Volledig mee eens.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zeiden vorige week nog dat dat 'wel komt'.
Geloof zelf niet dat er al een topper van een songfestivallied klaar ligt. Want dan zou je dat wel zeggen, dat je een heel goed nummer hebt. Maak je veel meer indruk mee, dat je goed voorbereid bent...
[..]
Ja. Plus de directeur van AVROTROS.
Wat een songfestivaltoppers he?
In zo'n commissie horen mensen te zitten die kunnen beoordelen of iets een écht goed nummer is. Wellicht wat succesvolle oud-deelnemers erbij. Geen directeurtje, uitgerangeerd oubollig radiomannetje, Jan Smit die in zijn genre best succesvol is maar volledig overtuigd was dat de 3Js gingen scoren die allerlaatste werden en Cornald Maas die vooral zélf vindt dat hij er verstand van heeft maar net zo hard de mist in ging met Trijntje, Sieneke, etc.
Maar dán haken mensen toch af?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:40 schreef ato het volgende:
En als zij veel keuzes hebben moet er toch in 2018 een nationaal songfestival komen..
Ja dan haken zij zeker af.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar dán haken mensen toch af?
Een grote naam wil wel meedoen, als hij gevraagd wordt. Maar een grote naam gaat toch niet als een nummertje in een loterij meedoen?
Maar dan leren we dus niks van de vorige keren. De enige acts die succesvol waren SCHREVEN HUN EIGEN NUMMER.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:50 schreef ato het volgende:
Ik kan mij herinneren dat Sharon van WT wel een liedje wilde schrijven voor een artiest en ESF.
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Een goed nummer, blijft een goed nummer. Ook als het door een andere artiest wordt gezongen. Het nummer moet dan wel bij de artiest passen, daar zie ik het wel misgaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dan leren we dus niks van de vorige keren. De enige acts die succesvol waren SCHREVEN HUN EIGEN NUMMER.
Ik blijf denken dat het nét dat benodigde extra geeft als het een eigen nummer is. Want dan staan ze er een eigen product met hart en ziel te vertolken en verdedigen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Een goed nummer, blijft een goed nummer. Ook als het door een andere artiest wordt gezongen. Het nummer moet dan wel bij de artiest passen, daar zie ik het wel misgaan.
Met een goede slok op in de kroeg klinkt het nog wel aardig :-)quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:02 schreef Greys het volgende:
Op papier klonk Trijntje met een nummer van Anouk best aardig. Totdat bleek dat het een totale flater was. Het nummer klonk afgrijselijk met haar stem, dat snerpende aiaiai paste totaal niet bij haar. Dat had bij Anouk alweer heel anders geklonken.
Twee maanden later kwam er een album van Trijntje uit met zo veel beter passende nummers.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:02 schreef Greys het volgende:
Op papier klonk Trijntje met een nummer van Anouk best aardig. Totdat bleek dat het een totale flater was. Het nummer klonk afgrijselijk met haar stem, dat snerpende aiaiai paste totaal niet bij haar. Dat had bij Anouk alweer heel anders geklonken.
Ja. Het maakte haar gewoon geen hol uit. Het lied niet, de kleding niet, de act niet. Als Tante Trijn maar een gezellige week had, dat was het enige dat teldequote:Op dinsdag 20 september 2016 15:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Twee maanden later kwam er een album van Trijntje uit met zo veel beter passende nummers.
Ergens zou dat leuk zijn omdat we hier dan volledig voor lul zitten met onze poll, maar ik zou het toch zeer onverstandig vinden aangezien dat betekent dat die artiest veel te weinig ervaring heeft met live optreden voor groot publiek. Anders hadden we diegene wél gekend, namelijkquote:Op dinsdag 20 september 2016 17:21 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoop er nu bijna op dat ze met een naam uit de hoge hoed komen die echt NIEMAND nog kent. Gewoon helemaal nieuw, maar wel heel goed. Of ben ik nu onrealistisch?
Ik ga er dan ook vanuit dat het plaatje helemaal klopt. Ik kijk hier door m'n super-roze-bril-met-glitters-en-veren.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Ergens zou dat leuk zijn omdat we hier dan volledig voor lul zitten met onze poll, maar ik zou het toch zeer onverstandig vinden aangezien dat betekent dat die artiest veel te weinig ervaring heeft met live optreden voor groot publiek. Anders hadden we diegene wél gekend, namelijk
En iemand die daar geen ervaring mee heeft bezwijkt veel te snel onder de druk. Denk Joan Franca.
Alles moet weer kloppen. Dus ook de zelfverzekerdheid die Anouk, TCL en Douwe hadden die allemaal weleens in Ahoy en HMH etc stonden.
En die staat je, die bril!quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ga er dan ook vanuit dat het plaatje helemaal klopt. Ik kijk hier door m'n super-roze-bril-met-glitters-en-veren.
Het is ook zeker een groot risico. Toch hoop ik het echt af en toe, vooral ook omdat ik heel weinig Nederlandse artiesten echt goed vind en graag zou willen zien gaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
En die staat je, die bril!
(Toch vind ik een onervaren iemand een te groot risico..)
Hoe ervaren was Lena?quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
En die staat je, die bril!
(Toch vind ik een onervaren iemand een te groot risico..)
Ik zei dat ONZE Nederlandse inzendingen die aan die punten voldeden succesvol waren itt de rest. Toe, wees eerlijk, Mevrouw Euphoria had een geweldige clip, fantastische promotie vooraf etc. Zo ook Lena. Die landen steken er geld in. Nederland niet, die moeten prutsen met een minibudgetje. Die andere landen nemen de hele boel veel serieuzer. Dan is het minder erg als je met een relatief onbekende komt, want ze zorgden dat beide nummers eigenlijk al een hit waren voor ze op het ESF podium stonden. Nederland steekt geen geld in topclips, een super media team, promo tour etc.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe ervaren was Lena?
en hoe eigen was Euphoria?
klopt, dat zou dus anders moeten..quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zei dat ONZE Nederlandse inzendingen die aan die punten voldeden succesvol waren itt de rest. Toe, wees eerlijk, Mevrouw Euphoria had een geweldige clip, fantastische promotie vooraf etc. Zo ook Lena. Die landen steken er geld in. Nederland niet, die moeten prutsen met een minibudgetje. Die andere landen nemen de hele boel veel serieuzer. Dan is het minder erg als je met een relatief onbekende komt, want ze zorgden dat beide nummers eigenlijk al een hit waren voor ze op het ESF podium stonden. Nederland steekt geen geld in topclips, een super media team, promo tour etc.
quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:42 schreef Peter het volgende:
[..]
klopt, dat zou dus anders moeten..
Ware het niet dat de skere omroepen het feest kapen en meer uitgeven aan het muziekfeest op het plein dan aan het nsf/esf.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oen-1625537-a1173335quote:De Songfestivaleditie in Stockholm kostte een half miljoen euro, bevestigt AVRO-TROS – de omroep die het programma in Nederland uitzond. Van dat bedrag gaat 250.000 euro naar de European Broadcasting Union, de organisator van het Songfestival, voor de uitzendrechten. Dat deel wordt betaald door de koepelorganisatie Nederlandse Publieke Omroep (NPO) – uit publieke middelen. Daar krijgt de publieke omroep drie uitzendingen voor terug: de twee halve finales en de finale. De rest, een kwart miljoen euro, legde AVRO-TROS zelf bij. Dat geld komt uit eigen middelen; de programmabladen en de ledencontributie.
Make-up en kleding
Waar ging het geld precies heen? AVRO-TROS-woordvoerder Eric Dekker somt op: het verblijf van de artiest en delegatie; haar, make-up en kleding; het componeren van het liedje; de regie waarvoor de Vlaamse regisseur Hans Pannecoucke werd ingevlogen; promotiemateriaal zoals sjaals en vlaggen met #teamdouwe erop. Andere kosten: het ontwerpen van de klok die tijdens het optreden op het podium te zien was en het afkopen van rechten, zodat het lied door de Songfestivalorganisatie gebruikt kon worden op televisie en online.
Opvallend is dat het Songfestival de laatste jaren fors duurder is geworden. Vier jaar geleden kostte het Songfestival Nederland nog 350.000 euro, zei Peter Kuipers, toenmalig directeur van de TROS, in 2012 tegen NRC. Een kwart miljoen werd toen betaald door de NPO. De rest van het geld – 100.000 euro – legde de TROS zelf bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |