En kun je geen oranje kaart indienen? Ze mogen helemaal niet meer of minder verlof afboeken dan je contractomvang. Vorig jaar heb ik daar ook gezeur over gehad. Ik wilde dat er meer verlof werd afgeschreven maar dat gebeurde niet want dan kreeg je verlof over verlof en dat was niet de bedoeling.quote:Op donderdag 22 september 2016 06:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb geen vrije dagen over omdat ze het gemiddelde van de laatste 13 weken hebben afgeboekt tijdens mijn drie weken durende vakantie.
Ik heb gemiddeld vier uur per week meer gewerkt en ze hebben zo'n beetje 16 uur en week zelfs 18 uur afgeboekt terwijl ik een contract heb van 12 uur.
Ik dacht nog ergens een week vrij te nemen of een paar losse dagen, maar dat kan dus niet meer. Sterker nog, ik sta qua verlof nu zelfs een half uur in de min.
Mijn meeruren van vorig jaar zijn per 1 juli vervallen omdat al mijn verlofaanvragen werden afgekeurd. Anderen hadden zoveel dat ze elke maand een week vrij konden nemen en eentje deed dat ook.
Ik kreeg vorig jaar zomer maar twee weken vakantie. In totaal. Verder niets. Vrije dag vanwege ziekenhuisopname dochter werd ook niet goedgekeurd. Toen had ik genoeg dagen over.
Nu heb ik helemaal niets meer.
Ik baal hier wel een beetje van.
Globetrottertje, sinds die nieuwe regel mogen ze het 13-weeks gemiddelde afboeken. Jij kunt echter de admi/TC verzoeken alleen je contracturen af te boeken. Op de site van OR/MZ las ik dat, als dat niet is gebeurd, je ook achteraf nog kan verzoeken dat aan te passen (maar dat bericht is al te ver gezakt.)quote:Op donderdag 22 september 2016 07:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zal het eens vragen aan de TC. Volgens collega's mag het sinds dat 13-weken systeem. Onder het mom van "Het is wel zo eerlijk" Alleen niet bij ziekte. Nee, wabt dan moeten zij betalen. Maar zo hou je niets over als je pech hebt.
Ik zal er eens achterheen gaan.
O nee, ik ging te snel. Laten corrigeren mag altijd, als het om volledige weken gaat.quote:Op donderdag 22 september 2016 08:28 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Globetrottertje, sinds die nieuwe regel mogen ze het 13-weeks gemiddelde afboeken. Jij kunt echter de admi/TC verzoeken alleen je contracturen af te boeken. Op de site van OR/MZ las ik dat, als dat niet is gebeurd, je ook achteraf nog kan verzoeken dat aan te passen (maar dat bericht is al te ver gezakt.)
Maar hier lees ik het (in de gauwigheid) anders: er staat iets over uiterlijk donderdag, dus misschien heb je er nog iets aan: https://mijnpostnl.mijnpo(...)en_A5_Staand_WEB.PDF
Op sommige vestigingen zijn ze daar wel erg eigenwijs en hardnekkig in. Ondanks vele verzoeken boeken ze gewoon verlof af, ook al maak ik overuren. Maar goed, ik ga bijna mijn eeuwige verlof in.
Hoe 'mooier' de systemen en regels, hoe meer ze maar wat aanrommelen met die uren.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Het rare is wel dat ze de maand dat ik drie weken vakantie had maar gewoon een gemiddelde van 12 uur per week hebben uitbetaald. Terwijl er 16 tot 18 uur per week is afgeboekt. Dan zouden ze ook dat hogere gemiddelde hebben moeten uitbetalen.
Van afgelopen maand heb ik wel de extra uren gekregen. Maar die maand daarvoor niet. Daar zat ook mijn vakantie in.
Ik verdenk ze er inderdaad steeds meer van dat het de bedoeling is dat je er geen donder meer van snapt. Tot voor kort had ik nog het idee dat het wel klopte, de laatste maanden niet meer. Waarom vier uur verlof afboeken op een dag dat ik nooit werk, terwijl ik al meeruren maak? En nog veel meer van die raadsels.... om uiteindelijk 1 minuut MIVT af te boeken aan het einde van het tijdvak, zeker in de hoop dat ik daar niet over zal klagenquote:Op donderdag 22 september 2016 15:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Ze maken het zo ingewikkeld dat niemand er meer tegenin kan gaan. Zelf snappen ze het waarschijnlijk ook niet meer.
wordt wat met kerst en de scannerquote:Op woensdag 21 september 2016 16:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Hadden jullie ook zoveel pakjes? Bol.com, van Dijk en Iddink. Per straat gemiddeld 5 van die dingen. Drie wijken. Reken maar uit. Die Chinese ondingen niet meegerekend.
Het lijkt wel of ik er steeds meer krijg. Veel van die passen niet eens door een doorsnee brievenbus.
ja dat bovencontract gebeuren is voor sommigen niet eerlijk(ook in jouw geval),in cao staat ook dat je 2 weken voor eigen kosten kan opnemen(dit moet je wel willen/kunnen)quote:Op donderdag 22 september 2016 06:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb geen vrije dagen over omdat ze het gemiddelde van de laatste 13 weken hebben afgeboekt tijdens mijn drie weken durende vakantie.
Ik heb gemiddeld vier uur per week meer gewerkt en ze hebben zo'n beetje 16 uur en week zelfs 18 uur afgeboekt terwijl ik een contract heb van 12 uur.
Ik dacht nog ergens een week vrij te nemen of een paar losse dagen, maar dat kan dus niet meer. Sterker nog, ik sta qua verlof nu zelfs een half uur in de min.
Mijn meeruren van vorig jaar zijn per 1 juli vervallen omdat al mijn verlofaanvragen werden afgekeurd. Anderen hadden zoveel dat ze elke maand een week vrij konden nemen en eentje deed dat ook.
Ik kreeg vorig jaar zomer maar twee weken vakantie. In totaal. Verder niets. Vrije dag vanwege ziekenhuisopname dochter werd ook niet goedgekeurd. Toen had ik genoeg dagen over.
Nu heb ik helemaal niets meer.
Ik baal hier wel een beetje van.
ja het gaat weer om geldquote:Op donderdag 22 september 2016 08:28 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Globetrottertje, sinds die nieuwe regel mogen ze het 13-weeks gemiddelde afboeken. Jij kunt echter de admi/TC verzoeken alleen je contracturen af te boeken. Op de site van OR/MZ las ik dat, als dat niet is gebeurd, je ook achteraf nog kan verzoeken dat aan te passen (maar dat bericht is al te ver gezakt.)
Maar hier lees ik het (in de gauwigheid) anders: er staat iets over uiterlijk donderdag, dus misschien heb je er nog iets aan: https://mijnpostnl.mijnpo(...)en_A5_Staand_WEB.PDF
Op sommige vestigingen zijn ze daar wel erg eigenwijs en hardnekkig in. Ondanks vele verzoeken boeken ze gewoon verlof af, ook al maak ik overuren. Maar goed, ik ga bijna mijn eeuwige verlof in.
Toch september, was het me al aan het afvragen. Maar nodig heb ik dat ding nog niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:22 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk nog iets gehoord over die fleecevesten? Die zouden we deze maand moeten ontvangen en zou met het huidige weer erg welkom zijn.
Wij hebben ze ontvangen, maar inderdaad nog niet nodig. Ze vallen wel mega-groot...quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:03 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Toch september, was het me al aan het afvragen. Maar nodig heb ik dat ding nog niet.
Oh god, toch niet zoals die unisex poloshirts? Bij die dingen verzuip ik al in een maat Mquote:Op vrijdag 23 september 2016 17:51 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Wij hebben ze ontvangen, maar inderdaad nog niet nodig. Ze vallen wel mega-groot...
Nu is het inderdaad nog niet nodig, maar ik moet zeggen dat ik wel een vest wel mis in m'n PostNL uitrusting. Soms is het net niet lekker om in een shirt te lopen maar is die jas ook weer te zweterig.quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:03 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Toch september, was het me al aan het afvragen. Maar nodig heb ik dat ding nog niet.
Yep.quote:Op vrijdag 23 september 2016 17:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Oh god, toch niet zoals die unisex poloshirts? Bij die dingen verzuip ik al in een maat M
Als ik me goed herinner heb ik het vest in maat M aangevraagd.
Lekker warme knieën?quote:Op vrijdag 23 september 2016 17:51 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Wij hebben ze ontvangen, maar inderdaad nog niet nodig. Ze vallen wel mega-groot...
Ik heb ook een M. En pas waarschijnlijk in een S of XS. Oeps. Ben nogal klein. Heb ik straks lekker warme enkels.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:43 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Kutzooi
Hopelijk gaan ze dan ook nog XXS maken ofzo
Waar ken ik dat ook al weer vanquote:Op zaterdag 24 september 2016 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 pakken pakjes
Hoe moet ik mij dat voorstellen? 5, 4, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5?quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
In een bezorgwijkje van vandaag zit een aparte straat. Richting een kruising zijn de huisnummers aflopend, maar steek je de kruising over, dan verspringt de telling van de huisnummers aan een zijde van de weg en lopen ze weer vrolijk op.
Komt doordat er daar na het slopen van een fabriek nieuwbouw gepleegd is en dit een handiger oplossing was dan allerlei subnummers verzinnen.
Beetje dit idee:quote:Op zaterdag 24 september 2016 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe moet ik mij dat voorstellen? 5, 4, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5?
Dat was hier vandaag... ruim anderhalf uur uitloop en nu doet MijnWerk het niet.quote:Op zaterdag 24 september 2016 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 bakken pakjes
Vanaf dinsdag moeten wij beginnen met pakjes scannen. We hebben net een uitleg gekregen in 'mijnwerk'quote:Op zaterdag 24 september 2016 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar ken ik dat ook al weer van
Ze gaan steeds nadrukkelijker aandringen op het werken met de telefoon. Moeten ze het ding wel eerst leveren natuurlijk
Oh verrek ja, staat IN de instructie dat we 27 september moeten beginnen. Zou de instructie anders pas 1 oktober geopend hebben, áls ik al zou gaan scannen...maar van mij kunnen ze de pot op.quote:Op zaterdag 24 september 2016 18:57 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Vanaf dinsdag moeten wij beginnen met pakjes scannen. We hebben net een uitleg gekregen in 'mijnwerk'
Had trouwens ook aardig wat uitloop. 28 minuten. Vanwege een enorme vracht vriendenloterij, postcodeloterij en pakjes. Hopelijk pikt de TC het.
http://nationale.postcodeloterij.nl/uitslagen.htmquote:Op zaterdag 24 september 2016 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 bakken pakjes
Dat is voor als je onderweg nodig moetquote:Op zaterdag 24 september 2016 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van dat matensysteem klopt inderdaad geen ene reet. Zo valt de regenjas maat M kleiner dan de gewone jas maat M. Ik bestel m'n regenpak dus altijd maar in L, anders eindigen de mouwen al halverwege m'n onderarmen. Nadeel is wel dat ik de broek zo'n beetje tot onder m'n oksels moet ophijsen, omdat ik anders steeds op de pijpen ga staan.
met een luier erbij. .
Ik heb een hele stapel shirts met lange mouwen, dan draag ik er daarvan eentje onder het shirt. En als het dan alsnog warm genoeg wordt kan dat ding uit.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Nu is het inderdaad nog niet nodig, maar ik moet zeggen dat ik wel een vest wel mis in m'n PostNL uitrusting. Soms is het net niet lekker om in een shirt te lopen maar is die jas ook weer te zweterig.
Hoewel fleece misschien ook wel erg warm kan zijn.
Verschrikkelijk druk in vergelijking met vorige week. Toen had ik 1,5 tas post, nu 3 volle tassen en 2 tassen aan &*$#&-loterij pakjes. Plus nog de nodige pakjes in de bundels.quote:Op zaterdag 24 september 2016 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van dat matensysteem klopt inderdaad geen ene reet. Zo valt de regenjas maat M kleiner dan de gewone jas maat M. Ik bestel m'n regenpak dus altijd maar in L, anders eindigen de mouwen al halverwege m'n onderarmen. Nadeel is wel dat ik de broek zo'n beetje tot onder m'n oksels moet ophijsen, omdat ik anders steeds op de pijpen ga staan.
Bij jullie trouwens ook zo druk vandaag? Veel brieven en pakjes van de loterijen, een bijna hah-mailing van Nelson schoenen, een eveneens bijna hah-blad van Gall & Gall (is normaal alleen maar een klein dun dingetje), en een Ouders van Nu (was het geloof ik) met een luier erbij. We waren pas om 13.00 uur klaar met voorbereiden.
Hier waren het kookboeken, geloof ik. Daarmee viel ik vorig jaar ook al in de prijzen, bij de concurrent. Verder cadeaukaarten of zo.quote:Op zaterdag 24 september 2016 19:30 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk druk in vergelijking met vorige week. Toen had ik 1,5 tas post, nu 3 volle tassen en 2 tassen aan &*$#&-loterij pakjes. Plus nog de nodige pakjes in de bundels.
Ons depot is de sigaar (aankomende dinsdag en woensdag de dove pakketten bezorgen). Mensen die nooit op woensdag werken zijn gebeld om dan bij te springen, dus vele handen maken licht werk.quote:Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 bakken pakjes
Ik had ze vandaagquote:Op zaterdag 24 september 2016 21:20 schreef allweather het volgende:
[..]
Ons depot is de sigaar (aankomende dinsdag en woensdag de dove pakketten bezorgen). Mensen die nooit op woensdag werken zijn gebeld om dan bij te springen, dus vele handen maken licht werk.
wij hadden ze toen ook op een zaterdag. Kwam toen goed weg met vier tassen, maar er waren collega's met acht tassen vol van die dingen. Zij waren gewoon een keer zo lang bezig met bezorgen, ook doordat ze vaak terug moesten naar het depot om bij te ladenquote:
Ik had hier en daar dove pakketten, daar weer wat anders en nog wat verschillende dingen.quote:Op zaterdag 24 september 2016 21:20 schreef allweather het volgende:
[..]
Ons depot is de sigaar (aankomende dinsdag en woensdag de dove pakketten bezorgen). Mensen die nooit op woensdag werken zijn gebeld om dan bij te springen, dus vele handen maken licht werk.
Had ik ook. Van de totaal 12 pakjes met 3S-code stonden er 2 niet in mijn takenlijst. Nou ja, beter dan omgekeerd.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:06 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag begonnen met scannen, zaten toch veel pakjes niet in de lijst
Dat gebeurt zo vaak.quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:06 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag begonnen met scannen, zaten toch veel pakjes niet in de lijst
Dat heb ik ook al van diverse collega's gehoord, en het is ook mijn ervaring. Ik had volgens de lijst 8 pakjes, in werkelijkheid waren het er 12. En echt officiële track & trace-pakjes waren het, met een 3S-code, een envelop-pictogram en de letters SMO. Ik heb ze voor de zekerheid maar wel gescand, maar het is evengoed slordig.quote:Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dat gebeurt zo vaak.
Je moet ze ook gewoon scannen inderdaad.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al van diverse collega's gehoord, en het is ook mijn ervaring. Ik had volgens de lijst 8 pakjes, in werkelijkheid waren het er 12. En echt officiële track & trace-pakjes waren het, met een 3S-code, een envelop-pictogram en de letters SMO. Ik heb ze voor de zekerheid maar wel gescand, maar het is evengoed slordig.
Je moet wel verdomd goed opletten, want die barcode is soms best wel klein, en als het een klein pakje is staat het gewoon tussen de post gezet.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Je moet ze ook gewoon scannen inderdaad.
Andersom komt het trouwens ook wel eens voor. Staat er een pakketje bij je taken die helemaal niet in je tas zit.
Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee. Voor zover ik weet heb ik nog geen barcode gemist. (maar ja, dat kan natuurlijk ook onbewust eens gebeurd zijn.)quote:Op woensdag 28 september 2016 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je moet wel verdomd goed opletten, want die barcode is soms best wel klein, en als het een klein pakje is staat het gewoon tussen de post gezet.
Maar als je een barcode mist is er een gerede kans dat je er nooit achter komt, omdat íe wellicht ook niet in je takenlijst stond.quote:Op woensdag 28 september 2016 16:39 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee. Voor zover ik weet heb ik nog geen barcode gemist. (maar ja, dat kan natuurlijk ook onbewust eens gebeurd zijn.)
Die nieuwe scanner in de app werkt wel als een trein zeg. Loop nu veel minder te kutten om de juiste afstand en zonlicht te vinden zodat ie de barcode pakt.
En dat waren niet toevallig dezelfde 2?quote:Op woensdag 28 september 2016 17:06 schreef V__L_N het volgende:
Beetje jammer dat de app verder tergend traag is. Elke keer dat pincode intikken is klote.
Had vandaag 2 pakjes in de lijst staan die niet in mijn tas zaten. Gisteren 2 die niet in de lijst stonden.
Hier werden ze wel op volgorde gelegd. Moet er niet aan denken om op het depot te staan prutsen met 10 tassen zeg.quote:
Hebben wij destijds ook gedaan, al waren degenen die het zetten ook degenen die het zelf wegliepenquote:Op woensdag 28 september 2016 19:27 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Hier werden ze wel op volgorde gelegd. Moet er niet aan denken om op het depot te staan prutsen met 10 tassen zeg.
Herkenbaar. Maar ik begrijp inmiddels dat je (nog) geen verlof voor 2017 kunt aanvragen.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:22 schreef Yreal het volgende:
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan
Ohja, dat weet ik nog van vorig jaar ja. En dan is het straks, ohja, telaat.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:57 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Herkenbaar. Maar ik begrijp inmiddels dat je (nog) geen verlof voor 2017 kunt aanvragen.
Flexibele bijbaan met alle vrijheid bla bla...quote:Op woensdag 28 september 2016 23:22 schreef Yreal het volgende:
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan
Januari oké, maar als ze nog maar geen aanvragen voor zomer 2017 gaan goedkeuren. Dat zou best wel naaiend zijn.quote:Op donderdag 29 september 2016 00:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ohja, dat weet ik nog van vorig jaar ja. En dan is het straks, ohja, telaat.
Ik zet telefoon aan, log 1 keer in op de app, dan scherm uitzetten en lopen. Bij scannen even telefoon pakken, scherm aanzetten, app loopt nog, dus ook dat is zo gebeurd.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:10 schreef sqdtnz het volgende:
Dat scannen, ik vind het een gedoe. Het werkt prima, maar toch: er is een pakketje, moet ik de telefoon weer uit mijn broekzak frutselen, moet ik eerst inloggen voor de telefoon, daarna nogmaals inloggen voor de app, dan scannen, dat gaat prima, dan wachten tot het verwerkt is, dan pas dat pakket door de bus.
Nu is het 20 graden, maar straks is het -5 met natte sneeuw en bevroren klauwen. Ik moet toch iets gaan bedenken, zoals de telefoon in een hoesje om mijn nek, pincodes uitschakelen, want anders wordt het geen doen.
Kan wel als ik het goed zag. Ik had vandaag 0 taken maar wel 3 pakketjes met 3S code. Na het scannen staat onderin een taak waar je nog 10 minuten de status kan aanpassen.quote:Op donderdag 29 september 2016 15:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had er vandaag een pakje bij zitten die niet op de takenlijst stond. Het had wel zo'n envelopje. Ik heb hem maar gescanned. Later kwamen er in de app 4 verwerkte taken te staan ipv de drie die er wel in stonden. Het vervelende is alleen dat je volgens mij geen aanpassing kunt doen als zo'n pakje bijvoorbeeld niet in een brievenbus past en niemand in de buurt thuis is. Hij is dan wel gescanned en staat dan automatisch op afgeleverd. Maar aangezien hij niet in de takenlijst stond.
Hoe gaat het dan op zo'n moment?
veel van Te merken verder. Al wel 1 dag vrij gehad dit jaar..quote:Op donderdag 29 september 2016 08:06 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Flexibele bijbaan met alle vrijheid bla bla...
Genoeg dagen vrij, maar weinig daarvan heb ik zelf gekozen. Het is hollen of stilstaan, op commando.quote:Op donderdag 29 september 2016 16:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
veel van Te merken verder. Al wel 1 dag vrij gehad dit jaar..
Zo heb ik voor een collega wiens verlof was ingetrokken (waardoor een reisje niet door kon gaan) ook onderling wat geregeld. Maar later bedacht ik: je zit straks wel met de App/scannen, als je onofficieel voor een ander loopt...quote:Op donderdag 29 september 2016 16:07 schreef Yreal het volgende:
In maart nog collega's om moeten kopen mijn diensten te nemen, omdat het op de officiële manier niet zou gaan
Bij mij (OWS) staat 'uitloop tassen'. En als iedereen braaf start en stopt hoeft het depot niet meer gecheckt te worden, toch? Ik check(te) altijd wel, maar ik bel al maanden niet meer. (Wel als er bijzonderheden zijn, natuurlijk.)quote:Op donderdag 29 september 2016 18:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, weet iemand of depottaken nu wel gewoon op het rooster staan direct?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
quote:Op donderdag 29 september 2016 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn favoriete wijk vandaag gelopen:Dat lijkt mij echt een feest in de winterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
Ik ken ook zo'n wijk en die heb ik gelukkig maar 1x hoeven lopen, brrr.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
quote:Op donderdag 29 september 2016 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn favoriete wijk vandaag gelopen:Krijg je sterke benen vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
quote:Op donderdag 29 september 2016 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn favoriete wijk vandaag gelopen:oh wij hebben er eentje met zulke trappen x3, en dan bomen ernaast. En vol spinnenwebben omdat bewoners die trap niet pakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
Ik voel je pijn
Ja, je hebt ze hier ook van 10 meter of van die half afgebroken exemplaren met ongelijke treden, liefst ook nog de brievenbus op 10 cm hoogte en een zware, klemmende klep. Mensen zouden zelf eens moeten proberen iets in hun eigen gleuf te steken.quote:Op vrijdag 30 september 2016 00:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh wij hebben er eentje met zulke trappen x3, en dan bomen ernaast. En vol spinnenwebben omdat bewoners die trap niet pakken
10 meter. Geen 5.quote:Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Boven de 1,5 meter bezorgen we niet dacht ik, verder dan 5 meter van de openbare weg af ook niet. Even aankaarten bij je tc misschien. (Ik zou vriendelijk bedanken voor zo'n wijk trouwens)
Hier hadden we laatst dat mensen massaal hun brievenbus weg haalde en op de eerste etage bezorging wilde. Daar is tc even langs geweest.
Ik heb wel eens een wijk gelopen waar je vanaf verschillende plekken de brandtrappen op moest om telkens een klein rijtje huizen te bezorgen. Al die huizen hebben ook beneden brievenbussen, maar zonder sleutel was het voor mij onmogelijk om in de hal te komenquote:Op vrijdag 30 september 2016 06:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons is een wijk met een appartementenblok met een brandtrap. Bovenaan die brandtrap hangt aan de linkerkant een blok met brievenbussen boven elkaar. Ook zo lekker handig.
Dit soort "gemakkelijk" bereikbare plekken.. daar is echt over nagedacht.
Bij die trappetjes zou ik zeggen, hang zo'n ding op bij de garage. Kun je lekker post checken als je via de garage naar binnen gaat als bewoner. En gemakkelijker voor elke bezorger.
Wij hebben ook een wijk met een paar huizen boven. Maar de brievenbussen hangen beneden. Wel zo sociaal.
Ja, dat heb ik altijd al gezegd. Daarom ook mijn aversie tegen al die mooiweerplaatjes met weercijfer 10 in de Dichtbij enzo.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:10 schreef sqdtnz het volgende:
Nu is het 20 graden, maar straks is het -5 met natte sneeuw en bevroren klauwen. Ik moet toch iets gaan bedenken, zoals de telefoon in een hoesje om mijn nek, pincodes uitschakelen, want anders wordt het geen doen.
Ze kunnen dat bij de planning niet eens goedkeuren, ook al zouden ze willen.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:22 schreef Yreal het volgende:
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan
Alle regels uit de wettelijke postregeling:quote:Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Boven de 1,5 meter bezorgen we niet dacht ik, verder dan 5 meter van de openbare weg af ook niet.
Dus, onder andere, verticale brievenbussen mogen niet, brievenbussen op de grond mogen niet, hoger dan 2,5 meter hoeft niet, omrijden voor een brievenbus in een doodlopend weggetje hoeft niet, het trottoir telt mee voor de afstand van tien meter,quote:Artikel 5
1 Een voor aflevering van poststukken bestemde brievenbus als bedoeld in artikel 20, eerste lid, van de wet, is zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrijtuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg aangebracht. Deze brievenbussen zijn van de weg af zonder belemmering bereikbaar.
2 Met een openbare weg als bedoeld in het eerste lid, wordt gelijkgesteld een weg die:
a. gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 kilometer per uur;
b. geen doodlopende weg is en
c. de gelegenheid biedt de bestelroute zonder omwegen te vervolgen.
3 Aan of nabij de brievenbussen behoort door een nummer op duidelijke wijze te zijn aangegeven, bij welke woning, gebouw of gedeelte daarvan zij behoren.
4 Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen zijn zodanig aangebracht of geplaatst dat zij te bereiken zijn binnen tien meter van de grens van een weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.
5 De in het eerste lid gestelde voorwaarde is niet van toepassing op groepsgewijs geplaatste brievenbussen, die:
a. ten dienste van galerijflats zijn geplaatst op rechtstreeks met een lift bereikbare niveaus van die flats, mits de brievenbussen ten dienste van alle op één niveau aanwezige en vanuit één en dezelfde lift bereikbare woningen zich in de onmiddellijke nabijheid van de lift bevinden, of
b. ten dienste van alle overige collectieve gebouwen zo dicht mogelijk bij de ingang van dat gebouw zijn aangebracht.
6 Brievenbussen ten dienste van geadresseerden die op recreatieterreinen verblijven, worden groepsgewijs bij de ingang van een zodanig terrein geplaatst. Bij gebreke hiervan kunnen poststukken door of namens de terreinbeheerder in ontvangst worden genomen of door de geadresseerden op een daartoe door een verlener van de universele postdienst aan te wijzen postinrichting worden afgehaald.
7 Behoudens gevallen als bedoeld in het vijfde lid, onderdeel a, is het niveau waarop de brievenbussen worden bediend gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.
Artikel 6
1 De vorm en de kleur van de brievenbussen is zodanig, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbussen van een verlener van de universele postdienstverlener niet mogelijk is.
2 De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.
3 De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.
4 De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5 Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van poststukken, dan is de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm en zijn de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.
'Handigheid is geen leidraad' wordt steeds meer het adagium bij het bedrijf. Alles wat midden in het proces tijd kan opleveren, wordt zonder na te denken zomaar doorgevoerd. De problemen die dat oplevert komen uiteindelijk op het bordje van degene die het laatst het te bezorgen spul in handen heeft en die mag deze, uiteraard met dezelfde normtijd, maar oplossen. Pakjestassen (vaak een dumpplaats voor alles wat een beetje ander formaat heeft, ook al kan het prima in de bundel) en 'machinegesorteerde post mag niet door de voorbereiding gecorrigeerd worden' als ultieme voorbeelden.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is.....
Bijzonder!quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is.....
Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is.....
Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.
Erg merkwaardig is ook dat je volgens de instructies nu opeens wel het rood moet nalopen. Dan zou je natuurlijk net zo goed het blauw er meteen tussen kunnen zetten.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.
Geen idee. Alleen gehoord dat ze het gingen doen. Verder niet het hoe wat waarom.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.
en daarna zorgen dat het keihard de prullenbak in gekegeld wordtquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 08:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Geen idee. Alleen gehoord dat ze het gingen doen. Verder niet het hoe wat waarom.
Kan wel even navragen van de week.
Hoeveel invloed denk je dat ik heb?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarna zorgen dat het keihard de prullenbak in gekegeld wordt
Je kunt zorgen dat het op jouw vestiging niet gebeurtquote:
Als iets centraal ingevoerd gaat worden kan je als vestiging schoppen wat je wil. Dan komt het er echt wel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt zorgen dat het op jouw vestiging niet gebeurt
Geweldig, een pilot. Succes gegarandeerd.quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.
Die grote bol.com (en dergelijke) dozen apart houden is wel handig, maar ELK pakje in een aparte pakjestas is absoluut NIET handig. Kleinere pakjes kun je (als het formaat handzaam is) beter gewoon tussen de post zetten, en als het een onhandig formaat is (bijv. die Alibabapakjes) dan kun je ze beter los op de bijbehorende bundel leggen, eventueel onder het eerste elastiek.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef allweather het volgende:
Die buspakjes in aparte tassen vind ik wel handig. Voorheen werden de pakjes overal en nergens tussen gepropt, waardoor ik mijn postzakken niet in mijn fietstassen kon laten glijden en de pakjes vaak al behoorlijk beschadigd waren voordat ik er wat mee had gedaan (moest dan de volgende dag terug met de chauffeur om te laten sealen en kwam paar dagen later bij de klant).
Daar zou ik als bezorger heel blij mee zijn , want ik heb vaak tassen waar een bom in is ontploft. Losse post bovenop en pakjes allemaal gedumpt in de tas. Waardoor ik alles eerst op volgorde kan gaan leggen anders moet ik weer teruglopen. Omdat een pakje voor een andere straat is onderin de tas zit, terwijl het eigenlijk bovenin had moeten zitten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat laatste doe ik graag en als er meerdere kleine pakjes voor één adres zijn bundel ik die het liefst nog met een elastiek samen om de bezorger te laten weten dat ze bij elkaar horen.
De meeste voorbereiders doen dat inderdaad zo bij ons en zo vind ik het ook het prettigst werken.quote:Die grote bol.com (en dergelijke) dozen apart houden is wel handig, maar ELK pakje in een aparte pakjestas is absoluut NIET handig. Kleinere pakjes kun je (als het formaat handzaam is) beter gewoon tussen de post zetten, en als het een onhandig formaat is (bijv. die Alibabapakjes) dan kun je ze beter los op de bijbehorende bundel leggen, eventueel onder het eerste elastiek.
Altijd zoeken wel ja. Daarnaast zijn adressen in half chinees en half nederlands is ook niet echt handigquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou willen dat ze het afleveradres van die Chinese pakketjes wat groter op de pakjes zetten, dat haalt de werksnelheid aardig eruit.
#ikwordoud
Gelukkig ben ik niet de enigquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Altijd zoeken wel ja. Daarnaast zijn adressen in half chinees en half nederlands is ook niet echt handig
Ik kan er onderhand zelf ook een boek over schrijven. Geef wel een seintje wanneer het uitkomtquote:Op maandag 3 oktober 2016 12:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na de twee boeken van Rico Hop die leuk om te lezen, maar wel een tikkeltje braaf waren, is er nu een boek met een iets andere insteek. Schrijver dezes beweert inmiddels op non-actief gesteld te zijn in afwachting van zijn ontslag, want het schijnt allemaal waargebeurd te zijn. Of het echt zo is weet ik niet, in dat geval is het in elk geval een mooie marketingstunt.
Zou een beetje raar zijn. Ontslaan ze je vanwege een boek, maar al je collega's krijgen er wel een exemplaar van.quote:Op maandag 3 oktober 2016 12:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na de twee boeken van Rico Hop die leuk om te lezen, maar wel een tikkeltje braaf waren, is er nu een boek met een iets andere insteek. Schrijver dezes beweert inmiddels op non-actief gesteld te zijn in afwachting van zijn ontslag, want het schijnt allemaal waargebeurd te zijn. Of het echt zo is weet ik niet, in dat geval is het in elk geval een mooie marketingstunt.
Ik ben benieuwd of we straks ook van dit boek allemaal een gratis exemplaar krijgen, net als met die van Rico Hop.
[ afbeelding ]
Als ik een boek over PostNL ga schrijven, wordt het waarschijnlijk een zwartboek.quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:24 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Ik kan er onderhand zelf ook een boek over schrijven. Geef wel een seintje wanneer het uitkomt
Dertig tinten zwart, zoiets.quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ik een boek over PostNL ga schrijven, wordt het waarschijnlijk een zwartboek.
quote:
Yep, PostNL heeft alle bezorgers voorzien van een smartphone. Het invoeren van scannen en appen is probleemloos verlopen. Zo zullen wij binnenkort in de bladen lezen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 22:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dag oud collega's, zijn er nog noemenswaardige wijzigingen doorgevoerd de laatste maanden? En is het scannen met de telefoon al helemaal ingevoerd?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 08:47 schreef diesnelle het volgende:
Masturberende jattende postbode op non-actief
Ja, ze willen je vast nog hebben bij de politie nadat je net openlijk bekendgemaakt hebt dat je gestolen hebt van klanten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 08:47 schreef diesnelle het volgende:
Masturberende jattende postbode op non-actief
Ik heb 'm ook besteld. Sterker nog: Ik heb 'm al bijna uit. Het leest als een trein, en is erg herkenbaar. Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat hij (en zijn directe omgeving) nogal neerkijken op dit werk, en dat blijkt ook wel uit zijn taakopvatting. In het begin is hij nog wel redelijk gemotiveerd, maar zodra hij een vast contract krijgt verdwijnt die motivatie "als een softijsje op een warme zomerdag". Regelmatig dacht ik tijdens het lezen "mijn god, dat kun je echt niet maken!" Maar het is erg goed geschreven, dat wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 06:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb dat dagboek van die Victor besteld. Ben toch wel benieuwd wat er zo allemaal in staat.
Hij is afgestudeerd filosoof, en heeft gewerkt in New York als correspondent voor de NRC en de Elsevier. Ook is hij romanschrijver. Maar dat is allemaal freelance-werk, en hij moet ook nog alimentatie bezorgen,dus toen is hij dit werk erbij gaan doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 08:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik meen gelezen te hebben dat hij journalist is van oorsprong.
Heb de mijne vandaag meteen aangetrokken. Hij zit heerlijk met dit weer.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik hoop dat ze er gauw zijn. Vanochtend onderweg naar het depot was het best fris met een flinke wind.
Omdat iedereen zo enthousiast is over het scannen, zekerquote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Het zijn brieven met een bepaald logo.
Wij ook, gemiddeld één brief per wijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisterenavond zag ik ineens een melding dat we per 11 oktober bepaalde brieven moeten gaan scannen.
Het zijn brieven met een bepaald logo.
Het zou fijn zijn als die brieven dan niet gewoon in de bundel gezet worden, maar bovenop de bundels of in de pakjestas. Anders moet je straks iedere brief gaan onderzoeken op de aanwezigheid van barcodes.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisterenavond zag ik ineens een melding dat we per 11 oktober bepaalde brieven moeten gaan scannen.
Het zijn brieven met een bepaald logo.
Op dezelfde manier als we dat vroeger deden toen alles t/m formaat schoenendoos nog gewoon met de fietsende postbode mee ging (mits niet zwaarder dan 5 kg). Op je bagagedrager, of hoog opgetast op zo'n rekje voorop je fiets.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:25 schreef Rafierafie het volgende:
Tc zei het laatst. Ik geloof niet dat ie een formaat heeft genoemd.
Ik vraag me toch af hoe ze verwachten dat we dat gaan meenemen dan.
Nog wel, omdat het nog om een pilot gaat. Als het een succes wordt (en zoals iedereen weet is elke pilot bij PostNL bij voorbaat al een belachelijk groot succes ) worden het er vast meer.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:09 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Wij ook, gemiddeld één brief per wijk.
leuk en aardig, maar zo'n fietsenrek voorop vind lang niet iedereen prettig werkenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Als ik zo'n filmpje mag geloven, heb je keurig 2 tasjes post voor je wijk die dan in de zijtassen gaan en dan gaan buspakjes in de bak voorop
Het is even wennen om je evenwicht te bewaren. Een rekje wat niet met je stuur meedraait werkt het handigste. Maar ook daar moet je mee uitkijken, ik heb er ooit eens een PVC regenpijp mee doormidden gerauscht. Ik wilde nog wegsturen, maar het rekje draaide dus niet mee.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuk en aardig, maar zo'n fietsenrek voorop vind lang niet iedereen prettig werken
Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat ze daar uiteindelijk naartoe willen gaan. Niet binnenkort, met de app zoals ie nu is.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Goh, dat had niemand verwacht natuurlijk, dat ze dat scannen zouden gaan uitbreiden. Er werd in het begin al gesproken over eventueel gaan scannen van stempassen etc ook
Zag dat bericht hier ook, maar hij is inmiddels weer weg. Stond ook onder bestelgebied Dordrecht. Foutje misschien dat het bij iedereen stond.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisterenavond zag ik ineens een melding dat we per 11 oktober bepaalde brieven moeten gaan scannen.
Het zijn brieven met een bepaald logo.
Ja, komt omdat er één is vertrokken (ik)quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie wel dat er vanaf volgende week nieuwe masterlockcodes komen
Voor het eerst hoef ik dan niet zelf achter de daadwerkelijke code aan te gaan . Voorheen kreeg ik alleen een berichtje met "de code is gewijzigd".quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie wel dat er vanaf volgende week nieuwe masterlockcodes komen
na uiteraard een hartverwarmend afscheidquote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:08 schreef diesnelle het volgende:
[..]
de rest van de zooi heb ik in het depot gefl*kkerd)
Dat heb ik nooit gehad. Moest het meestal via hier vernemen, maar ook wel pas bij een depot zelf, waardoor ik weer een TC moest bellen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Voor het eerst hoef ik dan niet zelf achter de daadwerkelijke code aan te gaan . Voorheen kreeg ik alleen een berichtje met "de code is gewijzigd".
Nu je het zegt. De melding is hier ook weg.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zag dat bericht hier ook, maar hij is inmiddels weer weg. Stond ook onder bestelgebied Dordrecht. Foutje misschien dat het bij iedereen stond.
Die komen in je takenoverzicht te staan. Net zoals de pakjes nu.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als die brieven dan niet gewoon in de bundel gezet worden, maar bovenop de bundels of in de pakjestas. Anders moet je straks iedere brief gaan onderzoeken op de aanwezigheid van barcodes.
Ik hoorde laatst ook dat het de bedoeling is dat we op den duur weer belstukken erbij gaan doen.
Bij mij staat íe er nog steeds bij, maar ik denk dat het een foutje is. Want wij zijn niet bestelgebied Dordrecht. In Dordrecht is meen ik ook de pilot met de pakjes gestart, waaruit werkelijk geen enkel knelpunt naar voren is gekomen, als je de berichten moet geloven. Dus dat zal de reden zijn dat ze de proef met brieven scannen ook daar gaan doen, als daar blijkbaar allemaal van die volgzame vazallen rondlopen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 11:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zag dat bericht hier ook, maar hij is inmiddels weer weg. Stond ook onder bestelgebied Dordrecht. Foutje misschien dat het bij iedereen stond.
Vandaag gehoord van de TC: we krijgen er vanaf 22 november Chinese pakjes bij die niet door de brievenbus gaan omdat ze het te druk hebben bij de pakketservice. Niet thuis: mag moet je het brengen naar een pakketpunt.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
Ik hoorde laatst ook dat het de bedoeling is dat we op den duur weer belstukken erbij gaan doen.
Hebben ze pech! PostNL vindt duidelijk dat het zo hoort!quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuk en aardig, maar zo'n fietsenrek voorop vind lang niet iedereen prettig werken
Mijn takenoverzicht is tot nu toe altijd leeg. Tenzij ik een pakje scan, dan komt er zo'n pakje tien minuten lang in te staan...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:16 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Die komen in je takenoverzicht te staan. Net zoals de pakjes nu.
Lijkt me wel heel merkwaardig als dat landelijk gaat zijn. Sinds de vorige reorganisatie is mijn wijk eerder klaar dan daarvoor omdat ze vroeger beginnen met sorteren. Als mijn wijk dan nog 2,5 uur langer dan de huidige minimaal 2:30 gaat bivakkeren op een container ergens in het CVL lijkt me dan wel heel onlogischquote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook vanaf 22 november: depottijden voor (nu nog) een gedeelte van de wijken gaan naar 13.00 uur, ons gebied wordt als eerste aangepast. Gaat landelijk ingevoerd worden dat alle wijken pas vanaf 13.00 uur op depot liggen.
We hebben het vaak genoeg kenbaar gemaakt als er problemen zijn met het scannen. Ondertussen werkt het een stuk beter dan toen we met het scannen begonnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij staat íe er nog steeds bij, maar ik denk dat het een foutje is. Want wij zijn niet bestelgebied Dordrecht. In Dordrecht is meen ik ook de pilot met de pakjes gestart, waaruit werkelijk geen enkel knelpunt naar voren is gekomen, als je de berichten moet geloven. Dus dat zal de reden zijn dat ze de proef met brieven scannen ook daar gaan doen, als daar blijkbaar allemaal van die volgzame vazallen rondlopen.
Kom je me dan helpen?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hebben ze pech! PostNL vindt duidelijk dat het zo hoort!
Heerlijk dat hier op dit moment nog een sorteerlocatie zit. Mooi de eerste wijk ophalen vanaf kantoor, zodat je nog iets aan de middag hebt.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel merkwaardig als dat landelijk gaat zijn. Sinds de vorige reorganisatie is mijn wijk eerder klaar dan daarvoor omdat ze vroeger beginnen met sorteren. Als mijn wijk dan nog 2,5 uur langer dan de huidige minimaal 2:30 gaat bivakkeren op een container ergens in het CVL lijkt me dan wel heel onlogisch
Nou, in de winter als het vroeger donker (en dus ook koud) wordt zou ik het niet prettig vinden om steevast tot na 18.00 uur te lopen. Ik loop nu gemiddeld 5 uur per dag, en ik vind het ook wel prettig als ik tussendoor even een pauze kan inlassen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:24 schreef Yreal het volgende:
Niet dat ik laat lopen erg vind, zolang tl zijn bakkes maar houdt over 5 uur klaar zijn.
Nee precies, ik die het ook relaxt hoor, tussendoor even koffie drinken bij oma enzo. Ik ben het er absoluut niet echt mee eens, maar je doet er niet zoveel aan. Op het depot is iedereen telkens weer overstuur om het een of ander. Weet je, ze doen maar. Ik loop lekker mijn rondjes en geniet van het weer. Het zal me allemaal wat. Ik heb de mazzel dat ik dit waarschijnlijk niet de rest van mijn leven doe.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, in de winter als het vroeger donker (en dus ook koud) wordt zou ik het niet prettig vinden om steevast tot na 18.00 uur te lopen. Ik loop nu gemiddeld 5 uur per dag, en ik vind het ook wel prettig als ik tussendoor even een pauze kan inlassen.
Ik denk dat PostNL zich met deze maatregel lelijk in de vingers gaat snijden als het inderdaad landelijk zou zijn (het is niet de eerste keer dat een TC een of andere lokale flauwekulmaatregel door je strot probeert te douwen met het kutsmoesje dat het landelijk beleid zou zijn). Ik denk dat veel postbezorgers dan afhaken, omdat er dan van de beloofde flexibiliteit niets meer overblijft. Want hoe gaat het straks met de studenten die 's middags nog een college hebben, huisvrouwen die om 15.00 uur thuis moeten zijn voor de kinderen, en degenen die nog een tweede baantje ernaast hebben om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen? Ik zie het gebeuren dat ze ontslag nemen en voor Sandd gaan lopen. Daar krijg je de post al 1 dag van tevoren aangeleverd zodat je op de dag zelf al om 8 uur 's morgens kunt gaan lopen. Okee, het betaalt slechter dan PostNL, maar je krijgt er wel een hoop flexibiliteit voor terug.
Ik zie trouwens niet in waarom de post pas zo laat zou moeten komen. De verst gelegen depots liggen op hooguit 15 km van het sorteerkantoor, de eerste wijken zijn al om 8.30 klaar (en de laatste rond 11.00 uur). En straks draaien die SMX'en en zijn de wijken ongetwijfeld nog weer veel eerder klaar.
Ik heb geen idee of ik dit de rest van mijn leven moet doen, ik weet niet hoe oud ik word. Voor hetzelfde geld loop ik morgen onder de tram.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee precies, ik die het ook relaxt hoor, tussendoor even koffie drinken bij oma enzo. Ik ben het er absoluut niet echt mee eens, maar je doet er niet zoveel aan. Op het depot is iedereen telkens weer overstuur om het een of ander. Weet je, ze doen maar. Ik loop lekker mijn rondjes en geniet van het weer. Het zal me allemaal wat. Ik heb de mazzel dat ik dit waarschijnlijk niet de rest van mijn leven doe.
Bedoelde dat ik tegen het einde van mijn studie aanloop. Dus ik heb nog hoop.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ik dit de rest van mijn leven moet doen, ik weet niet hoe oud ik word. Voor hetzelfde geld loop ik morgen onder de tram.
Gelukkig is mijn wijk er nu rond 10:30. Alleen op heel rustige dagen geeft dat een gat tussen lopen en sorteren.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heerlijk dat hier op dit moment nog een sorteerlocatie zit. Mooi de eerste wijk ophalen vanaf kantoor, zodat je nog iets aan de middag hebt.
Typisch . Toen ik er nog werkte probeerden ze ook altijd een collega van me die jaren geleden bij aanpassing van haar contract (ze ging minder werken) had laten opnemen dat ze al haar uren op dinsdag, woensdag en donderdag ging maken te dwingen om tóch op zaterdag te gaan werken. Dat begon met dwingend vragen en eindigde met (juridische) dreigementen. Maar ja, als het zwart op wit in het contract staat dan heb je gewoon geen zaak als bedrijf zijnde. Uiteindelijk hebben ze haar uitgekocht.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Het levert hier nu wel een gedoe op, nu alles op 1 depot komt om 13.00. Mensen die op piekdagen gewoon 3 wijken krijgen en dan tot 18.00 of nog later bezig zijn, eentje die dus ineens een hele hoop tassen aantrof ivm zo'n PCL prijs en hulp nodig had... en met veel pijn en moeite konden ze er dan eentje vinden die nog kon helpen. En nu zijn er collega's die dus op de rem trappen en met name op zaterdag nog maar 1 wijk willen doen. Aangezien ze geen nieuwen aannemen.. zetten ze dan dus anderen onder druk om er nog meer bij te nemen. Ze willen geen zaterdagbezorgers meer. H[b]oorde ook al dat ze mensen die geen zaterdagen werken, willen gaan proberen te dwingen.[/b] Maar hoe ze dat voor elkaar willen krijgen bij mensen met een vast contract en die altijd al alleen doordeweeks werkten... ja misschien als ze hun uren niet meer halen, maar dan kunnen ze ook op een daldag iets erbij nemen.
Lukt bij ons niet. Rond dat tijdstip zijn er geen busjes beschikbaar voor de depots dichtbij. Dan is het ophalen van de wijk op kantoor de beste optiequote:Op donderdag 6 oktober 2016 19:08 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn wijk er nu rond 10:30. Alleen op heel rustige dagen geeft dat een gat tussen lopen en sorteren.
Ik kan en wil bij voorbaat al niet meer op de oude manier werken!quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nog wel, omdat het nog om een pilot gaat. Als het een succes wordt (en zoals iedereen weet is elke pilot bij PostNL bij voorbaat al een belachelijk groot succes ) worden het er vast meer.
Op het depot hier direct bij de sorteerlocatie (zelfde pand) gaan er ook wijken naar 13.00 uur.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 18:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heerlijk dat hier op dit moment nog een sorteerlocatie zit. Mooi de eerste wijk ophalen vanaf kantoor, zodat je nog iets aan de middag hebt.
Het valt nog niet mee om genoeg trouwe bezorgers weg te jagen.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Op het depot hier direct bij de sorteerlocatie (zelfde pand) gaan er ook wijken naar 13.00 uur.
Herkenbaar, het werd met de week asocialer. En dan nog de manier waaróp; alsof ze je uit liefdadigheid aan het werk houden. Nou, dank je de koekoek 😏quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij mij zeurden ze of ik aub een bepaalde supergrote wijk wilde doen op zaterdag. Ik werk vast ook op zaterdag en aangezien ik er vlakbij woon en de post net na tien uur op
het depot aangeleverd wordt, wilde ik het wel doen.
Heb die wijk een paar maanden gelopen. En ineens werd ik eraf gehaald. Zonder enige uitleg en zonder overleg. Waarom? Omdat iemand op zaterdag wilde werken en in mijn dorp wilde lopen.
Nu ben ik op "flexibel" gezet op zaterdag en kom ik niet meer aan mijn uren.
Ik wordt continue gepasseerd en eigenlijk begin ik daar flink van te balen.
Gisteren weer met die fleecejacks. Ik ben de enige die hem besteld heeft en niet gekregen heeft. Kan ik er weer achterheen. En er wordt niet op mail gereageerd.
En zo zijn er nog wat dingen.
Vakanties die afgekeurd worden zodat ik die uren kwijt was per 1 juli enz. Enz.
Bij ons mag je, buiten zaterdagen die gewoon in je vakantie vallen, nog 3 zaterdagen verlof aanvragen zodra het weer kan voor het komend jaar. Op zich wel zo eerlijk en zo gaat het hier al een paar jaar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 10:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Zal mij ook benieuwen hoe het straks gaat met verlof aanvragen voor komend jaar. Steeds meer collega's vragen dan meteen maar lukraak enorm veel zaterdagen vrij, en krijgen die dan ook. Om te voorkomen dat een latere aanvraag afgewezen wordt dus maar gewoon een hoop vrije dagen zeker stellen. Dat zorgt voor enorm veel druk op de mensen die dan nog wel op zaterdag lopen en als die dan een keer een vrije zaterdag aanvragen wordt dat steevast afgewezen, waarschijnlijk omdat pietje en truusje dus alweer vrij hebben. En sommige van deze collega's trekken de vrije dagen gewoon weer in als ze besluiten dat ze niets gaan doen. In mijn ogen is dit niet hoe je om hoort te gaan met verlof nemen, maar uit noodzaak ga ik dit voor komend jaar ook maar proberen. Anders ben ik weer de lul als ik eens besluit een dagje uit te willen plannen. Zul je net zien dat ze het bij mij dan niet accepteren of gewoon nu helemaal niet meer omdat het dus idd niet zo hoort.
Daar is niks eerlijk aan. Dat is gewoon de makkelijkste weg kiezen van het bedrijf. Juridisch geen enkele grond voor om het zo te regelen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons mag je, buiten zaterdagen die gewoon in je vakantie vallen, nog 3 zaterdagen verlof aanvragen zodra het weer kan voor het komend jaar. Op zich wel zo eerlijk en zo gaat het hier al een paar jaar.
Voor overige zaterdagen moet je dan gedurende het jaar gewoon mazzel hebben dat er nog niet zoveel anderen zijn die die dag al vrij hebben
Jammer dat het bittere noodzaak is geworden, deze pik-in-het-is-wintermentaliteit. Maar wat moet je anders, na een aantal jaar achter het net te hebben gevist? Betekent voor nieuwelingen en anderen die er niet op tijd bij zijn geweest dat ze op zaterdagen helaas alleen 'recht' hebben op overuren. Zo gaat dat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 18:02 schreef lololo het volgende:
[..]
Daar is niks eerlijk aan. Dat is gewoon de makkelijkste weg kiezen van het bedrijf. Juridisch geen enkele grond voor om het zo te regelen.
wat is het probleem precies? je kan alsnog vrij vragen voor andere zaterdagen, alleen niet al in november. Ik vind dat een prima systeem.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 18:02 schreef lololo het volgende:
[..]
Daar is niks eerlijk aan. Dat is gewoon de makkelijkste weg kiezen van het bedrijf. Juridisch geen enkele grond voor om het zo te regelen.
Dat is niet een handig systeem. Aanvragen voor volgend jaar zouden zodanig behandeld moeten worden dat iedereen een gelijke kans krijgt om vrij te vragen en als er voor een dag te veel aanvragen liggen dan is het handig om dit op voorhand al op te lossen. Daarnaast dient het zodanig te zijn dat je op voorhand een latere aanvraag toch nog kunt honoreren door voor iedere dag toch nog een kleine marge aan te houden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 10:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Zal mij ook benieuwen hoe het straks gaat met verlof aanvragen voor komend jaar. Steeds meer collega's vragen dan meteen maar lukraak enorm veel zaterdagen vrij, en krijgen die dan ook. Om te voorkomen dat een latere aanvraag afgewezen wordt dus maar gewoon een hoop vrije dagen zeker stellen. Dat zorgt voor enorm veel druk op de mensen die dan nog wel op zaterdag lopen en als die dan een keer een vrije zaterdag aanvragen wordt dat steevast afgewezen, waarschijnlijk omdat pietje en truusje dus alweer vrij hebben. En sommige van deze collega's trekken de vrije dagen gewoon weer in als ze besluiten dat ze niets gaan doen. In mijn ogen is dit niet hoe je om hoort te gaan met verlof nemen, maar uit noodzaak ga ik dit voor komend jaar ook maar proberen. Anders ben ik weer de lul als ik eens besluit een dagje uit te willen plannen. Zul je net zien dat ze het bij mij dan niet accepteren of gewoon nu helemaal niet meer omdat het dus idd niet zo hoort.
Dat 'het kan nog niet in november' geen geldige reden is om een verlofaanvraag af te wijzen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 19:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
wat is het probleem precies? je kan alsnog vrij vragen voor andere zaterdagen, alleen niet al in november. Ik vind dat een prima systeem.
Dan ben je onhandig bezig. Je kunt, als je toch vraagt om de post naar een ander depot te sturen, meteen even vragen wat de code van dat depot is. Gaat in een moeite door.quote:Enige is dat met Mijn Werk alleen de codes van de depots zichtbaar zijn waar je rond die datum loopt, terwijl het bij mij af en toe voorkomt dat ik een wijk naar een ander depot stuur dan het normale, omdat dit sneller is. Die codes moet je dan weer apart opvragen.
Kom kom,. zo moeilijk is het niet (zo'n fietsenrek). Waar heb je precies hulp bij nodig?quote:Kom je me dan helpen?
Dat naar een ander depot sturen doe ik eigenhandig of het gaat na een melding aan de postverdeler. Die codes vraag ik idd op bij een TCquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:19 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dan ben je onhandig bezig. Je kunt, als je toch vraagt om de post naar een ander depot te sturen, meteen even vragen wat de code van dat depot is. Gaat in een moeite door.
Bij het bezorgen van de pakkettenquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:26 schreef blijevis het volgende:
[..]
Kom kom,. zo moeilijk is het niet (zo'n fietsenrek). Waar heb je precies hulp bij nodig?
Vind je het moeilijker om pakketten te bezorgen met een fietsenrek dan zonder?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat naar een ander depot sturen doe ik eigenhandig of het gaat na een melding aan de postverdeler. Die codes vraag ik idd op bij een TC
[..]
Bij het bezorgen van de pakketten
Het fietst heel anders. Ben gewend aan een fiets zonder en zeker voor de langere afstanden is dat voor mij iig prettiger. Per werkdag tik ik dan ook vaak de 25 fietskilometers aan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:34 schreef blijevis het volgende:
[..]
Vind je het moeilijker om pakketten te bezorgen met een fietsenrek dan zonder?
En waarom dan?
Een fietsenrek dat meedraait met het stuur fietst inderdaad anders.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het fietst heel anders. Ben gewend aan een fiets zonder en zeker voor de langere afstanden is dat voor mij iig prettiger. Per werkdag tik ik dan ook vaak de 25 fietskilometers aan.
O dát vind ik wel zo eerlijk, anders zijn straks (bv) de zaterdagen al op voordat anderen ook de kans hebben gekregen verlof aan te vragen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat 'het kan nog niet in november' geen geldige reden is om een verlofaanvraag af te wijzen.
Dus als je pak 'em beet al in april weet dat je graag op wintersport wilt in de eerste twee weken van januari is het eerlijker dat je pas in december kunt gaan vrijvragen en zo wellicht helemaal niet op vakantie kunt omdat er nergens nog plek in de herberg is of de planner willekeurig graag liever anderen vrij wil geven?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 09:06 schreef diesnelle het volgende:
[..]
O dát vind ik wel zo eerlijk, anders zijn straks (bv) de zaterdagen al op voordat anderen ook de kans hebben gekregen verlof aan te vragen.
Het gaat er meer om dat je anders dus inderdaad mensen krijgt die gewoon zomaar lukraak 15 zaterdagen aankruisen of zo, waardoor anderen nauwelijks meer een zaterdag vrij kunnen krijgen. Dat is gewoon irritant, Dus ik vind het een prima regel. Interesseert mij weinig of het wel of het wel of niet mag. Mensen die in januari vrij willen hebben daar eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Kan eigenlijk altijd wel.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus als je pak 'em beet al in april weet dat je graag op wintersport wilt in de eerste twee weken van januari is het eerlijker dat je pas in december kunt gaan vrijvragen en zo wellicht helemaal niet op vakantie kunt omdat er nergens nog plek in de herberg is of de planner willekeurig graag liever anderen vrij wil geven?
Of geldt vanaf december wel wie het eerst komt, het eerst maalt? Waarom dan opeens wel? En dat is dan eerlijk naar de mensen die aan het begin van het jaar vrij willen ten opzichte van mensen die pas in de zomer echt vrij moeten hebben?
En nogmaals, het gaat er niet eens om of het eerlijk is of niet. Wat PostNL doet, mag gewoon niet. Punt. 'Het kan nog niet in november' is geen zwaarwichtige reden.
In jouw ideale wereld misschien wel, in die van mij niet afgelopen januari. Ergens in oktober vrij gevraagd voor een belangrijke wedstrijd op zaterdag in januari. ,,Kan niet, het systeem kan dat niet goedkeuren". Toen de boel openging, zo snel mogelijk opnieuw vrij gevraagd. ,,Kan niet, al te veel mensen vrij."quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:46 schreef gelestipjes het volgende:
Mensen die in januari vrij willen hebben daar eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Kan eigenlijk altijd wel.
Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar. Als er teveel mensen vrij hebben gevraagd voor die dag wordt er eerst gekeken of er onderling wat geregeld kan worden, en anders gaat het per loting, dus iedereen heeft dan gewoon evenveel kans.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
In jouw ideale wereld misschien wel, in die van mij niet afgelopen januari. Ergens in oktober vrij gevraagd voor een belangrijke wedstrijd op zaterdag in januari. ,,Kan niet, het systeem kan dat niet goedkeuren". Toen de boel openging, zo snel mogelijk opnieuw vrij gevraagd. ,,Kan niet, al te veel mensen vrij."
En dat 'vijftien zaterdagen aankruisen' is natuurlijk een gevalletje oorzaak/gevolg. Als je als bedrijf meedeelt dat je alleen in december 'zekerheid' kunt hebben over vrij krijgen en dat je voor de rest van het godganse jaar gewoon aan de goden overgeleverd bent, worden mensen gedwongen tot dit soort acties. Ieder voor zich, pakken wat je pakken kunt, is het logische gevolg van het wanbeleid dat PostNL voert. En dat wordt alleen nog maar erger als je die depottijden steeds verder naar achter schuift. Dan kunnen mensen niet eens meer een wijk erbij lopen, zelfs al zouden ze nog willen. En die bereidheid is al veel te laag. Zat mensen die niet te porren zijn voor extra werk, maar wel verwachten dat anderen hun vrije dagen voor ze oplossen. Lekker collegiaal hoor.
Welke lijst? Die hebben we hier niet. Verlofaanvragen, ook die in december, gaan gewoon via MijnWerk en worden dan op volgorde afgehandeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar. Als er teveel mensen vrij hebben gevraagd voor die dag wordt er eerst gekeken of er onderling wat geregeld kan worden, en anders gaat het per loting, dus iedereen heeft dan gewoon evenveel kans.
bij ons nog niet. Komend jaar voor het eerst.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke lijst? Die hebben we hier niet. Verlofaanvragen, ook die in december, gaan gewoon via MijnWerk en worden dan op volgorde afgehandeld.
Misschien dat er in totaal voor die dag teveel aanvragen waren en dat de planner een keuze heeft gemaakt (of geloot of wat dan ook), en dat de keus daarbij dan niet op Zelva gevallen isquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar.
Nee, die verlofaanvragen worden gewoon in volgorde afgehandeld. Dus als Pietje en Klaasje systeemmatig (lees: ze waren vroeger wakker of zo) net iets eerder verlof hebben aangevraagd, dan staan die boven de verlofaanvraag van Zelvaatje. De planner keurt die van Pietje en Klaasje dan goed, want er heeft nog niemand vrij gevraagd, dus dat kan. Dan komt de verlofaanvraag van Zelvaatje aan de beurt. Die wordt afgekeurd omdat Pietje en Klaasje al vrij hebben. Dat Zelvaatje in oktober al heeft vrij gevraagd, is irrelevant.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Misschien dat er in totaal voor die dag teveel aanvragen waren en dat de planner een keuze heeft gemaakt (of geloot of wat dan ook), en dat de keus daarbij dan niet op Zelva gevallen is
Van stijgeren nooit last gehad. Ook niet nadat ik het ding vandaag weer volgeladen had. Genoeg mee om een volledige wijk te doen en een beetje. Daarna nog naar het depot geweest voor ronde 2. Dat was een relatief kort rondje waar wel veel HAH in zat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:59 schreef blijevis het volgende:
[..]
Een fietsenrek dat meedraait met het stuur fietst inderdaad anders.
Een fietsenrek dat op het frame is gemonteerd (en dus niet meedraait) fietst (naar mijn mening) niet anders. Misschien zou je dat laatste eens kunnen proberen.
Zelf vind ik zo'n rek erg handig, niet alleen bij het bezorgen van post maar ook bij het bezorgen van kranten. Bijkomend voordeel van zo'n rekje bij het bezorgen van kranten is dat je de lading evenwichtiger kunt verdelen over de voor- en achterkant van de fiets waardoor die niet gaat steigeren als je veel lading hebt.
Volgens PostNL leidt de tariefsverhoging weliswaar tot een verdere volumedaling, maar wordt deze meer dan gecompenseerd door de prijsstijging. Maar hoe is dat bepaald? Ze weten immers niet hoeveel het volume gedaald zou zijn als de prijzen gelijk waren gebleven. Zeker omdat die gestegen tarieven in principe alleen gelden voor particulieren en wat kleinere zakelijke klanten die een frankeermachine gebruiken. Bij de echt grote klanten komen de prijzen (neem ik aan) tot stand dmv onderhandelingen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:
We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog.
Dat kom wel vaker voor. Ook wel eens het omgekeerde gehad van 5 tekort naar 10 tekort elke weekquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
Heb er ook een wijk bij zitten die 150 setjes te veel heeft, terwijl die eerst slechts een tiental te veel hadquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
- knip -
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:
We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog.
De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:
We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog.
Dat heeft niks met 'logica' te maken maar gewoon met fout doorgeven/uitvoeren ergens in de pijplijn . Was bij ons op een gegeven moment ook zo erg dat mensen geen wijzigingen meer door wilden geven in looproutes, HAH-aantallen ed. Het risico dat het fout ging en je weer maaaaaanden mocht wachten op een correctie werd gewoon te groot geachtquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
Dat geld alleen voor belstukken en briefpakjes met track & trace. Wie een brievenbuspakje ZONDER track & trace wil sturen, is wel duurder uit.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:52 schreef lololo het volgende:
[..]
[..]
De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.
Pakketjes versturen (booming) blijft dus wel even duur.
Dat is hier niet anders. Veel wijken komen hier verkeerd uit de machine, maar de meeste postbezorgers laten het maar zo en sorteren de post opnieuw op het depot. Het doorgeven van wijzigingen kost maanden en de kans is groot dat de puinhoop alleen maar erger wordt. Volgens mij zit daar iemand achter de computer die er zeker van wil zijn dat hij niet overcompleet raakt en zodoende zijn eigen werkgelegenheid verschaft. Want als alle wijken foutloos uit de machine komen is hij overbodig.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:55 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat heeft niks met 'logica' te maken maar gewoon met fout doorgeven/uitvoeren ergens in de pijplijn . Was bij ons op een gegeven moment ook zo erg dat mensen geen wijzigingen meer door wilden geven in looproutes, HAH-aantallen ed. Het risico dat het fout ging en je weer maaaaaanden mocht wachten op een correctie werd gewoon te groot geacht
Uiteraard. Slingers opgehangen, taart gehad en nog een biertje erop genomen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 17:31 schreef Rafierafie het volgende:
Iedereen een fijne wereldpostdag gehad gisteren?
Ik heb het zelf thuis met mijn familie gevierd dit jaar. Ik heb de brievenbus versierd met postzegels (niet teveel natuurlijk... zijn zo duur geworden), heb de bonusfolder aan iedereen voorgelezen (folders horen er ook bij), het liedje van Pieter Post gezongen en het postdiner was geweldig.
En alle cadeautjes waren natuurlijk in de vorm van brievenbuspakjes.
Dat is eigenlijk het echte euvel. Dat er eens in de zoveel tijd eens iets verkeerd ingevoerd wordt, a la. Maar dat je er dan vervolgens maanden last van hebt, dat is het ergste.quote:Op maandag 10 oktober 2016 17:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is hier niet anders. Veel wijken komen hier verkeerd uit de machine, maar de meeste postbezorgers laten het maar zo en sorteren de post opnieuw op het depot. Het doorgeven van wijzigingen kost maanden en de kans is groot dat de puinhoop alleen maar erger wordt. Volgens mij zit daar iemand achter de computer die er zeker van wil zijn dat hij niet overcompleet raakt en zodoende zijn eigen werkgelegenheid verschaft. Want als alle wijken foutloos uit de machine komen is hij overbodig.
Wij hebben liedjes gezongen rond de boom vol met kaarten en briefpost.quote:Op maandag 10 oktober 2016 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uiteraard. Slingers opgehangen, taart gehad en nog een biertje erop genomen.
Hier een vreugdevuur gemaakt van de vijf jaar opgespaarde post!quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:25 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Wij hebben liedjes gezongen rond de boom vol met kaarten en briefpost.
Heerlijk diner gehad van spulletjes uit het jaarlijkse Postpakket!
Wat dacht je van "gifts"?quote:Op maandag 10 oktober 2016 20:08 schreef piet19 het volgende:
Hallo! Had mijn vraag al ergens anders gesteld, maar werd doorverwezen naar dit topic. Bij deze dan mijn vraag!
Ik zal graag een pakketje willen verzenden naar India met wat typische Nederlandse lekkernijen (pepernoten, stroopwafels, drop etc) en een flesje shampoo. Dit kan via postnl en onder de 2kg heb ik dan CN22 formulier nodig. Hierop moet je echter aangeven wat er in het pakket zit. Volgens de postnl site mogen er officieel geen ''suikergoed'' geïmporteerd worden, maar heb vaak gehoord dat mensen dit soort dingen opsturen. Wat/hoe kan ik dit het beste aangeven? Weet dus niet of ze moeilijk doen als er candy of cookies op het formulier staat.
En er zijn maar velden voor 5 artikelen. Moet ik dan dingen samenvoegen (pepernoten en stroopwafels samen koekjes noemen bijvb).
Alvast bedankt
Piet
Toch wel humor, er wordt al jaren geroepen dat het geld kost maar de synergievoordelen worden niet benoemd,,,quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:52 schreef lololo het volgende:
De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.
https://www.google.nl/url(...)L7BIIkZcgMe5F1W2muGAquote:Stand-alone UPD-bedrijf
Tot slot is gekeken of verzorging van de UPD door een stand-alone-bedrijf een alternatief zou
kunnen vormen voor de huidige situatie. Het antwoord hierop is duidelijk ontkennend. De kosten
van verzorging van de UPD door een stand-alone-bedrijf liggen ¤ [bedrijfsvertrouwelijk] per jaar
hoger dan de kosten in een geïntegreerd bedrijf. Deze hogere kosten zijn in belangrijke mate het
resultaat van het verlies aan synergie-effecten tussen de UPD en de niet-UPD. Door samenvoeging
van UPD-post en niet-UPD-post in een geïntegreerd bedrijf worden schaalvoordelen gerealiseerd.
Deze schaalvoordelen leveren kostenbesparingen op voor zowel de UPD-diensten als de nietUPD-diensten.
Vertaald naar prijs van de verschillende producten in de UPD betekent de
verzorging van de UPD door een stand-alone-bedrijf een stijging van circa 20% in vergelijking met
verzorging van de UPD in een geïntegreerd bedrijf. Deze stijging is uitsluitend ter dekking van de
meerkosten van een stand-alone UPD-bedrijf en komt aanvullend op de eerder genoemde jaarlijkse
tariefstijgingen (CPI) en opslag bij (on)gewijzigde UPD verplichting.
Verder is van belang te beseffen dat een stand-alone UPD-bedrijf niet van scratch ontstaat en dat
er aanzienlijke investeringen gemaakt moeten worden om zo’n bedrijf op te zetten. Tenslotte kan
niet worden gegarandeerd dat dit bedrijf alle UPD-volumes kan verzorgen; ook PostNL zou UPDproducten
blijven aanbieden ook al zou zij de UPD-verplichting niet langer hebben. Het stand-alone
UPD-bedrijf betreft dus vooral een (theoretische) gedachtenexercitie.
Helaas wordt dit dus geen extra scandienst voor postbezorgers. Jammer! Ik zag alweer kansen.quote:Burgers zitten te wachten op thuisbezorging, omdat het hen een rit naar het gemeentehuis scheelt en gemakkelijker te combineren is met werk. Wel zijn ze bezorgd dat hun persoonsgegevens in verkeerde handen vallen. De thuisbezorging gebeurt onder meer door het gespecialiseerde bedrijf AMP Logistics. Zijn medewerkers zijn gescreend met een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en het tekenen van een integriteitsverklaring, bevestigt Rademaker van Binnenlandse Zaken. Ook andere bedrijven die reisdocumenten gaan bezorgen 'bewaren de reisdocumenten in een deugdelijke, inbraakvertragende en brandwerende voorziening', luidt een andere eis van minister Plasterk.
Ik weet niet of daar vaste regels voor zijn. Het is gewoon een kwestie van PostNL die de basistijden aanpast en dan de postbezorger die hier al dan niet bezwaar tegen maakt. Bij ons zijn de looptijden op de daldagen globaal 50% van de dinsdagtijden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Hoeveel mag er eigenlijk qua procenten op een daldag maximaal ingehouden worden ten opzichte van een piekdag zonder hah?
Ik heb een wijk nl waar een uur en vijf minuten voor staat op een piekdag zonder hah (zowel dinsdag als donderdag) en op een daldag krijg ik er maar 25 minuten voor.
Er wordt dus meer dan 60% ingehouden qua tijd. De tien minuten a een kwartier die ik altijd extra nodig heb, krijg ik wel altijd goedgekeurd.
Maar ik dacht dat er maar maximaal 40% ingehouden mocht worden? Die tijd zou dan ook ongeveer kloppen, want ik doe er gemiddeld 35 minuten over op een daldag.
Wie heeft dat bedacht?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Wij mogen zalando pakketjes ophalen. Kan zomaar in je route gepland worden
Daar doen ze een proef met vuilnis ophalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Je zult maar een eind van de retail af zitten.
quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:17 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Daar doen ze een proef met vuilnis ophalen.
meterstanden opnemen, groencontroles uitvoeren en sociale problemen oplossen. En dat allemaal in werktijdquote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:15 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Wij gaan ondertussen maaltijden bezorgen en indien nodig nog eventjes een was draaien.
Hoe laat kom je mijn luier verschonen?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:15 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Wij gaan ondertussen maaltijden bezorgen en indien nodig nog eventjes een was draaien.
Tja, brieven scannen is toch niet zo veel lastiger als pakketjes scannen? Lijkt mij tenminste niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:35 schreef Globetrottertje het volgende:
En die pilot zal natuurlijk weer super succesvol zijn. Wedden?
Nee, maar het kost wel weer extra tijd. Maar de basistijd wordt niet opgehoogd want "de volumes dalen"quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Tja, brieven scannen is toch niet zo veel lastiger als pakketjes scannen? Lijkt mij tenminste niet.
Als ik merk dat de basistijd niet klopt klik ik dat gewoon als reden aan als ik extra tijd doorgeef.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, maar het kost wel weer extra tijd. Maar de basistijd wordt niet opgehoogd want "de volumes dalen"
Omdat ze er (terecht) van uit gaan, dat niet iedereen z'n uitloop doorgeeft. Mijn ervaring is dat zeker 50% van de postbezorgers alles accepteert, en daar zit dan hun tijdswinst.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:45 schreef Yreal het volgende:
Ik snap dat hele gehannes over die normtijden ook niet zo. Warm nou moeilijk gaan lopen doen met inkorten als je toch alles uitbetaalt wat ik plus?
Goed zo, jij hoeft niet altijd voor andermans fouten op te draaien!quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 08:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had geen zin meer om na al dat heen en weer fietsen (depots liggen op 20 minuten afstand van elkaar en ik woon ook nog eens 20 minuten van depot af) nog tegen half vijf naar het depot te fietsen in de hoop dat hij er eindelijk zou liggen.
Ik hoefde gelukkig een vracht na te rijden van een chauffeur die telaat was (en dus de laatste afvoer had gemist) maar hory shet wat gigantisch daar. Tijdens het lossen vroeg ik of ik ergens naar het toilet kon zegt die vent kom spring op de lorry hou je goed vast bijna 3 minuten gereden voor we bij een toilet waren. Overal zebrapaden en mensen op de fiets.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 16:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Je kan daar lekker 10 min onbetaald naar je op de milimeter afgemeten sorteerplek lopen
laat ik daar aan toevoegenquote:Op zondag 16 oktober 2016 23:10 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]
Laat ik het houden bij één smiley. Meer valt er niet over te zeggen.
Hier kwamen ze met een andere oplossing toen ik er ernaar vroeg. Bezorger zonder taken scant gewoon alle smo pakjes die hij tegen komt. Bezorger met taken geeft aan "niet in tas".quote:Op zondag 16 oktober 2016 23:10 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]
Laat ik het houden bij één smiley. Meer valt er niet over te zeggen.
Je kunt zeggen wat je wil, maar ze doen wel hun best om te zorgen dat jij aan je uren komtquote:Op zondag 16 oktober 2016 23:10 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]
Laat ik het houden bij één smiley. Meer valt er niet over te zeggen.
Bij mij deed de app vandaag ook raar. Constant vastlopen en critical errors. Kutding.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:00 schreef V__L_N het volgende:
Heerlijke terugkomst van vakantie. Kapotte app, regen, te veel afgeschreven vakantieuren... Ik ben zo dol op de postnl.
Dat inderdaad dus. Leuk, maar als ie zo vast loopt doet ie verder ook niks meer. Moet je dus in de stromende regen elke keer die batterij er uit trekken en er weer in stoppen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij mij deed de app vandaag ook raar. Constant vastlopen en critical errors. Kutding.
Dat doe ik niet. Ik ga naar instellingen --> apps beheren --> Mijn Werk --> afsluiten. Dat is een soort Ctrl+Alt+Delete.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:48 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat inderdaad dus. Leuk, maar als ie zo vast loopt doet ie verder ook niks meer. Moet je dus in de stromende regen elke keer die batterij er uit trekken en er weer in stoppen.
Ook wel eens gehad, maar dat was in een wijk die ik op mijn duimpje kende en ook echt de mensen kende. Dan gaat het wat makkelijker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 18:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier wel weer een mooie. Ik begon net aan wijk 2, komt er iemand aan met de auto, 'loop jij ook in straat X?' dus ik zei ja (al bleek ik later 2 straten door elkaar gehaald te hebben..). Ja of ik dan misschien de post alvast kon geven. Dus netjes gezegd, mag de post niet afgeven. Ja maar ze moesten weg.. ja post afgeven mag helaas niet. Ja, maar waarom ben je dan zo laat, het is al half 4?! Argh.... wel netjes uitgelegd dat ik 2 wijken loop, maar dat mensen dat dan ook gewoon zo gaan vragen
Daar kon ik ook niet meer komen. Ding zat gewoon totaal vast.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik ga naar instellingen --> apps beheren --> Mijn Werk --> afsluiten. Dat is een soort Ctrl+Alt+Delete.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |