abonnement Unibet Coolblue
pi_164879028
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).


http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Weer zo'n onderhoudsmonster :D
Bier.
pi_164879572
Pendolino zo te zien? Eerst maar eens de infra verbeteren, ding rijdt op minimale stukken heel hard
  Redactie Sport vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:24:15 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164880595
Vanavond op de terugweg naar huis even getankt in Bad Bentheim. Natuurlijk even op het station gekeken, maar naast de 1700 van NS stond er alleen een grijze Traxx op een niet te fotograferen plek.Bij het verder rijden naar huis zag ik ineens in een flits wat achter de bosjes staan: het was de 193 219 van de Salzburger Eisenbahn Transportlogistik GmbH, beter bekend als SETG. Op kopspoortje 19 staat de Vectron te genieten van zijn rust.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:58:17 #54
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164881677
Toffe plaat, mooie lucht ook _O_
Nog even op het perron gekeken trouwens? Voor wie het in de laatste posts van het vorige topic gemist had: faalhazerij op station Bad Bentheim waar de perrons de laatste tijd zijn opgehoogd van 35 naar 76 cm, maar waardoor de deuren van het stationsgebouw niet meer open kunnen. Je kunt nu dus alleen van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274
doei
  Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:00:09 #55
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164881742
Ja, dat is al maanden zo :Y
Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.

Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie:


Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:33:41 #56
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164882578
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:27 schreef James1988 het volgende:
Dit is 'm dan, de opvolger van de Amerikaanse Acela Express, de Avelia Liberty. Alstom gaat ze leveren, vanaf 2021 zijn te zien op de NEC (New York - Boston).


http://blog.amtrak.com/20(...)n-high-speed-trains/
Leuk, zo'n marketingafdeling die een filmpje maakt. Op 0:55 blijft het sein gewoon veilig staan nadat de trein is gepasseerd. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Redactie Sport zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:13:23 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164883336
Theoretisch zou het blok natuurlijk niet direct achter het sein hoeven te beginnen (maar 300m verderop of zo). Al zal dat vast niet zo zijn ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164884216
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html

Zegt u het maar
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:48:32 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164884505
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 07:43 schreef b2py het volgende:
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html

Zegt u het maar
Technisch gezien geen probleem. Stroomrail op de dwarsliggers schroeven, paar kabeltjes leggen, klein dingetje met het beveiligingssysteem, blabla met een safety case en gaan.

"Het begint met ambitie."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_164884769
Hij denkt in ieder geval buiten de doos. Maar ik vraag me af of dit wel praktisch kan zonder extra perron op Schiphol te bouwen.
Bier.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:13:45 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164886244
Klopt, maar om dan te roepen dat het technisch geen probleem is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:17:50 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164886310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:
Ja, dat is al maanden zo :Y
Op spoor 2/3 is een flink wachthok verschenen meende ik te zien. Niet opgelet of er inmiddels al een nieuwe lift geplaatst is.

Vorige maand maakte ik deze foto van deze idiote situatie:
[ afbeelding ]

Overigens wordt ik de praktijk niet van het raam gebruikgemaakt volgens mij en loopt iedereen gewoon om.
Extra3 is dan ook een satire programma geloof ik. Dat liedje van Erdowie Erdowo Erdogan is ook afkomstig uit die show
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:17:17 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164888563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 01:13 schreef dennistd het volgende:
Theoretisch zou het blok natuurlijk niet direct achter het sein hoeven te beginnen (maar 300m verderop of zo). Al zal dat vast niet zo zijn ;)
Dat is niet gebruikelijk en ook niet gewenst. Een sein beveiligt een blok en theoretisch kun je nu een bezet blok binnenrijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_164888808
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is niet gebruikelijk en ook niet gewenst. Een sein beveiligt een blok en theoretisch kun je nu een bezet blok binnenrijden.
Nee, want in het voorafgaande blok kan nog geen (nieuwe, tweede) trein zijn, want dat blok is nog door de andere trein bezet. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2016 13:32:10 ]
pi_164888845
Ik meen ook eens gelezen te hebben dat het vroeger gebruikelijk was dat de sectiegrens niet direct bij het sein lag, omdat bij stoomtreinen de cabine verder naar achteren is en het ongewenst is dat de machinist het sein voor z'n neus op rood ziet springen.
pi_164889203
Bij ontwerpen is einde sectie ongeveer vijf meter achter sein
pi_164891851
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:33 schreef Igen het volgende:
omdat bij stoomtreinen de cabine verder naar achteren is en het ongewenst is dat de machinist het sein voor z'n neus op rood ziet springen.
dat is niet alleen bij stoomtreinen ongewenst hoor.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:11:16 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164892200
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 07:43 schreef b2py het volgende:
ProRail wil Noord-Zuidlijn doortrekken naar Schiphol
http://nu.nl/reizen/43130(...)rekken-schiphol.html

Zegt u het maar
het is mogelijk. Trek het geheel dan wel gelijk door naar Hoofddorp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164892447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dat is niet alleen bij stoomtreinen ongewenst hoor.
Ja, maar bij een elektrische trein of een dm'90 zijn die 5m van b2py genoeg, bij een lange stoomloc niet
pi_164893309
Voortschrijdend inzicht, misschien is die afstand verminderd sinds die meuk van het spoor gegooid is
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:12:10 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164893331
Er rijden nog genoeg stoomtreinen. In Nederland, Duitsland en ga zo maar door.
September is weer een drukke stoommaand ;)
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:20:23 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164894590
En in Polen, Bosnië-Herzegovina en vast nog wel een aantal landen rijdt het gewoon in planmatige dienst.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:11:53 #73
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_164895489
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:50 schreef b2py het volgende:
Bij ontwerpen is einde sectie ongeveer vijf meter achter sein
Tussen de 0 en 30 meter, bij voorkeur langer dan 10 meter en niet veel langer dan nodig. In de praktijk dus meestal tussen de 10 en 15 meters met uitschieters wanneer dat nodig is. Korter als het perron- of opstelspoor anders te kort wordt. Langer als dat beter uitkomt met sectielengtes, plaatsing van lassen e.d.
pi_164896630
20:07 kwam er een DDM1 stel door Heiloo, uit richting castricum naar Alkmaar. Bijsturing of leegmaterieel
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:14:53 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164896687
leeg materieel, aldus Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')