abonnement Unibet Coolblue
pi_164565362
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_164565502
En als ik dan toch de nieuwe open;

Aanstaande donderdag 6 maanden mijn kleine jongetje aan de borst O+
Op de eerste 3 weken kolven na volledig moeiteloos :o Echt zo'n cadeautje na de vorige keer!

En nagenoeg verdriedubbeld in gewicht; van 2175 gram naar ruim 6 kilo :9
pi_164566433
Wat fijn LB O+

Hier vandaag 14 maanden. Nooit gedacht zo lang door te gaan maar deel nu nog lang niet aan stoppen.
pi_164611215
Oh LB wat fijn!! Wat groeit hij goed!

Chanty E start volgende week op t kdv en krijgt 3x100 mee & reserve 100 in de vriezer daar. Ik gebruik die zakjes (maar ander merk) ivm kleine vriezer.

Hier spruw eerst behandeld (want ook last), dat deed niets. Huisarts zei toen ook 'kijk het eens aan' en toen na 1.5wk ineens spontaan weg!

Kleine flesweigeraar heeft het weer door gelukkig! Morgen een paar uurtjes wennen op t kdv, hopelijk laat hij daar zien dat hij het echt kan!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164616050
Wow LB, alweer 6 maanden! :o

Ik kolf 300 ml op een dag en dat gaat ook op :) Voor mijn eerste werkdag had ik 800 ml in de vriezer gespaard door 's ochtends 50 ml te kolven bij het ontbijt.

Ik ben op zoek naar een fijne voedingsbeha, want hier alweer 5 maanden bv en het gaat allemaal wel prima O+ Ik heb er een van de Hema die ik fijn vind, die van de H&M vind ik 3x niks, want die kriebelen ergens. Ik heb ook een Prenatal beha met stevige cups, maar dat werkt alleen bij kolven, want bij gewoon voeden zitten die cups in de weg. Iemand tips? Beugel hoeft niet, maar enige vorm zou wel mooier zijn :)
pi_164616150
Al eens gedacht aan een gewone beha waar je makkelijk je borst uit haalt Dot?
Ik voedde op een gegeven moment met mijn gewone beha's waaronder ook mijn Marlies Dekkers omdat ik het zat was die voedingsdingen die asexy waren nog aan te hebben.
Gevalletje grote maat dus de keus aan leuke beha's vind ik minimaal.
pi_164616280
Ah, ja, kleine maat hier, dus ik moet wel iets hebben dat open kan :+
pi_164616487
Noppies?

Ik heb nog steeds mijn Hunkemollertjes aan, maar ben er misschien toch wel een beetje klaar mee :X Alleen lijkt het me bij die voorgevormde zo irritant dat je dan zo'n dik stuk onder je borst moet opfrommelen?
pi_164616544
Ja, dat heb ik wel bij die van de Prenatal idd LB. Die van Mammae gaan opzij open, maar die vind ik wel erg duur en ik snap niet helemaal hoe dat werkt met voedingskleding. Ik draag er namelijk altijd wel een hemdje overheen.
pi_164620259
Hoewel ik inmiddels ook mn gewone bh's draag, vond ik deze voedingsbh wel heel fijn:

https://www.zalando.nl/ca(...)k-cz089a00h-q11.html

Maar hij is wel slap, dus geen vorm.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_164620355
Thuis plop ik probleemloos een borst uit een gewone BH, in het openbaar heb ik ook liever iets met een sluiting, gaat toch net wat subtieler.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Fijn he, als je erop durft te vertrouwen? O+

Drinkt mini goed?
Uhuh :Y O+

Even een lastige start en ruim 10% afgevallen, klein beetje bijgevoed ivm fladderen, maar sindsdien probleemloos. Afgelopen donderdag zat ze weer een pond boven geboortegewicht. O+

En S al bijna zes maanden, wat gaat het snel!
pi_164631609
Ik vind de BHs van HEMA van vrij ok. Moet ze wel 10x per dag wat aansnoeren. Mijn eigen BHs zitten nog niet lekker en nieuwe voeding bh's zou ik zo graag eens passen ipv op de gok kopen door de prijzen...

E ging vandaag een middag wennen op t kdv. Helaas dronk hij maar 20cc... Hopelijk gaat t morgen en vrijdag (met opa&oma) beter... Helaas is mijn vakantie voorbij :/
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:52:54 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_164632162
Tien keer per dag je bh moeten verstellen klinkt mij niet als een prima bh, eigenlijk ;)
disclaimer
pi_164632193
Ik vond de voedingsbh's met beugel van bonprix erg fijn. Kosten weinig, zien er best goed uit.
pi_164633303
kun je niet zo'n verbreder voor je eigen beha kopen dan? Of is de cup ook te klein?
Ik heb bij de oudste twee eeuwig met hema bh's gedaan, idd best prima, maar nu had ik wel echt behoefte aan wat beters.

Mijn favorieten op dit moment zijn deze van asos: http://m.asos.com/women/m(...)nge=5-175&pgesize=50

Zonder beugel maar wel voorgevormd. En met stevige/brede band onder de borst. Ik vind dat voorgevormde erg fijn zodat je niet constant met van die Hello Nipples rondloopt. (of van die duidelijk zichtbare zoogkompressen :X )
:)
pi_164634248
Welke? Ik zie er zo veel met die link :D.
pi_164634527
oh muh :')
http://www.asos.com/New-L(...)uct.aspx?iid=5645108

Deze volgens mij, zo te zien nu uitverkocht. Ik had toen samen met mn zusje besteld en toen viel het qua verzendkosten heel erg mee.
:)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 22:59:24 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_164634893
Asos verzendt gratis ;)
disclaimer
pi_164634957
Ik heb gisteren voor het eerst weer een gewone bh gekocht na een jaar lang alleen voedingsbh's gedragen te hebben. De bh's die ik nog had liggen pasten niet meer maar ik wist niet precies waar dat nu aan lag. Blijkt dat ik van een 75B naar een 75E gegaan ben. :o Oops. :+ En ik mijn borsten maar in die B-tjes proppen. Verklaart misschien het een en ander aan borstontstekingen...

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 17-08-2016 23:09:02 ]
pi_164635065
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:59 schreef Stormqueen het volgende:
Asos verzendt gratis ;)
oh dan was dat het waarom het een goeie deal was :D ik heb ze inmiddels al anderhalf jaar in huis, echt geen idee meer :') weet alleen nog dat we samen bestelden en dat zij een sjaal bestelde met het formaat van een bescheiden dekbedovertrek.
:)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 23:03:18 #21
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164635081
Ik had vrij snel een borstontsteking te pakken nadat ik gewone bh's ben gaan dragen. Ik ben er nu wel alert op dat ik m'n hele borst eruit wip.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164635229
Dat is een goede inderdaad. Net als noooooit in slaap vallen met bh aan. Zelfs geen dutje van een kwartier...

Ik dacht dat het wel meeviel want die bh's die ik had zijn echt slappe hap. Maar kennelijk toch net genoeg druk om voor een verstopping/bo te kunnen zorgen.
pi_164635259
dat ligt toch ook niet lekker? :P
:)
pi_164635308
Als je moe genoeg bent... :P

Nee maar, zonder beugel erin he, meer een soort slappe sportbh.
pi_164635540
als ik moe genoeg ben vertik ik het om überhaupt een beha aan te trekken s morgens :')

Vervelend dat jullie daar zo gevoelig voor zijn zeg. Ik ben gelukkig gezegend met heel makkelijke borstvoedingsperiodes so far. Hoewel mn productie wel altijd finaal in elkaar kakt zodra ik ongesteld moet worden/ben. Maar goed dat is een dag of 2 elk uur drinken en daarna gaat het wel weer.

A. is nu over naar 1 voeding bij de gastouder en oppas, de rest zingt hij keurig uit met eten en drinken met de pot mee. Hij drinkt net als mn meiden niet zo gek veel uit de fles 100-120 cc. En hij drinkt eindelijk de ingevroren melk...
:)
pi_164643547
Ik draag bh's van Hotmilk. En eigenlijk heb ik al 4 jaar geen normale bh's meer gedragen. Ik krijg mijn borst daar niet fatsoenlijk uitgeplopt. Lang zat ik qua cup ook in D of E. Maar nu ik terug ben naar een voeding of 2-3 per dag, is de cup ook weer ingezakt naar mijn oude B'tje. Ook wel een b'tje jammer :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164649299
Noppies bh met cups van memory foam besteld. Ben benieuwd!

Ik zag Hotmilk idd in de Limango outlet, maar net niet mijn maat helaas. Wel goedkoop, 15 euro!
pi_164716207
Beuh, baby weigerde net m'n borst. Waar hij al 11 maanden lang voor het slapen gaan 's avonds 2 borsten drinkt, draaide hij zich nu van borst 1 weg en weigerde resoluut borst 2. Ik kan daar zo onzeker van worden, en zo afgewezen. Terwijl het maar 1x gebeurde. Maar eens kijken hoe het vannacht gaat...
pi_164717422
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Beuh, baby weigerde net m'n borst. Waar hij al 11 maanden lang voor het slapen gaan 's avonds 2 borsten drinkt, draaide hij zich nu van borst 1 weg en weigerde resoluut borst 2. Ik kan daar zo onzeker van worden, en zo afgewezen. Terwijl het maar 1x gebeurde. Maar eens kijken hoe het vannacht gaat...
Krijgt hij tanden of kiezen? Wij hebben ook een tijdje een borstweigeraar gehad omdat hij pijn had. In de nacht ging het beter, en ik deed de wisseltruc. Eerst speen in zijn mond en als hij dan rustig was, snel speen eruit en borst erin. Dan lukte het wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164717571
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 21:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Krijgt hij tanden of kiezen? Wij hebben ook een tijdje een borstweigeraar gehad omdat hij pijn had. In de nacht ging het beter, en ik deed de wisseltruc. Eerst speen in zijn mond en als hij dan rustig was, snel speen eruit en borst erin. Dan lukte het wel.
Nee, volgens mij niet. Overdag vandaag was er ook niets aan de hand. Ik hoop maar dat vannacht beter gaat. Wisseltruc gaat niet werken, want hij wil geen speentje.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 12:18:51 #31
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164809937
Wij zijn sinds iets meer dan een week terug naar 1 voeding bij Lucas in de namiddag/ begin avond. Geen ochtendvoeding meer dus en hij vraagt er inmiddels ook niet meer naar ook als ik Amélie lig te voeden. Scheelt weer een driftbui en in de middag kan ik zelf beter bepalen wanneer hij kan drinken. Gisteren was hij aan het drinken toen mevrouw wakker werd, dus haar er maar bij gepakt, ook gezellig :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Chanty op 24-08-2016 12:51:22 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164810442
Wat een lieve foto Chanty. O+ En fijn dat het nu soepeler loopt met Lucas!
pi_164823876
Heeft iemand hier ervaring met een pre-logopedist?
E weigert nog steeds de fles. Nu verschillende dagen weg gemoeten dan krijgen oma of de kdv leidsters er max 2/3x per dag 20-40 cc in. Gelukkig iets dus maar het kost wel veel moeite.

CB kwam met de pre logopedist tip.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164825008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:19 schreef Lamb29 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een pre-logopedist?
E weigert nog steeds de fles. Nu verschillende dagen weg gemoeten dan krijgen oma of de kdv leidsters er max 2/3x per dag 20-40 cc in. Gelukkig iets dus maar het kost wel veel moeite.

CB kwam met de pre logopedist tip.
Wat wil je precies weten?

Hier vanuit ziekenhuis begeleiding gehad van prelogopedist die tevens lactatiekundige was (ivm prematuriteit). Zij keek mee met aanleggen aan de borst en fles drinken om te zien hoe de hap en slik techniek was en heeft toen wel een aantal nuttige tips en adviezen geven (andere houding, andere speen, etc). Ook kan ze zien of er fysiek/medisch iets belemmert (tongriempje etc). Ik heb het wel als nuttig ervaren...
pi_164827483
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:42 schreef Madivi het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten?

Hier vanuit ziekenhuis begeleiding gehad van prelogopedist die tevens lactatiekundige was (ivm prematuriteit). Zij keek mee met aanleggen aan de borst en fles drinken om te zien hoe de hap en slik techniek was en heeft toen wel een aantal nuttige tips en adviezen geven (andere houding, andere speen, etc). Ook kan ze zien of er fysiek/medisch iets belemmert (tongriempje etc). Ik heb het wel als nuttig ervaren...
Ah dat klinkt goed inderdaad!
Ben benieuwd inderdaad of hij door het kwijt raken van de reflexen nu gewoon echt het niet meer kan. Daar hadden ze het bij het CB over. Wellicht idd nog met andere houdingen/flesjes (Wel al geprobeerd maar er zijn ws nog 100 andere manieren)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164834330
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:19 schreef Lamb29 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een pre-logopedist?
E weigert nog steeds de fles. Nu verschillende dagen weg gemoeten dan krijgen oma of de kdv leidsters er max 2/3x per dag 20-40 cc in. Gelukkig iets dus maar het kost wel veel moeite.

CB kwam met de pre logopedist tip.
Mijn zoontje was ook een nogal vasthoudende flesweigeraar en hier dus ook een prelogopediste ingeschakeld. Heel eerlijk gezegd heb ik er qua fles geen zak aan gehad. Zij kreeg hem ook niet aan de fles. We zijn uiteindelijk op haar voorstel min of meer uit wanhoop 'vroeg' begonnen met bijvoeden (hij was toen 4,5 maand). We wilden eigenlijk wachten daarmee, maar zo kreeg hij in elk geval iets binnen.
Dankzij haar hulp (denk ik) kon hij wel al heel snel goed van een lepeltje eten. Zo kreeg hij toch iets binnen op een kdv-dag (gepureerd fruit in ons geval). We bleven wel flessen aanbieden, maar hij dronk niks of 10-20 ml.
In m'n eerste werkweken reed ik twee keer per dag op en neer naar het kdv om live te voeden (ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om het hem 'maar gewoon the hard way' te laten leren, zoals alle stuurlui aan wal riepen. Hij was ook geen kind dat het rustig uitzit en dan ''s avonds wel weer inhaalt', hij brulde gewoon.)
Uiteindelijk was het de combi van een fleswissel (dr. Brown->NUK) en een bepaalde leidster waar hij wel bij wilde drinken waardoor het goed kwam. In het begin dronk hij ook echt alleen bij haar, bij alle anderen (incl. mij en mijn man) weigerde hij stug door. Dat duurde een week of 4-5. Daarna altijd probleemloos flessen gedronken bij iedereen. Aan de prelogopediste qua fles dus weinig gehad.
pi_164856859
Ik ben benieuwd.. morgen wordt ik terug gebeld om een afspraak te maken.

Vandaag was t bal iig. :( Helaas Red ik het niet om heen en weer te gaan.

Ochtend niets
Rond middag 20/30cc
Rond 2u wel redelijk omdat hij een slaapvoeding kreeg (dacht 60cc)

Dus eerder vertrokken en 16.15 live

Morgen mag oma met hem in gevecht
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164857001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 00:05 schreef Lamb29 het volgende:
Ik ben benieuwd.. morgen wordt ik terug gebeld om een afspraak te maken.

Vandaag was t bal iig. :( Helaas Red ik het niet om heen en weer te gaan.

Ochtend niets
Rond middag 20/30cc
Rond 2u wel redelijk omdat hij een slaapvoeding kreeg (dacht 60cc)

Dus eerder vertrokken en 16.15 live

Morgen mag oma met hem in gevecht
Succes, het is echt rot!
pi_164857949
Qua koorts en dergelijke gaat het hier gelukkig beter. Stiekem vind ik het borstvoeden nog zwaar. Baby is nu aan het clusteren denk ik. Daar naast duren voedingen best wel lang, ze is niet zo'n snelle drinker.

Haar poep is soms ook een beetje groenig -O- ik weet niet of ik mij zorgen moet maken daarom. Ik let er wel op dat ze iedere voeding een borst leegdrinkt enzo. Het is ook niet elke keer groenig.

Verder vind ik het fantastisch dat ze gewoon 3 weken groeit en leeft op alleen mijn melk O+ Ik hoop wel dat ze mij tussendoor snel wat meer tijd geeft, want de nachten breken mij een beetje op :@
pi_164863882
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 01:12 schreef Miezziej het volgende:
Qua koorts en dergelijke gaat het hier gelukkig beter. Stiekem vind ik het borstvoeden nog zwaar. Baby is nu aan het clusteren denk ik. Daar naast duren voedingen best wel lang, ze is niet zo'n snelle drinker.

Haar poep is soms ook een beetje groenig -O- ik weet niet of ik mij zorgen moet maken daarom. Ik let er wel op dat ze iedere voeding een borst leegdrinkt enzo. Het is ook niet elke keer groenig.

Verder vind ik het fantastisch dat ze gewoon 3 weken groeit en leeft op alleen mijn melk O+ Ik hoop wel dat ze mij tussendoor snel wat meer tijd geeft, want de nachten breken mij een beetje op :@
Je doet het prima Miezz! Borstvoeding is in het begin nooit echt superfijn (maar de pijn verdwijnt na een tijdje vanzelf...echt!). En dat clusteren hoort erbij. Ik zat de eerste maanden soms ook 5u nonstop met een baby aan de borst. Gewoon meegaan met haar ritme, de tijden worden vanzelf korter. En die groene poep hoort er ook gewoon bij. Dat betekent dat ze meer dan genoeg van je melk binnenkrijgt, en dat kan geen kwaad...ze moet toch voldoende drinken (ook met dit weer) en je kan nooit teveel geven! En met dat slaapgebrek komt het ook wel weer goed ;)

En nu ik hier toch zit... geef al 10 maanden bv! *O*. Nooit gedacht dat zo lang vol te houden, maar het zijn 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends bij het wakker worden toch onze speciale momentjes O+
pi_164863990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:19 schreef Lamb29 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een pre-logopedist?
E weigert nog steeds de fles. Nu verschillende dagen weg gemoeten dan krijgen oma of de kdv leidsters er max 2/3x per dag 20-40 cc in. Gelukkig iets dus maar het kost wel veel moeite.

CB kwam met de pre logopedist tip.
Ik wel! De eerste die ik bezocht, daar had ik 0,0 aan, toen één in het ziekenhuis bezocht met veel meer ervaring. Goede tips gekregen en uitgebreid onderzocht en meegekeken met de voedingen. Ik heb alle (ook van anderen) tips verzameld in een document, interesse?
pi_164864227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 01:12 schreef Miezziej het volgende:
Qua koorts en dergelijke gaat het hier gelukkig beter. Stiekem vind ik het borstvoeden nog zwaar. Baby is nu aan het clusteren denk ik. Daar naast duren voedingen best wel lang, ze is niet zo'n snelle drinker.

Haar poep is soms ook een beetje groenig -O- ik weet niet of ik mij zorgen moet maken daarom. Ik let er wel op dat ze iedere voeding een borst leegdrinkt enzo. Het is ook niet elke keer groenig.

Verder vind ik het fantastisch dat ze gewoon 3 weken groeit en leeft op alleen mijn melk O+ Ik hoop wel dat ze mij tussendoor snel wat meer tijd geeft, want de nachten breken mij een beetje op :@
Miezziej, wat luister je al goed naar je kind! Ik kan me voorstellen dat de nachten zo wel zwaar zijn. Een uur drinken per voeding is wel lang, drinkt ze al die tijd effectief? Of moet je haar steeds wakker houden?
pi_164865039
Ze valt niet in slaap, maar drinkt ook niet de hele tijd effectief. Dan ligt ze een beetje voor zich uit te staren met mijn tepel in haar mond. Meestal gaat ze uit zichzelf verder, soms moet ik een beetje stimuleren.
Ik heb wel het idee dat de melk soms te snel komt, soms laat ze een beetje gefrustreerd los en stroomt melk uit haar mond en mijn borst. Ik gebruik nog steeds een tepelhoedje en die loopt soms gewoon helemaal over.

Vanochtend was haar poep weer helemaal geel trouwens. Dus probeer me niet teveel zorgen te maken.
pi_164955965
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 11:49 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik wel! De eerste die ik bezocht, daar had ik 0,0 aan, toen één in het ziekenhuis bezocht met veel meer ervaring. Goede tips gekregen en uitgebreid onderzocht en meegekeken met de voedingen. Ik heb alle (ook van anderen) tips verzameld in een document, interesse?
Oh ja graag!
Ondertussen weer een weekend verder met elke dag oefenen... Tussen 10&50cc blijven we hangen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_164957249
Mijn bijna 10maander weigert ineens zijn fles. Hij wordt echt mega kwaad als hij zn fles nog maar ziet. Hij drinkt wel wat slokjes uit een beker inmiddels, maar echt niet genoeg ter vervanging. Als ik thuis ben kan hij live drinken, maar als ik werk moet er toch wat vocht in. Iemand suggesties? Als ik kwark/pap laat aanbieden, zou 'ie daar dan voldoende vocht mee binnenkrijgen?
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:15:19 #46
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164957317
Bied je hem ook water aan? De Hema rietjesbeker werkt geweldig bij L.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164957503
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 07:15 schreef Mariposas het volgende:
Bied je hem ook water aan? De Hema rietjesbeker werkt geweldig bij L.
Ja, uit een tuit- of antilekbeker. Maar dat is allebei maar mondjesmaat.. 3 slokjes ofzo en dan is hij het alweer zat.
Ik zal ook is een rietjesbeker proberen dan, thanks!
pi_164960903
Mijne drinkt ook niet uit tuitbekers maar wel uit de rietjesbeker Sillie!
pi_164974924
Lou drinkt inmiddels al ruim twee weken niet meer bij me. Ik heb echter nog steeds last van m'n borsten. Ze staan continu strak gespannen, doen flink pijn en het voelt alsof er twee harde tennisballen in zitten.
Zondag kon ik niet slapen van de pijn en ben ik gaan kolven. Er kwam in anderhalve minuut al 80cc uit één borst gespoten en daar heb ik het bij gelaten, omdat de spanning en pijn toen redelijk weg was. De volgende morgen echter waren ze weer gevuld en nu loop ik weer rond met harde inwendige "ballen" :{
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Alweer kolven lijkt me niet zo verstandig omdat dit toch weer productie stimuleert, of niet?
pi_164975223
Ik zou 1 keer helemaal leeg kolven en dan even zien hoe het gaat, Skittles. Dat is althans een advies wat ik op een fb groep voor lactatiekundigen wel eens lees hieromtrent.

Ik heb een beetje hetzelfde, Wolk heeft de afgelopen dagen maar 1 dutje gedaan in plaats van twee en drinkt dus ook een keer minder per dag. Ik heb last van stuwing en lekkage.
pi_164975316
Ik zou de adviezen voor overproductie volgen, denk ik. Goed leegkolven en dan kijken of je de tijd ertussen steeds langer kan maken. Harde plekken kunnen uitlopen op een borstontsteking, dat zou wel een heel naar einde zijn van de bv-periode...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_164975617
Dan toch maar weer de kolf pakken. Een borstontsteking is inderdaad het laatste wat ik wil -O-
pi_164987323
Betekent dit ook dat ze beter slaapt Skittles? Succes ermee iig!

Ik ben nu alweer een tijdje aan het kolven op mijn werk en ik merk dat het echt per dag verschilt wat ik kolf. Gelukkig is het nog maar 1 keer voorgekomen dat ik niet genoeg had voor de dag erop, maar ik merk wel dat ik links echt ruim meer kolf dan rechts. Nu drinkt ze al sinds haar geboorte liever links en is rechts meer een sabbelborst, maar inmiddels heb ik daardoor dus ook echt hele ongelijke borsten. Links is denk ik wel een ruime cupmaat groter. Ik bied normaal eerst rechts aan en dan pas links, maar ze laat rechts altijd erg snel los. Kan ik dat nog recht krijgen of hoef ik die moeite niet te doen? Als ik alleen links aanbied heeft ze daar meestal genoeg aan en rechts heb ik ook amper stuwing.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:35:30 #54
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164987543
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:27 schreef Dot. het volgende:
Betekent dit ook dat ze beter slaapt Skittles? Succes ermee iig!

Ik ben nu alweer een tijdje aan het kolven op mijn werk en ik merk dat het echt per dag verschilt wat ik kolf. Gelukkig is het nog maar 1 keer voorgekomen dat ik niet genoeg had voor de dag erop, maar ik merk wel dat ik links echt ruim meer kolf dan rechts. Nu drinkt ze al sinds haar geboorte liever links en is rechts meer een sabbelborst, maar inmiddels heb ik daardoor dus ook echt hele ongelijke borsten. Links is denk ik wel een ruime cupmaat groter. Ik bied normaal eerst rechts aan en dan pas links, maar ze laat rechts altijd erg snel los. Kan ik dat nog recht krijgen of hoef ik die moeite niet te doen? Als ik alleen links aanbied heeft ze daar meestal genoeg aan en rechts heb ik ook amper stuwing.
Hier is het ook altijd ongelijk geweest, links komt er met kolven meer uit en die voelt ook als eerste vol aan. Zelfs als rechts echt vol is, is ie nog kleiner dan links. Maar ik heb nooit geprobeerd er wat aan te doen, dus tja, nu ben ik scheef :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164987740
Clusterkolven op rechts?
pi_164987763
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
Clusterkolven op rechts?
Ja, maar wordt het dan weer evenredig of krik ik daarmee alleen mn productie op wat niet nodig is?...

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:35 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hier is het ook altijd ongelijk geweest, links komt er met kolven meer uit en die voelt ook als eerste vol aan. Zelfs als rechts echt vol is, is ie nog kleiner dan links. Maar ik heb nooit geprobeerd er wat aan te doen, dus tja, nu ben ik scheef :P
Kipfiletjes to the rescue! ;)
pi_164987997
Dan krik je ook de productie op idd en zul je met goed beleid de productie links evenredig wat moeten laten zakken. Of gewoon vaker rechts aanleggen/ echt drinken rechts stimuleren?
pi_164988345
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dan krik je ook de productie op idd en zul je met goed beleid de productie links evenredig wat moeten laten zakken. Of gewoon vaker rechts aanleggen/ echt drinken rechts stimuleren?
Ja, vaker rechts aanleggen probeer ik wel te doen voor slokjes tussendoor of in slaap tutteren, maar bij echte honger wordt ze dan toch boos als ik rechts blijf aanbieden.
pi_164988439
Maar zou ze niet stoppen met protesteren als de stroom krachtiger is?
(Ik ben heel bewust rechts bij gaan kolven toen een verschil ontstond, helemaal gelijk wordt het nooit maar ik zie/voel beide tepels het liefst gelijk belast.)
pi_164988537
Heeft iemand hier ervaring met veel verslikken aan de borst zonder overproductie? Flo verslikt zich zeker eens per voeding best stevig (hard hoesten, gierende ademhaling) ik heb het idee dat ze het slikken en ademen niet altijd even goed coördineert.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:20:12 #61
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164988696
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:45 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, maar wordt het dan weer evenredig of krik ik daarmee alleen mn productie op wat niet nodig is?...

[..]

Kipfiletjes to the rescue! ;)
Huh??

Maar de productie per borst verschilt sowieso natuurlijk, afhankelijk van hoeveel melkklieren enzo, dus het is wel een hele puzzel om ze dan precies gelijk te krijgen. Hopelijk wordt het weer hetzelfde als ik stop met bv.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164988790
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:20 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Huh??

Maar de productie per borst verschilt sowieso natuurlijk, afhankelijk van hoeveel melkklieren enzo, dus het is wel een hele puzzel om ze dan precies gelijk te krijgen. Hopelijk wordt het weer hetzelfde als ik stop met bv.


Lijkt op een kipfilet :+
pi_164988815
De productie verschilt altijd inderdaad, en borsten zijn van nature ook nooit helemaal gelijk maar iets meer naar elkaar toe zal vast kunnen.
pi_164988957
Ik ga dan gewoon door met wat ik al doe en hoop idd op wat meer gelijkheid als ik stop :) Vind het alleen zo typisch dat ik links soms echt 150 ml kolf en rechts dan op 40 blijft steken.
pi_164993624
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:27 schreef Dot. het volgende:
Betekent dit ook dat ze beter slaapt Skittles? Succes ermee iig!

Ik ben nu alweer een tijdje aan het kolven op mijn werk en ik merk dat het echt per dag verschilt wat ik kolf. Gelukkig is het nog maar 1 keer voorgekomen dat ik niet genoeg had voor de dag erop, maar ik merk wel dat ik links echt ruim meer kolf dan rechts. Nu drinkt ze al sinds haar geboorte liever links en is rechts meer een sabbelborst, maar inmiddels heb ik daardoor dus ook echt hele ongelijke borsten. Links is denk ik wel een ruime cupmaat groter. Ik bied normaal eerst rechts aan en dan pas links, maar ze laat rechts altijd erg snel los. Kan ik dat nog recht krijgen of hoef ik die moeite niet te doen? Als ik alleen links aanbied heeft ze daar meestal genoeg aan en rechts heb ik ook amper stuwing.
Nee :') :')

+1 op de borsten. Die schelen nu ook enorm veel
pi_164994778
Mijn linkerborst produceert ook minder dan de rechter. Mijn rechter was altijd al wat groter dan de linker, maar het verschil is nu wel wat meer. Rechts is ook haar favoriet :P Links heb ik een ingetrokken tepel, dus ik snap de keuze voor rechts wel :+

Na de antibiotica heb ik trouwens geen koorts meer gehad *O*. Ik heb af en toe nog wel harde plekken, dus ik probeer goed mee te masseren enzo. Ik probeer zoveel mogelijk live te voeden om het vraag en aanbod verhaal goed te krijgen. Het loopt nu aardig, ik krijg vaak een apart gevoel in mijn tepels vlak voordat ze uit zichzelf komt :+
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:14:37 #67
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164995275
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:29 schreef Dot. het volgende:
Ik ga dan gewoon door met wat ik al doe en hoop idd op wat meer gelijkheid als ik stop :) Vind het alleen zo typisch dat ik links soms echt 150 ml kolf en rechts dan op 40 blijft steken.
Hier is het niet meer gelijk getrokken na het stoppen. Wel een beetje, maar de 1 is wel wat groter gebleven dan de andere en dat het ik voor de borstvoeding niet.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164996727
Nog niet gestopt met voeden, maar helaas ook echt een verschil tussen links en rechts. Links is nog net borst te noemen en rechts voldoet aan de omschrijving 'erwt op een plankje' :')

Tot een jaar gekolfd en toen niet eens echt verschil, maar J wilde een tijd rechts niet meer. Ik heb toen geprobeerd met kolven productie recht te trekken. Zodra ik daarmee stopte liet ze rechts weer instorten. Sinds 14 maanden drinkt ze standaard eerst links en dan rechts. Rechts als eerste weigert ze.
pi_165020005
Zijn hier damens die ervaring hebben met Borstvoeding met een vrij zware depressie/angststoornis?
tips wat betreft medicatie is niet nodig hiervoor word ik doorgestuurd naar de POP poli en inprincipe mag de medicatie die ik nu heb tot 20 mg gebruikt worden tijdens borstvoeden. Dat zou betekenen dat ik 10 mg af moet bouwen.

Ik zit meer met hoe je hormoonhuishouding erop reageerde, Hoe je de nachten hebt ervaren ( ik heb die bij Lisa als erg zwaar ervaren en die kreeg de fles) , en persoonlijke ervaringen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_165027149
quote:
5s.gif Op donderdag 1 september 2016 21:03 schreef Sam1993 het volgende:
Zijn hier damens die ervaring hebben met Borstvoeding met een vrij zware depressie/angststoornis?
tips wat betreft medicatie is niet nodig hiervoor word ik doorgestuurd naar de POP poli en inprincipe mag de medicatie die ik nu heb tot 20 mg gebruikt worden tijdens borstvoeden. Dat zou betekenen dat ik 10 mg af moet bouwen.

Ik zit meer met hoe je hormoonhuishouding erop reageerde, Hoe je de nachten hebt ervaren ( ik heb die bij Lisa als erg zwaar ervaren en die kreeg de fles) , en persoonlijke ervaringen.
Geen ervaring met bv en medicatie behalve dat het bij Saar werd afgeraden, maar dat is inmiddels ook achterhaald geloof ik.


Hou ajb rekening met t afbouwen terwijl je stijf staat van hormonen... Fijn dat het onder begeleiding van de pop-poli kan.Weet niet hoever je in je behandeling van depressie en angst zit maar ik weet uit ervaring dat afbouwen tijdens de zwangerschap heel vervelend KAN zijn.

Ik heb dus wel ervaring met AD tijdens de zwangerschap (al is het meer onderhoudsmedicatie nu.)
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 2 september 2016 @ 00:26:01 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165027561
Welk medicijn gebruik je, Sam? Op de POP poli zijn ze niet gespecialiseerd in borstvoeding-medicijn combinaties, daarvoor kun je beter contact opnemen met LLL. Vaak wordt bv ten onrechte afgeraden; op de poli is de specifieke kennis er vaak niet.

Ik kan je verder mijn ervaring vertellen, maar wel morgen pas, eerst slapen ;).
KuikenGuppy
pi_165029885
Cliffhanger }:| ;)
pi_165029976
Ja zeg, tssk.

Ik hoop iok door te kunnen gaan met mijn medicatie na de bevalling (en dus tijdens bv). Volgens mij kan mijn medicijn tijdens bv(zoloft).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 september 2016 @ 09:14:21 #74
269689 crew  Viv
pi_165030055
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 00:26 schreef Burdie het volgende:
Welk medicijn gebruik je, Sam? Op de POP poli zijn ze niet gespecialiseerd in borstvoeding-medicijn combinaties, daarvoor kun je beter contact opnemen met LLL. Vaak wordt bv ten onrechte afgeraden; op de poli is de specifieke kennis er vaak niet.
Het combineren van medicatie met borstvoeding is inderdaad een vak apart, maar een goede POP-poli weet waar ze hierover meer informatie kunnen inwinnen om het vervolgens toe te passen op de individuele situatie.
pi_165030091
Over SSRI's (oa zoloft/sertraline)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: lareb
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:54:59 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165030644
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het combineren van medicatie met borstvoeding is inderdaad een vak apart, maar een goede POP-poli weet waar ze hierover meer informatie kunnen inwinnen om het vervolgens toe te passen op de individuele situatie.
Ik heb de paar jaar dat ik hier en in diverse bv groepen op fb mee lees, andere ervaringen gezien.

Maar goed, het medicijn verhaal terzijde; ik heb ervaren dat ik door bevallen en bv geven mezelf dusdanig 'nuttig' voelde, dat ik me stabieler voelde dan ooit. Ik was wel al (bewust) medicijn vrij en een jaar stabiel voordat we überhaupt begonnen met wohts'en, dus dat is misschien een wat andere uitgangssituatie, maar ik was echt heel bang voor een terugval na de bevalling. Het geven van bv riep voor mij iig niet die gevoelens van angst op (maar ik ken ook mensen bij wie dat wel zo was, het blijft heel persoonlijk).
KuikenGuppy
pi_165031087
Borstvoeding geven is biologisch ook een logisch vervolg op zwangerschap. Door geen borstvoeding te geven ontzwanger je in een razendsnel (onnatuurlijk) tempo. Meestal is dat geen probleem, maar als je gevoelig bent voor die hormoonschommeling, kan dat nu net de trigger zijn om een post partum depressie te krijgen. Daarentegen is het wel zo dat nachtrust ook een belangrijke factor is in het ontwikkelen van depressies. Als je een baby in een andere kamer neerlegt en vervolgens zelf drie keer per nacht je kind gaat voeden, is dat natuurlijk niet zo handig. Daar moet je dan wel even van te voren over nadenken hoe je dat met je partner het beste aanpakt.
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:50:28 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165033833
O+ straks weer zo'n mini aan de borst, ik kijk er zo naar uit he O+.
KuikenGuppy
pi_165040438
Hoelang nog Burdie? Ik ben nu al ongeduldig en moet nog te lang haha.


Bedankt voor jullie medenken. De info over ssri's had ik ook gevonden. Ik gebruik nu citalopram 30 mg. Voorheen escitalopram maar die heb ik 1.5 jaar geleden al gewisseld vanwege de kinderwens. Mijn depressie word versterkt Door mijn angststoornis dat is iets waar ik nog wel een aantal jaar voor bezig ben. Ik ben met de zwangerschap opnieuw begonnen omdat Door de hormonen ij weer erg achteruitging.

Naar mijn idee zou borstvoeding een beter band moeten geven en een goede troostfunctie zijn. Bij lisa had ik die niet en die huilde enorm veel. Afbouwen naar 20 mg is te doen daar functioneer ik ook goed op maar 30 is net dat beetje extra energie dat het me geeft. Zeker in de winter. Verder ben ik vrijwel stabiel maar ik ben enorm gevoelig voor hormonale schommelingen.

Waar ik voornamelijk dan meezit inderdaad is Hoe ik het in de nachten het beste kan doen want bij ons op de kamer is daar echt geen plek voor om de kleine te laten slapen of ze zou in de wandelwagenbak op de ladekast moeten haha. De nachten zullen zowiezo vrij veel op mij neerkomen vriend heeft regelmatig nachtdiensten.

En ik ben bang voor koemelkallergie/lactoseintolerantie. Lisa had het beidde en met mijn gastric bypass zie ik het niet zitten ook nog een extra dieet te volgen. De een zegt dat borstvoeding goed is ter voorkoming van de ander zegt dat het geen verschil maakt. De wens om borstvoeding te geven is enorm groot heb bij lisa veel spijt gehad dat ik zo snel opgaf maar Door alle onzekerheden twijfel ik toch over de fles met meteen ha voeding.

Hopelijk kan ik hier daarom voorlopig ook meelezen om wat meer inzicht te krijgen.

Tevens de optie om een enkelzijdige elektrische kolf genaamd philips avent isis iq uno over te nemen voor 20 euro. Zou die voldoen..? Een handkolf heb ik al van iemand gekregen.

Sorry best lang geworden zo...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 september 2016 @ 18:49:18 #80
269689 crew  Viv
pi_165040676
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:36 schreef Sam1993 het volgende:
Waar ik voornamelijk dan meezit inderdaad is Hoe ik het in de nachten het beste kan doen want bij ons op de kamer is daar echt geen plek voor om de kleine te laten slapen of ze zou in de wandelwagenbak op de ladekast moeten haha. De nachten zullen zowiezo vrij veel op mij neerkomen vriend heeft regelmatig nachtdiensten.
Je hebt van die wiegjes die je als een schommel aan het plafond hangt, misschien is dat iets voor jullie?
pi_165040734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je hebt van die wiegjes die je als een schommel aan het plafond hangt, misschien is dat iets voor jullie?
[ afbeelding ]
Dat is wel iets om naar te kijken :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 2 september 2016 @ 19:57:00 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165041996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:49 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je hebt van die wiegjes die je als een schommel aan het plafond hangt, misschien is dat iets voor jullie?
[ afbeelding ]
Suuuuuper schattig zijn die O+.
KuikenGuppy
pi_165060169
Heeft iemand hier ervaring met doneren van moedermelk? Ik heb een flinke voorraad waar een deel van overbodig is. Alleen gebruik ik dus medicatie (voor astma, verder veilig voor baby), maar ik kan me zo voorstellen dat dat voor donatie en bezwaar is. Kortom; iemand die daar meer van weet?
  zaterdag 3 september 2016 @ 18:45:12 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165061471
Sillie, via de officiële kanalen kan het dan dacht ik niet. Zoek eens op Facebook, er is geloof ik een groep voor melkdonatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 03-09-2016 20:01:22 ]
KuikenGuppy
pi_165062947
Je kunt je aanmelden bij het moedermelknetwerk :) Dat heb ik toen gedaan.
pi_165064558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 19:38 schreef Bloesem. het volgende:
Je kunt je aanmelden bij het moedermelknetwerk :) Dat heb ik toen gedaan.
Ah! Gevonden! Thanks!
  zondag 4 september 2016 @ 16:08:02 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165082563
Vraagje. Ik ben mijn oude kolfspullen aan het uitzoeken. Ik heb een medela kolf, die is meer dan anderhalf jaar niet gebruikt.
Wat moet ik vervangen voor het volgende kindje? De membranen, denk ik? Ik heb nog nieuwe membranen liggen, maar wel in aangebroken verpakking. Zijn die nog goed? Moet ik ook nieuwe slangetjes kopen voor op mijn kolf, of zijn die nog gewoon te gebruiken? En alle flesjes hebben een soort vettige/wittige aanslag; gewoon in de vaatwasmachine zetten en gaan?
En van de kalma speen, alleen het rubber vervangen of beter de hele speen?
KuikenGuppy
pi_165084576
Ik zou die flesjes even goed heet uitsoppen met een flessenrager. Je kolf kun je laten nameten bij een lactatiekundige. Ik was zelf niet van plan om nieuwe onderdelen te kopen voor straks.
pi_165085905
Mijn medela-spullen had ik drie jaar niet gebruikt. Niets vervangen, alleen uitgekookt :@. Oh, en kolf laten doormeten. Nooit spruw gehad trouwens.
pi_165091363
Oh, ik dacht al dat ik iets miste, had dat allemaal nog niet bedacht. Maar membranen vervangen en spenen lijkt me zo'n gek idee nog niet. Verslijt/'vervuilt' toch het meest.
  zondag 4 september 2016 @ 22:03:11 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165093463
Ik heb ook niks vervangen :N Het had allemaal keurig opgeborgen gelegen dus nooit bij stilgestaan.
pi_165094151
Wat is dat nameten precies?

Ik moet weer aan het werk (boeee) dus de kolf gaat nu weer fanatiek starten voor de tweede ronde! Ik heb ook niks vervangen qua kolf, wel uitgekookt. En een paar nieuwe flessen/spenen. Morgen op nieuwe werk meteen een kolfruimte zoeken. *)
pi_165151727
Vanaf wanneer is je productie stabiel genoeg om minder te kolven als je werkt? Ik kolf nu 3x en zou graag naar 2x gaan. Ik werk 3 dagen, maar wel lange dagen (08.00 - 18.30 van huis meestal). Muppet is bijna 6 maanden en krijgt verder gewoon op verzoek, inclusief 3-4 keer 's nachts.
  woensdag 7 september 2016 @ 15:15:13 #94
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_165151879
Rond de 9 maanden is je gehele productie stabiel, wat betreft kolven en voeden is het een beetje uitproberen. Je merkt wel als er tekort is. of je productie dipt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_165151937
Oh ja en met 9 maanden loopt kolfrecht ook af toch? Dan zou het op zich wel fijn zijn voor de stuwing als ik de komende maanden van 3 naar 2 kolfmomenten kan, want dan kan ik daarna in mijn lunchpauze kolven.

Ik kolf meestal net niet genoeg dus ze krijgt sowieso al een flesje poedermelk op werkdagen als ik niet eerder naar huis kan komen, maar ik zou het jammer vinden als mn productie echt minder wordt.
pi_165160873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:54 schreef silliegirl het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met doneren van moedermelk? Ik heb een flinke voorraad waar een deel van overbodig is. Alleen gebruik ik dus medicatie (voor astma, verder veilig voor baby), maar ik kan me zo voorstellen dat dat voor donatie en bezwaar is. Kortom; iemand die daar meer van weet?
Moedermelknetwerk en eatsonfeets op Facebook inderdaad. Als je je medicijngebruik vermeld kan de ontvanger zelf beslissen of ze dat wil of niet.

Ik heb ook niets vervangen bij mijn medela kolf, wel alles uitgekookt en de Swing doorgespoeld (sop em alcohol). De pisa kolf wou ik laten doormeten, maar daarvan heb ik helaas voortijdig de frontplaat gesloopt en deze is niet meer te krijgen :'(.
pi_165181309
Woehoe! Mijn fles weigeraar is geen weigeraar meer! Eindelijk lijkt hij het weer te kunnen en zijn reflex ingeruild te hebben voor een echte skill.

Ik kolf ook niet genoeg. Meestal 250/260 ongeveer in 2x kolven en er gaat 300 op ongeveer terwijl ik weg ben.
Voorraad is aardig geslonken door het vele weg gooien door weigeren. Nu dus even komende tijd extra kolven om aan te vullen.

Ik heb sinds kort een medela kolf. Nu zag ik dat er in het slangetje wat vocht is gekomen. Hoe erg is dit?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165183943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 19:55 schreef Lamb29 het volgende:
Woehoe! Mijn fles weigeraar is geen weigeraar meer! Eindelijk lijkt hij het weer te kunnen en zijn reflex ingeruild te hebben voor een echte skill.

Ik kolf ook niet genoeg. Meestal 250/260 ongeveer in 2x kolven en er gaat 300 op ongeveer terwijl ik weg ben.
Voorraad is aardig geslonken door het vele weg gooien door weigeren. Nu dus even komende tijd extra kolven om aan te vullen.

Ik heb sinds kort een medela kolf. Nu zag ik dat er in het slangetje wat vocht is gekomen. Hoe erg is dit?
Wat fijn!
Na het uitkoken uitslaan (rondjes zwiepen).
pi_165184813
Dat slangetje hoeft niet uitgekookt toch?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165184945
Medelaslangetjes niet uitkoken hoor! Daar zijn ze niet geschikt voor.
pi_165185133
Nee dacht ik al! Dat vocht komt gok ik uit dat deel waar in hem in moet duwen en dat daar dus nog wat vocht van het afwassen/uitkoken in zat.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165219375
Ze lijken op elkaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:09:58 #103
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165219708
Dat doen ze zeker O+
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:19:22 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165219836
Hahaha helemaal onder de melk O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165220063
Ik wil de komende weken kijken of ik al wat colostrum kan 'kolven' en lees dat je het kan opzuigen met een spuitje en met spuitje en al invriezen. Wat voor spuitjes zijn dat en waar haal ik ze?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:51:51 #106
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165221749
Of gewoon bij je apotheek.
pi_165224277
Dank! Weet iemand ook het mechanisme waarom bij zwangerschapssuiker het 'risico' op moeten bijvoeden groter is? Is dat vanwege mogelijk verstoorde huishouding bij uk?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_165224846
Omdat je kind gewend is aan grote hoeveelheden suiker en dus relatief te weinig kan binnenkrijgen na geboorte.
pi_165225035
Check, en dat risico is kleiner wanneer je suiker helemaal onder controle is met dieet neem ik aan?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_165227647
Logischerwijs wel, maar of dat in de praktijk ook zo is, durf ik niet keihard te stellen.
pi_165227834
We willen een dagje met alleen onze 6jarige naar de Efteling binnenkort.

Kolven kan las ik al. Telefonisch hoorde ik al dat er ook een koelkast is maar geen vriezer voor mijn koel elementen voor de terugweg. Het is 3 kwartier rijden dus dat lijkt mij te lang om uit de koelkast halen en thuis er weer in om vers te houden / in te vriezen?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165228026
Oh ik kolf regelmatig onderweg of in een ziekenhuis even tussendoor en meestal gooi ik de flesjes dan gewoon in mn tas (anders vergeet ik ze namelijk :X ). Het komt wel eens voor dat ze dan ongekoeld een uur of 3-4 in die tas zitten.

Mn kind doet het nog! :+
:)
pi_165228670
Je kunt je melk ook zeker 5 uur ongekoeld bewaren, dus als je 's ochtends een bevroren icepack meeneemt, is dat prima voor een dagje efteling.
En verder moet je je altijd maar bedenken dat als die van mignonne het nog doen, dat we nog veel speelruimte hebben :+
pi_165230125
Ik had ook geen vriezer op mijn werk en zette kolftasje plus elementen gewoon in de koelkast. Ik ben meestal een uur onderweg van kantoor naar huis, maar zelfs op de warmste dag waren de koelelementen nog niet helemaal ontdooid.

Ik ging om 7.30 de deur uit, tussen ca. 9 en 16.30 uur stond alles in de koelkast en dan tussen 18 en 18.30 weer thuis. Nooit een probleem gehad!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165230691
Er had laatst toch ook iemand gevlogen met gekolfde melk? Ik vlieg vanaf Barcelona dus dat is sowieso al 3 uur in de lucht en dan nog inchecktijd en reistijd in Nederland. Het kan tot een liter in m'n handbagage mee maar zonder koelelement. Kan je vragen het in het vliegtuig te koelen?
  zaterdag 10 september 2016 @ 20:33:16 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165231259
Ik heb in maart jl. gevlogen met 2 liter gekolfde melk als handbagage (Turkse douane keek er niet eens naar). Ik vloog met KLM. Ze kunnen niet garanderen dat ze het kunnen koelen. Ik had nog geluk, het kon wel, maar pas na het uitserveren van de maaltijden en drankjes vanwege beperkte ruimte in de koelkast. Wat je verder zou kunnen doen is 2 voedingen invriezen zodat dat als koelelement fungeert, die moet je dan vermoedelijk wel weggooien daarna.
Vluchttijd BCN - AMS is trouwens 2 uur, of vlieg je een minder toeristische route?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165231801
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:49 schreef WupWup het volgende:
Je kunt je melk ook zeker 5 uur ongekoeld bewaren, dus als je 's ochtends een bevroren icepack meeneemt, is dat prima voor een dagje efteling.
En verder moet je je altijd maar bedenken dat als die van mignonne het nog doen, dat we nog veel speelruimte hebben :+
Jeweets :Y)

Ik wilde eerst zeggen dat ie nog nooit ziek was geweest maar das niet helemaal up to date meer :+ maar hey, t kwam niet door de melk!
:)
pi_165231932
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:33 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb in maart jl. gevlogen met 2 liter gekolfde melk als handbagage (Turkse douane keek er niet eens naar). Ik vloog met KLM. Ze kunnen niet garanderen dat ze het kunnen koelen. Ik had nog geluk, het kon wel, maar pas na het uitserveren van de maaltijden en drankjes vanwege beperkte ruimte in de koelkast. Wat je verder zou kunnen doen is 2 voedingen invriezen zodat dat als koelelement fungeert, die moet je dan vermoedelijk wel weggooien daarna.
Vluchttijd BCN - AMS is trouwens 2 uur, of vlieg je een minder toeristische route?
Oh, in mijn herinnering was het langer :')

Maar dat invriezen vind ik een goed plan! Ik vlieg samen met m'n baas maar weet niet of ik hem nog wat melk mee wil laten nemen dus alles wat ik mee krijg is wat mij betref alleen maar een bonus. Als het goed is heb ik op de dag van het vliegen een koelkast tot m'n beschikking dus dan is het gewoon gekoeld.
pi_165232865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:13 schreef Dot. het volgende:
Er had laatst toch ook iemand gevlogen met gekolfde melk? Ik vlieg vanaf Barcelona dus dat is sowieso al 3 uur in de lucht en dan nog inchecktijd en reistijd in Nederland. Het kan tot een liter in m'n handbagage mee maar zonder koelelement. Kan je vragen het in het vliegtuig te koelen?
Op Eindhoven airport heb ik een keer gehad dat ze het flesje moedermelk in een of ander apparaat gingen screenen. Was prima natuurlijk, maar koste ons wel veel tijd (die we eigenlijk niet meer hadden).
Niet bedacht om te vragen het in het vliegveld te koelen, was ook alleen maar reserve voor onderweg, dus daarna weggegooid.
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:31:54 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_165234544
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 21:27 schreef Sull het volgende:

[..]

Op Eindhoven airport heb ik een keer gehad dat ze het flesje moedermelk in een of ander apparaat gingen screenen. Was prima natuurlijk, maar koste ons wel veel tijd (die we eigenlijk niet meer hadden).
Niet bedacht om te vragen het in het vliegveld te koelen, was ook alleen maar reserve voor onderweg, dus daarna weggegooid.
echt waar? Dat screenen duurde hier nog geen vijf minuten (ook Eindhoven airport)
disclaimer
  dinsdag 13 september 2016 @ 10:01:12 #122
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_165287703
Ik heb (vind ik) zo'n leuk borstenfilmpje van Hielke die ik met niemand kan delen. Want zo op Facebook gaat me ook te ver en hier is het ook te bloot, want dikke tepels enzo. Maar nou ja. Hij is zo leuk O+

:')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165296024
De jongens zijn 6 maanden, dat betekent dat ik ook alweer 6 maanden kolf. Ik ben dit weekend voor het eerst met ze weg geweest en kon daar minder vaak kolven. Ik merk nu dat m'n productie weer is afgenomen en twijfel zo wat te doen nu.

Óf ik ga komende dagen veel powerpumpen en extra domperidon nemen om weer terug op het oude niveau te komen (wat nog maar 50/50 bv/kv was, nu is het 3 van de 8 maaltijden) óf ik ga het zo laten en richting afbouwen.

Zoals bij velen speelt het schuldgevoel op de achtergrond, het is toch het beste... Zeker m'n kleine die nog wat in te halen heeft kan het goed gebruiken. Anderzijds beginnen ze nu ook met fruit- en groentehapjes, dat vers maken en geven kost óók best veel tijd. Mn hele dag draait om voedingen en verzorging. En dat is best een beetje vermoeiend...

Ik weet niet precies wat ik met deze post wil, ik moest het even van me afschrijven. Het maakt me nog steeds wel een beetje sip dat het me nooit gelukt is genoeg voor beide te krijgen. Het liefste zou ik door gaan tot ze gecorrigeerd 6 maand zijn (november) en een ideale wereld tot één jaar. Ik kan geloof ik wel wat steun en advies gebruiken...
  dinsdag 13 september 2016 @ 17:29:34 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165297205
Ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Maar ik vind het ontzettend knap dat je al 6 maanden borstvoeding geeft met een tweeling en alle persoonlijke omstandigheden er nog naast! Wat heb jij je kindjes veel gegeven en het is echt echt echt niet nodig om je slecht te voelen over dat je niet genoeg melk had voor twee kindjes. En als je besluit af te bouwen doe je ze ook echt niet tekort. Je hebt ze al zoveel gegeven en wat meer tijd en energie voor jezelf zou je kinderen denk ik ook ten goede komen toch? Lastige keuze want snap heel goed dat je het in jouw ogen beste voor je kind wil :* maar welke keuze je maakt; je doet al het beste voor ze.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165302434
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:39 schreef Madivi het volgende:
De jongens zijn 6 maanden, dat betekent dat ik ook alweer 6 maanden kolf. Ik ben dit weekend voor het eerst met ze weg geweest en kon daar minder vaak kolven. Ik merk nu dat m'n productie weer is afgenomen en twijfel zo wat te doen nu.

Óf ik ga komende dagen veel powerpumpen en extra domperidon nemen om weer terug op het oude niveau te komen (wat nog maar 50/50 bv/kv was, nu is het 3 van de 8 maaltijden) óf ik ga het zo laten en richting afbouwen.

Zoals bij velen speelt het schuldgevoel op de achtergrond, het is toch het beste... Zeker m'n kleine die nog wat in te halen heeft kan het goed gebruiken. Anderzijds beginnen ze nu ook met fruit- en groentehapjes, dat vers maken en geven kost óók best veel tijd. Mn hele dag draait om voedingen en verzorging. En dat is best een beetje vermoeiend...

Ik weet niet precies wat ik met deze post wil, ik moest het even van me afschrijven. Het maakt me nog steeds wel een beetje sip dat het me nooit gelukt is genoeg voor beide te krijgen. Het liefste zou ik door gaan tot ze gecorrigeerd 6 maand zijn (november) en een ideale wereld tot één jaar. Ik kan geloof ik wel wat steun en advies gebruiken...
Ik vind het echt superknap van je dat je zover bent gekomen. Ik denk niet dat ik het je na zou doen eerlijk gezegd.

Hoeveel energie heb je nog? Je hebt al zoveel gedaan om de jongens borstvoeding te geven, dat hebben ze allemaal maar mooi gekregen! Het is echt geen falen om het zo te laten en niet weer op te krikken. Veel sterkte met je keuze :*

Stormqueen, zo lang zou het ook geduurd moeten hebben als ik er aan gedacht had dat het in mijn tas zat. Nu ging alles overhoop :@ En we waren al laat, stress etc :')
pi_165333256
Sull & Chanty, dank voor de lieve reacties. Ik heb besloten het persé zoveel cc kolven wat los te laten en alleen nog extra te kolven (naast de vaste tijden) als ik er zin in heb. Loopt het dan vanzelf langzaam verder terug, het zij zo dan. Powerpumpen is steeds lastiger nu ze meer wakker zijn en ik wil wel zorgen dat ik nog slaap zelf.

Vind t wel intens hoeveel emoties het losmaakt dat wel/niet borstvoeden.
pi_165379176
Ik vind het knap wat je doet, madivi!

Kijk nou, 2 ratjes aan de borst...

O+
pi_165381597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:04 schreef nectarientje het volgende:
Check, en dat risico is kleiner wanneer je suiker helemaal onder controle is met dieet neem ik aan?
Ik heb het ook gedaan bij mijn 2e, vooraf gekolfd. Ondanks insuline en best goed ingesteld, was het na de geboorte toch nodig om bij te voeden want te laag suiker de eerste 2 dagen. Ik vond het in elk geval fijn dat er gelijk na de geboorte wel wat colostrum was om mee te beginnen.

Ik ben het nu weer van plan, t.z.t. dan, duurt nog aantal maanden.
pi_165382837
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 12:56 schreef Jipster het volgende:

[..]

Ik ben het nu weer van plan, t.z.t. dan, duurt nog aantal maanden.
Verkapte update ;) Nogmaals efeliciteerd! Echt leuk! O+
  zaterdag 17 september 2016 @ 14:43:47 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165382968
Jipster wat leuk O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165383245
Dag dames,
Ik heb een paar jaar geleden veel geleerd in dit topic en gevoed totdat zoonlief niet meer wilde. Dat was (helaas) al met 10 maanden.

Een tweede zit er voor ons niet in en we zijn nu de bewaarde spullen aan het opruimen. Bij het tegenkomen van mijn Pisa moest ik aan dit topic denken.
Heeft hier iemand interesse in de Pisa? Ze worden niet meer gemaakt geloof ik. Mij zoon is bijna 5 en zo oud is hij dus minimaal. Hij is een maand of 6 gebruikt. Net nog getest (op mijn hand ;) )en functioneerd nog.

Het gaat om een Pisa in rugzak, 8 fleshes, koeltasje met element, 4 borstopzetstukken, een stroomkabel waar baterijen in kunnen voor op reis. Uiteraard kan hij ook met de gewone kabel op het stroomnet. Het rugtasje heeft zijn beste tijd wel gehad, niet meer zo mooi, maar functioneerde nog wel.

Daarnaast nog een medela mini Electric. Die kan zowel op reis als op het stroomnet.

Ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Nieuwwaarde was paar 100 euro voor de PISA en 75 voor de mini.
Als ik nu 75 euro krijg kan ik lekker uit eten met mijn mevrouw en zoontje en kan een mooie baby dat ook weer als mama even niet in de buurt is :)

Reactie graag via mail of PB nirak81 apestaart gmail.com (foto's verkrijgbaar via mail)
Omgeving Eindhoven / De kempen

Als dit spam is dan spijt me dat, dan ga ik naar MP.
pi_165384369
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

Verkapte update ;) Nogmaals efeliciteerd! Echt leuk! O+
Hahaha busted :D Dankjulliewel!
pi_165385486
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:04 schreef Nirak het volgende:
Dag dames,
Ik heb een paar jaar geleden veel geleerd in dit topic en gevoed totdat zoonlief niet meer wilde. Dat was (helaas) al met 10 maanden.

Een tweede zit er voor ons niet in en we zijn nu de bewaarde spullen aan het opruimen. Bij het tegenkomen van mijn Pisa moest ik aan dit topic denken.
Heeft hier iemand interesse in de Pisa? Ze worden niet meer gemaakt geloof ik. Mij zoon is bijna 5 en zo oud is hij dus minimaal. Hij is een maand of 6 gebruikt. Net nog getest (op mijn hand ;) )en functioneerd nog.

Het gaat om een Pisa in rugzak, 8 fleshes, koeltasje met element, 4 borstopzetstukken, een stroomkabel waar baterijen in kunnen voor op reis. Uiteraard kan hij ook met de gewone kabel op het stroomnet. Het rugtasje heeft zijn beste tijd wel gehad, niet meer zo mooi, maar functioneerde nog wel.

Daarnaast nog een medela mini Electric. Die kan zowel op reis als op het stroomnet.

Ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Nieuwwaarde was paar 100 euro voor de PISA en 75 voor de mini.
Als ik nu 75 euro krijg kan ik lekker uit eten met mijn mevrouw en zoontje en kan een mooie baby dat ook weer als mama even niet in de buurt is :)

Reactie graag via mail of PB nirak81 apestaart gmail.com (foto's verkrijgbaar via mail)
Omgeving Eindhoven / De kempen

Als dit spam is dan spijt me dat, dan ga ik naar MP.
Ik vind het lief van je om een zacht prijsje te vragen voor de kolven, maar voor evt kopers wil ik er wel een kanttekening bij plaatsen: beide kolven hebben een zogenaamd open systeem. Er kan dus melk in de motor komen. Als dat spruwmelk is of bij een infectieziekte kan dat een gezondheidsrisico betekenen. Dat maakt het niet altijd een goed idee om een kolf over te nemen.
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:48:27 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165385889
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vind het lief van je om een zacht prijsje te vragen voor de kolven, maar voor evt kopers wil ik er wel een kanttekening bij plaatsen: beide kolven hebben een zogenaamd open systeem. Er kan dus melk in de motor komen. Als dat spruwmelk is of bij een infectieziekte kan dat een gezondheidsrisico betekenen. Dat maakt het niet altijd een goed idee om een kolf over te nemen.
Dit is toch bij alle kolven zo, behalve bij professionele kolfapparaten?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165385923
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:48 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dit is toch bij alle kolven zo, behalve bij professionele kolfapparaten?
Nee zeker niet! Hier een lijst: http://www.borstkolven.ne(...)en-tweedehands-kolf/
pi_165386372
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik vind het lief van je om een zacht prijsje te vragen voor de kolven, maar voor evt kopers wil ik er wel een kanttekening bij plaatsen: beide kolven hebben een zogenaamd open systeem. Er kan dus melk in de motor komen. Als dat spruwmelk is of bij een infectieziekte kan dat een gezondheidsrisico betekenen. Dat maakt het niet altijd een goed idee om een kolf over te nemen.
Hi Wup,

Goed dat je dat opmerkt :)
Ik kan wel garanderen dat dit nog nooit gebeurd is ^O^
Evenals borstproblemen: ook nooit gehad (gelukkig maar, genoeg ellende over gelezen hier)
pi_165386439
Jipster. Gefeliciteerd *O*
  zondag 18 september 2016 @ 19:42:27 #138
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165412118
Jagar :D wat gezellig zo!

Zijn er eigenlijk ook manieren om bij borstvoeding meer tijd tussen de voedingen te krijgen? Ik voed met drie maanden elke 2 uur tussen 7 en 23 uur. Elke 3 uur zou fijn zijn maar geen idee of en hoe ik dat kan stimuleren.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165412429
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:51 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee zeker niet! Hier een lijst: http://www.borstkolven.ne(...)en-tweedehands-kolf/
Oh nee, mijnes is niet geschikt. En ik heb 'em uitgeleend :'( Nu vertrouw ik die vriendin 100% hoor, maar als ik dat had geweten had ik het niet gedaan :{

Nou ja, met uitkoken van wat er uitgekookt kan worden en nieuwe slangetjes zal het vast wel loslopen. :Y

En jeee, ik krijg al melk *O*
pi_165423340
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:42 schreef Chanty het volgende:
Jagar :D wat gezellig zo!

Zijn er eigenlijk ook manieren om bij borstvoeding meer tijd tussen de voedingen te krijgen? Ik voed met drie maanden elke 2 uur tussen 7 en 23 uur. Elke 3 uur zou fijn zijn maar geen idee of en hoe ik dat kan stimuleren.
Voed je elke voeding met 1 of 2 borsten? Wat doet ze 's nachts? Je zou kunnen proberen of ze een speen wil, even testen of het wel echt honger is? Maar, hoe belastend ook, gek is het niet he?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 19 september 2016 @ 10:33:52 #141
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165423947
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:04 schreef Morretje het volgende:

[..]

Voed je elke voeding met 1 of 2 borsten? Wat doet ze 's nachts? Je zou kunnen proberen of ze een speen wil, even testen of het wel echt honger is? Maar, hoe belastend ook, gek is het niet he?
Ze drinkt meestal twee borsten. Maar drinkt wel vrij kort. Dus aan de ene kant denk ik dat ze zich niet goed vol drinkt. Aan de andere kant spuugt ze zoveel retour dat ze wel degelijk vol lijkt te zitten dus mogelijk drinkt ze gewoon erg efficiënt.

Speen pakt ze zelden, afleiden werkt ook niet dus ze heeft wel echt honger. 's nachts komt ze 1 keer en valt meestal na 1 borst weer in eem diepe slaap.

Ik weet dat het niet gek is en qua belasting is het nog prima te doen. Ik ga alleen volgende week weer werken en moet dan kolven. Dat kan ik niet elke twee uur gaan doen. Daarbij vraag ik me af of het kdv zo blij is als ze elke twee uur de fles moet :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 19 september 2016 @ 10:36:48 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165424020
Idee om nu thuis al te gaan kolven en flesje te geven? Dan zie je hoeveel er naar binnen gaat en of ze dan ook echt elke twee uur nodig heeft.

-edit- verkeerde topic :')

[ Bericht 37% gewijzigd door Molo op 19-09-2016 10:43:33 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 19 september 2016 @ 10:41:41 #143
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165424115
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:36 schreef Molo het volgende:
Idee om nu thuis al te gaan kolven en flesje te geven? Dan zie je hoeveel er naar binnen gaat en of ze dan ook echt elke twee uur nodig heeft.

Quoi, goed bezig! Concert klinkt tof, gewoon zorgen dat je elk moment weg kunt daar, wellicht helemaal niet nodig, maar dan heb je die zekerheid
Vooralsnog weigert ze de fles :') dus ik hoop maar dat ze die op het kdv wel pakt :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 19 september 2016 @ 10:44:09 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165424165
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

Vooralsnog weigert ze de fles :') dus ik hoop maar dat ze die op het kdv wel pakt :')
Ow -O-

Hopen dat de vreemde omgeving en de honger genoeg prikkels zijn lekker fles te lurken dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 19 september 2016 @ 10:52:53 #145
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165424301
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ow -O-

Hopen dat de vreemde omgeving en de honger genoeg prikkels zijn lekker fles te lurken dan
Ja idd... Ik heb me voorgenomen me niet druk te maken want vaak genoeg gezien dat het wel in orde komt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 19 september 2016 @ 10:56:22 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165424360
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja idd... Ik heb me voorgenomen me niet druk te maken want vaak genoeg gezien dat het wel in orde komt.
Is ook zo :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165424589
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 10:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ze drinkt meestal twee borsten. Maar drinkt wel vrij kort. Dus aan de ene kant denk ik dat ze zich niet goed vol drinkt. Aan de andere kant spuugt ze zoveel retour dat ze wel degelijk vol lijkt te zitten dus mogelijk drinkt ze gewoon erg efficiënt.

Speen pakt ze zelden, afleiden werkt ook niet dus ze heeft wel echt honger. 's nachts komt ze 1 keer en valt meestal na 1 borst weer in eem diepe slaap.

Ik weet dat het niet gek is en qua belasting is het nog prima te doen. Ik ga alleen volgende week weer werken en moet dan kolven. Dat kan ik niet elke twee uur gaan doen. Daarbij vraag ik me af of het kdv zo blij is als ze elke twee uur de fles moet :{
Hier herkenbaar Chanty! Zoon drinkt overdag vaak, maar kort. Ik ben twee weken gelee begonnen met werken en was heel benieuwd hoe het zou gaan, maar gaat prima! Hij krijgt drie keer per dag een flesje, en is daar heel tevreden mee. Kolven doe ik of twee keer wat langer of drie keer kort, en dat gaat ook helemaal prima. Hopelijk gaat het bij jou ook goed, het blijft toch even uitproberen :)
pi_165424593
Chanty, ze kunnen er best wat van vinden, maar uiteindelijk betaal jij ze om goed voor jouw kind te zorgen. En als daarbij hoort dat ze elke twee uur een flesje nodig heeft, dan is dat zo. Klinkt misschien kort door de bocht, maar ze is echt niet de eerste baby die niet kan klokkijken.
  maandag 19 september 2016 @ 11:15:44 #149
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165424704
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:09 schreef WupWup het volgende:
Chanty, ze kunnen er best wat van vinden, maar uiteindelijk betaal jij ze om goed voor jouw kind te zorgen. En als daarbij hoort dat ze elke twee uur een flesje nodig heeft, dan is dat zo. Klinkt misschien kort door de bocht, maar ze is echt niet de eerste baby die niet kan klokkijken.
Nee klopt, misschien vinden ze het ook helemaal niet erg. Geen idee ze gaat morgen voor het eert twee uur wennen.

Maar stort mijn productie niet in al ik niet elke twee uur kolf? Wilde eigenlijk alle ontbrekende voedingen kolven maar elke twee uur gaat m gewoon niet worden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165424951
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 11:15 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee klopt, misschien vinden ze het ook helemaal niet erg. Geen idee ze gaat morgen voor het eert twee uur wennen.

Maar stort mijn productie niet in al ik niet elke twee uur kolf? Wilde eigenlijk alle ontbrekende voedingen kolven maar elke twee uur gaat m gewoon niet worden.
Bij mij gaat dat goed omdat elke kolfsessie ook langer duurt dan dat een voeding zou duren, dus de frequentie is lager maar de totale duur wel gelijk/langer :). Netto is dan gelijk. Maar ook dat is een kwestie van proberen, wat er met je productie gebeurt. Ik merkte wel eerste week dat ik weer even moest 'wennen' aan kolven, de eerste dagen viel opbrengst tegen maar nu gaat dat alweer helemaal prima.

Oh en over opvang, vooral vragen of ze aan het begin kleine porties maar vaker geven, dan wordt er iig weinig verspild. En evt daarna opbouwen naar minder vaak maar grotere flessen als het goed gaat?
pi_165425041
OMG! Jipster! Gefeliciteerd!!! Wat ontzettend leuk,je lieve zoon en dochter straks grote broer en zus!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 19 september 2016 @ 15:53:06 #152
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165430553
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 11:26 schreef Svane het volgende:

[..]

Bij mij gaat dat goed omdat elke kolfsessie ook langer duurt dan dat een voeding zou duren, dus de frequentie is lager maar de totale duur wel gelijk/langer :). Netto is dan gelijk. Maar ook dat is een kwestie van proberen, wat er met je productie gebeurt. Ik merkte wel eerste week dat ik weer even moest 'wennen' aan kolven, de eerste dagen viel opbrengst tegen maar nu gaat dat alweer helemaal prima.

Oh en over opvang, vooral vragen of ze aan het begin kleine porties maar vaker geven, dan wordt er iig weinig verspild. En evt daarna opbouwen naar minder vaak maar grotere flessen als het goed gaat?
Ik merk t idd wel. Hoop echt dat ik genoeg kolf om haar volledig te voorzien. Langer kolven weet ik niet of dat nut heeft. Had net in tien minuten 90 mm gekolfd (half uur na voeding) en toen kwam er niks meer. Daarom wilde ik eigenlijk kolven in haar drinkritme.

En ja ga kdv goede instructies meegeven, verspillen is zonde.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 19 september 2016 @ 16:44:48 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165431457
Hier het lastige punt bereikt dat mijn baby nog nauwelijks vast voedsel eet, maar wel veel honger heeft, dus mijn vriezervoorraad van 3 liter is erdoor, en ik kolf op het moment beroerd.... Aan tsr's geen gebrek, maar er komt gewoon nauwelijks wat. 25 minuten dubbelzijdig kolven geeft -met heel veel borstcompressie- soms maar 90cc in totaal :X

En hoezeer ik me ook voor had genomen om dit keer niet op cc's te letten; ik baal er wel flink van. Hopelijk slaat de balans snel om naar wat meer vast voedsel ipv flessen op het kdv.

/Einde ego-rant :')
pi_165433349
Kun je vaker kolven lb? Dat heeft vaak het meeste effect, niet zozeer langer kolven.
  maandag 19 september 2016 @ 18:59:45 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165433790
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:30 schreef WupWup het volgende:
Kun je vaker kolven lb? Dat heeft vaak het meeste effect, niet zozeer langer kolven.
Mja... ik kolf nu 2x (al sinds ik weer werk), zou idd 3x kunnen doen maar ik redde het hier eerder prima mee dus ik ben daar niet zo happig op.

Ik kolfde steeds ca 150cc per beurt, tot er 2 weken geleden een nasty buikgriepvirus voorbij was geweest, toen kwam er ineens nog maar 90 uit. Daarna trok het ietsje aan, maar dus niet denderend.

Over 2 maanden loopt mn kolfrecht af, dus ook om die reden niet zo'n zin om de frequentie nu nog op te voeren.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:35:03 #156
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165448430
Wennen de eerste twee uur ging goed maar ze weigert de fles. Nu was het niet erg want kwam haar op dat moment weer halen. Zijn er mensen die goede ervaringen hadden met specifieke flessen bij flesweigeraars (hoor volgens mij vaak goede dingen over dr Brown)? Hebben Nuk geprobeerd en twee aventspenen. Ze speelt ermee en gaat kokhalzen en wordt uiteindelijk boos. Honger heeft ze wel.

[ Bericht 25% gewijzigd door Chanty op 20-09-2016 12:44:19 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165448703
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 18:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mja... ik kolf nu 2x (al sinds ik weer werk), zou idd 3x kunnen doen maar ik redde het hier eerder prima mee dus ik ben daar niet zo happig op.

Ik kolfde steeds ca 150cc per beurt, tot er 2 weken geleden een nasty buikgriepvirus voorbij was geweest, toen kwam er ineens nog maar 90 uit. Daarna trok het ietsje aan, maar dus niet denderend.

Over 2 maanden loopt mn kolfrecht af, dus ook om die reden niet zo'n zin om de frequentie nu nog op te voeren.
En aanvullen met flesvoeding op je werkdagen en als je thuis bent wat vaker aanleggen?

Chanty, als je wilt heb ik nog Breastflow flessen liggen. Mini had liever Avent, dus weinig gebruikt en ik werk in Den Haag naast CS. Schijnen goed te zijn bij weigeraars.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:53:27 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_165448804
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:35 schreef Chanty het volgende:
Wennen de eerste twee uur ging goed maar ze weigert de fles. Nu was het niet erg want kwam haar op dat moment weer halen. Zijn er mensen die goede ervaringen hadden met specifieke flessen bij flesweigeraars (hoor volgens mij vaak goede dingen over dr Brown)? Hebben Nuk geprobeerd en twee aventspenen. Ze speelt ermee en gaat kokhalzen en wordt uiteindelijk boos. Honger heeft ze wel.

wij hebben een Nuby siliconen spuitfles gebruikt de eerste weken. Daarmee forceer je het een beetje :') Overigens was hier het flesweigeren na een paar dagen over, toen ze ECHT honger kreeg zeg maar. Leuk was anders maar het was echt in no time gepiept :*
disclaimer
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:09:56 #159
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165449127
Tnx Dot, ik hou t even in gedachten, wil eerst de Brown proberen. Werk zelf trouwens niet meer in DH maar kan wel die kant op op mijn vrije dagen.

En idd SQ denk ik ergens ook wel dat ze bij draait bij honger. Maarja liever pakt Ze gewoon de fles :') nubydwangfles staat genoteerd :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165455241
Hier duurde het weigeren 1.5 mnd.
We begonnen eerst met elke dag oefenen, 3 soorten flesjes ed. Helaas werd het alleen maar minder.

Oma en t kdv kregen er met het warme weer 2/3x max20/30 cc in. Vooral wanneer hij sliep of zijn zij op de bank/aankleedkussen lag.

Uiteindelijk een pre logopedist erbij gehaald.

De tips die hier werkte waren de speen vanaf vlak bij het oortje langzaam naar de mond vegen. Tepel zoek reflex opwekken. Daar mee hapte hij ellke keer en dronk 'perongeluk' steeds wat ;) mooi meegenomen slokken.

En de oplossing hier bleek wachten& stoppen met oefenen. Ik werk do&vr en na vr geen fles meer aangeraakt tot do. Ineens pakte hij wel.
Omslag van vanuit reflex drinken naar echte skills ligt tussen 5&6 mnd.

E stopte dus volgens het boekje rond 4 mnd en leerde het net als kruipen/lopen weer met 5.5 mnd

Binnen een week zat hij van 20/30cc weer op 100/120.

Eigenlijk was het dus echt uitzingen tot hij t weer kon leren
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165455244
:W
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:46:19 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165455570
Tnx Lamb! Ik ga die tip volgende keer uitproberen. Brown is nu in tha house 8-)

En ach... In het ergste geval moet ik mijn baan opzeggen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165467914
Een half jaar bv O+
Bizar om te bedenken dat hij zo groot geworden is alleen op mijn melk (en 3 likjes banaan ;) )

En nog lang niet klaar gok ik :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165467948
Lamb, 6 maanden! Wie had dat gedacht! Mooi man, op naar de volgende 6? ;)
pi_165468108
Wow, respect!
pi_165468136
Ik niet wup!
En wie weet. Ik heb geen eindtijd, gewoon tot een van ons er genoeg van heeft
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165468147
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:21 schreef Lamb29 het volgende:
Een half jaar bv O+
Bizar om te bedenken dat hij zo groot geworden is alleen op mijn melk (en 3 likjes banaan ;) )

En nog lang niet klaar gok ik :D
*O* Zo knap!

En inmiddels helemaal pijnloos?
pi_165468200
Lamb wat fijn! Mijlpaal! *O*

Unihipili, welkom hier en nog gefeliciteerd! *O* Hoe gaat het bij jullie?

Hier inmiddels ruim 19 maanden alweer. De tijd vliegt voorbij! Gister had de oudste zijn eerste optreden op school en toen we daar zaten wilde A. opeens drinken. Het duurde hem allemaal wat te lang en zoveel kinderen en ouders om je heen is ook wel wat overweldigend. Dus daar zaten we samen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_165468275
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:35 schreef Dot. het volgende:

[..]

*O* Zo knap!

En inmiddels helemaal pijnloos?
Ja! Alleen met tocht oid nog soms pijnsteekje maar als ik direct afdroog & bedek na loslaten enzo gaat t goed. Ben nu de voedingssuplementen aan t afbouwen die Ik hoog gedoseerd slikte.


Phaedra wat klinkt dat fijn!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 21 september 2016 @ 13:41:00 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165470181
Mijlpaal lamb *O* *O*

Phaidra klinkt gezellig :D Fijn dat dat dan gewoon kan en die jongste zich dan ook vermaakt.

Hier Lucas nu 2 jaar en 3 maanden aan de borst :o Ik krijg nu wel echt steeds meer commentaar van mensen om me heen (moeder, oma en zelfs mijn man). Of het niet tijd wordt om te stoppen want hij heeft het niet meer nodig. En nee hij heeft het niet meer nodig als in dat het een eerste levensbehoefte is zoals bij Amelie, maar het heeft er wel nog behoefte aan en wordt er blij van. Maar het wordt wel steeds lastiger om dat gesprek te voeren. Ergste vind ik nog dat mijn man me niet meer echt steunt :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165473406
Super Lamb! O+ Echt fijn dat het nu zoveel beter gaat dan bij je eerste.

Phaidra, dat klinkt erg lief. O+

Chanty, wat vervelend dat je man er niet echt meer achterstaat. Ik merk in mijn omgeving wel dat borstvoeding nu nog prima acceptabel is maar dat men er vanuit gaat dat ik over een jaar zeker geen borstvoeding meer zal geven. Tja, dat gaan we nog zien, kan wel, kan niet, geen idee hoe het gaat lopen.

Voor nu wil ik eigenlijk stoppen met kolven op mijn werk maar ik vind het een moeilijke stap. :') Maar het is best een vervelende onderbreking van mijn werkdag. Ik kolf al bijna 13 maanden nu, momenteel nog 2 keer per dag.
pi_165473485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:41 schreef Chanty het volgende:
Mijlpaal lamb *O* *O*

Phaidra klinkt gezellig :D Fijn dat dat dan gewoon kan en die jongste zich dan ook vermaakt.

Hier Lucas nu 2 jaar en 3 maanden aan de borst :o Ik krijg nu wel echt steeds meer commentaar van mensen om me heen (moeder, oma en zelfs mijn man). Of het niet tijd wordt om te stoppen want hij heeft het niet meer nodig. En nee hij heeft het niet meer nodig als in dat het een eerste levensbehoefte is zoals bij Amelie, maar het heeft er wel nog behoefte aan en wordt er blij van. Maar het wordt wel steeds lastiger om dat gesprek te voeren. Ergste vind ik nog dat mijn man me niet meer echt steunt :{
Wij hebben ook geen comfort food nodig, maar we worden er wel heel blij van. Vooral als je het kan delen met de favoriete persoon in je leven O+

Maar dat lijkt me wel erg vervelend ja. Ik wil ook nog lang niet stoppen, maar het idee van een 2-jarige die bij me drinkt vind ik dan toch wel wat gek. Maar misschien komt dat ook doordat mijn peuter maar 6 weken bij me dronk en ik hem nu echt zo groot vind.
pi_165473602
Ik voed nu een jaar en een dag, en krijg erg regelmatig de vraag wanneer ik ga stoppen, HOE lang ik nog door ga met borstvoeding en de opmerking die ernaar hinten dat onze slechte nachten door de borstvoeding komen. Ik snap wel waar die opmerkingen vandaan komen, maar vind het niet zo leuk...
  woensdag 21 september 2016 @ 16:38:31 #174
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165473775
Ik heb die vraag echt nog nooit gehad eigenlijk, N is nu 13.5 maanden. Wel irritant dat mensen het afkeuren of niet begrijpen.

Wel een beetje een andere vraag: ze eet nog steeds heel weinig vast voedsel. Is dat normaal voor bv-kindjes? Ik snap best dat mamamelk heel lekker is :Y) maar als ze een jaar of 3 is, wil ik er toch echt wel eens mee stoppen, denk ik....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165473795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik voed nu een jaar en een dag, en krijg erg regelmatig de vraag wanneer ik ga stoppen, HOE lang ik nog door ga met borstvoeding en de opmerking die ernaar hinten dat onze slechte nachten door de borstvoeding komen. Ik snap wel waar die opmerkingen vandaan komen, maar vind het niet zo leuk...
Oh, daar kwamen mijn ouders laatst ook eens mee ja. 'Gelukkig' is het bij ons snel te weerleggen want onze flesvoedingspeuter werd net zo vaak wakker en sliep pas even voor z'n 2e verjaardag door.
  woensdag 21 september 2016 @ 16:54:35 #176
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165474081
Wat vervelend dat je omgeving en m.n. je man zo reageert, Chanty! Vinden ze het gek ofzo? Ze hebben er toch geen last van denk ik dan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 21 september 2016 @ 17:28:36 #177
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165474615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 16:27 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij hebben ook geen comfort food nodig, maar we worden er wel heel blij van. Vooral als je het kan delen met de favoriete persoon in je leven O+

Maar dat lijkt me wel erg vervelend ja. Ik wil ook nog lang niet stoppen, maar het idee van een 2-jarige die bij me drinkt vind ik dan toch wel wat gek. Maar misschien komt dat ook doordat mijn peuter maar 6 weken bij me dronk en ik hem nu echt zo groot vind.
Dat had ik ook toen Lucas nog klein was. Had nooit gedacht zo lang door te gaan. Maar je groeit erin mee.

Ik kreeg tot een aantal maanden geleden ook nooit van dat soort opmerking. Als ik vertelde dat ik nog borstvoeding gaf was het hooguit interesse waarom zo lang maar nu is de toon anders. En ja ze vinden het gek en nee ze hebben er geen last van maar ze hebben er wel een mening over die geuit moet worden.

Dat van dat comfortfood is een goede. Zal tegen mijn man eens zeggen dat hij geen chips nodig heeft :+ las ook een keer de opmerking dat we het raar vinden dat een peuter nog moedermelk drinkt maar dat we het doodnormaal vinden dat een volwassene afgekolfde moedermelk van de koe drinktn ):O maar als ik commentaar krijg denk ik natuurlijk niet aan dat soort opmerkingen.

Saskia ik kan niet over alle bv-kindjes oordelen maar die van mij at en eet ook slecht.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 21 september 2016 @ 18:51:19 #178
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165476316
Dr Brown pakt ze ook niet. Ze haakt al af zodra ze het rubber voelt. Ik kan me niet voorstellen dat een andere fles wel gaat werken want ze voelt gewoon da het geen tepel is -O-

heb haar in borstvoedinghouding gelegd en met de speen tegen haar wang getikt maar ze trapt er niet in. Zelfs met borst ernaast niet maar zodra ze de tepel voelt hapt ze toe.

Ze had wel goed honger toen ik probeerde. Vervolgens maar eens een borst gegeven omdat ze helemaal over de flos was. Na een minuut nog een paar keer geprobeerd de tepel voornd de fles in te wisselen. En vervolgens dus geprobeerd na 1 borst toen de ergste honger gestild was. Maar toen lag ze alleen wat te spelen en liet wat melk in haar mond druppelen. Uiteindelijk was ze het zat en wilde ze toch echt de andere borst en geen fles.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165477794
Ik zou proberen om je borst juist zo ver weg mogelijk te houden. Die ruikt en ziet ze, en dan snap ik dat ze geen flesje wil. Hoe gaat het als je man de fles geeft?
  woensdag 21 september 2016 @ 20:06:15 #180
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165477942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zou proberen om je borst juist zo ver weg mogelijk te houden. Die ruikt en ziet ze, en dan snap ik dat ze geen flesje wil. Hoe gaat het als je man de fles geeft?
Werkte ook niet dat hadden we eerst geprobeerd maar ze werd woest. Vandaar dat ik geprobeerd heb met borst erbij. Morgenavond ben ik weg en morgen overdag gaat ze vier uur naar t kdv dus kijken hoe dat gaat.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165478149
Ik heb mijn man altijd de flesjes laten geven. Scheelt een boel in de verwarring denk ik.
pi_165478293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:15 schreef WupWup het volgende:
Ik heb mijn man altijd de flesjes laten geven. Scheelt een boel in de verwarring denk ik.
+1. In het begin was ik ook in een andere kamer of in elk geval uit het zicht, zodra ze me zag wilde ze het flesje niet meer.. Nu (6mnd) maakt het niet meer uit :)
  woensdag 21 september 2016 @ 20:37:02 #183
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165478776
Gaan het meemaken morgen. De afgelopen weken wilde ze van hem ook geen fles iig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165479968
Succes ermee, Chanty.

Het lijkt me echt vervelend om weinig steun nog te voelen voor het langvoeden van je eigen man, Chanty. Ik voed I ook nog steeds; ze is echt nog fan van de borst. Vooral aan het einde van de middag, en 's ochtends in bed: het zijn echt bijkom momentjes voor haar, en knusse mama-dochtermomenten. Dat fysieke contact lijkt ze soms nodig te hebben om bij te tanken en zich op te laden voordat ze weer de stoere eigenwijze peuter kan zijn.

Het gekke is dat ik het dus in de intimiteit van ons gezin heel vanzelfsprekend vind, maar het voor de buitenwereld eigenlijk verzwijg en me er ook snel ongemakkelijk over voel als het toch ter sprake komt. Dat komt denk ik omdat ik vroeger zelf ook maar moeilijk kon begrijpen dat je zo'n groot kind nog aan de borst wilde hebben en ik kan me dus goed voorstellen dat mensen dat raar vinden. Het voelt voor mij nu ook als iets dat privé is, want no way dat ik me naar wie dan ook ga 'verantwoorden'; de mening van een ander doet er niet toe. En daarom wil ik ook liever niet met die mening geconfronteerd worden, geloof ik en probeer ik het te vermijden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165480450
Succes Chanty :*

Hier lijkt het zo goed als klaar te zijn met voeden (tot over een maand of 6 :+ ). Hij heeft de afgelopen 2 weken nog 2x gedronken waarbij ik me afvroeg of er überhaupt nog wel melk uit kwam... Tijdens zwangerschap loopt het toch sowieso terug?

De timeline :7
0 - 7 maanden fulltime bv incl kolven op werk
7 - 20 maanden ochtend- en avondvoeding
20 - 24 maanden ochtendvoeding
Na z'n 2e verjaardag alleen nog ochtendvoeding op mijn vrije dagen en dat is langzaam aan van 3/4x per week geminderd naar wat het nu is.

Ik vind het mooi zo, het is heel natuurlijk afgebouwd en volgens mij hebben we daar allebei vrede mee :)
  woensdag 21 september 2016 @ 21:40:32 #186
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165481357
Wat gaaf zeg, zo lang voeden O+
Ik voed al de hele tijd, dus 13,5 maanden, bijna alleen maar live (ik werk thuis, dus dan kan dat). Misschien dat N daarom wat langzamer overstapt naar meer vaste voeding? Ze weet dat ze gewoon altijd bij mij terecht kan voor verse melk :Y)
Het zou wel fijn zijn als ik eens wat langer weg kon; aan de andere kant mis ik haar ook wel als ik een paar uurtjes weg ben, dus ach :) het komt vast ooit wel goed!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165481797
Ik heb zo'n respect voor al die lange tijden bv! Ik heb het na 2 weken opgegeven :@
  woensdag 21 september 2016 @ 21:53:55 #188
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165481866
Maar kan je daarin ook niet een beetje sturen, Saskia?
Ik ben op een gegeven moment geen borst meer gaan aanbieden tussendoor. Ik voed alleen 's-ochtends en 's-avonds. Anders zat ik nu nog steeds op 6 voedingen ofzo. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 21 september 2016 @ 22:18:21 #189
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165482784
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:53 schreef Mariposas het volgende:
Maar kan je daarin ook niet een beetje sturen, Saskia?
Ik ben op een gegeven moment geen borst meer gaan aanbieden tussendoor. Ik voed alleen 's-ochtends en 's-avonds. Anders zat ik nu nog steeds op 6 voedingen ofzo. :D
Hhmm ja, maar dan zou ze een tijdje honger hebben voordat ze doorheeft dat ze geen borst krijgt, dat lijkt me toch zielig. Als ze huilend op me af kruipt en mn shirt optilt, ga ik haar niet tegenhouden. En ander eten pikt ze echt niet. Idd krijgt ze nu nog 4-6 voedingen per dag ja. Hoe heb jij dat gestuurd?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 21 september 2016 @ 22:20:27 #190
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165482855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:52 schreef Nazil het volgende:
Ik heb zo'n respect voor al die lange tijden bv! Ik heb het na 2 weken opgegeven :@
Bij mij ging het ook echt wel makkelijk hoor! Ok, in het begin wel zere tepels gehad, maar nooit problemen met niet willen drinken, spugen, ontevreden baby etc. Geen spruw, kloven, ontstekingen of wat dan ook. En thuis werken, dus niet kolven *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 21 september 2016 @ 22:48:20 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165483842
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 22:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hhmm ja, maar dan zou ze een tijdje honger hebben voordat ze doorheeft dat ze geen borst krijgt, dat lijkt me toch zielig. Als ze huilend op me af kruipt en mn shirt optilt, ga ik haar niet tegenhouden. En ander eten pikt ze echt niet. Idd krijgt ze nu nog 4-6 voedingen per dag ja. Hoe heb jij dat gestuurd?
Op deze leeftijd lijkt het me wel lastig. Ze is het nu zo gewend. Ze heeft nooit niet over de borst kunnen beschikken. Mijn situatie was heel anders aangezien ik buitenshuis werkte en hij dus ook maar 3 dagen per dag de hele dag over de borst beschikte. Toen ik niet meer overdag wilde voeden gaf ik een fles met water of gekolfde melk of kunstvoeding. Of eten.
Er is voor haar borstvoeding beschikbaar, dat heeft ze liever dan andere voeding, blijkbaar. En dat krijgt ze ook steeds, dus waarom dan iets eten wat je minder graag lust of lastiger vind.
Persoonlijk zou ik met dat dwingende echt direct klaar zijn, daar gaan mijn nekharen recht overeind van staan. Dan zou ik het dus zéker tegenhouden.
Maar ik ben ook erg op mijn vrijheid gesteld, dus het zou niets voor mij zijn, maar als het voor jullie werkt ...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 21 september 2016 @ 22:51:47 #192
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165483964
Ik vind het juist wel lief :@ en ook niet zo heel erg allemaal. Ooit zal ze vast wel wat meer gaan eten... Net als zindelijk worden, je kan het niet afdwingen. Nouja, een beetje misschien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 21 september 2016 @ 22:56:06 #193
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165484119
Hmm, dat je het niet kan afdwingen (minderen met borstvoeding), ben ik niet met je eens. Kwestie van niet meer aanbieden. Dat ze het daarmee eens is, dat kan je inderdaad niet afdwingen. ;)
Maar als het voor jullie zo werkt, prima toch? Anders zou je er ongetwijfeld wat aan doen. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165484233
Vandaag op het consultatiebureau nog een compliment gehad dat ik nog steeds bv geef :P Het begin (vooral de eerste 3 maanden) was vreselijk moeilijk (door de ks kwam de boel maar moeilijk op gang) en pijnlijk. Die scherpe pijn heeft nog zeker 3 maanden geduurd ofzo. Vanaf het moment dat het makkelijker en pijnloos ging, was - en is - het gewoon genieten en ben ik trots dat ik het ondanks die moeilijke start heb volgehouden! Nu krijgt A alleen nog 's ochtends en 's avonds bv en we genieten allebei van die momentjes samen O+
pi_165489312
Saskia, ik voed nu nog 2-3 keer overdag, en dan snachts 3-4x. Overdag zal snel minder worden als ik weer ga werken. Net als jij heb ik bijna 100% live gevoed tot nu toe. Ik probeer meestal T eerst eten te geven, en dan als 'toetje' de borst nog. En hij krijgt eigenlijk alleen maar de borst voor het slapen gaan. Hoewel eten in vlagen gaat, eet hij soms best veel. Gister net zoveel pasta als ik, bijvoorbeeld...

Mijn punt: misshcien kun je wat kritischer kijken wanneeer je overdag voedt, en zo eten een beetje stimuleren?

Oh, en Nazil: bij mij ging het ook super makkelijk, de bv. Anders had ik het ook niet zo lang volgehouden. In het begin deed het pijn, maar dat was na 6 weken weg. Verder nog nooit spruw of een borstontsteking gehad, en net zoals saskia niet hoeven kolven...
pi_165490009
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 22:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Hhmm ja, maar dan zou ze een tijdje honger hebben voordat ze doorheeft dat ze geen borst krijgt, dat lijkt me toch zielig. Als ze huilend op me af kruipt en mn shirt optilt, ga ik haar niet tegenhouden. En ander eten pikt ze echt niet. Idd krijgt ze nu nog 4-6 voedingen per dag ja. Hoe heb jij dat gestuurd?
Maar heeft ze dan ook altijd honger, of is het ook dorst? Want bij dat laatste kun je ook iets anders aanbieden.
Ik wilde vanaf dat I ongeveer zeven maanden was niet meer buitenshuis voeden. Dus als ze dan toch vroeg, dan zei ik dat het nu niet ging, maar dat ze wel iets anders kon krijgen: en dan bood ik haar iets te drinken en te eten aan. Ook al is I gek op bv, dan ging eigenlijk heel gemakkelijk. Hoe doe jij dat buitenshuis?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 22 september 2016 @ 11:03:20 #197
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165490151
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:53 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar heeft ze dan ook altijd honger, of is het ook dorst? Want bij dat laatste kun je ook iets anders aanbieden.
Ik wilde vanaf dat I ongeveer zeven maanden was niet meer buitenshuis voeden. Dus als ze dan toch vroeg, dan zei ik dat het nu niet ging, maar dat ze wel iets anders kon krijgen: en dan bood ik haar iets te drinken en te eten aan. Ook al is I gek op bv, dan ging eigenlijk heel gemakkelijk. Hoe doe jij dat buitenshuis?
Ze drinkt wel veel water, dus ik geef haar idd niet altijd bv tegen de dorst.
Ze eet weinig, ook als ze wel honger heeft. Bijv gisteren was ze van 13 tot 17.30 op het kdv, toen heeft ze alleen een rijstwafel gegeten. Thuis dus meteen 15 min aan de borst gedronken. Het is dus niet zo dat ze meer gaat eten als ik er niet ben en ze heeft honger.

Ik voed ook buitenshuis, als ik denk dat ze echt honger heeft. Natuurlijk heb ik ook wel snacks mee, maar als ze echt honger heeft, wil ze bv.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 22 september 2016 @ 11:22:17 #198
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165490478
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:03 schreef Franny_G het volgende:
Succes ermee, Chanty.

Het lijkt me echt vervelend om weinig steun nog te voelen voor het langvoeden van je eigen man, Chanty. Ik voed I ook nog steeds; ze is echt nog fan van de borst. Vooral aan het einde van de middag, en 's ochtends in bed: het zijn echt bijkom momentjes voor haar, en knusse mama-dochtermomenten. Dat fysieke contact lijkt ze soms nodig te hebben om bij te tanken en zich op te laden voordat ze weer de stoere eigenwijze peuter kan zijn.

Het gekke is dat ik het dus in de intimiteit van ons gezin heel vanzelfsprekend vind, maar het voor de buitenwereld eigenlijk verzwijg en me er ook snel ongemakkelijk over voel als het toch ter sprake komt. Dat komt denk ik omdat ik vroeger zelf ook maar moeilijk kon begrijpen dat je zo'n groot kind nog aan de borst wilde hebben en ik kan me dus goed voorstellen dat mensen dat raar vinden. Het voelt voor mij nu ook als iets dat privé is, want no way dat ik me naar wie dan ook ga 'verantwoorden'; de mening van een ander doet er niet toe. En daarom wil ik ook liever niet met die mening geconfronteerd worden, geloof ik en probeer ik het te vermijden.
Mijn omgeving zou dus nu tegen je zeggen dat intimiteit ook kan door gewoon een knuffel :') Zoooo irritant, wat moet je daar dan op zeggen.

En ik ben altijd wat tegendraads :P Maar zeker tegenover mijn partner en ouders moet ik hier gewoon eerlijk over kunnen zijn vind ik. Ik zal het dan weer niet meer zomaar tegen bv een collega vertellen (tenzij ze ernaar vragen dan ga ik ook niet liegen).

Fazz wel fijn dat het zo natuurlijk is afgebouwd, daar hoop ik hier ook nog steeds op maar geloof niet dat meneer van plan is om te stoppen voorlopig. Het is dat ik het heb afgebouwd naar 1 voeding, als het aan hem lag kwam hij vaker.

Saskia vooral doen waar je je goed bij voelt. Verder geen tips.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165490521
Ik denk dat je hierin best de behoefte van N kunt volgen. Er komt zeker weten vanzelf een moment waarop ze de overstap maakt naar vast voedsel. Ik vraag me af of borstvoeding onthouden haar daarbij gaat helpen (gebaseerd op mijn beeld van N, dit is niet gericht aan de andere mama's bij wie het wel heeft geholpen) Je hebt mini zien bunkeren, die wil daarnaast ook nog een keer of vijf, zes per dag aan de borst en als dat niet lukt, haalt ze dat gerust 's nachts in. En ik haal ela's grote ook gewoon weer aan: die ging rond anderhalf vast voedsel eten, omdat eerder de behoefte (en de noodzaak) er nog niet was. Die behoefte aan borstvoeding/vast voedsel en de ontwikkeling daarin is per kind zo verschillend. Ik geloof er sterk in dat je die behoefte kunt volgen (als je daar de ruimte voor hebt en dat ziet zitten).
pi_165490612
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:03 schreef Franny_G het volgende:
Succes ermee, Chanty.

Het lijkt me echt vervelend om weinig steun nog te voelen voor het langvoeden van je eigen man, Chanty. Ik voed I ook nog steeds; ze is echt nog fan van de borst. Vooral aan het einde van de middag, en 's ochtends in bed: het zijn echt bijkom momentjes voor haar, en knusse mama-dochtermomenten. Dat fysieke contact lijkt ze soms nodig te hebben om bij te tanken en zich op te laden voordat ze weer de stoere eigenwijze peuter kan zijn.

Het gekke is dat ik het dus in de intimiteit van ons gezin heel vanzelfsprekend vind, maar het voor de buitenwereld eigenlijk verzwijg en me er ook snel ongemakkelijk over voel als het toch ter sprake komt. Dat komt denk ik omdat ik vroeger zelf ook maar moeilijk kon begrijpen dat je zo'n groot kind nog aan de borst wilde hebben en ik kan me dus goed voorstellen dat mensen dat raar vinden. Het voelt voor mij nu ook als iets dat privé is, want no way dat ik me naar wie dan ook ga 'verantwoorden'; de mening van een ander doet er niet toe. En daarom wil ik ook liever niet met die mening geconfronteerd worden, geloof ik en probeer ik het te vermijden.
Ik voel me er niet ongemakkelijk bij, maar de mening van anderen kan ik ook goed naast me neerleggen. Maar L drinkt gewoon echt alleen voor naar bed gaan en bij opstaan (ok en bij ziek of héél naar gevallen). Dus het komt héél soms ter sprake als er vrienden zijn en ik L dus naar bed breng en man dat dan niet kan overnemen, maar de meeste mensen weten het gewoon niet en dat doe ik eigenlijk niet bewust. gelukkig krijg ik áls het ter sprake komt zelden negatieve reacties. Laatst kwam het op het werk toevallig op borstvoeding en het ging over hoe lang iedereen gevoed had. Toen waren ze wat verbaasd dat ik nog voed, maar geen negatieve reacties eigenlijk.

Vond een groot kind aan de borst vroeger ook raar, nu vind ik het eigenlijk raarder om zon dreumes/peuter met speentje in zijn mond te zien lopen die daardoor ook nauwelijks verstaanbaar is.
  donderdag 22 september 2016 @ 11:36:02 #201
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165490750
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik denk dat je hierin best de behoefte van N kunt volgen. Er komt zeker weten vanzelf een moment waarop ze de overstap maakt naar vast voedsel. Ik vraag me af of borstvoeding onthouden haar daarbij gaat helpen (gebaseerd op mijn beeld van N, dit is niet gericht aan de andere mama's bij wie het wel heeft geholpen) Je hebt mini zien bunkeren, die wil daarnaast ook nog een keer of vijf, zes per dag aan de borst en als dat niet lukt, haalt ze dat gerust 's nachts in. En ik haal ela's grote ook gewoon weer aan: die ging rond anderhalf vast voedsel eten, omdat eerder de behoefte (en de noodzaak) er nog niet was. Die behoefte aan borstvoeding/vast voedsel en de ontwikkeling daarin is per kind zo verschillend. Ik geloof er sterk in dat je die behoefte kunt volgen (als je daar de ruimte voor hebt en dat ziet zitten).
Zo denk ik er ook over eigenlijk, thanks :) voorlopig gaan we dus maar gewoon zo door.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165490753
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 21:40 schreef SaskiaR het volgende:
Wat gaaf zeg, zo lang voeden O+
Ik voed al de hele tijd, dus 13,5 maanden, bijna alleen maar live (ik werk thuis, dus dan kan dat). Misschien dat N daarom wat langzamer overstapt naar meer vaste voeding? Ze weet dat ze gewoon altijd bij mij terecht kan voor verse melk :Y)
Het zou wel fijn zijn als ik eens wat langer weg kon; aan de andere kant mis ik haar ook wel als ik een paar uurtjes weg ben, dus ach :) het komt vast ooit wel goed!
Zou kunnen. L begon ook na de 12 maanden pas echt met eten en is nu nog steeds geen grote eter. Hij dronk ook alleen live, al ging hij wel naar het kinderdagverblijf 2x per week. Daar weigerde hij in alle toonaarden de fles (terwijl hij eerder thuis wél dronk). Qua drinken is het altijd zeer matig gegaan met tuitbeker. Maar zodra hij de open beker ontdekte en kon hanteren is hij veel gaan drinken. Nu ben ik weleens verbaasd hoeveel water/sojamelk/limonade/sinaasappelsap er eigenlijk in zo'n klein jongetje kan.. Eten gaat ook véél beter, maar een grote eter zal hij vermoedelijk nooit worden..
  donderdag 22 september 2016 @ 11:38:12 #203
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165490785
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Zou kunnen. L begon ook na de 12 maanden pas echt met eten en is nu nog steeds geen grote eter. Hij dronk ook alleen live, al ging hij wel naar het kinderdagverblijf 2x per week. Daar weigerde hij in alle toonaarden de fles (terwijl hij eerder thuis wél dronk). Qua drinken is het altijd zeer matig gegaan met tuitbeker. Maar zodra hij de open beker ontdekte en kon hanteren is hij veel gaan drinken. Nu ben ik weleens verbaasd hoeveel water/sojamelk/limonade/sinaasappelsap er eigenlijk in zo'n klein jongetje kan.. Eten gaat ook véél beter, maar een grote eter zal hij vermoedelijk nooit worden..
Ja, als N water krijgt klokt ze dat ook zo weg!
En idd, eerst op kdv gekolfde melk uit de fles geprobeerd, maar dat wou ze echt niet (was toen 9 mnd). Nu leeft ze daar dus de hele middag op een cracker ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165490817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:22 schreef Chanty het volgende:

Mijn omgeving zou dus nu tegen je zeggen dat intimiteit ook kan door gewoon een knuffel :') Zoooo irritant, wat moet je daar dan op zeggen.
Ja, een discussie erover voeren, heeft weinig zin. Want er zijn ook kinderen die vanaf dag 1 fv krijgen en ook genoeg intimiteit ervaren. Dan kan je net zo goed niet aan bv beginnen, als je zo gaat denken/redeneren. Als het voor jouw man niet meer voelt als iets moois/natuurlijk tussen jou en L. dan is het ook moeilijk om hem dat anders te laten zien. Het enige wat je dan kunt vragen is of hij dan in ieder geval opmerkingen erover voor zich kan houden en jou wil respecteren in wat je doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 22 september 2016 @ 11:44:11 #205
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165490894
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:39 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, een discussie erover voeren, heeft weinig zin. Want er zijn ook kinderen die vanaf dag 1 fv krijgen en ook genoeg intimiteit ervaren. Dan kan je net zo goed niet aan bv beginnen, als je zo gaat denken/redeneren. Als het voor jouw man niet meer voelt als iets moois/natuurlijk tussen jou en L. dan is het ook moeilijk om hem dat anders te laten zien. Het enige wat je dan kunt vragen is of hij dan in ieder geval opmerkingen erover voor zich kan houden en jou wil respecteren in wat je doet.
In principe zegt hij er niks over totdat ik er een keer doorheen zit en klaag bv omdat Lucas weer zo lekker door het lint gaat als hij een keer niet direct mag drinken. Dan krijg ik dus meteen te horen of het niet tijd wordt om er gewoon mee te stoppen omdat hij het niet meer nodig heeft etc. Het is denk ik niet meteen als mij afvallen bedoeld, maar waarschijnlijk de typische man reactie om iets op te willen lossen.

Mijn moeder daarentegen is een ander verhaal. Maar wel helemaal pro biovoeding, geen plastic verpakkingen en magnetron en weet ik wat voor natuurlijke gezondheidssizzle... :') En dan denk ik: wat is er nou natuurlijk dan borstvoeding geven?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165491356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

In principe zegt hij er niks over totdat ik er een keer doorheen zit en klaag bv omdat Lucas weer zo lekker door het lint gaat als hij een keer niet direct mag drinken. Dan krijg ik dus meteen te horen of het niet tijd wordt om er gewoon mee te stoppen omdat hij het niet meer nodig heeft etc. Het is denk ik niet meteen als mij afvallen bedoeld, maar waarschijnlijk de typische man reactie om iets op te willen lossen.

Mijn moeder daarentegen is een ander verhaal. Maar wel helemaal pro biovoeding, geen plastic verpakkingen en magnetron en weet ik wat voor natuurlijke gezondheidssizzle... :') En dan denk ik: wat is er nou natuurlijk dan borstvoeding geven?
Zo herkenbaar, ik vond dat al na het eerste jaar bv geven. Ik schaamde er bijna voor, zoveel mensen vonden er wat van. Ook het flesweigeren en het niet doorslapen kregen daar de schuld van.
Mijn man ook af en toe, ook vooral bij slechte nachten en vermoeide moeder ;), met argumenten vooral gevoed door schoonmoeder ben ik bang.

Ik vond het uiteindelijk nog steeds vreselijk om te stoppen, maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen want kort daarna zwanger van F.

Ik heb je ook een bestand met tips gestuurd bij flesweigeren. Hopelijk zit de gouden tip erbij voor jullie :*
  donderdag 22 september 2016 @ 12:16:21 #207
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165491459
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:10 schreef Sull het volgende:

[..]

Zo herkenbaar, ik vond dat al na het eerste jaar bv geven. Ik schaamde er bijna voor, zoveel mensen vonden er wat van. Ook het flesweigeren en het niet doorslapen kregen daar de schuld van.
Mijn man ook af en toe, ook vooral bij slechte nachten en vermoeide moeder ;), met argumenten vooral gevoed door schoonmoeder ben ik bang.

Ik vond het uiteindelijk nog steeds vreselijk om te stoppen, maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen want kort daarna zwanger van F.

Ik heb je ook een bestand met tips gestuurd bij flesweigeren. Hopelijk zit de gouden tip erbij voor jullie :*
Ja superlief O+

Mannen hebben ook weer makkelijk praten natuurlijk!

En OMG ik tik dit bericht en denk: nog even op de kdv-app kijken of er nog een update over Amelie staat: staat er gewoon dat ze 110 ml heeft gedronken O+ Dat was dus de volledige voeding die ik meegegeven heb :o :o O+ :'(

Nu eens zien of het man vanavond ook lukt en of dit zo blijft. Maar volgens mij gaat dit goed komen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165491959
Dat is een fijn bericht!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165492521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:16 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja superlief O+

Mannen hebben ook weer makkelijk praten natuurlijk!

En OMG ik tik dit bericht en denk: nog even op de kdv-app kijken of er nog een update over Amelie staat: staat er gewoon dat ze 110 ml heeft gedronken O+ Dat was dus de volledige voeding die ik meegegeven heb :o :o O+ :'(

Nu eens zien of het man vanavond ook lukt en of dit zo blijft. Maar volgens mij gaat dit goed komen.
*O* *O* *O* *O* *O* Beter nieuws kon je niet krijgen denk ik! Ik hoop dat ze bij ons ook snel gaan starten met de app, lijkt me fijn om op de hoogte te blijven.

En voor mannen is het ook best lastig denk ik. De man komt niet tussen de band van moeder en kind, kan best confronterend zijn dat hij daar een beetje buiten staat.
  donderdag 22 september 2016 @ 13:58:57 #210
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165493150
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:26 schreef Sull het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O* *O* Beter nieuws kon je niet krijgen denk ik! Ik hoop dat ze bij ons ook snel gaan starten met de app, lijkt me fijn om op de hoogte te blijven.

En voor mannen is het ook best lastig denk ik. De man komt niet tussen de band van moeder en kind, kan best confronterend zijn dat hij daar een beetje buiten staat.
Ja al heeft hij voor mijn gevoel een betere band met Lucas dan ik. Lucas is nogal op papa gericht al die ook thuis is. Dus ik voel me soms eerder een melkkoe :')

Heb haar net opgehaald van het kdv. Ze wilde de brown niet maar de nuk wel. Het ging wel erg traag zeiden ze maar uiteindelijk is er 60 ml in gegaan. Dus niet 110 ml zoals in de app stond. Ze hebben later nog 50 aangeboden maar daar heeft ze slecht een beetje van gedronken. Maar goed, er zit wat in dus ik ben blij.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165498607
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 13:58 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja al heeft hij voor mijn gevoel een betere band met Lucas dan ik. Lucas is nogal op papa gericht al die ook thuis is. Dus ik voel me soms eerder een melkkoe :')

Heb haar net opgehaald van het kdv. Ze wilde de brown niet maar de nuk wel. Het ging wel erg traag zeiden ze maar uiteindelijk is er 60 ml in gegaan. Dus niet 110 ml zoals in de app stond. Ze hebben later nog 50 aangeboden maar daar heeft ze slecht een beetje van gedronken. Maar goed, er zit wat in dus ik ben blij.
Kon ze het daarmee goed volhouden?

Ik heb geen idee hoeveel bv ik straks mee moet geven. Hoe bepaal je dat nou?
pi_165502013
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:14 schreef Sull het volgende:

[..]

Kon ze het daarmee goed volhouden?

Ik heb geen idee hoeveel bv ik straks mee moet geven. Hoe bepaal je dat nou?
Ik gaf in het begin gewoon ruim voldoende mee (W. dronk max 120 per fles, ik was 10 uur weg en hij dronk max elke 2 uur, dus de eerste keer gaf ik 5x120 ml mee). Dat ging echt niet op, maar toen wist ik wat 'ie ongeveer dronk dus gaf ik dat mee. En er lag een extra voeding in de vriezer op t kdv, voor t geval dat.

Ik heb een wat persoonlijke vraag;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 22 september 2016 @ 22:12:42 #213
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165503687
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:14 schreef Sull het volgende:

[..]

Kon ze het daarmee goed volhouden?

Ik heb geen idee hoeveel bv ik straks mee moet geven. Hoe bepaal je dat nou?
Ze was maar vier uurtjes vandaag dus dat ging prima. Morgen zes uur en vanaf volgende week het echte werk.

Man kreeg er vanavond 40 ml in maar koste veel moeite. Ze dronk uiteindelijk vanuit de Marsupi.

En ik heb ook geen idee hoeveel ze drinkt maar gok dat ik toch teveel meegeef vooralsnog. En als ze ineens goed drinkt en het is te weinig dan vullen ze maar een keer aan met kunstvoeding. Dan geef ik de dag erna wel meer mee, mits ik het allemaal bij elkaar gekolfd krijg.

Sillie geen ervaring mee, je gebruikt geen anticonceptie met hormonen (spiraaltje of minipil)?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165510262
Godver }:| ik werk sinds twee weken op m'n nieuwe werk en in m'n eigen gebouw alleen een 'kolfruimte' die tevens lunchruimte is en niet op slot kan. Toen in ander gebouw naar tevredenheid gekolfd steeds, eindje lopen maar prima. Hoor ik net dat ik verbannen ben want iedereen mag alleen van de ruimte in eigen gebouw gebruik maken. :') wat een gezeik zeg, ik baal echt flink.
  vrijdag 23 september 2016 @ 11:26:48 #215
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165510508
Euhm, ik zou dan zeggen: prima, als jullie een slot op de kolfruimte zetten en ik kan kolfen op mijn tijden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165510632
Aargh, zoiets moet ik gaan doen ja, zo kut dat het dan een hele strijd wordt om iets wat gewoon een basisrecht is lijkt me? Ik krijg de sleutel iig niet meer mee vanaf nu dus tot het is opgelost heb ik een probleem of ben ik uitverkoren tot de wc. Misschien moet ik maar even kantoortje van degene die dit heeft beslist claimen. :N
pi_165510691
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 22:12 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ze was maar vier uurtjes vandaag dus dat ging prima. Morgen zes uur en vanaf volgende week het echte werk.

Man kreeg er vanavond 40 ml in maar koste veel moeite. Ze dronk uiteindelijk vanuit de Marsupi.

En ik heb ook geen idee hoeveel ze drinkt maar gok dat ik toch teveel meegeef vooralsnog. En als ze ineens goed drinkt en het is te weinig dan vullen ze maar een keer aan met kunstvoeding. Dan geef ik de dag erna wel meer mee, mits ik het allemaal bij elkaar gekolfd krijg.

Sillie geen ervaring mee, je gebruikt geen anticonceptie met hormonen (spiraaltje of minipil)?
Wij hadden altijd een reserve bakje melk in de vriezer zitten bij het kdv. mocht ie dan een keer meer drinken dan konden ze dat ontdooien. Nooit nodig geweest helaas..
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:39:59 #218
409579 LuDann
All the way
pi_165512085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:31 schreef Svane het volgende:
Aargh, zoiets moet ik gaan doen ja, zo kut dat het dan een hele strijd wordt om iets wat gewoon een basisrecht is lijkt me? Ik krijg de sleutel iig niet meer mee vanaf nu dus tot het is opgelost heb ik een probleem of ben ik uitverkoren tot de wc. Misschien moet ik maar even kantoortje van degene die dit heeft beslist claimen. :N
Belachelijk zeg. Een goede afsluitbare kolfruimte is inderdaad een wettelijk geregeld recht, dus ik zou dat wel even aangeven. Dat dienen ze dan in jouw gebouw maar te regelen en je anders niet te verbieden om er in een ander gebouw gebruik van te maken. Als je er niet uitkomt kun je misschien Melkpunt om hulp vragen bij het bemiddelen.
pi_165512152
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Belachelijk zeg. Een goede afsluitbare kolfruimte is inderdaad een wettelijk geregeld recht, dus ik zou dat wel even aangeven. Dat dienen ze dan in jouw gebouw maar te regelen en je anders niet te verbieden om er in een ander gebouw gebruik van te maken. Als je er niet uitkomt kun je misschien Melkpunt om hulp vragen bij het bemiddelen.
Het is een zelfde type instelling als waar jij je kolfruimteproblematiek hebt ervaren. Ik verwacht van dergelijke organisaties juist dat ze hier heel erg goed in zijn maar dat valt even vies tegen. Ik mocht er net dus plots niet meer in en moest toen huilen. :') lekker genant, maar toen mocht ik er als gunst nog eenmalig in. Maar nu ben ik m'n melk daar vergeten, staalt wel koel gelukkig. Nou, ik heb iig nu officieel een melding gedaan, eens kijken wat daar uit komt. En dan kijken hoe en wat ik maandag voor elkaar krijg.
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:54:33 #220
409579 LuDann
All the way
pi_165512343
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:43 schreef Svane het volgende:

[..]

Het is een zelfde type instelling als waar jij je kolfruimteproblematiek hebt ervaren. Ik verwacht van dergelijke organisaties juist dat ze hier heel erg goed in zijn maar dat valt even vies tegen. Ik mocht er net dus plots niet meer in en moest toen huilen. :') lekker genant, maar toen mocht ik er als gunst nog eenmalig in. Maar nu ben ik m'n melk daar vergeten, staalt wel koel gelukkig. Nou, ik heb iig nu officieel een melding gedaan, eens kijken wat daar uit komt. En dan kijken hoe en wat ik maandag voor elkaar krijg.
Ah ok. Ja erg he, ik had ook verwacht dat er juist in dat soort instellingen niet zo enorm rigide zou worden omgegaan met dit soort dingen. Echt blubber. En ik had ook gehuild hoor, waar slaat het nou op? Ik kan me helemaal indenken dat voelt als een klap in je gezicht, zeker als je daar net bent begonnen. Lekker welkom voel je je dan!

Hou je ons op de hoogte? Ik hoop dat er snel iets geregeld kan worden. Je hebt als werknemer in ieder geval de wet aan jouw kant staan, hopelijk scheelt dat.

Voor de studenten in mijn geval is het helaas nog steeds niet geregeld, ondanks mijn lobby van een jaar. -O-
pi_165512434
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:54 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah ok. Ja erg he, ik had ook verwacht dat er juist in dat soort instellingen niet zo enorm rigide zou worden omgegaan met dit soort dingen. Echt blubber. En ik had ook gehuild hoor, waar slaat het nou op? Ik kan me helemaal indenken dat voelt als een klap in je gezicht, zeker als je daar net bent begonnen. Lekker welkom voel je je dan!

Hou je ons op de hoogte? Ik hoop dat er snel iets geregeld kan worden. Je hebt als werknemer in ieder geval de wet aan jouw kant staan, hopelijk scheelt dat.

Voor de studenten in mijn geval is het helaas nog steeds niet geregeld, ondanks mijn lobby van een jaar. -O-
Het was vooral dat ik zo jolig als elke ochtend de sleutel kom ophalen bij de receptionist met wie ik onderhand homies ben geworden en toen mocht hij me geen sleutel meer geven en wapperde met een papier waar dat op stond en ik stond echt verbouwereerd met m'n kolfspullen. Het was behoorlijk awkward.

Als student bij kind 1 heb ik overigens wel fijne ervaringen, dus het kan wél. Maar hier blijkbaar niet. :')
  vrijdag 23 september 2016 @ 20:06:42 #222
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165521682
Jeetje Svane wat is dat voor achterlijk gedoe?? Ik snap de logica niet waarom je niet in dat andere pand mag kolven. Ik zou ook gehuild hebben. Maar ze moeten het gewoon regelen, alleen heb jij daar nu weer gedoe van om het geregeld te krijgen. Ik zou zelf denk ik gaan provoceren door gedurende de lunch in de zogenaamde kolfruimte te gaan kolven :@

Benieuwd hoe de kolfruimte op mijn werk is. Hoorde dat het ook een gebedsruimte is en dat je een gordijn kan dichtdoen. Wordt gezellig: ik kolven terwijl iemand anders naar Mekka bidt :+

Nog even iets leuk delen: gisteren had ik Lucas aan de borst maar ik moest de deur uit dus zei tegen hem dat we bijna gingen stoppen met drinken. Hij stopt, kijkt me aan En zegt: 'bijna op', drinkt nog drie slokken en springt van mijn schoot: 'OP!' :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165595175
Ik kom even binnen met een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
M. is nu tien dagen oud en krijgt bv. Ze komt ongeveer om de drie uur. Nu heb ik geleerd dat ze een kwartier per borst 'mag' drinken en dan wisselen van borst en daar weer een kwartier drinken. Daarna zou ze voldaan moeten zijn en 'moet' ik haar loskoppelen.
Ik laat haar vaak 20 min. aan de ene borst en dan wissel ik, vaak is ze dan al te moe voor de andere borst of is niet voldaan na beide borsten. Hoe lang voeden jullie? Zo lang de baby het wil of..? Mijn tepels beginnen het wat zwaar te krijgen momenteel al zijn ze nog wel heel.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
pi_165595211
Mies, ik heb mijn baby altijd laten drinken tot de borst leeg was, ongeacht hoe lang dat duurde. Als ik geen geslik meer hoorde of als hij zelf los liet wisselde ik pas.

Is die 15 min regel niet een achterhaald iets?
  dinsdag 27 september 2016 @ 08:08:49 #225
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165595268
Gewoon laten drinken zo lang ze wil :) die regel is idd achterhaald.

En tegen zere tepels lanoline smeren of van die koelende pads van Rite aids.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165595273
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Mies, ik heb mijn baby altijd laten drinken tot de borst leeg was, ongeacht hoe lang dat duurde. Als ik geen geslik meer hoorde of als hij zelf los liet wisselde ik pas.

Is die 15 min regel niet een achterhaald iets?
Denk dat ik dat ook maar ga doen, want volgens mij voel ik me daar veel fijner bij.
Wat deed jij tijdens het wisselen om je baby een beetje wakker te maken? Die van mij slaapt nl vaak en wordt dan pas goed wakker als ze in d'r eigen bedje ligt :')
Als ze trouwens in d'r bedje ligt na de borstvoeding (ze ligt in een cosleeper) heeft ze altijd nog zuigbehoefte, ondanks dat ze dan net gevoed is. We liggen dan zo een half uur met een pink in haar mond tot ze slaapt. Zijn daar nog tips voor?

[ Bericht 11% gewijzigd door Mies_poes op 27-09-2016 08:22:02 ]
  dinsdag 27 september 2016 @ 08:36:50 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165595463
Lekker laten drinken zo lang ze wil hoor :Y. Of heb je een speciale reden dat ze max 15 min hebben gezegd? Wakker maken tussen twee borsten deed ik altijd door de luier te verschonen, sokjes uitdoen, voetjes kietelen, maar soms liet ik kuiken gewoon even een tijdje zo liggen. Je hoeft toch nergens heen nog ;).
Pinken kan idd lang duren, een half uur vind ik niet extreem, maar snap wel dat je die tijd liever aan iets anders besteed dan in onmogelijke houding boven een wieg hangen met kramp in je onderarm :P. Dit is volgens mij waar sommige mensen een speen uitproberen.
KuikenGuppy
pi_165595476
Vooral je gevoel volgen hierin! Ik heb mijn baby ook altijd zo lang laten drinken tot ze zelf losliet of in slaap viel. Kan soms lang duren, maar ze wordt er vanzelf handiger en sneller in :)

Wakker maken tijdens wisselen deden wij door standaard de luier te verschonen. Aanhappen deed (en doet) ze in halfslaaptoestand ook nog wel, voetjes kriebelen of van oor naar kin strijken hielp dan meestal genoeg om haar weer aan het drinken te krijgen.

Wat betreft die pink in de mond, kan het zijn dat ze misschien nog honger had op zo'n moment (ivm het stoppen na 15 min)?
pi_165595545
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:36 schreef Burdie het volgende:
Lekker laten drinken zo lang ze wil hoor :Y. Of heb je een speciale reden dat ze max 15 min hebben gezegd? Wakker maken tussen twee borsten deed ik altijd door de luier te verschonen, sokjes uitdoen, voetjes kietelen, maar soms liet ik kuiken gewoon even een tijdje zo liggen. Je hoeft toch nergens heen nog ;).
Pinken kan idd lang duren, een half uur vind ik niet extreem, maar snap wel dat je die tijd liever aan iets anders besteed dan in onmogelijke houding boven een wieg hangen met kramp in je onderarm :P. Dit is volgens mij waar sommige mensen een speen uitproberen.
Precies dit ja :Y Mijn baby had geen speen maar had zichzelf al heel snel leren duimen! Dat was dus super handig >:) Op een gegeven moment had hij er blijkbaar geen behoefte meer aan en is het duimen weer gestopt, dat was nog voor zijn 1e verjaardag.
pi_165595727
Als pinken voldoende is, gaat het waarschijnlijk om zuigbehoefte. In principe kan een baby die onbeperkt aan de borst mag dat volledig bevredigen aan de borst. Maar goed, in de praktijk is dat niet altijd reëel natuurlijk.
pi_165595901
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:46 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Precies dit ja :Y Mijn baby had geen speen maar had zichzelf al heel snel leren duimen! Dat was dus super handig >:) Op een gegeven moment had hij er blijkbaar geen behoefte meer aan en is het duimen weer gestopt, dat was nog voor zijn 1e verjaardag.
Dat ging precies zo met mijn oudste. Duimde ook heel fanatiek en hield daar vlak voor haar eerste verjaardag ineens mee op. Toen ging ze over op knuffels.

Ik heb in die tijd trouwens gelezen dat 95% procent van de duimende babies daar voor de eerste verjaardag zelf mee stopt.
pi_165596047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Dat ging precies zo met mijn oudste. Duimde ook heel fanatiek en hield daar vlak voor haar eerste verjaardag ineens mee op. Toen ging ze over op knuffels.

Ik heb in die tijd trouwens gelezen dat 95% procent van de duimende babies daar voor de eerste verjaardag zelf mee stopt.
Oh echt! Dat wist ik niet :) Wel goed om te weten want ik kreeg in die tijd best wat opmerkingen over 'hoe slecht duimen wel niet was voor het gebit' blablablalba :{
pi_165596433
Mijnes heeft van 3-6 maanden geduimd. Toen ineens over. Toen werd mijn tepel gebruikt om in slaap te vallen. Op zich ok, maar hij mocht na het in slaap vallen niet uit haar mond. Dus sinds 7 maanden gebruikt ze een "peentjuh" om in slaap te vallen.

Zo zoet toen ze nog zo klein was en wist dat haar duimpje er was, maar dat ze hem nog niet geheel gecoördineerd in haar mond kon stoppen. Sloeg ze zichzelf in haar gezicht tot het raak was O+

Ik heb inmiddels weer melk, met 34 weken zwanger. Druppeltjes, maar toch fijn :) Kijk zo uit naar een nieuwe bv-periode O+
pi_165597648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:37 schreef onomatopee het volgende:
Vooral je gevoel volgen hierin! Ik heb mijn baby ook altijd zo lang laten drinken tot ze zelf losliet of in slaap viel. Kan soms lang duren, maar ze wordt er vanzelf handiger en sneller in :)

Wakker maken tijdens wisselen deden wij door standaard de luier te verschonen. Aanhappen deed (en doet) ze in halfslaaptoestand ook nog wel, voetjes kriebelen of van oor naar kin strijken hielp dan meestal genoeg om haar weer aan het drinken te krijgen.

Wat betreft die pink in de mond, kan het zijn dat ze misschien nog honger had op zo'n moment (ivm het stoppen na 15 min)?
Meestal stopte ik pas na een minuut of veertig (dan had ze beide borsten gehad), sowieso stopte ik pas als ze voldaan leek/zelf de borst los liet. Kan zijn dat ze dan stiekem toch niet voldaan was, maar het lijkt me sterk. Zeker als ze voldoende neemt met een pink, want als ze nog honger heeft neem ik aan dat ze met een pink geen genoegen neemt?

Bedankt voor jullie ervaringsverhalen, heel fijn om te lezen. In deze onzekere beginperiode waarin we maar wat uitproberen is het heel fijn om te lezen dat ik best naar mijn gevoel mag luisteren en haar lekker lang aan mag laten liggen.
Voor de twee keer een kwartier hadden we geen speciale reden, de kraam vertelde dat het is om je tepels te sparen en omdat de meeste baby's na een kwartier toch niet meer effectief drinken (dan is aan de borst dus niet meer 'nodig' en worden je tepels gespaard).

Voor nu maakt het inderdaad niet uit hoe lang ze drinkt, enige is dat ik het best fijn zou vinden om 's nachts wat uurtjes te slapen :s)
pi_165598208
Dat slapen komt vanzelf weer Mies, ze is pas 10 dagen :*

Ik heb even mijn schemaatje terug gezocht van toen F 2 weken was. Ik zie dat ik toen ook lang over voedingen deed en soms idd maar 1 borst voedde als hij niet meer wilde.


Rood/groen = links/rechts, weet niet meer wat bij welke kleur hoorde :+

Mooi om te zien ook hoe elke dag weer anders liep :P
  dinsdag 27 september 2016 @ 12:09:29 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165598898
Wow, had je tijd teveel :P ?
Maar het wordt heel snel korter. De eerste maanden is het vaak een uur voor twee borsten, en 's avonds urenlang clusteren, maar met vier maanden was het bij mij nog maar 10 min per borst en nu nog 2-5 min. En vanaf een maand of zes was het ook nog maar 1 borst per voeding.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165599014
De eerste weken hield ik nog fanatiek een app bij Saskia, dit is gewoon een download ;)
pi_165599083
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:14 schreef Fazzoletti het volgende:
De eerste weken hield ik nog fanatiek een app bij Saskia, dit is gewoon een download ;)
Mijn kleine boekje met start en eindtijd en de R of L O+
Een van die dingen waar ik goddank na een week of 3 mee ben gestopt :')
God wat een verademing was het niet meer steeds op de klok te kijken en einde van de dag te bedenken ohja hoeveel voedingen heeft hij eigenlijk gehad vandaag?
pi_165599210
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:17 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Mijn kleine boekje met start en eindtijd en de R of L O+
Een van die dingen waar ik goddank na een week of 3 mee ben gestopt :')
God wat een verademing was het niet meer steeds op de klok te kijken en einde van de dag te bedenken ohja hoeveel voedingen heeft hij eigenlijk gehad vandaag?
Deed je het met de hand? :o :D
Ik vond het wel relaxed om patronen te herkennen :Y Waar ik in week 2 nog op zo'n 8 voedingen per dag zat, waren dat er in week 4 nog 7 en in week 8 nog 6 :)
pi_165599277
En nu ik er zo weer naar kijk vind ik het ook heel bemoedigend om te zien dat ik in week 7 al geen nachtvoedingen meer had :+ :o Toen was het 11/12 uur laatste voeding en volgende dag weer rond 6
pi_165599278
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:22 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Deed je het met de hand? :o :D
Ik vond het wel relaxed om patronen te herkennen :Y Waar ik in week 2 nog op zo'n 8 voedingen per dag zat, waren dat er in week 4 nog 7 en in week 8 nog 6 :)
Ik heb ook nog een papieren agenda :')
#teamantiek
pi_165599568
hier is meneer altijd een langzame drinker geweest. De eerste weken kon ik wel een uur over een voeding doen. Nu is het meestal 5-10 minuten per borst, en ik geef meestal 2 borsten per keer.

Ik heb eigenlijk nooit wat bijgehouden, dat stresste me teveel uit. Ik gaf hem de borst als hij naar m'n tepel zocht (of bij de duutser naar zijn tepel zocht), of als hij anders niet te troosten was.
pi_165600345
Ik heb denk ik tot 7 maanden lijsten bijgehouden op papier (controlefreak wegens slechte groei en huilbaby) :o. De eerste 4 maanden heel nauwkeurig, daarna liep de bv beter en werd het iets globaler. Pokkewerk, maar achteraf heel handig, ik kon de kinderarts zo goed laten zien waarom ik dacht aan kma en hoe J reageerde op voeding.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hupje op 27-09-2016 13:20:19 ]
pi_165600391
Fazz, welke app is dat?
Ik hoop dat ik deze keer met nr 2 ietsjes relaxeder met de voedingen in het begin om kan gaan. Ik heb de eerste weken ook echt alles opgeschreven en geanalyseerd. Hopelijk heb ik nu meer vertrouwen dat het vanzelf gaat. Maar een overzichtelijke app is nooit weg. Die ik gebruikte was vrij onoverzichtelijk dus ik was ook al snel #teamantiek.
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:15:15 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_165600450
Ik ben heel blij dat blue me toen sommeerde op te houden met dat panisch bijhouden eigenlijk. Voor mij gaf het alleen maar extra stress. Ik had overigens ook een notitieboekje :7
Voor de zuigbehoefte heb ik een speen gegeven op het moment dat de verloskundige het kraambed kwam afsluiten. Ik vroeg haar of er alternatieven waren voor nachtenlang pinken. Ze zei speen. En dat haar kinderen vanaf 1 week een speen hadden en ze bij alle drie twee jaar succesvol borstvoeding had gegeven. Toen durfde ik er ook wel aan :')
disclaimer
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:16:06 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_165600470
Overigens heb ik nu wel een kind dat het liefst met vijf spenen tegelijk ligt maar dat lijkt me niet inherent aan het vroeg beginnen met een fopspeen. En ach, ze leert het vanzelf wel een keer af ;)
disclaimer
pi_165600591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens heb ik nu wel een kind dat het liefst met vijf spenen tegelijk ligt maar dat lijkt me niet inherent aan het vroeg beginnen met een fopspeen. En ach, ze leert het vanzelf wel een keer af ;)
Zo bedoel je?
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:22:08 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_165600605
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:21 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zo bedoel je?
O+ _O- ja zoiets :')
En dan in elke hand nog een paar spenen.
disclaimer
pi_165600608
Ik heb in de kraamweek van nr 1 voedingen opgeschreven, maar vanaf dag drie was dat al meer verzinnen dan bijhouden voor de kraamzorg. Bij nr 2 niet aan begonnen, dus straks ook niet. Niet gemist ook. Als kind honger heeft, krijgt ie de borst en hoe vaak dat dan is zal me roesten.
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:23:15 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_165600633
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:22 schreef WupWup het volgende:
Ik heb in de kraamweek van nr 1 voedingen opgeschreven, maar vanaf dag drie was dat al meer verzinnen dan bijhouden voor de kraamzorg. Bij nr 2 niet aan begonnen, dus straks ook niet. Niet gemist ook. Als kind honger heeft, krijgt ie de borst en hoe vaak dat dan is zal me roesten.
Ja precies. En mijn kind was nu niet bepaald mager en dipte ook niet op de curve, dus dat beviel me prima :Y
disclaimer
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:25:29 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165600674
Oh, ik heb het een jaar lang in een app bijgehouden :@. Misschien nog wel langer... ik vond het heel moeilijk om dat los te laten.
KuikenGuppy
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:25:52 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_165600686
ja maar jij bent ook Miss Wunderlist, burd ;)
disclaimer
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:28:06 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165600749
True. O+ Wunderlist O+.
KuikenGuppy
pi_165601088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Fazz, welke app is dat?
Ik hoop dat ik deze keer met nr 2 ietsjes relaxeder met de voedingen in het begin om kan gaan. Ik heb de eerste weken ook echt alles opgeschreven en geanalyseerd. Hopelijk heb ik nu meer vertrouwen dat het vanzelf gaat. Maar een overzichtelijke app is nooit weg. Die ik gebruikte was vrij onoverzichtelijk dus ik was ook al snel #teamantiek.
Samen voeden :)

Ik heb het bijhouden nooit gezien als iets wat voorkomt uit onzekerheid of niet relaxt zijn. Ik hou gewoon van schematische weergaves van dingen :')

Na een week of 10 ben ik er mee gestopt.
pi_165601171
Ik gebruik de app borstvoeding, die staat ook bovenin je scherm als je naar beneden swipet zeg maar (daar waar je klok staat). Hoef je niet je hele scherm te ontgrendelen en de app op te starten. Gewoon start en einde. Heb de uitbreiding gekocht voor de flesjes en nu gebruik ik hem alleen nog voor de flesjes. Ben ook een statistiekenmens.
pi_165601252
Haha, ik ben te chaotisch voor al dat soort lijstjes. Bij S leerde ik van de kraam dat ik het op moest schrijven, en dan vooral L of R. Maar toen al snel bleek dat ik dat te vaak vergat te noteren ging ik over op armbandjes van kant wisselen na het geven van de linker of rechter borst. Maar ook dat ging mis. Niet alleen vergat ik het armbandje te wisselen, maar ook vergat ik wat dan dat armbandje aan die kant betekende. Had ik die kant dan net gegeven, of moest ik die gaan geven? En had ik hem nou wel of niet verwisseld?

Echt een ramp ben ik met dat soort dingen.

Heel snel ging ik over op 'borst voelen'. Zat die vol, danwastie aan de beurt :P ^O^ En de keren dat ik het niet zo duidelijk voel(de), komt (kwam) het toch goed. O+

[ Bericht 5% gewijzigd door groofskendezoveelste op 27-09-2016 13:59:31 ]
pi_165601361
Nog een vraagje. Ik geloof dat we vandaag (dag tien) een regeldag hebben. Ik heb om 10:30-11:30, 12:30 tot geen idee en om 13.30 vijf minuten gevoed. Nu ligt mevrouw weer in coma. Hoort vijf minuten drinken en dan tevreden zijn ook bij een regeldag? /noob

[ Bericht 1% gewijzigd door Mies_poes op 27-09-2016 14:00:24 ]
pi_165601390
Mies, maakt het uit hoe het heet? Ze heeft gedronken, is tevreden... ^O^ . You did well :* O+ .
pi_165601515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mies, maakt het uit hoe het heet? Ze heeft gedronken, is tevreden... ^O^ . You did well :* O+ .
Nou ja, dan zou ik het iig snappen :+ nu vraag ik me steeds af of ik het wel goed doe en haar niet wakker moet maken om meer te drinken.
pi_165601549
Wakker maken lijkt mij pas te hoeven na een uur of drie.

Ik zoek altijd alleen excuses verklaringen als ze niet in haar hum is. :P Van tevredenheid te allen tijde alleen maar genieten :+ .
  dinsdag 27 september 2016 @ 14:03:15 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_165601554
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 14:01 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Nou ja, dan zou ik het iig snappen :+ nu vraag ik me steeds af of ik het wel goed doe en haar niet wakker moet maken om meer te drinken.
Nou, als ze om 10:30 en om 12:30 nog flink heeft gedronken hoeft dat sowieso niet ;) Daar hoef je pas na meerdere uren aan te gaan denken :)
disclaimer
pi_165601649
Dat bijhouden van voedingen ging hier net als bij wup, bij kind 1 hield ik het wel een paar dagen vol, maar nu was het al echt op dag 2 een beetje gissen. :') maar goed, beide kinderen dronken ook goed en meldden zichzelf regelmatig.

M'n kolfkamerdebacle is voorlopig weer afgewend! Ik heb een ruimte in wederom een ander gebouw gevonden die superchill is. Officieel mag ik hier blijkbaar ook niet maar ik houd maar even wijselijk m'n mond. Eens kijken hoe lang ik het hier volhoud. :s)
pi_165601939
Haha, ik deed ook al snel de knijpmethode, Groof :D Met de gedachte dat als ik het verschil niet voelde, het vast ook niet uitmaakte :P
pi_165602697
Oh ja, vlak voordat de kraam komt het boekje pakken en dan op goed geluk opschrijven hoe vaak, hoe lang en r of l. :') . Dat weet ik nog goed. Voelde me dan echt weer een schoolmeisje dat weet dat ze haar huiswerk niet goed gedaan heeft. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165602802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben heel blij dat blue me toen sommeerde op te houden met dat panisch bijhouden eigenlijk. Voor mij gaf het alleen maar extra stress. Ik had overigens ook een notitieboekje :7
Voor de zuigbehoefte heb ik een speen gegeven op het moment dat de verloskundige het kraambed kwam afsluiten. Ik vroeg haar of er alternatieven waren voor nachtenlang pinken. Ze zei speen. En dat haar kinderen vanaf 1 week een speen hadden en ze bij alle drie twee jaar succesvol borstvoeding had gegeven. Toen durfde ik er ook wel aan :')
Ik had in de kraamweek al een speen :o , dag 5 of 6 al.
Na overleg met een collega van me die lk is, dat dan weer wel.
De productie ging als een dolle en F groeide goed, dus vandaar dat ik het heb gedaan iom haar.
  dinsdag 27 september 2016 @ 15:26:05 #266
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165603098
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:53 schreef Mies_poes het volgende:
Nog een vraagje. Ik geloof dat we vandaag (dag tien) een regeldag hebben. Ik heb om 10:30-11:30, 12:30 tot geen idee en om 13.30 vijf minuten gevoed. Nu ligt mevrouw weer in coma. Hoort vijf minuten drinken en dan tevreden zijn ook bij een regeldag? /noob
Zelfs bij een normale dag is die 5 minuten niets geks.
pi_165604149
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 september 2016 15:26 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Zelfs bij een normale dag is die 5 minuten niets geks.
Goed om te weten :)
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:33:51 #268
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165605486
Mies je doet het volgens mij echt prima. Het is lastig maar laat het een beetje los en vertrouw op je moederinstinct en je baby ;)

Hier bij Lucas al in de eerste nacht eem provisorische speen omdat hij zo een sterke zuigbehoefte had. Ik voed nog steeds dus het is goed gegaan :+

Hier zit de eerste werkdag erop. Elke 2,5 uur gekolfd (3X) en een opbrengst van 110, 110 en 50. Nu drinkt ze nog niet heel veel op het kdv maar ze pakte vandaag dan toch echt goed de fles dus ik verwacht dat ze snel meer gaat drinken. Met deze opbrengst ga ik het noet redden haar volledig te voorzien ;( zijn er manieren om de Kolfopbrengst te verhogen?

Ik kan natuurlijk op mijn vrije dagen extra kolven en dat meegeven maar dat gaat me met sowieso elke twee uur voeden wat te ver.

Ik krijg netjes een tsr maar de melkstroom stopt ook na tien minuten. Nog eem tsr opwekken lukt niet. Zou oxytocine spray nog kunnen helpen de opbrengst te verhogen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:40:13 #269
409579 LuDann
All the way
pi_165605614
Eerder Domperidon lijkt me dan, Chanty? Mits je huisarts daarmee akkoord gaat, dat is meestal nog wel een dingetje.

Maar ik zou het nog even aankijken, dit was pas je eerste dag. Wie weet gaat het beter na een paar dagen.
  dinsdag 27 september 2016 @ 17:42:05 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165605658
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:40 schreef LuDann het volgende:
Eerder Domperidon lijkt me dan, Chanty? Mits je huisarts daarmee akkoord gaat, dat is meestal nog wel een dingetje.

Maar ik zou het nog even aankijken, dit was pas je eerste dag. Wie weet gaat het beter na een paar dagen.
Nou ja ik heb met Lucas destijds ook gekolfd en ook al thuis gekolfd. Ik ben helaas geen kolfkanon dus verwacht eerder dat de opbrengst gaat afnemen dan toenemen.

Lees dat Domperidon maar kort gebruikt mag worden dus denk dat dat dan niet veel gaat helpen toch?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165606394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:33 schreef Chanty het volgende:
Mies je doet het volgens mij echt prima. Het is lastig maar laat het een beetje los en vertrouw op je moederinstinct en je baby ;)

Hier bij Lucas al in de eerste nacht eem provisorische speen omdat hij zo een sterke zuigbehoefte had. Ik voed nog steeds dus het is goed gegaan :+

Hier zit de eerste werkdag erop. Elke 2,5 uur gekolfd (3X) en een opbrengst van 110, 110 en 50. Nu drinkt ze nog niet heel veel op het kdv maar ze pakte vandaag dan toch echt goed de fles dus ik verwacht dat ze snel meer gaat drinken. Met deze opbrengst ga ik het noet redden haar volledig te voorzien ;( zijn er manieren om de Kolfopbrengst te verhogen?

Ik kan natuurlijk op mijn vrije dagen extra kolven en dat meegeven maar dat gaat me met sowieso elke twee uur voeden wat te ver.

Ik krijg netjes een tsr maar de melkstroom stopt ook na tien minuten. Nog eem tsr opwekken lukt niet. Zou oxytocine spray nog kunnen helpen de opbrengst te verhogen?
Chanty, fijn dat het drinken op kdv de goede kant op gaat!

De MSS massage techniek helpt mij wel om tsr op te wekken en meer per sessie te kolven: http://www.lalecheleague.org/nb/nbjulaug96p118.html

Domperidon mag wel langer gebruikt worden, in sommige gevallen is dat zelfs enige manier om productie hoog te houden. Soms kan je wel weer afbouwen en hogere productie houden. Helaas zijn veel huisartsen er niet goed mee bekend. Dit gaat als het aanslaat denk ik ook op dagen dat je niet kolft voor meer melk zorgen, wellicht dat je dan thuis toch nog een keer extra kan kolven voor een voorraad. Je vindt op Amerikaanse en Canadese websites meer info, borstvoeding.com heeft ook wel aardige info erover...

[ Bericht 6% gewijzigd door Madivi op 27-09-2016 18:26:14 ]
  dinsdag 27 september 2016 @ 18:31:09 #272
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165606596
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:19 schreef Madivi het volgende:

[..]

Chanty, fijn dat het drinken op kdv de goede kant op gaat!

De MSS massage techniek helpt mij wel om tsr op te wekken en meer per sessie te kolven: http://www.lalecheleague.org/nb/nbjulaug96p118.html

Domperidon mag wel langer gebruikt worden, in sommige gevallen is dat zelfs enige manier om productie hoog te houden. Soms kan je wel weer afbouwen en hogere productie houden. Helaas zijn veel huisartsen er niet goed mee bekend. Dit gaat als het aanslaat denk ik ook op dagen dat je niet kolft voor meer melk zorgen, wellicht dat je dan thuis toch nog een keer extra kan kolven voor een voorraad. Je vindt op Amerikaanse en Canadese websites meer info, borstvoeding.com heeft ook wel aardige info erover...
Tnx! Ga er eens induiken! Als de productie laag blijft kan ik altijd langs de huisarts. Als ik met een goed onderbouwd verhaal kom luistert hij meestal wel :+ maar probeer t liever eerst op andere wijze dus ga die massagetechniek eens proberen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165606704
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Tnx! Ga er eens induiken! Als de productie laag blijft kan ik altijd langs de huisarts. Als ik met een goed onderbouwd verhaal kom luistert hij meestal wel :+ maar probeer t liever eerst op andere wijze dus ga die massagetechniek eens proberen.
Op YouTube staan ook wel wat aardige filmpies met uitleg hoe je het beste masseert, mocht je de tekst beetje vaag vinden.

Wat verder nog kan helpen is filmpjes/foto's kijken, naar geluidsopnames van je baby luisteren en ruiken aan iets dat ze gedragen heeft. Verder zorgen dat je borsten goed warm zijn voor je begint (masseren, warme kleding) en tijdens het kolven het in totaal ook warm genoeg hebben (eventueel dekentje ofzo mee)...
  dinsdag 27 september 2016 @ 19:07:18 #274
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165607264
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:37 schreef Madivi het volgende:

[..]

Op YouTube staan ook wel wat aardige filmpies met uitleg hoe je het beste masseert, mocht je de tekst beetje vaag vinden.

Wat verder nog kan helpen is filmpjes/foto's kijken, naar geluidsopnames van je baby luisteren en ruiken aan iets dat ze gedragen heeft. Verder zorgen dat je borsten goed warm zijn voor je begint (masseren, warme kleding) en tijdens het kolven het in totaal ook warm genoeg hebben (eventueel dekentje ofzo mee)...
Dat was idd mijn eerste gedachte toen ik de beschrijving las: ff YouTube checken :+

Mijn baby ruikt naar zure melk :+ weet niet of dat bevorderlijk is :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:48:00 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165612865
Chanty ik kolf rechts haast niks, tenzij ik mijn borst bijkans blauw knijp :') Geen idee wat voor techniek, maar als ik in t ritme van de kolf op t goede plekje meeknijp komt het weer een tijdje in straaltjes.

Tsr krijg ik wel en het ligt dus ook niet aan de kolf, want links spuit meestal vanzelf leeg.

Ik zou dus gewoon eens proberen mee te masseren.
  dinsdag 27 september 2016 @ 21:55:30 #276
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165613110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 21:48 schreef LadyBlack het volgende:
Chanty ik kolf rechts haast niks, tenzij ik mijn borst bijkans blauw knijp :') Geen idee wat voor techniek, maar als ik in t ritme van de kolf op t goede plekje meeknijp komt het weer een tijdje in straaltjes.

Tsr krijg ik wel en het ligt dus ook niet aan de kolf, want links spuit meestal vanzelf leeg.

Ik zou dus gewoon eens proberen mee te masseren.
Ehmmm ja dát wordt wat lastig want ik kolf dubbelzijdig :P dat zou juist al voordelig moeten zijn voor een hogere opbrengst. Ik krijg er rechts ook minder uit (altijd al zo geweest) maar links houdt ook niet over. Verdeling 60-40 ongeveer.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165613500
Misschien is zo'n kolfbh iets?

Ik kolf links ook veel minder dan rechts. Links is nu ook een stuk kleiner dan rechts en voelt eigenlijk altijd soepel terwijl ik rechts na een tijdje vol voel zitten. Met live voeden begin ik altijd links in de hoop het wat meer gelijk te trekken maar dat werkt nog niet echt.
Met kolven links ongeveer 20-40 en rechts 80-100. Tot nu toe is dat altijd wel genoeg, ben benieuwd hoe dat is als ik weer ga werken.
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:10:42 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_165613655
Ik kolf ook dubbelzijdig :Y

Ik knijp mee met de hand waarmee ik ook de kolfschelp vasthoud.
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:16:34 #279
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165613893
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:10 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kolf ook dubbelzijdig :Y

Ik knijp mee met de hand waarmee ik ook de kolfschelp vasthoud.
Ahhh ik hou de flesjes vast. Ik zal eens proberen.

Miez: kolfbh? Ik ga ff googlen :D volgens mij is het wel normaal dat je 1 opperborst hebt. Als het totaal maar genoeg is, is dat niet erg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165617041
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 18:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Tnx! Ga er eens induiken! Als de productie laag blijft kan ik altijd langs de huisarts. Als ik met een goed onderbouwd verhaal kom luistert hij meestal wel :+ maar probeer t liever eerst op andere wijze dus ga die massagetechniek eens proberen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat jij met twee kinderen aan de borst een onderproductie hebt. Domperidon is een flinke slag heftiger dan oxytocinespray en het is normaal om meerdere tsr's te hebben tijdens het voeden en kolven. Ik zou daarom zelf eerst inzetten op inderdaad die spray en dan deze niet gebruiken vóór je gaat kolven, maar dus juist na tien minuten om een nieuwe tsr op te wekken.
pi_165619615
Wat Wup zegt, A groeit goed, dus je productie op zich is prima. Ik zou dan niet met domperidon starten. Ook al heb je bij L gekolfd, het kan best zijn dat je weer even moet wennen en je rust moet vinden in het begin. Ik kolfde trouwens dubbelzijdig met 1 hand los, en dan 1 flesje in de holte van je elleboog, rustend op een been. Andere flesje in de hand van dezelfde arm (hopelijk duidelijk?). Met de vrije arm kon ik dan borstcompressie geven indien nodig.

Ik kolfde trouwens altijd beter als er flinke druk op stond. Totaalopbrengst was gek genoeg met 2x kolven hoger dan met 3x, puur omdat er dan steeds meer spanning op stond. Theoretisch gezien is 3x kolven voor je productie beter (dat deed ik bij de oudste ook tot 8 maanden), maar bij A heb ik altijd maar 2x gekolfd per dag en eigenlijk altijd voldoende gehad. Heel soms kolfde ik in de avond nog eens voor 50 cc (max) extra voorraad. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn productie bij A sowieso veel beter was ivm opstartproblemen bij I.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 september 2016 @ 10:40:47 #282
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165620199
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 00:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat jij met twee kinderen aan de borst een onderproductie hebt. Domperidon is een flinke slag heftiger dan oxytocinespray en het is normaal om meerdere tsr's te hebben tijdens het voeden en kolven. Ik zou daarom zelf eerst inzetten op inderdaad die spray en dan deze niet gebruiken vóór je gaat kolven, maar dus juist na tien minuten om een nieuwe tsr op te wekken.
Nee mee eens, productie laag is niet juist verwoord maar er komt niet uit wat er in zit. Zat idd te denken om die spray te gebruiken om een tweede tsr op te wekken. Neem aan dat ik daarvoor ook naar de huisarts moet?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 28 september 2016 @ 10:43:44 #283
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165620244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:01 schreef Phaidra het volgende:
Wat Wup zegt, A groeit goed, dus je productie op zich is prima. Ik zou dan niet met domperidon starten. Ook al heb je bij L gekolfd, het kan best zijn dat je weer even moet wennen en je rust moet vinden in het begin. Ik kolfde trouwens dubbelzijdig met 1 hand los, en dan 1 flesje in de holte van je elleboog, rustend op een been. Andere flesje in de hand van dezelfde arm (hopelijk duidelijk?). Met de vrije arm kon ik dan borstcompressie geven indien nodig.

Ik kolfde trouwens altijd beter als er flinke druk op stond. Totaalopbrengst was gek genoeg met 2x kolven hoger dan met 3x, puur omdat er dan steeds meer spanning op stond. Theoretisch gezien is 3x kolven voor je productie beter (dat deed ik bij de oudste ook tot 8 maanden), maar bij A heb ik altijd maar 2x gekolfd per dag en eigenlijk altijd voldoende gehad. Heel soms kolfde ik in de avond nog eens voor 50 cc (max) extra voorraad. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn productie bij A sowieso veel beter was ivm opstartproblemen bij I.
Ik heb de afgelopen weken ook al gekolfd, gewoon thuis in rust maar meer dan 120 kolf ik nooit.

En twijfelde heel erg over 2 of 3 keer kolven idd. Maar ben gewoon heel bang dat bij twee keer de boel instort en ik het niet meer krijg opgekrikt. Arbeidstechnisch zou twee keer wel fijner zijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 28 september 2016 @ 12:47:33 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165622325
Ik heb trouwens wel eens mijn kolf vast zoals jij phaidra en dan geprobeerd te masseren bij harde plekken, maar bij mij verbreekt dan altijd het vacuüm. Dat hebben jullie niet als je mee masseert?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165622884
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:40 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee mee eens, productie laag is niet juist verwoord maar er komt niet uit wat er in zit. Zat idd te denken om die spray te gebruiken om een tweede tsr op te wekken. Neem aan dat ik daarvoor ook naar de huisarts moet?
Een belletje met de assistente (die vervolgens wel even heeft overlegd met de ha en me later terugbelde) was hier voldoende.

Hopelijk helpt het, hier nooit voldoende (=300 ml, ik kwam meestal thuis met 150-250ml na een werkdag -O- ) gekolfd en nadat mijn voorraadje op was dus kv naar de GO mee moeten geven.

Verder yay voor de kolfbeha! Heerlijk om helemaal de handen vrij te hebben.
  woensdag 28 september 2016 @ 13:20:13 #286
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165622958
Ik stopte de schelpen altijd in m'n bh, bleef prima zitten en kon perfect handsfree kolven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 28 september 2016 @ 13:39:07 #287
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165623412
Ik kijk nog even hoe het deze week gaat en anders bel ik ze wel even voor spray/overleg. In de bh blijft bij mij niet zitten. Heb van die zachte niet voorgevormde.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 28 september 2016 @ 15:09:20 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165625147
Ja had ik ook. Misschien zaten mij bh's strakker.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165628449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:39 schreef Chanty het volgende:
Ik kijk nog even hoe het deze week gaat en anders bel ik ze wel even voor spray/overleg. In de bh blijft bij mij niet zitten. Heb van die zachte niet voorgevormde.
En als je de cups weer 'dichtklikt' met schelpen erin? Dat deed ik meestal, of ik fabriceerde iets met m'n trui erover heen. Bij een goed vacuüm bleven die cups sowieso wel zitten.
  woensdag 28 september 2016 @ 17:55:59 #290
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165628568
Dat kan ik idd eens proberen morgen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 28 september 2016 @ 18:48:31 #291
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165629758
Oh ja, dat was ik alweer vergeten. Ik deed de schelpen idd in dichte bh.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 29 september 2016 @ 09:59:05 #292
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165641480
Dat met die bh... Het blijft wel zitten maar zit niet fijn :P heb nu na 15 minuten kolven vijf minuten pauze genomen en gemasserd en daarna nog eens tien minuten gekolfd. In plaats van 120 ml na ronde 1 had ik 190 ml ^O^
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165641859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 09:59 schreef Chanty het volgende:
Dat met die bh... Het blijft wel zitten maar zit niet fijn :P heb nu na 15 minuten kolven vijf minuten pauze genomen en gemasserd en daarna nog eens tien minuten gekolfd. In plaats van 120 ml na ronde 1 had ik 190 ml ^O^
*O*
pi_165642250
Wow Chanty, wat fijn! *O*
  donderdag 29 september 2016 @ 12:35:30 #295
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165644167
Tweede ronde met 80 helaas wat minder succesvol. Kijken wat ronde 3 doet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 29 september 2016 @ 14:55:17 #296
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165647207
Half uur kolven met korte pauze en masseren: 50 ml -O-

Overigens voelt het wel wat awkward om in een hokje op je werk te zitten en je borsten te masseren :+

[ Bericht 40% gewijzigd door Chanty op 29-09-2016 16:18:45 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165658930
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:55 schreef Chanty het volgende:
Half uur kolven met korte pauze en masseren: 50 ml -O-

Overigens voelt het wel wat awkward om in een hokje op je werk te zitten en je borsten te masseren :+
Gelukkig zit je wel alleen.

Ik kolf op mijn werk ook wel eens met anderen tegelijk. 8-)
Maar heb wel een zeer professionele kolf tot mijn beschikking *O*
  donderdag 29 september 2016 @ 23:05:23 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165660539
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef Sull het volgende:

[..]

Gelukkig zit je wel alleen.

Ik kolf op mijn werk ook wel eens met anderen tegelijk. 8-)
Maar heb wel een zeer professionele kolf tot mijn beschikking *O*
Wel gezellig :D dat past bij ons in dat hokje niet eens.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165660713
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:55 schreef Chanty het volgende:
Half uur kolven met korte pauze en masseren: 50 ml -O-

Overigens voelt het wel wat awkward om in een hokje op je werk te zitten en je borsten te masseren :+
Totaal 320 dus. Is toch een verbetering?
  vrijdag 30 september 2016 @ 06:31:07 #300
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165663186
50 meer idd maar bij de laatste twee keer kon ik geen tweede tsr opwekken. En als ze meer gaat drinken dan is 320 niet genoeg. Nu drinkt ze 40 a 50 per keer (VA 4 keer op het kdv) dus dat lukt me nog. Maar ze zit nog wel te hannessen met de fles heb ik begrepen. Denk dat als ze echt gewend is de flessen wel groter worden toch?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 30 september 2016 @ 06:31:19 #301
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165663187
Dicht
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')