abonnement Unibet Coolblue
pi_166120707
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Je moet er verdomme toch niet aan denken dat je in oktober alweer bijna in de -30 zit? :') :') :')
En dan voor een maand of vijf ~:)
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:04:27 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166120762
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:56 schreef aloa het volgende:

[..]

En dan voor een maand of vijf ~:)
Zal dat nu ook wennen? Toen ik in Zweden woonde merkte ik wel dat als het in hartje winter zonnig en rond de -10 was ik best in een t-shirt met lange mouwen buiten rond kon lopen terwijl de toeristen allemaal in winterpakken liepen.

Dat die gasten bij -30 in de winter opeens allemaal gaan BBQ'en ofzo?!?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166120794
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:48 schreef aloa het volgende:
Het sneeuwdek groeit behoorlijk. Vooral in Rusland al veel sneeuw, waarbij de temperatuur plaatselijk al onder de -25 zakt. In Europa winterweer voor Scandinavië en delen van de Alpen.
Lange termijn laat zien dat Scandinavië al vroeg de winter induikt, waarbij de temperatuur ook overdag niet meer boven nul uitkomt.


[ afbeelding ]
*O*
pi_166120915
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Zal dat nu ook wennen? Toen ik in Zweden woonde merkte ik wel dat als het in hartje winter zonnig en rond de -10 was ik best in een t-shirt met lange mouwen buiten rond kon lopen terwijl de toeristen allemaal in winterpakken liepen.

Dat die gasten bij -30 in de winter opeens allemaal gaan BBQ'en ofzo?!?
Er staat ook amper wind daar. Dat scheelt een hoop.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:26:20 #130
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166120917
Volgende week iets minder koud in het oostelijk deel van het continent



[ Bericht 22% gewijzigd door Dven op 22-10-2016 09:33:43 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166120956
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:26 schreef Dven het volgende:
Volgende week iets minder koud in het oostelijk deel van het continent

ïmg*http://met.hu/img/meTz/meTz20161020_0000+43200.png¨;-img*
goeie foto
pi_166122086
Het lijkt erop dat Moskou binnenkort kan gaan sneeuwschuiven.




pi_166127629
Blijft lange termijn, maar een deel van Europa krijgt een hele vroege start van de winter.






[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 17:43:05 ]
pi_166147981
EC laat ook een golf van kou zien die Europa overspoeld. Tot het noorden van Spanje zit op 850 hpa in de diepvrieskou. Waarbij het ook tot sneeuw kan komen, vooral in de hoger gelegen gebieden.
De sneeuw zal vooral in Scandinavië en oost Europa voor een witte wereld zorgen.
De veroorzaker van al deze kou is een lagedrukgebied die de plaats inneemt van het enorme hogedrukgebied wat nu boven het noorden en oosten van Europa ligt. Deze zorgt voor aanvoer van poollucht.



Voor de echte kou met men naar het hoge gebergte van Noorwegen. Hier kan de temperatuur begin november tot -20 zakken. Het lijkt tot op de lange termijn behoorlijk koud te blijven hier.

  Moderator / Redactie Sport zondag 23 oktober 2016 @ 15:50:05 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166148059
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:46 schreef aloa het volgende:
EC laat ook een golf van kou zien die Europa overspoeld. Tot het noorden van Spanje zit op 850 hpa in de diepvrieskou. Waarbij het ook tot sneeuw kan komen, vooral in de hoger gelegen gebieden.
De sneeuw zal vooral in Scandinavië en oost Europa voor een witte wereld zorgen.
De veroorzaker van al deze kou is een lagedrukgebied die de plaats inneemt van het enorme hogedrukgebied wat nu boven het noorden en oosten van Europa ligt. Deze zorgt voor aanvoer van poollucht.

[ afbeelding ]

Voor de echte kou met men naar het hoge gebergte van Noorwegen. Hier kan de temperatuur begin november tot -20 zakken. Het lijkt tot op de lange termijn behoorlijk koud te blijven hier.

[ afbeelding ]
Ik mis de tijd dat het nog bovengemiddeld warm was ;(
Volgens mij zullen oktober en november zo de eerste twee achtereenvolgende maande in jaren zijn dat het kouder dan gemiddeld is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166148845
Winterse plaatjes uit Noorwegen..





[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 16:26:17 ]
pi_166149227
De Alpen..







pi_166149258
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:22 schreef aloa het volgende:
Winterse plaatjes uit Noorwegen..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Aloa, wat geniet ik van jouw posts in dit topic!!
pi_166149272
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:41 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Aloa, wat geniet ik van jouw posts in dit topic!!
dit!
pi_166149333
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:41 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Aloa, wat geniet ik van jouw posts in dit topic!!
Bedankt...lijkt nog veel mooier te worden. :)
pi_166150505
quote:
Eind van de maand serieuze Wintereinbruch?
De signalen waren er de afgelopen dagen al voorzichtig, maar staan ze nu wat prominenter in de verwachting. Zowel ECMWF als GFS berekenen aan het eind van de week een veelbelovende luchtdrukverdeling boven Europa. Boven Groenland ontwikkelt zich een indrukwekkend hogedrukgebied dat met zijn sturende as geografisch mooi naar het zuiden ligt. Tegelijkertijd is de luchtdruk boven Scandinavië relatief laag. Hierdoor komt er op hoogte een krachtige noordelijke stroming op gang die diepvrieslucht op transport richting west Europa en de Alpen gaat zetten. Morgen maar weer eens kijken hoe dit veelbelovende scenario zich verder gaat ontwikkelen!


bron
pi_166150961
Voor wat het waard is een wintervoorspelling voor Groot Brittannië.

December: A month dominated by high pressure. Temperatures close to the average for the UK, with high pressure dominating across Scandinavia, providing chilly Easterly winds. A frosty, cold month with light rain showers for the East Coast, which at times will be wintry. A drier month for Central Britain, however at times the Atlantic will bring rain and wind for Western Scotland and the West of Northern Ireland.

January: A Colder, Wetter and Wintrier Month.

January is likely to be dominated by low pressure, bringing cold North Westerly winds, wintry showers and generally fairly wet weather for many areas. At times, winds will rotate to the NE as high pressure builds over Iceland, providing chilly Easterly winds, which increases risk of disruptive weather. Temperature: At or Slightly Below average. Precipitation: Slightly Above Average.

February - Very Uncertain, chances of dominant blocking.

In weather forecasting, long range forecasts are always experimental. However signs are that blocking could become even more dominant this month, giving drier weather than experienced earlier in the winter.

bron
pi_166154092
Thanks Aloa voor de steeds nuttige posts! Graag plegen we een toevoeging met onze verzameling van de diverse opinies over de winter 2016-2017. We hebben onder andere Matthew Hugo, Judah Cohen en Accuweather meegenomen in het artikel.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:12:07 #144
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_166154448
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:07 schreef aloa het volgende:
Voor wat het waard is een wintervoorspelling voor Groot Brittannië.

December: A month dominated by high pressure. Temperatures close to the average for the UK, with high pressure dominating across Scandinavia, providing chilly Easterly winds. A frosty, cold month with light rain showers for the East Coast, which at times will be wintry. A drier month for Central Britain, however at times the Atlantic will bring rain and wind for Western Scotland and the West of Northern Ireland.

January: A Colder, Wetter and Wintrier Month.

January is likely to be dominated by low pressure, bringing cold North Westerly winds, wintry showers and generally fairly wet weather for many areas. At times, winds will rotate to the NE as high pressure builds over Iceland, providing chilly Easterly winds, which increases risk of disruptive weather. Temperature: At or Slightly Below average. Precipitation: Slightly Above Average.

February - Very Uncertain, chances of dominant blocking.

In weather forecasting, long range forecasts are always experimental. However signs are that blocking could become even more dominant this month, giving drier weather than experienced earlier in the winter.

bron
Hoe vaak snijden dit soort voorspellingen hout?
2000 light years from home
pi_166154875
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:01 schreef WeerServies het volgende:
Thanks Aloa voor de steeds nuttige posts! Graag plegen we een toevoeging met onze verzameling van de diverse opinies over de winter 2016-2017. We hebben onder andere Matthew Hugo, Judah Cohen en Accuweather meegenomen in het artikel.
Bedankt voor de toevoeging...ziet er goed uit.
pi_166154915
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hoe vaak snijden dit soort voorspellingen hout?
Niet. Vooral voor West Europa blijft het een moeilijk verhaal.
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2016 @ 23:48:01 #147
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_166163457
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:41 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Aloa, wat geniet ik van jouw posts in dit topic!!
Dit ^O^ _O_
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_166166748
Koud in het Russische deel van Europa. Ook op de lange termijn blijft het hier koud.
CFS laat echt een steenkoude winter zien voor Scandinavië.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 10:16:05 ]
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:47:22 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166167201
quote:
2s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:10 schreef aloa het volgende:
Koud in het Russische deel van Europa. Ook op de lange termijn blijft het hier koud.
CFS laat echt een steenkoude winter zien voor Scandinavië.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Pas echt steenkoud voor de VS :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166170771
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 16:41 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

dit!
Eens! Ongeveer de enige reden dat ik nog op het Fok Forum kom. Geweldige updates, vooral zo doorgaan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')