abonnement Unibet Coolblue
pi_165626805
quote:
Het aantal Nederlanders dat onder de armoedegrens leeft is voor het eerst sinds het uitbreken van de crisis afgenomen. Dat blijkt uit een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Er is alleen één groep die niet profiteert van de ecnomische groei in Nederland: de langdurige armen.

Het SCP concludeert dat het aantal langdurig armen in Nederland juist stijgt. In 2012, het laatste gemeten jaar, waren er in heel Nederland 660.000 mensen langdurig arm, tien procent meer dan het jaar daarvoor. Dat is ongeveer de helft van alle armen.
quote:
VVD beleid :r En nee, niet iedereen kan studeren. Minimumloon zou gewoon een stuk omhoog moeten.

Onlangs uitgekomen SCP rapport over armoede in Nederland (2016):

http://digitaal.scp.nl/ar(...)ringen_voor_armoede/


[ Bericht 4% gewijzigd door 0906 op 28-09-2016 16:42:38 ]
pi_165626819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Prima dat soort verhalen inderdaad, maar benader ook de andere zijde. Het is zoiets als een Dubbeltje op zijn kant. Leuk om de extremen naar voren te halen(televisie en kijkcijfers) en daar dan een complete maatschappij op afspiegelen als het gaat om mensen met schulden of in de bijstand. Maar cijfers als het gaat om moedwillig in de bijstand zitten zijn er niet.

Bovendien is het zo dat de meeste hier in Nederland vallen en weer opstaan. Iedreen heeft wel eens een tegenslag. Maar om een tegenslag goed te kunnen verwerken heb je ook hulp/steun nodig. En moet je niet met de grond gelijk gemaakt worden. Een oordeel heeft men al snel.
Die is ruimschoots aanwezig. Ik zie hier ook niemand stellen dat we het sociale stelsel in Nederland moeten ontmantelen, wel dat het ook een keer genoeg is. Van een uitkering + toeslagencircus is ruimschoots rond te komen, lukt dat niet dan doe je simpelweg iets fout. De oplossing is dan niet om de uitkeringen hoger te maken maar om de fout te herstellen in het uitgavenpatroon.
pi_165626842
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:33 schreef Yamahihi het volgende:

[..]

Die kun je niet zien met het blote oog.

Omdat je iets niet ziet betekent het niet dat het niet bestaat. God of elecktriciteit kun je ook niet zien. 8)7 8)7
God bestaat dan ook niet.

Je bent gewoon een overdreven hygienefreak. Je draag waarschijnlijk je tshirt en broek ook niet 2 keer omdat er huidschilfers in zitten ofzo. wtf.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_165626847
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En anders ga je (als jouw geweten knaagt) vrijwilliger worden bij zo'n Zonnebloem-achtig reisje.
Ik heb het over de groep zwakbegaafden die tussen wal en schip valt, de groep mensen die net te intelligent is voor dit soort clubjes maar niet in staat is om een opleiding af te ronden. Dus zeg maar de mensen voor wie een vmbo of mbo opleiding te moeilijk is.

Mochten ze dus ergens aan het werk komen, of dat nou via een wajong traject is of regulier zullen ze nooit meer verdienen dan het minimumloon en daarmee eigenlijk veroordeeld worden tot een leven lang aan de onderkant leven tot je dood gaat. Dat zijn de werkende armen in onze samenleving.

Deze mensen kunnen niet studeren, kortom sociale mobiliteit is eigenlijk alleen haalbaar als je over voldoende intelligentie beschikt en je (via een beurs) een hbo of wo opleiding weet af te ronden.
pi_165626870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:31 schreef Gia het volgende:

[..]

En hij bestelt ook graag pizza, wat eigenlijk niet kan van zijn salaris. En dat is niet eerlijk!

Nu vind ik overigens wel dat hij ergens een punt heeft dat hij met wajong geen leuk vooruitzicht heeft, omdat wajong gekort wordt wanneer hij zou gaan samenwonen met een vriendin met een inkomen. Hij scheept een eventuele toekomstige partner op met zijn kosten. Wat dat betreft vind ik eigenlijk dat wajong, net als WAO, inkomensonafhankelijk moet zijn.
Natuurlijk niet, de belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor het levensonderhoud van iemand die een relatie heeft met iemand die hem kan onderhouden.

Te absurd voor woorden.
pi_165626901
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:37 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik heb het over de groep zwakbegaafden die tussen wal en schip valt, de groep mensen die net te intelligent is voor dit soort clubjes maar niet in staat is om een opleiding af te ronden. Dus zeg maar de mensen voor wie een vmbo of mbo opleiding te moeilijk is.

Mochten ze dus ergens aan het werk komen, of dat nou via een wajong traject is of regulier zullen ze nooit meer verdienen dan het minimumloon en daarmee eigenlijk veroordeeld worden tot een leven lang aan de onderkant leven tot je dood gaat. Dat zijn de werkende armen in onze samenleving.

Deze mensen kunnen niet studeren, kortom sociale mobiliteit is eigenlijk alleen haalbaar als je over voldoende intelligentie beschikt en je (via een beurs) een hbo of wo opleiding weet af te ronden.
Hoe meer je kunt bijdragen hoe groter de beloning. Het is wat.
pi_165626964
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:39 schreef Grems het volgende:

[..]

Hoe meer je kunt bijdragen hoe groter de beloning. Het is wat.
Bij elk andere diersoort was het uberhaupt gewoon jammer maar helaas.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_165627147
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Bij elk andere diersoort was het uberhaupt gewoon jammer maar helaas.
En daarom staan wij bovenaan de voedselketen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165627164
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En daarom staan wij bovenaan de voedselketen.
Omdat we de zwakkeren helpen :')??? Nee sorry. We staan bovenaan de voedselketen omdat we intelligent zijn en wapens en veilige onderkomens kunnen maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_165627165
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:37 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik heb het over de groep zwakbegaafden die tussen wal en schip valt, de groep mensen die net te intelligent is voor dit soort clubjes maar niet in staat is om een opleiding af te ronden. Dus zeg maar de mensen voor wie een vmbo of mbo opleiding te moeilijk is.

Mochten ze dus ergens aan het werk komen, of dat nou via een wajong traject is of regulier zullen ze nooit meer verdienen dan het minimumloon en daarmee eigenlijk veroordeeld worden tot een leven lang aan de onderkant leven tot je dood gaat. Dat zijn de werkende armen in onze samenleving.

Deze mensen kunnen niet studeren, kortom sociale mobiliteit is eigenlijk alleen haalbaar als je over voldoende intelligentie beschikt en je (via een beurs) een hbo of wo opleiding weet af te ronden.
Wat een dramaverhaal!
Alsof je hele leven zinloos is, als je niet zoveel geld hebt.
Als je geen gezin verder hebt te onderhouden kun je voor een habbekrats vliegen. Want je reist alleen en ook nog eens buiten het hoogseizoen.
Ik ga wel eens naar de kringloopwinkel. Daar zitten soms hele groepen te socializen.
Je kunt fietsen en lid worden van "vrienden op de fiets" en zo "low budget" je onderkomen onderweg verzorgen.
Kortom: met enige creativiteit zijn er zat mogelijkheden om onder de mensen te komen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_165627271
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Omdat we de zwakkeren helpen :')??? Nee sorry. We staan bovenaan de voedselketen omdat we intelligent zijn en wapens en veilige onderkomens kunnen maken.
En dat kunnen wij omdat we de survival of the fittest van die domme dieren hebben gewonnen door samen te werken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 28 september 2016 @ 16:59:10 #12
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_165627315
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

God bestaat dan ook niet.

Je bent gewoon een overdreven hygienefreak. Je draag waarschijnlijk je tshirt en broek ook niet 2 keer omdat er huidschilfers in zitten ofzo. wtf.
Me t shirts niet nee, vanwege je zweet. Dat gaat broeien met bacteriën en zo.
Jezus echt een smeerlap jij.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
  woensdag 28 september 2016 @ 17:01:05 #13
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_165627363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:37 schreef 0906 het volgende:

[..]

Ik heb het over de groep zwakbegaafden die tussen wal en schip valt, de groep mensen die net te intelligent is voor dit soort clubjes maar niet in staat is om een opleiding af te ronden. Dus zeg maar de mensen voor wie een vmbo of mbo opleiding te moeilijk is.

Mochten ze dus ergens aan het werk komen, of dat nou via een wajong traject is of regulier zullen ze nooit meer verdienen dan het minimumloon en daarmee eigenlijk veroordeeld worden tot een leven lang aan de onderkant leven tot je dood gaat. Dat zijn de werkende armen in onze samenleving.

Deze mensen kunnen niet studeren, kortom sociale mobiliteit is eigenlijk alleen haalbaar als je over voldoende intelligentie beschikt en je (via een beurs) een hbo of wo opleiding weet af te ronden.
Barbie van oh oh cherso maakt ook centjes, waar een wil is is een weg.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
  woensdag 28 september 2016 @ 17:02:11 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165627385
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:34 schreef 0906 het volgende:

[..]


[..]

VVD beleid :r En nee, niet iedereen kan studeren. Minimumloon zou gewoon een stuk omhoog moeten.

Onlangs uitgekomen SCP rapport over armoede in Nederland (2016):

http://digitaal.scp.nl/ar(...)ringen_voor_armoede/

Wat is jouw definitie van Armoede, TS?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_165627394
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:01 schreef Yamahihi het volgende:

[..]

Barbie van oh oh cherso maakt ook centjes, waar een wil is is een weg.
Dat zijn uitzonderingen. Grootste deel van dit soort mensen beland in de bijstand of maken deel uit van de groep werkende armen met hun laagbetaalde baantjes met weinig toekomst.
pi_165627406
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van Armoede, TS?
Mijn definitie is de definitie die het CBS en SCP hanteren.
pi_165627421
Goed idee ook dat minimumloon omhoog, want bedrijven gaan echt 40 euro per uur spenderen aan mensen die nog geen 10 euro per uur aan productie kunnen draaien. Dan gaan ze het echt niet outsourcen of automatiseren.

Echt niet.
  woensdag 28 september 2016 @ 17:06:54 #18
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_165627478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:03 schreef Grems het volgende:
Goed idee ook dat minimumloon omhoog, want bedrijven gaan echt 40 euro per uur spenderen aan mensen die nog geen 10 euro per uur aan productie kunnen draaien. Dan gaan ze het echt niet outsourcen of automatiseren.

Echt niet.
Waarom niet, tis toch zielig voor ze als ze van minimumloon moeten leven.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
pi_165627612
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:06 schreef Yamahihi het volgende:

[..]

Waarom niet, tis toch zielig voor ze als ze van minimumloon moeten leven.
Nee hoor, is prima te doen. Zolang je het verwachtingspatroon aanpast en niet denkt te moeten leven als een neurochirurg.

Uitkeringstrekkers moeten helemaal niet zeuren maar blij zijn met het ongekende voorrecht van onderhouden worden door de rest van de samenleving zonder hiervoor ook maar enige tegenprestatie te leveren.
  woensdag 28 september 2016 @ 17:20:55 #20
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_165627762
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:14 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee hoor, is prima te doen. Zolang je het verwachtingspatroon aanpast en niet denkt te moeten leven als een neurochirurg.

Uitkeringstrekkers moeten helemaal niet zeuren maar blij zijn met het ongekende voorrecht van onderhouden worden door de rest van de samenleving zonder hiervoor ook maar enige tegenprestatie te leveren.
Ja maar als je wel wilt naar niet kan? Dan heb je toch gewoon net zoveel recht als iemand die pak m beet 36/40 uur per week werkt.
Verstuurd vanaf mijn Horloge
pi_165627833
De meeste mensen die 'arm' zijn hebben het zelf veroorzaakt of ze zitten te vaak in de kroeg of ze hebben te veel kinderen. Ook vaak kopen deze mensen te veel. Ze werken meestal ook nog parttime in een supermarkt of als schoonmaker. :')

Zij komen dan in de schulden, en ze komen er nooit meer uit.
pi_165627857
Ik vind dat het minimumloon niet perse omhoog moet, maar dat de lasten tussen bruto en netto daar wel wat omlaag kunnen.

Ik vind dat bijstand het absolute minimum moet zijn, waarbij je niet zelf je verzekering en andere zaken betaalt, maar dat dit direct gebeurt door de uitkeringsinstantie. Scheelt een hoop uithuiszettingen en deurwaarders.

Daarnaast vind ik dat de studiebeurs moet worden heringevoerd. Prima investering in de toekomst. We kunnen beter wat minder spenderen aan mensen die wel kunnen maar niet willen. Dus bijvoorbeeld geen uitkering zonder startkwalificatie. Iedereen moet dat halen, tenzij je een ander traject in gaat voor zwakbegaafden.

Als je zonder startkwalificatie hulp nodig hebt ga je wat mij betreft verplicht naar school en onder begeleiding van reclassering zorg je voor een startkwalificatie. Werk je niet mee krijg je niets.
Whatever...
  woensdag 28 september 2016 @ 17:42:06 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165628289
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:23 schreef 6star6lord6 het volgende:
De meeste mensen die 'arm' zijn hebben het zelf veroorzaakt of ze zitten te vaak in de kroeg of ze hebben te veel kinderen. Ook vaak kopen deze mensen te veel. Ze werken meestal ook nog parttime in een supermarkt of als schoonmaker. :')

Zij komen dan in de schulden, en ze komen er nooit meer uit.
ik zal je gelijk uit de droom helpen dat dit beeld helemaal verkeerd is

Ik werk al 20 jaar voor 1 werkgever en krijgt ook nog maar 1450 euro per maand (36 uur) ( 2 MBO ( grafische lyceum , groen beheer ) , VCA , BHV diploma's )
terwijl mijn vaste lasten al bijna 1000 euro zijn
waar je tegenwoordig zo aan zit

gemiddeld huur huis is 600 euro reken daar bij je gas water en licht eens op
140 gemiddeld , dan je ziekenfonds .. 130 euro
je verzekeringen internet telefoon is ook al weer 150 euro bij elkaar

dus 1000 euro ben je zo kwijt als je niets doet , dan moet je nog eten
en drinken 50 euro per week dat is 200 euro per maand dan houd je rond de 240 euro over
dan mag je nog even 100 euro per maand gaan sparen voor onverwachtse uitgaven en eigen bijdrage zorg kosten

dus 150 euro per maand vrije besteding daar moet je kleding van kopen en andere gebruik voorwerpen , scheermessen , shampoo en dat soort ongein
en dus mag je blij wezen als je nog iets overhoud aan het einde van de maand

dus geen uitgaan , geen relatie , geen vakanties , geen auto want dat is niet te betalen .... ja en dat al 20 jaar ???

en dan nog zeggen dat veel mensen hun eigen schuld is ?

ik ben net 45 geworden maar ik heb al 20 jaar deze ellende over me heen
maar alles word wel op tijd betaald .. maar leuk hoor dat je alleen mag leven voor je vaste lasten en rekeningen betalen en werken , voor de rest is er niets anders met dit leven ..

voor de mensen die het willen weten ik drink water met citroensap en koffie dus dat zijn de kosten ook niet puur om even wat geld uit te sparen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 28 september 2016 @ 17:45:40 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165628349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:03 schreef 0906 het volgende:

[..]

Mijn definitie is de definitie die het CBS en SCP hanteren.
Vertel, wat impliceert deze definitie?

Zal je helpen, armoede is hierbij een relatief begrip, en zal net zolang blijven bestaan zo lang er inkomstenverschillen zijn, hoe hoog het inkomen ook ligt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 september 2016 @ 17:53:19 #25
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165628505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:42 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik zal je gelijk uit de droom helpen dat dit beeld helemaal verkeerd is

Ik werk al 20 jaar voor 1 werkgever en krijgt ook nog maar 1450 euro per maand (36 uur)
terwijl mijn vaste lasten al bijna 1000 euro zijn
waar je tegenwoordig zo aan zit

gemiddeld huur huis is 600 euro reken daar bij je gas water en licht eens op
140 gemiddeld , dan je ziekenfonds .. 130 euro
je verzekeringen internet telefoon is ook al weer 150 euro bij elkaar

dus 1000 euro ben je zo kwijt als je niets doet , dan moet je nog eten
en drinken 50 euro per week dat is 200 euro per maand dan houd je rond de 240 euro over
dan mag je nog even 100 euro per maand gaan sparen voor onverwachtse uitgaven en eigen bijdrage zorg kosten

dus 150 euro per maand vrije besteding daar moet je kleding van kopen en andere gebruik voorwerpen , scheermessen , shampoo en dat soort ongein
en dus mag je blij wezen als je nog iets overhoud aan het einde van de maand

dus geen uitgaan , geen relatie , geen vakanties , geen auto want dat is niet te betalen .... ja en dat al 20 jaar ???

en dan nog zeggen dat veel mensen hun eigen schuld is ?

ik ben net 45 geworden maar ik heb al 20 jaar deze ellende over me heen
maar alles word wel op tijd betaald .. maar leuk hoor dat je alleen mag werken voor je vaste lasten en rekeningen betalen en werken , voor de rest is er niets anders met dit leven ..

voor de mensen die het willen weten ik drink water met citroensap en koffie dus dat zijn de kosten ook niet puur om even wat geld uit te sparen
Je hoeft het mij niet uit te leggen. Helaas schijnt Dubbeltje op zijn kant steeds maar weer het tegendeel te bewijzen. Dit soort idiote programma's net zoals de retoriek van Wilders zorgen er blijkbaar voor dat het zo is. Helaas hebben we hier in Nederland geen maatwerk voor het individu.
Maar het tuig laat zich toch niets afnemen. Die bedruipen zich wel, al is het met geweld.

Hoef je niet te vragen. Je werkt nog ook
btw krijg je geen huurtoeslag?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 28 september 2016 @ 17:55:37 #26
458626 Yamahihi
... ({°}) ...
pi_165628555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:42 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik zal je gelijk uit de droom helpen dat dit beeld helemaal verkeerd is

Ik werk al 20 jaar voor 1 werkgever en krijgt ook nog maar 1450 euro per maand (36 uur) ( 2 MBO ( grafische lyceum , groen beheer ) , VCA , BHV diploma's )
terwijl mijn vaste lasten al bijna 1000 euro zijn
waar je tegenwoordig zo aan zit

gemiddeld huur huis is 600 euro reken daar bij je gas water en licht eens op
140 gemiddeld , dan je ziekenfonds .. 130 euro
je verzekeringen internet telefoon is ook al weer 150 euro bij elkaar

dus 1000 euro ben je zo kwijt als je niets doet , dan moet je nog eten
en drinken 50 euro per week dat is 200 euro per maand dan houd je rond de 240 euro over
dan mag je nog even 100 euro per maand gaan sparen voor onverwachtse uitgaven en eigen bijdrage zorg kosten

dus 150 euro per maand vrije besteding daar moet je kleding van kopen en andere gebruik voorwerpen , scheermessen , shampoo en dat soort ongein
en dus mag je blij wezen als je nog iets overhoud aan het einde van de maand

dus geen uitgaan , geen relatie , geen vakanties , geen auto want dat is niet te betalen .... ja en dat al 20 jaar ???

en dan nog zeggen dat veel mensen hun eigen schuld is ?

ik ben net 45 geworden maar ik heb al 20 jaar deze ellende over me heen
maar alles word wel op tijd betaald .. maar leuk hoor dat je alleen mag leven voor je vaste lasten en rekeningen betalen en werken , voor de rest is er niets anders met dit leven ..

voor de mensen die het willen weten ik drink water met citroensap en koffie dus dat zijn de kosten ook niet puur om even wat geld uit te sparen
Betere baan zoeken?
Verstuurd vanaf mijn Horloge
  woensdag 28 september 2016 @ 17:55:57 #27
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165628567
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, wat impliceert deze definitie?

Zal je helpen, armoede is hierbij een relatief begrip, en zal net zolang blijven bestaan zo lang er inkomstenverschillen zijn, hoe hoog het inkomen ook ligt.
niet helemaal waar als jij gewoon werkt moet je gewoon goed kunnen leven , zit je thuis dan moet je armoede hebben

het verschil tussen werk en thuiszitten moet gewoon groter worden ...

dus de hoogste uitkering + sub mag nooit meer zijn dan iemand met een minimum inkomen daar moet gewoon minimaal 500 euro verschil tussen zitten voor die mensen die werken .. het verschil nu tussen werken en thuis zitten is minimaal geworden

als ik nu 1 dag minder gaat werken zou ik net zo veel krijgen , omdat ik dan aangevuld word door de huur en zorg toeslag omdat ik dan meer krijgt ...

dus die 16 uur die ik nu per maand op een vrijdag werkt ( 4 uur ) is gewoon extra uren draaien voor het zelfde geld

en dus waarom zouden veel thusiztters dan gaan werken als ze meer krijgen met thuis zitten dan met werken
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_165628584
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:42 schreef RAVW het volgende:


voor de mensen die het willen weten ik drink water met citroensap en koffie dus dat zijn de kosten ook niet puur om even wat geld uit te sparen
dan nog zullen ze zeggen dat je je koffiefilter maar van w.c. papier moet vouwen en er vroeger wel 3 keer koffie gezet werd met dezelfde koffie, en hoe durf je, citroensap in je water!
...
  woensdag 28 september 2016 @ 18:01:45 #29
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165628685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:53 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hoeft het mij niet uit te leggen. Helaas schijnt Dubbeltje op zijn kant steeds maar weer het tegendeel te bewijzen. Dit soort idiote programma's net zoals de retoriek van Wilders zorgen er blijkbaar voor dat het zo is. Helaas hebben we hier in Nederland geen maatwerk voor het individu.
Maar het tuig laat zich toch niets afnemen. Die bedruipen zich wel, al is het met geweld.

Hoef je niet te vragen. Je werkt nog ook
btw krijg je geen huurtoeslag?
over het Dubbeltje op zijn kant als ze mij zouden helpen zou er niemand kijken ? want dan is de lol er snel van af , ze kiezen daar ook mensen die echt te dom zijn om te poepen ..

want iedereen weet dat je met 400 euro aan telefoon rekeningen per maand iets fout doet
maar het probleem ligt bij veel mensen het aan passen naar minder geld , ze willen blijven leven zo als ze altijd leven .....

ja echt Cola , Iphone , en dat soort dingen , ja dan is het een keer op met je geld ...
om terwijl je in een uitkering zit even te gaan zwanger worden en dan klagen dat je het niet kunt betalen ........

ja de huur en zorg toeslag zit er al bij in
70 euro huur en 80 euro zorg toeslag

maar dor mijn 13de maand ( 500 bruto) mag ik wel even in september 400 / 500 euro terug betalen door die ene maand extra
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 28 september 2016 @ 18:04:59 #30
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165628780
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:55 schreef Yamahihi het volgende:

[..]

Betere baan zoeken?
daar ben ik al vanaf 1995 mee bezig , word tegen gewerkt door mijn werkgever

ik ben al voorman geweest , nu concierge en ik heb inpak gedaan , meubelmaker , grafisch afwerker , maar steeds het zelfde loon .. ga je is inlezen in de WSW

Ik werk nu gedetacheerd vanuit een wsw bedrijf ( nu 5 jaar lang al ) maar wel in het vrije bedrijf maar wel voor het wsw loon ( waarom wsw loon als ik het makkelijk red in het vrije bedrijf

[ Bericht 6% gewijzigd door RAVW op 28-09-2016 18:10:39 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_165628823
hulde voor je verhaal RAVW!
...
  woensdag 28 september 2016 @ 18:06:38 #32
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165628825
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:56 schreef sacha het volgende:

[..]

dan nog zullen ze zeggen dat je je koffiefilter maar van w.c. papier moet vouwen en er vroeger wel 3 keer koffie gezet werd met dezelfde koffie, en hoe durf je, citroensap in je water!
ja citroen sap in water ja ..... en 1 zak koffie pad perweek van 2, 80 euro ( lidl ) aanbieding
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_165628859
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:06 schreef sacha het volgende:
hulde voor je verhaal RAVW!
Zeker.

Minimumloon moet met 500 omhoog en uitkering met 200.
pi_165628915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja citroen sap in water ja ..... en 1 zak koffie pad perweek van 2, 80 euro ( lidl ) aanbieding
iemand zei ooit tegen mij: je gebruikt toch geen koffiepads hè? veel te duur! _O-
...
  Beste debater 2022 woensdag 28 september 2016 @ 18:09:51 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165628917
En dat is het ergste; er maar direct van uit gaan die mensen die financiële problemen hebben automatisch niet werken... die groep is er en wordt steeds groter.

Nu wordt werk an sich ook helemaal niet zo geweldig gewaardeerd in Nederland; het gaat om het salaris dat eraan is gekoppeld. Verdien je net minimumloon met intensieve fysieke arbeid, vijf dagen in de week, veertig uur per week, blijf je in veel ogen een pauper.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 28 september 2016 @ 18:13:18 #36
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165629003
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dat is het ergste; er maar direct van uit gaan die mensen die financiële problemen hebben automatisch niet werken... die groep is er en wordt steeds groter.

Nu wordt werk an sich ook helemaal niet zo geweldig gewaardeerd in Nederland; het gaat om het salaris dat eraan is gekoppeld. Verdien je net minimumloon met intensieve fysieke arbeid, vijf dagen in de week, veertig uur per week, blijf je in veel ogen een pauper.
Inderdaad. Daar kan ik me mateloos over ergeren. En dan te bedenken dat die groep als die nu jong zijn ook nog mogen gaan werken tot 67-69.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_165629018
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:42 schreef RAVW het volgende:

[..]

ik zal je gelijk uit de droom helpen dat dit beeld helemaal verkeerd is

Ik werk al 20 jaar voor 1 werkgever en krijgt ook nog maar 1450 euro per maand (36 uur) ( 2 MBO ( grafische lyceum , groen beheer ) , VCA , BHV diploma's )
terwijl mijn vaste lasten al bijna 1000 euro zijn
waar je tegenwoordig zo aan zit

gemiddeld huur huis is 600 euro reken daar bij je gas water en licht eens op
140 gemiddeld , dan je ziekenfonds .. 130 euro
je verzekeringen internet telefoon is ook al weer 150 euro bij elkaar

dus 1000 euro ben je zo kwijt als je niets doet , dan moet je nog eten
en drinken 50 euro per week dat is 200 euro per maand dan houd je rond de 240 euro over
dan mag je nog even 100 euro per maand gaan sparen voor onverwachtse uitgaven en eigen bijdrage zorg kosten

dus 150 euro per maand vrije besteding daar moet je kleding van kopen en andere gebruik voorwerpen , scheermessen , shampoo en dat soort ongein
en dus mag je blij wezen als je nog iets overhoud aan het einde van de maand

dus geen uitgaan , geen relatie , geen vakanties , geen auto want dat is niet te betalen .... ja en dat al 20 jaar ???

en dan nog zeggen dat veel mensen hun eigen schuld is ?

ik ben net 45 geworden maar ik heb al 20 jaar deze ellende over me heen
maar alles word wel op tijd betaald .. maar leuk hoor dat je alleen mag leven voor je vaste lasten en rekeningen betalen en werken , voor de rest is er niets anders met dit leven ..

voor de mensen die het willen weten ik drink water met citroensap en koffie dus dat zijn de kosten ook niet puur om even wat geld uit te sparen
G/L/W 140 voor een alleenstaande? 150 voor overige verzekeringen, telefoon en internet is bizar. Hoeveel verzekeringen/extra kanalen heb je? Zorgverzekeraar kan ook goedkopen, maar is wel afhankelijk van je gezondheidssituatie.
pi_165629040
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zeker.

Minimumloon moet met 500 omhoog en uitkering met 200.
Absoluut niet.
  woensdag 28 september 2016 @ 18:20:32 #39
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165629183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:13 schreef Grems het volgende:

[..]

G/L/W 140 voor een alleenstaande? 150 voor overige verzekeringen, telefoon en internet is bizar. Hoeveel verzekeringen/extra kanalen heb je? Zorgverzekeraar kan ook goedkopen, maar is wel afhankelijk van je gezondheidssituatie.
45 Euro verzekeringen ( wa, brand , begrafenis verzekering, rechtsbijstand ( flat)
40 euro gemeente belastingen
60 euro Ziggo (royal + 50 mb internet )
50 euro stookkosten ( blokverwarming)
60 euro electra / gas
20 Euro water
24 euro mobile telefoon onbeperkt bellen + 3 gig internet
Zortgverzekering 130 inc top verzekering
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  Beste debater 2022 woensdag 28 september 2016 @ 18:20:46 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165629186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:14 schreef Grems het volgende:

[..]

Absoluut niet.
Geen worries, Grems. Dankzij de glorieuze particpatiewet krijg je sowieso niet zomaar een uitkering. Nee, nu mag je onder het mom van 'arbeidsherintegratie' 40 uur per week envelopjes vouwen, met verplichte 'Hoe maak ik een Linked-In profiel aan' cursusjes van gevatte reïntegratiedeskundigen die een vette boterham verdienen aan dat hele circus.

Want dat kweekt arbeidsritme en zo, en geeft uitkijk op een echte baan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_165629286
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geen worries, Grems. Dankzij de glorieuze particpatiewet krijg je sowieso niet zomaar een uitkering. Nee, nu mag je onder het mom van 'arbeidsherintegratie' 40 uur per week envelopjes vouwen, met verplichte 'Hoe maak ik een Linked-In profiel aan' cursusjes van gevatte reïntegratiedeskundigen die een vette boterham verdienen aan dat hele circus.

Want dat kweekt arbeidsritme en zo, en geeft uitkijk op een echte baan.
Doet me denken aan dat bericht over Groningen vorig jaar dat het de 7 betrokken re-integratie bedrijven bij een arbeidsproject gelukt was om 4(!) man aan het werk te krijgen. Ja, zij doen goed(betaald) werk. :)

Hier nog een leuk artikel:

https://www.groene.nl/artikel/het-werkt-niet

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 28-09-2016 18:30:58 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 28 september 2016 @ 18:27:41 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165629345
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:07 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zeker.

Minimumloon moet met 500 omhoog en uitkering met 200.
Wat zou dat voor gevolgen hebben, denk je?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 28 september 2016 @ 18:29:23 #43
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_165629374
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Doet me denken aan dat bericht over Groningen vorig jaar dat het de 7 betrokken re-integratie bedrijven bij een arbeidsproject gelukt was om 4(!) man aan het werk te krijgen. Ja, zij doen goed(betaald) werk. :)
WSW banen zijn er ook voor mensen door te laten stromen naar het vrijebedrijfs leven , hoe kan ik er dna al 20 jaar er zitten ??

omdat ze grof aan je verdienen
ze kunnen tot max 6400 euro permand aan Sub krijgen voor elke wswer Standaard 4800 , bij zware begeleiding kunnen ze extra krijgen
en daar krijg je dan zelf 1550 bruto van

Dus het is alleen in hun voordeel dat ze je negatieve beoordelingen geven omdat ze dan al die extra sub kunnen vangen , normaal mens zou zeggen dit is puur laster volgens de wet

maar goed de wet geld niet voor gemeente en dit soort instellingen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_165629380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geen worries, Grems. Dankzij de glorieuze particpatiewet krijg je sowieso niet zomaar een uitkering. Nee, nu mag je onder het mom van 'arbeidsherintegratie' 40 uur per week envelopjes vouwen, met verplichte 'Hoe maak ik een Linked-In profiel aan' cursusjes van gevatte reïntegratiedeskundigen die een vette boterham verdienen aan dat hele circus.

Want dat kweekt arbeidsritme en zo, en geeft uitkijk op een echte baan.
Wel knap dat je uit het feit dat ik van mening ben dat uitkeringen niet omhoog moeten weet te distilleren dat ik voorstander ben van de participatiewet.

Niets is minder waar, bepaalde elementen krijg je niet aan het werk. Stuur je ze gedwongen naar vrijwilligerswerk o.i.d. dan maken ze er daar ook gewoon een teringzooi van. Dat moet je accepteren als maatschappij, gewoon afschrijven en hopen dat ze een beetje tijdig een overdosis Schultenbrau nemen.

En voordat je gaat huilen, daarmee bedoel ik dus niét een Stephen Hawking zonder het intellect maar een


Sterker nog, niemand hoeft van mij aan het werk. Maar: een uitkering, of je er nu in zit omdat je niet anders kunt of omdat je niet anders wilt moet de basis dekken, niet meer.
pi_165629381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:13 schreef Grems het volgende:

[..]

G/L/W 140 voor een alleenstaande? 150 voor overige verzekeringen, telefoon en internet is bizar. Hoeveel verzekeringen/extra kanalen heb je? Zorgverzekeraar kan ook goedkopen, maar is wel afhankelijk van je gezondheidssituatie.
zo bizar zijn die bedragen niet. Alleenstaanden betalen de volle mep.
There are only 151 Pokémon.
pi_165629395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat zou dat voor gevolgen hebben, denk je?
Dat de mensen eindelijk weer serieus gaan consumeren. Ik weet wel dat het allemaal weer rechtgetrokken wordt in de loon-prijsspiraal maar het werkt wel een tijdje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Beste debater 2022 woensdag 28 september 2016 @ 18:31:03 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_165629407
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat zou dat voor gevolgen hebben, denk je?
Armageddon, Janneke, Armageddon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 28 september 2016 @ 18:31:37 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165629419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat de mensen eindelijk weer serieus gaan consumeren. Ik weet wel dat het allemaal weer rechtgetrokken wordt in de loon-prijsspiraal maar het werkt wel een tijdje.
'Een tijdje' Dus twee jaar later kun je alles weer met een paarhonderd euro ophogen.

Oh, en dan vergeet je nog dat er voor die tijd een heleboel werklozen bijgekomen zijn. Die dan wel meer geld hebben als nu - dat wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165629441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:29 schreef RAVW het volgende:
omdat ze grof aan je verdienen
Ik zag net in een rapport dat er in 2008 al 2 miljard euro in omging. Dus ja, het is een lucratieve business die zichzelf uiteraard graag in stand houdt... Hetzelfde geldt voor goede doelen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165629443
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, de belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor het levensonderhoud van iemand die een relatie heeft met iemand die hem kan onderhouden.

Te absurd voor woorden.
dus ik moet mijn leven lang voor mijn partner zorgen? het is een f*cking catch 22 *O*
...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')