abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:08:41 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166242765
O+ Welkom in Zwangerschap en Geboorte! O+

23 oktober: *** Burdie & webspider ***

3 november: snoenk (meisje)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (Savvy.)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83
15 april: Theeleuter
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0
14 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 4% gewijzigd door SQ op 31-10-2016 14:37:07 ]
KuikenGuppy
pi_166242830
Hee Burd, jij zou toch in het vorige topic bevallen?! :@
pi_166242872
Dan dit topic maar Burdie :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166242881
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:59 schreef Cygne het volgende:
Ik heb nu, na de misselijkheid eigenlijk geen klachten. Ik vind dat zwanger zijn eigenlijk wel tof. Al weet ik niet hoevaak ik nog zo'n icsi-pgd traject in ga. Natuurlijk zwanger worden is eigenlijk geen optie meer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heftig, en logisch dat het je wel zwaarder valt nu toch :*
pi_166242944
Cygne :*
  donderdag 27 oktober 2016 @ 16:20:25 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166242986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:14 schreef tombolafan het volgende:
Dan dit topic maar Burdie :+
Als jullie anderhalve week kunnen doen over één topic, prima :+.
Ik ga er eigenlijk niet van uit dat deze baby veel eerder komt dan kuiken (42w).
KuikenGuppy
pi_166243103
Heftig cygne :*
pi_166243218
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als jullie anderhalve week kunnen doen over één topic, prima :+.
Ik ga er eigenlijk niet van uit dat deze baby veel eerder komt dan kuiken (42w).
okee, als iedereen even in een pm/dm naar mij stuurt wat ie wil posten dan wijzig ik steeds deze post en zet t erbij, dan kan Burdie in dit topic bevallen :7
pi_166243351
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

okee, als iedereen even in een pm/dm naar mij stuurt wat ie wil posten dan wijzig ik steeds deze post en zet t erbij, dan kan Burdie in dit topic bevallen :7
quote:
Burdie: ok 8-)

Allemachtig, doe ik zelf quoten ipv wijzigen _O- _O- |:( |:( :'( :+
pi_166243410
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:35 schreef tombolafan het volgende:

[..]

_O-
pi_166243572
Go Burdie go ;)

En wat vervelend Cygne, sterkte!

Ik(manlief ookt rouwens) wilde altijd 3 kinderen, dus lijk daar nu toch echt goed naar op weg te zijn :) Huis heeft 4 slaapkamers en als auto hebben we een peugeot 5008. Past prima op de achterbank!
Zo nu en dan voel ik ineens iets dat niet op darmengerommel lijkt. Zou het? O+
pi_166243828
Echt hoor ik kap met koken deze zwangerschap :X
Voor de zoveelste keer zwart geblakerd vlees |:(
pi_166244049
:D misschien is het een teken dat je vegetariër moet worden :+
pi_166244140
Ik laat alles aanbranden deze zwangerschap :')
pi_166244201
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:01 schreef Theeleuter het volgende:
Zo nu en dan voel ik ineens iets dat niet op darmengerommel lijkt. Zou het? O+
Oeh, heb ik ook! Denk toch echt wel dat ik frummel voel, heb het nu al een paar keer gehad.

Cygne: sterkte de komende weken, pittig hoor! :*
pi_166244275
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 17:42 schreef BlueEyes het volgende:
Ik laat alles aanbranden deze zwangerschap :')
Geheelonthouder is geen optie hè :')

Dan maar aan de *ping* :+ ( :r :Y) )
pi_166244295
Cygne, sterkte :* Als het te veel voor je is geef dat dan aan hè

Logi, 'fijn' dat er een verklaring is voor je bloedverlies maar idd geen geruststellende reden. Blijven ze het monitoren?
pi_166245012
Ik heb laatst zelfs boerenkool aan laten branden ;(
pi_166245248
Dat is best knap tombolofan! ;)

Ik baal verschrikkelijk!!! Omdat wij in een flat wonen, zette ik mijn moeders voor moedersflessen altijd in de schuur. Briefje met huisnummer op de deur, deur niet op slot, is 8 weken lang goed gegaan. Vandaag kwamen ze voor het laatst en toen ik thuiskwam zag ik de schuurdeur al open staan. Fiets van man weg. Shitzooi!! Of de chauffeur de deur niet goed heeft dicht gedaan of dat iemand zo brutaal was om het te proberen weet ik niet, maar baal echt. En we wisten dat dit risico er was, fiets was ook niet heel duur, maar toch! Mocht er een tweede komen en mochten we dan nog hier wonen dan doe ik dus écht niet meer mee.
pi_166245321
Jullie zijn lief! O+

Vanmiddag had ik de kinderen van schoonzus. Man was ook vroeg thuis dus we zijn lekker even de stad in geweest en een pakje voor baby gekocht. O+
pi_166245416
Cygne. :*

Ik wilde altijd twee kinderen, waarschijnlijk omdat dat ook gewoon mijn eigen situatie thuis en dus bekend/veilig was. Nu speelt de gedachte van drie wel eens maar dan moeten we verhuizen (ook hier maar twee slaapkamers en redelijk weinig bergruimte) en een nieuwe auto. Verder klinkt het sowieso minder praktisch dan twee, maar het lijkt me wel erg leuk, al die interactie. Sowieso vond ik de eerste +/- 10 weken zwanger zijn echt een enorme ramp met al een dreumes in huis. :X We zien wel verder als baby2 minstens 2 jaar is, die luxe hebben we aangezien we nog jong zijn en het zwanger worden ons oneerlijk genoeg makkelijk af lijkt te gaan.
pi_166245669
Ik kom uit een gezin van drie. Mijn zus en broer zijn 13 en 10 jaar ouder. Flink leeftijdsverschil maar ik vond het altijd wel tof, ik mocht vaak mee op uitjes en was heel jong al tante.

Ik vind het supertof om te zien om hoe de dochters van mijn zus op dezelfde manier bij mijn zwangerschap betrokken zijn als ik destijds bij de zwangerschap van zus. O+ Kindjes van schoonzus ook, maar die zijn iets jonger. Net ook bij de Hema toen we de kleertjes gingen afrekenen. 'Dat is voor ons neefje! *) O+ '. _O-
pi_166246613
Cygne, sterkte! En wat leuk van je nichtjes!

Logi, het lijkt me ook lastig zo, met het bloedverlies. Wel gelukkig steeds de bevestiging dat het verder goed gaat, maar echt onbezorgd is het niet zo. Sterkte ermee!

Burdie, gaat het goed met je? Heb je er nog vertrouwen in? Het klinkt alsof je hebt geaccepteerd dat het weer een latertje wordt. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166246813
Jemig Gogo, wat een domper -O- Wat ga je nu doen voor de resterende weken?

Wat lief van je neefjes/nichtjes O+ Mijn nichtje van 14 vindt het ook het einde dat we weer een kindje krijgen. Ze komt morgen voor het eerst oppassen. Wel met m'n broer want ook op bed leggen enzo, maar volgens mij kan ze dat al best :)

Franny, nog een _O- voor die bezorgde leerlingen van je :D Wordt het nog een uitdaging voor school om de lessen van de 3 zwangeren op te vangen?

Ik ga zo heerlijk naar de kapper O+ En vriend is weer thuis *O* dus ik doe vannacht m'n oordoppen in, zo'n hoestende peuter is niet goed voor m'n nachtrust :N
pi_166247003
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef Fazzoletti het volgende:

Franny, nog een _O- voor die bezorgde leerlingen van je :D Wordt het nog een uitdaging voor school om de lessen van de 3 zwangeren op te vangen?

Ik ga zo heerlijk naar de kapper O+ En vriend is weer thuis *O* dus ik doe vannacht m'n oordoppen in, zo'n hoestende peuter is niet goed voor m'n nachtrust :N
Voor mijn vak is vervanging vinden geen probleem.; genoeg docenten en we hebben ook een goed netwerk, dus dat komt vast goed. Maar er is ook een wiskunde docente bij en dat zal misschien wat lastiger zijn.

Hoestende peuter, dat is inderdaad niet fijn. Geniet even van je rust!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166249106
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Jemig Gogo, wat een domper -O- Wat ga je nu doen voor de resterende weken?
Het was de laatste keer, ze kwamen alleen nog flessen ophalen. Anders had ik het stopgezet.

Veel plezier bij de kapper. En slaap lekker vannacht. ;)
pi_166253296
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 18:54 schreef Gogo83 het volgende:
Dat is best knap tombolofan! ;)

Ik baal verschrikkelijk!!! Omdat wij in een flat wonen, zette ik mijn moeders voor moedersflessen altijd in de schuur. Briefje met huisnummer op de deur, deur niet op slot, is 8 weken lang goed gegaan. Vandaag kwamen ze voor het laatst en toen ik thuiskwam zag ik de schuurdeur al open staan. Fiets van man weg. Shitzooi!! Of de chauffeur de deur niet goed heeft dicht gedaan of dat iemand zo brutaal was om het te proberen weet ik niet, maar baal echt. En we wisten dat dit risico er was, fiets was ook niet heel duur, maar toch! Mocht er een tweede komen en mochten we dan nog hier wonen dan doe ik dus écht niet meer mee.
Ik woon denk op een flat tot voor kort. Ik moest perse thuiszijn als de chauffeur kwam want ze mochten geen flessen etc meer zomaar van de stoep/gallerij etc halen. Schuur hier was geen optie I.v.m beveiligde deuren. Ben blij dat de periode achter de rug is want als je die bezorger mist (geen tijdsindicatie) zit je nog 2 weken langer met die volle flessen.. Ik voelde me verplicht vanwege icsi maar denk niet dat ik het nog een keer doe.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_166256178
Snap ik Sam! Voor ons was thuisblijven ook geen optie, ze konden maar op één dag per week op komen halen en dat is voor ons allebei een werkdag. Een volgende keer doe ik het alleen als ik dichtbij een depot woon ofzo.

Vandaag alweer 17 weken! Tijd vliegt! *O*
pi_166256272
Jeetje Gogo! Wat ongelooflijk zonde! Ookal is het een goedkope fiets, dan nog. Weg is weg :(
Ik kon ze gewoon bij de voordeur zetten. Ik heb geen voortuin alleen een betonnen overkapping. Altijd bang geweest dat iemand met de flessen aan de haal zou gaan. :@
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:09:09 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_166257609
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 08:23 schreef Hilzillah het volgende:
Jeetje Gogo! Wat ongelooflijk zonde! Ookal is het een goedkope fiets, dan nog. Weg is weg :(
Ik kon ze gewoon bij de voordeur zetten. Ik heb geen voortuin alleen een betonnen overkapping. Altijd bang geweest dat iemand met de flessen aan de haal zou gaan. :@
en dan hebben ze acht flessen pis? Ik zou me daar weinig van aantrekken ;) tenzij ze die tegen mijn ramen leeggooien natuurlijk. Liever m'n pis dan mijn fiets - no way dat ik mijn schuur onafgesloten laat aan een openbare weg omwille van wat flessen plas...
Balen gogo, maar idd, dat gebeurt je geen tweede keer! Waarom had je eigenlijk dat briefje hangen? Je kunt toch instructies voor de chauffeur aan die mevrouw meegeven?
disclaimer
pi_166258155
Wat balen van de fiets, Gogo! Wel lekker dat MvM nu klaar is.

En wat verdrietig, Cygne... Wij hebben in de afgelopen maanden twee begrafenissen gehad van mensen relatief ver weg. Maar ik was daar zo van van de leg, terwijl ik best een koele kikker ben. Hormonen maken je soms echt kwetsbaar, pas goed op jezelf.

En alle kwaaltjes beginnen echt steeds eerder! Woensdag lopend boodschappen gedaan met wandelwagen met peuter erin. Daarna naar school, maar dat was gewoon al teveel, steken onderin m'n buik. En ik ben pas 25 weken. Veel blijven fietsen, hopelijk lukt dat weer tot 40 weken... (wtf, 25 weken :o )

Burd, hoe ist vandaag?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:49:09 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166258398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:35 schreef marel88 het volgende:
Burd, hoe ist vandaag?
't Gaat, ik ben verdrietig (rothormonen :')) en zit daardoor erg in mijn coconnetje.
KuikenGuppy
pi_166259077
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 16:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

[..]

Allemachtig, doe ik zelf quoten ipv wijzigen _O- _O- |:( |:( :'( :+
_O-

I'm not halping *)
pi_166260541
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

't Gaat, ik ben verdrietig (rothormonen :')) en zit daardoor erg in mijn coconnetje.
:*
pi_166261437
Wat balen, Gogo!

Burdie :*

Ik doe nog maar eens een babywasje O+ Met het lichte risico dat ik het tegen de 40 weken nog eens wil wassen :P
En weer prima controle vanochtend. Nog altijd in stuit. Ik ben er echt stellig van overtuigd dat ze niet zelf gaat draaien, maar we zien wel. :)
pi_166261531
Helio al aan de babywas :o
Ik moet nog sorteren en alles :')
pi_166261665
Dat lijkt me ook logischer eigenlijk met deze termijn hoor. Sorteren wilde ik ook eigenlijk vooral doen, maar zo er mee bezig zijn betekent dan opeens weer dat het ook lekker ruikend de kast in moet :@

Overige nesteldrang heb ik jammer genoeg helemaal niet :P
pi_166262410
Burd :*

Gogo, wel extra zuur dat het dus weken is goed gegaan en net de laatste keer niet -O- Stomme mensen die zomaar fietsen pikken :(

Ik heb dit keer helemaal niet meegedaan met mvm, had er gewoon geen zin in :@ Vorige keer wel dus dan heb ik eigenlijk mijn goede daad toch al verricht :+

Babykleertjes sorteren heb ik ook al gedaan. Al denk ik dat dat over 10/20 weken nog een keer moet. Ik kan maar van zo weinig dingen afscheid nemen :')
pi_166262734
Wat naar Gogo. Ik heb met net aangemeld bij MvM....Ik ben benieuwd hoe dat praktisch gaat lopen.

Bij mij is alles goed. Deze week de eerste echo gehad en de intake bij de VK. Baby ligt goed en we hebben een hartje gezien. O+ . Vandaag ben ik 9 weken zwanger. Mijn bloeddruk is erg laag (80/55), wat verklaard waarom ik me vaak zo ellendig voel. Ook mijn benauwdheid kan hier vandaan komen. Ik kan hier weinig aan doen, maar vind het fijn dat ik nu een verklaring heb.
Selvaria, wat jij zegt van een dreumes in combinatie met een beginnende zwangerschap kan ik wel beamen... Ik vind het zwaar, maar ben ook enorm gelukkig.

Sterkte Burdie met de laatste loodjes.
pi_166262875
Ik heb kans op eerder ingeleid worden maar ik heb met m'n 31 weken nu echt nergens last van aan nestel-, bestel-, was- of watdanookvoordrang.
Ik denk dat dit gevalletje truisvogelen is.
En het komt denk ik ook doordat de babykamer nog niet vordert door het ziekzijn en het jongetje dat we rond hebben lopen waardoor vriend in zn uppie er ook niet aan toe komt.

Maar even on the bright side ook, heb vandaag na bijna 4 weken in een clusteraanval te zitten eindelijk het gevoel dat ie afzakt *O*
pi_166263276
Besteldrang heb ik wel, maar ik weet niet wat ik zou moeten bestellen en heb icm hyperdepieperdreumes ook geen tijd om rustig naar iets op zoek te gaan, dus gaat nog goed op het moment. :+

Burd en Blue. :*

Bah Gogo, hoe moeilijk is het nu om met je handen van andermans spullen af te blijven?

Vandaag weer een sticker van de vk gehad, gaat lekker allemaal. *O* Ook weer een verwijzing voor bloedprikken (voor de 30 weken) en een groeiecho voor rond de 30 weken, die deze zwangerschap itt de vorige keer nog geen 2 jaar geleden ineens standaard blijkt te zijn. :? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan, babyspieken is leuk, maar ik groei goed en mijn kleine breakdancer is altijd actief aanwezig, dus ik twijfel nog even verder.
pi_166263309
Oh dat is fijn, Blue! Wat moet dat zwaar zijn zeg, ik vind het knap hoe je je erdoorheen slaat.

Ach, babykamer hoeft ook niet af te zijn als de kleine de eerste tijd bij je op de kamer ligt? En verder kun je de andere zaken natuurlijk in een dag of twee wel regelen. Ik kan me niet voorstellen dat io me er erg druk over ga maken allemaal, al weet je dat met de hormonen maar nooit.

Ik had voor en tijdens de lunch onverwachte gesprekken met mentorleerlingen waardoor ik niets kon eten. En dat is niet handig ivm misselijkheid en duizeligheid en dus heb ik tijdens de les daarna een broodje en gevulde koek weg zitten werken. "Dat doet u voor de baby he mevrouw?" Ja, jongens, dat moet echt allemaal voor de baby. ☺️😁
pi_166263428
Haha Franny, herkenbaar. "Jongens, ik ben weer even weg, maar met een minuutje ben ik er weer hoor, komt goed toch?" "Ach mevrouw, is het weer zo ver?" als ik weer eens dringend moet plassen tijdens de les. :D
pi_166263499
Ik zei het vanmorgen nog tegen Sq; het voordeel van een hoog liggend kind, je kan de hele nacht doorslapen zonder 10 keer je bed uit te hoeven om te plassen :')
pi_166263541
Mag ik hier weer bij? :@

Heb me met 13 weken geloof ik hier ook gemeld maar het zo druk gehad dat ik het topic, FOK überhaupt helemaal vergeten ben.

Ik ben vandaag 29 weken zwanger van een jongetje.
Vorige keer was iedereen heul ver in de zwangerschap nu ben ik zelf al bijna aan mijn verlof toe, wat gaat het snel.
pi_166264157
quote:

[..]

Hè, wat jammer... Nog max 9 dagen, heb je al een aftelkalender boven je bed? Het komt vast gauw op gang en dan heb je een verse baby O+ :'( :*
pi_166265033
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:56 schreef Selvaria het volgende:
Besteldrang heb ik wel, maar ik weet niet wat ik zou moeten bestellen en heb icm hyperdepieperdreumes ook geen tijd om rustig naar iets op zoek te gaan, dus gaat nog goed op het moment. :+

Burd en Blue. :*

Bah Gogo, hoe moeilijk is het nu om met je handen van andermans spullen af te blijven?

Vandaag weer een sticker van de vk gehad, gaat lekker allemaal. *O* Ook weer een verwijzing voor bloedprikken (voor de 30 weken) en een groeiecho voor rond de 30 weken, die deze zwangerschap itt de vorige keer nog geen 2 jaar geleden ineens standaard blijkt te zijn. :? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan, babyspieken is leuk, maar ik groei goed en mijn kleine breakdancer is altijd actief aanwezig, dus ik twijfel nog even verder.
Ik laat ook geen echo's maken zonder goede reden. Als ze twijfelen of de baby niet te klein is, of dat er te veel vruchtwater zou zijn, dan ja. Maar standaard? Dank je de koekoek. Geen polonaise aan mijn zwangerschap met toevalsbevindingen of foute metingen. Dat zie ik net iets te vaak voorbij komen.
Overigens ook goed om te weten: groei bepalen op de hand is net zo betrouwbaar als een echo.
pi_166265079
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik laat ook geen echo's maken zonder goede reden.
Laat je wel een 20-weken echo maken, of doe je die ook niet?
pi_166265111
Ja,die hebben we weloverwogen wel laten maken.
pi_166265150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:26 schreef WupWup het volgende:
Ja,die hebben we weloverwogen wel laten maken.
Zou ik je overwegingen mogen horen?

Het is nog lang niet van toepassing hier helaas, maar sinds een vriendin haar hele zwangerschap lang alleen één keer (rond 12 weken) een echo heeft gehad, vraag ik me wel af wat de meerwaarde ervan zou zijn, behalve dat het je wellicht voor kan bereiden op ernstige afwijkingen.
pi_166265434
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dan hebben ze acht flessen pis? Ik zou me daar weinig van aantrekken ;) tenzij ze die tegen mijn ramen leeggooien natuurlijk. Liever m'n pis dan mijn fiets - no way dat ik mijn schuur onafgesloten laat aan een openbare weg omwille van wat flessen plas...
Balen gogo, maar idd, dat gebeurt je geen tweede keer! Waarom had je eigenlijk dat briefje hangen? Je kunt toch instructies voor de chauffeur aan die mevrouw meegeven?
Er zat een briefje op de deur met het huisnummer. 'De tweede van links' was niet duidelijk genoeg. :+

*G* voor de goede controles en vk-stickers!
pi_166265542
Dankje voor je reactie Wup, dat van de groei met de hand wist ik niet. ^O^

Bobby, je laatste zin was onze reden om het wel te doen. Je hebt geen 100% garantie dat het goed zit, maar het is gewoon fijn te horen dat de hersens en het hart er goed uitzien en dat ook de andere organen correct aangelegd (lijken te) zijn.

De groeiecho laten we waarschijnlijk niet doen dit keer, aangezien alles bij elke controle en echo tot nu toe in orde was.
pi_166267134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Het is nog lang niet van toepassing hier helaas, maar sinds een vriendin haar hele zwangerschap lang alleen één keer (rond 12 weken) een echo heeft gehad, vraag ik me wel af wat de meerwaarde ervan zou zijn, behalve dat het je wellicht voor kan bereiden op ernstige afwijkingen.
Ik draag de ervaringen van mijn werk bij me, waar we de meest ernstige afwijkingen a.h.w. verzamelen. Daar zitten er een aantal tussen die met de 20-wekenecho kunnen worden opgespoord. Ik vond dat belangrijk om bijvoorbeeld de plaats van bevalling te kiezen. Bevindingen die van minder waarde zijn of zelfs in de loop van de zwangerschap zonder betekenis blijken, zijn dan je 'risico'.
Het is en blijft een individuele afweging voor iedereen. Er is geen goed of fout hierin.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:15:34 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_166267146
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:28 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

dat laatste is voor mij eigenlijk meerwaarde genoeg ;) stel je voor dat je kind een hartafwijking heeft een direct na de geboorte medische zorg nodig heeft, dan weet ik dat liever op voorhand.
Maar met de gevolgen van een casual groeiecho heb ik zelf ook vervelende ervaring. Dat doe ik dus echt niet meer.

Gogo, ik had je initiële bericht niet goed geïnterpreteerd. Ik dacht dat er op het briefje stond dat de deur niet op slot zat. Maar dat is dus niet zo. Hoe dan ook vervelend -O-

En nog even een kusje voor burd :*
disclaimer
pi_166276098
Hier worden geen standaard groei echo's gedaan. Sowieso zijn ze heel open minded over wel of geen echo's, vandaag vroegen ze of ik al wist of ik de 20 weken echo wilde, zo fijn dat dat niet perse vanzelf sprekend is.

Ik heb steeds meer het idee dat ik de baby voel bewegen. Bij mijn andere zwangerschappen pas rond 20 weken, wel verrast dat ik nu al iets lijk te voelen. Wel aan het twijfelen of het niet gewoon mijn darmen zijn, haha.
pi_166277648
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Klopt, ze hebben er geen zak aan. Maar het lijkt me toch enigszins vernederend om de losse potten deksels en kratten van het speelpleintje te moeten halen. Soit. de 16 weken zitten er weer op. Dus ben er klaar mee.

quote:

[..]

:* O+

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef Fazzoletti het volgende:

Babykleertjes sorteren heb ik ook al gedaan. Al denk ik dat dat over 10/20 weken nog een keer moet. Ik kan maar van zo weinig dingen afscheid nemen :')
Heb je er een doel voor voor de kleertjes? Ik heb het vd week gedaan. Alles wat ik echt voor de Senn wil bewaren in een krat gedaan en de rest daarna onderverdeeld in drie dozen. GM een doos met grote maten. Mijn neefje die er al is grote maten en as zoontje van vriendin die in Februari komt de baby maatjes. Het gaf wel een 'goed' gevoel dat een bekend kindje het nog een keer aan gaat krijgen O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 00:46 schreef Thistleweed het volgende:
Hier worden geen standaard groei echo's gedaan. Sowieso zijn ze heel open minded over wel of geen echo's, vandaag vroegen ze of ik al wist of ik de 20 weken echo wilde, zo fijn dat dat niet perse vanzelf sprekend is.

Ik heb steeds meer het idee dat ik de baby voel bewegen. Bij mijn andere zwangerschappen pas rond 20 weken, wel verrast dat ik nu al iets lijk te voelen. Wel aan het twijfelen of het niet gewoon mijn darmen zijn, haha.
Baby voelen O+ O+

De Senn gaat vandaag met opa 'Halleen' vieren op het winkel centrum. En ik ga EINDELIJK!! De rotzooikamer leegtrekken. Het was de enige kamer die nog vrij was ten tijden van de verbouwing. Dus alles wat we niet konden gebruikten en geen plekje voor wisten staat nu daar. Van gereedschap tot romantische neerzetkaarsen met onderblad tot keukenspullen tot kerstspullen tot dozen met foto's... enz. De deur gaat nog maar nét open :o
pi_166277660
Heerlijk, zo'n rommelkamer leegtrekken, geeft zo veel voldoening.
pi_166277750
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 07:18 schreef Thistleweed het volgende:
Heerlijk, zo'n rommelkamer leegtrekken, geeft zo veel voldoening.
Ik heb er een gruwelijke hekel aan dat soort klusjes... Maar het einddoel is mooi! Zusje kamer O+
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:36:41 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166277852
*Meld*

Succes met klussen/opruimen Hillz!
KuikenGuppy
pi_166278446
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 08:36 schreef Burdie het volgende:
*Meld*

[ afbeelding ]

_O-
Op naar halloween Burd!
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:16:37 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166278569
Dan kan ik wel verkleed als schildpad :'). Of zoiets:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_166278586
-weg-
Ik bedoelde het geruststellend, maar denk dat het zo niet overkomt. Sterkte met de laatste loodjes en beslissingen wat betreft wel/niet inleiden.
pi_166278714
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:16 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]

SPOILER
Balen dat wachten. En vooral omdat je er zo verdrietig over bent :'( Tips and tricks zijn er niet. (behalve pannenkoeken met ananashart gemaakt met bitter lemon) En dat maakt het extra klote
pi_166278859
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:16 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]

SPOILER
42 weken is niet per se gelijk aan inleiden. Keuze is natuurlijk aan jou, maar je kunt overwegen om bij voldoende vruchtwater en goed leven voelen gewoon verder af te wachten.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:42:52 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166278891
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
-weg-
Ik bedoelde het geruststellend, maar denk dat het zo niet overkomt. Sterkte met de laatste loodjes en beslissingen wat betreft wel/niet inleiden.
Ik heb je reactie gemist, maar weet het rationeel allemaal wel... alleen ratio en emotie kloppen momenteel niet bij elkaar en dat is lastig.
KuikenGuppy
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:46:52 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166278941
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

42 weken is niet per se gelijk aan inleiden. Keuze is natuurlijk aan jou, maar je kunt overwegen om bij voldoende vruchtwater en goed leven voelen gewoon verder af te wachten.
Ik weet het, maar halve dagen zitten huilen is ook voor niemand gezellig.
KuikenGuppy
pi_166278997
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet het, maar halve dagen zitten huilen is ook voor niemand gezellig.
Absoluut niet! Dat zal onderdeel zijn van je afweging. Misschien is dat een punt wat verbetert als je dat zwaard van Damocles wat inleiding heet weghaalt, of niet. Dat weet jij alleen ;)
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:51:49 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166279015
Maargoed, ik ga dadelijk een zak oliebollen halen en kijken hoe buiten er ook alweer uit zag.
KuikenGuppy
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:52:11 #69
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166279021
Oh Burdie :*

Over groeiecho's, ik heb er deze zwangerschap geloof ik 3 gehad. Maar omdat er elke x niet zo veel aan de hand was ook niet heel veel zorgen gemaakt.
En wupwup dat wist ik helemaal niet dat met de hand eigenlijk net zo goed gemeten kan worden. Waarom dan echo's? Is dat vanwege zekerheid ofzo?
pi_166279096
Vanwege geld vaak. Of als de grow methode wordt aangehouden, dan is elke scheet een reden voor een echo. not a fan :')
pi_166279143
Je baby heeft nog heel veel tijd om spontaan te komen, Burdie. Als jij geen inleiding wil en de baby heeft het nog goed bij je dan hoeft het niet. Ik zou je graag willen helpen maar weet niet zo goed hoe... Vorige keer heb ik een dag gehad dat ik huilend in bed lag en me afvroeg waarom ze niet kwam en ik kan me dat nog goed herinneren. Jij en je lijf en je kindje kunnen dit zelf, echt waar. Jouw lijf is kennelijk een heel fijne plek om te zijn, je baby heeft het goed bij je. Dat is iets om trots op te zijn, dat je je kind dat kunt bieden. En straks gaan jullie samen de bevalling ook geweldig doen.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:34:43 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_166279570
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 10:52 schreef snoenk het volgende:
Oh Burdie :*

Over groeiecho's, ik heb er deze zwangerschap geloof ik 3 gehad. Maar omdat er elke x niet zo veel aan de hand was ook niet heel veel zorgen gemaakt.
En wupwup dat wist ik helemaal niet dat met de hand eigenlijk net zo goed gemeten kan worden. Waarom dan echo's? Is dat vanwege zekerheid ofzo?
maar wat ik me dan afvraag. Als er elke keer niks aan de hand is, waarom maken ze er dan drie?
disclaimer
pi_166279613
Omdat 1 meting geen meting is. Je wil over het algemeen geen grootte weten, maar groei. Serieel dus.
pi_166279770
Is de growthmeting zoveel afwijkender dan met de hand meten?
pi_166280000
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:02 schreef Franny_G het volgende:
Je baby heeft nog heel veel tijd om spontaan te komen, Burdie. Als jij geen inleiding wil en de baby heeft het nog goed bij je dan hoeft het niet. Ik zou je graag willen helpen maar weet niet zo goed hoe... Vorige keer heb ik een dag gehad dat ik huilend in bed lag en me afvroeg waarom ze niet kwam en ik kan me dat nog goed herinneren. Jij en je lijf en je kindje kunnen dit zelf, echt waar. Jouw lijf is kennelijk een heel fijne plek om te zijn, je baby heeft het goed bij je. Dat is iets om trots op te zijn, dat je je kind dat kunt bieden. En straks gaan jullie samen de bevalling ook geweldig doen.
Ze is toch juist verdrietig omdat ze eigenlijk het niet meer trekt om te wachten? Ik ben drie keer bevallen burdie, twee keer spontaan en één keer met een inleiding (wel met 40w6d pas natuurlijk en niet om medische redenen). Zo groot was voor mij het verschil niet.

Maar jij hebt hele nare herinneringen aan het inleiden toch? Daarom wil je dat eigenlijk nu persé niet?

Enne, dat trots op het lang dragen is denk ik niet zo fijn om te lezen voor mensen met een vroeggeboorte. Alsof het een prestatie is en zij dus gefaald hebben. Maar ik begrijp wel hoe je het bedoelt hoor, maar toch...
pi_166280035
Met de grow wordt in principe alleen de afstand fundus-schaambot met een centimeter gemeten. Dat wordt dat vervolgens in een op de individu gegenereerde groeicurve uiteengezet. Als het meetpunt afwijkt van de curve, dan echo.
Met mijn handen op een buik voel ik naar de grootte van het kind, de hoeveelheid vruchtwater, de verhouding ertussen, ligging kind (dwars of lengte maakt nogal verschil vaak), breedte baarmoeder en met die optelsom kom ik tot wel of niet conform termijn.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:34:44 #77
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166280257
Idd of ze volgens curve bleef groeien sq.

En bedankt weer voor het uitgebreide antwoord wupwup! Ik vind het altijd reuze interessant om te lezen/weten.
pi_166281197
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:16 schreef WupWup het volgende:
Met de grow wordt in principe alleen de afstand fundus-schaambot met een centimeter gemeten. Dat wordt dat vervolgens in een op de individu gegenereerde groeicurve uiteengezet. Als het meetpunt afwijkt van de curve, dan echo.
Met mijn handen op een buik voel ik naar de grootte van het kind, de hoeveelheid vruchtwater, de verhouding ertussen, ligging kind (dwars of lengte maakt nogal verschil vaak), breedte baarmoeder en met die optelsom kom ik tot wel of niet conform termijn.
Even nog een vraag van een leek hoor:
De enige reden die ik kon bedenken om de echo wél te doen was om de hoeveelheid vruchtwater te kunnen bepalen, maar ik begrijp uit jouw stukje dat dat dus ook prima te voelen is met de hand? Dan is het voor mij helemaal klaar namelijk. :)
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:46:49 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166283863
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ze is toch juist verdrietig omdat ze eigenlijk het niet meer trekt om te wachten?
Klopt, en het lijkt me vooral iets hormonaals. Inleiden, liever niet. Maar die gitzwarte momenten/dagen, ook liever niet... (dus ik probeer afleiding te zoeken, maar mijn lijf werkt ook niet zo goed meer mee). Rationeel weet ik dat over bijv. twee weken de wereld er voor mij compleet anders uit ziet, maar dat maakt het nu helaas niet minder zwaar. Ik moet het er maar mee doen hè... ;).

Overigens waren we vanmorgen even in het dorp, en ik kreeg werkelijk van iedereen opmerkingen (klein dorp, veel bekenden). Heel lief bedoeld, maar ik voelde me wel een beetje een attractie :').
KuikenGuppy
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:49:44 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166283903
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:51 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Even nog een vraag van een leek hoor:
De enige reden die ik kon bedenken om de echo wél te doen was om de hoeveelheid vruchtwater te kunnen bepalen, maar ik begrijp uit jouw stukje dat dat dus ook prima te voelen is met de hand? Dan is het voor mij helemaal klaar namelijk. :)
Ik heb hier in het topic zó vaak gelezen over groeiecho's die niet bleken te kloppen. Babysaurussen die hele gewone geboortegewichten bleken te hebben. Ik heb daarom tegen mijn vk's gezegd dat ze mogen echoën op het moment dat zij concrete aanleiding hebben om te denken dat het nodig is; die is er bij mij nooit geweest.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')