abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:20:01 #151
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164789040
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
doei
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:28:14 #152
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164789250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:20 schreef Prins_Pils het volgende:
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
Goed om te weten, sta ik iig niet wortel te schieten.... :+
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:30:48 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_164789332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik heb nu tape bij me om een oud mobieltje tegen het glas aan te plakken
Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:31:48 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164789359
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
Bedankt voor de tip, ik hou m wel in mn hand dan... :')
pi_164790322
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Bier.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:32:23 #156
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164790812
Dat ligt eraan waar de machinist zit. Als die rechts zit zal hij dwergseinen wel moeten kunnen zien. Dan is er geen beperking.
pi_164791352
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Nee, omdat de machinist in de G1206'en en 6400 aan de goede kant zitten. Die NMBSdingen zitten ze aan de "verkeerde" kant, waardoor ze de seinen niet zien.

Overigens dacht ik dat dezelfde beperking ook geldt voor de 6400'den in Belgie (waar ze ingezet worden van en naar Zeeuws Vlaanderen )
Bij twijfel: gebruik beton.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:05:38 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_164791501
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:25:33 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164793161
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten.....
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164793236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:25 schreef dennistd het volgende:
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten.....
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700

Het BBC-artikel is wat genuanceerder.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:02:20 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164794232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700

Het BBC-artikel is wat genuanceerder.
En incorrect.

Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.

Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
pi_164794323
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

En incorrect.

Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.

Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. ;) Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2016 20:06:00 ]
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:29:11 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164794976
Ik ben niet echt overtuigd door dat artikel.

quote:
Failure to improve rail infrastructure, due to a lack of private investment, means the average age of trains are higher than they were in 1996.
In de jaren '80 en in het begin van de jaren '90 - dus nog onder British Rail - is er veel nieuw materieel ingestroomd. Dat materieel wordt nog altijd gebruikt, want het is nog gewoon goed.

Een trein heeft een levensduur van meer dan 30 jaar, dus dat de gemiddelde leeftijd mee omhoog gaat naarmate de vloot ouder wordt is helemaal niet zo vreemd.

En het klopt ook niet. Er is in de afgelopen 20 jaar juist flink geïnvesteerd in nieuw materieel, door de leasemaatschappijen. Denk aan de Class 185, de Pendolino's, de Electrostars (375 t/m 379, 387) die je veel rond Londen ziet, het Desiro-materieel van SWT, de nieuwe vloot van CAF voor Transpennine Express, de AT300's (Class 802) voor GWR en Hull Trains, enzovoorts. Daar is geen cent belastinggeld bij komen kijken.

Er zijn twee materieelsoorten waar de Britse overheid zich wel actief mee heeft bemoeid: de nieuwe Thameslink-treinen (700) en de opvolger van de HST, de IEP.

Beide treintypes liggen onder vuur, omdat de overheid de bestelling onhandig heeft aangepakt. Als gevolg zijn de treinen veel duurder dan wanneer de industrie dit zelf zou hebben geregeld. De bijnaam van de IEP is niet voor niets 'Incredibly Expensive Procurement' :P
pi_164795051
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:42:23 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164795438
De Britse spoorsector is niet zo eenvoudig als ze soms lijkt te zijn. De vervoerders zijn weliswaar privaat, maar ze zijn met handen en voeten gebonden aan het contract dat ze hebben met het Department for Transport.

Daarin staat bijvoorbeeld beschreven welke diensten ze moeten aanbieden, maar het DfT bemoeit zich ook actief met de toewijzing van rollend materieel.

Gemiddeld houden de vervoerders per pond aan inkomsten 3 pence over. Dat betekent dat 97% van de inkomsten op gaat aan personeelskosten, materieel, de winstafdracht aan het DfT, verplichtingen aan stationsonderhoud, investeringen die zijn toegezegd (zoals uitrol van Wi-Fi op stations), enzovoorts.

Een winstpercentage van 3% is echt niet veel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:18:33 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164796550
Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.

Aldus de spots op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:24:18 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_164796718
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.

Aldus de spots op Somda
Kan zijn dat die net uit Deventer vertrokken, ik zag zoiets staan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164797601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. ;) Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership
Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:51:44 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164797766
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:

[..]
behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
En dus? :7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_164799721
Gaan er nog mensen het hele weekend treinfappen in NRW? NRW ticket is aankomend weekend 2 dagen geldig wegens 70 jaars feest oid.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:02:13 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164800396
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
Het uitvoerend personeel ziet elkaar gewoon als collega's hoor. Of concullega's, omdat er een ander logootje op de stropdas staat.

Als ik met consultants van een ander bedrijf in één kamer zit zijn het ook gewoon collega's. De strijd zit op het sales-niveau, en daar wil ik niks mee te maken hebben :P
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:51:46 #172
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164802170
Zie je ook bij buschauffeurs. Altijd zwaaien naar elkaar, ook al is het een andere maatschappij. Je zit toch in dezelfde tak van sport :)

Dus dat
doei
  Redactie Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 01:02:00 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164803339
Tja, ik maak regelmatig een praatje met de concullega's. Als personeel ben je geen concurrent van elkaar in het OV, je behoort immers tot een bepaalde concessie en gaat gewoon mee naar een nieuwe werkgever als die de aanbesteding wint.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 24 augustus 2016 @ 01:57:53 #174
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164804036
Ik weet nog dat Syntus de concessie Midden-Overijssel won, in die tijd reisde ik nog heel veel met de bus hier. Het was heel lang een Connexxion-imperium. De oudere chauffeurs mopperen tot en met, 'ik ga echt niet in zo'n Syntus-pakkie lopen!' Als je ernaast staat tijdens het gezamenlijk-nog-een-sjekkie-roken-voor-de-laatste-rit hoor je alle bedrijfsinterne info wel voorbij komen :') Nu reis ik eigenlijk nooit meer met de bus..

[ Bericht 31% gewijzigd door Prins_Pils op 24-08-2016 02:05:11 ]
doei
pi_164805151
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel).
Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan.
En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')