abonnement Unibet Coolblue
pi_164062497
Kunnen onderwerpen die helemaal (maar dan ook echt helemaal) niets te maken hebben met de coup gewoon weggehaald worden? Of het nou Armenië is, of Cyprus of Koerden, of het Beleg van Wenen of de overname van Constantinopel, of zelfs Slag bij Manzikert, het is alleen maar ruis in dit topic.
pi_164062638
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Verder moet denk ik niet uitgevlakt worden dat de ak partij al jaren de verkiezing wint, en het aan de turken is als ze dit niet willen om dan anders te gaan stemmen. Daar hebben wij als nederlanders niets aan te "willen". Wel kunnen we schending van mensenrechten aankaarten etc etc.

Het lijkt voor sommige mensen nogal lastig te accepteren dat de turkse cultuur een andere cultuur is dan die in nederland, en dat daar een ander soort leiders gewaardeerd wordt dan hier. Het is imo een onzinnig argument om te maar te blijven claimen dat turkije zich moet gedragen als een westers land, want het is geen westers land.
^O^.

Er wordt te veel met een Nederlandse blik naar gekeken, zonder dat men eigenlijk echt probeert te begrijpen waarom dingen zijn zoals ze zijn...

Natuurlijk, het Westen is wat betreft een paar zaken veel verder, iets dat ik ook heel graag in Turkije zou willen zien. Maar je kan wat er hier in het Westen is, niet één op één implementeren in Turkije.

Je kunt het proces niet versnellen door met het vingertje te wijzen en te roepen hoe ze het moeten doen. Dat werkt tussen personen ook niet; iedereen wil zijn pad zelf kiezen en bewandelen. Het kost tijd en ervaring, en op dat gebied is het Westen veel verder dan het Midden-Oosten.

Verder lijken velen hier niet te begrijpen dat het polderen zoals we dat in Nederland hebben, niet werkt kan in Turkije. Verschil in mentaliteit: hier in Nederland werken de partijen samen om verder te komen, daar in Turkije loopt het spaak wanneer er te veel monden een mening hebben (stilstand/achteruitgang). Verder zorgt de hoge kiesdrempel (Turkije: 10%, Nederland 0,667%) er ook voor dat het politiek landschap geen kleine veranderingen kent.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2016 11:39:38 ]
pi_164062999
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben er nooit geweest maar ik denk dat ze vrij veel culturele overeenkomsten hebben met Arabische landen en ook met westerse landen maar cultureel neigt het meer naar Arabisch maar ik kan het mis hebben..
Het verschilt per regio. Het westen (denk bijv. aan Istanbul, de westkust (Izmir e.d.) en de rivièra (Antalya/Alanya e.d.)) is westers, het oosten en zuidoosten (grens Irak, grens Syrië, Koerden) is cultureel meer Arabisch. En dan heb je het grote middenstuk, de Anadolu ('Anatolië'), waar men traditioneel is - tussen het westerlijke en oosterlijke in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2016 11:55:51 ]
pi_164063984
Toch ongeveer een topic of 50 dat ik hier gekeken heb, maar mijn dochter is inmiddels veilig terug van d'r vakantie op zo'n resort ^O^
pi_164064817
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:20 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

"Ja maar frankrijk doet het ook."
land A en B doen exact hetzelfde.

bij land A wordt er in de media slechts een kanttekening gemaakt. de politiek benoemt het niet eens laat staan dat ze er een issue van maakt.

bij land B wordt er in de media met chocolade letters bericht van gemaakt, geanalyseerd, hele scenarios worden eraan vastgeplakt. politici schreeuwen moord en brand.

dit is meten met twee maten.

quote:
En als de hele wereld nu roept dat democratie vergaat door het gedrag van Erdogan, zijn het juist mensen zoals jij die beginnen te gillen.
de westerse landen zijn die dag van de coup allemaal door de mand gevallen. met hun mooie verhalen over de democratie wat erdogan aan het ondermijnen was. die dag wilden de coup plegers de democratie een doodsteek toebrengen en wat deden al die westerse politici met hun geheven vingertje altijd richting turkije/erdogan???

die waren muisstil. ik heb dit ervaren als ronduit schokkend...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 13:38:56 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164064949
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:32 schreef Slayage het volgende:
land A en B doen exact hetzelfde.
land A en B doen nooit exact hetzelfde en als ze al exact hetzelfde deden doen ze dat in een andere context.

Vooralsnog is frankrijk niet media aan het verbieden etc. Het is niet raar dat alles wat turkije nu doet in de context gezien wordt van de zaken die spelen, en niet als losstaande feiten worden gezien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:39:33 #232
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_164064961
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

land A en B doen exact hetzelfde.

bij land A wordt er in de media slechts een kanttekening gemaakt. de politiek benoemt het niet eens laat staan dat ze er een issue van maakt.

bij land B wordt er in de media met chocolade letters bericht van gemaakt, geanalyseerd, hele scenarios worden eraan vastgeplakt. politici schreeuwen moord en brand.

dit is meten met twee maten.

Welk ander westers/europees land sluit honderden kranten en zenders, laat mensen oppakken en ontslaan dan nu?
pi_164065029
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:

Het lijkt voor sommige mensen nogal lastig te accepteren dat de turkse cultuur een andere cultuur is dan die in nederland, en dat daar een ander soort leiders gewaardeerd wordt dan hier. Het is imo een onzinnig argument om te maar te blijven claimen dat turkije zich moet gedragen als een westers land, want het is geen westers land.
het is in zoverre een onzinnige discussie dat het aan de turken is welke leiders zij kiezen. ik kan er met mijn hoofd niet bij. dat mensen (niet-turken) hier zonder kennis van cultuur en geschiedenis roepen: "hoe halen ze het in hun hoofd om te stemmen voor erdogan???"

erdogan is een product van de turkse maatschappij en past precies in zijn functie als een leider en een politicus van turkije net als dat berlusconi ook paste in zijn functie als een leider en een politicus van italie.

je kan er wel een mening over hebben, daar ben je vrij in uiteraard, alleen als je aan die mening een oordeel velt over personen die stemmen op in dit geval erdogan. laat dan je waarde oordelen bij jezelf omdat je geen enkele kennis hebt van cultuur en geschiedenis van turkije zodoende ben je simpelweg niet in staat om daar een degelijk oordeel over te vellen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:47 schreef sp3c het volgende:
het is wel een Westers land, daarom zijn we zo verbaasd over deze middeleeuwse onzin
daar zijn de meningen over verdeeld. imo optiek is het oosters noch westers :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit topic wordt voornamelijk in stand gehouden door Turken die de realiteit ontkennen en denken dat de rest allemaal te dom om te poepen is. Een beetje een soort nog extremere PVV'ers zijn jullie. Armenië is daar ook onderdeel van.
zie mijn post hierboven :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:33 schreef zarGon het volgende:

Er wordt te veel met een Nederlandse blik naar gekeken, zonder dat men eigenlijk echt probeert te begrijpen waarom dingen zijn zoals ze zijn...
en daar ligt de grootste uitdaging voor velen

a) beseffen dat je kijkt door een bepaalde bril
b) beseffen dat niet iedereen kijkt door dezelfde bril als jij
c) beseffen dat je simpelweg nooit in staat kunt zijn om te kijken zoals de andere, vanwege andere ervaringen, cultuur, geschiedenis
d) en dat die verschillen gewoon helemaal okay zijn

ik denk dat heel veel mensen niet eens verder komen dan a)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065260
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 12:50 schreef edraket31 het volgende:
Toch ongeveer een topic of 50 dat ik hier gekeken heb, maar mijn dochter is inmiddels veilig terug van d'r vakantie op zo'n resort ^O^
gefeliciteerd! geniet!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065284
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

land A en B
wel vwb de noodtoestand.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065572
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

land A en B doen exact hetzelfde.

bij land A wordt er in de media slechts een kanttekening gemaakt. de politiek benoemt het niet eens laat staan dat ze er een issue van maakt.

bij land B wordt er in de media met chocolade letters bericht van gemaakt, geanalyseerd, hele scenarios worden eraan vastgeplakt. politici schreeuwen moord en brand.

dit is meten met twee maten.
Omdat land B een bizarre hoeveelheid mensen ontslaat, vastzet, e.d. Je kan niet alleen kijken naar het woord "noodtoestand". Als Turkije hetzelfde deed als Frankrijk, was er niets aan de hand geweest.

quote:
de westerse landen zijn die dag van de coup allemaal door de mand gevallen. met hun mooie verhalen over de democratie wat erdogan aan het ondermijnen was. die dag wilden de coup plegers de democratie een doodsteek toebrengen en wat deden al die westerse politici met hun geheven vingertje altijd richting turkije/erdogan???

die waren muisstil. ik heb dit ervaren als ronduit schokkend...
:') Ze wachten af tot de volgende dag met reageren. Dat is slimmer dan gelijk gillen.

quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is in zoverre een onzinnige discussie dat het aan de turken is welke leiders zij kiezen. ik kan er met mijn hoofd niet bij. dat mensen (niet-turken) hier zonder kennis van cultuur en geschiedenis roepen: "hoe halen ze het in hun hoofd om te stemmen voor erdogan???"

erdogan is een product van de turkse maatschappij en past precies in zijn functie als een leider en een politicus van turkije net als dat berlusconi ook paste in zijn functie als een leider en een politicus van italie.

je kan er wel een mening over hebben, daar ben je vrij in uiteraard, alleen als je aan die mening een oordeel velt over personen die stemmen op in dit geval erdogan. laat dan je waarde oordelen bij jezelf omdat je geen enkele kennis hebt van cultuur en geschiedenis van turkije zodoende ben je simpelweg niet in staat om daar een degelijk oordeel over te vellen.
Ik had ook Berlusconi evenveel kritiek. Natuurlijk moeten de Turken aan het einde van de dag doen wat ze zelf willen. Het boeit me ook weinig dat mensen op Erdogan stemmen.

Alleen praten ze gelijk alle handelingen van Erdogan goed. Erdgogan kan hun moeders en dochters verkrachten, en ze zullen het nog recht proberen te praten . Het blinde volgen, het kritiekloze schaapachtige gedrag. Dat snap ik niet, dat heeft niemand mij kunnen uitleggen. Alleen waardeloze oneliners zoals "Je moet de Turkse cultuur begrijpen."
Het enige wat die Turken mij zeggen is dat het een cultuur is met volgzame schapen zijn zonder enig eigen denkvermogen.

Gelukkig zijn er nog wel wat kritische Turken, maar die zijn schaarser gebleken dat dat ik had gehoopt. Je mag best achter Erdogan staan, maar ook een Erdogan fan zou moeten inzien dat hij nu wel wat dingen doet die niet door de beugel kunnen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_164065625
wat is deze _O-

quote:
Austrian town bans Turkish flags citing integration concerns

The mayor of an Austrian town has called on residents to remove Turkish flags displayed since the July 15 coup attempt from their homes, local media said.

Klaus Schneeberger, the mayor of Wiener Neustadt, around 50 kilometers (30 miles) south of Vienna, issued an open letter to Turkish associations and housing cooperatives calling for flags to be removed in the interest of integration.

"Wiener Neustadt is a cosmopolitan, tolerant city," he said in the letter quoted by the Kurier newspaper last week. "Due to the high influx of migrants, however, the issue of integration is one of the greatest challenges of our time."

He added: "I therefore call on all who flagged their homes or balconies with Turkish flags to remove them immediately. In Wiener Neustadt it's not about domestic issues in Turkey but about how we manage our city."

The flags were hung by ethnic Turkish residents to show their support for democracy in Turkey following the failed military coup, which resulted in at least 246 deaths.

Following demonstrations in support of Turkish democracy in Austria, where around 250,000 ethnic Turks live, Foreign Minister Sebastian Kurz spoke out against "importing the political conflict to Austria."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065693
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:
wat is deze _O-

[..]

Dat is een reactie op het feit dat Turken die in Oostenrijk wonen, net als die in Nederland, schijnbaar de politiek 1500-3000km verderop belangrijker lijken te vinden dan in hun eigen land.

En in tegenstelling tot de titel van jouw ontzettend onafhankelijke bron, worden ze niet verboden. Er is een oproep gedaan aan de Turkse bewoners om ze te verwijderen.

"I therefore call on all who flagged their homes or balconies with Turkish flags to remove them immediately."
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  donderdag 28 juli 2016 @ 14:17:35 #242
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_164065719
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:
wat is deze _O-

[..]

Beetje hetzelfde als 150 kranten en TV-zenders verbieden en 2000 scholen sluiten.

Bovendien is het een oproep, een vraag. Niet een wet of verplichting zoals bij erdopan.
pi_164065784
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:07 schreef Trommeldaris het volgende:

Omdat land B een bizarre hoeveelheid mensen ontslaat, vastzet, e.d. Je kan niet alleen kijken naar het woord "noodtoestand". Als Turkije hetzelfde deed als Frankrijk, was er niets aan de hand geweest.
uiteraard is de situatie anders, maar het verschil zit hem in feit dat we aan de ene kant het hebben over het "vertrouwde" frankrijk en aan de andere kant het "wantrouwde" turkije ;)

quote:
:') Ze wachten af tot de volgende dag met reageren. Dat is slimmer dan gelijk gillen.
als je zo begaan bent met de democratie in TR, had je als politicus op zijn minst kunnen laten zien, die avond/nacht dat wat de omstandigeheden ook zijn. een coup nooit een antwoord is op wat dan ook. vandaag de dag met social media is dat helemaal geen kunst als wilders het kan, kan elke politicus.

quote:
Ik had ook Berlusconi evenveel kritiek. Natuurlijk moeten de Turken aan het einde van de dag doen wat ze zelf willen. Het boeit me ook weinig dat mensen op Erdogan stemmen.

Alleen praten ze gelijk alle handelingen van Erdogan goed. Erdgogan kan hun moeders en dochters verkrachten, en ze zullen het nog recht proberen te praten . Het blinde volgen, het kritiekloze schaapachtige gedrag. Dat snap ik niet, dat heeft niemand mij kunnen uitleggen. Alleen waardeloze oneliners zoals "Je moet de Turkse cultuur begrijpen."
Het enige wat die Turken mij zeggen is dat het een cultuur is met volgzame schapen zijn zonder enig eigen denkvermogen.

Gelukkig zijn er nog wel wat kritische Turken, maar die zijn schaarser gebleken dat dat ik had gehoopt. Je mag best achter Erdogan staan, maar ook een Erdogan fan zou moeten inzien dat hij nu wel wat dingen doet die niet door de beugel kunnen.
je framet nu akp stemmers als, "blinde schapen, die geen eigen mening hebben".

dan eindigt dit gesprek meteen. omdat jij de deur sluit voor een gesprek. dit terwijl je doet alsof je oprecht geinteresseerd bent in het "gedrag" van akp stemmers.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:16 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat is een reactie op het feit dat Turken die in Oostenrijk wonen, net als die in Nederland, schijnbaar de politiek 1500-3000km verderop belangrijker lijken te vinden dan in hun eigen land.

En in tegenstelling tot de titel van jouw ontzettend onafhankelijke bron, worden ze niet verboden. Er is een oproep gedaan aan de Turkse bewoners om ze te verwijderen.

"I therefore call on all who flagged their homes or balconies with Turkish flags to remove them immediately."
het is idd geen ban.

daarnaast is op dit moment ook voor mij persoonlijk ook niks belangrijker in de actualiteiten dan de nasleep van de coup.

kan jij je daar iets bij voorstellen of doe je net als die burgemeester in oostenrijk, alsof het eigenlijk helemaal niet relevant zou zijn voor mij wat er in TR gebeurt?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164065872
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:10 schreef Slayage het volgende:
wat is deze _O-

[..]

Het kan juridisch niet, maar het is pure provocatie al die Turkse vlaggen.
pi_164066192
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:21 schreef Slayage het volgende:
uiteraard is de situatie anders, maar het verschil zit hem in feit dat we aan de ene kant het hebben over het "vertrouwde" frankrijk en aan de andere kant het "wantrouwde" turkije ;)
Ik wantrouwde Turkije nooit, en vele met mij denk ik. Het gedrag van Erdogan zorgt nou eenmaal wel voor wantrouwen, en dat is niet vreemd. Frankrijk heeft zover ik weet nog niet dingen gedaan die echt niet door de beugel kunnen. Als dat wel zo is, dan zal ik dat ook afkeuren.

quote:
je framet nu akp stemmers als, "blinde schapen, die geen eigen mening hebben".

dan eindigt dit gesprek meteen. omdat jij de deur sluit voor een gesprek. dit terwijl je doet alsof je oprecht geinteresseerd bent in het "gedrag" van akp stemmers.
Ik ben ook oprecht geinteresseerd in het gedrag. Alleen veel Turken die AKP stemmer zijn lijken zich inderdaad als een blind schaap te gedragen. Ik geef ook al aan dat het zeker niet allemaal zijn hoor.

quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is idd geen ban.

daarnaast is op dit moment ook voor mij persoonlijk ook niks belangrijker in de actualiteiten dan de nasleep van de coup.

kan jij je daar iets bij voorstellen of doe je net als die burgemeester in oostenrijk, alsof het eigenlijk helemaal niet relevant zou zijn voor mij wat er in TR gebeurt?
Oh ik begrijp zeker wel dat het relevant is hoor, kan me voorstellen dat veel Turken zowel hier als in Oostenrijk genoeg familie hebben die in Turkije woont.
Ik vind alleen dat de mate van interesse, door bijv. het bedreigen van Gulen aanhangers hier, bizar hoog.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_164066448
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:39 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Welk ander westers/europees land sluit honderden kranten en zenders, laat mensen oppakken en ontslaan dan nu?
Zijn er nog banen in Turkije of is inmiddels iedereen ontslagen of uit zijn functie gezet?
pi_164066579
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zijn er nog banen in Turkije of is inmiddels iedereen ontslagen of uit zijn functie gezet?
Ze zoeken nog een paar duizend rechters, ambtenaren en docenten die de kont van Erdogan willen likken.
pi_164066776
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 14:26 schreef Childofthe90s het volgende:

Het kan juridisch niet, maar het is pure provocatie al die Turkse vlaggen.
vanuit turks perspectief is het niet meer dan empathie tonen met. das alles.

hoewel ik de plaatselijke situatie in dat stadje niet ken kan ik me aan de andere kant wel voorstellen dat sommigen denken, waar gaat dit over? wat hebben onze burgers te maken met de politieke gebeurtenissen in een ver land? hebben we hier een 5e colonne?

nee het is empathie met het land.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164066809
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:04 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ze zoeken nog een paar duizend rechters, ambtenaren en docenten die de kont van Erdogan willen likken.
Zoveel tongen voor zo'n klein zwart gaatje? Wat zullen zijn billen blinken. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')