abonnement Unibet Coolblue
pi_165453059


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

pi_165453167
Zo een nieuwe topic. Fris en fruitig! En deze keer het nummer niet verehm.. je weet wel.

We hadden de post een uur later. De laatste tijd steeds veel later trouwens. Hebben precies op de tijd dat de post er uiterlijk had moeten zijn op het startknopje van de app gedrukt. En uiteraard de TC ingelicht. Men vond het wel een goede actie. Kregen nu netjes de wachtijd. Is al goedgekeurd! :P
pi_165457290
Haha mooi vandaag. Ik kwam in mijn 2e wijk ergens de (vervangende) TC tegen, die daar stond ivm een klacht. Gaf die bewoner aan dat het vandaag ook al weer mis was gegaan. Ik kwam daar op dat moment dus net aan met de post, wist de TC meteen dat dat iig de concurrent was _O- andere bewoner die net aan kwam lopen had schijnbaar ook al klachten. Ik loop daar nu (afgelopen paar maanden) wel regelmatig, maar had er nu net ook een week niet gelopen. maar kan me niet voorstellen dat mijn collega daar herhaaldelijk fouten zou maken, dus ik gok toch op de concurrent(en).

Mijn werktelefoon is er ook klaar voor. Het zal mij toch benieuwen. Ik heb vorige week 1x mijn telefoon op data gegooid omdat ik vergeten had thuis op start te drukken.. weet niet wat hij toen uitgespookt heeft, maar het verbruik was 2,5mb. Heb de data volgens mij ook direct na het op start drukken weer uitgezet. Misschien dat ie begonnen was met updaten oid, dat was volgens mij wel de dag dat er een update was :') er stond wel echt bij dat het verbruik van die app was, dus geen andere app die data heeft zitten vreten. Op mijn werktelefoon is de postnl app nu de enige die uberhaupt data mag verbruiken, dus als het goed is gaat android niet ook op de achtergrond data opeten.

[ Bericht 19% gewijzigd door VixenFromHell op 20-09-2016 23:15:33 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165473001
Hadden jullie ook zoveel pakjes? Bol.com, van Dijk en Iddink. Per straat gemiddeld 5 van die dingen. Drie wijken. Reken maar uit. Die Chinese ondingen niet meegerekend.

Het lijkt wel of ik er steeds meer krijg. Veel van die passen niet eens door een doorsnee brievenbus.
pi_165474049
Hier ook erg veel, en ook steeds meer wat niet door de bus kan. van Dijk en Iddink kan wel kloppen, het is net een nieuw schooljaar en die bedrijven leveren studieboeken ;) maar hier veel spul uit China en vd H&M wat niet door de bus kan :N

Hm interessant, mijn firewall app houdt nu ook bij waar mijn verbruik vandaan komt. Ik heb vandaag de postnl app gebruikt, en even een postcode geprobeerd op te zoeken via google en via de zoekfunctie van postnl (browser tijdelijk toegang gegeven ;)). Blijkt dus dat de postnl app maar 361kb heeft verbruikt (alleen start en stop, wel nu gewoon de hele tijd toegang gehad tot internet), en die browser meteen 3.40mb. Ik wist niet dat even 2 simpele sites bezoeken al zoveel verbruik kost :X vermoed dat dit komt door die postnl site met plaatjes en vanalles erop. Dat gaat toch rap dan, zo'n simpele site laden. Dat doen we dus maar niet meer :P al kost het met 1 cent per mb opzich toch niks.

Als ik reacties hoor van collega's, en ook op Mijn PostNL etc, ben ik toch blij dat ik redelijk handig ben met dit soort dingen en dat ik alles wel zelf kan uitzoeken, regelen en instellen. Als ik gewoon netjes die firewall gebruik en niet meer ga kloten met de browser etc, dan gebruikt echt alleen de app data. Dingen van android zelf heb ik ook geblockt. Normaal block ik datagebruik gewoon compleet, dus dat kan geen kwaad. Maar een collega kreeg de boel qua internet etc al niet eens aan de praat, misschien de sim niet geactiveerd oid ik weet het niet. Niet iedereen is even handig met die dingen en het lijkt me toch wel echt rot dan, want zo is het wel lastig om goed de controle te hebben over de telefoon, de app en het dataverbruik :X

[ Bericht 39% gewijzigd door VixenFromHell op 21-09-2016 18:30:38 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165476651
Met dat nieuwe verlofsysteem worden blijkbaar opeens wel verlofuren afgeboekt doordeweeks bij zaterdagwerkers. Goede ontwikkeling, want anders moest ik wel heel veel vrij gaan nemen voordat er weer een berg uren verloopt :)
pi_165487690
Ik heb geen vrije dagen over omdat ze het gemiddelde van de laatste 13 weken hebben afgeboekt tijdens mijn drie weken durende vakantie.

Ik heb gemiddeld vier uur per week meer gewerkt en ze hebben zo'n beetje 16 uur en week zelfs 18 uur afgeboekt terwijl ik een contract heb van 12 uur.

Ik dacht nog ergens een week vrij te nemen of een paar losse dagen, maar dat kan dus niet meer. Sterker nog, ik sta qua verlof nu zelfs een half uur in de min.

Mijn meeruren van vorig jaar zijn per 1 juli vervallen omdat al mijn verlofaanvragen werden afgekeurd. Anderen hadden zoveel dat ze elke maand een week vrij konden nemen en eentje deed dat ook.

Ik kreeg vorig jaar zomer maar twee weken vakantie. In totaal. Verder niets. Vrije dag vanwege ziekenhuisopname dochter werd ook niet goedgekeurd. Toen had ik genoeg dagen over.

Nu heb ik helemaal niets meer.

Ik baal hier wel een beetje van.
pi_165487849
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 06:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb geen vrije dagen over omdat ze het gemiddelde van de laatste 13 weken hebben afgeboekt tijdens mijn drie weken durende vakantie.

Ik heb gemiddeld vier uur per week meer gewerkt en ze hebben zo'n beetje 16 uur en week zelfs 18 uur afgeboekt terwijl ik een contract heb van 12 uur.

Ik dacht nog ergens een week vrij te nemen of een paar losse dagen, maar dat kan dus niet meer. Sterker nog, ik sta qua verlof nu zelfs een half uur in de min.

Mijn meeruren van vorig jaar zijn per 1 juli vervallen omdat al mijn verlofaanvragen werden afgekeurd. Anderen hadden zoveel dat ze elke maand een week vrij konden nemen en eentje deed dat ook.

Ik kreeg vorig jaar zomer maar twee weken vakantie. In totaal. Verder niets. Vrije dag vanwege ziekenhuisopname dochter werd ook niet goedgekeurd. Toen had ik genoeg dagen over.

Nu heb ik helemaal niets meer.

Ik baal hier wel een beetje van.
En kun je geen oranje kaart indienen? Ze mogen helemaal niet meer of minder verlof afboeken dan je contractomvang. Vorig jaar heb ik daar ook gezeur over gehad. Ik wilde dat er meer verlof werd afgeschreven maar dat gebeurde niet want dan kreeg je verlof over verlof en dat was niet de bedoeling.
pi_165487886
Ik zal het eens vragen aan de TC. Volgens collega's mag het sinds dat 13-weken systeem. Onder het mom van "Het is wel zo eerlijk" Alleen niet bij ziekte. Nee, wabt dan moeten zij betalen. Maar zo hou je niets over als je pech hebt.

Ik zal er eens achterheen gaan.
pi_165488161
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 07:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zal het eens vragen aan de TC. Volgens collega's mag het sinds dat 13-weken systeem. Onder het mom van "Het is wel zo eerlijk" Alleen niet bij ziekte. Nee, wabt dan moeten zij betalen. Maar zo hou je niets over als je pech hebt.

Ik zal er eens achterheen gaan.
Globetrottertje, sinds die nieuwe regel mogen ze het 13-weeks gemiddelde afboeken. Jij kunt echter de admi/TC verzoeken alleen je contracturen af te boeken. Op de site van OR/MZ las ik dat, als dat niet is gebeurd, je ook achteraf nog kan verzoeken dat aan te passen (maar dat bericht is al te ver gezakt.)

Maar hier lees ik het (in de gauwigheid) anders: er staat iets over uiterlijk donderdag, dus misschien heb je er nog iets aan: https://mijnpostnl.mijnpo(...)en_A5_Staand_WEB.PDF

Op sommige vestigingen zijn ze daar wel erg eigenwijs en hardnekkig in. Ondanks vele verzoeken boeken ze gewoon verlof af, ook al maak ik overuren. Maar goed, ik ga bijna mijn eeuwige verlof in.
pi_165488185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 08:28 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Globetrottertje, sinds die nieuwe regel mogen ze het 13-weeks gemiddelde afboeken. Jij kunt echter de admi/TC verzoeken alleen je contracturen af te boeken. Op de site van OR/MZ las ik dat, als dat niet is gebeurd, je ook achteraf nog kan verzoeken dat aan te passen (maar dat bericht is al te ver gezakt.)

Maar hier lees ik het (in de gauwigheid) anders: er staat iets over uiterlijk donderdag, dus misschien heb je er nog iets aan: https://mijnpostnl.mijnpo(...)en_A5_Staand_WEB.PDF

Op sommige vestigingen zijn ze daar wel erg eigenwijs en hardnekkig in. Ondanks vele verzoeken boeken ze gewoon verlof af, ook al maak ik overuren. Maar goed, ik ga bijna mijn eeuwige verlof in.
O nee, ik ging te snel. Laten corrigeren mag altijd, als het om volledige weken gaat.
pi_165488217
Grappig, ik had verzocht om mijn 13 weeks gemiddelde af te boeken maar dat mocht niet van hoger hand kreeg ik te horen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_165489785
Het rare is wel dat ze de maand dat ik drie weken vakantie had maar gewoon een gemiddelde van 12 uur per week hebben uitbetaald. Terwijl er 16 tot 18 uur per week is afgeboekt. Dan zouden ze ook dat hogere gemiddelde hebben moeten uitbetalen.

Van afgelopen maand heb ik wel de extra uren gekregen. Maar die maand daarvoor niet. Daar zat ook mijn vakantie in.
pi_165490424
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Het rare is wel dat ze de maand dat ik drie weken vakantie had maar gewoon een gemiddelde van 12 uur per week hebben uitbetaald. Terwijl er 16 tot 18 uur per week is afgeboekt. Dan zouden ze ook dat hogere gemiddelde hebben moeten uitbetalen.

Van afgelopen maand heb ik wel de extra uren gekregen. Maar die maand daarvoor niet. Daar zat ook mijn vakantie in.
Hoe 'mooier' de systemen en regels, hoe meer ze maar wat aanrommelen met die uren.
pi_165494983
Ze maken het zo ingewikkeld dat niemand er meer tegenin kan gaan. Zelf snappen ze het waarschijnlijk ook niet meer. >:)
pi_165497211
Het probleem is natuurlijk dat het 13 weeks gemiddelde eigenlijk alleen precies goed werk als je na 13 weken 1 week vrij hebt. In dat geval heb je precies genoeg verlof opgebouwd om dat weekje te kunnen "bekostigen". Werk je echter bijvoorbeeld extra in de zomervakantie en neem je daarna 4 weken vrij dan heb je niet meer genoeg verlof voor die vier weken.
pi_165497294
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Ze maken het zo ingewikkeld dat niemand er meer tegenin kan gaan. Zelf snappen ze het waarschijnlijk ook niet meer. >:)
Ik verdenk ze er inderdaad steeds meer van dat het de bedoeling is dat je er geen donder meer van snapt. Tot voor kort had ik nog het idee dat het wel klopte, de laatste maanden niet meer. Waarom vier uur verlof afboeken op een dag dat ik nooit werk, terwijl ik al meeruren maak? En nog veel meer van die raadsels.... om uiteindelijk 1 minuut MIVT af te boeken aan het einde van het tijdvak, zeker in de hoop dat ik daar niet over zal klagen ;)
pi_165501990
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Hadden jullie ook zoveel pakjes? Bol.com, van Dijk en Iddink. Per straat gemiddeld 5 van die dingen. Drie wijken. Reken maar uit. Die Chinese ondingen niet meegerekend.

Het lijkt wel of ik er steeds meer krijg. Veel van die passen niet eens door een doorsnee brievenbus.
wordt wat met kerst en de scanner :)
pi_165502122
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 06:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb geen vrije dagen over omdat ze het gemiddelde van de laatste 13 weken hebben afgeboekt tijdens mijn drie weken durende vakantie.

Ik heb gemiddeld vier uur per week meer gewerkt en ze hebben zo'n beetje 16 uur en week zelfs 18 uur afgeboekt terwijl ik een contract heb van 12 uur.

Ik dacht nog ergens een week vrij te nemen of een paar losse dagen, maar dat kan dus niet meer. Sterker nog, ik sta qua verlof nu zelfs een half uur in de min.

Mijn meeruren van vorig jaar zijn per 1 juli vervallen omdat al mijn verlofaanvragen werden afgekeurd. Anderen hadden zoveel dat ze elke maand een week vrij konden nemen en eentje deed dat ook.

Ik kreeg vorig jaar zomer maar twee weken vakantie. In totaal. Verder niets. Vrije dag vanwege ziekenhuisopname dochter werd ook niet goedgekeurd. Toen had ik genoeg dagen over.

Nu heb ik helemaal niets meer.

Ik baal hier wel een beetje van.
ja dat bovencontract gebeuren is voor sommigen niet eerlijk(ook in jouw geval),in cao staat ook dat je 2 weken voor eigen kosten kan opnemen(dit moet je wel willen/kunnen)
pi_165502154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 08:28 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Globetrottertje, sinds die nieuwe regel mogen ze het 13-weeks gemiddelde afboeken. Jij kunt echter de admi/TC verzoeken alleen je contracturen af te boeken. Op de site van OR/MZ las ik dat, als dat niet is gebeurd, je ook achteraf nog kan verzoeken dat aan te passen (maar dat bericht is al te ver gezakt.)

Maar hier lees ik het (in de gauwigheid) anders: er staat iets over uiterlijk donderdag, dus misschien heb je er nog iets aan: https://mijnpostnl.mijnpo(...)en_A5_Staand_WEB.PDF

Op sommige vestigingen zijn ze daar wel erg eigenwijs en hardnekkig in. Ondanks vele verzoeken boeken ze gewoon verlof af, ook al maak ik overuren. Maar goed, ik ga bijna mijn eeuwige verlof in.
ja het gaat weer om geld
pi_165510035
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 09:22 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk nog iets gehoord over die fleecevesten? Die zouden we deze maand moeten ontvangen en zou met het huidige weer erg welkom zijn.
Toch september, was het me al aan het afvragen. Maar nodig heb ik dat ding nog niet.
pi_165518908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:03 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Toch september, was het me al aan het afvragen. Maar nodig heb ik dat ding nog niet.
Wij hebben ze ontvangen, maar inderdaad nog niet nodig. Ze vallen wel mega-groot...
pi_165519035
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:51 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Wij hebben ze ontvangen, maar inderdaad nog niet nodig. Ze vallen wel mega-groot...
Oh god, toch niet zoals die unisex poloshirts? Bij die dingen verzuip ik al in een maat M :')
Als ik me goed herinner heb ik het vest in maat M aangevraagd.
pi_165519341
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:03 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Toch september, was het me al aan het afvragen. Maar nodig heb ik dat ding nog niet.
Nu is het inderdaad nog niet nodig, maar ik moet zeggen dat ik wel een vest wel mis in m'n PostNL uitrusting. Soms is het net niet lekker om in een shirt te lopen maar is die jas ook weer te zweterig.
Hoewel fleece misschien ook wel erg warm kan zijn.
pi_165519491
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:57 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Oh god, toch niet zoals die unisex poloshirts? Bij die dingen verzuip ik al in een maat M :')
Als ik me goed herinner heb ik het vest in maat M aangevraagd.
Yep. :{
pi_165519621
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 17:51 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Wij hebben ze ontvangen, maar inderdaad nog niet nodig. Ze vallen wel mega-groot...
Lekker warme knieën?
pi_165519853
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:22 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Yep. :{
Kutzooi :')

Hopelijk gaan ze dan ook nog XXS maken ofzo
pi_165520106
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:43 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Kutzooi :')

Hopelijk gaan ze dan ook nog XXS maken ofzo
Ik heb ook een M. En pas waarschijnlijk in een S of XS. Oeps. Ben nogal klein. Heb ik straks lekker warme enkels.

We zouden ze geloof ik ergens in oktober krijgen hoorde ik van de week op het depot. *O*
pi_165520188
Ik heb ook een maat S genomen. Met de redenering: mocht hij te klein zijn, dan zijn er altijd meer dan genoeg M-men, maar er is nooit een overgebleven S te vinden.

Ben benieuwd, het is 's ochtends vroeg al best koud, zou dan wel dat vest wel willen aantrekken. Daarom goed om er nieuws over te horen. Begin oktober klinkt goed.
pi_165520354
Nou ja, afwachten dan maar. Met een beetje geluk is er iemand hier op het depot die een S besteld heeft, maar toch liever een M wil. Wie weet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2016 @ 19:17:00 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165520559
Die van mij mogen ze wel houden. Heb het ding toch niet nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165530704
We kregen gisteren een gigantische doos met fleecevesten op het depot. Ze vallen inderdaad enorm groot. Ik heb maat M maar pas waarschijnlijk zelfs een XS. Qua lengte zijn ze prima, maar de schouders zitten zowat tot aan mijn ellebogen :P.
De maatvoering van kwintet is toch wat aan de vreemde kant. Ik heb alles in maat M en de ene keer zit het goed (eigenlijk goed genoeg) en de andere keer verzuip ik erin. Mijn plastic polo's zitten bijvoorbeeld prima, maar die katoenen polo's zitten weer heel ruim.
Ik denk overigens niet dat ik ga ruilen. Dan kan ik tenminste nog wat uitdijen. :D
pi_165530813
kwintet maatvoering slaat inderdaad nergens op. Ik heb de jassen in maat M en die passen dan weer prima. En die zijn toch ook unisex voor zover ik weet.
pi_165535906
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 bakken pakjes :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Sebastiaan92 op 24-09-2016 16:46:25 ]
pi_165536094
Van dat matensysteem klopt inderdaad geen ene reet. Zo valt de regenjas maat M kleiner dan de gewone jas maat M. Ik bestel m'n regenpak dus altijd maar in L, anders eindigen de mouwen al halverwege m'n onderarmen. Nadeel is wel dat ik de broek zo'n beetje tot onder m'n oksels moet ophijsen, omdat ik anders steeds op de pijpen ga staan.

Bij jullie trouwens ook zo druk vandaag? Veel brieven en pakjes van de loterijen, een bijna hah-mailing van Nelson schoenen, een eveneens bijna hah-blad van Gall & Gall (is normaal alleen maar een klein dun dingetje), en een Ouders van Nu (was het geloof ik) met een luier erbij. We waren pas om 13.00 uur klaar met voorbereiden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 september 2016 @ 16:45:19 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165536810
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 pakken pakjes :9
Waar ken ik dat ook al weer van O-)

Ze gaan steeds nadrukkelijker aandringen op het werken met de telefoon. Moeten ze het ding wel eerst leveren natuurlijk _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 september 2016 @ 16:52:44 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165536929
In een bezorgwijkje van vandaag zit een aparte straat. Richting een kruising zijn de huisnummers aflopend, maar steek je de kruising over, dan verspringt de telling van de huisnummers aan een zijde van de weg en lopen ze weer vrolijk op.

Komt doordat er daar na het slopen van een fabriek nieuwbouw gepleegd is en dit een handiger oplossing was dan allerlei subnummers verzinnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165537270
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
In een bezorgwijkje van vandaag zit een aparte straat. Richting een kruising zijn de huisnummers aflopend, maar steek je de kruising over, dan verspringt de telling van de huisnummers aan een zijde van de weg en lopen ze weer vrolijk op.

Komt doordat er daar na het slopen van een fabriek nieuwbouw gepleegd is en dit een handiger oplossing was dan allerlei subnummers verzinnen.
Hoe moet ik mij dat voorstellen? 5, 4, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 september 2016 @ 17:28:18 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165537398
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe moet ik mij dat voorstellen? 5, 4, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5?
Beetje dit idee:
5,3,1 kruising over en dan verder met 19,21,etc

Andere zijde van de weg loopt wel logisch
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165538023
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 bakken pakjes :9
Dat was hier vandaag... ruim anderhalf uur uitloop en nu doet MijnWerk het niet.
pi_165538699
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar ken ik dat ook al weer van O-)

Ze gaan steeds nadrukkelijker aandringen op het werken met de telefoon. Moeten ze het ding wel eerst leveren natuurlijk _O-
Vanaf dinsdag moeten wij beginnen met pakjes scannen. We hebben net een uitleg gekregen in 'mijnwerk'

Had trouwens ook aardig wat uitloop. 28 minuten. Vanwege een enorme vracht vriendenloterij, postcodeloterij en pakjes. Hopelijk pikt de TC het.

:o
pi_165538853
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 18:57 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Vanaf dinsdag moeten wij beginnen met pakjes scannen. We hebben net een uitleg gekregen in 'mijnwerk'

Had trouwens ook aardig wat uitloop. 28 minuten. Vanwege een enorme vracht vriendenloterij, postcodeloterij en pakjes. Hopelijk pikt de TC het.

:o
Oh verrek ja, staat IN de instructie dat we 27 september moeten beginnen. Zou de instructie anders pas 1 oktober geopend hebben, áls ik al zou gaan scannen...maar van mij kunnen ze de pot op.
pi_165538925
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 bakken pakjes :9
http://nationale.postcodeloterij.nl/uitslagen.htm
pi_165538940
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van dat matensysteem klopt inderdaad geen ene reet. Zo valt de regenjas maat M kleiner dan de gewone jas maat M. Ik bestel m'n regenpak dus altijd maar in L, anders eindigen de mouwen al halverwege m'n onderarmen. Nadeel is wel dat ik de broek zo'n beetje tot onder m'n oksels moet ophijsen, omdat ik anders steeds op de pijpen ga staan.
met een luier erbij. .
Dat is voor als je onderweg nodig moet :)
pi_165539088
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Nu is het inderdaad nog niet nodig, maar ik moet zeggen dat ik wel een vest wel mis in m'n PostNL uitrusting. Soms is het net niet lekker om in een shirt te lopen maar is die jas ook weer te zweterig.
Hoewel fleece misschien ook wel erg warm kan zijn.
Ik heb een hele stapel shirts met lange mouwen, dan draag ik er daarvan eentje onder het shirt. En als het dan alsnog warm genoeg wordt kan dat ding uit.
pi_165539118
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Van dat matensysteem klopt inderdaad geen ene reet. Zo valt de regenjas maat M kleiner dan de gewone jas maat M. Ik bestel m'n regenpak dus altijd maar in L, anders eindigen de mouwen al halverwege m'n onderarmen. Nadeel is wel dat ik de broek zo'n beetje tot onder m'n oksels moet ophijsen, omdat ik anders steeds op de pijpen ga staan.

Bij jullie trouwens ook zo druk vandaag? Veel brieven en pakjes van de loterijen, een bijna hah-mailing van Nelson schoenen, een eveneens bijna hah-blad van Gall & Gall (is normaal alleen maar een klein dun dingetje), en een Ouders van Nu (was het geloof ik) met een luier erbij. We waren pas om 13.00 uur klaar met voorbereiden.
Verschrikkelijk druk in vergelijking met vorige week. Toen had ik 1,5 tas post, nu 3 volle tassen en 2 tassen aan &*$#&-loterij pakjes. Plus nog de nodige pakjes in de bundels.

[ Bericht 1% gewijzigd door swimmie86 op 24-09-2016 20:07:19 ]
pi_165541703
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 19:30 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk druk in vergelijking met vorige week. Toen had ik 1,5 tas post, nu 3 volle tassen en 2 tassen aan &*$#&-loterij pakjes. Plus nog de nodige pakjes in de bundels.
Hier waren het kookboeken, geloof ik. Daarmee viel ik vorig jaar ook al in de prijzen, bij de concurrent. Verder cadeaukaarten of zo.
pi_165541731
quote:
Sommige bezorgers kunnen dinsdag hun lol op met de Postcodeloterij. Bij het vossen voor dinsdag was er een wijk met ruim 15 bakken pakjes :9
Ons depot is de sigaar (aankomende dinsdag en woensdag de dove pakketten bezorgen). Mensen die nooit op woensdag werken zijn gebeld om dan bij te springen, dus vele handen maken licht werk.
pi_165541968
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:20 schreef allweather het volgende:

[..]

Ons depot is de sigaar (aankomende dinsdag en woensdag de dove pakketten bezorgen). Mensen die nooit op woensdag werken zijn gebeld om dan bij te springen, dus vele handen maken licht werk.
Ik had ze vandaag :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 september 2016 @ 21:31:58 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165542015
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:29 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Ik had ze vandaag :P
wij hadden ze toen ook op een zaterdag. Kwam toen goed weg met vier tassen, maar er waren collega's met acht tassen vol van die dingen. Zij waren gewoon een keer zo lang bezig met bezorgen, ook doordat ze vaak terug moesten naar het depot om bij te laden _O-

Dus lucky you :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165542255
Hier waren ze er ook vandaag. Dove pakketten en iets van de vriendenloterij. Het bezorgen is het werk niet. Maar het feit dat je 5 tassen ongesorteerde pakketjes voor je neus krijgt is gewoon kut. Zelfs niet een tas per straat, gewoon alles door mekaar.
Begon om 1 uur, iets na 6 was ik klaar.

Nu ben ik echt toe aan vakantie. Nog 4 daagjes werken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_165542823
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 21:20 schreef allweather het volgende:

[..]

Ons depot is de sigaar (aankomende dinsdag en woensdag de dove pakketten bezorgen). Mensen die nooit op woensdag werken zijn gebeld om dan bij te springen, dus vele handen maken licht werk.
Ik had hier en daar dove pakketten, daar weer wat anders en nog wat verschillende dingen.
Had in ieder geval 1 pakje om te scannen, maar die was onvindbaar. Verder heb ik geprobeerd te tellen, het waren er minimaal 46. Is ietsjes meer dan de gemiddeld 5 pakjes die die wijk op zaterdag heeft.
pi_165575416
Ik kreeg wel 'kamervragen' over mijn uitloop zaterdag, maar goed: ik was er ook niet blij mee, al die pakjes (en te kleine gleufjes).
pi_165598683
Donderdag hier hah...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_165602601
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:00 schreef V__L_N het volgende:
Donderdag hier hah...
Iets diks blijkbaar. Als ik het aantal tassen per wijk zo zie.
pi_165604616
Wij hebben hier de Woonexpress a 146 gram per stuk, gelukkig ben ik vrij :)
pi_165605511
Ik had 1 dag eerder vrij moeten nemen. Daarna ben ik 2,5 week vrij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_165606165
Vandaag begonnen met scannen, zaten toch veel pakjes niet in de lijst 8)7
pi_165606545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:06 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag begonnen met scannen, zaten toch veel pakjes niet in de lijst 8)7
Had ik ook. Van de totaal 12 pakjes met 3S-code stonden er 2 niet in mijn takenlijst. Nou ja, beter dan omgekeerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165619671
Het volgende werkoverleg staat alweer gepland. Dit keer over de volgende actualisatie.
Aanwezigheid is verplicht, zo laten ze een week van tevoren weten.
Ik kan niet wachten. *O*
pi_165624765
Bij ons had een postcode vandaag de PCL prijs. Elf grijze tassen met pakjes voor een loop (Dove en chocolade) en gisteren had hij er ook al vier. De andere drie wijken van die postcode hadden ze ook, maar op zijn hoogst zes tassen.

Die baalden!
pi_165625148
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:06 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag begonnen met scannen, zaten toch veel pakjes niet in de lijst 8)7
Dat gebeurt zo vaak.
pi_165626258
Ja hier was er ook 1 collega flink de lul met die PCL, al was dat gisteren. Die had 2 grote wijken en zo veel dat ze hulp nodig had. Maar vrijwel iedereen had sowieso al 2 wijken en met een starttijd van 13.00 was het dus flink zoeken naar iemand die kon en wilde helpen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165626530
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dat gebeurt zo vaak.
Dat heb ik ook al van diverse collega's gehoord, en het is ook mijn ervaring. Ik had volgens de lijst 8 pakjes, in werkelijkheid waren het er 12. En echt officiële track & trace-pakjes waren het, met een 3S-code, een envelop-pictogram en de letters SMO. Ik heb ze voor de zekerheid maar wel gescand, maar het is evengoed slordig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165626645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al van diverse collega's gehoord, en het is ook mijn ervaring. Ik had volgens de lijst 8 pakjes, in werkelijkheid waren het er 12. En echt officiële track & trace-pakjes waren het, met een 3S-code, een envelop-pictogram en de letters SMO. Ik heb ze voor de zekerheid maar wel gescand, maar het is evengoed slordig.
Je moet ze ook gewoon scannen inderdaad.
Andersom komt het trouwens ook wel eens voor. Staat er een pakketje bij je taken die helemaal niet in je tas zit.
pi_165626760
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Je moet ze ook gewoon scannen inderdaad.
Andersom komt het trouwens ook wel eens voor. Staat er een pakketje bij je taken die helemaal niet in je tas zit.
Je moet wel verdomd goed opletten, want die barcode is soms best wel klein, en als het een klein pakje is staat het gewoon tussen de post gezet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165626905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je moet wel verdomd goed opletten, want die barcode is soms best wel klein, en als het een klein pakje is staat het gewoon tussen de post gezet.
Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee. Voor zover ik weet heb ik nog geen barcode gemist. (maar ja, dat kan natuurlijk ook onbewust eens gebeurd zijn.)

Die nieuwe scanner in de app werkt wel als een trein zeg. Loop nu veel minder te kutten om de juiste afstand en zonlicht te vinden zodat ie de barcode pakt.
pi_165627470
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:39 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee. Voor zover ik weet heb ik nog geen barcode gemist. (maar ja, dat kan natuurlijk ook onbewust eens gebeurd zijn.)

Die nieuwe scanner in de app werkt wel als een trein zeg. Loop nu veel minder te kutten om de juiste afstand en zonlicht te vinden zodat ie de barcode pakt.
Maar als je een barcode mist is er een gerede kans dat je er nooit achter komt, omdat íe wellicht ook niet in je takenlijst stond.

De nieuwe scanner werkt best prettig, maar ik heb toch wel wat last van zon en schaduw. Als de zon vol op het display staat kun je het niet goed zien, en als je dan vervolgens met je rug naar de zon gaat staan (zodat je lichaam z'n schaduw over het display werpt) is de zichtbaarheid wel beter, maar vervolgens kan de camera de barcode niet goed zien, omdat deze zich ook in de schaduw bevindt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165627473
Beetje jammer dat de app verder tergend traag is. Elke keer dat pincode intikken is klote.

Had vandaag 2 pakjes in de lijst staan die niet in mijn tas zaten. Gisteren 2 die niet in de lijst stonden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_165627586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:06 schreef V__L_N het volgende:
Beetje jammer dat de app verder tergend traag is. Elke keer dat pincode intikken is klote.

Had vandaag 2 pakjes in de lijst staan die niet in mijn tas zaten. Gisteren 2 die niet in de lijst stonden.
En dat waren niet toevallig dezelfde 2?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165627654
Het waren wel dezelfde straten, maar weet niet zeker of het ook de zelfde huisnummers waren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_165629661
Pff....klaar met de postcodeloterij. Veel wijken met meer dan 10 tassen met ongesorteerde pakjes en dinsdag ook nog extreem veel 'gewone' post. Gisteren en vandaag weg gebracht, maar zeker de collega's die niet geïnformeerd waren hierover waren 'not amused'.
Uiteindelijk is het ons door met zijn allen de schouders eronder te zetten gelukt.
pi_165630668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:44 schreef allweather het volgende: ongesorteerde pakjes
Hier werden ze wel op volgorde gelegd. Moet er niet aan denken om op het depot te staan prutsen met 10 tassen zeg.
pi_165631270
Dat is echt asociaal, ongesorteerde pakjes. De gewone post wordt toch ook niet ongesorteerd geleverd :')
pi_165635930
Dat scannen, ik vind het een gedoe. Het werkt prima, maar toch: er is een pakketje, moet ik de telefoon weer uit mijn broekzak frutselen, moet ik eerst inloggen voor de telefoon, daarna nogmaals inloggen voor de app, dan scannen, dat gaat prima, dan wachten tot het verwerkt is, dan pas dat pakket door de bus.

Nu is het 20 graden, maar straks is het -5 met natte sneeuw en bevroren klauwen. Ik moet toch iets gaan bedenken, zoals de telefoon in een hoesje om mijn nek, pincodes uitschakelen, want anders wordt het geen doen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 september 2016 @ 22:45:08 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165637072
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:27 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hier werden ze wel op volgorde gelegd. Moet er niet aan denken om op het depot te staan prutsen met 10 tassen zeg.
Hebben wij destijds ook gedaan, al waren degenen die het zetten ook degenen die het zelf wegliepen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165637937
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan :')
pi_165638724
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:22 schreef Yreal het volgende:
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan :')
Herkenbaar. Maar ik begrijp inmiddels dat je (nog) geen verlof voor 2017 kunt aanvragen. :{
pi_165638976
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:57 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Herkenbaar. Maar ik begrijp inmiddels dat je (nog) geen verlof voor 2017 kunt aanvragen. :{
Ohja, dat weet ik nog van vorig jaar ja. En dan is het straks, ohja, telaat.
pi_165640405
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:22 schreef Yreal het volgende:
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan :')
Flexibele bijbaan met alle vrijheid bla bla...
pi_165640799
quote:
11s.gif Op donderdag 29 september 2016 00:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ohja, dat weet ik nog van vorig jaar ja. En dan is het straks, ohja, telaat.
Januari oké, maar als ze nog maar geen aanvragen voor zomer 2017 gaan goedkeuren. Dat zou best wel naaiend zijn.

Oh mijn fout, ik las 'goedgekeurd' :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 29-09-2016 09:01:11 ]
pi_165641181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:10 schreef sqdtnz het volgende:
Dat scannen, ik vind het een gedoe. Het werkt prima, maar toch: er is een pakketje, moet ik de telefoon weer uit mijn broekzak frutselen, moet ik eerst inloggen voor de telefoon, daarna nogmaals inloggen voor de app, dan scannen, dat gaat prima, dan wachten tot het verwerkt is, dan pas dat pakket door de bus.

Nu is het 20 graden, maar straks is het -5 met natte sneeuw en bevroren klauwen. Ik moet toch iets gaan bedenken, zoals de telefoon in een hoesje om mijn nek, pincodes uitschakelen, want anders wordt het geen doen.
Ik zet telefoon aan, log 1 keer in op de app, dan scherm uitzetten en lopen. Bij scannen even telefoon pakken, scherm aanzetten, app loopt nog, dus ook dat is zo gebeurd.
pi_165648056
Ik had er vandaag een pakje bij zitten die niet op de takenlijst stond. Het had wel zo'n envelopje. Ik heb hem maar gescanned. Later kwamen er in de app 4 verwerkte taken te staan ipv de drie die er wel in stonden. Het vervelende is alleen dat je volgens mij geen aanpassing kunt doen als zo'n pakje bijvoorbeeld niet in een brievenbus past en niemand in de buurt thuis is. Hij is dan wel gescanned en staat dan automatisch op afgeleverd. Maar aangezien hij niet in de takenlijst stond.

Hoe gaat het dan op zo'n moment?
pi_165648184
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had er vandaag een pakje bij zitten die niet op de takenlijst stond. Het had wel zo'n envelopje. Ik heb hem maar gescanned. Later kwamen er in de app 4 verwerkte taken te staan ipv de drie die er wel in stonden. Het vervelende is alleen dat je volgens mij geen aanpassing kunt doen als zo'n pakje bijvoorbeeld niet in een brievenbus past en niemand in de buurt thuis is. Hij is dan wel gescanned en staat dan automatisch op afgeleverd. Maar aangezien hij niet in de takenlijst stond.

Hoe gaat het dan op zo'n moment?
Kan wel als ik het goed zag. Ik had vandaag 0 taken maar wel 3 pakketjes met 3S code. Na het scannen staat onderin een taak waar je nog 10 minuten de status kan aanpassen.
pi_165648375
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:06 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Flexibele bijbaan met alle vrijheid bla bla...
veel van Te merken verder. Al wel 1 dag vrij gehad dit jaar..
pi_165648397
In maart nog collega's om moeten kopen mijn diensten te nemen, omdat het op de officiële manier niet zou gaan :')
pi_165648761
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

veel van Te merken verder. Al wel 1 dag vrij gehad dit jaar..
Genoeg dagen vrij, maar weinig daarvan heb ik zelf gekozen. Het is hollen of stilstaan, op commando.
pi_165648867
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 16:07 schreef Yreal het volgende:
In maart nog collega's om moeten kopen mijn diensten te nemen, omdat het op de officiële manier niet zou gaan :')
Zo heb ik voor een collega wiens verlof was ingetrokken (waardoor een reisje niet door kon gaan) ook onderling wat geregeld. Maar later bedacht ik: je zit straks wel met de App/scannen, als je onofficieel voor een ander loopt...
pi_165651019
Gewoon de pincode van die ander vragen :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_165651325
Hm, weet iemand of depottaken nu wel gewoon op het rooster staan direct? Daarvoor moest je eerder op meer/minder tijd doorgeven klikken, maar daar zie je nu geen overzichtje meer. Zie ook dat je nu dus alleen van de dag zelf nog door kunt geven, ipv dat je nu ook nog van gisteren extra tijd kan invullen. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik de papieren die gisteren in de bus lagen, nog niet bekeken heb :P

Zie het dus niet zo zitten dat ik zo weer op mijn kop krijg omdat ik de depottaken over het hoofd gezien heb :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165653513
Lekker in de regen scannen..
pi_165655832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, weet iemand of depottaken nu wel gewoon op het rooster staan direct?
Bij mij (OWS) staat 'uitloop tassen'. En als iedereen braaf start en stopt hoeft het depot niet meer gecheckt te worden, toch? Ik check(te) altijd wel, maar ik bel al maanden niet meer. (Wel als er bijzonderheden zijn, natuurlijk.)
pi_165656597
Ahja :) nuja degene die normaal de depottaken hebben, zijn voor zover ik weet ook gewoon aanwezig. Ben alleen wel erg weinig ingepland, eerst elke keer dik over mijn contracturen heen en nu flink er onder. Heb mijn uren dan toch al gemaakt, dus ik keur het rooster maar goed dan :D

Hier had de TC wel een beetje gelijk over die app.. 27 september was nog niet iedereen er klaar voor. Mensen die de internetverbinding niet aan de praat kregen, mensen die pas in of net voor het weekend de bruikleentelefoon kregen en niet op hun vrije dagen daar mee aan de slag wilden gaan... dat soort dingen. Volgens mij zijn er nu nog steeds mensen die het niet voor elkaar hebben, plus er blijft wel eens herstelpost liggen, ook van postbodes. Dus depot checken zal hoe dan ook nog wel moeten denk ik :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165660069
Mijn favoriete wijk vandaag gelopen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
pi_165660114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn favoriete wijk vandaag gelopen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
Dat lijkt mij echt een feest in de winter :')

Ik ken ook zo'n wijk en die heb ik gelukkig maar 1x hoeven lopen, brrr.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_165660181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn favoriete wijk vandaag gelopen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
Krijg je sterke benen van ^O^
pi_165660617
Die trappetjes zijn van hout en kraken en buigen allemaal door. Daarnaast zijn er in de lengte groeven in gefreesd waardoor mijn ogen de ene trede niet van de andere kunnen onderscheiden. Dat is heel leuk als je dan naar beneden loopt.

In de winter laat bijna iedereen daar gewoon alle sneeuw en ijs liggen omdat ze zelf via de garage naar binnen gaan.
pi_165660994
Boven de 1,5 meter bezorgen we niet dacht ik, verder dan 5 meter van de openbare weg af ook niet. Even aankaarten bij je tc misschien. (Ik zou vriendelijk bedanken voor zo'n wijk trouwens)

Hier hadden we laatst dat mensen massaal hun brievenbus weg haalde en op de eerste etage bezorging wilde. Daar is tc even langs geweest.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_165662454
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn favoriete wijk vandaag gelopen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er geen regels omtrent trappetjes naar de voordeur?
oh wij hebben er eentje met zulke trappen x3, en dan bomen ernaast. En vol spinnenwebben omdat bewoners die trap niet pakken :')

Ik voel je pijn
pi_165663079
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 00:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

oh wij hebben er eentje met zulke trappen x3, en dan bomen ernaast. En vol spinnenwebben omdat bewoners die trap niet pakken :')

Ja, je hebt ze hier ook van 10 meter of van die half afgebroken exemplaren met ongelijke treden, liefst ook nog de brievenbus op 10 cm hoogte en een zware, klemmende klep. Mensen zouden zelf eens moeten proberen iets in hun eigen gleuf te steken. :)
pi_165663194
Bij ons is een wijk met een appartementenblok met een brandtrap. Bovenaan die brandtrap hangt aan de linkerkant een blok met brievenbussen boven elkaar. Ook zo lekker handig.

Dit soort "gemakkelijk" bereikbare plekken.. daar is echt over nagedacht. :(

Bij die trappetjes zou ik zeggen, hang zo'n ding op bij de garage. Kun je lekker post checken als je via de garage naar binnen gaat als bewoner. En gemakkelijker voor elke bezorger.

Wij hebben ook een wijk met een paar huizen boven. Maar de brievenbussen hangen beneden. Wel zo sociaal.
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 07:19:02 #102
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_165663305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Boven de 1,5 meter bezorgen we niet dacht ik, verder dan 5 meter van de openbare weg af ook niet. Even aankaarten bij je tc misschien. (Ik zou vriendelijk bedanken voor zo'n wijk trouwens)

Hier hadden we laatst dat mensen massaal hun brievenbus weg haalde en op de eerste etage bezorging wilde. Daar is tc even langs geweest.
10 meter. Geen 5.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 september 2016 @ 08:29:45 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165663845
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 06:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons is een wijk met een appartementenblok met een brandtrap. Bovenaan die brandtrap hangt aan de linkerkant een blok met brievenbussen boven elkaar. Ook zo lekker handig.

Dit soort "gemakkelijk" bereikbare plekken.. daar is echt over nagedacht. :(

Bij die trappetjes zou ik zeggen, hang zo'n ding op bij de garage. Kun je lekker post checken als je via de garage naar binnen gaat als bewoner. En gemakkelijker voor elke bezorger.

Wij hebben ook een wijk met een paar huizen boven. Maar de brievenbussen hangen beneden. Wel zo sociaal.
Ik heb wel eens een wijk gelopen waar je vanaf verschillende plekken de brandtrappen op moest om telkens een klein rijtje huizen te bezorgen. Al die huizen hebben ook beneden brievenbussen, maar zonder sleutel was het voor mij onmogelijk om in de hal te komen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 september 2016 @ 08:30:27 #104
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165663855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:10 schreef sqdtnz het volgende:
Nu is het 20 graden, maar straks is het -5 met natte sneeuw en bevroren klauwen. Ik moet toch iets gaan bedenken, zoals de telefoon in een hoesje om mijn nek, pincodes uitschakelen, want anders wordt het geen doen.
Ja, dat heb ik altijd al gezegd. Daarom ook mijn aversie tegen al die mooiweerplaatjes met weercijfer 10 in de Dichtbij enzo.

Hier staat de pincode, schermbeveiliging en weet ik veel allemaal al lang uit. Telefoon is voor PostNL, als er wat mee gebeurt is dat hun pakkie aan. Ik kan er echt niet mee zitten.
  vrijdag 30 september 2016 @ 08:31:06 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165663861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:22 schreef Yreal het volgende:
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan :')
Ze kunnen dat bij de planning niet eens goedkeuren, ook al zouden ze willen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 08:57:54 #106
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165664181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Boven de 1,5 meter bezorgen we niet dacht ik, verder dan 5 meter van de openbare weg af ook niet.
Alle regels uit de wettelijke postregeling:

quote:
Artikel 5

1 Een voor aflevering van poststukken bestemde brievenbus als bedoeld in artikel 20, eerste lid, van de wet, is zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrijtuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg aangebracht. Deze brievenbussen zijn van de weg af zonder belemmering bereikbaar.

2 Met een openbare weg als bedoeld in het eerste lid, wordt gelijkgesteld een weg die:

a. gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 kilometer per uur;

b. geen doodlopende weg is en

c. de gelegenheid biedt de bestelroute zonder omwegen te vervolgen.

3 Aan of nabij de brievenbussen behoort door een nummer op duidelijke wijze te zijn aangegeven, bij welke woning, gebouw of gedeelte daarvan zij behoren.

4 Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen zijn zodanig aangebracht of geplaatst dat zij te bereiken zijn binnen tien meter van de grens van een weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.

5 De in het eerste lid gestelde voorwaarde is niet van toepassing op groepsgewijs geplaatste brievenbussen, die:

a. ten dienste van galerijflats zijn geplaatst op rechtstreeks met een lift bereikbare niveaus van die flats, mits de brievenbussen ten dienste van alle op één niveau aanwezige en vanuit één en dezelfde lift bereikbare woningen zich in de onmiddellijke nabijheid van de lift bevinden, of

b. ten dienste van alle overige collectieve gebouwen zo dicht mogelijk bij de ingang van dat gebouw zijn aangebracht.

6 Brievenbussen ten dienste van geadresseerden die op recreatieterreinen verblijven, worden groepsgewijs bij de ingang van een zodanig terrein geplaatst. Bij gebreke hiervan kunnen poststukken door of namens de terreinbeheerder in ontvangst worden genomen of door de geadresseerden op een daartoe door een verlener van de universele postdienst aan te wijzen postinrichting worden afgehaald.

7 Behoudens gevallen als bedoeld in het vijfde lid, onderdeel a, is het niveau waarop de brievenbussen worden bediend gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.

Artikel 6

1 De vorm en de kleur van de brievenbussen is zodanig, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbussen van een verlener van de universele postdienstverlener niet mogelijk is.

2 De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.

3 De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.

4 De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.

5 Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van poststukken, dan is de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm en zijn de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.
Dus, onder andere, verticale brievenbussen mogen niet, brievenbussen op de grond mogen niet, hoger dan 2,5 meter hoeft niet, omrijden voor een brievenbus in een doodlopend weggetje hoeft niet, het trottoir telt mee voor de afstand van tien meter,

Doe er je voordeel mee :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 30-09-2016 09:05:52 ]
pi_165670732
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar 8)7 . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is..... :?
  vrijdag 30 september 2016 @ 17:03:31 #108
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165672249
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar 8)7 . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is..... :?
'Handigheid is geen leidraad' wordt steeds meer het adagium bij het bedrijf. Alles wat midden in het proces tijd kan opleveren, wordt zonder na te denken zomaar doorgevoerd. De problemen die dat oplevert komen uiteindelijk op het bordje van degene die het laatst het te bezorgen spul in handen heeft en die mag deze, uiteraard met dezelfde normtijd, maar oplossen. Pakjestassen (vaak een dumpplaats voor alles wat een beetje ander formaat heeft, ook al kan het prima in de bundel) en 'machinegesorteerde post mag niet door de voorbereiding gecorrigeerd worden' als ultieme voorbeelden.
pi_165673252
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar 8)7 . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is..... :?
Bijzonder!
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 21:33:33 #110
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_165677632
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar 8)7 . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is..... :?
Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_165677874
Er is een update van de MijnWerk app, alleen krijg ik een error bij het updaten. Meer mensen last van?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 30 september 2016 @ 21:45:51 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165678038
Bijna alles wat doorgevoerd word is contraproductief. Dat is ook knap..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165678400
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:33 schreef dud0r het volgende:

[..]

Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.
Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165678803
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.
Erg merkwaardig is ook dat je volgens de instructies nu opeens wel het rood moet nalopen. Dan zou je natuurlijk net zo goed het blauw er meteen tussen kunnen zetten.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 08:07:09 #115
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_165684149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.
Geen idee. Alleen gehoord dat ze het gingen doen. Verder niet het hoe wat waarom.
Kan wel even navragen van de week.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:31:37 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165684711
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 08:07 schreef dud0r het volgende:

[..]

Geen idee. Alleen gehoord dat ze het gingen doen. Verder niet het hoe wat waarom.
Kan wel even navragen van de week.
en daarna zorgen dat het keihard de prullenbak in gekegeld wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:34:52 #117
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_165684747
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en daarna zorgen dat het keihard de prullenbak in gekegeld wordt
Hoeveel invloed denk je dat ik heb? :')
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:39:29 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165684799
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:34 schreef dud0r het volgende:

[..]

Hoeveel invloed denk je dat ik heb? :')
Je kunt zorgen dat het op jouw vestiging niet gebeurt ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:24:12 #119
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_165685365
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 09:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt zorgen dat het op jouw vestiging niet gebeurt ;)
Als iets centraal ingevoerd gaat worden kan je als vestiging schoppen wat je wil. Dan komt het er echt wel.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_165694046
Ligt er wel een beetje aan hoe groot het pand is natuurlijk. Op een CVL zie je als voorbereider de chauffeur natuurlijk niet. En daarbij moet die gesorteerde post nog langs de postverdeler en weet ik wat allemaal. Op een kleinere vestiging kan de chauffeur natuurlijk eerder de post zelf komen halen. En aangezien de werkwijze voor geen van beide handig is kan je natuurlijk zo afspreken om de chauffeurswijken wel in bakken aan te leveren maar wel met elastieken en blauw door het rood gesorteerd.

Eens kijken trouwens of er weer een bericht komt in ons propagandablad dat deze proef zo geweldig goed is. In de echte wereld heb ik nog niemand gezien die de methode wel logisch vond :X
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:42:49 #121
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165695121
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 21:33 schreef dud0r het volgende:

[..]

Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.
Geweldig, een pilot. Succes gegarandeerd.

Met die pakjestassen was er ook een fantastiche pilot. Die bestond uit het kijken naar hoeveel tijd het kost voor een postbezorger om zo'n tas uit te sorteren. Als of dat het enige is wat tijd kost aan die pakjestassen? :') Ik noem alleen maar het feit dat je op daldagen nog maar hooguit twee wijken kunt meenemen omdat je minstens een derde van je fietsbergcapaciteit moet reserveren voor de rotzooi die uit zo'n tas komt. Of dat je die dingen nergens fatsoenlijk kwijt kunt als het regent... omdat de tassen totaal niet zijn berekend op het formaat van de pakjes, en je nog minder mee kunt nemen.

Hup, invoeren maar.
pi_165703190
Die buspakjes in aparte tassen vind ik wel handig. Voorheen werden de pakjes overal en nergens tussen gepropt, waardoor ik mijn postzakken niet in mijn fietstassen kon laten glijden en de pakjes vaak al behoorlijk beschadigd waren voordat ik er wat mee had gedaan (moest dan de volgende dag terug met de chauffeur om te laten sealen en kwam paar dagen later bij de klant).
  zondag 2 oktober 2016 @ 11:39:55 #123
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_165704680
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef allweather het volgende:
Die buspakjes in aparte tassen vind ik wel handig. Voorheen werden de pakjes overal en nergens tussen gepropt, waardoor ik mijn postzakken niet in mijn fietstassen kon laten glijden en de pakjes vaak al behoorlijk beschadigd waren voordat ik er wat mee had gedaan (moest dan de volgende dag terug met de chauffeur om te laten sealen en kwam paar dagen later bij de klant).
Die grote bol.com (en dergelijke) dozen apart houden is wel handig, maar ELK pakje in een aparte pakjestas is absoluut NIET handig. Kleinere pakjes kun je (als het formaat handzaam is) beter gewoon tussen de post zetten, en als het een onhandig formaat is (bijv. die Alibabapakjes) dan kun je ze beter los op de bijbehorende bundel leggen, eventueel onder het eerste elastiek.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 oktober 2016 @ 11:42:05 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165704707
Dat laatste doe ik graag en als er meerdere kleine pakjes voor één adres zijn bundel ik die het liefst nog met een elastiek samen om de bezorger te laten weten dat ze bij elkaar horen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165705604
quote:
14s.gif Op zondag 2 oktober 2016 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat laatste doe ik graag en als er meerdere kleine pakjes voor één adres zijn bundel ik die het liefst nog met een elastiek samen om de bezorger te laten weten dat ze bij elkaar horen.
Daar zou ik als bezorger heel blij mee zijn _O_ _O_ ^O^ , want ik heb vaak tassen waar een bom in is ontploft. Losse post bovenop en pakjes allemaal gedumpt in de tas. Waardoor ik alles eerst op volgorde kan gaan leggen anders moet ik weer teruglopen. Omdat een pakje voor een andere straat is onderin de tas zit, terwijl het eigenlijk bovenin had moeten zitten.
pi_165706277
quote:
Die grote bol.com (en dergelijke) dozen apart houden is wel handig, maar ELK pakje in een aparte pakjestas is absoluut NIET handig. Kleinere pakjes kun je (als het formaat handzaam is) beter gewoon tussen de post zetten, en als het een onhandig formaat is (bijv. die Alibabapakjes) dan kun je ze beter los op de bijbehorende bundel leggen, eventueel onder het eerste elastiek.
De meeste voorbereiders doen dat inderdaad zo bij ons en zo vind ik het ook het prettigst werken.
pi_165706524
Ik zou willen dat ze het afleveradres van die Chinese pakketjes wat groter op de pakjes zetten, dat haalt de werksnelheid aardig eruit.

#ikwordoud
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_165706836
quote:
9s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zou willen dat ze het afleveradres van die Chinese pakketjes wat groter op de pakjes zetten, dat haalt de werksnelheid aardig eruit.

#ikwordoud
Altijd zoeken wel ja. Daarnaast zijn adressen in half chinees en half nederlands is ook niet echt handig :P
pi_165706844
quote:
10s.gif Op zondag 2 oktober 2016 13:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Altijd zoeken wel ja. Daarnaast zijn adressen in half chinees en half nederlands is ook niet echt handig :P
Gelukkig ben ik niet de enig :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 oktober 2016 @ 13:43:19 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165707028
klopt. Die pakjes zijn een crime, maar we moeten het ermee doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165707295
Ik ben blij met ieder stukje post :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_165714550
Ik heb voor de grap eens zo'n 3S code van een brievenbuspakje ingevuld op MijnPakket, er staat alleen afgeleverd op "datum". Geen tijdstip, geen plaats. Dus gewoon hetzelfde als voorheen, wat is dan het nut van het scannen? :{
pi_165719091
Ik neem aan dat ze na een aantal weken de gemiddelde levertijd van een bepaalde straat nemen. Als de bezorger dan altijd dezelfde route neemt dan klopt de bezorgtijd in het merendeel van de dagen.
pi_165726627
Na de twee boeken van Rico Hop die leuk om te lezen, maar wel een tikkeltje braaf waren, is er nu een boek met een iets andere insteek. Schrijver dezes beweert inmiddels op non-actief gesteld te zijn in afwachting van zijn ontslag, want het schijnt allemaal waargebeurd te zijn. Of het echt zo is weet ik niet, in dat geval is het in elk geval een mooie marketingstunt.

Ik ben benieuwd of we straks ook van dit boek allemaal een gratis exemplaar krijgen, net als met die van Rico Hop.

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165727063
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na de twee boeken van Rico Hop die leuk om te lezen, maar wel een tikkeltje braaf waren, is er nu een boek met een iets andere insteek. Schrijver dezes beweert inmiddels op non-actief gesteld te zijn in afwachting van zijn ontslag, want het schijnt allemaal waargebeurd te zijn. Of het echt zo is weet ik niet, in dat geval is het in elk geval een mooie marketingstunt.

Ik kan er onderhand zelf ook een boek over schrijven. Geef wel een seintje wanneer het uitkomt ;)
pi_165728076
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na de twee boeken van Rico Hop die leuk om te lezen, maar wel een tikkeltje braaf waren, is er nu een boek met een iets andere insteek. Schrijver dezes beweert inmiddels op non-actief gesteld te zijn in afwachting van zijn ontslag, want het schijnt allemaal waargebeurd te zijn. Of het echt zo is weet ik niet, in dat geval is het in elk geval een mooie marketingstunt.

Ik ben benieuwd of we straks ook van dit boek allemaal een gratis exemplaar krijgen, net als met die van Rico Hop.

[ afbeelding ]
Zou een beetje raar zijn. Ontslaan ze je vanwege een boek, maar al je collega's krijgen er wel een exemplaar van. :')
Het maakt me dan wel weer nieuwsgierig naar wat erin staat, dus het zou inderdaad ook een mooie stunt kunnen zijn.
pi_165731060
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:24 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik kan er onderhand zelf ook een boek over schrijven. Geef wel een seintje wanneer het uitkomt ;)
Als ik een boek over PostNL ga schrijven, wordt het waarschijnlijk een zwartboek.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165731201
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ik een boek over PostNL ga schrijven, wordt het waarschijnlijk een zwartboek.
Dertig tinten zwart, zoiets.
pi_165731259
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:22 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Dertig tinten zwart, zoiets.
_O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165739516
Dag oud collega's, zijn er nog noemenswaardige wijzigingen doorgevoerd de laatste maanden? En is het scannen met de telefoon al helemaal ingevoerd?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 22:41:42 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165739910
Hoe vaak ik wel niet 3 of 4 bundels heb voor 1 klant :') waar dan allemaal losse kaartjes in zitten :') soms zelfs 1 envelop met daarom een elastiek en een adreskaartje :')

Doe dat gewoon in 1 bundel man. :N die kaartjes flikkeren er nog wel eens uit en dan moet ik gaan gokken waar het hoort want uit "postbus xxx" word ik niet duidelijker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165743219
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dag oud collega's, zijn er nog noemenswaardige wijzigingen doorgevoerd de laatste maanden? En is het scannen met de telefoon al helemaal ingevoerd?
Yep, PostNL heeft alle bezorgers voorzien van een smartphone. Het invoeren van scannen en appen is probleemloos verlopen. Zo zullen wij binnenkort in de bladen lezen.
:)

Inmiddels ben ik (officieus) ook ex-collega; gisteren een rolcontainer volgebouwd met tassen en jassen.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:56:42 #144
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_165744746
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_165752647
quote:
Ja, ze willen je vast nog hebben bij de politie nadat je net openlijk bekendgemaakt hebt dat je gestolen hebt van klanten. :')
pi_165752806
Heb m'n fleecevest ontvangen.
Hij valt inderdaad wat ruim uit, zeker op de armen, maar ik denk niet dat je dat verhelpt door een kleinere maat te bestellen.
Hij valt eigenlijk net zo uit als de jas. Ik hou 'm. :)

Ik was al bang dat ik eigenlijk 2 maten kleiner had moeten bestellen na wat ik hier las.
pi_165754786
Pff weer problemen met de app vandaag, kon een wijk helemaal niet stoppen. Moest het helemaal eraf gooien en opnieuw installeren :{
pi_165755982
Ben vandaag ook maar eens vast wat pakjes gaan scannen, volgens de firewall app zat mijn data verbruik op ongeveer 200kb vandaag.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165763861
Heb dat dagboek van die Victor besteld. Ben toch wel benieuwd wat er zo allemaal in staat. ;)
pi_165764645
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 06:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb dat dagboek van die Victor besteld. Ben toch wel benieuwd wat er zo allemaal in staat. ;)
Ik heb 'm ook besteld. Sterker nog: Ik heb 'm al bijna uit. Het leest als een trein, en is erg herkenbaar. Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat hij (en zijn directe omgeving) nogal neerkijken op dit werk, en dat blijkt ook wel uit zijn taakopvatting. In het begin is hij nog wel redelijk gemotiveerd, maar zodra hij een vast contract krijgt verdwijnt die motivatie "als een softijsje op een warme zomerdag". Regelmatig dacht ik tijdens het lezen "mijn god, dat kun je echt niet maken!" Maar het is erg goed geschreven, dat wel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165764668
Ik meen gelezen te hebben dat hij journalist is van oorsprong.
pi_165764900
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik meen gelezen te hebben dat hij journalist is van oorsprong.
Hij is afgestudeerd filosoof, en heeft gewerkt in New York als correspondent voor de NRC en de Elsevier. Ook is hij romanschrijver. Maar dat is allemaal freelance-werk, en hij moet ook nog alimentatie bezorgen,dus toen is hij dit werk erbij gaan doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165765339
Helaas morgen toch geen overleg over de actualisatie in januari. Spijtig.
pi_165765793
Net een berichtje gekregen: in de loop van deze en komende weken worden de fleecevesten verdeeld over de depots. Niet alle bestelde vesten zijn aangekomen.

Ben benieuwd.
pi_165768828
Ik hoop dat ze er gauw zijn. Vanochtend onderweg naar het depot was het best fris met een flinke wind.

Het dagboek van Victor Frölke is binnen. Ga vanavond even lekker lezen. ;)
pi_165770285
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik hoop dat ze er gauw zijn. Vanochtend onderweg naar het depot was het best fris met een flinke wind.
Heb de mijne vandaag meteen aangetrokken. Hij zit heerlijk met dit weer.
Beter dan die plakkerige zweetjas.
pi_165773827
Yep een fleecejack schiet je gemakkelijk aan en het zit veel fijner. Ik heb zo'n zwarte uit mijn oude Selektmailtijd. Gebruik hem af en toe. :-)
pi_165774294
Het was vandaag ineens toch wel frisjes ja :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165774649
Mijn ervaring is dat er twee manieren van doen zijn, bij PostNL:
- óf iets wordt vooraf uitgebreid gecommuniceerd (zoals de fleece) en dan gaat het feest niet (volgens planning) door
- óf iets wordt halsoverkop doorgevoerd en de communicatie schiet er bij in
pi_165783972
Gisterenavond zag ik ineens een melding dat we per 11 oktober bepaalde brieven moeten gaan scannen.

Het zijn brieven met een bepaald logo.
pi_165784490
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:

Het zijn brieven met een bepaald logo.
Omdat iedereen zo enthousiast is over het scannen, zeker ;)
pi_165784753
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisterenavond zag ik ineens een melding dat we per 11 oktober bepaalde brieven moeten gaan scannen.

Het zijn brieven met een bepaald logo.
Wij ook, gemiddeld één brief per wijk.
pi_165784873
Goh, dat had niemand verwacht natuurlijk, dat ze dat scannen zouden gaan uitbreiden. Er werd in het begin al gesproken over eventueel gaan scannen van stempassen etc ook :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165784876
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisterenavond zag ik ineens een melding dat we per 11 oktober bepaalde brieven moeten gaan scannen.

Het zijn brieven met een bepaald logo.
Het zou fijn zijn als die brieven dan niet gewoon in de bundel gezet worden, maar bovenop de bundels of in de pakjestas. Anders moet je straks iedere brief gaan onderzoeken op de aanwezigheid van barcodes.

Ik hoorde laatst ook dat het de bedoeling is dat we op den duur weer belstukken erbij gaan doen.
pi_165784906
Oh ja.. volgens mij is dat hier ook al een keer ter sprake gekomen toch.. pakjes t/m formaat schoenendoos etc? :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165784925
Tc zei het laatst. Ik geloof niet dat ie een formaat heeft genoemd.
Ik vraag me toch af hoe ze verwachten dat we dat gaan meenemen dan.
pi_165785438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:25 schreef Rafierafie het volgende:
Tc zei het laatst. Ik geloof niet dat ie een formaat heeft genoemd.
Ik vraag me toch af hoe ze verwachten dat we dat gaan meenemen dan.
Op dezelfde manier als we dat vroeger deden toen alles t/m formaat schoenendoos nog gewoon met de fietsende postbode mee ging (mits niet zwaarder dan 5 kg). Op je bagagedrager, of hoog opgetast op zo'n rekje voorop je fiets.

Enig probleem is natuurlijk wel dat er nu vergeleken met toen VEEL meer pakjes zijn. In de tijd dat we ook nog de grotere pakjes erbij hadden (en aangetekende stukken) had je er misschien 4 per wijk, tenzij je een industriewijk had.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165785466
Als ik zo'n filmpje mag geloven, heb je keurig 2 tasjes post voor je wijk die dan in de zijtassen gaan en dan gaan buspakjes in de bak voorop :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165785482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:09 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Wij ook, gemiddeld één brief per wijk.
Nog wel, omdat het nog om een pilot gaat. Als het een succes wordt (en zoals iedereen weet is elke pilot bij PostNL bij voorbaat al een belachelijk groot succes ;) ) worden het er vast meer.

Stempassen scannen zie ik niet gebeuren. Nu moet je nog zelden meer dan 5 zendingen per wijk scannen, en dan zeker ineens 300? Bovendien moet de afzender hier natuurlijk extra voor betalen, en steeds meer gemeenten vinden ons nu al te duur en sturen de stempassen liever met de Jostipost.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 10:10:33 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165785567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Als ik zo'n filmpje mag geloven, heb je keurig 2 tasjes post voor je wijk die dan in de zijtassen gaan en dan gaan buspakjes in de bak voorop :Y
leuk en aardig, maar zo'n fietsenrek voorop vind lang niet iedereen prettig werken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165785639
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

leuk en aardig, maar zo'n fietsenrek voorop vind lang niet iedereen prettig werken :P
Het is even wennen om je evenwicht te bewaren. Een rekje wat niet met je stuur meedraait werkt het handigste. Maar ook daar moet je mee uitkijken, ik heb er ooit eens een PVC regenpijp mee doormidden gerauscht. Ik wilde nog wegsturen, maar het rekje draaide dus niet mee.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165785677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Goh, dat had niemand verwacht natuurlijk, dat ze dat scannen zouden gaan uitbreiden. Er werd in het begin al gesproken over eventueel gaan scannen van stempassen etc ook :X
Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat ze daar uiteindelijk naartoe willen gaan. Niet binnenkort, met de app zoals ie nu is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 10:18:44 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165785700
ik ga er maar niet aan beginnen :P

Heb het volgens mij tot nu toe ook nog niet echt nodig gehad. Op de zaterdagen dat ik werk zijn er meestal niet veel pakjes voor de lopen die ik heb.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165785736
Zo'n bak voorop vind ik echt een uitkomst. Eerst liep ik maar te kutten met die schoudertas.
Maar ik gebruik 'm dan wel voor de bundels waar ik nu mee bezig ben en niet om schoenendoos-formaat pakketten in te vervoeren.
pi_165787037
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 06:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisterenavond zag ik ineens een melding dat we per 11 oktober bepaalde brieven moeten gaan scannen.

Het zijn brieven met een bepaald logo.
Zag dat bericht hier ook, maar hij is inmiddels weer weg. Stond ook onder bestelgebied Dordrecht. Foutje misschien dat het bij iedereen stond.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 12:02:29 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165787332
ik zie wel dat er vanaf volgende week nieuwe masterlockcodes komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165787469
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie wel dat er vanaf volgende week nieuwe masterlockcodes komen
Ja, komt omdat er één is vertrokken (ik) :)

(maar ik heb hier nog een sleutel liggen - de rest van de zooi heb ik in het depot gefl*kkerd)
pi_165787566
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik zie wel dat er vanaf volgende week nieuwe masterlockcodes komen
Voor het eerst hoef ik dan niet zelf achter de daadwerkelijke code aan te gaan :P. Voorheen kreeg ik alleen een berichtje met "de code is gewijzigd".
pi_165787584
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:08 schreef diesnelle het volgende:

[..]
de rest van de zooi heb ik in het depot gefl*kkerd)
na uiteraard een hartverwarmend afscheid ;)
(zelfs een de-ballen-smsje kon er niet af)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 12:27:45 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165787839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Voor het eerst hoef ik dan niet zelf achter de daadwerkelijke code aan te gaan :P. Voorheen kreeg ik alleen een berichtje met "de code is gewijzigd".
Dat heb ik nooit gehad. Moest het meestal via hier vernemen, maar ook wel pas bij een depot zelf, waardoor ik weer een TC moest bellen.

Enige is dat met Mijn Werk alleen de codes van de depots zichtbaar zijn waar je rond die datum loopt, terwijl het bij mij af en toe voorkomt dat ik een wijk naar een ander depot stuur dan het normale, omdat dit sneller is. Die codes moet je dan weer apart opvragen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165789113
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zag dat bericht hier ook, maar hij is inmiddels weer weg. Stond ook onder bestelgebied Dordrecht. Foutje misschien dat het bij iedereen stond.
Nu je het zegt. De melding is hier ook weg.

De fleecejacks lagen bij ons op het depot. Alleen niet voor mij. Wel besteld. TC is nog een ander depot gereden, maar daar lag hij ook niet. Admi gemailed waar hij zou kunnen zijn, maar die mailen nooit terug.

Jammer, het is best guur buiten.
Ik heb wel een schoudertas gehad met een oud PTT logo erop. Voor privégebruik.

Wel een grappig ding.
pi_165789881
Het gaat me niet meer aan, maar duidelijker wordt het er niet op. Eerst kondigt TC aan dat hij met vakantie gaat; by the way: volgende week moeten jullie gaan scannen, succes! Week later een bericht dat wie dat wil mág gaan scannen. Paar dagen later bericht dat er wegens succes een proef met brieven scannen begint. Volgens mij weten ze het zelf ook niet meer :)
pi_165791437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:19 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als die brieven dan niet gewoon in de bundel gezet worden, maar bovenop de bundels of in de pakjestas. Anders moet je straks iedere brief gaan onderzoeken op de aanwezigheid van barcodes.

Ik hoorde laatst ook dat het de bedoeling is dat we op den duur weer belstukken erbij gaan doen.
Die komen in je takenoverzicht te staan. Net zoals de pakjes nu.
pi_165791487
Vandaag het fleecevest gekregen. Geruild met jas en was toch net even wat lekkerder.
pi_165791905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zag dat bericht hier ook, maar hij is inmiddels weer weg. Stond ook onder bestelgebied Dordrecht. Foutje misschien dat het bij iedereen stond.
Bij mij staat íe er nog steeds bij, maar ik denk dat het een foutje is. Want wij zijn niet bestelgebied Dordrecht. In Dordrecht is meen ik ook de pilot met de pakjes gestart, waaruit werkelijk geen enkel knelpunt naar voren is gekomen, als je de berichten moet geloven. Dus dat zal de reden zijn dat ze de proef met brieven scannen ook daar gaan doen, als daar blijkbaar allemaal van die volgzame vazallen rondlopen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:31:42 #186
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165792694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
Ik hoorde laatst ook dat het de bedoeling is dat we op den duur weer belstukken erbij gaan doen.
Vandaag gehoord van de TC: we krijgen er vanaf 22 november Chinese pakjes bij die niet door de brievenbus gaan omdat ze het te druk hebben bij de pakketservice. Niet thuis: mag moet je het brengen naar een pakketpunt.

Ook vanaf 22 november: depottijden voor (nu nog) een gedeelte van de wijken gaan naar 13.00 uur, ons gebied wordt als eerste aangepast. Gaat landelijk ingevoerd worden dat alle wijken pas vanaf 13.00 uur op depot liggen.
pi_165792716
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

leuk en aardig, maar zo'n fietsenrek voorop vind lang niet iedereen prettig werken :P
Hebben ze pech! PostNL vindt duidelijk dat het zo hoort! ;)

En de berichten van extra taken.. mja... meh ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 6 oktober 2016 @ 17:35:25 #188
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165792754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:16 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Die komen in je takenoverzicht te staan. Net zoals de pakjes nu.
Mijn takenoverzicht is tot nu toe altijd leeg. Tenzij ik een pakje scan, dan komt er zo'n pakje tien minuten lang in te staan...

Hier is het wel nog niet verplicht scannen, maar mag het sinds deze week.
pi_165792838
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ook vanaf 22 november: depottijden voor (nu nog) een gedeelte van de wijken gaan naar 13.00 uur, ons gebied wordt als eerste aangepast. Gaat landelijk ingevoerd worden dat alle wijken pas vanaf 13.00 uur op depot liggen.
Lijkt me wel heel merkwaardig als dat landelijk gaat zijn. Sinds de vorige reorganisatie is mijn wijk eerder klaar dan daarvoor omdat ze vroeger beginnen met sorteren. Als mijn wijk dan nog 2,5 uur langer dan de huidige minimaal 2:30 gaat bivakkeren op een container ergens in het CVL lijkt me dan wel heel onlogisch :{
pi_165792949
Het levert hier nu wel een gedoe op, nu alles op 1 depot komt om 13.00. Mensen die op piekdagen gewoon 3 wijken krijgen en dan tot 18.00 of nog later bezig zijn, eentje die dus ineens een hele hoop tassen aantrof ivm zo'n PCL prijs en hulp nodig had... en met veel pijn en moeite konden ze er dan eentje vinden die nog kon helpen. En nu zijn er collega's die dus op de rem trappen en met name op zaterdag nog maar 1 wijk willen doen. Aangezien ze geen nieuwen aannemen.. zetten ze dan dus anderen onder druk om er nog meer bij te nemen. Ze willen geen zaterdagbezorgers meer. Hoorde ook al dat ze mensen die geen zaterdagen werken, willen gaan proberen te dwingen. Maar hoe ze dat voor elkaar willen krijgen bij mensen met een vast contract en die altijd al alleen doordeweeks werkten... ja misschien als ze hun uren niet meer halen, maar dan kunnen ze ook op een daldag iets erbij nemen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165793106
Dat het einde zaterdagbezorgers is hoorde ik ook al, maar alles om 13.00 afleveren lijkt mij niet echt nuttig. Hier is het officieel 11/13, maar in de praktijk is dat ong 9.30/11.30, meestal eerder.

Aan de andere kant, kieper maar lekker vol hoor die zaterdag, best een behoorlijk uurloon inmiddels..
pi_165793161
Hier mogen de chauffeurs het depot ook pas om 12.30 scannen. Eentje komt vaak toch al om 11.45 en dan blijft ie op het depot rondhangen, maar de anderen komen vaak pas rond 12.45 en zijn dan om 12.30 nog in de buurt aan het pauzeren :')
En dan is de post op daldagen vaak al voor 10 uur klaar om te gaan :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165793347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mij staat íe er nog steeds bij, maar ik denk dat het een foutje is. Want wij zijn niet bestelgebied Dordrecht. In Dordrecht is meen ik ook de pilot met de pakjes gestart, waaruit werkelijk geen enkel knelpunt naar voren is gekomen, als je de berichten moet geloven. Dus dat zal de reden zijn dat ze de proef met brieven scannen ook daar gaan doen, als daar blijkbaar allemaal van die volgzame vazallen rondlopen.
We hebben het vaak genoeg kenbaar gemaakt als er problemen zijn met het scannen. Ondertussen werkt het een stuk beter dan toen we met het scannen begonnen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 18:21:34 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165793385
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hebben ze pech! PostNL vindt duidelijk dat het zo hoort! ;)
Kom je me dan helpen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 18:23:24 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165793400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Lijkt me wel heel merkwaardig als dat landelijk gaat zijn. Sinds de vorige reorganisatie is mijn wijk eerder klaar dan daarvoor omdat ze vroeger beginnen met sorteren. Als mijn wijk dan nog 2,5 uur langer dan de huidige minimaal 2:30 gaat bivakkeren op een container ergens in het CVL lijkt me dan wel heel onlogisch :{
Heerlijk dat hier op dit moment nog een sorteerlocatie zit. Mooi de eerste wijk ophalen vanaf kantoor, zodat je nog iets aan de middag hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165793420
Niet dat ik laat lopen erg vind, zolang tl zijn bakkes maar houdt over 5 uur klaar zijn.
pi_165793670
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:24 schreef Yreal het volgende:
Niet dat ik laat lopen erg vind, zolang tl zijn bakkes maar houdt over 5 uur klaar zijn.
Nou, in de winter als het vroeger donker (en dus ook koud) wordt zou ik het niet prettig vinden om steevast tot na 18.00 uur te lopen. Ik loop nu gemiddeld 5 uur per dag, en ik vind het ook wel prettig als ik tussendoor even een pauze kan inlassen.

Ik denk dat PostNL zich met deze maatregel lelijk in de vingers gaat snijden als het inderdaad landelijk zou zijn (het is niet de eerste keer dat een TC een of andere lokale flauwekulmaatregel door je strot probeert te douwen met het kutsmoesje dat het landelijk beleid zou zijn). Ik denk dat veel postbezorgers dan afhaken, omdat er dan van de beloofde flexibiliteit niets meer overblijft. Want hoe gaat het straks met de studenten die 's middags nog een college hebben, huisvrouwen die om 15.00 uur thuis moeten zijn voor de kinderen, en degenen die nog een tweede baantje ernaast hebben om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen? Ik zie het gebeuren dat ze ontslag nemen en voor Sandd gaan lopen. Daar krijg je de post al 1 dag van tevoren aangeleverd zodat je op de dag zelf al om 8 uur 's morgens kunt gaan lopen. Okee, het betaalt slechter dan PostNL, maar je krijgt er wel een hoop flexibiliteit voor terug.

Ik zie trouwens niet in waarom de post pas zo laat zou moeten komen. De verst gelegen depots liggen op hooguit 15 km van het sorteerkantoor, de eerste wijken zijn al om 8.30 klaar (en de laatste rond 11.00 uur). En straks draaien die SMX'en en zijn de wijken ongetwijfeld nog weer veel eerder klaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165793743
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou, in de winter als het vroeger donker (en dus ook koud) wordt zou ik het niet prettig vinden om steevast tot na 18.00 uur te lopen. Ik loop nu gemiddeld 5 uur per dag, en ik vind het ook wel prettig als ik tussendoor even een pauze kan inlassen.

Ik denk dat PostNL zich met deze maatregel lelijk in de vingers gaat snijden als het inderdaad landelijk zou zijn (het is niet de eerste keer dat een TC een of andere lokale flauwekulmaatregel door je strot probeert te douwen met het kutsmoesje dat het landelijk beleid zou zijn). Ik denk dat veel postbezorgers dan afhaken, omdat er dan van de beloofde flexibiliteit niets meer overblijft. Want hoe gaat het straks met de studenten die 's middags nog een college hebben, huisvrouwen die om 15.00 uur thuis moeten zijn voor de kinderen, en degenen die nog een tweede baantje ernaast hebben om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen? Ik zie het gebeuren dat ze ontslag nemen en voor Sandd gaan lopen. Daar krijg je de post al 1 dag van tevoren aangeleverd zodat je op de dag zelf al om 8 uur 's morgens kunt gaan lopen. Okee, het betaalt slechter dan PostNL, maar je krijgt er wel een hoop flexibiliteit voor terug.

Ik zie trouwens niet in waarom de post pas zo laat zou moeten komen. De verst gelegen depots liggen op hooguit 15 km van het sorteerkantoor, de eerste wijken zijn al om 8.30 klaar (en de laatste rond 11.00 uur). En straks draaien die SMX'en en zijn de wijken ongetwijfeld nog weer veel eerder klaar.
Nee precies, ik die het ook relaxt hoor, tussendoor even koffie drinken bij oma enzo. Ik ben het er absoluut niet echt mee eens, maar je doet er niet zoveel aan. Op het depot is iedereen telkens weer overstuur om het een of ander. Weet je, ze doen maar. Ik loop lekker mijn rondjes en geniet van het weer. Het zal me allemaal wat. Ik heb de mazzel dat ik dit waarschijnlijk niet de rest van mijn leven doe.
pi_165793869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee precies, ik die het ook relaxt hoor, tussendoor even koffie drinken bij oma enzo. Ik ben het er absoluut niet echt mee eens, maar je doet er niet zoveel aan. Op het depot is iedereen telkens weer overstuur om het een of ander. Weet je, ze doen maar. Ik loop lekker mijn rondjes en geniet van het weer. Het zal me allemaal wat. Ik heb de mazzel dat ik dit waarschijnlijk niet de rest van mijn leven doe.
Ik heb geen idee of ik dit de rest van mijn leven moet doen, ik weet niet hoe oud ik word. Voor hetzelfde geld loop ik morgen onder de tram.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165793906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of ik dit de rest van mijn leven moet doen, ik weet niet hoe oud ik word. Voor hetzelfde geld loop ik morgen onder de tram.
Bedoelde dat ik tegen het einde van mijn studie aanloop. Dus ik heb nog hoop.

Maar ik ben als zijnde zaterdagbezorger nu definitief geschrapt van doordeweeks lopen :') . Dus ja, de betrokkenheid bij de organisatie zakt weer wat af. Al is het door de telefoon en fietsvergoeding wel interessant om 1 wijk te blijven lopen :P
pi_165794055
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heerlijk dat hier op dit moment nog een sorteerlocatie zit. Mooi de eerste wijk ophalen vanaf kantoor, zodat je nog iets aan de middag hebt.
Gelukkig is mijn wijk er nu rond 10:30. Alleen op heel rustige dagen geeft dat een gat tussen lopen en sorteren.
pi_165794969
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Het levert hier nu wel een gedoe op, nu alles op 1 depot komt om 13.00. Mensen die op piekdagen gewoon 3 wijken krijgen en dan tot 18.00 of nog later bezig zijn, eentje die dus ineens een hele hoop tassen aantrof ivm zo'n PCL prijs en hulp nodig had... en met veel pijn en moeite konden ze er dan eentje vinden die nog kon helpen. En nu zijn er collega's die dus op de rem trappen en met name op zaterdag nog maar 1 wijk willen doen. Aangezien ze geen nieuwen aannemen.. zetten ze dan dus anderen onder druk om er nog meer bij te nemen. Ze willen geen zaterdagbezorgers meer. H[b]oorde ook al dat ze mensen die geen zaterdagen werken, willen gaan proberen te dwingen.[/b] Maar hoe ze dat voor elkaar willen krijgen bij mensen met een vast contract en die altijd al alleen doordeweeks werkten... ja misschien als ze hun uren niet meer halen, maar dan kunnen ze ook op een daldag iets erbij nemen.
Typisch :') . Toen ik er nog werkte probeerden ze ook altijd een collega van me die jaren geleden bij aanpassing van haar contract (ze ging minder werken) had laten opnemen dat ze al haar uren op dinsdag, woensdag en donderdag ging maken te dwingen om tóch op zaterdag te gaan werken. Dat begon met dwingend vragen en eindigde met (juridische) dreigementen. Maar ja, als het zwart op wit in het contract staat dan heb je gewoon geen zaak als bedrijf zijnde. Uiteindelijk hebben ze haar uitgekocht.

Maar ook als het niet in je contract staat, gewoonterecht is vrij sterk in NL. Iemand zo maar dwingen op andere dagen te gaan werken dan gebruikelijk zal niet meevallen. Gewoon zeggen "Dat hebben we niet afgesproken, ik kan ook niet op die dag(en)." . Kans dat het bedrijf het echt gaat proberen af te dwingen via juridische weg is miniem. Ze zullen wel druk proberen te zetten met 'oncollegiaal', 'bedrijfsvoering verandert, dat vergt flexibiliteit van iedereen!' en misschien zelfs 'werkweigering!!1!!' etc. Maar goed, gewoon schouders ophalen, vriendelijk blijven en herhalen:'Dat was niet de afspraak, ik kan ook echt niet dan.'. :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2016 @ 19:52:27 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165795361
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:08 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Gelukkig is mijn wijk er nu rond 10:30. Alleen op heel rustige dagen geeft dat een gat tussen lopen en sorteren.
Lukt bij ons niet. Rond dat tijdstip zijn er geen busjes beschikbaar voor de depots dichtbij. Dan is het ophalen van de wijk op kantoor de beste optie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165802771
Hier werd zo'n twee maanden geleden ook verteld dat als je niet op zaterdag wil werken, je van je wijk zal worden afgehaald. Er zou dan iemand anders komen te lopen van dinsdag t/m zaterdag en jij mag dan invaller gaan spelen.
Vooralsnog is dit bij niemand daadwerkelijk gebeurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rafierafie op 06-10-2016 23:12:33 ]
pi_165802961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nog wel, omdat het nog om een pilot gaat. Als het een succes wordt (en zoals iedereen weet is elke pilot bij PostNL bij voorbaat al een belachelijk groot succes ;) ) worden het er vast meer.
Ik kan en wil bij voorbaat al niet meer op de oude manier werken! ^O^
Positief genoeg? Zou er nu een artikel over me in de volgende Dichtbij komen?
  donderdag 6 oktober 2016 @ 23:45:17 #206
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165803983
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 18:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heerlijk dat hier op dit moment nog een sorteerlocatie zit. Mooi de eerste wijk ophalen vanaf kantoor, zodat je nog iets aan de middag hebt.
Op het depot hier direct bij de sorteerlocatie (zelfde pand) gaan er ook wijken naar 13.00 uur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 07-10-2016 00:10:29 ]
pi_165807286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 23:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Op het depot hier direct bij de sorteerlocatie (zelfde pand) gaan er ook wijken naar 13.00 uur.
Het valt nog niet mee om genoeg trouwe bezorgers weg te jagen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:50:09 #208
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_165807433
Bij mij zeurden ze of ik aub een bepaalde supergrote wijk wilde doen op zaterdag. Ik werk vast ook op zaterdag en aangezien ik er vlakbij woon en de post net na tien uur op
het depot aangeleverd wordt, wilde ik het wel doen.

Heb die wijk een paar maanden gelopen. En ineens werd ik eraf gehaald. Zonder enige uitleg en zonder overleg. Waarom? Omdat iemand op zaterdag wilde werken en in mijn dorp wilde lopen.

Nu ben ik op "flexibel" gezet op zaterdag en kom ik niet meer aan mijn uren.

Ik wordt continue gepasseerd en eigenlijk begin ik daar flink van te balen.


Gisteren weer met die fleecejacks. Ik ben de enige die hem besteld heeft en niet gekregen heeft. Kan ik er weer achterheen. En er wordt niet op mail gereageerd.

En zo zijn er nog wat dingen.
Vakanties die afgekeurd worden zodat ik die uren kwijt was per 1 juli enz. Enz.
pi_165808063
Zal mij ook benieuwen hoe het straks gaat met verlof aanvragen voor komend jaar. Steeds meer collega's vragen dan meteen maar lukraak enorm veel zaterdagen vrij, en krijgen die dan ook. Om te voorkomen dat een latere aanvraag afgewezen wordt dus maar gewoon een hoop vrije dagen zeker stellen. Dat zorgt voor enorm veel druk op de mensen die dan nog wel op zaterdag lopen en als die dan een keer een vrije zaterdag aanvragen wordt dat steevast afgewezen, waarschijnlijk omdat pietje en truusje dus alweer vrij hebben. En sommige van deze collega's trekken de vrije dagen gewoon weer in als ze besluiten dat ze niets gaan doen. In mijn ogen is dit niet hoe je om hoort te gaan met verlof nemen, maar uit noodzaak ga ik dit voor komend jaar ook maar proberen. Anders ben ik weer de lul als ik eens besluit een dagje uit te willen plannen. Zul je net zien dat ze het bij mij dan niet accepteren :P of gewoon nu helemaal niet meer omdat het dus idd niet zo hoort.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165810116
Kom ik aan op mijn depot, pak de tas, en zie een pakket voor een straat die niet in mij looproute staat.
Mwa, geen probleem, het is een heel klein dorp, er zijn slechts 2 van de 14 straten die ik niet loop.
Kijk de inhoud verder na, nog 4 pakjes die niet voor mijn dorp zijn.
Ik haal ze er uit om de briefstukken na te checken. Wat vervolgens ook niet klopte.

Hebben ze de verkeerde tas geleverd :{
Tas vol met post die altijd met de auto word gedaan.

Gebeld, zou onderzocht worden.
Na 30 minuten maar naar huis gegaan (is toch maar 1 minuut fietsen :P ) omdat het toch best wel koud is.

Heb nog steeds geen bericht gekregen.
pi_165810355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij mij zeurden ze of ik aub een bepaalde supergrote wijk wilde doen op zaterdag. Ik werk vast ook op zaterdag en aangezien ik er vlakbij woon en de post net na tien uur op
het depot aangeleverd wordt, wilde ik het wel doen.

Heb die wijk een paar maanden gelopen. En ineens werd ik eraf gehaald. Zonder enige uitleg en zonder overleg. Waarom? Omdat iemand op zaterdag wilde werken en in mijn dorp wilde lopen.

Nu ben ik op "flexibel" gezet op zaterdag en kom ik niet meer aan mijn uren.

Ik wordt continue gepasseerd en eigenlijk begin ik daar flink van te balen.

Gisteren weer met die fleecejacks. Ik ben de enige die hem besteld heeft en niet gekregen heeft. Kan ik er weer achterheen. En er wordt niet op mail gereageerd.

En zo zijn er nog wat dingen.
Vakanties die afgekeurd worden zodat ik die uren kwijt was per 1 juli enz. Enz.
Herkenbaar, het werd met de week asocialer. En dan nog de manier waaróp; alsof ze je uit liefdadigheid aan het werk houden. Nou, dank je de koekoek 😏
pi_165810580
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Zal mij ook benieuwen hoe het straks gaat met verlof aanvragen voor komend jaar. Steeds meer collega's vragen dan meteen maar lukraak enorm veel zaterdagen vrij, en krijgen die dan ook. Om te voorkomen dat een latere aanvraag afgewezen wordt dus maar gewoon een hoop vrije dagen zeker stellen. Dat zorgt voor enorm veel druk op de mensen die dan nog wel op zaterdag lopen en als die dan een keer een vrije zaterdag aanvragen wordt dat steevast afgewezen, waarschijnlijk omdat pietje en truusje dus alweer vrij hebben. En sommige van deze collega's trekken de vrije dagen gewoon weer in als ze besluiten dat ze niets gaan doen. In mijn ogen is dit niet hoe je om hoort te gaan met verlof nemen, maar uit noodzaak ga ik dit voor komend jaar ook maar proberen. Anders ben ik weer de lul als ik eens besluit een dagje uit te willen plannen. Zul je net zien dat ze het bij mij dan niet accepteren :P of gewoon nu helemaal niet meer omdat het dus idd niet zo hoort.
Bij ons mag je, buiten zaterdagen die gewoon in je vakantie vallen, nog 3 zaterdagen verlof aanvragen zodra het weer kan voor het komend jaar. Op zich wel zo eerlijk en zo gaat het hier al een paar jaar.
Voor overige zaterdagen moet je dan gedurende het jaar gewoon mazzel hebben dat er nog niet zoveel anderen zijn die die dag al vrij hebben
pi_165814644
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons mag je, buiten zaterdagen die gewoon in je vakantie vallen, nog 3 zaterdagen verlof aanvragen zodra het weer kan voor het komend jaar. Op zich wel zo eerlijk en zo gaat het hier al een paar jaar.
Voor overige zaterdagen moet je dan gedurende het jaar gewoon mazzel hebben dat er nog niet zoveel anderen zijn die die dag al vrij hebben
Daar is niks eerlijk aan. Dat is gewoon de makkelijkste weg kiezen van het bedrijf. Juridisch geen enkele grond voor om het zo te regelen.
pi_165815217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:02 schreef lololo het volgende:

[..]

Daar is niks eerlijk aan. Dat is gewoon de makkelijkste weg kiezen van het bedrijf. Juridisch geen enkele grond voor om het zo te regelen.
Jammer dat het bittere noodzaak is geworden, deze pik-in-het-is-wintermentaliteit. Maar wat moet je anders, na een aantal jaar achter het net te hebben gevist? Betekent voor nieuwelingen en anderen die er niet op tijd bij zijn geweest dat ze op zaterdagen helaas alleen 'recht' hebben op overuren. Zo gaat dat.
pi_165816209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 18:02 schreef lololo het volgende:

[..]

Daar is niks eerlijk aan. Dat is gewoon de makkelijkste weg kiezen van het bedrijf. Juridisch geen enkele grond voor om het zo te regelen.
wat is het probleem precies? je kan alsnog vrij vragen voor andere zaterdagen, alleen niet al in november. Ik vind dat een prima systeem.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2016 @ 19:37:13 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165816657
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Zal mij ook benieuwen hoe het straks gaat met verlof aanvragen voor komend jaar. Steeds meer collega's vragen dan meteen maar lukraak enorm veel zaterdagen vrij, en krijgen die dan ook. Om te voorkomen dat een latere aanvraag afgewezen wordt dus maar gewoon een hoop vrije dagen zeker stellen. Dat zorgt voor enorm veel druk op de mensen die dan nog wel op zaterdag lopen en als die dan een keer een vrije zaterdag aanvragen wordt dat steevast afgewezen, waarschijnlijk omdat pietje en truusje dus alweer vrij hebben. En sommige van deze collega's trekken de vrije dagen gewoon weer in als ze besluiten dat ze niets gaan doen. In mijn ogen is dit niet hoe je om hoort te gaan met verlof nemen, maar uit noodzaak ga ik dit voor komend jaar ook maar proberen. Anders ben ik weer de lul als ik eens besluit een dagje uit te willen plannen. Zul je net zien dat ze het bij mij dan niet accepteren :P of gewoon nu helemaal niet meer omdat het dus idd niet zo hoort.
Dat is niet een handig systeem. Aanvragen voor volgend jaar zouden zodanig behandeld moeten worden dat iedereen een gelijke kans krijgt om vrij te vragen en als er voor een dag te veel aanvragen liggen dan is het handig om dit op voorhand al op te lossen. Daarnaast dient het zodanig te zijn dat je op voorhand een latere aanvraag toch nog kunt honoreren door voor iedere dag toch nog een kleine marge aan te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:31:43 #218
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165822194
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

wat is het probleem precies? je kan alsnog vrij vragen voor andere zaterdagen, alleen niet al in november. Ik vind dat een prima systeem.
Dat 'het kan nog niet in november' geen geldige reden is om een verlofaanvraag af te wijzen.
pi_165823374
quote:
Enige is dat met Mijn Werk alleen de codes van de depots zichtbaar zijn waar je rond die datum loopt, terwijl het bij mij af en toe voorkomt dat ik een wijk naar een ander depot stuur dan het normale, omdat dit sneller is. Die codes moet je dan weer apart opvragen.
Dan ben je onhandig bezig. Je kunt, als je toch vraagt om de post naar een ander depot te sturen, meteen even vragen wat de code van dat depot is. Gaat in een moeite door.
pi_165823537
quote:
Kom je me dan helpen?
Kom kom,. zo moeilijk is het niet (zo'n fietsenrek). Waar heb je precies hulp bij nodig?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:30:00 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165823645
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:19 schreef blijevis het volgende:

[..]

Dan ben je onhandig bezig. Je kunt, als je toch vraagt om de post naar een ander depot te sturen, meteen even vragen wat de code van dat depot is. Gaat in een moeite door.
Dat naar een ander depot sturen doe ik eigenhandig of het gaat na een melding aan de postverdeler. Die codes vraag ik idd op bij een TC
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:26 schreef blijevis het volgende:

[..]

Kom kom,. zo moeilijk is het niet (zo'n fietsenrek). Waar heb je precies hulp bij nodig?
Bij het bezorgen van de pakketten :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165823765
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat naar een ander depot sturen doe ik eigenhandig of het gaat na een melding aan de postverdeler. Die codes vraag ik idd op bij een TC

[..]

Bij het bezorgen van de pakketten :+
Vind je het moeilijker om pakketten te bezorgen met een fietsenrek dan zonder?
En waarom dan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:42:08 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165824016
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:34 schreef blijevis het volgende:

[..]

Vind je het moeilijker om pakketten te bezorgen met een fietsenrek dan zonder?
En waarom dan?
Het fietst heel anders. Ben gewend aan een fiets zonder en zeker voor de langere afstanden is dat voor mij iig prettiger. Per werkdag tik ik dan ook vaak de 25 fietskilometers aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165824447
Hier heeft nu bijna iedereen zo'n karretje achter aan de fiets hangen. Dat lijkt mij dan weer niks :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165824460
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het fietst heel anders. Ben gewend aan een fiets zonder en zeker voor de langere afstanden is dat voor mij iig prettiger. Per werkdag tik ik dan ook vaak de 25 fietskilometers aan.
Een fietsenrek dat meedraait met het stuur fietst inderdaad anders.
Een fietsenrek dat op het frame is gemonteerd (en dus niet meedraait) fietst (naar mijn mening) niet anders. Misschien zou je dat laatste eens kunnen proberen.
Zelf vind ik zo'n rek erg handig, niet alleen bij het bezorgen van post maar ook bij het bezorgen van kranten. Bijkomend voordeel van zo'n rekje bij het bezorgen van kranten is dat je de lading evenwichtiger kunt verdelen over de voor- en achterkant van de fiets waardoor die niet gaat steigeren als je veel lading hebt.
pi_165827890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat 'het kan nog niet in november' geen geldige reden is om een verlofaanvraag af te wijzen.
O dát vind ik wel zo eerlijk, anders zijn straks (bv) de zaterdagen al op voordat anderen ook de kans hebben gekregen verlof aan te vragen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 10:04:09 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165828353
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 09:06 schreef diesnelle het volgende:

[..]

O dát vind ik wel zo eerlijk, anders zijn straks (bv) de zaterdagen al op voordat anderen ook de kans hebben gekregen verlof aan te vragen.
Dus als je pak 'em beet al in april weet dat je graag op wintersport wilt in de eerste twee weken van januari is het eerlijker dat je pas in december kunt gaan vrijvragen en zo wellicht helemaal niet op vakantie kunt omdat er nergens nog plek in de herberg is of de planner willekeurig graag liever anderen vrij wil geven?

Of geldt vanaf december wel wie het eerst komt, het eerst maalt? Waarom dan opeens wel? En dat is dan eerlijk naar de mensen die aan het begin van het jaar vrij willen ten opzichte van mensen die pas in de zomer echt vrij moeten hebben?

En nogmaals, het gaat er niet eens om of het eerlijk is of niet. Wat PostNL doet, mag gewoon niet. Punt. 'Het kan nog niet in november' is geen zwaarwichtige reden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 08-10-2016 10:11:00 ]
pi_165828702
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 10:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dus als je pak 'em beet al in april weet dat je graag op wintersport wilt in de eerste twee weken van januari is het eerlijker dat je pas in december kunt gaan vrijvragen en zo wellicht helemaal niet op vakantie kunt omdat er nergens nog plek in de herberg is of de planner willekeurig graag liever anderen vrij wil geven?

Of geldt vanaf december wel wie het eerst komt, het eerst maalt? Waarom dan opeens wel? En dat is dan eerlijk naar de mensen die aan het begin van het jaar vrij willen ten opzichte van mensen die pas in de zomer echt vrij moeten hebben?

En nogmaals, het gaat er niet eens om of het eerlijk is of niet. Wat PostNL doet, mag gewoon niet. Punt. 'Het kan nog niet in november' is geen zwaarwichtige reden.
Het gaat er meer om dat je anders dus inderdaad mensen krijgt die gewoon zomaar lukraak 15 zaterdagen aankruisen of zo, waardoor anderen nauwelijks meer een zaterdag vrij kunnen krijgen. Dat is gewoon irritant, Dus ik vind het een prima regel. Interesseert mij weinig of het wel of het wel of niet mag. Mensen die in januari vrij willen hebben daar eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Kan eigenlijk altijd wel.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 10:59:33 #229
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165828802
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 10:46 schreef gelestipjes het volgende:
Mensen die in januari vrij willen hebben daar eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Kan eigenlijk altijd wel.
In jouw ideale wereld misschien wel, in die van mij niet afgelopen januari. Ergens in oktober vrij gevraagd voor een belangrijke wedstrijd op zaterdag in januari. ,,Kan niet, het systeem kan dat niet goedkeuren". Toen de boel openging, zo snel mogelijk opnieuw vrij gevraagd. ,,Kan niet, al te veel mensen vrij." :{

En dat 'vijftien zaterdagen aankruisen' is natuurlijk een gevalletje oorzaak/gevolg. Als je als bedrijf meedeelt dat je alleen in december 'zekerheid' kunt hebben over vrij krijgen en dat je voor de rest van het godganse jaar gewoon aan de goden overgeleverd bent, worden mensen gedwongen tot dit soort acties. Ieder voor zich, pakken wat je pakken kunt, is het logische gevolg van het wanbeleid dat PostNL voert. En dat wordt alleen nog maar erger als je die depottijden steeds verder naar achteren schuift. Dan kunnen mensen niet eens meer een wijk erbij lopen, zelfs al zouden ze nog willen. En die bereidheid is al veel te laag. Zat mensen die niet te porren zijn voor extra werk, maar wel verwachten dat anderen hun vrije dagen voor ze oplossen. Lekker collegiaal hoor.

[ Bericht 17% gewijzigd door Zelva op 08-10-2016 11:13:04 ]
pi_165828964
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 10:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

In jouw ideale wereld misschien wel, in die van mij niet afgelopen januari. Ergens in oktober vrij gevraagd voor een belangrijke wedstrijd op zaterdag in januari. ,,Kan niet, het systeem kan dat niet goedkeuren". Toen de boel openging, zo snel mogelijk opnieuw vrij gevraagd. ,,Kan niet, al te veel mensen vrij." :{

En dat 'vijftien zaterdagen aankruisen' is natuurlijk een gevalletje oorzaak/gevolg. Als je als bedrijf meedeelt dat je alleen in december 'zekerheid' kunt hebben over vrij krijgen en dat je voor de rest van het godganse jaar gewoon aan de goden overgeleverd bent, worden mensen gedwongen tot dit soort acties. Ieder voor zich, pakken wat je pakken kunt, is het logische gevolg van het wanbeleid dat PostNL voert. En dat wordt alleen nog maar erger als je die depottijden steeds verder naar achter schuift. Dan kunnen mensen niet eens meer een wijk erbij lopen, zelfs al zouden ze nog willen. En die bereidheid is al veel te laag. Zat mensen die niet te porren zijn voor extra werk, maar wel verwachten dat anderen hun vrije dagen voor ze oplossen. Lekker collegiaal hoor.
Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar. Als er teveel mensen vrij hebben gevraagd voor die dag wordt er eerst gekeken of er onderling wat geregeld kan worden, en anders gaat het per loting, dus iedereen heeft dan gewoon evenveel kans.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 11:16:37 #231
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165828979
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar. Als er teveel mensen vrij hebben gevraagd voor die dag wordt er eerst gekeken of er onderling wat geregeld kan worden, en anders gaat het per loting, dus iedereen heeft dan gewoon evenveel kans.
Welke lijst? Die hebben we hier niet. Verlofaanvragen, ook die in december, gaan gewoon via MijnWerk en worden dan op volgorde afgehandeld.
pi_165828996
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

Welke lijst? Die hebben we hier niet. Verlofaanvragen, ook die in december, gaan gewoon via MijnWerk en worden dan op volgorde afgehandeld.
bij ons nog niet. Komend jaar voor het eerst.
pi_165829043
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar.
Misschien dat er in totaal voor die dag teveel aanvragen waren en dat de planner een keuze heeft gemaakt (of geloot of wat dan ook), en dat de keus daarbij dan niet op Zelva gevallen is :X

Als er echt wat is, of je wil inderdaad in januari of zo op vakantie, dan is er hier bij ons vaak in persoonlijk overleg met een planner al wel het eea mogelijk. Dat is dan wel een uitzondering natuurlijk dus dan moet er wel echt een goede reden zijn. Anders breken ze hun eigen systeem met het tegelijk indienen weer af ;) al is januari hier eigenlijk altijd een extreem rustige maand qua verlof. Het is vooral een probleem anders rondom de schoolvakanties, dus dat moet dan wel echt op dat vastgestelde moment geregeld worden.

Alhoewel ja begin januari valt natuurlijk nog wel eens binnen de schoolvakantie. Dat is hier dan idd vaak niet meer mogelijk... of niet meer.. in de kerstvakantie mag je meestal sowieso geen verlof hier ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 11:30:16 #234
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165829142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Misschien dat er in totaal voor die dag teveel aanvragen waren en dat de planner een keuze heeft gemaakt (of geloot of wat dan ook), en dat de keus daarbij dan niet op Zelva gevallen is :X
Nee, die verlofaanvragen worden gewoon in volgorde afgehandeld. Dus als Pietje en Klaasje systeemmatig (lees: ze waren vroeger wakker of zo) net iets eerder verlof hebben aangevraagd, dan staan die boven de verlofaanvraag van Zelvaatje. De planner keurt die van Pietje en Klaasje dan goed, want er heeft nog niemand vrij gevraagd, dus dat kan. Dan komt de verlofaanvraag van Zelvaatje aan de beurt. Die wordt afgekeurd omdat Pietje en Klaasje al vrij hebben. Dat Zelvaatje in oktober al heeft vrij gevraagd, is irrelevant.

Je denkt toch niet serieus dat de planner eerst alle verlofaanvragen in Salesforce gaat openen, handmatig gaat noteren wie wanneer vrij wil hebben om afwegingen te maken en dan die aanvragen allemaal nog een keer gaat openen om ze te kunnen afwijzen/goedkeuren?
pi_165829246
Hier bekijken ze binnen het team wel alles naast elkaar.
Om zo extreem veel mensen gaat dat nu ook weer niet, maar ik weet niet hoe dat daar is ;)
Volgens mij kunnen ze zo een uitdraai maken van de aanvragen. Met die lijst moesten ze ook alles naast elkaar leggen, of iig dat deden ze hier wel. Soms gingen ze dan in gesprek met een paar bezorgers of er wat te schuiven viel, maar hier wordt meestal alles wel goedgekeurd. Duurt ook wel een tijdje voordat alles beoordeeld is, dus daar wordt wel echt tijd aan besteed.

Kan goed zijn dat ze er op een andere vestiging anders mee om gaan natuurlijk, dat is wel ruk dan. Zo zou het niet moeten werken :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_165829304
Mijn verlof is eigenlijk bijna altijd wel afgekeurd :')
pi_165829414
Het zal voor een groot deel wel aan je TC/planner/team liggen. Als je in een team zit waarbij iedereen nog wel bereid is wat voor een ander te doen is vrij krijgen meestal niet zo'n groot probleem.
Als je een lakse TC/planner hebt, dan is de kans groot dat ze uit gemakzucht je verlof maar afkeuren, want stel je voor dat ze zich eens een beetje zouden moeten inspannen dan om de planning nog rond te krijgen.
Maar goed, het zal dus allemaal weer per vestiging verschillen, momenteel kunnen we hier vrijwel geen verlof krijgen, maar over het algemeen is het niet zo'n probleem
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 oktober 2016 @ 15:48:25 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165832750
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:59 schreef blijevis het volgende:

[..]

Een fietsenrek dat meedraait met het stuur fietst inderdaad anders.
Een fietsenrek dat op het frame is gemonteerd (en dus niet meedraait) fietst (naar mijn mening) niet anders. Misschien zou je dat laatste eens kunnen proberen.
Zelf vind ik zo'n rek erg handig, niet alleen bij het bezorgen van post maar ook bij het bezorgen van kranten. Bijkomend voordeel van zo'n rekje bij het bezorgen van kranten is dat je de lading evenwichtiger kunt verdelen over de voor- en achterkant van de fiets waardoor die niet gaat steigeren als je veel lading hebt.
Van stijgeren nooit last gehad. Ook niet nadat ik het ding vandaag weer volgeladen had. Genoeg mee om een volledige wijk te doen en een beetje. Daarna nog naar het depot geweest voor ronde 2. Dat was een relatief kort rondje waar wel veel HAH in zat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165868728
Een mooi staaltje van PostNL logica:

In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.

Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
  maandag 10 oktober 2016 @ 11:01:13 #240
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_165868951
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:

We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog. :')
pi_165869848
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:

We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog. :')
Volgens PostNL leidt de tariefsverhoging weliswaar tot een verdere volumedaling, maar wordt deze meer dan gecompenseerd door de prijsstijging. Maar hoe is dat bepaald? Ze weten immers niet hoeveel het volume gedaald zou zijn als de prijzen gelijk waren gebleven. Zeker omdat die gestegen tarieven in principe alleen gelden voor particulieren en wat kleinere zakelijke klanten die een frankeermachine gebruiken. Bij de echt grote klanten komen de prijzen (neem ik aan) tot stand dmv onderhandelingen.

Maar toch, 78 cent. Ik kan me nog wel herinneren dat het basistarief 80 (gulden)cent was.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165870058
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:

Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
Dat kom wel vaker voor. Ook wel eens het omgekeerde gehad van 5 tekort naar 10 tekort elke week :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 oktober 2016 @ 14:50:12 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165873451
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:

- knip -

Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
Heb er ook een wijk bij zitten die 150 setjes te veel heeft, terwijl die eerst slechts een tiental te veel had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165873531
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:

In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.

Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
_O- :') |:( 8)7
pi_165874168
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:

In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.

Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
:')
pi_165875100
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:

We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog. :')
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:

We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog. :')
De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.

Pakketjes versturen (booming) blijft dus wel even duur.
pi_165875133
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:

In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.

Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
Dat heeft niks met 'logica' te maken maar gewoon met fout doorgeven/uitvoeren ergens in de pijplijn :P . Was bij ons op een gegeven moment ook zo erg dat mensen geen wijzigingen meer door wilden geven in looproutes, HAH-aantallen ed. Het risico dat het fout ging en je weer maaaaaanden mocht wachten op een correctie werd gewoon te groot geacht :')
pi_165875672
Iedereen een fijne wereldpostdag gehad gisteren?
Ik heb het zelf thuis met mijn familie gevierd dit jaar. Ik heb de brievenbus versierd met postzegels (niet teveel natuurlijk... zijn zo duur geworden), heb de bonusfolder aan iedereen voorgelezen (folders horen er ook bij), het liedje van Pieter Post gezongen en het postdiner was geweldig.
En alle cadeautjes waren natuurlijk in de vorm van brievenbuspakjes.
pi_165875710
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:52 schreef lololo het volgende:

[..]

[..]

De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.

Pakketjes versturen (booming) blijft dus wel even duur.
Dat geld alleen voor belstukken en briefpakjes met track & trace. Wie een brievenbuspakje ZONDER track & trace wil sturen, is wel duurder uit.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165875732
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:55 schreef lololo het volgende:

[..]

Dat heeft niks met 'logica' te maken maar gewoon met fout doorgeven/uitvoeren ergens in de pijplijn :P . Was bij ons op een gegeven moment ook zo erg dat mensen geen wijzigingen meer door wilden geven in looproutes, HAH-aantallen ed. Het risico dat het fout ging en je weer maaaaaanden mocht wachten op een correctie werd gewoon te groot geacht :')
Dat is hier niet anders. Veel wijken komen hier verkeerd uit de machine, maar de meeste postbezorgers laten het maar zo en sorteren de post opnieuw op het depot. Het doorgeven van wijzigingen kost maanden en de kans is groot dat de puinhoop alleen maar erger wordt. Volgens mij zit daar iemand achter de computer die er zeker van wil zijn dat hij niet overcompleet raakt en zodoende zijn eigen werkgelegenheid verschaft. Want als alle wijken foutloos uit de machine komen is hij overbodig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 oktober 2016 @ 17:36:56 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165875737
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:31 schreef Rafierafie het volgende:
Iedereen een fijne wereldpostdag gehad gisteren?
Ik heb het zelf thuis met mijn familie gevierd dit jaar. Ik heb de brievenbus versierd met postzegels (niet teveel natuurlijk... zijn zo duur geworden), heb de bonusfolder aan iedereen voorgelezen (folders horen er ook bij), het liedje van Pieter Post gezongen en het postdiner was geweldig.
En alle cadeautjes waren natuurlijk in de vorm van brievenbuspakjes.
Uiteraard. Slingers opgehangen, taart gehad en nog een biertje erop genomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165876213
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is hier niet anders. Veel wijken komen hier verkeerd uit de machine, maar de meeste postbezorgers laten het maar zo en sorteren de post opnieuw op het depot. Het doorgeven van wijzigingen kost maanden en de kans is groot dat de puinhoop alleen maar erger wordt. Volgens mij zit daar iemand achter de computer die er zeker van wil zijn dat hij niet overcompleet raakt en zodoende zijn eigen werkgelegenheid verschaft. Want als alle wijken foutloos uit de machine komen is hij overbodig.
Dat is eigenlijk het echte euvel. Dat er eens in de zoveel tijd eens iets verkeerd ingevoerd wordt, a la. Maar dat je er dan vervolgens maanden last van hebt, dat is het ergste.

Overigens was niet alles wat 'mis' ging ook het resultaat van fout invoeren. Soms wilde een postbezorger gewoon écht dat de zetvolgorde van vak X werd omgedraaid, werd dat netjes doorgegeven en uitgevoerd maar ging de voorbereider vervolgens zelf dat vak weer op de oude manier zetten, in de veronderstelling dat er weer eens iets fout was gegaan.

Postbezorger denkt dan dat de wijziging nog niet doorgegeven is en klaagt op gegeven moment bij TC, die krijgt te horen dat het wel al doorgevoerd is, koppelt terug aan PB dat het nu toch echt goed moet zijn, PB komt de week erop de stoom uit de oren omdat het nog stééds niet doorgegeven is, valt TC weer lastig, die weer pissig etc etc. _O-

Om dat soort zaken te voorkomen ben ik op een gegeven moment gewoon maar 'blind' de volgorde van de machine aan gaan houden. Al stond het voor mijn gevoel nog zo onlogisch: zoals de machine het uitspuugt, zo gaat het in de tas. Wat natuurlijk in het geval van een echte screw up weer tot woede leidde bij de bezorger. Eigenlijk kan je het dus nooit goed doen :+
pi_165876560
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Uiteraard. Slingers opgehangen, taart gehad en nog een biertje erop genomen.
Wij hebben liedjes gezongen rond de boom vol met kaarten en briefpost.
Heerlijk diner gehad van spulletjes uit het jaarlijkse Postpakket!
pi_165876907
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 18:25 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Wij hebben liedjes gezongen rond de boom vol met kaarten en briefpost.
Heerlijk diner gehad van spulletjes uit het jaarlijkse Postpakket!
Hier een vreugdevuur gemaakt van de vijf jaar opgespaarde post!
pi_165879214
Hallo! Had mijn vraag al ergens anders gesteld, maar werd doorverwezen naar dit topic. Bij deze dan mijn vraag!

Ik zal graag een pakketje willen verzenden naar India met wat typische Nederlandse lekkernijen (pepernoten, stroopwafels, drop etc) en een flesje shampoo. Dit kan via postnl en onder de 2kg heb ik dan CN22 formulier nodig. Hierop moet je echter aangeven wat er in het pakket zit. Volgens de postnl site mogen er officieel geen ''suikergoed'' geïmporteerd worden, maar heb vaak gehoord dat mensen dit soort dingen opsturen. Wat/hoe kan ik dit het beste aangeven? Weet dus niet of ze moeilijk doen als er candy of cookies op het formulier staat.

En er zijn maar velden voor 5 artikelen. Moet ik dan dingen samenvoegen (pepernoten en stroopwafels samen koekjes noemen bijvb).

Alvast bedankt
Piet
pi_165882750
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:08 schreef piet19 het volgende:
Hallo! Had mijn vraag al ergens anders gesteld, maar werd doorverwezen naar dit topic. Bij deze dan mijn vraag!

Ik zal graag een pakketje willen verzenden naar India met wat typische Nederlandse lekkernijen (pepernoten, stroopwafels, drop etc) en een flesje shampoo. Dit kan via postnl en onder de 2kg heb ik dan CN22 formulier nodig. Hierop moet je echter aangeven wat er in het pakket zit. Volgens de postnl site mogen er officieel geen ''suikergoed'' geïmporteerd worden, maar heb vaak gehoord dat mensen dit soort dingen opsturen. Wat/hoe kan ik dit het beste aangeven? Weet dus niet of ze moeilijk doen als er candy of cookies op het formulier staat.

En er zijn maar velden voor 5 artikelen. Moet ik dan dingen samenvoegen (pepernoten en stroopwafels samen koekjes noemen bijvb).

Alvast bedankt
Piet
Wat dacht je van "gifts"?
pi_165888313
Op het formulier moet je al aangeven of het gift/documenten/handelswaar etc zijn. Daaronder vragen ze om specificaties.
pi_165888334
Ik heb weleens naar Amerika naar kennissen iets verstuurd. En dan noemde ik het gewoon "Candy" al naar gelang wat er in zat. Ik nam in ieder geval een algemene benaming.

Gaf het ook als "gift" op en ik moest de waarde aangeven. Ik zorgde ervoor onder de ongeveer $20 te blijven, zodat de ontvangers niet ineens alsnog aan de deur moesten betalen. (Al had ik het als gift opgegeven.. je weet maar niet)
pi_165897158
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:52 schreef lololo het volgende:
De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.
Toch wel humor, er wordt al jaren geroepen dat het geld kost maar de synergievoordelen worden niet benoemd,,,
quote:
Stand-alone UPD-bedrijf
Tot slot is gekeken of verzorging van de UPD door een stand-alone-bedrijf een alternatief zou
kunnen vormen voor de huidige situatie. Het antwoord hierop is duidelijk ontkennend. De kosten
van verzorging van de UPD door een stand-alone-bedrijf liggen ¤ [bedrijfsvertrouwelijk] per jaar
hoger dan de kosten in een geïntegreerd bedrijf. Deze hogere kosten zijn in belangrijke mate het
resultaat van het verlies aan synergie-effecten tussen de UPD en de niet-UPD. Door samenvoeging
van UPD-post en niet-UPD-post in een geïntegreerd bedrijf worden schaalvoordelen gerealiseerd.
Deze schaalvoordelen leveren kostenbesparingen op voor zowel de UPD-diensten als de nietUPD-diensten.
Vertaald naar prijs van de verschillende producten in de UPD betekent de
verzorging van de UPD door een stand-alone-bedrijf een stijging van circa 20% in vergelijking met
verzorging van de UPD in een geïntegreerd bedrijf. Deze stijging is uitsluitend ter dekking van de
meerkosten van een stand-alone UPD-bedrijf en komt aanvullend op de eerder genoemde jaarlijkse
tariefstijgingen (CPI) en opslag bij (on)gewijzigde UPD verplichting.
Verder is van belang te beseffen dat een stand-alone UPD-bedrijf niet van scratch ontstaat en dat
er aanzienlijke investeringen gemaakt moeten worden om zo’n bedrijf op te zetten. Tenslotte kan
niet worden gegarandeerd dat dit bedrijf alle UPD-volumes kan verzorgen; ook PostNL zou UPDproducten
blijven aanbieden ook al zou zij de UPD-verplichting niet langer hebben. Het stand-alone
UPD-bedrijf betreft dus vooral een (theoretische) gedachtenexercitie.
https://www.google.nl/url(...)L7BIIkZcgMe5F1W2muGA

Wordt er direct winst mee gemaakt? Neuh, maar het draagt indirect wel degelijk bij aan de winst van het gehele bedrijf, doordat er vaste kosten mee worden afgedekt die er anders ook waren. Ik ben dan ook niet zo onder de indruk van de krokodillentranen van PostNL over noodzakelijke kostenreductie (en ik als simpele bezorger maar weer tijd moet inleveren, ook al staat deze al te krap..)
pi_165904116
Gemeenten mogen voortaan paspoorten thuisbezorgen
quote:
Burgers zitten te wachten op thuisbezorging, omdat het hen een rit naar het gemeentehuis scheelt en gemakkelijker te combineren is met werk. Wel zijn ze bezorgd dat hun persoonsgegevens in verkeerde handen vallen. De thuisbezorging gebeurt onder meer door het gespecialiseerde bedrijf AMP Logistics. Zijn medewerkers zijn gescreend met een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en het tekenen van een integriteitsverklaring, bevestigt Rademaker van Binnenlandse Zaken. Ook andere bedrijven die reisdocumenten gaan bezorgen 'bewaren de reisdocumenten in een deugdelijke, inbraakvertragende en brandwerende voorziening', luidt een andere eis van minister Plasterk.
Helaas wordt dit dus geen extra scandienst voor postbezorgers. Jammer! Ik zag alweer kansen.
Sarcasme uit
pi_165906850
Even een vraagje. Hoeveel mag er eigenlijk qua procenten op een daldag maximaal ingehouden worden ten opzichte van een piekdag zonder hah?
Ik heb een wijk nl waar een uur en vijf minuten voor staat op een piekdag zonder hah (zowel dinsdag als donderdag) en op een daldag krijg ik er maar 25 minuten voor.

Er wordt dus meer dan 60% ingehouden qua tijd. De tien minuten a een kwartier die ik altijd extra nodig heb, krijg ik wel altijd goedgekeurd.

Maar ik dacht dat er maar maximaal 40% ingehouden mocht worden? Die tijd zou dan ook ongeveer kloppen, want ik doe er gemiddeld 35 minuten over op een daldag.
pi_165908960
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Hoeveel mag er eigenlijk qua procenten op een daldag maximaal ingehouden worden ten opzichte van een piekdag zonder hah?
Ik heb een wijk nl waar een uur en vijf minuten voor staat op een piekdag zonder hah (zowel dinsdag als donderdag) en op een daldag krijg ik er maar 25 minuten voor.

Er wordt dus meer dan 60% ingehouden qua tijd. De tien minuten a een kwartier die ik altijd extra nodig heb, krijg ik wel altijd goedgekeurd.

Maar ik dacht dat er maar maximaal 40% ingehouden mocht worden? Die tijd zou dan ook ongeveer kloppen, want ik doe er gemiddeld 35 minuten over op een daldag.
Ik weet niet of daar vaste regels voor zijn. Het is gewoon een kwestie van PostNL die de basistijden aanpast en dan de postbezorger die hier al dan niet bezwaar tegen maakt. Bij ons zijn de looptijden op de daldagen globaal 50% van de dinsdagtijden.

Bij ons (en ik neem aan bij iedereen) is het werkoverleg over de nieuwe looptijden uitgesteld tot november. Hier is nu ook te lezen waarom. Het lijkt er zowaar op dat de OR ineens wakker is geworden en aan de bel heeft getrokken.

Bij ons gaat het overigens net zo als in het artikel staat. Er is helemaal geen overleg over de basistijden. Je krijgt gewoon de nieuwe tijden per post toegestuurd, en met een antwoordstrook kun je aangeven of je akkoord bent. Als je niet reageert vatten ze het ook op als akkoord, en als je niet akkoord bent komen ze met het excuus dat je nog redeneert vanuit de huidige posthoeveelheid en dat je je moet inbeelden dat het 12% minder is. (Dat waren ze dit jaar ook niet.) Of ze proberen je te sussen met de woorden dat je altijd kunt bijplussen. Of, en dat is hier ook regelmatig gebeurd, ze reageren gewoon niet op je bezwaar en drukken gewoon hun zin door. En dat heet dan "overleg". En een evaluatie na 12 weken heeft hier al helemaal NOOIT plaats gevonden.

Dus ik ben blij dat de nieuwe tijden zijn uitgesteld. Want je kunt er vergif op innemen dat volgend jaar de volumes helemaal geen 12% minder zijn. En als die nieuwe pilot in Dordrecht succesvol is lopen we volgend jaar ook brieven te scannen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165914389
En die pilot zal natuurlijk weer super succesvol zijn. Wedden?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 12 oktober 2016 @ 19:47:24 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165918062
Wij mogen zalando pakketjes ophalen. Kan zomaar in je route gepland worden _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165918421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Wij mogen zalando pakketjes ophalen. Kan zomaar in je route gepland worden _O-
Wie heeft dat bedacht?
pi_165925083
Je zult maar een eind van de retail af zitten.
pi_165925258
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 07:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Je zult maar een eind van de retail af zitten.
Daar doen ze een proef met vuilnis ophalen. ;)
pi_165925742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 08:17 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Daar doen ze een proef met vuilnis ophalen. ;)
_O_

Wij gaan ondertussen maaltijden bezorgen en indien nodig nog eventjes een was draaien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Globetrottertje op 13-10-2016 09:37:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2016 @ 10:06:28 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165926328
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:15 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

_O_

Wij gaan ondertussen maaltijden bezorgen en indien nodig nog eventjes een was draaien.
meterstanden opnemen, groencontroles uitvoeren en sociale problemen oplossen. En dat allemaal in werktijd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165926423
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:15 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

_O_

Wij gaan ondertussen maaltijden bezorgen en indien nodig nog eventjes een was draaien.
Hoe laat kom je mijn luier verschonen?
pi_165926455
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 16:35 schreef Globetrottertje het volgende:
En die pilot zal natuurlijk weer super succesvol zijn. Wedden?
Tja, brieven scannen is toch niet zo veel lastiger als pakketjes scannen? Lijkt mij tenminste niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 13-10-2016 10:47:58 ]
pi_165927973
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Tja, brieven scannen is toch niet zo veel lastiger als pakketjes scannen? Lijkt mij tenminste niet.
Nee, maar het kost wel weer extra tijd. Maar de basistijd wordt niet opgehoogd want "de volumes dalen" :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165929345
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, maar het kost wel weer extra tijd. Maar de basistijd wordt niet opgehoogd want "de volumes dalen" :N
Als ik merk dat de basistijd niet klopt klik ik dat gewoon als reden aan als ik extra tijd doorgeef.

En als ik er eens een keer korter over loop ben ik daar ook eerlijk over.
pi_165929644
Ik snap dat hele gehannes over die normtijden ook niet zo. Warm nou moeilijk gaan lopen doen met inkorten als je toch alles uitbetaalt wat ik plus?
pi_165930334
quote:
5s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 13:45 schreef Yreal het volgende:
Ik snap dat hele gehannes over die normtijden ook niet zo. Warm nou moeilijk gaan lopen doen met inkorten als je toch alles uitbetaalt wat ik plus?
Omdat ze er (terecht) van uit gaan, dat niet iedereen z'n uitloop doorgeeft. Mijn ervaring is dat zeker 50% van de postbezorgers alles accepteert, en daar zit dan hun tijdswinst.

Daarnaast willen ze natuurlijk liever de looptijden te krap zetten dan te ruim. Veel mensen (maar nog niet eens alle) zullen protesteren tegen te krappe looptijden, maar ik moet de eerste postbezorger nog tegenkomen die op hoge poten eist dat er tijd van z'n wijk AF moet.

Daarnaast heb je ook TC's die uitloop niet, of niet zonder meer, betalen. En als je elke keer aan je TC tekst en uitleg moet gaan geven waarom je de normtijd niet gehaald hebt, waarbij je ook steeds onder je neus wordt gewreven dat Pietje de tijden wel haalt, gaat daar een zeer ontmoedigend effect van uit. Dat Pietje een aanvullende uitkering heeft en niet plust omdat de extra verdiensten toch meteen weer van z'n uitkering af gaan, verzwijgt de TC wijselijk. En zo zijn er nog veel meer Pietjes. Ik ken ze die voor eigen rekening een brommer hebben gekocht, en daardoor de looptijden wel halen. Of postbezorgers die 5 oranje tassen in 1x meenemen, met alle risico's voor de verkeersveiligheid van dien.

Daarnaast is het voor de planning ook niet handig als de looptijden niet kloppen. Stel: Ik moet zaterdag 3 uur werken, en ze geven me twee wijken van elk 1.30 uur, terwijl je in werkelijkheid 2 uur over elke wijk doet. Als ik niet weet dat die wijken te krap staan ga ik akoord om ze te lopen, en ga dan halverwege de middag in tijdnood komen. Leuk dat ik dan kan plussen, maar misschien heb ik nog meer te doen die dag. En stel dat ik wel weet dat ze te krap staan, dan wordt het weer een discussie met de admie. Dan zeg ik dat het teveel is, en zeggen zei "nee, je moet 3 uur werken en dit is 3 uur".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_165963900
Daar heb je naar mijn bescheiden mening helemaal gelijk in, K-I. Omdat het soms geen enkele realiteit meer raakt. Op hete dagen neem je geen drie liter water mee voor wijken waar per stuk amper een uur voor staat, in de winter neem je je lampje niet mee als je volgens de planning ruim voor donker klaar moet kunnen zijn. In werkelijkheid kun je al haast geen afspraken voor zes, zeven uur maken, omdat de post wel eens uit kan lopen. En hoe laat de post aangeleverd wordt: geen hond die er nog een peil op kan trekken.
pi_165966454
Gisteren was er bij mij een wijk zoek. Ik had gelukkig nog een wijk te doen op een ander depot maar toen ik terugkwam op het eerste depot lag hij er nog steeds niet. Admi had niet rondgebeld. Balen.
Tegen kwart voor vier werd ik gebeld dat hij gevonden was en waarschijnlijk binnen een half uur/drie kwartier op het depot kon zijn. Ik had geen zin meer om na al dat heen en weer fietsen (depots liggen op 20 minuten afstand van elkaar en ik woon ook nog eens 20 minuten van depot af) nog tegen half vijf naar het depot te fietsen in de hoop dat hij er eindelijk zou liggen.
Uiteindelijk hebben ze in overleg besloten de post maar bij de zaterdag te doen.
pi_165966582
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 08:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had geen zin meer om na al dat heen en weer fietsen (depots liggen op 20 minuten afstand van elkaar en ik woon ook nog eens 20 minuten van depot af) nog tegen half vijf naar het depot te fietsen in de hoop dat hij er eindelijk zou liggen.
Goed zo, jij hoeft niet altijd voor andermans fouten op te draaien!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:15:27 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165972400
Appeltje eitje vandaag. Hoeveelheden vielen mee. Enige was wel dat ik een bij een adres flink getest werd op mijn lenigheid. Stond een steiger pal voor de deur, dus ik moest er deels overheen klimmen. Ben ik een uur later weer in de buurt, breken ze het ding af :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:17:50 #281
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165972429
Gisteren even Nieuwegein geweest. Blijft me verbazen hoe idioot groot dat toch ook is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165972579
Je kan daar lekker 10 min onbetaald naar je op de milimeter afgemeten sorteerplek lopen :P
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:39:52 #283
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165972701
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 16:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Je kan daar lekker 10 min onbetaald naar je op de milimeter afgemeten sorteerplek lopen :P
Ik hoefde gelukkig een vracht na te rijden van een chauffeur die telaat was (en dus de laatste afvoer had gemist) maar hory shet wat gigantisch daar. Tijdens het lossen vroeg ik of ik ergens naar het toilet kon zegt die vent kom spring op de lorry hou je goed vast _O- bijna 3 minuten gereden voor we bij een toilet waren. Overal zebrapaden en mensen op de fiets.

Mooi om eens te zien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165972801
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Mooi om eens te zien.
Dat wel. Een rondleiding daar was leuk, maar daar werken lijkt me helemaal niks.
pi_165976379
Hier ook de fleecejack ontvangen. Maatje S, past precies :+
pi_165976557
Tl heeft een zwik handgeschreven briefjes in mijn bundels verwerkt met de opdracht achteraf te melden hoeveel ik er had gevonden :') mijn hemel zeg
pi_165977974
Hmm vandaag zat er weer een pakje niet in de tas. Maar volgens T&T is het wel afgeleverd, wat een brak systeem :') |:( 8)7
  zondag 16 oktober 2016 @ 23:10:13 #288
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166003906


Laat ik het houden bij één smiley. Meer valt er niet over te zeggen.

:')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 oktober 2016 @ 23:14:48 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166003993
Dat is niet echt handig, omdat bij een gesplitste loop de bezorgers het niet altijd gelijktijdig lopen en er dus geen afstemming plaats kan vinden.

Ikzelf heb ook regelmatig te maken met gesplitste lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 oktober 2016 @ 23:18:02 #290
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166004045
Ik word trouwens nu al knettergek van de bugs in die app.

Al meerdere keren gehad dat hij niet naar de volgende dag gaat, maar op de vorige bezorgdag blijft hangen. Enige oplossing: uitloggen, e-mailadres opnieuw invoeren, wachtwoord opnieuw invoeren, nieuwe pincode aanmaken (waarom in vredesnaam :|W |:( ) en dan kan je eindelijk verder met waar je voor aangenomen bent: de post bezorgen.

En zaterdag liep ie doodleuk vast met het scannen van een pakketje: onoplosbare critical error. Kon niets meer met de app: niet de overige pakketjes scannen, noch de wijk stoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 16-10-2016 23:27:48 ]
pi_166005179
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 23:10 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]

Laat ik het houden bij één smiley. Meer valt er niet over te zeggen.

:')
laat ik daar aan toevoegen

:')
pi_166006244
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 23:10 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]

Laat ik het houden bij één smiley. Meer valt er niet over te zeggen.

:')
Hier kwamen ze met een andere oplossing toen ik er ernaar vroeg. Bezorger zonder taken scant gewoon alle smo pakjes die hij tegen komt. Bezorger met taken geeft aan "niet in tas".
pi_166006406
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 23:10 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]

Laat ik het houden bij één smiley. Meer valt er niet over te zeggen.

:')
Je kunt zeggen wat je wil, maar ze doen wel hun best om te zorgen dat jij aan je uren komt ;)
(het bezorgen schiet er haast bij in, maar je moet wat)
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:00:18 #294
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166040491
Heerlijke terugkomst van vakantie. Kapotte app, regen, te veel afgeschreven vakantieuren... Ik ben zo dol op de postnl.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166040836
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:00 schreef V__L_N het volgende:
Heerlijke terugkomst van vakantie. Kapotte app, regen, te veel afgeschreven vakantieuren... Ik ben zo dol op de postnl.
Bij mij deed de app vandaag ook raar. Constant vastlopen en critical errors. Kutding.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166040969
Bij mij liep de pakjestas onder water :X
pi_166041057
Hier wel weer een mooie. Ik begon net aan wijk 2, komt er iemand aan met de auto, 'loop jij ook in straat X?' dus ik zei ja (al bleek ik later 2 straten door elkaar gehaald te hebben..). Ja of ik dan misschien de post alvast kon geven. Dus netjes gezegd, mag de post niet afgeven. Ja maar ze moesten weg.. ja post afgeven mag helaas niet. Ja, maar waarom ben je dan zo laat, het is al half 4?! Argh.... wel netjes uitgelegd dat ik 2 wijken loop, maar dat mensen dat dan ook gewoon zo gaan vragen :X

Had er ook een pakje bij waar toch echt pakkettarief voor betaald was, ga wel opletten of ze dat geintje misschien vaker gaan flikken, nu wij ook moeten scannen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:48:34 #298
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166041290
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij mij deed de app vandaag ook raar. Constant vastlopen en critical errors. Kutding.
Dat inderdaad dus. Leuk, maar als ie zo vast loopt doet ie verder ook niks meer. Moet je dus in de stromende regen elke keer die batterij er uit trekken en er weer in stoppen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166041578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat inderdaad dus. Leuk, maar als ie zo vast loopt doet ie verder ook niks meer. Moet je dus in de stromende regen elke keer die batterij er uit trekken en er weer in stoppen.
Dat doe ik niet. Ik ga naar instellingen --> apps beheren --> Mijn Werk --> afsluiten. Dat is een soort Ctrl+Alt+Delete.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:07:43 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166041643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier wel weer een mooie. Ik begon net aan wijk 2, komt er iemand aan met de auto, 'loop jij ook in straat X?' dus ik zei ja (al bleek ik later 2 straten door elkaar gehaald te hebben..). Ja of ik dan misschien de post alvast kon geven. Dus netjes gezegd, mag de post niet afgeven. Ja maar ze moesten weg.. ja post afgeven mag helaas niet. Ja, maar waarom ben je dan zo laat, het is al half 4?! Argh.... wel netjes uitgelegd dat ik 2 wijken loop, maar dat mensen dat dan ook gewoon zo gaan vragen :X
Ook wel eens gehad, maar dat was in een wijk die ik op mijn duimpje kende en ook echt de mensen kende. Dan gaat het wat makkelijker.

Tegenwoordig loop ik dat soort wijken helaas niet meer
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:51:00 #301
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166047925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Ik ga naar instellingen --> apps beheren --> Mijn Werk --> afsluiten. Dat is een soort Ctrl+Alt+Delete.
Daar kon ik ook niet meer komen. Ding zat gewoon totaal vast.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')