abonnement Unibet Coolblue
pi_162526910
DenkNL twitterde op woensdag 18-05-2016 om 13:34:32 Sylvana Simons sluit zich aan bij DENK! #SylvanaSimons https://t.co/7Y54fLBVsR reageer retweet




Game on! ^O^
I´m back.
pi_162526982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar werd dat dan gebruikt, in de vertaalde titel van Agatha Christie's boek: 10 kleine negertjes?
Nee.. in de POL-context van buitenlanders afzeiken
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oh, ik begrijp haar wel. Ik vind het alleen wat overdreven omdat er geen intentie om te kwetsen was.
Ze vroeg er toch naar ? Simek zat direct in het defensief.
Maar mensen weten heel goed dat het een denigrerend woord is . Tot in het racistische , afhankelijk van de context.
Als het een liefkozend woord is tussen Simek en zijn donkere vrouw.... ze gaan hun gang maar met elkaar..... Dat is wat anders.
pi_162527016
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.. in de POL-context van buitenlanders afzeiken

Lang geleden dan?
I´m back.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 21:51:30 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162527021
in de 'juiste' contest kun je van bijna alles iets vervelends maken

zeker verkleinwoorden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162527027
Deel 10? Serieus? :{
Nieuw is niet altijd beter.
pi_162527042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lang geleden dan?
haha 12 jaar terug ofzo.
pi_162527066
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:51 schreef sp3c het volgende:
in de 'juiste' contest kun je van bijna alles iets vervelends maken

zeker verkleinwoorden
Klopt, ik heb het altijd over of Greet of Geertje. Nog vraagt ene user KoosVogels aan mij, wrs semi-serieus en alleen om te trollen, of ik al PVV stem... :').
I´m back.
pi_162527086
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

haha 12 jaar terug ofzo.
Ja, okee, maar toen had je veel rechtsliberalen aan boord hè.
I´m back.
pi_162527106
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:51 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Deel 10? Serieus? :{
Tjop, ik wilde hem eigenlijk meteen al in de OP zetten. Niet gedaan. Hoort er wel bij.
I´m back.
pi_162527489
Ik zit nu een stukje te kijken van DWDD waarin Sylvana aankondigt bij DENK te gaan.. het is wel een stel griezels bij elkaar met Kuzu op 1
pi_162527598
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:51 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Deel 10? Serieus? :{
Sylvanna leeft onder de bevolking.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162527678
Even tussendoor.. aan onderwerpen zoals racisme en integratie kan je merken dat de economische crisis min of meer voorbij is. Voor de crisis was er veel aandacht voor het integratiedebat, tijdens de crisis ging het alleen maar over geld, en nu gaat het dus weer over zwarte piet, racisme, integratiegezeik, kutmarokkanen etc. Dus eigenlijk wel positief dit, we zijn uit de crisis :D
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 22:19:07 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162527806
dat ging tijdens de crisis gewoon door hoor

je zou wel kunnen stellen dat het komkommertijd is en het daardoor meer aandacht krijgt dan nodig

dus joepie ... het is duidelijk komkommertijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:23:06 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162527914
quote:
Sylvana Simons zou aangifte van discriminatie moeten doen. De Amsterdamse hoofdcommissaris Pieter-Jaap Aalbersberg heeft dat donderdag gezegd tegen AT5. ,,Voor alle burgers geldt: als dit je overkomt, doe aangifte'', aldus Aalbersberg.

Volgens Aalbersberg zal ook de politie contact met Simons opnemen om te kijken of ze aangifte wil doen. ,,We hebben echt een aangifte nodig om goed onderzoek te doen.''

Het Openbaar Ministerie is een onderzoek gestart naar de vele negatieve uitlatingen die op social media zijn gedaan aan het adres van de presentatrice die de politiek ingaat. Het OM wil weten of er strafbare feiten zijn gepleegd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)doe_aangifte___.html

Echt... Er vallen dooien bij bosjes in Amsterdam maar deze meneer wil vooral agenten gaan zetten op dit soort geneuzel...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_162527928
quote:
Sylvana Simons zou aangifte van discriminatie moeten doen. De Amsterdamse hoofdcommissaris Pieter-Jaap Aalbersberg heeft dat donderdag gezegd tegen AT5. ,,Voor alle burgers geldt: als dit je overkomt, doe aangifte'', aldus Aalbersberg.

Volgens Aalbersberg zal ook de politie contact met Simons opnemen om te kijken of ze aangifte wil doen. ,,We hebben echt een aangifte nodig om goed onderzoek te doen.''

Het Openbaar Ministerie is een onderzoek gestart naar de vele negatieve uitlatingen die op social media zijn gedaan aan het adres van de presentatrice die de politiek ingaat. Het OM wil weten of er strafbare feiten zijn gepleegd.
Pieter Jaap, kan je je niet bezig houden met belangrijker zaken? Boeven vangen ofzo?
pi_162527951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:14 schreef Pleun2011 het volgende:
Even tussendoor.. aan onderwerpen zoals racisme en integratie kan je merken dat de economische crisis min of meer voorbij is. Voor de crisis was er veel aandacht voor het integratiedebat, tijdens de crisis ging het alleen maar over geld, en nu gaat het dus weer over zwarte piet, racisme, integratiegezeik, kutmarokkanen etc. Dus eigenlijk wel positief dit, we zijn uit de crisis :D
Ik weet niet of je dat zo kunt stellen hoor. Er zijn mensen die vinden dat je überhaupt nooit over moslims moet discussiëren en er zijn mensen die vinden dat je er wel altijd over moet discussiëren. Dat het nu wel of niet stilvalt, de discussie over moslims, heeft er vooral mee te maken dat 1) er geen mega instroom meer is en 2) de laatste aanslagen al weer van maart dateren, het is nu bijna juni en dus is dat al lang geleden voor veel mensen, zo cynisch is dat ook.
De discussie omtrent Griekenland, afgeleide van de euro-crisis, is eigenlijk al weer al lang begonnen, alleen zie je er weinig urgentie in.
Verder weet iedereen dat het aantal werkelozen in NL ongeveer hetzelfde blijft, veel effect op de werkloosheidscijfers heeft het dus niet.
De nieuwe wet Werk en Arbeid heeft wel enigszins beter gewerkt in de afgelopen maanden, maar om de loftrompet daarover uit te steken? Kabinet doet dat natuurlijk wel.
Verder meanderen verschillende problemen gewoon door als daar zijn de zorg.
I´m back.
pi_162527953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)doe_aangifte___.html

Echt... Er vallen dooien bij bosjes in Amsterdam maar deze meneer wil vooral agenten gaan zetten op dit soort geneuzel...
Zelfde gedachte op hetzelfde moment :o :+
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:24:46 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162527979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zelfde gedachte op hetzelfde moment :o :+
GMTA
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_162528058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat zo kunt stellen hoor.
Ja hoor, dat kan je best stellen. Vanaf pak 'm beet 2010 maakten veel mensen zich zorgen over hun werk, portemonnee etc. Toen was er echt veel minder geneuzel in de media m.b.t. allochtonen. Dat is weer veranderd toen het beter ging met de economie.. dan gaan mensen zich weer bezig houden met andere dingen
pi_162528069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:19 schreef sp3c het volgende:
dat ging tijdens de crisis gewoon door hoor

je zou wel kunnen stellen dat het komkommertijd is en het daardoor meer aandacht krijgt dan nodig

dus joepie ... het is duidelijk komkommertijd
Het doorbrak de eerste aanval van komkommertijd juist, bij verstek gaan van een aanslag. Ik voorzie maandenlang komkommertijd vanaf vandaag als er niet wat gebeurt in de trant van een aanslag. Wanneer hebben die gasten ramadan? Dan staan de poorten van de hel dicht hè.
I´m back.
pi_162528100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja hoor, dat kan je best stellen. Vanaf pak 'm beet 2010 maakten veel mensen zich zorgen over hun werk, portemonnee etc. Toen was er echt veel minder geneuzel in de media m.b.t. allochtonen. Dat is weer veranderd toen het beter ging met de economie.. dan gaan mensen zich weer bezig houden met andere dingen
Mwaoh, afgelopen 15 jaar sinds 9/11 is het wel heel erg aanwezig geweest hoor.
I´m back.
pi_162528206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, afgelopen 15 jaar sinds 9/11 is het wel heel erg aanwezig geweest hoor.
De jaren 2010 - 2014.. toen er flink werd bezuinigd.. toen ging het zelfs bij Wilders alleen maar over bezuinigingen. Maar goed, het is niet belangrijk verder
pi_162528259
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De jaren 2010 - 2014.. toen er flink werd bezuinigd.. toen ging het zelfs bij Wilders alleen maar over bezuinigingen. Maar goed, het is niet belangrijk verder
I beg to differ; Wilders is altijd een nuttige idioot geweest, die het altijd over moslims heeft gehad hoor.
Verder stemt de PVV altijd stiekem met de VVD mee.
I´m back.
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:50:45 #24
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_162528703
Sjong jonge jonge, nog niet hierover uitgepraat? :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_162530406
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee.. in de POL-context van buitenlanders afzeiken

[..]

Ze vroeg er toch naar ? Simek zat direct in het defensief.
Maar mensen weten heel goed dat het een denigrerend woord is . Tot in het racistische , afhankelijk van de context.
Als het een liefkozend woord is tussen Simek en zijn donkere vrouw.... ze gaan hun gang maar met elkaar..... Dat is wat anders.
Als je snapt dat het ook een 'liefkozende' woordkeuze kan zijn dan snap je toch ook dat jouw wereldbeeld verschilt met die van Sylvana's? Zij snapt namelijk niets van context. Zij ziet alleen de letterlijke woorden 'zwartjes', 'vrouwtjes' en verbind daar meteen EN onherroepelijk de context discriminatie e/o racisme aan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_162530961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zit nu een stukje te kijken van DWDD waarin Sylvana aankondigt bij DENK te gaan.. het is wel een stel griezels bij elkaar met Kuzu op 1
De vijfde colonne.
pi_162531089
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 00:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als je snapt dat het ook een 'liefkozende' woordkeuze kan zijn dan snap je toch ook dat jouw wereldbeeld verschilt met die van Sylvana's? Zij snapt namelijk niets van context.
Dat is jouw vooroordeel. Ze vroeg naar Simeks intentie.. Dus weet ze dat er meerdere intenties zijn

quote:
Zij ziet alleen de letterlijke woorden 'zwartjes', 'vrouwtjes' en verbind daar meteen EN onherroepelijk de context discriminatie e/o racisme aan.
Het zijn jouw oogkleppen. Het is heel logisch om stekelig te worden van dat woord.
Ik heb dat ook . Wie dat niet heeft, mist een zeker invoelingsvermogen.
En ja.... jouw ontkenning komt ook niet sympathiek over
pi_162531099
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De vijfde colonne.
Kondig jij je komst nu aan ?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 01:19:23 #29
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_162531394
Stemmen trekkende Sylvana op jacht naar geschiedenis, ga erg benieuwd zijn wat er (ook van haar) straks in de toekomst van over blijft. Ze is wel erg begaan met (imho) achterhaalde en door DENK aangezochte "PvdA" (tegen)stellingen die speciaal passend zijn gemaakt voor wat ze noemen "nieuwe" Nederlanders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 07:23:02 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_162532039
Sylvana Simons vindt de bevalling van haar oudste kind Salvatore haar meest spirituele ervaring ooit. Dat zegt de presentatrice met politieke ambities in het magazine Paravisie waar ze deze maand gasthoofdredacteur van is. ,,Dat moment beschrijf ik als kennismaking met het goddelijke in mijzelf."



In het tijdschrift over het paranormale vertelt de 45-jarige Simons over haar verkenningstocht in het spirituele leven. Als jong meisje ontdekte ze de kinderbijbel, maar die interpreteert ze op haar eigen manier. Tegenwoordig ziet ze de mens als een spiritueel wezen. ,,God woont in mij en samen zijn we onverzettelijk", legt ze uit.

Haar eerste bevalling noemt ze nog altijd het hoogtepunt in haar spirituele leven. ,,Waren de negen maanden voorafgaand al wonderlijk, het moment dat ik mijzelf letterlijk leven de wereld in zag brengen, gedreven door een oerkracht die ik niet zelf aanboorde maar die bezit van mij nam en mijn lichaam door de woeste golven van barensweeën loodste, wist ik het zeker: ik ben een godin."

Rituelen
In het dagelijkse leven hecht ze waarde aan kleine rituelen. ,,Zoals uitgebreid reinigen en verzorgen van lichaam en geest. Elke dag neem ik ruim de tijd voor mijn ochtendroutine. Na het douchen masseer ik mezelf met een heerlijk geurende etherische olie en heb ik een goed gesprek met mezelf in de spiegel. Ik bevraag mezelf, vergeef mezelf en complimenteer mezelf."

Deze rituelen zorgen ervoor dat de voormalige TMF-vj, zo stelt ze, met rein lichaam en geest de deur uit gaat. Daarnaast maakt de uitgesproken tv-persoonlijkheid elke avond ook nog even tijd voor een stil moment. ,,Als social media junkie neem ik op die manier afstand van al het aardse. Geen input, geen output, maar gewoon alleen even 'zijn'.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-ben-een-godin.dhtml

Compleet gestoord. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_162532361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 07:23 schreef tong80 het volgende:
Sylvana Simons vindt de bevalling van haar oudste kind Salvatore haar meest spirituele ervaring ooit. Dat zegt de presentatrice met politieke ambities in het magazine Paravisie waar ze deze maand gasthoofdredacteur van is. ,,Dat moment beschrijf ik als kennismaking met het goddelijke in mijzelf."

[ afbeelding ]

Compleet gestoord. :D

:P
Gestoord en vol van zichzelf, inderdaad precies hoe ze op tv overkomt.
pi_162532684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 07:23 schreef tong80 het volgende:
,,Waren de negen maanden voorafgaand al wonderlijk, het moment dat ik mijzelf letterlijk leven de wereld in zag brengen, gedreven door een oerkracht die ik niet zelf aanboorde maar die bezit van mij nam en mijn lichaam door de woeste golven van barensweeën loodste, wist ik het zeker: ik ben een godin."

Wow :{
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_162532929
Helemaal de weg kwijt.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:41:01 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162533443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 07:23 schreef tong80 het volgende:

Compleet gestoord. :D

:P
Jij toch ook?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:51:15 #35
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162533628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 00:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw vooroordeel. Ze vroeg naar Simeks intentie.. Dus weet ze dat er meerdere intenties zijn

[..]

Het zijn jouw oogkleppen. Het is heel logisch om stekelig te worden van dat woord.
Ik heb dat ook . Wie dat niet heeft, mist een zeker invoelingsvermogen.
En ja.... jouw ontkenning komt ook niet sympathiek over
Nee in die context was dat belachelijk. Die man is getrouwd met een zwarte vrouw, natuurlijk gaat hij zich racistisch uiten over zwarte mensen :')_______! Klinkt heel logisch.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_162534605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 07:23 schreef tong80 het volgende:
Sylvana Simons vindt de bevalling van haar oudste kind Salvatore haar meest spirituele ervaring ooit. Dat zegt de presentatrice met politieke ambities in het magazine Paravisie waar ze deze maand gasthoofdredacteur van is. ,,Dat moment beschrijf ik als kennismaking met het goddelijke in mijzelf."

[ afbeelding ]

In het tijdschrift over het paranormale vertelt de 45-jarige Simons over haar verkenningstocht in het spirituele leven. Als jong meisje ontdekte ze de kinderbijbel, maar die interpreteert ze op haar eigen manier. Tegenwoordig ziet ze de mens als een spiritueel wezen. ,,God woont in mij en samen zijn we onverzettelijk", legt ze uit.

Haar eerste bevalling noemt ze nog altijd het hoogtepunt in haar spirituele leven. ,,Waren de negen maanden voorafgaand al wonderlijk, het moment dat ik mijzelf letterlijk leven de wereld in zag brengen, gedreven door een oerkracht die ik niet zelf aanboorde maar die bezit van mij nam en mijn lichaam door de woeste golven van barensweeën loodste, wist ik het zeker: ik ben een godin."

Rituelen
In het dagelijkse leven hecht ze waarde aan kleine rituelen. ,,Zoals uitgebreid reinigen en verzorgen van lichaam en geest. Elke dag neem ik ruim de tijd voor mijn ochtendroutine. Na het douchen masseer ik mezelf met een heerlijk geurende etherische olie en heb ik een goed gesprek met mezelf in de spiegel. Ik bevraag mezelf, vergeef mezelf en complimenteer mezelf."

Deze rituelen zorgen ervoor dat de voormalige TMF-vj, zo stelt ze, met rein lichaam en geest de deur uit gaat. Daarnaast maakt de uitgesproken tv-persoonlijkheid elke avond ook nog even tijd voor een stil moment. ,,Als social media junkie neem ik op die manier afstand van al het aardse. Geen input, geen output, maar gewoon alleen even 'zijn'.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-ben-een-godin.dhtml

Compleet gestoord. :D

:P
Godverdomme zeg _O-
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:45:15 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162534609
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:51 schreef Lothiriel het volgende:

Nee in die context was dat belachelijk. Die man is getrouwd met een zwarte vrouw, natuurlijk gaat hij zich racistisch uiten over zwarte mensen :')_______! Klinkt heel logisch.
Een getrouwde man kan zich ook sexistisch over vrouwen uiten.
Waarom zou een met een zwarte vrouw getrouwde man zich niet racistisch over zwarte mensen kunnen uiten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162535300
:D
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:35:15 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_162535701
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:45 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Godverdomme zeg _O-
Die is inderdaad aardig de weg kwijt.....godin nog wel. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:36:52 #40
117098 Hathor
Effe niet
pi_162535747
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een getrouwde man kan zich ook sexistisch over vrouwen uiten.
Waarom zou een met een zwarte vrouw getrouwde man zich niet racistisch over zwarte mensen kunnen uiten?
Dan moet je toch in een andere context zien,als hij daadwerkelijk racist was, had hij om te beginnen nooit een zwarte vrouw genomen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:50:33 #41
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162536062
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een getrouwde man kan zich ook sexistisch over vrouwen uiten.
Waarom zou een met een zwarte vrouw getrouwde man zich niet racistisch over zwarte mensen kunnen uiten?
Een getrouwde man? Een man getrouw met een zwarte vrouw. Een racist gaat met een zwarte vrouw trouwen denk je? Geloof je het zelf... Ik denk dat als Sylvana meer dan 2 hersencellen had ze meteen begreep dat die gast met "zwartjes" niks racistisch bedoelt. En zelfs als vind ze het onbehoorlijk kan ze dat ook gewoon zeggen zonder dat haar sirene meteen afgaat: "weer een racistische blankmensch!!!!!!"
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_162536496
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:50 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Een getrouwde man? Een man getrouw met een zwarte vrouw. Een racist gaat met een zwarte vrouw trouwen denk je? Geloof je het zelf... Ik denk dat als Sylvana meer dan 2 hersencellen had ze meteen begreep dat die gast met "zwartjes" niks racistisch bedoelt. En zelfs als vind ze het onbehoorlijk kan ze dat ook gewoon zeggen zonder dat haar sirene meteen afgaat: "weer een racistische blankmensch!!!!!!"
Heb jij dan zoveel hersencelletjes? Ik zie dat niet in je reactie.
Ik zag dat gesprek op tv ... en de reactie van Sylvana was zeker niet van " weer een racistisch blankmensch" .
Dat is toch echt. jouw fantasie ..
in soortgelijke situaties heb ik ook wel eens de neiging iets te zeggen over het gebruik van het woord 'zwartjes'.
Dat is niet hetzelfde als een sirene roepen: jij bent een racist.
Dat etiketje racist is niet zo relevant.....De aardigste mensen kunnen onwetend iets onvriendelijks zeggen en beweren en het is aan de omstanders daar iets van te zeggen.
Wat is dat toch met dat slachtofferschap van " ze noemen me racist... eg n ie.... ik ben hardstikke politiekcorrect"
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:13:49 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162536594
Je hoeft toch geen 'racist' te zijn, in de zin van een ideologisch wereldbeeld, om je racistisch te uiten? Ik noem mezelf geen racist, ik deel de wereld niet in op basis van wit of zwart, neger of blanke, maar er kan mij toch wel iets racistisch ontsnappen: een foute mop, een generalisering, een terloopse opmerking die bij de ontvanger harder aankomt dan ik hem misschien bedoeld had. Misschien wéét ik niet eens dat ik racistische denkbeelden koester, vind ik wat ik soms uitspreek heel normaal en doodgewoon en niets om je druk over te maken, maar zijn die uitspraken voor anderen (mijn vrouw, mijn buren, mijn collega's) juist de nare vlekjes op mijn persoonlijkheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162537338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die is inderdaad aardig de weg kwijt.....godin nog wel. :')
Maar het kan nog gekker.. _O- _O-

  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:56:06 #45
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162537695
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:50 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Een getrouwde man? Een man getrouw met een zwarte vrouw. Een racist gaat met een zwarte vrouw trouwen denk je? Geloof je het zelf... Ik denk dat als Sylvana meer dan 2 hersencellen had ze meteen begreep dat die gast met "zwartjes" niks racistisch bedoelt. En zelfs als vind ze het onbehoorlijk kan ze dat ook gewoon zeggen zonder dat haar sirene meteen afgaat: "weer een racistische blankmensch!!!!!!"
Sylvana heeft in theorie meer dan 2 hersencellen want ze wist heel goed dat ze up the wrong tree aan het barken was. Dit geeft ze zelf ook aan. Ze heeft gewoon geprobeerd om zijn onderwerp hulp aan bootvluchtelingen te kapen voor haar eigen agenda. Misschien speelt zijn nuchtere pro-Pieten standpunt ook nog mee voor haar waardoor ze zich niet meer kon beheersen.
pi_162537814
Dat dit topic nog steeds gaande is. :')

Een Surinaamse vrouw die bij de politiek gaat heeft wel heel wat losgemaakt bij sommige.

Laat mensen gewoon in hun waarde. Met modder gooien schiet je toch niks op. Ze heeft al een bruine huidskleur.

Ze is eng dit. Ze is eng dat. Met een partij zoals de PVV is niks eng.
pi_162538120
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:00 schreef Atak het volgende:
Ze is eng dit. Ze is eng dat. Met een partij zoals de PVV is niks eng.
Nou nou nou. De PVV is vervelend maar om die nou te vergelijken met Sylvana is wel erg grof. Laten we het netjes houden.
Conscience do cost.
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 13:48:13 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_162538864
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij toch ook?
Ik laat anderen het goddellijke in Tong vinden ha ha ha. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 13:49:26 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_162538894
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een getrouwde man kan zich ook sexistisch over vrouwen uiten.
Waarom zou een met een zwarte vrouw getrouwde man zich niet racistisch over zwarte mensen kunnen uiten?
Wat ? :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 13:50:09 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_162538911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan moet je toch in een andere context zien,als hij daadwerkelijk racist was, had hij om te beginnen nooit een zwarte vrouw genomen.
Gelieve dit niet met dubbele gedachte te lezen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')