abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:27:28 #51
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163621560
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:11 schreef Igen het volgende:

[..]

In best veel Europese landen.

[ afbeelding ]
Laten we wel wezen. Dat is niet relevant voor een Nederlandse loodgieter of andere west EU inwoner. Het is een utopie om te denken dat een Nederlander zo maar even in Frankrijk gaat werken. Dat een D66 denkt dat iedereen maar instaat moet zijn om met zijn gezin de EU door te trekken daar waar werk is dan valt mij niets meer te binnen. Dit soort mensen staan compleet los van de werkelijkheid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:29:03 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163621595
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zeg ik, zoveel mogelijk ontheemden creeeren om de lonen en arbeidsvoorwaarden in Noord-Europa naar (Zuid-)Oosteuropese niveau te brengen, en werkloosheid creeeren dus. Dat is de ideologie van de EU. En als daarmee de arme EU-landen rijker worden, moet de EU weer uitgebreid met nog meer arme landen.

Het probleem met de EU is juist dat mensen niet mogen blijven zitten waar ze zitten, ook al hebben de meesten dat het liefst.
Precies dit
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163621657
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heb je ook een kaartje van de afname in werkloosheid?
U vraagt, wij draaien.

Hmm. Best wel veel rood.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 14:37:37 ]
pi_163621659
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Laten we wel wezen. Dat is niet relevant voor een Nederlandse loodgieter of andere west EU inwoner. Het is een utopie om te dneken dat een Nederlander zo maar even in Frankrijk gaat werken. Dat een D66 denkt dat iedreen maar instaat moet zijn om met zijn gezin de EU door te trekken daar waar werk is dan vlat mij neits meer te binnen. Dit soort mensen staan compleet los van de werkelijkheid.
In landen als Spanje en/of Griekenland heb je geen keuze om te verhuizen naar Duitsland of Nederland, want er is gewoon geen werk en er wordt structureel voor gezorgd dat dat nog een lange tijd zo blijft. Die landen bestaan als natiestaat praktisch al niet meer. Met name Griekenland is inmiddels een Duitse kolonie geworden. Het komt de EU dan ook goed uit dat de gezondheidszorg daar langzaam in elkaar is gestort, armoede en zelfmoorden toenemen. De bevolking wordt dan als vanzelf 'gezuiverd' van zwakkelingen/werklozen etc. . Om te voorkomen dat er te weinig Europeanen overblijven worden de migranten toegelaten, want zij hebben sowieso geen binding met wat voor Europees land dan ook en gaan met enkele generaties op in de massa.

De enige reden dat de EU nu een soort van intelligence service wil en een eigen leger is om de eigen bevolking in toom te houden. Te voorkomen dat landen de gevangenis van de Euro verlaten en/of zichzelf kunnen verdedigen.

De EU zorgt in die zin voor 'vrede', omdat er aan het eind van de rit geen protest/demonstratie/oorlog meer mogelijk is, omdat het de staten simpelweg aan de middelen ontbreekt. Nu de ware aard van het beestje boven komt drijven is het ook voor een land als Nederland praktisch onmogelijk eraan te ontsnappen.

De grootste prijs is Rusland, want als Putin regime is weggewerkt is de verwachting dat er een burgeroorlog ontstaat delen van de federatie afsplitsen die aan de EU toegevoegd kunnen worden.
pi_163621721
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem met de EU is juist dat mensen niet mogen blijven zitten waar ze zitten, ook al hebben de meesten dat het liefst.
Ook weer een mooie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163621766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het doel van de EU is vooral om natiestaten af te schaffen.

Zolang er een Europees werkvolk is, dat van gebied naar gebied kan verhuizen om te werken kan de economie zo efficient mogelijk draaien en hoeft de zittende macht niet bang te zijn dat ze weggestemd worden.

Als het 'progressief' was dan zouden ze in Duitsland meer BTW betalen om de Grieken te ontlasten, maar dat is niet het geval. In het plaats daarvan gaat in Griekenland de BTW omhoog als een soort van straf, omdat ze de Duitse economie niet bij kunnen benen. Gaat het beter dan verwacht, zoals in Nederland dan komt er naheffing om te voorkomen dat het land zelf profijt heeft van de betere prestaties die het volk geleverd heeft.

De landen an sich (met uitzondering van Duitsland) moeten zo zwak en machteloos mogelijk zijn, zodat ze geen keuze hebben om te protesteren tegen ECB en/of EU beleid. Het werkt al goed, want de Grieken kwamen er met het referendum ook achter dat ze overgeleverd zijn aan de grillen van de EU en geen eigen beslissingen meer mogen nemen. In Nederland zien we hetzelfde met dat Oekraine verdrag.
+1. Wat zeg ik? +3!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163621813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:32 schreef Igen het volgende:
U vraagt, wij draaien.
Zullen zij hieronder hierop zitten te wachten denk je?

vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163621873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:42 schreef Knipoogje het volgende:
Waarom keihard aanpakken? Gewoon aanpakken zoals we alle landen aanpakken die niet in de EU zitten. Op maat gesneden deals die zo gunstig mogelijk zijn voor de EU. Ik heb geen enkel probleem mee met Noors of Zwitsers model.
Inderdaad, dat "keihard aanpakken" is te kinderachtig voor woorden, we zijn niet op de kleuterschool.
Alleen maar omdat die zuiplap van een Juncker en de rest van het Politbureau zijn zin niet krijgt :N.
De EU is een zinkend schip als ze op de manier verder gaan, alleen ze ontkennen het nog aan alle kanten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:27 schreef Cherna het volgende:
Laten we wel wezen. Dat is niet relevant voor een Nederlandse loodgieter of andere west EU inwoner. Het is een utopie om te denken dat een Nederlander zo maar even in Frankrijk gaat werken. Dat een D66 denkt dat iedereen maar instaat moet zijn om met zijn gezin de EU door te trekken daar waar werk is dan valt mij niets meer te binnen. Dit soort mensen staan compleet los van de werkelijkheid.
En voor een Nederlander die over de grens in Duitsland gaat werken is de EU in de huidige vorm ook niet noodzakelijk.
Mijn vader (en vele vaklieden bij mij uit de regio) werkte in de jaren 70 in Duitsland, daar kon je toen goed geld verdienen als vakman.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:11 schreef Igen het volgende:
In best veel Europese landen.
[ afbeelding ]
Volgens mij zitten Duitse werkgevers bijvoorbeeld ook niet te wachten op de arbeidsmoraal van Spanjaarden of Grieken.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:43:02 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163621881
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

In landen als Spanje en/of Griekenland heb je geen keuze om te verhuizen naar Duitsland of Nederland, want er is gewoon geen werk en er wordt structureel voor gezorgd dat dat nog een lange tijd zo blijft. Die landen bestaan als natiestaat praktisch al niet meer. Met name Griekenland is inmiddels een Duitse kolonie geworden. Het komt de EU dan ook goed uit dat de gezondheidszorg daar langzaam in elkaar is gestort, armoede en zelfmoorden toenemen. De bevolking wordt dan als vanzelf 'gezuiverd' van zwakkelingen/werklozen etc. . Om te voorkomen dat er te weinig Europeanen overblijven worden de migranten toegelaten, want zij hebben sowieso geen binding met wat voor Europees land dan ook en gaan met enkele generaties op in de massa.

De enige reden dat de EU nu een soort van intelligence service wil en een eigen leger is om de eigen bevolking in toom te houden. Te voorkomen dat landen de gevangenis van de Euro verlaten en/of zichzelf kunnen verdedigen.

De EU zorgt in die zin voor 'vrede', omdat er aan het eind van de rit geen protest/demonstratie/oorlog meer mogelijk is, omdat het de staten simpelweg aan de middelen ontbreekt. Nu de ware aard van het beestje boven komt drijven is het ook voor een land als Nederland praktisch onmogelijk eraan te ontsnappen.

De grootste prijs is Rusland, want als Putin regime is weggewerkt is de verwachting dat er een burgeroorlog ontstaat delen van de federatie afsplitsen die aan de EU toegevoegd kunnen worden.
Deze redenatie gaat mij een stap te ver.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163621941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En voor een Nederlander die over de grens in Duitsland gaat werken is de EU in de huidige vorm ook niet noodzakelijk.
Mijn vader (en vele vaklieden bij mij uit de regio) werkte in de jaren 70 in Duitsland, daar kon je toen goed geld verdienen als vakman.
Dat deed jouw vader dan ongetwijfeld ook via het vrij verkeer van werknemers. Dat bestaat immers al sinds 1957. En zonder EU bestaat dat níét meer.
quote:
[..]

Volgens mij zitten Duitse werkgevers bijvoorbeeld ook niet te wachten op de arbeidsmoraal van Spanjaarden of Grieken.
Dit is wel erg generaliserend.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2016 14:47:05 ]
pi_163621951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Volgens mij zitten Duitse werkgevers bijvoorbeeld ook niet te wachten op de arbeidsmoraal van Spanjaarden of Grieken.
Mits voordelig genoeg zijn werkgevers bereid tot alles hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163621966
Tuurlijk dan wel, maar voor dezelfde prijs hebben ze denk ik liever een Pool.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:46 schreef Igen het volgende:
Dit is wel erg generaliserend.
Zal best, maar er zit wel een kern van waarheid in.
pi_163621974
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:32 schreef Igen het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien.
[ afbeelding ]
Hmm. Best wel veel rood.
Als Duitsland het heeft geschaft om alle vluchtelingen te registreren en toe te laten tot de arbeidsmarkt zal die ook wel weer rood worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 14:51:32 #64
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163622018
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:42 schreef bluemoon23 het volgende:
En voor een Nederlander die over de grens in Duitsland gaat werken is de EU in de huidige vorm ook niet noodzakelijk.
Mijn vader (en vele vaklieden bij mij uit de regio) werkte in de jaren 70 in Duitsland, daar kon je toen goed geld verdienen als vakman.
Tja heb ook in Duitsland en via een Duitse onderneming en ook nog in Frankrijk en Bahrein(tijdelijke projecten in de werktuigbouw) gewerkt voor de EU en euro. Dat was eind jaren 80 tot circa 2000. Dus kan er wel over meepraten wat dat voor een gevolgen heeft op je gezin met kinderen. Uiteindenlijk in Nederland gaan werken want het was kiezen of delen. Of in Duitsland blijven werken en gaan wonen en mijn gezin opgeven of in Nederland gaan werken en zorgen voor mijn gezin. Gelukkig heb ik voor het laatste gekozen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163622048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:32 schreef Igen het volgende:
U vraagt, wij draaien.
Verder leren wij uit Lakeman's "Binnen zonder kloppen" dat al die arbeidsmigratie slechts in het voordeel is van werkgevers. En dat de belastingbetaler de nadelen gedwongen voor haar rekening neemt. Dat was zo sinds de jaren 50 van de vorige eeuw en nu nog steeds. Geen eerlijke zaak m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163622114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als Duitsland het heeft geschaft om alle vluchtelingen te registreren en toe te laten tot de arbeidsmarkt zal die ook wel weer rood worden.
Neuh, zelfs als het er een miljoen zijn (wat het niet zijn) en ze allemaal willen werken (maar sommigen zullen naar school willen of huisvrouw willen zijn o.i.d.), ze dan ook nog allemaal zonder uitzondering geen werk zouden kunnen vinden, en ze ook nog eens door hun aanwezigheid geen extra werk voor anderen veroorzaken, dan nog kom je niet aan de 4%-punt die voor jouw pessimistische stelling nodig is.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:01:12 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163622219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Neuh, zelfs als het er een miljoen zijn (wat het niet zijn) en ze allemaal willen werken (maar sommigen zullen naar school willen of huisvrouw willen zijn o.i.d.), ze dan ook nog allemaal zonder uitzondering geen werk zouden kunnen vinden, en ze ook nog eens door hun aanwezigheid geen extra werk voor anderen veroorzaken, dan nog kom je niet aan de 4%-punt die voor jouw pessimistische stelling nodig is.
Het zal wel weer ten koste gaan van de arbeidsrechten binnen die EU en de lonen onder druk gaan zetten. Als ik nu al zie dat jongeren word wijsgemaakt dat vakbonden niets doen en alleen voor ouderen opkomen dan vraag ik me af hoe lang we nog vakbonden hebben binnen die EU. Die generatie zal zichzelf in de voet gaan schieten. En zeker de lager en midden klasse.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163622450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Neuh, zelfs als het er een miljoen zijn (wat het niet zijn) en ze allemaal willen werken (maar sommigen zullen naar school willen of huisvrouw willen zijn o.i.d.), ze dan ook nog allemaal zonder uitzondering geen werk zouden kunnen vinden, en ze ook nog eens door hun aanwezigheid geen extra werk voor anderen veroorzaken, dan nog kom je niet aan de 4%-punt die voor jouw pessimistische stelling nodig is.
Het gaat toch om de toename? Dik een half miljoen op een beroepsbevolking van 40 miljoen (?) is niet heel weinig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163622491
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat toch om de toename? Dik een half miljoen op een beroepsbevolking van 40 miljoen (?) is niet heel weinig.
Dat zou dan ongeveer 1 op 80 zijn, oftewel in het allerslechtste geval een toename van de werkloosheid met iets meer dan 1 procentpunt. En dat terwijl de werkloosheid in Duitsland met 2,8 procentpunt is afgenomen t.o.v. 2008 (en nog veel sterker t.o.v. 2005).
pi_163622554
Wat veel zorgwekkender is, is dat Duitsland eigenlijk het énige land is met een enigszins noemenswaardige afname van de werkloosheid.

Maar ook landen buiten de EU (zoals Zwitserland of Noorwegen) presteren qua toe-/afname van de werkloosheid maar matig.
pi_163623217
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:18 schreef Igen het volgende:
Wat veel zorgwekkender is, is dat Duitsland eigenlijk het énige land is met een enigszins noemenswaardige afname van de werkloosheid.

Maar ook landen buiten de EU (zoals Zwitserland of Noorwegen) presteren qua toe-/afname van de werkloosheid maar matig.
Je kunt niet op al je gequote berichten reageren, dat begrijp ik. Maar hoe zie jij het idee dat elke EU burger "overal" kan werken in het kader van die 50% jeugdwerkloosheid in Spanje en Griekenland zoals het grafiekje in #58? Zitten zij te wachten op arbeidsmigratie? Jij bent volgens mij hoogopgeleid en tevens werkzaam in het buitenland dus jij ziet (alleen) de voordelen denk ik. Maar je bent intelligent genoeg om het megaprobleem van die werkloosheid onder de jeugd niet te zien omdat het jou goed uitkomt hoop ik. En als het kan ook jouw commentaar op #65. Dit is historisch gezien een belangrijke zaak.

Als je dit soort dingen begrijpt en niet enkel het eigenbelang voorop stelt dan komt het besef dat we behoorlijk in de shit zitten, Europees gezien. Althans, dat hoop ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163623886
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt niet op al je gequote berichten reageren, dat begrijp ik. Maar hoe zie jij het idee dat elke EU burger "overal" kan werken in het kader van die 50% jeugdwerkloosheid in Spanje en Griekenland zoals het grafiekje in #58? Zitten zij te wachten op arbeidsmigratie? Jij bent volgens mij hoogopgeleid en tevens werkzaam in het buitenland dus jij ziet (alleen) de voordelen denk ik. Maar je bent intelligent genoeg om het megaprobleem van die werkloosheid onder de jeugd niet te zien omdat het jou goed uitkomt hoop ik. En als het kan ook jouw commentaar op #65. Dit is historisch gezien een belangrijke zaak.

Als je dit soort dingen begrijpt en niet enkel het eigenbelang voorop stelt dan komt het besef dat we behoorlijk in de shit zitten, Europees gezien. Althans, dat hoop ik.
Ik snap heel goed de wens dat je niet weg wil van familie en vrienden.

Voor mij zit het zo. Ik kom uit een gedeelte van Nederland waar de arbeidsmarkt sowieso niet zo goed draait. Nou is men zeker in hoger opgeleide kringen nou eenmaal wat meer mobiel, dus ik heb al jong meegemaakt dat bijv. een goeie vriend ineens ver weg verhuist omdat de ouders daar een goeie carrièrekans kunnen pakken. En van mijn vriendengroep op school wonen de meeste intussen ook ergens een flink eind weg in de Randstad ofzo, omdat alleen daar passend werk te vinden is.

Als je dan als enige achter blijft, dan heb je én geen werk én geen vrienden. En dat was voor mij een heel reëel risico geweest. Drie jaar geleden was het aantal vacatures binnen mijn vakgebied, in heel Nederland, welgeteld nul(!).

Afijn, het ideaal is natuurlijk dat de Polen en de Grieken allemaal gezellig bij elkaar blijven en met z'n allen de schouders eronder zetten om hun land beter en welvarender te maken. Maar dat is maar een ideaal. Als daar door vastgeroeste structuren en corruptie niks van terecht komt, is het dan niet moreel om de mensen die economische kansen in het buitenland willen zoeken, de gelegenheid te geven? In plaats van ze te verplichten om lekker gezellig samen werkloos op de bank te zwelgen in zelfmedelijden?
pi_163624071


Ziet ernaar uit dat het tweede referendum niet door gaat.
Ура для россии
pi_163624080
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 16:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik snap heel goed de wens dat je niet weg wil van familie en vrienden.

Voor mij zit het zo. Ik kom uit een gedeelte van Nederland waar de arbeidsmarkt sowieso niet zo goed draait. Nou is men zeker in hoger opgeleide kringen nou eenmaal wat meer mobiel, dus ik heb al jong meegemaakt dat bijv. een goeie vriend ineens ver weg verhuist omdat de ouders daar een goeie carrièrekans kunnen pakken. En van mijn vriendengroep op school wonen de meeste intussen ook ergens een flink eind weg in de Randstad ofzo, omdat alleen daar passend werk te vinden is.

Als je dan als enige achter blijft, dan heb je én geen werk én geen vrienden. En dat was voor mij een heel reëel risico geweest. Drie jaar geleden was het aantal vacatures binnen mijn vakgebied, in heel Nederland, welgeteld nul(!).

Afijn, het ideaal is natuurlijk dat de Polen en de Grieken allemaal gezellig bij elkaar blijven en met z'n allen de schouders eronder zetten om hun land beter en welvarender te maken. Maar dat is maar een ideaal. Als daar door vastgeroeste structuren en corruptie niks van terecht komt, is het dan niet moreel om de mensen die economische kansen in het buitenland willen zoeken, de gelegenheid te geven? In plaats van ze te verplichten om lekker gezellig samen werkloos op de bank te zwelgen in zelfmedelijden?
Bedankt voor een inkijkje in jouw persoonlijke motivatie. Dat missen we wel een beetje hier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163624378
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als Duitsland het heeft geschaft om alle vluchtelingen te registreren en toe te laten tot de arbeidsmarkt zal die ook wel weer rood worden.
Als die al rood wordt dan is de rest paars, pimpelpaars!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')