Weer zo'n onderhoudsmonsterquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).
http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Leuk, zo'n marketingafdeling die een filmpje maakt. Op 0:55 blijft het sein gewoon veilig staan nadat de trein is gepasseerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).
http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Technisch gezien geen probleem. Stroomrail op de dwarsliggers schroeven, paar kabeltjes leggen, klein dingetje met het beveiligingssysteem, blabla met een safety case en gaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:43 schreef b2py het volgende:
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html
Zegt u het maar
Extra3 is dan ook een satire programma geloof ik. Dat liedje van Erdowie Erdowo Erdogan is ook afkomstig uit die showquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat is al maanden zo
Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.
Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie:
[ afbeelding ]
Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
Dat is niet gebruikelijk en ook niet gewenst. Een sein beveiligt een blok en theoretisch kun je nu een bezet blok binnenrijden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 01:13 schreef dennistd het volgende:
Theoretisch zou het blok natuurlijk niet direct achter het sein hoeven te beginnen (maar 300m verderop of zo). Al zal dat vast niet zo zijn
Nee, want in het voorafgaande blok kan nog geen (nieuwe, tweede) trein zijn, want dat blok is nog door de andere trein bezet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is niet gebruikelijk en ook niet gewenst. Een sein beveiligt een blok en theoretisch kun je nu een bezet blok binnenrijden.
dat is niet alleen bij stoomtreinen ongewenst hoor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:33 schreef Igen het volgende:
omdat bij stoomtreinen de cabine verder naar achteren is en het ongewenst is dat de machinist het sein voor z'n neus op rood ziet springen.
het is mogelijk. Trek het geheel dan wel gelijk door naar Hoofddorpquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 07:43 schreef b2py het volgende:
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html
Zegt u het maar
Ja, maar bij een elektrische trein of een dm'90 zijn die 5m van b2py genoeg, bij een lange stoomloc nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is niet alleen bij stoomtreinen ongewenst hoor.
Tussen de 0 en 30 meter, bij voorkeur langer dan 10 meter en niet veel langer dan nodig. In de praktijk dus meestal tussen de 10 en 15 meters met uitschieters wanneer dat nodig is. Korter als het perron- of opstelspoor anders te kort wordt. Langer als dat beter uitkomt met sectielengtes, plaatsing van lassen e.d.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:50 schreef b2py het volgende:
Bij ontwerpen is einde sectie ongeveer vijf meter achter sein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |