abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:08:41 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166242765
O+ Welkom in Zwangerschap en Geboorte! O+

23 oktober: *** Burdie & webspider ***

3 november: snoenk (meisje)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (Savvy.)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83
15 april: Theeleuter
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0
14 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.



[ Bericht 4% gewijzigd door SQ op 31-10-2016 14:37:07 ]
KuikenGuppy
pi_166242830
Hee Burd, jij zou toch in het vorige topic bevallen?! :@
pi_166242872
Dan dit topic maar Burdie :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166242881
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:59 schreef Cygne het volgende:
Ik heb nu, na de misselijkheid eigenlijk geen klachten. Ik vind dat zwanger zijn eigenlijk wel tof. Al weet ik niet hoevaak ik nog zo'n icsi-pgd traject in ga. Natuurlijk zwanger worden is eigenlijk geen optie meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heftig, en logisch dat het je wel zwaarder valt nu toch :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166242944
Cygne :*
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:20:25 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166242986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:14 schreef tombolafan het volgende:
Dan dit topic maar Burdie :+
Als jullie anderhalve week kunnen doen over één topic, prima :+.
Ik ga er eigenlijk niet van uit dat deze baby veel eerder komt dan kuiken (42w).
KuikenGuppy
pi_166243103
Heftig cygne :*
pi_166243218
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als jullie anderhalve week kunnen doen over één topic, prima :+.
Ik ga er eigenlijk niet van uit dat deze baby veel eerder komt dan kuiken (42w).
okee, als iedereen even in een pm/dm naar mij stuurt wat ie wil posten dan wijzig ik steeds deze post en zet t erbij, dan kan Burdie in dit topic bevallen :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166243351
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

okee, als iedereen even in een pm/dm naar mij stuurt wat ie wil posten dan wijzig ik steeds deze post en zet t erbij, dan kan Burdie in dit topic bevallen :7
quote:
Burdie: ok 8-)

Allemachtig, doe ik zelf quoten ipv wijzigen _O- _O- |:( |:( :'( :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166243410
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

okee, als iedereen even in een pm/dm naar mij stuurt wat ie wil posten dan wijzig ik steeds deze post en zet t erbij, dan kan Burdie in dit topic bevallen :7
_O-
pi_166243572
Go Burdie go ;)

En wat vervelend Cygne, sterkte!

Ik(manlief ookt rouwens) wilde altijd 3 kinderen, dus lijk daar nu toch echt goed naar op weg te zijn :) Huis heeft 4 slaapkamers en als auto hebben we een peugeot 5008. Past prima op de achterbank!
Zo nu en dan voel ik ineens iets dat niet op darmengerommel lijkt. Zou het? O+
pi_166243828
Echt hoor ik kap met koken deze zwangerschap :X
Voor de zoveelste keer zwart geblakerd vlees |:(
pi_166244049
:D misschien is het een teken dat je vegetariër moet worden :+
pi_166244140
Ik laat alles aanbranden deze zwangerschap :')
pi_166244201
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:01 schreef Theeleuter het volgende:
Zo nu en dan voel ik ineens iets dat niet op darmengerommel lijkt. Zou het? O+
Oeh, heb ik ook! Denk toch echt wel dat ik frummel voel, heb het nu al een paar keer gehad.

Cygne: sterkte de komende weken, pittig hoor! :*
pi_166244275
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:42 schreef BlueEyes het volgende:
Ik laat alles aanbranden deze zwangerschap :')
Geheelonthouder is geen optie hè :')

Dan maar aan de *ping* :+ ( :r :Y) )
pi_166244295
Cygne, sterkte :* Als het te veel voor je is geef dat dan aan hè

Logi, 'fijn' dat er een verklaring is voor je bloedverlies maar idd geen geruststellende reden. Blijven ze het monitoren?
pi_166245012
Ik heb laatst zelfs boerenkool aan laten branden ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166245248
Dat is best knap tombolofan! ;)

Ik baal verschrikkelijk!!! Omdat wij in een flat wonen, zette ik mijn moeders voor moedersflessen altijd in de schuur. Briefje met huisnummer op de deur, deur niet op slot, is 8 weken lang goed gegaan. Vandaag kwamen ze voor het laatst en toen ik thuiskwam zag ik de schuurdeur al open staan. Fiets van man weg. Shitzooi!! Of de chauffeur de deur niet goed heeft dicht gedaan of dat iemand zo brutaal was om het te proberen weet ik niet, maar baal echt. En we wisten dat dit risico er was, fiets was ook niet heel duur, maar toch! Mocht er een tweede komen en mochten we dan nog hier wonen dan doe ik dus écht niet meer mee.
pi_166245321
Jullie zijn lief! O+

Vanmiddag had ik de kinderen van schoonzus. Man was ook vroeg thuis dus we zijn lekker even de stad in geweest en een pakje voor baby gekocht. O+
pi_166245416
Cygne. :*

Ik wilde altijd twee kinderen, waarschijnlijk omdat dat ook gewoon mijn eigen situatie thuis en dus bekend/veilig was. Nu speelt de gedachte van drie wel eens maar dan moeten we verhuizen (ook hier maar twee slaapkamers en redelijk weinig bergruimte) en een nieuwe auto. Verder klinkt het sowieso minder praktisch dan twee, maar het lijkt me wel erg leuk, al die interactie. Sowieso vond ik de eerste +/- 10 weken zwanger zijn echt een enorme ramp met al een dreumes in huis. :X We zien wel verder als baby2 minstens 2 jaar is, die luxe hebben we aangezien we nog jong zijn en het zwanger worden ons oneerlijk genoeg makkelijk af lijkt te gaan.
pi_166245669
Ik kom uit een gezin van drie. Mijn zus en broer zijn 13 en 10 jaar ouder. Flink leeftijdsverschil maar ik vond het altijd wel tof, ik mocht vaak mee op uitjes en was heel jong al tante.

Ik vind het supertof om te zien om hoe de dochters van mijn zus op dezelfde manier bij mijn zwangerschap betrokken zijn als ik destijds bij de zwangerschap van zus. O+ Kindjes van schoonzus ook, maar die zijn iets jonger. Net ook bij de Hema toen we de kleertjes gingen afrekenen. 'Dat is voor ons neefje! *) O+ '. _O-
pi_166246613
Cygne, sterkte! En wat leuk van je nichtjes!

Logi, het lijkt me ook lastig zo, met het bloedverlies. Wel gelukkig steeds de bevestiging dat het verder goed gaat, maar echt onbezorgd is het niet zo. Sterkte ermee!

Burdie, gaat het goed met je? Heb je er nog vertrouwen in? Het klinkt alsof je hebt geaccepteerd dat het weer een latertje wordt. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166246813
Jemig Gogo, wat een domper -O- Wat ga je nu doen voor de resterende weken?

Wat lief van je neefjes/nichtjes O+ Mijn nichtje van 14 vindt het ook het einde dat we weer een kindje krijgen. Ze komt morgen voor het eerst oppassen. Wel met m'n broer want ook op bed leggen enzo, maar volgens mij kan ze dat al best :)

Franny, nog een _O- voor die bezorgde leerlingen van je :D Wordt het nog een uitdaging voor school om de lessen van de 3 zwangeren op te vangen?

Ik ga zo heerlijk naar de kapper O+ En vriend is weer thuis *O* dus ik doe vannacht m'n oordoppen in, zo'n hoestende peuter is niet goed voor m'n nachtrust :N
pi_166247003
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef Fazzoletti het volgende:

Franny, nog een _O- voor die bezorgde leerlingen van je :D Wordt het nog een uitdaging voor school om de lessen van de 3 zwangeren op te vangen?

Ik ga zo heerlijk naar de kapper O+ En vriend is weer thuis *O* dus ik doe vannacht m'n oordoppen in, zo'n hoestende peuter is niet goed voor m'n nachtrust :N
Voor mijn vak is vervanging vinden geen probleem.; genoeg docenten en we hebben ook een goed netwerk, dus dat komt vast goed. Maar er is ook een wiskunde docente bij en dat zal misschien wat lastiger zijn.

Hoestende peuter, dat is inderdaad niet fijn. Geniet even van je rust!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166249106
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Jemig Gogo, wat een domper -O- Wat ga je nu doen voor de resterende weken?
Het was de laatste keer, ze kwamen alleen nog flessen ophalen. Anders had ik het stopgezet.

Veel plezier bij de kapper. En slaap lekker vannacht. ;)
pi_166253296
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:54 schreef Gogo83 het volgende:
Dat is best knap tombolofan! ;)

Ik baal verschrikkelijk!!! Omdat wij in een flat wonen, zette ik mijn moeders voor moedersflessen altijd in de schuur. Briefje met huisnummer op de deur, deur niet op slot, is 8 weken lang goed gegaan. Vandaag kwamen ze voor het laatst en toen ik thuiskwam zag ik de schuurdeur al open staan. Fiets van man weg. Shitzooi!! Of de chauffeur de deur niet goed heeft dicht gedaan of dat iemand zo brutaal was om het te proberen weet ik niet, maar baal echt. En we wisten dat dit risico er was, fiets was ook niet heel duur, maar toch! Mocht er een tweede komen en mochten we dan nog hier wonen dan doe ik dus écht niet meer mee.
Ik woon denk op een flat tot voor kort. Ik moest perse thuiszijn als de chauffeur kwam want ze mochten geen flessen etc meer zomaar van de stoep/gallerij etc halen. Schuur hier was geen optie I.v.m beveiligde deuren. Ben blij dat de periode achter de rug is want als je die bezorger mist (geen tijdsindicatie) zit je nog 2 weken langer met die volle flessen.. Ik voelde me verplicht vanwege icsi maar denk niet dat ik het nog een keer doe.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_166256178
Snap ik Sam! Voor ons was thuisblijven ook geen optie, ze konden maar op één dag per week op komen halen en dat is voor ons allebei een werkdag. Een volgende keer doe ik het alleen als ik dichtbij een depot woon ofzo.

Vandaag alweer 17 weken! Tijd vliegt! *O*
pi_166256272
Jeetje Gogo! Wat ongelooflijk zonde! Ookal is het een goedkope fiets, dan nog. Weg is weg :(
Ik kon ze gewoon bij de voordeur zetten. Ik heb geen voortuin alleen een betonnen overkapping. Altijd bang geweest dat iemand met de flessen aan de haal zou gaan. :@
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:09:09 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_166257609
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 08:23 schreef Hilzillah het volgende:
Jeetje Gogo! Wat ongelooflijk zonde! Ookal is het een goedkope fiets, dan nog. Weg is weg :(
Ik kon ze gewoon bij de voordeur zetten. Ik heb geen voortuin alleen een betonnen overkapping. Altijd bang geweest dat iemand met de flessen aan de haal zou gaan. :@
en dan hebben ze acht flessen pis? Ik zou me daar weinig van aantrekken ;) tenzij ze die tegen mijn ramen leeggooien natuurlijk. Liever m'n pis dan mijn fiets - no way dat ik mijn schuur onafgesloten laat aan een openbare weg omwille van wat flessen plas...
Balen gogo, maar idd, dat gebeurt je geen tweede keer! Waarom had je eigenlijk dat briefje hangen? Je kunt toch instructies voor de chauffeur aan die mevrouw meegeven?
disclaimer
pi_166258155
Wat balen van de fiets, Gogo! Wel lekker dat MvM nu klaar is.

En wat verdrietig, Cygne... Wij hebben in de afgelopen maanden twee begrafenissen gehad van mensen relatief ver weg. Maar ik was daar zo van van de leg, terwijl ik best een koele kikker ben. Hormonen maken je soms echt kwetsbaar, pas goed op jezelf.

En alle kwaaltjes beginnen echt steeds eerder! Woensdag lopend boodschappen gedaan met wandelwagen met peuter erin. Daarna naar school, maar dat was gewoon al teveel, steken onderin m'n buik. En ik ben pas 25 weken. Veel blijven fietsen, hopelijk lukt dat weer tot 40 weken... (wtf, 25 weken :o )

Burd, hoe ist vandaag?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:49:09 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166258398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:35 schreef marel88 het volgende:
Burd, hoe ist vandaag?
't Gaat, ik ben verdrietig (rothormonen :')) en zit daardoor erg in mijn coconnetje.
KuikenGuppy
pi_166259077
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]


[..]

Allemachtig, doe ik zelf quoten ipv wijzigen _O- _O- |:( |:( :'( :+
_O-

I'm not halping *)
pi_166260541
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Gaat, ik ben verdrietig (rothormonen :')) en zit daardoor erg in mijn coconnetje.
:*
pi_166261437
Wat balen, Gogo!

Burdie :*

Ik doe nog maar eens een babywasje O+ Met het lichte risico dat ik het tegen de 40 weken nog eens wil wassen :P
En weer prima controle vanochtend. Nog altijd in stuit. Ik ben er echt stellig van overtuigd dat ze niet zelf gaat draaien, maar we zien wel. :)
pi_166261531
Helio al aan de babywas :o
Ik moet nog sorteren en alles :')
pi_166261665
Dat lijkt me ook logischer eigenlijk met deze termijn hoor. Sorteren wilde ik ook eigenlijk vooral doen, maar zo er mee bezig zijn betekent dan opeens weer dat het ook lekker ruikend de kast in moet :@

Overige nesteldrang heb ik jammer genoeg helemaal niet :P
pi_166262410
Burd :*

Gogo, wel extra zuur dat het dus weken is goed gegaan en net de laatste keer niet -O- Stomme mensen die zomaar fietsen pikken :(

Ik heb dit keer helemaal niet meegedaan met mvm, had er gewoon geen zin in :@ Vorige keer wel dus dan heb ik eigenlijk mijn goede daad toch al verricht :+

Babykleertjes sorteren heb ik ook al gedaan. Al denk ik dat dat over 10/20 weken nog een keer moet. Ik kan maar van zo weinig dingen afscheid nemen :')
pi_166262734
Wat naar Gogo. Ik heb met net aangemeld bij MvM....Ik ben benieuwd hoe dat praktisch gaat lopen.

Bij mij is alles goed. Deze week de eerste echo gehad en de intake bij de VK. Baby ligt goed en we hebben een hartje gezien. O+ . Vandaag ben ik 9 weken zwanger. Mijn bloeddruk is erg laag (80/55), wat verklaard waarom ik me vaak zo ellendig voel. Ook mijn benauwdheid kan hier vandaan komen. Ik kan hier weinig aan doen, maar vind het fijn dat ik nu een verklaring heb.
Selvaria, wat jij zegt van een dreumes in combinatie met een beginnende zwangerschap kan ik wel beamen... Ik vind het zwaar, maar ben ook enorm gelukkig.

Sterkte Burdie met de laatste loodjes.
pi_166262875
Ik heb kans op eerder ingeleid worden maar ik heb met m'n 31 weken nu echt nergens last van aan nestel-, bestel-, was- of watdanookvoordrang.
Ik denk dat dit gevalletje truisvogelen is.
En het komt denk ik ook doordat de babykamer nog niet vordert door het ziekzijn en het jongetje dat we rond hebben lopen waardoor vriend in zn uppie er ook niet aan toe komt.

Maar even on the bright side ook, heb vandaag na bijna 4 weken in een clusteraanval te zitten eindelijk het gevoel dat ie afzakt *O*
pi_166263276
Besteldrang heb ik wel, maar ik weet niet wat ik zou moeten bestellen en heb icm hyperdepieperdreumes ook geen tijd om rustig naar iets op zoek te gaan, dus gaat nog goed op het moment. :+

Burd en Blue. :*

Bah Gogo, hoe moeilijk is het nu om met je handen van andermans spullen af te blijven?

Vandaag weer een sticker van de vk gehad, gaat lekker allemaal. *O* Ook weer een verwijzing voor bloedprikken (voor de 30 weken) en een groeiecho voor rond de 30 weken, die deze zwangerschap itt de vorige keer nog geen 2 jaar geleden ineens standaard blijkt te zijn. :? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan, babyspieken is leuk, maar ik groei goed en mijn kleine breakdancer is altijd actief aanwezig, dus ik twijfel nog even verder.
pi_166263309
Oh dat is fijn, Blue! Wat moet dat zwaar zijn zeg, ik vind het knap hoe je je erdoorheen slaat.

Ach, babykamer hoeft ook niet af te zijn als de kleine de eerste tijd bij je op de kamer ligt? En verder kun je de andere zaken natuurlijk in een dag of twee wel regelen. Ik kan me niet voorstellen dat io me er erg druk over ga maken allemaal, al weet je dat met de hormonen maar nooit.

Ik had voor en tijdens de lunch onverwachte gesprekken met mentorleerlingen waardoor ik niets kon eten. En dat is niet handig ivm misselijkheid en duizeligheid en dus heb ik tijdens de les daarna een broodje en gevulde koek weg zitten werken. "Dat doet u voor de baby he mevrouw?" Ja, jongens, dat moet echt allemaal voor de baby. ☺️😁
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166263428
Haha Franny, herkenbaar. "Jongens, ik ben weer even weg, maar met een minuutje ben ik er weer hoor, komt goed toch?" "Ach mevrouw, is het weer zo ver?" als ik weer eens dringend moet plassen tijdens de les. :D
pi_166263499
Ik zei het vanmorgen nog tegen Sq; het voordeel van een hoog liggend kind, je kan de hele nacht doorslapen zonder 10 keer je bed uit te hoeven om te plassen :')
pi_166263541
Mag ik hier weer bij? :@

Heb me met 13 weken geloof ik hier ook gemeld maar het zo druk gehad dat ik het topic, FOK überhaupt helemaal vergeten ben.

Ik ben vandaag 29 weken zwanger van een jongetje.
Vorige keer was iedereen heul ver in de zwangerschap nu ben ik zelf al bijna aan mijn verlof toe, wat gaat het snel.
pi_166264157
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Gaat, ik ben verdrietig (rothormonen :')) en zit daardoor erg in mijn coconnetje.
Hè, wat jammer... Nog max 9 dagen, heb je al een aftelkalender boven je bed? Het komt vast gauw op gang en dan heb je een verse baby O+ :'( :*
pi_166265033
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:56 schreef Selvaria het volgende:
Besteldrang heb ik wel, maar ik weet niet wat ik zou moeten bestellen en heb icm hyperdepieperdreumes ook geen tijd om rustig naar iets op zoek te gaan, dus gaat nog goed op het moment. :+

Burd en Blue. :*

Bah Gogo, hoe moeilijk is het nu om met je handen van andermans spullen af te blijven?

Vandaag weer een sticker van de vk gehad, gaat lekker allemaal. *O* Ook weer een verwijzing voor bloedprikken (voor de 30 weken) en een groeiecho voor rond de 30 weken, die deze zwangerschap itt de vorige keer nog geen 2 jaar geleden ineens standaard blijkt te zijn. :? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan, babyspieken is leuk, maar ik groei goed en mijn kleine breakdancer is altijd actief aanwezig, dus ik twijfel nog even verder.
Ik laat ook geen echo's maken zonder goede reden. Als ze twijfelen of de baby niet te klein is, of dat er te veel vruchtwater zou zijn, dan ja. Maar standaard? Dank je de koekoek. Geen polonaise aan mijn zwangerschap met toevalsbevindingen of foute metingen. Dat zie ik net iets te vaak voorbij komen.
Overigens ook goed om te weten: groei bepalen op de hand is net zo betrouwbaar als een echo.
pi_166265079
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik laat ook geen echo's maken zonder goede reden.
Laat je wel een 20-weken echo maken, of doe je die ook niet?
pi_166265111
Ja,die hebben we weloverwogen wel laten maken.
pi_166265150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:26 schreef WupWup het volgende:
Ja,die hebben we weloverwogen wel laten maken.
Zou ik je overwegingen mogen horen?

Het is nog lang niet van toepassing hier helaas, maar sinds een vriendin haar hele zwangerschap lang alleen één keer (rond 12 weken) een echo heeft gehad, vraag ik me wel af wat de meerwaarde ervan zou zijn, behalve dat het je wellicht voor kan bereiden op ernstige afwijkingen.
pi_166265434
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dan hebben ze acht flessen pis? Ik zou me daar weinig van aantrekken ;) tenzij ze die tegen mijn ramen leeggooien natuurlijk. Liever m'n pis dan mijn fiets - no way dat ik mijn schuur onafgesloten laat aan een openbare weg omwille van wat flessen plas...
Balen gogo, maar idd, dat gebeurt je geen tweede keer! Waarom had je eigenlijk dat briefje hangen? Je kunt toch instructies voor de chauffeur aan die mevrouw meegeven?
Er zat een briefje op de deur met het huisnummer. 'De tweede van links' was niet duidelijk genoeg. :+

*G* voor de goede controles en vk-stickers!
pi_166265542
Dankje voor je reactie Wup, dat van de groei met de hand wist ik niet. ^O^

Bobby, je laatste zin was onze reden om het wel te doen. Je hebt geen 100% garantie dat het goed zit, maar het is gewoon fijn te horen dat de hersens en het hart er goed uitzien en dat ook de andere organen correct aangelegd (lijken te) zijn.

De groeiecho laten we waarschijnlijk niet doen dit keer, aangezien alles bij elke controle en echo tot nu toe in orde was.
pi_166267134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Zou ik je overwegingen mogen horen?

Het is nog lang niet van toepassing hier helaas, maar sinds een vriendin haar hele zwangerschap lang alleen één keer (rond 12 weken) een echo heeft gehad, vraag ik me wel af wat de meerwaarde ervan zou zijn, behalve dat het je wellicht voor kan bereiden op ernstige afwijkingen.
Ik draag de ervaringen van mijn werk bij me, waar we de meest ernstige afwijkingen a.h.w. verzamelen. Daar zitten er een aantal tussen die met de 20-wekenecho kunnen worden opgespoord. Ik vond dat belangrijk om bijvoorbeeld de plaats van bevalling te kiezen. Bevindingen die van minder waarde zijn of zelfs in de loop van de zwangerschap zonder betekenis blijken, zijn dan je 'risico'.
Het is en blijft een individuele afweging voor iedereen. Er is geen goed of fout hierin.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:15:34 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_166267146
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Zou ik je overwegingen mogen horen?

Het is nog lang niet van toepassing hier helaas, maar sinds een vriendin haar hele zwangerschap lang alleen één keer (rond 12 weken) een echo heeft gehad, vraag ik me wel af wat de meerwaarde ervan zou zijn, behalve dat het je wellicht voor kan bereiden op ernstige afwijkingen.
dat laatste is voor mij eigenlijk meerwaarde genoeg ;) stel je voor dat je kind een hartafwijking heeft een direct na de geboorte medische zorg nodig heeft, dan weet ik dat liever op voorhand.
Maar met de gevolgen van een casual groeiecho heb ik zelf ook vervelende ervaring. Dat doe ik dus echt niet meer.

Gogo, ik had je initiële bericht niet goed geïnterpreteerd. Ik dacht dat er op het briefje stond dat de deur niet op slot zat. Maar dat is dus niet zo. Hoe dan ook vervelend -O-

En nog even een kusje voor burd :*
disclaimer
pi_166276098
Hier worden geen standaard groei echo's gedaan. Sowieso zijn ze heel open minded over wel of geen echo's, vandaag vroegen ze of ik al wist of ik de 20 weken echo wilde, zo fijn dat dat niet perse vanzelf sprekend is.

Burdie :*

Ik heb steeds meer het idee dat ik de baby voel bewegen. Bij mijn andere zwangerschappen pas rond 20 weken, wel verrast dat ik nu al iets lijk te voelen. Wel aan het twijfelen of het niet gewoon mijn darmen zijn, haha.
pi_166277648
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dan hebben ze acht flessen pis? Ik zou me daar weinig van aantrekken ;) tenzij ze die tegen mijn ramen leeggooien natuurlijk. Liever m'n pis dan mijn fiets - no way dat ik mijn schuur onafgesloten laat aan een openbare weg omwille van wat flessen plas...
Balen gogo, maar idd, dat gebeurt je geen tweede keer! Waarom had je eigenlijk dat briefje hangen? Je kunt toch instructies voor de chauffeur aan die mevrouw meegeven?
Klopt, ze hebben er geen zak aan. Maar het lijkt me toch enigszins vernederend om de losse potten deksels en kratten van het speelpleintje te moeten halen. Soit. de 16 weken zitten er weer op. Dus ben er klaar mee.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Gaat, ik ben verdrietig (rothormonen :')) en zit daardoor erg in mijn coconnetje.
:* O+

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef Fazzoletti het volgende:

Babykleertjes sorteren heb ik ook al gedaan. Al denk ik dat dat over 10/20 weken nog een keer moet. Ik kan maar van zo weinig dingen afscheid nemen :')
Heb je er een doel voor voor de kleertjes? Ik heb het vd week gedaan. Alles wat ik echt voor de Senn wil bewaren in een krat gedaan en de rest daarna onderverdeeld in drie dozen. GM een doos met grote maten. Mijn neefje die er al is grote maten en as zoontje van vriendin die in Februari komt de baby maatjes. Het gaf wel een 'goed' gevoel dat een bekend kindje het nog een keer aan gaat krijgen O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 00:46 schreef Thistleweed het volgende:
Hier worden geen standaard groei echo's gedaan. Sowieso zijn ze heel open minded over wel of geen echo's, vandaag vroegen ze of ik al wist of ik de 20 weken echo wilde, zo fijn dat dat niet perse vanzelf sprekend is.

Burdie :*

Ik heb steeds meer het idee dat ik de baby voel bewegen. Bij mijn andere zwangerschappen pas rond 20 weken, wel verrast dat ik nu al iets lijk te voelen. Wel aan het twijfelen of het niet gewoon mijn darmen zijn, haha.
Baby voelen O+ O+

De Senn gaat vandaag met opa 'Halleen' vieren op het winkel centrum. En ik ga EINDELIJK!! De rotzooikamer leegtrekken. Het was de enige kamer die nog vrij was ten tijden van de verbouwing. Dus alles wat we niet konden gebruikten en geen plekje voor wisten staat nu daar. Van gereedschap tot romantische neerzetkaarsen met onderblad tot keukenspullen tot kerstspullen tot dozen met foto's... enz. De deur gaat nog maar nét open :o
pi_166277660
Heerlijk, zo'n rommelkamer leegtrekken, geeft zo veel voldoening.
pi_166277750
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 07:18 schreef Thistleweed het volgende:
Heerlijk, zo'n rommelkamer leegtrekken, geeft zo veel voldoening.
Ik heb er een gruwelijke hekel aan dat soort klusjes... Maar het einddoel is mooi! Zusje kamer O+
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:36:41 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166277852
*Meld*



Succes met klussen/opruimen Hillz!
KuikenGuppy
pi_166278446
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 08:36 schreef Burdie het volgende:
*Meld*

[ afbeelding ]

_O-
Op naar halloween Burd!
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:16:37 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166278569
Dan kan ik wel verkleed als schildpad :'). Of zoiets:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_166278586
-weg-
Ik bedoelde het geruststellend, maar denk dat het zo niet overkomt. Sterkte met de laatste loodjes en beslissingen wat betreft wel/niet inleiden.
pi_166278714
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:16 schreef Burdie het volgende:
Dan kan ik wel verkleed als schildpad :'). Of zoiets:

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balen dat wachten. En vooral omdat je er zo verdrietig over bent :'( Tips and tricks zijn er niet. (behalve pannenkoeken met ananashart gemaakt met bitter lemon) En dat maakt het extra klote
pi_166278859
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:16 schreef Burdie het volgende:
Dan kan ik wel verkleed als schildpad :'). Of zoiets:

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
42 weken is niet per se gelijk aan inleiden. Keuze is natuurlijk aan jou, maar je kunt overwegen om bij voldoende vruchtwater en goed leven voelen gewoon verder af te wachten.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:42:52 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166278891
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
-weg-
Ik bedoelde het geruststellend, maar denk dat het zo niet overkomt. Sterkte met de laatste loodjes en beslissingen wat betreft wel/niet inleiden.
Ik heb je reactie gemist, maar weet het rationeel allemaal wel... alleen ratio en emotie kloppen momenteel niet bij elkaar en dat is lastig.
KuikenGuppy
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:46:52 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166278941
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

42 weken is niet per se gelijk aan inleiden. Keuze is natuurlijk aan jou, maar je kunt overwegen om bij voldoende vruchtwater en goed leven voelen gewoon verder af te wachten.
Ik weet het, maar halve dagen zitten huilen is ook voor niemand gezellig.
KuikenGuppy
pi_166278997
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet het, maar halve dagen zitten huilen is ook voor niemand gezellig.
Absoluut niet! Dat zal onderdeel zijn van je afweging. Misschien is dat een punt wat verbetert als je dat zwaard van Damocles wat inleiding heet weghaalt, of niet. Dat weet jij alleen ;)
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:51:49 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166279015
Maargoed, ik ga dadelijk een zak oliebollen halen en kijken hoe buiten er ook alweer uit zag.
KuikenGuppy
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:52:11 #69
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166279021
Oh Burdie :*

Over groeiecho's, ik heb er deze zwangerschap geloof ik 3 gehad. Maar omdat er elke x niet zo veel aan de hand was ook niet heel veel zorgen gemaakt.
En wupwup dat wist ik helemaal niet dat met de hand eigenlijk net zo goed gemeten kan worden. Waarom dan echo's? Is dat vanwege zekerheid ofzo?
pi_166279096
Vanwege geld vaak. Of als de grow methode wordt aangehouden, dan is elke scheet een reden voor een echo. not a fan :')
pi_166279143
Je baby heeft nog heel veel tijd om spontaan te komen, Burdie. Als jij geen inleiding wil en de baby heeft het nog goed bij je dan hoeft het niet. Ik zou je graag willen helpen maar weet niet zo goed hoe... Vorige keer heb ik een dag gehad dat ik huilend in bed lag en me afvroeg waarom ze niet kwam en ik kan me dat nog goed herinneren. Jij en je lijf en je kindje kunnen dit zelf, echt waar. Jouw lijf is kennelijk een heel fijne plek om te zijn, je baby heeft het goed bij je. Dat is iets om trots op te zijn, dat je je kind dat kunt bieden. En straks gaan jullie samen de bevalling ook geweldig doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:34:43 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_166279570
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:52 schreef snoenk het volgende:
Oh Burdie :*

Over groeiecho's, ik heb er deze zwangerschap geloof ik 3 gehad. Maar omdat er elke x niet zo veel aan de hand was ook niet heel veel zorgen gemaakt.
En wupwup dat wist ik helemaal niet dat met de hand eigenlijk net zo goed gemeten kan worden. Waarom dan echo's? Is dat vanwege zekerheid ofzo?
maar wat ik me dan afvraag. Als er elke keer niks aan de hand is, waarom maken ze er dan drie?
disclaimer
pi_166279613
Omdat 1 meting geen meting is. Je wil over het algemeen geen grootte weten, maar groei. Serieel dus.
pi_166279770
Is de growthmeting zoveel afwijkender dan met de hand meten?
pi_166280000
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:02 schreef Franny_G het volgende:
Je baby heeft nog heel veel tijd om spontaan te komen, Burdie. Als jij geen inleiding wil en de baby heeft het nog goed bij je dan hoeft het niet. Ik zou je graag willen helpen maar weet niet zo goed hoe... Vorige keer heb ik een dag gehad dat ik huilend in bed lag en me afvroeg waarom ze niet kwam en ik kan me dat nog goed herinneren. Jij en je lijf en je kindje kunnen dit zelf, echt waar. Jouw lijf is kennelijk een heel fijne plek om te zijn, je baby heeft het goed bij je. Dat is iets om trots op te zijn, dat je je kind dat kunt bieden. En straks gaan jullie samen de bevalling ook geweldig doen.
Ze is toch juist verdrietig omdat ze eigenlijk het niet meer trekt om te wachten? Ik ben drie keer bevallen burdie, twee keer spontaan en één keer met een inleiding (wel met 40w6d pas natuurlijk en niet om medische redenen). Zo groot was voor mij het verschil niet.

Maar jij hebt hele nare herinneringen aan het inleiden toch? Daarom wil je dat eigenlijk nu persé niet?

Enne, dat trots op het lang dragen is denk ik niet zo fijn om te lezen voor mensen met een vroeggeboorte. Alsof het een prestatie is en zij dus gefaald hebben. Maar ik begrijp wel hoe je het bedoelt hoor, maar toch...
pi_166280035
Met de grow wordt in principe alleen de afstand fundus-schaambot met een centimeter gemeten. Dat wordt dat vervolgens in een op de individu gegenereerde groeicurve uiteengezet. Als het meetpunt afwijkt van de curve, dan echo.
Met mijn handen op een buik voel ik naar de grootte van het kind, de hoeveelheid vruchtwater, de verhouding ertussen, ligging kind (dwars of lengte maakt nogal verschil vaak), breedte baarmoeder en met die optelsom kom ik tot wel of niet conform termijn.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:34:44 #77
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166280257
Idd of ze volgens curve bleef groeien sq.

En bedankt weer voor het uitgebreide antwoord wupwup! Ik vind het altijd reuze interessant om te lezen/weten.
pi_166281197
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:16 schreef WupWup het volgende:
Met de grow wordt in principe alleen de afstand fundus-schaambot met een centimeter gemeten. Dat wordt dat vervolgens in een op de individu gegenereerde groeicurve uiteengezet. Als het meetpunt afwijkt van de curve, dan echo.
Met mijn handen op een buik voel ik naar de grootte van het kind, de hoeveelheid vruchtwater, de verhouding ertussen, ligging kind (dwars of lengte maakt nogal verschil vaak), breedte baarmoeder en met die optelsom kom ik tot wel of niet conform termijn.
Even nog een vraag van een leek hoor:
De enige reden die ik kon bedenken om de echo wél te doen was om de hoeveelheid vruchtwater te kunnen bepalen, maar ik begrijp uit jouw stukje dat dat dus ook prima te voelen is met de hand? Dan is het voor mij helemaal klaar namelijk. :)
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:46:49 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166283863
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ze is toch juist verdrietig omdat ze eigenlijk het niet meer trekt om te wachten?
Klopt, en het lijkt me vooral iets hormonaals. Inleiden, liever niet. Maar die gitzwarte momenten/dagen, ook liever niet... (dus ik probeer afleiding te zoeken, maar mijn lijf werkt ook niet zo goed meer mee). Rationeel weet ik dat over bijv. twee weken de wereld er voor mij compleet anders uit ziet, maar dat maakt het nu helaas niet minder zwaar. Ik moet het er maar mee doen hè... ;).

Overigens waren we vanmorgen even in het dorp, en ik kreeg werkelijk van iedereen opmerkingen (klein dorp, veel bekenden). Heel lief bedoeld, maar ik voelde me wel een beetje een attractie :').
KuikenGuppy
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:49:44 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166283903
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:51 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Even nog een vraag van een leek hoor:
De enige reden die ik kon bedenken om de echo wél te doen was om de hoeveelheid vruchtwater te kunnen bepalen, maar ik begrijp uit jouw stukje dat dat dus ook prima te voelen is met de hand? Dan is het voor mij helemaal klaar namelijk. :)
Ik heb hier in het topic zó vaak gelezen over groeiecho's die niet bleken te kloppen. Babysaurussen die hele gewone geboortegewichten bleken te hebben. Ik heb daarom tegen mijn vk's gezegd dat ze mogen echoën op het moment dat zij concrete aanleiding hebben om te denken dat het nodig is; die is er bij mij nooit geweest.
KuikenGuppy
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:28:52 #81
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_166285681
Burd, zou je vk niet bereid zijn alvast wat strippogingen in de strijd te gooien? Misschien krijg je daarmee net dat zetje dat je baby en je lijf nodig hebben :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_166286197
Pffff lastige keuze ook dan Burd :*
Kun je niet tegen ons allemaal tegelijk gaan wordfeuden als afleiding? :+

Over groeiecho's, volgens mij kom ik daar nu in principe ook voor in aanmerking, maar ik heb met de vk afgesproken dat we t in principe niet doen :s)

Vorige keer hebben trouwens 3 verloskundigen na met de hand voelen (tegen t einde) geschat dat dochter 3 kilo zou zijn bij de geboorte, maar ze was 2320 gram...
Dus tja, ik weet niet wat nou beter is :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166287323
Schattingen mogen best veel afwijken, volgens mij iets van 15%. De echo met 40w5d (dacht ik) scheelde bij mij bijna 500g met het daadwerkelijke gewicht met 41w6d.
pi_166287801
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ze is toch juist verdrietig omdat ze eigenlijk het niet meer trekt om te wachten?
Ja en ik probeerde op waarschijnlijk onhandige wijze te benadrukken dat het wachten ook de kans geeft dat de bevalling spontaan begint. Maar het is gewoon lastig om nu iets te zeggen waar ze wat aan heeft, denk ik.

quote:
Enne, dat trots op het lang dragen is denk ik niet zo fijn om te lezen voor mensen met een vroeggeboorte. Alsof het een prestatie is en zij dus gefaald hebben. Maar ik begrijp wel hoe je het bedoelt hoor, maar toch...
Er is altijd wel een reden te bedenken waarom je niet trots zou mogen zijn. Ik bedenk liever redenen waarom je wel trots kunt zijn. Er is niet maar een beperkte hoeveelheid trots in de wereld waardoor de trots die er is voor de ene prestatie ten koste gaat van de trots voor een andere prestatie. En ook lichamelijke prestaties tellen wat mij betreft mee. Laten we vooral allemaal ongeneerd trots zijn op wie we zijn en wat we kunnen en doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166288949
Haha, dat is een mooie insteek, daar doe ik graag aan mee. ;)
pi_166295914
Burdie , ik weet echt niets zinnigs te zeggen behalve sterkte :*
pi_166295979
Ik weet dat rare zwangerschapsdromen er hij horen maar wow... :'(

Ik was ongeneeslijk ziek. Wat ik precies had was onduidelijk. Maar ik moest mezelf zolang in leven proberen te houden tot zusje geboren was. Omdat ze anders met mij dood zou gaan.

En dan de gesprekken die je in je droom met je vent en ouders voert over welke muziek er gedraaid moet worden. En dat je tegen je zoon moet vertellen dat je dood gaat :'( :'(
  zondag 30 oktober 2016 @ 07:42:10 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166296048
Wat een k*tdroom Hillz :*.
KuikenGuppy
pi_166296299
Holy crap hilz, dat is met recht een k*tdroom!


Ik zit met een probleem, verbeteren van de slaapkamers pakte zo goed uit, dat ik nu ook andere gordijnen voor de kinderen wil. Heb alleen een grondige hekel aan gordijnen vermaken.....
  zondag 30 oktober 2016 @ 09:44:31 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_166296872
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 20:20 schreef Franny_G het volgende:

[..]


Er is altijd wel een reden te bedenken waarom je niet trots zou mogen zijn. Ik bedenk liever redenen waarom je wel trots kunt zijn. Er is niet maar een beperkte hoeveelheid trots in de wereld waardoor de trots die er is voor de ene prestatie ten koste gaat van de trots voor een andere prestatie. En ook lichamelijke prestaties tellen wat mij betreft mee. Laten we vooral allemaal ongeneerd trots zijn op wie we zijn en wat we kunnen en doen.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Een tendens die nog te vaak heerst hier vind ik. Dat iemand is op zichzelf zegt niets, maar dan ook niets over de situatie van een ander. Thanks :*
disclaimer
pi_166297049
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 08:33 schreef Theeleuter het volgende:
Holy crap hilz, dat is met recht een k*tdroom!

Ik zit met een probleem, verbeteren van de slaapkamers pakte zo goed uit, dat ik nu ook andere gordijnen voor de kinderen wil. Heb alleen een grondige hekel aan gordijnen vermaken.....
Ik heb toevallig gister een poging gedaan gordijnen te vermaken. Ik zat na 30 minuten alweer gefrustreerd beneden :@ -O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166297080
hoe sneller je wilt, hoe lelijker het wordt en het zijn altijd zooooveeeeeel meters die je moet. Genoeg winkels die ze ook op maat maken, dus ik denk erover dat te doen :) Kan ik mijn tijd achter de naaimachine leuk besteden.
  zondag 30 oktober 2016 @ 10:07:57 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166297156
Uitbesteden vind ik altijd zo prijzig, en als ik het zelf kan... :@ maar intussen hangen hier ook nog onafgewerkte gordijnen op de babykamer. En dat zijn nog wel van die gordijnen met strijkband :').
KuikenGuppy
pi_166297212
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 09:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens! Een tendens die nog te vaak heerst hier vind ik. Dat iemand is op zichzelf zegt niets, maar dan ook niets over de situatie van een ander. Thanks :*
Dank, zie alleen nu dat het 'ongegeneerd' moet zijn. :+ .

Hilz, dat is echt afschuwelijk, zo'n droom ben je niet zomaar kwijt. :{ .
Wat betreft gordijnen. Hier in DH wemelt het van de - meestal Turkse - winkeltjes waar je dat kunt laten doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166297254
Ik bouw zonder problemen een hele badkamer voor je, inclusief tegelwerk en muurtjes optrekken, geen probleem. Zet mij achter een naaimachine en binnen 30 minuten ben ik in tranen. Ik kan het niet, boehoehoe... :')

Breien kan ik dan weer wel, als enige kleindochter heeft oma dat er wel ingekregen. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166297280
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:07 schreef Burdie het volgende:
Uitbesteden vind ik altijd zo prijzig, en als ik het zelf kan... :@ maar intussen hangen hier ook nog onafgewerkte gordijnen op de babykamer. En dat zijn nog wel van die gordijnen met strijkband :').
Gezien het in mijn vrije tijd moet, verdubbel ik mijn uurloon. Mijn vrije tijd is duur ;) Als het dan goedkoper is om uit te besteden, dan doe ik dat :)
pi_166297296
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:11 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wat betreft gordijnen. Hier in DH wemelt het van de - meestal Turkse - winkeltjes waar je dat kunt laten doen.
Dat mis ik zó van DH ;) En echte Turkse bakkers O+
Waar we nu wonen zit niets. Paar boerderijen, maar geen winkels. Alles te ver om te fietsen. En in de "stad" nabij geen enkele Turkse bakker -O-
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 30 oktober 2016 @ 10:28:48 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166297421
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:16 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Gezien het in mijn vrije tijd moet, verdubbel ik mijn uurloon. Mijn vrije tijd is duur ;) Als het dan goedkoper is om uit te besteden, dan doe ik dat :)
Dat is het nadeel van thuisblijfmama zijn, mijn tijd heeft geen prijs (ja, onbetaalbaar :+ maar daar koop je niks voor en zeker geen gordijnen :P).
KuikenGuppy
pi_166297688
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:14 schreef Messina het volgende:
Ik bouw zonder problemen een hele badkamer voor je, inclusief tegelwerk en muurtjes optrekken, geen probleem. Zet mij achter een naaimachine en binnen 30 minuten ben ik in tranen. Ik kan het niet, boehoehoe... :')

Breien kan ik dan weer wel, als enige kleindochter heeft oma dat er wel ingekregen. :P
Precies dit!! Klussen, helemaal goed! Knoop aanzetten 'MAAAAAMAAAAAA' :')
pi_166298055
Eens met Franny!
Hilz wat een stomme droom. :'( :*

Vandaag 20 weken. :o Gewoon op de helft! *O* *O*
pi_166298161
Ook eens met Franny. Als je in je eigen gevoelens altijd maar rekening moet houden met alles en iedereen kan je nog bar weinig uiten.

He bah Hilz, wat naar. ;(

27 weken alweer hier. *O*
pi_166298527
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is het nadeel van thuisblijfmama zijn, mijn tijd heeft geen prijs (ja, onbetaalbaar :+ maar daar koop je niks voor en zeker geen gordijnen :P).
Ik dacht dat jij ZZPer was?

Mooie mijlpaal cygne :D
pi_166298528
Lang leve de maakservice bij Kwantum en LeenBakker bij gordijnen!

En anders is er inderdaad het alom geroepen woordje bij kleding of andere zaken die gemaakt moeten worden; MAMA O+
pi_166298600
Mijn mama woont 300km ver weg :'(

Gefeliciteerd met 27 weken! *O*

*Edit* En ook gefeliciteerd met 20 weken! Over het hoofd gezien :@

[ Bericht 24% gewijzigd door Messina op 30-10-2016 12:08:59 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166298700
Die van mij ook op ruim 200km hoor ;)
En dat is soms maar goed ook, en soms is dat gewoonweg ruk.
pi_166298737
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:14 schreef Cygne het volgende:


Vandaag 20 weken. :o Gewoon op de helft! *O* *O*
Geweldig O+
pi_166298966
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:55 schreef BlueEyes het volgende:
Die van mij ook op ruim 200km hoor ;)
En dat is soms maar goed ook, en soms is dat gewoonweg ruk.
Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen, schoonmoeder woont letterlijk hiernaast.
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 30 oktober 2016 @ 12:28:01 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166299357
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:47 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij ZZPer was?
Ook ;).

*O* voor de wisseldagen *O* hier ook wisselen, 41 weken. Laatste keer jompelen?
KuikenGuppy
  zondag 30 oktober 2016 @ 13:10:55 #109
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166300196
Hoera voor de wekenwissels *O* en nog dikke knuf voor Burd :*

Ik ga straks ook de op maat gemaakte rolgordijnen ophalen bij de Leenbakker. En m'n man is druk aan het klussen in de babykamer.. commode net verhuisd van Vv's kamer naar de babykamer.. nog even de radiator aansluiten, plinten, nieuwe vensterbank, plank boven commode, rolgordijnen ophangen en inbouwkast opnieuw inrichten qua planken/hangrekken.. en dan kan ik aan de slag met de verdere afstyling :P

Morgen 1e afspraak gyn, na overdragen vk ivm eerdere ks...
We willen de opties voor een geplande ks bespreken... als baby bij mij mag blijven in de operatiekamer en uitslaapkamer dan neig ik zeer naar een geplande ks (gyn had aan begin zwangerschap aangegeven dat we mochten kiezen voor wel/geen ks). Dus ben benieuwd naar het gesprek morgen :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166301143
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 13:10 schreef Radyhyn het volgende:
.....
Morgen 1e afspraak gyn, na overdragen vk ivm eerdere ks...
We willen de opties voor een geplande ks bespreken... als baby bij mij mag blijven in de operatiekamer en uitslaapkamer dan neig ik zeer naar een geplande ks (gyn had aan begin zwangerschap aangegeven dat we mochten kiezen voor wel/geen ks). Dus ben benieuwd naar het gesprek morgen :)
Zal wellicht per ziekenhuis en/of gyn verschillen maar ik had een geplande gezinsvriendelijke keizersnede (gentle sectio) en Twix mocht voortdurend bij mij blijven en we hebben hem geboren zien worden. Dus het kan wel.
  zondag 30 oktober 2016 @ 14:36:14 #111
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166302085
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 13:57 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zal wellicht per ziekenhuis en/of gyn verschillen maar ik had een geplande gezinsvriendelijke keizersnede (gentle sectio) en Twix mocht voortdurend bij mij blijven en we hebben hem geboren zien worden. Dus het kan wel.
Wat fijn om een goede ervaring te lezen!

Het lijkt mij echt heel bijzonder om de baby ook geboren te zien worden. Maar mijn man kan er niet tegen. Die valt al bijna flauw tijdens het bloedprikken of als iemand anders een prikje krijgt en hij kan ook niet tegen het zien van bloed.. Zou wat zijn als hij knockout gaat in de ok.. of hij moet maar even de andere kant uitkijken ;)

Halen ze dan het doek weg als ze de baby bijna gaan halen? En kreeg je hem dan direct bij je, of eerst wel een paar controles? Hoe vond je het om hem uit je buik te zien komen? O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166302794
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 13:10 schreef Radyhyn het volgende:

Morgen 1e afspraak gyn, na overdragen vk ivm eerdere ks...
We willen de opties voor een geplande ks bespreken... als baby bij mij mag blijven in de operatiekamer en uitslaapkamer dan neig ik zeer naar een geplande ks (gyn had aan begin zwangerschap aangegeven dat we mochten kiezen voor wel/geen ks). Dus ben benieuwd naar het gesprek morgen :)
Mag ik vragen wat voor jou de reden is dat je een KS overweegt? Ik wordt ook overgedragen over heul veel weken omdat KS bij de Senn. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Dat horror gedoe hoop ik niet nog een keer mee te maken. :')
pi_166302865
Yisssss!! 'Mijn' ziekenhuis bied nu ook een gentle sectio aan O+
pi_166302908
Ik had uiteindelijk een geplande ks afgesproken tenzij hij zich eerder zou aandienen.

Verder afgesproken dat we laagdrempelig een ks zouden doen als de bevalling niet lekker zou lopen (dus geen weeenopwekkers etc ).
Ik was erg blij met de afspraken en het was uiteindelijk een makkie ;)
pi_166303074
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 14:36 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Wat fijn om een goede ervaring te lezen!

Het lijkt mij echt heel bijzonder om de baby ook geboren te zien worden. Maar mijn man kan er niet tegen. Die valt al bijna flauw tijdens het bloedprikken of als iemand anders een prikje krijgt en hij kan ook niet tegen het zien van bloed.. Zou wat zijn als hij knockout gaat in de ok.. of hij moet maar even de andere kant uitkijken ;)

Halen ze dan het doek weg als ze de baby bijna gaan halen? En kreeg je hem dan direct bij je, of eerst wel een paar controles? Hoe vond je het om hem uit je buik te zien komen? O+
Ik heb een spoedks gehad en ook zo veel mogelijk gentle.
Je krijgt een doek voor je neus die ze als de baby geboren wordt voor een deel weg kunnen halen, er blijft een doorzichtig scherm over waardoor je je baby geboren kunt zien worden. Heel bijzonder en (bij ons) totaal niet bloederig O+
Onze baby deed het niet goed dus die werd eerst gemaakt. Daarna kreeg ik haar op mijn borst waar ze niet meer van af is gehaald O+
pi_166303891
S en ik komen afscheid nemen :*

Hij is nu 4 dagen oud en hij doet het fantastisch. Wíj doen het fantastisch, moet ik zeggen. We zijn een super team merk ik, en er heerst een heerlijke rust in huize Roomsnoes. Geen onzekerheid over of we het wel goed doen, geen onzekerheid of hij wel genoeg binnen krijgt (mijn productie lijkt wel op te starten waar het op niveau dreumes is gestopt :o ). O is een trotse grote zus die hem maar wat graag vasthoudt en de borst wil geven O+ We accepteren hoe de dagen (en nachten) komen en gaan. Echt, zo'n tweede - wat een verschil dat kan zijn, qua ervaring en vertrouwen.

Ik kijk weer goed terug op de bevalling. Het was een hele belevenis. Eerst 7 uur doen over 3 cm, en dan 1,5 uur over de laatste 7 :D Er staat in het verslag dat ik om 8.15 3 cm had, 9.38 7 cm heb met persdrang. 9.47 is hij geboren. En zonder schade. Ik vind het nog steeds een bizar verhaal. Het gaat goed met ons, al zijn we wel megaverkouden met zijn allen. Hoesten en naweëen is geen toffe combo :{w

We moeten wel volgende week langs het ziekenhuis om zijn linkeroor nog te laten checken. Die gaf in het ziekenhuis geen uitslag. We waren er even een dag van van slag, van het idee dat er misschien iets mis zou kunnen zijn. Even wankelde al onze zekerheid en vertrouwen. Maar zachtjesaan komt ook dat vertrouwen weer terug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 oktober 2016 @ 16:05:08 #117
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166304413
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 15:00 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat voor jou de reden is dat je een KS overweegt? Ik wordt ook overgedragen over heul veel weken omdat KS bij de Senn. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Dat horror gedoe hoop ik niet nog een keer mee te maken. :')
Ik vond de ks zelf eigenlijk helemaal niet erg en ik heb een heel voorspoedig herstel gehad (dat is geen garantie voor een 2e ks.. maar helpt wel).
Ik heb wel veel moeite gehad met het feit dat ik na de spoedks een paar minuten mijn (ingepakte) baby bij me kon hebben en dat hij daarna met papa weg ging en ik hem pas na een uur weer zag.

Volgens info van de zh site doen ze bij ons zh bij geplande ks zo veel mogelijk op de gentle manier. Maar ik wil dat verder verifieren en navragen bij de gyn morgen.

Tijdens gesprek met de gyn aan het begin van de zwangerschap zijn de risicos tijdens natuurlijke bevalling besproken zoals scheuren oude litteken en dat het tijdens de natuurlijke bevalling alsnog weer een spoedks kan worden (en dan denk ik dat er dus weer grote kans is dat ik de baby niet bij me mag houden). Dus eigenlijk wil ik een spoedks gewoon te alle tijden voorkomen. En de gyn liet toch bij het gesprek een beetje doorschemeren dat er bij een natuurlijke bevalling voor mij wel een redelijke kans was dat het toch weer zou eindigen in een ks...

Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik op het einde zwangerschap de beslissing wilde maken.. maar ik wel neig naar een ks..en die tijd voor de beslissing is nu zo'n beetje daar :)
Heb gedurende de zwangerschap ook veel rust gevonden in dat ik voor een ks zou kunnen kiezen.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 30 oktober 2016 @ 16:14:45 #118
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166304704
Klinkt mooi Mies O+ En zo fijn dat ze daarna toch snel bij je terug was.
Loj dat is ook iets om over na te denken idd :Y

Room wat fijn dat alles zo goed gaat. Die foto O+
Hopelijk krijgen jullie snel een geruststelling over zn oortje.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166305487
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 14:36 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Wat fijn om een goede ervaring te lezen!

Het lijkt mij echt heel bijzonder om de baby ook geboren te zien worden. Maar mijn man kan er niet tegen. Die valt al bijna flauw tijdens het bloedprikken of als iemand anders een prikje krijgt en hij kan ook niet tegen het zien van bloed.. Zou wat zijn als hij knockout gaat in de ok.. of hij moet maar even de andere kant uitkijken ;)

Halen ze dan het doek weg als ze de baby bijna gaan halen? En kreeg je hem dan direct bij je, of eerst wel een paar controles? Hoe vond je het om hem uit je buik te zien komen? O+
Mijn man valt ook flauw bij een prik of iets anders 'simpels'. Vooraf doorgesproken en man zou blijven zitten, zodat hij wel de baby zou zien maar niet de operatiewond. Want in zittende positie keek hij tegen mijn buik aan. En dat werkte!
Ze halen het doek weg, zodra ze het hoofdje gaan pakken. Vervolgens laten ze je lichaam de rest doen. Dus Twix' huilde al terwijl zijn lijfje nog niet geboren was.

Hier was duidelijk afgesproken: doet het kindje het goed, direct op de borst. Nakijken pas op de afdeling.
Heeft je kindje wat hulp nodig: eerst naast je hoofd op de controletafel waar de kinderarts klaar staat en indien mogelijk zo snel mogelijk op de borst.

Twix deed het super dus mocht meteen bij mij O+. Ik vond de hele ks prachtig en zou het zo weer doen!
pi_166306812
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 16:05 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Ik vond de ks zelf eigenlijk helemaal niet erg en ik heb een heel voorspoedig herstel gehad (dat is geen garantie voor een 2e ks.. maar helpt wel).
Ik heb wel veel moeite gehad met het feit dat ik na de spoedks een paar minuten mijn (ingepakte) baby bij me kon hebben en dat hij daarna met papa weg ging en ik hem pas na een uur weer zag.

Volgens info van de zh site doen ze bij ons zh bij geplande ks zo veel mogelijk op de gentle manier. Maar ik wil dat verder verifieren en navragen bij de gyn morgen.

Tijdens gesprek met de gyn aan het begin van de zwangerschap zijn de risicos tijdens natuurlijke bevalling besproken zoals scheuren oude litteken en dat het tijdens de natuurlijke bevalling alsnog weer een spoedks kan worden (en dan denk ik dat er dus weer grote kans is dat ik de baby niet bij me mag houden). Dus eigenlijk wil ik een spoedks gewoon te alle tijden voorkomen. En de gyn liet toch bij het gesprek een beetje doorschemeren dat er bij een natuurlijke bevalling voor mij wel een redelijke kans was dat het toch weer zou eindigen in een ks...

Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik op het einde zwangerschap de beslissing wilde maken.. maar ik wel neig naar een ks..en die tijd voor de beslissing is nu zo'n beetje daar :)
Heb gedurende de zwangerschap ook veel rust gevonden in dat ik voor een ks zou kunnen kiezen.
Okay... Dus jij hebt wel de bevestiging gekregen dat de kans op nog een KS groot was. Hier weten ze niet waarom een gewone bevalling niet lukte. Bleef gewoon hangen op 9cm dat duurde uuuuuuuuuuuuuuren dus KS. En die gezelligheid hoeft voor mij eigenlijk niet nog een keer. Ik heb de KS (op de scheefgezakte verdoving na :') ) niet als negatief ervaren, herstel ging voorspoedig dus ik neig ook naar een KS en ze maakte er ook geen enkel probleem van. Maar er is ook nog een stukje in mezelf wat het toch wel graag zelf wil proberen. (Goed verhaal ook. Lekker kort enzo) Soit. Ik moet eerst de 20 weken nog maar aantikken. Dan de rest nog en DAN pas overdracht. Ik verander waarschijnlijk nog wel 130 keer van mening :')
pi_166307263
Ik heb bij mijn oudste een spoedks gehad en bij de 2e ben ik er tussen geschoven.

Ik vond het herstel van een 2e ks echt veel heftiger dan van de 1e. En ergens knaagt het bij mij nog steeds dat ik het niet zelf geprobeerd heb. Geen weeën gehad heb.
pi_166309955
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:14 schreef Cygne het volgende:

Vandaag 20 weken. :o Gewoon op de helft! *O* *O*
O wat super gaaf *O* O+

:* voor Burdie!

En nog gefeliciteerd Roomsnoes! Wat een dropje O+

Ik kom mij hier ook maar eens melden. Vandaag 5.2 volgens eigen berekening. Van de week het ziekenhuis maar eens bellen.

Nu eerst eens goed bijlezen :)
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:15:03 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166310062
Zo blij voor je, Fuchsia O+ *O*!!!
KuikenGuppy
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:17:28 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_166310140
Fijn dat alles zo goed gaat Roomsnoes. Je klinkt rustig en gelukkig O+

Cygne, 20 weken O+ bijzondere mijlpaal!

Ik riep ook altijd mama bij naaiproblematiek maar nu ben ik ineens de enige vrouw in de familie dus ik ben in een rap tempo mijn naaiskills aan het versterken :') ik ga volgend jaar met mijn vader naailessen volgen, want hij kan het ook niet :7 O+
disclaimer
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:17:55 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_166310162
En welkom fuchsia O+
disclaimer
pi_166310472
Fuchssssssssss!! Yisssssss! O+ :*
pi_166311174
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:15 schreef Burdie het volgende:
Zo blij voor je, Fuchsia O+ *O*!!!
Lief! O+ Zullen we een dealtje maken? Ik het topic in en jij het het topic uit? ;)

quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:17 schreef Stormqueen het volgende:

Ik riep ook altijd mama bij naaiproblematiek maar nu ben ik ineens de enige vrouw in de familie dus ik ben in een rap tempo mijn naaiskills aan het versterken :') ik ga volgend jaar met mijn vader naailessen volgen, want hij kan het ook niet :7 O+
Ik zeg ook al jaren tegen mijzelf dat ik naailessen wil volgen. Ik kan het ook echt niet. Maar ik ben ook gewoon lui :') Net zoals breien en haken leren.
Super leuk dat je het met je vader gaat volgen O+
:* voor de noodzaak ervan.
  zondag 30 oktober 2016 @ 20:58:38 #128
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166311870
Fuchsia wat super! Gefeliciteerd!! *O*

Hilzz, inderdaad goed je tijd nemen voor de beslissing :Y
Ik ben nooit verder gekomen dan 3 cm (en ik begon op 2 cm..).
Met 9 cm lijkt het me helemaal frustrerend en heftig.. want dan ben je er voor je gevoel al bijna.

Malt, goed idee van het zitten :) Heb net ook je bevallingsverhaal erbij gezocht en vond het mooi en geruststellend om te lezen :Y

FR, dat geknaag over 'niet zelfgedaan/geprobeerd' herken ik ook en had ik de eerste tijd na de ks ook. Maar ik ben dat geknaag gelukkig al snel kwijtgeraakt, want ik heb wel mijn jongetje bijna 40 weken gedragen en ik heb mij toch echt door de bevalling heen geslagen. Weliswaar niet zelf de uitdrijving gedaan, maar wel een ks meegemaakt en daar mag je ook trots op zijn :)

SQ naailes samen met je pa... wat tof!

Zaterdag nog een poging tot 3d echo gehad waar mijn vader bij was. Hij vond het echt mooi om te zien en erbij te zijn zei hij.. echt O+ om hem dat te horen zeggen.
Ondanks dat baby eigenwijs weer in de placenta zat weggedonken en hij de navelstrengv als Tom Selleck snor onder zijn neus droeg, dus het alleen wazige halve kiekjes zijn geworden :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 30 oktober 2016 @ 21:01:21 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166312012
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 20:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Lief! O+ Zullen we een dealtje maken? Ik het topic in en jij het het topic uit? ;)
Graag! :P
KuikenGuppy
pi_166313934
Fuchsia gefeliciteerd! *O*

En Roomsnoes wat een superfoto! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166314104
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 21:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Graag! :P
Begin maar te persen dan :+
  zondag 30 oktober 2016 @ 22:15:46 #132
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166315503
Gefeliciteerd Fuchsia! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 31 oktober 2016 @ 02:57:34 #133
269689 crew  Viv
pi_166319779
En Burdie, wordt het een Halloween-baby? ;)
pi_166320118
Ik hoop het maar!

Zo, goedemorgen. Gisteren zo vroeg gaan slapen dat ik nu even het wintertijd-uurtje gebruikt heb. Slaap O+

Gefeliciteerd Fuchsia!

En Roomsnoes, wat klinkt dat allemaal fijn.
  maandag 31 oktober 2016 @ 07:32:34 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166320309
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 02:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
En Burdie, wordt het een Halloween-baby? ;)
Halloween 2017 wellicht :+.
KuikenGuppy
pi_166320571
Fuchsia, welkom *O*

Room, wat een zoetje met die donkere haartjes O+ O+

Hilz wat een nare droom :{

Ik ben erg aan't focussen of ik de baby nou al voel. F voelde ik al op deze termijn maar nu dus nog niets. Nog even geduld O-)
pi_166320816
quote:
12s.gif Op maandag 31 oktober 2016 07:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Halloween 2017 wellicht :+.
dat zou wel knap zijn, maar doe maar niet :*

Hilz ik zie nu je droom pas, bah! :{

Fazz hier voelde ik de eerste ook sneller dan dit kindje, terwijl bij de eerste de placenta nota bene voor lag :D

Dit kindje schopt graag naar binnen trouwens, mn organen in :') heeeel fijn, not :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166320955
12 weken *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:43:25 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166321282
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dat zou wel knap zijn, maar doe maar niet :*

Hilz ik zie nu je droom pas, bah! :{

Fazz hier voelde ik de eerste ook sneller dan dit kindje, terwijl bij de eerste de placenta nota bene voor lag :D

Dit kindje schopt graag naar binnen trouwens, mn organen in :') heeeel fijn, not :+
Mijnes graaft graag in mijn heupbot, ook zo gezellig :').
Ahh maar ik ga het wel missen hoor, denk ik. Vind het altijd wel gezellige en knusse momentjes samen, alleen baby en mama O+.

Ik ben maar weer aan de grote schoonmaak begonnen, mijn zorgvuldig genesteldrangde nestje is intussen alweer rommelig en stoffig :P.
KuikenGuppy
pi_166321423
Ooh Burdie je blijft bezig he?
Denk je aan je bekken etc ;)

Hier wederom een voorliggende placenta en voelde bij 16 weken duidelijk en bij 20 weken kon vriend het ook al voelen.
Ben compleet bont en blauw al in mijn ribben :') (leuk zo'n hoogligger) en heb een hyperactiefje in mijn buik rondstuiteren die door broerlief ook regelmatig gevoeld wordt. Baby schoppen mama O+

En Halloween kan ik ook wel meedoen met alien-buik die alle kanten op beweegt :D
pi_166321516
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijnes graaft graag in mijn heupbot, ook zo gezellig :').
Ahh maar ik ga het wel missen hoor, denk ik. Vind het altijd wel gezellige en knusse momentjes samen, alleen baby en mama O+.

Ik ben maar weer aan de grote schoonmaak begonnen, mijn zorgvuldig genesteldrangde nestje is intussen alweer rommelig en stoffig :P.
Lieve Burd! Ik hoop dat de sopstok hanteren vandaag het gewenste resultaat geeft. Een schoon huis én een verse baby! :* :* Ik moet steeds aan je denken! Daar heb je natuurlijk niets aan, maar wilde het wel even zeggen O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 31 oktober 2016 @ 11:55:50 #142
269689 crew  Viv
pi_166323493
quote:
12s.gif Op maandag 31 oktober 2016 07:32 schreef Burdie het volgende:
Halloween 2017 wellicht :+.
Ja, als je nou morgen bevalt van Guppy kun je nog net voor een Irish Twin gaan die op 31-10-2017 geboren wordt. ;)
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:08:21 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166323801
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, als je nou morgen bevalt van Guppy kun je nog net voor een Irish Twin gaan die op 31-10-2017 geboren wordt. ;)
Grapjas :+.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 31 oktober 2016 @ 12:16:54 #144
269689 crew  Viv
pi_166323958
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 12:08 schreef Burdie het volgende:
Grapjas :+.
Ja, jij bedoelde dat Guppy nog zo lang blijft zitten maar dat gaat echt niet gebeuren. :*
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:30:52 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166324208
Nee, en ik maak er wel grapjes over ;) maar de baby komt echt wel binnen nu en een week of twee.
Ik reken wel steeds meer op 42 of 42+ en ben me aan het inlezen qua opties, risico's, cijfers, etc. Ik hoop dat mijn lichaam de bevalling zelf gaat beginnen, ook als dat pas na de 42 weken grens is (en ik het mentaal & fysiek nog volhoud). De vorige keer dat ik iemand in het ziekenhuis sprak, gaven ze mij de indruk daar in elk geval niet bang voor te zijn.
KuikenGuppy
pi_166325602
Zo, ff een druk weekend offline geweest hier, kleine gender reveal party gehouden ook, superleuk :s)

Maar nog steeds een Burdie-met-buikbaby dus... Hoop dat het moment snel daar is :*

Welkom Fuchsia, gefeliciteerd *O*

:* voor degenen die last hebben van de schopjes en voor degenen die er met smart op aan het wachten zijn (zoals ik).
We hebben net het hartje gehoord! Wat bijzonder toch allemaal O+ Ik kwam zelf ook goed door de keuring.
En zou ik een meisje achter mijn naam mogen? :s) *O*
pi_166325783
Tweedledee, wat leuk , een meisje, gefeliciteerd :)
pi_166325881
Wat leuk Tweedle!! Zou april soms een meisjesmaand worden? Je bent al de 3e :D

Burd, ik blijf hopen dat je baby zich deze week gewoon vanzelf aandient :*
pi_166326320
Volgens de Chinese geslachtskalender zouden er in april heel wat meisjes geboren moeten worden bij moeders tussen de 30 en 37 jaar :D
https://www.mamaenzo.nl/zwanger/chinese-geslachtskalender/
pi_166326582
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:39 schreef Tweedledee het volgende:
Volgens de Chinese geslachtskalender zouden er in april heel wat meisjes geboren moeten worden bij moeders tussen de 30 en 37 jaar :D
https://www.mamaenzo.nl/zwanger/chinese-geslachtskalender/
Leuk Tweedle!!

Senn zou een meisje zijn en zusje is... Idd een meisje :D
Via de ramzi theorie klopte het bij Senn wel. En zusje was via die theorie een kweetje. Ze zat precies in de midden
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:11:19 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166327039
Volgens mijn twee jarige dochter kloppen altijd alle bakerpraatje :+.
KuikenGuppy
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:14:47 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_166327118
Ik heb dit keer alle bakerpraatjes maar overgeslagen en ben meteen voor de geslachtsecho gegaan :7
disclaimer
pi_166327162
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dit keer alle bakerpraatjes maar overgeslagen en ben meteen voor de geslachtsecho gegaan :7
Ik ook.. Al is die ramzi shizzle geen bakerpraatje geloof ik. Goed, hang me er niet aan op, maar zo werd het gepresenteerd.
pi_166327562
En ik ga voor een surprise ei O+
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:51:31 #155
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166328842
Tweed een meisje!! *O*
Dat bewegen van de baby in mijn buik vind ik ook zo heerlijk O+

Goed gesprek gehad met de gyn vandaag.
En we hebben gewoon al een datum! :o 8)7 O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166328964
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:39 schreef BlueEyes het volgende:
En ik ga voor een surprise ei O+
Volgens mijn man kan je dan nog geen ledikantje kopen, want dat kan pas als je weet wat het geslacht is.
Don't ask me, mannenlogica :P
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:03:14 #157
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166329078
Messina ook nog gratz met 12 weken *O*
En bij een surprise ei zou ik gaan voor een bruin ledinkantje en bruine dekentjes.. dan vallen die vlekken niet zo op :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166329409
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijnes graaft graag in mijn heupbot, ook zo gezellig :').
Ahh maar ik ga het wel missen hoor, denk ik. Vind het altijd wel gezellige en knusse momentjes samen, alleen baby en mama O+.

Ik ben maar weer aan de grote schoonmaak begonnen, mijn zorgvuldig genesteldrangde nestje is intussen alweer rommelig en stoffig :P.
Ook fijn ja :D
Ik vind het schoppen ook juist gezellig en geruststellend hoor :Y

Ik vind dat je hier elke keer heel Zen overkomt, hoop dat t voor jezelf ook zo voelt/gaat voelen :*

Pffff als je buurman aanbelt omdat ie je zag lopen met een krat boodschappen en zegt 'foei, de volgende keer roep je mij om te tillen!' dan ben je wel echt zwanger hè :D _O- _O-

Ik vond t supercute O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 31 oktober 2016 @ 17:50:41 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166329806
Fijn dat het zo over komt, ik voel me best een zeur namelijk :P. En voor iemand die een hekel heeft aan zeuren en gezeur is dat best vervelend.

Mijn oudste kan trouwens fietsen sinds vandaag O+. En hij roept bij bijna alles: "loof er níks van!". Bijvoorbeeld als je net hebt uitgelegd waarom je voor een rood stoplicht moet wachten ofzo :').

Ik ben nog begonnen met het haken van een babydekentje, en dat maakt me best rustig. En de baby is heel erg druk nog, die heeft het gewoon nog heel goed en dat is wel heel fijn om te weten :).

Sorry, ik zit echt heel erg in mijn cocon, kan nauwelijks nog andermans verhalen herinneren :@. Een datum voor Rady (spannend :o!), halverwege voor Cygne en waar is snoenk eigenlijk gebleven...?
KuikenGuppy
pi_166329893
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:50 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat het zo over komt, ik voel me best een zeur namelijk :P. En voor iemand die een hekel heeft aan zeuren en gezeur is dat best vervelend.

Mijn oudste kan trouwens fietsen sinds vandaag O+. En hij roept bij bijna alles: "loof er níks van!". Bijvoorbeeld als je net hebt uitgelegd waarom je voor een rood stoplicht moet wachten ofzo :').

Ik ben nog begonnen met het haken van een babydekentje, en dat maakt me best rustig. En de baby is heel erg druk nog, die heeft het gewoon nog heel goed en dat is wel heel fijn om te weten :).

Sorry, ik zit echt heel erg in mijn cocon, kan nauwelijks nog andermans verhalen herinneren :@. Een datum voor Rady (spannend :o!), halverwege voor Cygne en waar is snoenk eigenlijk gebleven...?
Hahahaha handig ook, bij een rood licht _O- _O-
Haken wil ik ook ooit nog leren :Y

Hier had ik 5 zakken kinderkleding uitgezocht dus ik verzuchtte 'zo, ik ben kapot'
Dochter schiet in de lach: 'nee mama je bent nog helemaal heel!'
:') :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:11:44 #161
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166330113
Snoenk is hier. Weinig te melden maar lees trouw mee.

Spannend rady een datum! Lijkt me echt vreemd om te weten wanneer je je baby hebt.
  maandag 31 oktober 2016 @ 18:17:35 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166330193
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 17:56 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hahahaha handig ook, bij een rood licht _O- _O-
Haken wil ik ook ooit nog leren :Y

Hier had ik 5 zakken kinderkleding uitgezocht dus ik verzuchtte 'zo, ik ben kapot'
Dochter schiet in de lach: 'nee mama je bent nog helemaal heel!'
:') :D
Lief O+ :D.
KuikenGuppy
pi_166330544
Hahaha Burdie je oudste! _O- En ik sluit me aan bij tombo, ik vind je echt helemaal niet zeurderig overkomen.

Ik zag nog dat Cygne op de helft is O+ Geweldig!

En Tweed een meisje *O* Messina 12 weken *O* Toch een fijne termijn dat..

En Rady, oei wat lijkt me dat spannend en raar! Dan kun je echt serieus gaan aftellen.. Nog X dagen en dan ben je mama!

Ik heb vandaag wisseldag, 34 weken *O*
pi_166330923
Positieve berichten hier! *O*

Vanochtend hartje gehoord O+ en helemaal goedgekeurd. 30e alweer de 20-weken echo. Zit erover te denken een pretecho in te plannen. Denk dat mijn moeder het ook erg leuk zou vinden om bij een echo te zijn. En is voor haar de laatste kans dat mee te maken.

Burdie, je zeurt echt niet. Iedereen snapt dat je graag wilt babyknuffelen :*
pi_166337064
Radyhyn spannend al een datum!

Lieve buurman heb je tombo :) Dat hij daar speciaal voor aanbelt zeg :D

Theeleuter dus ook het hartje-moment gehad vanmorgen, bijzonder he O+
pi_166337371
Tombo, wat een lieve buurman. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166337613
Aah Cygne, dat is inderdaad niet zo leuk. Heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad, dat mensen op mijn werk bijv een beetje vragend naar mijn buik keken. Jammer dat ze niet in de gaten hebben dat het niet leuk is om te horen voor je. Ik heb een foto in het buikentopic gezien en het ziet er inderdaad uit om trots op te zijn hoor. O+ .

En je bent op de helft!

Rady, lijkt me ook een gek idee, om de datum te hebben. Wel mooi om naar toe te leven.

Oh jongens, ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik denk dat het belachelijk is, maar ik voel de laatste paar dagen echt dingen die ik herken van de vorige keer en het zijn volgens mij echt niet mijn darmen. Maar ik ben pas in mijn 13e week, dat kan toch gewoon niet! :@ . Mijn darmen zijn sowieso wel erg aan het rommelen de afgelopen weken, maar juist daardoor meen ik het verschil te herkennen. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 1 november 2016 @ 05:01:09 #168
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166340215
Franny volgens mij hebben meerdere het al zo vroeg gevoeld hoor!
Lekker van genieten! Hoe is het nu met misselijkheid?

Cyne niet leuk. Ik vind je buik in het grote buikentopic hartstikke mooi! En nog een *O* voor op de helft

Tweedle wat leuk een meisje! *O*

Thee weer hartje gehoord *O*
pi_166340399
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:45 schreef Franny_G het volgende:

Oh jongens, ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik denk dat het belachelijk is, maar ik voel de laatste paar dagen echt dingen die ik herken van de vorige keer en het zijn volgens mij echt niet mijn darmen. Maar ik ben pas in mijn 13e week, dat kan toch gewoon niet! :@ . Mijn darmen zijn sowieso wel erg aan het rommelen de afgelopen weken, maar juist daardoor meen ik het verschil te herkennen. :P .
Ik voelde M. ook zo vroeg! Uiteraard ook twijfel in 't begin maar het was 'm echt O+
  dinsdag 1 november 2016 @ 07:18:54 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166340414
Wat gek dat ze niks zagen, Cygne. Ik vond je al een behoorlijke (en mooie!) buik hebben op de foto in het buikentopic.

Ik heb ook een paar keer gehad dat mensen zeiden dat ik een bescheiden buik heb, terwijl ik 'm echt énorm vind in vergelijking met wat ik bij peuter destijds had.
Toen had ik wel een zwart shirtje aan, misschien kleed het toch te goed af ;)

Dat zou wel tof zijn, Franny zo vroeg!
Ik twijfelde met 15 weken en met 17 weken wist ik het zeker. Ik heb wel gegoogeld of het met 13 weken ook al kan, want toen twijfelde ik ook een beetje of het nu mijn darmen zijn of niet :)

Leuk Tweedle, een meisje!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166340420
Wat gaaf Mabawa!

Echt bijzonder hoor!

Snoenk, ik ben gelukkig niet meer hele dagen beroerd maar de ochtenden zijn nog wisselend.

Vandaag uitslag van de combinatietest. Spannend....
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166340564
Cygne; zoveel mensen zoveel meningen... Hoor al weken dingen die gaan tussen "dat is ook niet lang meer, amai zo 'n buik" en "eind november? Dat is wel echt bescheiden" en daar zit dan een paar uur tussen ofzo :X
Niets aan te doen: iedereen heeft een mening momenteel. Probeer het je niet te erg aan te trekken

Franny: veel success!
pi_166340894
Hopen op goed nieuws Franny! Wij hebben morgen de nekplooimeting.

Hier nog geen enkel sprankje tweedetrimestergevoel, vaak misselijk. Vorige keer was dat rond deze termijn al even over }:|

En *O* voor alle mijlpalen!
pi_166340934
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 08:28 schreef Minarosa het volgende:
Hopen op goed nieuws Franny! Wij hebben morgen de nekplooimeting.

Hier nog geen enkel sprankje tweedetrimestergevoel, vaak misselijk. Vorige keer was dat rond deze termijn al even over }:|

En *O* voor alle mijlpalen!
Bij ons is het nekplooimeting en aansluitend de uitslag bespreken. Bloedprikken heb ik al gedaan.

Ja, die misselijkheid... Bij I duurde die tot wel 20 weken, al nam het wel af tussen 14 - 20 weken. Dus ik houd er ook maar rekening mee dat het nog even aanhoudt. Moet je ook overgeven erbij?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166340975
Cygne op de helft! *O* Zo veel verschillende meningen over de grootte/vorm van je buik :N en straks als het kind er eenmaal is heeft iedereen daar weer een mening over :')

Spannend Franny, ik duim voor een goede uitslag!

Ik was trouwens een week in de war, baby 1 voelde ik einde van week 18 voor het eerst. Dus baby 2 heeft nog 6 dagen de tijd :+

*O* voor alle goede echo's & weekwissels!
pi_166341157
Lief! O+

Ik ben wel blij dat de vk me ook die bevestiging geeft. Ik merk dat ik dat toch wel nodig heb, de bevestiging dat alles lekker saai gemiddeld loopt.
pi_166341209
Iemamd die ik blij kan maken met een angelsound? Zelf nieuwe oordopjes aanschaffen. ;)
S. 2014
J. 2016
pi_166341531
Ik sluit me aan bij Fazz en anderen wat betreft commentaar op buik en straks idd baby.
Iedereen heeft er een mening over.

En om eerlijk te zijn voor ik zwanger was had ik nooit een opmerking er over of ook maar enig idee dat als ik wel iets zei wat het met iemand doet. Wat het met een zwangere doet wist ik gewoon niet.
Dus nu probeer ik wel extra attent te zijn naar zwangere dames en zeg er altijd iets positiefs (in mijn ogen dan) over wat het in het midden laat of een buik mega of klein is.
  dinsdag 1 november 2016 @ 09:34:11 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166341555
Alsof je iets kunt doen aan het formaat van je buik... :+.
KuikenGuppy
pi_166341623
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:34 schreef Burdie het volgende:
Alsof je iets kunt doen aan het formaat van je buik... :+.
Zo rond de 42 weken wel als je je kind eruit werpt ;)

Hoe ga je vandaag :*
pi_166341658
Nouja het maakt me niet uit of mensen zeggen dat hij groot of klein of wat dan ook. Maar het steekt wel een beetje als iemand zegt dat het nog helemaal niet zichtbaar is. :@
pi_166341720
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:42 schreef Cygne het volgende:
Nouja het maakt me niet uit of mensen zeggen dat hij groot of klein of wat dan ook. Maar het steekt wel een beetje als iemand zegt dat het nog helemaal niet zichtbaar is. :@
Ik zou ze vragen te investeren in een nieuw paar ogen! :{w
  dinsdag 1 november 2016 @ 09:49:37 #183
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166341753
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:46 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik zou ze vragen te investeren in een nieuw paar ogen! :{w
Dat idd. Hoe kun je jouw buik nou niet zien! Droeg je heeeeeele wijde zwarte kleding? :?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166341839
:W ja haaaai, ik kom me hier na een jaar alweer aansluiten..! Voel me zo blessed, echt!
Gisteren mijn NOD, en mijn testjes worden al dagen braaf donkerder... Dus laten we maar overstappen dan he? Team (11?) juli present!
pi_166341869
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:42 schreef Cygne het volgende:
Nouja het maakt me niet uit of mensen zeggen dat hij groot of klein of wat dan ook. Maar het steekt wel een beetje als iemand zegt dat het nog helemaal niet zichtbaar is. :@
Bij mijn eerste zag je tot vijf maanden helemaal niets. Ik had eerder een kuil dan een buik. Daarna ging het zo hard dat ik van m'n schaambeen tot onder m'n borsten enorme striae heb. -O-

Nu heb ik een ander "probleem"; Ik heb van mezelf al een buikje en ben opgeblazen -darmen denk ik- dus ik zie eruit alsof ik al 6+ maanden ver ben. /zucht

Sara, van harte! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166341943
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:49 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dat idd. Hoe kun je jouw buik nou niet zien! Droeg je heeeeeele wijde zwarte kleding? :?
Niet eens. :D

Welkom Sara!
pi_166341945
Messina is je zoon nu al verrast?
  dinsdag 1 november 2016 @ 10:02:22 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_166341956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:34 schreef Burdie het volgende:
Alsof je iets kunt doen aan het formaat van je buik... :+.
nou, minder chocolade had bij mij wel gescheeld hoor :P
disclaimer
pi_166341962
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:55 schreef Sara82 het volgende:
:W ja haaaai, ik kom me hier na een jaar alweer aansluiten..! Voel me zo blessed, echt!
Gisteren mijn NOD, en mijn testjes worden al dagen braaf donkerder... Dus laten we maar overstappen dan he? Team (11?) juli present!
Hoi Sara!! En doe maar 9 juli O-)

Ik wil nog steeds een kind voor mijn verjaardag. En zelf is me dat niet gelukt :D
pi_166342065
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:01 schreef BlueEyes het volgende:
Messina is je zoon nu al verrast?
Hij wordt vrijdag 18, maar zondag is de dag! *insert supersmile*

Ik heb een 2 kleine houten kistjes gekocht -gewoon, bij de Action-. De ene ga ik beschilderen met valutatekens en daar doen we wat geld in (arme jongen, 18 jaar en ineens zelf je zorgverzekering e.d. moeten betalen), en de andere beschilder ik met vraagtekens en daar komt de echo in die ik vanmiddag krijg *O*

Kan niet wachten om z'n hoofd te zien :D
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 1 november 2016 @ 10:22:23 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166342195
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:39 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Zo rond de 42 weken wel als je je kind eruit werpt ;)

Hoe ga je vandaag :*
Daar heb je anders zelf ook bijzonder weinig invloed op, helaas ;).
Ik heb kuiken naar de gastouder gebracht en heb vandaag een dagje rust O+. Gisteren veel en lang last gehad van voorweeën, maar niks wat echt wilde doorzetten, en nu heb ik overal spierpijn ;( :').
De VK komt straks even langs voor een peptalk ;) en verder haak ik vrolijk verder aan mijn babydekentje.
KuikenGuppy
pi_166342218
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 09:55 schreef Sara82 het volgende:
:W ja haaaai, ik kom me hier na een jaar alweer aansluiten..! Voel me zo blessed, echt!
Gisteren mijn NOD, en mijn testjes worden al dagen braaf donkerder... Dus laten we maar overstappen dan he? Team (11?) juli present!
Welkom Sara :W *O*
Ik kan zo maar met je mee doen in juli, ben nu naar eigen berekening 30 juni uitgerekend! Dus ik denk wel dat dat een juli kindje gaat worden :')

Cygne dat is echt niet leuk om te horen. Zeker niet van mensen zo dichtbij.

Franny mijn duimen draaien voor een goede uitslag!

Tweedledee een meisje *O*
Messina 12 weken *O*

:* Burdie. Fijn dat je een dagje rust hebt en een peptalk krijgt!

Ik moet nog wennen aan het tempo van dit topic :+

Vandaag 5.4 en nog een test gedaan, omdat ik het leuk vind. Ik heb m'n knalstrepen binnen *O*
Dus vandaag echt maar het ziekenhuis gaan bellen en aanmelden bij Moeders voor Moeders :)

Nog een tmi vraagje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166342388
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:24 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]


Nog een tmi vraagje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 november 2016 @ 10:41:14 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_166342431
En als het je tweede kind is ga je vanaf een week of 20 ook structureel in je broek plassen, dus Tena mag ook *O*
disclaimer
  dinsdag 1 november 2016 @ 10:43:58 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_166342475
Oh en Franny, ik voelde Noud ook voor het eerst rond 12 weken. De eerste tijd nog heel sporadisch (elke paar dagen heel even) maar vanaf 16 weken toch wel dagelijks. En misschien weet je nog hoe veel stress dat bewegen me de vorige zwangerschap heeft opgeleverd - dit keer is echt compleet anders :D
disclaimer
pi_166342507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
En als het je tweede kind is ga je vanaf een week of 20 ook structureel in je broek plassen, dus Tena mag ook *O*
Dat, ja. Gaat overigend ook niet automagisch over na de bevalling. Dat het bloeden gestopt is op dag 6 na de geboorte, maar dat er nog wel zo'n lap in je broek moet.
pi_166342541
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
En als het je tweede kind is ga je vanaf een week of 20 ook structureel in je broek plassen, dus Tena mag ook *O*
Niet. (Alsjeblieft niet toch?)
pi_166342650
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
En als het je tweede kind is ga je vanaf een week of 20 ook structureel in je broek plassen, dus Tena mag ook *O*
O-)
pi_166342780
Ik heb gisteren dus serieus Tena inlegdingetjes gekocht.
Het pak had ik even op de trap gelegd, mijn vriend pakte het, bekeek het en moest enorm hard lachen :')
Serieus, overgeven, niezen en hoesten staat gelijk aan natte broek :@
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:03:51 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_166342793
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:47 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Niet. (Alsjeblieft niet toch?)
nee hoor. Alleen maar als je staand / lopend / half liggend niest, hoest of lacht. Of springt. Of iets zwaars optilt.
disclaimer
pi_166342906
Benen kruizen of blijven zitten is idd de truc :D
pi_166342928
:D Ik zal gaan in slaan :')
Met inlegkruisjes al genoeg ervaring, want tijdens eisprong was het hier ook altijd goed raak. Ik vind het wel oprecht vervelend dat ik er elke keer van in de stress raak dat het misschien bloed is. Buiten dat sta ik er onverwachts positief in, dus zou graag deze hartkloppingen ook skippen ;)
pi_166342957
Gefeliciteerd Fuchsia en Sara, leuk!!
pi_166343013
Fuchsia je 'verleden' zit je gewoon in de weg en dat is zo ontzettend ruk :*
pi_166343122
Gefeliciteerd Sara!

Hè Fuchsia begrijpelijk dat het nu nog stress oplevert. Bij mij is het ietsje meer geworden, maar niet dat het als ongesteld voelt ofzo. Dat zal bij iedereen verschillen :) Ik hoop dat je er gauw wat minder angstig van wordt :*
  dinsdag 1 november 2016 @ 11:46:57 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166343451
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:47 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Niet. (Alsjeblieft niet toch?)
Bij mij niet hoor *O*.
KuikenGuppy
pi_166343543
Ja mijn miskraam begon vorige keer met een beetje rozig/bloederige afscheiding, dus dat verklaart de angst wel. Alhoewel ik bij lange na niet zo angstig ben als dat ik verwacht had.
Ik zou wel graag even 6,5 week in de tijd overslaan, maar dat is meer omdat ik ongeduldig ben en het zoooooo graag aan mensen wil vertellen. Iedereen blij maken met zulk leuk nieuws, daar verheug ik mij enorm op! :)
pi_166343935
Ojeej! Die verhalen over plassen enzo.

Fuchsia wel herkenbaar, de ene dag heb ik er meer last van dan de andere. Knap dat je zo'n positieve instelling hebt. Ik kan me voorstellen dat je angstig kan worden door zulke ervaring. Ik wens voor jou een hele fijne zwangerschap!!!

Ik ben plotseling heel misselijk. Vanmorgen in de auto naar mijn werk moeten overgeven :(. & daarna nog 2 keer. Pfff. Miss is het wel een buikgriep of zijn er meer mensen die dat in deze mate hebben? Vorige zwangerschap helemaal niet gehad...
pi_166344204
Elke zwangerschap is anders, ik geef deze keer helemaal niet over. Wel af en toe misselijk, maar dat is het dan.

Buikgriep gaat vrijwel altijd samen met diarree ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166344507
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:47 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Niet. (Alsjeblieft niet toch?)
27 weken en niks aan de hand. *O*
  dinsdag 1 november 2016 @ 13:35:53 #211
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166345484
Ook hier niets aan de hand *O*

Afscheiding trouwens wel. Denk elke ochtend dat mijn vliezen zijn gebroken als ik opsta :o


Sara gefeliciteerd! *O*
pi_166345593
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 10:47 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Niet. (Alsjeblieft niet toch?)
Nee hoor, alleen volle blaas en niezen was hier geen goede combi.
S. 2014
J. 2016
pi_166347398
Hai dames, ik volg deze topic al een tijdje, en na 8 rondes een aantal miskramen is het ook eindelijk raak bij mij.

Ik kom me graag toevoegen bij de juli squad *O*

gister positief getest en vandaag echt een knaller.
Ik heb me alleen sinds van de week aangemeld op dit forum, dus moet alles nog een beetje uitoefenen hoe alles werkt. Bijv spoilers etc.

En burdie wauw, het baby'tje heeft het wel naar zijn of haar zin in je buik he.. 42 weken? _O_
pi_166347707
Zo juli gaat ineens vollopen, welkom dames *O*

Missb vertel eens iets over jezelf?
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:45:26 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166347775
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:24 schreef missbrunette het volgende:
Hai dames, ik volg deze topic al een tijdje, en na 8 rondes een aantal miskramen is het ook eindelijk raak bij mij.
Dus toch :D ik lurkte je hormonale uitbarsting al in wohts ;) Gefeliciteerd!
KuikenGuppy
pi_166347843
Bedankt voor de felicitaties!

Zie je wel SC, heul nie woar van die pies! :P ;)

Vieve misselijk, beuh... Hopelijk is het snel weer over...
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:50:38 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166347868
Ik dacht, leuk een filmpje kijken om de tijd te doden. Fifty shades of Grey, wat een flutfilm zeg :')!!!
KuikenGuppy
pi_166347918
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:50 schreef Burdie het volgende:
Ik dacht, leuk een filmpje kijken om de tijd te doden. Fifty shades of Grey, wat een flutfilm zeg :')!!!
Hey maar wel weer 2 uur voorbij *O*
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:54:58 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_166347965
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:49 schreef Sara82 het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!

Zie je wel SC, heul nie woar van die pies! :P ;)

Vieve misselijk, beuh... Hopelijk is het snel weer over...
Ben ik SC? Want ik heb ook wel wat medestanders voorbij zien komen hoor :7
disclaimer
pi_166348030
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ben ik SC? Want ik heb ook wel wat medestanders voorbij zien komen hoor :7
Oh pardon, SQ bedoel ik ja.

Nee hoor niet gezien. Nee. Niet. *insert smiley met handjes voor ogen*
pi_166348040
Hey Sara? O-)
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:00:35 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_166348072
disclaimer
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:00:35 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166348073
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:52 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hey maar wel weer 2 uur voorbij *O*
Welnee, heb 'm na 40 minuten af gezet en dat was alleen maar omdat ik te druk aan het haken was om eerder de afstandsbediening te pakken :').

Bad Moms was daarentegen wel heel erg leuk!
KuikenGuppy
pi_166348106
Ik heb m afgekeken omdat ik te lui was overeinde te komen de afstandsbediening te pakken :')
pi_166348110
quote:
Rawr
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:03:27 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166348132
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:02 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb m afgekeken omdat ik te lui was overeinde te komen de afstandsbediening te pakken :')
Zonde van je tijd :').
KuikenGuppy
pi_166348229
quote:
pi_166348292
De uitslag van de combinatietest was mooi. Heel dunne nekplooi. En mijn leeftijd is van 41 bijgesteld naar 34. 😎. Een flinke vermindering van de risico's dus. De echo was prachtig, veel gezwaai met handjes en beentjes. En de placenta ligt achter dus was het ook volgens echoscopiste mogelijk dat ik soms al wat voel.

Dua we zijn weer aan de taart, mensen. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166348424
Franny O+
Dan nu lekker genieten van de friemeltjes en groeiende buik en ik hoop met een goeie zwangerschap zonder alteveel gekke kwalen :*
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:21:18 #230
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166348494
Franny wat fijn! ^O^
Gefeliciteerd Sara en MissBr!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:22:47 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166348525
Jong kippie ben je, Franny *O*.
KuikenGuppy
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:25:14 #232
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166348590
Super Franny!
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:26:59 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_166348638
Franny is in 1 klap de jongste van de oudewijven geworden O+ Fijn van de uitslag!
disclaimer
pi_166348719
Welkom missb!

Mooi nieuws Franny. Over zes jaar nog een keer je veertigste verjaardag vieren 8-)

Mijn bloed voor de combinatietest is vorige week afgenomen maar ik weet niet of de uitslag morgen al bekend is bij de echo. Qua spugen: alleen af en toe 's ochtends als ik niet oplet, dus te lang doe over ontbijt maken of rare dingen ruik. Ons huis wordt momenteel verbouwd en als de bouwvakkers buiten roken (en ik dat via het raam ruik) dan moet ik even heel snel wat eten :')
pi_166348763
Wat fijn Franny ♡! Lekker aan de taart!
pi_166349307
Hier een korte samenvatting over mij haha.

Ik hou mijn naam liever prive, ben sinds juni dit jaar getrouwd. Ben 24 jaar, wilde graag jong moeder worden.

Dit was dus mijn 8e ronde en het is eindelijk raak. We hebben zaadcontroles gehad en me man had perfect zaad ik weet niet hoeveel precies meer maar was rond de 1.5miljoen. Verder heb ik miskramen gehad die wellicht gekomen zijn door een vleesboom. Die miskramen heb ik met moeite een plekje kunnen geven ook omdat mijn man een beetje apart is in deze dingen, het is niet voor niets een man... :X
Wat willen jullie nog meer van me weten? :P

" hoe doen jullie die spoilers enz. hahaha ???"
  dinsdag 1 november 2016 @ 17:01:51 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_166349391
Welkom MB!
Ik kan alleen de "het is nu eindelijk raak" niet zo goed rijmen met de meerdere miskramen. Ben je dan nu nog niet ontzettend onzeker nog? Als het al zo vaak raak is geweest en steeds mis ging?
disclaimer
pi_166349458
SQ: jaa ben nog wel erg onzeker maar ik probeer er niet teveel aan te denken, ik denk er natuurlijk wel aan als ik bijv "afscheiding" voel dan ga ik wel gelijk kijken of het bloed is..
pi_166349563
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef missbrunette het volgende:
SQ: jaa ben nog wel erg onzeker maar ik probeer er niet teveel aan te denken, ik denk er natuurlijk wel aan als ik bijv "afscheiding" voel dan ga ik wel gelijk kijken of het bloed is..
Welkom hier :W

En erg herkenbaar. Haat aan de afscheiding }:|
Op welke termijn waren je vorige miskramen als ik vragen mag?

En een *O* voor Franny! Wat een fijne uitslag!
pi_166349567
Fijn Franny. O+
pi_166349741
Fuchsia, de laatste miskraam is 2 mnd geleden. Gingen we voor een echo en zagen we dat het vruchtzakje leeg was, vlak erna flinke bloedingen etc etc. Toen was ik 12 wk zwanger.
1 bij 7wk, en bij 5wk.
pi_166350134
Wat fijn Franny, geniet van de taart :)
pi_166350530
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:23 schreef missbrunette het volgende:
Fuchsia, de laatste miskraam is 2 mnd geleden. Gingen we voor een echo en zagen we dat het vruchtzakje leeg was, vlak erna flinke bloedingen etc etc. Toen was ik 12 wk zwanger.
1 bij 7wk, en bij 5wk.
Dan kan ik nog steeds de uitspraak "eindelijk is het raak" niet rijmen met de eerdere miskramen, als je blijkbaar al drie keer eerder zwanger bent geweest :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Franny, wat een goed nieuws! *O*
pi_166350601
Skittles ik heb me dat voorgenomen en zo is het beter dan dat ik telkens ga zeggen zovan dalijk gaat het weer fout. Ik ben bij een psycholoog geweest en zo heb ik het een plekje kunnen geven dat ik gwn tegen mezelf zeg het is eindelijk raak. Misschien is het voor jullie raar, maar zo ga ik er nu mee om..
pi_166350652
Dat zijn bewogen en drukke maanden geweest Mb. Gefeliciteerd!

Franny *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_166350745
Ik vind het inderdaad raar. Het lijkt mij dat je, als je drie keer zwanger bent geweest, je ook wel weet welke symptomen erop kunnen wijzen. De blijkbaar enorme tsunami aan afscheiding, de misselijkheid en weet ik het nog meer wat je allemaal hebt gezegd in wohts.

Maar goed, hopelijk is dit een blijvertje ;)
pi_166350810
Post eens een foto van je stopcontact? :+
pi_166350842
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:22 schreef WupWup het volgende:
Post eens een foto van je stopcontact? :+
Met de krant van vandaag :P
pi_166350884
Fijn Franny, lekker jong ding! O+

Ik heb vandaag ook een glittersticker gekregen van de VK. Wel maakte ik bijna mijn eerste zwangerschapskotsje :o Mijn voorganger in de praktijk stonk zo ontzettend naar zweet dat zowel ik als vent met moeite het ontbijt binnen konden houden, Senn de kamer binnen liep en riep 'Bah stiiiiiiiiiiiiink!!' En de vk alle ramen maar open had gezet. En de mensen waren al 10 minuten weg :o :o
pi_166350930
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:18 schreef BlueEyes het volgende:
Franny O+
Dan nu lekker genieten van de friemeltjes en groeiende buik en ik hoop met een goeie zwangerschap zonder alteveel gekke kwalen :*
Dank je!
En bedankt voor alle andere lieve reacties.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166351237
Ik weet idd welke symptomen er zijn maar het was denk ik gwn even navraag doen voor de onzekerheid toch. En als je depressief bent geweest en naar een psycholoog bent geweest ben ik ervan overtuigt dat je een andere denkwijze creeert. Die miskramen zitten echt wel in me hoofd, maar ik probeer er gwn zo min mogelijk aan te denken. Of moet ik er weer aan onder door gaan omdat ik er zoveel aan denk?? Want miss gaat het dan wel fout door de stress, idk. }:|
pi_166351576
Fijn franny! Ben je net zo oud als ik 8-)

Ik had bij de 2e overigens ook een niesincident, dus ga er vanuit die wel te herhalen weer :X Heb het na de zwangerschap toen gelukkig wel droog weten te houden ;)
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:16:28 #253
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166352011
Zwangerschapskotsje... :')
Hilz! _O-

Fijn dat je er zo positief in staat Missbr! Hopelijk binnenkort een mooie echo met knippert! :Y

Mijn lieve mannetje is nu echt hard aan de klus in de babykamer.. zo'n ETA datum maakt de deadline wat concreter geloof ik :P
En ik heb vandaag de babykleertjes van Vv uitgezocht om te wassen O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166352033
Ik heb fysiotherapie voor mijn bekken, maar die incontinentie pakt ze ook gelijk aan. En dat helpt goed! Want ondanks dat het best vaak voorkomt bij (ex-)zwangeren, is dat niet iets wat je zonder meer moet accepteren imo.
pi_166352815
Oh, Miss Jones! Toen lurkte ik hier behoorlijk mee. En DuBecky natuurlijk. Ik denk dat je altijd en beetje op je hoede moet zijn, het is heel makkelijk om je anders voor te doen dan dat je bent op en forum.

@missbrunette, het gaat niet zomaar mis door stress, is mij verzekerd door meerdere artsen. Fijn dat je nu zwanger bent, 8 rondes lijkt natuurlijk super lang maar dat is echt wel netjes. Ze waren wel vlot met de onderzoeken bij jullie, was er en reden dat ze dachten dat het niet zou gaan lukken?
pi_166353184
Oh dat niezen ja. Ik nies nogal veel, dus dat is tijdens mijn eerste zwangerschap ook wel eens voorgekomen...

Dat geloof ik Radyhyn. Fijn ook wel vooruitgang! :)

Wupwup heb je veel last van je bekken?

Ik heb vandaag de hele dag in bed gespendeerd en voel me nog steeds misselijk : (. Hopelijk morgen een betere dag. Zou het wel heel erg vervelend vinden, want zo werken lukt me niet. Maar misschien zal t ook per dag variëren. Nu maar gaan slapen.

Hoe gaat het met Jou Burdie?
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:03:08 #257
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166353302
Vv is al aan het oefenen O+

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:04:27 #258
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166353342
Vieve slaap lekker, hopelijk gaat het morgen weer beter!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:10:19 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166353529
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:03 schreef Radyhyn het volgende:
Vv is al aan het oefenen O+

[ afbeelding ]
Lief O+.

Vieve, beterschap :*.

Met mij gaat het meh, gelukkig zijn mijn mannen heel lief voor me.
KuikenGuppy
pi_166354143
TW ja mijn man heeft ooit een operatie gehad bij de lies dat kan je zaad productie verminderen maar ook de kwaliteit. En mijn moeder heeft behandelingen gehad om zwanger te worden weet niet of dat erook in bekeken wordt.
pi_166354279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:03 schreef Radyhyn het volgende:
Vv is al aan het oefenen O+

[ afbeelding ]
Kijk nou!! O+
En dat fluffy haar! O+
pi_166354363
Beterschap Vieve!
Burdie :*
En Rady wat zoet van Vv. O+
pi_166354418
Vv'tje O+ Lief Rady

Super fijne uitslag Franny *O* Kun je al minderen met je medicijnen of heb je ze echt nog nodig?

Beterschap Vieve :*

Ik had last van mn buik vandaag, veel getrek en steken. Denk dat ie aan't groeien is :Y)
pi_166354785
Fazz, dat je dan de volgende dag ineens snapt waarom je zo'n last had. Buik ineens n stukje gegroeid. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:57:53 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166354840
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lief O+.

Vieve, beterschap :*.

Met mij gaat het meh, gelukkig zijn mijn mannen heel lief voor me.
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166354920
T wordt steeds mooier MissB. Operatie van man, zaadtesten, moeilijk zwanger worden van je moeder, depressie, psycholoog, 8 maanden bezig, eindelijk raak, symptomen niet herkennen maar wel al 3x eerder zwanger zijn geweest? 10 weken, 7 weken en 5 weken miskraam? Dan moet het om de 2 maanden raak zijn geweest... Lekker sterk verhaal. Zal vast iets van waarheid in zitten, maar ik geloof t niet.

En nu koest. Terug naar wohts Peacefulll
pi_166355472
Peacefull, ok fine. Neem contact op met me huisarts, zomaar iemand bestempelen op leugenaar. Als iemand dit verzint is die wel heel ziek in zijn hoofd. Als je het nummer wilt van me huisarts hoor ik het graag, stuur me dan een prive berichtje. Zit niet voor niets nu al in de wajong.
pi_166355557
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:17 schreef missbrunette het volgende:
Peacefull, ok fine. Neem contact op met me huisarts, zomaar iemand bestempelen op leugenaar. Als iemand dit verzint is die wel heel ziek in zijn hoofd. Als je het nummer wilt van me huisarts hoor ik het graag, stuur me dan een prive berichtje. Zit niet voor niets nu al in de wajong.
Maar je wil je naam niet geven ;(
pi_166355584
Ok en dus nog iets waaruit heb je gehaald dat die 7 wk en 5 wk miskraam pas is gebeurd? Ik heb dat achter de RUG ja.
pi_166355644
Me me me me me me me me O+
pi_166356078
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:59 schreef Peacefulll het volgende:
T wordt steeds mooier MissB. Operatie van man, zaadtesten, moeilijk zwanger worden van je moeder, depressie, psycholoog, 8 maanden bezig, eindelijk raak, symptomen niet herkennen maar wel al 3x eerder zwanger zijn geweest? 10 weken, 7 weken en 5 weken miskraam? Dan moet het om de 2 maanden raak zijn geweest... Lekker sterk verhaal. Zal vast iets van waarheid in zitten, maar ik geloof t niet.

En nu koest. Terug naar wohts Peacefulll
Ik las dit iets te letterlijk en dacht huh wtf?!?!

Blame it on slaaptekort oke :P
S. 2014
J. 2016
pi_166356122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:21 schreef Svane het volgende:
Me me me me me me me me O+
O+

Missbrunette, zit je in de Wajong vanwege je miskramen?
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:35:35 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_166356135
jeetje wat is er gebeurt met mensen voordeel van de twijfel geven.
Ga ff lekker als een hijgende hyena dat meiske zo behandelen. Beetje jammer hoor.

En ja ik ken hey MJ verhaal was ongeveer tegelijk met mij uitgerekend.

Vind dit wel erg sneu en onnodig.

* terug lurken gaat*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_166356151
Nope. Private stuf.
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:52:34 #275
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166356788
Goede uitslag voor Franny! *O*

Wat een lieve foto, Radyhyn O+

Welkom missbrunette!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:54:07 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_166356855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:35 schreef _evenstar_ het volgende:
jeetje wat is er gebeurt met mensen voordeel van de twijfel geven.
Ga ff lekker als een hijgende hyena dat meiske zo behandelen. Beetje jammer hoor.

En ja ik ken hey MJ verhaal was ongeveer tegelijk met mij uitgerekend.

Vind dit wel erg sneu en onnodig.

* terug lurken gaat*
Eens +45352

Ps Hi! Hoest met jou?
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:54:38 #277
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166356872
Babybytes O+ O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:55:01 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_166356884
Ik lees mee hoor, als het echt uit de hand loopt grijp ik wel in. Ik kan de scepsis ook wel begrijpen met het oog op gebeurtenissen uit het verleden. Verder is mijn ervaring dat als de intenties oprecht zijn het over het algemeen wel goed komt hier in OUD ;)
disclaimer
pi_166357035
Ik weet niet wat er in het verleden is gebeurt maar nieuwe vrouwen bestempelen op leugenaar is wel heel erg. Maar goed. SQ ik wilde je een pm sturen maar ben pas nog maar 4 dagen lid dus dat kan nog niet las ik. Je krijgt een pm van me zodra ik kan, zodat jij alvast meer van me persoonlijk weet. Incl een foto zodat je weet dat het echt niet op een leugen is gebasseerd maar op wat ik heb meegemaakt allemaal.
pi_166357148
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:54 schreef amaranta het volgende:

[..]

Eens +45352

Ps Hi! Hoest met jou?
Zeg, je bent toch niet vies geworden van een rel? :P
pi_166357162
Al die lurkers altijd ineens :D ik doe het zelf ook hoor, in andere topics.

Welkom MissB!

En inderdaad heel lieve foto, Radyhyn!

Net voor het eerst ooit Baby te Huur gekeken. Plaatsvervangende schaamte roept het vooral op, maar ook een beetje heimwee naar die allereerste klunzigheid. O+ Benieuwd hoe dat met een tweede gaat zijn, lijkt me zo anders!
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:02:56 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_166357166
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:59 schreef missbrunette het volgende:
Ik weet niet wat er in het verleden is gebeurt maar nieuwe vrouwen bestempelen op leugenaar is wel heel erg. Maar goed. SQ ik wilde je een pm sturen maar ben pas nog maar 4 dagen lid dus dat kan nog niet las ik. Je krijgt een pm van me zodra ik kan, zodat jij alvast meer van me persoonlijk weet. Incl een foto zodat je weet dat het echt niet op een leugen is gebasseerd maar op wat ik heb meegemaakt allemaal.
Welnee, we hebben hier geen ballotagecommissie hoor ;) post gewoon gezellig mee en probeer het drama een beetje te doseren, dan loopt het wel los.
disclaimer
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:05:11 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_166357249
Ik zit mijn opnames van Birth Day te kijken, en ik ben me maar weer eens bewust van hoe goed we het hier eigenlijk hebben O+
disclaimer
  Moderator dinsdag 1 november 2016 @ 22:05:21 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_166357252
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 16:56 schreef missbrunette het volgende:
Hier een korte samenvatting over mij haha.

Ik hou mijn naam liever prive, ben sinds juni dit jaar getrouwd. Ben 24 jaar, wilde graag jong moeder worden.

Dit was dus mijn 8e ronde en het is eindelijk raak. We hebben zaadcontroles gehad en me man had perfect zaad ik weet niet hoeveel precies meer maar was rond de 1.5miljoen. Verder heb ik miskramen gehad die wellicht gekomen zijn door een vleesboom. Die miskramen heb ik met moeite een plekje kunnen geven ook omdat mijn man een beetje apart is in deze dingen, het is niet voor niets een man... :X
Wat willen jullie nog meer van me weten? :P

" hoe doen jullie die spoilers enz. hahaha ???"
1,5 miljoen is zeer slecht zaad... 4x zwanger worden met die kwaliteit kun je gerust als een wonder beschouwen...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_166357293
Rady, wat een leuk kind en wat een leuke trui heeft hij aan :)

Vieve, ja toch wel. Zit deels in de ziektewet daardoor en kan een deel van mijn werkzaamheden niet meer uitvoeren. Ondanks dat ik daar stierlijk van baal, lijkt het er wel op dat ik het op deze manier kan uitzingen tot m'n verlof ingaat.

Franny, wat fijn die goede uitslag! Gefeliciteerd met je nieuwe leeftijd :D
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:12:44 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_166357555
Trouwens. De laatste bekende verloskundige (vanuit mijn vorige zwangerschap) heeft nu ook haar zwangerschap aangekondigd en nu heb ik dus gegarandeerd geen "bekende " begeleiding in de laatste weken / bij de bevalling :( super dat ze zwanger is natuurlijk maar ik ben nu helemaal bang dat ik weer from scratch mag beginnen met begrip kweken waarom ik die polonaise niet aan mijn lijf wil :') :@

En mijn buik beweegt aan de buitenkant! Ter hoogte van mijn maag! En ik ben pas 23 weken _O-

Radyhyn, wat een lief plaatje zo O+
disclaimer
pi_166357607
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:02 schreef Heliotrope het volgende:
Al die lurkers altijd ineens :D ik doe het zelf ook hoor, in andere topics.

Welkom MissB!

En inderdaad heel lieve foto, Radyhyn!

Net voor het eerst ooit Baby te Huur gekeken. Plaatsvervangende schaamte roept het vooral op, maar ook een beetje heimwee naar die allereerste klunzigheid. O+ Benieuwd hoe dat met een tweede gaat zijn, lijkt me zo anders!
Ik staat ook weer even te klunzen, vooral omdat t weer zo klein is... maar je bent minder snel gestrest om kleine dingetjes, je weet nu dat een baby niet zomaar stuk gaat
S. 2014
J. 2016
pi_166357818
Haha MaJo, wonderlijk niet?

MissB, alles best. Maar ik vind dat je verhaal en alle drama stinkt. Zoals ik al zei (en nee, ik maakte je niet uit voor leugenaar): er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar je verhaal klopt voor mijn gevoel niet. Dus ik gok dat je het hier en daar (flink) aangedikt hebt. Oh en je huisarts erbij halen... Mijn kleuters halen hun grote broer, vader of oom er altijd bij als ze een wedstrijdje ver plassen doen.

Anyhow, mocht je echt zwanger zijn gun ik je wel een fijne zwangerschap en dat de dames hier je maar kunnen steunen en helpen.

Foei Peacefulll, kon je t weer niet laten hè? Ik ga weer in lurkstand
  dinsdag 1 november 2016 @ 22:20:27 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166357896
Sq, ik heb ook die Birth Day serie gezien en heeft veel indruk gemaakt. Nog bedankt voor degene die hier met de kijk-tip kwam :Y

Wup is gewoon H&m :)
Fijn dat je met deel ziekteverlof het uit kan houden.

Ow en... Jerry jerry jerry! *pakt popcorn*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166358331
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:06 schreef WupWup het volgende:

Franny, wat fijn die goede uitslag! Gefeliciteerd met je nieuwe leeftijd :D
Ja cool he. Ik heb er zelfs een grafiekje van gekregen dus ik heb bewijs. 😁.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166360939
Oef wat een rel hier ineens.. Hormonen much? o|O

Hoera Franny! Prima nieuwe leeftijd zo :D

Welkom nieuwe dames :)
pi_166362112
Oi ik dacht er is iemand bevallen, zo druk is t :D

Goedemorgen allemaal! Dochter is steeds 6.00 wakker sinds wintertijd, en ik kom ook niet meer goed in slaap :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166362142
Ik werd ook 5.45 wakker ja, dochter pas net, gelukkig :D
pi_166362212
SQ, ik weet niet precies wat jouw achtergrond is en waarom je geen polonaise aan je lijf wilt maar de verloskundigepraktijk waar ik zit maakt bewust de keuze om heel erg mee te gaan in dat soort wensen. Misschien is het een idee om te kijken of er ook zo'n verloskundigepraktijk bij jou in de buurt zit?
Ik ben bijvoorbeeld niet getoucheerd en de vliezen zijn intact gelaten tot ze zelf braken. Bij de tweede hebben ze zelf niets gedaan behalve heel af en toe het hartje luisteren. Dit is ook verder nooit een punt van discussie geweest.
  woensdag 2 november 2016 @ 08:09:12 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_166362514
Dit is toch geen rel, stelletje amateurs :P ;)

Thistle, ik denk dat ik mensen ga irriteren als ik dat nóg een keer vertel :') maar iig veel paniek om niks (zonder aanleiding behalve mijn bmi wellicht).
disclaimer
  woensdag 2 november 2016 @ 09:20:15 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166363220
*meld* olifantendracht nog altijd intact.
Vandaag maar weer verder aan m'n dekentje haken O+.
KuikenGuppy
  woensdag 2 november 2016 @ 09:21:35 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166363249
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:20 schreef Burdie het volgende:
*meld* olifantendracht nog altijd intact.
Vandaag maar weer verder aan m'n dekentje haken O+.
Geef je een gil als je wat nodig hebt ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166363291
Birth Day ja, man, dat was heftige kost als zwangere. Wat een geluk hebben we hier. Die vrouwen die alleenmoeten bevallen en moeten gillen om hulp die dan niet komt, bloedend door de gang lopen.

Franny, wat goed! Jonger worden, da's best een prestatie :D

Burdie, houd vol! Ik snap dat je beeb een af dekentje wil. Toch mag ie best buiten komen spelen he? :*
  woensdag 2 november 2016 @ 09:41:05 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166363575
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:23 schreef Roomsnoes het volgende:
Burdie, houd vol! Ik snap dat je beeb een af dekentje wil. Toch mag ie best buiten komen spelen he? :*
Ik maak deze:



Heb al vier rijen met blokjes af, en ik denk dat er in totaal 10-12 nodig zijn voordat hij lang genoeg is, dus ik kan nog even vooruit :+.

Verder is het wel aardig vol te houden nog, ik ben fit en alles, maar raak wel lichtelijk in paniek als ik denk aan dagelijkse dingen die moeten gebeuren (bijv kuiken naar de psz brengen/halen). Ik kan me ook nog maar slecht concentreren tijdens het autorijden dus daar werken we dan maar een beetje omheen. Komt wel weer. Verder is het afwachten, en vrijdag naar het zkh om daar eens te bespreken hoe en wat.
KuikenGuppy
pi_166363862
Ik zie Burdie posten en denk zou het? O+
Nope :D.
Dekentje haken ftw.
pi_166364658
Dat dekentje is zo O+ Dat wordt mijn volgende project!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')