 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
De rest van de auto word je ook niet blij van hoor
Die V40 is niet echt volvowaardig
Leuke bak maar ik wil geen diesol, vinden m'n motoren niet leukquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:23 schreef IrishBastard het volgende:
Geen idee, hou de rest van de advertenties niet bij
En een forumprijsje kan natuurlijk altijd
Kun je beter een V70 kopenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:17 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
In ieder geval beter dan een Suzuki Wagon r+
Motor met het zonnetje, V70 bij een buitje en in de kou. Prima toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:18 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Leuke bak maar ik wil geen diesol, vinden m'n motoren niet leuk
bullshit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:58 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
De rest van de auto word je ook niet blij van hoor
Die V40 is niet echt volvowaardig
Naar gekeken maar ik vind persoonlijk in mijn bescheiden mening ¤78 per maand mrb iets te ver gaan.quote:
145 voor een V70 diesel in Utrechtquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Naar gekeken maar ik vind persoonlijk in mijn bescheiden mening ¤78 per maand mrb iets te ver gaan.
Denken dat je er bent met ¤78quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:14 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Naar gekeken maar ik vind persoonlijk in mijn bescheiden mening ¤78 per maand mrb iets te ver gaan.
Nou ja, je mag er in ieder geval Utrecht nog mee inquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:28 schreef Maegrim het volgende:
[..]
145 voor een V70 diesel in Utrecht
Is een eitje om zelf te doen, wel even op bokken of zo zetten. Heten endlinks of stabilisator stangetje/stokje. Kijk even op misterauto.nl, die hebben dat sowiesoquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ja, heb niet onder de auto gehangen toen we hem kochten. Hopelijk is het alleen een beetje roest aan de oppervlakte.
Anders wellicht maar even op zoek naar van die oprij blokken. Sowieso niet verkeerd om een setje te hebben.
Weet je toevallig een goed adres / website voor losse onderdelen hiervoor? Kan tot nu toe alleen hele sets a 500 euro vinden. Zo te zien heb ik alleen dat verbingsstukje richting de ophanging nodig?
De laatste keer dat ik mijn 4 komkommers gebruikte om aan de auto te klussen hielp het niet veelquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:24 schreef daNpy het volgende:
Zonder brug is het, als het kan, gewoon ruk omdat je er niet goed bij kan.
Het beste is een 4 komkommer omdat je ze in positie moet monteren met de "wielen op de grond".
Ziet er wel roestig uit van onder trouwens.
Autocorrect die woorden de hele tijd verandertquote:Op zondag 12 augustus 2018 09:27 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik mijn 4 komkommers gebruikte om aan de auto te klussen hielp het niet veel
Kan op de foto niet goed zien hoe erg het is, het is alleen nogal bruin. Kan ook door de foto komen natuurlijk, maar het viel me op.quote:Zo roestig is dit trouwens niet hoor, voor een auto van 2002. Vooral die endlink is er slecht aan toe, die dragende delen hebben alleen wat vlieg roest. Zal jouw auto ook echt wel hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |