Nette reactie van Martijn van Schelven en ook van Van Teeffelen. E.e.a. is hiermee dus weer wat genuanceerder weergegeven.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 20:48 schreef peterc het volgende:
[..]
Zie de nieuwe reacties n.a.v. gesprek tussen GVE & de schrijver van de blog, reactie GVE
Ja, ze moeten een dergelijk onderzoek uitvoeren onder een deel van hun investeerders, zo kan het dus gebeuren dat je het verzoek meerdere malen krijgt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 10:48 schreef escortmk2 het volgende:
"Funding Circle vraagt uw hulp in AFM onderzoek!"
Ehh, vorige week kreeg ik van Collin ook al dit verzoek, gaan nu alle platforms dit doen?
Voor mij een reden om al geruime tijd niet meer mee te doen. Zoals ik eerder meldde:quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:03 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen. Ik merk zelf dat ik de laatste tijd wel voorzichtiger ben geworden met investeren.
Misschien netjes dat hij reageert, maar echt antwoorden geeft hij niet op vragen zoals:quote:Op zondag 23 oktober 2016 00:39 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nette reactie van Martijn van Schelven en ook van Van Teeffelen. E.e.a. is hiermee dus weer wat genuanceerder weergegeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even googlen: "De chauffeurs van [naam aanvrager] uit Etten-Leur die op de nieuwe Iveco Stralis trekkers zullen gaan rijden krijgen naast de uitleg tijdens de aflevering een volledige training over de bediening en het gebruik van alle systemen op het voertuig, de techniek, veilig en efficiënt rijgedrag en brandstofbesparing. Deze training, genaamd Iveco Driver Academy wordt standaard aangeboden bij de aanschaf van een nieuwe Stralis." Het krediet lijkt me dus niet nodig voor opleidingskosten!
De omzet 2016 lijkt achter te blijven t.o.v. 2015, ondanks dat het aantal vrachtwagens in 2016 is uitgebreid van 8 naar 11.
Iedereen mag zijn eigen conclusies trekken, maar voor mij is dit een no go.
Het is een winstgevend bedrijf met eigen vermogen. Voor het rijden van een trekker oplegger combinatie zijn meer papieren nodig dan alleen een middagje training van Iveco. Ik denk dat ik voor een klein bedrag mee ga doen. De rente is leuk. Het risico lijkt beperkt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:32 schreef BillieCF het volgende:
Ook weer een nieuwe op FNC: opleiding vrachtwagenchauffeurs.
[...]
Even googlen: "De chauffeurs van [naam aanvrager] uit Etten-Leur die op de nieuwe Iveco Stralis trekkers zullen gaan rijden krijgen naast de uitleg tijdens de aflevering een volledige training over de bediening en het gebruik van alle systemen op het voertuig, de techniek, veilig en efficiënt rijgedrag en brandstofbesparing. Deze training, genaamd Iveco Driver Academy wordt standaard aangeboden bij de aanschaf van een nieuwe Stralis." Het krediet lijkt me dus niet nodig voor opleidingskosten!
De omzet 2016 lijkt achter te blijven t.o.v. 2015, ondanks dat het aantal vrachtwagens in 2016 is uitgebreid van 8 naar 11.
Iedereen mag zijn eigen conclusies trekken, maar voor mij is dit een no go.
Als je die 50k uit je winst zou kunnen betalen, waarom zou je dan lenen tegen 16,6%?quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:22 schreef Benger het volgende:
[..]
Het is een winstgevend bedrijf met eigen vermogen. Voor het rijden van een trekker oplegger combinatie zijn meer papieren nodig dan alleen een middagje training van Iveco. Ik denk dat ik voor een klein bedrag mee ga doen. De rente is leuk. Het risico lijkt beperkt.
Blijkbaar kan die 50k niet direct uit de winst worden betaald. Er staan meer schulden op de balans, vooral kortlopende schulden. Die zullen ook afgelost moeten worden.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:16 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Als je die 50k uit je winst zou kunnen betalen, waarom zou je dan lenen tegen 16,6%?
Net als Bleyenburg snap ik die handel misschien gewoon niet
Bedankt voor de herinnering. Gelijk even geinvesteerd in al weer mijn derde project bij SiG.quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:17 schreef Horsemen het volgende:
Voor eventuele liefhebbers van projecten met (hypothekeren-) zekerheden zit een project van SiG in zijn laatste twee weken. https://investeren.sameningeld.nl/project/jol-24-36-lelystad
https://www.crowdfundpanel.com/nl/ is van de oprichters van http://www.crowdfundmarkt.nl Nuttige tool? Wat kan beter?quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:45 schreef marathon2000 het volgende:
[..]
Is dit jullie tool of van een andere (concurrerende) partij?
https://www.crowdfundpanel.com/nl/
De gratis versie houdt slechts 20 investeringen bij.
https://www.moneybrothers(...)ername-reformwinkelsquote:
ja, lijkt me juist wat je zegt. Of ze hebben de getallen ongewisseldquote:Op maandag 24 oktober 2016 20:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
https://www.moneybrothers(...)ername-reformwinkels
Ziet er aardig uit met interessante zekerheden (pandrecht voorraad en HA). Al zal die voorraad wel niet veel opbrengen als het misgaat.
Ik snap alleen helemaal niets van wat ze zeggen over de huidige solvabiliteit. Als de verhouding VV / TV méér dan 1 is, dan heb je toch een negatief EV?
Het duurde allemaal te lang, je zag het aankomen. Ze hebben al hun kaarten gezet op een succesvolle feestmaand. Wat ik dan denk, waarom zijn ze niet wat eerder begonnen met dit project, dan was al die haast niet nodig geweest. IVM zal wel niet de eerste zijn geweest bij wie ze hebben aangeklopt.quote:Op maandag 24 oktober 2016 20:49 schreef snoopy40 het volgende:
Project six a,d sons op ivm is ook opgelost, men heeft een andere investeerder gevonden en ons geld wordt teruggestort
Ik ken het uitgavenpatroon van de DGA niet. Er staat zo te zien geen pensioenvoorziening op de balans. Wie weet investeert hij het geld wel, bijvoorbeeld in vastgoed.quote:DGA leeft op grote voet: behoorlijke vordering dus van de BV op de DGA, de vordering wordt jaarlijks opgerent + DGA komt niet uit met 78K mngtfee.
Dan pas ik toch voor deze...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |