abonnement Unibet Coolblue
pi_165029240
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 september 2016 04:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

En daarom zal de sunni wereld voor altijd achterlijk blijven. Zo makkelijk om mensen met plaatjes en foto's zonder context de wreedste dingen te laten doen die mogelijk zijn.
Soooow he. Jij laat hier gelijk het goede voorbeeld zien. :)
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  vrijdag 2 september 2016 @ 08:22:20 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165029402
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 september 2016 04:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

En daarom zal de sunni wereld voor altijd achterlijk blijven. Zo makkelijk om mensen met plaatjes en foto's zonder context de wreedste dingen te laten doen die mogelijk zijn.

Het is een plaatje van een groep soldaten die bidden in Syrie, wat is hier raar of vreemd aan? Wat ik begrepen heb is dat het in Daraya om een evacuatie ging, een deal tussen Syrie en de rebellen. Nu wordt gedaan alsof dat handjevol soldaten alle inwoners van Daraya eigenhandig een kopje kleiner hebben gemaakt of weggejaagd.

Hier nog zo'n voorbeeld.
[ afbeelding ]
Dit is in Iran.
Wat te zien is: Iraniers die op Hajj naar Mekka gaan krijgen les in wat ze precies moeten doen, en hoe ze het moeten doen. Hajj for Dummies zeg maar. Voor veel mensen is dit een reis die ze maar 1 keer in hun leven maken, dus willen ze zeker weten dat het ze het op de "juiste manier"/"volgens de tradities" doen.

Wat anderen ervan maken: Shia hebben hun eigen mekka gebouwd in iran. Kaffirs, ongelovigen!

Zo krijg je dus duizenden urban myths over shia, en de daarbij behorende hetzes.
Wat een stel kinderen bij elkaar zeg. Het Christendom is ook door deze fasen gegaan, maar gelukkig is het militante Christendom ingedamd. Bij de Islam zie ik dat helaas in deze eeuw nog niet gebeuren, zeker gezien veel Islamitische landen er in welvaart alleen maar op achteruit gaan en ze geen enkele verantwoordelijkheid nemen qua gezinsplanning.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:00:53 #103
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_165029868
Het wachten is tot de Turken een Westerse vrijwilliger kapot schieten:
British volunteers in Syrian Kurd forces are 'terrorists', Turkey says

Dan nog dit:
ragipsoylu twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 00:01:07 #BREAKING Erdogan says PYD didn't leave West of Euphrates. "We don't believe what US says. It is us who will decide whether they left" reageer retweet
Denk voornamelijk voor binnenlands gebruik, maar toch.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_165029879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:32 schreef Charleville het volgende:

[..]

Ik volg geregeld vlogs van salafisten via facebook filmpjes, maar ik kan zeggen dat er een enorm wij / zij gevoel word gecreëerd. De haat die je in de filmpjes en reacties tegenkomt is soms echt schokkend..

Ze roepen in de filmpjes vaak ook niet direct op om geweld te gebruiken maar ze vergelijken de behandeling van moslims in Europa het zelfde als met de Joden van vroeger, en dat de moslims als leeuwen tot het einde strijden om de kuffar te vernederen e.d....

Hoe meer aanhang ze krijgen, hoe meer moslims zich gaan verzetten tegen het westen, en zo krijg je een steeds grotere scheiding.. Maar je mag gerust vinden dat deze stromingen geen probleem is,daar heeft iedereen een anderen kijk op.
Ik zeg dat niet alle volgelingen van deze stroming een probleem zijn, niet dat geen enkele dat is. Er zijn dus nog steeds duizenden die dit wel zijn. Maar ik vind het te kort door de bocht om salafist=probleem te zeggen.

Het is gewoon niet de gemene deler die voorspelt of iemand een gewelddadige jihadist is. Die vind je in een heleboel stromingen. Ik denk dus dat het geen zoden aan de dijk zet om salafisme te verbieden, of welke stroming dan ook. Dat is één gat in de dijk stoppen.

Het probleem is ook niet de islam als geheel, want het gros van de moslims gedraagt zich normaal. De islam verbieden of neerzetten als het probleem zien dekt de lading ook niet. Het probleem is het gebrek aan integratie, een set geschifte normen en waarden en gebrek aan respect voor de onze bij een deel van de immigranten.

Ik heb het boek "Vrouw in het blauw" gelezen van Tania Kambouri. Deze legt goed uit wat ik bedoel: pak het deel aan dat zich niet gedraagt, alleen al omdat het schijt op het naamkaartje van het deel dat wél geïntegreerd is. Zij legt ook heel precies de link tussen de culturele achtergrond en het soort asociale gedrag dat eruit voortkomt.

Maar goed, dat was even een zijstapje in het kader van het grote aandeel van salafistische Marokkaanse strijders in Syrië.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:18:03 #105
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165030096
Wat kan oorlog toch triest zijn. Ze weten dat ze afgeslacht gaan worden door de terroristen als ze niet met man en macht zich gaan verdedigen.

Overigens zijn diverse gebieden alweer terug veroverd.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:24:04 #106
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165030170
Souria4Syrians twitterde op donderdag 01-09-2016 om 21:15:37 Massacre in #Souran. Syrian "rebels" execute 90 civilians including town mayorNorth #Hama https://t.co/T96WC4mkvg reageer retweet
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:27:50 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165030230
http://www.latimes.com/wo(...)-snap-htmlstory.html

Goed artikel dat de gigantische hypocrisie van de media in deze oorlog aantoont.
pi_165030231
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het wachten is tot de Turken een Westerse vrijwilliger kapot schieten:
British volunteers in Syrian Kurd forces are 'terrorists', Turkey says

Dan nog dit:
ragipsoylu twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 00:01:07 #BREAKING Erdogan says PYD didn't leave West of Euphrates. "We don't believe what US says. It is us who will decide whether they left" reageer retweet
Denk voornamelijk voor binnenlands gebruik, maar toch.
Volgens mij willen de Turken zo snel mogelijk de klus klaren en weer terugtrekken. Klinkt plausibel dat ze op een gegeven moment de knoop door hakken en totaal apeshit gaan op de SDF.
pi_165030383
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 september 2016 04:09 schreef Peunage het volgende:

[..]

En daarom zal de sunni wereld voor altijd achterlijk blijven. Zo makkelijk om mensen met plaatjes en foto's zonder context de wreedste dingen te laten doen die mogelijk zijn.

Het is een plaatje van een groep soldaten die bidden in Syrie, wat is hier raar of vreemd aan? Wat ik begrepen heb is dat het in Daraya om een evacuatie ging, een deal tussen Syrie en de rebellen. Nu wordt gedaan alsof dat handjevol soldaten alle inwoners van Daraya eigenhandig een kopje kleiner hebben gemaakt of weggejaagd.

dat heeft helemaal niks met "achterlijke sunnis" of wat dan ook te maken. dat is gewoon de kracht van een foto of kan zijn, kan naar dat kindje dat in turkije op het strand lag. het was niks geks/nieuws/bijzonders, maar iedereen in de wereld had het over dat kindje en het heeft er zelf voor gezorgd dat merkel zei, wit schaffen das...

quote:
Hier nog zo'n voorbeeld.
[ afbeelding ]
Dit is in Iran.
Wat te zien is: Iraniers die op Hajj naar Mekka gaan krijgen les in wat ze precies moeten doen, en hoe ze het moeten doen. Hajj for Dummies zeg maar. Voor veel mensen is dit een reis die ze maar 1 keer in hun leven maken, dus willen ze zeker weten dat het ze het op de "juiste manier"/"volgens de tradities" doen.

Wat anderen ervan maken: Shia hebben hun eigen mekka gebouwd in iran. Kaffirs, ongelovigen!

Zo krijg je dus duizenden urban myths over shia, en de daarbij behorende hetzes.
tuurlijk zijn er urban myths over shias vanuit sunnis maar dat is nu eenmaal wat je krijgt in groepsdynamieken, iemand die niet tot jouw groep behoort is meteen anders/gek/vijandig en wordt zwart neergezet.

de hac "oefeningen" ken ik en ongetwijfeld de meeste sunnis wel :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165030437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het wachten is tot de Turken een Westerse vrijwilliger kapot schieten:
British volunteers in Syrian Kurd forces are 'terrorists', Turkey says
als je zij aan zij met de pkk vecht kan je van de turken geen special treatment verwachten...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165030632
QalaatAlMudiq twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 09:25:15 N. #Hama: Regime opened dam to flood #Orontes in an attempt to protect Khattab & isolate Rebel-held #Helfaya. https://t.co/TpsX8diPa7 reageer retweet
QalaatAlMudiq twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 09:35:47 @QalaatAlMudiq Clear defensive move trying to halt any further Rebel advance & showing Regime not ready to start a real counter-offensive. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:58:39 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165030707
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

optie A. fort europa, niets erin, een hele grote muur om het continent, elk bootje wat illegaal over zee probeert te komen kapot schieten.
optie B. het tweede Romeinse rijk, door ook Noord-Afrika in te lijven.

:P

hoe je het ook bekijkt, het probleem van het midden oosten wordt ons probleem.

zoiets dus :P

[ afbeelding ]
Voor beide opties hebben we politici met lef, visie en daadkracht nodig. Wat dat betreft heb ik wel enig respect voor Erdogan.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:59:39 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165030724
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:54 schreef Slayage het volgende:
QalaatAlMudiq twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 09:25:15 N. #Hama: Regime opened dam to flood #Orontes in an attempt to protect Khattab & isolate Rebel-held #Helfaya. https://t.co/TpsX8diPa7 reageer retweet
QalaatAlMudiq twitterde op vrijdag 02-09-2016 om 09:35:47 @QalaatAlMudiq Clear defensive move trying to halt any further Rebel advance & showing Regime not ready to start a real counter-offensive. reageer retweet
Is in 2014 ook gebeurd. Bovendien geeft dat niets aan. Het geeft aan dat je gebruik maakt van de mogelijkheden die het terrein je biedt.
pi_165030777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Voor beide opties hebben we politici met lef, visie en daadkracht nodig. Wat dat betreft heb ik wel enig respect voor Erdogan.
europa kennende (verdeeldheid/geen daadkracht) zal het pappen en nathouden zijn, vasthouden aan een vorm van fort europa, iets wat er nu al staat, check dit artikel bv gaat echt nergens over, schengen is een onderdeel van het fort, http://www.dailysabah.com(...)ck-in-vienna-airport maar het fort blijft lek aan alle kanten wat dus impliceert dat de migranten stromen zullen blijven komen alleen dan ongecontroleerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165030789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Is in 2014 ook gebeurd. Bovendien geeft dat niets aan. Het geeft aan dat je gebruik maakt van de mogelijkheden die het terrein je biedt.
geeft aan dat je op dit moment geen andere optie tot je beschikking hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:04:00 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_165030800
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:52 schreef Atak het volgende:
[ afbeelding ]
Binnenkort voer voor de honden. Wel zielig voor ze wat hen te wachten staat.
Wat zijn dit toch voor een sociopathische opmerkingen iedere keer?

Deze mensen vechten tegen IS, niet tegen de Turkse staat. Plus dat slachten zou ik niet zo zeker van zijn. De FSA heeft zelf nogal wat moeite om IS fatsoenlijk te beteugelen.

Iedere ervaren commandant weet dat je geen oorlog op 2 fronten moet gaan voeren als je het kunt voorkomen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_165030814
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:05:30 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165030830
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

geeft aan dat je op dit moment geen andere optie tot je beschikking hebt.
Mwah, ben ik het niet mee eens. Het is een vrij veel gebruikte tactiek, net als het opblazen van bruggen. Het is gewoonweg heel effectief. Je koopt als het ware tijd om daarna een goed opgezette aanval op te zetten. Vergeet niet dat de terroristen (zo mag je Jund wel noemen) dit offensief hebben gepland en het incompetente regime een tegenaanval moet voorbereiden. Dan is dit gewoon een handig middel om tijd te kopen.
pi_165030898
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mwah, ben ik het niet mee eens. Het is een vrij veel gebruikte tactiek, net als het opblazen van bruggen. Het is gewoonweg heel effectief. Je koopt als het ware tijd om daarna een goed opgezette aanval op te zetten. Vergeet niet dat de terroristen (zo mag je Jund wel noemen) dit offensief hebben gepland en het incompetente regime een tegenaanval moet voorbereiden. Dan is dit gewoon een handig middel om tijd te kopen.
klopt ja, tijd kopen omdat je op dit moment geen andere optie tot je beschikking hebt hebt ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:09:21 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165030913
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

klopt ja, tijd kopen omdat je op dit moment geen andere optie tot je beschikking hebt hebt ;)
Dat klopt, maar dat is toch niet ongebruikelijk? Als jouw posities worden overlopen moet je soms drastische maatregelen nemen. Rusland deed dat met de verschroeide aarde.
pi_165031065
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is toch niet ongebruikelijk? Als jouw posities worden overlopen moet je soms drastische maatregelen nemen. Rusland deed dat met de verschroeide aarde.
niet ongebruikelijk maar laat maar weer eens zien wat een prutsers het zijn. maar das ook niks nieuws uiteraard.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:19:01 #122
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165031092
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

niet ongebruikelijk maar laat maar weer eens zien wat een prutsers het zijn. maar das ook niks nieuws uiteraard.
Uiteraard zijn het prutsers. Maar ik denk dat bijvoorbeeld Amerikaanse generaals ook wel een dergelijke optie hadden gebruikt als ze die voorhanden hadden toen ze bijna in een tangbeweging werden genomen door de Duitsers tijdens het Ardennenoffensief (wat dan weer faalde omdat Hitler te dom was om naar zijn zeer competente generaals te luisteren).
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 10:20:44 #123
8781 crew  Frutsel
pi_165031121
Kan het weer ontopic? Ik gok anders dat we deel 400 niet gaan halen en dan ga ik hem ook niet meer heropenen. Dan maar geen "nieuws" meer uit dat deel van de wereld.
pi_165031131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:20 schreef Frutsel het volgende:
Kan het weer ontopic? Ik gok anders dat we deel 400 niet gaan halen en dan ga ik hem ook niet meer heropenen. Dan maar geen "nieuws" meer uit dat deel van de wereld.
we hebben het over tactiek dat toegepast wordt door assadisten vandaag geplaatst in historisch perspectief...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:22:49 #125
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165031156
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:20 schreef Frutsel het volgende:
Kan het weer ontopic? Ik gok anders dat we deel 400 niet gaan halen en dan ga ik hem ook niet meer heropenen. Dan maar geen "nieuws" meer uit dat deel van de wereld.
Het is ontopic man. We praten over historische voorbeelden in de context van het huidige gepruts van het Syrische leger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')