abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165742797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 00:47 schreef Begripvol het volgende:
Het ergste moet nog komen als het aan Alexander Pechtold (D66) ligt. Want hij wil het ontslagrecht nog verder versoepelen. Hiermee denkt hij dat de werkgever meer mensen in vaste dienst zal nemen, als de werkgever een werknemer nog makkelijker kan ontslaan. Vooral als de werkgever vindt dat een werknemer te mondig wordt of aandringt op promotie. Dus zit je zolang mogelijk bij zo'n werkgever vast op minimum niveau.
Met als gevolg dat het aantal langdurig armen explosief zal toenemen.
Integendeel. Twijfelgevallen mik je eruit nu voordat ze een vast contract krijgen. Met pijn in je hart, want je hebt tijd en geld geïnvesteerd in ze.

Als het ontslagrecht minder idioot rigide zou worden, dan geef je hen sneller het voordeel van de twijfel. Een groot deel van hen zou het dan prima kunnen doen.
pi_165743218
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 00:56 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht, ik ben de eerste die het zal toegeven:
als je goed bent in je werk, heb je geen enkele reden om met dit alles genoegen te nemen, er zijn immers andere mogelijkheden genoeg.
Als je niet goed bent in je werk, mag je blij zijn dat je werkgever met je door wil gaan.

Dus ik zie niet goed in hoe dit de armoede zal vermeerderen.
Banen liggen niet voor het oprapen he. ZIjn we dat weer vergeten?
Werknemers zullen dan eerder bij een werkgever blijven en met minder genoegen nemen.
pi_165743231
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 02:48 schreef Tamabralski het volgende:

Banen liggen niet voor het oprapen he. ZIjn we dat weer vergeten?
Werknemers zullen dan eerder bij een werkgever blijven en met minder genoegen nemen.
Er zijn genoeg sectoren waar het verkrijgen van personeel verdomd lastig is.
pi_165744607
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mag ik vragen of hij onder de oude of nieuwe wajong valt? Ik heb zelf aantal jaren geleden ook een wajonguitkering gehad en bij mij werd het tot het minimumloon aangevuld.

Ik had het ook bij iemand anders aangeven, aangezien het soms meer dan 100 Euro kan schelen. ;)
natuurlijk mag je dat vragen :)

de oude Wajong
...
pi_165745228
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:48 schreef sacha het volgende:

[..]

natuurlijk mag je dat vragen :)

de oude Wajong
Misschien uitzoeken wat de voor- en nadeken zijn van de nieuwe wajong. Op internet kun je ook met een rekentool kijken of hij er misschien op vooruit gaat. Met de nieuwe wajong loont werken namelijk veel meer. Kun je een hogere uitkering ontvangen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_165746164
Wat ik nu al een tijdje het meest vervelende vind is dat onze regering wel altijd snel en genoeg geld weet vrij te maken om anderen,immigranten (nee,niet de goedwillenden) vaak wel uit de armoe weet te houden, maar onze eigen armoe nu al jaren niet rigoreus weet aan te pakken en mensen die al amper kansen hebben, vaak met allerlei beklemmende regeltjes (UWV/bijstand) het leven nog zuurder maken i.p.v. beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 11:47:25 ]
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 11:49:46 #182
99295 perezoso
blankjoekel
pi_165746214
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je ouders verslaafd zijn aan wat dan ook dan heb je daar als kind last van, ja ook als je ouders 2 keer modaal verdienen en hun verslaving voorrang geven op jouw benodigdheden.
Ik heb het niet echt over een verslaving in de ergste zin, maar roken b.v. hakt al behoorlijk in het budget van een uitkeringsgerechtigde, van dat geld kan het kind sporten of jaarlijks een keer op vakantie.

2 pakjes peuken per week ( en dat is nog weinig voor veel mensen ) is zo'n 650 euro per jaar.
pi_165748182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:49 schreef perezoso het volgende:

[..]

2 pakjes peuken per week ( en dat is nog weinig voor veel mensen ) is zo'n 650 euro per jaar.
En dan reken je nog alleen het roken, stel ze hebben het nodig voor de wiet mee in de longen te krijgen?
En alcohol in het buiten land halen en denken dat men iets verdient is het ook niet, men verdient pas als men het laat!
Reine winst, en zich niet laten lokken met iets!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 13:21:39 ]
pi_165755130
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Misschien uitzoeken wat de voor- en nadeken zijn van de nieuwe wajong. Op internet kun je ook met een rekentool kijken of hij er misschien op vooruit gaat. Met de nieuwe wajong loont werken namelijk veel meer. Kun je een hogere uitkering ontvangen.
allemaal gedaan toentertijd, blijft allemaal vestzak-broekzak :)
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')