O dát vind ik wel zo eerlijk, anders zijn straks (bv) de zaterdagen al op voordat anderen ook de kans hebben gekregen verlof aan te vragen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 22:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat 'het kan nog niet in november' geen geldige reden is om een verlofaanvraag af te wijzen.
Dus als je pak 'em beet al in april weet dat je graag op wintersport wilt in de eerste twee weken van januari is het eerlijker dat je pas in december kunt gaan vrijvragen en zo wellicht helemaal niet op vakantie kunt omdat er nergens nog plek in de herberg is of de planner willekeurig graag liever anderen vrij wil geven?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 09:06 schreef diesnelle het volgende:
[..]
O dát vind ik wel zo eerlijk, anders zijn straks (bv) de zaterdagen al op voordat anderen ook de kans hebben gekregen verlof aan te vragen.
Het gaat er meer om dat je anders dus inderdaad mensen krijgt die gewoon zomaar lukraak 15 zaterdagen aankruisen of zo, waardoor anderen nauwelijks meer een zaterdag vrij kunnen krijgen. Dat is gewoon irritant, Dus ik vind het een prima regel. Interesseert mij weinig of het wel of het wel of niet mag. Mensen die in januari vrij willen hebben daar eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Kan eigenlijk altijd wel.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus als je pak 'em beet al in april weet dat je graag op wintersport wilt in de eerste twee weken van januari is het eerlijker dat je pas in december kunt gaan vrijvragen en zo wellicht helemaal niet op vakantie kunt omdat er nergens nog plek in de herberg is of de planner willekeurig graag liever anderen vrij wil geven?
Of geldt vanaf december wel wie het eerst komt, het eerst maalt? Waarom dan opeens wel? En dat is dan eerlijk naar de mensen die aan het begin van het jaar vrij willen ten opzichte van mensen die pas in de zomer echt vrij moeten hebben?
En nogmaals, het gaat er niet eens om of het eerlijk is of niet. Wat PostNL doet, mag gewoon niet. Punt. 'Het kan nog niet in november' is geen zwaarwichtige reden.
In jouw ideale wereld misschien wel, in die van mij niet afgelopen januari. Ergens in oktober vrij gevraagd voor een belangrijke wedstrijd op zaterdag in januari. ,,Kan niet, het systeem kan dat niet goedkeuren". Toen de boel openging, zo snel mogelijk opnieuw vrij gevraagd. ,,Kan niet, al te veel mensen vrij."quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:46 schreef gelestipjes het volgende:
Mensen die in januari vrij willen hebben daar eigenlijk nog nooit problemen mee ondervonden. Kan eigenlijk altijd wel.
Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar. Als er teveel mensen vrij hebben gevraagd voor die dag wordt er eerst gekeken of er onderling wat geregeld kan worden, en anders gaat het per loting, dus iedereen heeft dan gewoon evenveel kans.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
In jouw ideale wereld misschien wel, in die van mij niet afgelopen januari. Ergens in oktober vrij gevraagd voor een belangrijke wedstrijd op zaterdag in januari. ,,Kan niet, het systeem kan dat niet goedkeuren". Toen de boel openging, zo snel mogelijk opnieuw vrij gevraagd. ,,Kan niet, al te veel mensen vrij."
En dat 'vijftien zaterdagen aankruisen' is natuurlijk een gevalletje oorzaak/gevolg. Als je als bedrijf meedeelt dat je alleen in december 'zekerheid' kunt hebben over vrij krijgen en dat je voor de rest van het godganse jaar gewoon aan de goden overgeleverd bent, worden mensen gedwongen tot dit soort acties. Ieder voor zich, pakken wat je pakken kunt, is het logische gevolg van het wanbeleid dat PostNL voert. En dat wordt alleen nog maar erger als je die depottijden steeds verder naar achter schuift. Dan kunnen mensen niet eens meer een wijk erbij lopen, zelfs al zouden ze nog willen. En die bereidheid is al veel te laag. Zat mensen die niet te porren zijn voor extra werk, maar wel verwachten dat anderen hun vrije dagen voor ze oplossen. Lekker collegiaal hoor.
Welke lijst? Die hebben we hier niet. Verlofaanvragen, ook die in december, gaan gewoon via MijnWerk en worden dan op volgorde afgehandeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar. Als er teveel mensen vrij hebben gevraagd voor die dag wordt er eerst gekeken of er onderling wat geregeld kan worden, en anders gaat het per loting, dus iedereen heeft dan gewoon evenveel kans.
bij ons nog niet. Komend jaar voor het eerst.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke lijst? Die hebben we hier niet. Verlofaanvragen, ook die in december, gaan gewoon via MijnWerk en worden dan op volgorde afgehandeld.
Misschien dat er in totaal voor die dag teveel aanvragen waren en dat de planner een keuze heeft gemaakt (of geloot of wat dan ook), en dat de keus daarbij dan niet op Zelva gevallen isquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoe kunnen er al teveel mensen vrij hebben gevraagd als je tegelijk de verlofaanvragen indient? Want het is toch gewoon zo dat je 2 weken hebt om die lijst in te vullen en in te leveren, en dat het daarbij niks uitmaakt of je hem op de eerste of de laatste dag inlevert? Daar kijken ze niet naar.
Nee, die verlofaanvragen worden gewoon in volgorde afgehandeld. Dus als Pietje en Klaasje systeemmatig (lees: ze waren vroeger wakker of zo) net iets eerder verlof hebben aangevraagd, dan staan die boven de verlofaanvraag van Zelvaatje. De planner keurt die van Pietje en Klaasje dan goed, want er heeft nog niemand vrij gevraagd, dus dat kan. Dan komt de verlofaanvraag van Zelvaatje aan de beurt. Die wordt afgekeurd omdat Pietje en Klaasje al vrij hebben. Dat Zelvaatje in oktober al heeft vrij gevraagd, is irrelevant.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Misschien dat er in totaal voor die dag teveel aanvragen waren en dat de planner een keuze heeft gemaakt (of geloot of wat dan ook), en dat de keus daarbij dan niet op Zelva gevallen is
Van stijgeren nooit last gehad. Ook niet nadat ik het ding vandaag weer volgeladen had. Genoeg mee om een volledige wijk te doen en een beetje. Daarna nog naar het depot geweest voor ronde 2. Dat was een relatief kort rondje waar wel veel HAH in zat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 23:59 schreef blijevis het volgende:
[..]
Een fietsenrek dat meedraait met het stuur fietst inderdaad anders.
Een fietsenrek dat op het frame is gemonteerd (en dus niet meedraait) fietst (naar mijn mening) niet anders. Misschien zou je dat laatste eens kunnen proberen.
Zelf vind ik zo'n rek erg handig, niet alleen bij het bezorgen van post maar ook bij het bezorgen van kranten. Bijkomend voordeel van zo'n rekje bij het bezorgen van kranten is dat je de lading evenwichtiger kunt verdelen over de voor- en achterkant van de fiets waardoor die niet gaat steigeren als je veel lading hebt.
Volgens PostNL leidt de tariefsverhoging weliswaar tot een verdere volumedaling, maar wordt deze meer dan gecompenseerd door de prijsstijging. Maar hoe is dat bepaald? Ze weten immers niet hoeveel het volume gedaald zou zijn als de prijzen gelijk waren gebleven. Zeker omdat die gestegen tarieven in principe alleen gelden voor particulieren en wat kleinere zakelijke klanten die een frankeermachine gebruiken. Bij de echt grote klanten komen de prijzen (neem ik aan) tot stand dmv onderhandelingen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:
We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog.
Dat kom wel vaker voor. Ook wel eens het omgekeerde gehad van 5 tekort naar 10 tekort elke weekquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
Heb er ook een wijk bij zitten die 150 setjes te veel heeft, terwijl die eerst slechts een tiental te veel hadquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
- knip -
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:
We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog.
De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:01 schreef Zelva het volgende:
Nog een mooi staaltje PostNL-logica:
We verkopen minder, dus moeten de prijzen continu met vele procenten omhoog.
Dat heeft niks met 'logica' te maken maar gewoon met fout doorgeven/uitvoeren ergens in de pijplijn . Was bij ons op een gegeven moment ook zo erg dat mensen geen wijzigingen meer door wilden geven in looproutes, HAH-aantallen ed. Het risico dat het fout ging en je weer maaaaaanden mocht wachten op een correctie werd gewoon te groot geachtquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:48 schreef blijevis het volgende:
Een mooi staaltje van PostNL logica:
In een van mijn wijken zitten iets minder dan 100 adressen die huis-aan-huis reclame wensen te ontvangen, de overige adressen hebben een NEE brievenbussticker.
Omdat PostNL steeds 150 setjes HAH aanleverde voor deze wijk, en ik het een beetje zonde vond om elke keer ruim 50 overtollige setjes in de oudpapierbak te gooien, heb ik besloten hier melding van te maken.
Na een aantal weken achterelkaar gerapporteerd te hebben dat ik steeds ruim 50 setjes overhield, kreeg ik uiteindelijk van de teamcoach een formulier mee waarop moest worden aangegeven welke adressen in de wijk niet over een NEE sticker beschikken (dit bleken inderdaad iets minder dan 100 adressen te zijn). Heb het formulier keurig ingevuld en ingeleverd. Het zou vervolgens, zo zei men, enige maanden duren voordat dit verwerkt zou zijn, maar ik moest maar geduld uitoefenen en dan zou het aantal setjes HAH wel een keer worden aangepast.
Welnu, dat laatste is afgelopen week inderdaad gebeurd. De hoeveelheid HAH die nu wordt aangeleverd is verhoogd naar 200 setjes ...
Dat geld alleen voor belstukken en briefpakjes met track & trace. Wie een brievenbuspakje ZONDER track & trace wil sturen, is wel duurder uit.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:52 schreef lololo het volgende:
[..]
[..]
De prijzen van producten waar geen concurrentie op is en waar ze anders geen droog brood mee verdienen. Het 'recht' om al die brievenbussen te onderhouden en postzegels te verkopen om zo particulieren post te laten versturen ervaart het bedrijf tegenwoordig meer als een plicht namelijk. Het is niet voor niks dat er nooit één van de concurrenten achter dat stukje van de markt heeft aangezeten. Veel te veel werk en snel krimpende markt.
Pakketjes versturen (booming) blijft dus wel even duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |