quote:
Op maandag 14 november 2016 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:[..]
Nee, volgens mij ging het om bewegen in de remzone, dan maakt het volgens mij niet uit of de coureur daadwerkelijk remt, het gaat namelijk vooral om de achterligger. Die moet dan ook remmen en sturen tegelijk en dat beheerst niet iedereen even goed. Verstappen wel en die gooide zo op het allerlaatst de deur nog even dicht, Vettel gooide helemaal geen deur dicht, die remde lichtjes schuin aan, waarna hij bij het insturen Ricciardo wat kon afknijpen. Al die dingen waarom het onveilig zou zijn speelden daar helemaal niet. Maar ja, als je net een verse regel hebt gemaakt waarvan mensen zouden kunnen zeggen dat die van toepassing is op deze situatie, heb je weer een boel gedoe als je het laat gaan. Dus dan is Vettel bestraffen alweer de makkelijke weg.
Vettel deed precies hetzelfde als wat Verstappen deed, namelijk
van je lijn af gaan in de remzone. En dat mag tegenwoordig niet meer (mede dankzij Vettel), dus terecht bestraft.
quote:
Hamilton komt er ook altijd mee weg, maar het mag gewoon niet. Volgens mij moet je de ander nog ruimte laten als hij er maar een halve wagenlengte naast zit, nu lag Vettel marginaal voor.
Ook hier zit je imho fout. Dat staat nergens in de regels. Maar de regels van de FIA zijn zo algemeen opgesteld dat er genoeg ruimte voor interpretatie is, dus beroep ik mij op de
rules of racing. En die zeggen dat als de aanvaller meer dan halverwege langs de verdediger is op de apex, hij recht heeft op de racing lijn. Bij Vettel vs Alonso was Vettel de aanvaller die er meer dan halfweg voor zat en bij Verstappen vs Vettel was Verstappen de aanvaller die meer dan halverwege voor zat. Behoorlijk consequent dus.
quote:
In this case, the attacker is definitely more than halfway past the defender at the apex. The attacker has the right to the racing line. A collision at the apex is entirely the fault of the defender.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward