abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 september 2016 @ 12:44:28 #76
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165400941
Onze Nederlandse F16's hebben zelfs enkele keren in dat gebied gebombardeerd namens de coalitie. Oost-Syrië was het focusgebied, aanvoerroutes van ISIS richting Irak.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 18 september 2016 @ 12:45:45 #77
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165400976
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik zie daar geen enkele logica in. De Amerikanen zijn al jaren aan het bombarderen in Oost-Syrië en ze hadden recent juist overeenstemming bereikt over het gezamelijk bombarderen van Daesh. Ziet er eerder naar uit dat de Amerikanen wat luchtsteun wilde geven aan Syrische troepen en dat ze daarbij een blunder hebben gemaakt.
Dat gezamenlijk bombarderen zou pas op z'n vroegst na zeven dagen wapenstilstand gebeuren.

En Rusland betwist ook nog eens dat het op de hoogte is gesteld.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 18 september 2016 @ 12:45:59 #78
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_165400983
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik zie daar geen enkele logica in. De Amerikanen zijn al jaren aan het bombarderen in Oost-Syrië en ze hadden recent juist overeenstemming bereikt over het gezamelijk bombarderen van Daesh. Ziet er eerder naar uit dat de Amerikanen wat luchtsteun wilde geven aan Syrische troepen en dat ze daarbij een blunder hebben gemaakt.
Ah even die massamoordenaar helpen die echt niet kon aanblijven. Logisch ja.
pi_165401059
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:45 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat gezamenlijk bombarderen zou pas op z'n vroegst na zeven dagen wapenstilstand gebeuren.
Bron?

quote:
En Rusland betwist ook nog eens dat het op de hoogte is gesteld.
Daar hoef je geen waarde aan te hechten.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ah even die massamoordenaar helpen die echt niet kon aanblijven. Logisch ja.
Tsja, daar lijkt het wel op.
Incelfrikandel
pi_165401062
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:28 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De hele huidige shitstorm in dat land is te danken aan buitenlandse inmenging en steun aan rebellen door onder andere de VS. Syrië zal de VS echt dankbaar zijn :') :') :') :') :')
Dus zonder "buitenlandse inmenging" had Assad eigenhandig de IS al lang de deur uitgeknikkerd? Hezbollah, Iran en Rusland waren eigenlijk helemaal niet nodig?
Racist
pi_165401075
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:19 schreef Toga het volgende:

[..]

Was je ook zo vol passie toen Syrië vol stroomde met IS strijders via Turkije?
Zonder de VS bombardementen was de weerstand van de Koerden in Kobane gebroken en zou vervolgens de hele grens met Turkije open hebben gelegen voor nòg meer IS varkens. Syrië heeft veel te danken aan de VS. Dat dit een hele domme actie was staat uiteraard buiten kijf.
Want deze oorlog bestaat alleen uit die shithole genaamd kobani?
  zondag 18 september 2016 @ 12:52:48 #82
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165401102
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Daar hoef je geen waarde aan te hechten.

[..]

Tsja, daar lijkt het wel op.
Alle artikelen van een week geleden over het bestand, zie deze oa

https://www.nrc.nl/nieuws(...)and-4238775-a1520895

http://www.volkskrant.nl/(...)ng-stoppen~a4375000/

En geen waarde aan hechten? Je klinkt net als Samantha Power.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_165401231
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:49 schreef Toga het volgende:

[..]

Dus zonder "buitenlandse inmenging" had Assad eigenhandig de IS al lang de deur uitgeknikkerd? Hezbollah, Iran en Rusland waren eigenlijk helemaal niet nodig?
Zonder buitenlandse steun zouden de rebellen en IS nooit zo'n sterke foothold in Syrië hebben inderdaad. Zo zouden ze bijvoorbeeld geen toegang hebben tot TOW anti-tank raketten die sinds 2014 massaal Syrische voertuigen verwoesten. En nog vele andere zaken. Het is ook geen geheim dat Turkije IS bewapend in hun strijd tegen de Koerden. En dat een groot deel van de wapens die de VS aan de zogenaamde 'moderate' oppositie ook bij Al-Nusra en andere internationaal erkende terroristen terecht komt.
pi_165401333
Hier een wat uitgebreider verhaal van de aanval op het Syrische kamp.

http://www.abc.net.au/new(...)-syrian-army/7855610

Enkele punten:

-Het was een coalitie aanval waarbij ook de Australische RAAF was betrokken.
quote:
"Australian aircraft were among a number of international aircraft taking part in this Coalition operation," the Defence Department said in a statement.

"Australia would never intentionally target a known Syrian military unit or actively support Daesh (IS). Defence offers its condolences to the families of any Syrian personnel killed or wounded in this incident."
-Rusland zou geen reactie hebben gegeven op de geplande aanval:
quote:
Pentagon press secretary Peter Cook said in an emailed statement that Russian officials did not voice concerns earlier on Saturday when informed that coalition aircraft would be operating in the strike area.
-De aanval is meteen gestopt nadat Rusland aangaf wat het doel was:
quote:
The US military and Australia's Defence Department said the attack was called off after Russia informed the coalition that Syrian military personnel and vehicles may have been hit.
Wat mij betreft een triest voorbeeld van miscommunicatie wat nu flink wordt uitgebuit door (boterberg op hun hoofd) Rusland en de VS bashers. Zou zelfs niet verbaasd zijn als Rusland bewust heeft gezwegen....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_165401365
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 12:52 schreef Szura het volgende:

[..]

Alle artikelen van een week geleden over het bestand, zie deze oa

https://www.nrc.nl/nieuws(...)and-4238775-a1520895

http://www.volkskrant.nl/(...)ng-stoppen~a4375000/
Dank. Officieel zouden de Amerikanen daar dus pas bombardementen hebben uitgevoerd op maandag. Ben benieuwd hoe het zit.

quote:
En geen waarde aan hechten? Je klinkt net als Samantha Power.
Verklaar je nader?
Incelfrikandel
pi_165401470
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:00 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Zonder buitenlandse steun zouden de rebellen en IS nooit zo'n sterke foothold in Syrië hebben inderdaad. Zo zouden ze bijvoorbeeld geen toegang hebben tot TOW anti-tank raketten die sinds 2014 massaal Syrische voertuigen verwoesten. En nog vele andere zaken. Het is ook geen geheim dat Turkije IS bewapend in hun strijd tegen de Koerden. En dat een groot deel van de wapens die de VS aan de zogenaamde 'moderate' oppositie ook bij Al-Nusra en andere internationaal erkende terroristen terecht komt.
De eerste TOW's zijn geleverd eind 2012/begin 2013.

Waarom denk je dat het Syrische regime de rebellen had kunnen verslaan vanaf 2014? In de jaren daarvoor faalde ze daar ook hard in.
Incelfrikandel
pi_165401881
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

De eerste TOW's zijn geleverd eind 2012/begin 2013.

Waarom denk je dat het Syrische regime de rebellen had kunnen verslaan vanaf 2014? In de jaren daarvoor faalde ze daar ook hard in.
Ik denk niet dat het regime de rebellen specifiek vanaf 2014 had kunnen verslaan. Dat was slechts een voorbeeld van steun die rebellen vanuit het buitenland kregen.

De rebellen in Syrië kregen al in 2011 grote financiële en militaire steun. Ook mochten ze Turkije als veilige uitvalsbasis gebruiken om hun troepen te hergroeperen, coördineren en bewapenen. Dat Nederland daar Patriot systemen heeft neergezet om deze rebellen in Turkije te beschermen van Syrische luchtaanvallen is ook maar weer een voorbeeld van hoe Nederland ook zijn steentje bij heeft gedragen aan het aanwakkeren van deze burgeroorlog in Syrië.

Zonder buitenlandse steun was deze burgeroorlog ongetwijfeld al lang in zekere mate 'gewonnen' door Assad. Het enige wat nog over zou blijven is de terroristen uitroeien die zich nog onder de bevolking verstoppen en geen gebieden van betekenis meer onder controle houden.
pi_165401907
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 12:49 schreef Toga het volgende:

[..]

Dus zonder "buitenlandse inmenging" had Assad eigenhandig de IS al lang de deur uitgeknikkerd? Hezbollah, Iran en Rusland waren eigenlijk helemaal niet nodig?
Buitenlandse inmenging op aanvraag van de legitieme regering is wat anders dan buitenlandse inmenging door het steunen van een stel baardapen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_165402332
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:31 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het regime de rebellen specifiek vanaf 2014 had kunnen verslaan. Dat was slechts een voorbeeld van steun die rebellen vanuit het buitenland kregen.

De rebellen in Syrië kregen al in 2011 grote financiële en militaire steun. Ook mochten ze Turkije als veilige uitvalsbasis gebruiken om hun troepen te hergroeperen, coördineren en bewapenen.

Zonder buitenlandse steun was deze burgeroorlog ongetwijfeld al lang in zekere mate 'gewonnen' door Assad. Het enige wat nog over zou blijven is de terroristen uitroeien die zich nog onder de bevolking verstoppen en geen gebieden van betekenis meer onder controle houden.
Ik trek al deze beweringen in twijfel. Er is geen enkel bewijs dat rebellen significante steun ontvingen van het buitenland tot aan het einde van 2012. Ik zie wel enige raakvlakken met Jemen. De Amerikanen, Saoediërs etc. beweren daar al jaren dat Iran dat land volledig heeft gedestabiliseerd. Iran levert daar inderdaad wapens, geld, training, adviseurs e.d. maar dit alles in kleine mate. Niets wijst erop dat Iran daar meer dan een marginaal verschil heeft gemaakt.

Hetzelfde zie ik in Syrië, daar hebben opstandelingen weinig steun ontvangen tot aan het einde van 2012 (en ook vanaf die periode kun je je afvragen stellen hoe doorslaggevend die steun nou werkelijk is geweest). Terwijl de opstandelingen halverwege 2012 al grote hoeveelheden land, olievelden en grote delen van steden zoals Homs en Aleppo hadden ingenomen.

Niets wijst er dan ook op dat Assad de opstand de kop in had weten te drukken zonder steun van zijn bondgenoten.

quote:
Dat Nederland daar Patriot systemen heeft neergezet om deze rebellen in Turkije te beschermen van Syrische luchtaanvallen is ook maar weer een voorbeeld van hoe Nederland ook zijn steentje bij heeft gedragen aan het aanwakkeren van deze burgeroorlog in Syrië.
Wat is dit voor flauwekul? Een NAVO-partner helpen met de luchtverdediging is agressie? :')
Incelfrikandel
pi_165403011
quote:
Wat is dit voor flauwekul? Een NAVO-partner helpen met de luchtverdediging is agressie? :')
Tuurlijk is dat agressie :') Je stelt me hier toch wel erg teleur dat je je dit niet realiseert. Ik had meer van je verwacht.

Turkije faciliteerde openlijk de Syrische rebellen net over de grens in Turkije. Hier konden ze zich hergroeperen, bewapenen, bevoorraden, trainen en coördineren zonder aangevallen te kunnen worden door Assad, omdat ze zich net op Turks grondgebied begaven. Als je dat niet als agressie van Turkije jegens Syrië ziet, dan weet ik het ook niet meer :')

Als Syrië militair sterker geweest zou zijn dan had deze burgeroorlog dan ook tot ongetwijfeld tot aanvallen van Syrië op Turkije geleid. Net zoals de VS zich niet liet tegenhouden om te bombarderen in Cambodja en Laos toen Vietnamese tegenstanders aanvoerroutes in deze landen gebruikten.
Nederland met zijn Patriot-luchtverdedigingssystemen heeft de agressie van Turkije richting Syrië gesteund door het nog minder aantrekkelijk te maken voor Syrië om zich militair te kunnen verdedigen tegen Turkije.
Ik hoop toch echt dat ik je hiermee bij zinnen heb kunnen brengen.
pi_165403345
RamiAILoIah twitterde op zondag 18-09-2016 om 14:33:43 In less than 24-hours; #ISIS in Deir Ezzor:- Fully controlled Thardah mountain- Captured Artillery Battalion- Downed an SAA jet#Syria reageer retweet
All thanks to the US of the fucking A
pi_165403391
Ik haat ook het Amerikaanse beleid, ik snap best wel dat de inwoners nog radicaler worden door deze US terroristen
pi_165403776
sayed_ridha twitterde op zondag 18-09-2016 om 13:51:29 IS controls most of Jabal Tharda and are once again overlooking DeirEzzor Airbase, aircraft can no longer land there reageer retweet
  zondag 18 september 2016 @ 14:53:59 #95
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165403793
Kut Yanks :r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_165403810
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:23 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat agressie :') Je stelt me hier toch wel erg teleur dat je je dit niet realiseert. Ik had meer van je verwacht.

Turkije faciliteerde openlijk de Syrische rebellen net over de grens in Turkije. Hier konden ze zich hergroeperen, bewapenen, bevoorraden, trainen en coördineren zonder aangevallen te kunnen worden door Assad, omdat ze zich net op Turks grondgebied begaven. Als je dat niet als agressie van Turkije jegens Syrië ziet, dan weet ik het ook niet meer :')

Als Syrië militair sterker geweest zou zijn dan had deze burgeroorlog dan ook tot ongetwijfeld tot aanvallen van Syrië op Turkije geleid. Net zoals de VS zich niet liet tegenhouden om te bombarderen in Cambodja en Laos toen Vietnamese tegenstanders aanvoerroutes in deze landen gebruikten.
Nederland met zijn Patriot-luchtverdedigingssystemen heeft de agressie van Turkije richting Syrië gesteund door het nog minder aantrekkelijk te maken voor Syrië om zich militair te kunnen verdedigen tegen Turkije.
Ik hoop toch echt dat ik je hiermee bij zinnen heb kunnen brengen.
Turkije steunt de Turkmenen in Syrië wat gewoon begrijpbaar is. Het zijn de Amerikanen en Saudis die flink in Syrië bezig zijn geweest, niet Turkije. De CIA traint de rebellen en de Saudis zorgen voor de bevoorrading met uiteraard Amerikaanse wapens. Het is dat Turkije het toe liet vanwege de Amerikanen maar dat is sinds de coup wel anders. Turkije is zelf nu binnen Syrië en het verschil is duidelijk, het is alleen FSA vs IS en YPG ipv FSA vs SAA.

Ik gok dat Turkije op de achtergrond bezig is de FSA en de SAA bij elkaar te brengen maar dat is afwachten, wat in ieder geval duidelijk is, is dat de Amerikanen, Syrië het liefst willen opdelen, dat DeZ in handen van IS valt is wat dat betreft goed voor hun.
pi_165404360
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Turkije steunt de Turkmenen in Syrië wat gewoon begrijpbaar is. Het zijn de Amerikanen en Saudis die flink in Syrië bezig zijn geweest, niet Turkije. De CIA traint de rebellen en de Saudis zorgen voor de bevoorrading met uiteraard Amerikaanse wapens. Het is dat Turkije het toe liet vanwege de Amerikanen maar dat is sinds de coup wel anders. Turkije is zelf nu binnen Syrië en het verschil is duidelijk, het is alleen FSA vs IS en YPG ipv FSA vs SAA.

Ik gok dat Turkije op de achtergrond bezig is de FSA en de SAA bij elkaar te brengen maar dat is afwachten, wat in ieder geval duidelijk is, is dat de Amerikanen, Syrië het liefst willen opdelen, dat DeZ in handen van IS valt is wat dat betreft goed voor hun.
moge Allah de Syriërs beschermen tegen de vervloekte amerikanen
pi_165404538
BosnjoBoy twitterde op zondag 18-09-2016 om 14:31:08 @BosnjoBoy (8) Live: Attack failed, leader AbdulKarim dead. USA soldier told me Terrible Turkish tactic last 7 month https://t.co/TPIdKHNfH1 reageer retweet
De Amerikanen zijn er bij en het lukt opeens allemaal niet in Al-Rai.

Ze proberen het niet eens te verbergen.
pi_165404551
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:10 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

moge Allah de Syriërs beschermen tegen de vervloekte amerikanen
Als Allah dat wilde was dat lang geleden al gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')