KLM heeft heel even op Schiphol het beleid gehad dat er een gekleurde tag om de handbagage heen moet waarin stond dat deze bovenin kon of onder de stoel voor je, daar zal ongetwijfeld een boel gezeik mee geweest zijn, want er komt simpelweg geen tag om mijn handbagage, doe je het erom gaat deze er direct weer af en de handbagage komt altijd zonder tag het toestel in, want ik ga KLM natuurlijk niet makkelijk maken door op één oogopslag direct te kunnen zien welke kleur tag eromheen zit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:06 schreef Nielsch het volgende:
Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan.
jij hork jijquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:39 schreef buzz1291 het volgende:
Wat? op Boedapest is zo'n tag, meestal na wat discussie, bij mij nog nooit verder dan de eerste prullenbak gekomen. Tegenwoordig ga ik geeneens meer in discussie en is die al verdwenen vóór de 5 euro kaartjes automaat voor de priority lane bij de security, waar ze overigens tegenwoordig blijkbaar een paar vrouwelijke gewezen kampbewaaksters hebben ingehuurd. Wat mij dan altijd weer de uitspraak ontlokt van "wow, you must love your job"
Treffende omschrijvingquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 14:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie.
vooraf stoel kiezen is tegenwoordig weer betaalt. Bij checkin gratis.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
Ik vlieg nooit met KLM, maar normaal gesproken kan ik altijd een voorkeur instellen. Daar is verder niets aan verbonden (van beide kanten niet, het is slechts een voorkeur).quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb daarnet mijn ticket geboekt voor JFK - AMS met KLM, maar ik moet bijna $22(!) betalen om een stoel te kiezen, zelfs voor economy. Is dit nieuw ofzo? Normaal gesproken wanneer ik met KLM vloog kon ik gewoon altijd zonder bijbetaling een stoel kiezen? Zeker voor transatlantische vluchten.
Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 15:52 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen.
Je stelde het als een feit voor alle intercontinentale vluchten. En dat is gewoon niet zo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:49 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.
Het ging me meer om de maatschappijen die de kantjes eraf lopen
Het heeft ook met de CAO te maken - als ik over KLm mag spreken - de begage-handelaars mogen niet meer dan 32 kilo tillen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:49 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik heb het over de IATA standaard. Alle maatschappijen die daarboven zitten zijn gul.
Het ging me meer om de maatschappijen die de kantjes eraf lopen
maarja, ik hoef niet zo nodig naar stavanger of cristiansandquote:Op vrijdag 21 oktober 2016 23:10 schreef DeeBee het volgende:
Laatst vloog ik standby met KL en toen kreeg ik ook een van die economy stoelen die normaal het meest gewild zijn en $40 extra kosten ofzo. Maar ja, ze proberen er gewoon wat extra omzet uit te slepen en de stoelen voorin zijn vaak toch wel populairder.
Overigens werd SAS hier ietwat afgekraakt en ze hebben inderdaad geen service meer op hun Europese vluchten, maar ze zijn wel punctueel en georganiseerd en vliegen op veel prima bestemmingen, zeker in Noord-Europa, dat kan je van LCC's niet zeggen.
De stelregel is een feit, daar is niks aan te veranderen. Maatschappijen mogen daar zelf uitzonderingen op maken. Als ze meer geven prima, als ze minder geven kan dat ook als ze daar gegronde redenen voor hebben (wat static zegt) maar dat betekent wel dat ze van de internationale regelgeving afwijken. 23kg is standaard en 32kg voor overweight, dat is de norm bij 90% van alle maatschappijen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je stelde het als een feit voor alle intercontinentale vluchten. En dat is gewoon niet zo.
Alle maatschappijen hebben daar zo hun eigen regels voor.
Nou we zullen zien wat er bij check in nog over is dan. Vraag me af hoeveel mensen echt gaan betalen om economy class stoelen uit te kiezen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
vooraf stoel kiezen is tegenwoordig weer betaalt. Bij checkin gratis.
Nu ja, dat heb ik juist een keer moeten doen dankzij de trolkoffertrollen. Ik had een stoel vooraan maar het vak daar zat al vol met koffers (ook al zaten er nog niet veel mensen geloof ik).quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:51 schreef Operc het volgende:
[..]
De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen.
Niet zoveel mensen voor de reguliere economy classe stoelen, en dat is ook één van de opzetten van deze regel, op deze manier kunnen frequent flyers, welke wel kosteloos een reguliere stoel mogen kiezen, uit veel meer stoelen kiezen bij het boeken van een vlucht, vroegâh bij het boeken kwam het voor dat op rij 12 pas de eerste stoel al beschikbaar was omdat men de rest van de stoelen ook al had vastgelegd, tegenwoordig kan ik vrij eenvoudig een stoel selecteren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 05:34 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou we zullen zien wat er bij check in nog over is dan. Vraag me af hoeveel mensen echt gaan betalen om economy class stoelen uit te kiezen.
Bij de incheckbalie delen ze deze mogelijk ook uit, maar daar kom ik niet, dit was bij de boarding gate zelf.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 19:39 schreef buzz1291 het volgende:
Wat? op Boedapest is zo'n tag, meestal na wat discussie, bij mij nog nooit verder dan de eerste prullenbak gekomen. Tegenwoordig ga ik geeneens meer in discussie en is die al verdwenen vóór de 5 euro kaartjes automaat voor de priority lane bij de security, waar ze overigens tegenwoordig blijkbaar een paar vrouwelijke gewezen kampbewaaksters hebben ingehuurd. Wat mij dan altijd weer de uitspraak ontlokt van "wow, you must love your job"
Handbagage is apart (met een max van 5 kg).quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:03 schreef kaiserhenk het volgende:
Iemand hier die ervaring heeft met Tara Air/Yeti Air in Nepal?
Ik ben van plan om over een maand van Kathmandu naar Lukla te vliegen en zag op hun site dat ik maximaal 10 kilo bagage mee mag nemen. Is dit ruimbagage of ook handbagage erbij?
Als het in totaal 10 kilo is dan zal ik creatief moeten inpakken
Ah, dat dacht ik al. Ik was al van plan om niet veel mee te nemen naar Lukla, zal waarschijnlijk iets van 12 kilo ofzo worden, ik moet alles zelf meesjouwen, dus less=morequote:Op zaterdag 22 oktober 2016 19:40 schreef Tayu het volgende:
[..]
Handbagage is apart (met een max van 5 kg).
Je kunt altijd (kosteloos) bagage achterlaten in je hotel in KTM, en dat bij terugkeer daar weer ophalen.
Je moet alleen wel warme kleding meenemen, de temperatuur in Lukla is vergelijkbaar met die in Nederland in december.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 20:45 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Ah, dat dacht ik al. Ik was al van plan om niet veel mee te nemen naar Lukla, zal waarschijnlijk iets van 12 kilo ofzo worden, ik moet alles zelf meesjouwen, dus less=more
Dat is werelwijd, niet enkel om ruggen van baggage handelaars te sparen, maar ook het transport system in de kelder heeft een maximum van 32 kg.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:17 schreef static het volgende:
[..]
Het heeft ook met de CAO te maken - als ik over KLm mag spreken - de begage-handelaars mogen niet meer dan 32 kilo tillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |